Je bent een lieverd Dricus :
Ik vind het ook geen vooruitgang... Ik hoopte juist op subtieler-maar-meer-informatie. Krijg hier een beetje botsauto's gevoel bij
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Je bent een lieverd Dricus :
Ja, en dan was het commentaar geweest dat de units nog aan het inwarpen zijn en dat de enemy ze kon snipen omdat ze niet verplaatsbaar waren. Het is gewoon een heel stuk eerlijker als alle casters ongeveer 50 seconde nodig hebben voordat ze bruikbaar zijn. Want geef toe, ineens 6 HT's inwarpen en een heel leger insta-stormen was behoorlijk sterk, zo niet te sterk.Jasper 99 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:05:
Die Nerf van de amulet is echt onzin, ze hadden prima warp in time kunnen verhogen van HT of eventueel zoals broodwar style dat het + total energy + 15 energy geeft, waardoor het dus niet instant Storm is, Nu gaan ghost MMM pushes weer 10x beter worden, aangezien het casten van emp ongeveer 100x makkelijker is. Wel hebben ze een emp mana drain nerf toegevoegt maarja ik weet niet of dit het verschil gaat maken, er worden zo 3 emp' s gecast, in die tijd doe je zelf mischien 3 storms, maar die zijn makkelijk te dodgen en zullen niet genoeg damage doen. Ik ben niet echt tevreden over deze nerf, Phoenix/Collosi play wordt nu weer veel aantrekkelijker tegen terran (zo blijft het dus in elke matchup lets race to Collosi).
Heeft niks met eerlijkheid te maken, het verschil is dat je ghosts en infestors ook al 10 minuten eerder of 15 minuten in de game hebt, Dus nee ik geef niks toe en die nerf is gewoon een stomme beslissing waardoor er nog meer collosi focus komt, eigenlijk wil blizzard gewoon stiekem voor protoss maar 1 unit hebben --> collosi ! Maarja zoals ik al zei ze hadden de upgrade kunnen aanpassen maar niet verwijderen dat slaat gewoon nergens op, sowieso als ze beginnen met verwijderen van stuff vind ik het onzin blijft er geen dieptegang meer over.RaseriaN schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:24:
[...]
Ja, en dan was het commentaar geweest dat de units nog aan het inwarpen zijn en dat de enemy ze kon snipen omdat ze niet verplaatsbaar waren. Het is gewoon een heel stuk eerlijker als alle casters ongeveer 50 seconde nodig hebben voordat ze bruikbaar zijn. Want geef toe, ineens 6 HT's inwarpen en een heel leger insta-stormen was behoorlijk sterk, zo niet te sterk.
Niet overdrijven he, infestors heb je als zerg ook niet zo snel en waar HT en ghosts nog iets tegen infestors kunnen doe hebben die laatste eigenlijk helemaal geen defence. Zeker als je direct voor high templar gaat kan je die vrij snel hebben.Jasper 99 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:34:
[...]
Heeft niks met eerlijkheid te maken, het verschil is dat je ghosts en infestors ook al 10 minuten eerder of 15 minuten in de game hebt, Dus nee ik geef niks toe en die nerf is gewoon een stomme beslissing waardoor er nog meer collosi focus komt, eigenlijk wil blizzard gewoon stiekem voor protoss maar 1 unit hebben --> collosi ! Maarja zoals ik al zei ze hadden de upgrade kunnen aanpassen maar niet verwijderen dat slaat gewoon nergens op, sowieso als ze beginnen met verwijderen van stuff vind ik het onzin blijft er geen dieptegang meer over.
Verwijderd
Ehm, nee?Shadowhawk00 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:46:
[...]
Niet overdrijven he, infestors heb je als zerg ook niet zo snel en waar HT en ghosts nog iets tegen infestors kunnen doe hebben die laatste eigenlijk helemaal geen defence. Zeker als je direct voor high templar gaat kan je die vrij snel hebben.
