Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:34

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Shadowhawk00 schreef op zondag 06 maart 2011 @ 19:13:
Motiveerd niet echt nee maar aan de andere kant gaat je MMR wel gewoon omhoog dus kan je wel gewoon uit bronze komen, alleen komt het dan als een verrassing.
Mwah, verrassing... Als je het niveau van de spelers tegen wie je speelt een beetje in de gaten houdt, dan zal promotie niet echt als een verrassing komen. Je ziet dan dat je regelmatig gematched wordt tegen mensen uit een hogere league. Als je daar regelmatig van wint, dan is promotie dichtbij.

Bottomline is dat je hidden MMR sowieso blijft stijgen als je win/loss ratio boven de 50% ligt. Als je dat volhoudt zul je vanzelf een keer promoten, onafhankelijk van hoeveel "ladder"-punten je daarbij verzameld hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door Dricus op 06-03-2011 19:24 ]

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 09:09

Namu

Silver Wings Of Morning

Is er een snelle manier om te zien tegen wie je allemaal gematched ben de afgelopen tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-09 20:48

Pindamann

Human

Namu schreef op zondag 06 maart 2011 @ 21:20:
Is er een snelle manier om te zien tegen wie je allemaal gematched ben de afgelopen tijd?
Niet dat ik weet maar misschien is http://sc2ranks.com handig om je punten aantal te tracken? Is niet helemaal wat jij bedoeld maar is beste wat ik weet :P

Bijv: http://sc2ranks.com/team/4894299#alltime (onderaan)

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

@Namu: Niet een heel snelle manier, maar je kunt in-game naar je match history gaan. Als je dan klikt op een match kun je via het score screen wat je dan te zien krijgt het profiel van je tegenstander van die match bekijken. Als je dat voor je laatste 5 a 10 matches doet heb je een aardige indruk van waar je staat qua niveau denk ik. Dat is in ieder geval wat ik doe als ik dat even wil checken. Als er snellere manieren zijn dan hoor ik dat graag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:36
Namu schreef op zondag 06 maart 2011 @ 18:10:
Ik speel voornamelijk zerg en kwa builds/macro ga ik best aardig. Mijn probleem is alleen dat scouting erg moeilijk is. Zeker early game. Enige wat ik kan doen tot ik mijn lair op heb en overloard speed op heb is een standaard build uitvoeren. Bijvoorbeeld Lings->Roaches tegen Protos. Maar ik verloor omdat hij heel snel immortals had die mijn roaches sloopte. Kon niet reageren omdat ik zijn basis niet ik kwam om te scouten.

Irritant.
Niet om je verder de grond in te stampen, maar als je bronze bent, zit er nog heel veel te verbeteren in je macro. Met goede macro, zou je inprincipe weg kunnen komen zonder te scouten, als je maar genoeg units hebt.

Verder je scouting probleem, als je alvast een overlord klaar zet, om te saccen, rond een minuutje of 7/8 binnen vliegt, moet je een prima idee krijgen van wat de tegenstander aan het doen is. Natuurlijk niet binnenvliegen via zijn main, maar als je vanuit een hoek komt, moet je toch echt ver genoeg komen om te zien wat hij doet. Verder kan je ipv OL speed, natuurlijk ook je changelings gebruiken.

Verder moet je natuurlijk ook altijd zijn front scouten, kijk wat voor units die daar heeft. Als hij 10 sentries heeft staan, zal hij niet met immortals aan komen. Als er cannons staan, verwacht dan iets in de richting van DT's oid.

Als je verder nog een protoss partner nodig hebt, Fist.511 Ben platinum dus misschien heb je wat aan me:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
ik vind DT's altijd zo leuk om opeens midden in een belangrijk gevecht te gebruiken, als de tegenstander het net niet verwacht en geen detection heeft. Is opeens heel z'n leger afgeslacht met meer units, hoe kan dat nou :P
Of sneaky de base inrennen met DT's, het is niet moeilijk maar werkt gewoon regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drama, ik ben voor het eerst sinds de beta teruggevallen naar platinum.
Ziet er naar uit dat ik dit spel niet ontspannen kan spelen op een diamond lvl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekheid
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 14:50
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:13:
kiezen wat je liever wilt, stressen in Diamond of ontspannen spelen in Platinum.
beetje van beide zou wel lekker zijn, soms wat spannende/stress potjes kan ook op zijn tijd leuk zijn. En relaxe potjes ook altijd leuk maar ook niet voor altijd anders wordt het zo standaard imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis mijn smurf account. Elke andere rts had ik meerdere accounts. 1 main, 1 voor elk ras om mee te oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:55:
Ik mis mijn smurf account. Elke andere rts had ik meerdere accounts. 1 main, 1 voor elk ras om mee te oefenen.
Smurfen kan nog steeds, nu moet je alleen een extra kopie van het spel kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Cronax schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:03:
[...]

Smurfen kan nog steeds, nu moet je alleen een extra kopie van het spel kopen :P
Ik ben er juist blij om dat dit niet zo makkelijk meer kan, ja je kan het spel 2 keer kopen natuurlijk maar dat houd mensen toch tegen. Het hele idee van de matchmaker is om je tegen mensen van gelijk niveau te plaatsen smurfen gaat dat juist tegen en je wil tegen slechtere mensen spelen voor je E-peen. En daar hebben ze custom games voor en een AI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:55:
Smurfen is imo wel redelijk laag. Leuk voor jouw, minder leuk voor je slachtoffers, blij dat het niet zomaar meer kan.

Moet wel zeggen dat het huidige custom games systeem hierbij niet helpt doordat je niet makkelijk een custom game tegen andere met gelijkwaardige rating kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Volgens mij werd dat laatst bij IEM of GSL gebruikt, nog voor dat dit filmpje gemaakt was.

Het is ook nog geen bug, in de beta was deze feature gebugged doordat repairs 3x meer kosten, maar dat hebben ze gefixed.

[ Voor 16% gewijzigd door TJHeuvel op 07-03-2011 13:12 ]

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
ik zou wel blij zijn als ze je ladder rank race afhankelijk maakte dus dat je 4 rankings had
ik wil af en toe ook protoss en zerg spelen maar ben ik veel slechter in als terran
en wil ook niet express verliezen

en als je custums doet moet je maar afwachten wat voor tegenstanders je rkijgt wat meestal gold + is

[ Voor 54% gewijzigd door badboyqxy op 07-03-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel omdat je nu niet kunt smurfen ook alleen maar mijn main race. Mss dat ik in de toekomst nog een keer sc2 koop, maar goed 2 keer voor 1 spel betalen is ook weer zoiets.

p.s. Ik win weer eens wat. Diamond here i come.
Afbeeldingslocatie: http://img576.imageshack.us/img576/9371/screenshot2011030714340.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:13:
Je kan ook zerg gaan spelen, kan je lekker achterover zitten en units massen, 1a en winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
als je wilt oefenen zonder dat je rank er al te veel onder lijdt dan moet je custom games gaan doen :)
nadeel is alleen dat je vaak wel harde diamond spelers treft, daar heb ik als bronze speler echt niks aan :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
of je gaat in het got channel rondhangen en daar tegen mensen spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik speel omdat je nu niet kunt smurfen ook alleen maar mijn main race.
Waarom? Omdat je dan misschien wel verliest en lager geranked wordt? Woopdiedoop.

