Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-09 20:48

Pindamann

Human

Ik vind de cheeses juist zo ontzettend gaaf :D Mega tof als iemand je probeert te cheesen. Vind het een kunst om ze altijd te stoppen en de voldoening is des te groter!

Cheeses zijn over algemeen ook vrij makkelijk te stoppen als je het een beetje kunt scouten.

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian1454
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-06-2017
hoe kan die zo snel van bureaublad naar in-game switchen? :P
duurt bij mij soms wel 30 seconden :s en ik heb echt geen slechte PC

ook een vraagje:
hoe kan ik zorgen dat de windows key niet meer werkt in-game??
ik heb dit bij opties uitgezeten, maar als ik per ongeluk op de windows key druk en als ik dan met mijn muis op het gebied ga waar de taalkbalk is en dan klik dan gaat ie nog steeds naar het bureaublad

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brian1454 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 21:25:
[...]

Niet in fullscreen maar in windowed mode runnen in je graphics settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:41

Bob

Brian1454 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 21:25:
[...]

ook een vraagje:
hoe kan ik zorgen dat de windows key niet meer werkt in-game??
ik heb dit bij opties uitgezeten, maar als ik per ongeluk op de windows key druk en als ik dan met mijn muis op het gebied ga waar de taalkbalk is en dan klik dan gaat ie nog steeds naar het bureaublad
Met voldoende geheugen (ik heb 4GB) kan dat zeker op 5 a 10 seconden. Voor nog sneller zie hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
dtech schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:00:
Ik ben een tijdje half gestopt maar pak het nu weer op. Tegen terran en zerg gaat wel aardig maar ik heb moeite tegen Protoss. Kan iemand me een paar tips geven?
Je doet een hele hoop goed maar daar heb je niet zo veel aan dus dit zijn voornamelijk de negatieve zaken die me opvielen want ik denk dat je daar meer aan hebt. Don't take it personal ;).

Typhon game:

--Ik vind gas en pool voor hatch een goede build vs toss op die map maar nu waren je drones wel erg laat op gas. Of je had ze vergeten of ik zou mijn gas later pakken als je toch niet mined.
Wel heb ik een aantal opmerkingen over je build. Het is voor een groot gedeelte een stijl keuze maar ik ben echt geen fan van roach warren en zoveel roaches voor je lair als het niet nodig is. Wat lings en metabolic boost is imo een veel meer veelzijdige opening die je mapcontrol geeft. Zowel je tech als je eco kan je veel makkelijker kickstarten met een greedy speedling opening waarbij je alleen een aantal lings maakt voor scouting en het denyen van scouting. Jouw build is in mijn ogen veel geschikter voor defense of voor early pressure (wat je beide niet echt doet) maar zou geen standaard macro opening moeten zijn. Ja, je bent veilig en kan redelijk blind dronen daarna maar het geeft je wel een eco (en vaak tech) achterstand als je de midgame in gaat.
Over het algemeen kun je zo vroeg in de game alles ook verdedigen met lings.
--Tijdens je scouting scout je al allerlei aanwijzingen voor een 4-gate alleen vind ik niet dat je het goed voorbereidt. Een paar voorbeelden:
Hij blijft op één gas ook nadat je de gas steal cancelled en hij gebruikt zijn chrono niet voor probes. Hij expo-ed niet. Hij opent zealot, stalker i.p.v. bijvoorbeeld zealot, sentry (wat vaak expo betekend) of puur zealot (vaak tech). Hij chrono-ed zijn warpgate research.
Dit zijn allemaal aanwijzingen dat hij gaat 4-gaten of eventueel 1-base tech en zolang jij hem niet ziet expo-en moet je alles op alles zetten om er achter te komen wat hij doet en moet je scouten voor forward pylons. Maak ook meteen na je pool een setje lings en plant ze voor zijn ramp. Je kunt zo zien hoeveel hij chrono-ed, wat hij maakt en zorgt dat hij niet meer een scout eruit kan sturen of een probe om zijn forward pylon te bouwen. Maak eventueel al een spine. Je droned nu blind veel te hard terwijl je nog geen expo ziet. Gelukkig is de 4-gate van je tegenstander niet erg sterk maar aan een goede 21 probe Koreaanse 4 warpgate ga je nog veel sneller en harder dood.
--Je overlord placement is erg voorzichtig en je hebt er geen in positie om te suiciden (meestal rond de 5,5 - 7 minuten als je blind speelt). Spreid ze meer uit, in dit geval had je zo die forward pylon kunnen spotten.
--Geen fan van die hidden expo, neem gewoon je natural. Je versterkingen komen sneller, je bases zijn sneller verbonden met creep en je kunt beter je drones gebruiken voor defense. Ook is zo'n nauwe choke zoals nu van je main niet altijd een voordeel voor Zerg en vertraagt een natural de aanval op je main (en dus vaak je tech).
--Kijk vooral ook eens de MrBitter serie over 4-gate defense.

Nieuwe Temple game:

--Opnieuw die vroege roach warren, zie mijn opmerkingen hierboven.
--Opnieuw overlord placement, sneak je 3e overlord via de achterkant in zijn main om later te suiciden (~5.5 - 7 min). Je hebt nu erg weinig visie de hele game met je ovies.
--Als je zoveel roaches maakt val dan eerder aan, check zijn leger met een ling, check voor cannons en val eventueel aan naar aanleiding van wat je ziet. Ik zag meerdere attack windows waar je volgens mij gewoon pressie kon zetten of zelfs winnen. Early pressure zorgt er ook voor dat de sentries energie gebruiken, de toss units gaat maken, eventueel cannons, etc. allemaal goede dingen. Zoveel idle roaches zo vroeg is bad (kill bv. ook al de rocks van de gold expo)
--Waarom puur roach? Een paar lings had ontzettend geholpen vs al die stalkers.
--Super late lair. Vind ik een slecht idee en is gevaarlijk. In het geval van bijna puur roaches geldt ook: geen lair, is geen mapcontrol (geen roach speed). Ook laat je de burrow timing (voor robo) op die manier schieten en ben je kwetsbaar vs air.
--Geen expo bij roach push (2 saturated bases), sowieso late third versus een 3 gate expo.
--Midgame speel je blind
--Spire veel te laat (je weet al dat hij robo gaat vanwege Observer en Immortal en je hebt de resources). Zelfde geldt voor hive tech.
--Maxed out, tegenstander nog niet en veel resources maar geen aanval. Zoals gezegd heb je echt een aantal mogelijkheden om hem te killen gemist. Ook is army trade met een macro toss super belangrijk en je kan hem niet vrij laten expanden en maxen.
--Remax en stall rondom je spines tijdens zijn eerste counter attack, niet remax en attack met kleine groepjes.
--Vervang je drones die je kwijt raakt na zijn attack (je gaat de endgame in met 45 drones maar blijft wel units pompen)
--Positionering (in een choke vs colossi :(), en infestor micro was slecht in die laatste battle
--Upgrade nadeel in de endgame

