Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:01
DeX schreef op zondag 19 juni 2011 @ 08:03:
[...]

Ik heb alleen de 2e replay gekeken:

• Je opening (0-2 mintuten)
Je scout gelijk na start van de game, naar een Maplocatie (Shakuras) die niet mogelijk meer is (close spawn). Scouten is prima, maar zo vroeg in de game kun je niet veel leren van je tegenstander, en zal de SCV alleen rondhangen in de basis van je tegenstander. Je kan beter de eerste SCV een tijdje laten minen en na het bouwen van je eerste Supply Depot erop uit. Dan scout je meer van je tegenstander (gebouwen, gas etc) dan nu en heb je meer minerals verkregen.

• Je proxy rax + bunker (2 - 6 minuten)
Dit soort "truukjes" noemen we cheesy, omdat het volledig afhankelijk is van je tegenstander of hij het scout, en er dan juist op reageert of niet. Natuurlijk kun je op deze manieren potjes winnen, maar persoonlijk vind ik het limiterend voor je brede gameplay. Je gaat dan teveel focussen op 1 bepaalde tactiek en niet op de "match".

Dus je doet een prima 2 proxy rax met bunker, weet de queen te killen en gaat dan lekker drone hunten. Prima. Maar ondertussen doe je niets anders dan dat. 500 minerals op zak, maar 2 SCV's gemaakt sinds 2:00, en het allerbelangerijkste: geen supply depots gemaakt sinds 5:14! Je bent in totaal bijna anderhalf minuut op 19/19. Voor mij gaan er dan allerlei belletjes rinkelen: Deze jongen kan early druk zetten, maar hij maakt geen gebruik van de advantage!

• Je ondergang (6 - 10 minuten)
We zijn bij 6:55 als je supply depot eindelijk klaar is, waardoor je nu meer units kan maken. De queen + lings halen je bunker neer en de marines zijn zerglingvoer. En nu? Even kijken vanuit het perspectief van de zerg speler:
1. Ik word gebunkerrushed
2. Ik moet mijn economy op peil houden
3. Ik moet marines counteren

Je raakt je techlabs kwijt, maar je hebt nog 1k aan minerals. Geen probleem denk je dan, alleen je kunt het niet uitgeven. Je rax vliegen uit de zerg base terug naar huis, kunnen niets maken. In je basis ga je nu een CC maken, dat zou een prima stap zijn geweest als je dat 3 minuten eerder had gedaan terwijl je nog je tegenstander onder druk had. Nu is het een gevaarlijke uitgave van 400 minerals. Je maakt ook een Barracks, die tijdelijk de 2 vliegende barracks moet vervangen kwa productie. Je voelt hopelijk zelf al dat dat niet gaat lukken. Kort hierna word je gerolled door ene handje vol roaches en lings.

Samenvattend:
Je early pressure was prima, alleen je maakt er geen gebruik van om voordeel te halen. Je had beter 1 rax daar kunnen maken, en de rest in je basis om de uiteindelijke terugklap op te vangen. Marines houden niet zo van Roaches, en techlabs die je had gemaakt voor marauders zijn achtergebleven in de Zerg base. Je SCV / supply depot productie is slecht, en dit is de hoeksteen van elke SC2 match. Eenmaal afgeslagen reageer je slecht op de komst van roaches door marines te blijven maken, maar je had weinig tijd voor andere zaken.

Mijn advies:
• Speel niet meer tegen de AI. Om twee redenen niet:
1. AI is voorspelbaar (8 minuten = attack)
2. Echte spelers reageren anders

• Gooi die "special tectics" weg. Het is leuk voor easy wins, maar je komt er niet veel verder mee en het is erg afhankelijk van je tegenstander (zie deze game). Concentreer je op Terran play, juiste build orders, juiste counters, juiste macro management (SCV's en depots). Uiteraard gaat het voorkomen dat spelers deze cheesy strats tegen je gaan gebruiken. Sta hier niet te lang bij stil, probeer kalm te blijven en reageer op de situatie.

Onder het kopje custom games kun je zoeken op YABOT, een leuke tool om build orders en macro te testen/trainen. Ik raad je aan daarmee eerst te gaan spelen en als je een stabiele opening hebt (geen supply block, constant scv's maken, productie hoog houden) te gaan ladderen.

GL HF :)
Bedankt voor je advies! Ik let nu beter op mijn scv & Supply.. Ik kom nu zelf op bepaalde punten dat ik te veel Crystals heb maar weinig gas..

Ik begin steeds meer games te winnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Het hele doel van een goede strakke gameplay is je minerals en gas zo goed als leeg te houden.
Unless : zerg maar daar ben ik een naab in :)

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20
Arnevld schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:02:
Het hele doel van een goede strakke gameplay is je minerals en gas zo goed als leeg te houden.
Unless : zerg maar daar ben ik een naab in :)
+SCV's/Probes blijven maken.
Anders kun je resources uitgeven als een malle, maar je inkomsten moeten wel gelijk staan aan die van je tegenstander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
DeX schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:17:
[...]

+SCV's/Probes blijven maken.
Anders kun je resources uitgeven als een malle, maar je inkomsten moeten wel gelijk staan aan die van je tegenstander.
het is een combinatie van
Economie
Productie
Strategisch inzicht
en Unit Management

Als je dat onder de knie hebt dan ben je minimaal diamond waardig :)

niet dat ik goed ben, maar ik knikkerde gister weer een rank-3 master tijdens ladder...
en geloof me mijn eco, productie en unit management is BEROERD voor een low-diamond speler.

Het komt mij geregeld voor dat ik ineens met +5000 recources heb, en productie met 3-5 gebouwen (terran) en mijn unit management is gewoon gratis unit weggeven.

Maar strategisch inzicht :D. kom maar op met je 20 stalkers + 6 collosus. Ik own ze zonder tanks en vikings!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is zerg toch easy. Speel op een vriend zijn account, heb nog geen 10 solo zerg games gedaan en versla nu al rank1 platinums en diamonds.

