Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benzai
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 08:17
Beste heren (dames) :)

Ik speel nu al een tijdje StarCraft 2 maar ik blijf een groot gedeelte van mijn potjes verliezen.
Voor mijn gevoel licht dat aan de snelheid van handelen.

Ik speel met een Microsoft Sidewinder X6 Keyboard en een Sidewinder X8 Muis.
Ik zie op verschillende discussies op dit forum dat er gewerkt word met micro's maar
ik heb geen idee hoe dat werkt.

Iemand ervaring met SC2 en die mij wat tips kan geven?

Alvast bedankt

Mvg,
Rowin B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-10 21:39
Ik denk dat de snelheid van handelen niet probleem niet zal zijn.. Op het lagere niveau is snelheid niet essentieel.
Met welk ras speel je? Heb je replays van je verlies partijen? Gebruik je een Build order?

Micro is het micro management van je leger. Dus zorgen dat de juiste units vooraan staan in je leger, bepaalde abilities van units, zorgen voor een goede positie in het gevecht, etc.

[ Voor 6% gewijzigd door aicaramba op 09-05-2011 19:55 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny8020
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-11-2024
Volgens mij bedoelt hij macro knoppen, zoals de meeste game toetsenborden -en muizen hebben :P. Voor het geval je dit bedoelt benzai, macro's zijn illegaal in Blizzard games, met uitzondering van dat als ze één actie uitvoeren d.w.z. één 'toetsdruk'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeggen dat snelheid op laag niveau niet essentieel is is hetzelfde als zeggen dat je om slecht auto te rijden niet goed hoeft te sturen. Alle respect voor low leaguers, maar om hogerop te komen moet je toch echt snel spelen.

Als je snel bent zal je veel bronze en silver spelers daarmee alleen al kunnen verslaan.

Benzai, ik wil wel een keer observen als je een game speelt, kan ik goed zien wat je fout doet en wat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:00:
Zeggen dat snelheid op laag niveau niet essentieel is is hetzelfde als zeggen dat je om slecht auto te rijden niet goed hoeft te sturen. Alle respect voor low leaguers, maar om hogerop te komen moet je toch echt snel spelen.

Als je snel bent zal je veel bronze en silver spelers daarmee alleen al kunnen verslaan.

Benzai, ik wil wel een keer observen als je een game speelt, kan ik goed zien wat je fout doet en wat goed.
Ik zeg niet dat het onbelangrijk is.. Maar als ik zijn verhaal zo hoor lijkt het alsof hij nog niet goed weet wat hij moet doen.. Build order uitvoeren enzo. Dat is toch echt belangrijker dan meer dan 30 apm halen.
Mocht het wel zijn dat hij echt te langzaam speelt, dan zijn muis en toetsenbord echt niet het probleem.
Daarom denk ik dat hij naar andere dingen moet kijken dan apm.

Mijn reactie was ook meer het vragen van wat meer info over zijn kennis van het spel.

[ Voor 14% gewijzigd door aicaramba op 09-05-2011 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benzai
Ik speel met protoss, snelheid zal ik in de loop van het spelen vast wel krijgen.
Eigenlijk heb ik nooit echt moeite met strategy games maar hier komt veel meer bij
kijken voor mijn idee.

Hier mijn Char. code: 875

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
benzai schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:05:
Ik speel met protoss, snelheid zal ik in de loop van het spelen vast wel krijgen.
Eigenlijk heb ik nooit echt moeite met strategy games maar hier komt veel meer bij
kijken voor mijn idee.

Hier mijn Char. code: 875
Heb je een standaard build order die je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benzai
Nee heb ik geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Heb je replays? Dat zou wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benzai
Heb ik, moest even zoeken :P Nu alleen de vraag hoe ik dat SC2REPLAY-bestand kan uploaden in mijn reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Err.. Ik denk dat dat met rapidshare.com kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Maak even een account aan op http://www.sc2replayed.com/ en dan kun je daar je replays heel makkelijk kwijt. Je krijgt een directe link dus downloaden is supermakkelijk. Ook wordt je game nog wat geanalyseerd op de site zodat je wat overzicht krijgt over het verloop van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benzai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benzai
Het is wel een 3v3, maar het is wel van 2 dagen terug dus redelijk het beeld wat je krijgt van hoe ik nu speel. Heb een tijdje terug echt helemaal niet meer ge gamed ivm school. Heb wel het idee dat ik toen beter speelde als nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benzai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
ten eerste:
edit knop is wenselijker dan 3 reacties achter elkaar. Ik zeg het nu maar vast, voor je probs krijgt met sommige mods.

ten tweede:
3v3 is geeft wel een beeld van hoe je werkt met BO's enzo, maar niet over hoe jij denkt over strats enzo. Het zou echt handiger zijn als je een 1v1 upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
aicaramba schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:05:
[...]

Ik zeg niet dat het onbelangrijk is.. Maar als ik zijn verhaal zo hoor lijkt het alsof hij nog niet goed weet wat hij moet doen.. Build order uitvoeren enzo. Dat is toch echt belangrijker dan meer dan 30 apm halen.
Mocht het wel zijn dat hij echt te langzaam speelt, dan zijn muis en toetsenbord echt niet het probleem.
Daarom denk ik dat hij naar andere dingen moet kijken dan apm.

Mijn reactie was ook meer het vragen van wat meer info over zijn kennis van het spel.
build order belangrijker dan snelheid in het spelen? Op lagere niveaus moet je zorgen dat je de tegenstander outmacro'd, dan maakt het geen zak uit wanneer je je 3 rax of starport neerzet of wat dan ook zolang je maar het overwicht hebt in resources en productiecapaciteit.

wat voor mij heeft geholpen met het sneller handelen is het overschakelen op de grid hotkey layout. Echt stukken logischer en overzichtelijker en vooral een groot voordeel als je random speelt.

[ Voor 10% gewijzigd door tehsojiro op 09-05-2011 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benzai
sorry voor het 3x reageren, maak niet vaak gebruik van forums.

