Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koreanen zijn mechanische beesten (in positieve zin) ze hebben wel wat beters te doen dan het kijken naar hoe een paar tanks een rots kapot maken. Daarnaast kijken ze echt een heel groot percentage naar de minimap ipv naar het echte scherm. Ook pro-gamers maken fouten. En gezien ze altijd a-move doen, is het heel normaal dat ze ook a-click op de rotsen willen doen.

Over de Idra leave: Idra had net al zijn lings/banelings verloren, hij dacht dat hij al zijn drones bij zijn natural kwijtwas, hij dacht dat hij zijn 4de expo kwijt was, hij dacht dat de gold de 4e expo van MMA was, en hij dacht dat hij een heel groot deel van zijn muta's kwijt was. Zijn muta's waren echter opgesplitst in twee groepen: hij controlde echter maar 1 groep met 5 muta's ofzo, en die waren dood aan het gaan aan marines.. echter was er onderaan een grotere groep muta's die marines aan het killen waren. Je wilt mutas altijd in 1 groep hebben omdat ze zo het meest effectief zijn, dat er twee groepen waren getuigt van idra's mismamagement.

Bovendien kan een terran op 3 /4 base met een gold sneller macroen dan idra op dat moment kon met zijn 3 saturated bases. echter stond MMA helemaal niet zo ver voor als hij dacht.

Ik snap heel goed waarom idra dacht dat hij achterstond, maar leave dan niet zo snel ffs..

http://i.imgur.com/mkT11.jpg

wie is die jongen achter mma btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:17

Rannasha

Does not compute.

De vertaler "Milkis" van TeamLiquid die de Koreaanse deelnemers rondhielp tijdens MLG en vertalingen deed tijdens interviews.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad Shrimp O, bovendien al z'n drones per ongeluk op gas gezet (of yasaka weet daar een pro gamer reden voor ;)) en ik geloof dat idra die rebuild van die CC spotte en er daarom vanuit ging dat het alweer z'n 4e CC was. Grappige samenloop van omstandigheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Idra is en blijft een hele sterke speler alleen Rage problemen....

Daarom lachte ik ook zo om OGS MC die vroeg are you angry?

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 20:54:
Koreanen zijn mechanische beesten (in positieve zin) ze hebben wel wat beters te doen dan het kijken naar hoe een paar tanks een rots kapot maken. Daarnaast kijken ze echt een heel groot percentage naar de minimap ipv naar het echte scherm. Ook pro-gamers maken fouten. En gezien ze altijd a-move doen, is het heel normaal dat ze ook a-click op de rotsen willen doen.

Over de Idra leave: Idra had net al zijn lings/banelings verloren, hij dacht dat hij al zijn drones bij zijn natural kwijtwas, hij dacht dat hij zijn 4de expo kwijt was, hij dacht dat de gold de 4e expo van MMA was, en hij dacht dat hij een heel groot deel van zijn muta's kwijt was. Zijn muta's waren echter opgesplitst in twee groepen: hij controlde echter maar 1 groep met 5 muta's ofzo, en die waren dood aan het gaan aan marines.. echter was er onderaan een grotere groep muta's die marines aan het killen waren. Je wilt mutas altijd in 1 groep hebben omdat ze zo het meest effectief zijn, dat er twee groepen waren getuigt van idra's mismamagement.

Bovendien kan een terran op 3 /4 base met een gold sneller macroen dan idra op dat moment kon met zijn 3 saturated bases. echter stond MMA helemaal niet zo ver voor als hij dacht.

Ik snap heel goed waarom idra dacht dat hij achterstond, maar leave dan niet zo snel ffs..

http://i.imgur.com/mkT11.jpg

wie is die jongen achter mma btw?
Hij moet niet denken, maar gewoon naar d efeiten kijken, hij was niet al zijn drones kwijt(zaten in gas, kon hij gewoon zien), hij had niet al zijn mutas verloren(grote groep stond marines aan te vallen aan de andere kant), het was niet de 4th van MMA(Hij had een overlrod bij elke expo van MMA hangen, dus hij kon dat gewoon zien)

Idra stond mijlenver voor. In een moment van rage quitte hij gewoon, echt een sukkel.

Ookal was dit allemaal wel het geval, dan nog had hij in de game moeten blijven imo. Iemand zoals Nestea wint GSL finales ook omdat hij niet meteen weggaat ookal ziet het er zo beroerd uit(game 5 sc vs nestea) Iemand als July zal altijd eerst kijken hoever hij achter staat. Ik zag hem laatst toen hij aan het verliezen was een overseer morphen en even snel kijken hoeveel bases hij had en productie voordat hij wegging. Idra gaat gewoon meteen weg zodra die denkt dat hij in een slechte positie is. Nestea wint GSL finales en July is een van de meest succesvolste BW spelers...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2011 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Endorse, zegt Shrimp O niet zelfde als jij ongeveer? I think he's on your team ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:20
Ja jongens.... de statestieken zijn weer binnen en wat blijkt?

Protoss UP!! Zerg + Terran OP ! Wisten we allemaal natuurlijk al maar ik zei het al !

Nee marges zijn best prima maar meest imba match op dit moment is PvZ waar zerg een winmarge van 5% groter heeft (wat boven de maximaal 2-3% verschil is die blizzard zelf wil).

Verder best mooi in orde verschil tussen TvP is 3.9% (voordeel terran) en TvZ 2 % (voordeel terran)

Hier is de link! Enjoy

http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=231113

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als die statistieken al iets betekenen qua balans is dat zeker niet dat iets Imba / UP / OP is maar dat de metagame van veel meer invloed is en nogal heen en weer vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Nee uiteraard het was ook een beetje een geintje :) maar laat wel redelijk wat zien, het is ook een sample he dus is sowieso niet alles vertelend maar wel leuk en er kan wel wat waarde aan gehecht worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Jasper 99 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:24:
Nee uiteraard het was ook een beetje een geintje :) maar laat wel redelijk wat zien, het is ook een sample he dus is sowieso niet alles vertelend maar wel leuk en er kan wel wat waarde aan gehecht worden ;)
Mee eens, en het zegt vooral wat over het pro niveau en hun toernooi prestaties.

