Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
matty___ schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:11:
[...]
Denk je echt dat je iemand GG als je na 10min met 6 collosi aan komt? Mag aannemen dat hij jou ook al lang heeft gescout.

Het is alleen handig als je een push doet met echte collosi en je maakt er 2 bij zodat de kans dat een echte langer leeft iets groter is.
Waarom colossi? Als je het snel teched met een 2e gas kan je ook je eerste 4 gate push hiermee boosten. Niet met colossus want dat kan hij zien maar wel met 10 zealots en 3-4 stalkers bijvoorbeeld.
Als jij ipv met 6 zealots en 10 stalkers aankomt met 16 zealots en 20 stalkers is het wel even schrikken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20
matty___ schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:11:
[...]

Denk je echt dat je iemand GG als je na 10min met 6 collosi aan komt? Mag aannemen dat hij jou ook al lang heeft gescout.
Soms ragequit een Pro tijdens een tourney
Het is alleen handig als je een push doet met echte collosi en je maakt er 2 bij zodat de kans dat een echte langer leeft iets groter is.
Dit is wel belangerijk ja: Je "echte" army mixen met je "nep" army. Voordat je Opponent het doorheeft, loopt hij vaak achter de feiten al aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Shadowhawk00 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:15:
[...]

Waarom colossi? Als je het snel teched met een 2e gas kan je ook je eerste 4 gate push hiermee boosten. Niet met colossus want dat kan hij zien maar wel met 10 zealots en 3-4 stalkers bijvoorbeeld.
Als jij ipv met 6 zealots en 10 stalkers aankomt met 16 zealots en 20 stalkers is het wel even schrikken :D
Dan nog pas al echt al mijn units dood zijn en ik echt geen kans meer zie om het te redden GG ik. eerder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Shadowhawk00 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:15:
Een 4-gate leunt voor een groot deel op zijn timing.
Als jij dit zo lang vertraagt omdat jij moet wachten op hallucination research, sentry energie voor hallucinations en zoveel gas voor sentries wordt het iig een stuk minder effectief en wordt de kans dat je tegenstander detectie, burrow, scans, enz. krijgt of het scout steeds groter.
Daarnaast wil je die energie ook gebruiken voor forcefields (ramp ff-en = geen versterkingen meer) en guardian shield.
Tuurlijk, maar het idee van een snelle timing push is dan wel weg met als gevolg dat je een vertraagde 4-gate doet wat het een slechtere all-in maakt dan de normale 4-gate. Doe dan gewoon een timing push met sentries en hallucination zonder de 4-gate vanuit een normale build waarbij je expand. Lijkt mij veel effectiever.

Daarnaast ben je afhankelijk van het feit dat je tegenstander het niet door heeft dat er in jouw voorbeeld 10-20 sentries zouden zijn zonder energie en een belachelijk aantal units die uit het niets komen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:12
Meh, zit nu in plat als zerg maar vind het zo moeilijk scouten. Voordat ik m'n eerste overseer heb kan het zoveel zijn.

Net weer een pot waarbij ik een vroege stargate scout, daarop probeer te anticiperen, hij natuurlijk z'n stargate cancelled en overgaat in een 4gate en ik compleet ingemaakt word. Zodra die eerste stalker er uit is kan ik zo moeilijk scouten :( Ik ken het principe wel van de nexus energy in de gaten houden en kijken of de cybernetics gechronoboost wordt, maar dat is met dit soort switches en in de platinum league niet echt betrouwbaar.

Afijn, we prutsen lekker verder :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Kan je niet een OL sacken? Ze zijn traag maar beter dan helemaal niets zien zo lang

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Chief-XL schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:42:
Kan je niet een OL sacken? Ze zijn traag maar beter dan helemaal niets zien zo lang
Dat is de enige manier als zerg, maar dat kost je wel elke keer 100minerals en 8 supply die je dan even niet kan gebruiken. Gecombineerd met het probleem dat zerg voordat ze air of hydras hebben zijn supply bijna niet kan beschermen wordt dat heel vervelend.
Alleen queens en spore crawlers kunnen omhoog schieten in het begin en elke air unit kan je supply mollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 13:46
Arnevld schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 15:49:
Mijn protoss build is iets anders dan die van guus, maar net zo effectief geloof ik.
9 pylon // 12 gateway // 14 asimilator // 17 Cybernetics // 17 pylon // 18 assimi // 18 zealot // 20 gate // 24 gate // 25 pylon // 26 gate // --> units en win :)

Tevens de build die door meeste pro's en casters gebruikt wordt.
Het is een standaard 4 gate die super effectief is in early tot mid game.
Zowiezo is deze goed uit te breiden of aan te passen, aangezien je halverwegen toch scout kun je altijd voor een robo oid gaan ;)
Het mooie aan deze build is dus ze constante stroom van ECO wat perfect aansluit op de 4 warp gates.
Als je 30 seconden op zou sparen dus 1 hele warp geen units maakt heb je genoeg voor een expo.
Hij is dus ideaal voor iedere protos speler en ook een must, want het is de basis.
9/10 keer gebruik ik een forge expand als ik er voor ga, dat is via een pylon bij je ramp forgen en gaten tot je nexus, een soort van wall off zegmaar ;)
Je 4gate kan stukken effectiever. Als je goed chronoboost en probes cut op 22, kan je 3 gateways tegelijk neergooien op 22/23 supply. Dan zijn je gateways gelijk met je warpgate research klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
Shadowhawk00 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:31:
[...]

Dat is de enige manier als zerg, maar dat kost je wel elke keer 100minerals en 8 supply die je dan even niet kan gebruiken. Gecombineerd met het probleem dat zerg voordat ze air of hydras hebben zijn supply bijna niet kan beschermen wordt dat heel vervelend.
Alleen queens en spore crawlers kunnen omhoog schieten in het begin en elke air unit kan je supply mollen.
terran (wil toch mules ipv scan gebruiken) & protoss hebben toch hetzelfde probleem? maar door een ling of iets voor z'n basis te houden weet je wanneer de push komt, heb je nog ff tijd om te reageren. je kan ook de ramp oprennen, kijken wat hij heeft. als hij slim is verstopt hij het maar misschien heb je geluk.

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
daanteb schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:38:
[...]

terran (wil toch mules ipv scan gebruiken) & protoss hebben toch hetzelfde probleem? maar door een ling of iets voor z'n basis te houden weet je wanneer de push komt, heb je nog ff tijd om te reageren. je kan ook de ramp oprennen, kijken wat hij heeft. als hij slim is verstopt hij het maar misschien heb je geluk.
Terrans hebben een scan die ze kunnen gebruiken, het is een extra optie, Protos heeft observers die ook handig zijn om te scouten.
Protos en terran kunnen hun ramp wallen waardoor je er niet doorheen kan zerg kan dat niet ( hoewel 20 units ook een wall is natuurlijk )
Zerg hebben het handig om de map te scouten maar een enemy base daar krijg je geen enkel zicht op als de tegenstander dat niet wil terwijl een terran scan niet tegen te houden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:33:
[...]