[ Voor 49% gewijzigd door Jasper 99 op 23-03-2011 15:11 ]
Behalve dan dat SC2 geen echte teirs kent zoals ze er waren in WC3.Jasper 99 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:11:
Het is simpel Ghosts en Infestors zijn tier 2, HT is tier 3
Beter gezegd 1 base HT is niet viable 2 base HT is zelfs niet echt goed 3 base dan kunnen de HT's echt gaan komen
En daar gaat de hele nerf nou net omShadowhawk00 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:28:
Overigens is het vrij grof om in 5 seconden units in te warpen die meteen een half leger kunnen mollen terwijl de andere races zoiets niet hebben. Blijkbaar was het gewoon te sterk en is het aangepast.
Verwijderd
Tuurlijk, daar ben ik het ook mee eens, maar je moet niet vergeten dat bij protoss de high templars als echte damage dealers gelden, terwijl ze bij zerg en terran meer support zijn. Wij als protoss hebben daarom deze units ook echt nodig, omdat onze gateway units gewoon erg zwak zijn (behalve misschien de zealots, maar dan moet je ook eerst +2 armor en charge hebben) Het feit dat we nu 45 seconden moeten wachten voordat we dus enige schade kunnen doen met high templars, plus het feit dat de techpath gewoon teringlang en hartstikke duur is, maakt het na patch 1.3 dat 90% van de toss dus voor colossus zullen gaan, en dat terwijl men juist liep te zaniken over dat colossus imba was...Shadowhawk00 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:28:
Overigens is het vrij grof om in 5 seconden units in te warpen die meteen een half leger kunnen mollen terwijl de andere races zoiets niet hebben. Blijkbaar was het gewoon te sterk en is het aangepast.
Verwijderd
lol dat had ik ook, zette het aan denk ewww eww doe die kermis uitapNia schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:24:
[...]
Je bent een lieverd Dricus :![]()
Ik vind het ook geen vooruitgang... Ik hoopte juist op subtieler-maar-meer-informatie. Krijg hier een beetje botsauto's gevoel bij
Storm doet 2x zoveel schade, 4x voor de patch. Ik zie niet hoe storm niet veel beter is.Jasper 99 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 16:10:
Infestors hebben een damage stun, das gewoon storm alleen dan kan je hem niet dodgen ik zie niet hoe dat veel slechter is ?
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
EMP is toch veel beter hoor, alleen al het gebruik is makkelijker. Het is zo goed als instant, kan je niet dodgen en heeft een grotere range dan storm. Daardoor het het gewoon makkelijker voor een terran om EMP te gebruiken dan voor een protoss om storm te casten. Meestal als ik high templar ga gaat de terran ook automatisch zwaarder gebruik maken van ghosts (zo zou ik het ook doen). op deze manier krijg je "bij wijze van spreken" 20 EMP's op je dak voor je nog maar 1 storm hebt gecast.dtech schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 16:57:
[...]
Storm doet 2x zoveel schade, 4x voor de patch. Ik zie niet hoe storm niet veel beter is.
En als ghost zo imba is als jij doet voorstellen, waarom zie je ze dan niet bij elke pro TvP gebruikt worden? Jij hebt het over cloacked ghosts van drie kanten met multiple EMPs terwijl het meestal 1 of 2 ghosts zijn om een EMP te doen voor het gevecht begint. (bovendien zijn HT's meestal een stukje achter de grote ball aan dus dat range argument vind ik ook een beetje onzin)
[ Voor 12% gewijzigd door Gropah op 23-03-2011 19:48 ]
En dan verwijt je mij dat ik niet weet waar ik het over heb. Starcraft 2 wiki's geven je ongelijk, ik zou zo'n uitspraak echt niet doen als ik het niet even had nagekeken...Jasper 99 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 17:29:
.... wat jij vindt maakt mij niet zoveel uit persoonlijk, storm doet niet 2x zoveel schade storm heeft max van 45 damage
Ik volg ongeveer 4 casters en kijk de GSL+TSL, en zie ze in misschien de helft van de PvT's (terwijl HT's zowel in PvT als PvZ erg sterk kunnen zijn) maar ik zal er eens op letten...In pro matches zie je bijna altijd ghosts, en ja cloack ghosts met emp's voor combat
nee, heeft ie bij daily 271 ofzoiets nog iets over gezegd waarom het er niet was gekomen.daanteb schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 17:51:
ik dacht trouwens dat day9 ooit weer een speciale daily zou maken (#200), is die er ooit gekomen?
