Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

@Masterlans:

Eerste paar bases veel marauders bouwen en meteen SCV's sturen zodra je die samen met medics en marauders kan blijven bouwen. Zorg dat je ze een beetje in leven houd, dan kan je later overstappen op andere units.

SCV repair rate upgrade is zowat een must, t.a.t. 5 paraat houden voor reparaties. Paar marines waar nodig zoals Goldman ook al aan gaf. Maar spendeer daarnaast wat aan Vultures die om hun snelheid redelijk zijn om snel de tanks mee te snipen. Alternatief daarvoor kan je wat ghosts met (perma)cloack gebruiken.

Als je kan snel expo pakken zodat je wat extra gas kan inslaan. Zonder dit kon ik niet genoeg tanks en banshees bouwen, maar goed, die heb je dus niet. Misschien dat je zonder die units het gas niet nodig hebt, maar dat merk je wel.

Tegen de BC's op het einde ghosts en marines bouwen. Als je geen ghosts hebt, mmm... tja, medic + marines + stim. Maar dan moeten eerst alle tanks weg zijn of je zult hard falen.

En in het algmeen, lekker de gebouwen laten staan, dan is de Odin langer bezig, meer units voor jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterlans
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:53
@ Goldman: heb ik geprobeerd, maar die werden toch vrij hard afgemaakt. Ik had wel misschien relatief weinig medics ertussen lopen (die overigens getarget worden door de AI op brutal, en dan gaan ze hard neer).
Ik heb geen ghost helaas (ja, ik heb deze missie nogal vroeg gestart heb ik het idee), maar de combinatie met Marauders zoals djunicron voorstelt had ik nog niet geprobeerd, wellicht dat die met hun hogere HP minder snel omvallen. Hun bonus tegen armored (en hun eigen basisarmor) is ook mooi meegenomen. Dat ga ik vanavond eens uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik had hetzelfde probleem met een andere missie op brutal. Wat ik toen heb gedaan: Gewoon eerst die missie overslaan, dus op een lagere moeilijkheidsgraad doen, en gewoon zoveel mogelijk de rest proberen te halen. Waarschijnlijk houd je dan 2 of 3 missies over die lastig zijn. Daarna begin je gewoon opnieuw en doe je alles missies op het aller makkelijkste totdat je bij die missie komt die je op brutal moet halen. Als je op aller makkelijkste speelt hoef je vrijwel geen geld uit te geven aan upgrades ed. Als je eenmaal bij die missie bent kun je precies alles kopen wat je nodig hebt. Op die manier kun je ook zoveel sparen dat je in 1x alle vehicle upgrade kunt kopen, load je de savegame, koop je alle base upgrades enz. Dan heb je ook direct weer een stuk of 5 achievements voor 'master of blabla'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiappie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-09-2023
Ik ben protoss en ik heb sinds gisteren de kracht van archons ontdekt, ik heb een aardig strakke BO nu waarin ik snel HT's + charge kan researchen, dan expanden wanneer ik mijn eerste 2 archons heb, en dan lekker knallen.

Gisteren in practice matches ging een Z mass muta tegen mij, en die archons vreten muta's gewoon op.

Tegen alle protoss zeg ik : Stop 4 gaten en go go mass chargelot+archon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Masterlans schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 08:33:
@ Goldman: heb ik geprobeerd, maar die werden toch vrij hard afgemaakt. Ik had wel misschien relatief weinig medics ertussen lopen (die overigens getarget worden door de AI op brutal, en dan gaan ze hard neer).
Ik heb geen ghost helaas (ja, ik heb deze missie nogal vroeg gestart heb ik het idee), maar de combinatie met Marauders zoals djunicron voorstelt had ik nog niet geprobeerd, wellicht dat die met hun hogere HP minder snel omvallen. Hun bonus tegen armored (en hun eigen basisarmor) is ook mooi meegenomen. Dat ga ik vanavond eens uitproberen!
Kun je niet gewoon eerst een andere missie gaan doen? Volgens mij heb je altijd een andere keuze nog naast deze missie, tenzij je de rest allemaal al gedaan hebt (maar dan zou je dus Banshee's en Science Vessels kunnen hebben).

Volgens deze chart zou je gewoon met Supernova verder kunnen gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Angeloonie op 27-05-2011 09:38 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 13:08
maffiappie schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:22:
Ik ben protoss en ik heb sinds gisteren de kracht van archons ontdekt, ik heb een aardig strakke BO nu waarin ik snel HT's + charge kan researchen, dan expanden wanneer ik mijn eerste 2 archons heb, en dan lekker knallen.

Gisteren in practice matches ging een Z mass muta tegen mij, en die archons vreten muta's gewoon op.

Wow. Je doet one base chargelots en HT's? Dat is behoorlijk gas heavy, zelfs met enkel zealots. Ik ben benieuwd of dit viable is tegen 3 gate blink of gewoon 4 gate. Als je het eens wilt proberen hoor ik het graag, ik ben wel geïnteresseerd in dit soort 'special taktiks'. Even om een beeld te krijgen, welke league zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiappie
@EQJim, ik zit met toss (nieuwe account) in silver, maar met zerg zat ik in season 1 in diamond.