Ik vind het ook leuke statistieken hoor, alleen is het zo lastig om er conclusies uit te trekken buiten dat het allemaal wel meevalt met de balans en veel nog opgelost kan worden door te experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Yeah precies, al denk ik dat de gateway + amulet nerf + infestor/ghost buff net iets te veel van het goeie is geweest voor de meeste protoss spelers. We zullen zien of dit weer veranderd of dat er nog wat gepatched gaat worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Jasper 99 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:31:
Yeah precies, al denk ik dat de gateway + amulet nerf + infestor/ghost buff net iets te veel van het goeie is geweest voor de meeste protoss spelers.
[sarcasm-mode]
Dat of al die 4-gaters blijken toch niet zo goed te zijn en vinden dat nu uit :D.
[/sarcasm-mode]

Nee maar serieus, patch 1.2.0 was in januari (waar de upswing voor Zerg vs Protoss begint) en was in feite een buff patch voor Protoss en zonder balans changes voor Zerg behalve de pylon block nerf.
Dat geeft al wel aan dat de wijzigingen in winrate niet noodzakelijk patch gerelateerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Als je zijn twitter link klikt kan heeft hij ook statestieken na patches etc waar je wel invloed ziet! Best leuk om te zien kleinere samples volgens mij maar wel interessant! Daar zie je dat bij de infestor buff zerg winratio goed omhoog gaat :) ! Verder heb je gelijk hoor met de 4gate in principe al was de nerf vooral voor PvP. Ik speel eigenlijk nooit 4gate maar dat gateway research iets langzamer is heeft vast wel een klein effect (hoe klein het ook mag zijn :P ) voor mij zelfs! Verder vindt ik het trouwens best meevallen ik heb niet het gevoel gehad dat ik opeens geen kans meer heb tegen zerg merk wel dat infestor play wat meer is geworden en beter is maar het is niet gelijk imba in mijn ogen. Mensen klagen echter wel over de speed van infestors vergeleken met HT daar ben ik het wel mee eens, HT moet echt iets krijgen om weer iets interessanter te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
En verder zie ik ook het effect dat spelers na een patch meer gaan experimenteren met de units die toevallig een buf krijgen.

Infestor was altijd al een super unit voor Zerg maar was imo underused. Er was blijkbaar een buf voor nodig voordat meer Zergs dit gingen realiseren.
Hetzelfde geldt in meer of mindere mate voor andere bufs (ik denk even aan de Phoenix buf waarna er opeens veel meer toss air play was in PvZ of de Roach buf waardoor ook buiten Korea de Roach populairder werd).

De vraag is dan of de buf van invloed is of dat het een bij-effect is van betere unit compo's en meer ge-experimenteer door spelers (waarschijnlijk een combo van beide).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik heb anders grote moeite om 4gate af te houden als Zerg.
Nou moet ik wel zeggen dat Zerg niet m'n main-race is, maar weet iemand een goede Zerg-opening die anti 4g is? Dan kan ik die wat oefenen. Zeker als Protoss goede forcefields neerzet is speedling/roach amper nog effectief genoeg.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
PromWarMachine schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:53:
Nou moet ik wel zeggen dat Zerg niet m'n main-race is, maar weet iemand een goede Zerg-opening die anti 4g is? Dan kan ik die wat oefenen.
Elke standaard ZvP opening werkt in feite tegen 4-gate.
Het gaat er om dat je op tijd de 4-gate herkent en op tijd stopt met dronen en units / defense gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

djengizz schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:56:
[...]

Elke standaard ZvP opening werkt in feite tegen 4-gate.
Het gaat er om dat je op tijd de 4-gate herkent en op tijd stopt met dronen en units / defense gaat maken.
Gister een custom game tegen m'n neefje gespeeld. Beide offrace. (ZvP dus)
Ik wilde 15 hatch, 14 pool gaan, maar hij denied m'n natural. Eerst met probe vs drone dance en daarna met een pylon. Toen ik die pylon zag, uiteraard direct pool neergezet en met 2 drones die pylon gesloopt. Vervolgens heb ik een setje (stuk of 10 geloof ik) lings gemaakt, terwijl m'n Roach Warren aan het morphen was. Bij >400 minerals heb ik alsnog m'n hatch gebouwd en een spore neergezet. Net toen die spore bezig was had hij ~3 zealots, ~2 sentries en ~5 stalkers vs ~10 lings, ~6 roaches. Hij sniped m'n spore, zet wat forcefields neer en het was gg.

Kan me niet herinneren dat ik geslackt had met injects. 'k Zal zelf de replay nog eens gaan bekijken vanavond.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PromWarMachine schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:19:
[...]

Ik wilde 15 hatch, 14 pool gaan, maar hij denied m'n natural. Eerst met probe vs drone dance en daarna met een pylon. Toen ik die pylon zag, uiteraard direct pool neergezet en met 2 drones die pylon gesloopt. Vervolgens heb ik een setje (stuk of 10 geloof ik) lings gemaakt, terwijl m'n Roach Warren aan het morphen was. Bij >400 minerals heb ik alsnog m'n hatch gebouwd en een spore neergezet. Net toen die spore bezig was had hij ~3 zealots, ~2 sentries en ~5 stalkers vs ~10 lings, ~6 roaches. Hij sniped m'n spore, zet wat forcefields neer en het was gg.

