Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik kijk best veel van die progames, het valt me echt op dat er vrijwel nooit gebruik gemaakt wordt van:

1. Battlecruisers
2. Carriers
3. Motherships

Dat valt me toch tegen. Het zijn coole units, maar schijnbaar te duur voor wat ze daadwerkelijk toevoegen. In de meeste potjes die ik speel kom ik er ook niet. Bovendien zijn t2 units (phoenix, viking, corruptor) als counter zodanig makkelijk te krijgen dat het ook nauwelijks loont om die T3 units eruit te persen. Ik vraag me serieus af of hier nog balance changes in gemaakt gaan worden. Ik hoop van wel, want momenteel zitten er gewoon units ingame die eigenlijk niet de moeite waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat dit vooral komt omdat de spelers niet echt vertrouwd zijn met de units. Aangezien vele games reeds beslist worden in de early of mid game komt men er niet toe om de T3 units te maken en leert men er bijgevolg niet mee spelen..

Alhoewel een T3 rush echt wel zeer sterk kan zijn indien niet gescout door de tegenstander!! Check maar eens Huk zijn Mothership rush (1 van Husky's movies), echt EPIC!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zag laatst leuk gebruik van een mothership, gast trok met vortex al die Zerg z'n units er in + zijn Archons.. met al die splashdamage op 1 spot was z'n hele ~100 food leger in no time weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:49:
Ik denk dat dit vooral komt omdat de spelers niet echt vertrouwd zijn met de units. Aangezien vele games reeds beslist worden in de early of mid game komt men er niet toe om de T3 units te maken en leert men er bijgevolg niet mee spelen..

Alhoewel een T3 rush echt wel zeer sterk kan zijn indien niet gescout door de tegenstander!! Check maar eens Huk zijn Mothership rush (1 van Husky's movies), echt EPIC!!
Timing technisch kom je gewoon helemaal niet uit. Rush voor de lol eens naar BC. Tis gewoon één grote gok en daarmee simpelweg all-in. Maar een setje stalkers, een paar phoenixes, een spare viking of voldoende marines is al genoeg om het af te slaan. Ik heb echt de indruk dat deze units in 90% van de potjes gewoon obsolete zijn. Mag toch niet de bedoeling wezen zou je zeggen.

Sowieso worden BC's veel te hard gecountered. Stel je hebt max army vol met BC's, dat verliest knetterhard van een max army vikings, corrupters of phoenixes.

[ Voor 8% gewijzigd door rodie83 op 25-01-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motherships en carriers zijn leuk (battlecruisers heb ik nooit serieus gebruikt, geen idee of dat wat is) maar je kan het vaak alleen echt gebruiken als je al een voordeel hebt. Beiden hebben een groot support leger nodig van gateway units, en dus is het niet heel vaak makkelijk te gebruiken. In sommige situaties is t toch goed mogelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, een BC pop je toch niet zomaar met units die geen upgrades hebben hoor.. En als je teched wilt het niet zeggen dat je absoluut geen andere units moet maken hé..

Als toss, kan je 2 sentries en 1 zealot bij je wall-in zetten en dan kan je toch al even de vijand afhouden moest hij je aanvallen.. Gewoon de ramp FFden over and over again, tot je energy op is uiteraard en dan moet de zealot nog eerst gemold worden eer hij je base effectief binnen kan..

Terwijl de enemy al zijn units gebruikt om je T3 unit naar de eeuwige jachtvelden te sturen kan jij makkelijk met je andere units zijn legertje in de pan hakken.. Dat is een beetje de tactic hierachter. Want hoe je het ook draait of keert T3 units zijn zeer sterk en krijg je niet zomaar op 1 2 3 neer met T1 units.

Ik zal vanavond eens enkele machtkes Mothership of Carrier rush doen, ik zal de replays hier dan posten. (fails or wins.. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Ik heb trouwens hetzelfde met de 250mm strike cannons van de thor - wordt ook eigenlijk gewoon niet gebruikt. terwijl het tegen toss best een goede ability is, sinds je er immortals mee af kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
furby-killer schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 10:38:
Die supply trekt hij gewoon terug naar een paar spore crawlers, samen met wat hydras en queens is dat niet echt een probleem.

Tegen mutas is gewoon het hele issue dat er maar 1 unit is die daadwerkelijk een counter is, en dat is de phoenix. Hydras, thors, archons, etc zijn in theorie wel counters, maar ze zijn gewoon te traag. Meer vikings of meer mutas maken werkt wel, maar dat is geen counter.
Dan moet hij wel spore crawlers hebben natuurlijk, niet iedereen heeft al air defence staan in het begin. En 1 of 2 queens is geen groot issue met range 9, zelfs spore crawlers maken weinig uit.
Veel zerg zetten supply overal neer dus met een groepje vikings en een beetje handig aanvallen ( eerst zijn base ) kan je veel damage doen. En je hebt toch je starport nodig voor medivacs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rodie83 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 12:18:
Ik heb trouwens hetzelfde met de 250mm strike cannons van de thor - wordt ook eigenlijk gewoon niet gebruikt. terwijl het tegen toss best een goede ability is, sinds je er immortals mee af kan maken.
Ze duren gewoon veel te lang, eerst een flinke setup tijd, dan duurt de damage nog redelijk lang en je kan ze ook enkel op gronddoelen gebruiken, yamato is gewoon zoveel beter.

