Goed bezig!!
Zijn daar ook replays van beschikbaar?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Goed bezig!!
Bonuspool zijn extra punten die iedereen krijgt met een X aantal per uur, ook als je niet speelt.yasaka schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:26:
en wat houd bonuspool dan juist in ?
Hoe werkt het ?
Van die Terran wel. Ik vond die mooi voor het nageslacht. Als je wil dat ik alles save, dan kan dat3xNix schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:44:
[...]
Goed bezig!!![]()
Zijn daar ook replays van beschikbaar?
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Verwijderd
Bonuspool heeft geen invloed op je league. Dat wordt bepaald door je verborgen match-making-rating (MMR). De bonuspool, je zichtbare rating en de league waar je in zit zijn alleen maar visuele trucs om spelers een goed gevoel te geven over hun voortgang.Chief-XL schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:17:
2v2 blijft leuk. Gestart in bronze en in 40 potjes naar gold. Bonuspool helpt behoorlijk. Speel heelweinig, heb nog een bonuspool >2k
|| Vierkant voor Wiskunde ||
[ Voor 14% gewijzigd door yasaka op 15-02-2011 22:27 ]
Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...
Verwijderd
Nounou, als je geen kinderen hebt, betekent niet dat je gelijk geen verantwoordelijkheden draagt hoor...Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 23:21:
Ok, ik kom tot de conclusie dat ik in een doodlopend straatje ben beland in SCII.
Om een beetje goed te worden moet je veel spelen, zelfs om hetzelfde niveau te behouden moet je veel spelen. Met eens een uurtje om de 3 dagen blijf je gewoon bergaf gaan en dreig je te demoten.
Sinds ik een paar weken geleden vader ben geworden kom ik er gewoon niet meer toe om meer te spelen, en in een demotiverende demote heb ik geen zin.
Dus goodbye SCII... Je bent enkel bedoeld voor diegenen die geen verantwoordelijkheid dragen vrees ik
Hier heb je natuurlijk grotendeels gelijk. Hoogte bonuspool geeft je wel wat inzicht in vergelijking met anderen.Species5618 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 13:26:
[...]
Bonuspool heeft geen invloed op je league. Dat wordt bepaald door je verborgen match-making-rating (MMR). De bonuspool, je zichtbare rating en de league waar je in zit zijn alleen maar visuele trucs om spelers een goed gevoel te geven over hun voortgang.
De splitsing in leagues en divisies betekent dat zelfs als je in bronze of silver zit je toch kun streven naar de #1 in je divisie te zijn. Zonder deze dingen zou je misschien #193109 van alle spelers zijn en dan is het streven naar #193000 lang niet zo motiverend.
Bonuspool zorgt ervoor dat zelfs als je niet beter wordt, je toch meer punten (zichtbare rating) behaalt. Zonder bonuspool zou je met een 50% winrate over lange termijn op hetzelfde puntenaantal blijven. Met bonuspool gaat dit langzaam omhoog, waardoor je het gevoel krijgt dat je vooruitgaat, zelfs als dat niet zo is.
Puur psychologische trucjes om de (vooral casual) spelers te laten voelen alsof ze vooruitgaan en goed bezig zijn. De werkelijke rankings gebaseerd op MMR zouden voor veel mensen erg ontnuchterend werken, waardoor ze wellicht niet meer gaan spelen.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
G.G.furby-killer schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:11:
En als publieke mededeling, GG zeggen als je er beter voor staat maar nog niet gewonnen hebt is vreselijk arrogant.
Waarom zou je stoppen met iets dat je leuk vind enkel en alleen omdat je niet de beste bent.Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 23:21:
Ok, ik kom tot de conclusie dat ik in een doodlopend straatje ben beland in SCII.
Om een beetje goed te worden moet je veel spelen, zelfs om hetzelfde niveau te behouden moet je veel spelen. Met eens een uurtje om de 3 dagen blijf je gewoon bergaf gaan en dreig je te demoten.
Sinds ik een paar weken geleden vader ben geworden kom ik er gewoon niet meer toe om meer te spelen, en in een demotiverende demote heb ik geen zin.
