Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je bent een lieverd Dricus : O+
Ik vind het ook geen vooruitgang... Ik hoopte juist op subtieler-maar-meer-informatie. Krijg hier een beetje botsauto's gevoel bij :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 16:37

RaseriaN

So much choices..

Jasper 99 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:05:
Die Nerf van de amulet is echt onzin, ze hadden prima warp in time kunnen verhogen van HT of eventueel zoals broodwar style dat het + total energy + 15 energy geeft, waardoor het dus niet instant Storm is, Nu gaan ghost MMM pushes weer 10x beter worden, aangezien het casten van emp ongeveer 100x makkelijker is. Wel hebben ze een emp mana drain nerf toegevoegt maarja ik weet niet of dit het verschil gaat maken, er worden zo 3 emp' s gecast, in die tijd doe je zelf mischien 3 storms, maar die zijn makkelijk te dodgen en zullen niet genoeg damage doen. Ik ben niet echt tevreden over deze nerf, Phoenix/Collosi play wordt nu weer veel aantrekkelijker tegen terran (zo blijft het dus in elke matchup lets race to Collosi).
Ja, en dan was het commentaar geweest dat de units nog aan het inwarpen zijn en dat de enemy ze kon snipen omdat ze niet verplaatsbaar waren. Het is gewoon een heel stuk eerlijker als alle casters ongeveer 50 seconde nodig hebben voordat ze bruikbaar zijn. Want geef toe, ineens 6 HT's inwarpen en een heel leger insta-stormen was behoorlijk sterk, zo niet te sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:15
RaseriaN schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:24:
[...]

Ja, en dan was het commentaar geweest dat de units nog aan het inwarpen zijn en dat de enemy ze kon snipen omdat ze niet verplaatsbaar waren. Het is gewoon een heel stuk eerlijker als alle casters ongeveer 50 seconde nodig hebben voordat ze bruikbaar zijn. Want geef toe, ineens 6 HT's inwarpen en een heel leger insta-stormen was behoorlijk sterk, zo niet te sterk.
Heeft niks met eerlijkheid te maken, het verschil is dat je ghosts en infestors ook al 10 minuten eerder of 15 minuten in de game hebt, Dus nee ik geef niks toe en die nerf is gewoon een stomme beslissing waardoor er nog meer collosi focus komt, eigenlijk wil blizzard gewoon stiekem voor protoss maar 1 unit hebben --> collosi ! Maarja zoals ik al zei ze hadden de upgrade kunnen aanpassen maar niet verwijderen dat slaat gewoon nergens op, sowieso als ze beginnen met verwijderen van stuff vind ik het onzin blijft er geen dieptegang meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Jasper 99 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:34:
[...]

Heeft niks met eerlijkheid te maken, het verschil is dat je ghosts en infestors ook al 10 minuten eerder of 15 minuten in de game hebt, Dus nee ik geef niks toe en die nerf is gewoon een stomme beslissing waardoor er nog meer collosi focus komt, eigenlijk wil blizzard gewoon stiekem voor protoss maar 1 unit hebben --> collosi ! Maarja zoals ik al zei ze hadden de upgrade kunnen aanpassen maar niet verwijderen dat slaat gewoon nergens op, sowieso als ze beginnen met verwijderen van stuff vind ik het onzin blijft er geen dieptegang meer over.
Niet overdrijven he, infestors heb je als zerg ook niet zo snel en waar HT en ghosts nog iets tegen infestors kunnen doe hebben die laatste eigenlijk helemaal geen defence. Zeker als je direct voor high templar gaat kan je die vrij snel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:46:
[...]

Niet overdrijven he, infestors heb je als zerg ook niet zo snel en waar HT en ghosts nog iets tegen infestors kunnen doe hebben die laatste eigenlijk helemaal geen defence. Zeker als je direct voor high templar gaat kan je die vrij snel hebben.
Ehm, nee?
Als je vanaf 1 base al(bij 2 base hetzelfde verhaal) naar ht gaat techen duurt het teringlang, omdat het gewoon ongelooflijk veel gas kost om die hele techroute te unlocken, en dan heb je nog geen templars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Het is simpel Ghosts en Infestors zijn tier 2, HT is tier 3
Beter gezegd 1 base HT is niet viable 2 base HT is zelfs niet echt goed 3 base dan kunnen de HT's echt gaan komen

[ Voor 49% gewijzigd door Jasper 99 op 23-03-2011 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Jasper 99 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:11:
Het is simpel Ghosts en Infestors zijn tier 2, HT is tier 3
Beter gezegd 1 base HT is niet viable 2 base HT is zelfs niet echt goed 3 base dan kunnen de HT's echt gaan komen
Behalve dan dat SC2 geen echte teirs kent zoals ze er waren in WC3.
Je hebt voor HT 4 gebouwen nodig voor ghost 2 en voor infestors 3

Dus wat is T1 wat is T2 en wat is T3 hier dan ? want hoofdgebouw upgraden is er niet meer bij als je geen zerg bent.
Overigens is het vrij grof om in 5 seconden units in te warpen die meteen een half leger kunnen mollen terwijl de andere races zoiets niet hebben. Blijkbaar was het gewoon te sterk en is het aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

Shadowhawk00 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:28:
Overigens is het vrij grof om in 5 seconden units in te warpen die meteen een half leger kunnen mollen terwijl de andere races zoiets niet hebben. Blijkbaar was het gewoon te sterk en is het aangepast.
En daar gaat de hele nerf nou net om ;).

Vind het wel grappig, als Z of P generfed wordt dan wordt het met hand en tand verdedigt, maar zodra T generfed wordt (Ghost, Bunkers, Reapers, Tanks anyone?) dan moet het maar genomen worden als een man ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:28:

Tuurlijk, daar ben ik het ook mee eens, maar je moet niet vergeten dat bij protoss de high templars als echte damage dealers gelden, terwijl ze bij zerg en terran meer support zijn. Wij als protoss hebben daarom deze units ook echt nodig, omdat onze gateway units gewoon erg zwak zijn (behalve misschien de zealots, maar dan moet je ook eerst +2 armor en charge hebben) Het feit dat we nu 45 seconden moeten wachten voordat we dus enige schade kunnen doen met high templars, plus het feit dat de techpath gewoon teringlang en hartstikke duur is, maakt het na patch 1.3 dat 90% van de toss dus voor colossus zullen gaan, en dat terwijl men juist liep te zaniken over dat colossus imba was...

Nee, had liever KA upgrade van +15 of +20 gezien en dan colossus 1 range minder oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:24:
[...]

Ik vind het ook geen vooruitgang... Ik hoopte juist op subtieler-maar-meer-informatie. Krijg hier een beetje botsauto's gevoel bij :|
lol dat had ik ook, zette het aan denk ewww eww doe die kermis uit :P Veels te groot ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Infestors en Ghosts zijn inderdaad wel een wat lagere tier dan HT's, maar vergeet niet dat zelfs met deze nerf die units toch zwakker zijn dan HT's. Naast de zeer potente storm hebben ze (minder belangrijk) feedback maar ook vooral de archon warp.

Infestors en ghosts zijn al een stuk minder bruikbaar als de tegenstander detection heeft en neural parasite en nuke zijn slechts in sommige gevallen nuttig, zeker als je het vergelijkt met de psionic storm die eigenlijk altijd nut heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Ghosts zijn stap voor stap bijna beter tegen protoss, ik wacht op die ghost nerf.