Terrans hebben een scan die ze kunnen gebruiken, het is een extra optie, Protos heeft observers die ook handig zijn om te scouten.
Protos en terran kunnen hun ramp wallen waardoor je er niet doorheen kan zerg kan dat niet ( hoewel 20 units ook een wall is natuurlijk )
Zerg hebben het handig om de map te scouten maar een enemy base daar krijg je geen enkel zicht op als de tegenstander dat niet wil terwijl een terran scan niet tegen te houden is.
Waarom zou je willen wallen als zerg? Je fast expand toch? :P

En het kan wel, een hatch en een spine doet t m, of gewoon 3 spines en 3 queens (veel transfuse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Op dit moment lijken er bijzonder weinig effectieve zerg builds te zijn tegen het zealot + 6 senty ding dat nu populair is. Meestal volgt een expand van P en komen er nog wat stalkers en sentries bij en hebben de sentries zo'n 100-200 energy per stuk.

Een dergelijke aanval is echt TE verrot omdat P dan zo'n 20-30 forcefields tot zo'n beschikking heeft op voorhand. Daarmee is je expand echt heel makkelijk te pakken (ramp is gepermafield). Een P die langer wacht maakt er nog wat collossii bij voor de slachting.

Medezergs, hoe pakken we dit aan? Het enige dat ik zie is burrowed roach play. Proberen snel burrow + tunneling te gaan. Helaas komt er al snel een observer bij en omdat er zoveel gas in die roaches gepompt is, heb je geen hydras/overseer. En heb je wel hydras, dan heb je weer geen gas voor de corruptors die je kort daarna nodig hebt.

ZvP vind ik echt een verschrikkelijke matchup op dit moment...

Note to self: belachelijk veel scouten lijkt de sleutel. Omdat P zoveel mogelijkheden heeft in deze matchup moet je ten alle tijde weten wat eraan zit te komen.. Ik neig zelf naar een snelle Lair voor Hydra/Roach speed/Overseer om dan wat grip op de situatie te krijgen.. doe mij maar een 75 energy FF...

[ Voor 15% gewijzigd door Morphs op 06-04-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Alexji schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:38:
Meh, zit nu in plat als zerg maar vind het zo moeilijk scouten. Voordat ik m'n eerste overseer heb kan het zoveel zijn.

Net weer een pot waarbij ik een vroege stargate scout, daarop probeer te anticiperen, hij natuurlijk z'n stargate cancelled en overgaat in een 4gate en ik compleet ingemaakt word. Zodra die eerste stalker er uit is kan ik zo moeilijk scouten :( Ik ken het principe wel van de nexus energy in de gaten houden en kijken of de cybernetics gechronoboost wordt, maar dat is met dit soort switches en in de platinum league niet echt betrouwbaar.

Afijn, we prutsen lekker verder :>
Ja lastig, zeker als hij cancelled.

Ik denk dat je hier het beste het feit kan uitspelen dat jij fast expand en hij niet (gelukkig doet hij niet een nexus cancel into 4 gate ;)). Een toss op één basis kan niet zo heel veel doen en het is mogelijk om je voor te bereiden op de meest voorkomende cheeses. Het is over het algemeen niet verstandig om je voor te bereiden voor verschillende dingen die je nog niet gescout hebt maar omdat je een eco voordeel hebt, heb je hier wat meer opties. Over-reageren kan hier wel dodelijk zijn, vooral tegen air.

Eigenlijk kunnen er maar drie dingen komen waaraan je snel dood kan gaan: air, timing push (4 gate) en DT's (ik zie in ieder geval nooit 1 base Colo vs Zerg).

Drone totdat je een eco voordeel hebt, dit is al snel aangezien 24 drones op minerals van één basis echt heel veel minder minen dan 24 drones verspreid over twee basissen. Als je vervolgens (zo rond de 26-28 supply) nog steeds niet gescout hebt wat hij van plan is zou ik sowieso de volgende stappen nemen om me voor te bereiden: stop volledig met dronen en maak een spine, een derde Queen, een evo chamber en 2 spore crawlers in je mineral lines (in die volgorde) en vervolgens alleen nog maar units maken. Ondertussen moet je zijn front scouten en blijven scouten voor een expo.

Gaat hij air dan zijn de derde queen en de spores voldoende om de eerste periode te overbruggen. Gaat hij echt heavy air dan zou je dit tegen de tijd dat hij een kritieke massa aan air units bereikt al gescout moeten hebben en verdere stappen genomen moeten hebben om het te counteren. Tot die tijd volstaan de queens en spores. De extra units kun je dan gebruiken om te counteren (verrassend effectief vs een toss die air rushed) of om zijn expo te denyen. Leg even geen tumors met je queens om wat energie op te bouwen voor transfuse.

Gaat hij DT's dan zijn de spores en crawler voldoende (icm met de units).

Om de 4 gate te counteren heb je de spine, de units en de queens. Probeer te voorkomen dat er een scout zijn basis uit gaat met de lings die je voor zijn ramp hebt en scout de map rondom je basis voor forward pylons. Als je weet te voorkomen dat die pylon neergaat zal hij moeten gaan lopen met zijn army en de probe en krijg je een hoop meer tijd om je voor te bereiden. Aangezien we op tijd gestopt zijn met dronen en units aan het maken zijn moet dit te houden zijn. Scout je dat het om een 4 gate gaat voeg dan eventueel nog meer spines en / of een roach warren toe.

Tegen de tijd dat hij vervolgens gaat expo-en of nog verder in de tech tree gaat / units massed in zijn basis zou jij ondertussen meer scouting info moeten hebben (ook gebrek aan 'stuff' is een tell) en de mogelijkheid tot ovie speed of een overseer. Zijn expo zou het signaal moeten zijn om weer te gaan dronen (of eerder als je scout dat het kan).

Overigens werkt een ovie suicide beter als je er twee van verschillende kanten naar binnen vliegt of tegelijkertijd zijn front harassed met wat lings.

En tenslotte van snel naar langzamer:

- 4 WG (Korean) = ~5 min, 5 Zealots = ~5:30 min
- 4 WG (1 gas) = ~5 min, 1 Zealot + 6 Stalkers = ~6 min
- 3 Gate Sentry expand = ~6 min (1 Zealot, 5 Sentries, Nexus gestart)
- DT rush = ~6:30 min (3 DT's)
- 4 WG Blink Stalkers = ~7 min, 8 Blink Stalkers (3 WG + 5 Blink Stalkers = ~6 min)
- 1 Gate, Stargate = ~7 min (2 phoenixes + 1 voidray + 5-6 Gateway units)
- 3 Gate, Stargate = ~7:30 min (2 voidrays en gemiddeld zo'n 10 Gateway units)

Na deze timings zou je zelf ook al je Lair af moeten hebben of iig gestart --> meer scouting opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Morphs schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:22:
Medezergs, hoe pakken we dit aan? Het enige dat ik zie is burrowed roach play. Proberen snel burrow + tunneling te gaan. Helaas komt er al snel een observer bij en omdat er zoveel gas in die roaches gepompt is, heb je geen hydras/overseer.
Burrow + Tunneling Claws is idd 'de officiële counter'. Krijgt hij zijn observer kun je nog steeds onder de FF's door en zo snel robo is niet normaal.

Ook zie ik wel eens ling / baneling werken. Natuurlijk counteren FF's ling / bling nogal hard maar daar staat de mogelijkheid tot run-by's en het busten van zijn wall tegenover (waardoor hij niet aan kan vallen met de sentries). Ook het feit dat hij geen klein foutje mag maken met zijn FF's omdat de banes echt gehakt maken van die compo werkt mee. Tenslotte is ling / bling de meest geschikte compo om zijn expo te vertragen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg: Mid game hydralisk roach ling pushes. Als de eerste colossus er is, is er nog bijna geen dps in een 3 gate sentry expo build. Je kan met de lings een hele berg force fields forceren, en daarna kan je met hydra roach ling naar binnen lopen. In mijn ervaring kan je dan in ieder geval een deel van de sentries om zeep helpen, en soms ook de colossus. Dit vergt wel enige micro en sterke timings.

