Acties:
  • 0 Henk 'm!
grappig, maar gewoon fairgame :D
Hoe lame cheese ook is het is en blijft een win ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mektheb schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 13:08:
Hoe lame cheese ook is het is en blijft een win ;)
SC2 zou pas lame worden als er geen cheese meer was.

Ennuh, hij cheesed in een BO5 in een match-up die sowieso eigenlijk één grote all-in is, wat een baddy....

- Whitera doet hiervoor 4x dezelfde build die gevoelig is voor deze cheese
- Whitera weet niet op welke map hij speelt en scout daardoor de verkeerde positie, MC kent de map duidelijk wel
- Whitera scout z'n base niet
- MC heeft nooit eerder in een toernooi ge-proxy gatewayed
- Hij heeft de ballen om het in de deciding match te doen, gebaseerd op de eerdere matches i.p.v. gewoon een random cheese vroeg in een BOx wat veel gebruikelijker is
-Het is een freaking strategy game
--> aardig geniaal

En tenslotte:
http://www.sirlin.net/ptw-book/intermediates-guide.html

Sorry voor de rant, niet persoonlijk bedoeld maar ik erger me dood aan de commentaren die ik over cheese heb gelezen na die match. Blind fanboyism.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djengizz schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 13:27:
[...]

Ennuh, hij cheesed in een BO5 in een match-up die sowieso eigenlijk één grote all-in is, wat een baddy....

- Whitera weet niet op welke map hij speelt en scout daardoor de verkeerde positie, MC kent de map duidelijk wel
- Hij heeft de ballen om het in de deciding match te doen, gebaseerd op de eerdere matches i.p.v. gewoon een random cheese vroeg in een BOx wat veel gebruikelijker is
--> aardig geniaal

En tenslotte:

Sorry voor de rant, niet persoonlijk bedoeld maar ik erger me dood aan de commentaren die ik over cheese heb gelezen na die match. Blind fanboyism.
:Y _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45

ShadowBumble

Professioneel Prutser

[...]

--> aardig geniaal

En tenslotte:

Cheese is nou niet leuk maar het hoort erbij en laten we eerlijk zijn White-Ra vroeg er ook om MC was duidelijk voorbereid en wist dit gewoon uit te buiten ieder ander hier zou hetzelfde doen, voor de winst.

Waarom zou MC het riskeren om 28 minuten lang een PvP te spelen terwijl hij hem in 6 minuten kan winnen, maar de kans loopt dat hij hem verliest, White-RA is gewoon gestraft voor het niet scouten van de proxy. Goed gezien van MC en voorbereid

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoop player haters hier!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XzRvQ.gif

[ Voor 22% gewijzigd door apNia op 15-04-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-09 10:06
is ook niet zozeer lame voor WhiteRa maar lame voor de viewers, die willen 45min match zien met alle units :)

edit: haha WhiteRa deed ook al zo'n sexy knipoog :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GnEU2.gif

[ Voor 33% gewijzigd door daanteb op 15-04-2011 14:47 ]

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

daanteb schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:26:
is ook niet zozeer lame voor WhiteRa maar lame voor de viewers, die willen 45min match zien met alle units :)
Dat ben ik wel met je eens maar het feit blijft dat die jongens het doen voor het prijzen geld :P en sja if it's easy money it's easy money. De 4 games daarvoor waren geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 21:55
[...]

--> aardig geniaal

En tenslotte:

Om even te versterken dat ik het eens ben:
MC just tweeted:
I wish somebody to translate what I'm tweeting now for the foreign fans who are BM'ing me.
White-Ra kept using the same starting build 5 consecutive times, and I just couldn't help countering it. What's wrong with this? I did the proxy 'cause I knew White-ra wouldn't produce the first zealot at all. Do you really think I just gambled in the $15000 game? I was so confident about the proxy at that moment.

I only did the best to win the game since I'm a pro. BTW the airplane has been delayed and I've been waiting here Turkey with Jinro and Huk. TT I can't wait to return to my home country.

A funny thing is, Jinro and I came here without a Visa while Huk made one, which had Huk waste $200. lol. Jinro also was scammed in Sweden. What a bad day for them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan.
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik vind dat MC gewoon een logische gedachtegang had. Ik ben wel benieuwd waar het laatste berichtje over Jinro over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zag HuK op Twitter er ook al over klagen. Zal wel iets zuurs zijn met papieren oid ;)
Zien ze stel schriele gastjes van 2 turven hoog, gaan die verveelde gasten moeilijk doen, maar niet beseffen dat het supersterren zijn ;)

[ Voor 31% gewijzigd door apNia op 15-04-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7829i.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Vandaag 't zoveelste potje verloren, ik zit in Bronze en ik sta er vaak wel aardig voor. Toch leg ik het vaak af, zie vaak me fouten wel (niet goed scouten etc) maar ja altijd achteraf gepraat. Zucht!

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dammit dit wou ik nog maken :(
word op slag verliefd O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een gast die White-Ra
Kijk zijn stream nu en hij ziet dat zijn tegenstander 4 probes op gas heeft, hij :

Ra :Me help him
Chat : 4 probes on gas
Tegenstander haalt er 1 uit
Ra :Now it's fair

Waar vind je zulke spelers nog O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kan iemand trouwens de incrowd joke 'special tectics' van whitera uitleggen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 00:45:
Wat een gast die White-Ra
Kijk zijn stream nu en hij ziet dat zijn tegenstander 4 probes op gas heeft, hij :

Ra :Me help him
Chat : 4 probes on gas
Tegenstander haalt er 1 uit
Ra :Now it's fair

Waar vind je zulke spelers nog O+
En leuk ook dat hij tijdens de game praat over wat hij doet en hoe hij zijn tegenstander afleest en dat allemaal in ex-kgb achtig engels :P (stream vod: http://www.justin.tv/duckloadwhitera/b/283772163)
Special Tactics origin: YouTube: State of the Game - White-Ra Special Tactics

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2011 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja mooi moment dat special tactics.
Gister ook in PvP, special tactics :

4 gate
expo
Mass gateway en de ander gewoon overlopen met zoveel units erna _/-\o_

En zijn engels, prachtig dat accent, hoop dat hij het nog ver gaat schoppen in een paar grote toernooien.
Na Dreamhack waren de koreanen ook vol lof over hem op hun forum, vooral omdat hij al 30+ is en gewoon mee kan doen met de top uit korea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
White-Ra is best legendarisch in korea sinds hij ogsMC heeft gepawned op gomtv (gsl wolrd champ?)
en op dreamhack deed ie totaal niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 21:55
apNia schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 04:43:
kan iemand trouwens de incrowd joke 'special tectics' van whitera uitleggen? :D
http://blip.tv/file/get/I...StateOfTheGameEP32917.mp3
Volgens mij was het in deze SotG. Weet niet meer precies waar, maar day9 of geoff heeft het ergens over de special tectics. Moeite waard om te luisteren=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Net ook een paar potjes gezien van Destiny vs. Spanishiwa 4-1