Hier kan je mijn gefaal zien:P http://www.sc2replayed.co...734-1v1-protoss-slag-pits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
De 3v3 replay geeft wel wat informatie hoor.

Naar aanleiding van de eerste 5 minuten van de 3v3 replay kan ik dit zeggen:

- Speel met het basis principe: Pylons and probes. Met andere woorden, zorg dat je constant probes maakt en zorg dat je niet supply blocked raakt. Bij jou gaat het eerste vooral op. Je maakt heel erg weinig probes, eigenlijk moet je die constant aan het maken zijn.
- Leer een build order.
Een build order is een volgorde van het bouwen van je basis die een goede basis vormt voor de rest van het spel. Hier is een voorbeeld van een build order: http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/3_Gate_Robo
Als voer je die build order zeer slecht uit, het zal je nog voordeel geven ten opzicht van wat je nu deed.

In jou game zag ik dat je een pylon op 8 supply maakt en een gateway op 9 supply (Supply staat rechtsboven in beeld) en dat je daar al tijdelijk stopt met het maken van probes.

- Zorg dat je je geld op maakt: ondanks dat je weinig inkomen had, omdat je geen probes maakte, gingen je minerals al snel richting 400 terwijl je alleen nog maar een gateway had.. Die minerals had je moeten gebruiken om probes en andere productie/tech te maken. Het leren van een build order zal dit probleem deels oplossen/verkleinen.

- Gebruik je toetsenbord: Bijvoorbeeld het hotkeyen van je nexus (ctrl+4). Zo hoef je daarna maar op 4 te drukken en heb je nexus geselecteerd. Als je 2x op 4 drukt komt je nexus in het midden van je scherm, dit is veel sneller dan scrollen.
Ook kun je het selecteren van het te bouwen gebouw doen met hotkeys, dit is veel sneller dan met de muis. Leer het aan dat soort zaken altijd met het toetsenbord te doen. Dit zal je speel snelheid ten goede komen..

- Je bouwt heel snel 2 assimilators. Dit heeft geen nut in het begin van het spel, bouw er een en gebruik de minerals van de 2de assimilator voor het bouwen van extra probes/productie of tech. Ook dit zal deels worden verholpen met het uitvoeren van een build order

Ik denk dat dit wel het grootste deel is voor nu. Echt diepe tactieken is denk ik nog niet echt van belang, het zal zeker helpen, maar ik denk dat de basis op het moment belangrijker is.
tehsojiro schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:52:
[...]

build order belangrijker dan snelheid in het spelen? Op lagere niveaus moet je zorgen dat je de tegenstander outmacro'd, dan maakt het geen zak uit wanneer je je 3 rax of starport neerzet of wat dan ook zolang je maar het overwicht hebt in resources en productiecapaciteit.

wat voor mij heeft geholpen met het sneller handelen is het overschakelen op de grid hotkey layout. Echt stukken logischer en overzichtelijker en vooral een groot voordeel als je random speelt.
Heb je de replay gezien? Om zijn tegenstander te outmacro'en zal hij juist een build order moeten gebruiken. Ik zeg ook niet dat hij het perfect moet uitvoeren, zelfs het losjes volgen van een simpele build order zal zijn spel zeer veel helpen.
Het overwicht krijgen in resources en productiecapaciteit is heel erg afhankelijk van een basic opening. In zijn replay deed hij 8 pylon, 9 gateway en deed verder niks met zijn gateway.
Als hij 9 pylon, 12 gateway doet zal hij al meer geholpen zijn dan 5 extra apm (zijn apm ligt rond de 15 in het begin van het spel).

[ Voor 21% gewijzigd door aicaramba op 09-05-2011 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benzai
oke, supplys is zeg maar the main thing. Het belangrijkste waar je het meeste mee bezig moet zijn in het begin van het spel.

Ik zal eens gaan kijken voor een build order, en die hotkey gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Kijk deze filmpjes maar eens.
http://day9tv.blip.tv/file/4152891/
http://day9tv.blip.tv/file/4712303/

Dat gaat over de basics. De eerste gaat over het maken van pylons and probes :P Vooral deze is heel belangrijk.
De tweede gaat over hotkeys enzo. Goed om je speel snelheid te verhogen.

[ Voor 13% gewijzigd door aicaramba op 09-05-2011 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
aicaramba schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:05:
Heb je de replay gezien? Om zijn tegenstander te outmacro'en zal hij juist een build order moeten gebruiken. Ik zeg ook niet dat hij het perfect moet uitvoeren, zelfs het losjes volgen van een simpele build order zal zijn spel zeer veel helpen.
Het overwicht krijgen in resources en productiecapaciteit is heel erg afhankelijk van een basic opening. In zijn replay deed hij 8 pylon, 9 gateway en deed verder niks met zijn gateway.
Als hij 9 pylon, 12 gateway doet zal hij al meer geholpen zijn dan 5 extra apm (zijn apm ligt rond de 15 in het begin van het spel).
heb je zeker gelijk in, maar bij build orders denk ik aan de uitgekiende timings van de betere spelers. Wat jij nu beschrijft is gewoon inefficient gebruik maken van resources.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
tehsojiro schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:30:
[...]

heb je zeker gelijk in, maar bij build orders denk ik aan de uitgekiende timings van de betere spelers. Wat jij nu beschrijft is gewoon inefficient gebruik maken van resources.
Ik had het eigenlijk meer over basic openings.. Tuurlijk hoeft het niet perfect uitgekiend te zijn. Maar een los idee zou hem gigantisch helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
Ok, ik heb je 1v1 bekeken en er vielen mij een aantal dingen erg op:

1. Je gebruikt geen hotkeys. Deze zijn essentieel in SC2. Zonder kan wel, maar het helpt enorm om ze wel te gebruiken. Hiermee kun je dingen sneller achter elkaar doen, en bijvoorbeeld probes maken terwijl je aan het scouten bent, of je army laat oprukken

2. Je produceert te weinig probes. Je moet zeker in het begin veel probes maken. Bij 30 probes is je basis pas vol (voor probes). Totdat je de 30 haalt altijd maken. Als je op die 30 zit hoor je eigenlijk je volgende basis te pakken.