Dit kan je opvolgen door constant van alle kanten aan te vallen met roach ling en zelf ondertussen te expanden en dronen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 16:34:
Ik zeg: Mid game hydralisk roach ling pushes.
Hij heeft het volgens mij niet over een turtling Toss maar over een Toss die met zijn eerste sentries en zealot ook werkelijk in de aanval gaat en zo een open natural of een te hard dronende zerg afstraft.
Vaak nog voor dat de Nexus neer gaat (of iig rond die tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian1454
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-06-2017
yeah :D
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/29o028x.jpg

ben er dubbel zo trots op, was een harde 4vs4 met in mijn team alleen maar terran :P
early proxy rush faalde maar in de mid game was mijn marine/maurader ball gigantisch sterk en ik kon er 2 vijanden volledig mee uitschakelen.
latere game werd het zeer moeilijk met colossus en broodlords aangezien we allemaal voor mass ground units gingen.
samen met een andere maakte ik vikings en maaide we ze allemaal neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnackMasterFlex
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-08 19:44
Brian1454 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 18:13:
yeah :D
[afbeelding]

ben er dubbel zo trots op, was een harde 4vs4 met in mijn team alleen maar terran :P
early proxy rush faalde maar in de mid game was mijn marine/maurader ball gigantisch sterk en ik kon er 2 vijanden volledig mee uitschakelen.
latere game werd het zeer moeilijk met colossus en broodlords aangezien we allemaal voor mass ground units gingen.
samen met een andere maakte ik vikings en maaide we ze allemaal neer.
feli!

Ben zelf vandaag in de 1v1 en 2v2 naar diamond gegaan :D

Na zo'n 200 1v1 potjes en 400 2v2 potjes ook wel eens tijd :P (speel Terran btw)
Wat mij opvalt is dat er in mijn diamond league erg veel zerg spelers in de top 8 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Zegt niks bij de ene division zijn het allemaal terran bij de andere protoss en dan weer zerg, moet je niks aan verbinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

OMFG,,,,,,

Ik heb sinds de season reset maar 1 loss 1v1, en dat was me placement.
Voorig season was ik rank 1 gold league, en nu heb ik een 10 winstreak zonder promote?!?!?
Ik heb net 3 keer van platinum mensen gewonnen die favoured zijn BAH

Ik haat die MMR van blizzard :( BAH
Trouwens kijk ik met veel plezier uit naar het volgende GOT toernooi!

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian1454
SnackMasterFlex schreef op woensdag 06 april 2011 @ 22:32:
[...]

feli!

Ben zelf vandaag in de 1v1 en 2v2 naar diamond gegaan :D

Na zo'n 200 1v1 potjes en 400 2v2 potjes ook wel eens tijd :P (speel Terran btw)
Wat mij opvalt is dat er in mijn diamond league erg veel zerg spelers in de top 8 staan.
dat zijn de echt moeilijke categorieën :P
1vs1 is obviously he meest eerlijk, ligt er gewoon puur aan hoe goed je bent en hoe je tegen bepaalde acties handeld.
2vs2 vind ik maar lame... die eeuwige rush ook altijd ;P
heb liever een goed lang potje dan steeds maar weer die rush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Shadowhawk00 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:31:
[...]

Klopt. Het is een afweging die je maakt. Ik denk dat de informatie die je krijgt de 100 mins wel waard zijn.

Ja, terran kan scannen maar dat kost een mule die 400 mins waard is. Toss heeft obs maar moet daarvoor robotics neerleggen en kost gas wat meer waard is dan mins. SC2 is nu eenmaal keuzes maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren maar weer eens wat 1v1s gedaan, 6 om precies te zijn. 6x verloren, 6x tegen favored opponents. Kan dat ding nog geen eens gelijke opponents vinden in euro prime time? Of is die melding weer eens bugged.

Anyway realiseer ook wel weer waarom ik niet meer veel 1v1 speelde, een paar waren wel goed, maar het mist gewoon het hele gedeelte van strategie als mensen gewoon enkel standaard BOs hoeven te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
furby-killer schreef op donderdag 07 april 2011 @ 08:08:
Anyway realiseer ook wel weer waarom ik niet meer veel 1v1 speelde, een paar waren wel goed, maar het mist gewoon het hele gedeelte van strategie als mensen gewoon enkel standaard BOs hoeven te volgen.
Wat verwacht je van ladder 1v1? Je speeld om hoger op te komen. Nieuwe strategieen worden naar mijn idee niet in een ladder ontdekt. En als er een nieuwe gevonden is dan wordt deze weer een standaard BO.

Je doet wat het beste werkt. Lijkt me niet meer dan logisch en daarbij lijkt me een groot deel van de strategie ook in de micro te liggen en niet zo zeer in de volgorde waarin je de gebouwen plaatst.

[ Voor 10% gewijzigd door matty___ op 07-04-2011 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je speeld om hoger op te komen
Nop
En als er een nieuwe gevonden is dan wordt deze weer een standaard BO.
Als het goed zou zijn zou als ik weet wat mijn tegenstander gaat doen en hij niet weet wat ik doe, ik zo ongeveer automatisch moeten winnen. En vaak weet ik al wat mijn tegenstander doet nog voor het spel geladen is. Jammer genoeg werkt het blind volgens van BOs te goed.
Lijkt me niet meer dan logisch en daarbij lijkt me een groot deel van de strategie ook in de micro te liggen en niet zo zeer in de volgorde waarin je de gebouwen plaatst
Nop, dat is taktiek, strategie is het grotere plaatje. En ja taktiek heeft ook een rol, maar het zou niet de enige rol moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
furby-killer schreef op donderdag 07 april 2011 @ 10:22:
[...]

Nop

[...]

Als het goed zou zijn zou als ik weet wat mijn tegenstander gaat doen en hij niet weet wat ik doe, ik zo ongeveer automatisch moeten winnen. En vaak weet ik al wat mijn tegenstander doet nog voor het spel geladen is. Jammer genoeg werkt het blind volgens van BOs te goed.

[...]

Nop, dat is taktiek, strategie is het grotere plaatje. En ja taktiek heeft ook een rol, maar het zou niet de enige rol moeten zijn.
Laat ik het anders zeggen je speelt om te winnen.
En hoe kun je weten wat je tegenstander doet al het spel nog aan het laden is? zo een glazenbol wil ik ook wel.
Dan vraag ik mij af hoezo je dan 6x verliest als je toch al de BO weet.

Ik zie de BO als begin en je hebt wel een idee hoe het verder gaat in de midgame maar vaak zul je dat toch bij moeten stellen afhankelijk wat de tegenstander doet. Na de eerste 8min is elk potje toch wel uniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noq
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 19:25

Noq

Iemand zin om vanavond of is een keer te playen?
Ik ben best lowbie, zit momenteel in Bronze league en heb moeite om verder te gaan met league matches.
Het gevoel om toch te verliezen aan begin is kut en ik zit beetje vast aan vs. AI, Co-op play en Custom Games. Custom Games verlies ik ook 90% van de tijd, dus geeft me ook niet echt de motivatie om League te gaan.

