Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-06 13:39

VP.

Ja, ik hoorde hem op een of andere stream. Echt mega vet gedaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LP1ov1xTjlSObMH6dAWkY2Gb/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358430

gz!
sommige spelen wel heel fanatiek lol :o :

maar banshee harass met pdd heb ik eigenlijk nooit gezien, hoeveel stalker shots kan een pdd aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 11:08

djunicron

*click-swoosh-thud*

[b]Browncoat schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 17:39
maar banshee harass met pdd heb ik eigenlijk nooit gezien, hoeveel stalker shots kan een pdd aan?
Simultaan vurend met 6 stalkers kan je volgens mij in één keer de PDD kapot schieten. Als ze netjes na elkaar schieten, wordt er behoorlijk afgevangen. Die drone schiet iedere 0.2 seconden een projectiel uit de lucht ofzo?

Drie stuks naast elkaar en je krijgt ze vrijwel niet meer weg. Ben ooit zo 18 blink stalkers verloren die over een cliff heen gingen om siege tanks te slopen, die enkel door banshees gedekt waren. Geen idee dat er ook nog raven hingen...

@ Dex, congrats, succes met de andere rush levels, deze was nog het beste te doen >:)
Ps. Eerste playthrough (hard) had ik ook 15:15 erover gedaan...

[ Voor 10% gewijzigd door djunicron op 08-02-2011 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
DeX schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:03:
@predator:
Pro-tip! Vraag iemand om je even te coachen. Daarbij ga je met mic en al de game in en word je van buitenaf begeleid om bepaalde dingen te doen. Ook kun je samen met andere replays bekijken en analyseren.

Het is érg belangerijk dat je SC2 op de volgende volgorde aanpakt:
1: Leer "leren".
Ja je leest het goed. Leer eerst hoe je moet leren. Toen ik begon met Wc3 was ik een eeuwige draaimolen van dezelfde fouten. Speel -> Verlies -> Speel weer -> Verlies weer. Ik ging meer rusten op de fouten van de ander om te winnen, dan de krachten van mijnzelf. Vraag jezelf af: Hoe leer ik? Alleen films en tutorials kijken werkt bij jou niet (en bij mij ook niet). Nou dan weten we in ieder geval hoe we het niet gaan leren. Stel ten eerste haalbare doelen (vergeet deze twee woorden: winnen/verliezen). Bijvoorbeeld: Ik vind het leuk hoe HuK zo snel 8 stalkers kan hebben ---- Doel voor jezelf --> Ik wil een BO hebben waarmee ik op 6:45 8 stalkers wil hebben ---- oefenen / onderzoeken / oefenen / onderzoeken ----> Ik kan 8 stalkers hebben bij 6:45.

En dit is maar een voorbeeld. Leer leren. Leer hoe jij het best, kleine en haalbare doelen kan bereiken voordat je het gaat hebben over grote zaken als: Mijn macro is slecht.

2: Leer verliezen
Er is niets frustrerender dan weten dat je slecht speelt, en alleen daardoor verliezen. Heeft je tegenstander een betere strategie gebruikt? Good Game! Heeft hij jou army goed gecountered? Good Game! Ga niet lang stilstaan bij je eigen fouten, maar ook bij de krachten van je tegenstander. Negeer de "cheese" daarmee kom je niet in Master league.

Zeg ook dan: Well played. Good Job of in ieder geval Gee Gee. Ik speelde tegen terran, en hij wat mijn main aan het aanvallen. Van achteren kwam hij met Reapers mijn probes killen. Ik zeg: Wow. Nice move. Gee Gee.

Ik ga niet: Fucking Kutspel tering blizzard met zijn OP reaper rush OMG :( :( :(
Ja ik heb verloren. Nee het ligt niet aan het spel. Ja het ligt aan mijn ervaring en mijn tegenstander was duidelijk een betere speler. Leer verliezen.

3: Vraag hulp
Dit is geen wiskunde. Er is geen "manier" van spelen. Er zijn effectieve manieren. Er zijn minde effectieve manieren, maar er is geen 1 build order of tactic die gelijk staat aan Win. Dus vraag tips en alternatieven. Wat had ik hier kunnen doen? Wat is effectief tegen ..... ? Hoe kan mijn tegenstander .... ?

Dit forum is daar makkelijk voor, maar nog veel directer, de chat channel in SC2 zelf genaamd got .
ik ga meestal iets roepen naar ze, meestal ga ik ze vertellen wat de reden is dat ze gewonnen hebben en waarom ik gvd weer vergat een pylon te bouwen bij expo van Zerg waardoor hij te snel kan gaan spammen. Wordt meestal niet gewaardeerd haha, mja het is niet de bedoeling maar meestal eindigt het zo. Het is zelden een GG, maar dan ook alleen als het een eerlijk gevecht is geweest en ik eervol verlies. Ik haat van die noob cheese potjes, of dat ze een pylon gaan bouwen op een plekje waar je niet goed scout en dan cannons of iets dergelijks. Dat is toch belachelijk...
Ben zelf ook weer terug Protoss nu, ik heb Zerg een paar weken gespeeld en zakte van Plat naar Gold, maar toch weer terug naar Plat gekomen. Toch lukt het mij niet om met Zerg serieus te gaan ownen, Zerg is het zwaarste ras van alle 3, heel veel macro en APM nodig. Daarom kies ik weer voor Toss, daar zit toch nog meer rek in. Ik denk dat ik de Diamond League wel moet kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358430

Nieuwe verslaving starjeweled!!! (onder custom games, beta) :9

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/4qsua8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-06 10:04
Starjeweled is een mooie game alleen jammer dat er veel mensen stoppen voor de game gespeeld is waardoor je in je ééntje verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:39
Anoniem: 310225 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 12:17:
Maar over het algemeen spuig ik op de tactics. Allemaal maar snel rushen en cheesy. Maarja als ik lekker een basisje wil bouwen moet ik maar tegen de pc gaan spelen, zo is het ook.
Ik denk ook dat hier jou probleem zit. Jij denkt dat tactics allemaal rush of cheese is. Maar veel tactics zijn ook gemaakt voor langere macro games. Ook als je een langere game wil spelen (en winnen) kun je niet zomaar wat bouwen, maar moet je wel enige tactic en build order gebruiken. Als je bij een lange game slecht (zonder tactic/build order) begint lig je direct achter en wordt het heel moeilijk om te winnen.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:21

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Zo! De Funday Monday van deze week is wel een behoorlijke eye opener zeg. Ik ga de komende potjes maar eens starten met het maken van 4 a 5 Queens ofzo voor m'n defense. De Larvae kunnen dan allemaal aan drones besteed worden. Die Queen/Broodlord combi was ook echt supersterk. Ik ben benieuwd of we dit meer gaan zien op het pro level.

