Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
Over Bio van Terran, ik vind het meevallen. Zolang je maar Banelings hebt. Geen baneling nest = gg vs Terran, dat heb ik wel gemerkt. Engagen op creep (dus hard creep spreiden) is het beste. Eigenlijk het enige dat T dan effectief kan doen is kiezen om de marauders voor de marines te laten lopen. In dat geval moet je namelijk andersom flanken (banelings van achter, speedlings van voren).
ZvT is wel een mooie matchup met best veel mogelijkheden. Ik zie zelfs pros vaker Roaches gebruiken de laatste tijd. Alleen hydras, corruptors en ultras zijn slecht in die MU (ultras zijn altijd slecht trouwens).
ZvP is een ander verhaal. Toss heeft zoveel opties en je moet als zerg overal rekening mee houden. Even die proxypylon missen = leger in je basis of cannons

Verwijderd
Is het zo dan als de expansion uitkwam je weer opnieuw online begint met 5 placement matches en het apart staat van Wings of Liberty?Goldman schreef op maandag 04 april 2011 @ 13:50:
de broodlord voldoet ook wel aan die eis, de andere 2 alleen wat minder
en voor Heart of the Swarm, ik vermoed dat er gewoon units ge-add worden in MP, zoals de lurker?
Ik weet niet precies hoe dit zit met SC1 en BW.
Kan iemand dit duidelijker maken?
Aan de andere kant is het misschien ook wel een frisse start.
Wat is daar nou weer cheesy aan? Wil je dan dat ik netjes in mijn basis wacht tot jij je 4 warpgates + gatetech klaar hebt en me in 1x kapot rushed?SuX DeLuXe schreef op maandag 04 april 2011 @ 13:19:
[...]
hm bijna elke Diamond Terran probeert me te overrompelen met zo'n cheesy Marauder rush of soms zelfs proxy en dan Marine onlyLukt ze ook nog regelmatig aangezien een Terran scouten niet eenvoudig is. Ik stoor me aan dat ras, ik snap uberhaupt niet waarom Blizzard er niets aan gedaan heeft. Je ziet op pro niveau ook vaak dat een Terran bioball werkt tegen haast elke unit compo die de ander maakt. Kan gewoon echt niet..
Btw rofl @ dat filmpje. Maar verder ben ik dus de enige die Terran gruwelijk irritant vind? Ik win ook het liefste van een Terrangrrr
De enige manier om als T een beetje druk te kunnen zetten is door een 2 barracks Marauder rush te doen. En rushen kan je het niet eens noemen.. Je kan als terran amper je barracks eerder dan 12 food neerzetten, daarna moet ik nog eerst gas maken en een techlab neer zetten. Als ik aankom met mijn 1 marauder/1 marine en een scv. Heb jij al lang een zealot en stalker. Het gaat imho om een micro battle zo early.
Ja, wat wil je nou. BioBall of Mech?Jasper 99 schreef op maandag 04 april 2011 @ 15:11:
Nee klopt terran bioball is te effectief, het kan heel veel aan zelfs directe counters als je een paar vikings toevoegt of ghosts! Maarja je leert er mee omgaan heb er nu niet zo veel problemen meer mee. Mech terran dat is pas hard!
Punt is dat bij Terran je moeilijk tech tree's kan combineren en Mech heeeeeeeeel langzaam is. Wel eens gezien dat een Thor een movement speed heeft van 1.8?? Dat is zowat de langzaamste unit in het spel, alleen HT's zijn sneller..
[ Voor 21% gewijzigd door Wiebbe op 04-04-2011 15:58 ]
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Heb je hier een referentie van of een uitspraak van blizzard of is het speculatie? Ik weet namelijk nog niets over nieuwe PM units en dat het gescheiden wordt dus extra informatie zou ik ook wel leuk vinden om te lezen.Jasper 99 schreef op maandag 04 april 2011 @ 15:27:
Ja wings en LOTS is gescheiden, je zult niet cross kunnen spelen puur door de extra units / abilities / mechanics!
Verwijderd
Ik vind t eigenlijk jammer dat infestors nu bijna een hardcounter zijn tegen bio, als ik terran zou spelen zou ik t allemachtig prachtig vinden om mass bio te gaan, the pro way. Droppen, splitten, stimmen.. hmmm..
Carriers zijn zo slecht trouwens niet, ik heb ze in mn toss days nog aardig vaak gebruikt tegen zerk. Mass upgraded gateway units + void ray / carrier is zo gek nog niet. Helemaal als je er sentries en/of high templar bij gooit.
Battlecruisers heb ik geen idee van, in TvT lijken ze me wel aardig (ik heb wat replays gezien van tank marine + battlecruiser wat behoorlijk werkte).
Brood lords zijn prima zoals ze zijn, en moeten ook niet gebuffed worden. Hooguit een klein beetje speed en dan minder damage.
Ultralisk pathing mag wel wat aan gedaan worden, t is een hel om die dingen op t veld te krijgen en als je ze dan een voor een ziet sterven door marauders of stalkers komt er toch wel een traantje op je wang..
Hellions!!! ownen zo hard, je moet maar eens met blue flame hellions gaan harshen gewoon tank lines hebben + beetje marines, thors zijn pas later voor dikke dps! Maarja ik vind bio prima opzich, mech is veel moeilijker om tegen te spelen.Wiebbe schreef op maandag 04 april 2011 @ 15:48:
[...]
Wat is daar nou weer cheesy aan? Wil je dan dat ik netjes in mijn basis wacht tot jij je 4 warpgates + gatetech klaar hebt en me in 1x kapot rushed?
De enige manier om als T een beetje druk te kunnen zetten is door een 2 barracks Marauder rush te doen. En rushen kan je het niet eens noemen.. Je kan als terran amper je barracks eerder dan 12 food neerzetten, daarna moet ik nog eerst gas maken en een techlab neer zetten. Als ik aankom met mijn 1 marauder/1 marine en een scv. Heb jij al lang een zealot en stalker. Het gaat imho om een micro battle zo early.
[...]
Ja, wat wil je nou. BioBall of Mech?Veel keuze's heeft een Terran niet natuurlijk
Punt is dat bij Terran je moeilijk tech tree's kan combineren en Mech heeeeeeeeel langzaam is. Wel eens gezien dat een Thor een movement speed heeft van 1.8?? Dat is zowat de langzaamste unit in het spel, alleen HT's zijn sneller..
Officiele message van blizzard geweest en natuurlijk ook best logischShadowhawk00 schreef op maandag 04 april 2011 @ 15:58:
[...]
Heb je hier een referentie van of een uitspraak van blizzard of is het speculatie? Ik weet namelijk nog niets over nieuwe PM units en dat het gescheiden wordt dus extra informatie zou ik ook wel leuk vinden om te lezen.