Kan me niet herinneren dat ik geslackt had met injects. 'k Zal zelf de replay nog eens gaan bekijken vanavond.
lol dat is geen standaard zerg opening..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol net gewonnen met MC forge expand-stargate tegen zerg, succesvol z'n early pressure afgeslagen (wel wat lings in mn base maar niets wat de 2 voidray's niet konden opruimen) *feeling like a pro* ;)

Net wat replay's van Losira zitten kijken maar het is zo lastig om die te 'kopieren' omdat zerg play zo situational/reactive is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20
2 base zerg openings tegen protoss zijn behoorlijk zwak. Een solide one base opening van zerg kan best een 4 gate tegenhouden, als hij maar niet slow is met gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
PromWarMachine schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:19:
Ik wilde 15 hatch, 14 pool gaan, maar hij denied m'n natural.
Hatch first vs Protoss is eigenlijk nooit safe vanwege Forge Gateway openingen. Daarom zou ik altijd scouten rond 9 als ik hatch first wil vs Protoss.
Eerst met probe vs drone dance en daarna met een pylon. Toen ik die pylon zag, uiteraard direct pool neergezet en met 2 drones die pylon gesloopt.
Zo gauw je over de 300 minerals gaat vanwege een hatch deny eigenlijk meteen overgaan op een pool first opening (al zie je Idra ook wel eens gaan voor een Ovie voordat hij besluit pool first te gaan)
Vervolgens heb ik een setje (stuk of 10 geloof ik) lings gemaakt, terwijl m'n Roach Warren aan het morphen was.
Bedenk wel dat je ontzettend achter loopt tegen een macro opening van Protoss als je meteen na je pool een Roach warren en 10 lings maakt. Zo erg zelfs dat dit op hoog niveau bijna all-in is.
Bij >400 minerals heb ik alsnog m'n hatch gebouwd en een spore neergezet. Net toen die spore bezig was had hij ~3 zealots, ~2 sentries en ~5 stalkers vs ~10 lings, ~6 roaches. Hij sniped m'n spore, zet wat forcefields neer en het was gg.
Waarom een Spore (of bedoel je Spine Crawler)?
In het kort:
-Je wilt vs een 4-gate zo'n 20-25 drones maken en niet meer of je gaat dood (afhankelijk van het soort 4-gate)
-Voordat je dit aantal drones hebt wil je eigenlijk zo min mogelijk units maken en zo snel mogelijk naar deze drone count (zeg 4 lings ofzo)
-Je drone scout zou in feite in leven moeten blijven totdat de eerste sentry / stalker komt. Hetzelfde geldt voor een ovie in zijn base, die hoeft pas weg nadat de cyber core klaar is en de toss AA heeft. Dit geeft je de mogelijkheid om zijn gas timings en chronoboost gebruik te zien.
-Je eerste lings moeten altijd voor zijn ramp zijn. Dit stelt je in staat om zijn unit compo en chrono gebruik te checken en om de probe die de forward pylon moet plaatsen te blocken.

Aanwijzingen voor een 4-gate:
-Chronoboost wordt opgespaard, over het algemeen maar één gas, probe cut rond de 20-25 probes
-Meerdere chronoboosts op de cyber core (constant eigenlijk)
-Tweede unit geen sentry, derde eventueel ook niet
-Proberen te voorkomen van scouting
-Pylon plaatsing (een FE plaatst vaak zijn pylons anders dan een 4-gate)
-Eerste units komen naar buiten samen met een probe
-Forward pylon (duh)
--> geen van deze zaken zijn een zekerheid voor een 4-gate totdat je werkelijk de 4-gates ziet. Wel wordt het erg aannemelijk als je meerdere van deze aanwijzigngen ziet dat er een 4-gate komt. Poolen van larvae of het neergooien van een spine kan wel alvast verstandig zijn als je één of meer aanwijzingen krijgt.

Scouting:
-Ik drone scout altijd vs Toss, deels om een Forge opening te zien, deels om de gas timing. Deze drone zou je flink lang in leven moeten kunnen houden.
-Rond 5:30-6:00 minuten is een mooie timing voor een ovie suicide. Dit zou het techpad van de Protoss speler moeten onthullen.
-Een mineral walking drone, eventueel met wat afleiding van je eerste lings om door de zealot block te komen rond bovenstaande timing is een goede manier om een extra scouting mogelijkheid te hebben als je ovie wordt gedenied door bv. een Stalker. Ook het invliegen van 2 ovies vanaf verschillende kanten kan helpen.
DeX schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:35:
2 base zerg openings tegen protoss zijn behoorlijk zwak. Een solide one base opening van zerg kan best een 4 gate tegenhouden, als hij maar niet slow is met gas.
Wut?
Wat is er mis met bv. een Speeedling FE? Solide one base openings voor Zerg, bestaan die dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
We hebben het toch over 4-gate pressure? Of heb ik de boot gemist?
Speedling FE tegen 4 gate lijkt mij erg link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
DeX schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:55:
We hebben het toch over 4-gate pressure? Of heb ik de boot gemist?
Speedling FE tegen 4 gate lijkt mij erg link.
4-gate geeft je meer dan genoeg tijd voor een FE.
Sterker nog ik denk dat je die larvae wel nodig hebt, zeker als je defend met Speedlings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rofl 1 base zerg tegen 4gate is kansloos.. dan ben jij nog meer allin als de protoss.. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

6 pool rush met je drones erbij en je wint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
die build van mc gebruik ik al heel lang! NAKKER IS HET! maar ik doe niet met 2/1 void ik doe gewoon lekker 4 phoenix en ovi/queen/drone harash. Maar nu gaan we dat dus veel meer zien door MC :( gaan alle zergs standaard spore's neergooien als ze FE zien van toss.

Btw FE als zerg is prima viable tegen toss je moet het gewoon goed doen 1 spine is niet genoeg. Also je hoeft niet perse een 15 hatch te gaan kan ook prima rond 26 of etc etc heel veel mogelijk toss kan dat niet allemaal punishen. En er zijn goede hydra timings die 4 gate genadeloos afstraffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tvt anderhalf uur lang net.