1 emp = 100 damage aan shield - 100 mana en decloack, aoe is groter waardoor de effectieve range ook groter is dan feedback, snipe is een prima ability als je weet hoe je hem moet gebruiken nukes zijn best vet als je die ook goed kan gebruiken. HT's zijn zeker niet sterker dan ghosts, ze zijn meer all-around ghosts tegen zerg zie je minder dan HT tegen zerg maar ghosts zijn abnormaal sterk. Infestors hebben een damage stun, das gewoon storm alleen dan kan je hem niet dodgen ik zie niet hoe dat veel slechter is ? Bij protoss is het gewoon zo dat de gateway units niet meeschalen daarom niet goed zijn in late game, stim concus is sick sterk, roaches tegen alle gateway units zijn gewoon imba + hydra countered ook alle gateway units (standaar tiers) Ow en ja je hebt gewoon nog tiers, teminste zo worden ze nogsteeds genoemd, het gaat ook over wanneer ze aviable zijn. Maarja de HT nerf sloeg dus niet echt ergens op, als HT wordt ge emped heb je een nutteloze unit, terwijl ghosts zonder mana nogsteeds best prima damage doen. Cloack ghosts van 3 kanten met multiple emps kunnen dus al alle HT's nutteloos maken voor een battle geloof me dan is het al GG, dus ja collosi wordt nu de oplossing. Dus het spel verliest weer wat dieptegang. Maarja geloof wat je wil geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Misschien dat ze ghosts ook eens moeten nerfen dan ja want die zijn ook heel erg sterk voor een early game unit zeker tegen protos. -100 shields is op een groep zealots dus gewoon 800 damage in 1 shot, daar is zelfs de siege tank nog jaloers op.
Roaches off creep zijn niet zo heel sterk tegen stalkers trouwens ze zijn nogal traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Speed roaches doen het prima, maar het zijn grote groep units. Het feit dat mass roaches zelfs op high level play nogsteeds behoorlijk effectief is zegt genoeg over de unit, ze zijn gewoon nasty goedkoop 2 roaches voor 1 stalker is het eigenlijk, maar de upgrades van roaches geven +2 en die van stalkers +1 en daar gaat het fout. Dus moet protoss goede support hebben, al zijn de collosi/voidray combo's natuurlijk heel sterk tegen zerg, maarja mensen die dus eerst HT plays deden zijn nu afgestraft en zullen ook naar Void/Collosi gaan neigen. Eerst speelde ik tegen zerg puur gateway play (met wel wat air) maar ik ging naar DT + HT en dan feedback op overseers + phoenix enzo dan bleven dt's best hard, maarja afgewogen tegen robo/stargate play was het al minder, nu al helemaal nu ga ik echt niet meer zo snel voor HT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Jasper 99 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 16:10:
Infestors hebben een damage stun, das gewoon storm alleen dan kan je hem niet dodgen ik zie niet hoe dat veel slechter is ?
Storm doet 2x zoveel schade, 4x voor de patch. Ik zie niet hoe storm niet veel beter is.

En als ghost zo imba is als jij doet voorstellen, waarom zie je ze dan niet bij elke pro TvP gebruikt worden? Jij hebt het over cloacked ghosts van drie kanten met multiple EMPs terwijl het meestal 1 of 2 ghosts zijn om een EMP te doen voor het gevecht begint. (bovendien zijn HT's meestal een stukje achter de grote ball aan dus dat range argument vind ik ook een beetje onzin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 15:58
we zullen wel met zijn allen zien, ik denk dat het lost loopt, het insta-storm is vervelend, maar nu wordt het 25 (ingame sec.) wachten voordat het ready is?

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
.... wat jij vindt maakt mij niet zoveel uit persoonlijk, storm doet niet 2x zoveel schade storm heeft max van 45 damage en fungal 36 nu met 30% buff tegen armored, ik denk dat je niet echt weet waar je het over hebt. In pro matches zie je bijna altijd ghosts, en ja cloack ghosts met emp's voor combat zie je minder omdat pro's bijna altijd obs bij hun army hebben, maarja ook gewoon even 3 ghosts erin rushen doet wonderen. En HT's dat die achter de ball aanlopen boeit niet echt veel dan doen ze drop ghosts alles kan ghosts feedbacken in een MMM ball is ook nog eens behoorlijk moeilijk, en feedback vs een ghosts is sowieso niet echt viable door het range verschil tussen feedback en emp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
ik dacht trouwens dat day9 ooit weer een speciale daily zou maken (#200), is die er ooit gekomen?

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-08 01:38
dtech schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 16:57:
[...]

Storm doet 2x zoveel schade, 4x voor de patch. Ik zie niet hoe storm niet veel beter is.

En als ghost zo imba is als jij doet voorstellen, waarom zie je ze dan niet bij elke pro TvP gebruikt worden? Jij hebt het over cloacked ghosts van drie kanten met multiple EMPs terwijl het meestal 1 of 2 ghosts zijn om een EMP te doen voor het gevecht begint. (bovendien zijn HT's meestal een stukje achter de grote ball aan dus dat range argument vind ik ook een beetje onzin)
EMP is toch veel beter hoor, alleen al het gebruik is makkelijker. Het is zo goed als instant, kan je niet dodgen en heeft een grotere range dan storm. Daardoor het het gewoon makkelijker voor een terran om EMP te gebruiken dan voor een protoss om storm te casten. Meestal als ik high templar ga gaat de terran ook automatisch zwaarder gebruik maken van ghosts (zo zou ik het ook doen). op deze manier krijg je "bij wijze van spreken" 20 EMP's op je dak voor je nog maar 1 storm hebt gecast.

Die "buff" aan charge is ook niet zo gelopen als het moet blijkbaar. Op team liquid las ik nog al wat klachten dat charge zealots nog altijd niet veel uitmaakt want er kan nog altijd gekite worden zonder problemen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-08 12:03
Iemand zin om zo wat custom games te spelen?

Kikiwoelmuis #972 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Die obs UI ziet er echt niet. Wou dat het wat kleiner was en met een counter voor BO3/BO5. Nu moet ik zelf voor UI zorgen, welke ik al wel heb maar alsnog. Ingame is handiger...

Ben trouwens tegen Protoss nerf. Niet dat ik HT veel gebruik, maar is meer van Protoss heeft al zo weinig flexibileit, haal dan niet nog meer weg

@kikiwoelmuis
Kom straks wss nog wel even online, maar moet eerst nog wat schijtsel doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Gropah op 23-03-2011 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Jasper 99 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 17:29:
.... wat jij vindt maakt mij niet zoveel uit persoonlijk, storm doet niet 2x zoveel schade storm heeft max van 45 damage
En dan verwijt je mij dat ik niet weet waar ik het over heb. Starcraft 2 wiki's geven je ongelijk, ik zou zo'n uitspraak echt niet doen als ik het niet even had nagekeken...
In pro matches zie je bijna altijd ghosts, en ja cloack ghosts met emp's voor combat
Ik volg ongeveer 4 casters en kijk de GSL+TSL, en zie ze in misschien de helft van de PvT's (terwijl HT's zowel in PvT als PvZ erg sterk kunnen zijn) maar ik zal er eens op letten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
daanteb schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 17:51:
ik dacht trouwens dat day9 ooit weer een speciale daily zou maken (#200), is die er ooit gekomen?
nee, heeft ie bij daily 271 ofzoiets nog iets over gezegd waarom het er niet was gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
Terran vs zerg is redelijk goed in balance
Terran vs protoss is wat minder
en dan ben heb ik toch de neiging om te zeggen dat protoss in mid/late game te veel voordelen heeft

kost efficient zijn de protoss units beter 1 zealot = 3 marines (let op zonder micro)

pylon vrij voorin plaats/ mid map verkort de transport tijd 50% of meer

dit bedraagt op XEl nog wat die 1vs1 map , 50sec normaal dus nu 25sec
dat betekend dat als ik een warp in zie verplicht wordt exstra units gelijk te maken
want ik kan neit meer anticiperen op de transport tijd

sterker nog door genoeg scouten en genoeg gateways te bouwen
hoef je echter alleen maar units te bouwen indein je druk ziet komen (let op wel units van tegenstander in de gaten houden daarmee bedoel ik Gates * Time == Effictien == Terran army

heb dit getest en werkt vrij goed
waardoor je makkelijk kan expenden en can techen naar collosies en immortels

als je wilt gana pushen probeer je een pylon midden map te krijgen of nog meer naar voren en warpen en pushen

overigens een vraag over sentry
als een sentry 3 shild over elkaar heeft leggen worden de damage reduced dan ook *3 gedaan? dus 2*3 = 6? ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
@badboyqxy

volgens mij niet

BTW die transport tijd is alleen maar als je nieuwe units inwarpt, wat niet vaak gebeurd, omdat je leger bij je basis wil om te verdedigen tegen een eventuele push. Voor een snelle support is het handig, maar ik zelf ga niet een army bouwen bij een pylon in de middle of nowhere... Mid/late game voornamelijk maakt het niks uit. Early game misschien, maar meestal noem ik tegen de tijd dat ik warpgates heb al geen early game meer.

