Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiewimie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2022
Is der trouwens ook een mogelijkheid om zoon bind te verwijderen in game. Zonder dat je hem overschrijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empror1
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05-2020
Je kunt bij menu -> keybinds elke shortcut aanpassen die je wil en opslaan in je eigen profiel. Dit profiel blijft op battle.net opgeslagen en kan je dus als je bij andere mensen speelt zo selecteren. Ik gebruik zelf al heel lang voor al me spellen een g13 gamepad en het eerste dat ik doe bij een nieuw spel is alle shortcuts bekijken en goed instellen.

[ Voor 34% gewijzigd door Empror1 op 30-06-2011 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou die F toetsen maar even vergeten, gebruik ik zelf ook nog niet, beter eerst de andere hotkeys goed leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiewimie
Nee maar ik bedoel de ingame binds zoals die cntrl 1 etc. Kan je die nou weg duwen zonder dat je ze hoeft te overschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empror1
weg duwen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiewimie
Ja kijk ik bedoel dit. Stel nou ik bind men army op 1. Maar normaal speel ik met bijvoorbeeld idk niks op 1 en ik wil niet perongelijk verkeerd drukken en dan bij mijn army terecht komen. Kan ik die 1 bind dan ook verwijderen. Dat hij weer leeg word zal ik maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmiewimie schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:41:
Nee maar ik bedoel de ingame binds zoals die cntrl 1 etc. Kan je die nou weg duwen zonder dat je ze hoeft te overschrijven.
bindbutton indrukken en op delete drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empror1
Ja dat kan ook, je zal bij je keybinds optie menu een rode waarschuwing houden waarbij staat dat het niet gebind is maar waarschuwingen zijn er om genegeerd te worden. Misschien moet je eerst effe een toets toewijzen en daarna weer weghalen (bijvoorbeeld je veranderd ctrl + 1 in "w" en daarna maak je select all warpgates weer w waardoor ctrl + 1 weg is). Misschien kan je ook gewoon deleten of unbound kiezen maar dat weet ik niet uit me hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-09 10:06
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:40:
Ik zou die F toetsen maar even vergeten, gebruik ik zelf ook nog niet, beter eerst de andere hotkeys goed leren.
Hoe ga je nu naar je eigen base dan? Via je cc groupkey of minimap? Ik doe zelf vaak via minimap maar heb het idee dat me dat soms teveel tijd kost.

Ik zag op TL ook wel een mooie staan. Iemand f2 t/m f4 als locaties gebruikt en f5 t/m f7 om ze te setten. De idle workers gebruik ik nooit dus ik dacht ga het wel voor f1-f8 gebruiken :)

[ Voor 6% gewijzigd door daanteb op 30-06-2011 16:13 ]

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik gebruik ook nooit locatie hotkeys. Heb het wel geprobeerd voor creep tumors maar het kost me juist meer tijd i.p.v. minder. F1 gebruik ik voor snelle worker spread bij hellions / banelings maar verder niets.
Heb nog geen toepassing kunnen vinden die ik handig vind.

In Brood War gebruikt ik ze wel maar dat is meer uit noodzaak vanwege de 1 building / 12 units per hotkey restrictie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empror1
djengizz schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:17:
Ik gebruik ook nooit locatie hotkeys. Heb het wel geprobeerd voor creep tumors maar het kost me juist meer tijd i.p.v. minder. F1 gebruik ik voor snelle worker spread bij hellions / banelings maar verder niets.

In Brood War gebruikt ik ze wel maar dat is meer uit noodzaak vanwege de 1 building / 12 units per hotkey restrictie.
F1 is toch voor idle workers ? als ze aan het minen zijn dan zijn ze toch niet idle ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
djengizz schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:17:

Ik heb het idee dat het juist voor macro wel handig is, dat je meteen je natural kan selecteren. Ik heb iig al mn nexi in 1 controlgroup voor chronoboost dus ik kan niet met 1 toets naar mn natural of 3rd.
Empror1 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:31:
[...]

F1 is toch voor idle workers ? als ze aan het minen zijn dan zijn ze toch niet idle ?
1 select al je workers
2 druk op stop
3 ???
4 profit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
daanteb schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:34:
Ik heb het idee dat het juist voor macro wel handig is, dat je meteen je natural kan selecteren. Ik heb iig al mn nexi in 1 controlgroup voor chronoboost dus ik kan niet met 1 toets naar mn natural of 3rd.
Ik heb al mijn hatches in één control group en vervolgens mijn main en natural apart (5,6,7). Alle hatches hierna hotkey ik niet meer apart maar komen bij mijn control group voor alle hatches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empror1
Zal ook een klein beetje per race verschillen ikzelf vind het handig om mijn main, natural, choke, upgrade facilities, robo's en rally point allemaal te mappen met de f toetsen want voor chronoboosts is het zeker handig maar voor terran of zerg lijkt me het inderdaad iets minder noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Empror1 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:42:
Zal ook een klein beetje per race verschillen ikzelf vind het handig om mijn main, natural, choke, upgrade facilities, robo's en rally point allemaal te mappen met de f toetsen want voor chronoboosts is het zeker handig maar voor terran of zerg lijkt me het inderdaad iets minder noodzakelijk.
Hoezo dan?