En ja, het is zeker gas heavy, daarom ga je ook eigenlijk full zealots, met HT's voor de archons, en de expand is zeker niet erg laat.
Variaties, en het scherpstellen van de build kan makkelijk plaatsvinden natuurlijk. Ik kan zeker zien dat op sommig tournament maps deze build direct weg is, op bijvoorbeeld TSL Crevasse(?) is er een makkelijke early expand maar die heeft maar 1 gas geyser. Maar ja, niet dat ik ooit goed genoeg zal zijn daar voor ;)

*edit*: ik weet natuurlijk wel dat in hogere leagues deze build niet zal werken, aangezien er eigenlijk altijd wel early pressure is, maar toch, als ik de kans er voor zie zal ik altijd voor archons gaan, of chargelots(favoriete unit).

[ Voor 17% gewijzigd door maffiappie op 27-05-2011 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
maffiappie schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 10:32:
*edit*: ik weet natuurlijk wel dat in hogere leagues deze build niet zal werken, aangezien er eigenlijk altijd wel early pressure is, maar toch, als ik de kans er voor zie zal ik altijd voor archons gaan, of chargelots(favoriete unit).
Dat werkt wel, alleeen niet vanaf 1 base en niet als je HT's rushed.

Kijk anders eens Artosis zijn stream, die doet niet anders. Hij doet gewoon een normale opening en transitioned midgame naar archon / chargelot.

edit: misschien moet je ook eens experimenteren met een DT opening, lijkt me wel een mooie basis voor zo'n build.

[ Voor 9% gewijzigd door djengizz op 27-05-2011 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 07:03

Valkyre

Kitesurf FTW!

Volgens mij als je dan muta's oid krijgt heb je geen enkel middel om jezelf te verdedigen. je bent redelijk lang onderweg om tot aan archons te komen. helemaal als je er een stuk of 5moet hebben, om een beetje defense op te kunnen zetten.

Ben het wel metje eens om archons in je leger te gooien ik vind ze namelijk ook super.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiappie
Ik zeg: Hardcore testen dit weekend, ik ga gewoon custom practice matches doen totdat er een vloeiende build uit komt rollen. Mensen die me willen helpen battle.net tag is : BearSemen.247.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-09 10:06
Ik denk idd dat je beter een standaard opening kan doen en in het midden een transition naar archon, zealot. Voordat je charge hebt ben je erg kwetsbaar voor roaches, m&m en stalker/sentry. Eigenlijk alles ranged wel :) En zelfs met charge ben je niet erg safe denk ik.

In de 1e match vs oGs vs St in de GSTL deed 1 vd spelers ook een mooie archon, immortal zealot build. Dat was een pvp. Is wel te vinden op gomtv.net ;)

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndryaN3
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-05 12:15
Ik doe zelf deze build ook regelmatig, chargelots + archons vs T & Z. meestal begin ik met 2gate twilight en vrij snel een expo als je weet dat je tegenstander geen all in gaat doen. op plat/diamond vind ik het vrij goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maffiappie schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 12:30:
Mensen die me willen helpen battle.net tag is : BearSemen.247.
Dat is geen username, dat is kunst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maffiappie schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:22:

Werkt het beste in PvP omdat je dan de ff op de ramp met je archon kan breken, maar in het begin ben je best kwetsbaar (kan kiezen voor een sentry voor ff omdat charge zolang duurt om te researchen maar dat kost je weer 100 gas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 13:08
Ik heb net even PvP zitten spelen maar ik ben toch aan het twijfelen of het viable is tegen een goede 4 gate. Je kunt je ramp dan gewoon niet houden, en zeker niet met een proxy pylon die je base in kan warpen...
Een sentry is nooit genoeg voor meer dan 2 ff en dan heb je rond een minuut of 7 6-8 stalkers voor je basis staan en een proxy pylon met een eindeloze stroom stalkers en zealots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EQJim schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:05:
Ik heb net even PvP zitten spelen maar ik ben toch aan het twijfelen of het viable is tegen een goede 4 gate. Je kunt je ramp dan gewoon niet houden, en zeker niet met een proxy pylon die je base in kan warpen...
Een sentry is nooit genoeg voor meer dan 2 ff en dan heb je rond een minuut of 7 6-8 stalkers voor je basis staan en een proxy pylon met een eindeloze stroom stalkers en zealots.
Wat is er verkeerd met een paar cannons om de tegenstand de delayen? Die forge heb je toch al nodig om je chargelots een beetje punch te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 21:55
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:09:
[...]

Wat is er verkeerd met een paar cannons om de tegenstand de delayen? Die forge heb je toch al nodig om je chargelots een beetje punch te geven.
Als je op de tijd dat de 4gate komt, je al een forge en cannons heb, loop je dik achter op het moment dat hij zich bedenkt en niet 4gate.
Verder kom ik amper 4gates tegen laatste tijd, heel veel dt opening in PVP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe doe je een goeie DT opening in PvP dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

apNia ga Teamliquid maar af.

Ik gebruikte 3 gate met die strat :)

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fist schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:26:
[...]

Als je op de tijd dat de 4gate komt, je al een forge en cannons heb, loop je dik achter op het moment dat hij zich bedenkt en niet 4gate.
Verder kom ik amper 4gates tegen laatste tijd, heel veel dt opening in PVP
Een goed geplaatst cannon kan het verschil maken bij het afslaan van een 4gate, of bij het buiten houden van een DT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EQJim schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:05:
lol ja soms red ik het net, moet ik wel even terugtrekken in mn base nadat mn ff is uitgewerkt, om net die extra warpgate wave te pakken voor het kritieke aantal chargelots, maar dan shred je wel door alle stalkers heen :D dat is dan wel zonder archons nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel nu wat vaker 2v2 en ik heb af en toe last van een lage fps bij hele grote battles.
Ik heb alles op low staan.
amd 64x2 3800+
4gb ram (2.5/3 xp)
9800 gt

Zou mijn pc dit nu niet moet aankunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterlans
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:53
Angeloonie schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:32:
[...]

