Acties:
  • 0 Henk 'm!
EQJim schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:02:
Ik ben nu niet thuis dus kan het niet checken, maar zijn de ladders ook gereset?

Geen reset, ik zie het al. Zit er wel aan te komen,
Zoals ik al eerder had gevraagd en volgens mij nooit antwoord heb gekregen, welk gedeelte van de ladders willen ze dan resetten?

sowieso zijn ladder resets dom en kunnen ze beter de problemen van de ladders oplossen (bonus pool).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 14:34
Nee inderdaad, Red Alert 2 was veel leuker dan Starcraft 2 ... sorry dat ik dat zeg maarja, zal wel jeugdsentiment zijn ;) Maar ik moet zeggen dat SC2 ook wel vermakelijk is hoor, ik vind eigenlijk vooral Day9 zn show erg leuk haha

[ Voor 0% gewijzigd door Airdack op 12-01-2011 15:37 . Reden: typo ]

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
furby-killer schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:16:
[...]

Zoals ik al eerder had gevraagd en volgens mij nooit antwoord heb gekregen, welk gedeelte van de ladders willen ze dan resetten?

sowieso zijn ladder resets dom en kunnen ze beter de problemen van de ladders oplossen (bonus pool).
Ladder reset komt in 1.3.

Ladder punten en bonuspool wordt gereset en je moet één placement match spelen om je rank te bepalen.
Wat blijft is je historie en je MMR (placement wordt gebaseerd op basis van MMR).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:55
Ik dacht dat je historie ook verwijderd wordt? Kan het zeker mis hebben, heb er geen bron van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djengizz schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:50:
[...]

Ladder reset komt in 1.3.

Ladder punten en bonuspool wordt gereset en je moet één placement match spelen om je rank te bepalen.
Wat blijft is je historie en je MMR (placement wordt gebaseerd op basis van MMR).
1 placement match? geldt dat ook voor nieuwelingen? ik was al zo tegen de 5 placement matches (imo niet precies genoeg, liever minimaal 15)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
EQJim schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:15:
Ik dacht dat je historie ook verwijderd wordt? Kan het zeker mis hebben, heb er geen bron van.
Volgens mij blijft je match record (en de daarbij behorende achievements, portraits, etc.) gewoon bestaan.
apNia schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:29:
[...]

1 placement match? geldt dat ook voor nieuwelingen? ik was al zo tegen de 5 placement matches (imo niet precies genoeg, liever minimaal 15)
Nee, dat is volgens mij alleen als je al voor een league gequalified bent. Dit is puur bedoeld om inactieve spelers eruit te filteren. Als je toch niet al op het punt stond om te promoveren of degraderen zou dit niets uit moeten maken voor je rank en league aangezien je MMR dan gelijk zou moeten zijn aan de MMR behorende bij je ranking. Die ene match gaat daar niet veel aan veranderen.

edit:
In the next future Season 1 will end and Season 2 will start. We'll see a reset of the various leagues, of course nobody will lose any achievement and there will be a new menu where we'll be able to keep track of old seasons. After that you will need to do only 1 qualifying match, because matchmaking system will not have any reset and will continue to have a complete history of our match in order to offer always better opponents, with an appropriate skill level.
http://eu.battle.net/sc2/en/forum/topic/859358086#2

[ Voor 22% gewijzigd door djengizz op 12-01-2011 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
Oxigeon schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:34:
Ik ben ook van plan om eens te kijken of Starcraft iets voor mij lijkt.
Ik denk persoonlijk dat ik het zoiets moet vergelijken met Red Alert (wat ik altijd vel speelde) en zoiets als Warcraft he?

Ben nu thuis de demo aan het downloaden en dan kan ik een rustig kijken of het spel mij wat lijkt. Heb hier dit topic als eens goed doorgelezen. De vraag is alleen of ik het leuk vind om met "science Fiction" figuren te spelen :$
Ik ben ook zon RA1-gamer geweest...
Toen had ik nog een redelijk normaal leven tot dat ik sc1 ontdekte...

Ik raad je af, als je nog een sociaal leven hebt (of wilt hebben)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Historie lijkt me niet dat ze dat gaan weggooien, daar zijn ook achievements op gebaseerd bijv. Lijkt me niet dat als jij op 990 wins zit je opeens opnieuw moet beginnen voor 1000 wins. Als je er toch nog maar 10 hoeft te spelen is het dus niet weggegooid.
Bovendien zegt de historie ook niet heel veel: je kunt nu ook in bronze beginnen en 500 wins verder in diamond zitten.

Misschien dat je "match history" (dat tabje op je profile) wel weggegooid wordt, maar dat zou me niet zo veel kunnen schelen.

@apNia
Geld alleen voor mensen die al een MMR hadden en vooral bedoeld om te kijken of je nog speelt (maar ook om een placement te triggeren).
Meer placement is niet echt nodig omdat je redelijk snel weer geëvalueerd wordt op basis van je MMR en dan toch overgeplaatst wordt als het nodig is. Vergeet niet dat matches niet op league maar op MMR worden gekozen (alleen kent het systeem in het begin je MMR nog niet zo goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20
d:)b Leuk die chat channels. Looking for custom games gejoined. Iemand van gelijkwaardig niveau gevonden (gold, evenveel games gespeeld) en twee potjes tegen gespeeld. Leuke potjes ook als ik weet dat ik niet boven mijn niveau speel. Beide verloren BTW, maar het was well-balanced. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
@ djengizz en dtech: wat jullie zeggen snijdt hout mbt tot de match history. Ik had niet zo stilgestaan bij die achievements en dergelijke. Persoonlijk kan dat mij geen zier schelen. Win-loss ratio zegt heel wat meer dan het aantal achievements. Niet alles, laat dat ook gezegd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 08:45
Zelfs dat zegt in SC2 niets. Het hele systeem is erop gebouwd om jou net zo veel te laten winnen als dat je verliest. 98% van alle spelers zitten daarom ergens tussen de 45-55% winratio. Als je pro bent kun je dus misschien zeggen dat je goed bent omdat je veel meer wint dan verliest, maar de gemiddelde noname heeft er niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
Morphix, je spreekt jezelf een beetje tegen. Juist omdat het systeem je op 50% probeert te houden betekent een 50+ iets. Namelijk dat je (nog) groeiende/stijgende bent. En iemand met 50% en 10 games tov van iemand met 500 games en hetzelfde percentage zegt ook wel iets. Wederom: "Niet alles, laat dat ook gezegd zijn."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Chat channels zijn wel nice, kunnen we kleine GoT toernooien houden ;)