Zerg player
TisL.404
Bronze league

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42
Noq schreef op donderdag 07 april 2011 @ 10:44:
Iemand zin om vanavond of is een keer te playen?
Ik ben best lowbie, zit momenteel in Bronze league en heb moeite om verder te gaan met league matches.
Het gevoel om toch te verliezen aan begin is kut en ik zit beetje vast aan vs. AI, Co-op play en Custom Games. Custom Games verlies ik ook 90% van de tijd, dus geeft me ook niet echt de motivatie om League te gaan.

Zerg player
TisL.404
Bronze league
Ik zit in hetzelfde schuitje (speel vooral zerg maar kan ook random). Dus eventueel kunnen we vanavond wel spelen. Mijn ID: voax en mn playerID kan ik nu niet herinneren (zit op school).

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe komen mensen erbij dat 1v1 minder strategie en meer BO is? Dit valt alleen meer op omdat je keihard word afgestraft als je een fout maakt in je BO. Je kan elke BO doen die je wil, als het maar een sterke is. Als je eenmaal in mid-late game komt is het toch echt pure strategie en geen BO meer. En, BO is een onderdeel van je strategie.

Dit zie je in team games (vooral 3v3 en 4v4) veel minder omdat je daar kan leunen op de krachten van je allies. Het lijkt meer strategie, omdat je ook moet samenwerken en omdat je gelijk een groot leger hebt (ja.. 4 keer zo groot ;)). Het is allebei evenveel strategie en evenveel BO, het lijkt misschien alleen niet omdat je in 4v4 niet direct hiertoe geforceerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Nu online
Bij lagere spelers werkt het blind volgen van BO' s soms wel --> minder dynamiek daar komt het vandaan. Hoger op is dat heel anders, 1v1 is natuurlijk veruit het meest strategie skill etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 09:51
Gister weer eens sinds tijden 1vs1 gespeeld. 3 keer verloren, waardoor er 1 met een volledige all-in, terwijl ik net bezig was met mijn forge.

Tsja, wat doe je eraan?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En hoe kun je weten wat je tegenstander doet al het spel nog aan het laden is?
Omdat ze toch altijd hetzelfde doen (granted afhankelijk van ras van tegenstander, gezien dat ik random speel moeten ze dat eerst scouten).
Maar die standaard BOs zijn nagenoeg niet te counteren, ook al weet je exact wat ze gaan doen.
Bij lagere spelers werkt het blind volgen van BO' s soms wel
Het merendeel in diamond doet dat (nou ja ze scouten nog wel even of je niet iets stoms doet zoals een 6-pool, maar meer ook niet.
Hoe komen mensen erbij dat 1v1 minder strategie en meer BO is? Dit valt alleen meer op omdat je keihard word afgestraft als je een fout maakt in je BO. Je kan elke BO doen die je wil, als het maar een sterke is. Als je eenmaal in mid-late game komt is het toch echt pure strategie en geen BO meer. En, BO is een onderdeel van je strategie.

Dit zie je in team games (vooral 3v3 en 4v4) veel minder omdat je daar kan leunen op de krachten van je allies. Het lijkt meer strategie, omdat je ook moet samenwerken en omdat je gelijk een groot leger hebt (ja.. 4 keer zo groot ). Het is allebei evenveel strategie en evenveel BO, het lijkt misschien alleen niet omdat je in 4v4 niet direct hiertoe geforceerd word.
Imo is het in 3v3s (vooral random teams) zeker wel meer strategie en minder standaard BO volgen. Voornamelijk omdat de standaard BOs voor 1v1 normaal gesproken een rush wel lang genoeg af kunnen houden, zodat je dat eigenlijk ook niet hoeft te scouten.

Fictief voorbeeld: PvP, als de ene zealot rush doet en andere 4 gate zonder te scouten wint hij waarschijnlijk ook nog. PPPvsPPP, als er drie gaan 4 gaten zonder te scouten en de andere drie gaan zealot rush maken ze de 4-gaters makkelijk in. Als die echter wel gescout hadden hadden ze het redelijk simpel kunnen afslaan. Oftewel je aanpassen aan wat de tegenstander doet is veel belangrijker dan je standaard BO volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:47
in 3v3 speel ik met een team, ik speel altijd random de andere 2 toss, eigenlijk altijd 1 rays de ander collosi, voila, deathball @ 10-12min mark :P

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-09 20:22
furby-killer schreef op donderdag 07 april 2011 @ 13:25:
[...]

Imo is het in 3v3s (vooral random teams) zeker wel meer strategie en minder standaard BO volgen. Voornamelijk omdat de standaard BOs voor 1v1 normaal gesproken een rush wel lang genoeg af kunnen houden, zodat je dat eigenlijk ook niet hoeft te scouten.

Fictief voorbeeld: PvP, als de ene zealot rush doet en andere 4 gate zonder te scouten wint hij waarschijnlijk ook nog. PPPvsPPP, als er drie gaan 4 gaten zonder te scouten en de andere drie gaan zealot rush maken ze de 4-gaters makkelijk in. Als die echter wel gescout hadden hadden ze het redelijk simpel kunnen afslaan. Oftewel je aanpassen aan wat de tegenstander doet is veel belangrijker dan je standaard BO volgen.
3v3 Geeft nu eenmaal meer verschillende mogelijkheden voor hoe een game zal verlopen, dat is wellicht waardoor het strategisch ingewikkelder KAN zijn.

1v1 is echter veel strenger, als je bij 1v1 een foutje maakt, ben je zo goed als dood, als je bij 2v2-3v3-4v4 een foutje maakt, kan het altijd nog dat een teammate van je het goedmaakt, of dat een van de tegenstanders een foutje maakt.

Tevens vind ik de meta game van 1v1 veel leuker, in 3v3 enzo is hij namelijk erg beperkt omdat zo verschrikkelijk veel teams voor een 1 base early push gaan om gelijk 1 van de 3 enemies uit te schakelen ligt de nadruk in team games vrij lang op het massen van T1 units, in tegenstelling tot 1v1, waar het mogelijk is om snel te techen en je enigsinds te turtlen tegen early aggresion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Nu online
3v3 Strats? Het is rushen en doodmaken dat is het wel zo' n beetje zelfs op masters nogsteeds en praat al helemaal niet over 4v4 dat is nog erger. 1v1 is strats

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Standaard BO volgen != strat.

Rushen is een optie, maar er zijn ook zat andere opties, en het is niet zomaar te zeggen welke optie beter is. Rushen is zeer zeker niet altijd de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Waarom zou dat geen strategy zijn? Je kent je eigen zwakte en je omzeilt die door een standaard BO te volgen ipv er 1 zelf te maken. Je gebruikt de sterkte van je ras ook een belangrijk punt van een strategy.
Als je je standaard BO nog afhankelijk maakt van het ras van de tegenstander maak je nog gebruik van de sterke en zwakke punten van jou ras en zijn ras dan ben je al heel strategisch bezig hoor.

Dat er verbeteringen mogelijk zijn in een strategy maakt het nog geen niet strategy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het hele probleem is dat er geen verbeteringen zijn. Hoe kan je iets in hemelsnaam een strategiespel noemen als je zelf geen enkele strategie hoeft te verzinnen, enkel eentje van youtube kopieren.

