Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:09
DiedX schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 12:51:
[...]

LOL. Ik moet eerst nog wat andere stappen ondernemen ;) Brons-70 is nog niet je van het ;)

Toch merk ik wel dat een snelle scout hier vruchten afwerpt. Ik vraag me alleen af of ik niet beter een counter-cheese kan starten op het moment dat ik een 6-pool zie.

Dus:

* Pylon. Scout onderweg
* Gateway
* Bij 6-pool:
* Pylon bij ramp van Den Vijand + Forge @ Home
* Cannon-galore

Ik denk dat het niet werkt, vanwege te kort, maar het zou wel een giller zijn.

Kan je een forge bouwen voor een gateway? Dan zou je het nog om kunnen draaien:

* Pylon + Scouten
* Forge. Indien 6-pool gedetecteerd: tegencannonrushen :P
Even los van het scouten maar met zerg op kleine map altijd een wall-off bouwen met 2gate of 1gate + forge.
is een goede basis om verder te gaan.

als je snel bent dan kun je met enkel gateway units aardig wat werk verzetten.
Afhankelijk van verhouding lings/roaches => zealot/stalker combo aanpassen.

zou voor bronze zeker voldoende moeten zijn...
en druk blijven zetten zeker bij zerg, wie afwacht gaat dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Als je dat doet kunnen de zerglings of in je base komen en je eco slopen, of ze hebben de forge kapot voordat je een fatsoenlijke cannon rush hebt kunnen doen.. Ze hebben namelijk vrij spel bij je basis.

Ik geloof dat de counter het bouwen van 2 gebouwen om je ramp te blokken, dus 2 gate of gate+forge.. Dan of zealots bouwen of cannons bouwen achter je wall-off.. Daarna snel een klein leger bij elkaar krijgen en aanvallen.

Ik had pas een 7 pool into mutalisk rush tegen.. Na de oorsprongelijke rush ging ie drones maken en voor een spire.. Uiteindelijk gewonnen door een snelle aanval te doen en nagenoeg al zijn drones gesloopt.. Daarna moest ik tegen muta harrass verdedigen en langzaam aan genoeg maken om zijn gebouwen te slopen. Hij bleef nog wel lang hatches maken + cancellen -.-

[ Voor 66% gewijzigd door aicaramba op 02-03-2011 13:05 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extremezz
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Als ik dit hier lees zijn jullie al profs :) ,ik speel altijd met terran,weet er iemand waar ik goede tips vind om met terran te winnen,in nl ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
extremezz schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 14:56:
Als ik dit hier lees zijn jullie al profs :) ,ik speel altijd met terran,weet er iemand waar ik goede tips vind om met terran te winnen,in nl ofzo :)
kijk altijd je replay terug waarom je hebt verloren EN gewonnen... kijk of je fouten maakt zoals te veel minerals, te weinig productie, incomen verschil... etc. etc (macro)

allerlei geblaat over micro komt later. en sommige dingen spreekt voor zich... je gaat geen tanks vooraan zetten terwijl je marines achterin in de hoede p0rno zit te kijken.

Er zijn 3 dingen: micro, macro en tactics. En als je zover bent dan komt het kopje psychologie erbij :) zoals zogenaamd voor 4 rax gaan ondertussen pompje een mass leger banshees eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

extremezz schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 14:56:
Ga de laatste Athenewins vid kijken hij legt even uit hoe je terran moet spelen, gelijk siege tanks :P

En los hiervan, we zijn bijna allemaal pro's :)

Als je trouwens in de bronze league ziet op dit moment is het ook praktisch onmogelijk om eruit te komen.
Er zit zo veel cheese in dat je er niet van kan winnen.
En in silver gaan ze moeilijker cheesen.
In gold denk je WTF CHEESE
In plat gooi je je scherm kapot :( die cheese is WTFBBQ
In diamond tjah,,, die cheese is gewoon SAD
Masterleague cheese heb ik zelf nog niet meegemaakt :)

In diamond lukt het met protoss nog makkelijk pylon naast de base , dan een gateway in zn base bouwen en hop zealots spammen en harvester rape :)

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extremezz
zonglew00 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 15:09:
[...]

kijk altijd je replay terug waarom je hebt verloren EN gewonnen... kijk of je fouten maakt zoals te veel minerals, te weinig productie, incomen verschil... etc. etc (macro)

allerlei geblaat over micro komt later. en sommige dingen spreekt voor zich... je gaat geen tanks vooraan zetten terwijl je marines achterin in de hoede p0rno zit te kijken.

Er zijn 3 dingen: micro, macro en tactics. En als je zover bent dan komt het kopje psychologie erbij :) zoals zogenaamd voor 4 rax gaan ondertussen pompje een mass leger banshees eruit.
Wat zijn de micros en macros dan :)
Ik speelde altijd c&c maar die nr4 trok op niks en hopelijk zijn ze er snel met de nieuwe:)
Waarom start het bij starcraft eigenlijk altijd veilig tussen de muren en met poortje dat je tijdelijk kan blokkeren en niet ergens compleet open en kwetsbaar,zou het toch spannender maken niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Micro is unit management (Positionering beweegen gebouwen plaatsen aanvallen en versprijding)
Macro is control management (buildings en map controle en beeld controle)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extremezz
Arnevld schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 15:43:
Micro is unit management (Positionering beweegen gebouwen plaatsen aanvallen en versprijding)
Macro is control management (buildings en map controle en beeld controle)
Zal wat meer replays gaan bekijken,nog één vraagje,ik blijf altijd op 55+- bronz staan,is dat normaal of moet ik gewoon meer winnen om zilver te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
extremezz schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 15:41:
[...]

Wat zijn de micros en macros dan :)
Ik speelde altijd c&c maar die nr4 trok op niks en hopelijk zijn ze er snel met de nieuwe:)
Waarom start het bij starcraft eigenlijk altijd veilig tussen de muren en met poortje dat je tijdelijk kan blokkeren en niet ergens compleet open en kwetsbaar,zou het toch spannender maken niet ?
Je beging anders toch vrij kwetsbaar en op sommige maps heb je ook gewoon netjes een backdoor die gebruikt kan worden. Maar er zijn al vrij snel genoeg manieren om binnen te komen dus eigenlijk is het niet meer dan een terrein waar je strategisch gebruik van kan maken, en dat laatste is nogal lastig in een lege vlakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Arnevld schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 15:39:
[...]

Ga de laatste Athenewins vid kijken hij legt even uit hoe je terran moet spelen, gelijk siege tanks :P

En los hiervan, we zijn bijna allemaal pro's :)

Als je trouwens in de bronze league ziet op dit moment is het ook praktisch onmogelijk om eruit te komen.
Er zit zo veel cheese in dat je er niet van kan winnen.
Nou dat valt ook wel sterk mee...
Was in silver begonnen toen naar bronze en van 0 punten naar 1048 in een maand tijd met 51% win ratio.