Ik speel regelmatig random maar als ik als toss speel vind ik het eigenlijk het handigst om alle nexi op dezelfde hotkey te gooien en zo mass chrono te kunnen spammen (ook voor Terran CC's). Ook zaken als een forward pylon kan je gewoon hotkeyen op 0-9 als je dat wilt.

Nu ik er over nadenk: wat gebeurt er eigenlijk als ik twee keer een nexus op dezelfde hotkey heb en één nexus heeft bijvoorbeeld 75 energy en de andere 25 energy en ik gebruik 2 chrooboosts? Weet iemand welke nexus dan eerst gebruikt wordt of is dit random?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djengizz schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:53:
[...]

Hoezo dan?

Ik speel regelmatig random maar als ik als toss speel vind ik het eigenlijk het handigst om alle nexi op dezelfde hotkey te gooien en zo mass chrono te kunnen spammen (ook voor Terran CC's). Ook zaken als een forward pylon kan je gewoon hotkeyen op 0-9 als je dat wilt.

Nu ik er over nadenk: wat gebeurt er eigenlijk als ik twee keer een nexus op dezelfde hotkey heb en één nexus heeft bijvoorbeeld 75 energy en de andere 25 energy en ik gebruik 2 chrooboosts? Weet iemand welke nexus dan eerst gebruikt wordt of is dit random?
dichtsbijzijnde :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huh serieus? Ligt dit niet aan de volgorde van je selection queue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Meh, logisch... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empror1
Dichtsbijzijnde klinkt logisch als je 2 nexussen keybind en je drukt die keybind twee keer in dan gaat je beeld ook naar de dichtsbijzijnden. Daarom is het handig om bijde nexussen op een keybind te hebben en met de F toetsen de verschillende dingen te chronoboosten. ik selecteer al me nexusssen en ga dan met de f toetsen langs de plekken die moeten worden geboost. Bijv forge/cc/tc om tech te boosten, main/natural om probe production te boosten en robo/stargate/wg om unit production te boosten.

[ Voor 5% gewijzigd door Empror1 op 30-06-2011 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af of er ergens een manier is om custom games te spelen tegen tegenstanders van +/- je eigen niveau.

Als silver speler wordt ik eigenlijk bijna altijd geownd door spelers uit hogere leagues...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 10:15:
Ik vraag me af of er ergens een manier is om custom games te spelen tegen tegenstanders van +/- je eigen niveau.

Als silver speler wordt ik eigenlijk bijna altijd geownd door spelers uit hogere leagues...
In channel got vragen of er nog silver sparring partners zijn.
In channel "Looking for custom games" vragen of er nog silver sparring partners zijn.
Of gewoon 1v1 spelen en wachten tot je MMR goed staat (potje of 10 - 15).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daanteb schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 16:11:
[...]

Hoe ga je nu naar je eigen base dan? Via je cc groupkey of minimap? Ik doe zelf vaak via minimap maar heb het idee dat me dat soms teveel tijd kost.

Ik zag op TL ook wel een mooie staan. Iemand f2 t/m f4 als locaties gebruikt en f5 t/m f7 om ze te setten. De idle workers gebruik ik nooit dus ik dacht ga het wel voor f1-f8 gebruiken :)
Ik gebruik F1 t/m F4 en ~ voor idle workers. Maar F1 en F4 gebruik ik nauwelijks doe het via de minimap, moet het mezelf nog aanleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe werkt een drophack eigenlijk, technisch? Wat zorgt er voor dat de target getimeout raakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 16:22
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 10:15:

Voeg mij maar toe, ben altijd wel in voor een game, tijdje geleden gepromote naar gold
PHD : 145

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
apNia schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:47:
Hoe werkt een drophack eigenlijk, technisch? Wat zorgt er voor dat de target getimeout raakt?
Yup. Programma in achtergrond zoetkt IP adres tegenstander en valt z'n verbinding aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:03

Rannasha

Does not compute.

DeX schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:18:
[...]