Toen ik van T naar P overstapte ben ik ook van diamond naar platinum gedemote, uiteraard voorafgegaan aan een lijstje verliezen op een rij. Nee dat is niet heel leuk, een smurf waarop je (eerst) een rijtje makkelijke wins hebt is niet leuk voor je tegenstanders.

Speel nu dan niet veel 1v1s, maar van het weekend twee gespeeld, waarvan eentje verloren en de andere gewonnen nog, en dat was mijn eerste ranked 1v1 waarbij ik als zerg kwam tegen een terran die ook diamond was, dus blijkbaar ben ik met zerg ook wel redelijk nu laag diamond ofzo.

Al moet ik zeggen dat de taktiek van die terran niet echt iets was om over naar huis te schrijven. Hij ging zwaar hellion harass, en begon daarmee door zijn wall off barracks een reactor te maken en dan wisselen met factory. Ik weet dat het volgens mij ook wel door pros gedaan wordt, maar ik blijf het een slecht idee vinden want zo kan ik heel simpel scouten wat hij aan het doen was. Dan nog wachten tot hij blue flame had en ik had net mijn eerste twee batches roaches toen zijn hellions kwamen + spine crawlers up.

Dan gooit hij wel erg veel scans weg om mijn creep te killen, en vervolgens gaat hij banshees. Niet zo handig gezien de beste counter tegen hellions ook de beste is tegen banshees -> mutas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:18

Rannasha

Does not compute.

furby-killer schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:34:
[...]

Waarom? Omdat je dan misschien wel verliest en lager geranked wordt? Woopdiedoop.
Lager geranked worden is op zich niet zo'n probleem, maar als je dan weer met je main race gaat spelen moet je je weer omhoog spelen voordat je goed gematchte games krijgt. Switch je dan weer naar je off-race dan verlies je weer een aantal op rij, enz...

Als je van plan bent permanent te switchen van main race dan kan dat prima op hetzelfde account, maar als je af en toe een avondje een off-race wil spelen, dan werkt dat niet zo lekker met de huidige B.net implementatie.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Species5618 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:38:
[...]

Lager geranked worden is op zich niet zo'n probleem, maar als je dan weer met je main race gaat spelen moet je je weer omhoog spelen voordat je goed gematchte games krijgt. Switch je dan weer naar je off-race dan verlies je weer een aantal op rij, enz...

Als je van plan bent permanent te switchen van main race dan kan dat prima op hetzelfde account, maar als je af en toe een avondje een off-race wil spelen, dan werkt dat niet zo lekker met de huidige B.net implementatie.
Zo snel val je niet naar beneden hoor, dus als jij 1 avondje 5 potjes verliest boeit dat echt niet zo heel veel.
En als je een langere tijd een ander race pakt dan kan je main race ook minder worden. En het zijn veel meer mechanics die je goed maken niet het ras zelf want dingen als buildorder enzo kan je ook goed tegen een AI eerst proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Species5618 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:38:
[...]

Wat je natuurlijk ook kan doen met je off-race is 2v2 of 3v3 spelen. Kunnen je medespelers gelijk compenseren wat jij mist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
ik snap niet dat blizzard op dit punt geen gehoor geeft aan de community wat is hun redeniring hierachter

bovendien is het seizeon nu bijna afgelopen msischien daarna maar goed
wat gaat er gebeuren als het seizoen is afgelopen ? ben je dan je bonus pool kwijt en blijf je in de zelfde div
of moet je weer 5 placements spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:47:
[...]

Je kan ook zerg gaan spelen, kan je lekker achterover zitten en units massen, 1a en winnen.
hehe voor jou mss.

En wat betreft de alternatieven.
1. Custom games, nee dank je daarvoor vind ik het matching systeem te fijn voor werken. Geen gedoe klik op de knop en even matchups.
2. Die woopdiedoop, mijn speelwijze werkt niet zo. Ik speel een ras totdat ik deze redelijk kan. Als ik dan vervolgens off-race dan krijg ik matchups die te moeilijk zijn en als ik dan weer zin heb om terran te spelen dan krijg ik weer matches die te makkelijk zijn.
3. Doe mij maar voor elk ras een aparte ladder dat zou voor mij ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

Op zich zou ik het best fijn vinden om een mogelijkheid te hebben om een unranked potje te spelen met gebruik van het matchmaking systeem. Als je een custom game joined, dan weet je nooit van tevoren tegen wat voor niveau speler je speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dricus schreef op maandag 07 maart 2011 @ 16:52:
Op zich zou ik het best fijn vinden om een mogelijkheid te hebben om een unranked potje te spelen met gebruik van het matchmaking systeem. Als je een custom game joined, dan weet je nooit van tevoren tegen wat voor niveau speler je speelt.
Ja inderdaad, dat zou zwaar relaxed zijn. Dan zou ik zo veel lekkerder spelen :)

[ Voor 68% gewijzigd door apNia op 07-03-2011 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Dricus schreef op maandag 07 maart 2011 @ 16:52:
Wat is het nut daarvan? Ik bedoel je speelt toch voor de lol en als je een keer verliest so be it. Blijkbaar wil iedereen winnen maar dat gaat nou eenmaal niet 50% van de mensen die op dat moment een potje aan het spelen is verliest.
Het is maar een spel en je punten zijn geinig maar meer ook niet. Misschien moet blizzard gewoon dat hele ranking systeem weer weghalen en zeggen je bent nummer 1000000 van de 6990834 ofzo. Lost het probleem ook op namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stress is een factor Shadowhawk bij SC2, dat is een feit. Lekker 1v1 spelen, wat meer durven experimenteren, wetende dat je rank er niet onder lijdt speelt gewoon veel fijner, en komt imo ten goede van het spelplezier. Ik persoonlijk ben helemaal geen fan van ranks in games (publieke, onderwater ten bate van matchmaking vind ik best). En dit is de eerste game waar ik echt panisch m'n rank in de gaten houd.

Het zou gewoon relaxed zijn als je zonder consequenties tegen gelijken kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 14:30
apNia schreef op maandag 07 maart 2011 @ 18:37:
Stress is een factor Shadowhawk bij SC2, dat is een feit. Lekker 1v1 spelen, wat meer durven experimenteren, wetende dat je rank er niet onder lijdt speelt gewoon veel fijner, en komt imo ten goede van het spelplezier. Ik persoonlijk ben helemaal geen fan van ranks in games (publieke, onderwater ten bate van matchmaking vind ik best). En dit is de eerste game waar ik echt panisch m'n rank in de gaten houd.

Het zou gewoon relaxed zijn als je zonder consequenties tegen gelijken kan spelen.
Je moet dus niet de game maar je mindset de schuld geven. Jij bent er zelf de schuldige aan dat je zo gestresst speelt omdat je waarde hecht aan je ranking die het helemaal niet heeft ;). Bovendien is SC2 gemaakt met als doel competitive gaming, vandaar ook het hele gebeuren met leagues en divisies. Je kunt best rondexperimenteren in de ladder, de enige die cared om je ranking ben jezelf en je cared dus om iets wat helemaal geen waarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wmm schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:58:
[...]

