Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
guess who's back:

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2418ll0.jpg

nu nog mijn plek in goud terugkrijgen, maar dat gaat nu waarschijnlijk niet lukken vanwege de ladder lock. Dan maar in seizoen 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:20
pientertje schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 17:20:
Die razer (blackwidow) spreekt me niet echt aan, en de review op tweakers is ook niet echt goed te noemen. Die steelseries (6Gv2) heeft black switches, ook niet waar ik naar op zoek ben.
Dan zou je uit komen op bijvoorbeeld Das Keyboard, Filco Majestouch (of Tenkeyless), maar die zijn wel iets prijziger. Ik heb zelf de full-size Filco met brown switches.

Voor meer informatie over mechanische keyboards zou je op Geekhack rond kunnen hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:03

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 18:19:
Lol wel grappig..zoveel kills ook op die infestors.. ik denk dat dat de broodlings waren tho :P hoe cast je zo snel al die infested terrans zonder dat je RSI krijgt ??
Shift indrukken, T indrukken (dat was toch de Infested Terran hotkey?), shift ingedrukt houden en klik-spam waar je de boel wil hebben. Als de Infestor op het moment van casten nog niet in range is, dan zal deze naar de juiste plek bewegen en alle ITs (praktisch) tegelijk spawnen. Als de Infestor al wel in range is, dan gaat het zo snel als je kunt klikken.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf speel al een tijdje sc2, ik ben platinum in 50 matches. Ik verlies nu best veel omdat ik 4 maanden niet gespeeld heb. Als ik verlies word ik vrij agresief en heb ik gelijk geen zin meer, dit heb ik niet alleen in ranked games maar ook in customs. Ik raragequit nog 10x zo erg als idra.

Heeft iemand tips voor mij hoe ik mijn plezier kan terugvinden?
Ikzelf heb ook het idee dat als ik 30 matches verlies en dan terug naar gold of silver ga, dat master league halen gelijk onmogelijk is omdat mijn rating verpest is, waar?

Thxxxxxxxxxx

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2011 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-10 11:33

Rem

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:42:
Ikzelf speel al een tijdje sc2, ik ben platinum in 50 matches. Ik verlies nu best veel omdat ik 4 maanden niet gespeeld heb. Als ik verlies word ik vrij agresief en heb ik gelijk geen zin meer, dit heb ik niet alleen in ranked games maar ook in customs. Ik raragequit nog 10x zo erg als idra.

Ikzelf heb ook het idee dat als ik 30 matches verlies en dan terug naar gold of silver ga, dat master league halen gelijk onmogelijk is omdat mijn rating verpest is, waar?

Thxxxxxxxxxx
Dat laatste is in ieder geval niet waar. Als je dropt naar gold dan kan je evengoed weer omhoogklimmen. Ik denk dat je iets meer het spelen moet gaan waarderen als het winnen. Juist de losses kan je een hoop van leren. Als je zo doorgaat leer je te weinig van je verliezen en zal je alleen maar meer gaan verliezen. Dus: Wees blij met je wins, leer van je losses. Dan kom je verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep klopt, maar ik game maar op een slechte laptop waarbij het gata lagge als ik 4v4 speel, ik heb geen toetsenbord op speciale muis etc. Toch zitten al mn leagues in Diamond en mn 1v1 in Platinum.

Zou het een groot verschil maken als ik mijn hardware vervang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:58
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:05:
Jep klopt, maar ik game maar op een slechte laptop waarbij het gata lagge als ik 4v4 speel, ik heb geen toetsenbord op speciale muis etc. Toch zitten al mn leagues in Diamond en mn 1v1 in Platinum.

Als je lagged dan kan dat zeker verschil uitmaken, maar je kan ook de instellingen omlaag halen (of staat alles al op low?). En speel gewoon geen 4vs4 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:05:

Nee. Tenzij je echt niet kan micro'en doordat je computer lagt of je te weinig FPS hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thxxxxxxxxxx
Nee, niet waar. Gewoon spelen, het maakt echt geen ruk uit of je verliest. Wanneer je beter wordt komt die rank vanzelf wel. Ookal verlies je 50x achter elkaar, dan kan je gewoon nog heel makkelijk in masters komen. Door te winnen :p En als het allemaal niet lukt! lessen en account leveling 10 euro :')

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha, tja kben geen noob hoor. Ik versla diamonds gewoon, is ongeveer 50/50 maar t probleem is dat als ik 5 matches speel en er 5 win kan ik er nog 10 spelen. als ik 1 match speel en ik verlies die gelijk, ben ik offline en stik chagarijnig voor een uur.. wil dat echt veranderen, dan zou ik zoveel beter kunnen worden. Als rankings niet zoveel uitmaken denk ik dat ik maar eens ga ladderen. boeiend als ik downgrade, krijg tenminste wel mensen vna mijn niveau tegenover me. Op zondag customs doen kom je 90% van de tijd zergs tegen, en die zijn ook nog eens master. Heb ik niet zoveel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20
Als je voorlopig plezier wil hebben aan RTS games, moet je leren verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 13:30
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 15:07:
haha, tja kben geen noob hoor. Ik versla diamonds gewoon, is ongeveer 50/50 maar t probleem is dat als ik 5 matches speel en er 5 win kan ik er nog 10 spelen. als ik 1 match speel en ik verlies die gelijk, ben ik offline en stik chagarijnig voor een uur.. wil dat echt veranderen, dan zou ik zoveel beter kunnen worden. Als rankings niet zoveel uitmaken denk ik dat ik maar eens ga ladderen. boeiend als ik downgrade, krijg tenminste wel mensen vna mijn niveau tegenover me. Op zondag customs doen kom je 90% van de tijd zergs tegen, en die zijn ook nog eens master. Heb ik niet zoveel aan.
Zit je voor de rest (real life dus) wel goed in je vel? Ik kan bij mezelf enorm merken dat als ik een periode niet zo goed in m'n vel zit ik ook een stuk minder goed tegen losses kan. Als ik gewoon goed in m'n vel zit dan vind ik verliezen nog wel kut natuurlijk maar ik ga er niet om ragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neh dat is t niet, ik heb het vrijwel altijd. Ik ben een slechte verliezer dat durf ik wel zelf toe te geven, maar ik heb het bij andere spelletjes niet zo erg als bij sc2. Bijv nu zit ik op me werk, kheb nu super zin om te gaan spelen. Kom ik thuis, is de zin al iets minder, speel ik een game en die verlies ik dan ben ik er al weer af en dan speel ik een paar dagen geen sc2 meer.. moet echt de lol terug vinden om beter te worden. Ik wil namelijk master worden, en hoger als het kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 15:40:
Neh dat is t niet, ik heb het vrijwel altijd. Ik ben een slechte verliezer dat durf ik wel zelf toe te geven, maar ik heb het bij andere spelletjes niet zo erg als bij sc2. Bijv nu zit ik op me werk, kheb nu super zin om te gaan spelen. Kom ik thuis, is de zin al iets minder, speel ik een game en die verlies ik dan ben ik er al weer af en dan speel ik een paar dagen geen sc2 meer.. moet echt de lol terug vinden om beter te worden. Ik wil namelijk master worden, en hoger als het kan ;)
Dat streven kan je beter loslaten denk ik. Je kan beter ervan maken: "ik wil beter worden". Je blind staren op de leugues helpt namelijk totaal niet. En er wordt teveel mee gerommeld ondanks dat Blizzard dat aanpakt. Er zijn nog steeds spelers die het leuk vinden om Diamonds te laten ragen door zich na vele potjes in Bronze te laten vallen en vervolgens weer op normaal Master niveau te gaan spelen. Gewoon je best doen en jezelf opleggen niet te stoppen totdat je drie games op rij verloren hebt. Een potje macro or die als warming up is ook aan te raden. Die Greentea AI is serieus sterk (zelfs op very easy, haha) dus ga niet online tot je op medium (diamond niveau) een potje gewonnen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djunicron schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 15:48:
[...]

