"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Laten we wel ontopic blijven
En die maps zijn... retarded
Warhammer en PC games en lego
Was nog best een dingetje in de SC2 scene, de constante DDoS op Destiny. Gast is beyond scriptkiddy, dat maakt het zo hilarisch.
Gister verloren van een zerg, ik schaam me als tos...
Ben gelijk geraged en ben wat anders gaan spelen.
je maakt een grapje zeker?Arnevld schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:09:
Ja, maar ik vond het niet echt op het topic aansluiten maargoed
Gister verloren van een zerg, ik schaam me als tos...
Ben gelijk geraged en ben wat anders gaan spelen.
Is echt hilarisch ja.apNia schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:08:
Je weet dat ROOT Destiny een SC2 speler is Arne?
Was nog best een dingetje in de SC2 scene, de constante DDoS op Destiny. Gast is beyond scriptkiddy, dat maakt het zo hilarisch.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Het is echt grappig.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
dank je outcast
ik vind het helemaal geweldig en geen sarcasm haha dat stukje mom haha
Verwijderd
Ooit gehoord van spanishiwa?djengizz schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:36:
[...]
Je moet dan natuurlijk wel op de juiste manier reageren op wat je tegenstander doet en daar zit ook vaak het probleem. Als je gewoon blind expo-ed en 40 drones maakt dan vraag je een beetje om problemen. Dit geldt ook niet alleen voor de lagere levels: op hoger nivo scouten ze dit en straffen ze je gebrek aan units ook af alleen is het daar als een reactie i.p.v. dat ze blind elke game rushen.
13 hatch, 15 pool, drone to 40 and then take all gasses. defend with queens.
hiermee (natuurlijk niet alleen hiermee) is hij top 50 in de grandmaster league van amerika.
-Spanishiwa doet dit lang niet altijd (bv. nooit meer in ZvZ)Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:59:
[...]
Ooit gehoord van spanishiwa?
13 hatch, 15 pool, drone to 40 and then take all gasses. defend with queens.
hiermee (natuurlijk niet alleen hiermee) is hij top 50 in de grandmaster league van amerika.
-Hij maakt spines en extra queens (in mijn voorbeeld niet)
-Hij reageert op wat hij scout en wanneer nodig maakt hij defense voor de 44 drones
Mijn voorbeeld was om duidelijk te maken dat als je gewoon expo-ed en blind 40 drones maakt je wel eens dood kan gaan. Daarmee zeg ik niks vreemds toch?
Verwijderd
T is wel een pracht build, zeker tegen all in's.
ROOTDestiny is trouwens geen Root meer, het is nu deel van Complexity Gaming,.
Updates graag
Daarnaast zijn er (af en toe) ook nog andere spellen zoals LoL, Minecraft en ik heb ook net Magicka gekocht... (voor nog geen 4 euro kon ik dat niet laten liggen)
Laatste tijd moet ik wel tegen top silver, dus ik denk wel dat die promo er aan komt.
[ Voor 27% gewijzigd door Gropah op 22-06-2011 15:49 ]
De potjes daarna redelijk makkelijk kunnen winnen tegen favored opponents, which is good I guess
Geen idee waar cheese op slaat? Zoals ik het begrijp in de meeste gevallen, easy win tactics door snel te rushen?
[ Voor 9% gewijzigd door zwik op 22-06-2011 16:34 ]
Speel online tegen vrienden van me stuk of 30 in totaal.
Heb nog geen games random online gedaan behalve in de beta, ik zuig nogsteeds en ik hekel cheese
Het is nogsteeds een enorme demotiverende factor voor mensen die net beginnen met online ladderen.
Op het moment dat ze online komen compleet gefacerolled worden en dan maar sticken tot de single player.
Achja, ik kan alleen maar zeggen blijf oefenen
Verwijderd
Maar ik vindt het niet leuk "nog".
Dus ik speel liever gewoon elke avond tegen random 8/9 vrienden en dan van 2vs2 tot 3vs3 en 1vs1 en ffa en gewoon lekker spelen zoals je wilt natuurlijk.
Maar dat je ook wel is 52min potjes hebt.
Verder heb ik in de beta weinig last van cheese gehad toen kwam ik ook in de platinum league? ( of dat goed is mag joost weten
Ik ga vast wel online spelen alleen tot nu toe nog geen zin in gehad.