Je moet dus niet de game maar je mindset de schuld geven. Jij bent er zelf de schuldige aan dat je zo gestresst speelt omdat je waarde hecht aan je ranking die het helemaal niet heeft ;). Bovendien is SC2 gemaakt met als doel competitive gaming, vandaar ook het hele gebeuren met leagues en divisies. Je kunt best rondexperimenteren in de ladder, de enige die cared om je ranking ben jezelf en je cared dus om iets wat helemaal geen waarde heeft.
Agreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

Wat een nonsens. Er is geen sprake van "schuld" bij wie of wat dan ook. Het is gewoon een feit dat er hele volksstammen zijn die de zenuwen krijgen als ze een potje moeten spelen waar "iets" vanaf hangt. In het geval van SC2 is dat "iets" je ladder ranking. Ik denk dat dat met 2 dingen te maken heeft:
  1. Een competetieve mindset. Iedereen heeft dat denk ik wel in meer of mindere mate.
  2. Je vermogen om je competetieve gevoel weg te relativeren en gewoon lekker voor je lol te spelen.
Dit zijn 2 zaken die je zelf maar beperkt onder controle hebt. Als je erg competetief ingesteld bent, dan zet je dat niet even gemakkelijk "uit", ook niet als het op de keper beschouwd nergens om gaat; het is gewoon een deel van je persoonlijkheid. Daar kun je dan als goed relativeerder of minder-competetief ingesteld persoon een beetje meewarig over gaan zitten doen, maar aan dat soort hautain gepraat hebben diegenen die last hebben van laddervrees helemaal niks.

Het enige constructieve wat ik er als ervaringsdeskundige ;) over kan roepen is dat het kan helpen om jezelf een doel te stellen om bijvoorbeeld dagelijks 2 of 3 ladder matches te spelen. SC2 is gewoon een hardstikke leuk spel en ik wil m'n plezier niet laten verpesten door laddervrees. Daarom probeer ik tegenwoordig gewoon de knop om te zetten en op die "Find Match" knop te drukken. Na de eerste match ben ik dan vaak nog wat shakey, dus neem ik ff een break. Daarna kan ik gewoon lekker redelijk ontspannen spelen. Mijn ervaring is dat als je dat maar vaak genoeg doet, het vanzelf makkelijker wordt en dan wordt het gewoon erg leuk om te ladderen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

Ik gebruik het account van een maat (die is platinum) om even een makkelijke win te krijgen, beetje in de goede mindset te komen en wissel daarna naar mijn eigen account om weer lekker verder te ladderen.

Alhoewel ik laatst 8/9 matches had gespeeld op zijn account en (uiteraard :+) had gewonnen, en ik alweer tegen low master/high diamond tegenstanders zat :P

Die ladder matcher zoekt echt snel je goede tegenstanders op..

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik probeer te zeggen dat ik normaliter niks geef om ranks, maar ik er in SC2 op de een of andere manier het ineens wel belangrijk vind. En zodra dat het geval is speel je met meer stress dan een risicoloos potje. Daarbij komt dat je ook minder durft te experimenteren, en meer op safe gaat spelen wat denk ik je exploration van SC2 niet ten goede komt.

Ik snap tbh niet waarom iedereen het hier zo'n dom idee vindt, unranked matches met een onderwater ranking :)

edit: grappig dat je dat zegt Dricus, shakey... iedereen in mijn omgeving kan echt shakey worden van SC2 met 1v1s.. ik denk dat het onderdrukken van die zenuwen echt maar in beperkte mate kan... vraag me af wat de verklaring er voor is dat mensen zo zenuwachtig van SC2 worden :)

[ Voor 22% gewijzigd door apNia op 07-03-2011 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
apNia schreef op maandag 07 maart 2011 @ 21:41:
Ik probeer te zeggen dat ik normaliter niks geef om ranks, maar ik er in SC2 op de een of andere manier het ineens wel belangrijk vind. En zodra dat het geval is speel je met meer stress dan een risicoloos potje. Daarbij komt dat je ook minder durft te experimenteren, en meer op safe gaat spelen wat denk ik je exploration van SC2 niet ten goede komt.

Ik snap tbh niet waarom iedereen het hier zo'n dom idee vindt, unranked matches met een onderwater ranking :)

edit: grappig dat je dat zegt Dricus, shakey... iedereen in mijn omgeving kan echt shakey worden van SC2 met 1v1s.. ik denk dat het onderdrukken van die zenuwen echt maar in beperkte mate kan... vraag me af wat de verklaring er voor is dat mensen zo zenuwachtig van SC2 worden :)
Omdat dan niemand meer ranked matches gaat spelen want waarom zou je het risico op punten verliezen als het ook zonder kan. Bovendien moet je die punten gewoon negeren eigenlijk want je onder water ranking is veel belangrijker. Ik heb zelf ook wel dat ik soms niet ladder durf te spelen omdat ik ranking verlies maar goed dan zet ik me daar overheen. Was het ergste toen ik van zerg naar random ging want dan wordt alles een stuk moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Gewoon alleen nog maar consequent Day9 Funday Monday spelen :P

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Dricus schreef op maandag 07 maart 2011 @ 21:26:
Wat een nonsens. Er is geen sprake van "schuld" bij wie of wat dan ook. Het is gewoon een feit dat er hele volksstammen zijn die de zenuwen krijgen als ze een potje moeten spelen waar "iets" vanaf hangt. In het geval van SC2 is dat "iets" je ladder ranking. Ik denk dat dat met 2 dingen te maken heeft:
  1. Een competetieve mindset. Iedereen heeft dat denk ik wel in meer of mindere mate.
  2. Je vermogen om je competetieve gevoel weg te relativeren en gewoon lekker voor je lol te spelen.
Dit zijn 2 zaken die je zelf maar beperkt onder controle hebt. Als je erg competetief ingesteld bent, dan zet je dat niet even gemakkelijk "uit", ook niet als het op de keper beschouwd nergens om gaat; het is gewoon een deel van je persoonlijkheid. Daar kun je dan als goed relativeerder of minder-competetief ingesteld persoon een beetje meewarig over gaan zitten doen, maar aan dat soort hautain gepraat hebben diegenen die last hebben van laddervrees helemaal niks.

Het enige constructieve wat ik er als ervaringsdeskundige ;) over kan roepen is dat het kan helpen om jezelf een doel te stellen om bijvoorbeeld dagelijks 2 of 3 ladder matches te spelen. SC2 is gewoon een hardstikke leuk spel en ik wil m'n plezier niet laten verpesten door laddervrees. Daarom probeer ik tegenwoordig gewoon de knop om te zetten en op die "Find Match" knop te drukken. Na de eerste match ben ik dan vaak nog wat shakey, dus neem ik ff een break. Daarna kan ik gewoon lekker redelijk ontspannen spelen. Mijn ervaring is dat als je dat maar vaak genoeg doet, het vanzelf makkelijker wordt en dan wordt het gewoon erg leuk om te ladderen vind ik.
Ik ben heel erg competitief maar ik geef geen flikker om die ladder (hoewel ik atm 3 maand niet gespeeld heb, maar dat heeft daar niets mee te maken). Want waar ben je nou bang voor met laddervrees. Er is toch geen hond die je in de gaten houdt hoe jij het doet op die ladder (misschien wat vrienden van je, maar die gaan je echt niet uitlachen omdat je silver speelt ofzo). Daarnaast is het matchmaking systeem zo goed dat je echt altijd rond de 50/50 win/loss komt te zitten. Dus ook al verlies je 10 matches op rij, die win je wel weer terug... Hierdoor blijf je netto gelijk zitten. En door die belachelijke bonuspool zul je ook altijd stijgen in punten.