Over het algemeen vond ik de hydra's een mooie reactie op de Immortals en gateway units maar had je daarna moeten tech switchen naar spire tech. Goede creep spread al mag je scouting wel echt beter in de midgame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorkey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-04 11:30
dtech schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:00:
Ik ben een tijdje half gestopt maar pak het nu weer op. Tegen terran en zerg gaat wel aardig maar ik heb moeite tegen Protoss. Kan iemand me een paar tips geven?

game1 en game2

[...]

Datum is nog niet bekent gemaakt, maar 2 weken van tevoren wordt je league bevroren dus dan merk je het wel
EDIT: ik las niet goed, zie hierboven ;) anyway, voor een veel kortere omschrijving. lees mij post. en Mrbitter heeft het gehad over 4gate defense? cool. dat ga ik ook maar eens kijken.

hmm ik heb de eerste replay gezien, en mij is verteld (ik speel ook zerg) een overlord zn basis in sturen rond 5:30. dan zie je wat hij doet, dan had je die 4 gates gezien en had je meer units kunnen hebben ipv drones denk ik? oh en een spinecrawler of 3 als je 4gate spot.
had je het mischien gehouden, ik zit zelf in Diamond en word ook HARD geowned door 4gate soms.
ik vind het lame dat het zo "makkelijk" is voor protoss om zon sterke tactic te hebben. het is gewoon:
niet voorbereid? -> dood.
wel voor bereid?! -> mischien zelfs ook dood door goeie forcefields, en als je het wel houd weet ik nog steeds niet echt wat je moet doen :p

anyway de enigste reden dat ik protoss IETS minder "haat" is omdat een van onze nederlandse helden protoss speelt :p maar Ret > Grubby omdat ie zerg is ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Zorkey op 10-03-2011 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-08 01:38
Zijn er hier nog mensen die de GSL volgde? Wat vonden die mensen van Kelly haar casts? Op team liquid is er een heel drama omdat ze is ontslagen.. Ik vind het niet zo raar, ze was vaak erg onverstaanbaar moet ik zeggen..En dat is toch iets wat niet mag als je commentaar geeft , op eender wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorkey
Mod edit: from a GOM forum post from John the Translator:

Some people have claimed we are running a 'beta' test for casters in Code A. This in a sense is true. This is the final procedure for selecting casters for Code A. We need to test them out in actual matches and see the reaction. We plan to try out few more casters over next few seasons. So if one caster stops showing up after a season it does not mean he or she is fired. It just means it's next candidate's turn for the try out. I know from my experience that everytime we make some changes people freak out but without changes there can be no improvement.
is dit het laatste nieuws? staat niet echt dat ze is ontslagen. Maar persoonlijk vond ik haar niet echt goed, al helemaal de laatste paar keer met die nieuwe kerel erbij, leek wel alsof ze elke keer als hij wat zei, hem wou verbeteren en laten merken dat zij het beter wist. Leek niet echt vloeiend te gaan.

En jouw punt, ja als je iemand inhuurt om commentaar te leveren voor het internationale publiek, en het in het engels gaat doen. Moet je niet iemand nemen met een TE sterk accent dat maakt het weer moeilijk verstaanbaar voor mensen met niet optimaal engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hoFew.png
wat de hel zijn die groene hexagons?

en idd, die Kelly klinkt knap bout!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekheid
  • Laatst online: 12-09 14:50
apNia schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 01:45:
[afbeelding]

gewoon de texture van de map, niks bijzonders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 01:45:

hoort bij die map ;) is versiering :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Zorkey schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 00:47:
[...]

is dit het laatste nieuws? staat niet echt dat ze is ontslagen. Maar persoonlijk vond ik haar niet echt goed, al helemaal de laatste paar keer met die nieuwe kerel erbij, leek wel alsof ze elke keer als hij wat zei, hem wou verbeteren en laten merken dat zij het beter wist. Leek niet echt vloeiend te gaan.

En jouw punt, ja als je iemand inhuurt om commentaar te leveren voor het internationale publiek, en het in het engels gaat doen. Moet je niet iemand nemen met een TE sterk accent dat maakt het weer moeilijk verstaanbaar voor mensen met niet optimaal engels.
Ik zou het niet erg vinden als ze vervangen werd. Had soms ook moeite om haar te verstaan en vond haar echt minder dan tasteless. Sowieso keer ik al weinig Code A maar het afgelopen seizoen helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

''We plan to try out few more casters over next few seasons. So if one caster stops showing up after a season it does not mean he or she is fired. It just means it's next candidate's turn for the try out.''

ze kan dus nog terugkomen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gekheid schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 08:08:
[...]

gewoon de texture van de map, niks bijzonders
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 08:09:
[...]

hoort bij die map ;) is versiering :P
welke map is dat? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al goede vrouwelijke sc2 casters?
Waarschijnlijk willen ze ook de vrouwelijke kant van de markt bedienen en zoeken ze naar een vrouwelijke sc2 caster.
Maar goed de mannelijke casters komt uit een hele grote groep die hards die flink wat tijd besteden aan sc2. De vrouwelijke casters komen uit een kleinere vijver, en daardoor zal de kans kleiner zijn dat ze goed is.