Verwijderd
Oh haha een diamond protoss die dood gaat aan early marauder pushes. Dan weet ik al wat voor niveau het ishm bijna elke Diamond Terran probeert me te overrompelen met zo'n cheesy Marauder rush of soms zelfs proxy en dan Marine only Lukt ze ook nog regelmatig aangezien een Terran scouten niet eenvoudig is. Ik stoor me aan dat ras, ik snap uberhaupt niet waarom Blizzard er niets aan gedaan heeft. Je ziet op pro niveau ook vaak dat een Terran bioball werkt tegen haast elke unit compo die de ander maakt. Kan gewoon echt niet..
[ Voor 71% gewijzigd door PWM op 04-04-2011 21:06 ]
Verwijderd
Werkt die marauder rush nog dan? Zat net een youtube demo video te kijken maar daar stond dat het niet meer werkte vanwege een supply depot verandering oidSuX DeLuXe schreef op maandag 04 april 2011 @ 13:19:
[...]
hm bijna elke Diamond Terran probeert me te overrompelen met zo'n cheesy Marauder rush of soms zelfs proxy en dan Marine onlyLukt ze ook nog regelmatig aangezien een Terran scouten niet eenvoudig is. Ik stoor me aan dat ras, ik snap uberhaupt niet waarom Blizzard er niets aan gedaan heeft. Je ziet op pro niveau ook vaak dat een Terran bioball werkt tegen haast elke unit compo die de ander maakt. Kan gewoon echt niet..
Btw rofl @ dat filmpje. Maar verder ben ik dus de enige die Terran gruwelijk irritant vind? Ik win ook het liefste van een Terrangrrr
De Terran Battlecruisers zijn echt sterk sterk, ze eten ook fully upgraded thors zo op. Battlecruisers eten ook Carriers op. Battlecruisers zijn echter wel weer zwakker tegen units die al een stuk eerder vallen te massen.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
ik speel op het moment vs. zerg
Terran: Mech + Marines
Protoss: Standaard gateway + Collosi
Maak in het vervolg een TR aan als een reactie je niet bevaltVerwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 16:52:
knip
[...]
Oh haha een diamond protoss die dood gaat aan early marauder pushes. Dan weet ik al wat voor niveau het is90 procent van de protoss builds pwnen dat zo hard.
Terran is gewoon een NOOB NOOB NOOB ras, blijf gewoon bij m'n mening. Op wat voor idiote manieren ik al door een Terran ben afgemaakt dat is echt om te rollen van het lachen gewoon. Mass Banshee, mass Siege Tank, Bioball, het kan allemaal gewoon. Het kan gewoon allemaal. Of wat dacht je van een dual dropship lekker rallypoint zetten en laat de tegenstander alle micro/macro maar doen op 2 plekken tegelijk. of misschien een beetje mass Thor + workers aanval, kan zomaar werken. Of gewoon zo een aanval doen en al je workers meenemen als Terran zijnde...
Lachwekkend gewoon.
Ik weet ook wel dat ik sentry + zealot kan gaan en daarmee marauder only push kan rapen. Wat denk je dat ik diamond heb behaald door als een ubernoob te spelen of?
[ Voor 51% gewijzigd door PWM op 04-04-2011 21:08 ]
Verwijderd
jij hebt zeker ook geen mlg gezien, select richtte totale ravage aan (crossfire was de map geloof ik) en won uiteindelijk de game.Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 16:52:
Oh haha een diamond protoss die dood gaat aan early marauder pushes. Dan weet ik al wat voor niveau het is90 procent van de protoss builds pwnen dat zo hard.
[ Voor 75% gewijzigd door PWM op 04-04-2011 21:01 ]
[ Voor 100% gewijzigd door PWM op 04-04-2011 21:02 ]
Rofl @ Starcraft 2...
ipv dat ze alle cheese eens bannen en zorgen dat je niet eerst 5 potjes moet spelen voordat er 1 tussenzit die de moeite waard is..sorry maar kan er op 't moment ook niet meer van maken.
Soms zit je te spelen, heb je 't idee dat ze niet eens een "normaal" potje willen spelen...
In PvP gaan ze de helft van de tijd voor cheese, en dat heeft regelmatig succes. Doe 't zelf namelijk ook en werkt vaak zat, ook als de tegenstander het op tijd ziet kan het fail worden.
En ga het nou niet ontkennen, want iedereen is dat 4gaten nou een beetje zat denk ik.
[ Voor 94% gewijzigd door SuX DeLuXe op 04-04-2011 20:16 ]
Verwijderd
Verwijderd
ctrl your nerd rage. Don't hate the game... hate yourself.SuX DeLuXe schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:10:
PvP all about cannonrushing. Dual cannonrush ftw rofl.
Rofl @ Starcraft 2...
ipv dat ze alle cheese eens bannen
[edit] Heb het nu denk ik voor elkaar gekregen. Ik moest via de Terminal de rechten van de Downloader.app instellen. Hij is nu aan het downloaden.
[ Voor 33% gewijzigd door Reckoner op 04-04-2011 20:57 ]
Laat staan cntrl+F2 ofzo doen!
[ Voor 5% gewijzigd door roedie op 04-04-2011 20:49 ]
omdat het risico daar misschien iets te groot is om te gaan cheesen..Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:23:
Maar heeft dat niet te maken met hoe goed je in het spel bent? Ik ben zelf niet erg goed maar ik kijk wel veel partijen en ik zie op een profwedstrijd eigenlijk nooit iemand verliezen door een cheese strategie van de tegenstander.
Hoewel ik wel vaker cheese gezien heb, denk aan RootCatz. Maar die heeft dan soms weer geniale cheese in huis waar ik wel weer waardering voor kan opbrengen.
[ Voor 16% gewijzigd door SuX DeLuXe op 04-04-2011 21:20 ]
[ Voor 56% gewijzigd door Jasper 99 op 04-04-2011 21:30 ]
Verwijderd
Ik heb ook op zn tijd zulke buien, ik scheld op alles wat terran, protoss en zerg is. Ik kan het niet hebben dat mensen me verslaan met cheeses, en voor ik het weet kan ik het niet hebben dat mensen me verslaan met wat voor build dan ook. Meestal begint dit op een punt waar ik afwijk van de manier van spelen die ik gewend ben, vaak beinvloed door toernooien of recente verliezen. Ik verlies het vertrouwen in mn eigen build orders en strategien, waardoor het alleen maar erger wordt.SuX DeLuXe schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:10:
Rofl @ Starcraft 2...
Dit ligt aan jezelf.
Als je zo een bui hebt, kan je een aantal dingen doen:
- Na elke game een kwartiertje relaxen en daarna uitvoerig je replay bekijken, kijk vooral naar je eigen play, en niet zoveel naar je vijand. Als je eigen play sterk en solide is kan je elke cheese afhouden.
- Speel eens een paar games in custom tegen iemand die je kent, zodat je niet gaat ragen na een game te verliezen.