Op welk level is puur mass roaches een viable endgame compo vs een multi base toss?Jasper 99 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 16:24:
Het feit dat mass roaches zelfs op high level play nogsteeds behoorlijk effectief is zegt genoeg over de unit, ze zijn gewoon nasty goedkoop 2 roaches voor 1 stalker is het eigenlijk, maar de upgrades van roaches geven +2 en die van stalkers +1 en daar gaat het fout.
Probleem is dat zelfs als je non stop units bouwt uit gateways je terran toch nooit kan 'bijhouden'. Protoss units zijn stukje duurder en in vergelijking eigenlijk ook zwakker. Daarom moet je als protoss redelijk snel naar Collosus of HT's gaan om er iets tegen te kunnen doen. MMM vs gateway loopt meestal af in het voordeel van de terran. tenzij je heel goede forcefields neer kan gooien of ver vooruit loopt in upgradesbadboyqxy schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:55:
neenee zo zeg ik het ook weer niet
ik zeg dat als je een terran army in de gaten houd
door het effiecienter en effectiever en en de kortere build tijd
je minder geld aan je army hoefd uit te geven (je moet dan wel wat reserveren)
maar je hoeft dus niet non stop units te bouwen als protoss terweil je bij terran dit wel moet doen
Nogmaals de vraag, welke league zit jij precies?badboyqxy schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:55:
neenee zo zeg ik het ook weer niet
ik zeg dat als je een terran army in de gaten houd
door het effiecienter en effectiever en en de kortere build tijd
je minder geld aan je army hoefd uit te geven (je moet dan wel wat reserveren)
maar je hoeft dus niet non stop units te bouwen als protoss terweil je bij terran dit wel moet doen
[ Voor 9% gewijzigd door Fist op 23-03-2011 22:59 ]
Die bars mogen idd met een schaal 1:5 verkleind worden.apNia schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:24:
[...]
Je bent een lieverd Dricus :![]()
In welke league? Uhm nouja 3.3-3.4K masters daar speel ik nu het meeste, en daar is mass roaches (lees niet alleen roaches) zeker goed, en ja met een paar voids lijkt dat wel makkelijk maarja komen er een paar hydra's bij etc etc, het is niet zo makkelijk altijd. Er zijn fucking sterke timing pushes van zergs die bijna niet te stoppen zijn zonder higher tech maarja dat staat los van HT. Maar wat ik zeg is niet ongefundeerde QQ ik denk dat ik er genoeg van begrijp om het maar zo te zeggen, het feit is dat meeste het niet zullen merken omdat ze toch niet HT's konden spelen want het vereist een stuk meer skill. En jij doet net alsof ik de stalker en de roach hetzelfde noem ik heb het gewoon even over prijs, stalkers zijn prima units ze schalen alleen niet zo goed in late game, teminste minder goed. En ja zeuren over stim concus is iets wat iedereen al sinds de beta doet, en nu pas net is de eerste "nerf" van een woooooping 30 seconde extra research time ! En ga alsjeblieft geen woorden in mijn mond leggen over dat alle units dezelfde stats moeten hebben, man je moet niet zo doorlullen. Maar de amulet nerf doet er best wat aan af, ze zijn gewoon te snel met shit verwijderen wat slechte keuzes zijn, zoals ik al zei was de nerf makkelijk toepasbaar op andere plekken. En niemand zat nou echt keihard te zeiken over amulet, tuurlijk het is best nasty maarja een emp als ze aan het warpen zijn is het al klaar.djengizz schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 22:13:
[...]
Op welk level is puur mass roaches een viable endgame compo vs een multi base toss?