Hoeveel vrouwen in dit topic hebben we eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
  • Laatst online: 08-12-2023
Als ik naar de stream van grubby kijk ontbreekt het geluid, is dit voor iedereen zo ?
http://sc2ranks.com/EU/950504/Grubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Goede vrouwelijke casters?
Hebben vrouwen verstand van gamen?
Zijn er vrouwlijke pro spelers in sc2?
Zijn er uberhaupt vrouwen op het internet?

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yasaka schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:05:
Als ik naar de stream van grubby kijk ontbreekt het geluid, is dit voor iedereen zo ?
http://sc2ranks.com/EU/950504/Grubby
Bij mij ontbreekt op die link zelfs het beeld! Het internet stort in! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Arnevld schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:06:
1 : geen idee nog geen gezien
2 : ja die zijn er wel.
3 : volgens mij was er een female cup maar of die nog bestaat geen idee.
4 : zie 2, alleen gaan veel het niet zeggen want dan worden ze meteen door 100 mannen lastig gevallen die een date willen ofzo.

Nee ik ben zelf man maar ik ken wel een aantal vrouwelijk gamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:56:
[...]

[...]

welke map is dat? :$
Tal'Darim Altar
Afbeeldingslocatie: http://www.teamliquid.net/tlpd/images/maps/423_Tal%27Darim%20Altar_thumbnail.jpg

Een van de 4 speciale gsl maps ;) (die hopelijk door blizzard in de mappool wordt gedaan)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2011 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-nervermind-

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:18

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:02:
Zijn er al goede vrouwelijke sc2 casters?
Day[9] heeft een aantal casts gedaan met een zekere Soe, die het best aardig deed. Haalt het niet bij D9 natuurlijk, maar wie doet dat wel? De eerste van die casts staat op day9tv.blip.tv, de rest wordt later geupload.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 20:30
Arnevld schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:06:
Pikachu: http://www.starcraft2.nl/news/9075-Pikachu-in-Team-Razer

die zit ergens in diamond volgens mij. Lees vooral rotterdam zijn comment :)

Female competities:
- http://www.esl.eu/eu/female/
Female sc2 cups:
- http://www.esl.eu/eu/fema.../sc2goesfemale4/rankings/
- http://www.esl.eu/eu/fema.../sc2goesfemale3/rankings/
- http://www.esl.eu/eu/fema.../sc2goesfemale2/rankings/
- http://www.esl.eu/eu/fema.../sc2goesfemale1/rankings/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
AskJoshy heeft een tijd geleden wat games van haar gecast.. Echt zo ongelooflijk goed was ze toch niet.. Beter dan mij natuurlijk en beter dan zoveel mensen maar ze kan toch echt niet op tegen de top spelers.. Maar dit zie je volgens mij wel in elke game op hoog niveau zijn er maar zelden vrouwelijke spelers die 100% volgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Day
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-01 08:18
Shadowhawk00 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:15:
[...]

...
4 : zie 2, alleen gaan veel het niet zeggen want dan worden ze meteen door 100 mannen lastig gevallen die een date willen ofzo.

en dan:

Nee ik ben zelf man maar ik ken wel een aantal vrouwelijk gamers.
jaja, 1+1= :X

Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Vet, net tijdens een livestream van Cryptic (3200 NA master zerg) heb ik hem via de chat door een build heen gepraat. En hij won er nog mee ook! Ik zat echt te schreeuwen in de kamer dat hij nu wel MOEST winnen en zo geschiedde het. (Het is een +1 atk speedling opening in een ZvZ..) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 20:24

Auredium

Informaticus Chaoticus

Nou, ik moet zeggen dat het in de ranking hard gaat...niet...Ik sta al tijden op nummertje 1 van mijn bronze groepje. (gegeven ik zit inderdaad in Bronze ladder) Maar het begint wat te gek te worden. ik heb over de 3000 punten als nummer 1 inmiddels en de nummer 2 heeft er nog niet eens 2000. Nu merk ik wel dat ik steenhard iedere match van 4 vs 4 tegen groepen moet de favored of slightly favored zijn maar toch.

Dat gezegd hebbende vermaak ik me wel nogsteeds. Als Terran only speler wissel ik graag van verschillende terran tactics. Alhoewel ik soms te lui ben om te switchen als ik merk dat de tactic niet goed uit pakt. :P

Ik moet zeggen dat de nieuwe 4 tegen 4 map wel erg leuk is. Een echte tech map. Zelf doe ik ervoor zorgen dat ik in 15 minuten 3 expo's heb als terran en dan pop ik meestal 4 bc's uit gelijktijdig terwijl ik armor en weapons upgrade. Sommige mensen begrijpen overigens niet dat de map ongeschikt is voor rushen...meestal de tegenstander. :P

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Auredium schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 15:13:
Nou, ik moet zeggen dat het in de ranking hard gaat...niet...Ik sta al tijden op nummertje 1 van mijn bronze groepje. (gegeven ik zit inderdaad in Bronze ladder) Maar het begint wat te gek te worden. ik heb over de 3000 punten als nummer 1 inmiddels en de nummer 2 heeft er nog niet eens 2000. Nu merk ik wel dat ik steenhard iedere match van 4 vs 4 tegen groepen moet de favored of slightly favored zijn maar toch.