[ Voor 9% gewijzigd door Sissors op 07-04-2011 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian1454
furby-killer schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:43:
Het hele probleem is dat er geen verbeteringen zijn. Hoe kan je iets in hemelsnaam een strategiespel noemen als je zelf geen enkele strategie hoeft te verzinnen, enkel eentje van youtube kopieren.
wat een opmerking 8)7
"in schaken zit ook geen strategie want daar kun je ook alle bekende strategieën uit boeken halen"
ik weet niet op welk niveau jij speelt maar in de hogere klasses gaat het een en al om reactie: je tegenstander doet actie a en aan jou is om een goede actie b er op uit te voeren.
er is geen een strategie waar geen counter voor is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Nu online
Volgens mij ziet hij iets verkeerds in sc2, speelde net bijvoorbeeld 4 verschillende strats tegen een toss, eerst 3gate robo daarna DT rush into immortal/void en 1 x 4 gate en blink stalker strat, elke speel je anders en timings moet je zelf weten ik heb 0 vaste build orders ik doe alles uit scouten etc, en ja alles gewonnen dan heb ik dus blijkbaar sterke strategie' en ik zie niet in dat zelfs als ik vaste BO' s had voor deze builds dat het daarom geen strats zijn, ja het klopt ik heb BO richlijnen zoals double gas voor 20 etc, maar hoe je het verder speelt timed en in welke hoeveelheid je combinaties hebt, dat hoort allemaal bij strategie. Dat jij er zelf niet zo diep over denkt zegt meer over het niveau van jou dan over de game (no offense).

Edit: Ik heb dus ook allemaal eigen builds ik kopier niks van andere tuurlijk er zijn veel 4gate' s etc en DT rushes maar ik heb geen builds van andere gechecked daarvoor. Verder weet ik ook zeker dat mijn PvZ eigenlijk wel uniek is die zal je nergens anders echt vaak zien (in de volgorde' s kwantiteiten etc hoe ik het speel) Je moet zelf gewoon een beetje creatief zijn en niet alles blindelings kopieren en mensen die het wel doen naja dat kan werken maar je zult elke build toch echt je eigen moeten maken niet alleen maar blindelings kopieren

[ Voor 26% gewijzigd door Jasper 99 op 07-04-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasper 99 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:51:
Volgens mij ziet hij iets verkeerds in sc2, speelde net bijvoorbeeld 4 verschillende strats tegen een toss, eerst 3gate robo daarna DT rush into immortal/void en 1 x 4 gate en blink stalker strat, elke speel je anders en timings moet je zelf weten ik heb 0 vaste build orders ik doe alles uit scouten etc, en ja alles gewonnen dan heb ik dus blijkbaar sterke strategie' en ik zie niet in dat zelfs als ik vaste BO' s had voor deze builds dat het daarom geen strats zijn, ja het klopt ik heb BO richlijnen zoals double gas voor 20 etc, maar hoe je het verder speelt timed en in welke hoeveelheid je combinaties hebt, dat hoort allemaal bij strategie. Dat jij er zelf niet zo diep over denkt zegt meer over het niveau van jou dan over de game (no offense).

Edit: Ik heb dus ook allemaal eigen builds ik kopier niks van andere tuurlijk er zijn veel 4gate' s etc en DT rushes maar ik heb geen builds van andere gechecked daarvoor. Verder weet ik ook zeker dat mijn PvZ eigenlijk wel uniek is die zal je nergens anders echt vaak zien (in de volgorde' s kwantiteiten etc hoe ik het speel) Je moet zelf gewoon een beetje creatief zijn en niet alles blindelings kopieren en mensen die het wel doen naja dat kan werken maar je zult elke build toch echt je eigen moeten maken niet alleen maar blindelings kopieren
Kijk het probleem is je moet je niet aan build orders houden, het is wel handig als je die kent. Want als jij forge fe gaat en hij gaat 7pool en jij gaat maar door met je 14 nexus.. dan wordt je gewoon afgeslagt :P

je moet niet statisch blijven, altijd addapteren aan rts games

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brian1454 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:46:
[...]

wat een opmerking 8)7
"in schaken zit ook geen strategie want daar kun je ook alle bekende strategieën uit boeken halen"
ik weet niet op welk niveau jij speelt maar in de hogere klasses gaat het een en al om reactie: je tegenstander doet actie a en aan jou is om een goede actie b er op uit te voeren.
er is geen een strategie waar geen counter voor is
Ik speel in diamond...

En het hele probleem is dat het ook in hogere klasses helemaal niet gaat om reactie: jij doet A, tegenstander doet X, jij doet b, tegenstander doet X, jij doet c, tegenstander doet X. Het probleem is juist dat er dan geen counter voor X is. Nu is geen counter misschien iets te hard gezegd, maar de counter kan dan net aan misschien van X winnen, maar je tegenstander hoeft maar een minimieme variatie te doen om jou dan alsnog compleet in te maken (en ja dan past hij zich aan aan wat jij doet, maar het is in principe nog steeds X wat hij doet).
Je moet zelf gewoon een beetje creatief zijn en niet alles blindelings kopieren en mensen die het wel doen naja dat kan werken maar je zult elke build toch echt je eigen moeten maken niet alleen maar blindelings kopieren
Dat doe ik dus ook, maar het werkt wel degelijk minder goed dan blindelings kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
je hebt rts games en RTS games... Sc2 behoort gewoon tot de God RTS games.

Spellen waarbij je adaptability wordt getest. Je kan niet alleen maar met 1 build gaan en alle potjes meewinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Tot zo ver hebben weinig andere RTS games het tot "topsport" geschopt. WC3 wel, maar gezien ook dat een Blizz title is kan het ons niet echt verbazen. Ooit wel eens een "pro" potje C&C generals gezien, maar dat was geen zak aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Nu online
furby-killer schreef op donderdag 07 april 2011 @ 17:00:
[...]

Ik speel in diamond...

En het hele probleem is dat het ook in hogere klasses helemaal niet gaat om reactie: jij doet A, tegenstander doet X, jij doet b, tegenstander doet X, jij doet c, tegenstander doet X. Het probleem is juist dat er dan geen counter voor X is. Nu is geen counter misschien iets te hard gezegd, maar de counter kan dan net aan misschien van X winnen, maar je tegenstander hoeft maar een minimieme variatie te doen om jou dan alsnog compleet in te maken (en ja dan past hij zich aan aan wat jij doet, maar het is in principe nog steeds X wat hij doet).

[...]

Dat doe ik dus ook, maar het werkt wel degelijk minder goed dan blindelings kopieren.
En ik zeg dus dat ik het daar niet mee eens ben :) ! Je moet juist blijven adapteren, en gewoon orgineel zijn je ziet het aan TLO hoe goed dat werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol ja dat origineel zijn is lastig vooral als je tegenstander dingen forceert. Speel trouwens nu met zerg wel met macro hatches (omdat ik met queens inject zo vaak vergeet, skip queens go for extra hatches) werkt best lekker. Vooral als een hatch gesniped word dan duurt het zo lang voordat je weer een nieuwe hebt nu heb je redundancy en als je forward hatches bouwt een buffer om je army te laten hatchen als er een attack komt. Alleen met air ben je wat meer vulnurable early game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 20:02
"Achievements disabled until further notice"... En we kunnen de channel weer eens niet in.

