Nu is Blizzard wel een bedrijf dat goeie games maakt, ook al is WoW iets minder
heb het een jaartje gespeeld en toen was de fun er vanaf voor mij.
@dtech: Wat het financiële plaatje betreft ben ik niet goed genoeg geïnformeerd om daar iets zinnigs over te roepen. Dat is mijn punt ook niet. Mijn punt is dat ik het nogal aanstellerig vind dat de community regelmatig net doet alsof Blizzard het clangebeuren onmogelijk maakt als ze geen clan support inbouwen in SC2. Feit is dat in het verleden al voldoende gebleken is dat communities rondom bepaalde games er prima in slagen om hun eigen clan systeem op te zetten zonder daar de maker van die game voor nodig te hebben gehad.
Waar ik ondertussen, mede door dit soort sites, al wel achter ben is dat de community over het algemeen prima in staat is om in haar eigen behoeftes te voorzien. Als ik me niet vergis is bijvoorbeeld wowhead.com (de enige World of Warcraft database die je ooit nodig zult hebben
) ook ontstaan vanuit de community.
Als dat soort initiatieven vanuit de community ontstaan en succesvol zijn is Blizzard ook niet te beroerd om ze ook te steunen (zie ook weer wowhead.com, die zie je nu zelfs op de WoW armory terugkomen).
Ik vind het ook een beetje te makkelijk om er bij dit soort klachten altijd maar weer op te wijzen dat Blizzard zo ontzettend veel geld verdient en dat ze dús dit soort dingen gemakkelijk voor elkaar zouden moeten kunnen krijgen (ik overdrijf misschien een beetje, maar daar komt het vaak wel op neer). Dat vind ik een zware oversimplificatie. In ICT land is al vaak genoeg gebleken dat veel geld absoluut niet wil zeggen dat je alles ineens maken kunt en ook goed maken kunt.
Maargoed, als ze het wel gaan doen sta ik vooraan te juichen omdat ik het natuurlijk wel prachtig zou vinden als ze het wel zouden doen. Als ze het niet of beperkt doen vind ik het ook prima. De community kan prima in haar eigen behoeftes voorzien. Voorop staat voor mij dat ze, los van het hele battle.net gebeuren, gewoon een top game hebben afgeleverd met ontzettend veel potentieel. En dat mag zo af en toe ook wel eens gezegd worden
.
Al eens naar sc2ranks.com gekeken? En naar onze custom tweakers division op die website? Als je alle informatie ziet die je op die site kunt opzoeken, dan lijkt het mij voor zo'n site een vrij kleine moeite (in verhouding tot het werk wat ze er al in gestoken hebben) om de mogelijkheid in te bouwen voor custom leagues voor clans.dtech schreef op zondag 09 januari 2011 @ 17:13:
Punt is vooral dat die die dingen niet triviaal zijn. Een websiteje met wat info kan nog wel, maar een site die automatisch statistieke ript van battle.net en ze ook nog in een ladder zet? Daar is een programmeur wel even zoet mee. Tenzij er dus (een) mens(en) een systeempje daarvoor maken is het er niet.
Waar ik ondertussen, mede door dit soort sites, al wel achter ben is dat de community over het algemeen prima in staat is om in haar eigen behoeftes te voorzien. Als ik me niet vergis is bijvoorbeeld wowhead.com (de enige World of Warcraft database die je ooit nodig zult hebben
Als dat soort initiatieven vanuit de community ontstaan en succesvol zijn is Blizzard ook niet te beroerd om ze ook te steunen (zie ook weer wowhead.com, die zie je nu zelfs op de WoW armory terugkomen).
Ik vind het ook een beetje te makkelijk om er bij dit soort klachten altijd maar weer op te wijzen dat Blizzard zo ontzettend veel geld verdient en dat ze dús dit soort dingen gemakkelijk voor elkaar zouden moeten kunnen krijgen (ik overdrijf misschien een beetje, maar daar komt het vaak wel op neer). Dat vind ik een zware oversimplificatie. In ICT land is al vaak genoeg gebleken dat veel geld absoluut niet wil zeggen dat je alles ineens maken kunt en ook goed maken kunt.
Maargoed, als ze het wel gaan doen sta ik vooraan te juichen omdat ik het natuurlijk wel prachtig zou vinden als ze het wel zouden doen. Als ze het niet of beperkt doen vind ik het ook prima. De community kan prima in haar eigen behoeftes voorzien. Voorop staat voor mij dat ze, los van het hele battle.net gebeuren, gewoon een top game hebben afgeleverd met ontzettend veel potentieel. En dat mag zo af en toe ook wel eens gezegd worden
Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...
Ik ben met dricus mee-eens.
1 ding waar ik aan vertik om mee te doen is pay2play.
Dus Wow, FF-serie etc etc etc.
Ik ben helemaal verzot aan sc2/wcx. Alles wat EA maakt, loop ik met 10 km erom heen. Westwood/Bullfrog kon ik ervan smullen, maar sinds EA. loop ik erom heen.
Settlers 2/4 verslavend maar daarna is het zoek...
Civ1/2 idem dito. De laatste civ kon mij nog een beetje bekoren
moeilijkheidsgraad moet scherp bij mij zijn, anders boeit het spel mij niet.
Tot nu toe heeft SC1/SC2 veel value for money mij gegeven. Ze mogen wel 100 euro voor vragen, ik weet dat het voor mij de moeite waard is.
1 ding waar ik aan vertik om mee te doen is pay2play.
Dus Wow, FF-serie etc etc etc.
Ik ben helemaal verzot aan sc2/wcx. Alles wat EA maakt, loop ik met 10 km erom heen. Westwood/Bullfrog kon ik ervan smullen, maar sinds EA. loop ik erom heen.
Settlers 2/4 verslavend maar daarna is het zoek...
Civ1/2 idem dito. De laatste civ kon mij nog een beetje bekoren
moeilijkheidsgraad moet scherp bij mij zijn, anders boeit het spel mij niet.
Tot nu toe heeft SC1/SC2 veel value for money mij gegeven. Ze mogen wel 100 euro voor vragen, ik weet dat het voor mij de moeite waard is.
Het is heel simpel, hoge risico's rechtvaardigen hoge winsten. Als WoW was geflopt was er waarschijnlijk geen blizzard meer.
Bedoel jij neit gewoon deze site? http://www.sc2ranks.com/ Daar halen ze toch echt alles direct van battlenet af.dtech schreef op zondag 09 januari 2011 @ 17:13:
[...]
Punt is vooral dat die die dingen niet triviaal zijn. Een websiteje met wat info kan nog wel, maar een site die automatisch statistieke ript van battle.net en ze ook nog in een ladder zet? Daar is een programmeur wel even zoet mee. Tenzij er dus (een) mens(en) een systeempje daarvoor maken is het er niet.
Zeker omdat het veel makkelijker is voor Blizzard om dit te maken (zij hebben direct toegang tot de achterliggende systemen van Battle.net en programmeurs met ervaring)
Ter vergelijking: de pricewatch is ook "niet nodig". Je kunt ook handmatig alle webwinkels afzoeken om de laagste prijs te zoeken maar het is toch verdomd handig dat ie er is niet?
Maar ik denk dat de redenering bij Blizzard is: "Niemand gaat voor zo'n feature het spel kopen dus we verdienen er niks aan, we wachten wel tot de volgende uitbreiding dan is er wat meer reden om die te kopen."