Maar de grootste nieuwigheid voor mij zijn wel de custimizable keys. Voor mij als Zerg speler betekent dat je een aantal zaken veel efficienter uit kunt gaan voeren. Ten eerste kun je alle keys aan de rechterkant van je toetsenbord naar de linkerkant verplaatsen (Zoals F, Infestor Pit, U voor alles van de ultralisk en met name backspace om alle hatcheries te cyclen voor mass inject).
Daarnaast kun je ook de muis beter gaan gebruiken. De thumb buttons van m'n MX518, misschien zelfs het scrollwieltje. Dat is nog even uitvogelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Morphs schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 17:56:
Chat channels zijn wel nice, kunnen we kleine GoT toernooien houden ;)

Maar de grootste nieuwigheid voor mij zijn wel de custimizable keys. Voor mij als Zerg speler betekent dat je een aantal zaken veel efficienter uit kunt gaan voeren. Ten eerste kun je alle keys aan de rechterkant van je toetsenbord naar de linkerkant verplaatsen (Zoals F, Infestor Pit, U voor alles van de ultralisk en met name backspace om alle hatcheries te cyclen voor mass inject).
Daarnaast kun je ook de muis beter gaan gebruiken. De thumb buttons van m'n MX518, misschien zelfs het scrollwieltje. Dat is nog even uitvogelen..
Ookal zou dat niet kunnen, dan is "B" altijd nog een leuke candidaat voor basecycle, zit toch naast V en slaat ook nog ergens op (base).

Ik zou graag Tab onder de muisknoppen hebben, dan kan je je spellcasters makkelijker cyclen in drukke gevechten (ofwel je handen op de hotkeys houden, Tab ligt, net als backspace niet in mijn standaard greep)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Oxigeon schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:34:
Ik ben ook van plan om eens te kijken of Starcraft iets voor mij lijkt.
Ik denk persoonlijk dat ik het zoiets moet vergelijken met Red Alert (wat ik altijd vel speelde) en zoiets als Warcraft he?

Ben nu thuis de demo aan het downloaden en dan kan ik een rustig kijken of het spel mij wat lijkt. Heb hier dit topic als eens goed doorgelezen. De vraag is alleen of ik het leuk vind om met "science Fiction" figuren te spelen :$
Nah, in RA(2) was het bijna altijd tactisch steamrollen geblazen. Zo van, ik bouw net wat meer van dit, want hij heeft veel van dat.

Dat geld nog steeds, maar basis uitbouwen, scouting en mapcontrol is net iets intenser ingericht in SC2.
Daarnaast werkt "steamrollen" gewoon vaak niet in SC2 in sommige scenario's. Ook de plaatsing van Units is veel belangrijker in SC2, net als micro (aka het handmatig besturen van kleine groepjes).

De Singleplayer missies, zoals je zelf zult ontdekken, nemen je niet bij de hand. Maar ze zijn wel goed in moeilijkheidsgraad opbouw, en leren je redelijk hoe het spel werkt. Kijk een paar playbacks die hooggewaardeerd zijn op [url=SC2casts]http://sc2casts.com[/url] om te kijken of het online spel leuk vind. Houd er wel rekening mee dat dit het hoogste niveau is waar je naar kijkt, op lagere niveau's gaat het allemaal wel ietsjes rustiger. Wat helemaal niet erg is, je hoeft immers niet op Diamond te spelen, Bronze / Copper is ook prima en vermakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djengizz schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:37:
Nee, dat is volgens mij alleen als je al voor een league gequalified bent. Dit is puur bedoeld om inactieve spelers eruit te filteren. Als je toch niet al op het punt stond om te promoveren of degraderen zou dit niets uit moeten maken voor je rank en league aangezien je MMR dan gelijk zou moeten zijn aan de MMR behorende bij je ranking. Die ene match gaat daar niet veel aan veranderen.
Ehhh maar zoals ik ben erg vastgeroest in mijn bronze league. Betekent dit nou dat na die reset er voor mij niks zal veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Master league jeej :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
Gefeliciteerd. Dat is best wel een prestatie, Endorse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
apNia schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 19:14:
Ehhh maar zoals ik ben erg vastgeroest in mijn bronze league. Betekent dit nou dat na die reset er voor mij niks zal veranderen?
Nee, waarschijnlijk niet.
Very nice.
Zat er al wel in met jouw ranking maar toch een hele prestatie idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
wtf, patch update en SC2 werkt niet meer, herstart, repair en niks.
Openingsscherm komt nog wel, zwart scherm en terug in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D gratz

Moest je veel potjes spelen, of was je MMR zo hoog dat je al meteen in Master zag toen de patch kwam?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
djunicron schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 18:14:
Ik zou graag Tab onder de muisknoppen hebben, dan kan je je spellcasters makkelijker cyclen in drukke gevechten (ofwel je handen op de hotkeys houden, Tab ligt, net als backspace niet in mijn standaard greep)
Dat kan. De Functie van de TAB kun je aan andere toetsen/knoppen toekennen. TAB kun je dan weer voor iets anders gebruiken. Casters plaats ik zelf altijd in een aparte groep trouwens.

Ik heb m'n duimbuttons nu toegewezen aan cycle base en screen hotkey. Die laatste kun je voor verschillende dingen gebruiken. Snel een expo opzetten, maynarden, een locatie scouten.

Ohja, de tilde (~) kun je nu ook een groep van maken (heb groep 0). Zelfde heb ik gedaan met de q (groep 9). Queen bouwen is nu de v. Wel even wennen allemaal maar ik denk dat het er een heel stuk sneller van gaat worden.

Veel nieuwe opties in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ingame chat ftw, veel socialer nu :)
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/34pgncn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Die hotkeys zijn echt nice, hoef nu niet meer logitech software zo in te stellen dat m'n duimmuis backspace wordt zodat ik snel tussen basissen kan wisselen :D

@Browncoat
Afgezien van de eerste 1-2 ingame minuten heb je echt geen tijd om te chatten als het goed is :P

[ Voor 4% gewijzigd door dtech op 12-01-2011 21:40 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ook zit die chat window gruwelijk in de weg als je ze zo neerzet. Je bent in principe 1/6 van je scherm kwijt. Maar als je aant observen bent is t wel handig inderdaad :D

Custom hotkeys \o/ back/forward mouse buttons \o/

Kan iemand me de scv change uitleggen? Is in het geval van een thor rush
- de attack priority van bijv een zealot nu scv/thor (gelijk dus, eerst was t de thor en zaten de scvs alleen maar in de weg en deed de zealot dus eigenlijk niks)
- de repair priority van een scv nu scv/thor (dus dat de scv of de thor, of de scv repareert)

Dit kwam er niet helemaal duidelijk uit voor mij,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuk dat GoT channel :)
Ik had alleen net dat ik auto joinde in het got channel, en daarna niet meer. How cums that?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Hij auto-joind alles wat je hebt als je afsluit. Waarschijnlijk heb je hem dus weggeklikt.