3. Je scout niet. Je weet wel waar hij zit doordat je de andere 2 hebt uitgesloten, maar scouten draait om meer dan weten waar hij zit. Het gaat er ook om om te kijken welke kant hij opgaat met zijn tech. Zie je een Dark Shrine, dan weet je dat je detectors ala cannons of observers moet hebben. Zie collosus, dan weet je dat je bijv phoenixes moet maken. Elke unit heeft zijn counter. Als jij van te voren al weet welke units gaan komen, kun je je er op voorbereiden en dus makkelijker winnen.

4. Je maakt een forge maar je doet er niks mee. Het kost minerals, maar die kunnen well-spend zijn als je bijv. cannons neerzet of upgrades gaat onderzoeken. Het duurt echter een tijd voor je dit doet. Zet geen gebouwen neer die je niet kunt of gaat gebruiken.

Hetzelfde geld voor de 4e t/m 7e gateway. Die kun je gewoon niet ondersteunen kwa minerals en gas op 1 basis. De vuistregel is: 4 gateways of 3 gateways+1robo per basis waar van gemined wordt. Meer kun je gewoon niet ondersteunen met je inkomsten.

5.Je zet veel pylons bij elkaar en maar 1 of 2 bij je cruciale gebouwen. Probeer een zo groot mogelijk powergrid te krijgen, dan kun je namelijk flexibeler inwarpen. Wat je ook moet proberen is om je belangrijkste gebouwen, in het begin 2, maar later zeker 3 pylons op zich te hebben. Dit om te voorkomen dat als je enemy je basis binnenkomt, je meteen je hele productie kwijt bent als je 1 pylon verliest. Ik zelf knal altijd de pylons kapot die de voorste gebouwen van stroom voorzien, hier staan namelijk vaak ook de productie gebouwen. Zie ik dat er maar 2 zijn, dan zijn die zo foetsie, net zoals zijn productie.

6. Raak niet supplyblocked. Dit gebeurd je meerdere keren. Dit is niet handig. Dit voorkomt dat je probes kan maken en je kan ook geen army maken. Slechte business dus. Probeer het te voorzien. Als je weet dat je straks een zealot gaat maken en je wilt nog 2 probes, dan weet je dus dat je je pylon ongeveer 4 food van te voren moet neerzetten.

7. Zoek eens een buildorder op. Het is dat je tegenstander er ook niet echt 1 aanhoud, maar anders was je er eerder aangegaan. Ze zijn niet alleen handig om je een opstapje te geven naar wat goed is, je leert immers hoe een buildorder inelkaar zit door hem te doen, maar het is ook nog eens efficient voor het maken van army, omdat ze daar meestal op zijn gemaakt. Ze moeten efficient zijn voor zowel je economie als je army (uitzonderingen zoals allins en rushes daargelaten).

8. Je hebt 4 probes op 1 gas. Dat is niet handig. Het maakt niet uit of het minerals of gas is, 3 is het maximale per patch. Meer is inefficient te weinig en je haalt weer te weinig inkomsten.

Zoals hierboven al werd genoem zijn de onderstaande 2 video's voor jouw de best mogelijkheid om te leren:

http://day9tv.blip.tv/file/4152891/
http://day9tv.blip.tv/file/4712303/

Hopelijk kun je hier voor nu wat mee, ik denk in ieder geval van wel.

Als je nog meer hulp wil kun je altijd wat rondvragen in het got kanaal in SC2. Mensen vinden om vriendschappelijk tegen te spelen natuurlijk ook!

edit:

ik ben het gisteravond vergeten, was al laat, maar je queued ook nogal veel. Dit is niet echt efficient. Het geld wordt al gebruikt maar het doet nog niks. Op een gegeven moment heb je 3 gatesways (ofzo) en heb je 3 probes in queue staan. Die 3 probes hadden je 4e gateway kunnen zijn. Je had 3 sentries in de queue. Dat is 450 gas. Daar had je net zo goed een robobay en robo van kunnen maken (oid). Probeer queuen dus te voorkomen

[ Voor 5% gewijzigd door Gropah op 10-05-2011 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Handige tip : Probes en Pylons, en replays kijken.
Blijf proben en pylonnen en niet meer dan 22 harvesters per base :)

GL HF

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
22 harvesters per base? 8 minerals +2 gas = 10 patches. Per patch 3 probes dus 30 probes per base? Maar het is idd waar dat je beter 20 per base bij 2 base kunt hebben dan 1 met 30 en 1 met 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 13:08
Niet helemaal Guussie. Op close patches is het verschil tussen 2 en 3 probes eigenlijk (bijna) verwaarloosbaar. Het is alleen handig om een buffertje te maken voor je volgende expo zodat je direct een zestal probes kunt transferren (liever meer overigens, maar doe ik zelf maar zelden, ben ik niet gosu genoeg voor ;-) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
ok, weer een ervaring rijker. Dank voor le info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-09 12:27

Wiebbe

<none />

Handige tip voor probes, probeer minimaal op 1 basis een "volledige" unit bar vol te hebben. Je hebt 24 units op 1 balk, hierna blijf je lekker probes/scv's doorbouwen maar bouwt ondertussen ook je expansion alvast, zo kan je makkelijk de "excess" probes (plus iets extra's) doorzetten naar je expansion zodra hij klaar is.

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 15:09

RaseriaN

So much choices..

Gropah schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 11:21:
22 harvesters per base? 8 minerals +2 gas = 10 patches. Per patch 3 probes dus 30 probes per base? Maar het is idd waar dat je beter 20 per base bij 2 base kunt hebben dan 1 met 30 en 1 met 10
En ik dacht zelfs maar 7 patches? Mij staat bij 3x7, 21 workers + 2x 3 voor gas per base.
Dat geeft dus een mooi totaal van 27 (21 + 6). Of ben ik nu abuis?

[ Voor 5% gewijzigd door RaseriaN op 10-05-2011 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

RaseriaN schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 11:58:
[...]