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Dricus schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 09:19:
Zo! De Funday Monday van deze week is wel een behoorlijke eye opener zeg. Ik ga de komende potjes maar eens starten met het maken van 4 a 5 Queens ofzo voor m'n defense. De Larvae kunnen dan allemaal aan drones besteed worden. Die Queen/Broodlord combi was ook echt supersterk. Ik ben benieuwd of we dit meer gaan zien op het pro level.
Het is wel redelijk sterk ja maar vereist toch ook een goede APM om vol te houden. Maar zeker die broodlord actie was echt ziek 6 supply vs 60 supply losses was gewoon te erg. Maar ik denk dat de andere races hier ook wel wat tegen gaan verzinnen hoor. Je bent zeker in het begin erg zwak maar als je eenmaal de creep spread hebt en de queens full energy dan ben je erg sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ze niet gekeken, maar er zijn zoveel counters tegen queens dat het toch echt niet praktisch is. Feedback tegen queens is al leuk, of ghosts als je echt van hun energie af wil. Maar wat dacht je ook van siege tanks + een raven? Dan wel colossi + observer. Queens zullen nooit in range komen voordat ze allemaal dood zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

Nou, ik zie Queens ook voornamelijk als nuttig voor vroege defense. Ik bedoel: als je snel 4 a 5 Queens hebt, dan ben je volgens mij redelijk veilig voor bijvoorbeeld vroege cloaked Banshees of Voidray harrass. Je kunt je ramp blokken om te voorkomen dat Hellions of Zerglings je mineral line in racen. En als je daar allemaal geen last van hebt, dan kun je in ieder geval als een idioot je Creep spreaden (zoals die gast in de eerste game die Day[9] liet zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
furby-killer schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 09:55:
Ik heb ze niet gekeken, maar er zijn zoveel counters tegen queens dat het toch echt niet praktisch is. Feedback tegen queens is al leuk, of ghosts als je echt van hun energie af wil. Maar wat dacht je ook van siege tanks + een raven? Dan wel colossi + observer. Queens zullen nooit in range komen voordat ze allemaal dood zijn.
Dat doet niets af aan het feit dat queens hele goede defensieve units zijn early game die geen larvae kosten. Early game zijn de units die jij noemt er ook nog niet.

Verder moet je ze in de mid- en endgame zien als support units als je veel queens maakt en ze zijn echt niet zo makkelijk te counteren als jij zegt. Infestors zijn ook support units en spell casters die kwetsbaar zijn voor de units die jij noemt (een stuk kwetsbaarder zelfs) maar zijn nog steeds een waardevolle toevoeging voor een Zerg leger.

Transfuse is één van de sterkere spells in deze game op een erg tanky unit met ook nog een Anti Air attack en een maphack spell. Het feit dat het te counteren is (zoals alles eigenlijk) verandert daar weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
djengizz schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:14:
[...]

Dat doet niets af aan het feit dat queens hele goede defensieve units zijn early game die geen larvae kosten. Early game zijn de units die jij noemt er ook nog niet.

Verder moet je ze in de mid- en endgame zien als support units als je veel queens maakt en ze zijn echt niet zo makkelijk te counteren als jij zegt. Infestors zijn ook support units en spell casters die kwetsbaar zijn voor de units die jij noemt (een stuk kwetsbaarder zelfs) maar zijn nog steeds een waardevolle toevoeging voor een Zerg leger.

Transfuse is één van de sterkere spells in deze game op een erg tanky unit met ook nog een Anti Air attack en een maphack spell. Het feit dat het te counteren is (zoals alles eigenlijk) verandert daar weinig aan.
Zo tanky is een queen anders niet. 2 zealots winnen het met gemak ( 1weet ik niet 100% zeker ) 6 zerglings ook ( dat is evenveel minerals ) mits ze surrounden. Maar ze zijn zeker niet slecht om te hebben en de enige early anti air unit van de zerg. Normaal heb ik er 3-4 maar misschien moet ik ze nu wat meer bouwen transfuse kan ik wel microen op beperkte schaal.
Maphack spell? je bedoelt creep tumor ? die dingen die elke redelijke speler gewoon molt zonder issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Huh, 175 health voor een non-armoured unit.
Dat is meer dan een roach die toch echt wel als tanky wordt beschouwd en ook nog armoured is...
Maphack spell? je bedoelt creep tumor ? die dingen die elke redelijke speler gewoon molt zonder issue?
Wat een onzin, dan maar stoppen met creep verspreiden?
Hoeveel games heb je niet gezien dat bijna een hele map onder de creep zit. Zo simpel is het blijkbaar toch niet te mollen. Ja, tumours gaan soms dood maar je kunt ze ook verdedigen of weer opnieuw neerleggen als ze dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

@Shadowhawk00: Ja, op zo'n manier kun je alles wat je met elk ras kunt doen wel nutteloos verklaren. Álles is namelijk op de één of andere manier wel te counteren. Dat iets te counteren is maakt het nog niet meteen nutteloos. Met zo'n manier van redeneren haal je alle diepgang uit het spel en reduceer je het tot rock-paper-scissors. En er komt toch echt veeel meer bij kijken dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-05 15:29
Shadowhawk00 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:24:
[...]

Zo tanky is een queen anders niet. 2 zealots winnen het met gemak ( 1weet ik niet 100% zeker ) 6 zerglings ook ( dat is evenveel minerals ) mits ze surrounden.
Vergeet transfuse niet. Met 1 queen heb je daar natuurlijk niks aan maar als je er een paar hebt loopt die 3-4*125 health toch aardig op.
Kijk die day9 daily maar. CatZ haalt met 130 supply (x queens + 4 broodlords) een terran met 180 supply naar +-80 terwijl die zelf maar 10 supply verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
djengizz schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:32:
[...]

Huh, 175 health voor een non-armoured unit.
Dat is meer dan een roach die toch echt wel als tanky wordt beschouwd en ook nog armoured is...

