Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bernardo schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 19:47:
Triest dat het zo moet natuurlijk, als Protoss heb geen unit die area-damage doet zoals de Thor.
Archon heeft AoE en krijgt met de patch dezelfde range als muta's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-10 14:01
Het mooiste aan de archon change is het feit dat ze massive worden. Dat betekent dus dat ze nu in 2 van de drie matchups te gebruiken zijn in plaats van 1. Een T hoefde maar één marauder in z'n army te hebben om de meeste archons volledig te counteren. Geen last meer van die shiteshells :9

En ik moet zeggen dat ik thors toch behoorlijk moeilijk te counteren vond. Een thor 'rush' althans. Nu gaat dat met 1 HT een stuk makkelijker en ligt het niet puur aan het feit dat je per ongeluk verkeerd scout/proxy en niet genoeg immortals hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:59
Dit is nu mijn nieuwe 4 gate:
9 pylon (10 chronoboost op probes)
12 gateway
14 assimilator
15 pylon
16 cybernetics
17 zealot
21 stalker (chronoboost op cyber en stalker, daarna continu(!) op cyber)
23 gateway x3 @ 450 minerals (stoppen @ 19 probes)
23 stalker #2
25 pylon (proxy) @ 100 minerals
@ 5:30 gateways omtoveren naar warp gates
@ 5:40 stalker x4
proxy pylon langs rand van base tegenstander
@ 6:20 4 zealots in base inwarpen
Let op: Slechts één chronoboost op je probes, één op de gateway (eerste stalker) en voor de rest alles op de cyber.

Op het moment dat je cyber klaar is heeft je nexus bijna 100 energie. Dit heeft tot gevolg dat de 4gate heel erg obvious is, en samen met de verminderde range van de pylon die makkelijk te snipen is (naast de base van je tegenstander), is het iets lastiger om hem met succes uit te voeren.

De timing is echter niet heel erg veranderd, ik warp mijn 4 stalkers op 5:40 in, terwijl dit voorheen 5:30 was, dus wat dat betreft zou het in bepaalde situaties nog kunnen werken. Door de extra chronoboost is de +20 sec van de researchtijd al gehalveerd.

Weet niet of ik hem daadwerkelijk ga gebruiken, door de hierboven beschreven nadelen, maar op verzoek van MevrBaktaart hier toch maar even uitgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bernardo schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 19:47:
[...]

Ik als protoss begin standaard met Stalkers massen als ik tegen een Zerg speel. Triest dat het zo moet natuurlijk, als Protoss heb geen unit die area-damage doet zoals de Thor. HT is grappig, maar Muta's zijn te snel voor de Psi Storms.

Op sommige maps is het verschrikkelijk moeilijk tegen te houden. Als er bijvoorbeeld veel cliffs zijn, ben je zelfs met Blink niet altijd klaar en dat vereist goede macro. Niet leuk als je als Silver spelertje ook eens een potje wil winnen.
Je zegt dat je als Silver (relatief makkelijk dus) wilt winnen, maar heb je wel door wat voor moeite de zerg moet doen om zijn mutas te besturen en tegelijk aan zijn macro te denken?
Je wilt zeggen dat je zonder splash damage zerg niet goed kan verslaan? Heb je ooit 1 stargate (die op tijd gemaakt is) in actie gezien tegen mutas? Na de phoenix build time buff zie je zergs op hoger niveau bijna nooit meer mass muta gaan tegen toss, puur omdat het extreem lastig is om air control te houden tegen phoenix omdat ze nu zo achterlijk snel bouwen, ook nog met chrono boost erbij. Zonder complete air control zijn mutas niks.

Ik heb toss en zerg ervaring. Uit deze games kan ik concluderen dat mutas in zvp alleen goed zijn als toss er niet op voorbereid is. Het ligt dus puur aan jezelf dat je moeite hebt met mutas. Probeer eens wat scout timings uit te vinden, of probeer vaker stargate openings. Het is zelfs sterk tegen roach hydra, ooit force field + void rays in actie gezien?

En inderdaad, archons zijn nu POWER OVERWHELMING tegen mutas, probeer dat eens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muta/ling was zowieso al onuitvoerbaar tegen protoss omdat lings echt bbq is tegen collosus/sentry/zealot. . Je ziet nu vooral roach tegen protoss.. niet omdat dat zo sterk is,maar omdat roaches het minst gecounterd worden door alles wat protoss heeft :P de rest heeft echt hard hard counters..

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2011 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 23:40:
Muta/ling was zowieso al onuitvoerbaar tegen protoss omdat lings echt bbq is tegen collosus/sentry/zealot. . Je ziet nu vooral roach tegen protoss.. niet omdat dat zo sterk is,maar omdat roaches het minst gecounterd worden door alles wat protoss heeft :P de rest heeft echt hard hard counters..
en de immortal dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20
Arme roaches met hun trage attack speed die door FF geen mooie concave kunnen maken en branden in de hel van collosi vuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Mijn voidrays roflstompen die roach rushes :)

Gek he?

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 13:08
Als ik de timings goed heb kun je geen void ray out hebben tegen een 5rr, laat staan een 3rr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Arnevld schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 09:48:
Mijn voidrays roflstompen die roach rushes :)

Gek he?
Je hebt zeker nog nooit Mondragon zien spelen?
Zijn roaches counteren namelijk voidrays.

