Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wmm schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 18:13:
[...]

Idra vraag 300 dollar per uur voor coaching. Dat is niet omdat hij zo gewild is, dat is omdat hij niet wil coachen maar als iemand 300 dollar per uur neerlegt wil hij wel even moeite doen. Z'n streams harken ook aardig wat geld binnen ja.

Destiny verdient ook aardig wat aan z'n streams. TotalBiscuit heeft twee weken een toernooi met 8 spelers gehouden waarin hij het prijzengeld van z'n ladderstreams van die laatste maand ter beschikking stelde. Dat was ook al 1k (dollar / euro, weet het niet meer). Er valt behoorlijk wat te verdienen aan streams maar dat is maar voor een handjevol mensen weggelegd.
Hou daarbij wel rekening met het feit dat Destiny bijna constant 3-4k viewers heeft, en toch al gauw een aantal uur per dag streamt (6 uur haalt ie meestal wel). Hij verdient er dan wel 5k aan, dus dat is wel lekker.

En lol @ idra, even moeite doen als iemand 300$ per uur neerlegt xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:20
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:57:
Het probleem met filco's is de beschikbaarheid in nederland. Ik zou het allerliefst een majestouch met CHerry-mx browns willen hebben.. echter moet je er dacht ik meer dan 200 euro voor neerleggen..

Dan heb je de Razer blackwidow met mx blue's.. maar ik zit vaak met mensen op skype, en volgens mij worden die dan knettergek..

Dan heb je nog de Steelseries g6v2, maar die wil ik niet omdat de windows-knop mist en die stomme media buttons/fn key.. waarom moeten ze zon mooi keyboard nou weer verpesten :?
Ik heb sinds een week of 2 een Filco, inclusief verzendkosten zit je dan op 140 pond (160 euro). Er zijn inderdaad goedkopere, maar volgens mij niet met brown switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iBasch schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 19:05:
[...]

Ik heb sinds een week of 2 een Filco, inclusief verzendkosten zit je dan op 140 pond (160 euro). Er zijn inderdaad goedkopere, maar volgens mij niet met brown switches.
En wat vind je er van :P? Is het makkelijker indrukken dan normale toetsenborden? Maken ze trouwens veel herrie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 19:14:
[...]

En wat vind je er van :P? Is het makkelijker indrukken dan normale toetsenborden? Maken ze trouwens veel herrie?
Ze maken meer herrie dan normale toetsenborden (d'oh 8)7), maar het valt op zich nog wel mee als je ze maar half indrukt (tot voorbij de actuation point en niet verder). Dat is het hele idee van zo'n toetsenbord ook, je voelt precies wanneer je toets geregistreerd is. Met blue switches kom je niet om de herrie heen omdat ze ALTIJD klikken.

Heb alleen brown geprobeerd tot nu toe, maar volgens mij is het ongeveer zo:

Geluid (meeste herrie > minste herrie)
Blue > brown > black > red

Zwaarte (zwaarst > lichtst)
Black > blue > brown > red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er trouwens iets veranderd in het patrollen? Ik krijg units niet meer epileptisch heen en weer gedanst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Jep.. Dat is gedaan zodat er geen viking flowers meer gemaakt kunnen worden.. Proxy patrol is volgens mij gestopt.

[ Voor 3% gewijzigd door aicaramba op 24-06-2011 23:27 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel irritant dat het niet meer kan :P Ik deed altijd mijn drones epileptisch schudden voordat ze een gebouw maakten als ik niet genoeg geld had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djunicron schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 22:53:
[...]

Als dat het geval was, dan kon men met de nu geïnvesteerde moeite alles al helemaal doorrekenen. Maar dat is dus niet zo.

Dit wordt geheim gehouden om te zorgen dat mensen het niet gaan misbruiken. De beste maat schijnt het verschil in de post-match punten te zijn. Maar league en MMR loopt niet gelijk. Niet na iedere match wordt de MMR herberekend. Het aantal matches hiertussen wordt steeds langer, tenzij de variantie zó groot wordt dat je MMR daar ten opzichte van niet meer plausibel is, dan forceer je een (iets) snellere herindeling.

[...]

Dit doen wel meer mensen. Speel je op dat niveau, dan is veelal je variantie redelijk laag. Bouw je crossmap opeens gewoon geen workers maar verdeel je wat zooi over de map en speelt je tegenstander hard door? Dan krijg je mega score verschillen en val je zo omlaag naar inderdaad b.v. Bronze.

En vanaf daar weer gewoon je normale niveau spelen helpt je inderdaad pas na een match of 32 weer omhoog.

Ik ken ook wel mensen die voor ~6 wins gingen op Bronze (hoorde in Diamond, toen nog het hoogste) met een rush zodat de score verschillen niet heel hoog konden zijn (niet zo hoog als een late game match). Vervolgens gingen ze dan helemaal NIETS doen. Bronze spelers vallen je toch niet aan de eerste 9 minuten, of ze rushen juist. Rush gewoon verdedigen en dan winnen met micro, of na 12 minuten (niet minen) GG roepen en met een super verschil verliezen om in Bronze te blijven. Zit je op zoveel wins dat je alle portaits hebt en een rank 1 Diamond speler bent geworden met 5000 wins? Nice, job well done.

Waarom niet meteen zo spelen? Zonde, dan ben je je hele bonus pool daar aan het verprutsen. Gewoon hard spelen op niveau werkt dan beter. Geeft meteen mooi aan dat punten =/= MMR schatting.
Ik probeer ook in brons te geraken. Na een jaar terran zin om zerg te spelen. Ik ga 8depot, 8rax, 8depot, 3bunkers, 3 marines en vervolgens stop ik met minen en vlieg ik weg. En ondertussen kijk ik een serie af. Ben benieuwd of deze methode werkt.

ban worthy strat btw http://eu.battle.net/sc2/en/forum/topic/2000495655 en na zes matches speel ik nog tegen plat's en diamonds. Ik doe nog een paar snelle losses en dan maar eens beginnen met pijn lijden met zerg.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2011 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:23

Kluus

Gang is alles

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 23:45:
[...]

Ik probeer ook in brons te geraken. Na een jaar terran zin om zerg te spelen. Ik ga 8depot, 8rax, 8depot, 3bunkers, 3 marines en vervolgens stop ik met minen en vlieg ik weg. En ondertussen kijk ik een serie af. Ben benieuwd of deze methode werkt.

ban worthy strat btw http://eu.battle.net/sc2/en/forum/topic/2000495655 en na zes matches speel ik nog tegen plat's en diamonds. Ik doe nog een paar snelle losses en dan maar eens beginnen met pijn lijden met zerg.
Wat een gedoe :p. Ik zou inderdaad gewoon met Zerg beginnen en kijken waar het schip strand. Wellicht kom je dan op silver of low gold alweer een beetje mee, en heb je gelijk goede oefening gehad ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TjaBske schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 01:27:
[...]

