Je doet een hele hoop goed maar daar heb je niet zo veel aan dus dit zijn voornamelijk de negatieve zaken die me opvielen want ik denk dat je daar meer aan hebt. Don't take it personal

.
Typhon game:
--Ik vind gas en pool voor hatch een goede build vs toss op die map maar nu waren je drones wel erg laat op gas. Of je had ze vergeten of ik zou mijn gas later pakken als je toch niet mined.
Wel heb ik een aantal opmerkingen over je build. Het is voor een groot gedeelte een stijl keuze maar ik ben echt geen fan van roach warren en zoveel roaches voor je lair als het niet nodig is. Wat lings en metabolic boost is imo een veel meer veelzijdige opening die je mapcontrol geeft. Zowel je tech als je eco kan je veel makkelijker kickstarten met een greedy speedling opening waarbij je alleen een aantal lings maakt voor scouting en het denyen van scouting. Jouw build is in mijn ogen veel geschikter voor defense of voor early pressure (wat je beide niet echt doet) maar zou geen standaard macro opening moeten zijn. Ja, je bent veilig en kan redelijk blind dronen daarna maar het geeft je wel een eco (en vaak tech) achterstand als je de midgame in gaat.
Over het algemeen kun je zo vroeg in de game alles ook verdedigen met lings.
--Tijdens je scouting scout je al allerlei aanwijzingen voor een 4-gate alleen vind ik niet dat je het goed voorbereidt. Een paar voorbeelden:
Hij blijft op één gas ook nadat je de gas steal cancelled en hij gebruikt zijn chrono niet voor probes. Hij expo-ed niet. Hij opent zealot, stalker i.p.v. bijvoorbeeld zealot, sentry (wat vaak expo betekend) of puur zealot (vaak tech). Hij chrono-ed zijn warpgate research.
Dit zijn allemaal aanwijzingen dat hij gaat 4-gaten of eventueel 1-base tech en zolang jij hem niet ziet expo-en moet je alles op alles zetten om er achter te komen wat hij doet en moet je scouten voor forward pylons. Maak ook meteen na je pool een setje lings en plant ze voor zijn ramp. Je kunt zo zien hoeveel hij chrono-ed, wat hij maakt en zorgt dat hij niet meer een scout eruit kan sturen of een probe om zijn forward pylon te bouwen. Maak eventueel al een spine. Je droned nu blind veel te hard terwijl je nog geen expo ziet. Gelukkig is de 4-gate van je tegenstander niet erg sterk maar aan een goede 21 probe Koreaanse 4 warpgate ga je nog veel sneller en harder dood.
--Je overlord placement is erg voorzichtig en je hebt er geen in positie om te suiciden (meestal rond de 5,5 - 7 minuten als je blind speelt). Spreid ze meer uit, in dit geval had je zo die forward pylon kunnen spotten.
--Geen fan van die hidden expo, neem gewoon je natural. Je versterkingen komen sneller, je bases zijn sneller verbonden met creep en je kunt beter je drones gebruiken voor defense. Ook is zo'n nauwe choke zoals nu van je main niet altijd een voordeel voor Zerg en vertraagt een natural de aanval op je main (en dus vaak je tech).
--Kijk vooral ook eens de MrBitter serie over 4-gate defense.
Nieuwe Temple game:
--Opnieuw die vroege roach warren, zie mijn opmerkingen hierboven.
--Opnieuw overlord placement, sneak je 3e overlord via de achterkant in zijn main om later te suiciden (~5.5 - 7 min). Je hebt nu erg weinig visie de hele game met je ovies.
--Als je zoveel roaches maakt val dan eerder aan, check zijn leger met een ling, check voor cannons en val eventueel aan naar aanleiding van wat je ziet. Ik zag meerdere attack windows waar je volgens mij gewoon pressie kon zetten of zelfs winnen. Early pressure zorgt er ook voor dat de sentries energie gebruiken, de toss units gaat maken, eventueel cannons, etc. allemaal goede dingen. Zoveel idle roaches zo vroeg is bad (kill bv. ook al de rocks van de gold expo)
--Waarom puur roach? Een paar lings had ontzettend geholpen vs al die stalkers.
--Super late lair. Vind ik een slecht idee en is gevaarlijk. In het geval van bijna puur roaches geldt ook: geen lair, is geen mapcontrol (geen roach speed). Ook laat je de burrow timing (voor robo) op die manier schieten en ben je kwetsbaar vs air.
--Geen expo bij roach push (2 saturated bases), sowieso late third versus een 3 gate expo.
--Midgame speel je blind
--Spire veel te laat (je weet al dat hij robo gaat vanwege Observer en Immortal en je hebt de resources). Zelfde geldt voor hive tech.
--Maxed out, tegenstander nog niet en veel resources maar geen aanval. Zoals gezegd heb je echt een aantal mogelijkheden om hem te killen gemist. Ook is army trade met een macro toss super belangrijk en je kan hem niet vrij laten expanden en maxen.
--Remax en stall rondom je spines tijdens zijn eerste counter attack, niet remax en attack met kleine groepjes.
--Vervang je drones die je kwijt raakt na zijn attack (je gaat de endgame in met 45 drones maar blijft wel units pompen)
--Positionering (in een choke vs colossi

), en infestor micro was slecht in die laatste battle
--Upgrade nadeel in de endgame
Over het algemeen vond ik de hydra's een mooie reactie op de Immortals en gateway units maar had je daarna moeten tech switchen naar spire tech. Goede creep spread al mag je scouting wel echt beter in de midgame.