Daarnaast is de +1 weapons een factor van de damage en ja, 16/10 wordt dan 2 en 10/10 is 1. Ook negeer je de bonus vs armored, de air attack, de range en de base speed maar even?
Roaches, Ghost, Stim en Concussive Shells imba en alle units moeten maar dezelfde stats krijgen en hun equivalent hebben bij de andere rassen? Daarnaast is storm nog steeds een sterke spell en de HT een fantastische caster. Daar doet de amulet nerf weinig aan af.
Een hoop slecht gefundeerde QQ over een patch die nog geen dag uit is en waarvan nog niemand kan zeggen wat de changes gaan brengen.
[ Voor 8% gewijzigd door Jasper 99 op 23-03-2011 23:43 ]
Nee, het gaat niet om jouw league.Jasper 99 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 23:41:
In welke league?
Dude, lees je eigen replies terug.En ga alsjeblieft geen woorden in mijn mond leggen over dat alle units dezelfde stats moeten hebben, man je moet niet zo doorlullen.
Ik zit in de hoogste league dus wat jij mij daar over verteld is een beetje raar(ik weet wat daar gebeurdt), en nee ik zit niet in de pro leagues dat zeg ik niet, maar mass roaches werkt dus wel en ik zeg dan niet niks anders maar de roach is de core van het leger, en je legt wel dingen in me mond want ook al vergelijk ik ze wil niet zeggen dat ik wil dat ze hetzelfde zijn, je snapt dat blijkbaar niet. De ghost infestor en HT zitten in het zelfde rijtje als units dus ze kunnen onderling vergeleken worden, maar je hoort mij niet zeggen dat ik wil dat de HT kan emp'en, zo is de marauder stalker en roach in hetzelfde rijtje units, en dan is een roach behoorlijk goed vergeleken een stalker in 1 on 1, al zal je mij niet horen zeggen dat ik liever wil dat ze stalkers niet meer air laten targetten en dan hetzelfde worden als de roach, dus ga dat alsjeblieft niet als argument tegen mij gebruiken, mag ik even vragen waar jij je wijsheid vandaan haalt? Welke league ben jij, daar ben ik wel benieuwd naar. Want je hebt overal wel duidelijk je mening over, maar of je het echt begrijpt dat is een tweede, er komt meer bij kijken als spell 1 is overpowered want dit en dit, nee er is ook micro en wat kan je er tegen doen, warp in was sterk, maar met goede emp's focus en dodges is het niet zo sterk als men het doet lijken. Ja als je al je units op 1 control groep hebt en je loopt ermee als een grote MM ball ja dan doet storm pijn, maarja laten we eerlijk zijn ze moeten niet balancen op lagere league players maar gewoon op de pro's. Ja er zijn zeker pro'' s geweest die soms wat te klagen hebben gehad over de HT en amulet, maarja het was een minderheid. Bij GSL zie je hoe het echt werkt en ik heb genoeg matches gezien waar ghost play HT play totally killde ook met de amulet en dat was het niet dat de protoss een slechtere speller was.djengizz schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 23:57:
[...]
Nee, het gaat niet om jouw league.
Ik bedoel dat op het hoogste level mass roach niet werkt in de endgame omdat dat hooguit een midgame compo is. FF's, AoE (Colo / storm), Air en Immortal (als reactie) zijn in de endgame veel te algemeen. Vandaar dat je vaker compo's als Roach, Hydra, Corrupter into BL ziet. Mass roach werkt gewoon niet goed zo laat in de game.
[...]
Dude, lees je eigen replies terug.
Je bent de hele tijd units aan het vergelijken als argumentatie, ik leg niks in je mond.
Verwijderd
Dus, als ik het goed begrijp is iedereen lager dan Masters een scrub en heeft totaal geen inzicht in het spel?