Wat een gedoe :p. Ik zou inderdaad gewoon met Zerg beginnen en kijken waar het schip strand. Wellicht kom je dan op silver of low gold alweer een beetje mee, en heb je gelijk goede oefening gehad ;).
Na zes games op die langdradige manier verliezen en wat afleveringen futurama plus nog zes snelle losses. Kom ik uiteindelijk nog tegen platinum zerg met mijn cherry zerg play.
Het resultaat: http://replayfu.com/r/MM4Ww

Beiden gingen volgens mij voor een 14 pool 13 gas. Hij ging voor defensie, ik voor expansie. Ik blijf maar drones bouwen en queens. Maak nog een mooi faal wall-in met crawlers. Vervolgens dacht ik hee ik heb flink wat drones en expansions laat ik gaan techen. ... Kwam ik erachter dat ik geen drones in mijn 13 gas had gestopt.
Hij valt mij aan met een hoop lings terwijl mijn spire bijna klaar is. Hij raped mijn main en zegt GG.
Ik bouw 1ronde muta's voordat mijn spire down gaat. Mapcontrol>drone achterstand wegwerken> expansions deny'en > melee and ranged (doh) attack upgraden voor mijn banelings. En vervolgens heerlijk attack moven met een hoop banelings.
Feels good. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Waarom zou je zoveel moeite doen om te verliezen om in lagere leagues te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Omdat die moeite verwaarloosbaar is ten opzichte van het blijven proberen van een ander ras tegen gelijkgeskillden. Dan zul je heel vaak verliezen, gewoon omdat het je main niet is. Dan doe je bijvoorbeeld 10 games spelen en die verlies je allemaal "net". Niet alleen is dat frustrerend, dat kost je ook 10x 15~25 minuten. Veel meer dan 20x achter elkaar verliezen.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weer een goede reden om voor non-ranked matches te gaan blizzard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heuh? Wat is dit?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kp2bm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 19:03

Rannasha

Does not compute.

Een Xel'naga watchtower. Die kun je voor custom maps een andere skin geven. Waarom ze voor de warpgate skin gekozen hebben weet ik ook niet, het staat vrij raar.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat een lelijke designkeuze :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Jep.. vind ik ook.. Als mappers zo gaan beginnen kan het zo'n random zooi worden.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
PromWarMachine schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 03:27:
Omdat die moeite verwaarloosbaar is ten opzichte van het blijven proberen van een ander ras tegen gelijkgeskillden. Dan zul je heel vaak verliezen, gewoon omdat het je main niet is. Dan doe je bijvoorbeeld 10 games spelen en die verlies je allemaal "net". Niet alleen is dat frustrerend, dat kost je ook 10x 15~25 minuten. Veel meer dan 20x achter elkaar verliezen.
Niet echt je wilt je nieuwe ras toch leren spelen, dan kan je dat natuurlijk tegen bronze spelers doen ( of de AI die is ook niet beroerd ) of je kan gewoon tegen mensen van dezelfde skill spelen en een paar games verliezen.
Die moeite levert je wel mooi echte ervaring op dus of je nu 10 games in 10 minuten verliest zonder enig resultaat of er 4 verliest in 25 minuten maar wel beter je andere ras leert spelen tja wat is dan handiger he.

En anders koop je toch gewoon een nieuwe key als je zo graag tegen mensen wilt spelen van een veel lager niveau, zolang je de AI niet misbruikt is deze niet zo heel veel slechter dan een silver/gold speler eigenlijk natuurlijk zitten er abusable dingen in maar goed tegen mensen heb je hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 22:40:
[...]

Niet echt je wilt je nieuwe ras toch leren spelen, dan kan je dat natuurlijk tegen bronze spelers doen ( of de AI die is ook niet beroerd ) of je kan gewoon tegen mensen van dezelfde skill spelen en een paar games verliezen.
Die moeite levert je wel mooi echte ervaring op dus of je nu 10 games in 10 minuten verliest zonder enig resultaat of er 4 verliest in 25 minuten maar wel beter je andere ras leert spelen tja wat is dan handiger he.

En anders koop je toch gewoon een nieuwe key als je zo graag tegen mensen wilt spelen van een veel lager niveau, zolang je de AI niet misbruikt is deze niet zo heel veel slechter dan een silver/gold speler eigenlijk natuurlijk zitten er abusable dingen in maar goed tegen mensen heb je hetzelfde.
Ik had bijna een nieuwe key gekocht, alleen toen werd bekend dat heart of the swarm niet stand alone word. Dus dan zou ik straks 2x sc2 en 2x exp moeten hebben voor 1 extra account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Shadowhawk00 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 22:40:
[...]

De standaard blizzard AI is zo voorspelbaar. Standaard een aanval om ongeveer 9 minuten, maakt niet uit welk ras. Geen earlier harasses....

GreenteaAI daarentegen, is in beta fase, maar is voor mij (als bronzer, maar alsnog) op easy al een stuk pittiger dan blizzardAI op hard.

Daarnaast is het tegen de ToS van blizzard om expres te verliezen om in een lagere league te komen en kan leiden tot oa het sluiten van je account.

[ Voor 6% gewijzigd door Gropah op 26-06-2011 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Gropah schreef op zondag 26 juni 2011 @ 08:43:
GreenteaAI daarentegen, is in beta fase, maar is voor mij (als bronzer, maar alsnog) op easy al een stuk pittiger dan blizzardAI op hard.
Ik had hem laatst weer eens geprobeerd en was blij verrast door alle verbeteringen die zijn doorgevoerd.
Zo gooit de AI nu goede forcefields en is zijn micro ontzettend verbeterd.

Ook de commanders zijn beter en meer gevarieerd geworden en kun je deze in-game selecteren. De eerste game die ik speelde werd ik zelfs ge-cannon rushed.

Fijne AI om tegen te oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Ik ga nooit zomaar de ladder op, ik speel altijd eerst een game tegen de AI om op te warmen. Deze AI lijkt me wel een geschikte vervanger omdat de standaard AI echt heel matig speelt en vrijwel geen builds kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel je bent zerg, en je zit in een team met 2 terrans, en het andere team bestaat uit 3 zergs en je weet dat ze gaan 6 poolen, wat doe je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 12:35:
Stel je bent zerg, en je zit in een team met 2 terrans, en het andere team bestaat uit 3 zergs en je weet dat ze gaan 6 poolen, wat doe je dan?
Hangt van de map af. Als je bij elkaar in de buurt begint kun je elkaar helpen door workers te pullen. Jij als zerg moet eigenlijk wel 6 poolen ter verdediging. De T's moeten ook voor een snelle build gaan met wat marines. Daarna wordt het een micro-fest.

De andere optie is dat de Terrans een snelle wall fixen terwijl jij 6 poolt. Vallen ze jou aan, dan probeer je zoveel mogelijk tijd te winnen met micro zodat de T's een voorsprong kunnen krijgen om 2 vs 3 te winnen. Je zult dan wel jezelf op moeten offeren maar als je maten dan winnen, win jij alsnog. Vallen ze een van de T's aan, dan helpen jij en de andere T met lings + marines.