Yup. Programma in achtergrond zoetkt IP adres tegenstander en valt z'n verbinding aan.
Dat is niet de standaard methode in SC2. Een drophack gebruikt speciaal geprepareerde packets die naar de SC2 client aan de andere kant worden gestuurd die via een bug/exploit SC2 laten laggen/droppen. Blijkbaar is het te zien in replays dat er heel veel SC2 commandos worden ontvangen aan de kant van het slachtoffer.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OK dus het is een soort DoS special gericht op het SC2 protocol. Want incontrol had het, maar z'n verbinding blijft overeind, wat me al zoiets deed vermoeden. Waarom fixen ze dat niet bij Blizzard? Niet te fixen, of gewoon geen prio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
misschien zit hij er nu nog in om hackers op te sporen en patchen ze het als ze een beeld hebben van wie die hackers zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat heb je daar voor baad bij? Exploiters zullen altijd komen en gaan nml... ik denk het niet guussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
De baat die er bij hebt is dat de hackers tijdelijk niet meer kunnen hacken. Ze zullen een nieuwe moeten kopen of het gewoon niet meer kunnen doen. In beide gevallen heeft blizzard er baat bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:23

Kluus

Gang is alles

Gropah schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 15:36:
De baat die er bij hebt is dat de hackers tijdelijk niet meer kunnen hacken. Ze zullen een nieuwe moeten kopen of het gewoon niet meer kunnen doen. In beide gevallen heeft blizzard er baat bij.
Als ze de exploit fixen kunnen ze "het" ook niet meer doen. Maar ze zullen wel weer iets anders vinden. Het belangrijkst is dat de gebruikers die deze tools gebruiken worden aangepakt. En die kan je mijns inziens ook harder raken met bans etc.

Vooral reporten dus denk ik :). Iemand enig idee of dit adequaat wordt opgepakt door Blizzard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TjaBske schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 15:56:
[...]

Als ze de exploit fixen kunnen ze "het" ook niet meer doen. Maar ze zullen wel weer iets anders vinden. Het belangrijkst is dat de gebruikers die deze tools gebruiken worden aangepakt. En die kan je mijns inziens ook harder raken met bans etc.

Vooral reporten dus denk ik :). Iemand enig idee of dit adequaat wordt opgepakt door Blizzard?
Ze hebben al een paar duizend mensen(enkele tienduizenden dacht ik) geband, dus ja, het wordt adequaat aangepakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Bans hebben geen zin, dit gebeurt met guest accounts omdat Warden de drophack detecteert. De hack wordt blijkbaar gratis weggegeven om te testen. Ze zouden gewoon guest accounts geen toegang tot de ladder moeten geven.

Zag net een 'EGIdra' Sen drophacken na hem uitgescholden te hebben. Van wat ik lees is NA op dit moment redelijk onspeelbaar op sommige nivo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djengizz schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 16:28:
Ze zouden gewoon guest accounts geen toegang tot de ladder moeten geven.
dat is toch al zo

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja maar waarom doen mensen de moeite om een guest account (je bedoelt trial toch?) aan te maken om vervolgens zichzelf een end omhoog te hacken? Je bent je account toch zo weer kwijt ivm trialtijd, dus why bother?

[ Voor 3% gewijzigd door apNia op 01-07-2011 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
apNia schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 16:40:
Ja maar waarom doen mensen de moeite om een guest account (je bedoelt trial toch?) aan te maken om vervolgens zichzelf een end omhoog te hacken? Je bent je account toch zo weer kwijt ivm trialtijd, dus why bother?
Waarom doen mensen überhaupt moeite om een hack te installeren en zich omhoog te cheaten? Geen flauw idee eigenlijk, bragging rights??

Ik begrijp de beweegredenen van het gemiddelde scriptkiddie ook niet, dit lijkt er op imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja het blijft mij ook altijd een raadsel. Maar gaan kutten met een account waar je maar een paar dagen kan spelen is mij al helemaal een raadsel. Damn kids these days.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Season 2 Lock Coming Soon
The Season 2 lock will go into effect in approximately 1 week on Wednesday, 6 July.

[...]

During morning maintenance on Wednesday, 20 July, Season 2 will end and Season 3 will begin. Season milestone rewards will be locked in at this time, and bonus pools will start over. Hidden skill ratings used for matchmaking and league placement will carry over from the previous season, so if you’ve completed placement matches in a previous season you will only need to play one new placement match after Season 3 starts.
Ladderen als een malle jongens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oei, kan endorsed misschien in grandmasters komen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

!!!!!!!!

Ik heb dan ook vakantie, dus dat moet lukken :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03:18
nu alweer pff snel maarja heb toch geen zin om te ladderen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
Noes heb ik eindelijk een kans om te ownen, heb ik net werk gevonden... moet ik van 7.00 tot 17.00 werken... wss 's avonds te moe enzoots.