- Blijf bij 1 build per matchup, en zorg ervoor dat je deze door en door kent, zodat je precies weet waar het fout gaat.
- Ga hardlopen, fietsen, zwemmen, wat je maar wilt. In ieder geval een sport waar de uitslag niet uitmaakt. Door dit te doen kan je je mindset echt veranderen.
En natuurlijk kan het ook schelen om een tijdje geen StarCraft te spelen.
StarCraft is een game waar veel cheese voorkomt, je moet er mee leven. Ik heb er ook een hekel aan, maar het is nu eenmaal zo. Deze haat liefde verhouding zie ik wel vaker op de ladder.
edit: Je brengt naar voren dat terran elke unit compo kan, maar dit kan met toss en zerg ook.
GL
Ik begrijp je punt ja. Soms heb ik dit goed onder controle, soms verlies ik de eerste 2 potjes van de avond op een schandalig slechte manier. Zoals bijv je zet je zealot op "HOLD" en wat gebeurt er het regent Zerglings in je base. Huh maar ik had toch op hold gezet GVDVerwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:51:
[...]
Ik heb ook op zn tijd zulke buien, ik scheld op alles wat terran, protoss en zerg is. Ik kan het niet hebben dat mensen me verslaan met cheeses, en voor ik het weet kan ik het niet hebben dat mensen me verslaan met wat voor build dan ook. Meestal begint dit op een punt waar ik afwijk van de manier van spelen die ik gewend ben, vaak beinvloed door toernooien of recente verliezen. Ik verlies het vertrouwen in mn eigen build orders en strategien, waardoor het alleen maar erger wordt.
Dit ligt aan jezelf.
Als je zo een bui hebt, kan je een aantal dingen doen:
- Na elke game een kwartiertje relaxen en daarna uitvoerig je replay bekijken, kijk vooral naar je eigen play, en niet zoveel naar je vijand. Als je eigen play sterk en solide is kan je elke cheese afhouden.
- Speel eens een paar games in custom tegen iemand die je kent, zodat je niet gaat ragen na een game te verliezen.
- Blijf bij 1 build per matchup, en zorg ervoor dat je deze door en door kent, zodat je precies weet waar het fout gaat.
- Ga hardlopen, fietsen, zwemmen, wat je maar wilt. In ieder geval een sport waar de uitslag niet uitmaakt. Door dit te doen kan je je mindset echt veranderen.
En natuurlijk kan het ook schelen om een tijdje geen StarCraft te spelen.
StarCraft is een game waar veel cheese voorkomt, je moet er mee leven. Ik heb er ook een hekel aan, maar het is nu eenmaal zo. Deze haat liefde verhouding zie ik wel vaker op de ladder.
edit: Je brengt naar voren dat terran elke unit compo kan, maar dit kan met toss en zerg ook.
GL
Dat soort praktijken. En dan leave je, gaat je tegenstander je PM'en MUAHAHA NOOB OWNED
Je kent het wel.
Of beter spelen maarja ik ken het soms, heb het ook wel eens gehad als een bug hij bleef ook heel chill staan die zealot en toch rende alles er langs, nou toen was ik behoorlijk pissed
(en wat is de use van patrol nou? ik zie het alleen maar gebruikt worden voor het leuke effectje)
[ Voor 37% gewijzigd door apNia op 04-04-2011 23:05 ]
voorbeeld: je hebt 3 vikings in een driehoek formatie staan en er komt een vijandelijke viking aan.apNia schreef op maandag 04 april 2011 @ 23:04:
Ik begreep uit die video niet helemaal wat je aan die viking flower hebt eigenlijk.
de vijandeliijke viking en één van jou viking zullen tegelijk vuren en daarna pas je andere vikings.
met de 'flower' formatie trick heb je dus verschillende vikings op één positie, echt op elkaar, waardoor ze allemaal tegelijk vuren.
wat dus vaak resulteert in dat de vijand in één keer kapot gaat, soms zelfs zonder zelf een schot te lossen.
ik vond het eerlijk gezegd alleen maar handig in de custom game phantom mode, kon je als phantom lekker mass bc's staggen zonder dat ze het snel merkte.
waar is phantom mode trouwens gebleven sinds die nieuwe update?
Gebruiken jullie ook gewoon Dyyno voor je Justin.tv casts?
maar eigelijk nog even over die cannonrush...Soms is het onstopbaar. Als de tegenstander een redelijke worker amount heeft kan hij flink pylons/cannons spammen en ga dan maar eens met je probes al die dingen proberen neer te halen. Andersom heb ik ook vaak gewonnen door cannonrush, terwijl de tegenstander het toch op tijd gezien had. Wat kun je dan 't beste doen? Ik ga namelijk zelf ook vaak meteen voor een Forge als ik zie dat zij er een bouwen en dan maar cannondefend zodat hij niet verder kan komen.Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:26:
[...]
ctrl your nerd rage. Don't hate the game... hate yourself.
Zelfs als je 1 a 2 Stalkers hebt is het soms niet meer voldoende om het te stoppen.
[ Voor 5% gewijzigd door SuX DeLuXe op 05-04-2011 07:38 ]
Op aanraden van Guusie gebruik ik Xsplit. Nu nog helemaal gratis, later misschien niet meer? Aardig goede software, wel redelijk zwaar op mijn quadcore X4 amdtje..apNia schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 01:01:
Slightly offtopic, Justin.tv casters hier, welke software gebruiken jullie ervoor? Ik gebruik die Dyyno app die ze aanraden, maar die stelt me niet in staat viewers te laten switchen tussen de verschilllende resoluties, zoals ik bij andere casters wel vaak zie.
En anders "if you cant beat them join them" cheese zelf
Hoewel het natuurlijk heel irritant is als er iemand daarna het er gaan inwrijven. Als je verliest door cheese view the replay een aantal keer en bepaal wat je verkeerd ( anders ) had kunnen doen.
Alles is stopbaar, ook al is het soms hard werken. Wat voor mij helpt, is dat zodra ik een probe zie die niet de intentie heeft om te scouten meteen een SCV er achteraan te sturen. De seconde dat je ziet dat hij een Pylon neer knalt moet je daar op focussen (die ene SCV laat je achter die probe). Grootste issue waar ik mee zit, is het feit dat hij komt voordat ik mn ramp/ingang heb gescout.SuX DeLuXe schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 07:37:
maar eigelijk nog even over die cannonrush...Soms is het onstopbaar. Als de tegenstander een redelijke worker amount heeft kan hij flink pylons/cannons spammen en ga dan maar eens met je probes al die dingen proberen neer te halen. Andersom heb ik ook vaak gewonnen door cannonrush, terwijl de tegenstander het toch op tijd gezien had. Wat kun je dan 't beste doen? Ik ga namelijk zelf ook vaak meteen voor een Forge als ik zie dat zij er een bouwen en dan maar cannondefend zodat hij niet verder kan komen.
Zelfs als je 1 a 2 Stalkers hebt is het soms niet meer voldoende om het te stoppen.
Maargoed, je haat cheese maar gaat zelf wel cheesen. Iets met pot en ketel..
Ik gebruik XSplit. Gratis software, in beta, maar zeer volledig. In de toekomst wordt het heel misschien betaald, maar dat is het wel waard. Je kunt ongeveer alle resolutie's streamen en het is een alles in 1 programma, waardoor je bijv ook geen Flash media encoder hoeft te gebruiken.apNia schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 01:01:
Slightly offtopic, Justin.tv casters hier, welke software gebruiken jullie ervoor? Ik gebruik die Dyyno app die ze aanraden, maar die stelt me niet in staat viewers te laten switchen tussen de verschilllende resoluties, zoals ik bij andere casters wel vaak zie.
Nadeel is wel, dat bijvoorbeeld laatst de servers offline waren, waardoor je niet kon inloggen en dus ook niet kon streamen. Hopelijk gaan ze dit nog verbeteren, Heb zelf een verzoekje voor ingediend, dus we zullen zien.
@roedie
Dat telecast wirestream is nogal duur volgens mij? 450 dollar... Dat is mij net iets te veel voor iets wat ik niet zo vaak gebruik atm.
[ Voor 7% gewijzigd door Gropah op 05-04-2011 09:13 ]
Winnen door te cheesen kan even opluchten, maar leid je uiteindelijk niet tot betere niveau gamer.Shadowhawk00 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:05:
Over de cheese waar iedereen hier over klaagt, als je niet weet hoe het te counteren start een game tegen een verry hard/insane AI en ga die proberen te cheesen. Dat lukt je uiteindelijk wel maar voordat je dat lukt vind je wel een aantal oplossingen voor je probleem.
En anders "if you cant beat them join them" cheese zelf
Hoewel het natuurlijk heel irritant is als er iemand daarna het er gaan inwrijven. Als je verliest door cheese view the replay een aantal keer en bepaal wat je verkeerd ( anders ) had kunnen doen.
Jawel maar niet op de manier waarop je het verwachtDeX schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:15:
[...]
Winnen door te cheesen kan even opluchten, maar leid je uiteindelijk niet tot betere niveau gamer.
Als je last hebt van protos cannon rushes probeer zerg eens te spelen ideaal tegen cannon rushes. Hij kan gewoon niet in de buurt komen om je te mollen vanwege de creep en met een nydusje in zijn basis ( leuk dat er 40 cannons buiten je basis staan out of range maar die doen je eigenlijk niets ) en dag dag productie.
Je moet wel tegen het gescheld kunnen daarna dat zerg ibma is en dat een nydusworm voor noobs is enzo.
ja maar toch, ik heb ook wel eens van een Zerg gewonnen met cannonrush. Vooral omdat hij niet kan expanden, en een Zerg die niet kan expanden loopt sowieso al achter bij een Protoss...Shadowhawk00 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:32:
[...]
Jawel maar niet op de manier waarop je het verwacht, je gaat namelijk ook verliezen ondanks je cheese waardoor je kan zien hoe anderen je cheese counteren. Dus uiteindelijk leer je de cheese te counteren en wordt je daardoor beter.
Als je last hebt van protos cannon rushes probeer zerg eens te spelen ideaal tegen cannon rushes. Hij kan gewoon niet in de buurt komen om je te mollen vanwege de creep en met een nydusje in zijn basis ( leuk dat er 40 cannons buiten je basis staan out of range maar die doen je eigenlijk niets ) en dag dag productie.
Je moet wel tegen het gescheld kunnen daarna dat zerg ibma is en dat een nydusworm voor noobs is enzo.
En daarnaast een hele rits cannons voor z'n base krijgt een Zerg ook niet zo even weg. En ondertussen kun je zelf ook je eco doorbouwen terwijl hij heeft moeten investeren voor spine crawlers.
Maarja pot verwijt de ketel idd. Maar als ik zin heb in een lekker potje gamen en iemand gaat het even lekker verzieken, dan ga ik zelf inderdaad ook zieken. Als je zo eenvoudig een win kunt binnenslepen waar je normaal 4000 actions moet uitvoeren...
[ Voor 9% gewijzigd door SuX DeLuXe op 05-04-2011 09:43 ]
Volgens mij wel.... iedere ervaring is er 1.. en weten waar cheesers tegen aan lopen kwa irritante punten kan in je voordeel werken.DeX schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:15:
[...]
Winnen door te cheesen kan even opluchten, maar leid je uiteindelijk niet tot betere niveau gamer.
Om Starship troopers maar 'ns te quoten...
"To defeat the bug, we must understand the bug"
Ik heb een redelijk gemiddelde PC met een iets bovengemiddelde grafische kaart, zal die dat trekken op 1680x1050 (of 1440x900, zelfde verhouding maar dan iets kleiner). Of trekt ie echt veel van de kracht van je PC weg?Gropah schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:10:
[...]
Ik gebruik XSplit. Gratis software, in beta, maar zeer volledig. In de toekomst wordt het heel misschien betaald, maar dat is het wel waard. Je kunt ongeveer alle resolutie's streamen en het is een alles in 1 programma, waardoor je bijv ook geen Flash media encoder hoeft te gebruiken.
Nadeel is wel, dat bijvoorbeeld laatst de servers offline waren, waardoor je niet kon inloggen en dus ook niet kon streamen. Hopelijk gaan ze dit nog verbeteren, Heb zelf een verzoekje voor ingediend, dus we zullen zien.
en toch moet ik eerlijk toegeven dat ik FME fijner vind om te gebruiken je hebt gewoon veel meer tuning mogelijkhedenGropah schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:10:
[...]
Ik gebruik XSplit. Gratis software, in beta, maar zeer volledig. In de toekomst wordt het heel misschien betaald, maar dat is het wel waard. Je kunt ongeveer alle resolutie's streamen en het is een alles in 1 programma, waardoor je bijv ook geen Flash media encoder hoeft te gebruiken.
@roedie
Dat telecast wirestream is nogal duur volgens mij? 450 dollar... Dat is mij net iets te veel voor iets wat ik niet zo vaak gebruik atm.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Verwijderd
ik ben nieuw hier op de forums en wilde even mijn mening uiten op de vorige topics.
Als we het toch over cheesen hebben, elke chees is te stoppen. natuurlijk moet je ervaring hebben en dat doe je door vaak te verliezen van een chees, daarnaast moet je vaak replays van je zelf kijken en daarvan leren.