Dus goodbye SCII... Je bent enkel bedoeld voor diegenen die geen verantwoordelijkheid dragen vrees ik
Altijd goed voor je ego, er maar vanuit gaan dat iedereen die beter is dan dat jij bent dat is omdat ze de hele dag zitten te spelen en geen verantwoordelijkheid dragen.Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 23:21:
MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp
Verwijderd
Niet zeuren, geef gewoon een minuutjeklown schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:33:
Ik vind dat altijd zo lame he, dat mensen de game pauzeren, omdat er bijvoorbeeld iemand aanbelt.
Ik druk dan altijd op resume, want daar ga ik natuurlijk niet op wachten
Zorg gewoon dat je niet gestoord wordt/kan worden tijdens het gamen
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2011 13:42 ]
Ik deel dat gevoel, vandaar dat ik alleen maar speel met vrienden die in min of meer hetzelfde straatje zitten. Zoals in de goeie ouwe LAN tijden zeg maar.1x per week ofzo een paar potjes spelen en tactieken uitproberen, en ongeveer op hetzelfde tempo & niveau spelen (bijster slecht niveau vergeleken bij de gemiddelde Battlenet speler).Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 23:21:
"..."
Ach ik heb meer last van slechte winnaars dan slechte verliezers, zeg maar zoals dit: YouTube: Richard Hammond - Bad Winnerastie schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:34:
Ja klopt, dat mensen gewoon unpause doen en lekker verder spelen. Zeer vervelend.
Ik ga van de week weer het online spelen oppakken. M'n bonuspoole is weer genoeg opgelopen nu.
Het probleem bij mij is gewoon dat ik een slechte verliezer ben en dit ook goed van mezelf weet.
Heb de smileys gezien hoor, maar daar is voor jou dan ook toch geen klap aan behalve dat je een free win te pakken hebt. en het is niet dat ik uitgebreid het hof ga maken, even de deur open doen en met een minuut ben ik zeker weer terug. ik vind het maar lame maar goed zijn altijd mensen die niet op een eerlijke manier willen winnenklown schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:33:
Ik vind dat altijd zo lame he, dat mensen de game pauzeren, omdat er bijvoorbeeld iemand aanbelt.
Ik druk dan altijd op resume, want daar ga ik natuurlijk niet op wachten
Zorg gewoon dat je niet gestoord wordt/kan worden tijdens het gamen
Verwijderd
Aan de vijandigheid in je post leid ik af dat je je aangevallen voelt over je speel-tijdfurby-killer schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 10:07:
[...]
Altijd goed voor je ego, er maar vanuit gaan dat iedereen die beter is dan dat jij bent dat is omdat ze de hele dag zitten te spelen en geen verantwoordelijkheid dragen.
Je kan niet meekomen blijkbaar met de spelers waar je op dit moment tegen gematched wordt (of je begrijpt niet dat je niet een win ratio boven de 50% kan volhouden op termijn), nou dan wordt je tegen slechtere spelers gematched, get over it.
Als ik me ergens over aangevallen zou voelen is dat wel erover dat jij jezelf superieur vindt aan andere en enkel blijkbaar verliest omdat jij wel verantwoordelijkheden hebt en iedereen die boven je staat niet.Aan de vijandigheid in je post leid ik af dat je je aangevallen voelt over je speel-tijd
Tuurlijk oefenen helpt, maar tegelijkertijd is het net als fietsen, je verleert het niet.oefening baart kunst, zonder tijd voor oefening krijg je gewoon kletsen.
[ Voor 25% gewijzigd door Sissors op 16-02-2011 15:57 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Demoten is in feite een prima -en natuurlijke- oplossing voor je. De rest wordt beter, jij niet. No problemo toch? Het niveau in brons nu is bij wijze van het niveau van silver een paar maanden terug. Ik zou dan niet zo willen hangen aan 't kleurtje van m'n league.Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:35:
[...]
Aan de vijandigheid in je post leid ik af dat je je aangevallen voelt over je speel-tijd
Het is nochthans geen hogere wiskunde:
oefening baart kunst, zonder tijd voor oefening krijg je gewoon kletsen. En als je dan toch even terug in het spel komt moet je stoppen.