Y U NO MAKE PLASTIC LEAGUE, BLIZZARD? ლ(╹◡╹ლ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
zonglew00 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:51:
[...]

het is een combinatie van
Economie
Productie
Strategisch inzicht
en Unit Management

Als je dat onder de knie hebt dan ben je minimaal diamond waardig :)

niet dat ik goed ben, maar ik knikkerde gister weer een rank-3 master tijdens ladder...
en geloof me mijn eco, productie en unit management is BEROERD voor een low-diamond speler.

Het komt mij geregeld voor dat ik ineens met +5000 recources heb, en productie met 3-5 gebouwen (terran) en mijn unit management is gewoon gratis unit weggeven.

Maar strategisch inzicht :D. kom maar op met je 20 stalkers + 6 collosus. Ik own ze zonder tanks en vikings!
Bronse: Economie
Silver: Economie + Productie
Gold: Economie + Productie + Strategisch inzicht
Plat: Economie + Productie + Strategisch inzicht + Unit Management

Kan kloppen. Ik mis Strategisch inzicht nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is strategisch inzicht precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Juist kunnen reageren op de acties van je tegenstander, of een stapsgewijze plan van aanpak binnen de mechanics van de game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak er dan

Gold: Economie + Productie +
Plat: Economie + Productie + Unit Management
Diamond: Iets betere mechanics
Master: Nog betere mechanics
Mid/high: Economie + Productie + Unit Management +Strategisch inzicht

Je kan prima in master komen door alleen muta ling bling/mmm/zealot stalker collosus/templar te gaan en perfect te macroen. Met MMM gewoon overal droppen en met mutas overal harassen in alle 3 de matchups. Of mass queens zoals destiny.

Mechanics worden zo zwaar onderschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 19:01:
Maak er dan

Gold: Economie + Productie +
Plat: Economie + Productie + Unit Management
Diamond: Iets betere mechanics
Master: Nog betere mechanics
Mid/high: Economie + Productie + Unit Management +Strategisch inzicht

Je kan prima in master komen door alleen muta ling bling/mmm/zealot stalker collosus/templar te gaan en perfect te macroen. Met MMM gewoon overal droppen en met mutas overal harassen in alle 3 de matchups. Of mass queens zoals destiny.

Mechanics worden zo zwaar onderschat.
Precies op welke league durf ik niet te doen. Mechanics tja... dat is toch gewoon aanwezig bij alle aspecten?
Wat endorsed zegt, je kan prima in master komen door de standaard crap te doen.

Ik vind dat niet erg leuk, telkens dezelfde crap te doen... Ik heb liever mensen keihard gaan ragen tegen mij :D. Mij voor maphacker, report to blizzard bla bla bla. Daar heb ik meer plezier van :). Omdat ze puur niet kunnen reageren op orthodoxe tactics.

No offense.. een goeie speler is bijv. Liquid Tyler of ogsmc en nog meer van die soort hele sterke gasten. Maar ik kijk liever naar matches van TLO, Boxer en Nada. Gewoon tactisch brillant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiewimie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2022
Bronse = Zergling rush 99% XD ik begon ook in bronse hoor. Telkens als ik een zerg tegen kreeg snel naar 4 helions toewerken want 90% van de tijd word je ge 6 of 10 poelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Timmiewimie schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 09:09:
Bronse = Zergling rush 99% XD ik begon ook in bronse hoor. Telkens als ik een zerg tegen kreeg snel naar 4 helions toewerken want 90% van de tijd word je ge 6 of 10 poelt.
hoe kun je 4 helions op tijd hebben als je ge6pooled wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiewimie
Niet. Ik zeg ernaar toe werken. Mensen in bronze zijn meestal zo commited naar hun rush dat ze gewoon zergling blijven maken. Geen upgrades geen drones meer etc.

Marine helion is mijn counter op dit. Soms ook nog medivacs ligt eraan hoe dit uitpakt en wat ik vind in zijn base natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Menig 4gate haalt je binnen 3 games uit bronze naar plat if i'm right :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Waarom wordt er zo denigrerend gedaan over Bronze? Ok, ik ben bronze, maar sommige dingen die gebeuren voorzie ik echt totaal niet. Daarnaast wordt ik eigenlijk nooit gecheesed. Maar wat hoor ik hier over Bronze? Cheese allover, met stock BO's eruit komen.... Herken ik totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiewimie
Gropah schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 09:49:
Waarom wordt er zo denigrerend gedaan over Bronze? Ok, ik ben bronze, maar sommige dingen die gebeuren voorzie ik echt totaal niet. Daarnaast wordt ik eigenlijk nooit gecheesed. Maar wat hoor ik hier over Bronze? Cheese allover, met stock BO's eruit komen.... Herken ik totaal niet.
Ik zit heus niet bronze af te kraken fzo hoor. Ik zeg alleen maar dat ik dan blijkbaar de geene ben met de pech dat ik vrijwel constant zerg tegen heb en dan toch 9 van de 10 keer gerusht word. Natuurlijk heb ik zelf ook mooie games ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09 21:51
Als je Zerg speelt heb je te maken met early aggression (ben Zilver, en overgestapt van Protoss naar Zerg)
Ik wist niet wat ik meemaakte - pylons en helions all over the place, vanaf 6 a 7 minuten...Ik heb dan gewoon nog niets (behalve goede inkomsten)

Ze willen gewoon niet dat je uitbreidt. En ik wil veel drones en een FE (te veel en te snel) en ik heb niet de micro techniek om met queens en drones en wat zerglings dit tegen te houden. Als het lukt is het vrijwel zeker winst (en dat viel trouwens ook nog vaak tegen - ik heb geen goede followup)

[ Voor 3% gewijzigd door poehee op 21-06-2011 10:10 ]

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
poehee schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:09:
Als je Zerg speelt heb je te maken met early aggression (ben Zilver, en overgestapt van Protoss naar Zerg)
Ik wist niet wat ik meemaakte - pylons en helions all over the place, vanaf 6 a 7 minuten...Ik heb dan gewoon nog niets (behalve goede inkomsten)

Ze willen gewoon niet dat je uitbreidt. En ik wil veel drones en een FE (te veel en te snel) en ik heb niet de micro techniek om met queens en drones en wat zerglings dit tegen te houden. Als het lukt is het vrijwel zeker winst (en dat viel trouwens ook nog vaak tegen - ik heb geen goede followup)
6 a 7 minuten is dan ook al best wel ver in de game.