Je verliest alleen van een cheese als je hem niet opmerkt. Dus daar ben je zelf bij.

als je ziet dat een canon rush verslaan niet lukt dan harvest je 400+ mineral en bouw je nexus bij de gold op en ga je in de aanval. :P

in bronze weten de meeste niet hoe ze van een cheese verder moeten spelen. want ja wat als je 6pool mis lukt :? Sommige blijven het maar proberen terwijl je lekker verder gaat met je macro :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik begrijp ook niet dat sommige terran spelers het voor elkaar krijgen om van een 6 pool te verliezen. Gewoon ALTIJD je ramp wallen. Ook tegen protoss (vooral als bronze), tegen terran zijn er redenen om het niet te doen, maar ik doe het nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:36:
Ik begrijp ook niet dat sommige terran spelers het voor elkaar krijgen om van een 6 pool te verliezen. Gewoon ALTIJD je ramp wallen. Ook tegen protoss (vooral als bronze), tegen terran zijn er redenen om het niet te doen, maar ik doe het nog steeds.
Tegen terran doe ik het vooral niet. De enige melee units die Terran heeft zijn scv's. Als je da nog een walloff maakt als P tegen T wordt die een funnel in voordeel van de Terran speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Je ramp wallen kan, maar is overbodig: Leer Mineral Walks, Chokes en Bunkers gebruiken... ;)

Op lager niveau is het natuurlijk wel handig, maar het is en blijft een vals gevoel van veiligheid.

[ Voor 9% gewijzigd door TaraWij op 02-03-2011 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom moeilijk doen met proberen je mineral line zelf te wallen als je ook gewoon je ramp kan wallen en die zerglings nooit binnen kunnen komen. Wall je ramp en je bent imuun voor lings en zealots, blijf ik een goed idee vinden. Dus geen last van 6 pools en geen last van zealot rushes.

Tegen terran is het minder nuttig, maar nog steeds geeft het wat extra beveiliging, en vooral als hij bijvoorbeeld met hellions aankomt.

[ Voor 19% gewijzigd door Sissors op 02-03-2011 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extremezz
furby-killer schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 18:13:
Waarom moeilijk doen met proberen je mineral line zelf te wallen als je ook gewoon je ramp kan wallen en die zerglings nooit binnen kunnen komen. Wall je ramp en je bent imuun voor lings en zealots, blijf ik een goed idee vinden. Dus geen last van 6 pools en geen last van zealot rushes.

Tegen terran is het minder nuttig, maar nog steeds geeft het wat extra beveiliging, en vooral als hij bijvoorbeeld met hellions aankomt.
Wat is een cheese en een 6pool:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 20:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Laatst online: 08-02 18:37
Het gaat niet om je vijand maar eerder om jezelf:
  1. Je gebouwen NIET aan je ramp maken is helemaal niet moeilijk, het is zelfs gemakkelijker.
  2. Die Zerglings vernietigen jou niet in beide gevallen, dus wat maakt het uit?
  3. Banelings Banelings Banelings oooh... Opeens ben je Supply Blocked!
  4. Wat jammer dat jouw leger bij je ramp staat... Mutalisks zijn daar blij om!
Dat je verliest van Zealots is omdat je niet snapt hoe ze te counteren, maakt zelfs niet uit wat je maakt:
  1. Stutter Step met Marines, laat zien dat je de baas bent.
  2. Marauders met Concussive Shells, wat een handige upgrade.
  3. Reapers, 'nuff said.
  4. Bunker, lopen ze er van weg dan kan je kiten.
En natuurlijk zien dat je het ziet aankomen. :-)
Waarom zou Terran met enkel Hellions komen?

[ Voor 31% gewijzigd door TaraWij op 02-03-2011 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
TaraWij schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 18:00:
Je ramp wallen kan, maar is overbodig: Leer Mineral Walks, Chokes en Bunkers gebruiken... ;)

Op lager niveau is het natuurlijk wel handig, maar het is en blijft een vals gevoel van veiligheid.
Huh? Ik zie op het allerhoogste nivo Terran en Protoss altijd een wall-off maken vs Zerg.

Het voorkomt run-by's, baneling busts, roach rushes, scouting en ga zo maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
6pool is een spawning pool maken op 6 supply (rechts boven in beeld, bv. 6/11). Een 12 gate is een gateway op 12 supply.
Dat is een beetje de taal die wordt gesproken.
Ohja, 3 gate robo betekend niet een gateway en robo op 3 supply, maar 3 gateways en 1 robo facility ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TaraWij schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 18:40:
[...]

Het gaat niet om je vijand maar eerder om jezelf:
  1. Je gebouwen NIET aan je ramp maken is helemaal niet moeilijk, het is zelfs gemakkelijker.
  2. Die Zerglings vernietigen jou niet in beide gevallen, dus wat maakt het uit?
  3. Banelings Banelings Banelings oooh... Opeens ben je Supply Blocked!
  4. Wat jammer dat jouw leger bij je ramp staat... Mutalisks zijn daar blij om!
Dat je verliest van Zealots is omdat je niet snapt hoe ze te counteren, maakt zelfs niet uit wat je maakt:
  1. Stutter Step met Marines, laat zien dat je de baas bent.
  2. Marauders met Concussive Shells, wat een handige upgrade.
  3. Reapers, 'nuff said.
  4. Bunker, lopen ze er van weg dan kan je kiten.
En natuurlijk zien dat je het ziet aankomen. :-)

[...]

Waarom zou Terran met enkel Hellions komen?
Hey kerel, als je niet walled vs Zerg ga je gewoon dood early game. Ongeacht wat je doet. Tegen terran en toss is het slecht om te wallen, siege tanks/void rays etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2011 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
LOL:

Heb net 44 punten gekregen voor iemand die zijn 3de placement match had en favorite was tegen over mij ( 220 matches).
7 pool vs canon rush :X
Er klopt toch niets van die punten telling .. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 20:58:
[...]

Hey kerel, als je niet walled vs Zerg ga je gewoon dood early game. Ongeacht wat je doet. Tegen terran en toss is het slecht om te wallen, siege tanks/void rays etc.
Volgens mij bedoeld hij inbase wall. Dan heb je 1 choke point gecreerd waar een zealot staat.. ik vind dit wel fijner maar moet het nog een keertje oefenen, omdat het best lang duurt om al die gaten dicht te krijgen.

Persoonlijk kies ik er voor om, als ik een 6pool scout, een forge te maken en mijn wall dichtmaken. Een of twee cannons erachter, +1 attack researchen en als je die hebt ramp kapot maken en met je hele army facestompen.

Cannon rush, meh.. vind ik een lastige. als hij eenmaal zijn eerste cannon heeft is het meestal al over (en dan praten we over pro cheesers) ;__;

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afwallen tegen zerg kan handig zijn, maar het is gewoon te doen door goed te micro'en met zealots. Bij maps als Metalopolis kan je niet eens afwallen...