NOES!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starcraft>werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
Zie ik helaas iets anders... Maar nu weet ik wel waarom jij in Master zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
alles >>> werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gropah schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 22:18:
Zie ik helaas iets anders... Maar nu weet ik wel waarom jij in Master zit :P
dan moet je niet zo huilen Afbeeldingslocatie: http://www.insidegamer.nl/forum/images/smiles/talk-to-the-hand.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qzar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 18:06
ik snap dat er een ladder reset komt maar waar is die lock van 2 weken goed voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:20
Qzar schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 11:22:
ik snap dat er een ladder reset komt maar waar is die lock van 2 weken goed voor?
Om je bonus pool op te maken... Maar ik weet niet waar dat goed voor is, aangezien er toch een reset aan komt. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
dan kun je jezelf lekker omhoog werken in je divisie zonder dat je wordt promoted. Voor mij totaal nutteloos aangezien ik in de top 10 sta met de minste wins, by far, maar toch niet promoted raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, veel mensen kunnen hun bonus pools niet opmaken als het ook nog blijft stijgen.. niet genoeg tijd simpelweg. Als de bonus pool voor een paar weken stopt met stijgen, heb je de tijd om ze op te maken en je "echte" plek op de ladder division te claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik nog één keer die Studio Line reclame zie op de streams steek ik echt een passer in m'n oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
apNia schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 13:31:
Als ik nog één keer die Studio Line reclame zie op de streams steek ik echt een passer in m'n oog.
je hebt hem nota bene ook op TV. Maar idd beetje variatie mag wel en graag producten voor de doelgroep.

Hoe zou de headset look eruit zien als je zo een bos haar hebt? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TV was obsolete toen Warp Prism in mijn leven kwam O+

[ Voor 27% gewijzigd door apNia op 02-07-2011 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bwaaah, hier kan ik niet tegen, totaal geowned worden, 5 factories spotten dan weet je dat je macro ver achter loopt als hij dat kan supporten :'( (kk hij is wel master league maar still bound by the sc2 game rules :P!! )

http://dl.dropbox.com/u/3...ure_vs_TerranOP.SC2Replay

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2011 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthTBH
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 13:07
apNia schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 13:31:
Stu, stu, Studio Line.

:9 idd echt een irritante reclame

[ Voor 7% gewijzigd door StealthTBH op 02-07-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van listerine is nog veel kutter, studio line heeft nog leuk muziekje

stu stu studio line

yeahhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die Listerine reclame kan ik nog blocken in m'n hoofd, die stu stu studioline niet :(

More like stfu stfu stfudioline... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
iBasch schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 11:28:
Om je bonus pool op te maken... Maar ik weet niet waar dat goed voor is, aangezien er toch een reset aan komt. |:(
Je kunt er een beetje een uitdaging van maken om je bonus pool op te maken. Dat wil ik wel doen in ieder geval. Maar wat ook belangrijk is, is dat je MMR (matchmaking rating) blijft veranderen. Dus hoewel je niet meer gepromote kunt worden, blijft het systeem je matching wel aanpassen. Er is een redelijke kans dat wanneer je erg goed/slecht speelt, je bij het begin van het volgende seizoen na je placement match direct in een andere league geplaatst wordt.

Het schijnt dat het systeem trager wordt met promoten wanneer je al lang in een league zit, dus de beste kans op een promotie heb je aan het begin van een seizoen (als je tenminste goed genoeg speelt voor een promotie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Muizenvraagje, ik heb al een tijdje een Logitech MX518, en die heeft een DPI toggle (+/- knopjes op de muis). Je kan hiermee toggelen tussen 400, 800 en 1800 meen ik. Ik had hem eerst op 800, met de muise wat sneller ingesteld. Maar nu heb ik 'm op 1800 met de snelheid weer wat omlaag. Maakt dit nou wel verschil in de precisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

apNia schreef op zondag 03 juli 2011 @ 11:56:
Muizenvraagje, ik heb al een tijdje een Logitech MX518, en die heeft een DPI toggle (+/- knopjes op de muis). Je kan hiermee toggelen tussen 400, 800 en 1800 meen ik. Ik had hem eerst op 800, met de muise wat sneller ingesteld. Maar nu heb ik 'm op 1800 met de snelheid weer wat omlaag. Maakt dit nou wel verschil in de precisie?
Afstand in pixels vs afstand afgelegd met de muis he? Hangt dus ook van het aantal te bewegen pixels af. En persoonlijke voorkeur.

Let er vooral op dat sommige instellingen in windows de precisie verlagen. Méér pixels afleggen dan de resolutie van de sensor per inch beweging betekend interpolatie door windows. Dit op 1.5 zetten betekend b.v. dat je iedere 2e pixel niet kan aanraken -> 1 dot van de sensor = 1,5 (dus 1) pixel(s). 2e dot beweging gezien door de sensor = 3e pixel. De 2e kan je niet aanwijzen.