Wat ik me eigenlijk af vraag, telt het mee voor je random MMR als je een team potje speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DML
  • Laatst online: 27-08 12:17

DML

Hotkey van creep tumor zijn ze volgens mij vergeten of ziet iemand anders het wel? (dus creep vanuit creep spawnen welke dus op C staat, de hotkey van queen is wel aanpasbaar).

[ Voor 61% gewijzigd door DML op 13-01-2011 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dtech schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 23:53:
Hij auto-joind alles wat je hebt als je afsluit. Waarschijnlijk heb je hem dus weggeklikt.

Wat ik me eigenlijk af vraag, telt het mee voor je random MMR als je een team potje speelt?
100% van niet... daarom vind ik 't ook zo maf.. misschien bugje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-08 23:58

Elp

apNia schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 00:50:
[...]

100% van niet... daarom vind ik 't ook zo maf.. misschien bugje?
Mja, die channels zijn nog een beetje buggy. Ik zag ook al wat mensen die problemen hadden met het joinen van channels. Heb er zelf nog geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-08-2022

CoB

Default hotkey van grid medivac drop is aangepast. Vet irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 21:26
Graviton12 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 20:19:
wtf, patch update en SC2 werkt niet meer, herstart, repair en niks.
Openingsscherm komt nog wel, zwart scherm en terug in Windows.
Dit had ik ook, opnieuw installeren geprobeerd, anders mailen naar Blizzard?

Ik heb gewoon een paar dagen gewacht en hij deed het weer na 3 opnieuw installeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:22
CoB schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 01:25:
Default hotkey van grid medivac drop is aangepast. Vet irritant.
Dan pas je dat zelf weer aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:18

Oxigeon

En zo is dat!

djunicron schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 18:19:
[...]

Nah, in RA(2) was het bijna altijd tactisch steamrollen geblazen. Zo van, ik bouw net wat meer van dit, want hij heeft veel van dat.

Dat geld nog steeds, maar basis uitbouwen, scouting en mapcontrol is net iets intenser ingericht in SC2.
Daarnaast werkt "steamrollen" gewoon vaak niet in SC2 in sommige scenario's. Ook de plaatsing van Units is veel belangrijker in SC2, net als micro (aka het handmatig besturen van kleine groepjes).

De Singleplayer missies, zoals je zelf zult ontdekken, nemen je niet bij de hand. Maar ze zijn wel goed in moeilijkheidsgraad opbouw, en leren je redelijk hoe het spel werkt. Kijk een paar playbacks die hooggewaardeerd zijn op [url=SC2casts]http://sc2casts.com[/url] om te kijken of het online spel leuk vind. Houd er wel rekening mee dat dit het hoogste niveau is waar je naar kijkt, op lagere niveau's gaat het allemaal wel ietsjes rustiger. Wat helemaal niet erg is, je hoeft immers niet op Diamond te spelen, Bronze / Copper is ook prima en vermakelijk.
Hartelijk dank voor de reactie. Vandaag na mijn werk heb ik even de tijd om de demo te checken die ik gisteren heb gedownload. Die nam namelijk wat meer tijd in beslag met downloaden dan dat ik had gedacht. Heb hem heel eventjes opgestart maar toen stond de beeldresolutie verkeerd en zag ik niet het hele scherm. Heb die toen verzet moest toen de demo even opnieuw opstarten. Daarna heb ik de Textures verzet moest ik weer opnieuw opstarten. Toen was het teveel gevraagd voor mijn pctje :P. Moest het dus weer verzetten en weer opnieuw opstarten en toen heb ik maar besloten om er verder eventjes mee te wachten. Maar vandaag zal ik dus even gaan testen hoe het daadwerkelijk speelt.

Ik heb even wat opgezocht op internet wat de online functies zijn van het spel. Mis ik er hier nog wat van?
- Coop
- Achievements (je kan ook die van andere zien)
- Vrienden toevoegen
- 1vs1
- 4vs4 (en alles wat ertussen zit neem ik aan?)

Hoe speelt de game online eigenlijk. Kan het zijn dat er veel lag optreed of is dit totaal niet het geval? Nogmaals. als de game lekker loopt bij mij vandaag hoop ik ook morgen de trotse eigenaar te zijn van de game.

EDIT: Zoals elk spel dat je zo speelt is het in het begin lastig om te weten welke unit sterker is tegen een bpaalde andere unit. Maar zodra je dit onder de knie hebt wordt het pas echt leuk. Dat is bij dit soort games ook echt het enige waar ik altijd tegenop kijk :$

[ Voor 5% gewijzigd door Oxigeon op 13-01-2011 08:41 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
Wats gebeurt met de chat channels? Ik kan sinds gisteravond niet meer in een aantal kanalen komen die ik daarvoor geopend had. Geen #got dus :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Niet toevallig al 5 chatchannels open staan?
Volgens mij is er nml een max van 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:01

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Het tweakers chat channel was gisteren een doorslaand succes vond ik! Op een gegeven moment zag ik 35 mensen online en er werd lustig op los gekeuveld :P. Voor iedereen die het nog niet wist: Join het channel got, hoe meer zielen hoe meer vreugd :).

Er zit toch wel ontwikkeling in de tegenstanders tegen wie ik gematched word. Toen ik begon was het allemaal redelijk random. Eerst heel veel verloren, dus toen kreeg ik op een gegeven moment een tijd allemaal tegenstanders die wel redelijk wat potjes gespeeld hadden, maar het gewoon nog niet begrepen. Daar begon ik toen heel veel van te winnen. Die fase ben ik nu blijkbaar ook enigszins voorbij en nu krijg ik een combinatie van mensen die echt totaal niet weten wat ze doen omdat het één van hun eerste potjes is en anderen die het al een stuk beter begrijpen en het me behoorlijk lastig maken.

Twee voorbeeldjes van gisteren:

1. Terran tegenstander. Ik scout zijn base met m'n 10e drone. Ik zie niks, behalve een refinery. Alarmbellen gaan af voor proxy racks (alhoewel die refinery wel wat raar is), dus ik meteen wat rondscouten op de map om ze te vinden. Niks te zien. Ik terug naar z'n base met 4 lings, zie ik 2 refineries, 2 supply depots en 2 engineering bays en een handjevol SCV's. Geen marine te bekennen, dus ik ga met m'n 4 lings maar eens z'n SCV's lastig vallen. Hij vecht niet terug, dus 2 minuten later heb ik al z'n SCV's dood. Toen maar nog wat lings gemaakt en z'n base gesloopt, want hij wist blijkbaar nog niet van de Surrender knop.