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-10 09:22

TheNephilim

Wtfuzzle

M'n vriendin zover gekregen dat ze Starcraft 2 wil proberen _/-\o_ Ze is wel bekend met WC3, dit moet ze leuk vinden. Heeft iemand hier nog een trial-key? De mijne heb ik reeds vergeven aan m'n zusje en een vriend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Heeft iemand hier nog een trial-key?
(key)

(kan je geen direct message sturen dus dan maar zo, laat maar weten of het gelukt is)

[ Voor 76% gewijzigd door Morphs op 17-04-2011 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morphs schreef op zondag 17 april 2011 @ 11:00:
Ik wil je er een sturen maar waar zit die PM optie op het forum? Ik kan die button nergens vinden... (= slechte interface)
Dat heeft hij uit staan, dus logisch dat je het niet ziet ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2011 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
je zou naar zijn gallery moeten gaan, maar hij heeft DM niet aanstaan

Gallery Link en daar moet onder "mijn profiel" helemaal rechts "stuur een DM" staan
Edit: spuit elf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Thanks voor de snelle hulp guys, zag het net zelf ook al staan in de faq. Aangezien de rest in dit topic toch SC2 al speelt heb ik de key er gewoon in gezet... kans dat die weggekaapt wordt lijkt me wel heeeel klein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-10 09:22

TheNephilim

Wtfuzzle

Morphs schreef op zondag 17 april 2011 @ 11:08:
[...]

[knip]

(kan je geen direct message sturen dus dan maar zo, laat maar weten of het gelukt is)
Dude! Thnx! :D Heel erg bedankt voor de key _/-\o_

Edit em maar weg uit de post ... ben toch bang dat ie al gebruikt is voor ik em registreer.

Nogmaals veel dank! :D

Ik wist niet eens dat DM uitstond bij mij, niet handig natuurlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door TheNephilim op 17-04-2011 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Nogmaals veel dank! :D

Ik wist niet eens dat DM uitstond bij mij, niet handig natuurlijk.
Geen probleem :)

Volgens mij staat DM standaard uit bij iedereen op het forum. Ik heb even rondgekeken en zag het bij niemand aan staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
Het staat toch echt wel aan bij mij, 24 DM conversatie;s lijken mij genoeg bewijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Gropah schreef op zondag 17 april 2011 @ 12:36:
Het staat toch echt wel aan bij mij, 24 DM conversatie;s lijken mij genoeg bewijs?
Waar moet ik klikken om je een DM te kunnen sturen dan? Ik dacht dat het icoontje daarvoor onder je avatar zou staan... blijkbaar niet. Het is in ieder geval ergens verstopt dan..

- edit - Ik zie het al, dat icoontje verschijnt alleen onder de avatar zodra je zelf DM aan hebt gezet. Nu kan ik DMs versturen en ontvangen... jeej :P

[ Voor 17% gewijzigd door Morphs op 17-04-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
Je kan direct klikken op het derde icoontje (van de 4), maar ik doe het meestal via de gallery, kun je ook leuk even kijken wat die persoon allemaal op tweakers doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er toevallig iemand die voor mij een Quest Pass hebt voor starcraft 2 ? zo ja wil je dan een DM sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
nou, ik kan weer blij wezen.

IK BEN SILVER LEAGUER NU!

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/04/17/1303031836-560.png

wel 2v2, maar dat boeit niet.

Was btw wel een leuke match. Was met een random (zerg) en tegen een protoss en terran. Mijn ally wil rushen, dus ik ging 2-gate rush. Maar helaas werd ik gecheesed. Kon het nog een tijdje afhouden zodat ik een probe kon wegsneaken. Ik begin een basis ergens random op de map. Mijn maat gaat aan de roaches een haalt de basis van de cheeser helemaal leeg. We halen vervolgens samen de terran neer. Die vliegt weg met zijn barracks en probeert het met de CC maar die CC kan ik nog neer halen (heb ondertussen alweer 2bases en flink wat stalkers...) Barracks vliegt weg naar mijn oude kamp, waar de cheeser met zijn probe overnieuw is begonnen en flink is in geturtlet met cannons. Enige fout was dat hij dat op 2 pylons had gedaan, die er nog stonden van de cheese die hij op mij had gedaan en deze waren dus beschadigd.

Cannons gaan neer, wij vernietigen de nexus, vliegt de terran weg met zijn barracks (again). Wij de hele map verkennen maar we kunnen hem niet vinden. Snel 2 stargates geplaats om phenixes te maken, maar hij gaf al op voordat er genoeg phenixes klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 14:45:
Is er toevallig iemand die voor mij een Quest Pass hebt voor starcraft 2 ? zo ja wil je dan een DM sturen?
Stuur me maar een DM als je er nog niet eentje gekregen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
@guussieboy... kom op :)
Wees blij, sommige mensen zitten te huilen als ze in bronze zijn geplaatst...

Ik heb het gevoel dati k master league kom binnenkort :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
@zonglew00

even voor de duidelijkheid. Ik ben een gedoemde bronzeleaguer :) Dus ja, ik ben blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om je aantaal uren in sc2 te zien?
Zoals bij WoW /played

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
dat is helaas (nog) niet mogelijk. Is idd wel interessant... nu ben ik ook benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

No thx, is bij WoW al erg genoeg om te zien. :) Hoewel m'n SC2 /played nog heel erg zal meevallen aangezien ik meer kijk (streams, vods) dan zelf speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
@marcel34

is heel herkenbaar... zit nu bijvoorbeeld ook te kijken naar zodac cup, en te wachten op Grubby stream, terwijl ik ook zelf had kunnen spelen... Ondertussen kan dat niet meer omdat ik zo moet gaan, maar had makkelijk 2 matches kunnen spelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet nou echt van die streams/vids kijken om goed te zijn?

Heb in totaal(1/1 2/2 3/3 4/4) >200 potjes gespeeld en zit nog steeds in bronze.
Als het goed is een keer in silver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
het hoeft niet, maar het helpt wel merk ik. Heb denk ik mijn eerste 50 games gedaan zonder te kijken enzo. ging bagger. Denk ik maar 3 ervan gewonnen. Toen ben ik redelijk veel day9 gaan kijken en toen grubby ging streamen ook zoveel mogelijk naar hem. Heb nu gewoon meer het gevoel dat ik meer situatie ken. Ook krijg je wel veel tips mee van pro's door er naar te kijken. Bijvoorbeeld wat handige plekken zijn voor je gates, wat een goede compo is voor je army, dat soort spul.