Als je een solide opening kiest is een fast expand (bv. Speedling expand) voor Zerg eigenlijk niet te voorkomen door je tegenstander.

Je moet dan natuurlijk wel op de juiste manier reageren op wat je tegenstander doet en daar zit ook vaak het probleem. Als je gewoon blind expo-ed en 40 drones maakt dan vraag je een beetje om problemen. Dit geldt ook niet alleen voor de lagere levels: op hoger nivo scouten ze dit en straffen ze je gebrek aan units ook af alleen is het daar als een reactie i.p.v. dat ze blind elke game rushen.

Scouten dus en zie je een 6 pool, 4 gate of 2 rax dan moet je daarop reageren en niet maar door blijven dronen. Gaat niet zozeer om micro maar het gaat vooral om herkennen en juist reageren. Wel kan ik me voorstellen dat het soms wat lastig is om te herkennen op lagere nivo's omdat de BO's all over the place zijn. Maar over het algemeen zul je toch wel kunnen herkennen of het gaat om een rush of om een meer macro opening van je tegenstander.

Verder ga ik wel mee met Guussie: ik coach nu een brons speler maar de hoeveelheid cheese die ik zie in brons is me alles mee gevallen. Wel idd veel rushes en veel spelers gaan voor de kortere games. Al denk ik wel dat je met bv. één goede buildorder redelijk makkelijk uit brons kan komen.
De Zerg speler die ik nu coach opent altijd 14g/14p. Zijn probleem is alleen dat hij nog steeds dood gaat aan bepaalde strategieën van zijn tegenstander. Daar is die (overigens prima standaard) BO of de uitvoering hiervan niet de oorzaak van maar dat is gebrek aan ervaring of het niet kennen van de juiste response. Het herkennen van deze strats en de juiste reactie daarop haalt je uit brons, niet een BO ansich. Als er al BO's zijn die je direct uit brons kunnen halen zijn het cheese / rush BO's waarop juist je tegenstander moet reageren ipv jij zelf.

Ik denk alleen dat een speler die uit brons komt omdat hij een solide BO kent en de juiste reacties op wat hij ziet een veel completere speler is met veel meer potentie dan een speler die zichzelf uit brons rushed / cheesed. Dit werkt nml. maar tot aan een bepaald nivo waarna ze heel hard tegen een muur aanlopen en alles opnieuw moeten leren. De speler die op legitieme manier uit brons komt heeft dat nadeel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Arnevld schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 09:45:
Menig 4gate haalt je binnen 3 games uit bronze naar plat if i'm right :)
you'r not 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat uitgangspunt haat ik ook zo van jongens die in plat ofzo zitten. Die zich omhoog hebben gewerkt met een riedeltje truukjes als 4gates, maar nergens staan als het op harass of lategame aankomt. Zo paar mensen meegemaakt die heel blij waren dat ze zo hoog zaten en ik in silver. Maar ik heb voorgenomen nooit te rushen, altijd te werken aan het snappen van SC2.

En wat Guussie zegt, ik snap nooit zo die negativiteit omtrend bronze. Bovenin bronze zitten echt best goeie spelers, zodra je voorbij al die 6poolers bent idd. Ik denk dat er in leagues t/m platinum best wat mannetjes zijn die zich omhoog hebben gewerkt met een mentaliteit van "als ik maar win, maakt niet uit hoe, en of ik er plezier in heb." Iets waar ik me altijd al slecht in heb kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
apNia schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:49:
Dat uitgangspunt haat ik ook zo van jongens die in plat ofzo zitten. Die zich omhoog hebben gewerkt met een riedeltje truukjes als 4gates, maar nergens staan als het op harass of lategame aankomt. Zo paar mensen meegemaakt die heel blij waren dat ze zo hoog zaten en ik in silver. Maar ik heb voorgenomen nooit te rushen, altijd te werken aan het snappen van SC2.

En wat Guussie zegt, ik snap nooit zo die negativiteit omtrend bronze. Bovenin bronze zitten echt best goeie spelers, zodra je voorbij al die 6poolers bent idd. Ik denk dat er in leagues t/m platinum best wat mannetjes zijn die zich omhoog hebben gewerkt met een mentaliteit van "als ik maar win, maakt niet uit hoe, en of ik er plezier in heb." Iets waar ik me altijd al slecht in heb kunnen vinden.
had ook zo iemand in mijn bronze tijd. Alleen maar cannonrushes en ja hoor hij zat eerder in silver dan ik. echt zo frustrerend

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahaha precies, want ze voelen zich beter. Wat ze op papier ook zijn. Maar het enige wat ze daarmee bewijzen is dat ze een klein aantal stappen in de juiste volgorde kunnen uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
het mooie is dan ook dat als je tegen ze speelt, en je eet hun cheese op, dan beginnen ze te vloeken en grijpen ze naar rare argumenten. Uiteindelijk hoor je altijd: beginnersgeluk, ik zit in een hogere league, dus ik ben beter.