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz. Ook nog verloren -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:36:

zeik niet zo, wees blij dat niet 65% van je matches pvp is ffs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan me nog herinneren ruim een jaar geleden dat we de discussie hadden over verschillende ratio's schermen. Kwam net deze tegen, is toch aanzienlijk, alleen al verschil 16:9 en 16:10:

Afbeeldingslocatie: http://h6.abload.de/img/sc2_fov36k6.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:36:

Bad GG timing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:28:
Kan me nog herinneren ruim een jaar geleden dat we de discussie hadden over verschillende ratio's schermen. Kwam net deze tegen, is toch aanzienlijk, alleen al verschil 16:9 en 16:10:

[afbeelding]
16:9 en 4:3 neem ik aan dat je bedoeld? 16:10 en 16:9 vind ik niet zo'n spectaculair verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net weer geswitched naar Zerg, pff alles weer verloren, die units lijken wel van Papier-maché...smelten zo weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Ik speel op 4:3 lmao. Kut beeldscherm. Altijd als ik bij iemand anders speel ben ik zoveel beter nadat ik gewend ben aan de sensitivity van muis -.=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:52:
[...]

Ik speel op 4:3 lmao. Kut beeldscherm. Altijd als ik bij iemand anders speel ben ik zoveel beter nadat ik gewend ben aan de sensitivity van muis -.=
Ach als je niet weet wat je mist dan kun je het ook niet missen. En als het goed genoeg is voor wcIII en tiberium wars dan hoor je mij niet klagen over minder beeld bij sc2. Hoogstens dat het irritant is dat ik af en toe op zo'n melding klik en dat mijn beeld ongevraagd verplaatst word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik vind het verschil tussen 16:10 en 16:9 best wel groot en dat wordt (bij SC2 minder maar alsnog) steeds groter bij hogere resolutie's. Snap sowiezo niet zo waarom mensen perse een 16:9 willen als ze niet alleen voornamelijk film kijken, maar ook programmeren, office of ander werk doen. Maarja, dat zeg ik ook maar zo even.

Had er vandaag nog over met karupin. Toen heb ik nog even in de PW gekeken. Goedkoopste scherm met een 1080p res of hoger in 16:10 was een 1920 x 1200 van samsung van 210 euro oid en een goede 1080p was 130. Dan heb je als doorsnee consument snel je keuze gemaakt, helaas. 16:10 wordt nu ook duurder omdat het helaas uitstervend is, door 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36

[afbeelding]
wat een onzin is dit
16:9 vs 16:10. het is nog steeds 1920 breed.
dus de breedte veranderd niet maar de hoogte. 1080 vs 1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:30
matty___ schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 19:55:
[...]

wat een onzin is dit
16:9 vs 16:10. het is nog steeds 1920 breed.
dus de breedte veranderd niet maar de hoogte. 1080 vs 1200
Daar heb je gelijk in, denk dat dat komt omdat die gif vaste afmetingen heeft en die overgenomen zijn van het 16:9 plaatje. Dus om de 16:10 erin te proppen moest de hoogte ervan veranderen en om het normaal gescaled te laten ook de breedte :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:41:
[...]

16:9 en 4:3 neem ik aan dat je bedoeld? 16:10 en 16:9 vind ik niet zo'n spectaculair verschil
Ik vind het best een verschil.. als ze via de zijkant komen binnenlopen met marines kan dat zomaar een seconde (gok ik) schelen. Ervan uitgaande dat ik natuurlijk de minimap niet zo gosu in de gaten houd zoals zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 18:26:
[...]

Ach als je niet weet wat je mist dan kun je het ook niet missen. En als het goed genoeg is voor wcIII en tiberium wars dan hoor je mij niet klagen over minder beeld bij sc2. Hoogstens dat het irritant is dat ik af en toe op zo'n melding klik en dat mijn beeld ongevraagd verplaatst word.
Je mist de helft van je scherm man. op 16:9 spelen is zo'n verademing. Je ziet gewoon meer. Snel maar even een nieuwe moniter kopen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Laatst online: 17:52

Pindamann

Human

Fout fout fout wat betreft die beeldverhoudingen. Omdat de hoogte niet wordt meegerekend krijg je nu het idee alsof je meer beeld hebt met een 16:9 scherm waar niks van klopt.

Zelf heb ik een 1920x1200 scherm gekocht (16:10). Had ook het populairdere 16:9 scherm kunnen kopen op een resolutie van 1920x1020. Heb ik dan meer beeld? Nee juist minder aan de boven en onderkant. In de breedte zien wij beiden evenveel.

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee zo werkt het niet Pindamann. Het gaat om verhoudingen. Goed, proef op de som. Zelf 3 screenshots in verschillende resoluties gemaakt. Zoals te zien is bij de derde is daar gewoonweg meer te zien aan de zijkanten.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PNG8V.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Laatst online: 17:52

Pindamann

Human

Ah ja hmm schijnbaar wordt je beeld gewoon geschaald ipv meer pixels. I have been wrong :x Wat betreft SC2 specifiek dan. Want normaal gezien heb je dus evenveel pixels in de breedte maar heeft 16:10 meer in de hoogte.

ffs

[ Voor 39% gewijzigd door Pindamann op 08-06-2011 22:22 ]

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Dat is dus wel vreemd. Op die 1680 en 1280 screens zou je evenveel moeten zien in de breedte want die verhouding is hetzelfde. Je zou in de hoogte op de 1280 juist minder moeten zien (9 ivp 10). Toch zie ik bij de 1280 screen in de breedte duidelijk meer (aan beide kanten). Dat is wat ik dus niet snap.

Edit: wat Pindamann hierboven dus ook zegt ja. SC2 doet zelf ook iets geks, mogelijk vanwege de viewport die niet rechthoekig is (zie minimap).