Dat streven kan je beter loslaten denk ik. Je kan beter ervan maken: "ik wil beter worden". Je blind staren op de leugues helpt namelijk totaal niet. En er wordt teveel mee gerommeld ondanks dat Blizzard dat aanpakt. Er zijn nog steeds spelers die het leuk vinden om Diamonds te laten ragen door zich na vele potjes in Bronze te laten vallen en vervolgens weer op normaal Master niveau te gaan spelen. Gewoon je best doen en jezelf opleggen niet te stoppen totdat je drie games op rij verloren hebt. Een potje macro or die als warming up is ook aan te raden. Die Greentea AI is serieus sterk (zelfs op very easy, haha) dus ga niet online tot je op medium (diamond niveau) een potje gewonnen hebt.
En hoe kan ik die vinden dan? Die AI? Is dat een custom? Wel handig om te zien idd of ik de ladder op moet of customs moet.

En is er nog een site voor goede build orders? Niet liquidpedia...

thx

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2011 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Laatst online: 23:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
Wij zijn allemaal newbies geweest... dus staar inderdaad niet zo op de leagues enzo.
Probeer een beetje naar je eigen spel te kijken wat je fout kan doen.

Als je al na 3 losses opgeeft, kan je meteen maar opgeven met sc2. Je geeft immers ook niet zomaar op als je een lekker jonge blonde stoot ziet?

De snelste weg naar een diamond.. domweg, paar sterke builds 1000x uitvoeren en goed blijven macro-en.

Vanaf master komen andere elementen tegen waar we al eerder in deze topic hebben besproken..
Micro, macro, tactics, mechanisme en psychologisch oorlogsvoering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-12-2023

Thxxxxxxxxxx
Als je niet goed tegen je verlies kan en dit het spel verpest is een goede raad :
1)speel team games.
Als je dan verliest liegt het altijd aan je medespeler. :*)
Ik speelde vroeger teamgames en merk nu toch ook dat 1vs1 spelen meer zenuwslopend is en minder ontspannend.

2)speel je niet graag teamgames dan kan je tegen de ai (easy) spelen, dan wint een kind van 6 jaar nog.

3)leer uit je fouten, kijk naar de replay. Waarom ben je verloren ? Analyseer de replay en probeer de goede tactics ook een keer.

4)Vergeet het vorige potje en klik snel terug op de create game buttom. Als het nieuwe spel start zit je met je hoofd echt niet meer bij het vorige game hoor. Das dan verleden tijd.

5)Helpt dit allemaal niet => Kies in de map S2 voor uninstal, vernietig de DVD en zoek een ander hobby.

[ Voor 26% gewijzigd door yasaka op 06-07-2011 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt wel ja. In teamgames ben ik ook hoog, zit in al mn teamgames in diamond tegen master aan. Mn 1v1 is maar platinum en gister ging ik maar weer proberen, heb 5 matches gespeeld (customs) met maar 1 BO, tegen zerg die FE doe ik blink stalkers (erg effectief in mijn ervaring) tegen terran probeer ikzelf meestal FE, en tegen protoss 2 gate + robo of blink stalkers. Ik ga deze 3 builds nu veel oefenen en hopenlijk word ik op langere termijn beter. Ik word in ieder geval niet meer pissig door custom games ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 13:30
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 11:39:
Klopt wel ja. In teamgames ben ik ook hoog, zit in al mn teamgames in diamond tegen master aan. Mn 1v1 is maar platinum en gister ging ik maar weer proberen, heb 5 matches gespeeld (customs) met maar 1 BO, tegen zerg die FE doe ik blink stalkers (erg effectief in mijn ervaring) tegen terran probeer ikzelf meestal FE, en tegen protoss 2 gate + robo of blink stalkers. Ik ga deze 3 builds nu veel oefenen en hopenlijk word ik op langere termijn beter. Ik word in ieder geval niet meer pissig door custom games ;)
Vergeet niet dat vrijwel iedereen in teamgames hoger zit dan in 1v1. Dat jij dus in plat zit met 1v1 en in teamgames diamond lijkt me heel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Inderdaad, met teamgames zul je vrijwel altijd in een hogere league zitten dan bij 1v1. Een reden daarvoor is omdat veel spelers met meerdere teams geplaatst zijn. Maar vervolgens spelen ze na de placement matches nooit met meer dat team. Als je boven die teams komt (wat erg makkelijk is), dan zit je bijna gelijk al in diamond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nou de laatste tijd veel 2v2s en 3v3s gedaan, en m'n 1v1 skill is echt schrikbarend achteruit gehold. Echt belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12-2021
Toevallig gisteren mijn Steelseries 6gv2 uitgepakt en getest :D
Zag hem eerst op een beurs naast de Blackwidow, mijn eerste indruk toen was dat de Blackwidow licht typed maar het maakt zo verrekt veel lawaai. Toen ik de 6gv2 aanraakte voelde het niet bijzonder aan. Kon op dat moment niet het verschil merken met mijn Log. G15 gen 1.

Na veel lezen toch de 6gv2 besteld, juist omdat de black switches "beter" zijn voor gaming, hoewel ik denk dat het strict persoonlijk is. Ik vond andere merken te duur zoals DAS en Filco en de Razer's glossy black vond ik maar niks.

Gisteren dus uitgepakt en gelijk naast mijn G15 gezet. EN wat een verschil! OMG. Ik kan het niet echt goed omschrijven, Maar het typen gaat heel erg soepel. Typen is ook nog eens lichter dan de G15, dat voel je pas als je ze echt naast elkaar hebt. Vond het eerst raar om geen feedback te voelen, want dat heb je toch wel met de blue switches en in zekere zin ook met rubberen dopjes. Maar op een gegeven moment vertrouw je er gewoon op dat je daadwerkelijk een toets hebt ingedrukt. Zo snel reageert het. Veel typos ook, maar dat went echt snel. Ik wil nu al niet anders... moet er 1 aanschaffen voor werk. Alleen heeft de steelseries geen windows knop aan de linkerkant.

Deed voor de grap zo snel mogelijk het alfabet typen en op een gegeven moment deed ik er 2.31sec over. En met mijn logitech 3.58.