Komt vanzelf wel
Nu ik zie dat er andere maps komen en dat S3 eraan komt, is het toch wel weer intressant om weer volle bak aan de gang te gaan
Weet niet zeker of je het goed begrijpt RaseriaN, daarom zeg ik het maar. Maar een reset gaat je niet helpen sneller gold te bereiken.Qzar schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:53:
Ik wil inderdaad ook dat S3 begint, nog even een beetje oefenen en dan hopelijk gold league
[ Voor 42% gewijzigd door apNia op 22-06-2011 17:49 ]
[ Voor 91% gewijzigd door apNia op 22-06-2011 17:49 ]
Naja je krijgt een nieuwe placement match die je eventueel in een nieuwe league kan plaatsen. Ik denk dat je meer moet kijken naar je MMR (welke league/rank is je tegenstander?) om te kijken wat de uitkomst daarvan word.apNia schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:49:
[...]
Weet niet zeker of je het goed begrijpt RaseriaN, daarom zeg ik het maar. Maar een reset gaat je niet helpen sneller gold te bereiken.
Je wordt alleen gematched tegen een gelijkwaardig speler
Als die er niet zijn dichste erbij, dus hoger of lager.
Maar beide kunnen leiden tot een promote, een vriend van me verloor zijn S2 placement en kwam in een hogere league dan voorheen dus het zegt uiteindelijk niet.
Er zijn al 100 topics over op TeamLiquid , ik suggereer dat je die doorneemt zoek op understanding how MMR works of iets in die richting.
Keer een hele wetenschappelijk onderbouwde uitleg gevonden.
Ja maar dat is meer een formaliteit om je weer op de ladder te krijgen volgens mij. Want je kan er volgens mij niet veel informatie uit halen of iemand beter is geworden, niet meer dan uit een normale match iig.DeX schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:54:
[...]
Naja je krijgt een nieuwe placement match die je eventueel in een nieuwe league kan plaatsen. Ik denk dat je meer moet kijken naar je MMR (welke league/rank is je tegenstander?) om te kijken wat de uitkomst daarvan word.
Replay TvsZ
Deze match tegen zerg ging goed! Ik op safe speelde door te bunkeren, maar hij hield veel expansies tegen. Op een gegeven moment gescout ik weinig maar wat ik scouten en waarnam nam ik wel op door counter units te maken.
Ik moet mij zelf nog verbeteren op:
- Scouten
- Micro en macro
- Het eisen van de map?
Dit is inderdaad erg logisch. Niet eens over nagedacht.Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 18:01:
doen ze voor de inactieve mensen.
Je geeft het zelf eigenlijk al aan, vooral scouten. Dat Zerg map control heeft dat is volgens mij redelijk standaard. Aangezien je een paar had gescanned dat heel zijn leger in het midden van de map stond had je hem ook kunnen gaan irriteren met wat medivac drops, op die manier loopt hij veel inkomsten mis of moet hij zijn leger gaan verdelen.MuVo schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:09:
Het gaat de laatste tijd een stuk beter in Bronze! Ik win steeds meer games van zowel Protoss en Zerg.
Replay TvsZ
Deze match tegen zerg ging goed! Ik op safe speelde door te bunkeren, maar hij hield veel expansies tegen. Op een gegeven moment gescout ik weinig maar wat ik scouten en waarnam nam ik wel op door counter units te maken.
Ik moet mij zelf nog verbeteren op:
- Scouten
- Micro en macro
- Het eisen van de map?
Jup, in het heel kort: het is een Bayesiaanse aanpak, waarbij je MMR score met een variantie afhankelijk van hoe consistent je speelt en hoe goed de tegenstander is. Iedere zoveel matches wordt je vorige score als prior verrekend met je resultaten (dus de delta t.o.v. je tegenstander's MMR rekeninghoudend met variantie en hoe groot het verschil in de match was tussen winnaar en verliezer) om een nieuwe MMR te berekenen.Arnevld schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:57:
Het gaat uiteindelijk alsnog om je eigen MMR, niks met die van je tegenstander.
Je wordt alleen gematched tegen een gelijkwaardig speler
Als die er niet zijn dichste erbij, dus hoger of lager.
Maar beide kunnen leiden tot een promote, een vriend van me verloor zijn S2 placement en kwam in een hogere league dan voorheen dus het zegt uiteindelijk niet.
Er zijn al 100 topics over op TeamLiquid , ik suggereer dat je die doorneemt zoek op understanding how MMR works of iets in die richting.
Keer een hele wetenschappelijk onderbouwde uitleg gevonden.
Als je MMR boven een bepaalde waarde zit en je varantie klein is en het ten minste 98% (fitted guess door TL leden) zeker weer dat je bij een andere schuivende fractie hoort, wordt je in die league geplaatst.
Na de eerste season match werd in ieder geval je dan actuele MMR berekend en werd je in een league geplaatst. Als je dus op een grens zat, kan je dus op dat moment wel nét degraderen of promoveren.