Eatly game is het btw echt een zwakpunt voor protoss imho. Canon rush is ongeveer enige early preassure die we kunnen zetten. Zealots duren gewoon te lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
Als je zo'n last hebt van die Pylons in het midden van de map moet je ze maar scouten en killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
@guussieboy kun je misschien je naam en id geven kunnen we ingame praten

maar bijv. als je een 4gate scout ben je als terran verplicht 3 - 4 barracks te bouwen

nou ik heb opzich geen last van ene pylon als terran kun je wel je barracks gaan liften en moven maar dan moet je weer opnieuw reactors en techlabs plaatsen wat gewoon niet slim is

protoss kan gewoon zijn army eigelijk maken waar druk "gaat komen " en ik stel dan ook dat je geen units maakt tot het echt nodig is

wanneer vind je zelf dan als protoss dat een terran niet meer in het voordeel is aan het begin ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
@badboyqxy

Guussieboy #188

heb examens deze week dus verwacht niet al te veel online te zijn, op vrijdag na (dan ben ik vrij :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
Kom zo online Guus, ff nog wat dingen afhandelen ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
kom er aan. Moet alleen eerst die patch downloaden. Dacht dat hij pas morgen kwam....

Darn bedenk net dat ik mijn ipod ook nog moet opstarten. Be there in like 5 mins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 14:36
badboyqxy, Mag ik vragen in welke league jij zit?
Dus jij stelt dat als een terran continu MM pompt, en een protos eigenlijk neits hoeft te maken, een protoss kan zeggen, ik zie ene push aankomen, ik warp wel even wat in met die 3 gates die ik heb. Eitje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
neenee zo zeg ik het ook weer niet

ik zeg dat als je een terran army in de gaten houd

door het effiecienter en effectiever en en de kortere build tijd
je minder geld aan je army hoefd uit te geven (je moet dan wel wat reserveren)

maar je hoeft dus niet non stop units te bouwen als protoss terweil je bij terran dit wel moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Jasper 99 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 16:24:
Het feit dat mass roaches zelfs op high level play nogsteeds behoorlijk effectief is zegt genoeg over de unit, ze zijn gewoon nasty goedkoop 2 roaches voor 1 stalker is het eigenlijk, maar de upgrades van roaches geven +2 en die van stalkers +1 en daar gaat het fout.
Op welk level is puur mass roaches een viable endgame compo vs een multi base toss?
Daarnaast is de +1 weapons een factor van de damage en ja, 16/10 wordt dan 2 en 10/10 is 1. Ook negeer je de bonus vs armored, de air attack, de range en de base speed maar even?

Roaches, Ghost, Stim en Concussive Shells imba en alle units moeten maar dezelfde stats krijgen en hun equivalent hebben bij de andere rassen? Daarnaast is storm nog steeds een sterke spell en de HT een fantastische caster. Daar doet de amulet nerf weinig aan af.

Een hoop slecht gefundeerde QQ over een patch die nog geen dag uit is en waarvan nog niemand kan zeggen wat de changes gaan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-08 01:38
badboyqxy schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:55:

maar je hoeft dus niet non stop units te bouwen als protoss terweil je bij terran dit wel moet doen
Probleem is dat zelfs als je non stop units bouwt uit gateways je terran toch nooit kan 'bijhouden'. Protoss units zijn stukje duurder en in vergelijking eigenlijk ook zwakker. Daarom moet je als protoss redelijk snel naar Collosus of HT's gaan om er iets tegen te kunnen doen. MMM vs gateway loopt meestal af in het voordeel van de terran. tenzij je heel goede forcefields neer kan gooien of ver vooruit loopt in upgrades :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
@pietjeP89

Zonder micro is protoss een stukje sterker maar per supply ongeveer gelijk. Idem voor minerals. "Probleem" is alleen dat de standaard unit van Protoss melee is en niet ranged waardoor Protoss makkelijk te kiten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 14:36
badboyqxy schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:55:

Nogmaals de vraag, welke league zit jij precies?

Dus als een protoss niet non stop units hoeft te bouwen om te winnen, zouden ze makkelijk winnen als ze dit wel zouden doen. Vertel mij eens waarom niet iedereen protoss is en altijd units inwarpt?

En ik zie nu pas de opmerking, je moet wel wat reserveren. Dus je moet altijd meer dan 1000+ minerals en gas hebben omdat je reserveert? Geniaal

[ Voor 9% gewijzigd door Fist op 23-03-2011 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
  • Laatst online: 08-12-2023
apNia schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:24:
[...]

Die bars mogen idd met een schaal 1:5 verkleind worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
djengizz schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 22:13:
[...]

Op welk level is puur mass roaches een viable endgame compo vs een multi base toss?
Daarnaast is de +1 weapons een factor van de damage en ja, 16/10 wordt dan 2 en 10/10 is 1. Ook negeer je de bonus vs armored, de air attack, de range en de base speed maar even?

Roaches, Ghost, Stim en Concussive Shells imba en alle units moeten maar dezelfde stats krijgen en hun equivalent hebben bij de andere rassen? Daarnaast is storm nog steeds een sterke spell en de HT een fantastische caster. Daar doet de amulet nerf weinig aan af.

Een hoop slecht gefundeerde QQ over een patch die nog geen dag uit is en waarvan nog niemand kan zeggen wat de changes gaan brengen.
In welke league? Uhm nouja 3.3-3.4K masters daar speel ik nu het meeste, en daar is mass roaches (lees niet alleen roaches) zeker goed, en ja met een paar voids lijkt dat wel makkelijk maarja komen er een paar hydra's bij etc etc, het is niet zo makkelijk altijd. Er zijn fucking sterke timing pushes van zergs die bijna niet te stoppen zijn zonder higher tech maarja dat staat los van HT. Maar wat ik zeg is niet ongefundeerde QQ ik denk dat ik er genoeg van begrijp om het maar zo te zeggen, het feit is dat meeste het niet zullen merken omdat ze toch niet HT's konden spelen want het vereist een stuk meer skill. En jij doet net alsof ik de stalker en de roach hetzelfde noem ik heb het gewoon even over prijs, stalkers zijn prima units ze schalen alleen niet zo goed in late game, teminste minder goed. En ja zeuren over stim concus is iets wat iedereen al sinds de beta doet, en nu pas net is de eerste "nerf" van een woooooping 30 seconde extra research time ! En ga alsjeblieft geen woorden in mijn mond leggen over dat alle units dezelfde stats moeten hebben, man je moet niet zo doorlullen. Maar de amulet nerf doet er best wat aan af, ze zijn gewoon te snel met shit verwijderen wat slechte keuzes zijn, zoals ik al zei was de nerf makkelijk toepasbaar op andere plekken. En niemand zat nou echt keihard te zeiken over amulet, tuurlijk het is best nasty maarja een emp als ze aan het warpen zijn is het al klaar.

