• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
furby-killer schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 23:23:
Ik denk dat het al heel veel zou helpen om immortals 1 meer range te geven en ze prioriteit te geven bij de pathfinding tov andere friendly units. Nu moeten ze maar langs de stalkers heen zien te komen voor ze kunnen schieten.
Maar dat geldt voor zoveel units in een mixed leger. Los je op met micro en positionering.
Ik zou het zonde vinden als ze zoiets door de AI laten oplossen.
Als immortals dan de stalkers + colossi kan counteren krijg je al meer mogelijkheden. Nu is het probleem gewoon dat 1v1 een immortal wel een colossi afmaakt maar aan beide kanten met wat support en de area damage van colossi en ze worden nutteloos tegen colossi.
En dan verschuif je het probleem naar wie de meeste Immortals kan maken i.p.v. Colossi? Ik zie niet in wat dit oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djengizz schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 23:47:
[...]

Maar dat geldt voor zoveel units in een mixed leger. Los je op met micro en positionering.
Het probleem is niet micro en positioneren in het geval van pvp, het zijn de units. Je kan wel leuk stalkers en immortals bouwen, maar als je tegenstander een paar (3/4) sentrys heeft en verder een mix van stalkers colossus verlies jij met je stalkers en immortals (bijna) altijd, simpelweg omdat je zijn colossi niet kan raken (door forcields) terwijl zijn colossi full damage doen op jouw army, mede door hun 9 range.

Misschien dat blizzard immortals ook de ability om forcefields te crushen moet geven.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2011 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Wmm schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 21:03:
[...]

Van wat ik weet van die Athene is ie een hele grote troll ;).
Hijs wel awesome :)

En de beste protoss in de wereld!

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djengizz schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 23:47:
[...]

Nop je lost het op door enorme hoeveelheden colossi te massen + wat support. Want colossi hebben die problemen niet.
En immortals prioriteit geven zou je inderdaad in theorie ook door micro kunnen doen, al is dat zelfs voor de meeste in de masters league volgens mij onrealistisch. Maar meer range is toch wat anders, want dan kunnen ze veel meer raken als vijandelijke units/forcefields hun blokkeren.
[...]

En dan verschuif je het probleem naar wie de meeste Immortals kan maken i.p.v. Colossi? Ik zie niet in wat dit oplost.
Immortals doen dingen met stalkers die 18+ zijn. Oftewel als je dat wil doen zijn stalkers nutteloos en krijg je massen van zealots + immortals (en wat sentries). Dan kom ik met mijn void rays aan en vernietig ik al je units terwijl ik mijn evil lach oefen.

Het enige nu wat colossis countered zijn air units, en die worden keihard door (blink) stalkers neergehaald. En grappig genoeg zijn blink stalkers ook het enige wat semi effectief tegen colossi is gezien itt immortals blink stalkers wel in range kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
furby-killer schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 09:58:
Nop je lost het op door enorme hoeveelheden colossi te massen + wat support. Want colossi hebben die problemen niet.
Ja, ik had niet door dat jouw opmerking zo specifiek over Stalker / Immo vs Colossi / Sentry ging maar dacht dat het meer een algemene opmerking was. In dat geval is het wel relevant en begrijp ik het probleem beter.
En immortals prioriteit geven zou je inderdaad in theorie ook door micro kunnen doen, al is dat zelfs voor de meeste in de masters league volgens mij onrealistisch.
Hier ben ik het dan weer niet mee eens. Het gebeurt voortdurend, ook op mijn nivo.
Denk bv. maar eens aan een roach hydra leger waar de hydra's voor de roaches terecht komen of zelfs gewoon bij een bal van één soort unit die in een choke vechten waarbij een hoop units achterin niks staan te doen. Die micro je dan naar voren (of je zet ze in positie voor de battle).
Ik zie niet helemaal hoe dat anders is dan het Stalker / Immo probleem wat jij beschrijft en wat je op wil lossen met pathing AI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wmm schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 21:03:
[...]

Van wat ik weet van die Athene is ie een hele grote troll ;).
Ik klikte ff vlug op zijn youtube kanaal. Ik zag een interview. Betekend dat dat zijn identiteit bekend is? Is hij een smurf van een andere account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Altijd als ik Athene zie krijg ik zin om 'm helemaal kapot te meppen. Wat een panfluit is dat zeg, tering.
Pindamann schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:43:
Lichtelijk Starcraft2 related

YouTube: Women and Horses by State of the Game

Day9 die helemaal plat gaat van het lachen nadat iemand over paarden begint te praten :'D
hahahahahaha tranen in m'n ogen van het lachen

[ Voor 36% gewijzigd door apNia op 25-02-2011 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-08 01:38
Dat mensen nog altijd zo druk doen over Athene , het is een troll dus als iemand zich eraan stoort of zich erover druk maakt slaagt hij in zijn opzet. Ik kijk al zen filmpjes wel met plezier , grotendeels om de mensen in comments te zien ragen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 14:30
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:33:
[...]

Ik klikte ff vlug op zijn youtube kanaal. Ik zag een interview. Betekend dat dat zijn identiteit bekend is? Is hij een smurf van een andere account?
Het is geen pro speler, gewoon een enorme troll. Athene is een Belg die in het verleden ook al eens aan een talentenshow meegedaan heeft op tv oid. Met WoW maakte hij ook al deze filmpjes. Ik weet het niet precies meer, maar zoiets was het. Ik las het laatst ergens, helaas geen idee meer waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:41

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:33:
[...]