[ Voor 8% gewijzigd door RaseriaN op 24-03-2011 10:20 ]
En ja hoor, we hebben er weer een "ik speel in een hoge league, dus ik weet het beter" bij... Kunnen we dat a.u.b. achterwege laten en de discussie gewoon op argumenten voeren?Ik zit in de hoogste league dus wat jij mij daar over verteld is een beetje raar
Maar goed hij had ze natuurlijk eerder in kunnen warpen, protos was tot nu toe gewend dat ze HT kunnen inwarpen en dan meteen kunnen stormen. Daar zullen mensen hoe dan ook aan moeten wennen en er mee leren omgaan. Ik herinner me de reaper nerf ook nog waardood ze compleet zinloos zouden worden terwijl ik ze laatst in een tournooi gewoon gebruikt zag worden. Of de baracks aanpassing dat je een supply depot moest hebben, daardoor konden terrans zich helemaal niet meer beschermen tegen zerg of protos.apNia schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:34:
Jasper ik ben het met je eens grotendeels maar de toon is beetje onvriendelijk
Normaal is 't gezellige vriendelijke boel hier, probeer wel in gedachte te houden dat anderen ook een mening hebben, ook al zijn ze wellicht geen masters.
Hoe dan ook, ik zag gisteren Grubby tegen Terran spelen. En warpte maar HTs in, en ze waren nutteloos dus tenzij ze al tijdje bij z'n leger waren, had je er niks aan (derp). Maar ik zag dus gewoon dat hij gewoon gedwongen was om tegen de MMM ball Colossus te gaan. Een ander antwoord heb je midgame niet tegen zo'n ball. Blijf het beetje raar vinden.
Verwijderd
Als Zerg speler vind ik de amulet removal al vervelend, nu weet ik zeker dat t 100% colossi based armies zullen worden.. Dit moet gewoon niet zo zwaar generft worden.RaseriaN schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:19:
[...]
Dus, als ik het goed begrijp is iedereen lager dan Masters een scrub en heeft totaal geen inzicht in het spel?
Want, andere mogen geen mening hebben en moeten maar naar jou luisteren want je zit in Masters en hebt er verstand van?
Zal goed zijn dat je gelijk hebt, maar dat kan ook zonder zo hoog van de toren te blazen en zo elitair te zijn.
Discussies zijn goed enzo, maar niet als je ongefundeerd crap gaat spuien en je mening aan andere gaat opdringen.
Persoonlijk vind ik de HT nerf goed en de Stim nerf in principe ook, maargoed.. zoda er aan P units gerommeld wordt is het een hoop rant maar zodra T ook maar 1 nerf krijgt is het goed en had het meer moeten zijn.
Bedoel kijk naar TL.net, overal threads over de KA nerf, maar ik zie lang en breed niet zoveel threads over de Ghost, Bunker of Stim nerf.
Balans is niet hetzelfde als homogeniteit en dus heeft het vergelijken van stats erg weinig zin in een balans discussie.Jasper 99 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 00:18:
De ghost infestor en HT zitten in het zelfde rijtje als units dus ze kunnen onderling vergeleken worden...
Yup, leuke speelstijl is dat en ik ben er ook mee aan het experimenteren. Ik zie ook steeds meer top NA zergs hier mee experimenteren.Gorion3 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:42:
Nieuwe mass ling/bling stijl werkt erg goed tegen de protos deathballTot nu toe heel veel succes gehad (hoog diamond), je moet wel infestors gebruiken om ze grouped te houden, maar dan lach je je helemaal kapot
Verwijderd
Zoals ik gister al zei, heeft Protoss slechts twee units die echt veel schade doen, dat zijn de colossus en de high templar (de warpgate units zonder echt goede upgrades zijn gewoon bijna waardeloos)djengizz schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:29:
[...]