@Dtech srry I stand corrected, klopt meer damage de 45 damage is meestal de gemiddelde damage die een storm doet omdat hij makkelijk te dodgen is, maar inderdaad is 80 damage! nog iets waarom de broodwar HT dus een stuk beter was die deed 112 damage.

@badboyqxy:
Je vergeet voor de gemak maar even dat terran mech heeft persoonlijk vind ik dat mech terrans veel veel sterker zijn dan bio terrans, bio terrans zijn eng op het begin maar te houden met goede FF goede mech terrans zijn een ander verhaal, al heb je daar toch geen HT's voor nodig! Maar terug naar bio terran, geloof me die hebben echt geen hulp nodig tegen de gateway armies daarvoor zijn ze veel veel te effectief.

[ Voor 8% gewijzigd door Jasper 99 op 23-03-2011 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Nee, het gaat niet om jouw league.

Ik bedoel dat op het hoogste level mass roach niet werkt in de endgame omdat dat hooguit een midgame compo is. FF's, AoE (Colo / storm), Air en Immortal (als reactie) zijn in de endgame veel te algemeen. Vandaar dat je vaker compo's als Roach, Hydra, Corrupter into BL ziet. Mass roach werkt gewoon niet goed zo laat in de game.
En ga alsjeblieft geen woorden in mijn mond leggen over dat alle units dezelfde stats moeten hebben, man je moet niet zo doorlullen.
Dude, lees je eigen replies terug.
Je bent de hele tijd units aan het vergelijken als argumentatie, ik leg niks in je mond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
djengizz schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 23:57:
[...]

Nee, het gaat niet om jouw league.

Ik bedoel dat op het hoogste level mass roach niet werkt in de endgame omdat dat hooguit een midgame compo is. FF's, AoE (Colo / storm), Air en Immortal (als reactie) zijn in de endgame veel te algemeen. Vandaar dat je vaker compo's als Roach, Hydra, Corrupter into BL ziet. Mass roach werkt gewoon niet goed zo laat in de game.

[...]

Dude, lees je eigen replies terug.
Je bent de hele tijd units aan het vergelijken als argumentatie, ik leg niks in je mond.
Ik zit in de hoogste league dus wat jij mij daar over verteld is een beetje raar(ik weet wat daar gebeurdt), en nee ik zit niet in de pro leagues dat zeg ik niet, maar mass roaches werkt dus wel en ik zeg dan niet niks anders maar de roach is de core van het leger, en je legt wel dingen in me mond want ook al vergelijk ik ze wil niet zeggen dat ik wil dat ze hetzelfde zijn, je snapt dat blijkbaar niet. De ghost infestor en HT zitten in het zelfde rijtje als units dus ze kunnen onderling vergeleken worden, maar je hoort mij niet zeggen dat ik wil dat de HT kan emp'en, zo is de marauder stalker en roach in hetzelfde rijtje units, en dan is een roach behoorlijk goed vergeleken een stalker in 1 on 1, al zal je mij niet horen zeggen dat ik liever wil dat ze stalkers niet meer air laten targetten en dan hetzelfde worden als de roach, dus ga dat alsjeblieft niet als argument tegen mij gebruiken, mag ik even vragen waar jij je wijsheid vandaan haalt? Welke league ben jij, daar ben ik wel benieuwd naar. Want je hebt overal wel duidelijk je mening over, maar of je het echt begrijpt dat is een tweede, er komt meer bij kijken als spell 1 is overpowered want dit en dit, nee er is ook micro en wat kan je er tegen doen, warp in was sterk, maar met goede emp's focus en dodges is het niet zo sterk als men het doet lijken. Ja als je al je units op 1 control groep hebt en je loopt ermee als een grote MM ball ja dan doet storm pijn, maarja laten we eerlijk zijn ze moeten niet balancen op lagere league players maar gewoon op de pro's. Ja er zijn zeker pro'' s geweest die soms wat te klagen hebben gehad over de HT en amulet, maarja het was een minderheid. Bij GSL zie je hoe het echt werkt en ik heb genoeg matches gezien waar ghost play HT play totally killde ook met de amulet en dat was het niet dat de protoss een slechtere speller was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 17:09
Stomme vraag misschien maar hoe chat/ invite je players die je niet in je vriendslist hebt en niet samen in een channel zitten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mass roach werkt, maar roach hydra corruptor is toch net wel een tikkie sterker imo. Protoss moet nou eenmaal een beetje variatie in zijn leger hebben, maar deze variatie leid vervolgens wel tot een uber army dat perfect op elkaar aansluit. Bij zerg complementeren de units elkaar veel minder. Ik moet toegeven dat Zerg in midgame tegen toss veel sterke timing pushes kan doen, maar zonder een mid game timing push ben je ook gewoon dood als zerg, omdat de force fields dan met de void ray/colossus aanval veel te sterk worden (zeg maar gerust niet te stoppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

Dus, als ik het goed begrijp is iedereen lager dan Masters een scrub en heeft totaal geen inzicht in het spel?
Want, andere mogen geen mening hebben en moeten maar naar jou luisteren want je zit in Masters en hebt er verstand van?

Zal goed zijn dat je gelijk hebt, maar dat kan ook zonder zo hoog van de toren te blazen en zo elitair te zijn.
Discussies zijn goed enzo, maar niet als je ongefundeerd crap gaat spuien en je mening aan andere gaat opdringen.

Persoonlijk vind ik de HT nerf goed en de Stim nerf in principe ook, maargoed.. zoda er aan P units gerommeld wordt is het een hoop rant maar zodra T ook maar 1 nerf krijgt is het goed en had het meer moeten zijn.
Bedoel kijk naar TL.net, overal threads over de KA nerf, maar ik zie lang en breed niet zoveel threads over de Ghost, Bunker of Stim nerf.

[ Voor 8% gewijzigd door RaseriaN op 24-03-2011 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jasper ik ben het met je eens grotendeels maar de toon is beetje onvriendelijk :P
Normaal is 't gezellige vriendelijke boel hier, probeer wel in gedachte te houden dat anderen ook een mening hebben, ook al zijn ze wellicht geen masters.

Hoe dan ook, ik zag gisteren Grubby tegen Terran spelen. En warpte maar HTs in, en ze waren nutteloos dus tenzij ze al tijdje bij z'n leger waren, had je er niks aan (derp). Maar ik zag dus gewoon dat hij gewoon gedwongen was om tegen de MMM ball Colossus te gaan. Een ander antwoord heb je midgame niet tegen zo'n ball. Blijf het beetje raar vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:20

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Ik zit in de hoogste league dus wat jij mij daar over verteld is een beetje raar
En ja hoor, we hebben er weer een "ik speel in een hoge league, dus ik weet het beter" bij... Kunnen we dat a.u.b. achterwege laten en de discussie gewoon op argumenten voeren?

Zoals Day[9] dat zo mooi zei: Je ladder ranking is met name een "measure of progress" niet een "measure of skill" en het zegt weinig over hoeveel verstand je van het spel hebt. Er is natuurlijk wel een zekere correlatie tussen je skill, je ranking en hoe goed je het spel begrijpt, dat zal niemand ontkennen lijkt me. Waar ik me alleen aan stoor is dat dat gegeven door mensen in hoge leagues wordt gebruikt als argument om hun eigen gelijk te claimen. Erger nog: Het wordt gebruikt om te suggereren dat mensen uit lagere leagues per definitie minder verstand hebben van het spel. En dat is gewoon een drogreden.

Als je dat vervolgens ook nog eens gaat combineren met een voor-verbetering-vatbare schrijfstijl dan hoef je niet te verwachten dat je serieus genomen wordt...

Laten we het vooral gezellig houden :).

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasper 99 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 00:18:
[...]

Ik zit in de hoogste league dus
Grandmaster nu al ? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
apNia schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:34:
Jasper ik ben het met je eens grotendeels maar de toon is beetje onvriendelijk :P
Normaal is 't gezellige vriendelijke boel hier, probeer wel in gedachte te houden dat anderen ook een mening hebben, ook al zijn ze wellicht geen masters.