[ Voor 5% gewijzigd door apNia op 02-03-2011 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
apNia schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 21:34:
Afwallen tegen zerg kan handig zijn, maar het is gewoon te doen door goed te micro'en met zealots. Bij maps als Metalopolis kan je niet eens afwallen...
extra python of canon of extra zealot....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:34

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

YEEHAW! Gepromote naar Silver! Ik ben blij :D.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WDdnCeK94QPykMq62kkwZ79I/thumb.jpg

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:31
Over wallin gesproken, mijn nieuwe zvp build ;)

http://anansi.tweakdsl.nl/zvplol.SC2Replay

Uiteraard een stomme cheese die eenvoudig te counteren is maar je verbaast je erover hoe veel protoss dat niet kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 21:34:
wtp?
op elke map is de ramp even groot, behalve op scrap station -.-
en alle pro-spelers wallen ook tegen zerg, dus het lijkt me als noobie vrij verstandig om het ook te doen :P (ze doen het niet voor niets he)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
metalapolis, scrap station! what's the difference?! ;)
maaremmm... scrap station 'doelde ik :)

ik zie pro's toch ook vaak bij hun main blijven hoor ipv de ramp te blocken... ik heb er al eens met een vriend een discussie over gehad... ik weet nog steeds niet wat slimmer is tbh.. voor beiden moet toch wat te zeggen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:58
matthijsln schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:40:
Over wallin gesproken, mijn nieuwe zvp build ;)

http://anansi.tweakdsl.nl/zvplol.SC2Replay

Uiteraard een stomme cheese die eenvoudig te counteren is maar je verbaast je erover hoe veel protoss dat niet kunnen :P
geinig! Maar misschien een drone sturen als je hatch klaar is? spine power! :P Enne, je had zoveel min over misschien standaard (exp) hatch moeten bouwen? :P

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Dricus schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:24:
YEEHAW! Gepromote naar Silver! Ik ben blij :D.

[afbeelding]
Hey, feli :).
Zat er al wel aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ik doe altijd wall-off tegen zerg en protoss vanwege melee units. Terran heeft die niet, dus is het minder nuttig imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
furby-killer schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:36:
Ik alleen tegen zerg. Bunkertje will do early game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-08 01:38
Ik wall over het algemeen liever niet.. Gewoon omdat als er iets misgaat die gebouwen ook als eerste weg zijn.. En in de fase van je game waarin je pylon/gateway zo belangrijk zijn wil je ze natuurlijk niet verliezen. Tegen zerg doe ik het nu wel zowat altijd, gewoon omdat zergs op mijn niveau blijkbaar alleen maar all in zerglings gaan :P Tegen protoss en terran heb ik genoeg met een forcefield..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Tegenwoordig ben ik als zerg veel 8pool aan het doen en dan snel een queen en extra lava maken, hier kunnen veel mensen slecht tegen merk ik. Ja je molt er niemand mee en dat is de bedoeling ook niet maar met je eerste 6 lings kan je iemand wel gek maken. Protos wallen dan meestal in met een forge die je kan mollen ( of de gateway ), en terrans hebben meestal nog niet geen walloff. Het is meer om te proberen om een eco voordeel te krijgen snel in de game dan om meteen te winnen, maar als mensen daardoor opgeven is het natuurlijk ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe kan een terran geen wall off hebben tegen 8 pool? Enkel tegen 6 pool moet je zodra je het scout onmiddelijk je tweede supply depot maken (aangenomen dat je 2 sup + barracks wall maakt), omdat je anders nog aan het bouwen kan zijn als lings aankomen en dat is een slecht idee.

Ik zie zelf ook niet echt probleem van wallen tegen protoss, als je wat verder bent in het spel en je wil die wall weg kan je altijd je barracks wegvliegen en heb je alleen twee supply depots er staan die beetje verdediging missen, maar dat valt wel mee.

Als bronze speler zou ik gewoon altijd wallen als terran:
Tegen zerg heb je geen last van alle ling rushes.
Tegen protoss heb je geen last van alle zealot rushes (en nee in diamond zie je die niet, maar in bronze heb ik zon vermoede dat er geen gebrek aan is).
Tegen terran zet je er een bunker achter en kunnen ze er niet langsheen lopen (maar is het het minst nuttig ja). Later is het redelijk om het niet te doen tegen protos en terran, maar aan het begin is het gewoon veel makkelijker het wel te doen, vooral bij protos. Bij zerg moet je het gewoon altijd doen.
Die Zerglings vernietigen jou niet in beide gevallen, dus wat maakt het uit?
Ze vernietigen je niet maar 6/8 pools kunnen wel bijzonder veel resources kosten aan verloren SCVs en mining tijd. Daarnaast heb je ook nog geintjes als zodra jij ergens anders ben met je leger gewoon met 30 suicide lings naarbinnen te rennen en de helft te vernietigen.
Banelings Banelings Banelings oooh... Opeens ben je Supply Blocked!
Als hij baneling bust doet (scan op zerg base -> baneling nest -> ooh grote kans op baneling bust) wil je juist wall off hebben. Ja je verliest een supply depot, oftewel zorg dat je voldoende supply hebt. Maar ik heb liever dat hij zooi banelings daarop suicide dan op mijn marines/SCVs. Sterker nog bij baneling bust -> maak meer wall. De standaard taktiek is dat banelings wall neerhalen en units er direct achter bij voorkeur ook, en dat je dan hele zwermen lings in je basis hebt rondrennen. Altijd grappig als hij erachter komt dat je meer buildings erachter hebt waardoor je wall off nog steeds intakt is en zijn semi-all in compleet mislukt is.
Wat jammer dat jouw leger bij je ramp staat... Mutalisks zijn daar blij om!
Ja dat duurt echt lang dat stukje lopen naar je mineral line, en je moet toch die mutas zien aankomen, dus als je wilt hou je gewoon je leger bij je mineral line. Tegen die tijd kan je sowieso besluiten om je barracks ergens anders heen te vliegen.
Ook relevant, tegen de tijd dat er mutas komen zou ik eens gaan denken aan expanden, hoe wil je dat gaan doen als je je leger altijd bij je mineral line van je main wilt houden?
Bunker, lopen ze er van weg dan kan je kiten.
(Andere zijn voor groot gedeelte niet beschikbaar tegen een rush, maar belangrijker we hebben het hier over een bronze speler, dat je een zealot rush kan verslaan zonder wall off geloof ik wel, dat een wall off voor bronze tegen protos niet handig is geloof ik niet).

Dat kiten is verrassend doelloos wanneer die zealots in je mineral line staan. Leuk dat je marines/stalkers de zealots kunnen kiten maar je probes/SCVs gaan nog steeds dood, of je moet ze allemaal terugtrekken en je verdient niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

djengizz schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 07:02:
Hey, feli :).
Zat er al wel aan te komen.
Thanks! Inderdaad, het zat er aan te komen. Mijn "promotiepotje" won ik van een #4 gerankte silver speler. Ik verwacht dus eigenlijk ook wel snel tegen laag gerankte gold spelers gematched te worden (als ik regelmatig blijf winnen in ieder geval). Het zou me niks verbazen dat promotie naar gold sneller gaat dan van bronze naar silver als ik zo door blijf gaan zoals het nu gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Dricus schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 11:21:
[...]