[...]

Wat een onzin, dan maar stoppen met creep verspreiden?
Hoeveel games heb je niet gezien dat bijna een hele map onder de creep zit. Zo simpel is het blijkbaar toch niet te mollen. Ja, tumours gaan soms dood maar je kunt ze ook verdedigen of weer opnieuw neerleggen als ze dood gaan.
Ik zeg niet dat ze niet goed zijn, maar maphack spell impliceert dat de gebruiker altijd vision krijgt zonder dat de tegenstander er iets tegen kan doen. Ze zijn handig en goed maar de tegenstander kan er nog wel iets tegen. Iemand ooit creep tumors met overlords gecombineerd ? op die manier kan je namelijk elke expansion vol creep zetten en de tegenstander redelijk tegenhouden met expanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291856

Anoniem: 358430 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 17:39:
gz!
sommige spelen wel heel fanatiek lol :o : [video]

http://www.teamliquid.net/video/streams/Steven.Bonnell.II

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Shadowhawk00 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 11:15:
Ik zeg niet dat ze niet goed zijn, maar maphack spell impliceert dat de gebruiker altijd vision krijgt zonder dat de tegenstander er iets tegen kan doen. Ze zijn handig en goed maar de tegenstander kan er nog wel iets tegen. Iemand ooit creep tumors met overlords gecombineerd ? op die manier kan je namelijk elke expansion vol creep zetten en de tegenstander redelijk tegenhouden met expanden.
Oké, de term maphack is misschien wat overdreven maar het blijft een feit dat een queen een erg sterke unit is met hele sterke spells waaronder de creep tumor.

Als je met Ovie + creep bedoeld dat je drop tech hebt en een Queen meeneemt in een ovie om creep tumours in verre expo's te leggen dan heb ik dat eigenlijk nog nooit geprobeerd. Wel gebruik ik ovies (zonder queens) om mijn creep sneller te verspreiden, stuur ik altijd een creep poepende ovie naar alle lege expansies en burrow ik soms een ling. Ik moet sowieso wat vaker drop tech nemen denk ik (en dus ook dit soort trucjes uitvoeren), ik gebruik het nu zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Bij gebrek aan een topic over het vorige/volgende GoT toernooi post ik even een mooie link die nog niet voorbij is gekomen:

http://challonge.com/

Op deze site kun je makkelijk brackets aanmaken voor toernooien. Heb je mooi overzicht over het toernooi, de standen en tegen wie je moet. Er zijn flink wat opties aanwezig om het toernooi helemaal te configgen.

Voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: http://img713.imageshack.us/img713/9660/challonge.gif

[ Voor 22% gewijzigd door Morphs op 09-02-2011 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321068

Dark templars.. O-) maar die baby is zeker episch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Morphs schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:29:
Bij gebrek aan een topic over het vorige/volgende GoT toernooi post ik even een mooie link die nog niet voorbij is gekomen:

http://challonge.com/

Op deze site kun je makkelijk brackets aanmaken voor toernooien. Heb je mooi overzicht over het toernooi, de standen en tegen wie je moet. Er zijn flink wat opties aanwezig om het toernooi helemaal te configgen.

Voorbeeldje:

[afbeelding]
douw3rd is al een tijdje bezig aan zijn eigen systeem. Wat heeft di voor voordelen boven de binarybeast die tot nu toe gebruikt is? Ik zie bijvoorbeeld geen mogelijkheid om replays te uploaden.

[ Voor 4% gewijzigd door dtech op 09-02-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Ik hoop dat douw3rd ook een keer een 2v2 toernooitje op gaat zetten :D
lijkt me BRUUT :D:D:D:D

Met me maatje jullie owne ouwe!

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Anoniem: 321068 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:39:
[...]

Dark templars.. O-) maar die baby is zeker episch!
In dat level?
HUH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117852

Voor de geïnteresseerden, oGs_MC laddering stream op TeamLiquid.

http://www.teamliquid.net/video/streams/iamxeph

Geen idee hoe lang hij nog door gaat maar heel cool om zo'n topspeler te zien eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-06 22:28
Hij is nu liedjes aan het zingen lol :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blijkbaar gezellig in t oGs house om 2 uur 'snachts. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-04-2023
Arnevld schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:41:
Ik hoop dat douw3rd ook een keer een 2v2 toernooitje op gaat zetten :D
lijkt me BRUUT :D:D:D:D

Met me maatje jullie owne ouwe!
Dat is een van de opties die in de eerste echte versie zal zitten. Nadeel is dat ik door wisselende extreme drukte niet nog geen schatting kan geven wanneer ik hem denk af te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

Voor de liefhebbers van theorycrafting: Deze thread op teamliquid is een absolute aanrader! LaLuSh geeft hier een uitgebreide analyse van SC2 macro mechanics en legt een (voor mij iig) verrassende link tussen macro en (im)balance vraagstukken in SC2.

Doe er je voordeel mee ;).

• djengizz
  • Niet online
Ja, erg interessant.

Wel vind ik dat je deze vorm van analyse moeilijk kunt doen zonder de resource gas in overweging te nemen. Na de initiële 2-3 base zul je als Zerg vooral een 4th base (of meer) nemen voor het gas. Ik heb het gevoel dat gas veel meer een limiterende factor is dan minerals in de midgame en endgame en er dus nog steeds een impuls is voor meer dan 2 tot 3 bases.
De ideale drone verdeling (uitgaande van ~70 drones) wordt dan meer iets van 3*16 op minerals + 4*6 op gas = 48 + 24 = 72 (en dus 4 bases).

De supply cap verhogen vind ik wel een interessant idee om iets aan balans te doen zonder de boel dood te patchen. Ook het feit dat de effectiviteit van het minen zo snel afneemt vanaf 2 drones per mineral patch en dat long-distance minen vanaf dat punt zo effectief is verbaast me wel.

• aicaramba
Ook de conclusie dat grotere maps niet zullen helpen, omdat het maximum nuttige bases 3 is vind ik niet helemaal juist. Zerg zal toch uit grotere maps voordeel halen, omdat zerg over het algemeen snellere units heeft.