Dat gezegd hebbende vermaak ik me wel nogsteeds. Als Terran only speler wissel ik graag van verschillende terran tactics. Alhoewel ik soms te lui ben om te switchen als ik merk dat de tactic niet goed uit pakt. :P

Ik moet zeggen dat de nieuwe 4 tegen 4 map wel erg leuk is. Een echte tech map. Zelf doe ik ervoor zorgen dat ik in 15 minuten 3 expo's heb als terran en dan pop ik meestal 4 bc's uit gelijktijdig terwijl ik armor en weapons upgrade. Sommige mensen begrijpen overigens niet dat de map ongeschikt is voor rushen...meestal de tegenstander. :P
Als je 4v4 random speelt kan je beter met 2 vrienden in de queue gaan, dan telt het nog als random en een stuk makkelijker te winnen. ;)

In 3v3 gaan een vriend en ik altijd voor een bijna undefeatable strat, hij is dan zerg en ik protoss. Hij gaat of 7rr of speedlings, en ik ga korean 4gate (5min warp). Deze build is echt onwijs goed, hij hangt zijn overlord aan het randje van zijn basis, ik doe mij proxy pylon daar heen, warp 3 zealots 1 stalker in, chronoboost warpgates, warp er weer een stel in, **maak dan een forge omdat ik bang ben voor DTs. zie je steeds vaker in multies** en dan hebben we er 1 uitgeschakeld. Daarna focussen we al onze legers op 1 target en als het al geen gg is is het dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

4 vs 4 is als je het alleen doet zoals mij soms wel instant loss (of win) door je medespelers. De grootste grap zijn van die jokers die net als mij terran spelen en waarvan stap 1 is het verplaatsen van hun basis naar een andere locatie.

Vaak gebeurd dit bij 1 van de 4 vs 4 maps waar 1 aprtijgenoot in het midden van de map komt en dus het vatbaarst is om te worden aangevallen. Dan lift de terran speler omhoog en land dan ergens anders en loopt een enorme build vertraging op. Als de tegenstanders dan rushen is het gewoon een instant GG en zelf later in het spel heeft de zijde dan nog nadelen van die move. Ik blijf meestal als terran op die locatie zitten, plaats tanks in sigemodes naast de randen en AA bij de richel waar de tegenstander zit. Zo siege ik inkomende legers van de tegenstander waardoor we juist voordeel hebben van die locatie.

Afgelopen week was er zo'n joker op de nieuwe 4 vs 4 map die rustig zijn main verplaatst naar een locatie met gele minreals waar hij eerst met 7 marine rotsen weg moet schieten om dan vervolgens precies in de loopweg van de tegenstander naar ons toe gaat zitten en dan mass marine gaat. Resultaat van deze enorm strategische reactie? Een zerg en protoss tegenspeler rushen hem, wij zitten te ver af voor direct hulp hij doet /quit en wij zijn met drie man over. Uiteindelijk wisten we nog wel een beetje verzet op te brengen (mede omdat ik en een medepeler snel expension ded dus wat sterker stonden) maar door het gebrek aan een goede medespeler hadden we te weinig units.

Edit; Overigens mijn build:

SCV
SCV
SCV
Supply Dock
SCV
SCV
Barracks
SCV - Marine
SCV - Marine
SCV - Marine
SCV - Marine
SCV - Marine
SCV
Supply Dock
SCV
SCV
Supply Dock
SCV
SCV
Vespyan
Vespyan
SCV
SCV
SCV
SCV
Armory & Expension

:P (tweede supplydock zal iets eerder zijn overigens maar ik doe hett uit mijn blote hoofd dus stick it...weet je wel)

[ Voor 10% gewijzigd door Auredium op 10-03-2011 15:57 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Species5618 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:53:
[...]

Day\[9] heeft een aantal casts gedaan met een zekere Soe, die het best aardig deed. Haalt het niet bij D9 natuurlijk, maar wie doet dat wel? De eerste van die casts staat op day9tv.blip.tv, de rest wordt later geupload.
Ze is trouwens wel f***ng lekker :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Ik ben met Dtech eens :)

Ik ga vanavond weer ROFL stompfen in de ladder :)
Suc6 als je vanavond online bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian1454
  • Laatst online: 28-06-2017
iemand nog zin in een private match? Brian, #361

[ Voor 16% gewijzigd door Brian1454 op 10-03-2011 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 19:28

3xNix

golfr in hart en nieren

Auredium schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 15:42:
*knip*
Edit; Overigens mijn build:

SCV
SCV
SCV
Supply Dock
SCV
SCV
Barracks
SCV - Marine
SCV - Marine
SCV - Marine
SCV - Marine
SCV - Marine
SCV
Supply Dock
SCV
SCV
:P (tweede supplydock zal iets eerder zijn overigens maar ik doe hett uit mijn blote hoofd dus stick it...weet je wel)
9 Depot
11Rax
Maar, ik zie geen orbital...

Probeer:
9 Depot
11 Rax
12 Geyser
14 Orbital
16 Depot
1 standaard marine als rax af is, de rest als je minerals over hebt...
2de depot kan ook op 14 al, maar dan is orbital later.... wall vs eco overweging.

De rest van je build hangt af van je tech choice, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben natuurlijk ook nog theWife!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na 3 minuten kon ik dat mokkel al niet meer uitstaan...
SC2 is gewoon een no go area voor vrouwen... Net als de huishoudbeurs dat is voor mannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Lol, ze is ook te hard de vrouw aan het uithangen. Allemaal vragen stellen enzo :P

Haha:
Crota: "This is the spawning pool"
Wife: "what does it spawn?"
Crota: ".."

[ Voor 3% gewijzigd door Morphs op 11-03-2011 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Laatst online: 03-09 20:48

Pindamann

Human

Morphs schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 20:47:
Lol, ze is ook te hard de vrouw aan het uithangen. Allemaal irrelevante vragen stellen enzo :P

Haha:
Crota: "This is the spawning pool"
Wife: "what does it spawn?"
Crota: ".."
Oh das niet zon rare vraag toch?

Irritanter dat ze dingen roept als "Yes kill it yeah!"