Blizzard is i.m.h.o. toch behoorlijk krenterig en doet bijna niks zolang ze er geen geld aan kunnen verdienen. Bij WoW mag je bijvoorbeeld een keer per jaar €30 bijlappen voor wat nieuwe content (die je eigenlijk wel moet hebben wil je het spel blijven spelen) en ook nog eens €10 per maand moet betalen. Nieuwe spelers moeten natuurlijk echter niet weggejaagd worden dus een bundel van het origineel met 2 expansions is dan wel weer verkrijgbaar voor €25...
Heel anders dan bijvoorbeeld Valve die regelmatig met gratis DLC's komen voor hun spul.
Maargoed, het is hun goed kapitalistisch recht en ze komen er mee weg, dus geef ze eens ongelijk...
Laten we maar ophouden met de discussie, want het gaat nogal off-topic en leid toch nergens toe. Of in ieder geval beperken tot SC2.
Natuurlijk hoeft Blizzard niet gratis die veelgewilde community support te implementeren, maar het zou wel netjes zijn en ze hebben er ook duidelijk de resources voor.
Of bijvoorbeeld die sc2ranks; natuurlijk is die er en ik sta ook in die GoT divisie. Maar hoeveel wordt er nou echt gebruik van gemaakt? Als het ingame was kon je bijv. kijken of er tweakers online waren. Of we zouden een clanwar kunnen gaan houden tegen Fok!
Mijn punt is: het is allemaal niet per se nodig om in-game community support te hebben, maar het zou wel verdomde handig zijn, zoals je zelf ook al aangeeft.
Natuurlijk hoeft Blizzard niet gratis die veelgewilde community support te implementeren, maar het zou wel netjes zijn en ze hebben er ook duidelijk de resources voor.
Of bijvoorbeeld die sc2ranks; natuurlijk is die er en ik sta ook in die GoT divisie. Maar hoeveel wordt er nou echt gebruik van gemaakt? Als het ingame was kon je bijv. kijken of er tweakers online waren. Of we zouden een clanwar kunnen gaan houden tegen Fok!
Mijn punt is: het is allemaal niet per se nodig om in-game community support te hebben, maar het zou wel verdomde handig zijn, zoals je zelf ook al aangeeft.
Verwijderd
Is er onlangs een wijziging gebeurd aan het ladder-systeem?
Ik speel silver-league, maar ik wordt de laatste dagen regelmatig kei-hard ge-ownd door bronze-gastjes die niet meer dan 20 matches gespeeld hebben.
Die spelen dan niet zo maar een beetje in't wilde weg. Die weten zeer goed hoe ze moeten spelen en in no-time staat de hele map vol units die een normale bronze speler nooit onder controle krijgt.
Het lijkt er op alsof gold-platina spelertjes (doelbewust) afzakken met een tweede account om eens een makkelijk potje te scoren?
Ik speel silver-league, maar ik wordt de laatste dagen regelmatig kei-hard ge-ownd door bronze-gastjes die niet meer dan 20 matches gespeeld hebben.
Die spelen dan niet zo maar een beetje in't wilde weg. Die weten zeer goed hoe ze moeten spelen en in no-time staat de hele map vol units die een normale bronze speler nooit onder controle krijgt.
Het lijkt er op alsof gold-platina spelertjes (doelbewust) afzakken met een tweede account om eens een makkelijk potje te scoren?
In gold / platinum komen en weer afzakken naar brons binnen 20 matches lijkt me niet echt mogelijk.
Eerder nieuwe smurf accounts van betere spelers of spelers die niet veel ladderen maar veel customs spelen (ik speel zelf ook veel meer customs dan ladder).
Ook heb je spelers die bv. redelijk goed zijn in macro games maar bij wie hun cheese defense, scouting of een ander aspect van hun spel wat minder is wat hun promotie tegenhoudt.
Anyway ik heb al wel gemerkt dat rank lang niet alles zegt over een speler en heb gisteren toevallig nog een 4v4 speler die zelfs nog geen placements had gedaan in 1v1 een 2800+ diamond 1v1 speler zien verslaan in een macro game.
Eerder nieuwe smurf accounts van betere spelers of spelers die niet veel ladderen maar veel customs spelen (ik speel zelf ook veel meer customs dan ladder).
Ook heb je spelers die bv. redelijk goed zijn in macro games maar bij wie hun cheese defense, scouting of een ander aspect van hun spel wat minder is wat hun promotie tegenhoudt.
Anyway ik heb al wel gemerkt dat rank lang niet alles zegt over een speler en heb gisteren toevallig nog een 4v4 speler die zelfs nog geen placements had gedaan in 1v1 een 2800+ diamond 1v1 speler zien verslaan in een macro game.
Zijn er ook VODs?Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:09:
MrBitter met LiquidRet op stream atm, gaan t hebben over ZvT in denk ik weer n 2 uur durende sessie. Vrijdag ook al wat van gezien en was eerlijk gezegd wel interessant om mee te krijgen. Onderdeel van "12 weeks with the Pro's" waarin MrBitter Pro's in z'n stream uitnodigd om alle MU's te behandelen.
Click
http://mrbitter.blip.tv/posts?view=archive&nsfw=dc
[ Voor 25% gewijzigd door djengizz op 10-01-2011 00:20 ]
Lijkt er meer op dat er mensen nu komen die veel custom games of potjes tegen vrienden spelen buiten de ladder dat ook eens op de ladder proberen. Of mensen die eerst alle custom achievements wilden halen en daarna pas gaan ladderen. Winnen van een insane AI is niet zo heel triviaal en als je dat kan denk ik dat je je toch redelijk staande zou moeten kunnen houden tegen een silver/gold speler.Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 23:12:
Is er onlangs een wijziging gebeurd aan het ladder-systeem?
Poeh, voor mij begint het ladderen toch een beetje als een grind te voelen momenteel. Ik zit nog in de Bronze leage, maar ik heb het idee dat ik daar niet echt meer thuis hoor. Ik heb een win streak van 20 potjes achter de rug. Daarna een paar keer verloren van cheesy strategieën, maar die weet ik ondertussen ook goed te counteren.
Resultaat is dat de potjes die ik speel over het algemeen behoorlijk eenzijdig zijn. Mijn tactiek is reactief spelen, expansions denyen, zelf expanden en map control behouden. Dit loopt er dan altijd op uit dat de tegenstander op een gegeven moment aanvalt, ik zijn leger volledig in de pan hak en dat hij vervolgens opgeeft.
Vooralsnog wordt ik alleen nog tegen Bronze spelers gematched. Het zijn ondertussen wel bijna alleen maar hoog gerankte Bronze spelers met veel punten en vaak ook heel veel matches gespeeld. Ik zit er nu een beetje op te wachten om ook eens tegen Silver spelers gematched te worden om te kijken hoe ik het tegen dat soort spelers doe.
Geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen
.
Resultaat is dat de potjes die ik speel over het algemeen behoorlijk eenzijdig zijn. Mijn tactiek is reactief spelen, expansions denyen, zelf expanden en map control behouden. Dit loopt er dan altijd op uit dat de tegenstander op een gegeven moment aanvalt, ik zijn leger volledig in de pan hak en dat hij vervolgens opgeeft.
Vooralsnog wordt ik alleen nog tegen Bronze spelers gematched. Het zijn ondertussen wel bijna alleen maar hoog gerankte Bronze spelers met veel punten en vaak ook heel veel matches gespeeld. Ik zit er nu een beetje op te wachten om ook eens tegen Silver spelers gematched te worden om te kijken hoe ik het tegen dat soort spelers doe.
Geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen
Gewoon blijven winnen inderdaad dan promote je vanzelf. Als je tegen een silver wilt spelen, kan je me even toevoegen. Fist 511 Ik ben rank ~16 silver.
Gewoon doorgrindenDricus schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:00:
Poeh, voor mij begint het ladderen toch een beetje als een grind te voelen momenteel. Ik zit nog in de Bronze leage, maar ik heb het idee dat ik daar niet echt meer thuis hoor. Ik heb een win streak van 20 potjes achter de rug. Daarna een paar keer verloren van cheesy strategieën, maar die weet ik ondertussen ook goed te counteren.
Ik zou me niet te veel zorgen maken over m'n ranking en me concentreren op het verbeteren van mijn spel. Van wat ik van je heb gezien (niet al te veel macro maar toch) denk ik idd dat je wel beter bent dan brons.
Pas wel op dat je niet als een robot door grinded maar ook echt blijft zoeken naar verbeterpunten (replays bekijken, builds verbeteren, etc.). Een blinde vlek is al snel ontwikkeld en soms maak je fouten of zijn er punten die je zelf (nog) niet ziet.
En nogmaals: ik sta altijd open voor oefenpartijtjes of om een replay door te nemen. Ik ben goud random op mijn smurf dus misschien dat ik wel wat kan helpen met de meeste MU's.
Tja ik ben blij dat Activision bij SC2 blijkbaar niet al teveel te zeggen heeft gehad, tegenwoordig is iig bij shooters tot grote verrassing van iedereen EA games het lichtend voorbeeld hoe het wel kan. Oh er zijn nog wel problemen, maar vergeleken met de crap die activision flikt is het zeker wel goed.Ik ben helemaal verzot aan sc2/wcx. Alles wat EA maakt, loop ik met 10 km erom heen. Westwood/Bullfrog kon ik ervan smullen, maar sinds EA. loop ik erom heen.
Ach, mijn ranking boeit me niet zo heel erg. Waar het me meer om gaat is dat ik het wel leuk zou vinden als ik wat meer tegenstand zou krijgen tijdens het ladderen. Maar zoals gezegd, dat komt vanzelf wel. En eerlijk is eerlijk, veel winnen is ook gewoon leuk
.
Gisteren zo'n geinig potje gehad tegen een turtlende terran op Jungle Basin. Hij bouwde zich helemaal in met tanks, thors en turrets en kwam zijn basis niet uit. Ik had geen haast om te winnen en ben toen maar rustig gaan expanden, creep spreaden, techen en upgraden. Toen ik uiteindelijk alle expansions gepakt had (behalve zijn main en natural natuurlijk) en de hele map bedekt was met creep en ik alle upgrades had, had ik niks meer te doen, dus ben ik maar eens gaan aanvallen. Eerst zijn natural platgewalst met slings en banelings. Toen dacht hij blijkbaar dat ik niks meer had, dus kwam hij naar buiten met een handjevol thors. Die waren lekker voer voor m'n roaches. Toen heb ik z'n voordeur ook maar gebust en toen was het snel GG.
Maargoed, dat soort potjes vind ik best geinig, maar het stimuleert me niet echt om mijn eigen spel te verbeteren omdat ik met m'n huidige spel al bijna alles win. Gelukkig ben ik vrij perfectionistisch aangelegd, dus blijf ik ondanks dit soort potjes toch proberen beter te worden. Vooral in mijn macro. Keep your money low is nog steeds gemakkelijker gezegd dan gedaan. En dat is wat ik me momenteel tot doel stel: beter worden in het uitgeven van mijn resources. In de praktijk komt dit erop neer dat ik vooral goed aan moet gaan voelen wanneer ik moet expanden of een in-base hatch moet maken. Meer larvae == gemakkelijker geld uitgeven
.
Daarnaast probeer ik ook meer aan scouting the front te doen met een handjevol speedlings, maar dat is niet echt moeilijk om te doen. Je moet er alleen aan denken om het te doen, maar dat gaat steeds beter.
Gisteren zo'n geinig potje gehad tegen een turtlende terran op Jungle Basin. Hij bouwde zich helemaal in met tanks, thors en turrets en kwam zijn basis niet uit. Ik had geen haast om te winnen en ben toen maar rustig gaan expanden, creep spreaden, techen en upgraden. Toen ik uiteindelijk alle expansions gepakt had (behalve zijn main en natural natuurlijk) en de hele map bedekt was met creep en ik alle upgrades had, had ik niks meer te doen, dus ben ik maar eens gaan aanvallen. Eerst zijn natural platgewalst met slings en banelings. Toen dacht hij blijkbaar dat ik niks meer had, dus kwam hij naar buiten met een handjevol thors. Die waren lekker voer voor m'n roaches. Toen heb ik z'n voordeur ook maar gebust en toen was het snel GG.
Maargoed, dat soort potjes vind ik best geinig, maar het stimuleert me niet echt om mijn eigen spel te verbeteren omdat ik met m'n huidige spel al bijna alles win. Gelukkig ben ik vrij perfectionistisch aangelegd, dus blijf ik ondanks dit soort potjes toch proberen beter te worden. Vooral in mijn macro. Keep your money low is nog steeds gemakkelijker gezegd dan gedaan. En dat is wat ik me momenteel tot doel stel: beter worden in het uitgeven van mijn resources. In de praktijk komt dit erop neer dat ik vooral goed aan moet gaan voelen wanneer ik moet expanden of een in-base hatch moet maken. Meer larvae == gemakkelijker geld uitgeven
Daarnaast probeer ik ook meer aan scouting the front te doen met een handjevol speedlings, maar dat is niet echt moeilijk om te doen. Je moet er alleen aan denken om het te doen, maar dat gaat steeds beter.
waarom roaches vs. thors. Niet de beste keuze. Als je toch 80% van de map heb. Broodlords? Werkt 10x beter 
Lings en banes doen het altijd wel
Lings en banes doen het altijd wel
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
Verwijderd
Help!
Ben nu bezig met een potje als het goed is heeft hij niks meer over loop het hele gebied uit te kammen maar kan zijn poppetje niet vinden. En hij is zo kinderachtig om niet te stoppen.
Wa moet ik doen?
Ben nu bezig met een potje als het goed is heeft hij niks meer over loop het hele gebied uit te kammen maar kan zijn poppetje niet vinden. En hij is zo kinderachtig om niet te stoppen.
Wa moet ik doen?
Zoveel thors had hij niet. Hij had vooral heel veel siege tanks. Maar je hebt gelijk. Achteraf had ik het potje sowieso veel sneller kunnen beslissen door gewoon regelmatig wat units in z'n main te droppen of door mass mutalisk te gaan. Die zijn op zich zwak tegen thors, maar daar had hij er te weinig van om een massa muta's tegen te houden. En tanks versus muta's... Tsja
.
Tijdens mijn scouting the front rondjes zag ik echter alleen maar marines en tanks, z'n thors had hij te ver naar achteren gepositioneerd om ze te kunnen zien. Toen ik erachter kwam dat hij ook thors had, had ik al zo'n groot leger van roaches, speedlings en banelings dat ik het gewoon maar gedaan heb met wat ik op dat moment had. Als ik voor broodlords zou willen gaan had ik veel meer tijd nodig gehad (corruptors maken, greater spire maken, morphen). Op deze manier was ik sneller klaar.
