Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-10 06:52
Wat bedoel je met versie 1?

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morphs schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 08:01:
Grap is dat je als je redelijk veel speelt, je uiteindelijk weer op low settings terecht komt. Het spel is dan vele malen overzichtelijker. Ik heb uiteindelijk ook de overstap ultra -> low gedaan en was er zeer tevreden mee. Uiteindelijk gaat het toch om het spel.

Maar hoge settings zijn wel leuk voor single-player of wanneer je een cast van iemand kijkt.
OF wanneer je streamt, maar ik hou er wel van als alles op mooi staat, vind het zo lelijk als alles opl ow staat met res van 1920x1080 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Ik dacht in het begin dat het niet zou uitmaken op welke graph settings je speelde, gaat nl om gameplay en die is retesterk. Van mijn part gebruikten ze de SC/BW engine. Echter, zet je alles op "lowest" dan is het wel HEEL erg gaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Idd het super mooi maar wel super overzichtelijk. Reken maar dat je op low beter speelt dan op ultra. Gameplay vs Visuals ;)

EINDELIJK is er nieuws over de ladder lock vrijgegeven door Blizzard. Dus niemand kan promoten op het moment.
Due to an issue with the Grandmaster league we’ve temporarily locked league reassignments. This means that all ranked games are correctly awarding (and subtracting) points, all changes to player’s internal matchmaking rating continue to be made, but the ability to be promoted/demoted to a different league is temporarily on-hold. When this lock is released, the next win will process the correct standing and any league reassignments will be carried out as they would have.

We currently have a hotfix for the Grandmaster issue in testing, and expect it to be implemented very soon. Once the fix is in and verified the lock will be removed and league standings will continue as normal. We’ll make another announcement at that time.

It’s important to note, again, that your games played now continue to count toward your standing and a possible league reassignment.
Zie http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/2580698045#1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Morphs schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:05:
EINDELIJK is er nieuws over de ladder lock vrijgegeven door Blizzard. Dus niemand kan promoten op het moment.
Zie http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/2580698045#1
Toch weer erg netjes dat ze het eindelijk ook bevestigen van wat er al 2 weken op tl.net geroepen word. Geeft zoveel meer duidelijkheid

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Morphs schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:05:
Idd het super mooi maar wel super overzichtelijk. Reken maar dat je op low beter speelt dan op ultra. Gameplay vs Visuals ;)
Ik ben nu zo gewent geraakt aan die cartoon-achtige look van low settings dat ik sfeer van de high settings nu veel te duister vind. Ook vind ik het lastig om cloaked units op creep te zien met hogere settings omdat de creep beweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik zelf speel op ultra. Omdat het kan, omdat ik het er mooier uit vind zien, omdat ik het gewend ben. Als ik streams zie die op low staan heb ik zelf eerlijk gezegd snel de neiging om weg te gaan, ik vind het niks hebben.

@locken van leagues
Opzich wel logisch dat ze het locken als het niet goed gebeurd, maar wel jammer dat ze het pas 2 weken later communiceren.

@otherstuff:
Wat is PvP toch leuk :P Sommige mensen zullen nu vast stijl achterover vallen, maar ik vind het atm wel een leuke matchup. Je kunt leuke early pressure doen met 2gate opening. Vervolgens naar 3 gate robo om wat te kunnen scouten met observer en immortals eruit te pompen. Rustig expanden terwijl je wat druk zet. Mass collosus/immortal afhankelijk van wat hij doet.

Zo had ik daarnet een potje op Tel Darim. Ik 2 gate. Hij blocked, mede door lange afstand. Ik naar 3 gate robo + expand. Wat druk zetten, scouten met observer. Hij gaat templars dus ik extra observer + collosi. Ik kom zijn basis in via 3rd expo, waarvan hij de rocks nog niet heeft vernietigd. met een 200 army van stalkers, immortals en collosi. Deel van de stalkers mbv observer zijn main in blinken de rest naar de natural. Hij verdeelt zijn army niet goed, dag dag grootste deel van HT's. En toen was ie: /ragequit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar hoe zit het nou met die mythe over cloaked units beter zien op lagere kwaliteit. Want mijn PC kan meer aan, ik wil dat eigenlijk ook, maar voor de 'just in case' situatie heb ik 'm altijd op low. Iemand die dat ooit echt getest heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er waren settings waardoor je cloacked units kon zien alsof ze niet cloacked waren. Maar dat is gepatched. Volgens mij zijn er nu nog wel settings waardoor je cloacked units ietsje beter kan zien. Ik heb zelf alles op low behalve een bepaalde setting op ultra. Moet zeggen dat ik daardoor cloacked units wel een tikkeltje beter kan zien, maar misschien let ik er ook gewoon meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
cloaked units zijn ook prima te zien met alles op max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 07:03

Valkyre

Kitesurf FTW!