Gek he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mass roach en gewoon blijven pompen is vrij lastig ;) heb nog niet na patch gespeeld, maar waar zijn archons nu goed tegen dan? Ze ownen marauders nu maar archons zijn toch vrij dure units. Dus ik weet nog niet of het wel waard is, en hoeveel in een leger hebben? denk dat je met 4 toch wel aan de max zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-10 09:22

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 23:37:
[...]

Je zegt dat je als Silver (relatief makkelijk dus) wilt winnen, maar heb je wel door wat voor moeite de zerg moet doen om zijn mutas te besturen en tegelijk aan zijn macro te denken?
Je wilt zeggen dat je zonder splash damage zerg niet goed kan verslaan? Heb je ooit 1 stargate (die op tijd gemaakt is) in actie gezien tegen mutas? Na de phoenix build time buff zie je zergs op hoger niveau bijna nooit meer mass muta gaan tegen toss, puur omdat het extreem lastig is om air control te houden tegen phoenix omdat ze nu zo achterlijk snel bouwen, ook nog met chrono boost erbij. Zonder complete air control zijn mutas niks.

Ik heb toss en zerg ervaring. Uit deze games kan ik concluderen dat mutas in zvp alleen goed zijn als toss er niet op voorbereid is. Het ligt dus puur aan jezelf dat je moeite hebt met mutas. Probeer eens wat scout timings uit te vinden, of probeer vaker stargate openings. Het is zelfs sterk tegen roach hydra, ooit force field + void rays in actie gezien?

En inderdaad, archons zijn nu POWER OVERWHELMING tegen mutas, probeer dat eens..
Nou je vliegt ze in de mineral line, drukt op Halt en binnen no-time zijn alle probes dood. Vervolgens vlieg je weer weg en kun je weer macro'en. Inderdaad, een simpel voorbeeld, maar zo heb ik het wel eens gezien.

Die Phoenixes gebruik ik inderdaad ook, die ownen Muta (gelukkig) keihard. Verder kun je ze goed gebruiken voor herassment en scouting. Nadeel is natuurlijk als ze komen met de combi Muta+Corrupter. Dan moet je ze bij je stalkers houden en is de mobiliteit er wel een beetje uit.

Scout timings moet ik inderdaad aan werken, m'n APM is gewoon te laag om en te scouten en m'n base op te bouwen. Kheb als snel een kleiner leger doordat ik dan ga achter lopen met macro.

Kzit nu met m'n vriendin 2v2 in Bronze, dus voor mij tijd om beetje bij te komen en voor haar om te leren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Hoge APM is niet de oorzaak van genoeg scouten en macro'en, maar het gevolg ervan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

@ bernando lucker dat je met je vriendin kan spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Bernardo schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:56:
Die Phoenixes gebruik ik inderdaad ook, die ownen Muta (gelukkig) keihard. Verder kun je ze goed gebruiken voor herassment en scouting. Nadeel is natuurlijk als ze komen met de combi Muta+Corrupter. Dan moet je ze bij je stalkers houden en is de mobiliteit er wel een beetje uit.
De beste counter vs Muta is imo nog steeds een gateway timing push (bijvoorbeeld een 6-gate push).

Er is een redelijk groot window als de Zerg Spire gaat waarin hij kwetsbaar is voor timing pushes. Het probleem van Muta's is dat deze pas echt effectief worden bij een kritieke massa. Voordat deze bereikt wordt is er al wel een erg grote investering nodig door de Zerg (1000/1000 voor 8 muta's). Dit gecombineerd met het feit dat Muta's in kleine aantallen vooral goed zijn voor harass en niet voor directe army confrontaties betekent dat als de Toss dezelfde investering maakt in gateway units hij in staat moet zijn om alles wat de Zerg op dat moment heeft redelijk makkelijk te verslaan.
Uitgaande van een redelijk snelle expansie voor de toss zou een gateway timing push zo rond de 10 minuten moeten werken.

Dit is ook meteen de reden dat pro's niet vaak mass muta gaan als ze een mogelijke gateway timing scouten. Wel kan de Zerg Muta's gaan als hij bijvoorbeeld een snelle robo build scout.
Ook de lings die je normaal gesproken ziet bij een Muta build zijn zonder de toevoeging van blings of infestors minder effectief en daarmee is het een slechte mineral dump bij een mass Muta build of zal de zerg de Muta aantallen moeten verminderen voor deze (gas heavy) support units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook niet helemaal waar djengizz, je begint al met je lair tech keuze als je ongeveer op 25% zit van je lair upgrade. Dan moet je al een roach warren maken of gas gaan sparen voor je mutas. Het is meestal onmogelijk om in redelijke tijd te techen, en het plan van de toss te scouten. Ook moet je kiezen welke upgrades je pakt, melee of ranged.

Ik heb wel geexpirimenteerd met ling hydra voor een paar hydras tegen de gateway units en dan mass muta. Als toss gaat pushen maak ik weer hydras. In feite speel ik dit hetzelfde als muta ling bling, alleen dan muta ling hydra. Mass roach kan je er dan ook nog wel uitpompen omdat je als het goed is een behoorlijk economisch voordeel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:47:
Ook niet helemaal waar djengizz, je begint al met je lair tech keuze als je ongeveer op 25% zit van je lair upgrade. Dan moet je al een roach warren maken of gas gaan sparen voor je mutas. Het is meestal onmogelijk om in redelijke tijd te techen, en het plan van de toss te scouten. Ook moet je kiezen welke upgrades je pakt, melee of ranged.
Dat begrijp ik niet helemaal.
Als de protoss bijvoorbeeld Robo voor expand gaat dan zie jij dit toch voor je je Lair tech keuze maakt?
Ik heb wel geexpirimenteerd met ling hydra voor een paar hydras tegen de gateway units en dan mass muta. Als toss gaat pushen maak ik weer hydras. In feite speel ik dit hetzelfde als muta ling bling, alleen dan muta ling hydra. Mass roach kan je er dan ook nog wel uitpompen omdat je als het goed is een behoorlijk economisch voordeel hebt.
Ook dit begrijp ik niet helemaal.