Conclusie: m'n scouting gaat al beter, maar kan nog véél beter
.
Tijdens mijn scouting the front rondjes zag ik echter alleen maar marines en tanks, z'n thors had hij te ver naar achteren gepositioneerd om ze te kunnen zien. Toen ik erachter kwam dat hij ook thors had, had ik al zo'n groot leger van roaches, speedlings en banelings dat ik het gewoon maar gedaan heb met wat ik op dat moment had. Als ik voor broodlords zou willen gaan had ik veel meer tijd nodig gehad (corruptors maken, greater spire maken, morphen). Op deze manier was ik sneller klaar.
Conclusie: m'n scouting gaat al beter, maar kan nog véél beter
Flying unit maken, rondscouten? Hij zal z'n base wel gelift hebben, want als alle bases kapot zijn moet ie gewoon gerevealed worden.Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:21:
Help!
Wa moet ik doen?
@ badr,
Hij zal wel terran zijn en heeft nog een CC ergens aan de rand van de map vliegen!
Hij zal wel terran zijn en heeft nog een CC ergens aan de rand van de map vliegen!
ligt eraan wat jij hebt, maar zoveel mogelijk splitsen en attackmoven over de hele map.. moet je hem toch redelijk snel tracen.. het is geen terran hoop ik? dan zit er namelijk een building in een hoekje gevlogen.Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:21:
Help!
Wa moet ik doen?
dunno
Is hij terran? Dan heeft ie waarschijnlijk ergens in een hoekje een gebouw vliegen. Zoek die maar eens met een air unit (viking/void ray/muta)Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:21:
Help!
Wa moet ik doen?
Verwijderd
Dat was het, had overal sensor towers net in dat hoekje niet.rove schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:24:
[...]
ligt eraan wat jij hebt, maar zoveel mogelijk splitsen en attackmoven over de hele map.. moet je hem toch redelijk snel tracen.. het is geen terran hoop ik? dan zit er namelijk een building in een hoekje gevlogen.
Nou dat was hogere wiskunde 
Toe-val-lig in een hoekje waar je sensor tower niet kwam!
Toe-val-lig in een hoekje waar je sensor tower niet kwam!
Had er gister ook 1 die stond op het punt te verliezen. Pauzeert hij z'n game. Vervolgens 10 min. gewacht.
Toen zijn game geunpauzed. En afgemaakt.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Mass raven blijft lol. Let je tegenstander ff niet op, zit zo z'n hele basis vol met turrets. Mehehehehehehe
Gaf hij verder helemaal niets aan dan? Ik bedoel als je even weg moet dan zeg je dat even zo van 1 min phone ofzo. Heb ook wel eens mensen gehad die als je even pauze moet nemen omdat er iemand aan de deur staat dat ze dan direct unpauzen.Dj Neo Ziggy schreef op maandag 10 januari 2011 @ 15:57:
Had er gister ook 1 die stond op het punt te verliezen. Pauzeert hij z'n game. Vervolgens 10 min. gewacht.
aye dat is zo lame, laatste was ik met een spannend potje bezig, ik was aan de verliezende hand, maar naar mijn gevoel was ik mij net terug aan het knokken (hidden expansion kwam net tot leven).Shadowhawk00 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 08:55:
[...]
Gaf hij verder helemaal niets aan dan? Ik bedoel als je even weg moet dan zeg je dat even zo van 1 min phone ofzo. Heb ook wel eens mensen gehad die als je even pauze moet nemen omdat er iemand aan de deur staat dat ze dan direct unpauzen.
Gaat de deurbel mijn vriendin, dus ik zeg "doorbell" en pauze, kom ik ~1minuut later terug, heeft hij geunpauzed en was al mijn main aan het slopen... dat is zo irritant, had namelijk best een leuke match kunnen worden.
Wellicht dat we later vandaag de 1.2 patch krijgen. SEA regio is al gepatched. Ben benieuwd of er nog onbekende changes inzitten.
dat is helemaal triest.. had ik laatst ook, die gasten die gewoon unpausen, zo irritant. Reden er bij, dan wacht ik heus wel, ~3 mins. Zonder reden ~1 min. Maar daarna op unpause.Gohan-san schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 10:03:
[...]
aye dat is zo lame, laatste was ik met een spannend potje bezig, ik was aan de verliezende hand, maar naar mijn gevoel was ik mij net terug aan het knokken (hidden expansion kwam net tot leven).
Gaat de deurbel mijn vriendin, dus ik zeg "doorbell" en pauze, kom ik ~1minuut later terug, heeft hij geunpauzed en was al mijn main aan het slopen... dat is zo irritant, had namelijk best een leuke match kunnen worden.
Heb dat ook gehad, maar gelukkig gerechtigheid ik zag het op tijd en ik verwachte geen bezoek dus even Sc2 afmaken de deurbel wacht wel even. En hij disconnecte. Normaal vind ik dat vervelend voor mijn tegenstander nu had ik zoiets van gerechtigheid.Gohan-san schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 10:03:
[...]
aye dat is zo lame, laatste was ik met een spannend potje bezig, ik was aan de verliezende hand, maar naar mijn gevoel was ik mij net terug aan het knokken (hidden expansion kwam net tot leven).
Denk dat ze alles wel in de Patch notes zetten. Die zijn dan ook niet misElp schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 10:18:
Wellicht dat we later vandaag de 1.2 patch krijgen. SEA regio is al gepatched. Ben benieuwd of er nog onbekende changes inzitten.
Wat doen we voor chat channel, #got of #tweakers?
Vraag me trouwens af hoe ze dat doen met de GSL, lijkt me lastig voor de pro's als die ineens met die veranderingen te maken krijgen. Aan de andere kant heeft iedereen daar dan last van.
Heb m even ge UBB'ed en de dingen die best wel belangrijk zijn onderstreept/bold gemaakt
Starcraft 2 1.2.0 Changelog:
GeneralAdditional Improvements and Changes
- Battle.net Chat Channels have been added! Players can now join others in both public and private channels.
- Added in-game chat bar command to whisper to other players. Using the "/w" command will open up a list of available friends, party members, chat channels, and other players within your current game.
- Added Battle.net option to auto-join previous private channels.
- Added Battle.net option to prevent chat channel text from appearing in in-game chat display.
- A new Master League has been added! This league now represents the highest tier of players.
- Customizable Hotkey Support has been added.
- Stalemate Detection has been added. This will end the game in a tie for all remaining players if no players have income, production, or destroyed structures for three consecutive minutes. A countdown timer will now appear when the game detects this scenario.
- An Extreme graphics option is now available. Players can now configure screen space ambient occlusion.
Balance
- Several help dialogue and tech tree improvements have been made:
- In-game help is now available in Battle.net.
- The help dialog’s tech tree has been improved.
- Unit information in the help dialog now displays abilities and upgrades.
- Several Save/Replay File dialogue improvements have been made:
- Added ability to sort replays and saved games by name and date.
- Added ability to right-click and rename a replay or saved game from within the game interface.
- Added a new tab for auto-saved games and unsaved replays.
- Added an option to permanently save all replays. Checking this option will mark all unsaved replays as being saved.
- Added visibility for where replays and saved games are being saved to.
- Added a "Show in Folder" button which will open the location where a replay or saved game is stored on your computer.
- Camera following behavior for observers and replays has been improved.
- The System Alert panel has been moved to the top of the screen and the duration of most system alerts has been reduced.