Bij day9 gaat het er veel gerichter aan toe, wat ik opzich best wel waardeer. Er zitten hele basale dingen tussen als, hoe moet ik zitten en hoe gebruik ik het tobo, maar ook wat andere dingen zoals van: hoe kan ik goed een build overnemen en wat moet ik specifiek tegen dat ene doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 10:10
ach ach hard balen hier, na een paar maanden gestopt te zijn maar weer begonnen, maar ja bak er niks meer van dus gedemote van gold naar silver :( (bij seizoen 2 nog in gold geplaatst door MMR ofzo?) nu maar weer hard aan de bak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
Die placement voor het tweede seizoen is om mensen die alleen kort na de release spelen eruit te filteren, die anders de laagste leagues vullen waardoor spelers sneller van elkaar verschillen in niveau (als je begrijpt wat ik bedoel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Hier ook nog meer mensen de TSL aan het kijken? (http://www.teamliquid.net/video/streams/TeamLiquidTV)

Wat een prachtige aanval van Naniwa net =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
daar is toch het Starcraft 2 Pro-gaming en Tournooi topic voor? Ik kijk het atm, maar moet zo/nu weg. Was btw echt wel een goede aanval. Had het niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-10 21:39
Vond het niet zo'n leuke partij.. Ze deden niks... Bouwde hun basis en vielen daarna aan... en dat was bijna alles.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 19:33:
Moet nou echt van die streams/vids kijken om goed te zijn?

Heb in totaal(1/1 2/2 3/3 4/4) >200 potjes gespeeld en zit nog steeds in bronze.
Als het goed is een keer in silver.
Nee... in de beta was ik al Platinum, daarna Diamond Seizoen I en nu master.

Ligt niet aan het aantal potjes die hebt gespeeld. Gaat om je basic skills :P je kan wel 10000 videos gaan kijken, maar als je de basis beginselen niet onder de knie krijgt... blijf altijd bronze :P

Oh ik ben een ouwe sc1/bw rukker dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Laatst online: 04-06-2024
Ik ben het zat, ik ben geswitched van Protoss naar Terran.

Als ik zie hoe mijn maat met een simpele MMM ball en niet veel meer dan 1+A met af en toe wat stim gewoon bijna moeiteloos over 75% mensen heenrolt terwijl ik als toss als een bezetene mijn units moet microen en twee keer zoveel verschillende types units nodig heb gaat de lol er op den duur wel af...de rassen zijn wel min of meer gelijkwaardig hoor, maar ik vind het verschil in moeite die het kost niet naar verhouding. Ik heb het idee dat hetzelfde wel een beetje voor Zerg opgaat...

Begrijp me niet verkeerd, ik vind de unieke mechanics en units echt leuk, dat houdt het spel interessant, maar het moet daardoor niet buiten verhouding moeilijker worden voor bepaalde races...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Cronax schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:43:

Als ik zie hoe mijn maat met een simpele MMM ball en niet veel meer dan 1+A met af en toe wat stim gewoon bijna moeiteloos over 75% mensen heenrolt terwijl ik als toss als een bezetene mijn units moet microen en twee keer zoveel verschillende types units nodig heb gaat de lol er op den duur wel af...de rassen zijn wel min of meer gelijkwaardig hoor, maar ik vind het verschil in moeite die het kost niet naar verhouding. Ik heb het idee dat hetzelfde wel een beetje voor Zerg opgaat...

Begrijp me niet verkeerd, ik vind de unieke mechanics en units echt leuk, dat houdt het spel interessant, maar het moet daardoor niet buiten verhouding moeilijker worden voor bepaalde races...
Het gras is altijd groener bij het andere ras (misschien op zerg na, daar is het nogal slijmerig). Bij elk ras heb je mechanics die je toch op een gegeven moment moet uitoefenen, natuurlijk is PvP erg micro-intensief, maar heb je wel is iemand z'n MMM ball zien splitten als er banelings in komen rollen? Dat doe je ook niet zo 123!

Ieder ras heeft wel wat te doen, en het andere ras ziet er altijd makkelijker uit :)

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Laatst online: 01-10 11:25
Tsja bepaalde rassen hebben nou eenmaal dingen waar ze sterker en minder sterk in zijn, en ik denk dat het op de lagere niveau's (ons niveau dus, geen pro spelers) een beetje zoeken is naar welk ras bij je past omdat bepaalde sterke eigenschappen van een ras goed aansluiten bij je speelstijl ... zo speel ik zelf zowel Protoss als Zerg, afhankelijk van waar ik zin in heb. Wil ik een compact maar supersterk leger dan ga ik Protoss en voor de welbekende voidray/colosus/stalker ball, maar wil ik juist heeeeel veel units en lekker swarmen dan ga ik voor zerg ;)

Ik denk dat als je voor de lol speelt je er niet zo zwaar aan moet tillen en gewoon moet doen waar je zin in hebt :p

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ik ben juist aan het switchen van Protoss naar zerg..

Ik heb protoss gekozen omdat zerg te moeilijk was en omdat terran destijds 'OP' was :P.

Maar ik vind zerg en terran gewoon leuker om te kijken dan protoss. Ook past zerg beter bij mijn speelstijl (gebaseerd op mijn FPS verleden). Mobiele units en proberen niet direct aan te vallen.
In FPS' speel ik ook altijd door veel te bewegen, sneller zijn dan de tegenstander en gevechten niet rechtstreeks aangaan, maar vooral gevecht aangaan wanneer de tegenstander niet klaar voor me is. Denk dus dat zerg beter bij me past..

Ik vind het met zerg nog wel moeilijk om mijn minerals laag te houden, na een korte tijd schiet het vaak omhoog.. Ik heb nog alleen maar tegen AI gespeeld om de macro machenics wat te leren kennen.

Ik moet wel zeggen dat het met zerg veel makkelijker is om hoog APM te halen.. Bij protoss bleef ik zo rond de 40 steken terwijl ik met zerg al snel richting de 60-70 ga.

[ Voor 10% gewijzigd door aicaramba op 18-04-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:22

Bob

Cronax schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:43:

Als er geen counter klaar staat kan je idd 1 + A = win doen. MMM steamrolled alle andere basic armies. Als er wel een staat (lees wanneer je tegenstander wat niveau heeft) dan is het 1 + A = no more MMM. Dus zo simpel is het niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:16
aicaramba schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:34:
Ik ben juist aan het switchen van Protoss naar zerg..

Ik heb protoss gekozen omdat zerg te moeilijk was en omdat terran destijds 'OP' was :P.

Maar ik vind zerg en terran gewoon leuker om te kijken dan protoss. Ook past zerg beter bij mijn speelstijl (gebaseerd op mijn FPS verleden). Mobiele units en proberen niet direct aan te vallen.
In FPS' speel ik ook altijd door veel te bewegen, sneller zijn dan de tegenstander en gevechten niet rechtstreeks aangaan, maar vooral gevecht aangaan wanneer de tegenstander niet klaar voor me is. Denk dus dat zerg beter bij me past..

Ik vind het met zerg nog wel moeilijk om mijn minerals laag te houden, na een korte tijd schiet het vaak omhoog.. Ik heb nog alleen maar tegen AI gespeeld om de macro machenics wat te leren kennen.