En ik dacht zelfs maar 7 patches? Mij staat bij 3x7, 21 workers + 2x 3 voor gas per base.
Alle begin base's hebben altijd 8 mineral patches en 2 gas. Sommige maps hebben bij een expand minder (alle gold hebben er maar 6 bijvoorbeeld) maar sommige blauwe hebben ook maar 7/6 patches met 1 gas. (vooral de GSL/MLG maps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 21:22

ShadowBumble

Professioneel Prutser

RaseriaN schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 11:58:
[...]

Voor zover ik weet is het 3 workers per mineral patch/gas, hij geeft aan 8 patches minerals te hebben vandaar zijn 30 ;) ipv 27

Bases bestaan uit M patches of minerals en 2 Gas dus 3xM + 3xG

27 SCV's is de optimale setup per base als er 7 patches minerals zijn en 2 gas en 8 patches 2 gas is 30 optimaal.

[ Voor 8% gewijzigd door ShadowBumble op 10-05-2011 12:04 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
3 workers per patch is maximaal, maar 2 workers per patch is optimaal... Je kunt beter 3 base hebben met 2 workers per patch dan 2 base met 3 workers per patch.. Maar zoals eerder is gezegd, een buffer is wel handig voor als je gaat expanden. Gas zou ik wel altijd 3 workers op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJBanthum
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-07 17:55
22 workers is 'optimaal' . De marginale opbrengst van probe 22 op 1 base is iets van 3 of 4 keer zo hoog als probe #23. 6 in de assimilators en 16 (dat is: 2 per patch) op je minerals. De 17e @ je minerals zorgt ervoor dat er probes heen en weer gaan lopen tussen patches, daardoor verlies je efficientie en dus is de 17e probe @ minerals veel minder productief dan de 16e, die op 1 van je patches nog een mining pair kan vormen.

30 workers is 'maximaal'. Je hoeft dan in theorie NOOIT een patch te hebben waar geen probe aan het minen is. Omdat SC2 echter 'smart' probes heeft die heen en weer lopen tussen patches, wil dat nog wel eens voorkomen. De 3e probe op een mineral patch heeft niet genoeg tijd om te minen voordat probe 1 terug komt, waardoor probe 1 naar een andere patch op zoek gaat. Kost een hoop efficientie, vandaar dat 22 'optimaal' is.

Maar tot de Masters League zou ik ALTIJD probes blijven maken, ook al is je basis vol. Je merkt dan dat je eigenlijk veel eerder moet expanden. Als je je dat vervolgens aanwent heb je al een betere economie dan de meeste gold spelers. Feit is dat er gewoon momenten zijn dat je vergeet probes te maken. Elke keer dat je er aan denkt, moet je ze maken. Hoe minder idle time voor de nexus, hoe beter :D

[ Voor 20% gewijzigd door RJBanthum op 10-05-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf speel pas sinds seizoen 2 protoss, daarvoor zerg, en ik speel pas sinds seizoen 2 1v1. Daarvoor heb ik misschien max 10 potjes gedaan als zerg zijnde.

Nu als protoss zijnde ben ik rank 5 in platinum league in ongeveer 40 matches. Wat mij vooral geholpen heeft is TL streams kijken en GOMtv. De casters zeggen wat de player doet, en daar leer je van. Daarna heb ik een stuk of 20 customs gedaan voor ik de ladder opging en zie het resultaat ;)

Nu blijf ik echter wel vasthangen op platinum. Vooral tegen zerg lose ik maar blijf gewoon custom games spelen en kijk streams. Zo verbeter ik mijn speelstijl en tot noch toe werkt het goed. Hopelijk heb je er wat aan.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
nexus op 3 en gaan met de banaan:
3e3e3e3e3e3e3e. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 21:55
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 13:16:
Ikzelf speel pas sinds seizoen 2 protoss, daarvoor zerg, en ik speel pas sinds seizoen 2 1v1. Daarvoor heb ik misschien max 10 potjes gedaan als zerg zijnde.

Nu als protoss zijnde ben ik rank 5 in platinum league in ongeveer 40 matches. Wat mij vooral geholpen heeft is TL streams kijken en GOMtv. De casters zeggen wat de player doet, en daar leer je van. Daarna heb ik een stuk of 20 customs gedaan voor ik de ladder opging en zie het resultaat ;)

Nu blijf ik echter wel vasthangen op platinum. Vooral tegen zerg lose ik maar blijf gewoon custom games spelen en kijk streams. Zo verbeter ik mijn speelstijl en tot noch toe werkt het goed. Hopelijk heb je er wat aan.

Succes!
Welke build order gebruik jij meestal? Als plat protoss vind ik zerg juist heel erg makkelijk. 3 gate sentry expand, dan techen naar collosus en bij je 3e/4e basis, 2 stargates neergooien en void rays pompen.
RJBanthum schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 13:11:
Maar tot de Masters League zou ik ALTIJD probes blijven maken, ook al is je basis vol. Je merkt dan dat je eigenlijk veel eerder moet expanden. Als je je dat vervolgens aanwent heb je al een betere economie dan de meeste gold spelers. Feit is dat er gewoon momenten zijn dat je vergeet probes te maken. Elke keer dat je er aan denkt, moet je ze maken. Hoe minder idle time voor de nexus, hoe beter :D
Ben het hier niet helemaal mee eens. Ik maakte altijd probes tot ik gold was ofzo, maar dan eindigde ik soms met 110 probes. Iets teveel van het goede. Ik maak probes tot ik saturated ben, en dan een stuk minder. Dan pas als ik binnenkort wil expanden, wat extra probes maken, misschien zelfs wat chronoboost erop gooien.
Ik ben het dus wel met je eens dat je veel probes moet hebben, maar je moet niet blind in mijn geval 5e5e5e blijven rammen. Dan krijg je gewoon teveel probes. Maar misschien is het ook wel nodig, om juist in te zien wanneer je ongeveer kan stoppen met probes maken.