Maar je voorgaande MMR en variantie is nog steeds het belangrijkst, en die éné match is gewoon leuk en aardig, maar weegt niet zwaarder dan andere.
http://imageshack.us/photo/my-images/828/julyzerg.jpg/
[ Voor 30% gewijzigd door Bert2000 op 22-06-2011 21:11 ]
Is het mogelijk je MMR ergens te zien zodat je weet of je binnenkort gepromote wordt?djunicron schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:52:
[...]
Jup, in het heel kort: het is een Bayesiaanse aanpak, waarbij je MMR score met een variantie afhankelijk van hoe consistent je speelt en hoe goed de tegenstander is. Iedere zoveel matches wordt je vorige score als prior verrekend met je resultaten (dus de delta t.o.v. je tegenstander's MMR rekeninghoudend met variantie en hoe groot het verschil in de match was tussen winnaar en verliezer) om een nieuwe MMR te berekenen.
Als je MMR boven een bepaalde waarde zit en je varantie klein is en het ten minste 98% (fitted guess door TL leden) zeker weer dat je bij een andere schuivende fractie hoort, wordt je in die league geplaatst.
Na de eerste season match werd in ieder geval je dan actuele MMR berekend en werd je in een league geplaatst. Als je dus op een grens zat, kan je dus op dat moment wel nét degraderen of promoveren.
Maar je voorgaande MMR en variantie is nog steeds het belangrijkst, en die éné match is gewoon leuk en aardig, maar weegt niet zwaarder dan andere.
nee, gewoon blijven winnen is het adviesQzar schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:11:
[...]
Is het mogelijk je MMR ergens te zien zodat je weet of je binnenkort gepromote wordt?
[ Voor 8% gewijzigd door Bert2000 op 22-06-2011 21:12 ]
Verwijderd
Gewoon blijven winnen totdat je tegen belachelijke sterke tegenstanders komt en dan wordt je in een hoger league geplaatst.
Het is misschien heel lame
Kan niet echt een datum vinden..
Dan weet je je MMR nog niet, aangezien je niet in GM zitVerwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:20:
Je kan wel redelijk je MMR zien wanneer je al je bonus punten hebt gebruikt en je in master zit. Ik speel bijvoorbeeld alleen vs mensen rond de 1500/1600 punten nu. En soms met wat uitschieters vs gm/pro's en vs low masters. Weet niet of dit ook met lagere leagues zo is
heb ik ook eens gedaan, winstreak van 27 ofzozonglew00 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:26:
Op Teamliquid.net stond een complete analyse van de MMR-systeem.
Gewoon blijven winnen totdat je tegen belachelijke sterke tegenstanders komt en dan wordt je in een hoger league geplaatst.
Het is misschien heel lamemaar een maat van me die heeft zichzelf in van master => bronze geduwd, en sindsdien wordt hij door iedereen geflamed want de tegenstanders(diamond/master) denken dat ze verliezen van een bronze. Winning streak van 23 ofzo...
Verwijderd
Jawel toch, aangezien het overgrote deel van mijn tegenstanders rond de 1600 punten zitten. Ik heb 1600 punten dus ik speel tegen mensen van 1600 punten, mijn MMR=1600 punten? Natuurlijk heb je uitschieters vs pro's en low masters enzo.Bert2000 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:51:
[...]
Dan weet je je MMR nog niet, aangezien je niet in GM zit
Als dat het geval was, dan kon men met de nu geïnvesteerde moeite alles al helemaal doorrekenen. Maar dat is dus niet zo.Qzar schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:11:
[...]
Is het mogelijk je MMR ergens te zien zodat je weet of je binnenkort gepromote wordt?
Dit wordt geheim gehouden om te zorgen dat mensen het niet gaan misbruiken. De beste maat schijnt het verschil in de post-match punten te zijn. Maar league en MMR loopt niet gelijk. Niet na iedere match wordt de MMR herberekend. Het aantal matches hiertussen wordt steeds langer, tenzij de variantie zó groot wordt dat je MMR daar ten opzichte van niet meer plausibel is, dan forceer je een (iets) snellere herindeling.
Dit doen wel meer mensen. Speel je op dat niveau, dan is veelal je variantie redelijk laag. Bouw je crossmap opeens gewoon geen workers maar verdeel je wat zooi over de map en speelt je tegenstander hard door? Dan krijg je mega score verschillen en val je zo omlaag naar inderdaad b.v. Bronze.Het is misschien heel lamemaar een maat van me die heeft zichzelf in van master => bronze geduwd, en sindsdien wordt hij door iedereen geflamed want de tegenstanders(diamond/master) denken dat ze verliezen van een bronze. Winning streak van 23 ofzo...