Als je uit een hogere mousespeed dan 1:1 komt en gooi de DPI omhoog en de sens naar 1:1, dan neemt je precisie toe, als je tenminste met je handen de muis de juist hoeveelheid kan bewegen. Als je van 1:1 op 800dpi naar een vreemde lage sensitiviteit gaat, zou je ook een (iets) slechtere precisie kunnen krijgen.

Echter, in SC2 hoef je geen pixel aan te wijzen, maar clustertjes van ten minste 64 van die dingen. Dat moet dus wel goed gaan, ook als je sensitiviteit niet helemaal optimaal is. Met kleinere bewegingen werken (dus hoog dpi) heeft wel het voordeel dat je minder hoeft te versnellen en remmen met de muis. Als je er goed aan kunt wennen ben je dus in het voordeel als je perfect kunt mikken met miniscule bewegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Maar als ik met 1800DPI al redelijk precies kan zijn, waarom staren die gamers zich blind op dingen als 6000DPI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Het grote voordeel van een g5/g500 boven de mx518 vind ik (Zeer persoonlijk hoor) het materiaal van de bovenkant van de muis.. Bij de mx518 is het glossy terwijl het bij de G5 matt is.. Het matte voelt veel minder plakkerig aan. Ook is het verschil in de teflon voetjes wel goed merkbaar tussen de twee..

Ik heb zowel 2 mx518's en éen G5, maar ik vind de G5 toch wel aanzienlijk fijner.

Over precisie kan ik dus niet echt meepraten :P

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:24
apNia schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:34:
Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Maar als ik met 1800DPI al redelijk precies kan zijn, waarom staren die gamers zich blind op dingen als 6000DPI?
marketing prietpraat @ work :)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
Bij sommige spelen is het best handig om hoge DPI te hebben. Als ik BFBC2 speel en ik zit in een tank dan wil ik snel mijn canon kunnen draaien. Met mijn standaard DPI instelling (2000DPI) gaat dit langzaam en ik moet mijn muis te veel bewegen (naar mijn gevoel) als ik hem dan even snel op 3600 (max van mijn muis) zet dan gaat het een stuk sneller, maar soms alsnog te traag naar mijn idee. Daarvoor zou je dan 6000DPI hebben.

Wat mij trouwens ook opvalt is dat er de laatste tijd ook veel muizen zijn met simulated DPI. Hierbij kan de sensor bijv. maar 1800 oppikken maar door berekeningen enzoots kan hij dan net zo reageren als een 3600DPI muis. Zelf hou ik er niet zo van, maar goed, het is wel een makkelijk truukje om de DPI te verhogen en de kosten laag te houden.

OT:

Daarnet een potje 2v2 (tegen 2 bronzes terwijl ik zelf in gold zit, met 2v2) Ik was met een zerg. Hij zet beetje early preassure met lings. Ik kom eraan met 5 stalkers en 2 zealots en wat army gesloopt. Proxy pylon neer gezet bij xelnaga bij hun nats (high orbit) en vervolgens beetje door pushen. ondertussen doortechen naar collosi. toen ik er eindelijk 2 had, die samen met een stuk of 10 stalkers de basis in ge-a-moved :)

Wat ik ook wel leuk vond was dat 1 van de tegenstanders begon te ragen. Had bijna medelijde voor hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-10 09:22

TheNephilim

Wtfuzzle

Sinds een paar dagen heb ik een Steelseries Xai Lasermouse, 4000dpi. Het idee is dat je alle acceleratie enzo uit kan zetten zodat de muis ook gaat zoals jij dat aangeeft. Verder zit hier ook een mat laagje op, ligt echt heel fijn in de hand.

Wat ook grappig is om te vermelden; ik had 2 Steelseries Xai muizen besteld, maar ik kreeg 2 dozen. Dus ik heb nu 10 muizen a € 60,- :o Inmiddels Komplett al gemaild, kreeg pas enkele dagen later een mailtje terug dat ze met het bedrijfsbureau (ofzo) in overleg gingen hoe dit het beste konden oplossen.
Vast een stagaire geweest die in plaats van 2 muisjes, 2 dozen heeft ingepakt :P

Ik ben ondertussen bijna klaar met de SC2 campaign, alleen Brutal nog en Lost Viking 500.000 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bernardo schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:44:
Sinds een paar dagen heb ik een Steelseries Xai Lasermouse, 4000dpi. Het idee is dat je alle acceleratie enzo uit kan zetten zodat de muis ook gaat zoals jij dat aangeeft. Verder zit hier ook een mat laagje op, ligt echt heel fijn in de hand.

