Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jasper 99 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 12:02:
wat voor toilets? Aangezien de archon toilet toch generfed is, wat is de use van black hole nu nog?
Stallen denk ik, waarvoor het volgens mij eigenlijk bedoeld was..
Je kan alsnog volgens mij de forcefield truuk doen, als ze er uit poppen, forcefields er omheen en AOE damage vreten maar.

[ Voor 36% gewijzigd door apNia op 28-03-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:22
forcefields worden al sinds heel lang geleden geremoved als er een black hole is. Dat forcefielden was namelijk iets te imba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
(jarig!)
Arnevld schreef op maandag 28 maart 2011 @ 12:01:
Ik zie behoorlijk wat mothership toilets voorbij komen hoor Rodie83 :)
Dat waren er een paar, en zoals hierboven gezegd is het daar nu ook mee gedaan. Waarmee je je terecht kan afvragen wie nu nog motherships gaat gebruiken. Al zou het leuk zijn wat meer mass-recall tactieken te zien.

Maar dan nog steeds ze je gewoon verdacht weinig T3 units. Zowaar zie je bij zerg ze het nog het meest in de vorm van broodlords. Maar carriers, BC's en ultra's schijnen door afwezigheid in het pro-circuit. Vind ik wel jammer. Ik ga ervanuit dat die spelers verdacht goed weten wat ze doen en schijnbaar zijn die units gewoon niet geschikt genoeg om (vaak) te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 20:12

Valkyre

Kitesurf FTW!

Als Protoss zijnde moet ik zeggen dat Carriers met een zwikje Gateway + Phoenixes toch wel erg sterk is :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:16
het probleem is ook van BC/Carriers dat de counter zo effectief is dat het gewoon niet leuk is.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Carriers zijn bijna nooit viable de tech route tijd en kosten zijn gewoon te veel, ik gebruik ze soms in lange macro games tegen terran, maarja als er dan 2 reactor starports gaan viking pompem zijn ze snel gecountered met een beetje proper micro. Maar er zijn vast wel toepassingen zoals carrier rushen etc, die ook in gsl zijn gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
(jarig!)
Goldman schreef op maandag 28 maart 2011 @ 12:28:
het probleem is ook van BC/Carriers dat de counter zo effectief is dat het gewoon niet leuk is.
Inderdaad. Dat vikings een rangevoordeel hebben op BC's bijvoorbeeld. Das nu met de speedupgrade iets minder een probleem geworden, maar als je ijzersterk bent in je micro kan je nog steeds met 2 vikings een legertje BC's counteren. Mits ze natuurlijk hun upgrade niet hebben gekregen. Maar met een ghost ben je dan ook al geholpen.

Edit: dat de counter zo verschrikkelijk sterk is vraagt imo om wat balansaanpassingen...

[ Voor 7% gewijzigd door rodie83 op 28-03-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-08 14:03
Ik heb alleen de eerste van Idra gezien, maar de protoss death ball walste zo over hem heen. Misschien had hij het niet zo ver moeten laten komen, maar was zijn compositie wel ideaal met zo veel corruptors. Corruptors doen zo weinig dps. Hij had geen hydra's in zijn army, die juist veel damage doen ondanks dat ze door de collossi zo in de pan gehakt kunnen worden. Toch was wat hydra ondersteuning zeker tegen de voidrays wel handig geweest denk ik. Wat jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
nou als je een leger bcs maakt of zelfs 1 of 2 , wil ik altijd 2 a 4 scvs met autorepair bij me hebben
heb je dit dan maken 1:2 vikings vs bc geen schijn van kans

tenzij je er een als ground unit maakt maar goed die is dan sne lingemaakt door je bc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roedie schreef op maandag 28 maart 2011 @ 12:48:
Ik heb alleen de eerste van Idra gezien, maar de protoss death ball walste zo over hem heen. Misschien had hij het niet zo ver moeten laten komen, maar was zijn compositie wel ideaal met zo veel corruptors. Corruptors doen zo weinig dps. Hij had geen hydra's in zijn army, die juist veel damage doen ondanks dat ze door de collossi zo in de pan gehakt kunnen worden. Toch was wat hydra ondersteuning zeker tegen de voidrays wel handig geweest denk ik. Wat jullie?
Nee hydra's verdwijnen echt vs collosus. Er is ook geen unit compositie bekend die void ray collosus stopt. Hij had hetzelfde als in game 2 moeten doen, maar dat vertrouwd er nog al op dat de protoss slecht verdedigt vs drops. Jammer dat hij door de map zo makkelijk een 3rd kon krijgen. PvZ is nu ook best zwaar protoss favored imo. Game 6 was ook typish. Eerst faked hij een 4 gate, dan expand die. En daarna 6 gate all in op een hele rare timing, daardoor scoutte idra weinig units, minder dan bij een 6 gate, dus maakte hji 7 drones. Want hij dacht dat de protoss zijn 3rd zou gaan pakken, voor weer die voidray/collosus ball. Mja hij ging all in :/ dus ging die dood door die drone round.