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:30
plus als je 3 of 4 base bent, kan je je units makkelijker trashen / re-produce is 10x zo snel. dus een '300' supply attack :)

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-05 17:08
waarom zou je een 4e base maken als je met 3 fully saturated evenveel inkomen hebt? dat maakt je alleen maar kwestbaarder aangezien je die 4e ook moet verdedigen. meer workers heeft ook geen zin omdat je leger dan te klein blijft en je je mineralss niet kwijt kan. Zerg kan gewoon een extra hatchery bijmaken mocht dat nodig zijn, een stuk veiliger dan je 4e pakken.

interessant artikel!

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

• Dricus

Dricus

Zerg kan voordeel hebben bij een 4e of 5e base omdat we dan meer gas inkomen kunnen genereren. Voor de minerals maakt het niet uit nee, maar qua gas dus wel. Op zich maakt het voor minerals wel een beetje uit, want als je hetzelfde aantal workers over meer bases verdeelt, raken je bases minder snel mined out.

Sowieso als je op drie basissen max mined kan je maar beter plannen aan het maken zijn voor je volgende basis, gezien dat je een basis snel genoeg leeg haalt.

• daanteb
Volgens mij kunnen de andere rassen ook meer gas inkomen genereren met 4e of 5e basis ;) Gas mine je ook niet zo snel als minerals, dus als lategame zul je gas van meer dan 3 basissen minen maar minerals maar van 3.

Ik bedoelde ook 3 basissen effectief, dus als je bijna mined out bent pak je een 4e.

Anoniem: 213904

YouTube: Dan (Stan Parody) ft. Smix and Suspense

Parodie van Eminem & Dido - Stan, maar dan met Idra, best goed gemaakt!

Heb vandaag 4 matches gedaan, 4 pvp's :(

PvP is veel te saai...

Anoniem: 231122

Rofl waarom jason derulo? :P

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:03

NoTimeRemains

I know

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian1454
  • Laatst online: 28-06-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diax
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-11-2023
miss onder de wow fans die Athene kennen die world first 80 en world first 85 is geworden, hij is nu bezig met Starcraft 2. en hij doet het aardig goed, hier ijn youtube filmpje: YouTube: WE ARE AT WAR! voor de lief hebbers

en hier zijn matches http://eu.battle.net/sc2/en/profile/1944899/1/AtheneWins/

hij zit nu al op 21-0 wins rank 78 Platinum

gaat hij zijn doel behalen ??

Update: van rank 78 naar rank 29 !
Update: hij is van platinum naar rank master gegaan ... ken deze rank zelf niet maar tijdje geleden dat ik sc2 heb gespeeld

[ Voor 18% gewijzigd door diax op 11-02-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310225

Ik stop ermee.. wat een kutspel zeg!

Nu heb ik echt alles geprobeerd..

Niks anders dan noob chees rushes.. dit spel is niet voor mij!

Terug naar FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekheid
  • Laatst online: 04-06 12:36
Anoniem: 310225 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 11:22:

Terug naar FPS.
;w

dat jij er niks van bakt zegt niet dat het een kut spel is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorkey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-04 11:30
diax schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 10:57:
miss onder de wow fans die Athene kennen die world first 80 en world first 85 is geworden, hij is nu bezig met Starcraft 2. en hij doet het aardig goed, hier ijn youtube filmpje: YouTube: WE ARE AT WAR! voor de lief hebbers

en hier zijn matches http://eu.battle.net/sc2/en/profile/1944899/1/AtheneWins/

hij zit nu al op 21-0 wins rank 78 Platinum

gaat hij zijn doel behalen ??

Update: van rank 78 naar rank 29 !
Update: hij is van platinum naar rank master gegaan ... ken deze rank zelf niet maar tijdje geleden dat ik sc2 heb gespeeld
weet niet hoeveel hij heeft gespeelt op zn andere account('s) maar 28-0 is niet zn eerste sc2 account. Als ie goed kan worden zou intressant zijn. Maar zn Athene account maken, 28-0 maken en daar over braggen hmm i dont know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310225

Gekheid schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 11:37:
[...]

;w

dat jij er niks van bakt zegt niet dat het een kut spel is :)
Het is ook echt geen kutspel, dat neem ik terug :P

Het was ook echt nerd-rage-quit-etc. :'(

Nu kijk ik weer een filmpje van Day9 en dan wil ik het weer proberen.

Maar het is echt te moeilijk voor mij.... kan het gewoon niet.

Het gaat te snel, ik denk te moeilijk, ik kan niet tegen mijn verlies, etc....

Heb ik gister heel de dag 4-gate zitten oefenen.. win ik met gemak van een hard PC...
Denk ik ok.. tijd om een potje online te spelen.. verlies ik van een 10APM toss die 2 gates maakt en vervolgens de rallypoints op mijn miniral line zet en blijft Zealots produceren...

Daarna weer 4-gate.. nu met wall-in.. voordat ik een legertje heb staan er 10 marines in mijn basis.

Tuurlijk is het allemaal goed te doen voor de betere spelers.. goed scouten etc.. maar IK KAN HET NIET..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diax
Zorkey schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 13:18:
[...]

weet niet hoeveel hij heeft gespeelt op zn andere account('s) maar 28-0 is niet zn eerste sc2 account. Als ie goed kan worden zou intressant zijn. Maar zn Athene account maken, 28-0 maken en daar over braggen hmm i dont know.
jah het kan best zijn dat hij een andere account heeft waar die op heeft geoefend, maar toch denk ik dat ie aardig ver gaat komen. zijn doel is namelijk om rank 1 te komen te staan van Europa als ik het goed heb.
maar hij heeft vast ook veel reseach gedaan net zoals met zijn wow account world first 80 en world first 85.
ik denk wel dat ie aardig ver komt 8)
Anoniem: 310225 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 13:23:
[...]

Heb ik gister heel de dag 4-gate zitten oefenen.. win ik met gemak van een hard PC...
Denk ik ok.. tijd om een potje online te spelen.. verlies ik van een 10APM toss die 2 gates maakt en vervolgens de rallypoints op mijn miniral line zet en blijft Zealots produceren...

Daarna weer 4-gate.. nu met wall-in.. voordat ik een legertje heb staan er 10 marines in mijn basis.