Wat mij heeft geholpen tegen cheesen is dat ik veel pro matches kijk en vaak ook naar casters kijk op youtube (bv Husky of Totalbiscuit). die geven vaak tips om een chees tegen te houden.
ik heb hierboven ook veel gelezen over canon rush, deze cheese is te stoppen door de worker te scouten, als je hebt gescout waar hij gaat beginnen met de canon rush en je ziet de eerste pylon gebouwd worden haal dan precies 4 workers daar naar toe en val de pylon aan. meeste gaan de fout in en vallen met AL hun workers aan en dat is heel erg nadelig voor je economie. blijk gewoon kalm val de pylon aan met 4 workers en blijf door bouwen in je basis.
ook een aanrader is de youtube serie when cheese fails, zie je hoe mensen falen die van plan waren om te cheesen. de casters geven hier ook vaak tips hoe je het beste het cheese kan tegen houden
Dan is de photon cannons aanvallen nog een stuk efficienter, maar je houdt hetzelfde probleem hij cancelled ze gewoon en zet nieuwe neer. Ik heb eigenlijk nog nooit echte counter voor protoss gevonden tegen cannon rush, terran en zerg lukt wel, protoss niet tenzij de cannon rusher iets heel stoms doet (zoals zijn probe dood laten gaan).
En when cheese fails zijn zoals de titel al zegt fails, niet zozeer dat de cheese niet kan werken, maar dat hij hilarisch slecht wordt uitgevoerd.
[ Voor 12% gewijzigd door Sissors op 05-04-2011 11:03 ]
ligt ook nog aan de manier waarop je ze bouwt. Als je de pylon/cannons zo bouwt dat er niet van elke kant kan worden aangevallen wordt het nog moeilijker. Maak er dan ff een dual cannonrush van met 2 probes. In het geval dat 1 poging failed, denkt de tegenstander vaak dat ie dat afgeslagen heeft. Als hij niet binnen een halve minuut doorheeft dat je ergens anders opnieuw begint te bouwen kan dat zijn verlies betekenenfurby-killer schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:03:
Met 4 workers een pylon aanvallen? Daarmee krijg je hem nooit kapot, en zelfs in het onwaarschijnlijke geval dat het lukt gaat hij gewoon een tweede maken en cancelled hij de eerste op het laatste moment.
Dan is de photon cannons aanvallen nog een stuk efficienter, maar je houdt hetzelfde probleem hij cancelled ze gewoon en zet nieuwe neer. Ik heb eigenlijk nog nooit echte counter voor protoss gevonden tegen cannon rush, terran en zerg lukt wel, protoss niet tenzij de cannon rusher iets heel stoms doet (zoals zijn probe dood laten gaan).
En when cheese fails zijn zoals de titel al zegt fails, niet zozeer dat de cheese niet kan werken, maar dat hij hilarisch slecht wordt uitgevoerd.
Verwijderd
voor protoss tegen cannon rush zou je moeten scouten, als je een forge ziet moet je er ook eentje bouwen, verder heb ik helaas niet veel met protoss gespeeld om een counter er van te weten
En waarom heeft een zerg spine crawlers nodig? Jou cannons komen toch niet in range dus gewoon rustig expanden als je het ziet een creep tumor plaatsen buiten range en lekker doorgaan. Mag jij lekker je cannons onderaan mijn ramp zetten zet ik wel een nydus in jou main waar je geen defence hebt omdat je veel cannons hebt gemaakt.SuX DeLuXe schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:41:
[...]
ja maar toch, ik heb ook wel eens van een Zerg gewonnen met cannonrush. Vooral omdat hij niet kan expanden, en een Zerg die niet kan expanden loopt sowieso al achter bij een Protoss...
En daarnaast een hele rits cannons voor z'n base krijgt een Zerg ook niet zo even weg. En ondertussen kun je zelf ook je eco doorbouwen terwijl hij heeft moeten investeren voor spine crawlers.
Zerg kan verdedigen omdat niemand op creep kan bouwen dus daarmee houd je de protos op afstand. Dat sommige zergs in paniek raken ( deed ik eerst ook ) en je cannons aanvallen is natuurlijk mooi maar een beter zerg zal of roaches techen of air/nydus en je gehele eco mollen.
Als ik als zerg een probe zie afhankelijk van de map negeer ik die meestal eerst, als hij met alle geweld een pylon in mijn basis wil zetten dan moet hij dat vooral doen, of het is een 4 gate rush en die pylon is tegen die tijd wel dood of het is een cannon rush en hij heeft niets in zijn basis staan. Veel mensen beginnen hun cannonrush ook niet voor je ramp maar ergens achteraf zodat je er niet eens last van hebt tijdens het aanvallen van zijn basis.
[ Voor 17% gewijzigd door Shadowhawk00 op 05-04-2011 11:27 ]
Gelukkig speel ik tegenwoordig random, dus weet een protoss nooit wat hij gaat cannon rushen.
de creep komt niet altijd zo uit dat je niet kunt bouwen dichtbij de minerals...Ligt volgens mij ook aan de map.Shadowhawk00 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:25:
[...]
En waarom heeft een zerg spine crawlers nodig? Jou cannons komen toch niet in range dus gewoon rustig expanden als je het ziet een creep tumor plaatsen buiten range en lekker doorgaan. Mag jij lekker je cannons onderaan mijn ramp zetten zet ik wel een nydus in jou main waar je geen defence hebt omdat je veel cannons hebt gemaakt.
Zerg kan verdedigen omdat niemand op creep kan bouwen dus daarmee houd je de protos op afstand. Dat sommige zergs in paniek raken ( deed ik eerst ook ) en je cannons aanvallen is natuurlijk mooi maar een beter zerg zal of roaches techen of air/nydus en je gehele eco mollen.
Als ik als zerg een probe zie afhankelijk van de map negeer ik die meestal eerst, als hij met alle geweld een pylon in mijn basis wil zetten dan moet hij dat vooral doen, of het is een 4 gate rush en die pylon is tegen die tijd wel dood of het is een cannon rush en hij heeft niets in zijn basis staan. Veel mensen beginnen hun cannonrush ook niet voor je ramp maar ergens achteraf zodat je er niet eens last van hebt tijdens het aanvallen van zijn basis.
En Nydus? Das Tier2 toch? Daarvoor moet je ook eerst upgraden etc. en ik kan ook pylons bouwen om m'n base te overzien. Al kan ik een spawningpool slopen...ook mooi meegenomen, of gas slopen. Ook als ik niet de minerals kan bereiken kan je tegen een Zerg succes hebben. Denk aan warpen, je pylons + cannons blijven daar staan dus je kunt snel Wargate gaan en 4 Stalkers naast je cannons.
[ Voor 8% gewijzigd door SuX DeLuXe op 05-04-2011 11:49 ]
FOR TEH SWARM!
Warhammer en PC games en lego
Maarja op lagere levels kunnen ze redelijk effectief zijn. Maar gewoon cool blijven als hij je langzaam aan het inwallen is zelf eventueel cannons bouwen en anders naar robo techen en met immortals die cannons weghalen als je een redelijk leger hebt, en micro move away als je shield weg is etc. Mensen die cannonrushen doen meestal niet targetten met cannons dus micro je units weg en terug als hun shield op is. Zo kan je effectief reageren en een easy victory binnen halen!