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Precies, eigenlijk een vet goede vraag. Daarom moest ik er ook zo om lachen :)

Eigenlijk is haar commentaar superschattig. Ze moest ook giechelen toen ze banelings zag lopen... "van die dikke bolletjes" :)

- edit - zolang ze maar bier haalt (haha moest het ff zeggen)

[ Voor 14% gewijzigd door Morphs op 11-03-2011 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09 21:58
Eerlijk gezegd is het.. het beste wat je kan krijgen! Een geil wijf die mee praat over starcraft, kom op guys! Dat is wat we allemaal willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als zij over Starcraft kan meepraten gaat dat ten koste van iets anders. Dingen als schoon ondergoed of geschoren benen ofzo. Ik vertrouw ze niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahaha :D YES YES take her down!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat mevrouw apNia doet vind ik dan wel weer cute, die heeft niks met gamen. Die zit dan soms een beetje verbaasd naar me te kijken, op de stoel naast me, als ik 'm stress achter m'n PC (die begrijpt dan als ze me in die staat ziet, klikkend en scheldend als een bezetene, niet dat ik het voor m'n lol doe).. en dan vangt ze geluidjes op als ik Stalkers bouw ofzo. En dan doet ze het de hele dag na. Hoor ik de hele dag door "the shadows!" ("I am here in the shadows.") door het huis.
Of dan kijk ik GSL, vangt ze wat onbekende termen op, en die gebruikt ze dan ineens :D
En dan hoor ik de volgende keer dat ik "uit moet kijken voor Banshees"

O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol wat zijn we weer politiek correct hier anno 21e eeuw :P
anyway grubby streamed nu ook op justin: http://www.justin.tv/followgrubby
lekkere blink macro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PONYCRAFT 2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
Als dat een hele film wordt, ga ik sowiezo kijken!

Voelt beetje aan als een trailer, maar waarneer de volledige versie dan klaar is, staat er niet in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een leuke build voor 3v3 of 4v4. Ik neem aan dat je constant
12rax, 2 marines
15 orb
15 cc
dan constant raxen bouwen tot je er 3 hebt
Dan neem je gas en neem je stim en combat shields. Dan neem je een tweede gas voor later, als je een armory en factory en +2+2 moet maken.
Je kan hiermee constant marines pompen, je overleeft met 1 bunker als je de build smooth uitvoert de meeste rushes ( geen 6pool uiteraard. Push als stim klaar is.

Dan dual ebay als je iets van 6 rax hebt en +1+1 researchen. Neem je derde redelijk snel. Voeg rraxes toe tot je er iets van 12 hebt, een paar met reactor. Als je rond de 60 food zit ( rond de tijd dat stim net klaar is ) gaat je food zo hard toenemen dat het niet erg is als je een paar keer extra supply moet vragen. Dat is beter dan supply blocked raken.

Het idee van de build is om golven marines op de expansions van de tegenstanders te gooien. Jij bent degene die expansions neerhaalt met je marines. Met snelle upgrades en constant marines pompen ben je eigenlijk de tegenstander aan het overweldigen. Vermijd HT's, Colossi en banelings. Zoek Hydras, Marauders, Stalkers, Mutas en Void Rays op. Het maakt niet uit als je een berg marines verliest, als je maar expansions van de tegenstanders blijft neerhalen. Je teammates kunnen dan op een gegeven moment met een 200 200 leger roflstompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:58
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 12:22:
vermijd HT's, Colossi en banelings
oh rly :o

en no offense maar in een 4v4 als je in je 1tje rond gaat rennen wordt het gelijk afgestraft. tenminste alle 4v4 die ik speel.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:34

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

@apNia: How cute :P.

Mevrouw Dricus is gestopt mijn typen spellen te proberen te begrijpen. Nu zit er wel een wereld van verschil tussen Hyves spelletjes en SC2, dus dat snap ik wel :P. Als ik Minecraft speel, dan lacht ze me gewoon vierkant uit. Maarja, dat is ook wel een beetje net alsof je een volwassen vent met Duplo ziet spelen, dus dat snap ik ook wel weer...

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imafishlol
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:57
whahah bij 0:57 scheet ik bijna effe in me broek, "sweet mother of mercy"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahaha Dricus, Duplo voor volwassenen :D
Inderdaad, als je soms "onze" games of hobbies bekijkt vanuit perspectief komt het echt retarted over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
dtech schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 16:16:
[...]

Ze is trouwens wel f***ng lekker :9
Ja ze ziet er wel lekker uit maar heeft niet echt verstand van SC2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:09
Shadowhawk00 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 18:04:
[...]

Ja ze ziet er wel lekker uit maar heeft niet echt verstand van SC2.
Daar voel je nix van :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
Beleven zul je het :9 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 20:02
You've Been Promoted!
Afbeeldingslocatie: http://img829.imageshack.us/img829/2349/goldud.png

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gz

Wat doet die bonus pool daar! GET RID OF IT, SOLDIER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 23:26:
Gz

Wat doet die bonus pool daar! GET RID OF IT, SOLDIER!
Het lijkt erop dat die bonuspool daar gewoon zit te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Klopt, zeker als je ze via de PC ziet voel je er weinig van :P Maar ik begrijp best dat Day9 met haar wel een paar casts wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Species5618 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:53:
[...]

Day\[9] heeft een aantal casts gedaan met een zekere Soe, die het best aardig deed. Haalt het niet bij D9 natuurlijk, maar wie doet dat wel? De eerste van die casts staat op day9tv.blip.tv, de rest wordt later geupload.
Day9 is een goede caster, maar wel overrated. Zijn genoeg casters even goed. Waar iemand als Day9 en Artosis in uitblinkt is hun begrip van de actuele meta game. Ik kan er niet tegen als ik bepaalde casters hoor die proberen hun mening over de game te geven en pro's belachelijk maken om hun beslissingen, behalve als Day9 of Artosis het doet. Maar ik zag van de week een duo cast van Khaldor en TotalBiscuit en dat was velen malen leuker om naar te kijken/luisteren dan als Day9 games cast met z'n standaard zinnetjes de hele tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"and all that good jazz"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:09
:X komt toch zeker min 2 keer voor per cast.

doe mij maar husky en totalbiscuit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb Totalbiscuit nu 2 of 3x horen casten en gewoon leuk om te luisteren naar die gast, maar zijn kennis is niet zo goed als andere.
Maar dat maakt het niet minder leuk voor mij, alleen bij de echt grote dingen zoals GSL en NASL wil ik wel mensen als Artosis en Day9 die het allemaal net even beter door hebben en de spelers goed kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorkey
gewoon day9 + iemand anders is over het algemeen win vind ik.