Ben blij dat ik geen zerg speel. Heb al moeite met alle all ins die toss kan doen tegen terran, maar ik kan tenminste scannen/reapers gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
rodie83 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 12:18:
[...]
Maar dan nog steeds ze je gewoon verdacht weinig T3 units. Zowaar zie je bij zerg ze het nog het meest in de vorm van broodlords. Maar carriers, BC's en ultra's schijnen door afwezigheid in het pro-circuit. Vind ik wel jammer. Ik ga ervanuit dat die spelers verdacht goed weten wat ze doen en schijnbaar zijn die units gewoon niet geschikt genoeg om (vaak) te gebruiken.
Is waarschijnlijk ook zo omdat broodlords voor zerg de enige unit zjin om een siege door te komen. Ultras zijn leuk maar weer mellee dus grote kans dat ze alleen maar in de weg gelopen worden door je andere dingen en dan in de pan gehakt worden ( en anders ook )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
valt mee er is veel dat zergs kunnen doen, ook de hydra roach corruptor wordt steeds beter tegen de void collosi en infestors zijn nu echt een stuk stuk beter! Ook zijn er heel sterke timing pushes die moeilijk zijn te stoppen voor toss, voor collosies kommen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasper 99 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 13:14:
valt mee er is veel dat zergs kunnen doen, ook de hydra roach corruptor wordt steeds beter tegen de void collosi en infestors zijn nu echt een stuk stuk beter! Ook zijn er heel sterke timing pushes die moeilijk zijn te stoppen voor toss, voor collosies kommen etc.
Die zijn echt niet moeilijk te stoppen voor goede toss. Alle allins kunnen gewoon gestopt worden oor forcefields, het is idd zo dat als je er een paa rmisplaats dat je meteen dood bent, maarja dat kunnen de pros wel. Hoe kan hydra roach corrupter nou beter worden vs void/collos.

Die game van idra was gespeeld op 1.2 jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Dit is natuurlijk wel moeilijk te stoppen afhankelijk van hoe goed de zerg is, zerg wordt niet gedominate in GSL door protoss, nu met patch 1.3 zal dat zeker niet meer het geval zijn. Die infestor buff is major tegen de void collosi ball.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedie
iets met veel queens dan, doet veel air dps over grote afstand tegen beide unit typen. Misschien met wat ultra's voor de collossi? Die grote units kun je met de queens ook makkelijk transfusen.

Zo iets is bij day9 ook al eens voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
brood lords + queens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
zoals ik al zei infestors! Ze zijn echt wel vet hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
infestor met die tijdelijke uitschakel functie(sorry ben naam kwijt) om de air units te stoppen
en die dan afmaken met jouw air en dan vol inzetten op collosies doet vrij goed

nadeel is vaak dat je collosies + stalkers , met name de stalkers in de weg zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
fungal growth, maarja met roach infestor corruptor kom je ver. want fungal doet ook 30% meer damage aan stalkers, alle units daar zijn armored, alleen zealots niet en die gaan dood tegen roaches. Infestors zijn echt het antwoord er moet alleen nog goed op geoefend worden voordat we het veel vaker gaan zien. Maar ik vind het een goede buff die blizzard heeft toegepast! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 20:24

Auredium

Informaticus Chaoticus

Probleem is dat er toch aardig wat gemicro-ed moet worden met infestors volgens mij. Aangezien ik een Terran only retard ben weet ik het niet zeker. Maar ik moet zeggen dat ik vooral het idee heb dat Blizzard niet blij was met het algemene Infestors gebruik.

Ik zag infestors bijna nooit en als ik ze dan zag dan was het 9 van de 10 kee enkel om mass infected marines eruit te gooien tegen air targets. Ik denk dat Blizzard het niet goed verdeeld vond omdat fungal te weinig werd gebruikt.

Verder juich ik de snellere pas van de Battle Cruisers wel toe. Ze waren zo extreem langzaam dat je nooit je bondgenoten op tijd kon helpen en dat je army pertinent uit hun neus tstond te vreten tot de cruisers er eindelijk waren.

Dat er goedkope counters zijn voor vrijwel alle zware wapens is logisch, als die goedkope coutners er niet waren zou iedereen proberen de rush te stoppen en direct naar de carrier of cruiser stage gaan en deze non-stop bouwen zonder unit veriatie te doen. Ik ben zelf al eens afgestraft voor mass cruiser en heb mass carriers bij Protoss meermaals hard afgestraft met mass vikings.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Range van fungal is een beetje het probleem. ze moeten zowat vooraan je leger staan tegen terrans of colossi. Niet echt een positie voor die beestjes want dat overleven ze meestal niet. Soort van heel duren minder effectieve baneling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelvk.
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-02 15:42
In mijn ogen heeft protoss nog steeds het voordeel in deze matchup. Zij blijven grotendeels de matchup sturen tenzij ze een fout maken die zerg kan erg kan afstraffen op het juiste moment.

Zerg heeft dan nog wel allins maar die zijn meestal wel makkelijker te scouten voor protoss.

Met name de warp ins blijven verschrikkelijk sterk. Grotere mappen hebben juist meer voordeel bij protoss dan bij zerg in mijn ervaring. Het is lastiger om te scouten en protoss kan makkelijker macro'en/turtlen/faken en toch nog dezelfde sterke pushes maken als op een kleine map.

Fungals/neural parasite zijn vele malen lastiger tegen protoss vanwege de forcefields/blink/colossus die gewoon even iets naar voren over hun eigen bal kunnen lopen en de infestors gewoon met target fire kan slopen als ze willen. Open ruimtes maken niet echt uit voor protoss als hij eenmaal genoeg forcefields kan spammen en een goede situatie voor hem kan creeren. Als je de eerste 200/200 push verpest tegen protoss als zerg dan is nog steeds waarschijnlijk instant loss, puur omdat je dan al je larva/gas verspilt aan corruptors/infestors. Vervolgens wordt je door mass gateway afgemaakt want met 12 gateways + chronoboost bouwt hij sneller zijn leger op dan zerg zijn larva omdat op verloop van tijd gaat en corrupters dan nutteloos zijn en infestors zonder energy zitten.