Laatst ook al een week zonder got-channel. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 13:13
Hmm, ik heb sinds september al geen starcraft meer gespeeld, heeft iemand een guide om er snel terug in te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Dit gaat nergens over. 1v1 minder strategisch dan team games??? Een BO die niet te counteren is? Komop man. Er is geen ENKELE BO die niet te counteren is. Een BO is gewoon de meest efficiente manier om naar een bepaalde strategie te gaan. Die helpt je de eerste 4 mins en daarna moet je het zelf rooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Jasper 99 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 17:34:
[...]

En ik zeg dus dat ik het daar niet mee eens ben :) ! Je moet juist blijven adapteren, en gewoon orgineel zijn je ziet het aan TLO hoe goed dat werkt!
Mooi dat je TLO erbij haalt. Super leuk om te zien maar wat heeft die gast de laatste tijd gewonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Game Error schreef op donderdag 07 april 2011 @ 23:51:
Hmm, ik heb sinds september al geen starcraft meer gespeeld, heeft iemand een guide om er snel terug in te komen?
De "Find match" knop? je wordt toch tegen mensen van je eigen niveau gematched.
En anders begin je tegen AI tot je beetje gevoel krijgt voor een goede volgorde/hotkeys etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 16:37

RaseriaN

So much choices..

iBasch schreef op donderdag 07 april 2011 @ 23:16:
"Achievements disabled until further notice"... En we kunnen de channel weer eens niet in.

Laatst ook al een week zonder got-channel. :/
Lekker irritant dat we het channel niet meer inkunnen.. ach, enige voordeel voor mij was dat ik daarna direct 4 potjes had gespeeld. :Y) Begin steeds vaker tegen (hoge) gold te spelen, dus ik voel een promote aankomen, mits ik blijf winnen :D

Het blijft van de zotte dat ik met de hand een Excel sheet moet bijhouden om mn Wins, Losses, Total Games en Win/Loss Ratio te berekenen.. idiote change :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
RaseriaN schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 08:03:
[...]

Lekker irritant dat we het channel niet meer inkunnen.. ach, enige voordeel voor mij was dat ik daarna direct 4 potjes had gespeeld. :Y) Begin steeds vaker tegen (hoge) gold te spelen, dus ik voel een promote aankomen, mits ik blijf winnen :D

Het blijft van de zotte dat ik met de hand een Excel sheet moet bijhouden om mn Wins, Losses, Total Games en Win/Loss Ratio te berekenen.. idiote change :/
Ik ben blij dat ik mijn losses niet meer zie. Sinds Wc3 geil ik nogal op hoge winratios, maar daar was een nieuwe account aanmaken 2 seconden werk, dus kon je gauw "opnieuw" beginnen. Bij Sc2 is dat niet zo, en dat hield me in seizoen 1 tegen om games überhaupt te spelen. Klinkt stom maar het is in mijn geval wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=124689

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
[...]

Je win ratio zegt helemaal niets omdat je niet weet hoe goed je tegenstanders is. Het systeem probeert je zo te matchen dat je een winratio van 50% krijgt,. Dus verlies je vaak dan krijg je makkelijkere spelers. Win je vaak worden ze steeds moeilijker tot je niet meer wint en je weer op 50% uit komt.

[ Voor 0% gewijzigd door matty___ op 08-04-2011 08:17 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
matty___ schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 08:15:
[...]

Je win ratio zegt helemaal niets omdat je niet weet hoe goed je tegenstanders is. Het systeem probeert je zo te matchen dat je een winratio van 50% krijgt,. Dus verlies je vaak dan krijg je makkelijkere spelers. Win je vaak worden ze steeds moeilijker tot je niet meer wint en je weer op 50% uit komt.
Het geeft wel aan dat je te hoog/laag geplaats bent dus als je boven de 50% blijft dan wordt je beter in het spel. Maar echt harde informatie is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Shadowhawk00 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 09:43:
Het geeft wel aan dat je te hoog/laag geplaats bent dus als je boven de 50% blijft dan wordt je beter in het spel. Maar echt harde informatie is het niet.
Inderdaad, en ik zie ook graag hoe mijn totale winrate zich verhoudt met mijn match-up specifieke winrates zodat ik weet waar ik aan moet werken. Hetzelfde geldt voor mijn winrate op bepaalde maps in verhouding met mijn totale winrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 16:37

RaseriaN

So much choices..

matty___ schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 08:15:
[...]

Ik weet wel hoe het werkt hoor, wees maar niet bang, maar ik vind het voor mezelf leuk om bij te houden. En ik merk gewoon dat ik tegen steeds hogere gematched wordt. Op dit moment (Season2 only) zit op zon 60% W/L rate en op die manier boost ik mn eigen zelfvertrouwen om vaker op die Find Match knop te rossen :P

@djengizz
Die gebruik ik ook al :Y) Just a stats freak, thats all :)

[ Voor 4% gewijzigd door RaseriaN op 08-04-2011 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:46
net mijn eerste 1vs1 in dit seizoen klaar. Zat in gold in seizoen1, heb verloren en wordt in platinum geplaatst :)
En gisteravond 4 matches tegen favored en even, 2 gewonnen 2 verloren en promoted naar gold in 3on3 random. Gaat dus lekker.
Zonder die losses erbij in je stats, speel ik toch sneller een ladder match :D

djengizz check ook je eigen replays na je match. Zo kun je zien waar het mis ging zodat je de volgende keer beter voorbereid bent.

[ Voor 18% gewijzigd door pstalman op 08-04-2011 10:03 ]

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matty___ schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 06:58:
[...]

Mooi dat je TLO erbij haalt. Super leuk om te zien maar wat heeft die gast de laatste tijd gewonnen?
Hij is volgens mij 6e geworden @MLG, hoger dan Idra. Iemand die nauwelijks of geen creativiteit toont :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2011 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
RaseriaN schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 09:58:
@djengizz
Die gebruik ik ook al :Y) Just a stats freak, thats all :)
Ah, ok, ik ben ook wel een stats freak (komt van het pokeren denk ik).
Maar nog niet zo erg dat ik naast SC2Gears nog Spreadsheets bij hou :o.
pstalman schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 10:01:
djengizz check ook je eigen replays na je match. Zo kun je zien waar het mis ging zodat je de volgende keer beter voorbereid bent.
Thanks, doe ik ook wel hoor.
Ging me er meer om dat ik soms meer moeite heb met bepaalde match-ups dan met anderen (zo was mijn ZvP een tijdje bovengemiddeld slecht).
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 10:12:
Hij is volgens mij 6e geworden @MLG, hoger dan Idra. Iemand die nauwelijks of geen creativiteit toont :P
Dat, en het feit dat hij al een hele tijd meedraait op het hoogste niveau als random met ontzettend originele builds en gameplay. Toernooien winnen zegt ook niet alles, zeker niet als je bekijkt hoe wisselvallig toernooi resultaten kunnen zijn. Er zijn niet voor niets nog geen SC2 Bonjwa's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
waarom is idra nog zo'n maatstaaf nowadays anyway? volgens mij is het meer een karaktertje dan een noteworthy speler.. (laatst iemand: EG.IdrA is an anagram of 'I raged' :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 13:33

ShadowBumble

Professioneel Prutser

apNia schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 10:36:
(laatst iemand: EG.IdrA is an anagram of 'I raged' :D)
LOL nu je het zegt .... inderdaad nooit opgevallen eigenlijk

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
djengizz schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 09:51:
[...]