[ Voor 35% gewijzigd door Fist op 10-05-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ik doe ook 3 gate sentry expand maar speel vooral tegen diamond en master zergs. Daarom lose ik redelijk veel tegen ze. Soms open ik ook met stargate. Wat is eigelijk nogmeer goed tegen zerg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Fist schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 13:47:
[...]

Welke build order gebruik jij meestal? Als plat protoss vind ik zerg juist heel erg makkelijk. 3 gate sentry expand, dan techen naar collosus en bij je 3e/4e basis, 2 stargates neergooien en void rays pompen.

[...]

Ben het hier niet helemaal mee eens. Ik maakte altijd probes tot ik gold was ofzo, maar dan eindigde ik soms met 110 probes. Iets teveel van het goede. Ik maak probes tot ik saturated ben, en dan een stuk minder. Dan pas als ik binnenkort wil expanden, wat extra probes maken, misschien zelfs wat chronoboost erop gooien.
Ik ben het dus wel met je eens dat je veel probes moet hebben, maar je moet niet blind in mijn geval 5e5e5e blijven rammen. Dan krijg je gewoon teveel probes. Maar misschien is het ook wel nodig, om juist in te zien wanneer je ongeveer kan stoppen met probes maken.
iets van rond de 75 is dacht ik de norm. voldoende voor 3 bases...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Hoe het echt zit , had ik een tijdje terug op TL gelezen en van een vriend gehoord.
Als protoss is het optimaal bij een 4gate 22 probes.
Dan heb je er 6 op gas 2x3
En 16 op minerals, je hebt 8 patches x2 probes.
Iedere extra probe per patch geeft een minimaale upgrade van income maar iets van 30%
Een probe mined de ander returned, en met 3 probes zit er tijd tussen en ga je er weinig op vooruit.
Je kunt altijd meer probes maken door deze naar je expo te transferen maar het optimale om het meeste er uit te halen is dus 22 probes.

Edit : Kleine toevoeging.

Dit is optimaal voor een 4 gate, omdat je met deze income precies 4 gates kan supporten met income.
Je kunt het ook aanpassen naar hoe je wilt, fast forge expo is deze ook erg handig.
En de Build order die ik heb is de enige goede 4gate BO :)

[ Voor 20% gewijzigd door Arnevld op 10-05-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 13:49:
Oh ik doe ook 3 gate sentry expand maar speel vooral tegen diamond en master zergs. Daarom lose ik redelijk veel tegen ze. Soms open ik ook met stargate. Wat is eigelijk nogmeer goed tegen zerg?
4 gate.

3 gate expo en 2 gate + stargate expo zijn toch mn favorieten (als protoss), ze zijn allebei relatief agressief maar toch met een goede economie in het achterhoofd.

Je zou ook iets met blink stalkers kunnen doen, of archon zealot 4 gate. De laatste heb ik ook nog wat mee geexpirimenteerd, de zerg moet echt roaches massen om te blijven leven, en dan nog heeft zerg geen echte map control, waardoor je veilig kan expanden. Ook heb je alle gateway tech al klaar, council en templar archives. Je kan dus ook snel naar dark templar of blink stalkers gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wtf :?
mag toch wel verwachten dat master en diamond zergs tegenwoordig een 4 gate tegen kunnen houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 15:28:
[...]

mag toch wel verwachten dat master en diamond zergs tegenwoordig een 4 gate tegen kunnen houden
4gate is gewoon een opening, als je dat niet countered is het afgelopen.
En tegenhouden is niet per definitie winnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnevld schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 15:30:
[...]

Dat is opzich waar ja, maar veel mensen die 4 gate gaan, doen dat puur om te winnen en gaan dus all-in, dus als je dat tegenhoudt heb je wel gewonnen(90% van de tijd, omdat degenen die all-in gaan er zoveel economie voor opofferen dat je daar nauwelijks meer van kan terugkomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Als je 1 rondje geen units warpt kun je een nexus bouwen, ook al is het een all in :-) op een bepaald moment moet je kunnen switchen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 15:28:
[...]

Haha, ja je mag verwachten dat de allebeste terran ook nooit van een 4 gate verliest(immvp) of dat Nada nooit van all ins verliest. All ins en met name de 4 gate zijn echt ongelofelijk sterk, je maakt 1 foutje in je bunke rplacement/je pulled scv's net iets te laat, je mist 1 inject of je maakt 2 drones teveel en je bent dood. Build is gewoon belachelijk sterk en als je het niet scout auto-win 9/10x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Arnevld schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 15:30:
[...]

4 gate is best wel een all-in opening, je kan het igg moeilijk vanaf 1 base ondersteunen en het heeft weinig late-game plan, iets wat 3gate expand nou weer wel heeft.

Bovendien moet ik zeggen dat ik als Zerg weinig tot geen moeite heb tegen 4 gate, maar dat kan op jouw niveau natuurlijk totaal anders zijn.

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahahahaha HuK die in de zeik genomen wordt door een reporter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJBanthum
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-07 17:55
@Fist: Oke, 100+ probes is idd te veel van het goede ;) Veel gold- spelers komen in de hele match niet boven 45 probes uit. Maar zoals je zei, als je eenmaal meer probes maakt merk je hoeveel meer inkomen je eigenlijk kan hebben, en op een gegeven moment weet je dan ook wanneer je moet stoppen. "If you don't know when to stop making probes, you're not ready to stop making probes yet" :)

@optimale 4 gate: gaat met 20 probes. Met 20 probes kan je de 2 supply tov 22 probes gebruiken voor een extra stalker, vóór je 26->34 pylon. Je zit dan op 26/26 supply voor even, om op het moment dat WGtech klaar is jezelf te unblocken naar 26/34 -> full cycle. Dan heb je de snelste/sterkste 4gate (ook het meest all-in :D)... En 1 rondje warps skippen voor een nexus is meestal geen goede optie: óf deze warpcycle kost je de game, omdat je gewoonweg niet genoeg units hebt de counterattack te verdedigen. Wanneer je wél genoeg units hebt om een counterattack te kunnen verdedigen kun je meestal beter de game proberen te winnen met een extra cycle dan een nexus neergooien. Personal opinion :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:54