En waarom er geen unranked systeem is (buiten custom matches)? Wat ShadowHawk00 ook al zegt: dan gaat er geen hond meer die ranked matches spelen want er zijn zoveel mensen met laddervrees. Maar wees niet getreurd, met de volgende patch zal alles onder Masters z'n aantal losses niet meer kunnen zien, misschien helpt dat voor de mensen met laddervrees :).

Maar ik ken het wel... ik had het vroeger toen ik nog Generals speelde ook. Niet zozeer laddervrees maar meer op het knopje "quick match" klikken en dan al redelijk vol adrenaline zitten en dan krijg je een bekende naam tegenover je, waarvan je weet dat ie goed is -> extra adrenaline shot. Maar ik speelde dan wel altijd m'n beste matches, helaas heb ik die spanning niet meer :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wmm schreef op maandag 07 maart 2011 @ 22:26:
[...]

Ik ben heel erg competitief maar ik geef geen flikker om die ladder (hoewel ik atm 3 maand niet gespeeld heb, maar dat heeft daar niets mee te maken). Want waar ben je nou bang voor met laddervrees.
Sorry, maar dat is harstikke irrelevant ;)
Je kan het vergelijken met hoogtevrees of vliegangst, je kan het niet bepaald uit je hoofd zetten, ook al heeft de angst zelf geen nut.

Ik vind het inderdaad ook wel jammer dat je niet een 2e ladder kan hebben ofzo voor je off-races, vind het wel leuk om af en toe eens een potje met terran (lekker achterover leunen :> ) of zerg (4sd4sd4sd4sd :P ) te doen, maar ik weet dat ik op mijn niveau met off-races toch geen schijn van kans heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

Wmm schreef op maandag 07 maart 2011 @ 22:26:
Want waar ben je nou bang voor met laddervrees. Er is toch geen hond die je in de gaten houdt hoe jij het doet op die ladder (misschien wat vrienden van je, maar die gaan je echt niet uitlachen omdat je silver speelt ofzo). Daarnaast is het matchmaking systeem zo goed dat je echt altijd rond de 50/50 win/loss komt te zitten. Dus ook al verlies je 10 matches op rij, die win je wel weer terug... Hierdoor blijf je netto gelijk zitten. En door die belachelijke bonuspool zul je ook altijd stijgen in punten.
Deze redenatie is hardstikke logisch. En ik denk dat een substantieel deel van de mensen met ladderangst zich dit al 100 keer hebben voorgehouden. En toch blijven ze er last van houden. Mij maakt het ook niet uit of anderen zien dat ik in een "lage" league verkeer. Het "probleem" is dat het voor velen niet weg te redeneren is. In mijn ervaring is het zo dat de enige echt effectieve manier om er vanaf te komen (of er op z'n minst minder last van te hebben) is om jezelf met grote(!) regelmaat te dwingen je eroverheen te zetten. Het kost in het begin even (flink) wat moeite, maar het resultaat is wel dat je (ik in ieder geval) geleidelijk aan de lol van het ladderen in begint te zien. Want laten we wel wezen: Ladderen is gewoon erg leuk en IMO ontneem je jezelf een flink deel van de lol van dit spel als je het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
ja ladderen is leuk maar als je main terran bent en je wil keer zerg oefenen wat je zo als niet kan, betekend het gewoon een zekere lost terweil je een leuk potje wil iemand van je eigen niveau... dus om nou eerst 30 potjes te verliezen me te laten demoten en daarna proberen weer te promoten als ik weer keer terran ga ... vind ik niks leuks aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 22:37:
[...]

Sorry, maar dat is harstikke irrelevant ;)
Je kan het vergelijken met hoogtevrees of vliegangst, je kan het niet bepaald uit je hoofd zetten, ook al heeft de angst zelf geen nut.
Dat jij het irrelevant vindt kan best maar Dricus komt ermee :). Als je door een competitieve mindset laddervrees hebt vergeet je ook regel 1 van een competitieve mindset: wees niet bang om te verliezen.

Daarnaast is laddervrees vergelijken met hoogtevrees of vliegangst wel heel ver gezocht. Dit is maar een spel, er gebeurd geen flikker als je een potje verliest. Hoogtevrees of vliegangst zijn angsten die wel terecht zijn. Als hele volksstammen al bang zijn om een potje op een ladder te spelen dan is er volgens mij iets flink mis met de spelers :P.

Magoed, dit gaat verder nergens over. Ik kan het wel begrijpen, ik had het vroeger in mindere mate ook wel een beetje maar je kunt je er wel overheen zetten (been there, done that). Het is maar een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
naja het is natuurlijk ook hoe letterlijk je die ladder neemt ... als je hoogtevrees hebt zou ik niet graag op een ladder een sc2 potje gaan spelen:P

maar in de normale gevallen sc2 ladder maakt het geen flikker uit als je tenminste met je main class speelt

maar als je offclass gaat spelen
ga je dus verliezen neem ik aan
in dit geval gaat je ranking achteruit wat dus betekend als je later weer je main class gaat spelen je easy wins hoort te hebben wat dus niet leuk is voor je tegenstander

denk is na een diamond terran speler die een brons niveau zerg is
wilt tijdje zerg gaan spelen en zakt terug naar zilver
vervolgesn gaat die weer terran spelen en wint 50x achter elkaar wat leuk zeg voor de tegenstanders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie wou er nog weten hoe je een quadra 6pool verslaat?

tada :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:09
Wmm schreef op maandag 07 maart 2011 @ 23:23:
[...]

Dat jij het irrelevant vindt kan best maar Dricus komt ermee :). Als je door een competitieve mindset laddervrees hebt vergeet je ook regel 1 van een competitieve mindset: wees niet bang om te verliezen.

Daarnaast is laddervrees vergelijken met hoogtevrees of vliegangst wel heel ver gezocht. Dit is maar een spel, er gebeurd geen flikker als je een potje verliest. Hoogtevrees of vliegangst zijn angsten die wel terecht zijn. Als hele volksstammen al bang zijn om een potje op een ladder te spelen dan is er volgens mij iets flink mis met de spelers :P.

Magoed, dit gaat verder nergens over. Ik kan het wel begrijpen, ik had het vroeger in mindere mate ook wel een beetje maar je kunt je er wel overheen zetten (been there, done that). Het is maar een game.
wat zeg je nou er gebeurd geen flikker als je verlies?
Gisteren tegen iemand stom verloren waarvan ik makkelijk had moeten winnen.
Kon het keyboard wel uit het raam flikker zo boos was :( :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 00:26:

Er zat inderdaad wel goede crawler placement in, maar laten we realistisch zijn, je hebt die quadra 6 pool verslagen doordat ze eerst jullie protos allies aanvielen die stel photons bij hun ramp hadden staan waar ze zooi lings tegen verloren. Toen moesten ze nog naar jullie gaan waarbij hun coordinatie brak was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 00:26:

Die discussie ging niet over shared bases ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matty___ schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 07:21:
[...]

wat zeg je nou er gebeurd geen flikker als je verlies?
Gisteren tegen iemand stom verloren waarvan ik makkelijk had moeten winnen.
Kon het keyboard wel uit het raam flikker zo boos was :( :X
In het begin zeg je toch netjes GL HF?