[ Voor 19% gewijzigd door Wmm op 08-06-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet niet denken in pixels maar in verhoudingen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/53MxQ.jpg
Starcraft pakt gewoon altijd dezelfde top-bottom (zie mijn screens), en daarbij pakt hij de beschikbare breedte bij die er is. Gezien 16:9 gewoon breder is, krijgt die gewoon meer breedte. Volgens mij (!) als je dezelfde breedte zou hebben in elk spel is een 16:10 weer voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Dat was me nog niet opgevallen, het top-bottom verhaal, maar je hebt gelijk. Dat betekent dus dat je voor SC2 beter 16:9 kunt nemen dan 16:10 omdat hij dezelfde top-bottom weergeeft, maar dat op de 9 versie kleiner doet dan de 10 versie en er dus in de breedte meer zichtbaar is, ook al is die verhouding gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga hoe dan ook op zoek naar een 16:1 scherm hihi

In other news, best video evar. Starcraft pickup lines!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=pcNE3yx_3D8]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:46:

[video]
''Yeah, it is on my back, it's a dark templar tattoo, chek it out''
''There's nothing there''
''yeah, no shit, it's invisible''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiewimie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2022
Omfg XD. Gewoon het feit dat ze ook nummers mee krijgen. Nice 2racks hahaha het is dat ik op t werk zat anders zat ik hier hard op te lache XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 19:01

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Girl : Why are you doing this ?
Guy : Cause Day9 made me do it, (evil grin in camera )

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 07:03

Valkyre

Kitesurf FTW!

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:52:
[...]

''Yeah, it is on my back, it's a dark templar tattoo, chek it out''
''There's nothing there''
''yeah, no shit, it's invisible''
You need an overlord to see it!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Haha dat filmpje is geniaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:36
Gohan-san schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:19:
[...]

You need an overlordseer to see it!
fixed it :Y) het is geen SC1 meer he

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000

Flapmo

and back is gigi!

apNia schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:46:

[video]
offtopic:
YouTube: ‪StarCraft Geeks Pick Up Girls - Get Her Number!‬‏ hotlink naar @4:57
jep je supply depots hebben de baneling bust overleefd hoor ;)

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flapmo schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 17:00:
[...]

offtopic:
all over your face, i mean base

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flapmo schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 17:00:
[...]

offtopic:
hahaha viel me ook op wtf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:42
OMG, serieus, dat filmpje :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 23:27
Gister nog een paar grappige potjes gespeeld. Tegen een zerg die 2 bases meer had dan mij. Ik was aant turtle dus wist niet goed wat er gebeurde buiten zijn ling/muta combinatie. Na een dikke 20 minuten natuurlijk brood lords op men dak. Al men marines ingeladen en naar zen base gestuurd. In no time was zijn hele base al weg en zen broodlords stonden men expo nog aan te vallen ^^ Dit is me ondertussen al een paar keer gebeurd en telkens krijg ik dan een hoop rage op men dak :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
als het je vaker gebeurd, vikings? XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
Het is ook niet zo raar als je een hoop rage op je dak krijgt als turtler. Zelf haat ik dat soort mensen ook. Tenzij je er toe gedwongen wordt door dingen zoals heel veel aanvallen en veel drops, is het ook een vrij lame strategy. Zelf zorg ik er dan altijd voor dat hij niet kan expanden en als dat gebeurd vernietig ik die. Zet vervolgens mijn army voor zijn uitgang, wacht tot hij minerals nodig heeft en dus moet expanden. Dan gaan ze de meest onlogische dingen doen. Vaak hebben ze niet eens veel army omdat ze veel static defence hebben. Komen zij er aan met hun 100food army, heb ik 150 oid, win je dik. Jij kunt natuurlijk ook sneller produceren omdat je meer bases en dus gateways ed hebt. Jij vult weer aan, loopt zijn basis binnen en je win is bijna gegarandeerd.

BTW waarom turtle je als ik het vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023
Mja, je kan je afvragen of turtlen echt zo erg. Is gewoon een andere manier van spelen. Je kan er ook blij mee zijn als mensen dat doen. Heel de map is dan van jouw. Lekker uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maldred schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 19:53:
Mja, je kan je afvragen of turtlen echt zo erg. Is gewoon een andere manier van spelen. Je kan er ook blij mee zijn als mensen dat doen. Heel de map is dan van jouw. Lekker uitbreiden.
Nee dat is het niet, is alleen maar irritant om tegen te spelen. Versla je ze, ben je niet tevreden en verlies je tegen dat soort mensen is het alleen maar frustrerend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
veel protoss, 'turtlen' toch ook? Ik bedoel toss is toch het ras dat met 200/200 (op papier) het sterkst is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Het is alleen turtlen wanneer je de tegenstander daar de gelegenheid voor geeft. Tegen iemand die in zijn basis blijft zitten en langzaam expand kun je heel snel een macro overgewicht krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 19:55:
[...]

Nee dat is het niet, is alleen maar irritant om tegen te spelen. Versla je ze, ben je niet tevreden en verlies je tegen dat soort mensen is het alleen maar frustrerend
Ik geniet er wel van hoor als ik iemand allemaal photon cannons zie plaatsen :)
Dan denk ik YAY free win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Goldman schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 21:06:
veel protoss, 'turtlen' toch ook? Ik bedoel toss is toch het ras dat met 200/200 (op papier) het sterkst is?
preziez.

Forge FE PvZ is een mooi voorbeeld waar het heel normaal is om te turtlen vanwege de mogelijke Zerg timings. Er zijn legio voorbeelden te bedenken waar een vorm van turtlen verstandig is.

Het kan gewoon een onderdeel van je taktiek zijn en er is niks mis mee. Soms kies je voor early pressie, soms kies je voor een verdedigende tactiek om bijv. in de midgame andere opties te hebben of een meer op macro gerichte opening te kunnen uitvoeren dan je tegenstander. Aangezien verdedigen over het algemeen kost efficiënter is dan aanvallen kun je dit tot je voordeel maken.

Een goede turtle is ook niet persé gevoelig voor het uitbuiten van je mapcontrol (mass expanding) omdat een goede turtle een opzet is voor een timing die eventuele macro keuzes van je tegenstander afstraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
Er zit een verschil tussen turtlen en niet aanvallen.

Niet aanvallen is niks doen om een leger op te bouwen. Hierbij ga je wel voor leger en niet zo zeer voor static defences. Expanden gebeurd ook wel, maar niet al te aggressief. Uiteindelijk val je wel aan, maar niet voor dat je rond de 200/200 zit

Turtelen is op 1 of 2 base blijven zitten met veel static defence en totaal geen intensie hebben om aan te vallen. Je hebt immer voor vele duizende minerals in static defence zitten, dus waarom zou je die verspillen door zelf in de aanval te gaan.