Kun je niet gewoon eerst een andere missie gaan doen? Volgens mij heb je altijd een andere keuze nog naast deze missie, tenzij je de rest allemaal al gedaan hebt (maar dan zou je dus Banshee's en Science Vessels kunnen hebben).

Volgens deze chart zou je gewoon met Supernova verder kunnen gaan.
Nee, dat is het probleem. Ik heb deze "even laten liggen" en ben ondertussen al een stuk of 6-7 andere levels gaan doen... Die zijn allemaal wel gelukt, maar deze blijft een probleem.

Net marauder/medic geprobeerd en dat is effectiever, maar nog steeds niet om over naar huis te schrijven. Ik denk dat ik de methode van TEAMIKKE maar moet gaan toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik denk dat je CPU de bottleneck is hier. Dat was bij mij de voornaamste reden van haperingen tijdens grote battles, toen ik nog skype vergaderingen ipv mumble gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
tehsojiro schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 19:46:
Ik denk dat je CPU de bottleneck is hier. Dat was bij mij de voornaamste reden van haperingen tijdens grote battles, toen ik nog skype vergaderingen ipv mumble gebruikte.
SC2 is vrij CPU heavy ipv gpu heavy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Masterlans schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 19:45:
[...]

Nee, dat is het probleem. Ik heb deze "even laten liggen" en ben ondertussen al een stuk of 6-7 andere levels gaan doen... Die zijn allemaal wel gelukt, maar deze blijft een probleem.

Net marauder/medic geprobeerd en dat is effectiever, maar nog steeds niet om over naar huis te schrijven. Ik denk dat ik de methode van TEAMIKKE maar moet gaan toepassen.
Dan MOET je dus de beschikking hebben over Banshees, het zijn naast elkaar lopende missies, dus je zou gewoon Banshees moeten hebben. Je kunt niet alleen deze missie open hebben staan, tenzij je de rest al afgerond hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 27-05-2011 20:11 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tehsojiro schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 19:46:
Damn en dan te bedenken dat mijn cpu het beste onderdeel was in mijn pc toen ik hem bouwde (2007 :P) videokaart en de ram vervangen en dan nog alles op low spelen met haperingen in grote battles.

p.s. TZ 2v2 strat Mass ling fast hellions met behulp van een early zerg allied geiser bij de command center.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2011 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is starcraft 2 meer of minder populair aan het worden? Buiten de twee kalme threads op got volg ik sc2 niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
het is natuurlijk zo dat hoe langer een game uit is, hoe minder populair het wordt (op WoW na dan) maar bij starcraft zijn er nog 1 miljoen gamers online in europa (volgens de ingame stats) op een avond. Valt dus nog genoeg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gropah schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 11:26:
het is natuurlijk zo dat hoe langer een game uit is, hoe minder populair het wordt (op WoW na dan) maar bij starcraft zijn er nog 1 miljoen gamers online in europa (volgens de ingame stats) op een avond. Valt dus nog genoeg mee.
volgens mij werd sc1 met de tijd populairder. Vroeg me af of dit met sc2 ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 11:27:
[...]

volgens mij werd sc1 met de tijd populairder. Vroeg me af of dit met sc2 ook zo is.
sc2 komt iig meer in de media voor:

IEM op eurosport
front news in een zweedse krant over jnro
hele pagina in de telegraaf
af en toe een artikel in een krant

Sc2 krijgt veel en veel meer aandacht buiten korea dan sc1 des tijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24
In de tijd van SC1 waren er natuurlijk ook minder (goede) games. Nu is er zoveel dat gamers na een poosje overstappen op iets anders.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
MrVegeta schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 13:25:
In de tijd van SC1 waren er natuurlijk ook minder (goede) games. Nu is er zoveel dat gamers na een poosje overstappen op iets anders.
wat zeg je nou. zo veel goede games. ik vind de kwaliteit juist heel erg tegen vallen door het aanbod.

laten we beginnen met de uitgemolken games:
- C&C wordt ook niet echt beter
- COD 60 euro voor een game waar je na 6 uur mee klaar hebt

Misschien moet ik ook minder naar Zero Punctuation (http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation kijken :P

Na de halflife serie, diablo, Wow en starcraft kwam nog maar weinig boeiende spellen tegen die ik langer dan 6 weken speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Ik zeg dat er tegenwoordig veel meer games zijn om te spelen dan in de tijd van SC1. Dat jij 4 game reeksen speelt is jouw probleem, ik heb op mijn pc meer dan 20 geïnstalleerde games (uitgespeeld). Wat heeft Yahtzee hier mee te maken? Hij kan een game goed vinden maar alsnog een slechte revieuw maken want dat is zijn ding, hij legt de zere vinger op bepaalde gameplay elementen en ligt altijd het slechte op in zijn review, kijk die van Portal 2 maar.

Ook is de mentaliteit van gamers behoorlijk verandert over 10 jaar, waar vroeger iedereen SC1 en WC2 kapot speelde over B.net is er nu zoveel meer om te doen en hebben gamers sneller hun genoeg van een bepaalde game om over te stappen naar iets anders.