Dit verandert toch niks aan het feit dat als jij gaat voor mass muta's er een timing window is voor toss? Ook lijkt mij 'een paar hydra's' bij lange na niet voldoende vs een 6-gate push.

Of bedoel je hiermee dat jij het oplost door niet muta te gaan als mid-game transition maar meer als late-game transition en hiervoor gaat voor hydra tech om zo de timing window te omzeilen? Maakt zoiets je dan niet kwetsbaar vs Colossi en Templar tech (storm)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robo voor expand wel, maar ik zie eigenlijk alleen nog maar 3 gate expands, en dan duurt het best wel lang voordat je echt duidelijk kan zeggen wat protoss precies gaat doen.

Die paar hydras zijn er echt een paar. Als er geen push komt (5/6 gate) maak ik er geen, maar als deze wel komt maak ik totaal zo een 10 hydras. Hydras zijn idioot goed tegen gateway units, vandaar.

Na die paar hydras komen de mutas gelijk, en probeer ik een muta deathball op te bouwen, en tegelijkertijd te expanden. Als Protoss dan vervolgens veel anti air heeft, zoals blink stalkers, archons en high templar, ga ik vrolijk terug naar mass roach met die paar hydras die er nog waren. Op deze manier ben ik protoss een stap voor, omdat ik altijd kan balanceren tussen mutas en roach/hydra. Op close spawn werkt dit _niet_ trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 18:53:
Robo voor expand wel, maar ik zie eigenlijk alleen nog maar 3 gate expands, en dan duurt het best wel lang voordat je echt duidelijk kan zeggen wat protoss precies gaat doen.

Die paar hydras zijn er echt een paar. Als er geen push komt (5/6 gate) maak ik er geen, maar als deze wel komt maak ik totaal zo een 10 hydras. Hydras zijn idioot goed tegen gateway units, vandaar.

Na die paar hydras komen de mutas gelijk, en probeer ik een muta deathball op te bouwen, en tegelijkertijd te expanden. Als Protoss dan vervolgens veel anti air heeft, zoals blink stalkers, archons en high templar, ga ik vrolijk terug naar mass roach met die paar hydras die er nog waren. Op deze manier ben ik protoss een stap voor, omdat ik altijd kan balanceren tussen mutas en roach/hydra. Op close spawn werkt dit _niet_ trouwens..
Ah, bedankt voor je uitleg. Interessante oplossing met die hydra's. Nu zie ik vooral mass spines als anti gateway ook omdat dit niet je Muta count beïnvloed. Voordeel van hydra tech is ook dat een phoenix transitie niet gaat werken. Nadeel is weer dat templar tech zowel muta als hydra countered maar daar heb je dan weer roaches voor.
Ik ga er eens mee spelen, klinkt als een leuke speelstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 21:58
vanochtend nog wat games gedaan voor ik aan het werk mocht.
Wat me opviel was dat in de matches de Terran enemy vaak een ghost had, dit viel in het verleden wel mee.
Maar ja, blijkbaar kostte dat de terran zoveel dat hij als eerste wegging (ik speel voornamelijk 3on3/4on4) na zijn mislukte Nuke.

Verder me eerste 1 on 1 match van dit seizoen gewonnen, in 2 sec. Tegenstander ging gelijk weg :9~

De laatste game was helemaal fun, een 3on3. Waarbij de enemy gescout werd door mijn reapers en we dus zagen dat de ene zerg bling/ling ging, de andere roach en de terran marines.
Teammates gemeld dat ze air moesten. NMY gaat in het midden staan wachten en dus geen defense in de base. Alle thors/marines/marauders in me Medivacs en droppen maar.
Dit kosste wel me eigen base (naja alles zat in de lucht) maar 1 zerg was wel compleet weg.
Ik moest echt weg, dus teammates dat gemeld en ze GL gewenst en ik zie net dat we die natuurlijk gewonnen hebben en ik zo weer eerste sta in mijn league (als eerste boven de 600 points O-) )

[ Voor 0% gewijzigd door pstalman op 13-05-2011 13:02 . Reden: typos ]

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit een beetje te kutten met de timing van de tegenstander zijn scouting probe en afgeleid daarvan waar hij kan zitten.

Toss scout over het algemeen met de negen pylon probe zodat ze nog in je basis kunnen komen. Als die binnenkomt terwijl mijn sup depot bijna klaar is zit hij voor me.
Als hij aankomt net wanneer mijn 11 rax 12 depot wall klaar is zit hij diagonaal en nog later dan zit hij wss rechts van me.

Tegen zerg hoop ik altijd dat zijn overlord over me heen vliegt :P
En terran vs terran scout ik altijd met de 9depot scv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10 20:55
Indeed outcast die 9p toss scout is altijd vervelend. Komen ze kieken wat je hebt moet je weer een building annuleren en iets anders doen anders weten ze wat je gaat doen en zijn ze je een stap voor. Gelukkig ken je dat goed doen als Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soulizer schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:38:
Indeed outcast die 9p toss scout is altijd vervelend. Komen ze kieken wat je hebt moet je weer een building annuleren en iets anders doen anders weten ze wat je gaat doen en zijn ze je een stap voor. Gelukkig ken je dat goed doen als Z
Ach als die binnenkomt dan ziet hij mijn gay build en moet ie zelf weten wat hij met de informatie doet.
9depot
11rax
12depot
14oc marine
15 gas gas
probe dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
en wat als de protoss een gas steal doet omdat hij niet wil dat je gaat techen?