Wat Blizzard volgens mij probeert aan te pakken is de combo van instant warp-in en storm. De amulet change nu zorgt voor verminderde mobiliteit, minder defensieve opties en minder harass opties voor de HT. De vraag zou dan ook moeten zijn of deze veranderingen de basis rol van de HT veranderen tot een niveau dat hij onbruikbaar wordt (of ten minste een stuk minder bruikbaar). In mijn ogen kan dat alleen als er een tijd gespeeld is met de patch door de meest talentvolle, creatieve spelers met de hoogste skill level. Zij zijn namelijk in staat om de rol van de HT volledig te benutten en dit soort veranderingen op te vangen door andere builds, army compo's en nieuwe rolverdelingen toe te passen waardoor de basis rol behouden blijft of er nieuwe rollen gevonden worden voor de HT. Dan pas zal blijken of de nerf te groot is en of het het gewenste doel heeft.
Om maar een voorbeeld te geven: misschien verandert nu de rol van HT in PvZ wel meer naar support caster (feedback) afhankelijk van hoe de metagame in ZvP meer naar Infestor based builds gaat. Is dit goed, slecht, inbalanced, etc.? Dit is onmogelijk om te voorspellen voordat de beste spelers hier mee aan de gang gaan (en met alle respect, er is een super groot verschil tussen een low level master met weinig games of een top 200 speler die dit full-time doet).
En opnieuw, zou de vraag niet moeten zijn: kan de HT met de toegevoegde tijd voordat er gestormed kan worden die rol nog steeds vervullen als een high damage dealer? Natuurlijk veranderen er timings en mogelijkheden door zo'n change maar waardoor zou deze change nu precies die rol voor de HT veranderen? Ik zie het iig niet. Als het argument nu zou zijn dat hij niet meer de rol van harasser of anti-harasser kan vervullen dan zou ik het beter begrijpen (en dit is volgens mij ook precies de bedoeling van Blizzard).Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:52:
Zoals ik gister al zei, heeft Protoss slechts twee units die echt veel schade doen, dat zijn de colossus en de high templar (de warpgate units zonder echt goede upgrades zijn gewoon bijna waardeloos)
Doordat de high templar nu zo lang nodig heeft omdie schade te kunnen doen, zal die ook veel meer genegeerd worden
Verwijderd
Banelings: Force field.Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:52:
[...]
Zoals ik gister al zei, heeft Protoss slechts twee units die echt veel schade doen, dat zijn de colossus en de high templar (de warpgate units zonder echt goede upgrades zijn gewoon bijna waardeloos)
Doordat de high templar nu zo lang nodig heeft omdie schade te kunnen doen, zal die ook veel meer genegeerd worden
Stim nerf vind ik nou niet zo bijster interessant, alleen had 10-15 sec ipv 30 me beter geleken.
En vraagje aan de zerg spelers: hoe houden andere toss spelers ling/baneling + muta en/of ultra's tegen?
edit: WOW, die nieuwe battlecruiser speed
No offense maar heb je ooit een ultra door een FF zien lopen? FF verliest zijn kracht op het moment dat er ultra's bij komen, overwegend air kan hier helpen phoenix/voids en DT' s zijn heel nice tegen ultra's alleen banelings zijn minder lief tegen DT' s ! Maar inderdaad met immortal/zealots/phoenix/void en eventueel HT of Collosi moet het wel lukken in de juiste afstelling (en uiteraard FF' en wat nog te FF' en valt!)Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:26:
[...]
Banelings: Force field.
Muta: Stargate hebben voor zerg spire heeft
Ultra: Ooit een immortal in actie gezien?
Ach weet je we zullen het vanzelf zien, ik denk dat het defensive en harash van een HT een van de core dingen was wat de unit goed maakte en zijn absurd hoge tech + kosten kon goedmaken. Nu dat weg is zie ik mezelf minder snel maken en sneller voor de makkelijke weg gaan zoals collosi! Maar ik ga het vanzelf zien heb nog niet genoeg potjes gespeeld om echt te weten hoe groot de impact is!djengizz schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:25:
[...]
En opnieuw, zou de vraag niet moeten zijn: kan de HT met de toegevoegde tijd voordat er gestormed kan worden die rol nog steeds vervullen als een high damage dealer? Natuurlijk veranderen er timings en mogelijkheden door zo'n change maar waardoor zou deze change nu precies die rol voor de HT veranderen? Ik zie het iig niet. Als het argument nu zou zijn dat hij niet meer de rol van harasser of anti-harasser kan vervullen dan zou ik het beter begrijpen (en dit is volgens mij ook precies de bedoeling van Blizzard).