Hoe dan ook, ik zag gisteren Grubby tegen Terran spelen. En warpte maar HTs in, en ze waren nutteloos dus tenzij ze al tijdje bij z'n leger waren, had je er niks aan (derp). Maar ik zag dus gewoon dat hij gewoon gedwongen was om tegen de MMM ball Colossus te gaan. Een ander antwoord heb je midgame niet tegen zo'n ball. Blijf het beetje raar vinden.
Maar goed hij had ze natuurlijk eerder in kunnen warpen, protos was tot nu toe gewend dat ze HT kunnen inwarpen en dan meteen kunnen stormen. Daar zullen mensen hoe dan ook aan moeten wennen en er mee leren omgaan. Ik herinner me de reaper nerf ook nog waardood ze compleet zinloos zouden worden terwijl ik ze laatst in een tournooi gewoon gebruikt zag worden. Of de baracks aanpassing dat je een supply depot moest hebben, daardoor konden terrans zich helemaal niet meer beschermen tegen zerg of protos.

Het is een aanpassing die natuurlijk lastig is op dit moment want je bent iets gewend om te doen maar na een tijdje leer je er wel mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaseriaN schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:19:
[...]

Dus, als ik het goed begrijp is iedereen lager dan Masters een scrub en heeft totaal geen inzicht in het spel?
Want, andere mogen geen mening hebben en moeten maar naar jou luisteren want je zit in Masters en hebt er verstand van?

Zal goed zijn dat je gelijk hebt, maar dat kan ook zonder zo hoog van de toren te blazen en zo elitair te zijn.
Discussies zijn goed enzo, maar niet als je ongefundeerd crap gaat spuien en je mening aan andere gaat opdringen.

Persoonlijk vind ik de HT nerf goed en de Stim nerf in principe ook, maargoed.. zoda er aan P units gerommeld wordt is het een hoop rant maar zodra T ook maar 1 nerf krijgt is het goed en had het meer moeten zijn.
Bedoel kijk naar TL.net, overal threads over de KA nerf, maar ik zie lang en breed niet zoveel threads over de Ghost, Bunker of Stim nerf.
Als Zerg speler vind ik de amulet removal al vervelend, nu weet ik zeker dat t 100% colossi based armies zullen worden.. Dit moet gewoon niet zo zwaar generft worden.

Bunker nerf is mijn ogen volledig rechtvaardig, bunker rushes zijn niet leuk.
Stim weet ik niet zeker, ik denk dat t meer gevolgen heeft voor pvt dan voor zerg matchups.
Ghost valt wel mee toch? hoe vaak zie je nou een spellcaster met meer dan 100 energy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorion3
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 08:28

Gorion3

ABC++

Nieuwe mass ling/bling stijl werkt erg goed tegen de protos deathball :) Tot nu toe heel veel succes gehad (hoog diamond), je moet wel infestors gebruiken om ze grouped te houden, maar dan lach je je helemaal kapot :D

Awesomenauts! Swords & Soldiers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Jasper 99 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 00:18:
De ghost infestor en HT zitten in het zelfde rijtje als units dus ze kunnen onderling vergeleken worden...
Balans is niet hetzelfde als homogeniteit en dus heeft het vergelijken van stats erg weinig zin in een balans discussie.

In mijn ogen zie je over het hoofd wat de rol van de verschillende units is of hoort te zijn en wat de nieuwe patch verandert voor die rol. Het lijkt me duidelijk dat de rol van ghosts, infestors en HT's totaal anders is al zijn het allemaal casters.

Wat Blizzard volgens mij probeert aan te pakken is de combo van instant warp-in en storm. De amulet change nu zorgt voor verminderde mobiliteit, minder defensieve opties en minder harass opties voor de HT. De vraag zou dan ook moeten zijn of deze veranderingen de basis rol van de HT veranderen tot een niveau dat hij onbruikbaar wordt (of ten minste een stuk minder bruikbaar). In mijn ogen kan dat alleen als er een tijd gespeeld is met de patch door de meest talentvolle, creatieve spelers met de hoogste skill level. Zij zijn namelijk in staat om de rol van de HT volledig te benutten en dit soort veranderingen op te vangen door andere builds, army compo's en nieuwe rolverdelingen toe te passen waardoor de basis rol behouden blijft of er nieuwe rollen gevonden worden voor de HT. Dan pas zal blijken of de nerf te groot is en of het het gewenste doel heeft.

Om maar een voorbeeld te geven: misschien verandert nu de rol van HT in PvZ wel meer naar support caster (feedback) afhankelijk van hoe de metagame in ZvP meer naar Infestor based builds gaat. Is dit goed, slecht, inbalanced, etc.? Dit is onmogelijk om te voorspellen voordat de beste spelers hier mee aan de gang gaan (en met alle respect, er is een super groot verschil tussen een low level master met weinig games of een top 200 speler die dit full-time doet).

Dat mensen hierdoor misschien hun speelstijl moeten aanpassen of wat anders moeten gaan nadenken over hun games en hun builds is een direct gevolg en onderdeel van de evolutie van deze game. Imba roepen zonder dit allemaal in overweging te nemen en vooral intensief te testen (wat pas mogelijk is sinds gisteren) is de makkelijkste uitweg en vaak een slechte. Ik heb iig nog geen argumentatie of theory crafting gezien die mij overtuigt dat deze nerf een stap te ver is.
Gorion3 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:42:
Nieuwe mass ling/bling stijl werkt erg goed tegen de protos deathball :) Tot nu toe heel veel succes gehad (hoog diamond), je moet wel infestors gebruiken om ze grouped te houden, maar dan lach je je helemaal kapot :D
Yup, leuke speelstijl is dat en ik ben er ook mee aan het experimenteren. Ik zie ook steeds meer top NA zergs hier mee experimenteren.
Nadeel voor mij persoonlijk is dat forcefields erg lastig kunnen zijn, voordeel is de mogelijkheid om expo's te voorkomen en de snelle counter mogelijkheden. Sowieso zijn baneling verrassend effectief tegen de deathball en lijkt de nieuwe fungal ook niet verkeerd in ZvP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djengizz schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:29:
[...]

Wat Blizzard volgens mij probeert aan te pakken is de combo van instant warp-in en storm. De amulet change nu zorgt voor verminderde mobiliteit, minder defensieve opties en minder harass opties voor de HT. De vraag zou dan ook moeten zijn of deze veranderingen de basis rol van de HT veranderen tot een niveau dat hij onbruikbaar wordt (of ten minste een stuk minder bruikbaar). In mijn ogen kan dat alleen als er een tijd gespeeld is met de patch door de meest talentvolle, creatieve spelers met de hoogste skill level. Zij zijn namelijk in staat om de rol van de HT volledig te benutten en dit soort veranderingen op te vangen door andere builds, army compo's en nieuwe rolverdelingen toe te passen waardoor de basis rol behouden blijft of er nieuwe rollen gevonden worden voor de HT. Dan pas zal blijken of de nerf te groot is en of het het gewenste doel heeft.

Om maar een voorbeeld te geven: misschien verandert nu de rol van HT in PvZ wel meer naar support caster (feedback) afhankelijk van hoe de metagame in ZvP meer naar Infestor based builds gaat. Is dit goed, slecht, inbalanced, etc.? Dit is onmogelijk om te voorspellen voordat de beste spelers hier mee aan de gang gaan (en met alle respect, er is een super groot verschil tussen een low level master met weinig games of een top 200 speler die dit full-time doet).
Zoals ik gister al zei, heeft Protoss slechts twee units die echt veel schade doen, dat zijn de colossus en de high templar (de warpgate units zonder echt goede upgrades zijn gewoon bijna waardeloos)
Doordat de high templar nu zo lang nodig heeft omdie schade te kunnen doen, zal die ook veel meer genegeerd worden

Stim nerf vind ik nou niet zo bijster interessant, alleen had 10-15 sec ipv 30 me beter geleken.