Het is 99% zeker dat het "AtheneWins" account wordt gespeeld door KiWiKaKi, een vriend van Athene en een pro-gamer. KiWiKaKi is zeker in staat om de resultaten die worden behaald met het AtheneWins account te halen. Daarnaast hebben sommige casters (Husky bv.) overeenkomsten in speelstijl aangewezen tussen AtheneWins en KiWiKaKi.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Wmm schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:54:
[...]

Het is geen pro speler, gewoon een enorme troll. Athene is een Belg die in het verleden ook al eens aan een talentenshow meegedaan heeft op tv oid. Met WoW maakte hij ook al deze filmpjes. Ik weet het niet precies meer, maar zoiets was het. Ik las het laatst ergens, helaas geen idee meer waar.
hij is inderdaad al langer aan het trollen, maarja hij is wel GENIAAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-08 01:38
Hij is zeker een troll.. Heeft jaren geleden mee gedaan aan Big Brother seizoen 2 in België , ook heeft hij een tijdje zich zelf bezig gehouden met politiek , ik geloof dat de partij de naam "Nee" droeg en het was een linkse partij, meer met het idee om hem te promoten dan om echt iets uit te halen maar zo is hij wel vaker. Daarna is hij begonnen met de Wow community te trollen en daarna "Science" en nu dus Starcraft 2. Het is allemaal grote onzin natuurlijk maar wel oh zo grappig ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In mijn boekje is dat een attentionwhore :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:36
Lijkt erop dat er nieuwe maps in de 1v1 ladder aankomen:
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=196358

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Patch 1.3 is nu op de PTR. Volledige patchnotes staan hier:
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=196393

Highlights:
- Grand Master League toegevoegd, top 200 spelers van de regio komen hierin en iedereen kan deze top 200 bekijken ingame.
- Betere UI voor het zoeken/joinen van custom games.
- Wat extra observer functies toegevoegd.

Balance changes:
- Stacken van units met een patrol command niet meer mogelijk (Viking Flower bijvoorbeeld)
- Units die uit een Vortex van een Mothership komen krijgen de eerste 1.5 seconden geen schade (Archon Toilet nerf).
- Khaydarin Amulet upgrade verwijderd. (+25 begin energie voor HT)
- Zealots met charge kunnen nu een vluchtende vijand minstens 1 keer raken.
- Battlecruiser movement speed verhoogd (ong. 1.4 naar ong. 1.8)
- Bunker build time verhoogd van 35 naar 40 sec.
- Stim research time verhoogd van 140 naar 170 sec.
- Infestor HP verhoogd van 90 naar 110.
- Fungal Growth duurt nu 4 sec ipv 8. Totale schade blijft gelijk, behalve tegen armored units, die krijgen 30% meer schade. FG is nu een projectiel in plaats van een directe cast (net als EMP een projectiel is en Psi Storm direct).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zijn nogal enorme changes. Ben bijvoorbeeld ook benieuwd in team games wat er gebeurd als ik een vortex doe en ally rent zijn banelings erin. Normaal was dat leuke taktiek, nu blazen alle banelings zich op zonder schade te doen?

HTs dus veel minder goed defensief, offensief maakt het niet heel veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Nog een paar highlights uit de patch notes die mij opvielen:

Deze changes gaan de macro voor alle races makkelijker maken. Dit zal waarschijnlijk vooral effect hebben in de lagere leagues denk ik. Ik vraag me wel af wat voor alert dat zal zijn, zo'n icoontje links of misschien ook een hoorbare alers (is nu ook hoorbaar, maar alleen als je in de buurt van je Hatchery bent).
- An alert has been added when MULEs expire.
- An alert has been added when the Chrono Boost buff expires.
- An alert has been added when the Spawn Larva buff expires.
Deze is fijn voor de Bronze spelers onder ons. Ik heb hier een tijd geleden ook erg last van gehad:
- Fixed a bug where some Bronze players weren't gaining enough points for wins and were losing too many points for losses.
FG doet nu +30% damage tegen armored! Dus die wordt ook bruikbaar tegen o.a. marauders stel ik me voor:
Fungal Growth:
- Damage increased by +30% vs. armored units.

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
furby-killer schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 10:18:
Dat zijn nogal enorme changes. Ben bijvoorbeeld ook benieuwd in team games wat er gebeurd als ik een vortex doe en ally rent zijn banelings erin. Normaal was dat leuke taktiek, nu blazen alle banelings zich op zonder schade te doen?

Ben ook wel benieuwd of dit betekent dat als je je eigen units vortexed of je dan wel kan aanvallen in de periode dat je niet aangevallen kan worden.
Idd wordt defensief gebruik van HTs lastiger maar ook bv HT Warp Prism harass (al zag je dat niet al te vaak).
Dricus schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 10:28:
FG doet nu +30% damage tegen armored! Dus die wordt ook bruikbaar tegen o.a. marauders stel ik me voor:
En de DPS is verdubbeld wat imo huge is. Vraag me wel af wat dit doet met ZvZ (muta's weer viable omdat je de missile kan dodgen, roaches die werkelijk dood gaan aan fungals, etc.)

Over de maps ben ik nog niet uit. Shakuras eruit en DC er nog in vind ik op zijn minst wat vreemd. Ook zie ik issues op sommige van deze nieuwe maps voor Zerg (moeilijk te verdedigen natural op Blackwater Gulch, moeilijke te nemen thirds, soms zeer korte rush afstanden afhankelijk van spawns). Anyway eerst maar eens meer spelen op deze maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Nu online

Dricus

Ik vind het echt jammer dat Blizzard er niet voor kiest om bijvoorbeeld die nieuwe GSL maps in de map pool op te nemen. Husky (en ondertussen ook HD) heeft een paar games gecast op die maps en die vond ik stuk voor stuk leuk om te kijken. De maps hebben leuke features (neutral supply depot onder aan ramp bijv.) en zien er ook gewoon schitterend uit.