Ik moet wel zeggen dat het met zerg veel makkelijker is om hoog APM te halen.. Bij protoss bleef ik zo rond de 40 steken terwijl ik met zerg al snel richting de 60-70 ga.
moet je eens de speel style van spanishiwa (oid), even bekijken, die speelt grofweg tot 40supply zonder gas. Erg leerzaam, ik ben er nu mee aan het klooien vs. AI. Maar ik mis gewoon de APM om het goed uit te voeren.

en het talent, want het is wel moeilijk :P

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Goldman schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:59:
[...]

moet je eens de speel style van spanishiwa (oid), even bekijken, die speelt grofweg tot 40supply zonder gas. Erg leerzaam, ik ben er nu mee aan het klooien vs. AI. Maar ik mis gewoon de APM om het goed uit te voeren.

en het talent, want het is wel moeilijk :P
Die build probeer ik ook. Mooi 1 build voor alle mu, nja, ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Waar ik erg mee kamp omdat je gas zo laat krijgt, dat je echt onwijs goed moet scouten, het aanpassen van je build van wat je tegenstander doet. Ik ben er wel achter gekomen dat het vs. Zerg een ontzettend goede build is. Aangezien de meeste zergs, ling rush, roach push doen, maar dit is allemaal makkelijk aan te zien komen is en makkelijk te blocken is met queens. Het overvloed van queens is wel ontzettend fijn vind ik persoonlijk, transfuse + spine = win :P En ik heb nog lang niet alles onder controle, ik ga meestal rond de 30 supply aan 2 gas en 35-40 4 gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Goldman schreef op maandag 18 april 2011 @ 13:13:
Waar ik erg mee kamp omdat je gas zo laat krijgt, dat je echt onwijs goed moet scouten, het aanpassen van je build van wat je tegenstander doet.
En dat is juist zo moeilijk zonder gas / speed.

Ik ben er ook mee aan het spelen maar ik ben er nog niet uit. De build heeft zeker sterke kanten maar ook zeker zijn zwakheden. Het is ook zo makkelijk te scouten en omdat je geen map control hebt voel ik dat je nogal overgeleverd bent aan je tegenstander. Ook reageren veel tegenstanders nog niet goed omdat het een redelijk nieuwe build is.

Verder merk ik dat je echt een goed plan moet hebben voor deze build vanaf het punt dat je twee bases gesatureerd hebt want dan komt de explosie van je economie en moet je dit uit weten te geven. Dit gecombineerd met de drop / nydus harass die je in de midgame doet maakt het zeker geen makkelijke build.

Het concept van zoveel dronen voordat je units maakt en daarvoor tech vertragen vind ik goed en ook heb je minder de moeilijke keuze van drones vs units productie. Dat laatste punt is imo ook wel een beetje het zwakke van de build gecombineerd met het statische karakter (spines, slowlings en trage queens) in de early game.

Sterk vs vroege agressie en 1 base all-ins, zwak vs (eco) cheese en bepaalde openingen die het statische karakter misbruiken (drop, blink, etc). Tenslotte vind ik het ontbreken van de mogelijkheid om te switchen naar een 2 base all-in na het afslaan van een all-in push een groot gebrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Laatst online: 04-06-2024
Bob schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:55:
[...]

Als er geen counter klaar staat kan je idd 1 + A = win doen. MMM steamrolled alle andere basic armies. Als er wel een staat (lees wanneer je tegenstander wat niveau heeft) dan is het 1 + A = no more MMM. Dus zo simpel is het niet. :)
Ik heb het natuurlijk iets overdreven om mijn punt duidelijk te maken maar de kern van de zaak blijft voor mij dat je als protoss veel meer micro nodig hebt, die dingen die genoemd worden zoals MMM ball splitten voor banelings, dat moet je als toss net zo goed, alleen moet je ondertussen ook nog andere zaken microen...mijn hele punt is dat je als toss/zerg méér micro nodig hebt om hetzelfde niveau te bereiken dan een terran

Verder is Terran ideaal voor rushes, marines en marauders zijn in kleine tot middelgrote hoeveelheden gewoon superieur. Smijt er vervolgens een paar medivacs bij en het feest kan beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 15:37
Ik vind juist dat je als Protoss zeer weinig micro nodig hebt: tegen banelings splitten is onzin want banes worden bijna nooit gebruikt tegen p (en terecht, want banes zijn vrij inneffectief tegen p units) en daarnaast heb je alleen de blink stalker en phoenix die micro intensief zijn.

Voor de rest kun je je protoss ball meestal gewoon op attack move zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door dtech op 18-04-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
forcefields, collosi out of range houden van zijn AA, templars, phoenix micro + grafity beam, zealots vooraan, stalkers erachter, genoeg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stom spel
team games zijn niet om uit te staan.
Ik speel met een teammate die probeer te cannon rushen
Tegen de tijd dat zijn low ground cannons klaar zijn is de tegenstander gewalled. Hij blijft het eerstvolgende kwartier op gateway zitten. Doet pas warpgate als ik hem help te herinneren.
Ik kom maar niet uit bronze league 2v2 hoe vaak ik ook win. De enige losses die ik nog heb zijn dit soort debiele dingen.

Hehe
eindelijk in zilver xD
leuk spel

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2011 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou gewoon iemand uit GoT channel vragen om standaard 2v2 mee te spelen of met een vriend via skype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

@Dtech, ik micro ontiegelijk veel met protoss,

Maar dat komt vooral omdat ik forcefield heavvy speel , veel inlocken met FF en dan snipen met colossi.
Die protoss deathball is awesome, maar het vergt ook veel micro onderandere de units opstellen kost veel en de focus fire etc.

Ik heb alle drie de rassen uitbundig gespeeld sinds de beta, en ik vind zerg de meest moeilijke.
Terran het makkkelijkst en Protos het leukst.
Maar dit is natuurlijk een persoonlijke keuze.

De toelichting op de zerg moeilijkheid :
Je maakt units anders door middel van die larven, deze zijn essentieel om je leger en eco goed te krijgen.
Het continue drones maken is ene must, maar je moet kunnen inschatten wanneer je een leger moet hatchen.
Als je geen drones bouwt loop je achter op eco, als je geen leger maakt wordt je ge roflstomped.
Bij zerg scouten is net zo belangrijk als minerals minen.
De truuk is continue drones bouwen en als je doorhhebt wat er aan komt of wat je tegenstander maakt ga je pas de counter opstellen.

En het komt op het zelfde neer, niet queen en geen resource's stacken.
Dan win je alles, gewoon blijven scouten en uitgeven :)

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I may suck at starcraft but im a freak at starjeweled lololol :9

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/1ha63b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
djengizz schreef op maandag 18 april 2011 @ 13:29:
[...]

Ik ben er ook mee aan het spelen maar ik ben er nog niet uit. De build heeft zeker sterke kanten maar ook zeker zijn zwakheden. Het is ook zo makkelijk te scouten en omdat je geen map control hebt voel ik dat je nogal overgeleverd bent aan je tegenstander. Ook reageren veel tegenstanders nog niet goed omdat het een redelijk nieuwe build is.