NoTimeRemains

I know

Ik speelde veel 4v4 (Diamond league) maar ik ben er helemaal klaar mee, alleen maar cheese (overigens geen discussie is cheese een strat ja of nee) ik vind het gewoon niet leuk dat veel potjes zo snel over zijn. ik hou van grotere battles en al helemaal 8 * 200/200 battles.
Daarnaast heb je veel faal mensen, 3 Zergs die ik scout en zie dat ze allemaal 9 poolen... Wat doen mijn allies? Eentje gaat Mothership rush, andere gaat mass Infestors en de derde en ik zijn de enige die tier 1 units maken of iets af te houden. Maar helaas de twee techies hebben hun ramp niet afgesloten en worden geswarmd. Nou dan ben je 2v4 >.< Dat is gewoon klote en dat komt gewoon (te) vaak voor.

Natuurlijk maak ik fouten, maar dan probeer ik mensen nog te helpen en niet als ik meer dan 10 units zie de game leaven.

Dus vandaag maar begonnen om meer 1v1 te spelen, dan kan ik iig alleen me zelf de schuld geven van stomme fouten of bad plays. Ik moet wel zeggen dat ik 1v1 veel intenser beleef. Zweterige handjes enz :P

Zou eigk ook wel leuk zijn om met iemand een 2v2 team te maken en fatsoenlijk te communiceren over plays. Dus als mensen het leuk zouden vinden ;) Nick staat in ondertitel!

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-10 06:52
1.3.3. patch vooralsnog niets schokkend. Zie nog steeds toss naar 4WG rushen maar ze weigeren nog steeds units te bouwen (misschien 1-2 stalkers) voordat WG klaar is. Goh, geeft mijn 2gate zeal rush 5s meer tijd :P

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Chief-XL schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 03:18:
1.3.3. patch vooralsnog niets schokkend. Zie nog steeds toss naar 4WG rushen maar ze weigeren nog steeds units te bouwen (misschien 1-2 stalkers) voordat WG klaar is. Goh, geeft mijn 2gate zeal rush 5s meer tijd :P
Alleen sentries bouwen snelles toch? En die kosten 100 Gas. Zo vreemd is het niet imho ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-10 17:05

Auredium

Informaticus Chaoticus

@NoTimeRemains

Ik had gisteren een 4 vs 4 potje waarvan twee protoss aan mijn zijde deden cheesen en twee protoss aan de zijde van de tegenstander deden cheesen. Wij hadden 1 succesvolle cheese en de rest werd allemaal afgeslagen. Daarna werd eht een rush Stalkers en Voidrays. Uiteindelijk wisten we te winnen. Zelf was ik mass marine gegaan. Geen mothership ofn thor gezien.

In het begin was het bang dat het weer 'zo'n potje' zou zijn met cheese en early leavers maar het werd uiteindelijk een heel vermakelijk en dynamisch potje.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Ik ga vanavond ook maar weer is los op de 1v1 ladder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

Arnevld schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:11:
Ik ga vanavond ook maar weer is los op de 1v1 ladder. :)
Mjah, heb hetzelfde. Eindelijk gepromote naar Gold toe (na een lange winstreak) en kreeg dus meteen leuke tegenstanders waar ik, zelfs met een voorsprong, van verloor! :(

Dus, zelfvertrouwen stuk en nu weer angst om verder te gaan in Gold :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Eindelijk weer een zerg buff... spore crawler rush incoming! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaseriaN schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:27:
[...]

Mjah, heb hetzelfde. Eindelijk gepromote naar Gold toe (na een lange winstreak) en kreeg dus meteen leuke tegenstanders waar ik, zelfs met een voorsprong, van verloor! :(

Dus, zelfvertrouwen stuk en nu weer angst om verder te gaan in Gold :P
nvm

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Morphs schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:54:
Eindelijk weer een zerg buff... spore crawler rush incoming! :P
Met een spore crawler rush zal je niet veel kunnen uithalen ben ik bang :p
Heel snel detection bij zijn base hebben en air units neerschieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Hm sporecrawler rush klinkt leuker dan dat het in de praktijk zal zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20
Sommige Terrans nemen SCV's mee in mid-late game battles om turrets hier en daar neer te zetten. Nu voorzie ik Zerg spelers met een prima creep-spread sporecrawlers gebruiken in hun aanval met deze buff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Dit is omdat ze dan niet hoeven te scannen voor stealth detection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ik denk niet dat zerg dat zal doen.. Dat doet terran alleen bij slow pushes met siege tanks, waar de siege tanks 'haasje over' doen.. Zerg heeft niet dat soort units, heeft geen goede slowpush units en zerg moet het hebben van snelle beweeglijke aanvallen.. Daar passen static defenses niet zo goed bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiappie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-09-2023
Ik weet niet of dit het juiste topic is maar ik zoek een hardcore practice partner die sc2 serieus genoeg neemt om vele uurtjes mee te oefenen, ventrilo mag, maar hoeft niet. Ik ben een diamond zerg, recentelijk gedegradeerd naar Platinum, ik wil nu mijn skill niveau omhoog halen.

EU - ObVious.916, games zullen worden gestreamed op justin.tv/obvious_sc2 (je kunt kijken in videos op die site om een paar van mijn vorige matches te zien.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:38
wat is een goed chat progamma icm SC2 want het in-game ding is een ramp!

Ik ken van vroegah

- Teamspeak
- Ventrillo
- Xfire

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny8020
  • Laatst online: 09-11-2024
Ik heb zelf altijd Skype gebruikt, er is alleen geen push-to-talk, maar daarmee heb ik in ieder geval geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24
Skype?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skype?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Ontworpen voor gaming, ultra low-latency: de beste voicechat applicatie is Mumble. Punt. Hiermee vergeleken is Teamspeak net briefpost. En het is geen bloatware zoals Skype.

Zie ook de sourceforge page.