- Mouse buttons can now be bound to the Push-To-Talk hotkey.
- A hotkey indicator option has been added to show the primary hotkey on top of command buttons.
- When selecting a Vespene geyser, the number of current harvesters will be displayed in the info panel.
- Added an option to disable any error sounds. The Response Sounds checkbox now controls whether unit-specific audio is used for error sounds instead of a generic buzz.
- Added Game UI layout per-map overrides. Map makers can now use custom UI layout files to create new UI or override existing game UI.
- Added a toggle button to the in-game replay panel to Show or Hide the timeline/duration information.
- Added hotkey to Pause/Resume game for both single player and multiplayer (Pause/Break key).
GENERALPROTOSS
- Players can no longer block off ramps with two 2x2 buildings.
TERRAN
- Hallucination research time decreased from 110 to 80.
- Observer
- Cost decreased from 50/100 to 25/75.
- Phoenix
- Build time decreased from 45 to 35.
- Void Ray
- Now deals 20% more damage to massive targets.
- Flux Vanes speed upgrade removed.
StarCraft II Editor Improvements
- SCV
- Repairing SCVs now assume the same threat priority as the unit they’re repairing.
- SCV construction movement has been made more consistent.
[knip] Die zoeken de devvers maar zelf even op
Bug Fixes
Gameplay
- General
- All diagonal ramps are now the same with regards to unbuildable locations at the bottom of the ramps.
- Critter health bars are now hidden unless highlighted or selected (if status bars are set to show when units are selected).
- Orders can no longer be canceled by clicking on the info panel in challenges before the challenge begins.
- Text tags are now paused when the game is paused.
- Autocast state for abilities will now reset to the default state when unit ownership is permanently changed.
- Autocast repair will now charge the player requesting autocast functionality.
- Repair will now clear its autocast state if the owning player leaves the game.
- Harvest orders no longer end if an order is queued while waiting to return cargo.
- Harvesting units no longer avoid enemy units.
- Hold position units no longer automatically move out of the way when placing a building.
- Enemy units no longer show passive buttons in the command card.
- Missiles are no longer affected by Vortex.
- Actors with a large number of create events no longer crash the map.
- Fixed an issue where cliff jumping units were able to traverse unpathable terrain.
- Fixed an issue with units trying to get out of the way so buildings can be constructed.
- Fixed an issue with harvesting units bypassing force fields.
- Fixed an issue where melee units were unable to attack a colossus when it was on a cliff.
- Fixed an issue where larva would not wander around.
- Fixed an issues where loading a saved Challenge could improperly overwrite the best score.
- Fixed an issue with animation stutters when flying units are separating.
- Fixed an issue where units could push opposing units when they shouldn't have been able to.
- Added "Detector" text to the info panel for units which can detect cloaked or burrowed units.
- Added combat reveal tinting to help show that combat reveal units cannot be hit.
- Protoss
- Protoss structures can no longer be powered without a power source if constructed while powered by a Warp Prism under the effects of Neural Parasite.
- Mass Recall can no longer target larva or eggs.
- Fixed an issue where units that were picked up by a Graviton Beam would still block pathing on the ground.
- Fixed an issue where a Zealot could burn its Charge cooldown without actually moving.
- Terran
- Changed the position of the Select Builder button on Terran buildings, and changed the hotkey to Q.
- SCVs can no longer continue construction on a building from inside an adjacent bunker.
- Fixed nuke dot not being visible all the time.
- Fixed an issue where you could see an enemy MULE drop pod in some cases where you didn’t have vision of the target location.
- Fixed an issue where a Medivac would be able to continue healing a unit that was stuck in a Graviton Beam if the Medivac had started healing the unit before it was picked up by the Graviton Beam.
- Fixed an issue where a Thor would continue to channel 250mm Strike Cannons on an uplifted Terran building if it lifted off at just the right time.
- Fixed an issue where a Thor could get stuck channeling if a player queued up multiple targets for 250mm Strike Cannons.
- Fixed an issue where SCVs could continue repairing at a short range even though the structure they were repairing was blocked by Force Fields.
- Zerg
- Creep will now spread evenly in all directions.
- The Burrow and Cancel Neural Parasite buttons have been moved on the command card.
- Fixed an issue with Ultralisk unable to attack a row of sensor towers.
- StarCraft II Editor: idem
Misschien dat als je op een mineral patch klikt de harvesters dan niet meer dwars door enemy units gaan. Was een effectieve manier om je scouting harvester weg te krijgen als de tegenstander aanviel.
Dat ze er niet doorheen kunnen lopen, maar geblockt kunnen worden volgens mij.
Verwijderd
Ja, je harvesters vluchten dus niet meer automatisch weg zodra een CC wordt aangevallen/vernietigd.
Voorheen vluchtten ze dan vanzelf naar een andere CC..
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 11:47 . Reden: tiepvoudt ]
Dat is denk ik onzin: harvesters bleven al minen totdat de CC/Nexus/Hatch kapot was en gingen dan hun minerals naar het dichtstbijzijnde brengen. Denk niet dat dat verandert is.Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:47:
[...]
Ja, je harvesters vluchten dus niet meer automatisch weg zodra een CC wordt aangevallen/vernietigd.
Voorheen vluchtten ze dan vanzelf naar een andere CC..
Ah, oké.dtech schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:43:
[...]
Misschien dat als je op een mineral patch klikt de harvesters dan niet meer dwars door enemy units gaan. Was een effectieve manier om je scouting harvester weg te krijgen als de tegenstander aanviel.
Ik had idd al gelezen dat dat er aan komt maar had het niet gelinked aan 'avoiding enemy units'.
Ah cool. Ik was even bang dat het ook niet meer kon met een SD (2x2) en een barracks (3x3), maar dit is blijkbaar alleen gericht op de 2 pylon wall.Players can no longer block off ramps with two 2x2 buildings.
Verwijderd
dat denk ik ook ben in de war pardon.dtech schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:49:
[...]
Dat is denk ik onzin: harvesters bleven al minen totdat de CC/Nexus/Hatch kapot was en gingen dan hun minerals naar het dichtstbijzijnde brengen. Denk niet dat dat verandert is.
jep. In de GSL zie je vrij vaak protoss die de ramp blokkeren met 2 pylons of de low ground en er dan eencannon achter plaatsen. Daar moet je dus nu 3 pylons voor gebruiken en dat maakt het minder effectief (jij loop immers grotere schade op dus is het lastiger die terug te verdienen)Elp schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:08:
[...]
Ah cool. Ik was even bang dat het ook niet meer kon met een SD (2x2) en een barracks (3x3), maar dit is blijkbaar alleen gericht op de 2 pylon wall.
waarom zou dat in vredesnaam niet meer mogen? is toch een valid tactic?
Beetje overpowered. Je kan er als zerg moeilijk iets tegen doen als je niet een vroege pool wilt maken. Enkel een worker onderaan de ramp plaatsen helpt maar dan moet je een worker daarvoor opofferen.apNia schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:25:
waarom zou dat in vredesnaam niet meer mogen? is toch een valid tactic?
Twee pylons met een cannon erbij en de zerg moet wachten totdat er roaches zijn (x aantal) en dan ben je al tegen de 30 food aan.
ja maar wat als ik m'n eigen ramp wil afblocken met twee pylons? vind 't beetje vage maatregel...