En vraagje aan de zerg spelers: hoe houden andere toss spelers ling/baneling + muta en/of ultra's tegen?

edit: WOW, die nieuwe battlecruiser speed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Ik weet dat het elitair overkomt, maar zoals gezegd skill en understanding heeft wel met elkaar te maken, ik kijk genoeg pro matches om te weten wat de rol van de HT meestal is, en die is behoorlijk klein! En ja klopt het verschil tussen een mid level master en een pro gigantisch is! Kijk ik probeer het leuk te houden uiteraard, maar ik moet zeggen dat ik gewoon vel tegen het removen van skills ben, hierdoor halen ze dynamiek weg. En het insta warp in storm was ook goed tegen multi drops van terrans, en als je dat niet kent omdat je lager speelt is dat soms moeilijk te begrijpen want je ziet niet alles in pro matches. Maar multi-drops werder gesoftened door HT storms in end game wat heel belangrijk kan zijn. Dat moet nu dus wat anders opgelost worden maar het probleem is 4 stim marauders killen 3 zealots 2 stalkers of 3 stalkers 2 zealots etc, dus veel damage is er al. Maarja we zullen het zien ik ben alleen net als de post hierboven bang dat we de HT gewoon niet meer echt gaan zien, de archon ability vind iedereen altijd al een beetje useless en wordt alleen gebruikt als toilet unit. Ik zeg niet dat blizzard er niet over na denk hoor, die weten wel wat ze doen maar ze slaan wat mij betreft wel een beetje een verkeerde weg in, dat ze flux vanes verwijderde boeide me niet zo veel maar dit heeft meer impact. En voor de gene die over me spelling lopen te zeuren :P Ik heb dyslectie vandaar, het is niet anders. Nog terug naar me roach opmerking ik heb het over roach als core unit dat is hij nou eenmaal bijna altijd met uitzondering van bling/ling/muta tactics! En nog over de protoss deathball waar een opmerking over werdt gemaakt, een macro zerg can dus wel degelijk een 200/200 deathball killen hij heeft er alleen goede verhoudingen voor nodig en meer infestor use wat een heleboel zergs niet doen, verder hebben ze natuurlijk nodig dat ze instant weer 100 food extra kunnen producen das nou eenmaal in de mechanics van het spel, stel een zerg leger was even sterk dan had protoss 0 kans want een zerg leger wordt zo weer 100 food en dan zou protoss dus instant dood gaan. Zelfde geldt natuurlijk in terran vs zerg een flink mech leger zal ook veel meer schade doen bij zerg dan andersom, dat is omdat ze zerg als een mass unit race willen gebruiken die gewoon meer macro nodig heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:52:
Zoals ik gister al zei, heeft Protoss slechts twee units die echt veel schade doen, dat zijn de colossus en de high templar (de warpgate units zonder echt goede upgrades zijn gewoon bijna waardeloos)
Doordat de high templar nu zo lang nodig heeft omdie schade te kunnen doen, zal die ook veel meer genegeerd worden
En opnieuw, zou de vraag niet moeten zijn: kan de HT met de toegevoegde tijd voordat er gestormed kan worden die rol nog steeds vervullen als een high damage dealer? Natuurlijk veranderen er timings en mogelijkheden door zo'n change maar waardoor zou deze change nu precies die rol voor de HT veranderen? Ik zie het iig niet. Als het argument nu zou zijn dat hij niet meer de rol van harasser of anti-harasser kan vervullen dan zou ik het beter begrijpen (en dit is volgens mij ook precies de bedoeling van Blizzard).

Als mensen vinden dat dit de rol is die de HT hoort te vervullen maar door het langer duren van storm hem helemaal niet meer maken snijden ze zich imo in hun eigen vingers. Beter zou zijn om binnen de door Blizzard gegeven parameters een manier te zoeken om de HT die rol te laten vervullen. Als dit onmogelijk blijkt en niet meer viable is geef ik je groot gelijk. Tot die tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:52:
[...]

Stim nerf vind ik nou niet zo bijster interessant, alleen had 10-15 sec ipv 30 me beter geleken.

En vraagje aan de zerg spelers: hoe houden andere toss spelers ling/baneling + muta en/of ultra's tegen?

edit: WOW, die nieuwe battlecruiser speed
Banelings: Force field.
Muta: Stargate hebben voor zerg spire heeft
Ultra: Ooit een immortal in actie gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:26:
[...]

Banelings: Force field.
Muta: Stargate hebben voor zerg spire heeft
Ultra: Ooit een immortal in actie gezien?
No offense maar heb je ooit een ultra door een FF zien lopen? FF verliest zijn kracht op het moment dat er ultra's bij komen, overwegend air kan hier helpen phoenix/voids en DT' s zijn heel nice tegen ultra's alleen banelings zijn minder lief tegen DT' s ! Maar inderdaad met immortal/zealots/phoenix/void en eventueel HT of Collosi moet het wel lukken in de juiste afstelling (en uiteraard FF' en wat nog te FF' en valt!)
djengizz schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:25:
[...]

En opnieuw, zou de vraag niet moeten zijn: kan de HT met de toegevoegde tijd voordat er gestormed kan worden die rol nog steeds vervullen als een high damage dealer? Natuurlijk veranderen er timings en mogelijkheden door zo'n change maar waardoor zou deze change nu precies die rol voor de HT veranderen? Ik zie het iig niet. Als het argument nu zou zijn dat hij niet meer de rol van harasser of anti-harasser kan vervullen dan zou ik het beter begrijpen (en dit is volgens mij ook precies de bedoeling van Blizzard).

Als mensen vinden dat dit de rol is die de HT hoort te vervullen maar door het langer duren van storm hem helemaal niet meer maken snijden ze zich imo in hun eigen vingers. Beter zou zijn om binnen de door Blizzard gegeven parameters een manier te zoeken om de HT die rol te laten vervullen. Als dit onmogelijk blijkt en niet meer viable is geef ik je groot gelijk. Tot die tijd...
Ach weet je we zullen het vanzelf zien, ik denk dat het defensive en harash van een HT een van de core dingen was wat de unit goed maakte en zijn absurd hoge tech + kosten kon goedmaken. Nu dat weg is zie ik mezelf minder snel maken en sneller voor de makkelijke weg gaan zoals collosi! Maar ik ga het vanzelf zien heb nog niet genoeg potjes gespeeld om echt te weten hoe groot de impact is!

[ Voor 51% gewijzigd door Jasper 99 op 24-03-2011 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn enige anti-air zijn dan zijn mutas, oftewel phoenix + voids + zealots (je moet toch van die minerals af komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:20

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Maar zonder die amulet zijn HT's in theorie toch nog steeds goed voor harrass en defense? Natuurlijk niet meer als instant warp-storm type defense, maar wel als defense die je bij een kwetsbare expansion kunt parkeren. Beetje duur in vergelijking met een cannon, dat wel, maar ook veel effectiever dan een cannon, lijk me. Voor harrass zul je nu misschien eerder gaan voor een HT drop m.b.v. een Warp Prism dan bijv. een HT warp-in m.b.v. een Warp Prism.

Om HT's op die manier te kunnen blijven gebruiken zul je wellicht wat meer van tevoren moeten plannen dan eerder het geval was met het amulet. Maar het lijkt me dat dat (zéker op hoge niveaus) nou geen onoverkomelijk probleem is.

Ik ben geen Protoss speler, maar het bovenstaande lijkt mij toch niet heel onlogisch. Maar ik kan natuurlijk iets missen :).