En vanaf daar weer gewoon je normale niveau spelen helpt je inderdaad pas na een match of 32 weer omhoog.
Ik ken ook wel mensen die voor ~6 wins gingen op Bronze (hoorde in Diamond, toen nog het hoogste) met een rush zodat de score verschillen niet heel hoog konden zijn (niet zo hoog als een late game match). Vervolgens gingen ze dan helemaal NIETS doen. Bronze spelers vallen je toch niet aan de eerste 9 minuten, of ze rushen juist. Rush gewoon verdedigen en dan winnen met micro, of na 12 minuten (niet minen) GG roepen en met een super verschil verliezen om in Bronze te blijven. Zit je op zoveel wins dat je alle portaits hebt en een rank 1 Diamond speler bent geworden met 5000 wins? Nice, job well done.
Waarom niet meteen zo spelen? Zonde, dan ben je je hele bonus pool daar aan het verprutsen. Gewoon hard spelen op niveau werkt dan beter. Geeft meteen mooi aan dat punten =/= MMR schatting.
[ Voor 49% gewijzigd door djunicron op 22-06-2011 22:58 ]
(emphasis mine)djunicron schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 22:53:
[...]
Dit doen wel meer mensen. Speel je op dat niveau, dan is veelal je variantie redelijk laag. Bouw je crossmap opeens gewoon geen workers maar verdeel je wat zooi over de map en speelt je tegenstander hard door? Dan krijg je mega score verschillen en val je zo omlaag naar inderdaad b.v. Bronze.
En vanaf daar weer gewoon je normale niveau spelen helpt je inderdaad pas na een match of 32 weer omhoog.
Ik ken ook wel mensen die voor ~6 wins gingen op Bronze (hoorde in Diamond, toen nog het hoogste) met een rush zodat de score verschillen niet heel hoog konden zijn (niet zo hoog als een late game match). Vervolgens gingen ze dan helemaal NIETS doen. Bronze spelers vallen je toch niet aan de eerste 9 minuten, of ze rushen juist. Rush gewoon verdedigen en dan winnen met micro, of na 12 minuten (niet minen) GG roepen en met een super verschil verliezen om in Bronze te blijven. Zit je op zoveel wins dat je alle portaits hebt en een rank 1 Diamond speler bent geworden met 5000 wins? Nice, job well done.
Ehm, het verschil in game-score aan het eind van de match heeft geen invloed op de verkregen hoeveelheid punten. Het gaat enkel om winst of verlies en de relatieve rating van de 2 spelers.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Je hebt wel gelijk maarja, het is niet 100% accuraat maar geef het een variabele van +/- 10%Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 22:27:
[...]
Jawel toch, aangezien het overgrote deel van mijn tegenstanders rond de 1600 punten zitten. Ik heb 1600 punten dus ik speel tegen mensen van 1600 punten, mijn MMR=1600 punten? Natuurlijk heb je uitschieters vs pro's en low masters enzo.
Als gemiddeld tegen 1600 punten master speelt dan zal je mmr daar wel liggen!
Zo wist ik het ook vorige keer dat ik toen nog rond de 3.7K speelde nu ondertussen dramatisch slechter
En dat allemaal voor wat portretjes? Je moet er maar zin in hebben.djunicron schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 22:53:
[...]
Waarom niet meteen zo spelen? Zonde, dan ben je je hele bonus pool daar aan het verprutsen. Gewoon hard spelen op niveau werkt dan beter. Geeft meteen mooi aan dat punten =/= MMR schatting.
Mijn Terran tegenstander werd helemaal gek.
Banshee snipe met een Phoenix.
Afleiden met viodray in main en tegelijkertijd een techlab dat in research is vernietigen.
Af en toe 4-6 zealots in de mineralline droppen
2 HT's in wapr prismmatty___ schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 07:44:
Gisteren voor het eerst flink uitgepakt met warpprism.
Mijn Terran tegenstander werd helemaal gek.
Banshee snipe met een Phoenix.
Afleiden met viodray in main en tegelijkertijd een techlab dat in research is vernietigen.
Af en toe 4-6 zealots in de mineralline droppen
Storms op mineral line
Inladen en wegvliegen.
Repeat.
Zijn 2 storm voldoende om harvesters te killen?DeX schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 08:01:
[...]
2 HT's in wapr prism
Storms op mineral line
Inladen en wegvliegen.
Repeat.
Ik zit al in Gold en ik weet dat het me niet helpt, maar bedoelde meer dat het een kicker voor me is om weer aan de gang te gaan. Gaat zeker niet makkelijker worden, aangezien ik roestig as hell ben gewordenapNia schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:49:
Weet niet zeker of je het goed begrijpt RaseriaN, daarom zeg ik het maar. Maar een reset gaat je niet helpen sneller gold te bereiken.