Als mensen vinden dat dit de rol is die de HT hoort te vervullen maar door het langer duren van storm hem helemaal niet meer maken snijden ze zich imo in hun eigen vingers. Beter zou zijn om binnen de door Blizzard gegeven parameters een manier te zoeken om de HT die rol te laten vervullen. Als dit onmogelijk blijkt en niet meer viable is geef ik je groot gelijk. Tot die tijd...
[ Voor 51% gewijzigd door Jasper 99 op 24-03-2011 13:32 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Wortelpudding op 24-03-2011 14:13 ]
Klopt het is wel zo, je moet nu meer plannen maar dat komt allemaal bovenop, waar ik vooral bang voor ben is de emp' s in je main army die je HT' s useless maken! vrooegaah kon je dan snel HT' s inwarpen om de damage nog te beperken, nu zul je nog meer safe moeten spelen met je HT' s. Maar zoals ik al zei ik hoef niet speciaal insta warp storm maar maak dan iets dat de amulet + extra mana geeft of +15 start mana, maar niet weghalen. En ja het zal nu wel anders worden met plannen etc, maar daarom wordt de collosus dus weer aantrekkelijker omdat hij makkelijker in gebruik is en al was. Maar time wil tellWortelpudding schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:12:
Maar zonder die amulet zijn HT's in theorie toch nog steeds goed voor harrass en defense? Natuurlijk niet meer als instant warp-storm type defense, maar wel als defense die je bij een kwetsbare expansion kunt parkeren. Beetje duur in vergelijking met een cannon, dat wel, maar ook veel effectiever dan een cannon, lijk me. Voor harrass zul je nu misschien eerder gaan voor een HT drop m.b.v. een Warp Prism dan bijv. een HT warp-in m.b.v. een Warp Prism.
Om HT's op die manier te kunnen blijven gebruiken zul je wellicht wat meer van tevoren moeten plannen dan eerder het geval was met het amulet. Maar het lijkt me dat dat (zéker op hoge niveaus) nou geen onoverkomelijk probleem is.
Ik ben geen Protoss speler, maar het bovenstaande lijkt mij toch niet heel onlogisch. Maar ik kan natuurlijk iets missen.
@Jasper: Je zou op z'n minst wat meer van alinea's gebruik kunnen maken, dat zou de boel er al een stuk leesbaarder op maken.
[ Voor 28% gewijzigd door Ruben0s op 24-03-2011 19:24 ]
zo'n 30-40 games is genoeg om in silver uit te komen vanaf mid diamond. (eigen ervaring)Shadowhawk00 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 08:49:
Je kan ook een potje of 50 gewoon direct surrender doen dan kom je na de lader reset / unlock vanzelf een stuk lager uit. Waarom je dat wil doen snap ik niet want zelfs als je een tijdje niet gespeelt hebt kan je er vrij snel inkomen door een paar potjes tegen de AI op te warmen zodat je de verschillen weer onder de knie krijgt.
Dus je wilde een hoop makkelijke wins ofzo? Ik zie niet in wat er grappig is aan een winstreak van 27 die je behaald hebt door te zorgen dat je te laag geranked wordtMuta schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 11:55:
[...]
zo'n 30-40 games is genoeg om in silver uit te komen vanaf mid diamond. (eigen ervaring)
had trouwens ook weer een winstreak van 27 games om terug te komen haha
[ Voor 16% gewijzigd door Sissors op 25-03-2011 11:59 ]
reden is niet van toevoegende waarde voor dit topicfurby-killer schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 11:59:
[...]