Ikzelf heb nu (pas) door dat die favored spul niet klopt. Was tegen een unranked protoss (was btw een leuke game, kon hem in zijn base houden waardoor hij heel lang op 1 base zat terwijl ik 3. Gerekt omdat ik het zo leuk vond :)) was hij favored... kreeg ik een makkelijke 42 punten.

Heb ook wel eens gehad dat ik eerst favored was en na een loss in één keer unfavored... Is natuurlijk zo raar, maarja, zo lang het niet in mijn nadeel werkt vind ik het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gropah schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 16:00:

Ikzelf heb nu (pas) door dat die favored spul niet klopt. Was tegen een unranked protoss (was btw een leuke game, kon hem in zijn base houden waardoor hij heel lang op 1 base zat terwijl ik 3. Gerekt omdat ik het zo leuk vond :)) was hij favored... kreeg ik een makkelijke 42 punten.

Heb ook wel eens gehad dat ik eerst favored was en na een loss in één keer unfavored... Is natuurlijk zo raar, maarja, zo lang het niet in mijn nadeel werkt vind ik het goed.
Mag hij doen. Is al erg lang niet meer gebeurt, maar bij een dubbel gas steal marines massen en neerknallen die handel.
Ik heb dat gas niet zo heel erg nodig. Bij een enkel gas steal gewoon rustig neer knallen. Terwijl ik 2 mannetjes op de andere gas zet.

edit. Denk dat ik bij een double gas steal, f.e. cannon wel genaaid ben mss.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
Gropah schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 16:00:

Het kan verschillen wie voor wie 'favored' is. Is relatief aan de hoeveelheid tegenstanders waar jij tegen hebt gewonnen en verloren en hun ranking en hetzelfde bij de tegenstander. Voor meer info: http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=195273

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja.. soms is het alleen zo dat jij 'favored' ziet staan en je vijand niet.. Of dat je even match ziet staan en in het score scherm zie je opeens dat je favored was. Het klopt helaas niet altijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Dat favored verhaal komt vermoedelijk uit een berekening van o.a. je MMR, je punten op de ladder en je (unspent) bonus pool vergeleken met je tegenstander.

Wat het in ieder geval NIET betekent is "deze speler gaat waarschijnlijk winnen" hoewel het daar vaak wel op neerkomt. Zeker aan het begin van een seizoen kan het zelfs voorkomen dat beide spelers elkaar zien als favored. Het komt er dan op neer dat sowieso 1 speler veel punten gaat krijgen terwijl de ander maar weinig punten verliest. Je kunt het zien als een soort inflatie van de ladder, net als bonus pool.

Waarschijnlijk is bovenstaande "mechanic" bedoeld om te voorkomen dat veel mensen te lang op 0 punten blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PC-builder
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-07-2020
EDIT: verkeerd topic.

[ Voor 91% gewijzigd door PC-builder op 15-05-2011 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
@morphs

dat had ik nou vorige seizoen. schommelde tussen de 0 en 30 :P

Vind het zelf wel jammer dat je niet je MMR kunt zien, gewoon voor de grap.

spoiler:
schaamteloze reclame btw

BTW de 2e cast van BSL staat online en is te vinden via Youtube en natuurlijk via de BSL website (zodra de RSS van YT is geupdate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerZero86
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-10 11:49
Klop het dat protoss het meest gespeelde ras is? Ik experimenteer een beetje met Terran en dat bevalt me ook wel. Heb sws nog heftige macroproblemen, begin game lukt t allemaal wel, maar zodra ik 2 bases heb reizen de resources de pan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
KillerZero86 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 00:32:
Klop het dat protoss het meest gespeelde ras is? Ik experimenteer een beetje met Terran en dat bevalt me ook wel. Heb sws nog heftige macroproblemen, begin game lukt t allemaal wel, maar zodra ik 2 bases heb reizen de resources de pan uit.
Hier staan wel wat stats, maar die zijn afhankelijk van ingestuurde replays. Het zal dus niet accuraat zijn. Wel leuk om unit usage te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
KillerZero86 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 00:32:Heb sws nog heftige macroproblemen, begin game lukt t allemaal wel, maar zodra ik 2 bases heb reizen de resources de pan uit.
Elk ras heeft zo zo'n eigen uitdagingen. Voor Terran is dat het aanleggen van een goede infrastructuur. Wat je even moet leren/opzoeken, is hoeveel productiegebouwen je per basis kunt ondersteunen. Bij Protoss is dat vrij simpel (bijv. 4 gates per basis, of 3 gates 1 robo per basis), bij Terran ligt het wat complexer door mules, techlabs, reactors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
zolang je niet in een hoge league speelt is het vooral een kwestie van je minerals gebruiken om extra veel productiecapaciteit neer te plempen (bijv. een boel barracks) en units blijven pompen en zorgen dat je de tegenstander kunt overrompelen met bijv. mass marines. En dan constant je leger aan blijven vullen wanneer je aanvalt.