2. Terran tegenstander op Lost Temple. Hij denied mijn natural met thor drops op high ground. Andere expansions die ik probeerde te pakken werden ook voortdurend gedenied en hij blijft voortdurend harrassen met z'n thor drops. Ik had lings en banelings. Hiermee heb ik nog wel een beetje kunnen busten, maar dat was niet voldoende om hem tegen te houden. Hij bleef thors maken en uiteindelijk was m'n main uitgemined en had ik geen enkele expansion. Verloren dus.

Mijn voorlopige conclusie is dat m'n MMR nu een beetje op het 'instapniveau' is beland. Het zelfde idee als de instaprating van 1500 in WoW arena. Rond die rating krijg je ook een combi van noobs en vrij skilled teams. Het begint nu in ieder geval wel belangrijk te worden om nu echt eens serieus aan mijn macro en aan mijn scouting + goed reageren te gaan werken, anders ga ik niet verder komen ben ik bang.

Dus: Iemand tips hoe je als zerg kunt reageren op thor drops op LT?

Oh, en heeft ook iemand tips hoe je drones micro't tegen probes als je protoss tegenstander een worker rush doet?

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Dricus schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 09:59:

2 spines, een ovie spotter en Roaches in je natural om te vertragen totdat je overlord drops hebt. De thor moet naar de rand van de cliff lopen om je hatch te raken en komt dan in range van de spines / roaches.
Roach drop op de cliff om de thor te verwijderen en vervolgens drops in zijn main om de thor rush af te straffen. Vanwege de Thor rush heeft hij weinig verdediging.
Oh, en heeft ook iemand tips hoe je drones micro't tegen probes als je protoss tegenstander een worker rush doet?
Micro. Je hebt als het goed is meer drones dan probes.
Je moet de low health drones weghalen uit het gevecht en gebruik maken van je regeneration en tijd winnen (de toss doet dit waarschijnlijk ook met zijn probes vanwege shield regen). Het feit dat jij meer workers hebt zou de strijd moeten winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Laatst online: 08-09 15:39
MRR werkt dus wel, mooi om te lezen.

Vs Thor drops. Zelf droppen of muta. Aangezien hij niet meer dan 2 thors gaat droppen per keer heb je aan 10 mutas genoeg. Let wel op dat je niet overcommit met muta's als hij mass thor gaat.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A-move en lage health units eruit halen. Drones winnen van probes 1 op 1 dus zou je gewoon moeten winnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
Haha, ik ben dat soort onzin nog nooit tegen gekomen, maar ik denk dat ik keihard zou verliezen.

@chatchannels
Heb er maar 3 open staan op het moment. Ik kan niet meer joinen in de channels waar ik gisteren in zat tot het moment dat ik een disco kreeg. Daarna was alles weg en kwam ik er nie tmeer in. Krijg ook geen melding ofzo, het wil gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Morphix schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 10:34:
Haha, ik ben dat soort onzin nog nooit tegen gekomen, maar ik denk dat ik keihard zou verliezen.

@chatchannels
Heb er maar 3 open staan op het moment. Ik kan niet meer joinen in de channels waar ik gisteren in zat tot het moment dat ik een disco kreeg. Daarna was alles weg en kwam ik er nie tmeer in. Krijg ook geen melding ofzo, het wil gewoon niet.
Hmm, zit nu te lezen op TL over verschillende auto-join 'bugs' m.b.t chatchannels. Mensen lijken terwijl ze off-line zijn, toch in de channel te zitten of kunnen deze channels niet meer joinen.
Heb je toevallig auto-join aanstaan? Zet dat anders eens uit en start opnieuw het spel op. Misschien dat dat helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:23
Chief-XL schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 10:16:
MRR werkt dus wel, mooi om te lezen.

Vs Thor drops. Zelf droppen of muta. Aangezien hij niet meer dan 2 thors gaat droppen per keer heb je aan 10 mutas genoeg. Let wel op dat je niet overcommit met muta's als hij mass thor gaat.
Ik vind spinecrawlers de beste counter voor thor drops. Mutas tegen thors, zonde van mijn resources, en vaak zit er ook een scv die 1 turret oid bouwd.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 20:21:
[...]

:D gratz

Moest je veel potjes spelen, of was je MMR zo hoog dat je al meteen in Master zag toen de patch kwam?
1 potje winnen was genoeg, MMR was kennelijk al hoog genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
Het tweakers chat channel was gisteren een doorslaand succes vond ik! Op een gegeven moment zag ik 35 mensen online en er werd lustig op los gekeuveld :P. Voor iedereen die het nog niet wist: Join het channel got, hoe meer zielen hoe meer vreugd :).
het was gisteravond idd gezellig...lekker zitten observen etc :)
vanavond weer denk ik...vind het nu al een zeer geslaagde patch.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/10837002/mlimage.png

Lelijk!

@djengizz
Hielp helaas neit.

[ Voor 18% gewijzigd door Morphix op 13-01-2011 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:18

Oxigeon

En zo is dat!

Kzyto schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:10:
[...]

het was gisteravond idd gezellig...lekker zitten observen etc :)
vanavond weer denk ik...vind het nu al een zeer geslaagde patch.
Ik zelf heb nog geen Starcraft maar wil me het wel gaan halen. Maar kun je alleen maar online chatten als je ook daadwerkelijk online speelt? Of ook als je in de singleplayer zit? Hoe kun je anders met 35 man in de got server zitten :$

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
@Morphix
Zit jij nou ook in de Masters league of was je gewoon het icoontje aan het bashen? :P
Maargoed, als je in de masters league zit heb je triviale dingen als een mooi icoontje niet meer nodig natuurlijk :+
edit:

Zelf dus, gratz! 2 GoT'ers nu in Masters als ik het goed heb

@Oxigeon
Altijd als het spel is opgestart, of je nou in de menu's of in een game (sp, mp of whatever) zit. Sowieso blijf je in het channel ook als je een spelletje speelt, maar normaal gesproken heb je dan geen tijd om te chatten natuurlijk

[ Voor 7% gewijzigd door dtech op 13-01-2011 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het moment dat je inlogt kan je bij alles wat je doet (singleplayer/multiplayer/campaign) tegelijkertijd in de GoT channel zitten.