Niet alles is helemaal gebalanceerd in teamgames. Soms is het gewoon een coinflip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De terrans maken wall, zerg geeft geld aan terran. De terrans vallen 4 minuten later aan met banshee marine tank.

gg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan nog geen geld geven in de eerste X minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De terrans maken wall, zerg geeft geld aan terran 4 minuten later. De terrans vallen 4 minuten later aan met banshee marine tank.

gg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gropah schreef op zondag 26 juni 2011 @ 08:43:
[...]

Hot damn, ik probeer 'm net (kut om op te zetten zeg btw, jammer dat je 'm niet gewoon kan searchen ingame). Zet difficulty maar even op medium voor de zekerheid. Bam! Hard ingemaakt :D
Toffe AI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03:18
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 12:35:
10 pool tegen 6 pool is de regel meestal en dan gewoon crawlers droppen
Maar 3 tegen 1 is bijna altijd GG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik probeer nu al een tijdje hogerop te komen in bronze als zerg maar het wil nog niet helemaal lukken en ik weet niet waarom, is er iemand die wat tijd zou hebben om tegen mij oefen-matches te spelen en zou kunnen aangeven wat ik fout doe in zo'n geval?
ik zal zo ook een replay hier posten van een game waar ik echt niet snap wat ik fout deed maar die ik toch dik verloor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-10 18:48
ik zal je ff toevoegen ben zelf een gold/plat speler. Maar heb nu een maand niet gespeeld dus kan zelf ook weer wat practice gebruiken :)

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 21:37:
ik probeer nu al een tijdje hogerop te komen in bronze als zerg maar het wil nog niet helemaal lukken en ik weet niet waarom, is er iemand die wat tijd zou hebben om tegen mij oefen-matches te spelen en zou kunnen aangeven wat ik fout doe in zo'n geval?
ik zal zo ook een replay hier posten van een game waar ik echt niet snap wat ik fout deed maar die ik toch dik verloor.
Ik wil wel wat met je oefenen, voeg me maar toe. Ik heb je ook op steam toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verlies nu nog steeds erg erg veel met zerg. 1ding wat ik niet helemaal snap. Ik probeer wel eens wall ins te maken, maar zijn spinecrawlers hetzelfde als depots? Ik heb het gevoel alsof zerglings er nog steeds makkelijk tussen kunnnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 01:55:
Ik verlies nu nog steeds erg erg veel met zerg. 1ding wat ik niet helemaal snap. Ik probeer wel eens wall ins te maken, maar zijn spinecrawlers hetzelfde als depots? Ik heb het gevoel alsof zerglings er nog steeds makkelijk tussen kunnnen.
Als je twee gebouwen hebt die je met de hoeken tegen elkaar zet, kunnen zerglings/zealots/marines er wel door.

Afbeeldingslocatie: http://starcraft-2-strategy.net/wp-content/uploads/2010/09/loosewall.jpg
The following units are blocked by semi-tight walls (all other units may pass through):

Hellions
Siege Tanks
Thors
Stalkers
Immortals
Archons
Queens
Roaches
Ultralisks
Exception: Crawlers

Spore and spine crawlers allow small units (e.g. zealots, marauders) to pass through them even when arranged next to each other. They also allow medium size units (e.g. immortals, but not tanks) to pass if arranged off-by-one.
Zie ook http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Walling

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vallen marauders onder small? Nee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
apNia schreef op maandag 27 juni 2011 @ 08:55:
Vallen marauders onder small? Nee toch?
Yep.
Can pass

SCVs
Marines
Marauders
Vikings
Reapers
Ghosts

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grappig, ik dacht dat echt alleen de kleinsten daar doorheen konden (zerglings en workers). Weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik ben ook sinds een half jaar niet gespeeld te hebben weer begonnen en dus toe aan wat oefening. Zeker nadat het match making system me na 1 placement (was ook nog eens een loss) gewoon weer in Gold heeft gepleurt :/.

Dus als iemand anders ook toe is aan wat oefening, add mij ook maar :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-10 09:22

TheNephilim

Wtfuzzle

Is er hier iemand die de achievement Lost Viking: Gold gehaald heeft? :P Hij is echt extreem moeilijk dat weet ik wel. Ik heb nu 125k & Beat the Terra Tron. Een vriend van me, die nooit Starcraft gespeeld heeft, deed dat meteen de 2e poging, dus dat schoot lekker op :D Kratje bier voor hem als ie de 500k ook haalt

Ik ben er zelf gewoon vreselijk slecht in, terwijl ik nu bijna alle achievements heb van de SC2 campaign.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empror1
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05-2020
Bernardo schreef op maandag 27 juni 2011 @ 10:21:
Is er hier iemand die de achievement Lost Viking: Gold gehaald heeft? :P Hij is echt extreem moeilijk dat weet ik wel. Ik heb nu 125k & Beat the Terra Tron. Een vriend van me, die nooit Starcraft gespeeld heeft, deed dat meteen de 2e poging, dus dat schoot lekker op :D Kratje bier voor hem als ie de 500k ook haalt

Ik ben er zelf gewoon vreselijk slecht in, terwijl ik nu bijna alle achievements heb van de SC2 campaign.
Ik ging eerst super goed en toen op 470.000 punten ineens 2 levens achter elkaar weg en toen was het binnen 10 seconden afgelopen, daarna heb ik het nooit meer geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Owh das echt balen, net op die 30.000 puntjes nog even afgaan! Nou je moet ook vreselijk snel zijn om het te halen, ik ben in ieder geval lang niet zo snel.

Ondertussen op 1435 van de 1590 achievement punten van de Liberty Campaign, Master Mechanic nog, Lost Viking, Brutal & binnen 8u (Hurry Up)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empror1
Bernardo schreef op maandag 27 juni 2011 @ 10:39:
Owh das echt balen, net op die 30.000 puntjes nog even afgaan! Nou je moet ook vreselijk snel zijn om het te halen, ik ben in ieder geval lang niet zo snel.

Ondertussen op 1435 van de 1590 achievement punten van de Liberty Campaign, Master Mechanic nog, Lost Viking, Brutal & binnen 8u (Hurry Up)
Die binnen 8 uur lijkt me bijna onmogelijk, al doe je alles op casual en rush je alles zo snel mogelijk dan vind ik 8 uur nog kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:58
The lost Vikings is easy als je het door hebt wat de beste opties zijn om je "super attack" te gebruiken.
Maar ja voordat je de kennis hebt is het best moeilijk.

De MMR is btw over al je eigen leagues of per league?

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Empror1 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 10:41:
[...]

Die binnen 8 uur lijkt me bijna onmogelijk, al doe je alles op casual en rush je alles zo snel mogelijk dan vind ik 8 uur nog kort.
Het moet wel op Normal en het schijnt makkelijk te zijn: http://www.teamliquid.net..._id=139825&currentpage=10 (zie laatste post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Bernardo schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:05:
[...]