En... games vallen kwalitatief niet tegen omdat er zoveel zijn maar ze vallen tegen omdat het risico om vernieuwend te zijn te groot is. Ga indy games spelen en dan merk je wel wat ik bedoel.

Trouwens, CoD is een MP game die je na de SP nog 100 uur kan spelen online, dat is hetzelfde als SC2, daar is de SP ook niet heel lang van (hell, open einde?) en speelt ook iedereen het online.

Je zou trouwens beter Extra Credit kunnen kijken dan ZeroPunctuation voor een goed beeld van de game industrie.

[ Voor 4% gewijzigd door MrVegeta op 28-05-2011 13:39 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
MrVegeta schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 13:38:
Ik zeg dat er tegenwoordig veel meer games zijn om te spelen dan in de tijd van SC1. Dat jij 4 game reeksen speelt is jouw probleem, ik heb op mijn pc meer dan 20 geïnstalleerde games (uitgespeeld). Wat heeft Yahtzee hier mee te maken? Hij kan een game goed vinden maar alsnog een slechte revieuw maken want dat is zijn ding, hij legt de zere vinger op bepaalde gameplay elementen en ligt altijd het slechte op in zijn review, kijk die van Portal 2 maar.

Ook is de mentaliteit van gamers behoorlijk verandert over 10 jaar, waar vroeger iedereen SC1 en WC2 kapot speelde over B.net is er nu zoveel meer om te doen en hebben gamers sneller hun genoeg van een bepaalde game om over te stappen naar iets anders.

En... games vallen kwalitatief niet tegen omdat er zoveel zijn maar ze vallen tegen omdat het risico om vernieuwend te zijn te groot is. Ga indy games spelen en dan merk je wel wat ik bedoel.

Trouwens, CoD is een MP game die je na de SP nog 100 uur kan spelen online, dat is hetzelfde als SC2, daar is de SP ook niet heel lang van (hell, open einde?) en speelt ook iedereen het online.

Je zou trouwens beter Extra Credit kunnen kijken dan ZeroPunctuation voor een goed beeld van de game industrie.
misschien is het ook de industrie zelf waar de deadlines steeds strakker is waardoor maar weinig mogelijk is. Elk jaar weer een COD op te markt brengen laat weinig ruimte idd.

zal eens extra credit checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vond de singleplayer nou niet bepaald kort, zeker niet als je bedenkt dat veel mensen er even lang/langer mee bezig zijn dan met sommige singleplayer games die totaal geen multiplayer hebben.

YouTube: ‪StarCraft 2 Heart of the Swarm Teaser‬‏
:D :9~ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je populair als in aantal actieve spelers of populair als in best bekeken rts in e-sports?
Heart of the swarm teaser, en ik zie geen enkele zerg, let alone lurkers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:29
lurkers! *O* in b4 imba! :P

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cod is geen mp game die je nog 100 uur online kan spelen.

na 4 uur spelen ben je al beste van de wereld. Cod vergelijken met sc2 is alsof je een poep met een diamant vergelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Reageer aub eens even normaal, hitler en joden gebruiken om je 'argument te versterken is nogal zwak en totaal niet gepast.

[ Voor 105% gewijzigd door psychoclown op 29-05-2011 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

top 40 europa cod 4 2v2(xbox360...)
ez.

Je kan cod gewoon niet met starcraft 2 vergelijken. Dat mag niet!

[ Voor 46% gewijzigd door psychoclown op 29-05-2011 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Laatst online: 17:52

Pindamann

Human

Om maar even te laten blijken dat ik ook nog altijd actief ben @ SC2 deze post :}

Atm weer in Diamond geland als Zerg. Gebruik laatste tijd veel burrow met roaches en infestors. Lijkt toch wat beter te werken dan bruut veel units maken en hard macro'en :)

Wat ook goed werkt is 5~ lings vlakbij zn basis parkeren en goed veel zicht hebben op de map. Zodra je ziet dat ie eropuit trekt of je een encounter hebt tussen 2 armys snel je 5~ lings naar zn mineral line

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flamen doen we niet op tweakers, dat zou je ondertussen moeten weten.

[ Voor 79% gewijzigd door psychoclown op 29-05-2011 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Laatst online: 17:52

Pindamann

Human

Houdt het nuttig en ontopic.

[ Voor 90% gewijzigd door psychoclown op 29-05-2011 10:59 ]

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 14:02:
[...]

Vond de singleplayer nou niet bepaald kort, zeker niet als je bedenkt dat veel mensen er even lang/langer mee bezig zijn dan met sommige singleplayer games die totaal geen multiplayer hebben.

YouTube: ‪StarCraft 2 Heart of the Swarm Teaser‬‏
:D :9~ O+
Vrij teleurgesteld, vond de trailer niet echt boeiend :P.
zolang de campain maar goed is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:18
Ga er dan niet op in en maak een Topic Report.

Edit 2: nog even ontopic over de discussie, Starcraft 2 behoort tot een totaal ander genre dan COD etc. Het is een E-sport en is een zeer uitgebreide game, ik denk dat er een erg actieve "fan"club/doelgroep is van sc2 en dat het daarom snel kan worden beschoudt als een spel met veel impact en een erg belangrijk spel in de groei van het genre. Zoals starcraft1 en de uitbreiding behoort dit spel bij een van de toppers. Je mag gerust aannemen dat dit spel met de uitbreidingen nog erg lang en fanatiek gespeeld gaat worden mede doordat het een E-sport is. Als mensen goed betaald krijgen om een game te spelen kan je er vaak vanuit gaan dat het groot is.