Ik moet nog wat rommelen met build orders/unit compositions/timings om infestors echt effectief te hebben in deze matchup, maar het grootste gedeelte van de protoss pushes komt voordat soort tech van pas komt. Protoss kan gewoon zerg een richting in kunnen forceren en slopen als dat niet op tijd gebeurd. Ik heb wel een aantal fungals op een protoss leger kunnen werpen en als het eenmaal lukt dan is het wel een spectakel om die bal eens voorgoed weggevaagd te kunnen krijgen zonder 300/200 army gedoe. :)

TwitchTV: Marcelvk | SCII, C&C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Ik denk dat je onderschat dat het voor protoss ook allemaal behoorlijk wat werk is, ik speel van beide kanten en ik vind PvZ niet speciaal super makkelijk, fungals zijn niet moeilijk te casten want de range is hoog genoeg, je moet gewoon een stuk of 6 infestors hebben in je main army dan kan je behoorlijk wat fungals casten. En echt niet dat er voor infestors al collosi's zijn, dat kan gewoon niet. Verder moet je bedenken dat protoss niet zoveel van de match bepaald als je denkt, veel zergs zullen nou eenmaal bijna ltijd naar roach/hydra/corruptor play neigen tegen toss, ik zelf gebruik DT en Phoenix harash, wat veel zergs niet aan zien komen maar ze kunnen er redelijk snel op reageren met een ovi saccen of overseer scouts etc. Het is niet alsof je als protoss begint met een collosi/sentry/void deathball de zerg moet gewoon pressuren. Maar vaak als een protoss niet pressured is hij ook gewoon dood tegen een goede zerg. Als je een zerg goed laat macro'en is het over. Er is dus veel te zeggen voor beide kanten van de matchup en okal speel je zerg en lijkt het soms heel moeilijk veel protossen denken er net zo over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
De day[9] funday monday van vandaag was echt epic, zeker een aanrader voor als je hem niet standaard volgt.

offtopic:
5! 5!

[ Voor 4% gewijzigd door dtech op 29-03-2011 05:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 17:09
al 2-3 dagen maintenance:
http://eu.battle.net/en/maintenance/
Je zou zeggen dat ze na paar dagen de problemen hebt opgelost 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Jasper 99 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 00:32:
Ik denk dat je onderschat dat het voor protoss ook allemaal behoorlijk wat werk is, ik speel van beide kanten en ik vind PvZ niet speciaal super makkelijk, fungals zijn niet moeilijk te casten want de range is hoog genoeg, je moet gewoon een stuk of 6 infestors hebben in je main army dan kan je behoorlijk wat fungals casten.
Die range is wel aardig ja vergeleken met een marine, alleen heeft een colossus veel groter range en met FF kom je dus gewoon niet in range als zerg. Maar terrans hebben dat probleem ook als er genoeg sentries zijn wordt het gewoon echt een ramp, je kan er effectief niets tegen doen je halve leger wordt gewoon afgemaakt en je kan niet terugtrekken of de andere helft erbij gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:04
Hoe kan ik zien hoeveel games ik heb gewonnen met Protoss? Ik speel soms protoss en soms terran. Maar volgens mij zit ik heel dichtbij een volgende portrait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 15:21
Bij je achievements kun je onder 'Quick Match' zien hoeveel games je hebt gewonnen met elk ras zolang je nog onder de 1000 wins zit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga naar je achievement toe voor protoss plaatjes en daar kan je het zien, 76/100 bijv staat er dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Shadowhawk00 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 08:19:
[...]

Die range is wel aardig ja vergeleken met een marine, alleen heeft een colossus veel groter range en met FF kom je dus gewoon niet in range als zerg. Maar terrans hebben dat probleem ook als er genoeg sentries zijn wordt het gewoon echt een ramp, je kan er effectief niets tegen doen je halve leger wordt gewoon afgemaakt en je kan niet terugtrekken of de andere helft erbij gebruiken.
Fungal growth heeft een range van 9 ja, dat is meer dan een marine ?? Maar dat is dus ook even veel als storm en aangezien je AOE hebt is het effectief een even grote range als die van Collosus (met range upgrade) en daarom is het forcefielden niet de speciaal anti, als je genoeg infestors hebt kan je makkelijk alle collosi vastzetten en een groot deel van de rest van de army. Dus nee FF maakt het niet onmogelijk wel moeilijker. Terrans moeten helemaal niet klagen over Forcefields, want die hebben zelf tanks vikkings en MM die allemaal range zijn. Tegen terran worden FF gebruikt om armies te splitsen en te arcen zodat zealots in range kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasper 99 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:10:
[...]

Fungal growth heeft een range van 9 ja, dat is meer dan een marine ?? Maar dat is dus ook even veel als storm en aangezien je AOE hebt is het effectief een even grote range als die van Collosus (met range upgrade) en daarom is het forcefielden niet de anti speciaal als je genoeg infestors hebt kan je makkelijk alle collosi vastzetten en een groot deel van de rest van de army. Dus nee FF maakt het niet onmogelijk wel moeilijker. Terrans moeten helemaal niet klagen over Forcefields, want die hebben zelf tanks vikkings en MM die allemaal range zijn. Tegen terran worden FF gebruikt om armies te splitsen en te arcen zodat zealots in range kunnen komen.
Dear lord, woordenkotsbrij much?

[ Voor 133% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2011 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:52:
[...]

Dear lord, woordenkotsbrij much?
Dear lord, heb je ook nog wat boeiends toe te voegen? Nee, zeg dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 16:37

RaseriaN

So much choices..