@Jasper: Je zou op z'n minst wat meer van alinea's gebruik kunnen maken, dat zou de boel er al een stuk leesbaarder op maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Dricus op 24-03-2011 14:13 ]

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Dricus schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:12:
Maar zonder die amulet zijn HT's in theorie toch nog steeds goed voor harrass en defense? Natuurlijk niet meer als instant warp-storm type defense, maar wel als defense die je bij een kwetsbare expansion kunt parkeren. Beetje duur in vergelijking met een cannon, dat wel, maar ook veel effectiever dan een cannon, lijk me. Voor harrass zul je nu misschien eerder gaan voor een HT drop m.b.v. een Warp Prism dan bijv. een HT warp-in m.b.v. een Warp Prism.

Om HT's op die manier te kunnen blijven gebruiken zul je wellicht wat meer van tevoren moeten plannen dan eerder het geval was met het amulet. Maar het lijkt me dat dat (zéker op hoge niveaus) nou geen onoverkomelijk probleem is.

Ik ben geen Protoss speler, maar het bovenstaande lijkt mij toch niet heel onlogisch. Maar ik kan natuurlijk iets missen :).

@Jasper: Je zou op z'n minst wat meer van alinea's gebruik kunnen maken, dat zou de boel er al een stuk leesbaarder op maken.
Klopt het is wel zo, je moet nu meer plannen maar dat komt allemaal bovenop, waar ik vooral bang voor ben is de emp' s in je main army die je HT' s useless maken! vrooegaah kon je dan snel HT' s inwarpen om de damage nog te beperken, nu zul je nog meer safe moeten spelen met je HT' s. Maar zoals ik al zei ik hoef niet speciaal insta warp storm maar maak dan iets dat de amulet + extra mana geeft of +15 start mana, maar niet weghalen. En ja het zal nu wel anders worden met plannen etc, maar daarom wordt de collosus dus weer aantrekkelijker omdat hij makkelijker in gebruik is en al was. Maar time wil tell :D
En alinea' s daar doe ik niet aan ;) (zou ik wel moeten doen)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
zie dat hier de meeste terrans toch ghosts.emp gebruiken tegen protoss.gateunits + protoss.HT wanneer vinden jullie het een goed moment om door te techen naar ghosts en is de engery upgrade en cloacked dan ook intressant om snel te techen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Laatst online: 08:59
Ik heb starcraft 2 al 4 maand niet meer gespeeld wil graag weer gaan beginnen, maar het probleem is dat mijn "skills" weg zijn en ik helemaal niks heb meegekregen van alle patches. Ik zit momenteel in platinum maar wil graag weer in bronze of silver gaan spelen. Weet een van jullie ook of ernog een ladder reset komt? Want het is natuurlijk niks aan om elk potje te verliezen tegen iemand van platinum/diamond. Ik had ergens gelezen dat de reset zou komen met patch 1.3 , maar ik weet niet of dit waar is.

[ Voor 28% gewijzigd door Ruben0s op 24-03-2011 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellcote
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 21:36
Ik moet zeggen, de laatste tijd hoef ik niet meer te spelen tegen extreem goede spelers. Dit komt denk ik omdat de patches toch een positieve werking hebben gehad op de leagues. Goede spelers promoten vanzelf wel naar een hogere league. En als je op het niveau van silver speelt, kom je waarschijnlijk ook gewoon in silver na een aantal potjes. Ik zou niet wachten op een ladder reset.

PS: zelf ook een bronze/silver speler,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
@Ruben0s

Beetje googlen doet wonderen. Schijnt dat je 1 placement moet gaan spelen, die controleert of je nog wel in je league hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Laatst online: 08:59
ok dan wacht ik nog wel ff tot 29 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
je moet wel spelen tot die tijd anders wordt je gewoon weer in platinum gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Inderdaad. Je league is inmiddels gelocked dus je kunt niet demoten, maar je mmr verandert wel nog. Als je dus nu speelt (en je inderdaad slechter bent geworden) wordt je mmr lager zodat je bij het nieuwe seizoen in een lagere league kunt beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Je kan ook een potje of 50 gewoon direct surrender doen dan kom je na de lader reset / unlock vanzelf een stuk lager uit. Waarom je dat wil doen snap ik niet want zelfs als je een tijdje niet gespeelt hebt kan je er vrij snel inkomen door een paar potjes tegen de AI op te warmen zodat je de verschillen weer onder de knie krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Shadowhawk00 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 08:49:
Je kan ook een potje of 50 gewoon direct surrender doen dan kom je na de lader reset / unlock vanzelf een stuk lager uit. Waarom je dat wil doen snap ik niet want zelfs als je een tijdje niet gespeelt hebt kan je er vrij snel inkomen door een paar potjes tegen de AI op te warmen zodat je de verschillen weer onder de knie krijgt.
zo'n 30-40 games is genoeg om in silver uit te komen vanaf mid diamond. (eigen ervaring)

had trouwens ook weer een winstreak van 27 games om terug te komen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Muta schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 11:55:
[...]

zo'n 30-40 games is genoeg om in silver uit te komen vanaf mid diamond. (eigen ervaring)

had trouwens ook weer een winstreak van 27 games om terug te komen haha
Dus je wilde een hoop makkelijke wins ofzo? Ik zie niet in wat er grappig is aan een winstreak van 27 die je behaald hebt door te zorgen dat je te laag geranked wordt :|

[ Voor 16% gewijzigd door Sissors op 25-03-2011 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
furby-killer schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 11:59:
[...]

Dus je wilde een hoop makkelijke wins ofzo? Ik zie niet in wat er grappig is aan een winstreak van 27 die je behaald hebt door te zorgen dat je te laag geranked wordt :|
reden is niet van toevoegende waarde voor dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Ik kwam ook een gast tegen die dat gedaan had zodat hij makkelijk een groot aantal wins kon scoren met zijn race en zo een andere picture kon unlocken. Tja het werkt wel maar of het de bedoeling is.
Als genoeg mensen dit gaan doen word de matchmaker vanzelf wel aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 20:12

Valkyre

Kitesurf FTW!

Omdat ik 1vs1 wat saai begon te vinden gisteravond maar eens begonnen met 2vs2 in een random pool. (eerst van mijn 5 placements matches)
ik ben Protoss en werd met een Zerg gematched tegen TP tegenastanders. mijn collega gaat al heel voor een expand. na 3 minuten ofzo disconnect hij... waardoor ik direct een massive boost in mijn economy kreeg.

Bij hem bleef ik drones maken, en heel snel een 2de forge gemaakt voor de upgrades, en High Templars. uiteindelijk in mijn 1tje gewonnen tegen 2 andere dat geeft toch wel voldoening :)

Echt goed waren ze niet omdat ze niet echt gecoordineert aanvielen, en mijn Gateway units + Immortals + HT's gewoon erg sterk was (mede door 2 forges).
de protoss had meerder collosi, die nier focus firen en dan ging het mooi vlot :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muta schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 12:01:
[...]

reden is niet van toevoegende waarde voor dit topic
En anders komen de moral zealots weer aan galopperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 13:42:
[...]

En anders komen de moral zealots weer aan galopperen.
Tjah, tis ook redelijk kansloos. Kom laten we een berg verliezen dan kan ik weer een hoop winnen en in een makkelijkere en/of fijnere league komen! En, ik kan lowlevels ook nog uitlachen! Wat een feest :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
ik lach lowlevels ook altijd uit das toch normaal ?

nee, ik zelf doe dat nooit vindt het persoonlijk boring om tegen lowlevels te spelen je wil toch wel een beetje tegenstand in het spel, en ik heb ook een smurf account voor me andere rassen daar kan ik al lowlevels bashen :D

Zijn er trouwens nog gezellige master level tweakers voor practisen enzo gewoon met skype e.d! Eventueel wat 2v2 of andere teamgames

[ Voor 88% gewijzigd door Jasper 99 op 25-03-2011 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
  • Laatst online: 08-12-2023
Jasper 99 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 17:59:
ik lach lowlevels ook altijd uit das toch normaal ?

nee, ik zelf doe dat nooit vindt het persoonlijk boring om tegen lowlevels te spelen je wil toch wel een beetje tegenstand in het spel, en ik heb ook een smurf account voor me andere rassen daar kan ik al lowlevels bashen :D
_/-\o_ leven de master _/-\o_ omg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Lowlevels uitlachen vind ik persoonlijk wel zielig, ik zit ook maar in de Bronze en dat komt omdat ik gewoon niet genoeg tijd heb om tactieken te bespreken en dergelijke. Ik vind het maar een beetje zelfmedelijden wat je dan vertoont omdat het lijkt alsof je alleen daar macht hebt. :)

Verder vind ik matchmaking ook wel raar, soms speel ik 2v2 en dan zit ik in Bronze en moet ik tegen mensen uit Diamond en Platinum, waar gaat het dan verkeerd?