Het moet wel op Normal en het schijnt makkelijk te zijn: http://www.teamliquid.net..._id=139825&currentpage=10 (zie laatste post)
Die is makkelijk ja, gewoon op normal, alleen de missie doen en geen side-quests. Bovendien hoef je ook niet alle missies te doen om naar de end missions te kunnen. Ik had m in 5 uur ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empror1
Owh ok ja als je regelrecht naar char rushed op normal dan is het goed te doen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

apNia schreef op maandag 27 juni 2011 @ 09:43:
Grappig, ik dacht dat echt alleen de kleinsten daar doorheen konden (zerglings en workers). Weer wat geleerd :)
Als je een worker op een mineral patch stuurt loopt die ook door een unit die op hold staat.

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
pstalman schreef op maandag 27 juni 2011 @ 10:41:
The lost Vikings is easy als je het door hebt wat de beste opties zijn om je "super attack" te gebruiken.
Maar ja voordat je de kennis hebt is het best moeilijk.

De MMR is btw over al je eigen leagues of per league?
per "league"... dus je MMR van 1v1 is niet gelijk aan MMR 4v4 random..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
zonglew00 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:47:
[...]

per "league"... dus je MMR van 1v1 is niet gelijk aan MMR 4v4 random..
Ja en nee, je hebt aparte MMR per league maar ze worden wel door andere leagues beïnvloed. Als je in 2v2, 3v3 en 4v4 in masters zit zal het systeem je in 1v1 ook sneller proberen te promoveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cronax schreef op maandag 27 juni 2011 @ 14:01:
[...]

Ja en nee, je hebt aparte MMR per league maar ze worden wel door andere leagues beïnvloed. Als je in 2v2, 3v3 en 4v4 in masters zit zal het systeem je in 1v1 ook sneller proberen te promoveren.
First time i heard of this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
Het is wel zo. Ik zit in bronze en in team game placements random moest ik altijd eerst tegen andere bonzers. Uiteindelijk is dat 2x gold en 1x diamond geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is toch niet raar dat je eerste placement tegen een bronze is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
bij de 1v1 placements beginnen ze in het midden en is het high gold of low platinum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baroshir
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-10-2024

Baroshir

Zeh blub..

TjaBske schreef op maandag 27 juni 2011 @ 09:49:
Ik ben ook sinds een half jaar niet gespeeld te hebben weer begonnen en dus toe aan wat oefening. Zeker nadat het match making system me na 1 placement (was ook nog eens een loss) gewoon weer in Gold heeft gepleurt :/.

Dus als iemand anders ook toe is aan wat oefening, add mij ook maar :D.
Zelfde hier, 2 weken geleden weer aan het spelen gezet door vrienden die nu ook eindelijk waren gestart. Ik verlies de placement match en kom in platinum. Terwijl ik in Gold zat.. :F Nu heb ik wel het gevoel dat de verschillende niveaus dichter bij elkaar komen, ik heb tegen mensen in platinum gespeeld waar genoeg vrienden van mij uit bronze van zouden winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baroshir schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:27:
[...]

Zelfde hier, 2 weken geleden weer aan het spelen gezet door vrienden die nu ook eindelijk waren gestart. Ik verlies de placement match en kom in platinum. Terwijl ik in Gold zat.. :F Nu heb ik wel het gevoel dat de verschillende niveaus dichter bij elkaar komen, ik heb tegen mensen in platinum gespeeld waar genoeg vrienden van mij uit bronze van zouden winnen.
of de mensen in platinum hadden ook een placementmatch zoals die van jou gehad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
  • Laatst online: 08-12-2023
Beste vrienden van tweakers,
Al van de start van S2 speel ik als zerg en al van in het begin heb ik problemen tegen terran.
Dit is al zo hoog opgelopen dat ik het niet eens meer leuk vind. In mijn opzicht ben je als zerg machteloos tegen terran, zeker als ze voor marauders gaan (ook medic drops of MMM).
Ik heb een repaly geupload :
http://www.sc2rep.com/rep...sc2rep_com_20110627/10460

Ik speel hier als zerg vs terran. Ik doe een standaard 13 pool 20 roach built. Waarna ik met roach aanval. In eerste instantie breek ik door de wall kan een hoop damage doen. terran moet komen verdedigen met scv's. Ik pak ondertussen de gold mineral als second. en dan begint het verhaaltje terran blijft puchen met marauders waardoor ik uitijndelijk verlies. Kunnen de specialisten hun mening eens laten horen want ik wordt er MOEDELOOS van !! alsvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
1e wat me opviel, waarom pak je rond de 5-6min mark geen (natural) expo? Je hebt op dat moment 700min, roaches zijn echt bagger vs. marauders maar dat had je zelf ook al door, ik had speed lings ook sneller in de combi gegooid, lings zijn echte onwijs goede dmg dealers, en roaches moet je ook meer gebruiken om de dmg op te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yasaka schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:14:
Ik speel hier als zerg vs terran. Ik doe een standaard 13 pool 20 roach built. Waarna ik met roach aanval. In eerste instantie breek ik door de wall kan een hoop damage doen. terran moet komen verdedigen met scv's. Ik pak ondertussen de gold mineral als second. en dan begint het verhaaltje terran blijft puchen met marauders waardoor ik uitijndelijk verlies. Kunnen de specialisten hun mening eens laten horen want ik wordt er MOEDELOOS van !! alsvast bedankt.
Standaard 13 pool 20 roach build? :P 14 hatch 15 pool of14 gas 14 pool is standaard. Pressure met roach is een coinflip.. als ze ook maar 1 maurauder hebben is het spel afgelopen. Kijk gewoon hoe de pro's spelen.. ik heb ze nog nooit zoiets zien doen.

Speel altijd defensief totdat je een kans ziet (zwakke wall, of je ziet dat de terran te snel expand,techt, dan heb je misschien een timing window waar een 2 base baneling bust je laat winnen)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2011 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Ik speel hier als zerg vs terran. Ik doe een standaard 13 pool 20 roach built. Waarna ik met roach aanval.
Daar is niks standaards aan.

Dit is een semi all-in en de manier waarop jij hem uitvoert (openen met 11 Roaches en al die tijd op one base en geen drones) is super all-in. Ik vind eerlijk gezegd alle Roach rushes slecht, zeker tegen T maar zoals jij het uitvoert is het echt alles of niks.

Daarnaast voer je je Roach rush slecht uit. Er zit een bepaalde filosofie achter de Roach rush en hij is bedoeld, na de range buf voor Roaches, om als Zerg early pressie te kunnen zetten tegen een wall-in.
Verder leunt hij op twee principes als je niet meteen de kill kunt maken om welke reden dan ook:

-Vaak kun je een light contain doen tegen je tegenstander waardoor hij niet kan expanden (roaches in z'n natural). Jij expand dan achter je Roach pressie zodat het weer 2 vs 1 base wordt.
-Na de intitiële Roaches ga je voor Ling speed. Dit om de simpele reden dat Toss / Terran gaat komen met de counter voor Roaches (Stalker / Marauder) en jouw follow-up (speedlings) maakt hier gehakt van. Jouw ling speed was super laat.