Probeer dan ook gewoon fun te hebben.
Als iemand van je wint was hij beter en meestal ga ik dan weg met een GG.

Ik snap niet dat spelers gaan schelden of ragequitten - volgens mij heb je dan duidelijk geen plezier in het spelen. (en bovendien kan je altijd nog leren van je fouten. Dat maakt je alleen maar beter)

Ik heb zelf ook wel een beetje laddervrees. Maar zet jezelf erover heen en ga gewoon lekker spelen.
De oorzaak hiervan ligt volgens mij bij het kijken naar de pro's.
Die spelen zo goed, snel en met een plan dat je jezelf en je spel ermee gaat vergelijken.
Ik zit in brons, dus waarom zou ik dat doen? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 08:22:
[...]

In het begin zeg je toch netjes GL HF?

Probeer dan ook gewoon fun te hebben.
Als iemand van je wint was hij beter en meestal ga ik dan weg met een GG.

Ik snap niet dat spelers gaan schelden of ragequitten - volgens mij heb je dan duidelijk geen plezier in het spelen. (en bovendien kan je altijd nog leren van je fouten. Dat maakt je alleen maar beter)

Ik heb zelf ook wel een beetje laddervrees. Maar zet jezelf erover heen en ga gewoon lekker spelen.
De oorzaak hiervan ligt volgens mij bij het kijken naar de pro's.
Die spelen zo goed, snel en met een plan dat je jezelf en je spel ermee gaat vergelijken.
Ik zit in brons, dus waarom zou ik dat doen? O+
losing sucks. maakt niet uit in welke league je zit.
Hoewel verliezen tegen iemand met 1500 games wat anders is dan tegen iemand met 15 (met zelf 300 games).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
badboyqxy schreef op maandag 07 maart 2011 @ 23:27:

denk is na een diamond terran speler die een brons niveau zerg is
wilt tijdje zerg gaan spelen en zakt terug naar zilver
vervolgesn gaat die weer terran spelen en wint 50x achter elkaar wat leuk zeg voor de tegenstanders
Dit kan imo niet, als zerg zal hij niet ineens vergeten wat de timings en sterke punten van de andere rassen zijn en zal hij ook niet vergeten om drones te maken te expanden en te scouten.

Bovendien als je zerg wil oefenen heb je nu 2 mogelijkheden die unranked zijn tegen de AI of custom games. En de AI is zeker voor de eerste 5-7 min best een uitdaging en als je geen misbruik maakt van de foutjes is de AI best redelijk.

Het heeft trouwens geen nut want als jij kan smurfen kan iedereen dat dus zullen alle andere kleuters dat ook gaan doen en kom je ze alsnog tegen als je op je smurf account zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:48
Blizzard 20 Years Anniversary, http://us.blizzard.com/en...ml#blizzard-retrospective

Best leuke video!! ;)

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shadowhawk00 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 08:34:
[...]

Dit kan imo niet, als zerg zal hij niet ineens vergeten wat de timings en sterke punten van de andere rassen zijn en zal hij ook niet vergeten om drones te maken te expanden en te scouten.

Bovendien als je zerg wil oefenen heb je nu 2 mogelijkheden die unranked zijn tegen de AI of custom games. En de AI is zeker voor de eerste 5-7 min best een uitdaging en als je geen misbruik maakt van de foutjes is de AI best redelijk.

Het heeft trouwens geen nut want als jij kan smurfen kan iedereen dat dus zullen alle andere kleuters dat ook gaan doen en kom je ze alsnog tegen als je op je smurf account zit.
Inderdaad geen schijn van kans dat je diamond terran bent en bronze zerg, TENZIJ je puur diamond bent door standaard BOs uit je hoofd te leren. Maar dan moet je dat ook redelijk makkelijk bij zerg kunnen doen.

Maar ook al zijn de verschillen groter dan tussen protos en terran, dan nog steeds moet je prima weten welke units je moet maken enzo, en hoe je het beste de terran taktiek kan counteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Shadowhawk00 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 08:34:
Meh, de AI is toch niet echt hetzelfde en met customs weet je nooit wat het nivo van je tegenstanders is en wordt het vaak een eenzijdige game.
Ik heb een smurf (account gekregen van een vriend die niet meer speelt) waarop ik random speel. Vind het toch wel prettig om ranked te kunnen spelen zonder dat het mijn main account beïnvloed. Hierdoor blijven de matches die ik speel op mijn main account ook aantrekkelijk zonder dat de matchmaking scheef gaat.
Het is gewoon een tweede account waarop ik wat kan experimenteren. Ik zie ook niet helemaal hoe dit vervelend is voor anderen want je smurf account wordt toch ook gewoon geranked? Hooguit de eerste paar matches stomp je iedereen maar de matchmaking trekt dit snel genoeg recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 08:22:
[...]
Prrffft... Dat heet emotioneel betrokken zijn bij je spel. Iets wat wel vaker voorkomt bij fanatieke spelers die JUIST plezier in een spel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die beweren dat leagues niets uitmaken, dat laddervrees voor watjes is, maar die toch maar al te graag en vaak aangeven in welke (hoge) league ze spelen, of welke promote ze net hebben gekregen...
Ik kan ze maar niet geloofwaardig vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:41

Bob

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:30:
Mensen die beweren dat leagues niets uitmaken, dat laddervrees voor watjes is, maar die toch maar al te graag en vaak aangeven in welke (hoge) league ze spelen, of welke promote ze net hebben gekregen...
Ik kan ze maar niet geloofwaardig vinden...
Kom zeg, ik vind het ook wel cool als ik gepromote wordt, maar 't is toch heel gemakkelijk te relativeren. Ik weet dat ik nooit een top speler zal zijn, dus wat maakt het uit. Ik ga niet stressen wanneer ik van de 300000ste plaats zak naar plaats 300001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:42
2 vs 2 is echt super leuk omdat het echt variatie heeft al verlies wel vaak maar het blijft een spelletje en ik blijf het leuk vinden :) daar gaat het om,.... en fanatieke spelers tja... die zijn ietwat gameverslaafd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-08 01:38
Ik ga ook eens voor een smurf account kijken.. Men rank maakt me ook niet zo gek veel uit maar ik speel nu zowat met elk ras een beetje.. En met terran en zerg verlies ik dan nogal (men main is protoss) en als ik daarna dan met protoss ga spelen zit ik weer geranked tegen gold spelers die ik dan meestal makkelijker aankan... Dan is het ook niet zo leuk..

Men bonus pool verprutst ook veel op dit moment.. Heb niet het gevoel dat ik in platinum thuis hoor :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Iconlast schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:41:
2 vs 2 is echt super leuk omdat het echt variatie heeft al verlies wel vaak maar het blijft een spelletje en ik blijf het leuk vinden :) daar gaat het om,.... en fanatieke spelers tja... die zijn ietwat gameverslaafd?
De link tussen fanatiek spelen (met passie, balen als het niet lukt en de beste/beter willen zijn) en gameverslaafd vind ik beetje vergezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

matty___ schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:59:
[...]

De link tussen fanatiek spelen (met passie, balen als het niet lukt en de beste/beter willen zijn) en gameverslaafd vind ik beetje vergezocht.
inderdaad... als ik speel ben ik ook heel erg fanatiek, maar ik kan goed tegen mijn verlies... en gameverslaafd ben ik ook niet, met gemiddeld 10 potjes per week...