Inderdaad, en ik zie ook graag hoe mijn totale winrate zich verhoudt met mijn match-up specifieke winrates zodat ik weet waar ik aan moet werken. Hetzelfde geldt voor mijn winrate op bepaalde maps in verhouding met mijn totale winrate.
Dus als je heel slecht bent op map X en je speelt alleen nog maar map X en je zou 10 keer verliezen dan krijg je toch vanzelf slechtere spelers voor geschotelt tot dat je begint te winnen en dan win je 10 keer achter elkaar.

Dat zegt dan toch nog niets. Ben je nu op eens beter? of zijn je tegenstandes slechter.

Je zou steeds tegen dezelde spelers moeten spelen waarvan je het niveau weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
matty___ schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 11:10:

Dus als je heel slecht bent op map X en je speelt alleen nog maar map X en je zou 10 keer verliezen dan krijg je toch vanzelf slechtere spelers voor geschotelt tot dat je begint te winnen en dan win je 10 keer achter elkaar.
Huh, ja dat klopt maar dat is niet wat ik bedoel.

Als ik een winrate heb van 60% over alle maps maar ik heb bijvoorbeeld maar een winrate van 40% op DQ dan weet ik dat er iets aan de hand is op die map. Je MMR wordt bepaald over al je games, niet per map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
djengizz schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 11:14:
[...]

Huh, ja dat klopt maar dat is niet wat ik bedoel.

Als ik een winrate heb van 60% over alle maps maar ik heb bijvoorbeeld maar een winrate van 40% op DQ dan weet ik dat er iets aan de hand is op die map. Je MMR wordt bepaald over al je games, niet per map.
ohzo. Ja dan weet je idd dat er iets is met deze map/ras combo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouTube: Automaton 2000 Micro Bot - Marine Split Battle vs IMMvp

Einde APM discussie, start spamming fellow terrans :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 13:33

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Die 2de met 100 Zerglings tegen 20 Sieges tank is ook absurt

[ Voor 7% gewijzigd door ShadowBumble op 08-04-2011 13:15 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
matty___ schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 07:01:
[...]

De "Find match" knop? je wordt toch tegen mensen van je eigen niveau gematched.
En anders begin je tegen AI tot je beetje gevoel krijgt voor een goede volgorde/hotkeys etc etc.
Het probleem is dat ik in platinum zit, en dat niveau totaal niet meer kan halen tegenwoordig. Dus wat tips/video's om back in the game te komen zouden wel op prijs gesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelvk.
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-02 15:42
Day9 heeft een aantal handige newbie tuesday video's om weer in het spel te komen en livestreams van je favoriete speler kan je ook kleine dingetjes van opsteken die je normaal over het hoofd ziet.

Het handigste lijkt mij om gewoon het got channel te bezoeken en daar warm te spelen, mensen hebben daar altijd wel opbouwende tips. Je kunt je immers alleen voorbereiden op matches door te spelen en daar lusten ze in het chat channel wel pap van ;)

TwitchTV: Marcelvk | SCII, C&C

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Game Error schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:15:
[...]

Het probleem is dat ik in platinum zit, en dat niveau totaal niet meer kan halen tegenwoordig. Dus wat tips/video's om back in the game te komen zouden wel op prijs gesteld worden.
Hoop verliezen, uiteindelijk ga je toch wel weer winnen. Heb ik nu ook gedaan, mijn 11 loss streak afgesloten (gelukkig), moet wel zeggen dat debiele matching systeem me 10x daarvan tegen favored liet spelen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
Er lopen hier hier op Gott Highdiamond/Master spelers rond, misschien kunnen zij je verder brengen qua structuur. Alleen replays kijken of vods hebben geen nut. Je moet feedback/kritiek hebben op je eigen speelstyle.

Ik speel laatste tijd alleen maar favored (top-diamonds).Mijn BO is geen BO, en mijn strategie is geen strategie. Ik bouw wat ik leuk vind :). Meestal macro ik mijn tegenstanders wel uit :). Alleen ik moet wat zuiniger zijn met me recources... *bouwt altijd 4-6 ocs en masss mules!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian1454
ShadowBumble schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:11:
[...]

Die 2de met 100 Zerglings tegen 20 Sieges tank is ook absurt
[video]
eerste reactie was: sad botters :(
maar toen ik dat artikel las op teamliquid forums zag ik dat dit allemaal gemaakt was met starcraft world editor 8)7
sowieso... als iemand een APM van 5000+ heeft weet je wel dat er iets gaande is... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
furby-killer schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:40:
[...]

Hoop verliezen, uiteindelijk ga je toch wel weer winnen. Heb ik nu ook gedaan, mijn 11 loss streak afgesloten (gelukkig), moet wel zeggen dat debiele matching systeem me 10x daarvan tegen favored liet spelen 8)7
Hmm, ik kwam er gister ook achter dat de good old 6 rax marine spam niet meer werkte, zo kwam ik toch door goud simpel heen vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
[...]

dus ja wat doe je dan in plat. Ga spelen en kijk of je het nog beetje onder de knie hebt anders maar vaak verliezen totdat je in goud/silver zit en vanuit daar weer verder gaan.

Maar goed je zit er dus je bent geen totale noob. Lijkt me niet al te moeilijk om het weer op te pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Hmm, ik kwam er gister ook achter dat de good old 6 rax marine spam niet meer werkte, zo kwam ik toch door goud simpel heen vorig jaar.
Tip 1: leer een niet all-in cheese build ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurrowedLurker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 16:08
Weet iemand misschien ook een goede video podcasts waar ze builds leren of zo? Ik weet dat je van replays veel kan leren, maar het lijkt me als beginner toch veel handiger als er goede video tutorials zijn met tips en zo... Bestaat er zo iets? Ik heb het nog niet kunnen vinden namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 15:21
BurrowedLurker schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 17:24:
Weet iemand misschien ook een goede video podcasts waar ze builds leren of zo? Ik weet dat je van replays veel kan leren, maar het lijkt me als beginner toch veel handiger als er goede video tutorials zijn met tips en zo... Bestaat er zo iets? Ik heb het nog niet kunnen vinden namelijk...
http://day9tv.blip.tv/

Heeft iedere dinsdag een newby-tuesday en daar leer je ontzettend veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 20:02
Je kunt natuurlijk ook gewoon eens langs komen in het tweakers channel ('got'), hangen vaak genoeg spelers rond die customs doen en bereid zijn je wat builds te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Als je username overeen komt met het ras wat je speelt dan vind ik dit één van de meest waardevolle zerg video collecties die ik tot nu toe heb gezien:
http://mrbitter.blip.tv/posts?view=archive&nsfw=dc

Niet allemaal beginners materiaal maar ook als beginner zul je een hele hoop waardevolle info oppikken. Overigens coached MrBitter ook vaak wat meer low level zergs waar je veel van kunt leren.
Zijn stream kun je hier vinden: http://www.justin.tv/mrbittertv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrbitter is geweldig.

Hij wordt zelf ook soms gecoacht, en dat is nog leerzamer. De beste stream om zerg te leren imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09 21:58
Weetje wie echt geweldig is?

John the Translator!! yaya :D:D:D

(en hij speelt korean gold = na masters league)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Soulizer schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 23:19:
(en hij speelt korean gold = na masters league)
Wat een onzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We moeten eigenlijk echt eens een table opmaken in de startpost met SC2 namen met de GoT namen :)
Wie is bakkendepao bijvoorbeeld? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-12-2023
[...]