Maar in PvP moet je gewoon lekker 9 scouten. Tegen terran is cannon rush super in-effectief (slecht). Tegen zerg kan je alleen contains doen en die zijn zeker sterk als de zerg niet weet hoe hij moet reageren (en ja zelfs 3.6K master zergs weten dat vaak nog niet!)
Maar heb je perongeluk ook nog een replay (bij voorkeur youtube) van met 4 workers een cannon rush verdedigen door pylons aan te vallen, want ik geloof er geen drol van dat je een pylon op tijd neer hebt met 4 workers, laat staan dat je de rush stopt.
Sowieso zou ik zelf geen immortals gaan om cannons te verwijderen, zou eerder prism maken en daarmee probe ergens anders expansion laten beginnen, vervolgens of die prism gebruiken om units naar basis van tegenstander te warpen of void rays massen. Het maakt voor hem weinig uit qua kosten of je zijn cannons vernietigd of eromheen gaan, ze zijn sowieso nutteloos. Maar ze kapot gaan maken met immortals kost toch nog redelijk wat tijd, waar je niks mee opschiet. Zodra je colossi hebt kan je die dingen iig zo afschieten.
[ Voor 26% gewijzigd door Sissors op 05-04-2011 13:59 ]
Sja depends ik val ook altijd aan met 4 workers maar wel met marines die later komen erbij terwijl ik gewoon mijn army verder uitbouw maar met alleen 4 workersfurby-killer schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:56:
Maar heb je perongeluk ook nog een replay (bij voorkeur youtube) van met 4 workers een cannon rush verdedigen door pylons aan te vallen, want ik geloof er geen drol van dat je een pylon op tijd neer hebt met 4 workers, laat staan dat je de rush stopt.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Denk inderdaad dat 4 iets te weinig is om hem plat te krijgen. Maargoed, Terran kan nog redelijk makkelijk er mee omgaan door op te stijgen en er tussen uit te knijpenShadowBumble schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:03:
Sja depends ik val ook altijd aan met 4 workers maar wel met marines die later komen erbij terwijl ik gewoon mijn army verder uitbouw maar met alleen 4 workersdunno denk niet dat het je lukt
@ShadowBumble
Potje vanavond?
Ik zit op 1680*1050 met een X6 1050T, 4Gb ram en een HD 5850. Ik merk het echt wel als ik op native res ga streamen. Ik kan SC2 er nog net op extreme naast hebben, maar bij echte battles moet hij eigenlijk wel een standje lager.apNia schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 10:42:
[...]
Ik heb een redelijk gemiddelde PC met een iets bovengemiddelde grafische kaart, zal die dat trekken op 1680x1050 (of 1440x900, zelfde verhouding maar dan iets kleiner). Of trekt ie echt veel van de kracht van je PC weg?
Het gaat BTW niet alleen over CPU capaciteit, maar ook over uploadcapaciteit. Ik zit op 4Mbit (dus 500 KB/s) en dat is wel nodig wil je 1680*1050 streamen met goed geluid ernaast en dan ook nog even een skype gesprek.
Ik was van plan om een how-to stream filmpje te maken voor YT in het weekend, misschien heb je daar wat aan?
Ik vind het wel meevallen. Je kun in FME instellen welke output je wil, wat de bitrate moet zijn en wat de reso moet zijn voor vid. Je kunt precies hetzelfde instellen in XSplit. Daarnaast heb ik ook het gevoel dat Xsplit lichter is dan VHScrCap + FME. Daarnaast krijg ik de laatste combi niet werkende, maar Xsplit welShadowBumble schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 10:44:
[...]
en toch moet ik eerlijk toegeven dat ik FME fijner vind om te gebruiken je hebt gewoon veel meer tuning mogelijkheden
Verwijderd
Hier praten ze er over: YouTube: When Cheese Fails 101 Season 2 Episode 3[Maar heb je perongeluk ook nog een replay (bij voorkeur youtube) van met 4 workers een cannon rush verdedigen door pylons aan te vallen, want ik geloof er geen drol van dat je een pylon op tijd neer hebt met 4 workers, laat staan dat je de rush stopt.
Helaas faalt de terran er in om de eerste pylon the scouten maar als je goed oplet de 2e pylon gaat gewoon neer door 4 workers en ik had het niet over dat je een heel cannon rush kan stoppen met 4 workers maar dit is het beste optie dat je hebt want als je meer laat aanvallen tast je je economie te erg aan en dat geef je genoeg tijd om door te bouwen.
Maargoed, dan zitten 4 workers op Pylon 1.. ondertussen naait de Probe eruit en knalt Pylon 2 neer. Net voordat Pylon 1 sterft wordt die gecanceld en kunnen de 4 workers door naar Pylon 2.Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:12:
Helaas faalt de terran er in om de eerste pylon the scouten maar als je goed oplet de 2e pylon gaat gewoon neer door 4 workers en ik had het niet over dat je een heel cannon rush kan stoppen met 4 workers maar dit is het beste optie dat je hebt want als je meer laat aanvallen tast je je economie te erg aan en dat geef je genoeg tijd om door te bouwen.
Met wat pech ben je te laat en is die pylon er en worden er 2 cannons in gewarped en ben je de zak
Verwijderd
Dit kost hem tijd en minirals en dat is het doel ervan, misschien is het net genoeg om je eigen productie te starten.RaseriaN schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:19:
[...]
Maargoed, dan zitten 4 workers op Pylon 1.. ondertussen naait de Probe eruit en knalt Pylon 2 neer. Net voordat Pylon 1 sterft wordt die gecanceld en kunnen de 4 workers door naar Pylon 2.
Met wat pech ben je te laat en is die pylon er en worden er 2 cannons in gewarped en ben je de zak
ik zeg natuurlijk niet dat dit waterproof is maar het werkt voor mij
Ik kom er denk ik wel uit verder, ik ben zelf technisch, dus vogel het vanavond wel uitGropah schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:10:
[...]
Ik zit op 1680*1050 met een X6 1050T, 4Gb ram en een HD 5850. Ik merk het echt wel als ik op native res ga streamen. Ik kan SC2 er nog net op extreme naast hebben, maar bij echte battles moet hij eigenlijk wel een standje lager.
Het gaat BTW niet alleen over CPU capaciteit, maar ook over uploadcapaciteit. Ik zit op 4Mbit (dus 500 KB/s) en dat is wel nodig wil je 1680*1050 streamen met goed geluid ernaast en dan ook nog even een skype gesprek.
Ik was van plan om een how-to stream filmpje te maken voor YT in het weekend, misschien heb je daar wat aan?