@Morphix, had je 2700 punten toen je gepromote werd? Had je ook nog bonus pool of niet?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
2800 ongeveer geloof ik. Geen bonus pool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-09 11:50
Tip van een terran: voorkom dat de thors daar gedropt worden. Hou die medivacs weg van de high ground bij je natural met mutas. Voordat hij 1 thor heeft moet jij zeker al genoeg mutas kunnen hebben. Met wat mazzel schiet je de medivacs neer inc thor.

[ Voor 4% gewijzigd door lammert op 13-01-2011 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 18:53

VP.

Grats Morphix! Misschien maar eens tijd dat ik SC2 ook weer aanslinger :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

@lammert: Ik heb zo'n gevoel dat ik dan echt moet gaan rushen voor muta's. Maargoed, ik zal de replay nog eens bekijken om te kijken wat de timing van die thor drop precies was en hoe ver ik was met techen. Sowieso moet mijn macro ook nog veel beter. Ik vergeet nog al eens te techen, zeker als ik onder druk sta.

De tip met de spines + roaches + ovie voor vision ga ik zeker uitproberen als het zich nog eens voordoet. Ik had het trouwens misschien ook eerder moeten scouten. Gisteren had ik het pas door toen hij met z'n medivac + thor langs de watchtower vloog.

Zou een sacrificial overlord rond de 5 minuten hiervoor een goede manier zijn? Tegen T en P parkeer ik sowieso altijd m'n eerste ovie aan de achterkant van z'n base, dus die zou ik gemakkelijk als scout kunnen gebruiken.

PS: Gratz met de promotie Morphix en Endorse :).

[ Voor 12% gewijzigd door Dricus op 13-01-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
lammert schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:14:
[...]
Voordat hij 1 thor heeft moet jij zeker al genoeg mutas kunnen hebben.
Jammer genoeg niet.
Zowel drops als muta's komen te laat bij een echte Thor drop rush (Thor @~6:30min) dus je moet wat vertragen terwijl je muta's hatchen of je drop research af komt. Als je fast expand (en dat doe je want anders is er geen cliff harass) en je gaat voor muta's staat de Thor er al op rond het moment dat jouw Spire net klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Ik kom niet meer in de got chat. Alle andere kanalen werken wel. Super vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert
djengizz schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:43:
[...]

Jammer genoeg niet.
Zowel drops als muta's komen te laat bij een echte Thor drop rush (Thor @~6:30min) dus je moet wat vertragen terwijl je muta's hatchen of je drop research af komt. Als je fast expand (en dat doe je want anders is er geen cliff harass) en je gaat voor muta's staat de Thor er al op rond het moment dat jouw Spire net klaar is.
Als je FE doet terwijl met een rush komt, dan red je dat niet. Maar als je een thor rush scout ( single rax, factory, armory, starport) dan kan je makkelijk 4 muta's binnen 6 minuten hebben vliegen. Een MM push komt toch niet als hij thor rusht. Met wat ling agressiviteit kan je eventueel de eerste thor nog vertragen door meer MM te forcen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Ik denk dat ik nu al 5x mee heb gemaakt dat ik het niet gaat redden en dat de tegenpartij z'n verbinding eruit klapt. En ook regelmatig meldingen van "opponent is slowing down"

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

lammert schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:57:
Als je FE doet terwijl met een rush komt, dan red je dat niet. Maar als je een thor rush scout ( single rax, factory, armory, starport) dan kan je makkelijk 4 muta's binnen 6 minuten hebben vliegen. Een MM push komt toch niet als hij thor rusht. Met wat ling agressiviteit kan je eventueel de eerste thor nog vertragen door meer MM te forcen.
1. Ik vraag me sterk af of je "makkelijk" 4 muta's binnen 6 minuten kunt hebben vliegen.
2. Als dat al kan, dan kan dat denk ik niet zonder je build helemaal om te gooien en sterk in te leveren op economie (er vanuit gaande dat je normaal een FE build doet). Binnen 6 minuten 4 muta's hebben klinkt als een stevige rush.

Daarnaast denk ik dat je te laat bent als je pas scout als de racks, fact, armory en starport er al staan. Maar correct me if I'm wrong natuurlijk, ik ben echt een ontzettende noob vergeleken bij velen alhier ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol... een zerg kan nooit mutas hebben op heb moment dat een terran met een thor + medivac aankomt (tenzij een zerg 1 base muta gaat.. maar rofl. dan zou een thordrop toch niet werken ;( ). Als je dat denkt dan voer je gewoon je build fout uit.

Wat je kan doen is 2 spine crawlers maken, en een creep tumor op de cliff plaatsen en 2 overlords voor sight hebben. Door de creep kan de terran geen turrets/bunkers plaatsen. Dan zou je het net lang genoeg moeten kunnen uithouden voordat 8 muta's poppen (ligt eraan of je na tijdens het starten van je lair alle 4 gas gepakt hebt of niet, als je dat wel gedaan hebt moet je makkelijk 8 mutas instantly kunnen poppen. let op vrije supply en mineral count. Start de spire meteen als de lair klaar is.)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:23
conclusie: bouw spine crawlers :P

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
CoB schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:56:
Ik kom niet meer in de got chat. Alle andere kanalen werken wel. Super vaag.
Ik heb precies hetzelfde probleem, naast dat er voor mij nog een aantal kanalen zijn die niet werken. B.net bugs i guess.

Wel lekker duidelijk trouwens die master leagues. Er is geen verschil tussen de verschillende leagues in punten, dus je weet in ieder geval op welk niveau je zit. Het is alleen nog allemaal niet zo gebalanced, maar dat komt vanzelf wel goed.

Het valt me trouwens op dat er ineens een heleboel mensen non-latin characters in hun naam hebben. Is het zo dat dit sinds de name change mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert
Dricus schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:26:
[...]

1. Ik vraag me sterk af of je "makkelijk" 4 muta's binnen 6 minuten kunt hebben vliegen.
2. Als dat al kan, dan kan dat denk ik niet zonder je build helemaal om te gooien en sterk in te leveren op economie (er vanuit gaande dat je normaal een FE build doet). Binnen 6 minuten 4 muta's hebben klinkt als een stevige rush.