Verder merk ik dat je echt een goed plan moet hebben voor deze build vanaf het punt dat je twee bases gesatureerd hebt want dan komt de explosie van je economie en moet je dit uit weten te geven. Dit gecombineerd met de drop / nydus harass die je in de midgame doet maakt het zeker geen makkelijke build.

Het concept van zoveel dronen voordat je units maakt en daarvoor tech vertragen vind ik goed en ook heb je minder de moeilijke keuze van drones vs units productie. Dat laatste punt is imo ook wel een beetje het zwakke van de build gecombineerd met het statische karakter (spines, slowlings en trage queens) in de early game.

Sterk vs vroege agressie en 1 base all-ins, zwak vs (eco) cheese en bepaalde openingen die het statische karakter misbruiken (drop, blink, etc). Tenslotte vind ik het ontbreken van de mogelijkheid om te switchen naar een 2 base all-in na het afslaan van een all-in push een groot gebrek.
Dat is iets waar ik me wel 'zorgen' over maak bij die build. Spanishiwa (?) geeft bij mr.bitter zelf al wat counters tegen de build.. Omdat hij makkelijk te herkennen is lijkt het me geen blijvende build op hoog niveau.. Mja, op hoog niveau speel ik niet, dus ik ga m gewoon leren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 07:32
Ik ben ook met die build bezig en het helpt me enorm om de eerste paar minuten van de game te overleven. Uiteraard verlies ik nog steeds games, maar niet meer zoveel dan wanneer ik ging freestylen. In tegenstelling tot spanishiwa kies ik er nog wel voor om met roaches en hydras voor de dag te komen, gewoonweg om dat ik niet het vermogen heb om die multi harass goed uit te voeren

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djengizz schreef op maandag 18 april 2011 @ 13:29:
[...]

Ik vind het een pracht van een build - tegen Terran.

In ZvZ heb je naar mijn mening <=20 gas toch wel nodig als je hatch first gaat, je hebt een soort van counter pressure nodig om sterk in de mid game te komen. Zonder gas kan je gewoon geen goede druk zetten. Ook mis je een lange tijd de speedling scouts, die vrij essentieel zijn in zvz, aangezien je precies in de gaten moet houden in hoeverre je vijand een leger maakt, zodat je daar snel op kan reageren. Map control is imo alles tegen Zerg.

Tegen Protoss mis is ook het druk zetten. Ik doe vrijwel altijd een midgame push die me tenminste map control geeft, en vaak ook het initiatief. Dit is ook zeer lastig te doen omdat je je tech en ling speed zo sterk uitstelt. Als een Protoss eenmaal 3 mining bases heeft moet je toch wel iets geniaals doen om sterk in de game te blijven, dan word de deathball gewoon te sterk.

Tegen Terran ging ik altijd 15 hatch 14 pool 17 gas. Dit deed ik om snelle ling speed te krijgen, zodat ik de pushes beter af kon houden, met name hellions. Ik deed niets om druk te zetten, omdat Terran defensief een te groot voordeel heeft op 2 base. Terran is veel trager in het expanden (geen chrono zoals Protoss, geen mass workers zoals Zerg), en dus kan je vrij makkelijk 3 bases saturaten voordat je offensief wordt.
Dit concept werkt veel beter met de opening van spanishiwa. Je kan alles in principe zeer efficient verdedigen, en je kan een shitload aan drones maken. Als je eenmaal speed en lair hebt, kan je je 3th pakken en met mass lings/infestor map control nemen en de 3th van Terran zeer lang uitstellen. Daarna kan je doen wat je wilt om het af te maken. Ik ga zelf voor ultralisks, omdat ze cool zijn.

Ik vind de mid/late game van spanishiwa niet alles. Hij valt van alle kanten aan met nydus, maar ik heb het idee dat hij alleen tijd rekt hiermee, en dit is alleen nodig als je achterloopt. ik ga liever voor een snellere hive en meer units en upgrades.

"Zerg OP" lijkt de nieuwe trend in ZvT :D

Zoals Castor385 zei, je hoeft het niet te kopieren. Je kan ook bepaalde delen eruit gebruiken die je bevallen, en de rest op je eigen manier doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian1454
  • Laatst online: 28-06-2017
als Terran speler heb ik erg veel moeite om tegen zerg te spelen in 1vs1 op een grote map.
direct heeft de zerg speler map control met zijn speedlings en wordt ik gedwongen me tot mijn expansion te bunkeren met tanks.
de enige goede counter die ik dan kan doen tegen een degelijke zerg speler is medivac drops... maar een half dozijntje mutas gooit daar natuurlijk weer roet in.
resultaat: als ik in de mid/late game kom heeft de zerg speler al minstens 2 expansions meer dan mij en breid hij zijn zeer mobiele leger van vaak speedlings/roached en creep alleen maar meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 21:59:
Ik vind het een pracht van een build - tegen Terran.
Eens met je punten hoor maar ik ben bang dat binnenkort elke T opent met een 2-rax into agro expand(s?) als hij dit ziet. Ben bang dat dat een soort van light 2-base contain wordt (dus ook geen creep) waar je met een achterstand uit komt terwijl je volledig in het donker speelt.
De Terran kan hierbij ook nog eens simpel all-in gaan als hij ziet dat je te weinig spines / queens / slowlings maakt en het beëindigen.

Maar we gaan het zien, ik vind het iig verfrissend om weer eens een alternatieve opening met nieuwe mogelijkheden te zien die op zijn minst aardig goed werkt in veel gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

CyCloneNL schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:48:
[...]

maar heb je wel is iemand z'n MMM ball zien splitten als er banelings in komen rollen? Dat doe je ook niet zo 123!
shift+p trick ;) en deze Map Marine Split Challange na een uurtje of 1 a 2 kom je een heel aardig eindje ermee. Krijg regelmatig commentaar ( ik zit in bronze ) dat ik zou cheaten ermee, omdat mijn marine avoid baneling trades et cost efficient zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 15:37
Maar daar wordt je stoel zo vies van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

dtech schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 10:22:
[...]

Maar daar wordt je stoel zo vies van!
lol corrected :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Hier een zeer originele game van Spanishiwa vs CrunCher:

YouTube: GUEST COMMENTARY - Ahnaris - Cruncher vs Spanishiwa - PvZ - StarCraft 2

Het ziet er allerminst makkelijk uit. Veel verdedigen met je queens+spines en dan het juiste moment kiezen voor de tegenaanval, maar het laat wel de potentie zien van creatief zerg spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Die build is het de laatste bladzijde over gegaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShadowBumble schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 09:25:
[...]

shift+p trick ;) en deze Map Marine Split Challange na een uurtje of 1 a 2 kom je een heel aardig eindje ermee. Krijg regelmatig commentaar ( ik zit in bronze ) dat ik zou cheaten ermee, omdat mijn marine avoid baneling trades et cost efficient zijn.
Dit werkt niet in een 1v1. Goede zergs hebben een goede verhouding tussen zerglings blings, genoeg blings om een split te forceren en damage te doen en zodat de zerglings effectiever zijn. Vs zergling bling werkt dit niet. Bovendien is die split challange offcreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndryaN3
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-05 12:15
Je kan sling typen in de mod zodat het banelings + speedlings zijn. Verder speelt het altijd op creep af.
Ik kwam trouwens niet verder dan lvl 11 met sling :(
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 13:46:
[...]