[ Voor 75% gewijzigd door psychoclown op 29-05-2011 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 20:45:
[...]

top 40 europa cod 4 2v2(xbox360...)
ez.

Je kan cod gewoon niet met starcraft 2 vergelijken. Dat mag niet!
Ik heb echt geen idee waar je het over hebt, zit jij in de top40 CoD4? So what, Starcraft 2 is awesome door zijn MP, CoD is awesome door zijn MP. What is er zo moeilijk te begrijpen? Een boel lui op GoT zouden eens verder dan hun neus moeten kijken.

..knip..

[ Voor 59% gewijzigd door psychoclown op 29-05-2011 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
Als je zelf inziet dat het kansloze reacties zijn dan lijkt het me niet nodig dat je daar nog een schepje bovenop doet, de TR knop staat links boven het topic!

ot: was niet erg onder de indruk van de HotS teaser. Lijkt erop dat het een vrij voorspelbaar verhaal gaat worden waarbij Kerrigan haar krachten terugkrijgt en ontsnapt van dat schip terwijl Raynor haar tegen probeert te houden oid. Mijn verwachtingen zijn niet erg hoog meer na het gare 20 in een dozijn Hollywood verhaal van Wings of Liberty, maar ik blijf erop hopen dat Blizzard ons aangenaam kan verassen.

[ Voor 30% gewijzigd door psychoclown op 29-05-2011 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20
Ben vooral benieuwd wat voor Multiplayer units er beschikbaar komen. Toen de expansion voor Wc3 uitkwam waren er zoveel changes, dat het maanden duurde voordat er wat balance in zat, en alle spelers moesten flink wennen aan de nieuwe rol van Casters.
Ik herinner me nog de Cheesemaster:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kXlSCmUia6hOTlvBVtbyfwG1/full.gif

Hopelijk krijgen we dit toch te zien:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=vHdRgkUdQCc&feature=related]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Modbreak:Volgens mij moeten sommige spelers maar een break gaan houden gezien het niveau hier in het topic. Zojuist weer bijna een gehele pagina kansloze reacties getrashed en tig modbreaks geplaatst. Laat dit nog een duidelijke waarschuwing wezen dat we flamen en users bashen niet tolereren.

Houdt het gewoon netjes en gezellig.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeX schreef op zondag 29 mei 2011 @ 10:54:
Ben vooral benieuwd wat voor Multiplayer units er beschikbaar komen. Toen de expansion voor Wc3 uitkwam waren er zoveel changes, dat het maanden duurde voordat er wat balance in zat, en alle spelers moesten flink wennen aan de nieuwe rol van Casters.
Ik herinner me nog de Cheesemaster:
[afbeelding]

Hopelijk krijgen we dit toch te zien:
[video]
Dat zou nog eens wat zijn :D
Er zal zeker weer een hele balance hype zijn. Er wordt nu al behoorlijk geklaagd, hots zal het alleen maar versterken. Ik hoop dat ze niet alleen maar leuke dingen als infested bunker doen maar ook gewoon basic units die toch een nieuwe rol hebben in de game. Bijvoorbeeld de lurker. In BW kwamen er maar weinig units bij, maar toch hadden ze hele nieuwe functies. Bijvoorbeeld de dark templar. Erg bijzonder is het niet, maar het voegt wel heel veel toe aan de game. Net als de medic, ze kan units healen, dat is alles. Toch komen er hele nieuwe strategien uit voort.

Een ding wat me al dwars zit sinds sc2 is de naam van de mutalisk. Muta is latijn voor veranderen. In brood war kan een mutalisk veranderen in een devourer (uber anti air air unit) en een guardian (soort brood lord). In sc2 kan het helemaal niet veranderen, dit is de corruptor die het doet. Waarom heet het dan nog mutalisk!! RAAAGE!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
hmm dat was ik alweer totaal vergeten! Muta was toen nog konings :P

Ik denk dat ze gewoon wat nieuwe abilities gaan geven en 1-2 units per ras. Teminste dat hoop ik! Ik wil wel echt wat leuks erbij hebben hoor! Lurkers terug is al een goede stap, voor protoss mischien weer een dark archon of reaver :P ............. REAVER!!!! ................ OM nom nom reaver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:03:
[...]

Dat zou nog eens wat zijn :D
Er zal zeker weer een hele balance hype zijn. Er wordt nu al behoorlijk geklaagd, hots zal het alleen maar versterken. Ik hoop dat ze niet alleen maar leuke dingen als infested bunker doen maar ook gewoon basic units die toch een nieuwe rol hebben in de game. Bijvoorbeeld de lurker. In BW kwamen er maar weinig units bij, maar toch hadden ze hele nieuwe functies. Bijvoorbeeld de dark templar. Erg bijzonder is het niet, maar het voegt wel heel veel toe aan de game. Net als de medic, ze kan units healen, dat is alles. Toch komen er hele nieuwe strategien uit voort.