[ Voor 3% gewijzigd door apNia op 11-01-2011 13:50 ]
Dat "avoid" komt er op neer dat je met juiste timing het kruisen van een mineral field een auto mining rebalance uitlokt.
M.a.w.: de harvesters gaan door het langssturen van je scout allemaal naar een andere patch, waar ze weer andere wegbouncen etc. Vooral met late scouts scv/drone/probes, waarbij de tegenstander minimaal 2 per patch heeft werken, kan je daardoor 200 minerals / minute schade toebrengen, doordat de hele zooi inefficient gaat rondswitchen.
Waarom zijn de flux vanes weg!? Ze hadden inderdaad best wat duurder gemogen, maar dat was juist dé upgrade die VR's nuttige AA units maakte.
Nu hebben ze geen enkele upgrade meer die ze krachtiger maakt. Nou hadden veel terran en zerg units dat ook niet, maar ik had liever gezien dat ze daar iets aan deden. Maar goed, zal allemaal wel weer terug komen in HotS ofzo...
M.a.w.: de harvesters gaan door het langssturen van je scout allemaal naar een andere patch, waar ze weer andere wegbouncen etc. Vooral met late scouts scv/drone/probes, waarbij de tegenstander minimaal 2 per patch heeft werken, kan je daardoor 200 minerals / minute schade toebrengen, doordat de hele zooi inefficient gaat rondswitchen.
Waarom zijn de flux vanes weg!? Ze hadden inderdaad best wat duurder gemogen, maar dat was juist dé upgrade die VR's nuttige AA units maakte.
Nu hebben ze geen enkele upgrade meer die ze krachtiger maakt. Nou hadden veel terran en zerg units dat ook niet, maar ik had liever gezien dat ze daar iets aan deden. Maar goed, zal allemaal wel weer terug komen in HotS ofzo...
Zijn meer methoden om je ramp af te blocken. Kan denk ik nog steeds met 2 gebouwen alleen niet met 2 pylons.apNia schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:50:
ja maar wat als ik m'n eigen ramp wil afblocken met twee pylons? vind 't beetje vage maatregel...
Het is een balance change. Zoals anderen al opmerkten is het moeilijk (als Zerg) er iets tegen te doen. Daarom moet het nu met 3 pylons of 1 pylon en een gebouw. Het is niet alsof het onmogelijk wordt gemaakt een ramp te blokkeren...apNia schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:50:
En ik heb in een ladder match nog nooit een protoss zijn ramp zien blokkeren met enkel 2 pylons (ook veel te snel kapot als de tegenstander aanvalt met ranged units. Meestal zie je 2 gateways met een smalle doorgang o.i.d.
Inderdaad een behoorlijke nerf, terwijl de VR al zo hard generft was.djunicron schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:01:
Maar defensive verandert er niet heel veel voor, het maakt vooral mass VR bundels veel minder effectief tegen andere air units. (als je eenmaal in de tegenstanders base bent heb je die snelheid toch niet nodig).
Ook early VR's veranderen niet echt, aangezien je dan toch die upgrade niet had.
Mutas zijn nu wel een stuk effectiever tegen VR's denk ik... Attack->terug vlak voor charge->charge lost->attack->etc...
[ Voor 42% gewijzigd door dtech op 11-01-2011 14:11 ]
Op welke maps kon je met 2 pylons of 2 supply depots blocken eigenlijk?
Mechwarrior Online: Flapdrol
Bijna alle met een smalle ramphaarbal schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:15:
Op welke maps kon je met 2 pylons of 2 supply depots blocken eigenlijk?
[ Voor 178% gewijzigd door dtech op 11-01-2011 14:21 ]
Verwijderd
Waarom zou je je eigen ramp met 2 pylons onderaan de ramp willen blokkeren?apNia schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:50:
Het gaat niet om je eigen ramp. Het gaat om het blocken van de ramp van je Zerg tegenstander. Zo vertraag je zijn fast expansion.
[ Voor 16% gewijzigd door Dricus op 11-01-2011 14:48 ]
Er komt ook +20% damage tegen massive bij. Het is een nerf in de zin van air to air, maar het opent ook weer mogelijkheden tegen de massive units.dtech schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:07:
[...]
Het is een balance change. Zoals anderen al opmerkten is het moeilijk (als Zerg) er iets tegen te doen. Daarom moet het nu met 3 pylons of 1 pylon en een gebouw. Het is niet alsof het onmogelijk wordt gemaakt een ramp te blokkeren...
En ik heb in een ladder match nog nooit een protoss zijn ramp zien blokkeren met enkel 2 pylons (ook veel te snel kapot als de tegenstander aanvalt met ranged units. Meestal zie je 2 gateways met een smalle doorgang o.i.d.
[...]
Inderdaad een behoorlijke nerf, terwijl de VR al zo hard generft was.
Maar defensive verandert er niet heel veel voor, het maakt vooral mass VR bundels veel minder effectief tegen andere air units. (als je eenmaal in de tegenstanders base bent heb je die snelheid toch niet nodig).
Ook early VR's veranderen niet echt, aangezien je dan toch die upgrade niet had.
Mutas zijn nu wel een stuk effectiever tegen VR's denk ik... Attack->terug vlak voor charge->charge lost->attack->etc...
Broodlord is ook massive en een veel gebruikte unit in lategame PvZ.Elp schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:58:
Er komt ook +20% damage tegen massive bij. Het is een nerf in de zin van air to air, maar het opent ook weer mogelijkheden tegen de massive units.
Maar daar was de void ray toch al enorm goed tegen, aangezien ze enorm langzaam zijn (dat verschil daalt nu dus zelfs) zonder support althans en broodlords hebben nu vaak corruptors of mutas als support en daar zijn VR's t.o.v. van generfd.djengizz schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:05:
[...]
Broodlord is ook massive en een veel gebruikte unit in lategame PvZ.
Ultralisks zijn ze uiteraard goed tegen (nu nog beter) maar die zie je neit heel vaak als de P VR's heeft (dan is het meestal of muta's of hydra's, waarbij vooral de eerste niet goed transitioned naar ultra's.
Het is wel een boost tegen carriers en battlecruisers
Verwijderd
Patch 1.2.0 is live in SEA.. over 2 dagen ongeveer verwacht ikook dat die hier zal komen..
Ik stem voor #GoT. Lekker kort. Ik kan me wel zo voorstellen dat we er dan snel bij moeten zijn om dat als private channel te reserveren (als dat kan) omdat het zomaar eens kan zijn dat die snel geclaimed wordtdtech schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:32:
Wat doen we voor chat channel, #got of #tweakers?
Inderdaad. Battlecruisers zijn ondertussen het lachertje van Terran. Te langzaam en wordt zometeen helemaal door iedereen en alles gecountered.dtech schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:20:
[...]
Het is wel een boost tegen carriers en battlecruisers
Overigens zijn hiermee ook Thor's tegen P niet erg veilig meer.
Ja maar het gaat om die combo (corruptor / broodlord) die nu nog sneller dood gaat. Voidrays waren al goed tegen corruptor en muta's zijn een slechte keus om de 'deathball' aan te vallen omdat dit meer een fragiele harass unit is. Flux vanes zie ik in zo'n gevecht (void rays als ondersteuning voor de deathball) niet echt een groot verschil maken omdat meestal de toss aan zal vallen. Het maakt eerder voidray harass moeilijker.dtech schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:20:
Maar daar was de void ray toch al enorm goed tegen, aangezien ze enorm langzaam zijn (dat verschil daalt nu dus zelfs) zonder support althans en broodlords hebben nu vaak corruptors of mutas als support en daar zijn VR's t.o.v. van generfd.