Wat voor mij als redelijk onervaren speler ook prettig is op die maps, is dat je geen rocks hoeft te killen om je 3rd te pakken. Ik ben nog niet erg bedreven in het goed timen van m'n 3rd. Daarom ben ik al helemaal nog niet zover dat ik op bijv. Delta Quadrant of Blistering Sands op tijd de rocks weg heb. Resultaat bij mij is dat ik mijn 3rd nog wel eens véél te laat (of op een minder optimale plek) heb omdat ik er te laat aan denk die rocks weg te halen. Die GSL maps zijn daarom in mijn optiek wat meer beginner-friendly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Dricus schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 11:05:
Ik vind het echt jammer dat Blizzard er niet voor kiest om bijvoorbeeld die nieuwe GSL maps in de map pool op te nemen. Husky (en ondertussen ook HD) heeft een paar games gecast op die maps en die vond ik stuk voor stuk leuk om te kijken. De maps hebben leuke features (neutral supply depot onder aan ramp bijv.) en zien er ook gewoon schitterend uit.
Ik hoorde gister op een stream (ik heb geen idee meer welke, die van HD misschien) dat er geruchten waren dat Blizzard er over nadacht om een aantal GSL maps op te nemen in de ladderpool.

Edit:
Ik lees net dit: http://www.gosugamers.net...maps-to-battle-net-ladder.
Aside from the current map updates, Blizzard has stated that they plan to add more maps within the next few weeks as well as one GSL map that is currently being used.

[ Voor 18% gewijzigd door Wmm op 26-02-2011 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Nu online

Dricus

Hier nog high-res plaatjes van de nieuwe maps:
[list]• Backwater Gulch
Slag Pits
The Shattered Temple
Typhon Peaks
Ik word er nog niet heel erg enthausiast van eerlijk gezegd. Ik houd niet erg van destructible rocks. Blizzard wel blijkbaar... En wat ik jammer vind is dat geen van deze maps echt heel macro-friendly is (Typhon Peaks nog het meest denk ik). Slag Pits vind ik ronduit raar. Als je niet cross-position spawnt dan heeft die Xel'Naga toren erg weinig nut denk ik.

Vanavond ga ik maar maar weer eens wat ladderen om het uit te proberen denk ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 10:18:
Mij lijkt juist dat HTs nu juist beter defensief zijn tav de vorige patch, je hebt geen Amulet meer nodig voor een storm; je kan hem inwarpen en meteen laten stormen.

Ik hoop dat die terran nerf iets doet tegen bunker rushes (het is maar 5s maar ok)... we zullen zie

- Loss counts are no longer displayed in Profile and Ladder pages for players below Master League.

What the f? Kan ik nu niet meer zien hoeveel mijn wl ratio is????

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2011 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is wel heel belachelijk ja.

Maar hoewel het hier op twee manieren interpreteerbaar staat, is het als ik het origineel erbij pak zo dat de upgrade gewoon weggehaald wordt, HTs krijgen niet +25 starting energie, het staat daar enkel als verduidelijking wat de upgrade was. Dus je kan nooit meer stormen direct na inwarpen.
- Khaydarin Amulet upgrade (+25 starting energy) has been removed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-09 20:48

Pindamann

Human

Leuke nieuwe maps, en Shattered Temple is een stuk prettiger om op te spelen dan Lost Temple als Zerg zijnde!

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
furby-killer schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 13:11:
Dat is wel heel belachelijk ja.

Maar hoewel het hier op twee manieren interpreteerbaar staat, is het als ik het origineel erbij pak zo dat de upgrade gewoon weggehaald wordt, HTs krijgen niet +25 starting energie, het staat daar enkel als verduidelijking wat de upgrade was. Dus je kan nooit meer stormen direct na inwarpen.

[...]
Het lijkt mij maar op één manier te interpreteren: de amulet upgrade wordt verwijderd maar HT's krijgen niet nu standaard +25 energy, dat staat er namelijk totaal niet. Als dat wel het geval was dan had dat er expliciet bijgestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:10
Is dit allemaal bevestigd / gelanceerd allemaal dan?

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goldman schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 15:35:
Is dit allemaal bevestigd / gelanceerd allemaal dan?
Op de testserver, ja ;)
Het zijn dus nog niet de echte, definitieve changes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorkey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-04 11:30
Dricus schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 10:28:

[...]

Deze is fijn voor de Bronze spelers onder ons. Ik heb hier een tijd geleden ook erg last van gehad:
[...]
niet alleen voor bronze hoor :p ik ben net naar Diamond gepromote en ik heb echt niet constant spawn larva up hoor :p ja die alerts zijn mischien niet voor de pro's maar ZEKER niet alleen voor bronze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
oh dus de helft komt nooit door.
- De vortex, hoogst onwaarschijnlijk
- Stim naar 170? Mwha, mogelijk maar ook niet echt reeel
- De infestors, lijkt mij wel een goede update/patch. Ze zijn 80HP en tellen als armord.
- De Amulet, tja, ik weet het niet zeker, het zou voor protoss namelijk een te zware nerf zijn. Hoe moet protoss anders gigantische ballen counteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extremezz
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Hoe werkt de divison rank eigenlijk,ik speel al even online en ik sta op 53 ongeveer?Is dat hoe mee je wint hoe lager het getal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wmm schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 15:28:
[...]