Een ding wat me al dwars zit sinds sc2 is de naam van de mutalisk. Muta is latijn voor veranderen. In brood war kan een mutalisk veranderen in een devourer (uber anti air air unit) en een guardian (soort brood lord). In sc2 kan het helemaal niet veranderen, dit is de corruptor die het doet. Waarom heet het dan nog mutalisk!! RAAAGE!!
Mutalisks noem ik nooit bij naam. In mijn woordenboek heten ze "kutmutas" of "FFFFFFFFFFUUUUUUUMutas" en in een enkele geval "GG-f10-n"

Banelisks lijken we wel leuk:

Afbeeldingslocatie: http://24.media.tumblr.com/tumblr_lk6srrx5LC1qfjqv9o1_500.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha das wel erg zonde van je ultralist dan :P tenzij hij echt een huuge nuke-like spash heeft ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moons
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 21:54
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:03:
[...]
Ik neem aan dat ze met dat 'muta' doelen op het feit dat het een hydralisk is die gemuteerd/veranderd is tot iets vliegends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:56:
haha das wel erg zonde van je ultralist dan :P tenzij hij echt een huuge nuke-like spash heeft ofzo :P
ik zie de toss spelers al ragequitten als hun deathballetjes in een paar explosies van de kaart geveegd worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

o2h schreef op zondag 29 mei 2011 @ 15:34:
[...]

Ik neem aan dat ze met dat 'muta' doelen op het feit dat het een hydralisk is die gemuteerd/veranderd is tot iets vliegends.
Jup dat klopt volgendsmij ook , klinkt wel logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
Maar dat zijn ze niet. 8)7
The mutalisk has been little changed from its original form, the roving mantis screamer of the desolate Dinares sector.
http://us.starcraft2.com/features/zerg/mutalisk.xml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Das een mooi stukje ook over die banelings is best interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=jqZm2gqihIo]

Hmm ik zie nieuwe units, maar of ze ook in MP komen... (jumping lings ftw!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
ziet er wel vet uit. Ik zag ook een zerg die ledges kon springen? Zou wel logisch zijn aangezien Toss collosus (en stalker) en terran de reaper heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vet! Zal de release dan toch ergens in de komende 5 jaar plaatsvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zal me niks verbazen het Singleplayer units only worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja er is niks bekend over of nieuwe delen in SC2 een broodwar achtig systeem worden, waarin de multiplayer ook nieuwe units krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
UIteraard zullen er units zijn die ook in de MP terrecht komen. Om in ieder geval het verkoopbereik te vergroten.
Sommige spelers hebben de Singleplayer nog niet eens aangeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
apNia schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:11:
Ja er is niks bekend over of nieuwe delen in SC2 een broodwar achtig systeem worden, waarin de multiplayer ook nieuwe units krijgt?
Ja, Blizzard heeft aangegeven dat er nieuwe units en maps (ik zie al een ijs tileset in de reviews) komen in de MP en er zelfs misschien units verdwijnen. Er zal ook een aparte ladder komen voor HotS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OK sweet, goed om te weten. Wel jammer dat dat het grootste deel van de balancing van Blizzard teniet zal doen.

[ Voor 16% gewijzigd door apNia op 31-05-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Balance problemen zijn vrij normale bijproducten van een RTS game met meer dan 1 race. gedult is een schone zaak hierbij. Het zal niet zo ernstig zijn als bij WC3, die om de zoveel weken een nieuwe neutral hero erbij plakte die de hele gamebalance op zijn kop deed zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djengizz schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:33:
[...]

Ja, Blizzard heeft aangegeven dat er nieuwe units en maps (ik zie al een ijs tileset in de reviews) komen in de MP en er zelfs misschien units verdwijnen. Er zal ook een aparte ladder komen voor HotS.
heb je een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Laatst online: 17:26
Heart of the Swarm ziet er in ieder geval omnomnomnom uit :) Misschien weer eens tijd om met zerg te leren spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Splitterlings en Raptorlings? aka 3 per larva of lings die kunnen cliffjumpen?
Banelings die nog eens in kleinere splitten? Zerglings die broodlings vrijlaten bij het overleiden? Oh wow, wat een geweldige beestjes hebben ze verzonnen voor dit deel.

Alle drie klinken overigens als units die de MP compleet inbalanced zouden maken, maar goed, daar zijn ze waarschijnlijk ook gewoon niet voor. Kan niet wachten op de singleplayer. Kwa MP zit ik nog wel goed met WoL, ik speel dat eigenlijk ook al te weinig online om er goed in te zijn / blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb liever dat ze geen nieuwe units toevoegen in deze expansion.
1. Zo lang is het spel niet uit.
2. Krijg je een onnodige tweedeling van spelers.
3. Mensen die nieuw willen beginnen met sc2 zijn +/- 80-100E kwijt.

Ik had gehoopt dat ze pas bij de 2de expansion extra mp content zouden toevoegen. En straks 1.5jaar na heart of the swarm krijg je weer hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:06:
[...]

Ik had gehoopt dat ze pas bij de 2de expansion extra mp content zouden toevoegen. En straks 1.5jaar na heart of the swarm krijg je weer hetzelfde.
Met de laatste 2 ben ik het volledig eens. Vooral die 2 deling. Ik hoop echt dat het niet hoeft met die ladder. zou een beetje spijtig zijn naar mijn idee. Nieuwe maps enzo daar ben ik dan wel weer voro.

Dat het spel nog niet zo lang uit is klopt in vergelijking met SC1 maar niet met bijv shooters. Ikzelf denk wel dat nieuwe units enzo wel de creativiteit en de strategie verbeteren, maar dan moeten ze natuurlijk niet OP of UP zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
[...]