Sinds ik nauwelijks nog kan spelen is mijn win-ratio al geruime tijd van 50% naar minder dan 30% gegaan. En vrijwillig blijven verliezen om ooit te mogen demoten vind ik er onnatuurlijk. Ik verkies dan maar om te stoppen op mijn hoogtepunt (al is dat hoogtepunt misschien aan de lage kant) en misschien soms een AI-tje te doen.
We zullen mekaar nog eens spreken wanneer je zelf ooit kinderen hebt...
[ Voor 3% gewijzigd door Dricus op 16-02-2011 17:01 ]
Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...
Verwijderd
Als je goed had gelezen dan had je gemerkt dat ik al had aangeven dat mijn hoogste niveau waarschijnlijk een stuk onder het niveau van de gemiddelde Gotter hier zal liggen. Dat jij je al aangevallen voelt door het woordje "verantwoordelijkheid" zegt dan ook meer over jou dan over iets anders beste vriendfurby-killer schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:55:
Als ik me ergens over aangevallen zou voelen is dat wel erover dat jij jezelf superieur vindt aan andere en enkel blijkbaar verliest omdat jij wel verantwoordelijkheden hebt en iedereen die boven je staat niet.
SCII is inderdaad zoals fietsen: Mis een maand lang de trainingen en je kan nog amper bij het peleton aanklampen.Tuurlijk oefenen helpt, maar tegelijkertijd is het net als fietsen, je verleert het niet.
Helaas misluktZonder te arrogant te willen overkomen, maar ...
Verwijderd
Je hebt waarschijnlijk wel gelijk dat het voor een deel neer komt op time-management. (iets wat ik nog niet onder de knie heb)Dricus schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:56:
Ik heb 3 kinderen waarvan 2 schoolgaand (2.5, 5.5 en 8 jaar oud). Verantwoordelijkheid dragen doe ik dus volop. Ook ik heb niet altijd tijd en zin om te spelen. Ik verkeer dus in de Bronze league en heb er vrede mee en vermaak me prima als ik speel. In welke league je zit is toch compleet irrelevant zolang je plezier hebt in het spel? Wat ik nou juist zo mooi vind aan het matchmaking systeem is dat je gematched wordt tegen spelers van je eigen niveau. Als je niveau zakt, dan verlies je wat en wordt je vervolgens weer tegen gelijk niveau gematched.
Enneeh, afhankelijk van hoe "bewerkelijk" je kind is en/of blijft zul je waarschijnlijk wel een modus vinden waarin je weer wat meer tijd voor jezelf hebt (of je die dan aan SC2 wilt besteden is een ander verhaal). Mij is het in ieder geval wel gelukt. Er zijn zat avonden in de week waarop ik een paar uur zou kunnen gamen. Niet dat ik dat altijd doe, maar het kan wel. Verantwoordelijkheid t.o.v. de kinderen leidt er niet onder, want die liggen dan op bed.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2011 20:52 ]
Ik ben ook vader van 2 dreumeltjes (3 jaar en 1.5 jaar), je hoeft dit dus niet te veralgemenen.Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 23:21:
[ Voor 7% gewijzigd door yasaka op 16-02-2011 23:51 ]
[ Voor 11% gewijzigd door PsychoHellDude op 17-02-2011 10:06 ]
canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200
5-15 minuten? cheese alert?PsychoHellDude schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 10:05:
my god, wat een gezwam over tijdeen potje duurt gemiddeld 5 tot 15 minuten
![]()
het is een spelletje wat hierboven gezegd wordt![]()
Als je wint is mooi, als je verliest, deal with it en leer ervan
zolang je er maar plezier in hebt!
[ Voor 71% gewijzigd door Sissors op 17-02-2011 11:23 ]
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Probleem voor deze mensen is mijns inziens dat bronze in SC2 nog steeds een relatief hoog niveau aan spelers bevat. Wellicht beetje de nature van het genre misschien dat het niet echt casual speelbaar is?furby-killer schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:21:
Ah dus alle SC2 spelers zitten de hele dag te spelen en niemand kan casual spelen, in ieder geval niet als je boven laag brons wilt uitkomen
De ene is beter in strategie spellen dan de andere, tuurlijk als je meer speelt zal je beter worden, als je meer voetbalt wordt je ook beter en als je meer een shooter speelt wordt je ook beter. Betekend niet dat je het niet casual kan doen, enkel op een iets lager niveau dan als je meer speelde, big deal.