Helaas maar waar. Zo heb ik ooit ook eens een platinum speler verslagen. Hij zat er echt alleen omdat hij cheesde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Altijd zo veel kritiek op cheese, cheese is ene part of the game !
Of je er nou hoger mee komt dan gewone play , het werkt gewoon zelfs de pro's cheesen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zucht Arne, lees. Niemand zegt dat cheese slecht is. Enkel en alleen cheese kunnen is slecht.

[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 21-06-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:37

Kluus

Gang is alles

Ze hebben geen kritiek op cheeses, maar op players die alleen 1 of 2 cheeses uit hun hoofd kunnen en verder geen normale play kunnen.

Edit: Te laat ApNia was me voor :>

[ Voor 12% gewijzigd door Kluus op 21-06-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
voor de liefhebbers:
When Cheese Fails
YouTube: ‪When Cheese Fails 101 Season 2 E1‬‏

_/-\o_
zijn ondertussen al bij S03 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
van die serie kan ik ook zoveel genieten, puur omdat dat het soort mensen zijn in SC2 die gewoon bagger zijn. cheesers die niks anders kunnen dan roquefort en brie maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cheese and whine.
Dat gaat zo goed samen.

* apNia steekt kaarsjes aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Ik had laatst een zerg getrolled, ik scoutte dat hij een 6 pool ging ik wallde me base met forge gate en pylon cannon.

Toen die op me muur stond ging die toch maar voor een eco om verder te gaan.
Ik had een pylon en een cannon bij zn natural toen die die scoutte was het GG toen ik net me gates klaar had :O

Is dat eigenlijk cheese vs cheese of trollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
cheese fought with cheese? roquefort over brie? Die wall-off van jouw was nodig, maar het was niet nodig om de pylon + cannon op zijn nat te doen. Dat hij daarna GG'ed is zijn probleem.

Ik zou die cannon op de nat geen cheese noemen. Je wint er namelijk niet makkelijk mee, waar een cheese meestal wordt gedefinieerd met:
Cheese is a pejorative expression which refers to a strategy that is highly unconventional and designed to take one's opponent by surprise. In general, cheese is hard to beat if not scouted but easy to defeat if it is scouted.
offtopic:
Bron:Liquipedia

Je wilt er niet mee winnen, maar hem gewoon irriteren, dus ik zou dan meer naar trollen neigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
beste reactie op canonrush bijf ik de PF in ye base counter vinden.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:21
TjaBske schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:43:
Ze hebben geen kritiek op cheeses, maar op players die alleen 1 of 2 cheeses uit hun hoofd kunnen en verder geen normale play kunnen.

Edit: Te laat ApNia was me voor :>
maar toch moet je alle cheeses al je spelende ras wel uit je hoofd kennen voor het simpele feit dat je het zelf uit moet kunnen voeren en kunnen counteren, als iemand je 10pool (bv) en je houd het af, moet je wel weten waar die zwakte dan ligt bij je tegenstander.

spoiler: spoilerttttttttttttt
zie dreamhack finals

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alle cheeses van het ras wat je speelt? Dat zijn er per ras maar een paar (3 max?)
Het idee van cheeses is juist dat als die gecountert wordt dat je eigenlijk zo'n achterstand hebt opgelopen door de vroege investering, dat je vaak al hebt verloren. 6pool valt daar onder, ik weet niet of 10pool als cheese wordt gezien. Dat is iets waar je (volgens mij, ik speel geen Zerg) wel redelijk van kan recoveren als Zerg zijnde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:21
waar ik op doel is dat je het wel moet kunnen, een tactiek kennen en uitvoeren is nogal een verschil.

zerg
- 6pool
- proxy hatch

toss
- proxy gateway
- cannon rush
- DT rush (?)
- 4gate :P

terran
- proxy rax
- bunker rush

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Goldman schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:34:
waar ik op doel is dat je het wel moet kunnen, een tactiek kennen en uitvoeren is nogal een verschil.
Maar dat geld ook voor reguliere openingen die je vervolgens wel kan aanpassen naar later in de game, ook nav wat je tegenstander doet. En dat onder de knie krijgen geeft mij persoonlijk een stuk meer fun en uitdaging :).

Maakt me verder niet uit hoor, als het me lukt een 6pool op tijd te scouten en vervolgens te counteren geeft dat me ook best voldoening ;). Het zou alleen niet de manier zijn waarop ik fun uit een game haal.

[ Voor 35% gewijzigd door Kluus op 21-06-2011 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:42:
Zucht Arne, lees. Niemand zegt dat cheese slecht is. Enkel en alleen cheese kunnen is slecht.
Als iemand met enkel cheese in Platinum/Diamond terecht komt, is dat helemaal niet slecht.

Bij Starcraft gaat het er uiteindelijk om dat je wint, en zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:48:
Tsja, met die insteek kan je ook boter, kaas en eieren gaan spelen. Het gaat erom dat je er wat lol en uitdaging aan beleefd. Zo simpel is het.

[ Voor 9% gewijzigd door Kluus op 21-06-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TjaBske schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:49:
[...]

Tsja, met die insteek kan je ook boter, kaas en eieren gaan spelen. Het gaat erom dat je op een leuke manier je vrije tijd besteed.
Het is geen insteek, het is het doel van het spel om van je tegenstander te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
ligt eraan of je om de 10 game een cheese doet of elk game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:48:
[...]

Als iemand met enkel cheese in Platinum/Diamond terecht komt, is dat helemaal niet slecht.

Probleem is het skill plafond. Als je alleen maar cheesed zul je tot een bepaald nivo komen maar daarna verder groeien is erg lastig omdat je de skills die nodig zijn om op een hoger nivo te spelen totaal niet hebt terwijl de 'standaard speler' deze skills wel ontwikkelt.