Dit werkt niet in een 1v1. Goede zergs hebben een goede verhouding tussen zerglings blings, genoeg blings om een split te forceren en damage te doen en zodat de zerglings effectiever zijn. Vs zergling bling werkt dit niet. Bovendien is die split challange offcreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AndryaN3 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 13:55:
Je kan sling typen in de mod zodat het banelings + speedlings zijn. Verder speelt het altijd op creep af.
Ik kwam trouwens niet verder dan lvl 11 met sling :(

[...]
VS zergling/bling moet je eerst niet splitten totdat de blings dichtbij komen. Volgens mij, dunno ik doe het gewoon automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndryaN3
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-05 12:15
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 14:02:
[...]

VS zergling/bling moet je eerst niet splitten totdat de blings dichtbij komen. Volgens mij, dunno ik doe het gewoon automatisch.
Ik zelf begin gelijk met gedeeltelijk splitten. met de achterste kant van de marines. vervolgens ga ik met de voorste rij vlak voordat de banelings komen/melee range pas wegrennen en met een beetje geluk kan je dan nog een hoop kiten terwijl de marines erachter blijven doorschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 23:27
Bah , ik zit helemaal vast xD

Zit nu al een tijdje in platinum , eerste van mijn devisie maar geraak niet in diamond. Tegen platinum win ik vaak genoeg , dan komen er 1 of 2 diamonds langs en dan verlies ik weer onmiddellijk.. Lijkt wel alsof ik vast zit en niet hoger kan geraken dan dit , best frustrerend ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Laatst online: 01-10 11:25
Soms loop je nou eenmaal tegen je natuurlijke barrières aan... had ik met UT vroeger ook, ik speelde idioot veel maar op een gegeven moment werd mijn niveau (ten opzichte van andere mensen dan) niet meer hoger. Dat heb jij nu misschien ook in Starcraft2, je wordt waarschijnlijk nog wel langzaam beter maar andere mensen helaas ook, dus zit er voor je gevoel geen vooruitgang meer in ;)

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
PietjeP89 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 15:38:
Bah , ik zit helemaal vast xD

Zit nu al een tijdje in platinum , eerste van mijn devisie maar geraak niet in diamond. Tegen platinum win ik vaak genoeg , dan komen er 1 of 2 diamonds langs en dan verlies ik weer onmiddellijk.. Lijkt wel alsof ik vast zit en niet hoger kan geraken dan dit , best frustrerend ^^
Weet je wat frusterend is? als ik met een account van een vriend speel, ik own daar alles 34-2 bronze league... word ik niet gepromoot. vervolgens seizoen 2. Komt hij met zijn account in master league... terwijl ik moet keihard knokken om in diamond te blijven op me eigen account.

Ohja... probeer eens tegen een diamond te spelen en kijk is waarom je verliest... Het niveau verschil tussen diamond nu en seizoen 1 is flnk groter.

Ik word ook keihard geownd tegen masters leagues, en ik weet waar ik tegen aan loop.

Soms moet je gewoon de hoop opgeven :) niet iedereen kan een pro worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 23:27
zonglew00 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 17:06:
[...]

Weet je wat frusterend is? als ik met een account van een vriend speel, ik own daar alles 34-2 bronze league... word ik niet gepromoot. vervolgens seizoen 2. Komt hij met zijn account in master league... terwijl ik moet keihard knokken om in diamond te blijven op me eigen account.

Ohja... probeer eens tegen een diamond te spelen en kijk is waarom je verliest... Het niveau verschil tussen diamond nu en seizoen 1 is flnk groter.

Ik word ook keihard geownd tegen masters leagues, en ik weet waar ik tegen aan loop.

Soms moet je gewoon de hoop opgeven :) niet iedereen kan een pro worden :)
Haha, maar dat zit er niet in :D

Ik weiger om er mee te stoppen :P Seizoen 2 word ik master al moet ik men job ervoor opgeven :P

Nee dat misschien nog niet. Maar ik ga eens beginnen met te leren van men eigen fouten en maar eens wat meer standaard BO's gebruiken. Waarschijnlijk gaat het dan al een stuk beter ^^

Diamond mensen die willen sparren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je kan gewoon op een nieuwe manier naar je play kijken. Op een gegeven moment verbeter je niet meer, en moet je jezelf even dwingen om beter te gaan spelen door in de games actief naar je gameplay te kijken.

Heb ik op t moment ook last van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 21:20:
Of je kan gewoon op een nieuwe manier naar je play kijken. Op een gegeven moment verbeter je niet meer, en moet je jezelf even dwingen om beter te gaan spelen door in de games actief naar je gameplay te kijken.

Heb ik op t moment ook last van ;)
Precies wat ik nu ook aant doen ben
Stomme school, geef me verdomme meer tijd om starcraft te spelen ofzo :-(

http://www.theinfestedarc...ired-by-gomtv-due-to.html
Lol :9~

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2011 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 21:58
Gister in een 2on2 met een collega (helaas zitten we in bronze :D ) voor het eerst met medivacs een drop gedaan.

We werden door de tegenstander in onze base gehouden.
Ik, terran, collega Protos vs Z en P.
Bij scouten zagen we al dat de zerg direct naar Roaches zou gaan.
Ramp bij ons was dicht en de roaches zaten daar mijn Supply depot steeds neer te halen.
Gelukkig konden we steeds een aantal neerhalen dankzij de Sentries.

Na een tijdje kwam de Protos met zealot drops en later nog wat stalker drops met een Warpprism.
Wel slim van hun, zo konden we niet beiden bij de ramp blijven.
We vechten terug en collega maakt de opmerking dat ik eens moet gaan droppen.
Vul 2 medivacs met 3 of 4 marauders en rest marines en vlieg buitenom (ze hebben we waarschijnlijk wel gezien) richting hun base. Kwam onderweg de expansion vd zerg tegen en die was zo neer.
Vervolgens de protos base ingevlogen en daar de probes en nexus kunnen neerhalen.
En einde game :> 32 puntjes erbij.

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiewimie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2022
@hierboven, dit is idd een vrij goede tactic. Echter gister probeerde ik early game mijn zerk tegenstander te pakken tijdens zijn aanval met al zijn zerklings. Maar hij was toch net iets sneller bij mijn base als ik bij die van hem. Was ook wel mijn schuld. Ik liet echt niets achter van verdedeging en dat koste me de kop.