[ Voor 31% gewijzigd door Morphs op 11-05-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 03-10 21:22

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Morphs schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 12:59:
Ontworpen voor gaming, ultra low-latency: de beste voicechat applicatie is Mumble. Punt. Hiermee vergeleken is Teamspeak net briefpost. En het is geen bloatware zoals Skype.

Zie ook de sourceforge page.
Reden ook waarom ik al maanden een eigen mumble server heb draaien die ik gebruikte ( eerst voor WoW Raids ) en nu voor SC2

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-10 23:18
skype....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Skype!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qVU11.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-10 17:30
Skype is meer voor gerichte voice calls en niet echt voor rooms/servers. Mumble is inderdaad veruit de beste qua latency en kwaliteit en heeft bovendien goeie customisation opties voor de overlay, push-to-talk en andere settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:54

NoTimeRemains

I know

Maar voor Mumble moet je een server opzetten of niet? Skype werkt out-of-the-box

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo te zien op de site kan je dat ook bij hun laten doen, wat relatief goedkoop is. Rond de 10 dollar per kwartaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mumble is prima, maar slaat helemaal nergens op als je met maar een paar mensen wilt kunnen ouwehoeren. Daarvoor volstaat Skype gewoon prima. Die latency jadiejadie valt reuze mee, zolang alle partijen maar een degelijke verbinding hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
ik zelf gebruik skype, maar dat is idd niet echt zuinig op RAM. Je zit zo op 150mb.

Zelf merk ik weinig van de vertraging op Skype. Als mijn broer en ik de deur open hebben en we zitten op skype met 3 andere mensen, dan hoor ik mijzelf via hem praten, max halve seconde delay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Skype is gemaakt voor de massa. Daarom voldoet prima voor de meesten en hoef/kun je weinig instellen. Als je echter geen zin hebt dat het onnodig veel geheugen vreet en vrijwel niet te customizen is, dan wil je mumble.

Een Mumble server kun je heel eenvoudig opzetten met de applicatie Murmur. Echter draaien er standaard tientallen nederlandse mumbleservers waar meestal niemand op zit. Dus je kunt gewoon eentje uit die lijst kiezen.

Toen ik veel DOTA speelde moest een "NU!" ook daadwerkelijk NU zijn en niet een halve seconde later. Met mumble zit je meestal rond de 15-50 ms latency en dat is echt supersuper weinig. Starcraft is vaak wat minder tijdskritisch.

Aangezien de meeste mensen Skype hebben, zou ik die gewoon installen.. gewoon met de massa meegaan :P (heb het zelf ook geinstalleerd omdat andere SC2 spelers geen mumble hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morphs schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:34:
(heb het zelf ook geinstalleerd omdat andere SC2 spelers geen mumble hebben).
Dat dus. Geen zin om moeilijk te doen, of om andere moeilijk te laten doen.
Wat is er trouwens gebeurt met msn messenger dat skype zo vaak word genoemd en msn niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-10 23:18
msn messenger is zo 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian1454
  • Laatst online: 28-06-2017
in de laatste patch note:
Thor
Thor now has 200 max energy, and starts with 50 energy.
250mm Strike Cannons now cost 150 energy to use (cooldown removed).

hebben ze een maand of wat geleden dat verwijderd zodat Thors niet extreem kwetsbaar waren tegen high templars en nu brengen ze het weer terug?!
sowieso zorg dat de 250mm strike cannons meer bruikbaarder zijn want ik heb het nog NOOIT zien gebruiken in multiplayer.
nee het hoeft zelfs niet eens een goede ability te zijn, maar zorg dat het dan ooit eens goed gebruik van gemaakt kan worden anders kan je net zo goed de hele ability weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem van die ability is. Je staat constant op eenzelfde object te schieten ook al is het dood. Dus je dps gaat er niet zo heel van van omhoog/omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-09 13:24
Hoe wordt de 250mm Strike Cannons ability nu meer bruikbaar? Hij moet toch nog steeds onderzocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
@Brian1454

maar sinds ze de ammy van HT's hebben verwijderd worden nog nauwelijks HT's gebruikt. Daarom is hij denk ik weer terug geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
Madje schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:44:
Hoe wordt de 250mm Strike Cannons ability nu meer bruikbaar? Hij moet toch nog steeds onderzocht worden.
Maar je zal hem nu wel vaker moeten gebruiken als de tegenstander gebruik kan maken van feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-09 13:24
Hoeveel vaker zul je het gebruiken? 1,00,000 x 0 is nog steeds nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiappie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-09-2023
Die change was helemaal niet gericht om de thor beter te maken, maar om de HT beter te maken, dat ding wordt bijna niet meer gebruikt omdat de amulet is verwijdert, dus moeten ze toch IETS doen om de unit bruikbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:43:
Probleem van die ability is. Je staat constant op eenzelfde object te schieten ook al is het dood. Dus je dps gaat er niet zo heel van van omhoog/omlaag.
Dat niet alleen, maar na +1 weapon upgrades is het al minder sterk dan je normale attack. Gekoppeld dat het geen AoE is, maakt het echt een crappy ability :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
HT's worden zeker minder vaak gebruikt dan voorheen, maar nooit is wat overdreven. Ik heb ze in de TSL3 toch nog een aantal keer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Madje schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:44:
Meer bruikbaar? In een heavy Mech build van TvP was het bijna verplicht dat ding te gebruiken, vooral als je ThorZain's +2 Armor Thor build ging doen. Nu is deze build zo goed als dood, ten eerste moet je iets van 80 seconden wachten tot je de ability kan gebruiken ook kunnen ze nu snel feedbacken door dikke damage :(
RaseriaN schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:48:
[...]

Dat niet alleen, maar na +1 weapon upgrades is het al minder sterk dan je normale attack. Gekoppeld dat het geen AoE is, maakt het echt een crappy ability :/
Vergeet de Stun niet he? Op Immortals/Colossi was dat erg goed imho.

[ Voor 24% gewijzigd door Wiebbe op 11-05-2011 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
Wiebbe schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:50:
[...]