Ik speel alles op ultra, omdat het kan en ik het veel mooier vind.. we leven immers niet meer in 1990.... of ik dan cloaked units meer of minder goed zie geen idee, ik vind het mooier zo :P
Detection hebben en klaar is kees :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gohan-san schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:16:
Ik speel alles op ultra, omdat het kan en ik het veel mooier vind.. we leven immers niet meer in 1990.... of ik dan cloaked units meer of minder goed zie geen idee, ik vind het mooier zo :P
Detection hebben en klaar is kees :)
met competitief gamen gaat het niet om of het mooier is, maar of je voordelen kan uithalen uit de settings :P daarom speelt elke cs 1.6 pro nog steeds op 640x480 of 800x600 =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tehsojiro schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:07:
cloaked units zijn ook prima te zien met alles op max.
ja maar zie je ze niet BETER met alles op low? zo gaat die tori de rondte vrient!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol ja cloaked units zijn het beste te zien met alles op low maar textures op highest of iets in die richting of andersom.. Texture op lowest en shaders high ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 15:09

RaseriaN

So much choices..

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:22:
met competitief gamen gaat het niet om of het mooier is, maar of je voordelen kan uithalen uit de settings :P daarom speelt elke cs 1.6 pro nog steeds op 640x480 of 800x600 =]
Ik heb ook alles op low staan. Nog gewend uit de Quake2/Quake3 tijdperk. Iets zien was echt heel erg belangrijk, en zodra alles een grijze/bruine smurrie was en je tegenstander een andere gekleurde vlek was het een heel stuk makkelijker voor je. Idem met SC2, zodra er schaduwen, weerseffect en bewegende crap is, zie je die cloaked/burrowed units gewoon een heel stuk minder dan op max/ultra.

Goed, het ziet er een stuk minder mooi uit, maar daar heb ik het wel voor over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:29
Tegen Protoss begint mijn Terran nu wel eng te worden. Ghost-Marine timing pushes (expo van de Protoss) lijken niet met standaard gateway-legers te stoppen en eerlijk gezegd gaat dat me te makkelijk af.

Alleen tegen Zerg en Terran zijn Ghosts niet zo effectief, en ik voel me niet lekker met tanks. Ik ga maar eens wat Rauders proberen en kijken of ik een fijn, mobiel leger kan vinden. Tegen Terran zit ik ook aan Banshees te denken om tanks van hoeken te snipen, kijken hoe dat speelt...

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
Ok, ik wist dat het systeem van slag was, maar ik moest net tegen een platinum. Dus tenzij die platinum bagger aan het spelen is geweest en ik iets slechter is er meer mis dan alleen een league lock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Guussie als je het maar niet waagt me te verlaten in de bronzeleague. Je bent de enige fanatieke speler die net als ik forever bronze is. IK WIL HET NIET! IK KAN HET NU NOG NIET AAN! BLIJF BIJ ME :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
Ik denk niet dat het logisch is dat ik vanuit bronze direct naar diamond ga. Daar overleef ik atm ook gewoon niet. Dat potje ging echt heel bagger btw. 9probe tijdelijk gecanceld omdat ik dacht dat het de 10e was, te laat met gateway en cybercore. Vervolges 10 pooled hij, mijn zealot op tijd klaar... spawned hij aan de kant waar hij niet weg kan omdat hij vast zit tussen nexus, pylon en gateway.

FAIL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:18
Hmm ik vind juist dat alles op low het spel echt 10 x onduidelijker maakt. Ben gewend alles op ultra/extreme te hebben, maar moest nu even op me download pc spelen ivb met nieuwe voeding. Nou das dus niet te doen he shit verdwijnt gewoon als het kapot wordt gemaakt, soms heb ik gewoon het gevoel dat ik hallucinations sloop ofzo die ontploffen namelijk ook niet. Maarja het denk ik maar net wat je gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Low ziet er vreselijk uit en het geeft naar mijn mening totaal geen voordeel. De gamma een beetje boosten en je ziet cloacked beter op Ultra naar mijn mening.