[ Voor 10% gewijzigd door tehsojiro op 16-05-2011 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
KillerZero86 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 00:32:
als je naar SC2Ranks gaat kun je alle stads zien van alles spelers. Daar zijn ook globale stats. daar kun je zien dat in hogere leagues protoss idd meer wordt gespeeld, maar onder gold zijn ze in de minderheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gropah schreef op maandag 16 mei 2011 @ 09:06:
[...]

als je naar SC2Ranks gaat kun je alle stads zien van alles spelers. Daar zijn ook globale stats. daar kun je zien dat in hogere leagues protoss idd meer wordt gespeeld, maar onder gold zijn ze in de minderheid
Alleen in bronze wordt protoss minder gespeeld. In gold en silver is protoss ook in de meerderheid. http://www.sc2ranks.com/stats/league/all/1/all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Laatst online: 23:18
mensen die random spelen en in grandmasters zitten, wat een beesten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
  • Laatst online: 08-12-2023
Jasper 99 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:38:
mensen die random spelen en in grandmasters zitten, wat een beesten!!
En of, PiLLaGe 69 wins 0 loses en dat doet hij met random !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:51

Gundogan

Rip and tear, until it is done

yasaka schreef op maandag 16 mei 2011 @ 20:03:
[...]

En of, PiLLaGe 69 wins 0 loses en dat doet hij met random !
En drophacking kennelijk ;(

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Gropah schreef op maandag 16 mei 2011 @ 09:06:
[...]

Als Zerg blijft het redelijk lastig om van die grote legers aan te pakken.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 17:05
WTH is er aan de hand met de servers? Meer mensen last van dat ze gedisconected worden van battle.net tijdens het spelen en vervolgens op defeat staat? Nu 2 maal achtereen gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 07:32
Ja, precies hetzelfde :( nu al bijna 3 defeats op rij

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is maar 1 redemie voor falende bnet 2.0 servers:
Bnet 1.

Ik speel de laatste tijd weer wat Warcraft III (ook DotA als ik er zin in heb). Toch wel grappig hoe ik de kennis die ik heb opgedaan in SC2 ook in Wc3 kan toepassen (niet in dota, daar zit vrijwel geen strategie in, alleen teamwork en tactiek). Vorig jaar (voor sc2) was ik veel beter in Wc3, maar nu begrijp ik meer wat ik deed.

Sociaal niveau is wel erg laag op wc3 though.. Als je tegen echte personen wilt spelen kan je denk ik beter brood war opstarten :P

Edit: als iemand een keer zin heeft in warcraft 3 of brood war hoor ik het graag :D

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2011 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Ik heb gisteren SC2 geinstalleerd op me macbook, alleen om een of andere reden is die auf deutsch...

Moet ik hem weer herinstalleren grrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Laatst online: 01-10 15:09

RaseriaN

So much choices..

Bah, gisteren een baaldag. Doet mn laptop het ineens niet meer vanwege een gare Windows update kon ik dus geen SC2 spelen, maargoed dan maar de TSL3 finals kijken :P

@Performance
Het gekke is, mijn laptop is niet eens zo heel sterk (C2D 2.2Ghz, 4GB RAM en Nvidia Quadro NVS 135M) en daar kan ik met alles op Low gewoon goed spelen zonder enige vertragingen. Omdat mn laptop dus fubar was, heb ik op mijn vaste pc (helemaal een mega machine (P4 2.4Ghz, 1GB RAM en een Nvidia Geforce 6800GT) maar geinstalleerd om toch wat te kunnen prutsen en ik moet zeggen het speelt veel soepeler dan op de laptop, terwijl die toch wat meer power heeft op CPU/RAM gebied.

I know, het zijn crap machines en upgrades zijn onderweg voor beide machines :)

@Raceswitch
Hoe doen de meeste mensen dit? Laatste tijd begint Terran toch een beetje saai te worden en vind ik de stijl van Zerg me toch wel meer aantrekken. Maargoed, speel de laatste tijd wel wat customs, maar heb echt het idee dat ik, zodra ik weer de ladder in ga, echt genadeloos word ingemaakt :(. Iemand zin om op laag nivo (Bronze/Silver) wat te oefenen tegen mij? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Arnevld schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 09:45:
Ik heb gisteren SC2 geinstalleerd op me macbook, alleen om een of andere reden is die auf deutsch...

Moet ik hem weer herinstalleren grrrrr
Zu wenig Mineralien. Unsere SCV werden angegriffen.

wir brauchen mehr pythlons.

:'( vind het ook zo grappig als je stream van whitera kijkt me zijn russische versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Laatst online: 01-10 15:09

RaseriaN

So much choices..

matty___ schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 09:55:
[...]

Zu wenig Mineralien. Unsere SCV werden angegriffen.

wir brauchen mehr pythlons.

:'( vind het ook zo grappig als je stream van whitera kijkt me zijn russische versie
Vind de Koreanse versie echt geweldig, bv. op de stream van Huk. Die units klinken echt veel ruiger dan in het Engels.

En WhiteRa is sowieso geweldig met zn 'special tektiks!' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
@raseriaN

die special tektiks werken niet echt voor mij...

OT:
Ben je bijna toe aan promo, krijg je 2x achter elkaar een 6pool op je murf. Leuk hoor, vooral als 1 van die 2 ooknog eigenlijk een terran is, maar wss gewoon zerg gaat om te cheese...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:51

Valkyre

Kitesurf FTW!

Gropah schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:09:
@raseriaN

die special tektiks werken niet echt voor mij...