Al met al lekker toetsenboordje. Het was lastig om een boord te kopen zonder regelbare LED, mediatoesten met draaiknop, on the fly macro's en macrotoetsen, usb hub, armsteun. Maar ik was dat alles binnen 10 minuutjes vergeten.... ik heb de steelseries zelfs met PS/2 aangesloten :D

Na wat zoeken gisteren kwam ik op deze site terecht:
http://www.cherrykeyboards.nl/
Cherry maakt uiteindelijk de switches dus... je kan ze ook vinden op www.informatique.nl
Iemand nog ervarigen mee?
pientertje schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 17:05:
ik ben eigenlijk ook op zoek naar een nieuwe ramplank, en ik ben op zoek naar wat advies. Ik wil er sc2 mee spelen maar eigenlijk ook veel op typen. Ik ben zelf al tot de conclusie dat de mx blue switches voor mij het beste zijn, en eventueel de brown. Mijn max budget is echter €80, en ik kan geen toetsenborden met blue switches vinden in die prijsklasse. Heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, ik ben van zerg naar protoss geswitched en sindsdien had ik mijn 1v1 achter gelaten, teamgames kwam ik in Diamond ( zonder placements) want dat was een half jaar terug, kon je nog niet diamond komen met 5x placement winnen. Maar 1v1 is toch het leukste, geeft je het beste gevoel als je iemand hard afmaakt, maar het slechtste gevoel als je verliest. Dus blijf ik maar winnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-10 11:44
Hey gasten ik speel ook graag eens een potje sc2. zit nu rond de silver/low gold league. kijk graag streams zoals day9, djwheat, state of the game en toernooien en live streams op teamliquid. maar om de een of andere manier kan ik nooit meer dan 1-2 potjes achter elkaar spelen als ik zelf speel. misschien is het de 'druk' van het ladderen dat elke match telt voor je ranking. ik heb geen probleem met 2v2/3v3 of 4v4 te doen, maar dat is vaak saai als je met 4 randoms speelt. is wel super leuk als je op teamspeak zit met zn allen en lekker snel kunt bepalen wat je als team gaat doen.

het trekt me gewoon niet om door te gaan. ik denk zelf dat het probleem ergens ligt in het gebrek aan sociale contacten op battle.net. ik kan nergens een nl clan vinden zoals dat bij wow zo ontzettend makkelijk gaat.
dus bij deze ook mijn request, wil je ooit ns een casual game spelen of wat outkutten over battle.net/teamspeak/ventrilo dan voeg me maar toe!

nickname: Juice
code 124

grtttss juice

Do more

Acties:
  • 0 Henk 'm!
je moet gewoon op het GoT chat channel got komen, altijd druk en gezellig :)
is denk ik een goeie kans op een "socialere" SC2 ervaring..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

@patvs.

Ik heb hem sinds enkele maanden ook in bezit na een korte aanbeveling van Grubby.
Het is een heerlijk bordje, watvoor muis heb je er naast?
Ik gebruik de Razer Spectre sc2, en die 6gv2 en een QCK+ mousepad
Ideaale setup voor mij doen, en ik zweer bij mechanical toetseborden.

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singelaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:06
RetroHead schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 23:51:
is wel super leuk als je op teamspeak zit met zn allen en lekker snel kunt bepalen wat je als team gaat doen.

het trekt me gewoon niet om door te gaan. ik denk zelf dat het probleem ergens ligt in het gebrek aan sociale contacten op battle.net. ik kan nergens een nl clan vinden zoals dat bij wow zo ontzettend makkelijk gaat.
dus bij deze ook mijn request, wil je ooit ns een casual game spelen of wat outkutten over battle.net/teamspeak/ventrilo dan voeg me maar toe!
Goed plan! Ik zal je dit weekend toevoegen, ik zit ook beetje te zoeken naar meer contact. Lijkt me vooral leuk om wat 2v2's te spelen met wat meer overleg dan chatten in het begin.

Zal ook eens op de GoT channel kijken. Kan ik die gewoon openen door in dat chat venster onder in bij Battle.net te zoeken naar got? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-10 11:44
@singelaar is goed zie je wel verschijnen :) channel is inderdaad got, zaten gister 8 mensen in die niks zeiden :P maargoed, het is een begin!

Do more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:23

Kluus

Gang is alles

RetroHead schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:15:
@singelaar is goed zie je wel verschijnen :) channel is inderdaad got, zaten gister 8 mensen in die niks zeiden :P maargoed, het is een begin!
Zo nu en dan wordt er wel wat gezegd voor wat ik tot nu toe heb kunnen zien. Maarjah, het is ook geen wow ofzo he, als je een match zit te doen ga je niet ondertussen zitten chatten :D. Je kunt er in ieder geval ppl vinden die wel wat oefen matches of wat games voor de fun willen doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me nog steeds niet naar de PC slepen om weer te beginnen met sc2. Ben er twee keer mee begonnen maar er kwam te veel informatie in 1 keer op me af waardoor ik totaal kwijt was wat er allemaal gebeurde of ik werd gecheesed binnen een paar minuten.

Hoe zijn jullie begonnen? Ik zat zelf te denken aan het kiezen van 1 vast ras met 1 of 2 build of cheese strategieen en dat gewoon net zolang spelen totdat je niet meer verder komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:05:
Ik kan me nog steeds niet naar de PC slepen om weer te beginnen met sc2. Ben er twee keer mee begonnen maar er kwam te veel informatie in 1 keer op me af waardoor ik totaal kwijt was wat er allemaal gebeurde of ik werd gecheesed binnen een paar minuten.

Hoe zijn jullie begonnen? Ik zat zelf te denken aan het kiezen van 1 vast ras met 1 of 2 build of cheese strategieen en dat gewoon net zolang spelen totdat je niet meer verder komt.
1 base protoss.
Blinking stalker push got me in diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:05:

Gewoon 1 ras kiezen en gaan ladderen. Een beetje aanmodderen qua builds, beetje Day[9] kijken. Ik begon met in iedere matchup voor MMM te gaan. Je verliest wat in het begin, maar daarna gaat het steeds beter.

Het heeft geen zin om voornamelijk te gaan cheesen. Je wint misschien wel, maar je wordt er niet echt een betere speler van, dus zodra je op een niveau komt dat je tegenstanders je cheese kunnen scouten en stoppen, zul je niet in staat zijn om gewone games op dat niveau te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:09
Ik ben gaan prutsen met Zerg tot zilver. Toen een keer of 20 roach rush gedaan, daarna wat andere builds een keer of 20.

Nu moet ik alleen nog tijd vinden om verder te komen dan gold.

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
@Arnevld

hahah tof he. Ik wist niet dat het zoveel zou uitmaken. Hoewel ik met mijn 486 wel begon met een Cherry MX toetsenboord. Grappig om na zoveel jaar alsnog terug te gaan. Ik heb op dit moment de Razer naga muis, erfenis van mijn WoW tijdperk. Vind het wel een fijne muis, Gebruik macro's NOOIT dus daar is het niet voor. Hoe is de spectre? Hij is wel lekker klein toch? Misschien dat ik SC2 weer even probeer met mijn G5 muisje.
Muismat had ik de hele tijd de Fatality mousepad. Zag bij de Mediamarkt voor 5 euro de steelseries SC2 muismatje. Gelijk gehaald.
Dat SC2 muismatje is heel dun, dus ik kan makkelijk nu mijn 6gv2 boord op de muismat plaatsen zodat ze dichter op elkaar zitten. De Fat Pad is een stuk dikker (en viezer :P)

Maar ik moet een stoffe muismat hebben, hou niet van het geluid van metaal of glas onder mijn muis en plastic vindt ik te glad.

Moet nog wel wennen met sc2. Ik type nog mis omdat de grootte en plaats van mijn toetsenboord anders is, maar het is een genot om er lekker op te rammen. het gaat echt soepel. Wil er 1 kopen voor werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:17:
[...]