Thanks! Inderdaad, het zat er aan te komen. Mijn "promotiepotje" won ik van een #4 gerankte silver speler. Ik verwacht dus eigenlijk ook wel snel tegen laag gerankte gold spelers gematched te worden (als ik regelmatig blijf winnen in ieder geval). Het zou me niks verbazen dat promotie naar gold sneller gaat dan van bronze naar silver als ik zo door blijf gaan zoals het nu gaat.
hoe lang zat je in bronze en wat was je win ratio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

@matty: Ik zat vanaf mijn placement matches in bronze en dat was vrij snel nadat SC2 uitgekomen was. Eerst heb ik veel verloren, waardoor ik laag geranked was. Op een gegeven moment begon ik het spel wat beter door te krijgen en dat resulteerde uiteindelijk in een win streak van 20+. Daardoor steeg mijn win ratio van 30% naar dik over de 50% (misschien zelfs wel een tijdje meer dan 60%, maar dat weet ik niet meer). Dat daalde na verloop van tijd weer wat doordat ik tegen betere spelers gematched werd. Momenteel is m'n win ratio 56%.

Het heeft me in totaal ongeveer 200 matches gekost om te promoten.

[ Voor 6% gewijzigd door Dricus op 03-03-2011 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Gewoon Day9 Nooby monday's kijken :) leer je een hoop van.
Heb mijn APM verdubbelt en effectieve acties na 2 videos die rond pagina 50 van dit topic staan.
Oefening baart kunst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
Zijn er toevallig nog wat zerg spelers die wat willen sparren? :P Heb het het moeilijkste met zerg op het moment vooral omdat ik niet genoeg druk zet in het begin.. Zit in Platinum op het moment dus rond dat niveau zou wel leuk zijn ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Graag, ik denk dat ik met zerg rond platinum niveau zal zitten (was diamond met terran en protos, toen naar random geswitched maar niet veel 1v1s sindsdien gespeeld dus zal wel zo rond platinum zitten).

Welk ras speel jij?

Sissors 396 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
  • Laatst online: 08-12-2023
Sinds kort speel ik soms ook al eens 1v1 ipv altijd 2v2
Het valt me op dat praktich elke zerg speler 6 pooled.

Wat kan ik hieraan doen als zerg ? zelf 6poolen lijkt me de enige oplossing
Normaal gebruik ik de build 14 pool extractor dan speedlings of roach.

Scouten is een oplossing in een map met 2 beginposities maar niet in 1 met 4 plaatsen.
Laatste spelleke scout ik van in het begin met 1 drone, op de eerste locatie niets op de tweede locatie niets op de derde locatie een sp die reeds af is en 8 drones. Mijn sp was aan 15% en werd al gekilled nog voor ze af was.
Desondaks ik met al mijn drones verdedigde.

Hulp altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
furby-killer schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:17:
Graag, ik denk dat ik met zerg rond platinum niveau zal zitten (was diamond met terran en protos, toen naar random geswitched maar niet veel 1v1s sindsdien gespeeld dus zal wel zo rond platinum zitten).

Welk ras speel jij?

Sissors 396 trouwens.
Ik speel protoss ondertussen. Kom zelf van zerg af al is dat al lang geleden :P

Zal je vanavond toevoegen , speel wel redelijk laat elke dag , anders klaagt de vriendin O-)

En over ZvZ en 6 pool , tijd terug las ik dat een 8 of 10 pool hier makkelijk tegen kon , weet alleen niet of dit waar was of niet , dat moeten de zerg spelertjes even verduidelijken :P

[ Voor 14% gewijzigd door PietjeP89 op 03-03-2011 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
yasaka schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:23:
Sinds kort speel ik soms ook al eens 1v1 ipv altijd 2v2
Het valt me op dat praktich elke zerg speler 6 pooled.
Nee hoor, echt niet. Ik heb nog nooit ge-6-pooled in een ladder game en het overkomt me ook zelden dat mijn tegenstander het doet.
Wat kan ik hieraan doen als zerg ? zelf 6poolen lijkt me de enige oplossing
Normaal gebruik ik de build 14 pool extractor dan speedlings of roach.
14 Pool kan een 6-pool verslaan met de juiste micro.
Scouten is een oplossing in een map met 2 beginposities maar niet in 1 met 4 plaatsen.
Ik kan je afraden om te drone scouten in ZvZ als je opent met een 14 pool. Die build is solide en niks wat jij gaat zien met je drone scout zou je build doen veranderen dus waarom dan scouten?
Overlords naar zijn ramp en vervolgens je eerste lings naar zijn base: tijd genoeg om te scouten.
Laatste spelleke scout ik van in het begin met 1 drone, op de eerste locatie niets op de tweede locatie niets op de derde locatie een sp die reeds af is en 8 drones. Mijn sp was aan 15% en werd al gekilled nog voor ze af was.
Desondaks ik met al mijn drones verdedigde.

Hulp altijd welkom.
Beter micro-en en dan is het echt te verdedigen met een Speedling build, geloof me.
Ik wil je best wel 6-poolen totdat je het kunt verdedigen (al eens eerder gedaan bij Dricus en volgens mij hielp dat wel). Ben alleen waarschijnlijk wel pas morgenavond beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

Heeft zeker geholpen djengizz. Ik ben daarna nog wel een paar keer ge-6-pooled, maar die waren stuk voor stuk kansloos. Het is eigenlijk zelfs vrij makkelijk als je het eenmaal door hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Dricus schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:55:
Heeft zeker geholpen djengizz. Ik ben daarna nog wel een paar keer ge-6-pooled, maar die waren stuk voor stuk kansloos. Het is eigenlijk zelfs vrij makkelijk als je het eenmaal door hebt.
De vraag is hoeveel drones raak jij kwijt door zjin lings. Want als hij natuurlijk door zijn 6 pool enzelfde of betere eco overhoud dan is het winst voor hem. Heb het op een tourney ook gezien 8 pool tegen zerg, sure je molt hem niet maar uiteindelijk mol je wel 4-5 drones en heb jij sneller een queen zodat je meer eco hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Shadowhawk00 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:05:
De vraag is hoeveel drones raak jij kwijt door zjin lings. Want als hij natuurlijk door zijn 6 pool enzelfde of betere eco overhoud dan is het winst voor hem. Heb het op een tourney ook gezien 8 pool tegen zerg, sure je molt hem niet maar uiteindelijk mol je wel 4-5 drones en heb jij sneller een queen zodat je meer eco hebt.
Als je het goed doet raak je dus ook maar maximaal 1-2 drones kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In 2v2s doe ik als er een zerg tegenstander is en ik ook zerg ben iig altijd een 10 pool, dan kan ik iig stuk beter tegen 6/7/8 pools verdedigen dan wanneer ik 14 pool ga.

Als 6 pooler het goed doet raak je volgens mij wel heel veel meer dan 1-2 drones kwijt, iig heel veel meer in minerals. Daarnaast kan hij als hij volledige overmacht met die lings heeft ook nog geintjes doen als spinecrawler neerzetten.