Ik zie ook niet dat SC2 veel meer eist dan andere strategie spellen. Er is wat meer variatie en betere balans dan het gemiddelde spel, maar qua gameplay ofzo is het nou niet zo heel bijzonder.
Verwijderd
Brood war anyone?apNia schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:19:
[...]
SC2 is in de RTS sector het spel wat echt by far het meest eist van z'n spelers...
Warhammer en PC games en lego
Warhammer en PC games en lego
[ Voor 85% gewijzigd door yasaka op 17-02-2011 21:02 ]
Verwijderd
D'r is een verschil tussen een spel dat moeilijk is en een spel dat moeilijk is vanwege technische beperkingen.
Lol, jaapNia schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 15:39:
Goeie God krijgen we de effectiviteit van APM discussie weer.
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
Het mooiste is de quote die erbij hoort "hoe hoger de APM hoe kleiner de l*l "Wmm schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 17:35:
[...]
Lol, ja. Wat een kansloos geneuzel altijd
.
APM is een middel, geen doel.
En als je denkt dat voor Platinum een apm van 80 al te laag is: think again. APM is echt niet het heilige iets waar velen van jullie het voor aanzien. Je hoeft ook helemaal niet te proberen je APM te verhogen, dat komt vanzelf wel als je beter wordt.
Verwijderd
Verwijderd
Die van mij kan anders behoorlijk groot worden tijdens intense games..Soulizer schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 18:25:
[...]
Het mooiste is de quote die erbij hoort "hoe hoger de APM hoe kleiner de l*l "
Verwijderd
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
Verwijderd
FREEEEEAAAAAKIEEEEEEEEVerwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 20:55:
YouTube: Day\[9] Daily #252 - Secrets of Hotkeys, APM and Mouse Movement
Erg goede daily imo waar hij nog wat handige tips geeft
alleen je moet niet verwachten dat je een leuk potje te zien krijgt
Oo vandaar dat al die Aziaten...Soulizer schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 18:25:
[...]
Het mooiste is de quote die erbij hoort "hoe hoger de APM hoe kleiner de l*l "
Weleens gebruikt als ik mijn bunkertjes voor de basis van tegenstander had opgezet, maar meestal kom ik niet zover met bunkers dat ik die wil, tegen die tijd heb ik wel siege tanks staan.Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 19:49:
Gebruikt iemand de Neosteel Frame upgrade for Bunkers?
Kan niet echt een use ervoor bedenken , heb liever dat ze een burrow-upgrade voor bunkers introduceren (how cool would that be, burrowed bunkers !! )
Mee eens, de interface zou zo moeten zijn dat het je goed in staat stelt te doen wat je moet doen namelijk tactische beslissingen maken.dtech schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 17:18:
[...]
D'r is een verschil tussen een spel dat moeilijk is en een spel dat moeilijk is vanwege technische beperkingen.
Ik zeg niet dat BW anders niet moeilijk zou zijn, maar limitaties als max. 10 control groups van 12 maken het er niet echt makkelijker op.
Daarom vind ik dat gezeik over de in-game timer bijv. ook zo'n onzin. Ik kan ook een stopwatch naast mijn scherm zetten (en elke keer in mijn hoofd keer 1,5 doen) maar is het daarom een (kwalitatief) moeilijker spel?
Vergelijk: een RTS waarbij je alleen tegen een computer moet spelen en daarvoor slechts 5 units hoeft te maken, maar wel een 30-letterrige combinatie in moet tikken om units te maken en aan te vallen is ook moeilijk...
Maar dan ook wel zerglings met rocket launchers zoals mauraders die hebben natuurlijk dat zou pas cool zijnGebruikt iemand de Neosteel Frame upgrade for Bunkers?