Dus leuk als je zo nodig een label plat / dia / etc. wil hebben maar over je echte SC2 skill zegt het niet zo veel. Ook het argument dat het gaat om winnen telt niet echt aangezien iedereen wint dankzij het MM systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:51:
Het is geen insteek, het is het doel van het spel om van je tegenstander te winnen.
Dat bedoel ik ook:

Als het enige doel winnen is zijn er ook simpelere spellen met hetzelfde doel. Als je daarnaast ook wil winnen met een goed doordachte manier van spelen waar je jezelf ook in verbeterd etc, is dat imo meer waar Starcraft om gaat.

En inderdaad een cheese op zijn tijd kan best leuk zijn. Zoals eerder aangegeven doen de pro's dat ook wel eens. Maar maak er nou alsjeblieft niet je main playstyle van.

[ Voor 7% gewijzigd door Kluus op 21-06-2011 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djengizz schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:58:
[...]

Ook het argument dat het gaat om winnen telt niet echt aangezien iedereen wint dankzij het MM systeem.
Denk dat jij het niet helemaal begrepen hebt.

Het doel van Starcraft 2 = winnen. De manier waarop je hier invulling aan geeft (je 'insteek'), bijv. serieus/rustig/cheese, leidt tot verschillende emoties zoals plezier/voldoening/agressie/verveling.

Dat staat los van welk matchmaking systeem dan ook, het spel in ontworpen met het doel je tegenstander te verslaan. Als jij dat effectief voor elkaar krijgt met cheese, ben je dus niet slecht. Misschien zelfs wel goed, omdat je met minder moeite en tactisch inzicht hetzelfde of meer weet te bereiken dan anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:11:
Denk dat jij het niet helemaal begrepen hebt.
Iets met pot en ketel...
Dat staat los van welk matchmaking systeem dan ook, het spel in ontworpen met het doel je tegenstander te verslaan. Als jij dat effectief voor elkaar krijgt met cheese, ben je dus niet slecht.
Dat ligt nogal aan je tegenstander zijn nivo, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djengizz schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:13:

Dat ligt nogal aan je tegenstander zijn nivo, niet?
Uiteraard, maar in dit geval ging het dus om het bereiken van plat/dia league met cheese.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorry maar ik ben het eens met TjaBske. Dan kan je ook boter, kaas en eieren gaan spelen als winnen je doel is. Waarom ga je dan SC2 spelen? Toch juist door de dynamiek die er mogelijk is met SC2. Vervolgens zeg je:
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:11:
Als jij dat effectief voor elkaar krijgt met cheese, ben je dus niet slecht.
Geen van ons beweert dat cheesen slecht is, het gaat om mensen die ALLEEN maar cheesen, met exact de mentaliteit die jij voor ogen hebt; winnen, de rest doet er niet toe. En zich vervolgens dan de held voelen. Als dat je insteek is, snap ik niet waarom je SC2 speelt en waarom je kiest op zo'n manier te spelen in een spel wat zo'n breed spectrum aan mogelijkheden biedt. Ik denk tbh dat jij het niet helemaal begrepen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Excuses dat ik zo'n vurige discussie opgebroeid heb :P

Ik ga vanavond maar weer eens cannonrushen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:26:
Sorry maar ik ben het eens met TjaBske. Dan kan je ook boter, kaas en eieren gaan spelen als winnen je doel is. Waarom ga je dan SC2 spelen? Toch juist door de dynamiek die er mogelijk is met SC2. Vervolgens zeg je:
Zo, d'r meldt zich nog een die het (nog) niet begrijpt. Als jij een potje SC2 opstart, ga je ook proberen te winnen van je tegenstander. Ik heb het niet over (mijn/jouw) persoonlijke insteek.
apNia schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:26:
Geen van ons beweert dat cheesen slecht is, het gaat om mensen die ALLEEN maar cheesen, met exact de mentaliteit die jij voor ogen hebt; winnen, de rest doet er niet toe. En zich vervolgens dan de held voelen. Als dat je insteek is, snap ik niet waarom je SC2 speelt en waarom je kiest op zo'n manier te spelen in een spel wat zo'n breed spectrum aan mogelijkheden biedt. Ik denk tbh dat jij het niet helemaal begrepen hebt.
Dat heb je al gezegd, en ik zeg dus dat mensen die ALLEEN cheesen, helemaal niet slecht zijn als ze daarmee plat/dia league bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
maar wat als ze vervolgens niet verder komen? Want dat willen ze natuurlijk wel. Dan gaan ze normaal spelen, dan zinken ze weer af naar bronze/silver omdat ze dat niet kunnen. Ze hebben het immers vertikt om in hun begin tijd niet te cheesen en zo vooruit te komen. Ze zullen reageren met: 3gate=>robo/3raxx/14pool wasda? Dan gaan ze weer cheese, komen weer in dia/plat en het cirkeltje herhaalt zich. Nou joh, dat is echt leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je alleen maar cheese speelt kan je toch nooit consistent een goede SC2 speler zijn Elysios?

edit: wat guussie zegt dus :P

[ Voor 14% gewijzigd door apNia op 21-06-2011 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:16:
Uiteraard, maar in dit geval ging het dus om het bereiken van plat/dia league met cheese.
djengizz schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:58:
Dus leuk als je zo nodig een label plat / dia / etc. wil hebben maar over je echte SC2 skill zegt het niet zo veel.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:33:
Dat heb je al gezegd, en ik zeg dus dat mensen die ALLEEN cheesen, helemaal niet slecht zijn als ze daarmee plat/dia league bereiken.
En ik zeg dus van wel.
Plat / dia is helemaal niet zo goed als je dat vergelijkt met echt goede spelers. Iemand die zich naar plat / dia cheesed is dus al helemaal niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gropah schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:36:
maar wat als ze vervolgens niet verder komen? Want dat willen ze natuurlijk wel. Dan gaan ze normaal spelen, dan zinken ze weer af naar bronze/silver omdat ze dat niet kunnen. Ze hebben het immers vertikt om in hun begin tijd niet te cheesen en zo vooruit te komen. Ze zullen reageren met: 3gate=>robo/3raxx/14pool wasda? Dan gaan ze weer cheese, komen weer in dia/plat en het cirkeltje herhaalt zich. Nou joh, dat is echt leuk!
Nee, dat vind ik ook niet leuk. Ik ben zelf ook geen cheeser, integendeel, ik geniet juist van de langere tactische games. Maar ik vind een speler die plat/dia haalt met alleen cheese helemaal niet slecht, om de hierboven genoemde redenen.