Tuurlijk is het allemaal goed te doen voor de betere spelers.. goed scouten etc.. maar IK KAN HET NIET..
FPS is heel anders dan sc2 he, bij FPS heb je het zo onder de knie beetje raggen, en bij sc2 (strategie spel) zul je veel meer handelingen moeten doen, en veel strategisch moet weten. zelf heb ik ook 1 maand sc2 gespeeld en vond het ook niet meer leuk, ook omdat ik er amper tijd voor over had om alles te leren.
Nadat mijn hardeschijf was gecrasht heb ik het spel niet meer geïnstalleerd.

toch zul je veel meer uithouding vermogen moeten hebben als je hoog wilt komen :)

[ Voor 49% gewijzigd door diax op 11-02-2011 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorkey
diax schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 13:23:
[...]

jah het kan best zijn dat hij een andere account heeft waar die op heeft geoefend, maar toch denk ik dat ie aardig ver gaat komen. zijn doel is namelijk om rank 1 te komen te staan van Europa als ik het goed heb.
maar hij heeft vast ook veel reseach gedaan net zoals met zijn wow account world first 80 en world first 85.
ik denk wel dat ie aardig ver komt 8)
ja is ook wel zo, en hij is mischien ook wel een goeie gamer. maar om nou te denken dat ie even naar sc2 kan switchen en de europese pro's er uit kan spelen (denk mensen als TLO/MorroW/Ret/DeMuslim/Kas (even spieken op sc2ranks) OWJA Dimaga/WhiteRa) Lijkt mij far fetched. Maar ja natuurlijk intressant om te volgen :p en zal ik ook zeker doen.

Oh en het vergelijken met world first krijgen is uhh nix waard :p world first in wow krijgen is snel beestjes killen (met 20 andere vrienden zoals hij het deed) heeft weinig met "skill" te maken, meer met tijd :p.

oh en ik weet verder nix van Athene + sc2 alleen wat ik hier lees.

[ Voor 3% gewijzigd door Zorkey op 11-02-2011 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diax
gelijk heb je Zorkey maar ver zal die wel komen denk ik, net als met poker kwam die aardig ver. Hij won een paar 100k en verloor maar zo gaat poker ik wacht wel af hoe ver die komt met sc2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
[...]

je kan misschien beter oefenen tegen een bekende of iemand uit het got kanaal. dan kan je na de match het nog ff bespreken en vanuit zijn perspectief horen wat je fout deed. of als andere mensen gaan oefenen kun je vragen om te speccen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
[...]

Verschillende dingen kan je doen, probeer te winnen van verry hard AI.
Ga in het got channel zitten en tegen mensen spelen. De AI is redelijk goed in macro later maar vrij voorspelbaar zeker in het begin.
Als jij 4gate en de andere rushed je met een 2 gate en wint dan is er iets fout ergens.
Maar gewoon in got channel gaan zitten en vragen of er mensen tegen je willen oefenen, O en als er mensen zijn niet meteen game maken en starten maar ook netjes vragen of er OBS zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Wat ik met de AI heb, is dat ze een best aardige 'timing push' doen, maar dat het daarna heel makkelijk wordt (very hard). Ze hebben hun hele leger altijd in de main staan zodat je expo's makkelijk kunt snipen. Zo krijg je makkelijk de overhand.
Maar probeer eens tegen very hard AI. Die komt met een iets sterkere push dan hard AI, zo wordt je gedwongen iets beter te macro'en en een wat beter BO uit te voeren in het begin.

Edit: Hoe voeg ik de GOT channel eigenlijk toe? :P

[ Voor 9% gewijzigd door aicaramba op 11-02-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
aicaramba schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:13:
Edit: Hoe voeg ik de GOT channel eigenlijk toe? :P
Channels en dan onderin "got" typen en op enter drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
volgens mij kun je beter oefenen tegen echte spelers, hoe de AI werkt heb je na een paar potjes wel door. je hoeft niet te scouten en dus niet te anticiperen, je hoeft alleen maar def te bouwen. de hoogste AI krijgt ook nog extra minerals en is dus niet representatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
@ Predator: Vanavond ff Coachen/Practicen?
Ik ken dit gevoel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:07

Elp

DeX schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 17:04:
@ Predator: Vanavond ff Coachen/Practicen?
Ik ken dit gevoel namelijk.
Volgens mij heeft iedereen dat gevoel wel eens. De ene dag speel je goed, de volgende dag speel je voor je gevoel precies hetzelfde en word je compleet afgemaakt. En dat dan 8 keer achter elkaar, oh.. en elke protoss die je tegenkomt doet proxy gateways of cannon rush. ARGH. Ja ik ken het gevoel ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
BAH, wat ik vreesde is dan toch gebeurd. Na een aantal maanden in Plat te hebben gezeten met Zerg toch gedemote naar Gold. :(

Het was ook niet vreemd, de laatste weken werd het niveau van T en P steeds hoger. Wat twee maanden geleden het niveau van Plat was, is nu het niveau van Gold. En helaas is Zerg spelen niet een kwestie van een paar builds leren en winnen.. bah :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorkey
Morphs schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 20:49:
BAH, wat ik vreesde is dan toch gebeurd. Na een aantal maanden in Plat te hebben gezeten met Zerg toch gedemote naar Gold. :(

Het was ook niet vreemd, de laatste weken werd het niveau van T en P steeds hoger. Wat twee maanden geleden het niveau van Plat was, is nu het niveau van Gold. En helaas is Zerg spelen niet een kwestie van een paar builds leren en winnen.. bah :(
ik zit ook in plat als zerg. "straight up" matches win ik wel 50/50. maar dan zit er half een beetje cheese tussen en dan word ik gewoon hard geowned. veel scouten, ja ik doe mn best, maar DT's of voidrays zijn moeilijk om aan te zien komen, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zorkey schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 21:02:
[...]

ik zit ook in plat als zerg. "straight up" matches win ik wel 50/50. maar dan zit er half een beetje cheese tussen en dan word ik gewoon hard geowned. veel scouten, ja ik doe mn best, maar DT's of voidrays zijn moeilijk om aan te zien komen, vind ik.
Als je geen tweede gas ziet voor core weet je zeker dat er geen void ray/DT aankomt. Zorg ook dat je standaard op ongeveer 5:30 een ovie sacced, dat is de timing waarop je bijna altijd kan zien wat voor tech een toss gaat.