1 storm is in principe genoeg (doet 80 damage), maar omdat de damage niet in een keer gedaan wordt en de workers nogal wat rondbewegen (zelfs als de speler ze niet handmatig wegpulled) en omdat je niet de hele mineral line met 1 storm kunt bedekken, is het beter om 2 storms te gebruiken.matty___ schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 08:04:
[...]
Zijn 2 storm voldoende om harvesters te killen?
Overigens gaat Warp Prism harass tegen Terrans normaal niet zo goed werken. Vrijwel iedere Terran heeft een reactor-Starport en als hij nog geen Vikings heeft tegen Colossus, dan is er zo eentje gemaakt. Zowel Phoenixen als Void Rays zijn niet super tegen Vikings.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
ok thx voor de tips.Species5618 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 08:59:
[...]
1 storm is in principe genoeg (doet 80 damage), maar omdat de damage niet in een keer gedaan wordt en de workers nogal wat rondbewegen (zelfs als de speler ze niet handmatig wegpulled) en omdat je niet de hele mineral line met 1 storm kunt bedekken, is het beter om 2 storms te gebruiken.
Overigens gaat Warp Prism harass tegen Terrans normaal niet zo goed werken. Vrijwel iedere Terran heeft een reactor-Starport en als hij nog geen Vikings heeft tegen Colossus, dan is er zo eentje gemaakt. Zowel Phoenixen als Void Rays zijn niet super tegen Vikings.
hij ging voor de battlecuisers dus geen vikings gezien maar goed was maar silver en hij speeld nogal slecht.
Maar was desalniettemin een vermakelijke match
Verwijderd
Heeft iemand hier ervaring met een mechanisch toetsenbord? mijn toetsenbord is namelijk een beetje aan het dood gaan
Houd er wel rekening mee dat het iets meer lawaai opleverd, maar goed... Geluid van games en muziek leveren de oplossing
BTW met toetsenborden blijf ik wel bij: Probeer het gewoon. Voelt het de eerste keer al goed typen, dan heb je een goede te pakken.
Nog iets. Als je kunt kiezen tussen PS2 en USB, kies dan PS2. USB werkt met verversing, waardoor het max aanslagen op zo'n tobo ongeveer 125HZ is. Dit lijkt van: agh joh boeie, maar er zijn genoeg tobo's die ik op USB heb gehad waarbij ik een soort lagg merkte, waarschijnlijk door de USB. Het geeft minder mogelijkheden met macro enzo, maar als je die niet nodig hebt...
lees dit even door, staat vol met info
[ Voor 6% gewijzigd door Gropah op 23-06-2011 21:16 ]
Verwijderd
Leuk bord, zeer zeker stevig, maar ik heb wel een duidelijke andere voorkeur. Je doet jezelf tekort om niet even de logitech K750 Solar te proberen.
http://www.logitech.com/e...ard/devices/k750-keyboard
Ik heb zelden zo'n responsief prettig in te drukken bord gehad. En ik heb er veel gehad / geprobeerd.
Misschien moet ik em eens goed reviewen en benadrukken waarom ik het zo'n goed bord vind, ook zeker voor het spelen van SC2.
Overigens, er zit volgens mij geen rubber onder de knop bij de K750, maar een verend mechanisme. Is het dan ook niet mechanisch? Response is echter niet belachelijk hoog, maar volgens mij wel hoger dan van goedkopere USB bordjes. Dit is met veel van de Logitech high end keyboards overigens. Ik merk redelijk wat verschil in de response van een Ultra X bordje en een G15 b.v. Bij PS2 had je altijd het issue dat je niet teveel knoppen tegelijk in kon drukken en dat de keyboards nog wel eens de volgorde van aanslag door de war haalde. (of ik heb gewoon belachelijk veel slechte keyboarden gehad).
hier zit een mooie discussie bij over de switches:Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 21:15:
Ja had ik net ook al gegoogled ^^ Ik denk dat ik gewoon voor de filco ga, heb alleen nog geen idee welke switch ik ga nemen.