Het klopt dat Toss een beetje een late attack race is, maar dat komt ook door het deathball effect. Hoe meer units hoe beter ze eigenlijk per stuk worden. Dus waarom dan vroeg aanvallen als je later meer kans hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
T en Z weten steeds beter om te gaan met toss deathballs en dan loont het ook om in de midgame agressief te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
True, ikzelf hou daar ook wel van, maar dit was even puur vanuit Goldman zijn ogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Gropah schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 22:20:
Het klopt dat Toss een beetje een late attack race is, maar dat komt ook door het deathball effect. Hoe meer units hoe beter ze eigenlijk per stuk worden. Dus waarom dan vroeg aanvallen als je later meer kans hebt?
Het is niet alleen Toss.

Een Spanishiwa of snelle Muta opening of zelfs een cloaked Banshee opening (vaak een bunker) kan als turtling gezien worden.

In feite is elke macro / tech defense vs een agressieve opening een vorm van turtling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 23:27
Meestal turtle ik gewoon omdat ik niet al te veel map control heb tegen zerg. Muta's hier , lings daar. Ik pak men expo en defend deze 2 bases dan. Dan zit ik even later op 200/200 en dan push ik wel.

Het is gewoon leuk dat zergs altijd de switch maken naar broodlords op het einde (wat te verwachten is). Ze gaan dan van snelle units naar veel te langzame units , daarom dat ik dan onmiddelijk overstap op drop play. En natuurlijk werkt dat op gold niveau super goed ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
Gropah schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 22:20:

er zijn geen goeie early attack strategie behalve de 4-gate.

als stalkers en sentries bouwt.. kan je niet veel doen behalve verdedigen of "dansen".

zergling, marines = hoge dps
mauders, roaches + banelings = hoge damage per shot
en dan nog reapers (harras) + ghost (support)

als je vroeg wilt aanvallen... bouw eens een keer 3 zealots en paar stalkers/sentry, zal je zien dat best PIJN doet. (ogsmc vs eg.idra, 3 zealot early pressure vs fast hatch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
Ik ben zelf wel van early agression, maar eigenlijk alleen tegen een andere protoss. Niks leuker dan met 2 gate en dus 3 of 4 zealots zijn basis in te wandelen en de probes te killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik heb lang geen 1v1 gespeeld maar ben nu weer begonnen. Maar het matchmaking system is goed ontvricht zeg, ik ben rank 27 in bronze. Maar ik heb nu al drie potjes gehad dat de tegenstander 'favoured' was en toch een complete n00b was. Dingen als de beruchte 9 warpgate on 1 base build. Toen ik hem vroeg waarom zei hij 'to warp faster'. omg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pientertje schreef op zondag 12 juni 2011 @ 00:01:
Ik heb lang geen 1v1 gespeeld maar ben nu weer begonnen. Maar het matchmaking system is goed ontvricht zeg, ik ben rank 27 in bronze. Maar ik heb nu al drie potjes gehad dat de tegenstander 'favoured' was en toch een complete n00b was. Dingen als de beruchte 9 warpgate on 1 base build. Toen ik hem vroeg waarom zei hij 'to warp faster'. omg
Klopt, komt vaker voor inderdaad :| Heb zelf ook zo'n geval:
speelde eerst tegen spelers mid-diamond. Win-ratio daartegen was rond de 50% ofzo (ja speel slecht laatste tijd). Sinds eergister zijn al die gasten opeens favoured tegen me, terwijl ik afgelopen dagen 60-70% heb gewonnen... Mja, meer punten erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Let ook op dat je MMR niet real-time word geupdate. Dus als je MMR laag staat, kan het goed zijn dat je 3 tegenstanders achter elkaar krijgen die favored zijn, maar eigenlijk ver onder je niveau zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
Daarnaast betekend dat hij favored is bij jouw, niet dat hij jouw niet ziet als favored. staat mooi uitgelegd in deze 2 posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Hah... Superslecht spelen (combinatie van vermoeidheid, een paar biertjes en wat lag) en dan een tegenstander vinden die langer met z'n lings door je mineral line rondloopt dan SCVs killed, bij beide ling-runby's hellions gemaakt ziet worden uit meerdere factories (Ik ging voor Thor/Hellion) en hier niet op reageert. Zodra ik met 8 blueflame hellions zijn basis binnenkom staan er 2 spinecrawlers die niet voorkomen dat ik doorglip naar de mineral line, vervolgens z'n 20~30 speedlings die het niet meer dan 2 schoten van m'n groepje overleven, daarna vluchten de drones naar de main waar 1 queen de ramp blokkeert, maar aan de zijkant staat en me er dus gewoon langslaat. Eenmaal in de mineral line van de main aangekomen lopen daar 48 drones. 10 seconden later zijn er nog 3 over.

Hij zij daarna wel "gg", maar vervolgens werd ik verteld dat ik zowel "spastic" als "retarded" ben en dat ik beter een "real race" moet spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hoort altijd dat 16 een saturated mineral line is (met 8 patches) maar dat 24 de max is. Wat heb je aan die extra 8 workers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op maandag 13 juni 2011 @ 17:54:
Je hoort altijd dat 16 een saturated mineral line is (met 8 patches) maar dat 24 de max is. Wat heb je aan die extra 8 workers?
dan heb je optimale saturation. Dat zijn het maximaal aantal workers dat kan minen van 1 mineral line. De laatste 8 minen echter een stuk minder efficient dan de eerste 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

apNia schreef op maandag 13 juni 2011 @ 17:54:
De tijd die een SCV bezig is met minerals terugbrengen en weer naar de patch lopen is iets langer dan de tijd die de SCV nodig heeft om een lading minerals te minen. Dus als je 2 SCVs per mineral patch hebt, dan kunnen beide SCVs 100% efficient minen, want terwijl de ene aan het minen is, loopt de ander heen en weer.