Ik ben wel grote fan van de 2v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-10 06:52
Me like 2v2 too, tenminste, als je met een bekende speelt. Laten we echter eerlijk zijn, team games zijn meer imbalanced dan 1v1 aangezien Bliz de balance focust op 1v1. Maakt het overigens niet minder leuk op :)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 21:58
Chief-XL schreef op woensdag 20 april 2011 @ 09:30:
Me like 2v2 too, tenminste, als je met een bekende speelt. Laten we echter eerlijk zijn, team games zijn meer imbalanced dan 1v1 aangezien Bliz de balance focust op 1v1. Maakt het overigens niet minder leuk op :)
en daar zit de uitdaging ook in, vooral in Brons, waar een gemiddelde zerg 6pool doet (vooral als je tegen 2 Z moet) of tegen protos die denkt een paar canons bij je neer te mogen zetten.
Hier ook geweldige comebacks mee gehad. Jammer dat de optie "always save replay" er toen nog niet was.
We hadden 1 game, waar ik helemaal weg was op 1 SCV na (me scout) die nog in de NMY base op patrol stond. Collega kon alle attacks weerstaan, omdat natuurlijk de protos alleen canons maakte.
Weer een base kunnen bouwen (met geld van collega) en daarna met mass marines/tanks/medivac de NMY kunnen verslaan.

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-10 06:52
Ach, 2x 6-pool kom je in Diamond nog tegen, net als cannon rushes :)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Nog mensen naar The-Party dit weekend?

Beste leuke prijs voor de winnaar van de SC2 compo:
1x Seat voor Intel Pack4DreamHack inclusief seeding in DreamHack Summer Pro SC2 tournament.

Meer info? http://www.pack4dreamhack.nl =)

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 10:10
ik leg dit spel ff aan de kant, na een paar frustrerende potjes zie ik het niet meer zitten x), heb geen idee hoe ik vorig seizoen van silver naar gold gegaan ben, zit nu weer in silver en bak er niks van, echt heel erg balen, back to WoW dan maar, haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiewimie
Het is best een aardig spelletje, speel maar in brons maar dat maakt me niet zoveel uit. Het is gewoon als ik na het werk thuis kom en eventjes helemaal klaar ben met alles dat ik dan toch wel graag even een potje speel. Soms 1 soms 5, Dat verschilt natuurlijk altijd. Het hebben van een losing spree intereseerd me zelfs niet. Van je fouten moet je leren toch? Soms zie ik mensen die mijn base niet eens gespot hebben echt tactisch kiezen en mij dan nog kunnen neerhalen.

Geweldig spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Das het mooi van dit spel. als je te vaak verliest wordt je wel gematcht tegen iemand die slechter is dan jij. Dus als je 5 keer achter elkaar verliest is de kans groot dat je de volgende potjes wel gaat winnen. je komt toch altijd op 50% winratio uit.

de leagues gaan per percentage. In S02 zit nu alleen weer actieve spelers. Dus ja dan is het lastiger om hoger op te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiewimie
matty___ schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:26:
Das het mooi van dit spel. als je te vaak verliest wordt je wel gematcht tegen iemand die slechter is dan jij. Dus als je 5 keer achter elkaar verliest is de kans groot dat je de volgende potjes wel gaat winnen. je komt toch altijd op 50% winratio uit.

de leagues gaan per percentage. In S02 zit nu alleen weer actieve spelers. Dus ja dan is het lastiger om hoger op te komen.
Nja als jij slightly favored bent kan je net zo goed keihard afgaan.. mij gister nog gebeurt in 2v2 met een collega van mij xd. Mja dat haald de pret er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Timmiewimie schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:31:
[...]

Nja als jij slightly favored bent kan je net zo goed keihard afgaan.. mij gister nog gebeurt in 2v2 met een collega van mij xd. Mja dat haald de pret er niet uit.
Maar ja het kan natuurlijk 100 oorzaken hebben waarom je hebt verloren. Het geeft alleen aan gezien je MMR dat je vaker hebt gewonnen en dus iets beter zou moeten zijn. Maar een keer flinke missmicro en je verliest tja ben je dan op eens zo veel slechter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
djengizz schreef op maandag 18 april 2011 @ 22:55:
[...]

Eens met je punten hoor maar ik ben bang dat binnenkort elke T opent met een 2-rax into agro expand(s?) als hij dit ziet. Ben bang dat dat een soort van light 2-base contain wordt (dus ook geen creep) waar je met een achterstand uit komt terwijl je volledig in het donker speelt.
De Terran kan hierbij ook nog eens simpel all-in gaan als hij ziet dat je te weinig spines / queens / slowlings maakt en het beëindigen.

Maar we gaan het zien, ik vind het iig verfrissend om weer eens een alternatieve opening met nieuwe mogelijkheden te zien die op zijn minst aardig goed werkt in veel gevallen.
Ik ben eergister afgedroogd door een Zerg met deze build (mid diamond), na mijn early push met rines+hellions+medivac kon ik direct gg-en. Ik heb wat zitten denken en zoeken, en volgens mij zijn er sowieso twee harde counters tegen deze build. Het scouten ervan is in ieder geval geen probleem door de snelle expand en zeer late gas. Ik denk dan ook dat deze build niet lang populair blijft, en dat je als Zerg hier beter geen tijd in kan investeren.

Cloacked banshees
Na een standaard opening 10SD, 12Rax, 13Gas, 15OC kan je iets na 8:00 vier cloacked banshees hebben. Doordat de Zerg geen mapcontrol heeft kan je de starports proxyen, waarmee de banshees uiterlijk 8:30 in de basis staan. Dat gaat pijn doen ;)

5 Rax Reaper Rush
Reapers maken gehakt van static defence en queens, en zijn met een speedupgrade sneller dan slowlings. Ook hier kan je zonder gasunits heel weinig tegen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
joepP schreef op woensdag 20 april 2011 @ 16:53:
Ik ben eergister afgedroogd door een Zerg met deze build (mid diamond), na mijn early push met rines+hellions+medivac kon ik direct gg-en. Ik heb wat zitten denken en zoeken, en volgens mij zijn er sowieso twee harde counters tegen deze build. Het scouten ervan is in ieder geval geen probleem door de snelle expand en zeer late gas. Ik denk dan ook dat deze build niet lang populair blijft, en dat je als Zerg hier beter geen tijd in kan investeren.
Ach, dat is ook wat sterk uitgedrukt, de build heeft zeker goede kanten en het kan geen kwaad om hem in je arsenaal te hebben. Zoals je zelf hebt gemerkt is het sterk tegen bepaalde early agro builds en het concept van je gas vertragen voor eco is niet verkeerd.
Zo doen bv. Sheth of Idra dit ook als hun bepaalde signalen zien bij hun tegenstanders dat ze redelijk vrij kunnen dronen. Spanishiwa's build neemt dit concept alleen een beetje verder dan de 'gevestigde orde' maar ook dit heeft zijn (misschien experimentele) waarde en helpt de ontwikkeling van de Zerg metagame.
Cloacked banshees
Na een standaard opening 10SD, 12Rax, 13Gas, 15OC kan je iets na 8:00 vier cloacked banshees hebben. Doordat de Zerg geen mapcontrol heeft kan je de starports proxyen, waarmee de banshees uiterlijk 8:30 in de basis staan. Dat gaat pijn doen ;)

5 Rax Reaper Rush
Reapers maken gehakt van static defence en queens, en zijn met een speedupgrade sneller dan slowlings. Ook hier kan je zonder gasunits heel weinig tegen doen.
Hmm, beide wel een soort van all-in-ish met een hoog cheese gehalte, die cloaked banshee misschien wat minder als het één port banshee is.