Day9 + TLO en Rotterdam op IEM was awesome.
Day9 + die Soe waren ook leuke casts.

maar iedereen heeft gewoon zn favorieten. maar ik vind van die kleinere tournaments kijken niet heel intressant als er van die unknown casters zijn, die zoals hierboven ook was gezegt, "de spelers belachelijk maken" bijna. kijk ik liever een firstperson view stream van goeie pro's. kijk de laatste tijd hayprO regelmatig.

Ook wel leuk, een vriend van mij had altijd commentaar op commentators van voetbal, en ik keek wel regelmatig maar ik snapte niet echt waarom hij zich irriteerde aan sommige van die mensen, weet niet hij had er gewoon meer kennis van enzo, en als je dan commentators bullshit hoort spuwen, ja dan heb je dat. En nu snap ik het wel aangezien het bij sc2 hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
Mag schreef op zondag 13 maart 2011 @ 12:15:
[...]

Day9 is een goede caster, maar wel overrated. Zijn genoeg casters even goed. Waar iemand als Day9 en Artosis in uitblinkt is hun begrip van de actuele meta game. Ik kan er niet tegen als ik bepaalde casters hoor die proberen hun mening over de game te geven en pro's belachelijk maken om hun beslissingen, behalve als Day9 of Artosis het doet. Maar ik zag van de week een duo cast van Khaldor en TotalBiscuit en dat was velen malen leuker om naar te kijken/luisteren dan als Day9 games cast met z'n standaard zinnetjes de hele tijd.
Tasteosis, beter kun je het niet krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Soulizer schreef op zondag 13 maart 2011 @ 17:12:
[...]

Tasteosis, beter kun je het niet krijgen :D
Het taste-deel is niet altijd even goed, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
Okay ik geef toe. Vervang het door een lekker wijf zoals Soe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Soulizer schreef op zondag 13 maart 2011 @ 17:57:
Okay ik geef toe. Vervang het door een lekker wijf zoals Soe :P
Maakt niet uit je moet toch de game zien dus dan maakt het uiterlijk van de caster weinig uit.
Liever een lelijke maar goede caster dan een mooie maar slechte caster.
Als je lekkere wijven wilt kijken zijn daar veel geschiktere kanalen voor dan SC2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:42
FTW!!!!!! awesomeness wahaha!!! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:42
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 11:31:
Ik kan ook zo enorm pissed worden om SC2. (vannacht nog een randomreader van de Rabo in 1000 stukjes tegen de muur aan gesmeten :P).

Mijn grote probleem is dat bij FPS bijv ik ook zo ontzettend slecht tegen mijn verlies kan (IRL kan ik het ook niet, inmiddels al 20 squashrackets tegen de muur kapotgeslagen :P).
Echter bij FPS spawn je meteen weer en klaar...

Merk dat bij SC2 speler weinig voor de mooie potjes gaan en eigenlijk alleen proberen te winnen.
9/10 zergs doen een 6-pool.. dan heb ik al direct geen zin meer.
Of ik zie een scv in mijn base verdwijnen.. als ik dan 10 sec later ga kijken is hij al bezig met een raxx.

Ik kan dus slecht tegen mijn verlies en al helemaal slecht tegen cheese.
Echter kun je dan ook weer zeggen dat ik er maar mee om moet leren gaan en goed counteren.
Dat probeer ik dan natuurlijk ook. Ik moet er gewoon minder om geven.

Echter ben ik dan ook weer van mening dat je alleen echt goed kunt zijn als je echt emotioneel betrokken bent. Dus boos worden (op jezelf vooral) kan goed zijn, je pushed jezelf verder ipv layedback ongeïnteresseerd
spelen om zo geen rage te voelen. In mijn UT dagen kocht ik wekelijks nieuwe toetsenboarden.. maar ik was wel altijd #1 van de game :P
Hmm als ik kwaad ga worden dan leeft mijn pc niet meer denk ik :P
Maar goed het gaat idnerdaad om winnen in Starcraft al hoewel ik heb wel niet zo vaak mooie potjes gezien en meegemaakt! Die zijn echt leuk

Maar goed je hebt er ook veel bij die rushen, tja, snel dichtbouwen en marines spammen als een gek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 10:27
afgelopen weekend me langste loss streak ooit gehad... denk wel 12 games oprij als het niet meer was in de 3on3 random. Stond net zo lekker 13/7. Nu 20/35 ofzo :(.
Maar volgens mij lag het in het algemeen niet aan mij... O-)

http://eu.battle.net/sc2/...ick/matches#filter=threes :-(

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Nou, ik ben afgelopen weekend door de 3100 grens heen gegaan en sta nu officieel meer dan 1000 punten boven de nummer twee van onze pool. Regardless, ik had een paar slechte potjes waarvan twee veroorzaakt door mijzelf.(ik ben dan ook eerlijk zat om het toe te geven)
Twee potjes verloren we door experiance. We hadden wel een goede build en teamwork maar de tegenstander had gewoon een edge op ons.

Verder wel ook een hoop potjes gewonnen (anders klo ik niet van 3000 naar 3100+ aan punten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
DarkY schreef op maandag 14 maart 2011 @ 07:53:
afgelopen weekend me langste loss streak ooit gehad... denk wel 12 games oprij als het niet meer was in de 3on3 random. Stond net zo lekker 13/7. Nu 20/35 ofzo :(.
Maar volgens mij lag het in het algemeen niet aan mij... O-)

http://eu.battle.net/sc2/...ick/matches#filter=threes :-(
Gast je begint net met spelen, net zeiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Hm ik had van de week nog wat vaags,
Ik speelde met me broertje wat 2v2 hadden we ooit aan het begin gedaan en waren bronze.
Maar goed, we stonden dus 40-25 bronze league top.
En we hadden zoiets van wtf? promote eens?
Toen verloren we van een diamond team en toen promote we...
Mijn verbazing was best groot dat je moest verliezen om te kunnen promoten :S :<

Iemand anders dit ook al eens ervaren?
Ik heb het trouwens al eens eerder gehoord besef ik me nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 14:34
Ik had vrij veel games op rij verloren in de 3v3 en toen won ik een (niet zo'n speciale) game en ineens boem promotion ... dus hoe dat nou precies zit weet ik ook niet, want mn niet-zichtbare ELO werd door die ene winst echt niet ineens hoger dan ie was voor ik al die games op rij verloor lijkt me :?