Wat ook grappig is om te vermelden; ik had 2 Steelseries Xai muizen besteld, maar ik kreeg 2 dozen. Dus ik heb nu 10 muizen a € 60,- :o Inmiddels Komplett al gemaild, kreeg pas enkele dagen later een mailtje terug dat ze met het bedrijfsbureau (ofzo) in overleg gingen hoe dit het beste konden oplossen.
Vast een stagaire geweest die in plaats van 2 muisjes, 2 dozen heeft ingepakt :P

Ik ben ondertussen bijna klaar met de SC2 campaign, alleen Brutal nog en Lost Viking 500.000 O-)
Waarom mail sturen en niet gewoon al die muizen verkopen :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:49:
[...]

Waarom mail sturen en niet gewoon al die muizen verkopen :P?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Autobots transform and roll out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bernardo schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:50:
[...]

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet
Wat niet weet, wat niet deert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 17:04:
[...]

Wat niet weet, wat niet deert
Misschien, maar ik kan me voorstellen dat als je 15 van die muizen op voorraad hebt, en dan ineens nog maar 5 ipv 13, dat er wel ergens belletjes gaan rinkelen.

Behalve dat, als iedereen nou zo is, dan word de wereld er niet leuker op toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bernardo schreef op zondag 03 juli 2011 @ 17:29:
[...]

Misschien, maar ik kan me voorstellen dat als je 15 van die muizen op voorraad hebt, en dan ineens nog maar 5 ipv 13, dat er wel ergens belletjes gaan rinkelen.

Behalve dat, als iedereen nou zo is, dan word de wereld er niet leuker op toch ;)
Iedereen is zo hoor, In nederland is iedereen gewoon rijk genoeg dat je, je het kan veroorloven om het juiste te doen. Maakt je brein ook nog is allemaal stofjes aan waar je gelukkig van wordt :) Geef iemand in afrika perongeluk 10 muizen twv 60 euro en hij loopt er gewoon mee weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
hmm ik had het wel geweten mooi addje op tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:27:
[...]

Iedereen is zo hoor, In nederland is iedereen gewoon rijk genoeg dat je, je het kan veroorloven om het juiste te doen. Maakt je brein ook nog is allemaal stofjes aan waar je gelukkig van wordt :) Geef iemand in afrika perongeluk 10 muizen twv 60 euro en hij loopt er gewoon mee weg.
8 muizen twv van 60 euro. Sorry dat is niet de moeite waard... marktplaats of V&A misschien 30 euro per muis?

als het nou 8 intel i7 990x waren.... of 8 ssd intel 510... dan krab ik ook ff achter me oren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonglew00 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:57:
[...]

8 muizen twv van 60 euro. Sorry dat is niet de moeite waard... marktplaats of V&A misschien 30 euro per muis?

als het nou 8 intel i7 990x waren.... of 8 ssd intel 510... dan krab ik ook ff achter me oren...
30 euro voor gloednieuwe muizen? daar kan je toch zeker wel 45 voor krijgen lijkt mij :p

pff, ben bang dat ik volgend seizoen in platinum zit, speel nu zo slecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2011 @ 14:16:
Autobots transform and roll out
lol , vikings zijn ook een beetje transformers :P

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnevld schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:04:
[...]

lol , vikings zijn ook een beetje transformers :P
Nu je het zegt.. Starscream :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Laatst online: 19:15
Lol als je genoeg klikt op een viking hoor je ook een Transformers quote :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Awesome :)

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik vind 1v1 ladderen een beetje saai, maar ik wil wel m'n skill verbeteren.
Daarom heb ik nu met een maatje waar ik normaal teamgames mee speel een leuk projectje opgezet. Het doel is om lol te hebben, maar toch ook een matchup waar we beide moeite mee hebben, te verbeteren.

Het is een best of 114, TvP.
Mijn main is Terran, zijn main is Protoss. Best of 114, omdat er 57 officiële non-novice Blizzard maps zijn. We gaan iedere map dus 2x spelen. Dat betekent ook dat we 4, 6 en 8 player maps gaan spelen. Dat is misschien wat vreemd, aangezien de meeste van die maps niet in de ladder pool zitten, maar dat is om het leuk te houden en ook om mindgames te kunnen spelen.
Uiteraard houden we de statistieken in Excel bij.

De eerste 10 games heeft hij me met 8-2 verslagen. Hierin deed hij 1x cheese, 3x 4g en de rest van de games waren macrogames waar hij voornamelijk storms had en ik (nog) geen ghosts.
Toen heb ik met een Terran maatje gesproken. Mijn fouten waren: geen bunker en te weinig scouten.

De volgende 9 games heb ik met 7-2 gewonnen door een bunker te bouwen, sneller te expen en wat vaker te scannen, zodat ik beter weet wat er gaat komen.