Verder zou ik gewoon telkens de front proberen te scouten met 1 ling, niet meer. Kijk wat voor army hij heeft. Als het voornamelijk zealots zijn, kan je verwachten dat hij zn gas ergens anders voor gebruikt. Zijn het veel sentries, verwacht dan eerder een FE of 4gate. Als toss heb ik veel last van Zerg die 14 pool/gas gaan, Zerg die 15 hatch gaan kan je meestal wel aan met een goede 4gate. Verder is er niets ergs aan om een extra queen of 2 te maken (kijk maar naar de funday monday met constante queen productie, zitten daadwerkelijk goede games bij. Goede creep spread is effectief bijna maphax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Wat is op dit moment het ras voor noobs?
Het was een tijd lang terran volgens mij. Is daar iets in veranderd?

Ik ga mss weer sc2 spelen. Ik speel normaal terran, maar als op het moment het nu makkelijker winnen is met zerg of toss dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:40
Terran is bij verre het makkelijkst. nog steeds mass marine marauder medvac, eventueel afwisselen met een harass drop en vergeet absoluut stim niet! int geval dat je tegen zerg gaat, pas op met banelings, kite ze, en als je vs toss gaat en ze maken collosus, ga voor vikings, int geval dat zerg met infestors komt, maybe wat siege tanks mee sturen? en toss met high templars, heb ik echt geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJBanthum
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-05 14:23
Nog steeds terran :P Stim n Go!
Als grotere maps gebruikt gaan worden op de ladder zal Protoss het waarschijnlijk goed gaan doen.

Toss met HT -> ghost EMP

[ Voor 9% gewijzigd door RJBanthum op 12-02-2011 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorkey
ja ik denk dat Terran het makkelijkst is om niet verrast te worden en meteen dood gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-12-2023
Ondertussen staat AtheneWins al op 49 wins 1 loses
http://eu.battle.net/sc2/en/profile/1944899/1/AtheneWins/

S2 is toch nog iets anders hoor dan first lvl 80 en first lvl 85 (das een kwestie van continue 50 uur aan een stuk spelen)

Om een win verhouding van 98 % te behalen kan het niet anders dan dat hij vals speelt. Weet niet hoe maar dat moet wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Wartooth schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 21:17:
Terran is bij verre het makkelijkst. nog steeds mass marine marauder medvac, eventueel afwisselen met een harass drop en vergeet absoluut stim niet!
Ben ik het niet mee eens. Dingen als drops zijn al lastig ingewikkeld voor beginnende spelers.

Vind ik Protoss toch veel makkelijker: veel minder micro nodig, gewoon een death-ball en met warp gate "instant" troepen als je er even aan denkt. (ben begonnen als protoss en na ongeveer 100 potjes naar zerg gewisselt en het duurde langer voordat ik die een beetje onder de knie had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
Anoniem: 310225 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 11:22:

Terug naar FPS.
Geef je char key door, ik wil best wel wat potjes oefenen 1vs1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik dacht dat ik deze post al gemaakt had. oh well nog een keer dan maar.

Is het algemene niveau wat omhoog gegaan? Ik had na een loss streak eindelijk gewonnen van wat platinums. Die begonnen ook al irritant te doen met hun scout e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
yasaka schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 23:43:
Om een win verhouding van 98 % te behalen kan het niet anders dan dat hij vals speelt. Weet niet hoe maar dat moet wel
Of dat komt omdat hij gewoon naar zijn ware MMR moet komen en die 98% echt niet vol houdt?
50 Games is niet zo veel en als je een erg hoog nivo hebt duurt het langer voor het matchmaking systeem om je ware skill te leren kennen.

Ik heb Catz een zelfde soort winrate zien halen over ongeveer evenveel games met een nieuwe account op de LA servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55
Anoniem: 155599 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 21:10:
Wat is op dit moment het ras voor noobs?
Het was een tijd lang terran volgens mij. Is daar iets in veranderd?

Ik ga mss weer sc2 spelen. Ik speel normaal terran, maar als op het moment het nu makkelijker winnen is met zerg of toss dan hoor ik het graag.
:D

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diax
hmmm Athene best protoss ?? http://sc2ranks.com/ranks/all/master/1/all/ratio
vertelt dit mischien iets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Wauw, extra punten voor zoveel mogelijk termen in een post die ik niet begrijp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het lijkt mij wel de enige semi-eerlijke optie dat hij al lang heeft geoefend op een ander account (semi-eerlijk omdat ik een nieuw account aanmaken om makkelijk een rij te kunnen winnen niet bepaald eerlijk vind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Anoniem: 172410 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 06:13:
[...]

Wauw, extra punten voor zoveel mogelijk termen in een post die ik niet begrijp :P
Speciaal voor jou ^^
Anoniem: 213904 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 22:01:
[...]

Als je geen tweede gas ziet voor cybercenetic core weet je zeker dat er geen void ray/Dark Templar aankomt. Zorg ook dat je standaard op ongeveer 5:30 een overlord dood laat gaan door te scouten, dat is de timing waarop je bijna altijd kan zien wat voor type units een Protoss gaat maken.

Verder zou ik gewoon telkens de ingang van zijn basis proberen te scouten met 1 zergling, niet meer. Kijk wat voor army hij heeft. Als het voornamelijk zealots zijn, kan je verwachten dat hij zn gas ergens anders voor gebruikt. Zijn het veel sentries, verwacht dan eerder een Fast Expand of 4 gateways. Als Protoss heb ik veel last van Zerg die als ze op 14 drones zitten spawning pool en gas gaan, Zerg die als ze op 15 drones zitten een hatchery gaan maken kan je meestal wel aan met een goede 4gate, dwz: je bouwt 4 gateways snel, maakt er units uit en valt aan. Verder is er niets ergs aan om een extra queen of 2 te maken (kijk maar naar de funday monday met constante queen productie, zitten daadwerkelijk goede games bij. Goede creep spread is effectief bijna maphax :P. Een map hack (of maphax dus) is een hack waarmee er geen fog-of-war meer is, oftewel waarmee je de hele map kunt zien zonder dat je units op elke plaats hebt. Omdat een hele map onder het creep bijna hetzelfde effect heeft noemt Day9 creep wel eens "een heleboel kleine map hackjes"

[ Voor 5% gewijzigd door dtech op 13-02-2011 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 00:05:
Ik dacht dat ik deze post al gemaakt had. oh well nog een keer dan maar.