Het enige dat ik niet prettig vind aan Ultra is dat creep glimt. Dat is meer een probleem dan de beweging. Bewegende cloack naar rechts zie je overigens juist beter, maar als zo'n banshee naar links vliegt, is het een tikje lastiger te zien.

Maar goed, je kan nog altijd niet targetten, dus zo heel veel voordeel geeft het niet. Als je boven de 60fps kan blijven zitten (of wat voor vsync je dan ook hebt) dan is het wat mij betreft het beste op de hoogst mogelijke settings te spelen. AA voegt ook wel wat toe naar mijn mening, hoe scherper de randjes hoe makkelijker je kunt tellen. (maar hoger dan 4x MSAA krijg ik het niet werkend).

Als iemand weet hoe je het glimmen van creep uit kunt schakelen op Ultra houd ik mij graag aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:22:
[...]

Jah ik begrijp het wel maar zo pro ben ik ook weer niet. Laatste weer eens een keer CS:s opgestart en 3x 22inch widescreen + Eyefinity best wel een leuk voordel oplevert :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
djunicron schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:12:
Het enige dat ik niet prettig vind aan Ultra is dat creep glimt. Dat is meer een probleem dan de beweging. Bewegende cloack naar rechts zie je overigens juist beter, maar als zo'n banshee naar links vliegt, is het een tikje lastiger te zien.
Bij mij is het probleem met de bewegende creep juist als de cloaked unit stilstaat (bv. observer). Ik zoom regelmatig snel in en uit om zo stilstaande observers of andere cloaked units te spotten. Op bewegende creep werkt dit veel slechter.
Als iemand weet hoe je het glimmen van creep uit kunt schakelen op Ultra houd ik mij graag aanbevolen.
Probeer anders eens in de variables.txt (in de starcraft 2 user folder) alle zaken die beginnen met creep (creepQuality, creeptrans, etc.) één voor één op 0 te zetten en kijk of het helpt. In game wordt de creep kwaliteit bepaald door de shader en de terrain settings.

Verder ben ik het niet met je eens dat lower settings geen betere gameplay geeft. In de eerste plaats geeft het minder afleiding (micro wordt hierdoor bv. makkelijker). Daarnaast heb ik gemerkt dat er hier en daar op hogere settings korte lag optreedt terwijl mijn framerate nog prima is en de lag niet kan verklaren. Of dit alleen bij mij zo is zou kunnen maar het heeft imo niks met de performance van mijn machine te maken maar puur met de grafische settings (zo is er een hele korte lag tijdens de worker split en op nog wat andere punten in het spel die ik niet heb met alles op low).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gropah schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:03:
Ik denk niet dat het logisch is dat ik vanuit bronze direct naar diamond ga. Daar overleef ik atm ook gewoon niet. Dat potje ging echt heel bagger btw. 9probe tijdelijk gecanceld omdat ik dacht dat het de 10e was, te laat met gateway en cybercore. Vervolges 10 pooled hij, mijn zealot op tijd klaar... spawned hij aan de kant waar hij niet weg kan omdat hij vast zit tussen nexus, pylon en gateway.

FAIL!
Daar word ik ook altijd zo gelukkig van. Zit je lekker Sim City te spelen in SC2, gebouwtjes op leuke plekken. Zit je stalker vast tussen wat buildings. Aarhghrhgr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
heeft me inderdaad vaker geïrriteerd. Zoals probes die vast komen te zitten tussen je pylons,of immortals die niet weg kunnen. Dag dag minerals en gas en als je niet oppast ook supply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scv's die vast komen te zitten tussen de rand en een turret.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Ik heb altijd bij me protoss wall tegen zerg dat ik een stalkertje vast heb :<

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het een paar keer voor elkaar gekregen dat er wel zealots door m'n walloff heen kunnen maar geen stalkers/immortals.. FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:52:
Ik heb het een paar keer voor elkaar gekregen dat er wel zealots door m'n walloff heen kunnen maar geen stalkers/immortals.. FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU
Je bouwgrid aan zetten in options en zorgen dat je twee blokjes vrij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nee 1 blokje.. 2 blokkeer je geen zerglings mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-09 10:06
en dan nog, staat je zealot net iets scheef -> 10 lings in je basis heuj 8)7

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan een immortal door een blokje? Ik denk die is net zo vet als een siege tank. (die heeft toch wel twee blokjes nodig)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndryaN3
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-05 12:15
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:18:
kan een immortal door een blokje? Ik denk die is net zo vet als een siege tank. (die heeft toch wel twee blokjes nodig)
Alles kan door 1 blokje zolang deze maar niet diagonaal is.
Bij diagonale blokjes kunnen alleen lings/zealots etc. erlangs en geen stalker/immortals.