[ Voor 41% gewijzigd door Sissors op 03-03-2011 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
gebruiken jullie eigenlijk rechts-click voor aanvallen of echt de shortcut A.
en wat is eigenlijk het voordeel van A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A (of T als je grid hotkeys gebruikt) gebruik je als je attack move wilt doen, dat je hem ook op vijandige unit kan gebruiken is juist onhandig want dat wil je nooit (dan gebruik je wel rechtermuisknop). Als je units dan rondlopen en ze zien een tegenstander vallen ze die aan, dus gewoon wat meer veiligheid dan wanneer ze ergens rechtstreeks naartoe lopen en het compleet negeren als ze 1 voor 1 worden afgemaakt.

Daarnaast kan je het gebruiken om je eigen units/buildings kapot te maken (voornamelijk om door wall offs heen te breken als protos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
furby-killer schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:10:
Als 6 pooler het goed doet raak je volgens mij wel heel veel meer dan 1-2 drones kwijt, iig heel veel meer in minerals. Daarnaast kan hij als hij volledige overmacht met die lings heeft ook nog geintjes doen als spinecrawler neerzetten.
Het gaat er niet zozeer om hoe goed er ge-6-pooled wordt maar hoe goed er verdedigd wordt. Er is maar zoveel wat je kunt doen met die eerste 6 lings. Daarom is het ook zo zeldzaam op een hoog nivo omdat het eerlijk gezegd gewoon een slechte cheese is. Probleem is wel dat het verdedigen tegen een 6-pool over het algemeen lastiger is dan het uitvoeren van een 6-pool.

14-15 drones met dezelfde attack (damage, niet DPS) en meer health dan een zergling tegen 6 zerglings is niet eens close als je het goed doet (regeneration FTW). En ja, je verliest wat mining tijd maar dit wordt ruimschoots gecompenseerd met de betere economie en het feit dat jij bij een Speedling build na je 15 overlord al resources float voor wanneer je pool klaar is (dit is ongeveer de timing dat een 6-pool hit).

Die spinecrawler maakt het idd wat lastiger maar als hij dat doet i.c.m. een 6-pool dan kost dit hem ook 100 minerals en een drone wat de angel aardig uit een 6-pool haalt. Daarom zie je dit ook vaker in combinatie met een iets latere pool.
Spinecrawlers bouwen zo langzaam dat die dood te maken zijn tijdens of na de defense tegen de 6-pool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
Gewoon al je drones naar 1 mineral patch sturen en dan pas laten aanvallen als er zerglings zijn, zo krijgen ze amper de kans om een worker te omsingelen :P Werkt altijd goed bij mij ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat als de zerglings vervolgens je nexus/hive/... aanvallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 16:21:
Dan wordt het een micro dans totdat je zelf lings hebt.
Lings vallen Hatch aan --> Drones vallen lings aan --> Lings vallen Drones aan --> Drones rennen weg --> Lings vallen Hatch aan. Repeat.

En bij dit alles geldt: Drones in het rood weer laten minen of weg micro-en en als je een goede surround kunt krijgen ervoor gaan. Pas wel op met die surround want een mislukte surround is hoe de meeste spelers te veel drones verliezen vs een 6-pool. Een goede truc hiervoor is als de lings zich bevinden tussen je Drones en je minerals om op een mineral patch te clicken en te A-moven als je drones zich midden tussen de Lings bevinden. Ook je Drones stacken kan helpen in een Drone vs Ling gevecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 16:21:
Daarom bouw ik niet altijd een wall bij men ramp. Zet men gebouwen naast men nexus zodat als ze iets anders aanvallen ik er snel bij ben met mijn probes :P

Ik speel dus protoss dus voor mij ist vooral zorgen dat mijn zealot er op tijd uitkomt en dat ze deze niet omsingelen. Als dat niet gebeurd overleef ik het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
PietjeP89 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 16:52:
Daarom bouw ik niet altijd een wall bij men ramp. Zet men gebouwen naast men nexus zodat als ze iets anders aanvallen ik er snel bij ben met mijn probes :P
Yup, en zo overleef je een 6-pool maar ga je vervolgens wel dood aan een 2-base speedling all-in of een Kyrix stijl baneling bust ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
djengizz schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 16:56:
[...]

Yup, en zo overleef je een 6-pool maar ga je vervolgens wel dood aan een 2-base speedling all-in of een Kyrix stijl baneling bust ;).
Weinig zergs die nog iets nuttigs doen na een 6 pool. De meeste zijn al weg als ze merken dat hun eerste rush niet lukt. Als ze toch blijven kan je ze meestal killen met 4 zealots.. Uit mijn ervaring toch :P

Als ik geen wall in bouw en ze doen geen 6 pool maar komen later met een 2 base speedling all in dan word het wel moeilijker.. Maar forcefields zijn er voor een reden zeg ik altijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
PietjeP89 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:29:
Als ik geen wall in bouw en ze doen geen 6 pool maar komen later met een 2 base speedling all in dan word het wel moeilijker.. Maar forcefields zijn er voor een reden zeg ik altijd :P
Dat is ook wat ik bedoel.
En idd, FF's zijn de reden dat dit over het algemeen beter werkt vs Terran.

Maar het feit blijft dat als je hiervoor alleen vertrouwt op FF's dat je contained bent op 1 base en de Zerg al op 2 bases zit en vrijuit kan dronen. Niet echt een goede positie voor Protoss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PietjeP89 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:29:
[...]

Weinig zergs die nog iets nuttigs doen na een 6 pool. De meeste zijn al weg als ze merken dat hun eerste rush niet lukt. Als ze toch blijven kan je ze meestal killen met 4 zealots.. Uit mijn ervaring toch :P

Of zerg gaat Catz stijl: 7 pool en dan de gold pakken, haha.

Tegen zerg scout ik sowieso altijd op 9, dan spot ik meestal op tijd de 6 pool. Scout eerst de dichtstbijzijnde locaties. Als je cross spawnt kan je toch wel je 2 buildings (gate + forge/cyber core) + zealot eruit krijgen, als je je chronoboost maar bewaart voor de zealot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
kan iemand mij vertellen hoe ik attack move moet doen? Dus dat ze vanzelf een vijand aanvallen die ze tegenkomen. Ik weet wel Patrol (dan vallen ze ook alles op de weg aan)
Ik heb vaak als Toss wat moeite om hit'n run uit te voeren, hoe doe je dit het beste? Gewoon klikken ergens op de map zodat ze vanzelf omdraaien om te schieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
SuX DeLuXe schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 19:30:
kan iemand mij vertellen hoe ik attack move moet doen? Dus dat ze vanzelf een vijand aanvallen die ze tegenkomen. Ik weet wel Patrol (dan vallen ze ook alles op de weg aan)
Ik heb vaak als Toss wat moeite om hit'n run uit te voeren, hoe doe je dit het beste? Gewoon klikken ergens op de map zodat ze vanzelf omdraaien om te schieten?
Afhankelijk van je hotkeys instellingen:
Standard: A drukken en dan links klikken
GRID: T drukken en dan links klikken

Hit 'n run kan op verschillende manieren:
- Afwisselend move (rechtsklik) en attack move (A + linksklik)
- Afwisselend move (rechtsklik) en stoppen met S (standard) of W (GRID)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
Zal wel gewoon "A" + ergens klikken zijn vermoed ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
SuX DeLuXe schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 19:38:
Zal wel gewoon "A" + ergens klikken zijn vermoed ik?
Inderdaad, en dat kan op het terrein zijn, maar ook op de minimap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
  • Laatst online: 08-12-2023
Maar om een 6 pool af te weren(als zerg) moet je toch elke zergling afzonderlijk aanklikken of ben ik hierin verkeerd ?