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Arnevld schreef op maandag 14 maart 2011 @ 13:48:
Hm ik had van de week nog wat vaags,
Ik speelde met me broertje wat 2v2 hadden we ooit aan het begin gedaan en waren bronze.
Maar goed, we stonden dus 40-25 bronze league top.
En we hadden zoiets van wtf? promote eens?
Toen verloren we van een diamond team en toen promote we...
Mijn verbazing was best groot dat je moest verliezen om te kunnen promoten :S :<

Iemand anders dit ook al eens ervaren?
Ik heb het trouwens al eens eerder gehoord besef ik me nu...
Nee dit is inderdaad niet zo abnormaal. Het systeem wordt hier en daar wel uitgelegd (google is your friend) maar om een lang verhaal kort te maken moet je inderdaad ook wel eens verliezen alvorens je al dan niet kan promoveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:18

Rannasha

Does not compute.

Naast je MMR (Match-Making-Rating = ELO) houdt het systeem ook een onzekerheids-factor bij. Hoe meer je achter elkaar wint (vooral van tegenstanders met een hogere MMR) hoe groter de onzekerheids-factor wordt.

Je promote / demote pas als de onzekerheids-factor klein genoeg is dat het systeem zeker is over welke league je in hoort te zitten. Daarom kun je op schijnbaar willekeurige momenten, zoals na een of meerdere losses, promoten.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
kan het dan ook zijn dat je ineens promote vna brons naar diamond ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Het is ook maar dat je om de X games van leage kan veranderen.
Ik weet niet precies hoeveel games maar stel bij 10 games en je hebt er 9 gewonnen en zou naar boven moeten pas na game 10 bekijkt het systeem het en ga je omhoog. Dat je game 10 verliest veranderd daar niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:31
Ik had voor de grap eens een smurf account aangemaakt met een van de demo keys die je krijgt bij het spel. Wel grappig om te zien hoe snel je gematched wordt op je niveau. Uiteindelijk gelukt om binnen te tijd dat de demo verloopt gepromote te worden naar diamond (na 27 games).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag schreef op zondag 13 maart 2011 @ 12:15:
[...]

Probleem is dat bij bijna alle casters behalve Day9 of Artosis ik wel meerdere malen facepalm omdat ze gewoon onzin lopen uit te kramen. Daar kan ik me echt aan ergeren :P Het liefst heb ik day/Artosis+iemand anders die play by play doet. Artosis+Tasteless is dan ook echt de perfecte combinatie voor mij.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2011 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorkey
badboyqxy schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:56:
kan het dan ook zijn dat je ineens promote vna brons naar diamond ?
hm je kan wel leagues overslaan, ik ging van Silver naar Plat lang geleden. maar bronze naar diamond? maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:06

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Zorkey schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 11:12:
[...]

hm je kan wel leagues overslaan, ik ging van Silver naar Plat lang geleden. maar bronze naar diamond? maybe.
Kan Cella heeft eens een stream gehad waarin ze een zerg bronze na 13 uur non stop gamen direct in diamond plaatste, ( ze hadden Cella ingehuurt geloof ik ofzo )

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Wat dat promoten betreft, het is eigenlijk heel logisch. Als je tegen diamond wordt gematched wil dat zeggen dat het systeem aan het kijken is om je te promoten maar nog niet zeker is hoe hoog. Als je dan verliest van een Diamond weet het systeem dus dat je ofwel op dat niveau hoort (het systeem wil je 50/50 win-loss matchen) ofwel er onder. Op die manier wordt je dus uiteindelijk geplaatst waar je thuishoort.

Shadowhawk00, dat je maar eens in de zoveel matches kan promoten/demoten is niet waar, een vriend van me werd gepromote naar gold en 3 games later al naar platinum. In de praktijk kost het meestal wel meer games om te promoten/demoten omdat het syteem een bepaald niveau van 'zekerheid' moet bereiken om je weer van league te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:55
Cronax, bij mijn weten klopt dat wel hoor. Lopen op TeamLiquid meerdere topics over de werking van de ladder en MMR en deze houden wel rekening met bepaalde ijkpunten. Je kunt dus niet na elke match promoten of demoten, maar enkel (bij wijze van spreken) elke 5e match. WWWWL kan dus zorgen voor een promotie, net als WWWLW dat kan (ceteris paribus). En daarnaast bestaat er nog de bug dat je in bronze enkel kan promoten na een loss in een specifieke context (dus niet altijd, maar sommige spelers hebben hier last van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

Op de stream van één van de TeamLiquid spelers zag ik zelfs een keer diegene in 2 games van Platinum naar Diamond en daarna van Diamond naar Masters promoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Iemand goede zerg builds voor gold / plati 1v1 ?
Ik probeerde gister 13 hatch 16 pool 17 gas ertussen alleen drones en 1 overlord daarna overlord en drones tot 26 en dan roaches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is nogal hopen dat je tegenstander je onbeperkt laat eco'en, grote kans dat hij aanvalt en over je heen loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Ik had hem gister in 2v2 geprobeerd.
Aangezien 1v1 = 2v2 zo ongeveer gelijk op gaan.
Ik had roaches zo'n stuk of 7 op het moment dat de gemiddelde protoss zn 4gate units begint te warpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arnevld schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 13:54:
Ik had hem gister in 2v2 geprobeerd.
Aangezien 1v1 = 2v2 zo ongeveer gelijk op gaan.
Ik had roaches zo'n stuk of 7 op het moment dat de gemiddelde protoss zn 4gate units begint te warpen.
Dat is een heel gevaarlijke uitspraak. Een 4 gate in 2v2 is uiteraard redelijk gelijk aan een 1v1 4 gate, maar verder qua strats en dynamiek is 2v2 totaal niet te vergelijken met 1v1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

furby-killer schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 13:58:
[...]