Ik heb zelf Starcraft 2 sinds maanden net opnieuw opgepakt, en ik speel nu 1v1 in silver league met Terran als main race maar ik wil uiteindelijk random gaan spelen.

@djengizz Let's agree to disagree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:22
ach, het verfijnen van een leuke cheese build is ook een skill toch?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, en dat verfijnen vereist inzicht in SC2. Iets wat cheeseboys nou net missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Post aub normaal, lopen trollen is niet de bedoeling.

[ Voor 91% gewijzigd door psychoclown op 21-06-2011 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:45:
[...]

Je komt toch een beetje zuur over, heb je zoveel last van cheesers?
vind jij het niet zuur dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knip..
matty___ schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:45:
[...]

vind jij het niet zuur dan?
Nee, cheese kan je makkelijk counteren.

[ Voor 39% gewijzigd door psychoclown op 21-06-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:47:
[...]
Nee, cheese kan je makkelijk counteren.
klopt maar toch denk ik niet dat je elke cheese op tijd ziet en dat je ook baalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matty___ schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:49:
[...]

klopt maar toch denk ik niet dat je elke cheese op tijd ziet en dat je ook baalt
Nee natuurlijk, als het gebeurd is het ook vervelend. Maar als ik een cheese niet scout dan is dat mijn fout. Tja, vervelend dus, maar ik doe er verder niet zo zuur over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Knip

Ik geef heel duidelijk aan wat ik irritant vind. Niet het verliezen van cheeses, maar mensen die dit gebruiken en vervolgens denken dat ze goeie spelers zijn. Als je met die assumpties als zuur aankomt heb ik het idee dat je hier enkel zit te trollen ja. Dus kap daar liever mee.

[ Voor 31% gewijzigd door psychoclown op 21-06-2011 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:54:
[...]

Ik geef heel duidelijk aan wat ik irritant vind. Niet het verliezen van cheeses, maar mensen die dit gebruiken en vervolgens denken dat ze goeie spelers zijn.
Oke, maar wat maakt dat uit? Laat ze lekker denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:41:
Ik heb zelf Starcraft 2 sinds maanden net opnieuw opgepakt, en ik speel nu 1v1 in silver league met Terran als main race maar ik wil uiteindelijk random gaan spelen.
Ik ben ook sinds een half jaar niet gespeelt te hebben net weer begonnen. Toch grappig dat de discussies in de scene nooit echt veranderen, wat dat betreft kan je er zo weer inrollen ;).

Anyways ik heb me nog niet aan de ladders gewaagd maar denk dat ik dat vanavond weer eens ga doen.. Mag weer nieuwe placements doen zag ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 21-06-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-09 15:37

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Woei!

Ik ben na bijna een jaar spelen voor het eerst in een Platinum league terecht gekomen (2v2 met een maat van me).

Ik zat al een half jaar met 1v1, 2v2, 3v3 en 4v4 in Gold. :P

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
R420R schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:19:
Woei!

Ik ben na bijna een jaar spelen voor het eerst in een Platinum league terecht gekomen (2v2 met een maat van me).

Ik zat al een half jaar met 1v1, 2v2, 3v3 en 4v4 in Gold. :P
gratz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GosuYuri
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09-2023
Cheese is onderdeel van SC II, scout een beetje fatsoenlijk en je countered het met je ogen dicht, en als je wat hoger speelt komt je het stuk minder tegen als de Gold League 6-rax ftw approach.

Hoevaak ik die build wel niet tegen me heb gehad en dan doodleuk 2 tanks op m'n ramp heb staan die ze compleet de grond inknallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*explodeert*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

apNia is net gebanelingbust ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 21:55
apNia schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:54:
[mbr]Knip[/]

Ik geef heel duidelijk aan wat ik irritant vind. Niet het verliezen van cheeses, maar mensen die dit gebruiken en vervolgens denken dat ze goeie spelers zijn. Als je met die assumpties als zuur aankomt heb ik het idee dat je hier enkel zit te trollen ja. Dus kap daar liever mee.
ActionJesus, BitByBit.Prime en combatex acht ik toch best wel goede spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiappie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-09-2023
@Fist

Dan ben ik bang dat jij één van de weinigen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Fist schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:18:
ActionJesus, BitByBit.Prime en combatex acht ik toch best wel goede spelers.
Action-I_Once_Made_It_Kinda_Far_By_6Pooling-Jesus
BitByBit-I_Pull_More_SCVs_Than_Yo_Mama_In_A_Mar_Sara_Club-Prime
Combat-I_Beg_For_The_Win_Once_My_Cheese_Fails-Ex

Oh, en dit zijn geen casual gamers ofzo, deze gasten spelen full-time SC2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
maffiappie schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:19:
@Fist

Dan ben ik bang dat jij één van de weinigen bent.
Dus jij bent van mening dat wat zij doen, geen skill vereist? Denk je nou echt dat dan niet iedereen dat zou doen? Het vereist meer skill dan iedereen denkt, vooral op hoog niveau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 13:08
Het vereist wel skill om het goed te doen, maar minder skill dan solid strategies uitvoeren op een hoog niveau. Daar ben ik van overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
Dat ben ik met je eens, maar ik vind niet alleen de absolute top best wel goede spelers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EQJim schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:53:
Het vereist wel skill om het goed te doen, maar minder skill dan solid strategies uitvoeren op een hoog niveau. Daar ben ik van overtuigd.
Uiteraard, maar deze spelers cheesen echt niet 100 procent van hun games ze moeten ook standaard games kunnen spelen om zo ver in een toernooi/ladder te komen je kan niet 100 procent op je geluk vertrouwen bijvoorbeeld als je cheese faalt of het is weer redelijk close. Ik heb volgens mij een keer tegen Actionjesus gespeeld op ladder en die was toch verdomd goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Om goed te kunnen cheesen moet je behoorlijk goed erin zijn hoor.