Het lijkt mij maar op één manier te interpreteren: de amulet upgrade wordt verwijderd maar HT's krijgen niet nu standaard +25 energy, dat staat er namelijk totaal niet. Als dat wel het geval was dan had dat er expliciet bijgestaan.
je kan wel stellen dat HT's nu dus volledig nutteloos zijn...die 25+ starting energy waren van essentieel belang in een late game..
Belachelijke patch imo, waar zijn de Medivac/Stimpack nerfs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 18:07:
[...]

je kan wel stellen dat HT's nu dus volledig nutteloos zijn...die 25+ starting energy waren van essentieel belang in een late game..
Belachelijke patch imo, waar zijn de Medivac/Stimpack nerfs?
-Stim research time verhoogd van 140 naar 170 sec.
Daar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 08:45
HT instant storm removal is wel een heel dikke nerf idd. Nu is HT met storm ook wel behoorlijk uberpowered, maar P kan niet zonder eigenlijk. Daar had Blizzard aan moeten denken toen ze de rest van alle (t1) P units zo ontzettend zwak maakten. Ik zie 'm niet voorbij de PTR komen.

En waarom is concussive shell nog steeds niet removed? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Met die ht nerf zal het collossi gebruik alleen maar meer standaard worden, en dat is nu geloof ik al een probleem. Er is juist vraag naar collossi nerf en andere units buff... Doen ze het omgekeerde..

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerZero86
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 12:28
Hmm, butt dat die archon toilet generfd wordt, ik gebruikte m nogal eens tegen grote legers, echt bizar handig. Die +25 starting energy voor HT eruit.. Kan beter van ras switchen, zo langzamerhand. Alle trukjes die voor Protoss zo noodzakelijk zijn om te overleven worden generfd, zo langzamerhand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Archon toilet nerf is terecht, zag ergens (dacht Day9, misschien HD of Husky) een 120 food protoss army die met een dikke toilet een 200 food zerg naar 80 bracht (met zelf maar 10 food loss)

Nou kan je veel zeggen over P/Z food waarde, maar dat hoort niet te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
De toilet vereist wel 2 compleet andere tech trees. Het is nou niet dat je het makkelijk elk potje kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Laatst online: 18-07-2021
extremezz schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 17:43:
Hoe werkt de divison rank eigenlijk,ik speel al even online en ik sta op 53 ongeveer?Is dat hoe mee je wint hoe lager het getal ?
Volgens mij.. simpel gezegd (het is een complexe rank), dan is het eigenlijk op basis van prestatie.
Als je brons bent, en wint of verliest van gold, dan is het aantal punten met winst groot en met verlies klein.
Als dat niet zo zou zijn, dan zou je allang gepromoveerd moeten zijn.
Bv. een boel mensen in de top van brons kunnen prima een top ranker in zilver aan, als je wint win je een leuk aantal punten.

Maar als je goed presteert in je league, en speelt tegen een andere speler in dezelfde league, is het punten aantal met winst vaak kleiner.

Niet vergeten dat het echt ligt tegen wie je speelt, en diegenes prestatie de laatste paar matches.

Al met al:
Als je boven je league niveau presteert, speel je tegen mensen uit een hogere league. Dat betekend dus dat je goed bezig bent, en daarom krijg je meer punten.
Dat gaat enige tijd door, tot je gemiddelde een hogere league waardig is, simpel gezegd. En dan promoveer je daadwerkelijk. Laten we zeggen dat daarom je gemiddelde nu hoger ligt, en je daarom beter je best moet doen om je puntjes binnen te halen.

Is echt simpel gezegd zo, maar lijkt me een aardige aanname.

De site van TeamLiquid heeft hier diepgaande theorieën over.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorkey
  • Laatst online: 14-04 11:30
Goldman schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 21:48:
De toilet vereist wel 2 compleet andere tech trees. Het is nou niet dat je het makkelijk elk potje kan gebruiken.
ja maar in een lange macro game heb je tijd zat. MAAR een i-win-altijd combinatie is gewoon kapot. hoe moeilijk het ook is om te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Woei, vandaag eindelijk Night Special Forces op Impossible uitgespeeld, nu heb ik alles unlocked. Nu nog de status God halen en dan vind ik het wel goed geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vortex naar 125 energie zodat je niet 2 snel achter elkaar kan doen lijkt me voldoende, de vortex komt niet echt als verrassing en je kan er best dingen tegen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Zorkey schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 22:12:
[...]

ja maar in een lange macro game heb je tijd zat. MAAR een i-win-altijd combinatie is gewoon kapot. hoe moeilijk het ook is om te krijgen.
Een Archon-toilet is redelijk makkelijk te ontwijken op hoog niveau, door je leger gespreid te houden. Als je weet dat de tegenstander een Mothership en Archons heeft, dan moet je gewoon niet je hele leger als 1 blob rondbewegen. Het Archon-toilet is echter nog niet vaak gebruikt, dus het komt meestal nog als een verrassing, maar echt onoverwinnelijk is het niet.

Er zijn veel meer dingen die snel een leger kunnen afmaken: Goed opgestelde Siege Tanks, Banelings (burrowed, gewoon rollend of als carpet-bomb uit overlords), HTs, enz... Allemaal makkelijker te doen dan Archon-toilets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
ik snap het echt niet waarom mensen voor archon toilet flush gaan...

beide zijn echt EMP prefered. zeker als je al HTs ziet...

alleen omdat 1 pro dat doet... gaat iedereen doen :/

btw de nieuwe maps zijn echt KUT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk! Blistering sands weg! Eindelijk, Lost Temple cliff weg! Eindelijk, Steppes of War insane rushes weg!

GOUD!