1 base protoss.
Blinking stalker push got me in diamond
1 base protoss is heel sterk inderdaad TT=.=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Over het hele keyboard verhaal. Laatst ook nog een 6G v1 gebruikt. (heet niet echt v1, maar gewoon de oude iets hogere met grijze WASD en die rechte polssteun erbij) Ik blijf erbij dat een Logitecht K750 prettiger is, ook voor SC2.

En ik ben niet de enige overigens :-p
http://www.okaygeek.com/b...ical-keyboard-review.html
http://www.okaygeek.com/b...keyboard-k750-review.html
{uit de K750 review}In fact this is one of my personal favorite keyboards (and I’ve used my fair share of keyboards)
Waaronder de fav's dus ook de 6Gv2, welke eerder gereviewed werd.

Maar goed, als je niet van de dunne laptop-knopjes houdt, en wel van de 1980 IBM, dan geld dit advies natuurlijk niet.

De 7G versus beide, tja, dat weet ik nog niet zo net. Dat bord is toch wel weer een klasse erboven, maar goed, ik zou ze naast elkaar moeten gebruiken om het verschil echt te voelen inderdaad.

Overigens, waar zeur ik over, misschien hebben de serieuzere spelers wel last van ghosting of input lag met die draadloze logitech unified receivers. Dat zou ik dan weer niet merken met vooral FPS, office werk en Silver / Gold level SC2 spelerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

djunicron schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 17:16:
Overigens, waar zeur ik over, misschien hebben de serieuzere spelers wel last van ghosting of input lag met die draadloze logitech unified receivers. Dat zou ik dan weer niet merken met vooral FPS, office werk en Silver / Gold level SC2 spelerij.
Dat draadloze muizen/keyboards extra latency zouden hebben is volgens mij een vooroordeel dat stamt uit het verleden. De eerste generaties draadloze muizen/keyboards waren inderdaad vrij dramatisch en daardoor heeft het concept een slechte naam gekregen. Ik heb jaren een MX1000 (draadloos) gebruikt die ik af en toe aan de kant gooide voor een bedraade muis als de accu leeg was en ik heb geen verschillen in gevoeligheid/latency gemerkt.

Nu gebruik ik een G700, die zowel draadloos als via een draadje te gebruiken is (als hij oplaadt loopt het dataverkeer over de USB kabel die je erin plugt) en ik merk geen verschil tussen bedraad en draadloos. Sterker nog, ik vind draadloos prettiger, omdat het snoer soms de muis een beetje een bepaalde kant optrekt, waardoor je minder vrijuit kunt muizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 16:42

ShadowBumble

Professioneel Prutser

RetroHead schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:15:
Max wat ik gezien heb was iets van 23Man en niemand die wat zei daarom ben ik er ook niet meer in te vinden.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 11:00

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Starcraft 2: Wings of Liberty: 49,95
Starcraft 2: Wings of Liberty Collectors Edition: 79,95
Huskies face op 1:04. onbetaalbaar.

Vind hem geen goede caster meer, maar dayum die expressie is priceless =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:23

Kluus

Gang is alles

Maar goed, als je niet van de dunne laptop-knopjes houdt, en wel van de 1980 IBM, dan geld dit advies natuurlijk niet.
Nja, ik ben ook net van een G110 over gestapt naar een Steelseries 6Gv2. Ik vind het heerlijk, ook al herken ik wel veel in de voorgaande verhalen dat ook ik in het begin veel typos maak. Kan het niet echt uitleggen, maar op een of andere manier voelt een mechanisch keyboard gewoon veel directer.

Verder moet ik toegeven dat ik me, zeker bij SC2, wel eens wil afreageren op de apparatuur (zeker nu ik net weer begonnen ben, en tot nu toe in gold 100% verlies :P), dus een fijn gevoel dat de steelseries daar wss niet al te veel onder zal leiden ;).

Let trouwens vooral op de pros en cons die de reviews die je post aanhalen. Large and clunky als con voor 6Gv2 vs super thin voor dat Logitech geval... Lekker boeiend voor een gaming keyboard. Alsof je die ooit verplaatst ofzo :p. Superthin is leuk om naar je werk mee te nemen in je laptop tas en in de meeste gevallen niet relevant voor een gaming systeem wat mij betreft.

Solar powered is verder alleen een pro vergeleken met andere wireless battery powered keyboards, maar totaal niet boeiend in vergelijking met een wired keyboard etc.

[ Voor 46% gewijzigd door Kluus op 09-07-2011 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Ik kan je verklappen dat je echt niet een draadloos keyboard wilt. Ik heb er al jaren een maar m'n volgende gaat ECHT wel eentje met draad worden.

Zeker met games die echt een timing van milliseconden vereisen (zoals flashflashrevolution) is een draadloos toetsenbord veel te traag, tot ongeveer een factor 2 (van 20 ms naar 40 ms reactietijd). Zeker bij zaken als dubbeltappen en veel apm wil je niet dat je toetsenbord traag is. Om dezelfde reden wil je ook geen draadloze muis.

Ik zou dat hele solardraadloosprut vermijden als je games speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2011 04:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
Uiteindelijk gaat het natuurlijk om persoonlijke smaak. Maar ik ben er nu zeker van overtuigd dat mechanische toetsen van betere voelbare kwaliteit zijn, dan de rubberen variant. Als een BMW en een Daihatsu. Beide autos kunnen rijden en sommige mensen vinden BMW's lelijk, preferen een Daihatsu, maar een BMW is toch wel van betere kwaliteit. En net als BMW's heb je vaak met mechanische toetsenboorden een redelijk kale uitrusting, voor een hogere prijs :D
Ik geloof dat laptoptoetsen best fijn zijn om op te typen, maar ze zijn veel minder stevig.
De Cherry Black switches hebben trouwens de meeste druk/gewicht nodig om ingedrukt te worden, maar ik vind het nogsteeds lichter typen dan mijn G15. En de Steelseries staat als een huis op mijn bureau.Nu zit dus het numerieke gedeelte op mijn muismat en nog kan ik mijn toetsenboord niet verschuiven. Knap staaltje werk. Ik ben er erg blij mee en het helpt nu toch wel met starcraft. De 6gv2 vind ik zeker niet perfect. Vooral de \ en de ontbrekende windows toets. En ik heb de 7G juist NIET gekocht omdat die ook nog een kleine BACKSPACE heeft.

Ik heb geen ervaring met Draadloze invoerapperaten. Ben zelf te lui om batterijen te vervangen. En ik vind draadloze muizen over het algemeen te zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
Als we dan toch SC2 parody songs gaan posten:

Underline entertainment, die doen het best goed :)

[ Voor 98% gewijzigd door Gropah op 10-07-2011 11:14 . Reden: aanpassen voor vids ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is er mis met de video tag?
Je moet trouwens wel de watch link hebben niet de embed

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2011 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik vind dat protoss de laatste tijd een stuk leuker ras is geworden.. Een paar maanden geleden was het bijna alleen maar collossi, nu worden er veel vaker void rays, phoenixes, dt's, high templar en archons gebruikt..
Dat maakt het een stuk interessanter..

MC kreeg eerst veel kritiek dat hij met protoss speelde en dat forcefields OP waren, maar hij heeft er wel voor gezorgd dat protoss wat meer andere dingen doet..