OT:
Ben je bijna toe aan promo, krijg je 2x achter elkaar een 6pool op je murf. Leuk hoor, vooral als 1 van die 2 ooknog eigenlijk een terran is, maar wss gewoon zerg gaat om te cheese...
een 6pool is toch makkelijk te scouten? ik speel zelf silver, ben wel 5de in de divise and rising, maar 6 pool herken je zo makkelijk wallen, en een paar ranged units en je bent klaar.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
ik heb nog nooit een 6pool tegen mij gehad dus was ff improviseren, helaas was mijn zealot net te laat voor een walloff

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:O guussie nooit een 6pool in bronze?
ik werd er een periode helemaal schreeuwend gek van.. 1e keer was ik er van overtuigd dat het onmogelijk was :D
replay kijken, boos worden op mezelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Gropah schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:32:
ik heb nog nooit een 6pool tegen mij gehad dus was ff improviseren, helaas was mijn zealot net te laat voor een walloff
6 pool -> Forge om de walloff af te maken en 2 cannons erachter, gg :).
Maar dan moet je wel je scout weggestuurd hebben met je 9 pylon.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Guussie - walloff guide (ik fuck walloffs nog regelmatig op):

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xso7N.jpg

hier met meer uitleg: http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=113515
en een alternatieve manier, die op zich sense maakt: http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=194363

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Guusie ik vind jou walloff de standaard walloff voor elke protoss.
Maar je gebruikt deze neem ik aan alleen als je tegen zerg speelt?
Tegen terran en toss is die vrij usesless :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
ik gebruik die idd alleen voor zerg.

@apNia

die walloff probeerde ik, maar zoals ik al zei was mijn zealot te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:59
Gropah schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:57:
ik gebruik die idd alleen voor zerg.

@apNia

die walloff probeerde ik, maar zoals ik al zei was mijn zealot te laat
Maak je wall volledig af met een extra pylon en rally je zealot naar buiten. Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
iBasch schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:00:
[...]

Maak je wall volledig af met een extra pylon en rally je zealot naar buiten. Done.
dat was 1 die ik nog niet had overwogen. Dank voor advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
apNia schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:36:
:O guussie nooit een 6pool in bronze?
ik werd er een periode helemaal schreeuwend gek van.. 1e keer was ik er van overtuigd dat het onmogelijk was :D
replay kijken, boos worden op mezelf..
in brons heb ik ook nooit te maken gehad met 6pool omdat niemand daar ooit met zerg speelt. Het zijn eerder de proxy pylon cannon rushes waar je voor moet uitkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6pool?
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/250mtsk.png

lol en ik had bijna nog gewonnen!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Hulde, wat een genialiteit! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 03-10 21:22

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:07:
6pool?
[afbeelding]

lol en ik had bijna nog gewonnen!! :P
LOL mijn collega's vragen zich hier behoorlijk af waarom ik opeens begon te lachen :+

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand eigenlijk ooit nog wat gehoord van Blizzard DOTA? Dat werd met redelijk wat bombarie aangekondigd, maar nooit meer wat over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Morphs schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:25:
[...]

nou nou.
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_l7Z6o9Zm4z4/TJPV5WHZ-XI/AAAAAAAAAGA/IAzVvg8rnYo/s1600/46725_623482376011_185008671_35876660_3507489_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gropah schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:09:
@raseriaN
Instawin toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iBasch schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:00:
[...]

Ik zou zealot naar binnen rally'en, wachten tot ik er 2 heb en dan pylon zelf slopen. Zie YouTube: SC2 EGIdrA[Z] vs [P]oGsMC

Hij gaat hier wel voor een 2 gate, maar precies dezelfde verdededing kan je met gate core doen, de 2e gateway heeft nog niets geproduceerd als hij zijn pylon sloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-09 10:06
apNia schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:42:
Heeft iemand eigenlijk ooit nog wat gehoord van Blizzard DOTA? Dat werd met redelijk wat bombarie aangekondigd, maar nooit meer wat over gehoord.
Ja vroeg ik me laatst ook af, heb Sotis een aantal keer gespeeld maar das nog wel eens buggy een heeft niet hetzelfde gevoel als Dota van wc3. Maar afwachten denk ik. Eind 2011 zou ook Dota2 uitkomen van Valve trouwens :)

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( my precious ladder points voor noppes verloren!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

daanteb schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:44:
[...]

Ja vroeg ik me laatst ook af, heb Sotis een aantal keer gespeeld maar das nog wel eens buggy een heeft niet hetzelfde gevoel als Dota van wc3. Maar afwachten denk ik. Eind 2011 zou ook Dota2 uitkomen van Valve trouwens :)
Valve steam komt met een Remake van dota :)
Als je een variatie erop wilt proberen kijk eens naar Heroes of Newereth of League of Legends.

Ontopic : Die 6pool plaatjes zijn geniaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-10 09:22

TheNephilim

Wtfuzzle

daanteb schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:44:
[...]

Dat SOTIS is best grappig, maar andere mensen zijn altijd beter. Op een gegeven moment ben je net level 9 en hun al 15 ofzo en dan kun je niks meer. Instant-kill bij elke keer dat ze bij jou hero in de buurt komen.
Overigens geld dat ook voor Footmen, aanrader, maar als iemand eenmaal de overhand heeft kun je het vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Bernardo schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:31:
[...]

Dat SOTIS is best grappig, maar andere mensen zijn altijd beter. Op een gegeven moment ben je net level 9 en hun al 15 ofzo en dan kun je niks meer. Instant-kill bij elke keer dat ze bij jou hero in de buurt komen.
Overigens geld dat ook voor Footmen, aanrader, maar als iemand eenmaal de overhand heeft kun je het vergeten.
Ja probleem is ook dat er vaak mensen leaven, meestal na paar min al :) In wc3 had je van die mooie tooltjes waar je spelers kon bannen en je bepaalde games alleen kon joinen als je goeie stats had. Dan had je vaak wel mooie potjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

[...]