Daarnaast denk ik dat je te laat bent als je pas scout als de racks, fact, armory en starport er al staan. Maar correct me if I'm wrong natuurlijk, ik ben echt een ontzettende noob vergeleken bij velen alhier ;).
Ok, makkelijk is het inderdaad alleen als je er voor kiest. Een FE en quick mutas gaan inderdaad niet samen, maar Z heeft ook goede BO's zonder FE. Maar als je een single rax scout (en dat is niet moeilijk met je overlord in dat stadium), dan moet er een belletje gaan rinkelen. Ik reken in zo'n geval op een drop van hellions of een thor. Op LT is er een grote kans op thor. Als je perse een FE wil, dan los je het op met spine crawlers, prima. Maar een muta rush werkt ook, als je het maar op tijd scout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Muta's op 1 base is nonsense, kost teveel gas. Economische muta builds op 2 base en een snelle 3e op maps die dat toelaten is veel verstandiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

Single rax kan toch ook gewoon Destiny Cloudfist betekenen? Zou je dan niet naar iets als single rax + 2 gas moeten gaan kijken ofzo, voordat je in de "oh shit thor drop" modus schiet?

Anyhoo, als je scout dat je tegenstander voor een snelle thor drop gaat, dan lijkt het me juist heel goed om vooral te blijven focussen op economie, omdat dat op dat moment het zwakke punt van je tegenstander is. Als je de drop dan hebt afgeslagen is dat waar je later wellicht de winst mee kunt pakken. Door te reageren met een muta rush heb ik het gevoel dat je reageert op je tegenstander door iets soortgelijks te doen (in de zin van opofferen van economie en verdediging om snel unit x te kunnen maken), waardoor je niet profiteert van het zwakke punt van zijn economie.

Als zo'n rushed thor drop dus te verdedigen is met een paar spines + roaches dan is dat een stuk goedkoper en kun je meer drones maken.

Again, corrigeer me als ik fout zit, ik discussieer om te leren :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

imo zijn er geen goede zerg 1 base builds los van all-ins. En daar nog muta's bij maken is bijna onmogelijk om dan nog te winnen. Als de terran ziet dat jij geen expo heeft, dan stoptie gwn zijn rush en dan pakt dan zijn expo en heeft ie 4x de eco van jou door mules.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Ik kan ook niet meer in het got kanaal komen. Zal toch niet zijn dat blizz vindt dat de naam om een vage reden "inappropriate" is?
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:46:
imo zijn er geen goede zerg 1 base builds los van all-ins.
De 7RR is een goede opener en geeft je een expand terwijl je met 7 roaches gaat poken/aanvallen. Dit kan je zelfs direct de win opleveren of je pakt wat units/gebouwen bij de ramp af waardoor je een base voor komt te liggen. Werkt best goed als je de build strak uitvoert..

Baneling bust is wel meer all-in omdat je er vaak nog extra zerglings tegenaan gooit nadat je z'n front gebust hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Morphs op 13-01-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Morphs schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:16:
De 7RR is een goede opener en geeft je een expand terwijl je met 7 roaches gaat poken/aanvallen. Dit kan je zelfs direct de win opleveren of je pakt wat units/gebouwen bij de ramp af waardoor je een base voor komt te liggen. Werkt best goed als je de build strak uitvoert..

Baneling bust is wel meer all-in omdat je er vaak nog extra zerglings tegenaan gooit nadat je z'n front gebust hebt.
Allemaal all-ins.
7RR is geen goede opener, 5RR is dat al niet dus laat staan 7RR.

Ik ben het dan ook helemaal eens met Shrimp O Vis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
Over de chat channels:
Afbeeldingslocatie: http://img152.imageshack.us/img152/4805/explanationt.png
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=184051

Is idd wat ik ook heb meegemaakt. Klinkt plausibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
djengizz schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:29:
7RR is geen goede opener, 5RR is dat al niet dus laat staan 7RR.
Je mag wel iets meer argumentatie geven. Ik typ een heel verhaal, jij zegt alleen "is niet goed". Wat is er volgens jou niet goed aan?

[ Voor 9% gewijzigd door Morphs op 13-01-2011 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Morphs schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 17:40:
Je mag wel iets meer argumentatie geven. Wat is er volgens jou niet goed aan?
Je geeft economie op voor units en als je aanval niet goed gaat (waarvoor je voor een groot deel van je tegenstander afhankelijk bent in plaats van dat je dit zelf in de hand hebt) sta je achter.
However, if your opponent was making anti-roach units, then you're a little behind where you should be had you not rushed and you need to quickly back-tech into zerglings. Overall, the positives greatly outweigh the negatives.
^^^ Quote van de bedenker van de 5RR (note: dit geldt dus nog sterker voor een 7RR waarbij je ook nog eens Zergling speed en Zerglings skipped).

Als je hier bij nadenkt is dit natuurlijk onzin: je staat al achter en dan moet je nog snel back-techen naar zerglings (weer geen drones). Ook nog eens het feit dat als je tegenstanders Stalkers of Marauders maken en je aanval mislukt die initiële Roaches allemaal dood gaan omdat ze geen speed hebben. Nu sta je dus economisch achter, moet je van tech switchen en heb je geen leger meer.
Tenslotte zijn deze builds vaak prima te scouten (zeker de 7RR waarbij je de zerglings skipped en dus de scout niet kan tegenhouden) waardoor je nog meer afhankelijk wordt van het cheese gehalte van deze builds.

Een goede tegenstander speelt dit uit en wint.
Deze builds zie je ook niet op hoog nivo of het moet in een BOx zijn als cheese build in het kader van mixing-things-up.

Dat baneling busts all-in zijn lijkt me algemeen geaccepteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
djengizz schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 17:53:
[...]

Je geeft economie op voor units en als je aanval niet goed gaat (waarvoor je voor een groot deel van je tegenstander afhankelijk bent in plaats van dat je dit zelf in de hand hebt) sta je achter.

[...]

^^^ Quote van de bedenker van de 5RR (note: dit geldt dus nog sterker voor een 7RR waarbij je ook nog eens Zergling speed en Zerglings skipped).

Als je hier bij nadenkt is dit natuurlijk onzin: je staat al achter en dan moet je nog snel back-techen naar zerglings (weer geen drones). Ook nog eens het feit dat als je tegenstanders Stalkers of Marauders maken en je aanval mislukt die initiële Roaches allemaal dood gaan omdat ze geen speed hebben. Nu sta je dus economisch achter, moet je van tech switchen en heb je geen leger meer.
Tenslotte zijn deze builds vaak prima te scouten (zeker de 7RR waarbij je de zerglings skipped en dus de scout niet kan tegenhouden) waardoor je nog meer afhankelijk wordt van het cheese gehalte van deze builds.

Een goede tegenstander speelt dit uit en wint.
Deze builds zie je ook niet op hoog nivo of het moet in een BOx zijn als cheese build in het kader van mixing-things-up.