Dat is een heel gevaarlijke uitspraak. Een 4 gate in 2v2 is uiteraard redelijk gelijk aan een 1v1 4 gate, maar verder qua strats en dynamiek is 2v2 totaal niet te vergelijken met 1v1.
Builds lopen wel gelijk :)
Welke race dan ook, maar ik speel bijna nooit 1v1 dus ik heb advies nodig voor ik ga laddere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Arnevld schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 13:42:
Iemand goede zerg builds voor gold / plati 1v1 ?
Ik probeerde gister 13 hatch 16 pool 17 gas ertussen alleen drones en 1 overlord daarna overlord en drones tot 26 en dan roaches.
Ligt nogal aan de map en het ras van de tegenstanders (zo is bijvoorbeeld hatch eerst tegen Protoss erg gevaarlijk, tegen Terran weer minder) maar één van de veiligste all-round 1v1 zerg builds is Speedling FE.

14 gas, 14 pool, drones van gas als je 100 gas hebt. Vervolgens meteen als je pool klaar is Metabolic boost, een queen en 2 set lings (1 set voor de watchtowers, 1 set voor de ramp van je tegenstanders). Expo rond de 20 supply, 2e queen en drones terug op gas als die 2e queen ongeveer 2/3 klaar is.
Hierna is alles redelijk reactief behalve dat je over het algemeen met je tweede 100 gas een Lair wilt maken (~30 supply) maar ook dit is afhankelijk van wat je scout en je speelstijl.

De meer gebruikelijke hatch first builds zijn 14 Hatch / 14 Pool of 15 Hatch / 14 Pool (<--mijn favoriete Hatch first build omdat de pool sneller klaar is dan bij een 14/14). Maar als je niet veel 1v1 ervaring hebt zou ik gewoon beginnen met die Speedling FE build goed onder de knie te krijgen.

Ik zou verder ook niet standaard zo veel Roaches rushen, leuk dat je een 4-gate houdt maar vs een goede tegenstander die dit scout kom je hopeloos achter te staan.

En wat furby zegt: 1v1 != 2v2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

Ik zie de laatste tijd bij verschillende Zerg pro's (Cella, Slush, Haypro volgens mij ook) die Speedling FE openen, dat ze 1 drone op gas laten. Zodra ze dan een Roach Warren of Baneling Nest maken gaan ze weer terug naar 3 drones op gas. Tegen Terran doe ik dat zelf ook zodat ik redelijk snel een Baneling Nest kan maken als dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Ja, klopt, het is ook maar een 'blauwdruk' waar je uiteraard variaties op kunt maken.

Zo zie ik Cella ook vaak voor een snelle Evo chamber gaan, dus meer gas heeft dan wel zin. Maar over het algemeen is het idee om early game mineral heavy te gaan zonder speed te skippen en dus tijdelijk weer drones terug op minerals te zetten om sneller te kunnen expanden en je larve op te maken. Of dat er 3 of 2 zijn (of zelfs geen zoals bij Catz zijn Infestor build) zijn stijlverschillen en afhankelijk van wat je plan is. Ook zie je wel vaker dat de tweede Queen vertraagd wordt voor bv. een snellere roach warren of meer lings.

Een andere trend die ik steeds vaker zie is een veel latere Lair (rond de 50 supply of zelfs later) i.c.m. met een snelle third en snellere upgrades.

[ Voor 10% gewijzigd door djengizz op 15-03-2011 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Die snelle ling build lukt me ook wel aardig, :)
Die is over het algemeen wel goed te counteren door een wall / zealot block imo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Arnevld schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:06:
Die snelle ling build lukt me ook wel aardig, :)
Die is over het algemeen wel goed te counteren door een wall / zealot block imo :(
Ooh, je wilt gewoon snel rushen en je tegenstander killen als hij nog op 1 basis is ;).
Tja, het zijn crap builds maar dan wordt het inderdaad roach rush of baneling bust... Of anders 6-7-8 pool?

Maar serieus, Zerg is niet echt geschikt voor vroege agressie in 1v1 (misschien met uitzondering van ZvZ) dus die wall / zealot block zou niet uit moeten maken en 'countered' zeker niet een Speedling build. Het doel van de meeste solide zerg builds is om je economie op gang te krijgen zonder dood te gaan aan wat je tegenstander doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Ik heb naar aanleiding van die 8 pool die ik ergens van pro's gezien heb hiermee gespeelt en het werkt best aardig ook tegen mensen. Omdat je sneller je queen hebt krijg je ook meer larva dus sneller drones. En je eerste 6 lings dwingen zeker protos om een complete walloff te maken zodat die ook voorlopig niet vervelend gaan doen. Je gaat niet je enige zealot uit je wall naar buiten laten lopen als je geen idee hebt of dat 1 of 100 zerglings staan ( nou ja 100 you get the point )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shadowhawk00 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:24:
Ik heb naar aanleiding van die 8 pool die ik ergens van pro's gezien heb hiermee gespeelt en het werkt best aardig ook tegen mensen. Omdat je sneller je queen hebt krijg je ook meer larva dus sneller drones. En je eerste 6 lings dwingen zeker protos om een complete walloff te maken zodat die ook voorlopig niet vervelend gaan doen. Je gaat niet je enige zealot uit je wall naar buiten laten lopen als je geen idee hebt of dat 1 of 100 zerglings staan ( nou ja 100 you get the point )
Bij een 6 pool moet je een complete wall off doen als protoss om met een standaard build lings buiten de deur te houden, anders is het mogelijk dat ze er zijn voor je zealot. Geen schijn van kans dat je met een 8 pool er bent voordat de zealot klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Shadowhawk00 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:24:
Omdat je sneller je queen hebt krijg je ook meer larva dus sneller drones.
Wat bedoel je hier precies mee?
Dat dit compenseert voor de vroege pool en units t.o.v. meer standaard builds met een latere pool?
Dat is namelijk niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Net een an sich goed potje verloren van een Protoss. Hij had me contained op 1base en zelf 2base, dan verlies je natuurlijk als Z. Terwijl hij an sich nou niet een topspeler was.

Iemand tips wat ik beter kan doen?
the game
Pagina: 1 ... 19 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zie voor pro-gaming en toernooien ook: Starcraft 2 Pro-gaming & Toernooien.