[ Voor 13% gewijzigd door AndryaN3 op 24-05-2011 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
AndryaN3 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:25:
Bij diagonale blokjes kunnen alleen lings/zealots etc. erlangs en geen stalker/immortals.
Sinds de laatste patch Archon niet meer volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndryaN3
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-05 12:15
djengizz schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:27:
[...]

Sinds de laatste patch Archon niet meer volgens mij.
Mja klopt maar dan ben je al zover in de game dat die ene pylon bij je main base ook wel weg kan.
+ die warp je waarschijnlijk buiten je main base in.

[ Voor 9% gewijzigd door AndryaN3 op 24-05-2011 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gohan-san schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:13:
[...]

Jah ik begrijp het wel maar zo pro ben ik ook weer niet. Laatste weer eens een keer CS:s opgestart en 3x 22inch widescreen + Eyefinity best wel een leuk voordel oplevert :P
gatverdamme, cs:s :P heb het over 1.6 he

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel groot verschil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel ook op low, maar dat is niet zo zeer omdat ik dan cloaked units beter zie, volgens mij is er bijna geen verschil. Je zou ze het beste zien met alles op low en effects op high als ik me het goed herinner.

Low is gewoon een stuk rustiger, geen uber effects en lightning effecten van alle kanten maar gewoon puur de game. Ik denk dat het niet heel veel uitmaakt, net wat je prettiger vind. Ik speel nu echt bagger op ultra omdat ik gewoon de game niet meer herken. Andersom zal het waarschijnlijk ook zo zijn.

Een voorbeeld is op Xel naga als je unit langs een van die gloeiende dingen loopt. Ik schrik me rot en kijk gelijk wat het is, terwijl het helemaal niks is. Ik hou t liever clean ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AndryaN3 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:25:
[...]

wat houdt een 'diagonaal blokje' in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
Getver, was ik net lekker bezig een match te winnen tegen zerg, crasht mijn client... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan er binnen 1 minuut volgens mij wel weer in dan, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40

Rannasha

Does not compute.

apNia schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:34:
[...]

wat houdt een 'diagonaal blokje' in?
2 gebouwen die elkaar alleen op een hoekpunt raken. Sommige units, waaronder lings, kunnen daar doorheen glippen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
apNia schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:41:
niet eens geprobeerd eerlijk gezegd :O

Nu ben ik natuurlijk zo'n trouwe fan dat ik dan wel even een crashrapport goed opstuur. deels ook omdat ik niet wil dat het nog een keer gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

hoe zou je dat moeten doen dan? je logt weer in? en dan? ik heb nog nooit iets gezien als rejoin oid? maar ik kan mij voorstellen dat dat alleen kan wanneer je in zo een situatie komt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huh :P nee joh.. bij league of legends is dat zo.. Als iemand disconnect, dan kan die er ook niet meer in komen.. die waiting 50 seconds is puur voor als de verbinding eventjes wegvalt, maar de andere persoon nog wel in de game zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heb je niet 1 minuut, als je dan multiplayer hebt oid dat ie weer rejoined? staat me zoiets van bij dat ik dat ooit heb gedaan, but I could be wrong..

edit: ohja LoL was het :+
wist ik wel 8)

[ Voor 12% gewijzigd door apNia op 24-05-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
BTW voor de mensen die moeite hebben met macro en ook nog army enzoots maken en gebruiken. Maak een custom game en zoek op "+macro +die" Dan kom je bij Macro or Die uit. Hierbij moet je macroën terwijl er een AI, beter dan die van blizz, je regelmatig wil aanvallen. Erg handig.

Maatregelen om macro te bevorderen:
nuke van probes als: je supply block langer dan 20 seconde duurt
je te veel resources hebt voor langer dan 30 seconde
Daarnaast mag je minder minerals over hebben naarmate je het beter doet. Erg handig en ook nog redelijk leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:45:
scv's die vast komen te zitten tussen de rand en een turret.
Units die vast komen te zitten op xelnaga caverns (in het midden) is ook vrij vervelend, keer potje door verloren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-09 12:03

RMB

Nee, geen right mouse button!

Apnia en Guusieboy, en andere permanent Bronze spelers, zouden jullie mij toe willen voegen als friend zodat we wat matches kunnen doen :)?