Kan niet echt een use ervoor bedenken , heb liever dat ze een burrow-upgrade voor bunkers introduceren (how cool would that be, burrowed bunkers !! )
[ Voor 11% gewijzigd door Shadowhawk00 op 18-02-2011 08:36 ]
Verwijderd
Ik zou er bij WoL niet op rekenen. HoS misschien welVerwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 08:46:
Ik dacht altijd dat SC2 een dx11 update zou krijgen. Klopt dit nu wel, want dit staat op wikki
Verwijderd
Maakt weinig uit, mooier wordt het daardoor niet want de textures en models bestaan allemaal al en dat gaan ze echt niet overdoen. En dan nog veranderd er niet veel want wat DX11 kan doen kan je in DX9 ook doen maar dat kost dat wat meer programmeerwerk.Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 08:46:
Ik dacht altijd dat SC2 een dx11 update zou krijgen. Klopt dit nu wel, want dit staat op wikki
Verwijderd
Ik wist niet dat dx9 ook tesselation kon hebben en andere dx11 effecten. Wat raar. Konden ze net zo goed bij dx 9 blijven als je er de de zefde effecten mee kan maken als dx11.Shadowhawk00 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:25:
[...]
Maakt weinig uit, mooier wordt het daardoor niet want de textures en models bestaan allemaal al en dat gaan ze echt niet overdoen. En dan nog veranderd er niet veel want wat DX11 kan doen kan je in DX9 ook doen maar dat kost dat wat meer programmeerwerk.
Je hebt overigens geen high end hardware nodig voor SC2 mijn systeem is 4 jaar oud ongeveer en alleen de videokaart is vervangen ( omdat de vorige kapot was ) dus die is 2jaar oud en alles draait als een zonnetje.
Ik weet niet wat voor hardware/software configuratie hebt maar als je het niet kan draaien op high end hardware zit er toch ergens iets goed fout.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2011 10:55 ]
Verwijderd
Waarom zou het niet nuttig zijn voor SC2? Omdat je ook met lagere kwaliteit kan spelen? Laten we dan allemaal maar SC1 graphics gaan gebruiken, werkt ook prima...Gorion3 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:57:
Goed bezig vpro (tenminste als je sarcastisch was)
Maar je snapt zelf wel dat sc2 niet echt heel veel nut heeft van dx11.. ik speel zelf alles op low behalve textures en effects, alles op high is het spel echt heel mooi, maar extra tesselation maakt denk ik niet zoveel uit IMO
op wikipedia staat dat DirectX 10 ondersteund wordt, maar geen exclusieve effecten heeft.Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:01:
Het hoeft er verder ook niet in voor mij. Want ik weet dat het op high er al erg goed uit zag en ook al is dat dx9.
DX9 zit ook nog niet aan zijn max. Ik vroeg mij het alleen af omdat er op wikki stond dat het dx11 suport zou krijgen.
Niet dat dat nodig is overgens.
Verwijderd
Verwijderd
Je kan anti aliasing aanzetten dmv nvidia-settings of ati catalyst control center. Ik heb dit ook geprobeert, het ziet er leuk uit maar je framerate daalt drastisch. Het is het in mijn ogen niet waard.Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:50:
Heb net ff de eerste level gedaan. Helaas geen AA en AF instellingen.
Hij draaid verder wel soepel met alles zo hoog als het kan.
Voor zo ver ik weet, was van dx9 naar dx10 wiening verscjil te zien en van dx10 naar dx11 wel in eens leukere extra's heeft die het beeld nog reallistischer kan maken.
Omdat ze bij blizzard weten hoe ze moeten programmeren en het dus niets extra's bied wat je niet ook in DX9 of zelfs 8 kan maken. Dat het wat meer moeite kost om te maken betekend niet dat het niet kan he. DX is eigenlijk maar gewoon een extra library die je hardware abstract maakt voor de bovenkant. Dat DX11 spellen er beter uitzien dan DX8 heeft er meer mee te maken dat de hardware het tegenwoordig beter kan dan aan DX.Gorion3 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 12:19:
Waarom DX11 nauwelijks effect zou hebben? Omdat je toch nauwelijks detail kan zien, of wel? Alleen de SP missie's zie je af en toe wat speciale dingen die ("gratis") meer detail (rondere vormen -> tessellation) zouden kunnen krijgen.