[ Voor 24% gewijzigd door aicaramba op 10-07-2011 11:56 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

aicaramba schreef op zondag 10 juli 2011 @ 11:50:
Ik vind dat protoss de laatste tijd een stuk leuker ras is geworden.. Een paar maanden geleden was het bijna alleen maar collossi, nu worden er veel vaker void rays, phoenixes, dt's, high templar en archons gebruikt..
Dat maakt het een stuk interessanter..
En ik ben zo ongelovelijk verliefd geworden op blink stalkers! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 15:55:
Starcraft 2: Wings of Liberty: 49,95
Starcraft 2: Wings of Liberty Collectors Edition: 79,95
Huskies face op 1:04. onbetaalbaar.

Vind hem geen goede caster meer, maar dayum die expressie is priceless =D
waarom vind je hem geen goede caster meer dan? ik vind hem nog steeds wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen, ik heb ongeveer een jaar geleden mee gedaan met de beta van Starcraft 2. Het spel liep op de laagste settings prima, maar niet super. Aangezien ik van plan ben het spel te gaan kopen, lijkt het me geen slecht idee om hiervoor een video kaart aan te schaffen, aangezien ik die nog niet heb.

Ik heb (o.a.) het volgende in mijn PC zitten:

-Gigabyte GA-E7AUM-DS2H (moederbord)
-Intel Core 2 Duo E7400 (processor) - @ 2.80 GHz 2.80 GHz
-Corsair XMS2 - 2x2GB (geheugen)

En dus geen video kaart. Heeft iemand aanraders voor mijn systeem? Ik heb een HTPC, dus zal ik (helaas?) vast zitten aan een low-profile kaart. Het hoeft geen top-of-the-line spul te zijn, het spel moet gewoon smooth kunnen draaien.

Alvast bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2011 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
Ik denk, maar weet niet zeker, dat de http://tweakers.net/price...50-noiseless-edition.html hem wel moet kunnen draaien op redelijke kwaliteit. Hij is passief dus ik hoop dat je een goede airflow hebt?

BTW een budget helpt erg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kaart die je me aanraadt heeft 1GB geheugen, volgens de startpost zou de helft voldoende moeten zijn, voor optimale prestaties?

Ik zat te denken aan zo'n 50 euro, maar ik heb er te weinig verstand voor om te weten of dat gaat lukken.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2011 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
ik denk dat je dan de http://tweakers.net/price...0-512mb-ddr3-hdmi-v2.html moet hebben. Hij moet hem kunnen draaien, maar verwacht niet de hoger dan medium te halen op een 1680x1050 oid. Maar goed, de rest van je processor zou ook niet sterk genoeg zijn om het allemaal op high bij te benen

BTW als het niet draait, is dit misschien wat voor jouw:
*Guussieboy gaat zoeken naar een thread op TeamLiquid om FPS te verhogen zonder er echt op pracht op achteruit te gaan*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehm, de nieuwere en ruimschoots betere HD6450 is een stuk goedkoper te vinden in de pricewatch.
Deze game is vrij cpu afhankelijk dacht ik dus dan zal het wel lekker draaien op medium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 19:05:
ehm, de nieuwere en ruimschoots betere HD6450 is een stuk goedkoper te vinden in de pricewatch.
Deze game is vrij cpu afhankelijk dacht ik dus dan zal het wel lekker draaien op medium.
Dat is geloof ik geen low profile kaart, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
sc2 is een cpu heavy programma,
als je een mier wilt ziet lopen, dat kan met sc2...
maar ook met een pc van 5 jaar geleden kan je nog lekker sc2 spelen...

er zijn ook 6450 low profile kaartjes.. kwestie van ff goed zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze mss?
pricewatch: Sapphire HD 5450 1GB DDR3 PCIE HDMI

Een video kaart moet al snel voldoende zijn.
Ik draai sc2 op een mindere cpu en het was speelbaar (1v1 met een 7300gt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
Ik heb ook puur gezocht op passief gekoeld, dus daarom kom ik misschien op andere keuzes dan de rest. Het is inderdaad waar dat SC2 CPU intensief is, maar als je voor 10 euro meer betere graphics kan krijgen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na mijn videokaart upgrade ben ik heel heel snel weer terug gegaan naar minimal settings.
Ben blij dat mijn command centre weer een grijs blok is ipv vol met krasjes en roestplekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
Ik hou er wel van om hem op ultra te zetten. had dit vanaf het begin en vind het op lagere niveaus wel wat minder. Ziet er bijna als BW uit.

Moet wel zeggen dat ik nu een aantal tweaks heb doorgevoerd die het er nauwelijks minder laten uitzien, maar er toch voor zorgen dat het minder kracht kost, wat handig is voor als ik cast. Mijn RAM zit namelijk voor meer dan 80% vol bij het casten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Ik ga vanavond weer knallen vanaf kwart voor acht ongeveer.
Iemand zin om wat 2v2 te doen? Ik eis wel Platinum of hoger in 1v1 (zelf plat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Niet online
ik had vandaag weer zin in 1v1, maar het wilde niet zo vlotten. Ik was protoss en de tegenstander terran, hij ging mass raven + orbital commands. De ravens had ik aardig onder controle maar het lukt me gewoon niet om hem dood te krijgen en op het einde verloor ik zelfs.

Willen jullie kijken wat er mis ging?
http://dl.dropbox.com/u/14205675/1v1%20PvT%20loss.SC2Replay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singelaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:06
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 18:05:
En dus geen video kaart. Heeft iemand aanraders voor mijn systeem? Ik heb een HTPC, dus zal ik (helaas?) vast zitten aan een low-profile kaart. Het hoeft geen top-of-the-line spul te zijn, het spel moet gewoon smooth kunnen draaien.
Ik speel nu met een 4830, dat gaat prima. Ik heb mijn kaartje voor 35 euro in de pricewatch gekocht bij Nedernakker. Hij had er geloof ik nog één liggen. Misschien de moeite waard om hem even te mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
Arnevld schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:46:
Ik ga vanavond weer knallen vanaf kwart voor acht ongeveer.
Iemand zin om wat 2v2 te doen? Ik eis wel Platinum of hoger in 1v1 (zelf plat)
ben dan waarschijnlijk ook wel online. Wil wel wat 2v2 doen als je wil.
ben plat ranked 30 1v1 ofzo denk ik. Heb paar weekjes geen 1v1 gespeeld.
Wil me wel wat meer mengen met GoT spelers.
Steelseries FTW :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
HariBro, zou gewoon een goede videokaart erin gooien joh. Weet niet hoe goed je koeling is in je HTPC, maar fanless zou ik toch wel afraden. Mijn HD6950 wordt toch warm van SC2 op Ultra.
Top of the line hoeft niet maar zeker wel een ati 5000 serie of de nvidia tegenhanger. CPU is sterk genoeg en 4 gig ram moet goed kunnen.