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
@step

dan doe jij het goed. Ben je dicht bij promo. BTW dat Diamond en Plat en jouw bronze is 1v1? want 2v2 heeft een andere rating en speelt ook anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Dat was niet speciaal negatief bedoelt al komt het wel zo over, ik bedoelde dat ik niet van het laten we 40 keer verliezen zodat we tegen bronze mensen komen type ben. Ik vind dat je in het spel uitdaging moet hebben, en probeer zo'n goed mogelijke ratio te houden tegen mensen van mijn eigen skill. Mijn smurf account heb ik een ander ras, dus ja dan mag ik soms wel even bashen maar zal vanzelf ook wel weer goed komen, paar games bashen en je bent weer waar je hoort.

En bedankt voor je aanbidden van mij, ik vind het terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Gropah schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 23:42:
@step

dan doe jij het goed. Ben je dicht bij promo. BTW dat Diamond en Plat en jouw bronze is 1v1? want 2v2 heeft een andere rating en speelt ook anders.
Mijn 1v1 is zilver. :) Ik speel het meest 2v2 met een vriend van me. :) En oke promotie misschien een keer dus, al winnen we het maar weinig van de diamond en platinum gasten (die hebben vaak al 200+ wins op hun naam..)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
@step

is het misschien ook niet raar als jullie van plat en diamond verliezen aangezien je een silver 1v1 bent? Het is meer een test van het systeem of jullie het aankunnen, om naar de volgende divisie te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Het werkt allemaal met MMR (hidden match making rating dit wil zeggen dat naast je punten houdt het systeem je progressie meer flexibel bij zo kan het dus ook zo zijn dat na 5 wins je mmr heel snel omhoog gaat zoals bij placements ga je van bronze naar diamond in 5 wins), die diamonds en platinums kunnen een lage MMR hebben of jij kan een hoge MMR hebben, het systeem mixed je mmr van 1v1 en teamgames, maar ook die van je vriend als hij bijvoorbeeld diamond is zal het sneller zijn dat jullie ook tegen diamonds moeten, ik heb ook wat vrienden in silver etc, maar vaak moeten we in de placements al tegen hoge diamonds. Dat komt omdat in mijn teamgames en 1v1 ik een hoge mmr heb. Maar het kan dus zijn dat jullie het gewoon goed doen in 2v2, ik zie wel vaker mensen die in 2v2 platinum + zijn en in 1v1 bronze, het is gewoon totaal anders spelen in 2v2 dan in 1v1.

[ Voor 16% gewijzigd door Jasper 99 op 26-03-2011 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 21:19
ligt het aan mij of is bnet erg laggy nu? Krijg hele tijd het lagscherm te zien tijdens potjes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
jep...heb ik ook last van..klote zo lekker in het weekend.. Kan ook de GoT channel niet meer joinen sinds ik er ineens uit werd gegooit met de mededeling channel does not exist...

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot de Semi Finals gekomen van de LLL Cup :) Verloren van Prae.Riktan :/
Eerste game werd het gewoon een lange macro game waar weinig gebeurde en we elkaars drop counterde, hij deed het iets beter dan ik. Mijn eco/upgrades, etc waren beter. Uiteindelijk verloren omdat hij mijn ging slowpushen met nukes. Best nice gedaan. Geen idee hoe je dat moet stoppen. 2e game wilde ik proxy starport, alles ging goed. Maar omdat ik een sukkel ben heb ik de scv naar mijn base teruggestuurd die mijn Starport bouwde. Hij zag met zijn hellion de scv en ging toen rond de map scouten, en heeft die toen de starport gekilled. Dat was wel GG zo'n beetje.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2011 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 18:58:
Eerste game werd het gewoon een lange macro game waar weinig gebeurde en we elkaars drop counterde, hij deed het iets beter dan ik. Mijn eco/upgrades, etc waren beter. Uiteindelijk verloren omdat hij mijn ging slowpushen met nukes. Best nice gedaan. Geen idee hoe je dat moet stoppen. 2e game wilde ik proxy stargate, alles ging goed. Maar omdat ik een sukkel ben heb ik de scv naar mijn base teruggestuurd die mijn Starport bouwde. Hij zag met zijn hellion de scv en ging toen rond de map scouten, en heeft die toen de starport gekilled. Dat was wel GG zo'n beetje.
nice! flinke namen daar in de laatste rondes :o kun je de replays nog ergens downloaden?

dag 3 van TSL3 begint ook nu :)

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
GOGO RET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 18:58:
Nice, netjes.

En verloren van de uiteindelijke winnaar die in de finale Grubby eruit gooit. Das niks om je voor te schamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Discussie over toernooien mag in Starcraft 2 Pro-gaming & Toernooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 21:19
jammer, heb ik weekend kan ik niet lekker spelen door problematiek bij een telia server. Allemaal korte hickups tijdens spelen (lijkt net of een speler lagged).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Ik heb een vaag probleem, me quick match scherm blijft leeg, kan geen league kiezen en geen race :S

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 12:53
Hier hetzelfde en bij 3 andere vrienden het zelfde, ook custom games zijn niet bereikbaar.

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenradus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 17:00
idem... kutzooi :( Nou ja, dan maar GSTL kijken :p.

Update: And we're back!

[ Voor 73% gewijzigd door Koenradus op 27-03-2011 15:20 ]

2.160kWp Zuid-West: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52262&sid=47507

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnevld schreef op zondag 27 maart 2011 @ 15:10:
Ik heb een vaag probleem, me quick match scherm blijft leeg, kan geen league kiezen en geen race :S
Zat net fargo stream te kijken en lijkt erop of B.net n bug heeft op t moment, Fargo heeft in ieder geval hetzelfde. Hij komt nu net Grubby tegen in 1 van de 2 cups waar hij in zit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Jup hijs weer online :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
Ik had ook het rare probleem dat ik ineens uit GoT channel werd gegooid en kon hem ook niet meer rejoinen. Niet normaal gewoon. Hopelijk komt er snel een patch voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:06

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Gropah schreef op zondag 27 maart 2011 @ 16:34:
Ik had ook het rare probleem dat ik ineens uit GoT channel werd gegooid en kon hem ook niet meer rejoinen. Niet normaal gewoon. Hopelijk komt er snel een patch voor.
eu.battle.net en www.starcraft2.com zijn ook beide " offline " wegens maintenance

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
(jarig!)
Ik vind progames de laatste tijd een beetje eenheidsworst. Ik hoop dat we nu met 1.3 bijvoorbeeld wat meer BC's gaan zien, maar ook de carrier/mothership/ultralisks worden nauwelijks gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Ik zie behoorlijk wat mothership toilets voorbij komen hoor Rodie83 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
wat voor toilets? Aangezien de archon toilet toch generfed is, wat is de use van black hole nu nog?

[ Voor 157% gewijzigd door Jasper 99 op 28-03-2011 12:02 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zie voor pro-gaming en toernooien ook: Starcraft 2 Pro-gaming & Toernooien.