Maar nu wordt iedere mineral patch niet constant gemined. Als je nu SCVs toe gaat voegen, dan zullen deze ervoor zorgen dat iedere mineral patch fulltime gemined wordt, maar ze moeten wel regelmatig wachten voor ze aan de beurt zijn. Zodra je meer dan 3 SCVs per mineral patch hebt voegen nieuwe SCVs niets meer toe.

Daarom dus: 16 SCVs (8 patches keer 2) voor het meest efficiente inkomen per harvester en 24 SCVs als maximum op een mineral line. Zodra je 16+ per mineral line hebt is het de moeite waard om te gaan expanden. Zodra je er 24+ per mineral line hebt moet je ophouden met SCVs bouwen (maar je eerst afvragen waarom je nog niet geexpand hebt :P).

(oh, vervang "SCV" door "probe" of "drone" waar nodig :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik probeer ze altijd op 16 per mineral line te houden, is dat dan een goeie aim? (en als je naar > 16 loopt denken aan expanden)
Of houden jullie het toch op 24 per line?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
apNia schreef op maandag 13 juni 2011 @ 18:31:
Ik probeer ze altijd op 16 per mineral line te houden, is dat dan een goeie aim? (en als je naar > 16 loopt denken aan expanden)
Of houden jullie het toch op 24 per line?
Ik satureer alleen naar 24 als ik niet veilig m'n expo kan nemen of als bijv. mijn expo nog aan het hatchen is zodat ik hem meteen kan satureren als ie klaar is. Anders altijd 16 per base.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
Ik tel ze niet, maar ik hou er ongeveer 20 per base. Op het niveau waar ik en de meesten hier op spelen denk ik niet dat het uberhaupt een factor is die in een overwinning meespeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mwah, ik blijf altijd gewoon doorbouwen, als ik zie dat ik er meer dan 24 heb, stuur ik er regelmatig één op scoutpatrol: alle lege patches laten patrollen.

Of als zerg gewoon een gebouw neergooien, als je niets beters te doen hebt een evo of spire. Extra upgrades kunnen potjes winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
djunicron schreef op maandag 13 juni 2011 @ 23:19:
Mwah, ik blijf altijd gewoon doorbouwen, als ik zie dat ik er meer dan 24 heb, stuur ik er regelmatig één op scoutpatrol: alle lege patches laten patrollen.

Of als zerg gewoon een gebouw neergooien, als je niets beters te doen hebt een evo of spire. Extra upgrades kunnen potjes winnen.
Of laten burrowen bij de voorspelbare expansion-locaties van je tegenstander. Kost weer een scan/obs/overseer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiewimie
DeX schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 07:30:
[...]

Of laten burrowen bij de voorspelbare expansion-locaties van je tegenstander. Kost weer een scan/obs/overseer
Breng ze nou niet op ideeën. Zijn genoeg mensen die dit niet doen. (silver speel ik pas) Maar als het gebeurt iriteer ik me daar uitermate aan. Waste van scan XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een macro speler dus ik maak gewoon zoveel drones als ik kan. Pas als ik merk dat ik echt niet kan expanden stop ik met dronen (of als ik mijn drone-count doel bereikt heb), of als ik een bepaalde aanval in gedachten heb, dan ga ik natuurlijk ook de drone productie stoppen. Ik heb geen problemen met 2 bases met 60 drones, omdat als je 3th dan klaar is je 3 bases met alle 3 20 drones hebt. Als je dat klaar hebt kan je uit 3 hatches met een zeer efficiente economie direct massaal units pompen.

Hangt er echt vanaf wat je doel is de game. Als je een 4 gate doet heeft het niet heel veel nut om meer dan 20 probes te hebben, maar als je van plan bent een expo te pakken als je het kan heeft het wel nut. Als je op 1 base gecontained wordt is het ook okee om 30 workers te maken (het maximale zonder absoluut idle workers te hebben, inclusief 2 gasses), omdat je doel is om eruit te breken en zo lang mogelijk een zo hoog mogelijke economie vanaf 1 base wilt hebben.

tl;dr hangt van de situatie af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiewimie
Het enige ras waar het niet uit maakt hoeveel gatherers maakt is zerk. Desnoods gooi je gewoon 10 spinecrawlers op om je supply wat vrij te maken. En heb je nou 40 drones en je base word gekilled nja dan verander ze in evo chambers om de ramp te blokkeren ofzo. zoiets kan je helaas niet met terran of toss. Mja wat ik doe als terran om men supply vrij te maken. SCV suicide met men army :') Zie je ze op silver ook amper doen tbh. Wat soms overigens me wel naar de overwinning helpt. Soort van shield.

Btw ga eens een grubby game bekijken. Heb hem niet nog zien spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Timmiewimie op 14-06-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
workers zijn echt onwijs goede damage tankers in close battles. Plus het feit dat ze ook gewoon irritant zijn en soms de AI een in de war gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Goldman schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:29:
workers zijn echt onwijs goede damage tankers in close battles. Plus het feit dat ze ook gewoon irritant zijn en soms de AI een in de war gooien.
Vaak als ik een all in doe met een gate neem ik er ook vaak wat mee om wat te tanken ofzo.
Maar vaak blokken ze ook de weg voor zealots of andere mele units :)
Zie het af en toe wel eens voorkomen van een zerg met een all in, check halve finales van het laatste GOT toernooi, toen shinigami mij all-inde met een 6 pool en zijn drones :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
maar dat is ook de 'nieuwe' 6pool, incl drones, want ze zijn bijna net zo sterk als een ling, dus in feite verdubbel je je leger in hp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-09 10:06
Arnevld schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:33:
[...]