[ Voor 4% gewijzigd door yasaka op 03-03-2011 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Zolang ze niet je ramp op komen hoef je niets. Maar ik geloof dat attack move ook werkt. Dan moeten je troepen ze niet mislopen ;) En dan doe je ook geen target fire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

Ook handig om te weten als je ge-6-pooled wordt: Off creep zijn drones net zo snel als zerglings. Als je dus je drones weghaalt bij je mineral line, kun je wat tijd rekken zodat je kunt vechten met drones + lings. Als hij je buildings aanvalt, val je zijn zerglings aan met je drones. Als hij vervolgens met z'n zerglings jouw drones gaat aanvallen, laat ze dan van de creep af gaan als de zerglings je achtervolgen. Als hij je blijft achtervolgen kun je je drones gewoon rondjes laten rennen zonder dat ze damage pakken. Als hij je hatchery gaat aanvallen kun je zijn lings weer aanvallen met je drones en begint het spelletje van voor af aan.

Ook is het wel handig om je drones tussendoor zoveel mogelijk te laten minen. Al was het alleen maar dat je ze even een return cargo commando geeft als ze nog minerals bij zich hebben. Het is wel micro intensief in ieder geval om een 6-pool af te slaan als zerg.

Grappig feitje: Volgens IdrA countert een 15-hatch build een 6-pool. Dit heb ik hem laatst tegen MrBitter horen zeggen :P.

[ Voor 9% gewijzigd door Dricus op 03-03-2011 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
Gister ook een leuke zerg tegen gekomen.. Begon onmiddelijk te vragen waar ik vandaan kwam en heel die shizzle.. Toen ik dat las ben ik maar rechtstreeks voor een 10 gate gegaan.. Men probe kwam net aan bij zijn basis toen zen eerste lings op me af kwamen.. Een zealot op tijd eruit dus veel konden zen lings niet doen.. Ik gewoon rustig naar 3 gate robo gegaan met veel zealots.. Hij zei ondertussen al GG en dat ik het goed had afgehouden maar bleef wel doorspelen.. Met men eerste probe een proxy pylon gebouwt en voor zen basis sentries beginnen inwarpen , zen lings aan mijn deur gekilled en toen zijn ramp gaan force fielden :P Tot hij er genoeg van had en maar rage quitte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Als zeg met 6 zerglings je hatch aanvalt en niet je drones heb je gewoon geluk en eigenlijk al gewonnen. Tegen de tijd dat die 6 zerglings die hatch dood hebben heb je zelf al tijd genoeg om een pool te maken en een queen en 10 zerglings ( en dan zijn ze nog niet op de helft )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
Shadowhawk00 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 13:09:
Als zeg met 6 zerglings je hatch aanvalt en niet je drones heb je gewoon geluk en eigenlijk al gewonnen. Tegen de tijd dat die 6 zerglings die hatch dood hebben heb je zelf al tijd genoeg om een pool te maken en een queen en 10 zerglings ( en dan zijn ze nog niet op de helft )
Ja maar als ze zich omdraaien en je pylon of je spawning pool of je supply depot beginnen aan te vallen is het natuurlijk wel iets minder.. Dan krijg je nooit meer een nieuwe omhoog tenzij de zerg gewoon heel erg slecht is. Zou niet de eerste keer zijn dat iemand verliest omdat zen eerste pylon weg is , meestal staat die dan ook nog voor de ramp als wall in dus dan is het helemaal gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
PietjeP89 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 13:15:
[...]
Ja maar als ze zich omdraaien en je pylon of je spawning pool of je supply depot beginnen aan te vallen is het natuurlijk wel iets minder.. Dan krijg je nooit meer een nieuwe omhoog tenzij de zerg gewoon heel erg slecht is. Zou niet de eerste keer zijn dat iemand verliest omdat zen eerste pylon weg is , meestal staat die dan ook nog voor de ramp als wall in dus dan is het helemaal gedaan :)
Als de zerg speler slim is valt hij gewoon je drones aan, aangezien de lings naast elkaar staan krijg jij met je drones geen surround en is het 1 ling vs 1 drone en dat gaat je gewoon 4-6 drones kosten. Als de 6 pool speler dan een beetje drones maakt loopt hij gelijk/voor in eco heeft scouting en jij zit in de defence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

Als hij met z'n 6 zerglings je base inkomt heb je (bij een 14 gas 14 pool opening) al zo'n 14 a 15 drones. Als je een overlord naar z'n ramp hebt gestuurd en daar op hebt gelet ben je ook al larvae aan het opsparen voor als je pool klaar is. Met die 14 a 15 drones kun je echt wel een surround krijgen op 6 lings. Het vereist alleen wel wat goede micro (drones stacken op een mineral patch en aanvallen als de lings dichtbij zijn werkt goed volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
PietjeP89 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 13:15:
[...]

Een wall maken met pylon is niet echt standaard meer.. Om dat probleem te voorkomen maken de meeste protoss de pylon wat achter de ramp en wallen ze de ramp met 2 tech/production buildings. Deze zijn ook nog eens sterker, dus kom je er minder snel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Shadowhawk00 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 14:36:
Als de zerg speler slim is valt hij gewoon je drones aan, aangezien de lings naast elkaar staan krijg jij met je drones geen surround en is het 1 ling vs 1 drone en dat gaat je gewoon 4-6 drones kosten. Als de 6 pool speler dan een beetje drones maakt loopt hij gelijk/voor in eco heeft scouting en jij zit in de defence.
Dan doe je het fout.
Iemand die verdedigt tegen een 6-pool moet gewoon vertragen totdat zijn lings klaar zijn en dat doe je door steeds weg te rennen zoals Dricus eerder beschreef (en eventueel te zorgen dat de lings geen vrij spel hebben op je pool ofzo).

Een tweede optie is een goede surround krijgen. Die lings op een rij in je minerals is geen probleem want daar gaan je drones dwars doorheen als je op een achterliggende mineral patch klikt (zie ook hierboven). Op het moment dat je 'door ze heen gaat' A-moven en je hebt een perfecte surround. Dus wil je vechten in je minerals: je drones stacken (spam klik een mineral patch), mineral walk door de lings heen (mineral patch achter de lings klikken), aanvallen als je door de lings heen gaat (A-move). --> Perfecte surround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
djengizz schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 15:31:
[...]

Dan doe je het fout.
Iemand die verdedigt tegen een 6-pool moet gewoon vertragen totdat zijn lings klaar zijn en dat doe je door steeds weg te rennen zoals Dricus eerder beschreef (en eventueel te zorgen dat de lings geen vrij spel hebben op je pool ofzo).