Moet alleen ff kijken wat m'n PC en m'n verbinding trekken. Zal wel even wat testjes runnen. Misschien kunnen mensen hier dan ooit eens kijken en verklaren waarom ik in Godsnaam sinds de release al in de bronze league blijf hangen
Gamen op een laptop is best ok .... echt
Ik zou adviseren hem nog een keertje te kijken, er gebeurd namelijk exact wat ik als iets realitischere oplossing aandroeg dan pylon aan te vallen met 4 workers: cannon aanvallen. Het was namelijk helemaal geen tweede pylon maar een eerste photon.Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:12:
[...]
Hier praten ze er over: YouTube: When Cheese Fails 101 Season 2 Episode 3
En vervolgens laat hij duidelijk zien waarom terran er veel makkelijker mee overweg kunnen: wegvliegen, en wat altijd helpt: proxy barracks/gateway. Maar één ding wat er niet in voorkomt is met 4 workers een pylon neerhalen.
[ Voor 6% gewijzigd door apNia op 05-04-2011 14:38 ]
gewoon voor elke ras 1 build oefenen dat die goed zit. Denk dat dat al veel scheelt. Als je maar niet elke keer in de eerst 10min dood gaat heb je een goede basis om vanuit daar verder te gaan.apNia schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:38:
Hehehe ja Airdack ik gebruik hotkeys. Ik weet theoretisch denk ik bovengemiddeld veel voor een bronze leaguer. Ik kijk verschrikkelijk veel livestreams, heel veel Day9's. Theoretisch zit het wel goed. Het zit hem gewoon in m'n uitvoering. Misschien als m'n stream eens werkt vragen of wat Tweakers kunnen meekijken
Ik open iig sneller een video van web dan een sc2replay file. Leek me efficienter
Vooral ook omdat ik per game vaak wel weet wat ik fout doe, ik weet alleen niet wat ik over het algemeen fout doe.
[ Voor 17% gewijzigd door apNia op 05-04-2011 14:42 ]
Misschien moet ik mij echt heel erg gaan richten op 4-gaten, maar vind het zelf leuker om wat meer te varieren en me niet perse vast willen pinnen op 1 build. er is 1 volgorde die ik echt standaard doe;
9 pylon
13 gate
14 assimilator
16 pylon
17 assimilator
18 cyber (meteen als gateway klaar is in ieder geval)
21 gate
en dan ga ik meestal nog wat gateways met warpgate research
In "got" rondhangen op Battlenet kan veel goeds doen. Spreek eens met een paar mensen daar, en ga een paar potjes tegen elkaar trainen. Na afloop kun je met elkaar de game bespreken en weet je waar je zwakke kanten liggen en daar kun je op gaan oefenen vs AI of in andere Custom games. Zo ben ik in ieder geval een goed end opgeschoten; Spelen, praten, spelen, praten, spelen, praten and so on.apNia schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:38:
Hehehe ja Airdack ik gebruik hotkeys. Ik weet theoretisch denk ik bovengemiddeld veel voor een bronze leaguer. Ik speel al sinds vroeg in de public beta, en kijk verschrikkelijk veel livestreams, heel veel Day9's. Theoretisch zit het wel goed. Het zit hem gewoon in m'n uitvoering. Misschien als m'n stream eens werkt vragen of wat Tweakers kunnen meekijken
apNia schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:46:
Mja misschien dat wat meer gaan doen, ik zal tzt wel weer eens wat posten. Ik speel momenteel vaak een paar potjes per avond, en dan is 't afgelopen. Ik zit iig nowadays verreweg meer streams te kijken/fora af te struinen dan te SC2en
beide zeer herkenbaar. Probeer er verandering in te brengen, maar er zijn ook nog dingen zoals social life (wasda zullen sommige miss zeggen) en daarnaast vind ik day9 en grubby ook gewoon leuk om te kijken.apNia schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:44:
Ik heb exact die gedachtegang Guussie, ik wil me niet vastpinnen op EEN buildorder omdat ik in de longterm denk dat dat beter is voor je flexibiliteit.
Meestal een potje of 4 in de avond en dan ben ik weer te moe om verder te gaan, niet door SC2, maar gewoon door de lange dagen
DeXy.205apNia schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:46:
Mja misschien dat wat meer gaan doen, ik zal tzt wel weer eens wat posten. Ik speel momenteel vaak een paar potjes per avond, en dan is 't afgelopen. Ik zit iig nowadays verreweg meer streams te kijken/fora af te struinen dan te SC2en
Als je me add, gaan we snel een paar potjes trainen. Indien nodig kunnen we daar ook bij Skypen.
Als je kijkt wat je longterm beste rating oplevert kom je verbazingwekkend ver met één BO uit je hoofd leren en als een drone afwerken. Zelf vind ik dan echter dat je het strategie gedeelte van een strategie spel mist (en ik blijf het jammer vinden dat die standaard BOs zo verrekte effectief zijn, zelfs als ik exact weet welke hij doet is het hardstikke lastig vaak om het te counteren, vooral jammer dat ondertussen de standaard zerg BO niet meer verslagen kan worden met zealot rush).apNia schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:44:
Ik heb exact die gedachtegang Guussie, ik wil me niet vastpinnen op EEN buildorder omdat ik in de longterm denk dat dat beter is voor je flexibiliteit.
Moet toegeven dat ik al 2 maanden ofzo geen 1v1 heb gespeeld (beetje verslaafd aan SOTIS op het moment), maar dit is de reden waarom ik eigenlijk nooit replays bekijk van pro's ofzo, ik speel liever dan dat ik kijk hoe andere spelen. Heb er wel diamond mee gehaald, en dat ondanks dat ik continue supply blocked ben, mijn micro niet echt goed is en ik geen standaard BOs volgIk zit iig nowadays verreweg meer streams te kijken/fora af te struinen dan te SC2en
Stap 1 join got channel.apNia schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:38:
Hehehe ja Airdack ik gebruik hotkeys. Ik weet theoretisch denk ik bovengemiddeld veel voor een bronze leaguer. Ik speel al sinds vroeg in de public beta, en kijk verschrikkelijk veel livestreams, heel veel Day9's. Theoretisch zit het wel goed. Het zit hem gewoon in m'n uitvoering. Misschien als m'n stream eens werkt vragen of wat Tweakers kunnen meekijken
Stap 2 of iemand tegen je wilt spelen
Stap 3 vraag om obs en probeer ze allemaal een plaatsje te geven in je game ( ja 10+ observers is geen uitzondering )
Stap 4 speel game
Stap 5 lees de feedback en stel er vragen over in got channel.
Trouwens vergeten dat YABOT (in custom games) ook een leuke manier is op een build order te tester/trainen.Shadowhawk00 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:56:
[...]
Stap 1 join got channel.
Stap 2 of iemand tegen je wilt spelen
Stap 3 vraag om obs en probeer ze allemaal een plaatsje te geven in je game ( ja 10+ observers is geen uitzondering )
Stap 4 speel game
Stap 5 lees de feedback en stel er vragen over in got channel.