Ik heb een keer 9 pool-6lings+2 spines gedaan. En dat is LASTIG!

Trouwens van cannon rush kan je een hoop van leren :).
Hoe vaak zie je een zerg 14-hatch doen? Cannon rush hem :) of nog moeiljker bunkerrush.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonglew00 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:29:
Om goed te kunnen cheesen moet je behoorlijk goed erin zijn hoor.

Ik heb een keer 9 pool-6lings+2 spines gedaan. En dat is LASTIG!

Trouwens van cannon rush kan je een hoop van leren :).
Hoe vaak zie je een zerg 14-hatch doen? Cannon rush hem :) of nog moeiljker bunkerrush.
Bunker rush moeilijk? Leg uit!

GEFELICITEERD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Had net een aardige ZvT puzzel waar ik niet uitkwam op Metalopolis. Zowel ik als tegenstander doen FE, waarop ik vrij snel een 3e base pak. Zijn 1e Expo is gelijk een PF met daaromheen 4 turrets. Boven in zijn base: 5 siegetanks, 2 turrets en een mooie Double supplydepot wall-in. Heel strak geturtled dus. Ik kon weinig cost-effective pressure zetten omdat, die PF + siegetanks het zooitje gelijk platmaakte. Prima: ExpandExpandExpand, tech up to broodlords. Hij maakt vikings. Alleen vikings. 35-40 stuks, gevolgd door Battlecruisers. Hiermee kan hij dezelfde Expo-tactig gebruiken elders (PF+turrets). Hmmz.. ok: Fungals dan maar, maar het maken van units bleek gewoon niet te kunnen gaan. Minerals zat, maar om Corruptors, Mutas en Hydras te maken, had ik gewoon niet genoeg over. Resultaat 10K minerals, weinig gas :( .

We hebben een mass air battle in de midden van de map: hij wint met een handje vol vikings over. Ik probeer iets met een groundarmy, maar kan weinig tegen de geturtelde PF's/Siegetanks. Nydus geprobeerd:3 BC's in base die lings/banes te pakken namen.

Uiteindelijk dus op 6 base verloren van een 3 base Terran. Ik had natuuuuuurlij keerder moeten aanvallen en druk zetten (banebust etc). Maar buiten dat: iemand een idee dit soort play te counteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
DeX schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:10:
Had net een aardige ZvT puzzel waar ik niet uitkwam op Metalopolis.
2 dingen die ik niet begrijp:
Uiteindelijk dus op 6 base verloren van een 3 base Terran
Die 3e basis had hij natuurlijk nooit mogen krijgen in dat scenario.
We hebben een mass air battle in de midden van de map: hij wint met een handje vol vikings over.
Zerg air > T air dus die begrijp ik ook niet helemaal.
Mass Muta / Corruptor schakelt toch Viking / BC uit (zeker als hij geen Ravens maakt) ?

feli zongle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 17:46
Als ie zo hard turtelt en alleen air maakt..massive creep spread en over spore crawlers? :D Sowieso zijn spores en spines een aanzienlijk betere mineraldump dan lings.

Als je toch infestors had had je met neural parasite wel ergens kunnen komen denk ik. Hydras kosten relatief weinig gas natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:34:
[...]

Bunker rush moeilijk? Leg uit!

GEFELICITEERD :)
Haat@Terminator :P (was een reactie op mensen die cheesen 100x niks vinden maar je kan wel meenemen in je strijdplan)

Nee maar bunkerrush bij de 14 hatch? 9 van de 10 mislukt dat bij mij :P

[ Voor 15% gewijzigd door zonglew00 op 21-06-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://us.battle.net/sc2/en/blog/2943356#blog

pff, wat een maps weer....... kunnen ze dan niet ook gelijk optie geven om 5 maps te kunnen veto'en
rush maps, wat een onzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind ze er eingelijk best goed uitzien. Alleen close positions ziet er weer lekker gay uit op elke map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
vind het zelf erg raar dat ze nog allemaal testmap heten. Zelf vind ik ze er wel leuk uitzien, hoop alleen wel dat ze van middelmatige grote zijn ala metalopolis en xelnaga, dat vind ik de best mapsize

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Zou zelf liever de GSL/MLG maps op ladder willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
djengizz schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:26:
[...]

2 dingen die ik niet begrijp:

[...]

Die 3e basis had hij natuurlijk nooit mogen krijgen in dat scenario.

[...]

Zerg air > T air dus die begrijp ik ook niet helemaal.
Mass Muta / Corruptor schakelt toch Viking / BC uit (zeker als hij geen Ravens maakt) ?
Dat zal heel goed, maar ik zat vast met mijn gas: Festors, Hydras, Mutas, Corruptors, Broodlords
Weiman schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:31:
Als ie zo hard turtelt en alleen air maakt..massive creep spread en over spore crawlers? :D Sowieso zijn spores en spines een aanzienlijk betere mineraldump dan lings.