Ultra's zijn helemaal niet zo goed vs toss dus ik denk dat de buf daar een kleinere rol zal spelen dan bij de Broodlord.Ultralisks zijn ze uiteraard goed tegen (nu nog beter) maar die zie je neit heel vaak als de P VR's heeft (dan is het meestal of muta's of hydra's, waarbij vooral de eerste niet goed transitioned naar ultra's.
Verder is Muta link op veel maps vs Protoss omdat er een timing window is waar Zerg erg kwetsbaar is voor gateway timing pushes voordat de Muta's er zijn. Maar mocht je Muta's gaan vs Protoss dan lijkt me dat makkelijker voor een transition naar Ultra's dan Hydra omdat Muta's vaak Muta / Ling betekent en dus melee upgrades.
Als 4vs4 speler ben ik wel blij dat de voidrays geen speed upgrade meer hebben. Zodra er een protoss in het team zit op een grotere map dan weet je direct wat je kon verwachten. En als je dat niet als team gaat counteren dan is het nog eens niet te stoppen ook. Nu zonder de speed upgrade worden bijvoorbeeld vikings een stuk beter tegen die voidrays.
Inderdaad. Niet dat je er veel aan hebt. Vikings zijn al heel micro intensief tegen P. Het enige wat P nu moet doen is wat meer Phoenix in de mix gooien. Maakt het voor T niet/nauwelijks makkelijker.TEAMIKKE schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:31:
Als 4vs4 speler ben ik wel blij dat de voidrays geen speed upgrade meer hebben. Zodra er een protoss in het team zit op een grotere map dan weet je direct wat je kon verwachten. En als je dat niet als team gaat counteren dan is het nog eens niet te stoppen ook. Nu zonder de speed upgrade worden bijvoorbeeld vikings een stuk beter tegen die voidrays.
Maar dat waren ze al niet, details weet ik niet maar mijn intuïtie zegt dat 3 VR een Thor aankunnen zolang ze niet geclusterd zitten (splash). Bij meer thors daalt die ratio alleen maar omdat ze dan niet hoeven te chargen denk ik.rodie83 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:14:
[...]
Overigens zijn hiermee ook Thor's tegen P niet erg veilig meer.
Vergeet niet dat thor alleen bonus damage tegen light units doet.
Verwijderd
Ik bijt niet hoor..Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:17:
kom op dames wie heeft er zin om met een terran op stap te gaan 2vs2 ^^ krygoon, 2vs2
Voor dit soort dingen kun je beter op IRC komen @ #sc2 op irc.tweakers.net
Verwijderd
Dan moet wel iemand reagerenRival24 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:37:
[...]
Voor dit soort dingen kun je beter op IRC komen @ #sc2 op irc.tweakers.net
Verwijderd
Thors zie ik bijna nooit in PvT, MMM is toch het meest voorkomend met tanks/banshees/ravens erdoorheen.dtech schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:08:
[...]
Maar dat waren ze al niet, details weet ik niet maar mijn intuïtie zegt dat 3 VR een Thor aankunnen zolang ze niet geclusterd zitten (splash). Bij meer thors daalt die ratio alleen maar omdat ze dan niet hoeven te chargen denk ik.
Defensive vind ik persoonlijk dit juist een groot probleem. Je kon namelijk met een paar snelle VR's Vikings afhouden, of medivacs slopen na / voor de drops.dtech schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:07:
[...]
Inderdaad een behoorlijke nerf, terwijl de VR al zo hard generft was.
Zonder upgrade komen al die units weg en is het zelfs lastig om bij oplettende spelers overloads (niet slow-verlords) te pakken met een enkele of zelfs twee VR's.
Natuurlijk waren snelle VR's zo nu en dan irritant, omdat ze (met moeite) een behoorlijke groep marines zonder stim konden oplappen met relatief weinig schade.
Maar dat valt in het niet met hoe gemakkelijk trage Void Rays met enkele Vikings weggemicro'd kunnen worden. Of anders gesteld: het had niet zo erg geweest als ze de acceleratie van de air units met name in de PvT match-up gelijk hadden getrokken.
2 uur geleden (19:48:51 UTC werd een bericht geplaats op us.battle.net) is 1.2.0 in US live gegaan. Zal dus wel morgenochtend ofzo naar EU komen.
Wie is er de eerste om #got aan te maken?
Wie is er de eerste om #got aan te maken?
is er al nieuws of dit public channels worden of dat je sommige channel alleen toeganelijk worden voor bepaalde groepen spelers(clans etc)
Vziw zijn alle channels 'private'. Er is alleen geen moderatie at all mogelijk, dus iedereen die de naam weet komt er in. Public channels zijn bepaalde, Blizzard ondersteunde, channels. Daarnaast worden max 100 mensen ondersteund
Maar correct me if i'm wrong.
Ik zit hier in SEA en het aantal public channels is nog redelijk beperkt. Channel USA-1 zoals in SC1 was er nog niet. Ik heb niet getest of je met SC2 in dezelfde channels kunt komen als SC en WC3.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Als er verder geen moderatie mogelijk is op private channels, dan is het misschien handiger om een channel met een wat langere naam te maken. Dan lopen we wat minder risico dat er om de haverklap random jodokussen ons channel joinen
. Je hoeft het toch maar één keer in te voeren. Je kunt private channels automatisch joinen op het moment dat je SC2 start.
Iets van #Gathering_of_Tweakers (of gewoon met spaties in plaats van underscores als dat ook kan).
Iets van #Gathering_of_Tweakers (of gewoon met spaties in plaats van underscores als dat ook kan).
[ Voor 27% gewijzigd door Dricus op 12-01-2011 08:12 ]
Verwijderd
+1Dricus schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 08:11:
beter #gott (gathering of the tweakers...)
Whehehe, in SC1 was de eerste die de channel joinde de operator (private channels). Kon je heerlijk je vrienden /kick...altijd lachen
. Je had in het begin clan channels maar met komt van WC3 is die optie verdwenen. Dat werd opgelost met bots. Weet niet of dat nog steeds kan maar in principe own je dus geen channel.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Natuurlijk. Alleen zijn VR's nu NOG beter tegen battlecruiser en thors vanwege de 20% extra damage. Met thors kon je VR's inderdaad nog redelijk handelen vanwege de clustering. Maar dat wordt zo natuurlijk een behoorlijk stukje minder.dtech schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:08:
[...]
Maar dat waren ze al niet, details weet ik niet maar mijn intuïtie zegt dat 3 VR een Thor aankunnen zolang ze niet geclusterd zitten (splash). Bij meer thors daalt die ratio alleen maar omdat ze dan niet hoeven te chargen denk ik.
Alhoewel de speed "nerf" er wel voor zorgt dat Thors een wat langere in range periode hebben op de VR's voor de VR's de Thor kunnen pakken
[ Voor 10% gewijzigd door rodie83 op 12-01-2011 09:19 ]
Ik weet niet of jullie het weten, maar 1 voidray > 1 thor VOOR de patch. Na deze patch is het al helemaal 1 voidray > 1 thor
.