Waarom quote ik?
[ Voor 3% gewijzigd door DeX op 05-04-2011 14:57 ]
die standaard tactieken zijn ook ooit bedacht. Ze zijn juist zo bedacht dat ze efficient waren. Ze zijn er voor gemaakt.
BTW @ hotkey discussion
Ik wou dat ik in BW had mee gedaan, daar was nog de discussie of hotkeys wel nodig waren
Ik zou me niet zo zeer op de food vast pinnen maar wanneer je er geld voor hebt. En in het juiste moment units bouwen en de juiste units.Gropah schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:43:
Ik gebruik hotkeys. Ik kijk erg veel matches en streams (day9 en Grubby) Toch zit ik nog in bronze. laatste 15 matches ongeveer: 2 verloren 3 win streak 2 verloren 5 winsteak 3 verloren.
Misschien moet ik mij echt heel erg gaan richten op 4-gaten, maar vind het zelf leuker om wat meer te varieren en me niet perse vast willen pinnen op 1 build. er is 1 volgorde die ik echt standaard doe;
9 pylon
13 gate
14 assimilator
16 pylon
17 assimilator
18 cyber (meteen als gateway klaar is in ieder geval)
21 gate
en dan ga ik meestal nog wat gateways met warpgate research
ben ook maar bronze hoor maar ik kijk de laatste tijd met VTDesrow mee als hij coaching geeft. Komen af en toe toch handige tips voorbij.
Maar 3gate robo expand is een goed begin om vanuit daar verder te gaan. tegen toss zou ik altijd 4gate proberen te verdedigen en dan expand
Over niet vast willen pinnen op 1 build. Beter 1 build perfect dan 4 half. Als je moet na denken over de volgorde of als je even niet weet hoe je verder moet ben je eigenlijk al dood.
[ Voor 10% gewijzigd door matty___ op 05-04-2011 15:20 ]
9 pylon // 12 gateway // 14 asimilator // 17 Cybernetics // 17 pylon // 18 assimi // 18 zealot // 20 gate // 24 gate // 25 pylon // 26 gate // --> units en win
Tevens de build die door meeste pro's en casters gebruikt wordt.
Het is een standaard 4 gate die super effectief is in early tot mid game.
Zowiezo is deze goed uit te breiden of aan te passen, aangezien je halverwegen toch scout kun je altijd voor een robo oid gaan
Het mooie aan deze build is dus ze constante stroom van ECO wat perfect aansluit op de 4 warp gates.
Als je 30 seconden op zou sparen dus 1 hele warp geen units maakt heb je genoeg voor een expo.
Hij is dus ideaal voor iedere protos speler en ook een must, want het is de basis.
9/10 keer gebruik ik een forge expand als ik er voor ga, dat is via een pylon bij je ramp forgen en gaten tot je nexus, een soort van wall off zegmaar
[ Voor 59% gewijzigd door Arnevld op 05-04-2011 16:30 . Reden: aanvulling ]
Werkt dit ook tegen die "bleeeeep" terrans die met een stell marauders+concusive shells komen rushen?
en naar themac,
Het hele idee hier achter is dat je rond de 5/6 min zo veel units warpt dat je je tegenstander kan facerollen.
Je zit kort ervoor even zonder, maar de building placement met die ene zealot zal voldoende zijn.
Gewoon zorgen dat je 1e warp een sentry is om je ramp te shielden
Daarna is het gewoon stalker zealot sentry voor een goede mix counter je alles.
Dubbel forge bij je expo is ook nice voor dikke upgrades
[ Voor 79% gewijzigd door Arnevld op 05-04-2011 16:33 ]
Dit is tevens een goed voorbeel van de build, alhoewel hij op wat puntjes kan varrieren.
Maar de basis blijft het zelfde, en daarop kun je nog researchen voor hallucination, maak je een phoenix om mee te scouten door die skill te gebruiken en voila
Hallucination bij een 4-gate? Lijkt me nogal vreemd aangezien je na het researchen van warpgate al met je leger voor zijn deur staat. Dan wil je de sentry`s energy alleen maar gebruiken voor force fields en guardian shield.Arnevld schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:35:
YouTube: The Trusty 4 Gate - Protoss StarCraft 2 Tutorial
Dit is tevens een goed voorbeel van de build, alhoewel hij op wat puntjes kan varrieren.
Maar de basis blijft het zelfde, en daarop kun je nog researchen voor hallucination, maak je een phoenix om mee te scouten door die skill te gebruiken en voila
Afaik wordt hallucination alleen gebruikt bij een 3-gate -> expand, waarbij je zoveel mogelijk sentry`s maakt om met force fields early aggression af te houden, en daar eventueel je energy gebruikt om met hallucination te scouten.
Afaik zitten de grootste afwijkingen in een 4gate waar je je chronoboost gebruikt, en het aantal gas dat je erbij gebruikt.
Is wat appart maar aan de andere kant, als je een leger hebt en je halucinate er wat units bij wordt het wel een heel scary push. Als je leger ineens 2x zo groot lijkt zal een tegenstander denk ik wel snel GG doen terwijl hij niet eens aangevallen wordt. Of nog erger tegen zerg 2 zealots en 8 illusions naar hem laten lopen dat worden pas veel units ipv dronesSpooof schreef op woensdag 06 april 2011 @ 09:21:
[...]
Hallucination bij een 4-gate? Lijkt me nogal vreemd aangezien je na het researchen van warpgate al met je leger voor zijn deur staat. Dan wil je de sentry`s energy alleen maar gebruiken voor force fields en guardian shield.
Afaik wordt hallucination alleen gebruikt bij een 3-gate -> expand, waarbij je zoveel mogelijk sentry`s maakt om met force fields early aggression af te houden, en daar eventueel je energy gebruikt om met hallucination te scouten.
Afaik zitten de grootste afwijkingen in een 4gate waar je je chronoboost gebruikt, en het aantal gas dat je erbij gebruikt.
Denk je echt dat je iemand GG als je na 10min met 6 collosi aan komt? Mag aannemen dat hij jou ook al lang heeft gescout.Shadowhawk00 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 09:53:
[...]
Is wat appart maar aan de andere kant, als je een leger hebt en je halucinate er wat units bij wordt het wel een heel scary push. Als je leger ineens 2x zo groot lijkt zal een tegenstander denk ik wel snel GG doen terwijl hij niet eens aangevallen wordt. Of nog erger tegen zerg 2 zealots en 8 illusions naar hem laten lopen dat worden pas veel units ipv drones
Het is alleen handig als je een push doet met echte collosi en je maakt er 2 bij zodat de kans dat een echte langer leeft iets groter is.
Dit topic is gesloten.
Zie voor pro-gaming en toernooien ook: Starcraft 2 Pro-gaming & Toernooien.