Meer bruikbaar? In een heavy Mech build van TvP was het bijna verplicht dat ding te gebruiken, vooral als je ThorZain's +2 Armor Thor build ging doen. Nu is deze build zo goed als dood, ten eerste moet je iets van 80 seconden wachten tot je de ability kan gebruiken ook kunnen ze nu snel feedbacken door dikke damage :(
Wachten? Net als HT's dus op hun storm. Het lastige van Cannons vind ik dat ze hun eigen counter (immortals) counteren. Dat zou nu iets gebalanceerder moeten zijn als je immortals gaat mixen met HT's vs Mech.

Van mij had het niet gehoeven om zo lang te op cannons, wat ik persoonlijk gekker vind is dat ghosts nog steeds met EMP kunnen spawnen. Storm is een research spell én je moet er zonder amulet op wachten.

Dit is zeker geen QQ, maar ik wil even aangeven dat een change vaak meerdere effecten heeft dan alleen maar diegene die erg voor de hand liggen. Het is een ingewikkelde balans. Een change kan een build veranderen, maar creëert op deze manier ook weer nieuwe builds.

[ Voor 26% gewijzigd door EQJim op 11-05-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

EQJim schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:55:
Van mij had het niet gehoeven om zo lang te op cannons, wat ik persoonlijk gekker vind is dat ghosts nog steeds met EMP kunnen spawnen. Storm is een research spell én je moet er zonder amulet op wachten.
Ghosts komen ook zonder genoeg Energy uit de barack gelopen om meteen een EMP neer te dumpen. Grootste verschil is, imho, dat een Ghost een buildtime van 40 seconden heeft en een HT in 5(?) seconden ingewarped kan worden en al meteen kan beginnen met Energy verzamelen.

@Wiebbe
idd, de stun is een leuke feature. Maar de damage is belabberd en het is maar 1 target. Maak er dan een soort AoE Concussive Shell van. Veel effectiever tbh :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
RaseriaN schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 16:03:
[...]

Ghosts komen ook zonder genoeg Energy uit de barack gelopen om meteen een EMP neer te dumpen. Niet na upgrade. Grootste verschil is, imho, dat een Ghost een buildtime van 40 seconden heeft en een HT in 5(?) seconden ingewarped kan worden en al meteen kan beginnen met Energy verzamelen.
+ 45 seconden cooldown. Dus toch weer (ongeveer) even lang. En sinds de amulet nerf kun je geen emergency warpins meer doen, niet offensief en niet defensief.

Los van balance issues (die me eigenlijk niet veel boeien, ben ik toch niet goed genoeg voor) vind ik dat een van de mooiste units steeds zeldzamer is geworden terwijl een van de minst interessant nóg belangrijker is geworden (collosus).

[ Voor 17% gewijzigd door EQJim op 11-05-2011 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:38
en de archons een buff gegeven om HT ook nog iets interessanter te maken om te fielden?

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
Ik hoop dat het werkt! Ik ga het zelf in ieder geval weer meer proberen met HT's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Onder de diamond gaan we denk ik niet veel merken met deze patch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20
Arnevld schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 16:47:
Onder de diamond gaan we denk ik niet veel merken met deze patch :)
Op die Pylon range na dan. Mijn cheesy cannons hebben nu minder in-warp bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-10 09:22

TheNephilim

Wtfuzzle

DeX schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 16:59:
[...]

Op die Pylon range na dan. Mijn cheesy cannons hebben nu minder in-warp bereik.
Och ben je er ook zo één :P

Maar kheb vanmiddag even gespeeld met de nieuwe patch, 2v2 en 3v3 en eigenlijk weinig gemerkt. Moet sowieso weer beetje in komen, misschien dat het dan eens opvalt. Btw; is het verplicht om als Zerg verplicht Muta te gaan? Elk potje wat ik gespeeld heb, kwam de Zerg met Mass-Muta :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian1454
  • Laatst online: 28-06-2017
Bernardo schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 18:40:
[...]

Och ben je er ook zo één :P

Maar kheb vanmiddag even gespeeld met de nieuwe patch, 2v2 en 3v3 en eigenlijk weinig gemerkt. Moet sowieso weer beetje in komen, misschien dat het dan eens opvalt. Btw; is het verplicht om als Zerg verplicht Muta te gaan? Elk potje wat ik gespeeld heb, kwam de Zerg met Mass-Muta :+
haha ja in 1vs1 wel blijkbaar :p
als hij roach/hydra gaat geef ik hem meestal nog een bedankje ook dat we een redelijke game kunnen spelen.
muta eindigd altijd op dezelfde manier: hij dwingt me om (als terran) te turtelen totdat ik genoeg marines/thors heb.
afhankelijk van hoe snel hij switched naar andere tech (en hoe goed hij natuurlijk is) win ik de game of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-10 09:22

TheNephilim

Wtfuzzle

Brian1454 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 19:15:
[...]

haha ja in 1vs1 wel blijkbaar :p
als hij roach/hydra gaat geef ik hem meestal nog een bedankje ook dat we een redelijke game kunnen spelen.
muta eindigd altijd op dezelfde manier: hij dwingt me om (als terran) te turtelen totdat ik genoeg marines/thors heb.
afhankelijk van hoe snel hij switched naar andere tech (en hoe goed hij natuurlijk is) win ik de game of niet.
Ik als protoss begin standaard met Stalkers massen als ik tegen een Zerg speel. Triest dat het zo moet natuurlijk, als Protoss heb geen unit die area-damage doet zoals de Thor. HT is grappig, maar Muta's zijn te snel voor de Psi Storms.

Op sommige maps is het verschrikkelijk moeilijk tegen te houden. Als er bijvoorbeeld veel cliffs zijn, ben je zelfs met Blink niet altijd klaar en dat vereist goede macro. Niet leuk als je als Silver spelertje ook eens een potje wil winnen.
Pagina: 1 ... 32 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zie voor pro-gaming en toernooien ook: Starcraft 2 Pro-gaming & Toernooien.