Vaak als ik een all in doe met een gate neem ik er ook vaak wat mee om wat te tanken ofzo.
Maar vaak blokken ze ook de weg voor zealots of andere mele units :)
Zie het af en toe wel eens voorkomen van een zerg met een all in, check halve finales van het laatste GOT toernooi, toen shinigami mij all-inde met een 6 pool en zijn drones :)
met protoss kun je beter blijven minen en units inwarpen :P

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Een 6pool rush wint minder aan het meenemen van al je drones dan je zou denken. Worker-combat doe je om 2 redenen:

- Meer damage. Simpel, hoe meer dingen er aanvallen hoe sneller alles dood is.
- Damage tanken. De AI kiest er standaard voor om doelwitten die dichterbij zijn als eerste aan te vallen (mits de doelwitten dezelfde aanvalsprioriteit hebben, wat het geval is als je workers een attack-command geeft, workers die idle zijn of aan het minen zijn hebben een lagere prioriteit dan gevechts-units).

Zodra je als Zerg je workers inzet, verlies je op beide fronten een deel van de voordelen. Workers concurreren met Zerglings voor de surface-area, een plek om de vijand aan te vallen. Tenzij je gebouwen of grote groepen vijanden aanvalt, kunnen de workers je Zerglings blokkeren. Daarnaast tanken ze minder effectief omdat ze niet automatisch getarget worden in plaats van de lings.

Een Marine/SCV all-in heeft een veel betere samenwerking wat dat betreft. De SCVs zitten de Marines niet in de weg, maar ze zijn wel dichter bij de vijand, dus zullen als eerste getarget worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een issue waar ik de laatste tijd steeds meer last van krijg is harrass. Ik 2v2 met iemand, we pakken 2 naturals, waarvan bijv mijne weer iets verder ligt. Dan moven zij met twee legers steeds heen en weer, en attacken een base, middels drops, of door er in te rijden met helions, of door gewoonweg m'n natural in te lopen. We bouncen maar heen en weer van base naar base.

Wat zijn de best practices om een beetje dit soort aanvallen te voorkomen/mee om te kunnen gaan? Ik kan moeilijk mijn leger opsplitsen, want als hij met AL z'n units komt dan ben ik te zwak.

[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 14-06-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
Goldman schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:36:
maar dat is ook de 'nieuwe' 6pool, incl drones, want ze zijn bijna net zo sterk als een ling, dus in feite verdubbel je je leger in hp :)
en het is ook dubbel zo lame. Het moet niet gekker worden. Waar zit nou weer de lol van het spel om na 3 minuten met 12 units aan te vallen en hopen dat hij geen defense heeft 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

apNia schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:16:
Wat zijn de best practices om een beetje dit soort aanvallen te voorkomen/mee om te kunnen gaan? Ik kan moeilijk mijn leger opsplitsen, want als hij met AL z'n units komt dan ben ik te zwak.
Welke race speel je ?
Misschien wat static defenses, bijvoorbeeld een siegetank of twee met wat missile turrets.
Of een paar Photon cannons ,,,,

Of een sporecrawler en een spinecrawler!
(deze kunnen seks hebben door de spine de spore laten aanvallen vet grappig zag ik bij iemand die ik totaal vernederde met een 4gate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:16:
Een issue waar ik de laatste tijd steeds meer last van krijg is harrass. Ik 2v2 met iemand, we pakken 2 naturals, waarvan bijv mijne weer iets verder ligt. Dan moven zij met twee legers steeds heen en weer, en attacken een base, middels drops, of door er in te rijden met helions, of door gewoonweg m'n natural in te lopen. We bouncen maar heen en weer van base naar base.

Scouten.

Het meest effectieve is om zelf een rush te doen of gewoon eerder aan te vallen en geen expo te pakken. Diegene die aanvallen hebben meestal een voordeel; als je het goed aanpakt is het meestal 2 vs 1. 1 base play ftw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shrimp > er vanuitgaande dat je early pressure wilt doen, wat we atm nog niet doen. Ik wil ook met early pressure van hun kan om kunnen gaan.

Arnevld > laatst zaten we op Discord IV en swingde ze steeds van de ene naar de ander. We begonnen south, en mijn 1e expansion was die op 7 uur. Het was voor ons heel lastig te verdedigen, omdat zijn ene leger mijn expansion aanviel, onze individuele armies te zwak waren, dus wel samen er heen MOESTEN, en toen swingde z'n partner de main binnen. Je bleef een beetje bouncen, heel irritant :D

Een andere keer zaten we in Scorched Haven en begonnen aan de oost zijde. Bij mijn 2e expand ging ik naar het de expo op 5 uur, en hij ralleyde daar steeds speedlings heen. Ik had photon cannons on the spot, maar die halen niet erg veel aan tegen een stuk of 20 zerglings. Ik merk gewoon dat ik moeite heb met overal steeds naartoe te moeten lopen.

Een oplossing kan zijn meer observers (ik speel toss, partner terran) er uit te gooien om betere vision op de map te hebben. Maar ik weet niet echt of dat DE manier is om te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GosuYuri
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09-2023
Ik ga niet zeggen dat ik en expert ben in Starcraft, want dat ben ik absoluut niet, ben wel vrij handige gamer. Wat ik merk bij SC II is op het moment dat je het initiatief bij de tegenstander laat en zelf defensief blijft dat je dat ten alle tijden opbreekt. Als ik met m'n protosspartner speel zorg ik altijd dat ik ofwel helions heb die een beetje irritant lopen te doen, ofwel constant drops doe (speel terran meestal)

Wanneer ik en m'n partner in een 2v2 geen map control kunnen krijgen op een map zoals Scorched Heaven expanden we gewoon naar de natural en doen we een push vanaf 2 base.

Gisteren gingen we even klieren though, double Terran TLO 6-Rax... Dat is eigenlijk niet te stoppen in een 2v2 maar na 5 potjes werd het wel wat saai :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Echt WTF!
1 op 1 ben ik zoooo slecht. Kom gewoon niet verder in zilver!
Ben protoss en verlies altijd tegen Terran. Die gaan weer MM + Stim met wat thors. Daarvan verlies ik altijd. Wat ik ook probeer. Terwijl ik eigenlijk sterker ben bij 200/200.
Pagina: 1 ... 38 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zie voor pro-gaming en toernooien ook: Starcraft 2 Pro-gaming & Toernooien.