Nu staat het 10-9 voor hem. Ongeveer wat ik verwacht had. Zijn spel veranderd echter ook. Waar zijn 4g pushes eerder succesvol waren, doet hij dat nu niet meer zodra hij gezien heeft dat ik een bunker heb. In plaats daarvan gaat hij voor chargelots + storms. Daar heb ik grote moeite mee.

Vanavond gaan we weer verder.
Na mijn 7-2 winning streak klaagde hij steen en been over jij hoeft alleen maar MMM te maken. Daar heeft hij natuurlijk gelijk in, maar ik heb het idee dat mech tegen Protoss niet zo succesvol is.
Immortal > Tank
Chargelot > Thor
De tank/marine push die tegen zerg goed werkt, hoef ik tegen hem in ieder geval niet te proberen.

We pretenderen trouwens Diamond niveau te hebben. Onze 3v3 league is dan wel Master, maar aangezien we bijzonder weinig 1v1 spelen, is dat niet zo representatief. Dit seizoen ben ik niet verder dan 5 league games 1v1 gekomen. :X

[ Voor 6% gewijzigd door PromWarMachine op 04-07-2011 15:01 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
PromWarMachine schreef op maandag 04 juli 2011 @ 12:49:
Ik vind 1v1 ladderen een beetje saai, maar ik wil wel m'n skill verbeteren.
Daarom heb ik nu met een maatje waar ik normaal teamgames mee speel een leuk projectje opgezet. Het doel is om lol te hebben, maar toch ook een matchup waar we beide moeite mee hebben, te verbeteren.

Het is een best of 114, TvP.
Mijn main is Terran, zijn main is Protoss. Best of 114, omdat er 57 officiële non-novice Blizzard maps zijn. We gaan iedere map dus 2x spelen. Dat betekent ook dat we 4, 6 en 8 player maps gaan spelen. Dat is misschien wat vreemd, aangezien de meeste van die maps niet in de ladder pool zitten, maar dat is om het leuk te houden en ook om mindgames te kunnen spelen.
Uiteraard houden we de statistieken in Excel bij.

De eerste 10 games heeft hij me met 8-2 verslagen. Hierin deed hij 1x cheese, 3x 4g en de rest van de games waren macrogames waar hij voornamelijk storms had en ik (nog) geen ghosts.
Toen heb ik met een Terran maatje gesproken. Mijn fouten waren: geen bunker en te weinig scouten.

De volgende 9 games heb ik met 7-2 gewonnen door een bunker te bouwen, sneller te expen en wat vaker te scannen, zodat ik beter weet wat er gaat komen.

Nu staat het 10-9 voor hem. Ongeveer wat ik verwacht had. Zijn spel veranderd echter ook. Waar zijn 4g pushes eerder succesvol waren, doet hij dat nu niet meer zodra hij gezien heeft dat ik een bunker heb. In plaats daarvan gaat hij voor chargelots + storms. Daar heb ik grote moeite mee.

Vanavond gaan we weer verder.
Na mijn 7-2 winning streak klaagde hij steen en been over jij hoeft alleen maar MMM te maken. Daar heeft hij natuurlijk gelijk in, maar ik heb het idee dat mech tegen Protoss niet zo succesvol is.
Immortal > Tank
Chargelot > Thor
De tank/marine push die tegen zerg goed werkt, hoef ik tegen hem in ieder geval niet te proberen.
leuk project! moet ik mss ook een keer doen.
wat je trouwens op het laatst zegt vind ik ook. Heb laatst een lading oefen matches tegen een vriend gespeeld en daar zag ik ook dat je met protoss best wel redelijk een mech tegen kan houden. daarin tegen vind ik een mmm bal die stimt en midden in je base zit nog steeds een beetje op. echt alles wat je met moeite hebt opgebouwd zie je dan in een paar seconden letterlijk weg smelten. maar goed dat is mijn eigen mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg dat hij alleen zealot stalker/sentry en collosus hoeft te maken. 1 unit meer, wooptiedoe :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hahahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die het pro-gaming & toernooien topic nooit doornemen :D :
Vakantie!! Tijd om binnen te spelen (veels te warm buiten :P )

+-+-+-+-+ +-+-+ +-+-+-+ +-+-+-+-+
----- GoT KING OF THE HILL -----
+-+-+-+-+ +-+-+ +-+-+-+ +-+-+-+-+
Editie: Juli
Datum & Tijd: Maandag 4 Juli @20:00
Format:
- best of 1 game, single elimination
- van 20:00-20:25 (extended +10min) kun je je aanmelden op het GoT kanaal
- uitdager kiest de map uit de current ladder pool
- start map is Xel'Naga Caverns
- spectators allowed