Een tweede optie is een goede surround krijgen. Die lings op een rij in je minerals is geen probleem want daar gaan je drones dwars doorheen als je op een achterliggende mineral patch klikt (zie ook hierboven). Op het moment dat je 'door ze heen gaat' A-moven en je hebt een perfecte surround. Dus wil je vechten in je minerals: je drones stacken (spam klik een mineral patch), mineral walk door de lings heen (mineral patch achter de lings klikken), aanvallen als je door de lings heen gaat (A-move). --> Perfecte surround.
Dat is inderdaad wat ik bedoelde met klik op je minerals :P Jij legt het iets uitgebreider uit xD

Op deze manier is het heel moeilijk voor de zerg om ook maar iets te doen wat veel gaat uithalen, met je drones win je het meestal wel , heb je nog een zealot of wat lings zelf rondlopen dan lukt het meestal wel.

Ik denk dat als je eenmaal weet hoe je met een 6 pool moet omgaan je er weinig last van gaat hebben..

Zo ervaar ik het toch , in het begin was het nog wel eens lastig ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
PietjeP89 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 16:52:
Ik denk dat als je eenmaal weet hoe je met een 6 pool moet omgaan je er weinig last van gaat hebben..
Yup, en vandaar ook dat hatch first in ZvZ ook kan als je tegenstander 6-pooled.

Ik heb hier lang op geoefend en tot nu toe lukte het mij alleen door mijn hatch te cancellen.
(Voor een voorbeeld zie bv. de Fruitdealer match op Metalopolis, GSL seizoen 3 waar hij tegen een 8-pool verdedigt met een hatch first build met behulp van mineral walking maar waar hij wel zijn hatch moet cancellen. Hij verliest hierbij geloof ik één drone.)

Maar nu zag ik laatst Catz met een 15 hatch build een echte 6-pool verdedigen en wat hij doet is geen pool of ovie maken, geen larvae sparen maar gewoon door dronen tot 18 drones en daarmee verdedigen. Dit is mij nu ook voor het eerst een aantal keer gelukt in wat oefenpartijtjes waardoor ik nu ga proberen ook niet meer te drone scouten in ZvZ bij een hatch first build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

@djengizz: Heeft hij die 18 drones dan bij 1 base, of verdeelt hij ze over de 2 hatches? Als de 6 lings komen is de hatchery in ieder geval nog niet klaar volgens mij.

Als je het trouwens zonder oefenpartner wilt proberen, dan kun je ook YABOT downloaden. Je kunt hiermee build orders testen en ook maximaal 3 attack waves configureren. Je kunt dan voor 3 waves configureren na hoeveel minuten er hoeveel units van welk type moeten komen aanvallen. Je kunt hier dan dus de timings van de eerste 10-12 lings (afhankelijk van tegen wat voor 6-pool je wilt oefenen) configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik speel de laatste tijd veel Left 2 Die (brutal solo) waarbij bunkers een cruciale rol spelen, maar maakt het uit hoe ze bemand worden?

Stel je hebt 2 bunkers en 6 marines. De ene bunker zit iets dichterbij de zombies dan de andere.
Is het dan het beste om de meest dichtbije bunker met 4 man vol te stoppen en de wat verdere weg met 2?

Ik zie namelijk dat als je zo'n bunker met 4 man volstopt er soms maar uit 3 v/d 4 kanten er geschoten wordt. Dus vermoed ik dat het laatste mannetje niet schiet omdat hij ze niet kan zien. Kan ik dan beter dat 4e mannetje in de 2e bunker stoppen? (in beide bunkers dus 3 man).

En hoe zit het als je de bunkers hebt geupgrade zodat er 6 man in kan? Verandert er dan wat?

En heeft iemand een zuinige oplossing voor de hunterlings die de scv's aanvallen? Nu zet ik er 2 bunkers en 12 man bij die het merendeel v/d tijd niets te doen hebben maar wel ten koste gaat van m'n 200 unit cap). Ik heb de command centers al geupgrade naar Planetary Fortress maar als er 4 hunterlings langskomen worden er altijd wel een paar scv's afgeslacht (en na een paar nachten is m'n scv populatie flink uitgedund).

[ Voor 25% gewijzigd door Slashdotter op 04-03-2011 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Dricus schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 17:31:
@djengizz: Heeft hij die 18 drones dan bij 1 base, of verdeelt hij ze over de 2 hatches? Als de 6 lings komen is de hatchery in ieder geval nog niet klaar volgens mij.
Nee, die is nog niet af. Hij gebruikt al zijn drones om te verdedigen.
Als je het trouwens zonder oefenpartner wilt proberen, dan kun je ook YABOT downloaden. Je kunt hiermee build orders testen en ook maximaal 3 attack waves configureren. Je kunt dan voor 3 waves configureren na hoeveel minuten er hoeveel units van welk type moeten komen aanvallen. Je kunt hier dan dus de timings van de eerste 10-12 lings (afhankelijk van tegen wat voor 6-pool je wilt oefenen) configureren.
Ik ken YABOT, speel zelf liever met de Green Tea AI scripts (Yabot gebruikt dit onder water) omdat die veel meer en gevarieerdere builds bevat. Het commander systeem van Green Tea AI is ook wat uitgebreider en flexibeler (hij kan bv. van commander switchen als hij ziet dat hij gecountered wordt). Ook kun je zaken als maphack door de AI, scouting, APM van de AI en micro settings zelf instellen.
En om dit soort dingen te trainen vind ik het niet echt geschikt, ik gebruik het meer om timings te testen. Zo versla ik met een hatch first build altijd de YABOT 6-pool omdat die de hatch aanvalt en je zelfs vlak naast de lings rustig door kan minen. Micro en vooral decision making is gewoon niet vergelijkbaar met een echte speler. Ook zijn deze AI's nogal zwak op bepaalde gebieden zoals bv. defense tegen mass air, building placement of de reactie op een gas steal.

Wel goed geschikt om bv. je macro te oefenen als je niet inspeelt op de zwakheden van zo'n AI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
djengizz schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 17:48:
[...]

Nee, die is nog niet af. Hij gebruikt al zijn drones om te verdedigen.

[...]

Ik ken YABOT, speel zelf liever met de Green Tea AI scripts (Yabot gebruikt dit onder water) omdat die veel meer en gevarieerdere builds bevat. Het commander systeem van Green Tea AI is ook wat uitgebreider en flexibeler (hij kan bv. van commander switchen als hij ziet dat hij gecountered wordt). Ook kun je zaken als maphack door de AI, scouting, APM van de AI en micro settings zelf instellen.
En om dit soort dingen te trainen vind ik het niet echt geschikt, ik gebruik het meer om timings te testen. Zo versla ik met een hatch first build altijd de YABOT 6-pool omdat die de hatch aanvalt en je zelfs vlak naast de lings rustig door kan minen. Micro en vooral decision making is gewoon niet vergelijkbaar met een echte speler. Ook zijn deze AI's nogal zwak op bepaalde gebieden zoals bv. defense tegen mass air, building placement of de reactie op een gas steal.