Er was toch ook zo'n filmpje van een pro speler... doet een random 2v2, en doet zich voor als noob...

vraagt wat ie moet doen, en zn medespeler zegt: 'go 13 gateway'

Dus hij stug 13 gateways neergooien op 1 base :+

Er grappig om te zien :P

edit: gevonden: http://youtu.be/JJFG8jtU0CM

[ Voor 5% gewijzigd door GeleFles op 17-05-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CellaWerra! Coach van Incredible Miracle toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 17:00:
CellaWerra! Coach van Incredible Miracle toch?
SlayerS, niet IM :)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
apNia schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:42:
Blizzard aankondiging betekend dat het minimaal nog anderhalfjaar duurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigger (army) isn't always better :)

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/xcktx2.png

Mijn speedzluts+archons versus stalkers en immortals >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
Bernardo schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:31:
[...]

dat was in Dota vaak ook niet anders. Je moet ook zorgen dat er niet zo'n groot gat kan ontstaan tussen jullie levels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat die gast er wel wat ouder uit zou zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 21:57:
[...]

Ik dacht dat die gast er wel wat ouder uit zou zien :)
weer eens een mooi voorbeeld dat cloak ghost imba zijn en echt een nerf nodig hebben.

je kunt met 2 ghost gewoon een hele wedstrijd beslissen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

matty___ schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:09:
[...]

weer eens een mooi voorbeeld dat cloak ghost imba zijn en echt een nerf nodig hebben.

mwah, had toss 1 observer boven zijn leger gehad, dan hadden die ghosts niks kunnen doen... dus behoorlijk imba ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja ik ben het eens met matty hoor, alhoewel ik het genadeloos verkeerd kan hebben. Maar de coinflip van wel of geen observer aanwezig op het juiste moment (die was gezien door de scan btw in die video, dus dan had ie z'n afstand behouden). Je krijgt zo veel bang voor je buck dat het soms gewoon oneerlijk voelt. Kan m'n vinger er niet exact op leggen. Maar voor een vergelijkbare area damage andersom heb je heel wat HT's nodig als toss bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
So true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matty___ schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:09:
[...]

Mijn quote ging over het uiterlijk van slayers boxer starcraft 1 keizer en relikwie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
EMP vs Protoss is IHMO een van de weinig game-changing abilities in de game. De mogelijkheid om met een 200/100 unit een protoss leger praktisch te halveren kwa HP is best hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

DeX schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 07:41:
EMP vs Protoss is IHMO een van de weinig game-changing abilities in de game. De mogelijkheid om met een 200/100 unit een protoss leger praktisch te halveren kwa HP is best hard.
Niet alleen dit, maar wat dacht je van een klein groepje siege tanks, waar de hard counter immortals tegen is. Staat er één ghost met EMP tussen de tanks, dan is de hard-counter van P direct zelf gecounterd. Immortals zonder schild mogen blij zijn als je ze één shot eruit krijgen tegen siegetanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolica
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-04 13:09
[...]

Zo heb ik ook wel een een 15 Gate gezien.

paar pyons en 15 gates in 2v2 hebben ze ook nog gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
hehe, mij ging het eigenlijk om het feit dat de caster zo rond de 0:50 gilt als een klein meisje "Teh nuke is gonna land on his armeeeeeeh!!111" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daanteb schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:47:
hehe, mij ging het eigenlijk om het feit dat de caster zo rond de 0:50 gilt als een klein meisje "Teh nuke is gonna land on his armeeeeeeh!!111" :D
The army is already dead. Stop screaming like a little girl!!!!1111

Maar goed het aanstellen zij ze vergeven, je moet het toch wat leuker brengen dan dat het eigenlijk is als commentator.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tsja. Dat filmpje met die ghosts is natuurlijk prima leuk en aardig, maar je kan je ook afvragen waarom T-P nagenoeg altijd beland in een suffe standaard battle waarin T met mmm bal komt aanzetten met wat vikings en P met een leger stalkers met wat colossi. Met de hoeveelheid grond-grondtroepen van T had P natuurlijk ook het luchtruim kunnen kiezen, met blinkstalkers als support.

Ik kijk nog best vaak van die progames, maar ondertussen begint het qua unitcompositie echt verschrikkelijk saai te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Gateway units vs hydralisks hmmmmmm
Hydra's zijn OP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghost imba, vandaar die buff! Ik heb die game gezien, boxer stond lichtjaren ver voor. Kon niet verliezen, nuke was gewoon voor de show. Elke protoss die geen observer bij zijn army heeft vs ghosts hoort gewoon te verliezen imo. Vooral in PvZ(burrow)
Niet alleen dit, maar wat dacht je van een klein groepje siege tanks, waar de hard counter immortals tegen is. Staat er één ghost met EMP tussen de tanks, dan is de hard-counter van P direct zelf gecounterd. Immortals zonder schild mogen blij zijn als je ze één shot eruit krijgen tegen siegetanks.
Ja echt oneerlijk, gelukkig zijn tanks al zo goed in TvP!!! Met mech vs protoss is het. Raak je emp's op de immortals? Dan heb je een kans dat je het gevecht wint, anders verliest de protoss 10 supply en jij 200 rofl.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2011 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-09 12:27

Wiebbe

<none />

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:41:
Ghost imba, vandaar die buff! Ik heb die game gezien, boxer stond lichtjaren ver voor. Kon niet verliezen, nuke was gewoon voor de show. Elke protoss die geen observer bij zijn army heeft vs ghosts hoort gewoon te verliezen imo. Vooral in PvZ(burrow)

[...]