productreview: Steelseries 6Gv2 review door DMC90
heb zelf een filco brown switch en ben erg tevreden. reden om ik voor de filco ben gegaan en niet de 6gv2 was dat ik onder OSX speel en de steelseries daar niet goed werkt ivm de mediatoets die eigenlijk de apple key zou moeten zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door matty___ op 24-06-2011 07:22 ]
Dat kan wel. maar daar kijk ik erg tegen op. Heb 1x 1 toets de cap vanaf gehaald en dat was een pokke werk om er weer op te zetten, moet er niet aan denken dat ik dat bij alle 108 moet doen.tehsojiro schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:22:
Kun je de keycaps er niet van af halen om de boel schoon te maken? Bij de G6 kan dat wel en dat maakt het schoonmaken erg makkelijk. Ik moet wel elke keer nadat ik rage een hoop keys er weer op zetten
BTW: dit gevoel heb ik echt op het moment:

[ Voor 11% gewijzigd door Gropah op 24-06-2011 10:22 ]
Volgens mij zit PS2 tegenewoordig niet echt meer op moederborden.Gropah schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 21:06:
IkNog iets. Als je kunt kiezen tussen PS2 en USB, kies dan PS2.
Dan komen we vanzelf wel hoger! Als ik je zie dit weekend in GoT spreek ik je ff aan
volgens mij heb je nog steeds 1 port. Alleen met ps/2 heb je nkey rollover...Gohan-san schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 10:50:
[...]
Volgens mij zit PS2 tegenewoordig niet echt meer op moederborden.
[ Voor 11% gewijzigd door tehsojiro op 24-06-2011 11:09 ]
ok je speelt tegen gold. win je daar van? en hoe vaak verlies je nog tegen bronze spelers?Gropah schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:25:
[...]
Dat kan wel. maar daar kijk ik erg tegen op. Heb 1x 1 toets de cap vanaf gehaald en dat was een pokke werk om er weer op te zetten, moet er niet aan denken dat ik dat bij alle 108 moet doen.
BTW: dit gevoel heb ik echt op het moment:
Verwijderd
Kan je dan niet beter gaan oefenen met elkaar en dat er een paar ''goede'' spelers (plat+ oid) toekijken en tips geven?apNia schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 10:53:
Guussie jij en ik moeten gewoon gaan oefenen
Dan komen we vanzelf wel hoger! Als ik je zie dit weekend in GoT spreek ik je ff aan
Ik denk dat guussie en ik routine missen, niet zozeer theoretische feedback. Ik iig as of now. (te vaak gaten in m'n warpcycles laten vallen, vergeten probes te bouwen)
Ik heb net (6 maand) een nieuwe PC en daar zitten nog steeds PS2 connectoren op het mobo voor tobo. Muis weet ik zo niet.Gohan-san schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 10:50:
[...]
Volgens mij zit PS2 tegenewoordig niet echt meer op moederborden.
Ik heb 2x tegen gold gespeeld op de ladder, 1x gewonnen en 1x verloren. Silver win ik meeste en van bronze eigenlijk altijd. Bronze kom ik ook nauwelijks meer tegen...matty___ schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 11:13:
[...]
ok je speelt tegen gold. win je daar van? en hoe vaak verlies je nog tegen bronze spelers?
Moet BTW ook zeggen dat ik 2v2r en 2v2 met Sdrawkcab in Gold zit en met 3v3r (en dus ook met bakkendepao + maat) in diamond... Iets zegt me dat de verhouding scheef is
Bij mij is het eigenlijk ook gewoon puur routine inbouwen. Ik mis dat nog gewoon omdat ik eigenlijk te weinig speel om het te krijgen.apNia schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 11:33:
Klinkt bijna erotisch Eylradius
Ik denk dat guussie en ik routine missen, niet zozeer theoretische feedback. Ik iig as of now. (te vaak gaten in m'n warpcycles laten vallen, vergeten probes te bouwen)
Heb BTW gisteren ook de hele middag gespeelt + groot deel van de ochtend. Heb daarnet replay van de eerste match en de laatste match zitten kijken. Dan zie je wel verschil. De eerste ben je nog minder actief en heb je wat meer domme fouten. Laatste match heb je dat een stuk minder ookal ben je half brak door het zoveel spelen.
Was trouwens wel grappig. Ben met bakkendepao en een maat van hem in 3v3 in gedoken. Ging nog best redelijk, alleen wel redelijk veel geleund op DT's.
Juist daarvoor is het nuttig om iemand te hebben die meekijkt, die kan je er dan op wijzen als je een cycle vergeet enzo. Daardoor kan je die routine afdwingen in plaats van stukje bij beetje opbouwen.apNia schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 11:33:
Klinkt bijna erotisch Eylradius
Je kan bij scorescreen op de naam van je tegenstander klikken. Hier kies je dan see profile en dan kun je bij 1v1 ranking (of 2v2 in jouw geval) zien wat voor league hij inzit. Vervolgens kun je weer terug door in de linkerrij "back to score screen" te klikkenTremulant schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 12:33:
Zomaar een vraag tussendoor, hoe zie je eigenlijk in welke league je tegenstander zit? Ik speel tamelijk wat 2v2 en ik ben eigenlijk wel benieuwd van wat voor spelers ik win of verlies. Ik speel veel (slightly) favoured tegenstanders, maar wil dat automatisch zeggen dat ze in een hogere league zitten?