Dat baneling busts all-in zijn lijkt me algemeen geaccepteerd?
ik meende dat 7rr juist bedoelt was om gescout te worden (je hebt niks om te denyen) en je daardoor je tegenstander forceert extra def te maken. hij kan iig geen FE doen. maar ook afhankelijk vd afstand tussen de beginposities.

zijn er trouwens behalve got nog andere interessante channels? :)

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
daanteb schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 18:05:
ik meende dat 7rr juist bedoelt was om gescout te worden (je hebt niks om te denyen) en je daardoor je tegenstander forceert extra def te maken. hij kan iig geen FE doen. maar ook afhankelijk vd afstand tussen de beginposities.
Ja, maar die kosten van zijn defense liggen veel lager en daarmee kan hij makkelijk voorkomen dat jij genoeg schade doet. Hij kan gewoon een bunker / cannon / sentry maken en wat marauders / stalkers en zorgen voor veel meer workers dan jij drones hebt. Hiermee kan hij ook nog eens later beginnen.
Dit in de handen van een goede speler betekent winst.

Een T of P zal sowieso niet zo snel voor een FE gaan als de Zerg vrijwillig zo lang op één basis blijft.

Een 5RR / 7RR build straft voornamelijk spelers die te hard techen, de verkeerde units maken of niet goed scouten. Doen ze dit niet dan sta je achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Thanks voor de uitgebreide toelichting djengizz. Zit zelf in plat waar men nog niet helemaal goed met een 7RR om kan gaan. De baneling bust lukt echter niet meer (heb daar wel flinke win streaks mee gehad). P gooit een FF neer, T reinforced meestal de wall... een snelle expo op 14 lijkt de standaard voor zerg.

[ Voor 12% gewijzigd door Morphs op 13-01-2011 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat doe je altijd, vooral als zerg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Laatst online: 09-09 22:47
furby-killer schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 18:50:
[...]

Dat doe je altijd, vooral als zerg.
Neem Ret als voorbeeld :), alleen hij doet het TE erg... Dat is pas echt een hollander :P (letterlijk en figuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Morphs schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 18:47:
Thanks voor de uitgebreide toelichting djengizz. Zit zelf in plat waar men nog niet helemaal goed met een 7RR om kan gaan. De baneling bust lukt echter niet meer (heb daar wel flinke win streaks mee gehad). P gooit een FF neer, T reinforced meestal de wall... een snelle expo op 14 lijkt de standaard voor zerg.
Ach, ik ben ook maar een theory crafting zergly die worstelt in de gold league met jammer genoeg meer tijd om over starcraft te lezen dan het te spelen.

Overigens kun je dit soort zaken ook voorleggen aan top Zergs: op TeamLiquid zijn veel stream te vinden van top zergs waarvan er een aantal erg responsief zijn in de chat en dit soort zaken vaak langskomen. Erg leerzaam.
En ook top zergs gaan all-in (FruitDealer in de GSL na de pylon blocks into FE, Ret en Machine in bepaalde situaties of op bepaalde maps, etc.) en daar is niets mis mee. All-ins zijn een onderdeel van het spel en kunnen erg effectief zijn maar je moet ze wel als zodanig herkennen en hun beperkingen kennen.

En wat ik al eerder had gezegd: als een build voor je werkt is er niks mis mee maar zoals je zelf al aangeeft met die baneling bust blijft dat misschien niet zo als je verder groeit, je tegenstanders beter worden en je build niet helemaal solide is.
Hmm, en ik maar denken dat zerg het reactieve ras was die early game liever helemaal geen units maakt als ze de kans krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:30
200 Drone Army!

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, en ik maar denken dat zerg het reactieve ras was die early game liever helemaal geen units maakt als ze de kans krijgen...
Precies mijn punt ook...

Jij zegt dat 7RR slecht idee is omdat je economie opgeeft, maar dat doet een zerg altijd als hij units maakt. Dus met die logica hoef je nooit units te maken als zerg (nouja, totdat je 70 drones ofzo hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
furby-killer schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:39:
Jij zegt dat 7RR slecht idee is omdat je economie opgeeft, maar dat doet een zerg altijd als hij units maakt. Dus met die logica hoef je nooit units te maken als zerg (nouja, totdat je 70 drones ofzo hebt).
Ja, met dat verschil dat hij het vrijwillig doet en op een manier waardoor hij meer workers skipped dan zijn tegenstander.

Als Zerg wil je vs T en P idd vaak voor die +/-70 drones zo min mogelijk units maken en verder reageren op wat je tegenstander doet zonder dood te gaan. Een tweede optie zijn timings (ja, ook zerg kent timing pushes) zoals roach / ling speed upgrades, burrow of harass timings (muta's).

7RR is alleen geen timing push maar een rush waarbij je een hoop eco inlevert. Tenslotte is er nogal een verschil tussen het skippen van drones voor units in de early game vergeleken met later in de game. Dit soort early game keuzes worden nml uitvergroot in mid en late game waar het een gigantisch (economisch) effect kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
GVD. Ben ik lekker relaxed een game keihard aan het winnen: wordt ik gedropped! Kan ook geen verbinding meer maken met battle.net; meer mensen last van?

edit:

Andere GoTter in chat ook. Bij mij staat er echter "loss" zonder punten bij match history en als ik info probeer te laden "Error: unable to load". Bij hem heeft ie een echte loss gekregen :/

[ Voor 40% gewijzigd door dtech op 13-01-2011 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:28
dtech schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:11:
GVD. Ben ik lekker relaxed een game keihard aan het winnen: wordt ik gedropped! Kan ook geen verbinding meer maken met battle.net; meer mensen last van?
Zelfde situatie....

edit; ondertussen gaat het weer

[ Voor 5% gewijzigd door The_Greater op 13-01-2011 22:17 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:39:
[...]

Precies mijn punt ook...

de 7rr is wel een extreem voorbeeld van economie opgeven voor een aanval. Een midgame push met roach/hydra is een stuk stabieler en zorgt vaak ook voor tijd en map control om weer hardcore te kunnen dronen.

Mijn zerg stijl is altijd geweest: Niet meer units maken dan je echt nodig hebt. Natuurlijk is een aanval hier of daar leuk en aardig, maar dan moet het ook wel effectief zijn. Een baneling/hydralisk drop in mid game om een berg workers of tech gebouwen te slopen is goed, maar vroege aanvallen (ik kan geen game time noemen, maar ik bedoel de situatie waar je nog geen sterke 2e base hebt) heb ik nooit goed gevonden.