Laatst nog een pot heel erg verkloot, ik stond na de eerste aanval dik voor... daarna maak ik een totaal verkeerde unit compositie, waardoor ik alsnog keihard verlies bij de volgende battle.. dan krijgt ie van van mij ook gewoon een 'gg, wp, i screwed up bigtime ;)'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
PietjeP89 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:51:
Men bonus pool verprutst ook veel op dit moment.. Heb niet het gevoel dat ik in platinum thuis hoor :O
Gelukkig hebben die niets met elkaar te maken.
Anders zou ik voor eeuwig in koper zitten met mijn +/- 2.5K bonuspool...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
djengizz schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:22:
[...]

Gelukkig hebben die niets met elkaar te maken.
Anders zou ik voor eeuwig in koper zitten met mijn +/- 2.5K bonuspool...
Nee maar tis wel vervelend dat ik 2 keer kan verliezen en 1 keer kan winnen en men bonus pool die loss goedmaakt omdat ik minder speel dan sommige andere mensen :P Ik heb het naar mijn gevoel soms nog wat te moeilijk met platinum spelers.. Het voelt voor mij ook veel moeilijker nu dan voor dat ik gestopt was , weet niet waarom maar vergeet veel van de basic dingen te doen.. Moet terug leren me bezig te houden met de basics..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
PietjeP89 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:51:
Die 2 hebben niets met elkaar te maken, je bonus pool geeft alleen je public rating aan ( dat getalletjes naast je naam in de ladder ) en deze heeft geen enkel ander doel dan een 1-100 spot in je huidige leage geven.

Je wins en losses bepalen je hidden MMR welke bepaald welke leage je zit en ook tegen welke spelers je speelt en of je favorite bent of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iconlast schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:41:
Ik vind het nadeel van 2v2s dat er wel heel veel premade teams zijn waar je tegen moet spelen met je random team, volgens mij zijn bij 3v3 meer teams willekeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
furby-killer schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:17:
Ik vind het nadeel van 2v2s dat er wel heel veel premade teams zijn waar je tegen moet spelen met je random team, volgens mij zijn bij 3v3 meer teams willekeurig.
Was dat niet gepatched? Of wordt hier iets anders mee bedoeld:
Matchmaking has been updated to better match players queuing with pre-made teams in 2v2, 3v3, and 4v4 brackets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen flauw idee, maar volgens mij zijn nog zat van mijn tegenstanders premade teams. Staat in principe daar niet dat ze niet meer met randoms worden gematched.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian1454
  • Laatst online: 28-06-2017
furby-killer schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:17:
[...]

ik dacht dat als je met een random partner werd gezet dat je dan ook alleen maar tegen andere spelers met een random team kon spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:46:
[...]

Prrffft... Dat heet emotioneel betrokken zijn bij je spel. Iets wat wel vaker voorkomt bij fanatieke spelers die JUIST plezier in een spel hebben.
Klopt, maar deze mensen weten vaak niet hoe ze met een loss om moeten gaan, zeker niet als het een frustrerende was. Als je een dergelijke game echt objectief kijkt zie je vaak grote fouten in je eigen play, geen rede om te ragen op je vijand dus. Het is vrijwel onmogelijk om een game direct na de game te analyseren, maar als je even 10 min pauze neemt kan je het wel.

Je moet imo altijd open staan voor ideeen in sc2. Ik zie vaak mensen ragen (vandaag nog, ZERG OP want je kan late game mass roach gaan) en dan als ik met serieuze argumenten kom om ze te helpen, zie ik: This user has blocked communication. Als je zo te werk gaat verlies je de volgende keer doodleuk weer. Als je de discussie serieus aangaat en probeert objectief te zijn, hoef je de volgende game niet te ragen en kan je plezier hebben in je games. Veel beter toch? :D

Wordt t niet is tijd voor deel 17? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het heeft niks te maken met ragen op iemand anders hoor. Ik vind dat een van de sufste dingen die je kan doen, puur in een rage iemand aanvallen. De enige waar ik op dat moment op scheld ben ikzelf, omdat ik donders goed weet dat het aan mij heeft gelegen. In veel gevallen weet ik zelfs wat ik fout heb gedaan, al voor ik de replay bekijk. En ik kan me niet voorstellen dat iemand van jullie, die zich enigszins serieus bezighoudt met SC2, dat gevoel niet kent.

En de factor van die rage gaat gepaard met het belang van het potje (en een factortje adrenaline :P). Tijdens een random custom game loss komt er altijd niet meer dan een "hmpff" uit. Tijdens laddergames baal ik al een stuk steviger. Het enige verschil tussen die twee gametypes (ladder en custom) is het belang van het potje. Dus: als je nou zou kunnen spelen/oefenen in matches (met gelijke tegenstanders) waarin het belang van de game minder zwaar weegt (geen publieke scores die er onder lijden) dan zou dat (imo!) een waardevolle toevoeging zijn aan SC2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 22:17:
[...]

Klopt, maar deze mensen weten vaak niet hoe ze met een loss om moeten gaan, zeker niet als het een frustrerende was. Als je een dergelijke game echt objectief kijkt zie je vaak grote fouten in je eigen play, geen rede om te ragen op je vijand dus. Het is vrijwel onmogelijk om een game direct na de game te analyseren, maar als je even 10 min pauze neemt kan je het wel.

Je moet imo altijd open staan voor ideeen in sc2. Ik zie vaak mensen ragen (vandaag nog, ZERG OP want je kan late game mass roach gaan) en dan als ik met serieuze argumenten kom om ze te helpen, zie ik: This user has blocked communication. Als je zo te werk gaat verlies je de volgende keer doodleuk weer. Als je de discussie serieus aangaat en probeert objectief te zijn, hoef je de volgende game niet te ragen en kan je plezier hebben in je games. Veel beter toch? :D

Wordt t niet is tijd voor deel 17? :P
HElemaal mee eens. Meestal ben ik ook meer kwaad op mezelf omdat ik van die domme fouten gemaakt heb dan dat de tegenstander de schuldige is. Cheese zou ik gewoon moeten zien en als ik geen oplossing weet voor een bepaalde unit combo is dat ook mijn fout toch. Maar meestal vraag ik het dan wel in got channel na het potje voor sugesties :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
apNia schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 22:31:
Het heeft niks te maken met ragen op iemand anders hoor. Ik vind dat een van de sufste dingen die je kan doen, puur in een rage iemand aanvallen. De enige waar ik op dat moment op scheld ben ikzelf, omdat ik donders goed weet dat het aan mij heeft gelegen. In veel gevallen weet ik zelfs wat ik fout heb gedaan, al voor ik de replay bekijk. En ik kan me niet voorstellen dat iemand van jullie, die zich enigszins serieus bezighoudt met SC2, dat gevoel niet kent.