Bij die stats op het eind van een game kun je het profiel van je tegenstander checken.Tremulant schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 12:33:
Zomaar een vraag tussendoor, hoe zie je eigenlijk in welke league je tegenstander zit? Ik speel tamelijk wat 2v2 en ik ben eigenlijk wel benieuwd van wat voor spelers ik win of verlies. Ik speel veel (slightly) favoured tegenstanders, maar wil dat automatisch zeggen dat ze in een hogere league zitten?
Ben namelijk ook bang dat ik te weinig speel om een promo te krijgen, maar wel redelijk speel en daardoor altijd favoured opponents te krijgen. Ga ik de volgende keer dus checken
Je zal best op een gegeven moment promoveren, het zal alleen wat langer duren. Het systeem promoveert je namelijk zolang het met genoeg zekerheid kan zeggen dat je in een hogere league hoort.Tremulant schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 12:42:
Aha! Heel erg bedankt leute!
Ben namelijk ook bang dat ik te weinig speel om een promo te krijgen, maar wel redelijk speel en daardoor altijd favoured opponents te krijgen. Ga ik de volgende keer dus checken
[ Voor 20% gewijzigd door tehsojiro op 24-06-2011 12:49 ]
Verwijderd
In 1v1 kun je jezelf niet al te moeilijk in plat/diamond gooien met wat truukjes. Laat staan bij XvX, daar zegt het hele league systeem nog minder.tehsojiro schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 12:48:
Echt feilloos is die zekerheid natuurlijk ook niet. Genoeg diamond spelers tegengekomen die het zelfs in basis mechanics lieten afweten toen wij nog in brons zaten, laat staan hun tactieken. Daar zijn we over heen gerold terwijl we met sommige forever brons spelers meer moeite hadden.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2011 12:54 ]
Zeg je nou dat je als bronze speler van een diamond speler wint? Doe je erg goed dan. Ik wil als plat protoss best een keer meekijken en kijken of ik wat zinnige feedback kan geventehsojiro schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 12:48:
Echt feilloos is die zekerheid natuurlijk ook niet. Genoeg diamond spelers tegengekomen die het zelfs in basis mechanics lieten afweten toen wij nog in brons zaten, laat staan hun tactieken. Daar zijn we over heen gerold terwijl we met sommige forever brons spelers meer moeite hadden.
Replay TvsT Bronze
In deze game ging ik vroeg expande, dat leek mis te gaan, maar heeft er uit eindelijke wel voor gezorgd dat ik de game gewonnen heb!
Wat ik wel vreemd vond is dat de tegenstander alleen maar een de zelfde tactic probeerde.. Sturen van marines of sturen van marine in een medivac.
Ik vond het geweldig om met Ghosts te counteren!
Tegenwoordig zilver. Eigenlijk spelen we maar zelden tegen tegenstanders uit dezelfde leagues, de meeste zijn hoger geplaatst waarbij er lui tussen zitten die honderden wins hebben. Toen we nog in brons zaten heb ik af en toe wat BM messages gestuurd naar plat of diamond spelers die we owndenFist schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:04:
[...]
Zeg je nou dat je als bronze speler van een diamond speler wint? Doe je erg goed dan. Ik wil als plat protoss best een keer meekijken en kijken of ik wat zinnige feedback kan geven
Verwijderd
Dan heb je de Razer blackwidow met mx blue's.. maar ik zit vaak met mensen op skype, en volgens mij worden die dan knettergek..
Dan heb je nog de Steelseries g6v2, maar die wil ik niet omdat de windows-knop mist en die stomme media buttons/fn key.. waarom moeten ze zon mooi keyboard nou weer verpesten
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2011 13:59 ]
?Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:57:
Het probleem met filco's is de beschikbaarheid in nederland. Ik zou het allerliefst een majestouch met CHerry-mx browns willen hebben.. echter moet je er dacht ik meer dan 200 euro voor neerleggen..
Dan heb je de Razer blackwidow met mx blue's.. maar ik zit vaak met mensen op skype, en volgens mij worden die dan knettergek..
Dan heb je nog de Steelseries g6v2, maar die wil ik niet omdat de windows-knop mist en die stomme media buttons/fn key.. waarom moeten ze zon mooi keyboard nou weer verpesten
de filco kost 150 euro in een Belgische webshop of iets meer via de uk importeur
http://www.keyboardco.com/keyboard_details.asp?PRODUCT=834
als je cherry red switches hebt dan betaal je idd meer dan 200 euro
[ Voor 7% gewijzigd door matty___ op 24-06-2011 14:26 ]
BTW apNia wat is jouw ingame naam eigenlijk?