Ja echt oneerlijk, gelukkig zijn tanks al zo goed in TvP!!! Met mech vs protoss is het. Raak je emp's op de immortals? Dan heb je een kans dat je het gevecht wint, anders verliest de protoss 10 supply en jij 200 rofl.
Nou, de T speler deed wel eerst een scan om te kijken naar observer ;)
Die had hij kunnen snipen met zijn vikings en alsnog kunnen EMPén

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Endorse > wat Wiebbe zegt dus, het is een kwestie van tijd voor je de Terran uit positie kan betrappen, en genadeloos kan toeslaan met een EMP. Ik vind het niet in balans staan tot wat HT's of Infestors kunnen.

Overigens vet dubstep nummer met Broodwar sounds:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=C4J_619f624&feature=youtu.be]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ht's en infestors laten meteen je hele leger verdwijnen.

dat is niet eerlijk :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Jongens endorse speelt zelf terran heeft weinig nut hier over in discussie te gaan met hem.

Ik roep al sinds de beta dat ghosts generfed gaan worden omdat ze gruwlijk op zijn.
Maar ze worden juist gebuffed dus ja ik weet het ook niet meer...

Verder endorse tanks zijn totaal niet slecht in TvP dat jij het niet gebruikt of niet kan gebruiken wil niet zeggen dat ze slecht zijn, simple fact blijft dat veel pro' s al zijn geswitched naar mech play style en tanks doen het daar echt prima, het is gewoon heel lastig vergeleken het " simplere" MMM multi drop playstyle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik wel tanks TvP dus niet zo lullen :') Met veel pro's bedoel je alleen Goody? Aangezien elke game in de afgelopen GSL gewoon MMM was. Thorzain was ook echt gosu met tanks? Oh wait.. die deed ook MMM. QXC dan? Wacht.. die zei laatst nog dat tanks zuigen in TvP op zijn stream. Immortals hardcounteren mech echt keihard, ghosts enzo is leuk maar als je immortals/collsus uitspreid en gewoon een tming doet voordat terran 6 gas heeft win je. Ook kan je nog air gebruiken enzo. Mech zuigt gewoon. Ik vergat de chargelots/blink stalkers nog. Biomech met goeie timings werkt nog(dat doe ik ook soms), maar na een tijdje worden die tanks ook gewoon hele dure marauders.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndryaN3
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-05 12:15
Nu met de nieuwe Archon buff heb ik nu toch al een paar keer vrij hard verloren TvP met ghosts en precies goede emp's, simpelweg omdat je na de 1e grote fight geen of weinig emp's meer over hebt en de P vervolgens nog leuk wat Archons erbij maakt.

Mijn conclusie ghosts zijn erg goed zolang de P nog geen (meerdere) archons heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Lol.. Ja want thorzain maakte ogsMC ook niet keihard af in TSL terwijl ogsMC de beste protoss is die er is. wat deed thorzain? Mech en ja ook MMM. Maar dat ghost mech slecht zou zijn is onzin. Immortals zijn echt een lachertje tegen ghost mech. En vikings zitten standaard bij een mech composition dus mech zuigt niet gewoon je snapt het gewoon niet. En het is tricky ja door mobiliteit, maarja daarom kunnen goede spelers ook zo ziek sterk er mee zijn omdat ze die zwakte weten te verbergen.

[ Voor 16% gewijzigd door Jasper 99 op 18-05-2011 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-09 12:27

Wiebbe

<none />

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:04:
Ik gebruik wel tanks TvP dus niet zo lullen :') Met veel pro's bedoel je alleen Goody? Aangezien elke game in de afgelopen GSL gewoon MMM was. Thorzain was ook echt gosu met tanks? Oh wait.. die deed ook MMM. QXC dan? Wacht.. die zei laatst nog dat tanks zuigen in TvP op zijn stream. Immortals hardcounteren mech echt keihard, ghosts enzo is leuk maar als je immortals/collsus uitspreid en gewoon een tming doet voordat terran 6 gas heeft win je. Ook kan je nog air gebruiken enzo. Mech zuigt gewoon.
Helemaal mee eensch. Als je al P gewoon zorgt dat je niet voor je basis camped en ergens op een mooie choke staat, dan kan je makkelijk met je hele army terug naar je basis rennen tot je leger weer shields heeft. En shields regennen een stuk sneller dan de energy van de ghosts!

Als een T tanks gaat loop je ook nog eens keihard tegen het feit aan dat je mobiliteit gewoon 0,0 is. Je mist gewoon de harass en de P speler kan gewoon lekker gaan expanden en je daarna met 25 warpgates op een 200/200 fight forceren en zijn army in 2x terug hebben op 150+ food.

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, ik ben ook niet zo goed in sc2.
hoef je nog niet zo gemeen te doen. :-(

Ohja, die tanks van thorzain... Dat was bruut. oh wait hij ging mass thor en maakte maar 1 tank in het begin voor vs 4 gate(zonder siege) laat dat nou net de laatste patch compleet de tering in generfed zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2011 13:09 ]

Pagina: 1 ... 33 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zie voor pro-gaming en toernooien ook: Starcraft 2 Pro-gaming & Toernooien.