Jasper 99 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 14:29:
Nouja, een punt of komma her en der scheelt een hele hoop. Maakt het wat leesbaarder.
En insert het dyslexie argument maar alvast weer :/

@Ontopic
Laatste paar dagen weer druk aan het ladderen maar het lijkt alsof het nivo een stuk minder is nu de ladders op slot zijn. Kom ineens Gold en Plat tegen (zelf Silver) die behoorlijk simpel zijn om van te winnen.
Of ik ben zelf een stuk beter geworden, dat kan ook natuurlijk :Y)

Sinds die Day[9] daily over fun hebben ipv focussen van W/L speel ik beter en rustiger en dus ook effectiever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:55
Hmm. Ik heb precies het tegenovergestelde Raserian (ik ben een middelmatige plat). Ik vind tegenstanders net wat lastiger dan anders. Het werd voor mij dan ook het einde van een mooie 1v1 winningstreak. Daarna wel even een Z aangepakt met 3 gate blink om het goed te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasper 99 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 14:29:
[...]

Lees je posts even door voordat je op enter drukt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 22:46
He, das leuk. Avira geeft aan de StarCraft II.exe een virus bevat...
code:
1
2
3
Begin scan in 'D:\Program Files\StarCraft II\StarCraft II.exe'
D:\Program Files\StarCraft II\StarCraft II.exe
[DETECTION] Is the TR/Drop.Demekaf.A.40 Trojan

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midpitch
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-08 08:18
Ik wist niet dat je ook aan virussen verslaafd kon raken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Greater schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:01:
code:
1
2
3
Yep zelfde hier :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Starcraft2 kan best een deel hetzelfde hebben als een virus en dan wordt dat door je scanner opgepikt als zijnde een virus.

Maar yay eindelijk alle outmatched achievements gered, en allemaal als zerg ook nog.
Was wel even vechten maar het is me gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaseriaN schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 14:35:
[...]

Nouja, een punt of komma her en der scheelt een hele hoop. Maakt het wat leesbaarder.
En insert het dyslexie argument maar alvast weer :/

@Ontopic
Laatste paar dagen weer druk aan het ladderen maar het lijkt alsof het nivo een stuk minder is nu de ladders op slot zijn. Kom ineens Gold en Plat tegen (zelf Silver) die behoorlijk simpel zijn om van te winnen.
Of ik ben zelf een stuk beter geworden, dat kan ook natuurlijk :Y)

Sinds die Day\[9] daily over fun hebben ipv focussen van W/L speel ik beter en rustiger en dus ook effectiever!
Welk daily nr hebben we t hier over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@sjormajoor

ik denk nummer 269, getting into SC2. Gaat ook over het hebben van lol, waarom zou je het anders spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
The_Greater schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:01:
code:
1
2
3
Response van Avira :
Dear Sir or Madam,

Thank you for your email to Avira's virus lab.
Tracking number: INC00711182.

A listing of files alongside their results can be found below:

File ID Filename Size (Byte) Result
26087023 StarCraft II.exe 6.33 MB FALSE POSITIVE

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus een false positive ..

Op battle.net hebben ze serieuze issues. http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/2301633370

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouR
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:37
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:06:
Dus een false positive ..

Op battle.net hebben ze serieuze issues. http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/2301633370
hoezo zijn dat serieuze issues, gaat toch om hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouR schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:21:
[...]

hoezo zijn dat serieuze issues, gaat toch om hetzelfde?
Nou ja niet speficiek die link, maar sommigen kunnen zelfs de game niet meer opstarten. Ook sinds de nieuwe patch is de editor bij mensen corrupt, matchmaking (1vs1 en FFA duurt eeuwen) enz.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2011 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:23:
[...]

Nou ja niet speficiek die link, maar sommigen kunnen zelfs de game niet meer opstarten.
Zelfs niet meer de game opstarten? Vanwaar de zelfs? Dat is het geval voor iedereen met Avira, Dat is precies het effect van een false positive, bij mij start hij op twee computers ook niet meer hoor. Hij wordt meteen in quarantaine geplaatst (je kan hem er wel handmatig uithalen en laten negeren).

[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 29-03-2011 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
@furby-killer

dat kan misschien met avira, maar er zijn ook virusscanners die zich niet uit laten zetten en die dit soort dingen te streng aanpakken en hem eigenlijk meteen verwijderen....

Dan ben je dus het zogenaamde "bokje"

Maar het is natuurlijk wel kut voor de mensen die er last van hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-09 11:46

Neophyte808

Gadget inspector

Jasper 99 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 00:32:
Ik denk dat je onderschat dat het voor protoss ook allemaal behoorlijk wat werk is, ik speel van beide kanten en ik vind PvZ niet speciaal super makkelijk, fungals zijn niet moeilijk te casten want de range is hoog genoeg, je moet gewoon een stuk of 6 infestors hebben in je main army dan kan je behoorlijk wat fungals casten. En echt niet dat er voor infestors al collosi's zijn, dat kan gewoon niet. Verder moet je bedenken dat protoss niet zoveel van de match bepaald als je denkt, veel zergs zullen nou eenmaal bijna ltijd naar roach/hydra/corruptor play neigen tegen toss, ik zelf gebruik DT en Phoenix harash, wat veel zergs niet aan zien komen maar ze kunnen er redelijk snel op reageren met een ovi saccen of overseer scouts etc. Het is niet alsof je als protoss begint met een collosi/sentry/void deathball de zerg moet gewoon pressuren. Maar vaak als een protoss niet pressured is hij ook gewoon dood tegen een goede zerg. Als je een zerg goed laat macro'en is het over. Er is dus veel te zeggen voor beide kanten van de matchup en okal speel je zerg en lijkt het soms heel moeilijk veel protossen denken er net zo over.
Ik overwoog om Starcraft 2 te kopen, maar bovenstaand vakjargon heeft me flink afgeschrokken. Alle dikgedrukte woorden zijn voor mij een groot vraagteken :?. Werkelijk waar, hoe wil je nou niet online afgeslacht worden als je al die termen niet weet :S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neophyte808 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:43:
[...]