De Roach rush adviseert ook om met je initiële Roaches (3-5-7, whatever, maar nooit zoveel als jij er maakt) te poken en als je de counter ziet om ze niet op te offeren (zodat je ook in staat bent om een light contain te doen). Als jij de ramp op rent zie je 3 rax met tech lab, das echt niet voor upgrades maar voor marauders. Daar had je direct moeten tech switchen en terug trekken. Ook de ovie voor high ground vision ontbrak en je verliest op weg naar zijn ramp al Roaches aan zijn high ground units.
In eerste instantie breek ik door de wall kan een hoop damage doen. terran moet komen verdedigen met scv's.
Dat valt alles mee, hij verliest vooral units en een paar SCV's, na de aanval sta je een paar workers voor wat hij ruimschoots compenseert met zijn Orbital (mules). Qua inkomen ben je gelijk en jij nog op één base...
Ik pak ondertussen de gold mineral als second. en dan begint het verhaaltje terran blijft puchen met marauders waardoor ik uitijndelijk verlies.
Yup, zijn reactie op jouw all-in is zijn eigen one base all-in en hij stopt met workers. Jij hebt zojuist je leger verloren, maakt een handje vol slowlings en expand en gaat dronen. Hierdoor kan hij veel meer schade doen, je overdroned in feite gewoon.

Daarna kite hij wat met conc. shells, jij verliest steeds weer het handje vol reinforcements die je stuurt en het is GG. Op het moment dat jij trouwens klaagt dat je op de gold zit met aardig wat drones en hoe je kunt verliezen vs one base T. float je 1000 minerals.

Jij verliest omdat je all-in gaat, die mislukt en vervolgens denk je te kunnen transitionen naar een macro game terwijl je tegenstander countered met zijn eigen all-in. Niks overpowereds aan.

Ik kan je echt aanraden om macro games te gaan oefenen, hatch first was hier volkomen safe geweest en je scout hem al vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
thx, djengizz voor de uitgebreide reactie.
Ik heb me de laatste 15 games specifiek geconcentreerd op die ene built.
Tegen toss nog nooit verloren, zerg ongeveer 2/3 wins, terran 1/5 wins schat ik.

Ik zal mijn built tijdelijk laten rusten en me eens meer concentreren op een fast exp zeker vs terran.

Minerals had ik idd voldoende maar larves die heb je als zerg altijd tekort in het begin. zeker als je low cost units maakt zoals speedlings .

[ Voor 19% gewijzigd door yasaka op 27-06-2011 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
zou in het begin gewoon 14/15pool, 14 gas (tot 100 gas voor speed) daarna die 3 terug op minerals. Expo pakken en daarna veder kijken. Dan kan je roach + speed doen of muta's of 1 van de andere 300 opties als zerg zijnde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yasaka schreef op maandag 27 juni 2011 @ 23:02:
thx, djengizz voor de uitgebreide reactie.
Tegen toss nog nooit verloren, zerg ongeveer 2/3 wins, terran 1/5 wins schat ik.

Ik zal mijn built tijdelijk laten rusten en me eens meer concentreren op een fast exp zeker vs terran.

Minerals had ik idd voldoende maar larves die heb je als zerg altijd tekort in het begin. zeker als je low cost units maakt zoals speedlings .
Je hoeft ook niet tegen elk ras dezelfde build te doen he :P

Moet ik trouwens zeggen :') sinds ik zerg doe ik 15 hatch 15 pool (soms, oops i build some extra drones 17 pool.)
Behalve tegen zerg daar krijg ik het niet voor me kaar om een fast expo neer te plempen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2011 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 23:06:
[...]

Je hoeft ook niet tegen elk ras dezelfde build te doen he :P
Natuurlijk niet, het was maar om eens echt op timing te leren letten. daarvoor speelde ik willekeurig.
Als je je dan correct aan zo built houd verrast het je de eerste keer wel dat je al op 5 min 5 roach kan hebben en op 6.30 dacht ik 11 roaches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
yasaka schreef op maandag 27 juni 2011 @ 23:02:
Je opening tot rond de ~30 supply (na je eerste Roaches) was ook best strak uitgevoerd, wel valt hij een beetje uit elkaar als je aanval start. Die eerst ovie had je trouwens nog door kunnen vliegen over zijn base en ergens achter zijn ramp kunnen verbergen en weer vooruit vliegen als je Roaches klaar zijn voor visie wat er boven de ramp staat.

One base early Roach pressie is ook geen verkeerde build om in je repetoire te hebben en ik denk zeker dat het in silver zijn waarde heeft. Zie de build alleen voor wat hij is en gebruik hem met mate en in de juiste match-ups. En met zien voor wat hij is bedoel ik bijvoorbeeld dat je in dit geval gewoon helemaal all-in had moeten gaan met een Speedling follow-up aangezien zijn wall-off kapot was. Die te late transition naar macro was denk ik fout, je all-in was aan het falen, je tegenstander ook all-in en de enige kans die je had was om hem door te duwen.

Bedenk ook dat Roaches super goede early defensieve units zijn maar pas hun offensieve waarde krijgen na Lair (Roach speed). Dat is ook een ander nadeel aan deze build: zelfs als je besluit niet door te drukken en voorzichtig speelt, staan jouw Roaches voor zijn base terwijl hij units heeft die Roaches eeuwig kunnen kiten. Dus ondanks dat je oppast kun je gemakkelijk je hele leger verliezen EN achter staan in eco.
Tenslotte is het super easy te scouten omdat je niet expand wat vaak al de counter voor deze build oproept bij de tegenstanders (bunkers / cannon / extra scouting / etc.).
vs Toss is dit ook een veel logischere build (maar nog steeds niet echt goed imo), een beetje Zerg raped dit met Speedlings, vs T is het erg risicovol (bunkers en repair).
Ik denk echt dat als je dat goed voor elkaar krijgt je winrate vooruit springt, one base Zerg is niks.
Dat, je late expo en het feit dat je queens bleven sterven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
kwam deze trouwens nog tegen: http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Zerg_Strategy

geen idee of het nog up2date is maar het idee veranderd nauwelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf vind starcraft ook een geweldig spel, helaas ben ik er nog niet veel aan toegekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste vrienden van tweakers,
Al van de start van S2 speel ik als zerg en al van in het begin heb ik problemen tegen terran.
Dit is al zo hoog opgelopen dat ik het niet eens meer leuk vind. In mijn opzicht ben je als zerg machteloos tegen terran, zeker als ze voor marauders gaan (ook medic drops of MMM).
Ik heb een repaly geupload :
http://www.sc2rep.com/rep...sc2rep_com_20110627/10460

Sorry, je weet echt niet hoe je zerg moet spelen. Bij zerg is het belangrijk dat je weet wanneer je moet dronen, en wanneer niet. Wat jij doet is een ongelofelijk all in. MMM is over het algemeen echt ongelofelijk slecht tegen zerg. Mutas zijn goed tegen drops, infestors goed vs alles, banelings zijn erg goed tegen MMM, zerglings zijn erg sterk. Wat je moet leren is scouten en dan kijken naar wat je tegenstander doet. Bijvoorbeeld als je 3 rax scout met je overlord, dan weet je dat hij een 3 rax build doet. Die hit rond minuut 7. Met 1 spine kan je bijna alles wat eerder raakt wel slopen. Je moet dan alleen drones maken tot minuut 6 bijvoorbeeld en dan zerglings/banelings maken. Als hij een push eerder doet, dan betekent het ook dat die slechter is, dus niet in paniek raken maar gewoon een zergling voor zijn base houden en zodra hij zijn base leaved zoveel mogelijk units, mss spines maken.