Ik merkte echt een groot verschil toen ik van HD3870 naar HD6950 ging (duhhh). Met name 4v4 battles.
Merk zelf niet heel veel verschil tussen High en Ultra settings, maar heb het nu op ultra staan (just because I can). Mijn HD3870 had wel moeite me grote 4v4 battles op High. Dus zou zeker een 1gb kaartje aanraden zodat je er weer even tegenaan kan. Ik draai trouwens op een Q6600 @ 2.4ghz, dus ook niet een super snelle CPU.
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 18:05:

Ik heb (o.a.) het volgende in mijn PC zitten:

-Gigabyte GA-E7AUM-DS2H (moederbord)
-Intel Core 2 Duo E7400 (processor) - @ 2.80 GHz 2.80 GHz
-Corsair XMS2 - 2x2GB (geheugen)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Patvs schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:28:
[...]

ben dan waarschijnlijk ook wel online. Wil wel wat 2v2 doen als je wil.
ben plat ranked 30 1v1 ofzo denk ik. Heb paar weekjes geen 1v1 gespeeld.
Wil me wel wat meer mengen met GoT spelers.
Steelseries FTW :P
s cool bro tot vanaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
Hoe add ik je? (ik heb weinig vrienden, online en offline :P)
ID is OmoeSnesie, code weet ik niet uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 21:03:
Deze mss?
pricewatch: Sapphire HD 5450 1GB DDR3 PCIE HDMI

Een video kaart moet al snel voldoende zijn.
Ik draai sc2 op een mindere cpu en het was speelbaar (1v1 met een 7300gt)
Ok waarom raden jullie nu een oudere generatie videokaart aan als de nieuwe evenveel kost ?? Een kort bezoekje aan de site van sapphire wijst uit dat de goedkoopste 2 kaartjes van hun (ook de goedkoopste in de pricewatch) lowprofile zijn en als je dat niet vertrouwd heb je voor 4 euro meer de asus variant waar het expliciet bij staat. Deze kaartjes zijn allemaal passief gekoeld maar met een tdp van 27watt moet dat toch geen probleem opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik tegen mTwNaruto, terran grandmaster. Zelfde team als mTwDimaga.

Ik heb gewonnen :) Waarna hij mij gaat BM'en. Geweldig haha. Ik speelde echt perfect tegen wat hij deed en mijn banshee control was top 3! Mijn timing om aan te vallen was zo gosu. Ik wist namelijk omdat hij meer dan 8 hellions had gemaakt dat hij geen tanks kon hebben dus ik val comfortabel aan met 2 tanks en 3 marauders. Zijn hellions deden niks door mijn base layout. Daarna krijg ik BM dat ik all in ben enzo, :')Terwijl mijn 3rd al bezig was.

http://www.sc2replayed.com/replay-videos/8803#wysiwyg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:36:
Ik tegen mTwNaruto, terran grandmaster. Zelfde team als mTwDimaga.

Ik heb gewonnen :) Waarna hij mij gaat BM'en. Geweldig haha. Ik speelde echt perfect tegen wat hij deed en mijn banshee control was top 3! Mijn timing om aan te vallen was zo gosu. Ik wist namelijk omdat hij meer dan 8 hellions had gemaakt dat hij geen tanks kon hebben dus ik val comfortabel aan met 2 tanks en 3 marauders. Zijn hellions deden niks door mijn base layout. Daarna krijg ik BM dat ik all in ben enzo, :')Terwijl mijn 3rd al bezig was.

http://www.sc2replayed.com/replay-videos/8803#wysiwyg
mTw.. de ex-warcraft 3 clan? met mTw-Taker? Die orc speelde en vrijwel altijd towerrushde?

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Patvs schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:09:
Hoe add ik je? (ik heb weinig vrienden, online en offline :P)
ID is OmoeSnesie, code weet ik niet uit mijn hoofd.

[...]
Knoepert 385 :) pm maar vanavond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaluro2 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:39:
[...]

mTw.. de ex-warcraft 3 clan? met mTw-Taker? Die orc speelde en vrijwel altijd towerrushde?
Neem aan van wel haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RhodesMK1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-05 00:45
Ik was van plan dit spel misschien te kopen, het online gebeuren ziet er zeer leuk uit. Ik heb al wat naar Day9 en andere casters gekeken, maar vraag mij dus af of dit spel leuk is als je een casual gamer bent. Is er er wat plezier aan te beleven als noob of wordt je gewoon keer op keer genadeloos afgeslacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 21:58

m0nk

16-09-2003 15.15

RhodesMK1 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 16:09:
Ik was van plan dit spel misschien te kopen, het online gebeuren ziet er zeer leuk uit. Ik heb al wat naar Day9 en andere casters gekeken, maar vraag mij dus af of dit spel leuk is als je een casual gamer bent. Is er er wat plezier aan te beleven als noob of wordt je gewoon keer op keer genadeloos afgeslacht?
.. Zijn gewoon verschillende leages per skill lvl.. Als je minder goed bent kom je tegen ongeveer dezelfde tegenstanders..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je krijgt eerst een practice league. Hierin komen mensen van jouw niveau, dat zijn 50 potjes, waarin je het spel goed kan verkennen. Vervolgens wordt je geplaatst, en kom je tegen mensen die gelijk staan aan jouw niveau. Het systeem is daar vrij goed in, dus maak je daar niet al te druk om :)

Verder is de single player een leuk punt om Starcraft te leren kennen, maar vooral als je compleet onbekend bent met het RTS genre.

En als je geen zin hebt in gedoe, dan doe je nog wat battles tegen de AI :)

[ Voor 28% gewijzigd door apNia op 11-07-2011 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20
Ja het is leuk.

/casualgamer

Wellicht leuker als je wat RTS ervaring hebt, maar het is wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook 0,0 RTS ervaring :) Is gewoon altijd leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

Zolang je niet een top 100 speler bent, zal het matching systeem je bijna ten alle tijden naar een 1:1 win/loss ratio laten streven. Je zult dus net zo veel verliezen als winnen waarschijnlijk. Maar treur niet: Dat geld voor bijna iedereen!

Of je dat leuk vind ligt aan jezelf. Vind je het leuk om beter te worden in starcraft, of wil je eigenlijk alleen maar spelen om te winnen, of vind je het gewoon leuk om te spelen? Dat zijn allemaal veel voorkomende manieren om starcraft te benaderen en ze zijn niet allemaal even leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Signup mensen! Wordt weer gezellig!
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/25p49py.png

Dit keer wordt het wel beter georganiseerd ^^

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
Spijtig dat het op zondag is... Ben wel van de partij, maar kan wss niet de hele rit uitzitten, maarja dan ben ik er wss toch uitgeknikkerd dus ik schrijf me gewoon lekker in.

CASTEN DOE IK DAN WEER WEL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
wat is het verschil met de BSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
TwSL is een tournooi van 1 avond en dat een aantal keer per jaar. BSL is een league waarbij je 6 weken lang speelt in 1 seizoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
ja balen, ik moet werken dan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muta schreef op maandag 11 juli 2011 @ 21:45:
ja balen, ik moet werken dan :(
Op n zondag? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 17:19

Contagio

Vullend

Wat zijn precies de stappen voor het inschrijven? Met je Bnet naam + code of je tweakers naam?
Is er ergens wat meer info te vinden behalve dan op challonge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het potje graag de scores doorgeven aan iemand van de crew (jullie zijn oud genoeg om overeens te komen wie dat doet) en de replays uploaden op Challonge. Hier zal uiteindelijk een Replay-pack van gemaakt worden.
haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zet er wel bij exception: Endorsed. De opponent moet het voor hem doen. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Contagio schreef op maandag 11 juli 2011 @ 22:51:
[...]

Wat zijn precies de stappen voor het inschrijven? Met je Bnet naam + code of je tweakers naam?
Is er ergens wat meer info te vinden behalve dan op challonge?
Bnet naam + code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
jaja studenten werken voornamelijk in de horeca ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=242929

Limited Region Linking announced.