Ik overwoog om Starcraft 2 te kopen, maar bovenstaand vakjargon heeft me flink afgeschrokken. Alle dikgedrukte woorden zijn voor mij een groot vraagteken :?. Werkelijk waar, hoe wil je nou niet online afgeslacht worden als je al die termen niet weet :S?
Die termen zijn veelal units. Die leer je vanzelf wel kennen.

http://sc2armory.com/ hier .. wel usefull voor je.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2011 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 17:19

Contagio

Vullend

[...]

Ik lees zelf ook wel eens het topic voor WoW door, en daar wordt ook met termen gesmeten, waarna ik denk dit is niet te volgen!
Maar als je een beetje gamer bent, dan koop je het spel en ga je gewoon lekker spelen :)
Begin gewoon met de single player missie om wat meer te weten te komen over de units en het verhaal en dan komt de rest vanzelf wel.
Ze hebben 12 jaar aan SC II gewerkt, dus maak je geen zorgen dat je niet genoeg geholpen wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
-PvZ Protoss vs Zerg, matchup van 2 van de 3 rassen
-fungals, fungal growth voluit. ability van een unit van zerg die iedereen doet verlammen
-casten, gebruiken van ability
-infestors, de zerg unit die fungal growth kan casten, oa
-collosi, een unit van protoss die veel damage doet tegen veel units tegelijk
-roach/hydra/corruptor play, een mix van leger van roach (ranged unit puur voor grond gevechten) hydra (ranged unit die goed tegen air units is en corrupter(air unit die goed tegen air is)
-toss, afkorting voor protoss 1 van de 3 facties
-DT, unit van protoss die onzichtbaar is en veel damage doet, maar erg weinig hp heeft.
-Phoenix haras. Het aanvallen van een basis met phoenix (een air unit die alleen air kan aanvallen maar ook units de lucht in kan helpen) met als doel om zoveel mogelijk van de tegenstander zijn economie te vernietigen
-ovi saccen, oval sacs. Ability van de zerg overlord (unit die voor food (elke unit neemt food in) zorgt) waardoor de overlord units kan dragen
-overseer scouts, betere versie van overlord die oa sneller is. Scouten is verkennen van enemy base :P
-collosi/sentry/void deathball. Veel gebruikte term voor een leger bestaande uit de eerder genoemde collosi, sentry (unit met veel abilities) en void rays, een sterke air unit die zowel grond als lucht kan aanvallen en sterker wordt naarmate hij langer achter elkaar damage doet
-pressuren/pressured druk zetten om bijvoorbeeld iemand niet uit te laten breiden
-macro'en, veel actie's tegelijke tijd doen. in dit geval in een gevecht veel units apart van elkaar laten bewegen en abilities gebruiken
-matchup, wat voor match het is (PvZ, PvP (protoss vs protoss), ZvZ, ZvT(terran derde en laatste factie),TvT of PvT)

hopelijk heeft dat geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
[...]

Dat zijn gewoon units van een bepaald ras en wat spells die ze hebben, als je het spel eenmaal hebt dan heb je echt in 2-3 potjes door ( gewoon tegen een easy AI ) wat deze dingen zijn.
Pak voor de grap maar eens een kookboek als je dat voor de eerste keer ziet heb je ook zoiets van huh wat zijn dat voor dingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:19:
[...]

Lees je posts even door voordat je op enter drukt.
Ik wist niet dat alleen spelling nazi' s hier mochten praten, en ja ik gebruik me dyslexie argument!
Maar zal mischien soms een extra enter drukken maarja erg offtopic dit allemaal.

@neophyte mensen hebben het al uitgelegd maar maak je maar niet druk hoor! Alle niveau' s zijn welkom en worden goed gediend in starcraft 2 daarvoor heb je een speciale ladder! Ik raad je het spel wel aan is echt top :D Als je een beetje van strategy games houdt!

Verder wie gaat er allemaal hard spelen als de ladder wordt gereset? Ik ben genaaid vanaf morgen heb ik waarschijnlijk 2 weken geen internet :-( :( :-( :( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Jasper 99 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 21:58:
[...]

Ik wist niet dat alleen spelling nazi' s hier mochten praten, en ja ik gebruik me dyslexie argument!
Maar zal mischien soms een extra enter drukken maarja erg offtopic dit allemaal.
Hij is geen spelling en/of grammar nazi, jouw posts zijn gewoon veelal onleesbaar. Kijk een spelfout is prima zeker als je dyslexie hebt, maar dat is geen reden om niet een beetje op je formatting te letten.