Niet alle nieuwe maps zijn even goed in late game design, maar wel goed voor early game, waar veel games al vastliepen. Denk wel dat vooral protoss een hele andere speelstijl moet gaan gebruiken, ik denk vooral tegen zerg. Ik denk dat de maps een stuk beter zullen zijn voor heavy gateway + 2 forges met constante chrono boost, omdat het zulke brede maps zijn, waardoor colossi veel te immobiel zijn. Grote gateway balls met upgrades kunnen dit gat wel vullen denk ik.

Voor mensen zeggen dat de colossus onmisbaar is tegen zerg: Ik heb in mijn protoss tijd geen colossi gebruikt tegen zerg, en toch was pvz mijn beste matchup.

Amulet is wel onmisbaar.. wat een onzin. Ik had zelfs graag gezien dat ie iets goedkoper zou zijn en dan storm zelf minder sterk om het balanced te houden..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2011 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Jammer dat shakuras plateau weggaat... Was een leuke map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom krijg ik nooit Shakuras Plateau als map bij 1v1s? Hij is niet geveto'd ofzo.
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 11:06:
Eindelijk! Blistering sands weg! Eindelijk, Lost Temple cliff weg! Eindelijk, Steppes of War insane rushes weg!

GOUD!
Whut? Waar staat dat? :(
Ik was gek op Blistering Sands :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op zondag 27 februari 2011 @ 14:14:
Waarom krijg ik nooit Shakuras Plateau als map bij 1v1s? Hij is niet geveto'd ofzo.

[...]

Whut? Waar staat dat? :(
Ik was gek op Blistering Sands :(
Shakuras is verwijderd uit map pool, omdat ie te eentonig was ofzo, een of ander bullshit reden:
''This map we decided to remove for a different reason. There isn't a huge problem with this map, but we felt there aren't enough interesting features of this map. The natural expansion is easy to take and defend; there are only two possible attack paths only one of which is generally used, and main bases aren't easy to harass. For a change, we wanted to replace this relatively plain map with something new.''

leuke fail:"
YouTube: When Cheese Fails 101 Episode 8 xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nee maar ik heb NOOIT Shakuras gehad, terwijl ik 'm wel altijd op streams zie... hoe kan dat?

het leek mij overigens ook een irritante map... ik zal alleen blistering sands wel missen... waar staat dat over die maps? kon in die patchnotes niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
Die when cheese fails zijn wel awesome! Zit ze nu allemaal te kijke :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:57
Gropah schreef op zondag 27 februari 2011 @ 15:11:
Die when cheese fails zijn wel awesome! Zit ze nu allemaal te kijke :P
wat een geweldige serie _/-\o_

maar die canon rush in een lege base is me ook een keer overkomen. :F

[ Voor 14% gewijzigd door matty___ op 27-02-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Archon toilet is een van die debiele totaal overpowerede dingen die je bijna niet kan uitvoeren en die juist daarom in het spel moet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
matty___ schreef op zondag 27 februari 2011 @ 16:06:
[...]

wat een geweldige serie _/-\o_

maar die canon rush in een lege base is me ook een keer overkomen. :F
Tja verdient natuurlijk want je moet niet cannonrushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Haha, ik zat net tegen zerg op 2 base en ik kon geen 5 wg goed ondersteunen. Achteraf de replay bekeken, bleek ik mijn expo te hebben gerallied op een minende probe. Hierdoor kwam er niet te staan dat ze inactive waren en bleven ze netjes op en neer lopen. Pas een flinke tijd later kwam ik er achter.. Verloren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan.
Heb ik ook een aantal keer gehad, eigenlijk toch vreemd want meestal zet ik m'n rally gelijk als ik m'n nexus plant. Waarschijnlijk dan toch tussendoor nog een waypoint veranderd en verkeerd terug gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
En nog een stom verlies.. Ik had een betere eco, betere tech en gelijkwaardig leger.
Komt het gevecht, raak ik met mn hotkeys in de knoop en rally ik mn nexii naar zijn leger. Tegen de tijd dat ik het onder controle had was ik mn leger kwijt :(
Ik moet echt leren 'attack moven'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:00
Heeft iemand hier toenvallig zijn 'My Documents' redirected staan naar b.v. een NAS? En dan ook nog 'Offline Files' enabled staan.

Het lijkt er namelijk op dat SC2 hierdoor niet meer wil starten. Erg vreemd verhaal.....maar zelfs een cleane install, zonder mijn oude profile, wil hij ook niet starten.

Hij komt in het inlogscherm, hij herkent ook mijn account, maar als in dan op ENTER klik, dan hangt hij. iemand een idee?

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Shadowhawk00 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 17:15:
[...]

Ik probeer het altijd. Als hij mijn probe niet ziet dan doe ik een poging. Meestal 1 of 2 canons puur om te irriteren en vervolgens verder met normaal spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Laatst online: 13-06 23:19
Pedr0 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 21:18:
Heeft iemand hier toenvallig zijn 'My Documents' redirected staan naar b.v. een NAS? En dan ook nog 'Offline Files' enabled staan.

Het lijkt er namelijk op dat SC2 hierdoor niet meer wil starten. Erg vreemd verhaal.....maar zelfs een cleane install, zonder mijn oude profile, wil hij ook niet starten.

Hij komt in het inlogscherm, hij herkent ook mijn account, maar als in dan op ENTER klik, dan hangt hij. iemand een idee?
Hij wil waarschijnlijk profielinformatie pakken wat te lang duurt doordat hij de nas moet benaderen. Of er zit een programmeer"fout" in waardoor hij niet met netwerkpaden om kan gaan.