Dus je wilde een hoop makkelijke wins ofzo? Ik zie niet in wat er grappig is aan een winstreak van 27 die je behaald hebt door te zorgen dat je te laag geranked wordt
Verwijderd
En anders komen de moral zealots weer aan galopperen.Muta schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 12:01:
[...]
reden is niet van toevoegende waarde voor dit topic
Tjah, tis ook redelijk kansloos. Kom laten we een berg verliezen dan kan ik weer een hoop winnen en in een makkelijkere en/of fijnere league komen! En, ik kan lowlevels ook nog uitlachen! Wat een feestVerwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 13:42:
[...]
En anders komen de moral zealots weer aan galopperen.
[ Voor 88% gewijzigd door Jasper 99 op 25-03-2011 21:29 ]
Jasper 99 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 17:59:
ik lach lowlevels ook altijd uit das toch normaal ?
nee, ik zelf doe dat nooit vindt het persoonlijk boring om tegen lowlevels te spelen je wil toch wel een beetje tegenstand in het spel, en ik heb ook een smurf account voor me andere rassen daar kan ik al lowlevels bashen
~Step @ Mac Mini M4 2024 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
Dat was niet speciaal negatief bedoelt al komt het wel zo over, ik bedoelde dat ik niet van het laten we 40 keer verliezen zodat we tegen bronze mensen komen type ben. Ik vind dat je in het spel uitdaging moet hebben, en probeer zo'n goed mogelijke ratio te houden tegen mensen van mijn eigen skill. Mijn smurf account heb ik een ander ras, dus ja dan mag ik soms wel even bashen maar zal vanzelf ook wel weer goed komen, paar games bashen en je bent weer waar je hoort.
Mijn 1v1 is zilver.Gropah schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 23:42:
@step
dan doe jij het goed. Ben je dicht bij promo. BTW dat Diamond en Plat en jouw bronze is 1v1? want 2v2 heeft een andere rating en speelt ook anders.
~Step @ Mac Mini M4 2024 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
[ Voor 16% gewijzigd door Jasper 99 op 26-03-2011 12:32 ]
Diagnose Specialist Ford
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2011 22:00 ]
nice! flinke namen daar in de laatste rondesVerwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 18:58:
Tot de Semi Finals gekomen van de LLL CupVerloren van Prae.Riktan
Eerste game werd het gewoon een lange macro game waar weinig gebeurde en we elkaars drop counterde, hij deed het iets beter dan ik. Mijn eco/upgrades, etc waren beter. Uiteindelijk verloren omdat hij mijn ging slowpushen met nukes. Best nice gedaan. Geen idee hoe je dat moet stoppen. 2e game wilde ik proxy stargate, alles ging goed. Maar omdat ik een sukkel ben heb ik de scv naar mijn base teruggestuurd die mijn Starport bouwde. Hij zag met zijn hellion de scv en ging toen rond de map scouten, en heeft die toen de starport gekilled. Dat was wel GG zo'n beetje.
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
Nice, netjes.Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 18:58:
Tot de Semi Finals gekomen van de LLL CupVerloren van Prae.Riktan
Warhammer en PC games en lego
34,06kwp installatie, full electric
[ Voor 73% gewijzigd door Koenradus op 27-03-2011 15:20 ]
2.160kWp Zuid-West: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52262&sid=47507
Verwijderd
Zat net fargo stream te kijken en lijkt erop of B.net n bug heeft op t moment, Fargo heeft in ieder geval hetzelfde. Hij komt nu net Grubby tegen in 1 van de 2 cups waar hij in zit.Arnevld schreef op zondag 27 maart 2011 @ 15:10:
Ik heb een vaag probleem, me quick match scherm blijft leeg, kan geen league kiezen en geen race
eu.battle.net en www.starcraft2.com zijn ook beide " offline " wegens maintenanceGropah schreef op zondag 27 maart 2011 @ 16:34:
Ik had ook het rare probleem dat ik ineens uit GoT channel werd gegooid en kon hem ook niet meer rejoinen. Niet normaal gewoon. Hopelijk komt er snel een patch voor.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
[ Voor 157% gewijzigd door Jasper 99 op 28-03-2011 12:02 ]
Dit topic is gesloten.
![]()