En de factor van die rage gaat gepaard met het belang van het potje (en een factortje adrenaline :P). Tijdens een random custom game loss komt er altijd niet meer dan een "hmpff" uit. Tijdens laddergames baal ik al een stuk steviger. Het enige verschil tussen die twee gametypes (ladder en custom) is het belang van het potje. Dus: als je nou zou kunnen spelen/oefenen in matches (met gelijke tegenstanders) waarin het belang van de game minder zwaar weegt (geen publieke scores die er onder lijden) dan zou dat (imo!) een waardevolle toevoeging zijn aan SC2 :)
Ik ken het gevoel niet bij sc2, omdat ik simpel weg niet goed genoeg ben en de fouten aan elkaar rijg.
Bij call of duty ken ik het gevoel wel. Omdat ik daar wel weet wat ik moet doen is het veel frusterender als het een paar keer niet lukt. Helemaal als je dan ook nog al het werk doet en dan door een camper wordt gekilled ofzo. Gewoon omdat je weet dat je beter bent wordt het irritant als de tegenstanders meer geluk dan normaal hebben, of ik meer pech.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorkey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-04 11:30
hmm als ik gefrustreerd word omdat ik word ingemaakt voor de zoveelste keer door een simpele 4gate of 2 raxx rush of iets anders doms (wat ik wel hoor te stoppen), meestal zeg ik gewoon geen GG en leave ik gewoon. maar kan je dat echt ragen noemen? tis gewoon meer frustratie, en het is niet alsof hij zich aangevallen voelt ofzo lijkt mij?

Als tegen mij iemand leaved zonder GG voelt het precies het zelfde als met GG. mischien zelfs beter omdat je hem blijkbaar hard ownde. (ik cheese nooit echt waardoor ik ragequits echt uitlok ofzo)

[ Voor 5% gewijzigd door Zorkey op 09-03-2011 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorkey schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 00:32:
hmm als ik gefrustreerd word omdat ik word ingemaakt voor de zoveelste keer door een simpele 4gate of 2 raxx rush of iets anders doms (wat ik wel hoor te stoppen), meestal zeg ik gewoon geen GG en leave ik gewoon. maar kan je dat echt ragen noemen? tis gewoon meer frustratie, en het is niet alsof hij zich aangevallen voelt ofzo lijkt mij?

Als tegen mij iemand leaved zonder GG voelt het precies het zelfde als met GG. mischien zelfs beter omdat je hem blijkbaar hard ownde. (ik cheese nooit echt waardoor ik ragequits echt uitlok ofzo)
Dat is rage dat je voor jezelf houd, maar je hebt ook mensen die gaan zeuren over balance, over dat je geen leven hebt, of over hoe trieste build je wel niet deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potame
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-09 09:47
Hallo iedereen

Ik zit al maanden te twijfelen om SC2 te kopen voor de online MP. Wat me elke keer weer weerhoudt is de (in mijn ogen) hoge learning curve die erbij komt kijken. Nu zijn er tal van guides te vinden en die lees ik ook wel, maar stel dat ik begin, zal ik de eerste paar dagen/weken behoorlijk m'n ass gekicked krijgen denk ik. Klopt dat een beetje of zal ik aan 't begin toch gematched worden aan noobs zoals ik?
(Ik ben niet onbekend met strategy games, ik speel ze al sinds Dune 2 en heb ook veel C&C online gespeeld)

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf ook net begonnen, maar in het begin krijg je 50 practice tokens waar je unranked games mee kunt spelen. Daar zit ik nu ongeveer op 50/50 winst verlies, zonder heel veel online ervaring met strategy games :) Goed te doen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
Potame schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 11:23:
Hallo iedereen

Ik zit al maanden te twijfelen om SC2 te kopen voor de online MP. Wat me elke keer weer weerhoudt is de (in mijn ogen) hoge learning curve die erbij komt kijken. Nu zijn er tal van guides te vinden en die lees ik ook wel, maar stel dat ik begin, zal ik de eerste paar dagen/weken behoorlijk m'n ass gekicked krijgen denk ik. Klopt dat een beetje of zal ik aan 't begin toch gematched worden aan noobs zoals ik?
(Ik ben niet onbekend met strategy games, ik speel ze al sinds Dune 2 en heb ook veel C&C online gespeeld)
Je speelt eerst 5 placement matches. Aan de hand van deze wedstrijden word je ingedeeld in verschillende 'groepen'. Dus je komt terecht bij mensen met het zelfde niveau als jou ^^ Daar hoef je je helemaal geen zorgen om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je weet het nooit totdat je het doet, maar waarschijnlijk wordt je de eerste keren wel hard ingemaakt ja, maar zulke potjes zijn toch snel voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan ook zo enorm pissed worden om SC2. (vannacht nog een randomreader van de Rabo in 1000 stukjes tegen de muur aan gesmeten :P).

Mijn grote probleem is dat bij FPS bijv ik ook zo ontzettend slecht tegen mijn verlies kan (IRL kan ik het ook niet, inmiddels al 20 squashrackets tegen de muur kapotgeslagen :P).
Echter bij FPS spawn je meteen weer en klaar...

Merk dat bij SC2 speler weinig voor de mooie potjes gaan en eigenlijk alleen proberen te winnen.
9/10 zergs doen een 6-pool.. dan heb ik al direct geen zin meer.
Of ik zie een scv in mijn base verdwijnen.. als ik dan 10 sec later ga kijken is hij al bezig met een raxx.

Ik kan dus slecht tegen mijn verlies en al helemaal slecht tegen cheese.
Echter kun je dan ook weer zeggen dat ik er maar mee om moet leren gaan en goed counteren.
Dat probeer ik dan natuurlijk ook. Ik moet er gewoon minder om geven.

Echter ben ik dan ook weer van mening dat je alleen echt goed kunt zijn als je echt emotioneel betrokken bent. Dus boos worden (op jezelf vooral) kan goed zijn, je pushed jezelf verder ipv layedback ongeïnteresseerd
spelen om zo geen rage te voelen. In mijn UT dagen kocht ik wekelijks nieuwe toetsenboarden.. maar ik was wel altijd #1 van de game :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potame
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-09 09:47
furby-killer schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 11:28:
Je weet het nooit totdat je het doet, maar waarschijnlijk wordt je de eerste keren wel hard ingemaakt ja, maar zulke potjes zijn toch snel voorbij.
Het is meer 't feit dat ik geen zin heb om 60 euro neer te leggen voor een spel dat ik na een paar dagen uit frustratie nooit meer aanraak :)

Die 50 practice tokens en placement matches klinken iig erg interessant! Bedankt voor de snelle reacties

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:18

Rannasha

Does not compute.

Potame schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 11:33:
[...]

Die 50 practice tokens en placement matches klinken iig erg interessant! Bedankt voor de snelle reacties
Persoonlijk zou ik de Practice League overslaan. De maps zijn anders dan in de gewone ladder, er zitten destructible rocks die de ingang blokkeren. Daarom krijg je ander soort spelletjes dan in de gewone ladder.