Is het algemene niveau wat omhoog gegaan? Ik had na een loss streak eindelijk gewonnen van wat platinums. Die begonnen ook al irritant te doen met hun scout e.d.
Natuurlijk, wat dacht je dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
AtheneWins is toch al gezakt van 98% wins naar 66%
25 games gespeeld waarvan 8 verloren= 66%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

@yasaka: Ik weet niet waar jij kijkt, maar op zijn profile pagina staat dat hij 74 games heeft gespeeld waarvan hij er 65 gewonnen heeft. Da's dus een win percentage van 88%. Niet slecht :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben benieuwd welke build(s) hij grotendeels gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gerucht gaat dat AtheneWins een smurf is van KiwiKaki...

En sorry voor de post met de enorme hoeveelheid Starcraft-lingo. Je raakt er op een gegeven moment een beetje gewend aan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorkey
88% zeker niet slecht, maar vraag me of hoeveel daarvan tegen "top master" spelers zijn. aangezien hij zelf "nog maar" 2300 master is.

zoals waarschijnlijk wel bekent is, is dat "pro" nivo nog wel een stukje hoger ligt als avarage tot hoog master.

We zullen zien hoe lang hij zon hoog win% vol kan houden. betwijfel echt dat hij hetzelfde gaat doen als HuK zo naar de 4k sprinten.

En als ie KiwiKaki zover heeft gekregen omdat te doen, props. (waar haal je die geruchten weg?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
Dricus schreef op zondag 13 februari 2011 @ 21:21:
@yasaka: Ik weet niet waar jij kijkt, maar op zijn profile pagina staat dat hij 74 games heeft gespeeld waarvan hij er 65 gewonnen heeft. Da's dus een win percentage van 88%. Niet slecht :).
Wel gisteren zat hij op een verhouding van 49 wins / 1 loses (hij speelde toen nog in platinum en promote die dag naar master)
Vandaag zat hij op 65 wins / 9 loses

65 - 49 = 16
9 - 1 = 8

Dus vandaag heeft hij 16 wins behaald en 8 loses. (in de master league) Dat zijn 24 games in totaal
16 / 24 = 0.6666666 = 66% wins

[ Voor 6% gewijzigd door yasaka op 13-02-2011 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
BTW : Eindelijk het is me gelukt :

<< I'm THE NEW NUMBER ONE !!! >>
http://eu.battle.net/sc2/en/profile/296851/1/Yasaka/ladder/11574#current-rank
(in bronze leageu 2v2 random team, maar das bijzaak vind ik persoonlijk :-) )

[ Voor 35% gewijzigd door yasaka op 13-02-2011 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
Feli !

maar eigenlijk zou ik persoonlijk liever promoten dan de nr1 te zijn ... Of moet je eerst 1e zijn voordat je promote ? Ik denk dat als je een 20 streak win hebt je nieteens 1e hoeft te staan maar wel promote of zie ik dat verkeerd ?

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
Ik weet niet of ik wil promoten hoor, het is hier best al moeilijk genoeg.
Maar het is idd niet nodig om 1ste te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291359

Kzyto schreef op zondag 13 februari 2011 @ 23:25:
Feli !

maar eigenlijk zou ik persoonlijk liever promoten dan de nr1 te zijn ... Of moet je eerst 1e zijn voordat je promote ? Ik denk dat als je een 20 streak win hebt je nieteens 1e hoeft te staan maar wel promote of zie ik dat verkeerd ?
nee hoeft niet
als je goed genoeg bent, promoveer je, onafhankelijk van rang en/of punten ;) (kijk maar naar disco, die met 1300 punten in masters zit en daar op plaats 98 staat :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat ik op diamond nog steeds mee kon doen zonder te scouten, lastig gevallen te worden door een scout en ze te rofl siegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-05 22:54
Keescast terug en straks nog Blizzboys dan is het weer mooi :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arme Artosis
YouTube: Idra's Revenge
:D:D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:55
Als bronzen protoss heb ik weer een beetje het plezier terug in het spel :) Net een kill-streak van 5 man achter de rug. 2 daarvan waren echt geniaal met een kazige zerg en een nog kaziger terran.

De laatste werd gedaan op Scrap Station, waar ik al heel snel met een all-in (4 x SCV? Hij had er nog 1 bij een tower geparkeerd?! :)) geconfronteerd werd. Ik zat op dat moment al op 13 food, en was had snel de situatie onder controle. Ik overstuurde wel iets teveel (mijn ramp stond al snel vol), en ik stuur 2 zealots op pad om te kijken hoe en wat. 1 naar zijn ramp, 1 naar zijn mineral-line. Ondertussen was ik al bezig met mijn observer, die standaard in mijn build zit.

Toen ik daar aankwam bleek de vogel gevlogen. Een lege basis. Er was eigenlijk maar 1 plek waar hij naar toe kon gaan, en dat was het eiland.

Ik heb de observer op pad gestuurd, en inderdaad, daar was de etter net begonnen met het builden van zijn nieuwe basis. Ik heb een expand in zijn start gedaan (hey, daar zal hij niet kijken ;)), en heb een DT-Shrine gebouwd. Met een warpprism naar de andere kant gestuurd, en daarna naar transform-mode gezet.

Hij was ondertussen begonnen met 3 starports, waar de templars al snel aan begonnen te knabbelen. Stalkers kende mijn tegenstander blijkbaar wel (DT's niet? }) ), want die werden bezocht met 3 helions. De helions werden afgeslacht door de DT's, en het hele zwikkie begon te slopen.

Meneer pakt zijn basis op, en vliegt 'm (aangespoord door de stalkers) naar zijn eigen basis toe (waar hij begint). Helaas stond ik daar met wat stalkers te wachten. Basis pleitte, en meneer vertrekt zonder GG (waarschijnlijk balend ;)) naar een bak koffie (of de volgende game ;))

LEKKER. Hetzelfde als je met DT's een heel zerg-leger afslacht, terwijl hij niet doorheeft dat je al aan je derde expo zit (ook weer met een warp prism, want hij stond voor de deur ;))

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Is hier iemand die een singleplayer Left 2 Die op hard replay wilt posten?
Ik word compleet afgemaakt daar :-(

Ik probeer m'n bunker wat meer in het midden te zetten zodat ze twee punten verdedigen (als ze in de 2e nacht de bovenste barrikade doorbreken en ik spaar door voor siege tanks. Maar wat ik verder nog kan doen?