Maar nou moet ik zeggen dat wat jij aan het doen bent ook een zeer slecht idee is, niet alleen voor SC2.
Als je het echt per se wil en geen andere oplossing kunt verzinnen zou ik een netwerkschijf (bijv. N:) naar je share aanmaken en mijn documenten op die schijf zetten (dan krijg je dus als pad "N:/My Documents" waar software meestal geen moeite mee zal hebben)

[ Voor 22% gewijzigd door dtech op 27-02-2011 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
matty___ schreef op zondag 27 februari 2011 @ 22:20:
[...]

Ik probeer het altijd. Als hij mijn probe niet ziet dan doe ik een poging. Meestal 1 of 2 canons puur om te irriteren en vervolgens verder met normaal spel.
Tja proberen kan natuurlijk altijd, ik vraag meestal aan de tegenstander als ik het zie of ze klaar zijn. Maar goed ik heb het niet meer gezien sinds ik naar random ben gegaan daarvoor was ik zerg en daartegen is cannonrushen gewoon al zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Shadowhawk00 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 08:40:
[...]

Tja proberen kan natuurlijk altijd, ik vraag meestal aan de tegenstander als ik het zie of ze klaar zijn. Maar goed ik heb het niet meer gezien sinds ik naar random ben gegaan daarvoor was ik zerg en daartegen is cannonrushen gewoon al zinloos.
Nou lukt af en toe vrij goed... maar dat kan dan ook aan de bronze zerg liggen die alleen maar met 6pool bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
Shadowhawk00 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 17:15:
[...]

ik cannonrush zelf regelmatig en speel in de top van een Platinum League :+
Ik ben gister door 10 Terran's op 10 verschillende manieren beetgenomen. Echt, net op het moment dat je denkt dat je er wat van bakt krijg je op alle mogelijke manieren een pak slaag, van Terran imba's.
- Thor + scv's aanval, obvious natuurlijk en toch lukte het niet om het af te stoppen (forcefielden)
- 6 tot 8 Banshees die ik al van z'n base zag aankomen, maar m'n 20 Stalkers faalden om ze te slopen doordat m'n base niet goed in elkaar stak rond de Nexus.
- Siege Tank turtlers zie ik weer regelmatig, ze turtlen tot vlak aan je base en dwingen je dan om aan te vallen door steeds hit'n run te doen.
-Bioball werkt regelmatig
-Bioball + Medivacs + Siege Tanks.

Kortom, voor Terran geldt, bouw maar iets en het gaat wel lukken. Dus f*ck dat, ik cannonrush hun ook terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
matty___ schreef op maandag 28 februari 2011 @ 10:50:
[...]

Nou lukt af en toe vrij goed... maar dat kan dan ook aan de bronze zerg liggen die alleen maar met 6pool bezig is.
Tenzij je op een goede map zit lukt je het niet om een cannon te plaatsen die de zerg eco kan raken. Creep zorgt daar wel voor. Zerg moet natuurlijk wel het hoofd koel houden en snel wat extra creep spreaden. Heb het wel eens gehad dat ik naast mijn basis cannons had staan terwijl ik rustig van mijn ramp afkon en zijn basis kon afmaken. Toen daar maar geexpand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Shadowhawk00 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:14:
[...]

Tenzij je op een goede map zit lukt je het niet om een cannon te plaatsen die de zerg eco kan raken. Creep zorgt daar wel voor. Zerg moet natuurlijk wel het hoofd koel houden en snel wat extra creep spreaden. Heb het wel eens gehad dat ik naast mijn basis cannons had staan terwijl ik rustig van mijn ramp afkon en zijn basis kon afmaken. Toen daar maar geexpand :P
Was ook op één van de nieuwe maps in de pool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 20:02
Neeeeeee

spoiler:
Ret ligt eruit :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gtILM.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuX DeLuXe schreef op maandag 28 februari 2011 @ 10:56:
[...]

ik cannonrush zelf regelmatig en speel in de top van een Platinum League :+
Ik ben gister door 10 Terran's op 10 verschillende manieren beetgenomen. Echt, net op het moment dat je denkt dat je er wat van bakt krijg je op alle mogelijke manieren een pak slaag, van Terran imba's.
- Thor + scv's aanval, obvious natuurlijk en toch lukte het niet om het af te stoppen (forcefielden)
- 6 tot 8 Banshees die ik al van z'n base zag aankomen, maar m'n 20 Stalkers faalden om ze te slopen doordat m'n base niet goed in elkaar stak rond de Nexus.
- Siege Tank turtlers zie ik weer regelmatig, ze turtlen tot vlak aan je base en dwingen je dan om aan te vallen door steeds hit'n run te doen.
-Bioball werkt regelmatig
-Bioball + Medivacs + Siege Tanks.

Kortom, voor Terran geldt, bouw maar iets en het gaat wel lukken. Dus f*ck dat, ik cannonrush hun ook terug.
Ik ben met alles oneens behalve siege tank turtlers, dat maakt me gewoon zo pissed :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revres
  • Laatst online: 09-09 15:12
iBasch schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:02:
Neeeeeee

spoiler:
Ret ligt eruit :@
Minder, had goede hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HuK heeft nu ook een stream: http://www.justin.tv/liquidhuk#/w/916068944/2
wooot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
al een tijdje hoor, alleen iedereen lijkt in de SC2 community naar Justin.tv te gaan, welke echt erbarmelijk loopt bij Europeanen op Amerikaanse piektijden (tenzij je op 240p kijkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vet ik zag TLO gistern ook al streamen op justin, maar ik had HuK nog nooit zien spelen!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2011 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hij hield 'm vaak verborgen voor Team Liquid, vind het echt de tofste speler om te kijken die kleine HuK :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Nu online

Dricus

Oh boy, net alle eps gekeken en tranen in m'n ogen van het lachen na het zien van deze. Die twee gasten zijn hilarisch...