Ik ben momenteel met protoss bezig, dat gaat me net iets beter af dan zerg!
Hoop jullie snel te zien!

SCII naam: RMB code 659

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
@rechtermuisknop. Is goed :P Bedankt voor het permanent noemen, terwijl ik met 2v2 gold ben en 3v3r diamond... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb echt een zieke series gehad @ BSL. Ik vs horrorabit. Echt fucking goeie games. Aanrader om te casten. de series begint 1-0 voor hem met een spannende cheese. Daarna een epische macro game waardoor het 1-1 staat. Hij all ined mij game 3 :( en daarna maak ik een comeback om te winnen 3-2!

game 1: http://www.sc2replayed.com/replay-videos/2680

game 2: http://www.sc2replayed.com/replay-videos/2681

game 3: http://www.sc2replayed.com/replay-videos/2682

Game 4: http://www.sc2replayed.com/replay-videos/2683

game 5: http://www.sc2replayed.com/replay-videos/2684

game 4 is het beste.

Wil iemand deze trouwens even uploaden op dat challonge forum? Het werkt nu niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-09 12:03

RMB

Nee, geen right mouse button!

sorry guussieboy, maar ik las net zoiets dat jij en apnia in bronze verstrengeld zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
True, maar atm zit iedereen vast in zijn/haar league. Ik moet btw gewoon meer spelen denk ik... Dat zou een hoop schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gropah schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 17:00:
BTW voor de mensen die moeite hebben met macro en ook nog army enzoots maken en gebruiken. Maak een custom game en zoek op "+macro +die" Dan kom je bij Macro or Die uit. Hierbij moet je macroën terwijl er een AI, beter dan die van blizz, je regelmatig wil aanvallen. Erg handig.

Maatregelen om macro te bevorderen:
nuke van probes als: je supply block langer dan 20 seconde duurt
je te veel resources hebt voor langer dan 30 seconde
Daarnaast mag je minder minerals over hebben naarmate je het beter doet. Erg handig en ook nog redelijk leuk!
hahahahahaha net m'n grappigste momentje ooit in SC2...
Ik zit tegen een diamond speler (ik = bronze) en ik snapte er ff niks van. Ik dacht dat Macro or Die tegen een bot was. Dus ik zie ineens iemand anders, ik wtf, dus ik lees de regels ff door, maar wil die gast niet ophouden, dus ik klik maar door. Ik chat wat met die gast, ik zeg dat ik er niet veel van snap, dus hij legt het al macro'end uit. Ik scout op 9, en ik op de minimap kijken, en bij m'n scout... minimap... scout.. wtf? Ik snapte er geen fuck van. Zat ik op Tel Darim, en ik dacht dat ik op Shattered Temple zat, kon het compleet niet plaatsen ook wat ik zag met scout en op de minimap. Dus ik zo tegen die gast "OMG I thought this was Shattered Temple. Might as well GG"

HUP, game voorbij :D
GG triggered dus blijkbaar het einde van de game. Aaneenschakeling van facepalms :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
apNia schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 23:04:
[...]

hahahahahaha net m'n grappigste momentje ooit in SC2...
Ik zit tegen een diamond speler (ik = bronze) en ik snapte er ff niks van. Ik dacht dat Macro or Die tegen een bot was. Dus ik zie ineens iemand anders, ik wtf, dus ik lees de regels ff door, maar wil die gast niet ophouden, dus ik klik maar door. Ik chat wat met die gast, ik zeg dat ik er niet veel van snap, dus hij legt het al macro'end uit. Ik scout op 9, en ik op de minimap kijken, en bij m'n scout... minimap... scout.. wtf? Ik snapte er geen fuck van. Zat ik op Tel Darim, en ik dacht dat ik op Shattered Temple zat, kon het compleet niet plaatsen ook wat ik zag met scout en op de minimap. Dus ik zo tegen die gast "OMG I thought this was Shattered Temple. Might as well GG"

HUP, game voorbij :D
GG triggered dus blijkbaar het einde van de game. Aaneenschakeling van facepalms :D
whahahaha mag ik even heel hard lachen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik ging ook even macro or die doen. Dacht eerst ook dat het een AI was, maar hij antwoorde op mijn chats dus toch niet. Toen werd het die wel even in de praktijk gebracht zeg, bleek een platinum te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahahahaha, maar die GG trigger ook. Wat een usability fout deluxe zeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 23:44:
lagg :P

heb de map 2 keer met atr gespeeld. Was eigenlijk niet meer als een normale 1v1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
Je kunt idd tegen andere mensen doen, maar ik doe meestal create en dan een ai in het slot. Die ai is btw wel killing, heb er al moeite mee op easy... Zeer goed geschreven AI als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40

Rannasha

Does not compute.

apNia schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 23:44:
Ja, zeker gezien sommige mensen aan het begin van een potje iets van "gl hf gg" roepen. Zal wat rare gezichten opleveren :)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Macro or Die is wel een goede variant om van te leren zeg.

