Het tweakers chat channel was gisteren een doorslaand succes vond ik! Op een gegeven moment zag ik 35 mensen online en er werd lustig op los gekeuveld

. Voor iedereen die het nog niet wist: Join het channel
got, hoe meer zielen hoe meer vreugd

.
Er zit toch wel ontwikkeling in de tegenstanders tegen wie ik gematched word. Toen ik begon was het allemaal redelijk random. Eerst heel veel verloren, dus toen kreeg ik op een gegeven moment een tijd allemaal tegenstanders die wel redelijk wat potjes gespeeld hadden, maar het gewoon nog niet begrepen. Daar begon ik toen heel veel van te winnen. Die fase ben ik nu blijkbaar ook enigszins voorbij en nu krijg ik een combinatie van mensen die echt totaal niet weten wat ze doen omdat het één van hun eerste potjes is en anderen die het al een stuk beter begrijpen en het me behoorlijk lastig maken.
Twee voorbeeldjes van gisteren:
1. Terran tegenstander. Ik scout zijn base met m'n 10e drone. Ik zie niks, behalve een refinery. Alarmbellen gaan af voor proxy racks (alhoewel die refinery wel wat raar is), dus ik meteen wat rondscouten op de map om ze te vinden. Niks te zien. Ik terug naar z'n base met 4 lings, zie ik 2 refineries, 2 supply depots en 2 engineering bays en een handjevol SCV's. Geen marine te bekennen, dus ik ga met m'n 4 lings maar eens z'n SCV's lastig vallen. Hij vecht niet terug, dus 2 minuten later heb ik al z'n SCV's dood. Toen maar nog wat lings gemaakt en z'n base gesloopt, want hij wist blijkbaar nog niet van de Surrender knop.
2. Terran tegenstander op Lost Temple. Hij denied mijn natural met thor drops op high ground. Andere expansions die ik probeerde te pakken werden ook voortdurend gedenied en hij blijft voortdurend harrassen met z'n thor drops. Ik had lings en banelings. Hiermee heb ik nog wel een beetje kunnen busten, maar dat was niet voldoende om hem tegen te houden. Hij bleef thors maken en uiteindelijk was m'n main uitgemined en had ik geen enkele expansion. Verloren dus.
Mijn voorlopige conclusie is dat m'n MMR nu een beetje op het 'instapniveau' is beland. Het zelfde idee als de instaprating van 1500 in WoW arena. Rond die rating krijg je ook een combi van noobs en vrij skilled teams. Het begint nu in ieder geval wel belangrijk te worden om nu echt eens serieus aan mijn macro en aan mijn scouting + goed reageren te gaan werken, anders ga ik niet verder komen ben ik bang.
Dus: Iemand tips hoe je als zerg kunt reageren op thor drops op LT?
Oh, en heeft ook iemand tips hoe je drones micro't tegen probes als je protoss tegenstander een worker rush doet?
Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...