Zie http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=218714. Conclusie: niemand weet het echt en is schijnbaar nogal een gevoelig onderwerp.apNia schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 14:44:
Beetje suffe vraag, maar ik zit er met een vriend over te praten. Wat zal idra verdienen aan SC2?
Ik weet in ieder geval wel vrij zeker dat het voor iedere westerling in ieder geval geen goede carrièrekeus is aangezien je alleen echt goed verdient als je de top kunt halen. De middelmatige pro's die het wel 8 uur per dag proberen maar nooit de top halen komen later volgens mij wel in de problemen zonder opleiding.
hoe zit dat eigenlijk moet je je winsten delen met je groep/clan of mag je alles zelf houden.Wmm schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:00:
[...]
Zie http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=218714. Conclusie: niemand weet het echt en is schijnbaar nogal een gevoelig onderwerp.
Ik weet in ieder geval wel vrij zeker dat het voor iedere westerling in ieder geval geen goede carrièrekeus is aangezien je alleen echt goed verdient als je de top kunt halen. De middelmatige pro's die het wel 8 uur per dag proberen maar nooit de top halen komen later volgens mij wel in de problemen zonder opleiding.
zit gewoon een windows-key op hoor. Maar dan wel aan de rechter kant zodat je er tijdens het spelen niet per ongeluk op kunt drukken.Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:57:
Het probleem met filco's is de beschikbaarheid in nederland. Ik zou het allerliefst een majestouch met CHerry-mx browns willen hebben.. echter moet je er dacht ik meer dan 200 euro voor neerleggen..
[ Voor 6% gewijzigd door tehsojiro op 24-06-2011 15:30 ]
Verwijderd
Volgens mij is Idra de enige die echt redelijk verdient. Hij heeft altijd rond de 8/10k viewers op stream en dat is al 10 euro per ad ofzo lol. Hij vraagt 200 euro per les ofzo? En hij krijgt een salaris van zijn team en hoeft volgens mij niet voor zijn appartement te betalen. Maar hij is dan ook echt de enige.Wmm schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:00:
[...]
Zie http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=218714. Conclusie: niemand weet het echt en is schijnbaar nogal een gevoelig onderwerp.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2011 17:04 ]
Verwijderd
@onder, klopt.. BW was dat
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2011 17:42 ]
Verwijderd
In sc2 verdienen koreanen ook bijna niks volgens mij. Kan je beter in het westen zijn. Tenzei je GSL kan winnen
Idra vraag 300 dollar per uur voor coaching. Dat is niet omdat hij zo gewild is, dat is omdat hij niet wil coachen maar als iemand 300 dollar per uur neerlegt wil hij wel even moeite doen. Z'n streams harken ook aardig wat geld binnen ja.Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 17:04:
[...]
Volgens mij is Idra de enige die echt redelijk verdient. Hij heeft altijd rond de 8/10k viewers op stream en dat is al 10 euro per ad ofzo lol. Hij vraagt 200 euro per les ofzo? En hij krijgt een salaris van zijn team en hoeft volgens mij niet voor zijn appartement te betalen. Maar hij is dan ook echt de enige.
Destiny verdient ook aardig wat aan z'n streams. TotalBiscuit heeft twee weken een toernooi met 8 spelers gehouden waarin hij het prijzengeld van z'n ladderstreams van die laatste maand ter beschikking stelde. Dat was ook al 1k (dollar / euro, weet het niet meer). Er valt behoorlijk wat te verdienen aan streams maar dat is maar voor een handjevol mensen weggelegd.
Dat is ook alleen maar in BW, BW is in Korea nog steeds zo veel populairder dan SC2 en het zal nog heel lang duren voordat SC2 de status van BW haalt (als dat al gebeurd).apNia schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 17:39:
Mijn God wat een bedragen. Ik dacht dat het relatief tegenviel, maar vooral Koreanen dus als ik het zo hoor. Westerlingen is duidelijk andere koek.
Op dit moment is het zelfs zo dat je als SC2 speler beter in het westen kunt zitten vanwege geld, dat is gister ook nog eens aangehaald bij de homestory cup. Er is hier gewoon meer te verdienen vanwege meerdere toernooien en streams / coaching. Alleen in Korea kun je beter oefenen door de veel betere infrastructuur met prohouses etc.
Dit topic is gesloten.
Zie voor pro-gaming en toernooien ook: Starcraft 2 Pro-gaming & Toernooien.