Ik hou trouwens van deze patch. Flink wat goede fixen, ook voor de map editor. Nu kan ik mijn map nog beter maken! *Run Viking Run* *shameless promotion*
Ik hou trouwens van deze patch. Flink wat goede fixen, ook voor de map editor. Nu kan ik mijn map nog beter maken! *Run Viking Run* *shameless promotion*
De vraag is, kan een voidray 1 vs 1 tegen een BC winnen? Je kan wel twee keer zoveel voids als BCs hebben vanwege verschil in kosten, maar yamato schakelt de helft van je voids dan meteen uit.
En patch 1.2 is nu ook in EU, ben hem aan het downloaden.
Ik stel voor gewoon even #got te houden, mochten er problemen mee zijn dan kunnen we zo switchen natuurlijk
Net pas de GSL aangezet en zag gelijk dat ze daar ook 1.2 hadden, aangezien een Protoss twee pylons onderaan zijn eigen ramp had gemaakt met ruimte ertussen
edit:
Maar battle.net is (nog) down
Maar battle.net is (nog) down
Ik stel voor gewoon even #got te houden, mochten er problemen mee zijn dan kunnen we zo switchen natuurlijk
Net pas de GSL aangezet en zag gelijk dat ze daar ook 1.2 hadden, aangezien een Protoss twee pylons onderaan zijn eigen ramp had gemaakt met ruimte ertussen
[ Voor 38% gewijzigd door dtech op 12-01-2011 10:17 ]
Verwijderd
alles werkt weer, nam net even een kijkje in het got channel en daar was zelfs iemand anders ook aanwezig
lol
Hou inderdaad gewoon #GOT aan en zet dat ook in de TS. Dan zal het we goed komen!
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Eerste undocumented change: icoontjes van leagues zijn verandert 
Zijn die channels eigenlijk hoofdlettergevoelig? Straks even testen
Zijn die channels eigenlijk hoofdlettergevoelig? Straks even testen
lijkt niet op dat ze hoofdletter gevoellig zijn.
wel raar dat als je een channel joined je hem niet meer kan verwijderen.
zocht ff naar het tweakers channel, nu staat er tweaker.net, tweakers, got, en #got in mijn chat lijst.
redelijk vervelend.
wel raar dat als je een channel joined je hem niet meer kan verwijderen.
zocht ff naar het tweakers channel, nu staat er tweaker.net, tweakers, got, en #got in mijn chat lijst.
redelijk vervelend.
Nee is niet zo. Ik joinde GoT, maar belandde in got.
Patch 1.2.0 is trouwens nog niet live in Korea, double pylon block werd net uitgevoert in de GSL 
@Rkie
je kunt gewoon op kruisje drukken hoor...
@Rkie
je kunt gewoon op kruisje drukken hoor...
Lijkt me prima
.
Ik ben ook van plan om eens te kijken of Starcraft iets voor mij lijkt.
Ik denk persoonlijk dat ik het zoiets moet vergelijken met Red Alert (wat ik altijd vel speelde) en zoiets als Warcraft he?
Ben nu thuis de demo aan het downloaden en dan kan ik een rustig kijken of het spel mij wat lijkt. Heb hier dit topic als eens goed doorgelezen. De vraag is alleen of ik het leuk vind om met "science Fiction" figuren te spelen
Ik denk persoonlijk dat ik het zoiets moet vergelijken met Red Alert (wat ik altijd vel speelde) en zoiets als Warcraft he?
Ben nu thuis de demo aan het downloaden en dan kan ik een rustig kijken of het spel mij wat lijkt. Heb hier dit topic als eens goed doorgelezen. De vraag is alleen of ik het leuk vind om met "science Fiction" figuren te spelen
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Je kunt het inderdaad wel vergelijken met Red Alert.
Ik heb vroeger veel Red Alert 2 gespeeld, en ik vind Starcraft daar wel wat van weg hebben.
Ik heb vroeger veel Red Alert 2 gespeeld, en ik vind Starcraft daar wel wat van weg hebben.
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Verwijderd
De besturing is als Warcraft, de epicness level is ook hetzelfde als warcraft, maar de game mechanics zijn totaal anders. Starcraft is imo complexer dan Warcraft. Voor starcraft heb ik ook 5 jaar wc3 gespeeld en ik vind t allebei allemachtig prachtigOxigeon schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:34:
Ik ben ook van plan om eens te kijken of Starcraft iets voor mij lijkt.
@Oxigeon
Bij een RTS maakt het eigenlijk niet zo heel veel uit in welke setting het spel zit, aangezien de gameplay mechanichs daar grotendeels onafhankelijk van zijn.
Red Alert speelde zich ook niet af in een setting die je nou direct zou bestempelen als SciFi, en lijkt toch redelijk op Starcraft. Total Commander daarentegen is een totaal ander spel (binnen het RTS genre) terwijl dat qua setting best wel lijkt op Starcraft.
Bij een RTS maakt het eigenlijk niet zo heel veel uit in welke setting het spel zit, aangezien de gameplay mechanichs daar grotendeels onafhankelijk van zijn.
Red Alert speelde zich ook niet af in een setting die je nou direct zou bestempelen als SciFi, en lijkt toch redelijk op Starcraft. Total Commander daarentegen is een totaal ander spel (binnen het RTS genre) terwijl dat qua setting best wel lijkt op Starcraft.
Het probleem vond ik wel bij warcraft eigenlijk dat je direct in het diepe wordt gegooit en je jezelf maar moet redden direkt de eerste level. Dat vond ik uiterst irritant en heb hem daarom ook snel weg gelegd
Volgens mij hadden zowel warcraft als warcraft2 en 3 een soort van tutorial level waarbij je 4 farms en een baracks ofzo moet maken. Starcraft1&2 hebben net zoals de warcraft spellen een paar simpele levels waar je steeds wat leert. Als je dit niet wilt doen en meteen skirmishes tegen de AI wilt spelen doe je dat natuurlijk geheel jezelf aanOxigeon schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:44:
Het probleem vond ik wel bij warcraft eigenlijk dat je direct in het diepe wordt gegooit en je jezelf maar moet redden direkt de eerste level. Dat vond ik uiterst irritant en heb hem daarom ook snel weg gelegd
Er zouden misschien inderdaad wat tutorials zijn geweest. Maar in de singleplayer zelf kwam je er al snel achter dat ik er niet veel verder mee kwam. Dit kan natuurlijk ook zijn omdat ik de voorgaande games niet gespeeld heb. Maar is het bij Starcraft 2 hetzelfde of kun je dat spel goed als "nieuweling" spelen?Shadowhawk00 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:49:
[...]
Volgens mij hadden zowel warcraft als warcraft2 en 3 een soort van tutorial level waarbij je 4 farms en een baracks ofzo moet maken. Starcraft1&2 hebben net zoals de warcraft spellen een paar simpele levels waar je steeds wat leert. Als je dit niet wilt doen en meteen skirmishes tegen de AI wilt spelen doe je dat natuurlijk geheel jezelf aan
Ik ben nu niet thuis dus kan het niet checken, maar zijn de ladders ook gereset?
Geen reset, ik zie het al. Zit er wel aan te komen,
Geen reset, ik zie het al. Zit er wel aan te komen,
[ Voor 27% gewijzigd door EQJim op 12-01-2011 15:04 ]
Lol totaal niet.Rynji schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:39:
Je kunt het inderdaad wel vergelijken met Red Alert.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zie voor pro-gaming en toernooien ook: Starcraft 2 Pro-gaming & Toernooien.
Zie voor pro-gaming en toernooien ook: Starcraft 2 Pro-gaming & Toernooien.