Deze build gooit al evo's neer voordat Lair klaar is en rushed verder voor een overseer zodra de extractors neer gaan. Verder zijn er natuurlijk al een hoop queens dus of je uitkomt met die cloaked banshee timing vraag ik me af. Verder zijn er natuurlijk wel wat mogelijkheden om te scouten en jij hebt ook iets nodig om mapcontrol af te dwingen. Zo'n proxy cloak build kenmerkt zich nu eenmaal door het ontbreken van zaken als je scout. Ik vermoed dat er bij een goede Zerg een grote kans bestaat dat hij het scout, misschien door een ovie suicide, met slowlings of simpelweg door game sense omdat jij te weinig hebt of scouting probeert te voorkomen. Een vroegere evo is dan eventueel zo gemaakt. Sowieso sta je achter als hij countered.

De reaper build heeft volgens mij ook zijn problemen vs deze build omdat voordat jij reaper speed hebt er al zo veel queens en spines zijn en zo'n 5-rax reaper build langzaam aan momentum moet winnen door steeds meer reapers waardoor hij al vroeg te scouten is. Reaper speed timings ken ik niet maar het is een gas heavy factory tech pad dus dat duurt ook wel even.
Een transitie naar Roaches of iets anders is zo gemaakt als dit gescout wordt en daar sta je dan met een all-in waar bijna niet uit te transitionen is...

Ik denk dat i.p.v. een 1 base all-in je beter een macro game kan aangaan waarbij je fast expo-ed en misschien wel zelfs dubbel expo-ed. Ondertussen zorg je dat je mapcontrol hebt en dans je constant voor zijn natural en fake je pressie. Zie je een gaatje dan ga je ervoor of voer je de pressie op. Bedenk dat zelfs als je de situatie onderschat en de zerg heeft opeens een berg meer defense dan verwacht dan kan hij nooit counteren vanwege het ontbreken van speed en tech.
Op die manier dwing je hem om te blijven investeren in defense en in principe moet hij met jou op gelijke voet blijven qua army investering terwijl hij geen flauw idee heeft wat jij doet. Dit zou je een positie moeten geven waar je je voordeel mee kunt doen, bv. door een onverwachte tech switch (drops, air, whatever), gewoon veel units of een betere eco. Op die manier misbruik je imo beter de zwakheden van de build dan een one-base all-in waar deze build zich juist redelijk tegen kan wapenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Interessante reply, thanks.

Het probleem ligt volgens mij in het totaal weggeven van mapcontrol door de Zerg, waardoor hij geen enkele informatie heeft. De vier lings aan het begin zijn binnen notime opgeruimd door wat marines, daarna kan je met een hellion eenvoudig wat blijven poken aan de rand. Als de Zerg niet kan scouten is ie extreem kwetsbaar, en als het gas zo laat komt als in deze build dan zijn de cheese-achtige-counters volgens mij niet te stoppen. Maar alles hangt natuurlijk af van de timings. Als je double-starport-cloacked-banshees gescout worden dan doen ze niets, en hetzelfde geldt voor de reapers. Maar ik vrees dat je als Zerg helemaal niets -kan- scouten tot het te laat is.

Ik ben nu wat aan het experimenteren met beide builds, zodra ze in het wild getest zijn zal ik laten weten hoe ze werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
joepP schreef op woensdag 20 april 2011 @ 19:11:
Ik ben nu wat aan het experimenteren met beide builds, zodra ze in het wild getest zijn zal ik laten weten hoe ze werken.
Oefen die 5-rax reaper dan wel reactief want zoals ik het nu zie werkt het alleen als je blind 5-rax reaper opent terwijl je normaal pas later echt kan zeggen dat het een Spanishiwa build is. Meerdere hatch first openingen nemen pas gas rond de 21-25 supply. Ik neem niet aan dat je blind elke TvZ 5-rax reaper wilt openen.

Ben wel benieuwd naar het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Ik heb eerst de double-startport cloacked banshees even bekeken, aangezien die me persoonlijk sterker lijkt.

Na een standaard opening van 10SD, 12Rax, 13Gas, 15OC, 16Marine kan je na scouten afleiden dat de IceFisher build eraan komt. Pak direct tweede gas, supply depot, factory -> twee starports -> dubbele techlabs -> twee banhees, cloack en nog twee banshees. Ondertussen is er ruimte voor een Hellion en een aardig aantal marines om een beetje te poken. Op 8:15 zijn vier banshees klaar met cloak, die tegen 9:00 bij de basis van de tegenstander aankomen (eerder als proxy). In de replays van Spanishiwa is de Lair dan nog niet eens af. Het is een koud kunstje om de queens op te ruimen, aangezien vier banshees daar maar 2 shots voor nodig hebben. Het enige wat je nog moet doen is het opruimen van Techbuildings die de Zerg anti-air kunnen geven, en sporecrawlers voorkomen.

Sim-pel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Misschien maar solide?

Ik ben toch bang dat een goede Zerg hier zeker niet altijd aan dood gaat en het vaak scout.
Ten eerste raadt Spanishiwa een drone scout + gas steal aan als hij ziet dat je al één gas hebt. Dit zal je timing vertragen. Daarnaast zijn zo rond 6:30 de minerals van twee bases gesatureerd en pakt de zerg zijn gas, kort daarna komen de evo's en wordt de Lair gestart. Die evo's zijn dus ruim op tijd klaar.

Rond deze timing (6:30) komt ook de tijd voor een ovie suicide en een goede zerg zal die doen want die ziet waarschijnlijk een rax zonder add-on in je wall-of (misschien de factory, of die ene hellion), geen expo en te weinig marines. Als jij niet proxied geef ik zijn ovie scout een goede kans met zo weinig marines in je base en eventueel wat afleiding (twee kanten invliegen, slowling aan de front). --> Spores zijn op tijd = gg.

Proxy jij wel dan gaat rond deze tijd een extra setje slowlings de map afrennen omdat er simpelweg een hoop mist in je base en jij te weinig army hebt. Ik denk dat je onderschat hoe snel deze build zijn 32 drones op minerals haalt en hoe het ontbreken van zaken zoals meer units of een expo van jouw kant eng is voor de zerg en een grote rode vlag voor cheese. Anyway, het zal waarschijnlijk wel aankomen op de scout.

Wat meteen mijn grootste argument tegen deze build is: een solide build is niet afhankelijk van het feit of het gescout wordt of niet.
Pagina: 1 ... 28 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zie voor pro-gaming en toernooien ook: Starcraft 2 Pro-gaming & Toernooien.