Als je toch infestors had had je met neural parasite wel ergens kunnen komen denk ik. Hydras kosten relatief weinig gas natuurlijk.
Had een stuk of 10 Spores bij de gold bases, maar yamato...
Je hebt wel gelijk kwa mineraldump idd. volgende keer op letten.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:58:
http://us.battle.net/sc2/en/blog/2943356#blog

pff, wat een maps weer....... kunnen ze dan niet ook gelijk optie geven om 5 maps te kunnen veto'en
rush maps, wat een onzin
Wanneer begint S3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
blizzard heeft zelf aangegeven dat ze 3 maanden voor 1 seizoen willen doen en dan nog 2 weken daarvoor een ladderlock om je omhoog te knokken in je divisie en je bonuspool op te maken. Verwachting is dat eind juni/begin juli de ladderlock ingaat, omdat het seizoend an 3 maand draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qzar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 18:06
Ik heb nogal moeite met Terran VS Zerg.

Vaak kan ik niet goed uitbreiden waardoor Zerg map control krijgt en mij op den duur helemaal kapot maakt door macro overwicht. Ik probeer dit tegen te gaan door bij de 7 minuten met marines alvast te gaan aanvallen maar vaak staan er dan al wat spine crawlers bij zijn eerste expansion + zerglings die mijn marines slopen.

Heeft iemand tips/strategie om een zerg early game aan te pakken? (Voor de duidelijkheid, ik scout altijd wel wat hij gaat maken. Indien hij alleen maar voor roaches gaat lukt het me meestal wel om te winnen met Maurauders.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Gropah schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:56:
blizzard heeft zelf aangegeven dat ze 3 maanden voor 1 seizoen willen doen en dan nog 2 weken daarvoor een ladderlock om je omhoog te knokken in je divisie en je bonuspool op te maken. Verwachting is dat eind juni/begin juli de ladderlock ingaat, omdat het seizoend an 3 maand draait
wat schiet je er mee op om zo vaak een nieuw seizoen te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 15:23

ShadowBumble

Professioneel Prutser

matty___ schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:27:
[...]

wat schiet je er mee op om zo vaak een nieuw seizoen te beginnen.
Eens ik zou persoonlijk een 6 maanden Season leuker vinden. dus 2 Seasons per jaar is meer dan voldoende.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
geeft wat meer variatie in oa mappool. Daarnaast is het ook een mooie manier om te laten zien wie op dat moment de beste is (voornamelijk voor GM division). Daarnaast is het ook om inactieve spelers eruit te filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Gropah schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:31:
geeft wat meer variatie in oa mappool. Daarnaast is het ook een mooie manier om te laten zien wie op dat moment de beste is (voornamelijk voor GM division). Daarnaast is het ook om inactieve spelers eruit te filteren.
GM Division zou eigenlijk gewoon maandelijks moeten switchen, aangezien er ook iedere maand een " nieuwe top200 region lijst was ". De rest van de divisies vind ik niet noodzakelijk omdat te doen eigenlijk op GM niveau wijzigt dit ook vele malen meer dan bevoorbeeld bronze/silver/gold/plat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
Ik zelf vind het ook wel leuk. Zoals ik al zei vind ik de mappool rotation erg handig en om dat nou midden in een seizoen te doen... Daarnaast vind ik het ook wel leuk om gewoon te kunnen zien hoe ik heb gestaan in het verleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Zie niet wat het probleem is met extra maps midden in het seizoen. De ladder map pool is dusdanig klein dat het echt wel tijd wordt voor nieuwe maps. Vooral 2v2 is kut met al die maps met een gedeelde ramp.

Ik wil weer mijn winrate kunnen zien maar dat zal Blizzard zeker weer als te noob onvriendelijk zien.

[ Voor 9% gewijzigd door tehsojiro op 22-06-2011 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
tehsojiro schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:38:
Zie niet wat het probleem is met extra maps midden in het seizoen. De ladder map pool is dusdanig klein dat het echt wel tijd wordt voor nieuwe maps. Vooral 2v2 is kut met al die maps met een gedeelde ramp.

Ik wil weer mijn winrate kunnen zien maar dat zal Blizzard zeker weer als te noob onvriendelijk zien.
je winrate is ca. 50% tenzij je in GM zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
matty___ schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:46:
[...]

je winrate is 50% tenzij je in GM zit.
Afbeeldingslocatie: http://www.demotivationalposters.org/image/demotivational-poster/1003/not-really-nuke-em-demotivational-poster-1268769681.jpg

Van mij zit boven de 50%, toch geen GM'mer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahahahaha ik lach me echt kapot. ROOT Destiny werd een tijd geDDoSt door een hackertje, en nu had ie die gast vannacht op Skype: http://www.justin.tv/steven_bonnell_ii/b/288567145

Gesprek is echt hilarisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Gropah schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:47:
[...]

[afbeelding]

Van mij zit boven de 50%, toch geen GM'mer ;)
dan word je van zelf tegen mensen gematched die beter zijn en op gegeven moment bereik je je limit qua kunnen en verlies je weer vaker.

zo werkt het ranking systeem. ik zeg ook niet dat het precies 50% is maar echt geen 80-20 in bronze. want dan zou je al lang tegen hogere spelers worden gerankt die je in maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

apNia schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:47:
Hahahahaha ik lach me echt kapot. ROOT Destiny werd een tijd geDDoSt door een hackertje, en nu had ie die gast vannacht op Skype: http://www.justin.tv/steven_bonnell_ii/b/288567145

Gesprek is echt hilarisch.
Na ja eern hackertje hij was boos omdat destiny hem geen gratis les wou geven en initieel niet binnen 5 minuten antwoorde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GosuYuri
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09-2023
Zal vanavond is ff luisteren, kan geen JustinTV afspelen op me werk ^_^ Destiny maakt gehakt van em denk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahahahaaha het is zo leuk, die "hacker" wilt weten wat ie voor hardware heeft. Vraagt Destiny "wil je weten wat voor geheugen ik in m'n i7 processor heb?"
"ehrr. derrp.. herrr ... what.. I don't know if you're fucking with me"
Pagina: 1 ... 40 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zie voor pro-gaming en toernooien ook: Starcraft 2 Pro-gaming & Toernooien.