M'n voornaamste problemen zijn de hunters die m'n workers belagen en de boomer/smoker die m'n bunkers snipen. En als de Tank langskomt sloopt ie zoveel manschappen dat het niet meer leuk is :-(

Wat is de beste volgorde van upgrades die je moet nemen? Is het interessant om de bunker upgrades te kopen of om gelijk door te gaan naar Siege Tanks of die juist overslaan om voor Reapers te gaan? Maar ik heb al problemen zat met de nacht overleven om overdag van de Reapers te profiteren. Kan ik beter links beginnen of rechts met gebouwen slopen? Zal ik voor mass marauders gaan voor de Tank of hit and run met Reapers?
===========================
Edit, nevermind, ik heb m op hard gehaald. Op een gegeven moment als je verdediging (MMM + Siegetanks) goed zit dan kan je ze aardig op afstand houden totdat het weer dag wordt en wordt het niet veel moeilijker meer. Op naar very hard :)

[ Voor 40% gewijzigd door Slashdotter op 15-02-2011 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291359

Slashdotter schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:59:
Is hier iemand die een singleplayer Left 2 Die op hard replay wilt posten?
Ik word compleet afgemaakt daar :-(

Ik probeer m'n bunker wat meer in het midden te zetten zodat ze twee punten verdedigen (als ze in de 2e nacht de bovenste barrikade doorbreken en ik spaar door voor siege tanks. Maar wat ik verder nog kan doen?

M'n voornaamste problemen zijn de hunters die m'n workers belagen en de boomer/smoker die m'n bunkers snipen. En als de Tank langskomt sloopt ie zoveel manschappen dat het niet meer leuk is :-(
Komt dat niet gewoon doordat het een multiplayer game is en je dus niet genoeg geld hebt om alle kanten te verdedigen? (nooit gespeeld dus weet dat niet :p)
Gister eindelijk 250e protoss win gehaald :) nu maar eens naar masters zien te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Anoniem: 291359 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 23:05:
[...]

Komt dat niet gewoon doordat het een multiplayer game is en je dus niet genoeg geld hebt om alle kanten te verdedigen? (nooit gespeeld dus weet dat niet :p)
Ja, het is idd bedoeld voor coop 2 players, ik heb het op singleplayer normal al gehaald en hoop hetzelfde hopelijk op hard te doen. Very hard en nightmare zullen wel onmogelijk zijn in je eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
Dustin Browder, producer van StarCraft II: Heart of the Swarm, denkt niet dat de uitbreiding in 2011 op de markt zal verschijnen.

:´-(

Het was te denken hé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Ach het (mogelijke) einde was toch al geleaked :P

Damn, moet ook minder Mass Effect spelen. Haal constant de zerg/hybrids met de reapers door elkaar als ik aan het verhaal denk.

[ Voor 73% gewijzigd door dtech op 15-02-2011 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Valt me op dat als je standaard spel start het redelijk vaak niet klopt qua al dan niet favored zijn. Gisteren ook weer tegenstanders die favored waren, en bleken achteraf 'maar' slightly favored te zijn. Was wel leuk gewonnen met 2 * zerg vs zerg + protos. Tegenstanders gingen roaches + 4 gate, wij hadden aan het begin zerg speler flink te pakken door (niet zo heel goed gecoordineerd) met lings te rushen. Toen hij eindelijk wat roaches uit had ging hetzelfde verhaal door maar toen met mutas. Aan ene kant de zerg speler zonder air defense (behalve zijn queen) met mutas aanvallen, komen stalkers van de protos en wat later ook hydras van de zerg eraan -> ervandoor gaan, valt ally de protos met mutas aan nadat hij al een keer nydus in de basis van de protos had gedropped. Zo continue doorgaan totdat ze maar uit wanhoop aanvielen met alles wat ze hadden en ingemaakt werden.

En als publieke mededeling, GG zeggen als je er beter voor staat maar nog niet gewonnen hebt is vreselijk arrogant. Had gisteren ook nog P (ik) + Z vs Z+Z. Ik probeerde ally zoveel mogelijk te helpen maar hun aanval vernietigde zijn basis, gelukkig konden paar van zijn drones ontsnappen. Ik had in principe redelijke wall maar die werd ook al snel doorbroken, echter omdat ik al lang had gezien dat ik geen schijn van kans had daar op normale manier tegen te verdedigen (had met force fields het wel kunnen afhouden maar had dan iets later verloren), was ik snel voor voids gegaan. Tegenstanders ondertussen vrolijk aan het gg'en terwijl wij nog echt geen plannen hadden om op te geven.

Uiteindelijk braken ze inderdaad zo door mijn wall met hun roaches + lings, en werden er ook wel redelijk wat van mijn probes gekilled, maar mijn voids + nieuw ingewarpte units konden ze wel allemaal killen. Hielp ook dat het gat gemaakt werd door roaches, en prompt daardoor opgevuld werd waardoor lings nog een tijd niet binnen konden komen. Toen met 4 voids + phoenix naar eerste zerg tegenstander gegaan en zijn basis gesloopt (was redelijk slecht van hem, hij wist dat ik voids had, daarom had ik ze liever ook nog niet ingezet bij verdediging maar moest wel), zijn expansion in wording gesloopt en zelfde voor zijn ally totdat hydras me wegjaagde, toen nog maar zooi overlords gesloopt.

Ally minerals gegeven voor nieuwe basis, zelf naar colossi geswitched tegen hydras. Was nog wel redelijk close door burrow van tegenstander, eerste keer deed hij daar flink wat schade mee maar verloor hij toch nog, tweede keer was mijn observer er gelukkig voor hem nog net niet, maar toen hij unburrowde recht onder mijn leger was ook mijn ally er met een hoop banelings.
De tegenstander die als eerste gesloopt was bleek toen nog een zooi infestors te hebben, maar die kwamen te laat en toen was het wel echt GG :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-06 07:22
2v2 blijft leuk. Gestart in bronze en in 40 potjes naar gold. Bonuspool helpt behoorlijk :). Speel heelweinig, heb nog een bonuspool >2k

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
en wat houd bonuspool dan juist in ?
Hoe werkt het ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yasaka schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:26:
en wat houd bonuspool dan juist in ?
Hoe werkt het ?
Het zorgt ervoor dat casual players nooit redelijke rank in hun divisie kunnen krijgen, terwijl grappig genoeg het omgekeerde het doel was.
Pagina: 1 ... 13 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zie voor pro-gaming en toernooien ook: Starcraft 2 Pro-gaming & Toernooien.