Nemen mensen je ook gelijk een stuk sirieuzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Gropah schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:11:
-DT, unit van protoss die onzichtbaar is en veel damage doet, maar erg weinig hp heeft.
DT staat dus voor Dark Templar
-Phoenix haras. Het aanvallen van een basis met phoenix (een air unit die alleen air kan aanvallen maar ook units de lucht in kan helpen) met als doel om zoveel mogelijk van de tegenstander zijn economie te vernietigen
Harassen is dus het aanvallen van je tegenstander met als doel hem af te leiden en schade te doen (en schade=voorsdeel voor jou)
-ovi saccen, oval sacs. Ability van de zerg overlord (unit die voor food (elke unit neemt food in) zorgt) waardoor de overlord units kan dragen
Uhh ovi saccen betekent met een overlord je tegenstander zijn basis in vliegen (waar die 90% van de keren dood zal worden geschoten) zodat je alles kunt zien. Heeft niets met ventral sacs te maken
deathball
Kan slaan op een (grote) groep units die moeilijk te verslaan zijn. Slaat meestal op een protoss army aangezien die relatief sterk zijn in grote groepen, maar soms ook op Terran.
-macro'en, veel actie's tegelijke tijd doen. in dit geval in een gevecht veel units apart van elkaar laten bewegen en abilities gebruiken
Nee. Je hebt macro en micro.
Macro: het (goed) onderhouden van je economie (expansions maken, drones maken) en soms ook units, dus constant produceren uit je production buildings.
Micro: controle van individuele units. Hoeft niet eens veel tegelijk te zijn, simpelweg het naar achter halen van zwakke units is ook micro.

Op Teamliquid stond ook een tijd geleden een post met alle Starcraft lingo, zal even kijken of ik die kan vinden.

edit:

Niet degene die ik bedoelde, maar op de teamliquid wiki staat iig een heleboel.

[ Voor 4% gewijzigd door dtech op 30-03-2011 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ops

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dtech schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:11:
[...]

Nemen mensen je ook gelijk een stuk sirieuzer.
Deed je het er nou om of .. lmfao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Modbreak:Volgens mij gaat er iets hier niet helemaal goed.
1. Het is niet de bedoeling dat we anderen helemaal gaan afzeiken omdat hij/zij de spelling niet correct heeft of de zinnen niet bepaald juist maakt.
2. Er wordt wel enigszins verwacht dat users letten op hun taal/spellinggebruik zodat het leesbaar blijft op het forum.

Hoe dan ook zijn die ellenlange discussies over de spelling van iemand nogal kansloos. Eigenlijk zou ik het moeten trashen en documenteren maar daar heb ik totaal geen zin in zo vlak voor het slapen gaan.
Bij deze dus aub weer even normaal te doen en het ontopic te houden, gebeurt dit weer dan kunnen de betrokkenen een PM verwachten.

Nu dus weer over naar Starcraft 2.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
thx! Precies mijn gedachten!

Terug naar sc2, zijn er nog mensen die trainingspartners zoeken? Ik heb wel interesse om te trainen met wat high diamonds/masters! Of zitten jullie allemaal in de GoT channel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelvk.
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-02 15:42
Ik ben altijd bereid om voor matches/trainen/ladder. Volgens mij zijn er nog maar een paar mensen die ik nog niet op het chatchannel heb gezien.

Het "got" chatchannel is wel the-place-to-go voor matchmaking onder de GoT'ers. :)

TwitchTV: Marcelvk | SCII, C&C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
ah ok cool! Dan moet ik daar maar eens gaan hangen, zit nu altijd op teamliquid daar krijg je prima matches maar het lijkt me wel lachen met got mensen te spelen! :D Ik ga binnenkort maar eens in de channel hangen dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Weet iemand of vandaag season afgelopen is en de ladders geunlocked worden.
Laatste dagen had ik zoiets van hm numer 9 speelt niet veel nummer 10 kan me niet meer inhalen dus ik doe even lekker niets dan heb ik mijn top 8 medal :D

Overigens gold/plat spelers die willen oefenen ik wil wat meer gaan trainen, en ik hang altijd in got channel rond als ik tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Ik wil best wel sparring partner zijn ik ben hoog in de gold ladder en speel weinig 1v1 maar ik kan best wel een target dummy zijn voor sommige , als ik online ben hang ik zowiezo in het GOT.

Knoepert out!

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle ladders zijn gereset..weet niet of dat in europa ook zo is.. maar is een reden om weer actief te gaan spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 12:09

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 09:36:
Alle ladders zijn gereset..weet niet of dat in europa ook zo is.. maar is een reden om weer actief te gaan spelen :D
NA/SEA is gister gebeurt en vandaag is EU aan de beurt, gister ook een serieus lange winstreak gehad en de laatste match verloren maar hoop dat mijn plaatsing weer een stuk beter is met mijn placement match.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Als we een placement match krijgen ga ik lekker random spelen voorlopig. Kijken of dat een beetje gaat werken voor mijn ranking, maar goed ik ga ook voor de achievements en elke random win staat gelijk aan 2 wins voor een specifiek ras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shadowhawk00 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:01:
Als we een placement match krijgen ga ik lekker random spelen voorlopig. Kijken of dat een beetje gaat werken voor mijn ranking, maar goed ik ga ook voor de achievements en elke random win staat gelijk aan 2 wins voor een specifiek ras.
je weet dat je MMR dus niet gereset wordt he? (gezien je een van de actievere posters bent gok ik van wel, maar just in case)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Shadowhawk00 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:01:
je moet 1 placement match spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ladders zijn gereset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
apNia schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:28:
[...]