Op medium zitten die regels me alleen een beetje in de weg met zerg / protos. Daar stapel ik teveel resources om vervolgens net te lang blocked te zitten etc. Allemaal redelijk functioneel naar mijn mening, maar het kan dus niet hier.

Met Terran is het een stuk makkelijker om alles uit te blijven geven, daar zat m'n macro nét op Diamond (9 pad).
Zerg was een drama, ondanks continue productie zat ik op zilver niveau. Totaal ingemaakt door een 7RR vervolgd door hydra roach speedling +1 armor en vervolgens (expo kwijt) muta's erbij.

Protos wat ik het meeste heb gespeeld kom ik ook niet boven "goud" score uit, maar wordt ik op Medium wel veelal afgemaakt. (normaal oefen ik tegen Very Hard AI, ~50% win)

Die "greentea AI" op hogere standen dan Medium + deze macro regels zou volgens mij voor sommige (semi-)pro spelers nog enigszins uitdagend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:55:
[...]

Huh :P nee joh.. bij league of legends is dat zo.. Als iemand disconnect, dan kan die er ook niet meer in komen.. die waiting 50 seconds is puur voor als de verbinding eventjes wegvalt, maar de andere persoon nog wel in de game zit.
Je kan binnen een minuut na disc weer terug de game in. Ik heb meerdere keren meegemaakt dat mijn internet verbinding van router naar PC klapte. UTP eruit, terug erin en game gaat verder. Dat gaat echter niet werken als je SC2 verlaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
Er is een nieuwe patch:
StarCraft II: Wings of Liberty – Patch 1.3.4

Bug Fixes

Fixed a bug that would cause some Leagues & Ladder pages not to show correctly.
Dat is mooi, opzich. Dit betekend namelijk waarschijnlijk dat je ook weer kunt promoten en demoten. Ik heb alleen wel het probleem dat de helft van de tijd de ranked games niet beschikbaar zijn. Dan kan ik alleen FFA doen. Erg raar

Het flikkert ook de hele tijd. Het ene moment kan ik alles kiezen, dan weer alleen ras, dan weer alleen FFA, dan weer 2v2...

[ Voor 13% gewijzigd door Gropah op 25-05-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-09 10:06
erg vreemd, een patch zonder wijzigingen aan de bunker :o

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
dit is geen balance patch, maar een bugfix patch. Groot verschil. Maar idd een patch zonder Protoss nerf, speciaal hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Gropah schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:36:
Dit betekend namelijk waarschijnlijk dat je ook weer kunt promoten en demoten.
Volgens mij niet, ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze dat gaan uitrollen in een hotfix als deze patch op alle servers staat.

Deze reactie wijst ook in die richting:
http://eu.battle.net/sc2/en/forum/topic/2151655766?page=2#37

Acties:
  • 0 Henk 'm!
I return to serve!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xRy4e.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Laatst online: 19:29
Hmmm... Ik denk dat dit op het nieuws moet komen.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, die Dragoons zijn echt gaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dragoons waren echt zo facking lelijk. Ik dacht dat het aan mij lag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
Heb toch echt liever dragoons dan die lelijke WC3-like stalkers :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tehsojiro schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:39:
Heb toch echt liever dragoons dan die lelijke WC3-like stalkers :(
Iets tegen wc3? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Komen Dragoons niet op den duur terug in de singleplayer als een upgrade van photon cannons? Zeg maar als lopende photon cannon die binnen het bereik van pylons moet blijven? Iets dergelijks was tijdens de beta gehint ofzo toch?