Ben benieuwd hoe het gaat uitpakken met lag etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

pientertje schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:05:
ik had vandaag weer zin in 1v1, maar het wilde niet zo vlotten. Ik was protoss en de tegenstander terran, hij ging mass raven + orbital commands. De ravens had ik aardig onder controle maar het lukt me gewoon niet om hem dood te krijgen en op het einde verloor ik zelfs.

Willen jullie kijken wat er mis ging?
http://dl.dropbox.com/u/14205675/1v1%20PvT%20loss.SC2Replay
Ik ben de replay aan het kijken en meld hier wat me opvalt.

Overall: Je mist op bepaalde punten, ook redelijk in het begin, probe-productie voor een tijdje. Tenzij je een hele specifieke build hebt die op bepaalde punten probes skipped, moet je eigenlijk continu probes blijven bouwen.

2:00 - Je Gateway begint ongeveer nu, op 13 food. Weet niet of dat een gebruikelijke food-count is, maar op het moment dat de Gateway start heb je 60 minerals, dat betekent dat je het ding een stukje eerder had kunnen neerplanten, wat de hele build iets rapper maakt.

Je scout na de pylon, wat vrij standaard is, je vindt je tegenstander meteen, maar je verlaat de basis voordat er iets te zien is. Shift-click je probe in rondjes in de basis en je ziet veel meer van de build (is het gas first, rax->gas of geen gas). Pas als de eerste marine naar buiten komt moet je weg. Eventueel kun je zelfs je probe de SCV die de barracks maakt laten aanvallen. Dat is gruwelijk irritant voor de T.

6:00 - Het enige wat je over de T weet is dat hij een Command Center en een Supply Depot (bij z'n ramp) heeft. Verder niets. Als je een Stalker de ramp oploopt dan zie je daar een Barracks zonder addon, 2 Depots voor een complete wall-in en een Bunker met Marines. Deze informatie schreeuwt "ik ben hard aan het techen naar iets gas-heavy". Normaal gesproken zou dit Banshees (met cloak) zijn. Maar omdat je niets aan scouting doet, speel je 100% in het duister.

Op dit moment heb je trouwens een hele lange periode zonder probe-productie. Je hebt 30 probes nodig om maximale inkomsten uit een basis te halen, je hebt er nu 25. Maar omdat je altijd wil expanden (tenzij je een 1-base all-in/cheese van plan bent) kan het geen kwaad om al extra probes te bouwen zodat je snel een nieuwe basis kunt verzadigen met probes.

8:00 - Je scout de Ravens die uit de Starport komen en je Obs ziet er eentje richting je basis vliegen. Ravens zijn traag en fragiel en zodra ze uit de Starport komen hebben ze alleen energie voor 1 Auto Turret (geen PDD nog). Dus een paar Stalkers aan de rand van je basis zetten om de Raven af te schrikken is genoeg. Je weet van je Obs dat hij praktisch 0 aan grond-leger heeft, dus je hoeft je units niet bij de voordeur te houden.

10:00 - Je hebt geen schade geleden door de auto-turrent harass, je Obs ziet dat alles wat hij heeft 2 Ravens en 2 bunkers (met hooguit 8 units) zijn. Jij hebt een fors leger. Dus waarom geen expansion? Het is nu superveilig en je bent al vrij laat met expanden. De T heeft zijn CC klaar en een 2e in aanbouw.

11:00 - Supply block. Ouch. Daarnaast heb je genoeg geld voor de Extended Thermal Lance upgrade voor je Colossus, maar je researcht die niet. Met Extended Thermal Lance upgrade kun je de bunkers van de Terran van afstand aanvallen en zou je hem gewoon kunnen aanvallen en vernietigen.

12:00 - Je valt de natural expansion aan, hier staat een PF (lol wut?) Colossus met range upgrade hebben meer range dan een PF, dus je kunt hem veilig aanvallen. In plaats daarvan gooi je je hele leger er tegenaan. Je Stalkers doen niets door de PDD, je Zealots smelten snel door de PF en ook de Colossus gaat dood zonder schade te doen, want zijn SCVs repareren de PF voor een lange tijd voordat je ze target. Kortom: Een aanval die jou veel, veel meer heeft gekost dan hem. Een paar SCVs en een klein beetje repair money tegen een Stalker/Zealot legertje met 2 Colossus. Op dit moment zie je dat hij mass Raven aan het gaan is.

16:00 - Je natural wordt aangevallen door auto-turrets. Je plaatst je Stalkers in het bereik van auto-turrets die verder niets meer aangebouwen kunnen vernietigen, dus je verliest nodeloos Stalkers. Je Colossus (nog steeds geen range upgrade!) kan deze turrets van een veilige afstand vernietigen.

20:00 - Je valt aan. Je loopt de ramp op die met bunkers en turrets is verdedigg, dit is altijd erg kostbaar. In plaats daarvan had je de turrets langs de rand van de basis kunnen vernietigen (de Colossus of Phoenix geven je stalkers vision die de turrets veilig kunnen uitschakelen). Zodra de turrets wegzijn kun je met je Colossus zo over de richel de basis instappen, wat schade doen en terugtrekken als zijn 8 (!) marines komen verdedigen. Stalkers blijven aan de onderrand staan als dekking.

21:00 - Je hebt je hele leger verloren (tip: Als het lijkt dat je niet gaat winnen, altijd terugtrekken), maar je hebt tijdens de hele aanval niets gebouwd, waardoor je resources opstapelen. Je hebt een Twilight Council, maar die gebruik je niet om upgrades te maken. Blink zou op dit moment geweldig zijn om zijn basis van de zijkant binnen te lopen. Je ziet dat hij nog steeds voor mass Raven gaat.

22:00 - Aanval op je natural met de Ravens, je slaat het makkelijk af (al doet die Seeker Missle wel pijn), maar dat komt vooral door een vergissing van de tegenstander. Hij had met gemak een paar Point Defense Drones kunnen plaatsen die je Stalkers en Phoenixes vrij nutteloos zouden maken.

25:00 - Je blinkt zijn basis binnen en doet veel schade. Maar je houdt de Phoenixes te veel in de buurt van (Auto)-Turrets waardoor ze allemaal doodgaan. Daarna gaan je Stalkers allemaal naar de bunker, waardoor die ook het loodje leggen. Je had veel beter aan de linkerkant van zijn basis kunnen blijven om de Starports uit te schakelen, dat is tenslotte de basis van zijn build.

26:00 - Een nieuwe lading Stalkers schakelt een paar Starports uit maar neemt het daarna op tegen zijn bunker en z'n inbase PF (wtf?). Wederom, die dingen bewegen niet, maar zijn supersterk, dus blijf er uit de buurt en je kunt gratis klappen uitdelen zonder te incasseren.

Daarna zijn er aantal gevechten in zijn basis waar je veel schade doet (maar relatief veel verliest) en wat harass met Ravens in jouw main dat niet veel doet.

33:00 - Je valt de PF van zijn third aan met Stalkers en 1 Void Ray. Er is geen anti-air meer, dus de Void Ray kan z'n schade doen zonder oppositie. Toch stuur je de Stalkers er ook op af waardoor je heel veel verliest door het PF. Op dit moment heb je een boel idle workers en een boel workers die op 1 mineral patch bij de natural zitten te minen, terwijl de gold base nauwelijks workers heeft. Je inkomsten zijn daarom veel lager dan dat ze zouden kunnen zijn.