Voor de rest is een hele goede oefenening, probeer is te maxen alleen op roach hydra rond minuut 14(!) . Ingame tijd is dit. Waarschijnlijk heb nu bij minuut 14 80 food. Macro is echt het verschil tussen bronze en diamond. Met zerg is het ietwat gecompliceerder doordat je moet weten wanneer je drones kan maken en wanneer niet, maar dit komt gewoon met veel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik zou trouwens een mix van Speedlings Banelings & Muta proberen.
Doe zelf meestal iets van 14 pool 14 gas 14 hatch.
Zou rond de 5 minuten een Overlord over z'n base laten vliegen om te zien hoe of wat.
Je ziet vaak wel aan het aantal Marines (en Mauraders misschien) wel wat hij van plan is.

Kan zijn dat hij Factory's heeft voor tanks, maar je kunt misschien ook denken aan Banshees.
Al hoor ik van mensen in master dat Marines je Overlord killen, voordat je ook wat wat nuttigs scout?

Gaat lekker in gold, mijn probleem is juist vs Protoss.
Voelt haast aan alsof Zerg units nutteloos zijn, haha.
Maar ben veel oefenen met Infestors.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
speel op het moment random, maar twijfel om naar protoss te switchen, nadat ik liqued huk echt onverstelbaar goede tactieken zag. Ik weet dat ik het nooit 100% van nadoen omdat ik gewoon de APM mis, maar de tactieken vs zerg en terran waren gewoon moordend goed. En qua build order ook redelijk tot goed te kopieeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Goldman schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:10:
speel op het moment random, maar twijfel om naar protoss te switchen, nadat ik liqued huk echt onverstelbaar goede tactieken zag. Ik weet dat ik het nooit 100% van nadoen omdat ik gewoon de APM mis, maar de tactieken vs zerg en terran waren gewoon moordend goed. En qua build order ook redelijk tot goed te kopieeren.
En waarom doe je geen losira of mma na ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://dl.dropbox.com/u/1...eau%20aggresive.SC2Replay

Nice TvZ. Was echt bijna dood aantal keren ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

You have only luck noob ;) Mooi gespeeld. Marines splitten jongeh! :P Met 4 mining bases kan je als terran gewoon een oneindige stroom units pompen.. waarbij je als zerg exponentieel meer bases nodig hebt omdat de units zo cost ineffective zijn.. hij had eerder moeten techen naar BL denk ik. .?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:36
Gisteren even de demo geprobeerd, wel aardig. Heb vroeger heel veel brood war gespeeld, vond de sfeer veel leuker. Natuurlijk ziet het er nu veel mooier uit, vind het knap dat ik het op mn mediacenter op 1920x1080 ultra settings kan spelen (HD6750).

Wat ik toch wel mis, is de grote schaal van de battles en geavanceerdheid van de interface. Dit komt omdat ik sinds jaren supreme commander speel, waar unit caps van 1000 (of meer) niet ongewoon zijn... Moest ook weer even wennen dat je niet onuitputtelijke resources hebt. Ook mis ik de schaal tussen units onderling. Tuurlijk, een battlecruiser is veel groter als een basic air unit, maar in supreme commander is een experimental bijvoorbeeld gigantisch (monkeylord/fatboy anyone?) veel groter als normale units. Ben blij dat ik even de demo geprobeerd heb voordat ik blindelings 40 euro eraan zou uitgeven. Het is in essentie natuurlijk een van de betere RTS'en in lange tijd, maar supreme commander voelt gewoon zo 'next-gen' aan (schaal/strategic zoom/engine die ieder projectiel afzonderlijk berekend/naval units etc.). En ik heb toch aardig wat RTS games gespeeld door de jaren heen, van Total Annihilation tot supreme commander 2 (deel 1 is beter...). Eigenlijk heeft supreme commander de boel dus voor mij verziekt; je wordt al snel verwend door de totaal andere benadering van het strategy genre i.v.m. de concurrentie. Ik kan dus nu niet tegen vrienden Starcraft II spelen, zoals ik vroeger tegen ze Brood War speelde. Wat me wel aanstaat is de sfeer, het is veel levendiger als supreme commander, zoals bijv. m'n groepjes marines die schreeuwden en riepen om hulp toen ze ver van mn basis aangevallen werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:48:
You have only luck noob ;) Mooi gespeeld. Marines splitten jongeh! :P Met 4 mining bases kan je als terran gewoon een oneindige stroom units pompen.. waarbij je als zerg exponentieel meer bases nodig hebt omdat de units zo cost ineffective zijn.. hij had eerder moeten techen naar BL denk ik. .?
Nou, hij deed de stijl van July. Hij stopte rond 50 drones en ging toen constant aanvallen, wanneer die zich veilig voelde maakte hij nog 20 drones. Het probleem was meer dat door de constante aggresie hij geen gas had voor upgrades EN de brood lord switch. Hij koos voor brood lord switch en dat is eigenlijk all in. Was hem nog bijna gelukt ook :P maar met wat goeie drops heb ik toch nog gewonnen.
Wat ik toch wel mis, is de grote schaal van de battles en geavanceerdheid van de interface. Dit komt omdat ik sinds jaren supreme commander speel, waar unit caps van 1000 (of meer) niet ongewoon zijn... Moest ook weer even wennen dat je niet onuitputtelijke resources hebt. Ook mis ik de schaal tussen units onderling. Tuurlijk, een battlecruiser is veel groter als een basic air unit, maar in supreme commander is een experimental bijvoorbeeld gigantisch (monkeylord/fatboy anyone?) veel groter als normale units. Ben blij dat ik even de demo geprobeerd heb voordat ik blindelings 40 euro eraan zou uitgeven. Het is in essentie natuurlijk een van de betere RTS'en in lange tijd, maar supreme commander voelt gewoon zo 'next-gen' aan (schaal/strategic zoom/engine die ieder projectiel afzonderlijk berekend/naval units etc.). En ik heb toch aardig wat RTS games gespeeld door de jaren heen, van Total Annihilation tot supreme commander 2 (deel 1 is beter...). Eigenlijk heeft supreme commander de boel dus voor mij verziekt; je wordt al snel verwend door de totaal andere benadering van het strategy genre i.v.m. de concurrentie. Ik kan dus nu niet tegen vrienden Starcraft II spelen, zoals ik vroeger tegen ze Brood War speelde. Wat me wel aanstaat is de sfeer, het is veel levendiger als supreme commander, zoals bijv. m'n groepjes marines die schreeuwden en riepen om hulp toen ze ver van mn basis aangevallen werden.
Supreme commander is gewoon een casual spelletje waarbij je een leger maakt en gigantische shit en dan OMG roept en dat is het wel. Geen strategie. Eigenlijk moeten ze er real time explosions and tons of gigantic units and oter stuff game van maken ipv RTS. (dat was mijn indruk dan toen ik het speelde)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2011 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Luxicon schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:39:
Ik zou trouwens een mix van Speedlings Banelings & Muta proberen.
Doe zelf meestal iets van 14 pool 14 gas 14 hatch.
Zou rond de 5 minuten een Overlord over z'n base laten vliegen om te zien hoe of wat.
Je ziet vaak wel aan het aantal Marines (en Mauraders misschien) wel wat hij van plan is.