Wel goed geschikt om bv. je macro te oefenen als je niet inspeelt op de zwakheden van zo'n AI.
Jij speelt dan altijd met zerg neem ik aan :P Masters of ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

Nou, ik heb net even YABOT (versie 1.3.2) gebruikt met de attack waves optie. Ik heb de volgende timings ingesteld (uitgaande van een 6-pool met dubbele extractor trick vóór overlord voor snel 4 extra lings):
code:
1
2
3
2:13 6 Zerglings
2:45 4 Zerglings
3:36 4 Zerglings

Genoemde timings zijn de timings waarop de zerglings poppen, ze moeten dan dus nog naar jouw base rennen. Op Xel'Naga Caverns zijn de eerste 6 lings net voor de 3:00 in je base.

De versie van YABOT die ik gebruik laat de zerglings de drones aanvallen, dus rustig doorminen is er niet bij. Het lijkt mij dan een best aardige start om mee te beginnen. En als je het dus goed doet met die 18 drones, dan is het niet eens close, ondanks dat je met een 15 hatch begonnen bent. Maargoed, da's tegen de AI die alleen maar drones aanvalt. Ik ben wel benieuwd hoe dat tegen een echte speler uitpakt die wat meer micro't.

[ Voor 22% gewijzigd door Dricus op 04-03-2011 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
PietjeP89 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 17:55:
Jij speelt dan altijd met zerg neem ik aan :P Masters of ...?
Nee en nee ;).

Zerg is wel mijn meest gespeelde ras maar ik heb een gold random account en sinds kort een platinum zerg account. Ik ladder verder zelden (nog geen 100 matches volgens mij op beide accounts sinds release) en speel vooral customs.
Dricus schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 18:01:
De versie van YABOT die ik gebruik laat de zerglings de drones aanvallen, dus rustig doorminen is er niet bij. Het lijkt mij dan een best aardige start om mee te beginnen.
Zeker interessant, ik heb YABOT ook al een tijdje niet meer geprobeerd maar dit klinkt een stuk beter.
Ik ben wel benieuwd hoe dat tegen een echte speler uitpakt die wat meer micro't.
Tijd dit weekend? ;) Ben ook wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

djengizz schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 18:08:
Tijd dit weekend? ;) Ben ook wel benieuwd.
Waarschijnlijk zal ik wel wat online zijn van't weekend, dus wat mij betreft kunnen we wel ff wat expirimenteren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet wachten op nog sterkere hellion drops..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
ik speel random, dus voor mij is het + en - :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga ervan uit dat het bewust erin zit, het is lijkt mij niet echt iets wat er perongeluk in komt, maar je weet nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En een siege tank? Repaired ie die? Anders zou het denk ik een bug zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:18

Rannasha

Does not compute.

apNia schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 01:58:
Ja, het werkt voor alle Mech units (behalve Thors, want daar passen geen SCVs bij). Dit is al bekend sinds launch. Het is hoogstwaarschijnlijk geen bug. De reden dat ik dit denk is dat rond launch er een andere bug was die ervoor zorgde dat auto-repair in een Medivac vele malen duurder was dan op de grond. Normaal kost het repairen van een unit van 1 HP naar 100% slechts een fractie van de nieuwprijs, maar in een Medivac koste het iets van 4 keer de nieuwprijs en was de gas:minerals verhouding van de repair-kosten verkeerd.

Deze bug is inmiddels gefixed en repairen in de Medivac kost nu hetzelfde als repairen op de grond. En als Blizzard vliegende repairs als een bug had beschouwd dan was dat wel meteen meegefixed neem ik aan.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
apNia schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 01:58:
Video niet gezien want dat wordt gewoon gezegt dat een siege tank ook gehealed word.
Lijkt me een bug aangezien units in de medivac ook niet schieten en bio units niet gehealed worden inside.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

OMG OMG OMG OMG OMG OMG

DIE FINALE WAS ZOOOOOOOO AWESOME

<3 ESL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
inderdaad best wel epic, heb vanmiddag ook even gekeken. Vooral die eerste 2 of 3 potjes waren mooi, en allesbehalve standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Zijn ze nog ergens op youtube ofzo na te zien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 09:09

Namu

Silver Wings Of Morning

Zo... En ik ga sacherijnig naar bed... paar potjes gespeeld... Gewonnen 2 punten erbij, gewonnen 1 punt erbij, gewonnen 2 punten erbij... Nu het laatste potje, verlies tegen protos, -20 punten... En bedankt. Zo kom ik nooit bronze league uit...

[ Voor 8% gewijzigd door Namu op 06-03-2011 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

@Namu: Dat is een bug die als het goed is in patch 1.3 is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
Dricus schreef op zondag 06 maart 2011 @ 08:52:
Inderdaad, die komt er aan.
Bug Fixes

Battle.net

Fixed a bug where some Bronze players weren't gaining enough points for wins and were losing too many points for losses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RonnieB82 schreef op zondag 06 maart 2011 @ 01:35:
Zijn ze nog ergens op youtube ofzo na te zien??
hier game 1
rest kan je vinden lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namu

Namu

Silver Wings Of Morning

Dricus schreef op zondag 06 maart 2011 @ 08:52:
Oh ik hoop dat die komt... Ik vind het niet erg in de bronze league te spelen want ik heb vaak echt leuke partijen. Maar als je dan een keer verliest sta je gelijk weer 10 plaatsen lager...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

Ja, da's erg demotiverend. Ik heb er ook een tijdje last van gehad en een RL maat van mij ook. Maar toen ik eenmaal meer begon te winnen heeft het zichzelf uiteindelijk wel opgelost (gold voor die maat van mij ook). Mijn indruk was dat het ermee te maken had dat ik voor bijna elke match als Favored was aangemerkt. Als je Favored bent krijg je weinig punten voor winst en verlies je veel punten als je verliest.

[ Voor 31% gewijzigd door Dricus op 06-03-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namu

Namu

Silver Wings Of Morning

Ik speel voornamelijk zerg en kwa builds/macro ga ik best aardig. Mijn probleem is alleen dat scouting erg moeilijk is. Zeker early game. Enige wat ik kan doen tot ik mijn lair op heb en overloard speed op heb is een standaard build uitvoeren. Bijvoorbeeld Lings->Roaches tegen Protos. Maar ik verloor omdat hij heel snel immortals had die mijn roaches sloopte. Kon niet reageren omdat ik zijn basis niet ik kwam om te scouten.

Irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Namu schreef op zondag 06 maart 2011 @ 11:54:
[...]
Oh ik hoop dat die komt... Ik vind het niet erg in de bronze league te spelen want ik heb vaak echt leuke partijen. Maar als je dan een keer verliest sta je gelijk weer 10 plaatsen lager...
Motiveerd niet echt nee maar aan de andere kant gaat je MMR wel gewoon omhoog dus kan je wel gewoon uit bronze komen, alleen komt het dan als een verrassing.
Pagina: 1 ... 17 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zie voor pro-gaming en toernooien ook: Starcraft 2 Pro-gaming & Toernooien.