Prijs: GoT King of the Hill - Juli 2011 titel :)
Aanmelding is nu open! Take ur shot at the title GoT KotH Juli!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2011 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En nog een leuke, Destiny en z'n rape analogy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiewimie
apNia schreef op maandag 04 juli 2011 @ 20:19:
[video]
Omg XD Hij brengt ook allemaal erg leuk :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2u5cfad.png

Umad, Marcel? I won the race (ik kwam die avond ook nog DEBO tegen (kijk maar verder bij destiny)).
(116-63, echt wtf ratio)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2011 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gratz, koning heerscht! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

apNia schreef op maandag 04 juli 2011 @ 20:19:
[video]
Geniaal :P

Die lui zijn ook zo verrekte snel hè, ik haal misschien 10% van de snelheid |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahahaha zou mooi zijn als de advocaat van die scriptkiddy dit filmpje aandraagt als hij bij Judge Judy zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
haha wow, als dat echt op tv komt... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-09 14:29

Namu

Silver Wings Of Morning

daanteb schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:57:
haha wow, als dat echt op tv komt... :D
Laatste wat ik hoor is dat deze zaak inderdaad voor Judge Judy gaat komen.

wordt in deze video behandeld

YouTube: ‪ROOTDestiny (Z) vs. VTFuture (P) (with Judge Judy update) - Starcraft 2 Ladder‬‏

[ Voor 15% gewijzigd door Namu op 05-07-2011 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke game trouwens.. wel raar dat hij echt 5 minuten geen inkomen meer heeft maar wel wint.. echt sterke combo.. broodlors/infestor/roach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
williewonka03 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:07:
[...]

leuk project! moet ik mss ook een keer doen.
wat je trouwens op het laatst zegt vind ik ook. Heb laatst een lading oefen matches tegen een vriend gespeeld en daar zag ik ook dat je met protoss best wel redelijk een mech tegen kan houden. daarin tegen vind ik een mmm bal die stimt en midden in je base zit nog steeds een beetje op. echt alles wat je met moeite hebt opgebouwd zie je dan in een paar seconden letterlijk weg smelten. maar goed dat is mijn eigen mening.
Mja. Mech werkt prima tegen Protoss, maar de voorwaarde is dan wel dat je een soort van meat/mechshield vóór je tanks hebt staan. Anders zijn ze inderdaad zo weg. Het is uiteindelijk allemaal een gecompliceerde variant van papier/steen/schaar. Neem nou je voorbeeld van chargelots en immortals. Wil je een keiharde counter? Banshees doen het prima, battlecruisers ook. Heel veel marines ook. Heel veel combinaties zijn viable tegen heel veel combinaties. Het lastige is om de verhouding in je eigen leger beter te krijgen dan die van de ander, ervan uitgaande dat je beiden even snel leger opbouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Meer Destiny Fun!

YouTube: ‪Destiny's Four Infestor Hit Squad - Starcraft 2‬‏

[ Voor 15% gewijzigd door DeX op 05-07-2011 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Niet online
ik ben eigenlijk ook op zoek naar een nieuwe ramplank, en ik ben op zoek naar wat advies. Ik wil er sc2 mee spelen maar eigenlijk ook veel op typen. Ik ben zelf al tot de conclusie dat de mx blue switches voor mij het beste zijn, en eventueel de brown. Mijn max budget is echter €80, en ik kan geen toetsenborden met blue switches vinden in die prijsklasse. Heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt een razer model die redelijk goedkoop is, heeft wel blues en je hebt blacks als je voor (niet geadviseerd) steelseries gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Niet online
Die razer (blackwidow) spreekt me niet echt aan, en de review op tweakers is ook niet echt goed te noemen. Die steelseries (6Gv2) heeft black switches, ook niet waar ik naar op zoek ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zal zo maar spelen. Dikke schik. Ik ben een niet te genieten geconcentreerde noob. Mss ook maar wat meer lol hebben. Maar goed de schik zal dan wel tenkoste gaan van mijn 50 apm.

Demoted to gold (zergtakestoomuchskill)

Wat is het verhaal van destiny en kyle doen ze vaker streamen?

Beetje rondgekeken op zijn kanaal dit sprong er wel uit.
YouTube: ‪Kanaal van remembertomorrow0‬‏

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2011 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol wel grappig..zoveel kills ook op die infestors.. ik denk dat dat de broodlings waren tho :P hoe cast je zo snel al die infested terrans zonder dat je RSI krijgt ??

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2011 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Laatst online: 05-09 07:40
Volgens mij moet je dan Shift+command en dan gewoon klikken, maar dat weet ik niet zeker.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 43 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zie voor pro-gaming en toernooien ook: Starcraft 2 Pro-gaming & Toernooien.