Kan zijn dat hij Factory's heeft voor tanks, maar je kunt misschien ook denken aan Banshees.
Al hoor ik van mensen in master dat Marines je Overlord killen, voordat je ook wat wat nuttigs scout?

Gaat lekker in gold, mijn probleem is juist vs Protoss.
Voelt haast aan alsof Zerg units nutteloos zijn, haha.
Maar ben veel oefenen met Infestors.
Mijn mantra is dan ook 1 zergling is verwaarloosbaar, maar 30 lings kunnen heus wel wat stalkers opeten!

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister teruggezet uit de silver naar brons,omdat ik telkens van gold league verloor :S, maar bronze slaat nergens op. Het enige wat je moet doen als zerg kijke of ze niet voor air gaan en dan gewoon met banelings en speedlings gaan rond rennen. sta nu al 8wins tegen 2 losses XD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Ik heb zojuist wat high templars gesignaleerd.

Ze gaan zo over mijn bunkertje thuis heen stormen :P

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahahahahaha wat een heerlijke defence fail @ 4:13 YouTube: ‪The Litterbox Episode 4, 3-23-11, Starcraft 2 Fails‬‏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe grappig.. LOL die eerste faal.. Het lijkt net alsof hij wist dat die banelings kwamen en hij larve expres niet naar drones had gemorphed om ze nog te beschermen tegen banelings.. na die banelings inneens 11 drones in production :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empror1
Haha ja staat je mule dan tussen de DT's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Empror1 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 09:38:
[...]

Haha ja staat je mule dan tussen de DT's.
Dat heeft volgens mij elke terran wel een keer gehad^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:00:
[...]

Dat heeft volgens mij elke terran wel een keer gehad^^
Nog niet meegemaakt. Wel vaak het tegenovergestelde: Een Scan op je eigen mineral line IPV Mule 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://dl.dropbox.com/u/1...20vs%20VirusBBQ.SC2Replay

Ik vs VirusBBQ(Grandmaster top 100)

Ik speelde zo goed <3

Nog een TvT waar ik lekker speelde.

http://dl.dropbox.com/u/1...sed%20vs%20Xion.SC2Replay

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2011 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian1454
  • Laatst online: 28-06-2017
mooie game, maar de zerg speelde niet echt top ofzo 8)7
ik heb hem volgens mij maar één keer zien harassen met zijn mutas, het grootste gedeelte van de tijd liet hij ze maar een beetje rondflapperen op hun plaats.
verder bleef hij veeeeel te lang steken op ling/baneling/muta en kwam hij pas later met infestors aan (die hij allemaal liet doodgaan xD).
uitstekende game door de terran speler, mooie splits en uitstekend getimde en uitgevoerde expansions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brian1454 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 17:36:
[...]

mooie game, maar de zerg speelde niet echt top ofzo 8)7
ik heb hem volgens mij maar één keer zien harassen met zijn mutas, het grootste gedeelte van de tijd liet hij ze maar een beetje rondflapperen op hun plaats.
verder bleef hij veeeeel te lang steken op ling/baneling/muta en kwam hij pas later met infestors aan (die hij allemaal liet doodgaan xD).
uitstekende game door de terran speler, mooie splits en uitstekend getimde en uitgevoerde expansions.
Hij was niet in de positie om te harassen met mutas, zijn 4th stond constant onder druk, volgens mij ben ik niet gestopt met aanvallen. Het probleem was dat hij in het begin die 30 zerglings weggoide voor maar 10 marines, daardoor kon hij maar net mijn 2e aanval afhouden en vanaf dat moment heb ik dus constant druk gezet. Normaal zou hij counteren met speedlings op mijn 4th/3rd en harassen met mutas maar daar had hij gewoon de units niet voor. De rede dat je zo makkelijk kan counteren op Meta en dat mutas in 0,1 seconde in je base zijn en veilig weg kunnen komen maakt cross positions ook aardig zerg favored, maar hij maakte 1 foutje en dat zorgde ervoor dat hij dus niet kon harassen en tijd had om te dronen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Gisteren zitten kijken, vooral die TvT kan ik nog veel van leren :D. Volgens mij was het trouwens wel een beetje geluk dat je direct het juiste antwoord op zijn early banshee had, aangezien je dit volgens mij nog niet gescout had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TjaBske schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:37:
[...]

Gisteren zitten kijken, vooral die TvT kan ik nog veel van leren :D. Volgens mij was het trouwens wel een beetje geluk dat je direct het juiste antwoord op zijn early banshee had, aangezien je dit volgens mij nog niet gescout had?
hmm? Ik scoutte het gewoon met scan, zijn positie van de starport en de late tech lab zorgde ervoor dat ik meteen een ebay neergooide en 10 seconde later wist ik het 100 procent zeker met viking scout, daardoor heeft die ook cloack gecancelled. Ik was trouwens eerst van planz elf banshee te gaan maar hij scoutte mijn gases :P mind games. Ik wist trouwens dat hij ging droppen bij mijn 2e scan aangezien de positie van zijn leger niet klopte en hij al een medivac had.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgian1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-09 13:35
Hoi allemaal,

Ik ben een bronze league speler en speel meestal protos.
Ik vroeg me af welke build andere protos spelers zoal gebruiken tegen een terran tegenstander en waar ze vooral opletten tijdens het potje.

Moocraft castte één van men recente potjes tegen een terran tegenstander.
http://www.youtube.com/watch?v=HGkjXyRwbro

Als iemand enkele tips voor me heeft of opmerkingen over men gebruikte build laat me die maar weten zo kan ik bijleren en misschien ooit eens weggeraken uit bronze.

Ben momenteel rank 6 in mijn division.