[ Voor 3% gewijzigd door Dricus op 28-02-2011 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dricus schreef op maandag 28 februari 2011 @ 20:38:
[...]

Oh boy, net alle eps gekeken en tranen in m'n ogen van het lachen na het zien van deze. Die twee gasten zijn hilarisch...
Ja klopt.. heb ze al eerder gezien en ze zijn echt kool : )

on another hand. *tromgeroffel*

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/1671cut.png

\o/ ik ben nu net zo blij als degene die de laatste GSL won :D
edit: dan ga je opeens van rank 17 naar 63 ( ' L_ ` )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
doet me denken aan die rush van die Terran die op Lost Temple z'n Command Center bijna instantly liftte naar z'n feckin NATURAL, om vervolgens de compleet verkeerde base te pakken met een zooi proxy barracks. Je ziet 'm met z'n zwerm marines er ook op afduiken, ze echt even stil staan en je ziet die gast zowat denken "wat de fok is hier gebeurd?"

iemand die die video nog kan vinden op youtube? :D

[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 28-02-2011 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Nu ik net ook Cheesefail heb gezien, bedacht ik me net dat ik ook een mooie replay had opgeslagen.
Aangezien je kan submitten dacht ik: laat ik even kijken waar die is. Maar tot mijn grote spijt is hij dus weg. Ik had een tijdje terug mn OS er opnieuw opgezet, en is de save folder van SC2 dus verloren gegaan.

Toen der tijd was ik nog 10 keer bezig geweest om zelf een filmpje ervan te schieten en op youtube te zetten, maar keer op keer kwam ik te groot uit qua MB's dan wat toegestaan was. Zelfs een 10 minuten filmpje in double speed en halfscreensize in fraps kwam ik nog te groot uit. Dus had het maar opgegeven.

Maargoed nu is de replay dus verloren maar het was echt geweldig.

Zal even een korte samenvatting geven:

Ik was Terran en de tegenstander Protos, hij deed al snel een pylon tower rush, alleen net buiten mijn zicht, en zag het telaat omdat ik niet goed had gekeken. Toen ik zag dat ik er niet doorheen kwam met marines (wilde een marine rush opbouwen dus kwam wel goed uit) Ging ik buiten zijn zicht snel opstijgen met de gebouwen en snel een sector ernaast zitten en snel opbouwen en verder harvesten.
Toen hij merkte dat ik weg was kwam hij al snel bij mijn nieuwe basis met Zealots Maar die wist ik goed af te houden. Nog een paar extra marines gebouwd en ben naar zijn basis vertrokken, waar ik al snel door alles heen maaide en hij eruit ging :)

Was wel leuk om te zien in de replay hoe hij bij mijn oude basis aan het rond kijken was waar ik gebleven was :D

Jammer dat ik hem kwijt ben anders had ik het graag in willen sturen naar "when cheese fails"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahaha klinkt heel vet Bulls :)
Jammer dat je hem niet meer hebt inderdaad, zou perfect zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 09:09

Namu

Silver Wings Of Morning

apNia schreef op maandag 28 februari 2011 @ 23:36:
[...]

doet me denken aan die rush van die Terran die op Lost Temple z'n Command Center bijna instantly liftte naar z'n feckin NATURAL, om vervolgens de compleet verkeerde base te pakken met een zooi proxy barracks. Je ziet 'm met z'n zwerm marines er ook op afduiken, ze echt even stil staan en je ziet die gast zowat denken "wat de fok is hier gebeurd?"

iemand die die video nog kan vinden op youtube? :D
YouTube: Starcraft 2 Amateur Hour - CHEESE BUILDS - Part 3 of 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Namu je bent een held :D
Heb daar ZO om gelachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Blijkbaar kun je de Intel Extreme Masters op Eurosport(2) volgen:
The time has come for StarCraft II - the camera follows Demuslim and White Ra and several other players at the Intel Extreme Masters European Championship in Kiev.

The first airing will be in 15 minutes on Eurosport 2 (20:30), followed by:

Thu, 24/02/11 20:30 CET on Eurosport 2
Sat, 26/02/11 00:00 CET on Eurosport
Fri, 11/03/11 00:00 CET on Eurosport
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=196029

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
  • Laatst online: 08-12-2023
Wonder boven wonder maar met een army van 5 dark templers gewonnen tegen een army protoss 110/200.

Hint : observer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
  • Laatst online: 08-12-2023
Deze reeks is echt wel goed
YouTube: When Cheese Fails 101 Episode 6

Mooi terug gevochten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu net begonnen met die te kijken, maar hij doet iets waardoor ik zonder te scouten al zou weten dat het een cheese is: hij gaat teveel praten. Serieus 95% van degene die vragen waar je vandaan komt enzo doen het enkel om je af te leiden en cheesen, dus als ze me dat vragen let ik altijd extra op cheeses.

Edit: commentators zeggen het nu zelf ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 01-03-2011 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
furby-killer schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 16:36:
Nu net begonnen met die te kijken, maar hij doet iets waardoor ik zonder te scouten al zou weten dat het een cheese is: hij gaat teveel praten. Serieus 95% van degene die vragen waar je vandaan komt enzo doen het enkel om je af te leiden en cheesen, dus als ze me dat vragen let ik altijd extra op cheeses.

Edit: commentators zeggen het nu zelf ook.
Ik chat nooit in een match hooguit iets aan het eind, het is echt een onderbreking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Bulls schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 18:49:
[...]

