Daar is niks standaards aan.
Dit is een semi all-in en de manier waarop jij hem uitvoert (openen met 11 Roaches en al die tijd op one base en geen drones) is super all-in. Ik vind eerlijk gezegd alle Roach rushes slecht, zeker tegen T maar zoals jij het uitvoert is het echt alles of niks.
Daarnaast voer je je Roach rush slecht uit. Er zit een bepaalde filosofie achter de Roach rush en hij is bedoeld, na de range buf voor Roaches, om als Zerg early pressie te kunnen zetten tegen een wall-in.
Verder leunt hij op twee principes als je niet meteen de kill kunt maken om welke reden dan ook:
-Vaak kun je een light contain doen tegen je tegenstander waardoor hij niet kan expanden (roaches in z'n natural). Jij expand dan achter je Roach pressie zodat het weer 2 vs 1 base wordt.
-Na de intitiële Roaches ga je voor Ling speed. Dit om de simpele reden dat Toss / Terran gaat komen met de counter voor Roaches (Stalker / Marauder) en jouw follow-up (speedlings) maakt hier gehakt van. Jouw ling speed was super laat.
De Roach rush adviseert ook om met je initiële Roaches (3-5-7, whatever, maar nooit zoveel als jij er maakt) te poken en als je de counter ziet om ze niet op te offeren (zodat je ook in staat bent om een light contain te doen). Als jij de ramp op rent zie je 3 rax met tech lab, das echt niet voor upgrades maar voor marauders. Daar had je direct moeten tech switchen en terug trekken. Ook de ovie voor high ground vision ontbrak en je verliest op weg naar zijn ramp al Roaches aan zijn high ground units.
In eerste instantie breek ik door de wall kan een hoop damage doen. terran moet komen verdedigen met scv's.
Dat valt alles mee, hij verliest vooral units en een paar SCV's, na de aanval sta je een paar workers voor wat hij ruimschoots compenseert met zijn Orbital (mules). Qua inkomen ben je gelijk en jij nog op één base...
Ik pak ondertussen de gold mineral als second. en dan begint het verhaaltje terran blijft puchen met marauders waardoor ik uitijndelijk verlies.
Yup, zijn reactie op jouw all-in is zijn eigen one base all-in en hij stopt met workers. Jij hebt zojuist je leger verloren, maakt een handje vol slowlings en expand en gaat dronen. Hierdoor kan hij veel meer schade doen, je overdroned in feite gewoon.
Daarna kite hij wat met conc. shells, jij verliest steeds weer het handje vol reinforcements die je stuurt en het is GG. Op het moment dat jij trouwens klaagt dat je op de gold zit met aardig wat drones en hoe je kunt verliezen vs one base T. float je 1000 minerals.
Jij verliest omdat je all-in gaat, die mislukt en vervolgens denk je te kunnen transitionen naar een macro game terwijl je tegenstander countered met zijn eigen all-in. Niks overpowereds aan.
Ik kan je echt aanraden om macro games te gaan oefenen, hatch first was hier volkomen safe geweest en je scout hem al vroeg.