Maar ik moet wel zeggen, die schoten van stalkers lijken wel op die "zielen" ofzo die de undead in WC3 schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 14:09

Contagio

Vullend

Is het jullie ook wel eens opgevallen dat de Stalker 2 lasers (?) schiet, maar on impact weer bij elkaar komen?
En zodoende ook als 1 attack gelden?
In tegenstelling tot bijv. de Colossus (2) of de Thor vs air (4) Ja 4 ja, daarom rapen Thors mutas ook zo hard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huh geldt een thor vs air attacks als 4? Dus als je air armor upgrade doet, dan doet de 12 attack damage van een thor nog maar 8? En bij level 3 nog maar 0 damage? Volgens mij geldt een thor air attack ook als 1 attack.. Hij doet ook 6 damage en nog eens 6 + light. Het is meer de splash wat killing is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 23:29:
Huh geldt een thor vs air attacks als 4? Dus als je air armor upgrade doet, dan doet de 12 attack damage van een thor nog maar 8? En bij level 3 nog maar 0 damage? Volgens mij geldt een thor air attack ook als 1 attack.. Hij doet ook 6 damage en nog eens 6 + light. Het is meer de splash wat killing is..
Wait wha? het is nu 12x4 met 1 armor is het 11x4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
djunicron schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 23:10:
Komen Dragoons niet op den duur terug in de singleplayer als een upgrade van photon cannons? Zeg maar als lopende photon cannon die binnen het bereik van pylons moet blijven? Iets dergelijks was tijdens de beta gehint ofzo toch?

Maar ik moet wel zeggen, die schoten van stalkers lijken wel op die "zielen" ofzo die de undead in WC3 schieten.
volgens de lore zijn de immortals gewoon dragoons die een upgrades hebben gekregen. zou dus best vreemd zijn als ze weer terug kwamen.

@Loloftherings: nee niet zolang het bij Dota blijft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Dragoons waren toch vlieg dingen? een soort van phoenixen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Gohan-san schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 09:30:
Dragoons waren toch vlieg dingen? een soort van phoenixen?
Wut WUT?!? Ga voor straf in een hoekje staan en naar de muur staren....!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
tehsojiro schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 08:49:
[...]

volgens de lore zijn de immortals gewoon dragoons die een upgrades hebben gekregen. zou dus best vreemd zijn als ze weer terug kwamen.

@Loloftherings: nee niet zolang het bij Dota blijft ;)
Opzich zou het niet raar zijn. Maak de dragoons cheaper, en maak het mogelijk om dragoons tegen kosten te upgrade naar een immortal zoals bij banelings en archons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Mensjes, het schijnt dat de EU ladder is geunlocked! Ik ga gelijk even spelen om te kijken of ik inderdaad in Diamond thuishoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Hihi dikke upgrade voor mij zodra ik ga spelen denk ik!

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Chief-XL schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 09:32:
[...]

Wut WUT?!? Ga voor straf in een hoekje staan en naar de muur staren....!! :+
Ow damn hoe heten die dingen dan ook alweer? of waren dat ook phoenixen in SC1?
Dragoons waren die soort van mobile canons. even gegoogled! wat ziet SC1 er nu ruk uit de screenshots die ik zag :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Helaas geen instapromote voor mij, maar net wel een slightly favored protoss in de pan gehakt. Ling/baneling/roach/infestor/broodlord ftw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Gohan-san schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 09:58:
[...]

Ow damn hoe heten die dingen dan ook alweer? of waren dat ook phoenixen in SC1?
Dragoons waren die soort van mobile canons. even gegoogled! wat ziet SC1 er nu ruk uit de screenshots die ik zag :)
Wie zei dat je uit het hoekje mocht komen?!? :+
Toss had geen phoenix in het SC/BW tijdperk. Wat uit een starport kwam waren scouts (SC), corsairs (BW) en carriers (SC)
De stalker heeft functie van dragoon overgenomen. Dragoon is geevolueerd in immortals en de collossus heeft plaats van reaver ingenomen.

How I miss the rvr drop play.... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Wat uit een starport stargate kwam waren scouts (SC), corsairs (BW) en carriers (SC)
Als je de les wilt lezen, doe het dan goed :P starport was van Terran.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Morphs schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:44:
Als je de les wilt lezen, doe het dan goed :P starport was van Terran.
En als je het dan echt goed wilt doen kwam ook de Arbiter uit de stargate ;).

Gisteren nog wat BW gespeeld toen B.net down was. Blijft erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Reaver..... snik

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morphs schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 09:38:
Mensjes, het schijnt dat de EU ladder is geunlocked! Ik ga gelijk even spelen om te kijken of ik inderdaad in Diamond thuishoor :)
ladder lock? wat houdt dat in? en sinds wanneer was dat? ik ging volgens mij wel in positie omhoog gisteren in de ladder, denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

De ladder lock was dat je vast zat in je division, ook al was je MMR voldoende omhoog / omlaag voor een promotie / demotie. Met andere woorden, zat je in Bronze, met een MMR van Platinum terwijl je tegen diamons moest spelen, dan bleef je Bronze. Nu dus niet meer. Één potje spelen en je gaat naar het niveau waar je thuis hoort.