je weet dat je MMR dus niet gereset wordt he? (gezien je een van de actievere posters bent gok ik van wel, maar just in case)
Klopt maar ik wilde toch al random gaan spelen en dit leek me een goed moment. Net voor de ladder reset was niet zo handig ivm score in de divisie.
Ik heb een tijdje random gespeelt en ik bleef redelijk in mijn divisie hangen dus zo erg is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niks placement, t is gewoon een match om te kijken of je actief bent. Ik had gewonnen van een masters en ik kom zelf in diamond. T is puur de MMR, laat ik die nou net verpest hebben voor de reset ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
ik ben benieuwd hoelang ze de gegevens houden, kan nu 2 weken niet online ofzo als ik dan als niet actief wordt geclasificeerd ga ik wel huilen! Moet ik zeker weer 25 potjes spelen voordat ik in masters zit :P haha gaat best snel maar toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedie
25 potjes zijn 2 avonden toch :). Een beetje speed ladderen, direct nieuwe aanklikken als je uit de vorige komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
niet iedereen kan zo speedladderen. Ik zelf kan soms echt makkelijk een uur over een potje doen :P

Daarnaast heb ik ook geen zinom echt 7 uur achter elkaar SC2 te spelen. Heb gewoon af en toe een pauze nodig, anders wordt ik echt overspannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Pff ik ben echt een ladder hater :P ben na elke lose echt gewoon verdrietig, ga dan ook altijd spelen tot 1 lose. Als ik winstreaks heb schiet het nog wel op maar soms is het al na 2-3 potjes klaar! Win me eerste 2 eigenlijk altijd, maarja stel ik heb elk 3de potje een lose :P dan doe ik er toch nog 8-9 dagen over!
Maar we zullen zien! Iedereen succes met ladderen! En tot binnenkort op het GoT channel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:04
Ja hoor dit slaat nergens op. Die soort van placement match is niets!
Ik verlies bij 3on3 en zit in Platinum?! Mijn tegenstanders zijn allemaal high ranked gold!
Voorheen zat ik ook gewoon in goud.

Bij 4on4 win ik en zit ik opeens in Silver terwijl ik toch echt eerst in Gold zat!

Soort van Season 2. Gaat alleen om de puntjes blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je MMR is niet veranderd, dus dit was waarschijnlijk je nivo gewoon al.

1 placement is denk gewoon een manier om mensen een division te kunnen geven 1 voor 1, inplaats van dat iedereen al ingedeeld moet worden gelijk na de reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik ben net begonnen met wat serieuzer SCII te spelen, voorheen speelde ik alleen wat custom games met vrienden en snapte ik geen bal van wat ik deed, nu ben ik wat gaan kijken hoe het echt moet en met wat toeval is vandaag de ladder gereset. Resultaat voor vandaag tot nu toe: 6 games gespeeld 4 gewonnen en ben nu rond de top 10 van bronze.

Beetje meer oefenen en ik denk dat ik wel wat kan opklimmen in de ladders :)

Hoe snel kom je eigenlijk in de silver ranking als je games blijft winnen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2011 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 1 iemand in Masters gezien met 34 games played, dus zo snel kan het :-)

Maar er is niet iets van bij X wins promote je naar X toe, gewoon spelen en je merkt het vanzelf :P
Succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de ladder reset weer even sc2 opgepakt. Ben weer full on diamond.
4v4 3v3 duurde een paar matches.
2v2 1 lose > diamond
1v1 1 lose > diamond (voorheen plat)

De placement matches zijn iig totaal niet dezelfde als die je in het begin deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol je hebt verloren maar gaat toch naar diamond :P Je MMR zal wel erg veel meetellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:47:
Hoi ik ben net begonnen met wat serieuzer SCII te spelen, voorheen speelde ik alleen wat custom games met vrienden en snapte ik geen bal van wat ik deed, nu ben ik wat gaan kijken hoe het echt moet en met wat toeval is vandaag de ladder gereset. Resultaat voor vandaag tot nu toe: 6 games gespeeld 4 gewonnen en ben nu rond de top 10 van bronze.

Beetje meer oefenen en ik denk dat ik wel wat kan opklimmen in de ladders :)

Hoe snel kom je eigenlijk in de silver ranking als je games blijft winnen?
Het gaat niet om hoeveel je wint in het algemeen het gaat om hoe veel silver players je verslaat. Ik zie genoeg bronze players met 300+ wins maar als je steeds van de silver players blijft verliezen zul je nooit in een andere league komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
matty___ schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 14:44:
[...]

Het gaat niet om hoeveel je wint in het algemeen het gaat om hoe veel silver players je verslaat. Ik zie genoeg bronze players met 300+ wins maar als je steeds van de silver players blijft verliezen zul je nooit in een andere league komen.
Het zal ook gaan om je win/lose ration ( die je niet meer kan zien ) als je 40games op rij wint dan schiet je omhoog, win je er 1 en verlies je daartegen 2 games dan gaat het echt de andere kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Shadowhawk00 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:49:
[...]

Het zal ook gaan om je win/lose ration ( die je niet meer kan zien ) als je 40games op rij wint dan schiet je omhoog, win je er 1 en verlies je daartegen 2 games dan gaat het echt de andere kant op.
klopt maar je kunt altijd van bronze players winnen maar nooit van een zilver dan zul je ook nooit in een zilver league terecht komen is mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 17:42
matty___ schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 16:50:
[...]

klopt maar je kunt altijd van bronze players winnen maar nooit van een zilver dan zul je ook nooit in een zilver league terecht komen is mijn idee.
Dat heb ik nou ook, ik vind het voor geen meter kloppen die leagues...