Ik vind t vreselijk om vroeg aan te vallen.. Veel te gevaarlijk imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
daarin tegen is het juist een kracht van terran om vroeg aan te vallen
zeker tussen de 8 en 12 minuten moet je zeker al op minimaal 1 a 2 aanvallen bedacht zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:21
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:26:
[...]

de 7rr is wel een extreem voorbeeld van economie opgeven voor een aanval. Een midgame push met roach/hydra is een stuk stabieler en zorgt vaak ook voor tijd en map control om weer hardcore te kunnen dronen.

Mijn zerg stijl is altijd geweest: Niet meer units maken dan je echt nodig hebt. Natuurlijk is een aanval hier of daar leuk en aardig, maar dan moet het ook wel effectief zijn. Een baneling/hydralisk drop in mid game om een berg workers of tech gebouwen te slopen is goed, maar vroege aanvallen (ik kan geen game time noemen, maar ik bedoel de situatie waar je nog geen sterke 2e base hebt) heb ik nooit goed gevonden.

Ik vind t vreselijk om vroeg aan te vallen.. Veel te gevaarlijk imo
Ik vind 7RR helemaal geen extreem voorbeeld, dat vind ik meer een 6pool :) Uit 7RR is prima te transitionen naar wat je maar wilt eigenlijk, en het doet vaak zat meer schade dan dat het jou heeft gekost. Dus óf je wint direct, óf je staat wat voor óf je staat wat achter. Zolang die eerste twee vaker voorkomen dan de laatste is het nog prima :)

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
2base speedling all in is anders ook behoorlijk goed. Het is vaak niet eens echt een all in, maar als je als P een klein foutje maakt ben je dood. Die dingen zijn zo langs je wall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Balen gister zeg, gister tegen een zerg die een rush deed tegen me, gelukkig had ik al heel vroeg ten koste van mijn economie een 2e basis gebouwd en daar geinvesteerd ipv mijn homebase.
Die gozer dacht dat ie er was, en voor de gein wat gebouwen naast zijn basis gezet, die had ie heel lang niet door. Zodat ik battlecruishers kon bouwen stuk of 15 en alles op gepimpt met aanval en armor op 3.
klapte de battle.net server eruit. Baf wat baalde ik daar van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 10:50:
Balen gister zeg, gister tegen een zerg die een rush deed tegen me, gelukkig had ik al heel vroeg ten koste van mijn economie een 2e basis gebouwd en daar geinvesteerd ipv mijn homebase.
Die gozer dacht dat ie er was, en voor de gein wat gebouwen naast zijn basis gezet, die had ie heel lang niet door. Zodat ik battlecruishers kon bouwen stuk of 15 en alles op gepimpt met aanval en armor op 3.
15 battlecruisers? wat was dat voor Zerg dat ie je 15 BC's neer laat zetten :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
Klinkt inderdaad niet als een super tegenstander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 11:20:
[...]

15 battlecruisers? wat was dat voor Zerg dat ie je 15 BC's neer laat zetten :s
omdat ik niet meer resources had, was het zo iets van, we zien wel....
echt balen, had graag willen zien we er had gewonnen :)
Ach vanmiddag hebben we een herkansing
Kleine op bed: Ik sc2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-09 20:22
Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 10:50:
lol :D

Maar inderdaad, wat was dat voor zerg!! lol, bc's en armor op 3, die gast heeft je echt LANG niet aangevallen, was ie nog wel aan t spelen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
:+ Nu ben je aan het trollen Bert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Bert2000 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:26:
[...]

lol :D

Maar inderdaad, wat was dat voor zerg!! lol, bc's en armor op 3, die gast heeft je echt LANG niet aangevallen, was ie nog wel aan t spelen? :D
EQJim schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:35:
:+ Nu ben je aan het trollen Bert ;)
Afbeeldingslocatie: http://i465.photobucket.com/albums/rr13/djunicron/ohnoeswtfbc.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door djunicron op 14-01-2011 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
Zijn er tweakers die een US account hebben? Zoja, hoe hebben jullie dat gedaan? Ik probeer 't via de blizzard store, maar krijg een foutmelding en ik eigenlijk niet veel zin om iets te shippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:30
Gaaf! Ik drop 2x achter mekaar door inet problemen en heb een demote aan mn broek :)

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02-2012
Omg.... wtf... wordt net instand gedropped, zonder count down(internet verbinding was gewoon ok)... + nu kan ik Got channel ook niet meer in. Iemand zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Castor385 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 20:14:
Gaaf! Ik drop 2x achter mekaar door inet problemen en heb een demote aan mn broek :)
en je maat ook volgens mij....... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian1454
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-06-2017
Morphix schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 19:48:
Zijn er tweakers die een US account hebben? Zoja, hoe hebben jullie dat gedaan? Ik probeer 't via de blizzard store, maar krijg een foutmelding en ik eigenlijk niet veel zin om iets te shippen.
dit is wel mogelijk voor zover ik weet maar dat kost heel veel moeite.
eerst moet, zoals je zegt, een exemplaar vanuit Amerika bemachtigen.
daarna moet je een battlenet hebben, maar waar je geregistreerd staat in Amerika.
en daarna nog de moeilijkste stap: de automatische detectie van battlenet.
hoe registreren ze uit welk land je komt? via je IP? via je systeem? via andere manieren? of misschien wel een combinatie van die 2.
als je alle bovenstaande stappen voor elkaar hebt gekregen moet je er dus voor een of andere manier voor zorgen dat je computer ergens in Amerika lijkt te staan.

weet iemand hoe ik de windows key VOLLEDIG uitschakel?
ik heb dit al uitgeschakeld bij opties, maar dit werkt maar voor de helft...
als ik namelijk de windows key indruk gaat hij niet direct naar het bureaublad.
maar als ik met mijn muis bovenaan het scherm ga (waar mijn menubalk zit) en dan klik gaat hij wel gewoon naar het bureaublad toe

[ Voor 16% gewijzigd door Brian1454 op 14-01-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:22

YouTube: Zerg - How to Defend Thor Drops on Lost Temple - SC2 Noob School

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een ding wat ik je kan vertellen uit ervaring, Gears of War evenals veel andere games met alles wat niet uit West Europa komt is erbarmelijk slecht. Lagere pings fucken het toch voor je op. En dat valt over het algemeen wel mee. Totdat je ineens aan het micro'en bent en je op basis van voorgeprorammeerde interpoleer geneuzel de lul bent. Ik vind het helemaal geen probleem :)

edit: hey Brian je vraag er uit ge-edit? :D

[ Voor 5% gewijzigd door apNia op 14-01-2011 22:17 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zie voor pro-gaming en toernooien ook: Starcraft 2 Pro-gaming & Toernooien.