Dit was omdat er problemen waren met de bovenste regionen. Maar dat zal wel verholpen zijn nu.

Ik moet denk ik toch wat meer gaan spelen, ik blijf een beetje in Zilver hangen, terwijl in de customs een beetje op low-platinum speel. (of iig wel in Gold mee kan).

Season 2 zitten er volgens mij een stuk minder mensen in Bronze die er niet horen. (exploiters) Vorig season ben ik veel meer mensen tegen gekomen die continue rushen (drone rush, 6 tot 10 pool, proxies etc) en andere matches gewoon opgeven. (geen mining, na 2:30 opeens gg roepen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
lol wordt er een wakker :P die is er echt al een tijdje, je kan niet promoted of demoted worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds wanneer was die lock dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Volgens mij is de ladder gelocked kort na de introductie van de grandmaster league.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Chief-XL schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:21:
[...]

Wie zei dat je uit het hoekje mocht komen?!? :+
Toss had geen phoenix in het SC/BW tijdperk. Wat uit een starport kwam waren scouts (SC), corsairs (BW) en carriers (SC)
De stalker heeft functie van dragoon overgenomen. Dragoon is geevolueerd in immortals en de collossus heeft plaats van reaver ingenomen.

How I miss the rvr drop play.... ;w
Tsja nou ja het is lang geleden dat ik SC1 speelde! anyway nu weet ik inderdaad weer dat het scouts waren!
Maar SC2 lore? anders dan in de campaign?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djengizz schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 13:26:
Volgens mij is de ladder gelocked kort na de introductie van de grandmaster league.
Volgens mij is het pas sinds een paar dagen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
apNia schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 13:46:
Volgens mij is het pas sinds een paar dagen toch?
Ik weet het niet zeker hoor maar het was een reactie van Blizzard op een bug die verscheen kort nadat de GM league werd geïntroduceerd. Het lijkt mij dat de lock dus ook kort hierna was maar zoals gezegd is dat speculatie.
A second, parallel GM division started appearing, which isn't intended. People were getting promoted into the second GM division which was causing the GM webpages to screw up and throw errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
djengizz schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 13:52:
[...]

Ik weet het niet zeker hoor maar het was een reactie van Blizzard op een bug die verscheen kort nadat de GM league werd geïntroduceerd. Het lijkt mij dat de lock dus ook kort hierna was maar zoals gezegd is dat speculatie.

[...]
ben 2 of 3 weken geleden van bronze naar silver gegaan... dus lijkt me sterk dat het sinds de gm is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterlans
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:53
Ik zit met een probleempje. Ik heb de SP toen ik het spel kocht op hard uitgespeeld. Daarna wilde ik toch ook alle achievements halen en alle levels op brutal uitspelen. Voor de fun gewoon. Nu ben ik dus begonnen op normal, en speel de levels vervolgens nog een keer op brutal (en evt. hard als er een achievement is die op min. hard gehaald moet worden en die niet lukte op brutal).
Ik heb echter "Engine of Destruction" te vroeg in de reeks gedaan denk ik, want ik kom niet door het level heen op brutal. Hard met de "Ragnarok & Roll" ging wel.

Alle walkthroughs hebben het over het feit dat het level echt geen uitdaging is met science vessels en wraiths, siege tanks, etc.
Ik heb alleen geen siege tanks, geen science vessels, geen banshees. Enige mech die ik heb zijn goliaths en vultures, en dan wraiths als air unit. Ik moet zeggen dat dat het level er niet makkelijker op maakt. Omdat de Ragnarok & Roll achievement niet direct lukte ben ik alvast andere levels gaan doen (een stuk of 6-7 denk ik) waardoor ik ook niet echt blij zou zijn als ik een save ervoor moet openen en gewoon dit level moet uitstellen tot een later moment :'( .

Heeft iemand voor dit level een tactic (gebruikt) zonder siege tanks, science vessels, banshees of battlecruisers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:29
mass scv repair? + marines

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Pagina: 1 ... 35 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zie voor pro-gaming en toernooien ook: Starcraft 2 Pro-gaming & Toernooien.