Ik chat nooit in een match hooguit iets aan het eind, het is echt een onderbreking.
tussen je eerste harvester kan er toch wel een "HI GLHF" af ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matty___ schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 21:31:
[...]

nee man, dan moet ie apm spammen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
ctrl+1 ingedrukt houden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Ach ja als je verliest met 500 APM zegt het al genoeg. Vraag me trouwen af of elke keystroke als APM wordt geteld of alleen als je er iets nuttigs mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
matty___ schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 21:31:
[...]

Nee dan moet je weer cycle chat recipients doen (team 2v2 staat ie standaard op alies) En dat brengt me van mn slag :D 1v1 kan er wel een chat af :D

[ Voor 4% gewijzigd door Bulls op 02-03-2011 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
Oh noes battlenet ligt eruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Huh? CTRL+enter = msg to all. Enter = msg to ally. Dat is toch default setting?

Probeer net in te loggen op battle.net website en krijg dit:

I SWALLOWED A BUG
We seem to be having a problem with our website, we se may experience some slight turbulence an
then - explode.

Error ID: 1Z7SI

LoL?

[ Voor 58% gewijzigd door Chief op 02-03-2011 08:53 ]

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 23:40
In ieder geval developers met humor.

Gister een heerlijke pot PvP gewonnen door goed te scouten, te zien dat hij 5 of 6-gate ging, en daarop te antwoorden met dark-templar. Een aantal aanvallen afgeslagen met melee, daarna 4 DT's in zijn basis geramd.

Het blijft toch fascinerend om te zien dat mensen daar geen antwoord op hebben. Als ik vervolgens zijn robobay-in-aanbouw begin te slopen is hij snel weg. Geen GG.

De pot daarna was een cannon-cheese, die ik wel snel doorhad, maar waar ik er nog te weinig van gekregen heb om echt tegen te gaan. Helaas ging ik weg zonder GG maar met een FU, wat toch wel jammer is. (aan de andere kant, sterf cheeser, sterf ;))

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Gister eurosport 2 gekeken SC2 games waren weer episch.
Ze gaan wel hard in Kiev :)
De nederlandse pro RotterdaM cast daar met day9 live verslagen op de intel extreme masters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:36
De IEM is ook gewoon via internet te volgen. Leuke matchups! Nu is Squirtle versus Moon bezig http://www.own3d.tv/live/5093/ESL_TV_Event_2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Fist schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 09:57:
De IEM is ook gewoon via internet te volgen. Leuke matchups! Nu is Squirtle versus Moon bezig http://www.own3d.tv/live/5093/ESL_TV_Event_2
Op mijn werk word dat toch een minder handige actie denk ik. Daarom ben ik aangewezen op VODs, behalve de finale die ga ik natuurlijk live kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 23:21
Bulls schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 01:07:
Zal even een korte samenvatting geven:

Ik was Terran en de tegenstander Protos, hij deed al snel een pylon tower rush, alleen net buiten mijn zicht, en zag het telaat omdat ik niet goed had gekeken. Toen ik zag dat ik er niet doorheen kwam met marines (wilde een marine rush opbouwen dus kwam wel goed uit) Ging ik buiten zijn zicht snel opstijgen met de gebouwen en snel een sector ernaast zitten en snel opbouwen en verder harvesten.
Toen hij merkte dat ik weg was kwam hij al snel bij mijn nieuwe basis met Zealots Maar die wist ik goed af te houden. Nog een paar extra marines gebouwd en ben naar zijn basis vertrokken, waar ik al snel door alles heen maaide en hij eruit ging :)

Was wel leuk om te zien in de replay hoe hij bij mijn oude basis aan het rond kijken was waar ik gebleven was :D

Jammer dat ik hem kwijt ben anders had ik het graag in willen sturen naar "when cheese fails"
Hmmm nu ik dit lees, zou best wel eens kunnen dat ik dat was hahaha
Ging jij naar de gold expo toe ? Ik had idd niet gescout ik ging er toen vanuit :)
Maar zo ja, dan heb ik misschien de replay nog wel! Goede lessons learned

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Het is echt de nationale cheese-dag volgens mij. Ondertussen ben ik wel in staat om 6-pools te herkennen *EN* tegen te houden

* DiedX is trots op zichzelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiedX schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 12:25:
Het is echt de nationale cheese-dag volgens mij. Ondertussen ben ik wel in staat om 6-pools te herkennen *EN* tegen te houden

* DiedX is trots op zichzelf ;)
You've been promoted to platinum!

Als je andere cheeses ook gaat herkennen zal je snel een promote zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 12:35:
[...]

You've been promoted to platinum!

Als je andere cheeses ook gaat herkennen zal je snel een promote zien :P
LOL. Ik moet eerst nog wat andere stappen ondernemen ;) Brons-70 is nog niet je van het ;)

Toch merk ik wel dat een snelle scout hier vruchten afwerpt. Ik vraag me alleen af of ik niet beter een counter-cheese kan starten op het moment dat ik een 6-pool zie.

Dus:

* Pylon. Scout onderweg
* Gateway
* Bij 6-pool:
* Pylon bij ramp van Den Vijand + Forge @ Home
* Cannon-galore

Ik denk dat het niet werkt, vanwege te kort, maar het zou wel een giller zijn.

Kan je een forge bouwen voor een gateway? Dan zou je het nog om kunnen draaien:

* Pylon + Scouten
* Forge. Indien 6-pool gedetecteerd: tegencannonrushen :P

Pagina: 1 ... 16 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zie voor pro-gaming en toernooien ook: Starcraft 2 Pro-gaming & Toernooien.