Ik zat ook in platinum door me bij de start van S2 te plaatsen. Als je dan een half jaar later (wanneer het niveau over het algemeen ook is gestegen voor alle legeages) weer aanvat duurde het bij mij geen 8 wedstrijden of ik was 3 keer gezakt tot in bronze.

You can try or you can give up.

btw Ik vond het toch ook fijner als je de loses zag.
Kijk eens terug naar het systeem van W3 daar had je een overzichtje hoeveel wins loses en de verhouding win/loses PER RAS en een TOTAAL overzicht.
Aan de hand daarvan kon je zien wel ras je het beste lag.
Zoiets mogen ze meteen terug invoeren van mij.

[ Voor 20% gewijzigd door yasaka op 09-04-2011 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
  • Laatst online: 08-12-2023
Is Sc2gears volledig legaal voor blizzard ?
Is het pracktisch ? Of eerder tijdrovend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey allemaal,

kijk al langere tijd op dit forum voor allerlei dingen. Ik zag dat er een starcraft II forum was en ik dacht laat ik eens een account maken.

Ik speel zelf ook starcraft II. In league ben ik nu silver rank 1. Laatst gedemote door een rush van gold naar silver. Wordt de laatste tijd steeds gematched tegen top diamonds en steeds vaker master leagues.
Zou ik binnenkort weer gepromote kunnen worden?

edit: als iemand keer potje wil spelen laat het me dan weten. Ben altijd in voor 2v2's =D

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2011 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
yasaka schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 00:45:
Is Sc2gears volledig legaal voor blizzard ?
Ja, het veranderd niks aan SC2 o.i.d., het werkt enkel met de replay files

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
  • Laatst online: 12-09 06:12
Beste mensen, ik heb de laaste 4 a 5 pagina's door gelezen en kon het 1 2 3 niet vinden.

Blizzard heeft een 3tal mods uitgebracht: Aiur Chef, Left 2 Die en StarJeweled.
Nu mijn vraag, worden deze automatisch gedownload? en heeft iemand er al een gespeeld en is het wat?

Alvast bedankt. :D

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorkey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-04 11:30
zijn er al een tijdje die mods, staan gewoon bij join game, als featured.

Left 2 Die is wel grappig, is die ene single player missie, dat je snachts gezerged word, maar dan met zn 2en.
StarJeweled, is leuk voor een paar keer, vind ik.
Aiur Chef vondi k zelf niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
Floks schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 13:20:
Beste mensen, ik heb de laaste 4 a 5 pagina's door gelezen en kon het 1 2 3 niet vinden.

Blizzard heeft een 3tal mods uitgebracht: Aiur Chef, Left 2 Die en StarJeweled.
Nu mijn vraag, worden deze automatisch gedownload? en heeft iemand er al een gespeeld en is het wat?

Alvast bedankt. :D
op het moment dat je een game daarvoor joint wordt hij automagisch gedownload en kun je hem daarna ook solo spelen, mits de map dat ondersteund.
apNia schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 00:31:
We moeten eigenlijk echt eens een table opmaken in de startpost met SC2 namen met de GoT namen :)
Wie is bakkendepao bijvoorbeeld? :D
Er staat al een list in de TS, maar die is nou niet echt bijgehouden oid. Bakkendepoa is BTW de organistor van een tournooi geweest, namelijk Fishticks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
  • Laatst online: 12-09 06:12
super bedankt

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
Ik heb BTW nog een vraagje. Binnenkort houden een paar maten een LAN party en we willen SC2 gaan doen. Probleem is alleen dat ik de enige ben met SC2. Voor de rest hebben we guest passes nodig. Ik dacht dat Blizzard een demo had uit gegeven en dat hebben ze ook, maar daarmee kun je niet online. Nu is mijn vraag dus:

Wie heeft er nog een guest pass over? Ik heb er nog 4 nodig

Je kunt ze natuurlijk kopen op g2play.net, maar als ik ze zo zou kunnen krijgen, zou het nog beter zijn :)

edit: nog maar 2 te gaan.

Dank aan NLBrowncoat voor 2 passes _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Gropah op 09-04-2011 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
heb me nu toch definitief in Diamond gevestigd :D Voor de ladder reset stond ik een paar weken op #1 in Platinum maar nu ook de top10 van Diamond binnengedrongen :)
Ben nog benieuwd waar dit gaat eindigen, al denk ik zelf dat ik niet goed genoeg ben voor Master. Ik heb nou eindelijk door om tegen een Zerg expander het beste ook maar meteen zelf te expanden met sentries...Dat scheelt weer een paar losses aangezien ik te vaak voor 1 baseplay ging, wat natuurlijk meteen gg is als je de 1e battle verliest.
Gewoon vaak genoeg gepwnd worden, na een tijdje moet je haast wel door gaan krijgen wat te doen. Zoals bijv Blink gebruiken tegen Mutas/Roaches

[ Voor 12% gewijzigd door SuX DeLuXe op 09-04-2011 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 13:46
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 01:47:
hey allemaal,

kijk al langere tijd op dit forum voor allerlei dingen. Ik zag dat er een starcraft II forum was en ik dacht laat ik eens een account maken.

Ik speel zelf ook starcraft II. In league ben ik nu silver rank 1. Laatst gedemote door een rush van gold naar silver. Wordt de laatste tijd steeds gematched tegen top diamonds en steeds vaker master leagues.
Zou ik binnenkort weer gepromote kunnen worden?

edit: als iemand keer potje wil spelen laat het me dan weten. Ben altijd in voor 2v2's =D
Jij zit silver en je wordt tegen master geplaatst? Dan komt er zeer binnenkort een promotie aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurrowedLurker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 16:08
djengizz schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 18:32:
[...]

Als je username overeen komt met het ras wat je speelt dan vind ik dit één van de meest waardevolle zerg video collecties die ik tot nu toe heb gezien:
http://mrbitter.blip.tv/posts?view=archive&nsfw=dc

Niet allemaal beginners materiaal maar ook als beginner zul je een hele hoop waardevolle info oppikken. Overigens coached MrBitter ook vaak wat meer low level zergs waar je veel van kunt leren.
Zijn stream kun je hier vinden: http://www.justin.tv/mrbittertv
Thanks! Heb er al een aantal gekeken, en wat matches gespeeld, merk al meteen dat ik wat handige trucjes heb opgepakt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fist schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 16:15:
[...]

Jij zit silver en je wordt tegen master geplaatst? Dan komt er zeer binnenkort een promotie aan...
Ja dat dacht ik ook maar dat valt vies tegen. We worden steeds veel te hoog gematched. Wij silver hun dus diamond/platinum of master en dan staat er alsnog evenly matched. Zo verliezen we al onze punten en onze win ratio daalt echt heel erg sterk.

We worden nooit gematched tegen gold ofzo.. jammer.

Edit: Zou iemand een keer 2v2 met mij willen spelen om te kijken wat het niveau dan is?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister met Arslan (uit het GoT channel) Left 2 Die op brutal in 3-4 nachten uitgespeeld. wat was dat een klote werk :P heb nu wel de achievement, woot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Stel je gaat als zerg met een roach army tegen een protoss met 2-3 collosi, 2-3 immortals en voor de rest stalkers. Moet je dan eerst de collosi focussen of de immortals?
Pagina: 1 ... 26 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zie voor pro-gaming en toernooien ook: Starcraft 2 Pro-gaming & Toernooien.