1. Je vergeet dat ze nu in development zijn, dus het duurt zeker nog wel een jaar.
2. Zoals met TFT? Je merk er weinig van. Ik heb RoC en TFT gespeeld, maar er was zeker geen gebrek aan spelers. Eerder dat de mappen soms niet goed overeenkwamen.
3. HotS zal naar een uitbreiding worden geprijsd. Trouwens, je hoeft niet perse in 1x ook HotS kopen, je kan ook met WoL beginnen en als je het leuk vind doorstomen naar HotS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Tweedeling zou engigzinds het beste zijn en denk ook de enige optie.
Omdat er toch mensen bij WoL blijven en HOTS mensen andere units hebben.
Die kunnen niet samen in 1 ladder dus krijg je er 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
[...]

HotS is ook nog niet uit en heeft zelfs nog geen ETA.
Die tweedeling is juist om mensen de keus te laten of ze wel een expansion aan willen schaffen. Het zou gewoon mogelijk moeten zijn om WoL te blijven spelen vanwege de aparte ladder.
Niet dus, zie boven. Iedereen die start heeft voldoende aan WoL om zowel SP als MP te kunnen spelen.
Wel denk ik inderdaad niet dat de WoL ladder heel lang veel spelers zal kennen, zeker niet als de e-sport scene overstapt op HotS (zie ook SC1 met Broodwar).
Tja, Activi$ion.

edit: Spuit11, beetje laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:17

Rannasha

Does not compute.

Ach, Broodwar kwam in hetzelfde jaar uit als de oorspronkelijke Starcraft. Dus zo snel is HotS nou ook weer niet :)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
Als ze geen nieuwe units toevoegen, wat is dan het nut van een expansion? Voor de corny verhaallijn en dialogen hoef je het niet te doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
dat vind ik nou juist een deel van de lol. De singleplayer is awesome! Enige reden dat ik hem niet nog een keer doe is omdat ik dan die hotkeys ga aanleren als protoss. En ik zit al in bronze league |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
djengizz schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:18:
[...]

HotS is ook nog niet uit en heeft zelfs nog geen ETA.

[...]

Die tweedeling is juist om mensen de keus te laten of ze wel een expansion aan willen schaffen. Het zou gewoon mogelijk moeten zijn om WoL te blijven spelen vanwege de aparte ladder.

[...]

Niet dus, zie boven. Iedereen die start heeft voldoende aan WoL om zowel SP als MP te kunnen spelen.
Wel denk ik inderdaad niet dat de WoL ladder heel lang veel spelers zal kennen, zeker niet als de e-sport scene overstapt op HotS (zie ook SC1 met Broodwar).

[...]

Tja, Activi$ion.

edit: Spuit11, beetje laat
Dat kan ook gewoon, kijk maar naar RoC en TFT, gewoon de goeie client aanklikken. (Ik ga er dan iig niet van uit dat de HotS client de WoL client overschrijft.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
Gropah schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:39:
dat vind ik nou juist een deel van de lol. De singleplayer is awesome! Enige reden dat ik hem niet nog een keer doe is omdat ik dan die hotkeys ga aanleren als protoss. En ik zit al in bronze league |:(
Schakel over op grid hotkey layout en je hebt dat probleem nooit meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
opzich, maar dan moet ik ook weer helemaal een hotkeys set aanleren. Daarnaast lijkt grid mij niet handig. Als ik helemaal een nieuwe hotkey set moet leren, dan zet ik er zelf 1 inelkaar dat het mij lekker ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
Gropah schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:41:
opzich, maar dan moet ik ook weer helemaal een hotkeys set aanleren. Daarnaast lijkt grid mij niet handig. Als ik helemaal een nieuwe hotkey set moet leren, dan zet ik er zelf 1 inelkaar dat het mij lekker ligt.
Zoveel valt er niet te leren. De grid layout komt gewoon overeen met de plaatjes in je command blok. Je raakt er heel snel aan gewend als je het eenmaal door hebt. Het is juist een veel meer logische layout dan de standaard layout (die ook nog eens anders is voor elke race) en zelf het wiel opnieuw proberen uit te vinden heeft ook geen zin. Ook hoef je je vingers minder te spreiden over verschillende plekken van je toetsenbord.

[ Voor 10% gewijzigd door tehsojiro op 31-05-2011 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
het gaat mij er meer om dat bij hotkeys ik het niet zozeer herken aan de keys, want daar kijk ik niet naar, maar door muscle memory. Daarnaast wil ik ook niet telkens naar rechtsonder moeten kijken om te zien welke hotkey aan welke command zit, daarom heb ik iets tegen grid.

Opnieuw het wiel uitvinden wil ik ook niet, maar ik wil dan zelf iets voor mij in elkaar fietsen wat ik lekker vind werken (oa ivm muscle memory enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 19:28

3xNix

golfr in hart en nieren

Pure onzin, je gaat toch niet posities op een "build-block" uit je hoofd leren...
Je weet na een tijdje hoe units heten... en dan knal je ze er zonder na te denken uit...

Het is ECHT onzin dat een positie in een vierkant makkelijker te onthouden is dan de normale build - letter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
Zoveel potjes zul je toch niet gespeeld hebben als je brons bent? Ik ben zelf heel snel gewend geraakt en ik hoef al lang niet meer te kijken naar de plaatjes. Zie het als een investering. Het kost misschien in het begin wat meer moeite, maar je zult er voor de rest van je SC carriere profijt van hebben als je wilt schakelen van race ;) je moet natuurlijk zelf weten, maar het is gewoon een feit dat de grid layout het meest logische en intuitieve hotkey layout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
dat het letter voor letter is dat is meestal zo, niet altijd. Maar bij units zoals de immortal vindt ik het toch iets te ver met mijn handen. Werkt gewoon niet lekker. Daarom overweeg ik die dingen op e te zetten en de 7e + 8e control group op ` en q. Maar dat zit ik nog allemaal te overdenken

Ik vind grit niet logische en intuitief op het eerste gezicht. Ik zal er wat meer aandacht aan besteden, maar het blijft wss zelfde...