37:00 - Je valt met Stalkers / VRs zijn leger aan bij z'n natural. Op dit moment is z'n natural z'n enige mining base. Hij kan niet over de map bewegen, want jij hebt map control, dus je zou met een snelle scout kunnen bevestigen dat hij alleen nog maar van z'n natural mined. Daarna is het een kwestie van containen en z'n inkomsten laten opdrogen (hou 1 unit bij iedere expansion plek ter controle). Je verliest je hele leger in deze aanval, omdat hij meer/betere units heeft. Je had beter 1 Stalker vooruit kunnen sturen (of nog beter, een Observer) om te zien wat hij heeft voordat je besluit aan te vallen. Nog steeds veel idle probes.

39:00 - Je gaat weer een ongelijke strijd aan en verliest je leger. Overigens heb je nog geen enkele upgrade op je units (hij ook niet).

43:00 - Je hebt een expansion gepakt, maar die is totaal onverdedigd, dus zijn Battlecruisers hebben vrij spel. De hele tijd heb je volledige map controle gehad, maar je hebt nauwelijk expansions gepakt en wanneer je dat wel hebt gedaan heb je je probes niet effectief verdeeld, waardoor je inkomsten gelijk waren met de Terran die enkel zijn natural nog had als mining base. Maar nu je leger een paar keer is vernietigd, is zijn leger sterker en kan hij expanden en jouw expansions voorkomen.

45:00 - Je begint een base-trade met de Terran. Nooit doen. Terran kan zijn gebouwen opliften en wegvliegen, en je hebt net je Phoenixes weggegooid op zijn Turrets. Hij kan in principe eeuwig in de hoek van de map blijven hangen terwijl zijn superieure leger jouw basis vernietigd (en eventueel jouw leger mocht je terugtrekken).

Conclusies:
- Pylons and probes! Continue probe-productie is essentieel tot je er in ieder geval 70 hebt (verdeeld over 3 basissen).
- Scouten! Je miste het hele spel informatie over je tegenstander die makkelijk te verkrijgen was. Je had kunnen weten wat voor een build er aan kwam in het begin, waar hij wel en niet aan het minen was (en dus hoeveel geld hij ongeveer zou hebben), en hoe sterk zijn leger was (en dus of je het aan kon vallen of niet).
- Expanden! Een groot deel van het potje had jij verreweg het sterkste leger, maar was hij defensief erg sterk waardoor je niet makkelijk direct kan aanvallen. Pak een paar expansion, zet er veel probes op (op sommige expo's alleen op gas, minerals krijg je toch genoeg met 4+ basissen) en je inkomsten gaan gigantisch omhoog.
- Upgrades! Maak een forge en gebruik hem. Upgrades zorgen ervoor dat elke unit meer waar voor z'n geld geeft.
- Engagements! De keren dat je zijn leger / basis aanvalt is het vrijwel altijd een ongelukkige positie. Dingen als Planetary Fortresses moet je niet direct willen aanvallen tenzij het ding niet terug kan schieten (Colossus met ranged upgrade, air units, DTs). Auto-turrets van Ravens zijn effectief gratis en bewegen niet. Als ze jouw niet lastig vallen, gewoon laten staan en geen units aan opofferen.

Van al deze punten is het nemen van expansions en probe-management het belangrijkste. Het grootste gedeelte van het spel stond je voor, maar omdat je geen gebruik maakte van je voorsprong om je inkomsten te verdrievoudigen kon hij toch terugkomen dankzij jouw slordige battles. Het zal je verbazen hoeveel units je weg kunt gooien zonder te verliezen als je drie keer zoveel inkomsten had gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Niet online
Wow zeg! Heel erg bedankt!

Ik had inderdaad veilig kunnen expanderen, daar moet je echt gevoel voor krijgen. Als ik day9 zie spelen merk ik ook dat hij altijd precies op het juiste moment expandeert.

Upgrades was ik inderdaad glad vergeten, dat kan enorme verschillen maken.

Ik wist echt niet wat ik met zijn raven+PT aan moest, elke unit dat ik kon verzinnen werkte niet. DT -> raven. Elke vorm van mass colossus, mass void ray was met één seekr missile opgeblazen. En ik moest ook wel met mijn leger die PT aanvallen, want anders plaatste hij zijn scv's aan de achterkant en bleef hij maar repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Woohoo ze gaan de battlenet servers crossen met andere regio's :)

Check frontpage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke vorm van mass colossus, mass void ray was met één seekr missile opgeblazen.
was dit maar waar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

pientertje schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 10:41:
Wow zeg! Heel erg bedankt!

Ik had inderdaad veilig kunnen expanderen, daar moet je echt gevoel voor krijgen. Als ik day9 zie spelen merk ik ook dat hij altijd precies op het juiste moment expandeert.

Upgrades was ik inderdaad glad vergeten, dat kan enorme verschillen maken.

Ik wist echt niet wat ik met zijn raven+PT aan moest, elke unit dat ik kon verzinnen werkte niet. DT -> raven. Elke vorm van mass colossus, mass void ray was met één seekr missile opgeblazen. En ik moest ook wel met mijn leger die PT aanvallen, want anders plaatste hij zijn scv's aan de achterkant en bleef hij maar repareren.
Seeker Missles kun je dodgen - je leger weglopen als het ding eraan komt en de unit die getarget wordt eruit pikken en een andere kant op sturen.

In ieder geval, een T die zo hard voor PF en ravens gaat zal je nooit direct kunnen aanvallen. Dus je zet gewoon een unit bij iedere mogelijke expansion neer zodat hij nooit kan expanden, je pakt vervolgens veel expansions en je kunt techen naar iedere unit die je wil hebben en ze keer op keer tegen de PF aangooien. Uiteindelijk raakt hij door z'n resources heen op 2 base.

Als je per se PF/Raven wil counteren, dan pak je High Templar. Feedback maakt Ravens nutteloos (en als de Raven meer dan 140 energy had dan one-shot je het ding) en vervolgens verwijder je alle SCVs die repareren met Psionic Storm. Daarna kun je de PF aanvallen met je favoriete aanvalsunit.

edit: @Endorse: Zonder micro van de tegenstander kun je met je Seeker Missle veel mollen. Maar goed, iedereen op gold en hoger kan prima microen tegen Seeker Missles.

[ Voor 5% gewijzigd door Rannasha op 12-07-2011 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Arnevld schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:04:

Check frontpage
Met Rusland ja. Yay. Krijgen we misschien wel wat meer special taktiks te zien, maar verder..?
Idd. Zo sterk is een seeker missile ook weer niet. Leuk tegen wat light units, maar Collosi opblazen? :X

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seeker missile is net een hele dure tank met weinig range die je kan ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnevld schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:04:

Check frontpage
lol je zou maar in Japan of Taiwan spelen, zit je opeens tussen de OP koreanen te spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Niet online
Species5618 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:10:
[...]
edit: @Endorse: Zonder micro van de tegenstander kun je met je Seeker Missle veel mollen. Maar goed, iedereen op gold en hoger kan prima microen tegen Seeker Missles.
Ik ben bronze en heb dat nog nooit gedaan. Maar goed nu ik weet hoe het moet zou het volgende keer wel lukken. Dus de enige goede tactiek is dus uithongeren.
Pagina: 1 ... 44 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zie voor pro-gaming en toernooien ook: Starcraft 2 Pro-gaming & Toernooien.