En dat daarnaast dingen wat vlotter kunnen, omdat Dx11 dus op andere toepassingen berekend is dan Dx8 dat was.Shadowhawk00 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 00:32:
[...]
Omdat ze bij blizzard weten hoe ze moeten programmeren en het dus niets extra's bied wat je niet ook in DX9 of zelfs 8 kan maken. Dat het wat meer moeite kost om te maken betekend niet dat het niet kan he. DX is eigenlijk maar gewoon een extra library die je hardware abstract maakt voor de bovenkant. Dat DX11 spellen er beter uitzien dan DX8 heeft er meer mee te maken dat de hardware het tegenwoordig beter kan dan aan DX.
Verwijderd
Als je extra effecten toepast omdat er meer mogelijk is kan dat natuurlijk wel ten koste gaan van wat performancedjunicron schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 03:25:
Ik dacht dat juist de toevoeging van Dx11 was om zo het spel hogere fps te laten halen? Er zijn namelijk zo nu en dan scene's waarbij ik toch behoorlijk framedrops krijg vanwege de verlichting.
Tuurlijk je kan ook DX5 draaien en de processor alle effects laten uitrekenen.Shadowhawk00 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 00:32:
[...]
Omdat ze bij blizzard weten hoe ze moeten programmeren en het dus niets extra's bied wat je niet ook in DX9 of zelfs 8 kan maken. Dat het wat meer moeite kost om te maken betekend niet dat het niet kan he. DX is eigenlijk maar gewoon een extra library die je hardware abstract maakt voor de bovenkant. Dat DX11 spellen er beter uitzien dan DX8 heeft er meer mee te maken dat de hardware het tegenwoordig beter kan dan aan DX.
Wat je zegt is gewoon pertinent niet waar. Natuurlijk zijn er veel dingen die je theoretisch ook in DX8 zou kunnen maken maar die ondoenlijk zijn. Daarnaast heeft DX8/9 (en de kaarten) bepaalde limitaties aan bijv. de shaders die DX9.0c (SM3) niet meer hebben. Bovendien zijn de shader-programmeertalen zeer uitgebreid en zijn de API's in DX10 veranderd (en imho een stuk bruikbaarder en simpeler geworden)Shadowhawk00 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 00:32:
[...]
Alsof je zonder directX niet je videokaart kan gebruiken ofzo. Het maakt het wat makkelijker en wat voorgeprogrammeerde code meer niet.furby-killer schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 09:11:
[...]
Tuurlijk je kan ook DX5 draaien en de processor alle effects laten uitrekenen.
[ Voor 11% gewijzigd door Shadowhawk00 op 19-02-2011 17:12 ]
Lees je eens in voor dat soort uitspraken doet. Je kunt met je programma niet direct grafische hardware benaderen (vanuit userspace). Je moet de drivers aanspreken die op hun buurt de hardware aanspreken. Je drivers verstaan tegenwoordig alleen DirectX en OpenGL (voor zover ik weet). De DirectX versie maakt dus wel degelijk uit. Als je een DX8 interface zou maken voor de drivers/hardware zou je nog steeds niet alle effecten kunnen krijgen vanwege limitaties die in de DX8 standaarden zitten. Zo simpel is het.Shadowhawk00 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 16:59:
[...]
Alsof je zonder directX niet je videokaart kan gebruiken ofzo. Het maakt het wat makkelijker en wat voorgeprogrammeerde code meer niet.
Verwijderd
grats horror
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2011 12:52 ]
Verwijderd
[ Voor 41% gewijzigd door TheZeroorez op 21-02-2011 22:59 ]
Als je de matches wilt zien, sponsor eSports dan gewoon en koop voor 5 dollar een ticket. Er zaten echt geweldige matches tussen, vooral MVP vs Squirtle.Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:46:
...
voor degenen die gstl nog niet hebben gezien
@loloftherings: nice
Gratz kerel :d
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq