Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik weet niet wat ik ga casten. Dat plan ik meestal niet omdat je niet weet hoelang de matches die je cast duren en wat er met de andere matches gebeurd. Het is namelijk niet de bedoeling dat de matches en dus het tournooi worden opgehouden omdat mensen moeten wachten op de caster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:01

ShadowBumble

Professioneel Prutser

iBasch schreef op zondag 17 juli 2011 @ 15:10:
[...]

Is een beetje krap, zeker niet genoeg voor 1080p. Maar 480p, heel, heel misschien 720 moet wel lukken.
Mijn 1080p stream doet 3500Kbit aan Video rate en 192 Kbps voor de audio stream, en dat loopt vlekkeloos. Stoeien met je Keyframes en interval helpt ook enorm.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft day 9 nu die "200"ste aflevering gemaakt? / iets bijzonders gedaan/vanplan voor de 300ste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:23

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 22:46:
Heeft day 9 nu die "200"ste aflevering gemaakt? / iets bijzonders gedaan/vanplan voor de 300ste?
Nope, die laat nog steeds op zich wachten. Af en toe wordt er iets over gezegd, maar er zijn nog geen definitieve details. Hij heeft iets van een filmcrew nodig omdat hij "een dag in het leven van Day[9]" wil maken en z'n eigen webcam/mic combo daarvoor niet zo goed werkt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heej ik loop tegen een groot probleem aan. Ik ben een jaar geleden begonnen met werken en toen speelde ik platinum league. Naja toen ik begon met werken toen ging mijn vrije tijd van 80 uur in de week naar misschien 5 uur waarin ik kon spelen. Je voelt hem al aankomen ik speel nu in silver :S. Ligt het aan mij of word je gewoon slechter als je minder speelt? Baal er wel van want de platinum matchen waren wel echt vet en dat heb je in lagere leagues gewoon niet :S. Naja misschien word ik ooit zo rijk dat ik niet meer hoef te werken en dan heb ik weer tijd genoeg :P zie ik voorlopig nog niet gebeuren maar goed :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 10:32:
Heej ik loop tegen een groot probleem aan. Ik ben een jaar geleden begonnen met werken en toen speelde ik platinum league. Naja toen ik begon met werken toen ging mijn vrije tijd van 80 uur in de week naar misschien 5 uur waarin ik kon spelen. Je voelt hem al aankomen ik speel nu in silver :S. Ligt het aan mij of word je gewoon slechter als je minder speelt? Baal er wel van want de platinum matchen waren wel echt vet en dat heb je in lagere leagues gewoon niet :S. Naja misschien word ik ooit zo rijk dat ik niet meer hoef te werken en dan heb ik weer tijd genoeg :P zie ik voorlopig nog niet gebeuren maar goed :P.
Het is een kwestie van prioriteiten stellen, ik speel ook silver maar kan gewoon puur door werk/gezin niet iedere avond even 3 uur ladderen om te oefenen, in het begin zat ik er best wel mee maar inmiddels na een jaar intresseerd het me geen ruk meer of ik win/verlies demote of promote zolang ik het maar naar me zin heb.

Dus in het kort ja als je niet dagelijks kan spelen word je er niet beter op terwijl de rest dat wel word, en jij dus naar beneden in leagues gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 10:32:
Zelfde schuitje, behalve dat ik altijd al werkte, maar het nu gewoon drukker heb. Ik kan best een aardig potje spelen, maar ik ben nooit diamond-goed geweest zeg maar. Nu in Season 2 zit ik ook in Zilver, simpelweg omdat ik geen tijd heb om veel potjes te spelen.

Ik moet zeggen dat ik zowel tegen Bronze, Silver, Gold, Platinum en Diamond spelers bijzonder goede, zware close potjes heb gespeeld.Er zitten in alle leagues uitschieters. Het enige nadeel van de lagere leagues is dat je ook een hele zooi "onzin" matches speelt. Als je die maar blijft winnen, kom je echter snel genoeg ook tegen wel goede spelers voor "echt vette" matches in mijn ervaring. Tussen Silver, Gold en Platinum spelers is vooral de hoeveelheid tijd die ze hebben kunnen spelen de onderscheidende factor, dus nee, je bent niet veel slechter geworden (wel ietjes door gebrek aan oefening) neem ik aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
ShadowBumble schreef op maandag 18 juli 2011 @ 10:38:
Dus in het kort ja als je niet dagelijks kan spelen word je er niet beter op terwijl de rest dat wel word, en jij dus naar beneden in leagues gaat
Kan het ook niet komen dat het skill nivo in de leagues omhoog gaat?

Ik bedoel als er steeds minder mensen spelen sinds release en de spelers die stoppen met Starcraft komen vooral uit de lagere leagues dan gaat de algemene skill per league toch omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 13:30
Zelf word je denk ik niet echt slechter, het is meer dat de mensen om je heen in je league wel beter worden over het algemeen terwijl jij stil staat. Bronze van nu is niet meer de bronze van een jaar geleden en dat geldt natuurlijk ook voor de rest.

Edit: wat djengizz ook op hetzelfde moment zegt dus :P.

[ Voor 10% gewijzigd door Wmm op 18-07-2011 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

djengizz schreef op maandag 18 juli 2011 @ 10:58:
[...]

Kan het ook niet komen dat het skill nivo in de leagues omhoog gaat?

Ik bedoel als er steeds minder mensen spelen sinds release en de spelers die stoppen met Starcraft komen vooral uit de lagere leagues dan gaat de algemene skill per league toch omhoog?
Sorry dat bedoelde ik ook het is niet dat je zelf " veel slechter word " je verliest wel iets vanwege het routine gebrek maar het komt inderdaad voornamelijk omdat jij stil staat en de rest wel door gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:32
Destiny in a nutshell: tis een eikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
Over leagues. Het is ook dat er minder mensen spelen. Die mensen die nog spelen zijn over het algemeen beter dan een jaar geleden bij release. Daarom moet je dus beter kunnen spelen wil je in dezelfde league blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gropah schreef op maandag 18 juli 2011 @ 21:07:
Over leagues. Het is ook dat er minder mensen spelen. Die mensen die nog spelen zijn over het algemeen beter dan een jaar geleden bij release. Daarom moet je dus beter kunnen spelen wil je in dezelfde league blijven
Zijn de spelers aantallen dalende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
Er zijn natuurlijk mensen die het spel kopen, het een maand of 2 spelen en dan doorgaan naar het volgende spel. Ken er zelf genoeg en was er zelf ook 1 van. Heb het bij release ongeveer gelijk gekocht, heb het een maand gespeelt. Toen ging ik op vakantie, kwam terug ervan, raakte aan WoW en andere spellen en kwam toen rond eind seizoen 1 weer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ImdaMned schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:00:
[...]

Destiny in a nutshell: tis een eikel
ik wist niet dat je boos werd ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cmon, het is best wel een eikel :P wel entertaining tough.. "OH SHIT KYLE SHIT SHIT SHIT"

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie is die kyle

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik gok iemand die die coached

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:32
apNia schreef op maandag 18 juli 2011 @ 22:16:
[...]

ik wist niet dat je boos werd ;(
Dat valt wel mee, maar er zijn er gewoon teveel eikels die door BM populair proberen te zijn en dan "authentiek zijn". Geschreeuw dat hij iemands moeder net heeft genomen kan ik niet heel erg waarderen. Een Idra raged bijvoorbeeld wel eens, zal ook wel eens zeggen dat iemand slecht is maar zal niet bovenstaande rotzooi eruitgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20
Tja het is net waar je tolerantie-niveau ligt. Je hebt Bad manner, no manner en good manner waarbij Destiny IMHO bij no manner zit en vooral gebruik maakt van zijn stem om komisch over te komen voor zijn aanhangers. Ik vind ehm af en toe wel erg hard, maar kan er best om lachen. Het gaat er maar om hoe serieus je het neemt. Netjes is hij niet in ieder geval, maar dat is ook IMHO een prima verandering van de vele andere casters/streamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TBH weet ik niet wanneer Destiny bad mannered hoor, dat joch waar ie tegen uit z'n plaat ging was die DDoS scriptkiddo, dat Pokemon verhaal weet ik de achtergrond niet van, en verder doet ie gewoon raar, maar nooit per se bad mannered. Ik vind idra vaak echt moedwillig vals. Destiny doet gewoon grappig, en pakt je aan als je het verdient ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

apNia schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 12:14:
TBH weet ik niet wanneer Destiny bad mannered hoor, dat joch waar ie tegen uit z'n plaat ging was die DDoS scriptkiddo, dat Pokemon verhaal weet ik de achtergrond niet van, en verder doet ie gewoon raar, maar nooit per se bad mannered. Ik vind idra vaak echt moedwillig vals. Destiny doet gewoon grappig, en pakt je aan als je het verdient ;)
Ik mag Destiny ergens wel, of anders, ik vind z'n casts / streams vermakelijk.

Hij is een bovengemiddeld intelligente slacker volgens mij. Eéntje waaraan je goed kan zien wat de invloeden zijn van overmatig gamen. Hij reageerd vaak op bad manner door nog verder door het lint te gaan, zie bijvoorbeeld zijn games tegen CombatEX en Deezer. (of de door Destiny geörganiseerde grudgematch tussen deze twee BM-Grand Masters)

Daarnaast heeft ie af en toe z'n dag niet, door b.v. zo'n zinloze actie van een scriptkiddie-noob, waardoor hij gewoon willekeurige BM eruit gooit voor de fun, waarbij heel duidelijk is voor de andere speler dat het komt omdat Destiny zelf in rage-mode is. Tuurlijk sommige dingen zoals in dat filmpje gaan te ver, maar ik vind hem zeker een vermakelijk maar vaak ongepast figuur. Niet zo gek dat hij allemaal IRL problemen aan SC2 overhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Destiny is gewoon een game nerd die we allemaal niet mogen als we er een online tegen komen. Die types die je meteen voor noob enzo uit maken als je iets fout doet of gewoon graag nerdragen. Alleen is Destiny toevallig ook nog een een vrij goede speler. Wat het dan wel wat leuker maakt:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
True bazs. Als je dat soort types online tegenkomt is het gelijk irritant, maar vanaf de zijlijn is het best leuk. Hmmm cognitieve dissonantie noemen ze dat geloof ik? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WTF, als ik nu op Destiny's stream wissel tussen 720p en 1080p zie ik twee hele verschillende streams. Maar wel beide Destiny. The f.........?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huh ik ook :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
ik ook. Misschien dat er door te weinig capaciteit een delay is tussen het omzetten van 1080P naar 720P het lijkt alsof het er 2 zijn, maar het eigenlijk dezelfde is, maar de ene loopt voor (oid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 16:23
apNia schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:55:
WTF, als ik nu op Destiny's stream wissel tussen 720p en 1080p zie ik twee hele verschillende streams. Maar wel beide Destiny. The f.........?
Ditto :)

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat dacht ik ook guussie, maar hij zit nu op 720 op een of andere rare mod. En op 1080p nog metalopolis. Dan zou daarna Tal Darim moeten komen. En daarna deze map. Echt weird, nog nooit gezien dit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 16:23
apNia schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 23:04:
Dat dacht ik ook guussie, maar hij zit nu op 720 op een of andere rare mod. En op 1080p nog metalopolis. Dan zou daarna Tal Darim moeten komen. En daarna deze map. Echt weird, nog nooit gezien dit :D
Ik zeg dat hij een dubbele persoonlijkheid heeft en de ander account op een ander regio gezet heeft :)

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon een bug van justintv denk ik :P Je kan toch niet 2 verschillende sources hebben van 1 stream die alleen in verschillende resoluties kan bekijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Starcraft 2 pretpark: You're doin it wrong!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net mijn steelseries 6gv2 toetsenbord binnengekregen. Voelt echt heel fijn :) De toetsen zijn wel ietsjes kleiner dan bij mijn andere keyboard dus daar moet ik nog wel even aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog op de hoogte van patches/changes die van plan zijn?
Het lijkt alsof de game een hele tijd geen balance changes heeft gehad. (Maar mss heb ik wat gemist)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Weinig balance changes sinds de warp-gate "nerf".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12-2021
Cool! Ben benieuwd wat je ervan vindt :D Zeker omdat je een van de betere Sc-ers bent hier op GoT.
Ik vind het echt wel merkbaar sneller reageren tov mijn G15.
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:35:
Net mijn steelseries 6gv2 toetsenbord binnengekregen. Voelt echt heel fijn :) De toetsen zijn wel ietsjes kleiner dan bij mijn andere keyboard dus daar moet ik nog wel even aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:22

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:35:
Mooi toetsenbordje! Ik mis alleen de verlichte toetsen, maar anders zou ik hem willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
ik vind die Cherry MX black switches zzzooooo fijn, dat ik met smart wacht op de nieuwe thermaltake.
http://www.techpowerup.co...cal-Keyboard-Variant.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er eigenlijk een 6gv2 equivalent met audio control/play/pause/nextprevious track control? Zou dat namelijk wel missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix83
  • Laatst online: 30-09 14:17
Even terug komen op de Leaque's. Weet iemand misschien hoe het kan dat ik in 2v2 van 45 bronze naar 45 Silver kan gaan... en in 1v1 gewoon in Bronze blijf zitten ondanks dat ik van 50 naar 17 ben gestegen??
Ik vind het een beetje onduidelijk hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
De 6gv2 heeft media toetsen. Volume en de rest worden met een FN toets + F1-8 geactiveerd.
fn toets is op de plek van je linker windows knopje.

Is dat wat je bedoelt?
apNia schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:50:
Is er eigenlijk een 6gv2 equivalent met audio control/play/pause/nextprevious track control? Zou dat namelijk wel missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 19:30

PromWarMachine

Forsaken Archer

Wat ik vooral zou missen is m'n linker Windows-toets. Starcraft kan die key al blokken als je ingame bent. Dat hoeft Steelseries niet voor me te doen.

Hotkeys gebruik ik namelijk niet alleen in Starcraft, maar ook in Windows. En dan niet alleen WIN-E, maar ook -pause, -r en -d. Hij zit aan de rechterkant nog wel, maar ik gebruik eigenlijk alleen links. Zelfde voor ALT. Die gebruik ik ook alleen links.

Verder is die extreem lange levensduur natuurlijk wel fijn, maar hoe zit het met het schoonmaken? Kan dat bij zo'n toetsenbord ook gemakkelijk? Toetsenborden zijn namelijk standaard minder schoon dan WC-brillen. ;)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ooh good call PromWarMachine, die gebruik ik ook extreem veel, exact zelfde combi's ook ;)
Patvs schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:08:
De 6gv2 heeft media toetsen. Volume en de rest worden met een FN toets + F1-8 geactiveerd.
fn toets is op de plek van je linker windows knopje.

Is dat wat je bedoelt?
Ja dat bedoel ik wel, sort of, maar ik zou het denk ik wel irri vinden steeds die FN te moeten doen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
Helemaal mee eens. Ben zelf systeembeheerder en ben helemaal niet gewend om de rechter windowstoets te gebruiken.
De toetsen zijn redelijk makkelijk weg te halen.. Bij sommige keyboards krijg je een tooltje, bij de 6gv2 niet.
De ESC toets kan ik met mijn vingers eraf halen, zit maar een heel licht klikje die de toets vast houdt. Bij de andere toetsen heb je uiteraard minder ruimte, maar ze zitten niet stevig vast. Weet niet of dit later een probleem kan geven. Als je flink aan het rammen bent, dat toetscaps zomaar eraf vliegen :p
PromWarMachine schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:21:
Wat ik vooral zou missen is m'n linker Windows-toets. Starcraft kan die key al blokken als je ingame bent. Dat hoeft Steelseries niet voor me te doen.

Hotkeys gebruik ik namelijk niet alleen in Starcraft, maar ook in Windows. En dan niet alleen WIN-E, maar ook -pause, -r en -d. Hij zit aan de rechterkant nog wel, maar ik gebruik eigenlijk alleen links. Zelfde voor ALT. Die gebruik ik ook alleen links.

Verder is die extreem lange levensduur natuurlijk wel fijn, maar hoe zit het met het schoonmaken? Kan dat bij zo'n toetsenbord ook gemakkelijk? Toetsenborden zijn namelijk standaard minder schoon dan WC-brillen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
Hahaha. Ik heb mijn G15 al JAREN en ik moet zeggen dat ik misschien maar 10 keer ooit de mediatoetsen gebruikt heb. Ben gewoon te lui om mijn hand te verplaatsen :D
Het verschilt echt per persoon. Vond de G15 (v1) gewoon mooi, nu nog. En ik vind het wel handig om mijn CPU en GPU temp te zien als ik benchmarks draai of game. Tijdens gamen keek ik voor de rest nooit ernaar (stats in WoW of ammo in FPS)
Macro's waren wel handig.

De 6gv2 is gewoon echt een no thrills ramplank. Het zijn de MX blacks waar ik zo enthousiast over ben. En het feit dat hij echt STABIEL op mijn bureau ligt. Heb een glazn bureau en denk dat het glas eerder breekt dan mijn 6gv2 :P
apNia schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:30:
Ooh good call PromWarMachine, die gebruik ik ook extreem veel, exact zelfde combi's ook ;)

[...]

Ja dat bedoel ik wel, sort of, maar ik zou het denk ik wel irri vinden steeds die FN te moeten doen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
G15v2 hier, 1 macro: G1 = Crtl-F1
Voor de snelle "select all idle workers" actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:57
De Razer Lycosa is hier al jaren mijn tobo. Lekker compact en laptop achtige toetsen die bij mij veel beter werken dan die robuuste hoog uitstekende (rommel). De G15 etc heeft macro toetsen naast het normale toetsenveld zitten. De lycosa heeft die niet, maar ik kan iedere toets die ik wil als macro aanwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Today I learned the use of CTRL+F1 :+

Ook interessant:

Stalkers in concave houden na blink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Hogader schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:09:
De Razer Lycosa is hier al jaren mijn tobo. Lekker compact en laptop achtige toetsen die bij mij veel beter werken dan die robuuste hoog uitstekende (rommel). De G15 etc heeft macro toetsen naast het normale toetsenveld zitten. De lycosa heeft die niet, maar ik kan iedere toets die ik wil als macro aanwijzen.
Vond ik ook een erg fijn toetsenbord ja, maar als je eenmaal een mechanisch toetsenbord gewend ben wil je nooit meer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Mag schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:12:
[...]

Vond ik ook een erg fijn toetsenbord ja, maar als je eenmaal een mechanisch toetsenbord gewend ben wil je nooit meer terug :)
Die heb ik dus eerst een gehad, maar ik wil nu nooit meer terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het niet weird dat we vroeger met DOS allemaal op dit soort toetsenborden zaten, en dat we er nu rond de 70 euro voor betalen omdat het een hipster ding is?

* apNia duikt weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:45

Kluus

Gang is alles

apNia schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:20:
Is het niet weird dat we vroeger met DOS allemaal op dit soort toetsenborden zaten, en dat we er nu rond de 70 euro voor betalen omdat het een hipster ding is?

* apNia duikt weg
In die tijd waren die keyboards ook al duur. Nadat ze van die cheapo gummie knopjes die nu onder "normale" keyboards zitten (en in de afstandbediening van je tv etc) zijn gaan gebruiken zijn die keyboards veel goedkoper, en daardoor mainstream geworden. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 20-07-2011 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24
apNia schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:20:

* apNia duikt weg
Dat is geen hipster tobo, dit is een hipster tobo
Afbeeldingslocatie: http://static.fjcdn.com/pictures/Hipster+Keyboard+Reddit+do+want_46f379_1913756.jpg

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Ieder pretpark, ofja de meeste, zijn ergens op gebaseerd. Geniaal dat dit pretpark op games is gebaseerd en dan met name Warcraft en Starcraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Patvs schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:33:
ik vind die Cherry MX black switches zzzooooo fijn, dat ik met smart wacht op de nieuwe thermaltake.
http://www.techpowerup.co...cal-Keyboard-Variant.html
Hmm, in dat artikel hebben ze het over tactile, non clicky en black switches. Maar black switches zijn toch zonder tactile feedback?

Ik zou ook wel een mechanisch toetsenbord willen, maar heb nog bij alle mech toetsenborden wat nadelen..

Ik zou liever voor brown switches gaan, maar zover ik weet zijn er geen goede / betaalbare brown switches tobo's in nederland verkrijgbaar.. Je moet ze altijd uit azie of amerika bestellen en ze zijn vaak te duur naar mijn mening..

6gv2 heeft geen armrest en heeft black switches. De 7G heeft een korte linker shift en backspace, wat ik niet wil.. Ik kan misschien een armrest van de 7g voor de 6gv2 gebruiken, maar dat moet ik maar weer zien aan te komen, wat niet zo makkelijk is.

USB poorten zou handig zijn, maar hoeft niet perse..

Ik zou sowieso eerst wel eens wat mechanische toetsenborden willen uitproberen en vergelijken met elkaar / andere goede toetsenborden zoals de G15, om te kijken of ik het de meerprijs waard vind. In nederland worden ze nauwelijks verkocht, dus ik kan niet zomaar even naar een winkel waar ze er een stel hebben staan.

Vind het ook raar dat er op tweakers geen algemeen topic voor is ofzo :P

[ Voor 8% gewijzigd door aicaramba op 20-07-2011 17:53 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

aicaramba schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:47:
[...]

Hmm, in dat artikel hebben ze het over tactile, non clicky en black switches. Maar black switches zijn toch zonder tactile feedback?
Klopt, blacks zijn non-tactile, non-clicky..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wtf is dit. 1 van de belangrijkste features van een mechanisch toetsenbord is toch dat je de toets op alle plaatsen net zo hard hoeft in te drukken. Maar dat is bij mijn B en N knop duidelijk niet het geval :S hij haakt een beetje als je aan de onderkant drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
TjaBske schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:56:
[...]

Klopt, blacks zijn non-tactile, non-clicky..
Ohja, ik snap ook sommige noob dingen nog niet..

Je kunt de knoppen dus 4mm indrukken. Maar je hoeft ze maar 2mm in te drukken, zodat het minder vermoeiend is en je sneller bent.. Waarom hebben ze dan uberhaubt mm's 2 tm 4 nog toegevoegd?

En ook waarom ze niet meer verschillende mogelijkheden hebben... Zoals per kleur verschillende actuation force's.. Dat zou het wel erg lastig maken om te weten wat je precies gaat kijken, omdat er veel fout kan gaan bij specificeren op de websites.. Nu staat er op sommige webshops niet eens vermeld over welke switches het gaat, bij toetsenborden die je met verschillende switches kunt krijgen.

Ohja.. Waarom geen rubbertjes onder de knopjes om het geluid ervan te verminderen.. Sowieso vind ik het raar dat bij veel reviews van de mech keyboards het geluid als een pluspunt wordt gezien :S Met name bij cherry mx blue's.

[ Voor 44% gewijzigd door aicaramba op 20-07-2011 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
Sommige mensen, zoals moi, vinden het lekker om te horen dat ze typen zodat ze bijv zeker weten dat ze niet per ongeluk een key indrukken oid. Daarnaast klinkt het ook gewoon leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

aicaramba schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:06:
[...]
Ohja.. Waarom geen rubbertjes onder de knopjes om het geluid ervan te verminderen.. Sowieso vind ik het raar dat bij veel reviews van de mech keyboards het geluid als een pluspunt wordt gezien :S Met name bij cherry mx blue's.
De blue switches zijn dan ook clicky, wat betekend dat ze juist een ingebouwd mechanisme hebben om lawaai te maken. Dusja, die koop je juist als je wilt dat je keystrokes geluid maken :+, dit vinden veel mensen vooral fijn voor het echte type werk. Blacks en Browns maken weer wat minder geluid over het algemeen.

Rubber eronder klinkt mij als vloeken in de kerk tbh :-p. Het is juist het rubber waar we vanaf wilden ;-). Anyways als je er wat meer over wilt lezen:

http://hothardware.com/cs...eyboards-demystified.aspx

Maareh ontopic:
Destiny kan ik persoonlijk ook wel waarderen. Hij laat ook wel eye openers zien zoals de serie games waar ie op een smurf account in Bronze steeds wint met een vage mass queens build, en zo hard bewijst dat het eerste wat je moet leren Macro/Mechanics is:

YouTube: ‪Destiny going mass queens [Game 1] - Starcraft 2‬‏ - YouTube :+

Buiten het feit dat het grappige filmpjes zijn is het ook gewoon een goede eye opener wat mij betreft! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
TjaBske schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:14:
[...]

De blue switches zijn dan ook clicky, wat betekend dat ze juist een ingebouwd mechanisme hebben om lawaai te maken. Dusja, die koop je juist als je wilt dat je keystrokes geluid maken :+, dit vinden veel mensen vooral fijn voor het echte type werk. Blacks en Browns maken weer wat minder geluid over het algemeen.

Rubber eronder klinkt mij als vloeken in de kerk tbh :-p. Het is juist het rubber waar we vanaf wilden ;-). Anyways als je er wat meer over wilt lezen:

Ik bedoel ook niet rubber, zoals rubber domes, maar rubber onder de knoppen zelf.. Zodat het bottoming out wordt gedempt.. Niet het mechanisme.. Ik weet ook wel dat blues juist die click hebben, maar ook browns en blacks maken best veel geluid wanneer je te knoppen 'normaal' indrukt. Hiervoor zou dat misschien fijn kunnen zijn.

Wat ik eigenlijk zou willen is: Een keyboard met lange shift keys, lange backspace key (en daarom enkele rij enter key), brown switches, wristrest, fatsoenlijk in nederland te kopen voor een redelijke prijs (70-80 euro).. Mja.. Die zijn er niet echt :(

[ Voor 11% gewijzigd door aicaramba op 20-07-2011 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TjaBske schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:14:
[...]

Maareh ontopic:
Destiny kan ik persoonlijk ook wel waarderen. Hij laat ook wel eye openers zien zoals de serie games waar ie op een smurf account in Bronze steeds wint met een vage mass queens build, en zo hard bewijst dat het eerste wat je moet leren Macro/Mechanics is:

YouTube: ‪Destiny going mass queens [Game 1] - Starcraft 2‬‏ - YouTube :+

Buiten het feit dat het grappige filmpjes zijn is het ook gewoon een goede eye opener wat mij betreft! _/-\o_
Is het hem gelukt?
YouTube: ‪Destiny going mass queens [Game 16] (Part 2/2) - Starcraft 2‬‏ - YouTube na 16 games zit hij nog in bronze vs zilvers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menn0B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-06-2023
aicaramba schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:16:
[...]

Ik bedoel ook niet rubber, zoals rubber domes, maar rubber onder de knoppen zelf.. Zodat het bottoming out wordt gedempt.. Niet het mechanisme.. Ik weet ook wel dat blues juist die click hebben, maar ook browns en blacks maken best veel geluid wanneer je te knoppen 'normaal' indrukt. Hiervoor zou dat misschien fijn kunnen zijn.

Wat ik eigenlijk zou willen is: Een keyboard met lange shift keys, lange backspace key (en daarom enkele rij enter key), brown switches, wristrest, fatsoenlijk in nederland te kopen voor een redelijke prijs (70-80 euro).. Mja.. Die zijn er niet echt :(
Misschien iets boven je budget en geen wrist rest helaas, maar dit is mijn toekomstige keyboard. De non-limited majestic is misschien wel iets voor je, die is wat goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
Net als dat bij veel Super zoom camera's en andere digicams een geluidje wordt afgespeeld als je een foto maakt. Imitatie van het echte Spiege reflex systeem. Hoe echt het geluidje ook is je voelt niet de echte ''click" van een echte dslr.

Of wie kent nog de goede oude ICQ tijdperk? Waar je type geluiden werden gesimuleerd ;D

Ik denk en merk dat mijn mechanische toestenboord gewoon sneller reageert. Dat je hem ook maar half hoeft in te drukken voor een response kan je als nadeel zien (sneller kans op typefouten), maar voor mij was het belangrijk.
In de rush van een grote battle merkte ik gewoon dat ik met mijn G15 dacht dat ik een opdracht gaf, terwijl ik werkelijkheid de toets niet ver genoeg indrukte. Dat heb ik nu veel minder.
Ben ook benieuwd of andere nieuwe mechanische toetsenboord gebruikers dat merken.

Verder doet voelt het gewoon beter aan. Net als dat je sommige afstandsbedieningen hebt waar de knopjes gewoon CHEAP aanvoelen vergeleken met een duurder merk. Zo voel je gewoon ook het verschil met een mechanische en een rubberen membramen toetsenboord. Veel SC pros spelen overigens NIET met een mechanische toetsenboord, dus het is helemaal niet nodig.

Had de Razer Blackwidow gevoeld op een beurs.. en het viel wel tegen. Ik vond de Blue echt te luid (persoonlijk) en de glossy look was super goor op zo'n beurs :O En de toetsen voelden een beetje los aan. Het was wel heel licht typen en qua functies issie prachtig. Veel reviews geven aan dat de Cherry blacks vermoeiend zijn. Dat ervaar ik niet, maar als ik terug denk waren de toetsen op de Razer wel veel lichter.

@Menn0B: We verwachten natuurlijk wel een mooie review van je. Ik zit er namelijk aan te denken om zo'n Filco te kopen voor werk, misschien dan wel met Cherry Brown switches.
Gropah schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:36:
Sommige mensen, zoals moi, vinden het lekker om te horen dat ze typen zodat ze bijv zeker weten dat ze niet per ongeluk een key indrukken oid. Daarnaast klinkt het ook gewoon leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Menn0B schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:50:
[...]

Misschien iets boven je budget en geen wrist rest helaas, maar dit is mijn toekomstige keyboard. De non-limited majestic is misschien wel iets voor je, die is wat goedkoper.
Ja die heb ik ook, ben er heel tevreden mee :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
aicaramba schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:47:
[...

Ik zou liever voor brown switches gaan, maar zover ik weet zijn er geen goede / betaalbare brown switches tobo's in nederland verkrijgbaar.. Je moet ze altijd uit azie of amerika bestellen en ze zijn vaak te duur naar mijn mening..
dit klopt gewoon niet. de EU reseller van Filco zit in de UK. Ja duur zijn ze zeker maar wel elk cent waard imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Weet ik eigenlijk niet, heb eerlijk gezegd niet alles afgezien, maar na een potje of 6 won ie nog steeds, zelfs wanneer hij het aankondigde en een keer toen hij ge stream-sniped werd. Daarna geloofde ik het wel, en ben ik toch maar wat anders gaan doen :P.

Maarja aan de andere kant, mensen hebben ook gewoon geen idee wat ze moeten bouwen tegen zo veel queens, (ik denk een paar ghosts met emp / misschien HTs met feedback, om een eind te maken aan de transfuses?), dus hij won het eigenlijk niet echt puur op macro imo.

[ Voor 19% gewijzigd door Kluus op 21-07-2011 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
TjaBske schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 08:48:
Maarja aan de andere kant, mensen hebben ook gewoon geen idee wat ze moeten bouwen tegen zo veel queens, (ik denk een paar ghosts met emp / misschien HTs met feedback, om een eind te maken aan de transfuses?), dus hij won het eigenlijk niet echt puur op macro imo.
Tuurlijk wel.

Queen is een unit is die 50s duurt om te bouwen uit een unit producing structure die 300 minerals kost (en ook nog een een hele lage DPS heeft vs ground). Als je daarvan weet te verliezen dan is er wat mis met je macro.

Dat was het punt dat hij probeerde te maken en hij heeft gewoon gelijk. Hij moest deze 'strategie' dan ook opgeven vanaf ongeveer platinum omdat hij vanaf dat nivo begon te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met goeie micro en macro kan je in masters komen. Ik denk dat ik alleen marines en medivacs kan maken en door upgrades en overal te droppen makkelijk elke matchup kan winnen. Ik ga trouwens mijn toetsenbord terugsturen. De B en N knoppen werken niet optimaal, wanneer ik aan de onderkant druk haken deze en met starcraft druk ik vaak aan de onderkant met mijn duim op de B knop. Vind het toetsenbord wel erg fijn, vandaag 95 woorden per minuut, zo'n 600aanslagen p/m. En dat zijn ong 10 woorden per minuut sneller dan met mijn andere toetsenbord en ben er nog niet eens aan gewend. Heel vaak heb ik dat ik een toets aansla en dan op mijn andere toetsenbord registreert deze niet omdat ik niet hard genoeg druk maar op de mechanische van steelseries wel.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2011 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Destiny is trouwens gisteren te gast geweest bij de Day[9]Daily (Friendsday Wednesday) waar hij zijn ling/infestor ZvP stijl uitlegd.

Zie ook: http://blip.tv/day9tv/day...day-w-destiny-zvp-5396894

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
kijk dat willen we zien =)
Jammer van je B en N knoppen, merk je duidelijk verschil met die 2 tov de Z/X/C/V etc?

Denk dat MMM idd krachtig is dankzij hun mobiliteit. Dezelfde reden waarom muta's zo irritant kunnen zijn. En als je dan ook nog op verschillende plekken gaat droppen wordt het imba :P
Wat ik vaak fout doe denk ik is. 3rack en dan pas factory/starport. Ik voel me niet safe op de een of andere manier. Maar daardoor ben ik ook laat met expo. Is het eigenlijk beetje standaard 2rack (met tech en reactor) daarna expo + starport?
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:58:
Met goeie micro en macro kan je in masters komen. Ik denk dat ik alleen marines en medivacs kan maken en door upgrades en overal te droppen makkelijk elke matchup kan winnen. Ik ga trouwens mijn toetsenbord terugsturen. De B en N knoppen werken niet optimaal, wanneer ik aan de onderkant druk haken deze en met starcraft druk ik vaak aan de onderkant met mijn duim op de B knop. Vind het toetsenbord wel erg fijn, vandaag 95 woorden per minuut, zo'n 600aanslagen p/m. En dat zijn ong 10 woorden per minuut sneller dan met mijn andere toetsenbord en ben er nog niet eens aan gewend. Heel vaak heb ik dat ik een toets aansla en dan op mijn andere toetsenbord registreert deze niet omdat ik niet hard genoeg druk maar op de mechanische van steelseries wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk duidelijk het verschil, je kan als je de knoppen eraf haalt ook een hele kleine beschadiging zien. 2 rax en dan expo is standaard. 3 rax is all in, 3 rax met starport op 1 base :P tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
TjaBske schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 08:48:
[...]

Weet ik eigenlijk niet, heb eerlijk gezegd niet alles afgezien, maar na een potje of 6 won ie nog steeds, zelfs wanneer hij het aankondigde en een keer toen hij ge stream-sniped werd. Daarna geloofde ik het wel, en ben ik toch maar wat anders gaan doen :P.

Siegetanks en een paar ghosts = win. En met protoss colossus en high templar. Met zerg infestors en broodlords en/of roaches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Patvs schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:22:
kijk dat willen we zien =)
Jammer van je B en N knoppen, merk je duidelijk verschil met die 2 tov de Z/X/C/V etc?

Denk dat MMM idd krachtig is dankzij hun mobiliteit. Dezelfde reden waarom muta's zo irritant kunnen zijn. En als je dan ook nog op verschillende plekken gaat droppen wordt het imba :P
Wat ik vaak fout doe denk ik is. 3rack en dan pas factory/starport. Ik voel me niet safe op de een of andere manier. Maar daardoor ben ik ook laat met expo. Is het eigenlijk beetje standaard 2rack (met tech en reactor) daarna expo + starport?

[...]
Hangt af van de map/scouting. Op grote maps (Shakuras, TDA) probeer ik altijd 1 rax FE te doen (10 depot, 12 rax, 15 OC, 2e depot ergens tussendoor, daarna marines/scvs bouwen tot 400 minerals, dan CC). Op kleinere maps, tegen P, doe ik 10 depot, 12 rax, 13 gas, 15 oc+marine. Na de marine een techlab op de rax en een 2e rax. Marauder en Conc Shells als tech lab klaar is en je de resources hebt. Met 1 marine, 1 marauder en 1 SCV de protoss poken, beide rax naar je legertje rallyen. Als de P geen sentry heeft kun je wat schade doen, soms zelfs wat probes pakken tot z'n Warpgate research klaar is of hij een Immortal eruit heeft. Daarna weggaan. Tussendoor of een rax of een CC bouwen afhankelijk van wat je scout in z'n basis.

Ik pak eigenlijk nooit een Starport voordat ik 3 barracks heb draaien. De kracht van support units zoals medivacs is nog niet zo groot in het begin, tenzij je voor een cute move gaat zoals snelle drop play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

rodie83 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:27:
[...]

Siegetanks en een paar ghosts = win. En met protoss colossus en high templar. Met zerg infestors en broodlords en/of roaches.
Ik zag laatst op SlayerSDragon zijn stream dat hij een mono battle deed tegen een GM zerg, hij maakte alleen Ghosts, en de zerg alles uiteindelijk duurde het ruim 45 minuten die match en hij won hem ook nog gewoon omdat de zerg geen minerals meer had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShadowBumble schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:37:
[...]

Ik zag laatst op SlayerSDragon zijn stream dat hij een mono battle deed tegen een GM zerg, hij maakte alleen Ghosts, en de zerg alles uiteindelijk duurde het ruim 45 minuten die match en hij won hem ook nog gewoon omdat de zerg geen minerals meer had.
hoe kan je dat nou winnen :/ Gewoon alleen zerglings maken en je wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
rodie83 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:27:
Of gewoon puur zerglings, zealots of marines en goede macro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:38:
[...]

hoe kan je dat nou winnen :/ Gewoon alleen zerglings maken en je wint.
Sja dat ging dus niet aangezien de ghosts cloak hadden en hij constant alle seers snipte, net als het feit die zerg met 10 broods kwam en de ghosts met snipe ze echt binnen notime uitgeschakelt hadden, het zal vast wel als vod op zijn stream staan, erg bijzondere game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Laatst online: 21-09 17:46
Ghost is met afstand mijn favoriete unit in SC2, in Broodwar ook al. (carrier lockdown :D), snipe is behoorlijk micro-intensief omdat je best wel snel ermee moet zijn. Als je bijvoorbeeld 2 ghosts dropt in een mineral line gebruikt en alleen drones snipet krijgt je tegenstander volgens mij ook geen alert, alles is meteen dood :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShadowBumble schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:41:
[...]

Sja dat ging dus niet aangezien de ghosts cloak hadden en hij constant alle seers snipte, net als het feit die zerg met 10 broods kwam en de ghosts met snipe ze echt binnen notime uitgeschakelt hadden, het zal vast wel als vod op zijn stream staan, erg bijzondere game.
Ik zou ipv van broodlords banelings bouwen. Ook al zijn ze cloacked mss dat de splash damage toch zijn werk kan doen.

En overal spines plus spores.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:43
"nuclear launch detected"

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Menn0B schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 22:50:
[...]

Incl vat en verzendkosten is er zo een 150 euro... Dat is 2x mijn budget, en dan zit er nog geen wrist rest bij.. Dat vind ik gewoon te veel geld voor een toetsenbord waarvan ik niet eens weet of ik het fijn vind / de moeite waard vind..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
djengizz schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:56:
[...]

Tuurlijk wel.

Queen is een unit is die 50s duurt om te bouwen uit een unit producing structure die 300 minerals kost (en ook nog een een hele lage DPS heeft vs ground). Als je daarvan weet te verliezen dan is er wat mis met je macro.

Dat was het punt dat hij probeerde te maken en hij heeft gewoon gelijk. Hij moest deze 'strategie' dan ook opgeven vanaf ongeveer platinum omdat hij vanaf dat nivo begon te verliezen.
Het punt wat hij maakt klopt perfect, maar als hij dan zelf ook alleen macro zou spelen (dus geen micro met transfuses), dan hadden de potjes wat langer geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is nou een beetje een behoorlijke plek om te beginnen met buildorders? Ik heb YABOT wel gezien, maar daar zitten veel van die gekke BO's tussen als DT rushes. Ik zoek gewoon een solid opener tegen elk ras. Tegen Terran lijkt 1 Gate, Expand wel een goeie te zijn. Waar kan ik echt goeie solid BO's vinden? Want SC2builds.com lijkt vooral met gekke BO's te komen (als ik toprated spul zie, wat ook nog eens out of date is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Hogader schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:35:
Het punt wat hij maakt klopt perfect, maar als hij dan zelf ook alleen macro zou spelen (dus geen micro met transfuses), dan hadden de potjes wat langer geduurd.
Als ik me de discussie goed herinner was het punt ook goede macro en goede mechanics > all in alles lager dan diamond. Als je het zo ziet dan is micro een onderdeel van mechanics. Om dit aan te tonen nam hij de meest retarded unit compo die hij kon bedenken voor Zerg (mass Queens) en kondigde hij dit aan bij de start van elke game. Dit had bv. net zo goed mass hydra kunnen zijn of iets anders.

Punt was dat unit compo's en counters op dit nivo helemaal niet uitmaken en dat discussies over counters of het roepen dat iets imba is dus helemaal niet van toepassing zijn op deze levels. Destiny merkte dat dit wel discussies waren die zijn low level studenten van belang vonden (en hierboven ook weer losbarsten), vandaar die actie met mass Queens.
apNia schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:38:
Wat is nou een beetje een behoorlijke plek om te beginnen met buildorders? Ik heb YABOT wel gezien, maar daar zitten veel van die gekke BO's tussen als DT rushes. Ik zoek gewoon een solid opener tegen elk ras. Tegen Terran lijkt 1 Gate, Expand wel een goeie te zijn. Waar kan ik echt goeie solid BO's vinden? Want SC2builds.com lijkt vooral met gekke BO's te komen (als ik toprated spul zie, wat ook nog eens out of date is)
SC2builds.com vind ik ook niets. Eigenlijk alleen Liquipedia en ook veel van dat spul is outdated.

Ik zou zeggen dat de beste bron recente replays zijn van top level games of de populairdere topics in de strat sectie van teamliquid . Bedenk ook dat build orders niet iets statisch zijn en zich constant ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
djengizz schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:02:
[...]

Als ik me de discussie goed herinner was het punt ook goede macro en goede mechanics > all in alles lager dan diamond. Als je het zo ziet dan is micro een onderdeel van mechanics. Om dit aan te tonen nam hij de meest retarded unit compo die hij kon bedenken voor Zerg (mass Queens) en kondigde hij dit aan bij de start van elke game. Dit had bv. net zo goed mass hydra kunnen zijn of iets anders.

Punt was dat unit compo's en counters op dit nivo helemaal niet uitmaken en dat discussies over counters of het roepen dat iets imba is dus helemaal niet van toepassing zijn op deze levels. Destiny merkte dat dit wel discussies waren die zijn low level studenten van belang vonden (en hierboven ook weer losbarsten), vandaar die actie met mass Queens.
Wat ik eruit opmaakte en hem een aantal keer heb horen zeggen is dat de mechanics over de macro gaan. Op lower leagues hoef je geen micro te verwachten en te kunnen. Dus ook zonder dat kan je hoog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Hogader schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:42:
Wat ik eruit opmaakte en hem een aantal keer heb horen zeggen is dat de mechanics over de macro gaan. Op lower leagues hoef je geen micro te verwachten en te kunnen. Dus ook zonder dat kan je hoog komen.
Niet helemaal. Mechanics is macro + micro.

Hij geeft zelf ook het voorbeeld dat het weinig zin heeft om een low level speler de counter strategie voor marine / tank te geven als hij niet eens zijn banes kan micro-en. Ook gebruikt hij zelf vollop transfuse.

Natuurlijk zijn macro mechanics nog steeds een stuk belangrijker dan micro mechanics en is dit, zoals je zegt, wat prio moet krijgen @lower leagues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
voor de protoss spelers:

wat doen jullie qua wall-off tegen random spelers? Op een 2 player map lukt het nog net voor 12 food erachter te komen welke ras iemand speelt maar op een 4 player map lukt dat gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
ik doe dan gewoon wall-off. Tegen protoss kan het meestal geen kwaad en tegen terran alleen als hij in je base komt... Maarja, dat is ook maar mijn mening, wat de pro's er van vinden weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matty___ schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 22:33:
voor de protoss spelers:

wat doen jullie qua wall-off tegen random spelers? Op een 2 player map lukt het nog net voor 12 food erachter te komen welke ras iemand speelt maar op een 4 player map lukt dat gewoon niet.
Mineral wall-off. Dit houdt in dat je aan kan van je nexus een pylon+gateway plaatst en aan andere kant pylon+cyber core. Eventueel kan je dan nog je mineral line verder afsluiten als dat nodig is. Units in je mineral line zetten, zodat lings geen surround kunnen krijgen mocht dat nodig zijn, en met wat sentrys ben je ook veilig tegen banelings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 22:50:
[...]

Mineral wall-off. Dit houdt in dat je aan kan van je nexus een pylon+gateway plaatst en aan andere kant pylon+cyber core. Eventueel kan je dan nog je mineral line verder afsluiten als dat nodig is. Units in je mineral line zetten, zodat lings geen surround kunnen krijgen mocht dat nodig zijn, en met wat sentrys ben je ook veilig tegen banelings.
ok bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menn0B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-06-2023
aicaramba schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:24:
[...]

Incl vat en verzendkosten is er zo een 150 euro... Dat is 2x mijn budget, en dan zit er nog geen wrist rest bij.. Dat vind ik gewoon te veel geld voor een toetsenbord waarvan ik niet eens weet of ik het fijn vind / de moeite waard vind..
Ik zie je punt. Ik heb ook gezocht naar andere opties en naar verschillende keys. Maar mechanische keys zijn blijkbaar niet goedkoop.... Ik neem de gok en kijk of het wat is. Mijn budget staat dit keyboard makkelijk toe. Ik heb ook naar Deck keyboards gekeken maar ik vind de bling bling altijd wat onnodig, in dit geval de lichtjes van de deck keyboards.
Net als de logitech serie. Geen slechte keyboards en behoorlijk popilair maar ik vind het onnodige toevoegingen (dit is mijn persoonlijke mening).

De Razer Black widow is ook mechanisch maar er is geen echt goede roll over op de keyboard en die bling bling weer. En glanzende behuizing mja (wederom persoonlijke mening en smaak).

Dus als ik een goed mechanisch kb wil proberen kom je dan toch uit bij Filco of Cherry. Ik heb es voor een Filco gekozen.

Ik denk niet dat dit soort keyboards echt goedkoper worden, behalve als het echt weer mainstream wordt.

Handrests vind ik altijd maar onhandig en onprettig (wederom een persoonlijke mening) dus daar weet ik helemaal niks over te vertellen.

Ik hoop dat je iets vind in je budget, gl met zoeken.

@Patvs Ik ben niet een echte review schrijver. maar ik kan als mensen dat willen wel wat ervaringen posten.
Zeker als er intresse naar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
aicaramba schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:24:
[...]

In belgie heb je een gamewinkel waar ze filcos hebben. mocht je in de buurt van turnhout wonen kun je het een keer proberen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Ik ben nogsteeds zeer goed te spreken over de Steelseries 6GV2

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
Wanneer gaan we gamen dan? :) Of vind je mijn profile niet goed genoeg :-(
Arnevld schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:55:
Ik ben nogsteeds zeer goed te spreken over de Steelseries 6GV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu ong een week geleden geswitched naar terran, en ik heb een ding te zeggen.

Terran is leuk. Zerg is zo achterlijk serieus vergeleken met terran. Met terran heb je zoveel openingen die beginnen met druk en tegelijk expanden, wat tot in de late game doorgaat. Ik vind t allemachtig prachtig, zelfs TvT vind ik leuk.

Toch denk ik dat na ~100 games het verlangen naar zerg terug gaat komen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik speel Random, en dus ook 1/3de terran, en terran is wel fijn behalve TvT.
Persoonlijk vindt ik geen enkele mirror matchup leuk :-).

En als Zerg heb je toch ook wel wat openingen, persoonlijk vindt ik dat de Protos de minste mogelijkheden heeft kwah openingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 19:30

PromWarMachine

Forsaken Archer

PvP vind ik nog wel gaan. De andere mirrormatches zijn kut. Ik kots vooral op tanks in TvT.
Turrets en PFs voorkomen simpele marine drops op expansions terwijl de tegenstander moar tanks maakt.

In ZvZ verzand ik early game meestal in wie-maakt-de-meeste-zerg/banelings-en-microed-ze-het-best. Of we gaan allebei macrogame, dan wordt het wel diverser/leuker.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZvZ vind ik de leukste matchup die er is. Zo lang er maar geen ling baneling all in is. Ik vind t prachtig hoe de early game totale micro chaos is en hoe het dan langzaam uitmond in een relatief stabiele mid game waar het om de macro en de early game voordelen gaat. ZvZ is ook de enige matchup waar ik echt het swarm gevoel heb :)
Pagina: 1 ... 46 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zie voor pro-gaming en toernooien ook: Starcraft 2 Pro-gaming & Toernooien.