Over niet veel matches. Ik zit atm op 36 wins in s2 en s1 was ongeveer gelijk. Bij winlose van 1:1 is dat dus 150 matches en dan nog een stuk of 50 custom games. dus zo'n 200 matches. Is niet veel, maar ook niet weinig.

[ Voor 38% gewijzigd door Gropah op 31-05-2011 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
tehsojiro schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:40:
Schakel over op grid hotkey layout en je hebt dat probleem nooit meer ;)
En krijg je vervolgens het probleem van misclicks omdat er identieke hotkeys bestaan voor verschillende zaken.

Selecteert al zijn zerglings --> morphed naar banelings --> alle banelings exploderen.
Oeps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 19:28

3xNix

golfr in hart en nieren

tehsojiro schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:50:
Zoveel potjes zul je toch niet gespeeld hebben als je brons bent?
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 15:09

RaseriaN

So much choices..

tehsojiro schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:50:
je moet natuurlijk zelf weten, maar het is gewoon een feit dat de grid layout het meest logische en intuitieve hotkey layout is.
Ik betwijfel het of het een feit is.. genoeg mensen die met WASD spelen, maar ook genoeg met SEFD of DRGF. Over smaak en gewenning valt niet te twisten! Kijk, hotkeys zijn altijd sneller dan klikkers, maar hotkey plaatsing is echt een persoonlijke keuze ;)

Persoonlijk vind ik het fijner om 3 verschillende layouts te kennen dan 1 keer Grid, maar dat ben ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
Je denkt niet dat het voor een beginnende speler makkelijker is om voor alle 3 races 1x een grid layout aan te leren dan telkens andere knoppen te moeten gebruiken? Het heeft imo weinig met smaak te maken maar vooral met simplicity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

tehsojiro schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:25:
Je denkt niet dat het voor een beginnende speler makkelijker is om voor alle 3 races 1x een grid layout aan te leren dan telkens andere knoppen te moeten gebruiken? Het heeft imo weinig met smaak te maken maar vooral met simplicity.
Dat ben ik wel met je eens, maar beginnende spelers zouden zich sowieso moeten richten op één ras, áls ze tenminste progressie willen maken en beter willen worden.
Dan is het probleem weg. Of je nou de hotkeys leert van 1 ras of van grid..?

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Die hotkeys zijn nog helemaal niet relevant voor die beginners.
Alsof die in macro games komen ^^ of er moeten er 2 tegenover elkaar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 15:09

RaseriaN

So much choices..

tehsojiro schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:25:
Nee, dat zeg ik ook niet. Ik vind het persoonlijk handiger om 3 verschillende layouts te hebben als ik wat anders speel. Hoe dan ook, je zal het eenmalig moeten leren en daar vind ik Grid een onhandige keuze tov. de racespecifieke hotkeys. En ja, dat is smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
Arnevld schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:51:
Die hotkeys zijn nog helemaal niet relevant voor die beginners.
Alsof die in macro games komen ^^ of er moeten er 2 tegenover elkaar zitten.
bij mij willen de games anders regelmatig uitmonden in 200/200 battles. Dus dan zijn hotkeys wel een vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
Gropah schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:03:
[...]

bij mij willen de games anders regelmatig uitmonden in 200/200 battles. Dus dan zijn hotkeys wel een vereiste.
Euh... ik gebruik zelf niet veel hotkeys... ik doe nog veel met de muis :P

Zolang je uiterste basis hotkeys die elke RTS-gamer moet kennen. Unit groepen+selecteren en attack :P

als mij vraagt... wat is de hotkey voor siege tanks bouwen? Dunno... voor darktemplars? Dunno... EMP? Dunno...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
Je kunt ook de commandcard text aanzetten. Hierdoor kun je zien welke letter erbij hoort. Ik ken niet alle hotkeys uit mijn kop, maar als ik er 1 niet weet, kijk ik heel even en kun je snel verder. Hoef je je muis niet te verplaatsen.

BTW misschien moet jij dan meedoen voor Funday munday voor volgende week van Day[9], waarbij je alleen je muis mag gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonglew00 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:33:
[...]

Euh... ik gebruik zelf niet veel hotkeys... ik doe nog veel met de muis :P

Zolang je uiterste basis hotkeys die elke RTS-gamer moet kennen. Unit groepen+selecteren en attack :P

als mij vraagt... wat is de hotkey voor siege tanks bouwen? Dunno... voor darktemplars? Dunno... EMP? Dunno...
mja, gewoon eerste letter onthouden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
hmm in LOTS moeten echt wel nieuwe units... IK heb meer nodig. nu nog te weinig need more more..

Nee maar serieus de Campaign is leuk, maar nieuwe maps en alleen stukje campaign dan zou ik denken ja daggg... die nieuwe maps kan je gratis downloaden campaign is wel grappig maarja om daar nou voor te lappen.

Nee ik wil minimaal 6 nieuwe units en 12 nieuwe abilities. 2 units per ras 4 abilites per ras (mischien los van de units :P )
Pagina: 1 ... 36 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zie voor pro-gaming en toernooien ook: Starcraft 2 Pro-gaming & Toernooien.