Het vreemde is dat een vriend van mij op nr 1 in the bronze league stond en nog neit eens gepromoveerd werdt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
werdt? :+

op nr 1 in een league staan zegt heel weinig Iconlast.... het zegt eigenlijk vooral veel over hoeveel je speelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:55
Inderdaad. In elke league moet tenslotte iemand op nr1 staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-snp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-07 21:43
Net m'n placement match gedaan en zit weer in plat... yeah.. de queeste om in diamond te komen gaat verder!

Die ene placement match is inderdaad om te zorgen dat niet iedereen direct weer geplaatst wordt (dat zou het idee van een reset tegengaan). Valt me mee trouwens... ik heb het idee dat er nu minder mensen spelen dan in het begin (alle mensen die het om te proberen alleen in het begin gespeeld hebben zijn nu gestopt). Maar goed, misschien zit ik er wel gewoon naast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
net 3v3 gedaan, maar werd geplaatst in platinum.. terwijl we hiervoor gold waren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werd na mijn placement in gold 1v1 geplaatst, nu na 5 matches gepromote naar Platinum! Gaat lekker, al zat de promote voor season 2 er ook al wel aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuk, is ook niks de helft niet meer van over :)
SC2 units, anno 2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool, je bedoelt de rest gooien we in een expansion pack $$, vind de protos shields er wel veel cooler uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Hoop klachten over de ranking na de nieuwe placement. Je ranking ligt echt niet alleen aan die ene placement. Je MRR liep gewoon door afgelopen twee weken terwijl division gelocked waren. Als je nu promote/demote dan heeft dan vnl met de games te maken die je in de dagen/weken voor de reset speelde.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Ik zie slechts 1 v.d. 4 units niet in de huidige game, dat is toch niet zo raar? Tempest is duidelijk carrier geworden. En ze hebben alle drie een andere naam en misschien abilities. En één unit dat wel in SC1 (Scarab) zat maar niet in SC2, lijkt me niet dat ze dat er uit gehaald hebben om het later in een expansion te stoppen, al zullen ze misschien wel speelbaar zijn in de solo campaign.

Die shields zijn misschien wat te afleidend gebleken. Lijken wel veel op het immortal shield btw.

Bij eenzelfde soort video voor de zerg (wel een paar maanden later) zie je juist alleen units die wel er in zijn gebleven, uitgezonderd de Lurker (weer een SC1 unit)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=KdJIauWjE8s]

Terran zit zelfs allemaal in campaign, maar de diamondback niet in de multiplayer

[ Voor 52% gewijzigd door dtech op 31-03-2011 03:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dtech schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 03:06:
Ik zie slechts 1 v.d. 4 units niet in de huidige game, dat is toch niet zo raar? Tempest is duidelijk carrier geworden. En ze hebben alle drie een andere naam en misschien abilities. En één unit dat wel in SC1 (Scarab) zat maar niet in SC2, lijkt me niet dat ze dat er uit gehaald hebben om het later in een expansion te stoppen, al zullen ze misschien wel speelbaar zijn in de solo campaign.
Movable photon cannons. Tempest cariers die niet lijken op sc1 cariers inc schild animatie, void tanks, reapers met vlammenwerpers, reavers, dropships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Ach over een jaar of 2 zien we wel wat er in de expansion komt toch, blizzard kennende hoeven we die niet voor 2014 te verwachten :)

Over de ladder reset, ik denk zelf dat die placement match bedoelt is om de ladder actueel te houden, ik zag zelf dat in mijn leage als ik 4 weken niet speelde op de ladder dat ik nogsteeds dezelfde positie had. De inactive players zijn er nu uit maakt het misschien wat interresanter om in je leage te ranken.

Overigens gisteren 2 van de 4 potjes gewonnen/verloren en netjes op volgorde win-loss-win-loss dus ik denk dat ik vanavond weer een win ga krijgen :D

[ Voor 14% gewijzigd door Shadowhawk00 op 31-03-2011 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Uit een gelekte blizzard spread sheet bleek dat heart of the swarm voor 2011 of begin 2012 geplanned stond.
En q3 van 2011 diablo 3, en daar doen ze nu eerst het meest aan :)

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dtech schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 03:06:

Die shields zijn misschien wat te afleidend gebleken. Lijken wel veel op het immortal shield btw.

Bij eenzelfde soort video voor de zerg (wel een paar maanden later) zie je juist alleen units die wel er in zijn gebleven, uitgezonderd de Lurker (weer een SC1 unit)

[video]

Terran zit zelfs allemaal in campaign, maar de diamondback niet in de multiplayer
[video]
Ik vermoed trouwens dat die eerste units (Soul Hunters, die blauwe hovercraft achtige) de voorgangers waren van de Sentry. Die heeft in z'n development ook nogal wat veranderingen doorstaan. O.A. met lange slang achtige staart, en toen heette die de nullifier. De attack van de Soul Hunter deed me er een beetje aan denken.

Leuk om die andere units in je filmpje te zien. Als developer vind ik het altijd superleuk om te zien :)

Ook grappig stukje:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 14:23:
Sinds de ladder reset weer even sc2 opgepakt. Ben weer full on diamond.
4v4 3v3 duurde een paar matches.
2v2 1 lose > diamond
1v1 1 lose > diamond (voorheen plat)

De placement matches zijn iig totaal niet dezelfde als die je in het begin deed.
Zelfde had ik ook met 2v2
Zat in top silver. Na het eerste potje gespeeld te hebben kwam ik binnen op 99 bronze 2v2(WTF?).
Na 6tal potjes stond ik 1v1 silver.

Pagina: 1 ... 23 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zie voor pro-gaming en toernooien ook: Starcraft 2 Pro-gaming & Toernooien.