Met vriendelijke groeten,

Belgian1 aka Zerotalent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empror1
belgian1 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 13:29:
Hoi allemaal,

Ik ben een bronze league speler en speel meestal protos.
Ik vroeg me af welke build andere protos spelers zoal gebruiken tegen een terran tegenstander en waar ze vooral opletten tijdens het potje.

Moocraft castte één van men recente potjes tegen een terran tegenstander.
http://www.youtube.com/watch?v=HGkjXyRwbro

Als iemand enkele tips voor me heeft of opmerkingen over men gebruikte build laat me die maar weten zo kan ik bijleren en misschien ooit eens weggeraken uit bronze.

Ben momenteel rank 6 in mijn division.

Met vriendelijke groeten,

Belgian1 aka Zerotalent
Kan je 1 van je replays uploaden of vanuit first person view recorden want dan is het een stuk makkelijker om te annalyseren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgian1
Empror1 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 13:44:
[...]

Kan je 1 van je replays uploaden of vanuit first person view recorden want dan is het een stuk makkelijker om te annalyseren ?
Hier heb ik 5 replays geupload staan ook de betreffend potje van de cast

http://www.d2dgamer.com/i...=31&id=3707&limitstart=12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
belgian1 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 13:29:
Geskipped naar het eind, zag de GG van je tegenstander.

Als je echt geinteresseerd bent in bijleren moet je replays posten waarin je verliest.
Replays waarin je wint zijn waardeloos voor dat doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgian1
djengizz schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:02:
[...]

Geskipped naar het eind, zag de GG van je tegenstander.

Als je echt geinteresseerd bent in bijleren moet je replays posten waarin je verliest.
Replays waarin je wint zijn waardeloos voor dat doel.
Zal vanavond eens in men replays zoeken als ik thuis ben. Ben nu op men werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
belgian1 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:08:
Zal vanavond eens in men replays zoeken als ik thuis ben. Ben nu op men werk.
Niet vervelend bedoeld hoor, soms is het ook gewoon leuk om een replay te delen en dat moeten mensen ook blijven doen (tnx Endorse ;)).

Maar om te leren zul je nooit de belangrijkste pijnpunten boven water kunnen halen als je niet verliest.
Who knows, misschien won je wel omdat je tegenstander gewoon erg veel slechter was dan jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je in brons zit zijn er volgens mij ook best een hoop voor de hand liggende dingen die je kunt doen. En als je die doet dan zit je wss ook niet meer in brons.

(toss, terran) Bronze guide to becoming silver
1. Macro zorg ervoor dat je constants miners bouwt totdat je er 16-24 +6 voor gas hebt.
2. Zorg ervoor dat je al je resources zo laag mogelijk houd zonder dingen the que'en.
3. Voorkom supply blocks.
4. Blijf units maken.
5. Voer dezelfde build uit en verbeter deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 12:30:
[...]

hmm? Ik scoutte het gewoon met scan, zijn positie van de starport en de late tech lab zorgde ervoor dat ik meteen een ebay neergooide en 10 seconde later wist ik het 100 procent zeker met viking scout, daardoor heeft die ook cloack gecancelled. Ik was trouwens eerst van planz elf banshee te gaan maar hij scoutte mijn gases :P mind games. Ik wist trouwens dat hij ging droppen bij mijn 2e scan aangezien de positie van zijn leger niet klopte en hij al een medivac had.
... Nja dat soort dingen zie ik dus nog echt niet :(. Valt nog veel te leren voor me zullen we maar zeggen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empror1
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:24:
Als je in brons zit zijn er volgens mij ook best een hoop voor de hand liggende dingen die je kunt doen. En als je die doet dan zit je wss ook niet meer in brons.

(toss, terran) Bronze guide to becoming silver
1. Macro zorg ervoor dat je constants miners bouwt totdat je er 16-24 +6 voor gas hebt.
2. Zorg ervoor dat je al je resources besteed zonder dingen the que'en.
3. Voorkom supply blocks.
4. Blijf units maken.
5. Voer dezelfde build uit en verbeter deze.
Hierop Aanhakend:
6. Gebruik zoveel mogelijk short keys voor het bouwen van gebouwen en units.
7. Zorg dat bouwventjes al staan waar je het gebouw wilt als je genoeg minerals hebt.
8. Gebruik altijd de shift key om na een bouw command je ventje weer direct te laten mijnen.
9. Stel je F toetsen in voor het mappen van cruciale gebieden.
10. Zorg dat je triggers voor jezelf maakt (direct als gateway klaar is bouw ik Cybernatics core, direct als Cybernatics core klaar is begin ik warpgate research, zet ik een pylon neer en bouw ik een stalker)
11. Misschien iets meer advanced maar kijk ook hoe lang gebouwen duren voordat ze klaar zijn en gebruik de ingame klok om het bij te houden (Daarmee voorkom je dat vergeet miners in gas te zetten bv).
12. Kijk niet steeds alleen naar wat er gebeurd op het main scherm maar let op je minimap en supply.
13. Bekijk eens wat videos met basisuitleg.

Er zijn er vast nog veel en veel meer die ik nu vergeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiewimie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2022
F toetsen voor mappen? Hoe doe ik dat? Ben wel al silver maar kom maar niet in gold.. Sta al weken in de top 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 19:03

Rannasha

Does not compute.

Timmiewimie schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:26:
F toetsen voor mappen? Hoe doe ik dat? Ben wel al silver maar kom maar niet in gold.. Sta al weken in de top 2
CTRL+F2 (F3, F4 of F5) om een locatie op te slaan. Dan op F2 (F3, F4 of F5) drukken om terug te springen naar die locatie. Het is handig om het rally point van al je units of je belangrijkste warp-in pylon (als Toss) op die manier te bookmarken, dan kun je snel nieuwe units aan je control groups toevoegen. Daarnaast kun je belangrijke plekken, zoals je main, opslaan om er snel naar terug te springen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiewimie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2022
haha speel nu aantal maanden sc2 en ik had daar dus nog nooit van gehoort! Thanks gasten! Straks thuis zeker proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empror1
Timmiewimie schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:26:
De standaard instellingen zijn als volgt maar je kunt ze beter op F1-F4 zetten.
Set Location 1 = Ctrl + F5
Set Location 2 = Ctrl + F6
Set Location 3 = Ctrl + F7
Set Location 4 = Ctrl + F8
Set Location 5 = Ctrl + Shift + F5
Set Location 6 = Ctrl + Shift + F6
Set Location 7 = Ctrl + Shift + F7
Set Location 8 = Ctrl + Shift + F8

Move screen to set location:
Location 1 = F5
Location 2 = F6
Location 3 = F7
Location 4 = F8
Location 5 = Shift + F5
Location 6 = Shift + F6
Location 7 = Shift + F7
Location 8 = Shift + F8
Pagina: 1 ... 42 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zie voor pro-gaming en toernooien ook: Starcraft 2 Pro-gaming & Toernooien.