Ik zou om te beginnen kort de singleplayer doen of een paar potjes tegen de AI om de controls en units te leren en daarna gewoon beginnen met ladderen. Je verliest in het begin tijdens de placement matches omdat het systeem niet weet wat je niveau is, maar je zult al heel snel tegen geschikte tegenstanders spelen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik had ongeveer net zoveel ervaring als jij.. Na het kijken van wat pro matches / day9 en na het leren van wat openings kon ik aardig mee komen op laag niveau (silver). Nu ladder ik niet zo veel meer, maar speel gold. Als je minder goed bent kom je gewoon tegen minder goede tegenstanders te spelen, dus 50/50 zal je meestal wel ongeveer halen.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 11:31:
Ik kan ook zo enorm pissed worden om SC2. (vannacht nog een randomreader van de Rabo in 1000 stukjes tegen de muur aan gesmeten :P).
Icm met de rest: |:(
Merk dat bij SC2 speler weinig voor de mooie potjes gaan en eigenlijk alleen proberen te winnen.
9/10 zergs doen een 6-pool.. dan heb ik al direct geen zin meer.
Als je die scout zijn ze redelijk makkelijk te counteren ook, klein beetje afhankelijk van civ.
Of ik zie een scv in mijn base verdwijnen.. als ik dan 10 sec later ga kijken is hij al bezig met een raxx.
Easy win dus, wat is het probleem? Als protos het doen kan het bijzonder irritant zijn, ook wanneer je het scout. Als terran het doet is het enkel hilarisch makkelijke win (kill SCV tijdens bouwen -> lach hem uit).
Het is meer 't feit dat ik geen zin heb om 60 euro neer te leggen voor een spel dat ik na een paar dagen uit frustratie nooit meer aanraak
Tja daar kunnen wij je moeilijk mee helpen aangezien dat nogal ervan afhangt hoe snel je gefrustreerd raakt, als je binnen twee potjes ook random readers kapot gaat gooien zou ik het niet doen.

Aan andere kant blijkbaar heb je hem al illegaal gespeeld, dus koop hem nou gewoon. Hij kost trouwens geen 60 euro...

[ Voor 21% gewijzigd door Sissors op 09-03-2011 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de meerdere van sc2 gevonden..

http://www.nytimes.com/in.../rock-paper-scissors.html

Als je veteran met tenminste 30 games kan verslaan eet ik mn hoed op.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
als je met 30 games wat? :)

kwestie van niet nadenken als je klikt en random op iets drukken, zodat ie geen patroon kan vinden...

edit: loopt bij mij echt 50/50 op na 50 rondes
A truly random game of rock-paper-scissors would result in a statistical tie with each player winning

[ Voor 91% gewijzigd door apNia op 09-03-2011 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Ik heb zin om vanavond goed te gaan pwnen, zit te denken 2e account te kopen.
Deze heeft wel fucked ratings waar je nooit meer uit komt omdat je winlose al zo hoog is :<

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:58
een verkapte post: kijk mij goed zijn?

[ Voor 52% gewijzigd door Goldman op 09-03-2011 14:03 ]

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Arnevld schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:43:
Ik heb zin om vanavond goed te gaan pwnen, zit te denken 2e account te kopen.
Dat is nou precies waarom ik zo blij ben dat het niet meer kan.
Maar als je wil ownen speel je toch tegen de medium AI :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Shadowhawk00 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:59:
[...]

Dat is nou precies waarom ik zo blij ben dat het niet meer kan.
Maar als je wil ownen speel je toch tegen de medium AI :D
Wat niet meer kan?
En ik speel niet tegen AI en de single player is voor mijn doen ook niet interessant, ik speel alleen maar online ladder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja je speelt alleen ladder maar omdat je dan niet makkelijk genoeg kan winnen wil je tegen noobs spelen |:(

Oftewel ga tegen de medium ai spelen als je niet tegen je verlies kan zodat je niet andere mensen ermee naait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Nee dat is het niet, er zit gewoon te veel cheese onder platinum league dat je er niet uit kan komen.

Maar meerdere zit ik er al boven, en daar merk ik het niet.
Liefst had ik een clean ladder voor alle setups waarmee ik speel

(doe bijna geen 1v1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit bovenin bronze en ik heb al nauwelijks last meer van cheese. Ik denk dat je echt niet exceptioneel meer tegenkomt bij mij dan in diamond of master.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnevld schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:15:
Nee dat is het niet, er zit gewoon te veel cheese onder platinum league dat je er niet uit kan komen.

Maar meerdere zit ik er al boven, en daar merk ik het niet.
Liefst had ik een clean ladder voor alle setups waarmee ik speel

(doe bijna geen 1v1)
Volgende patch kan je niet meer van league promoten of demoten, dus kans is vrij groot dat je daarna reset hebt en dus iets makkelijkers kan promoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgende patch niet meer pro- en demoten? Hoe weet je dat Eylradius?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
apNia schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:46:
Dit hadden ze al aangegeven. Tijdje voor de ladder reset zou je niet meer kunnen promoten of demoten zodat je nog moeite kon doen om eerste te raken in je divisie en niet de "pech" had om te promoten naar een hogere divisie en daar weer onderaan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Arnevld schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:15:
Bull ik kom bijna nooit cheese tegen en als ik het tegen kom verliest die persoon meestal wel omdat ik er een counter tegen heb.

Bovendien had je het over flink ownen dus het is inderdaad gewoon zoals andere het ook al aangaven, je kan niet meer makkelijk winnen en je wilt even wat makkelijk tegenstanders pesten.
En als je makkelijke tegenstanders wilt hebben speel dan tegen de AI dan hebben anderen die wel gewoon een eerlijke match willen daar geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:46:
http://eu.battle.net/sc2/en/blog/1959710#blog

General

Leagues & Ladders
A new Grandmaster League has been added for 1v1 ladders. This league represents the Top 200 players in each region.
Players are automatically drafted into Grandmaster League shortly after a new season starts, and will remain in the Grandmaster league until the end of the season. If a Grandmaster player’s available bonus points get too high due to inactivity, they will be automatically removed from the league and a replacement player will be drafted in.
Leagues will now be locked during the final weeks of the season. As a result players will not accumulate additional bonus points and will not be promoted or demoted out of their current division during this period.
This will allow players to focus on moving up in their current league without being promoted during the final weeks of a season, and having to fight their way up from the bottom ranks of their new higher league.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Duidelijk, dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Shadowhawk00 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:01:
[...]

Bull ik kom bijna nooit cheese tegen en als ik het tegen kom verliest die persoon meestal wel omdat ik er een counter tegen heb.

Bovendien had je het over flink ownen dus het is inderdaad gewoon zoals andere het ook al aangaven, je kan niet meer makkelijk winnen en je wilt even wat makkelijk tegenstanders pesten.
En als je makkelijke tegenstanders wilt hebben speel dan tegen de AI dan hebben anderen die wel gewoon een eerlijke match willen daar geen last meer van.
Cheese heb ik het niet over proxy cannons / gates /racks maar van die faggot pool rushes enzo.

En ik ben blij met die league freeze's :) en de komende reset !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
En waarneer zou die reset dan zijn? Kan ik even flink oefenen online, en dan zonder flinke loss ratio in het nieuwe seizoen springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Ik ben een tijdje half gestopt maar pak het nu weer op. Tegen terran en zerg gaat wel aardig maar ik heb moeite tegen Protoss. Kan iemand me een paar tips geven?

game1 en game2
Gropah schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 17:27:
En waarneer zou die reset dan zijn? Kan ik even flink oefenen online, en dan zonder flinke loss ratio in het nieuwe seizoen springen.
Datum is nog niet bekent gemaakt, maar 2 weken van tevoren wordt je league bevroren dus dan merk je het wel

[ Voor 34% gewijzigd door dtech op 09-03-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor geinteresseerden, Grubby is nu aan het streamen!

http://nl.justin.tv/followgrubby#/w/948448928

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang speelt hij al SC2 en welk leaugue zit ie?
Pagina: 1 ... 18 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zie voor pro-gaming en toernooien ook: Starcraft 2 Pro-gaming & Toernooien.