Motherships zijn zeer sterk late game, maar je moet er wel komen. Zowel instant recall (mothership naar basis van tegenstander laten vliegen, en in 1x hele leger in zijn basis terwijl zijn rijen siege tanks nutteloos zijn) als vortex. Maar het is ook een langdurig en duur geintje om mothership te maken. Vortex is inderdaad ook heerlijk met splash damage, een keer een war of the world potje gedaan (PvP) die redelijk lang duurde (keer daarna probeerde ik het maar doordat ik te vroeg voor mothership ging had hij gewoon meer colossi voordat ik opgeladen mothership had). Toen hij aanviel gooide ik een vortex midden op zijn leger, en toen besloot ik maar al mijn colossie in een halve cirkel eromheen te doen tegen zijn colossis splash damage. Bleek achteraf niet nodig te zijn geweest gezien dat in twee aanvallen van mijn colossi zijn complete leger weg was, stond lekker dicht op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan.
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024
Dat potje van Kiwikaki tegen machine met die blinkstalkers was ook geniaal. Eerst alle basissen langsgaan en harassen en dan in de uiteindelijke main de hive neerschieten en dan het mothership ze terug laten recallen. Geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekheid
  • Laatst online: 14:50
Alleen in 4vs4 wil ik nog wel eens voor BC's gaan, maar dat ligt totaal aan het verloop van early game. 3/3 BC's zijn best aardig om mee rond te vliegen zeker in een aantal van +- 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-09 20:22
is battle.net down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope niet bij mij.

Heb voor mensen die interesse hebben trouwen een replay. Hij is gecast door een vriend van me, ik ben de rode Terran(Vincencius). Tips oid zijn altijd welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsiaan
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 13:41
Bij mij wel. Wil ik na 2 maanden weer eens inloggen krijg je dit soort gezeik. En bij offline play moet ik hem eerst authenticaten via battle.net ofzo -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 15:48
Ik ben van plan om op Teamliquid een eigen stream te starten, met 1v1 protoss laddering. Voor entertainment value maar hopelijk ook om mijn games te reviewen. Daarom draai ik vanavond een test-stream om te kijken of het voor mij bandwith/pc-lag -wise allemaal op rolletjes loopt. Dus feel free to tune in:

http://www.livestream.com/ProxNL

Ben benieuwd of het goed werkt, ik weet dat de kwaliteit marginaal is, maar via ustream HD streamen dat trekt m'n dual coretje niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol wat ben ik ook een sukkel he :+ de link vergeten:

YouTube: Kanaal van koensmakman

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2011 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Laatst online: 05-09 07:40
PROximity schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:30:
Ik ben van plan om op Teamliquid een eigen stream te starten, met 1v1 protoss laddering. Voor entertainment value maar hopelijk ook om mijn games te reviewen. Daarom draai ik vanavond een test-stream om te kijken of het voor mij bandwith/pc-lag -wise allemaal op rolletjes loopt. Dus feel free to tune in:

Ben benieuwd of het goed werkt, ik weet dat de kwaliteit marginaal is, maar via ustream HD streamen dat trekt m'n dual coretje niet.
Kun je de muziek er niet uit halen en gewoon ingame sounds? Dat maakt het kijken een stuk prettiger.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
BC's en carriers zijn vrijwel alleen sterk als ze een critical mass hebben. In 3v3 gamesn enzo zijn ze wel handig maar ze zijn keihard te counteren. Feedback op je BC's en ze zijn bijna insta-dood....

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 08:45
PROximity schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:30:

Livestream :X

Probeer beter xsplit en own3d.tv ofzo. Kan je tenminste zelf instellen wat je wilt. Gaat hier iig heel aardig zonder veel performance problemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Morphix op 26-01-2011 03:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faberge
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 15:41
Was leuk om mee te kunnen kijken gister Prox! Hoop dat dit nog vaker mogelijk is.

http://steamcommunity.com/id/nijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zat gisteren Orb z'n stream te kijken (featured master league speler op TL), en die beweerde dat bij PvZ op Xel Naga Caverns, Protoss een 20% winkans had. Weet niet of dit statistische gegevens zijn (kon niks vinden op sc2ranks), maar kan dit? En zo ja, waarom zou Protoss zo'n grote verlieskans hebben op die map? Voor mijn gevoel verlies ik namelijk ook makkelijk van Zerg daar, maar kan het niet onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan.
  • Laatst online: 28-11-2024
ik vind tegen zerg spelen ook lastig op die map. Er zijn wel redelijk grote ruimtes op die map, en een 3d die vrij makkelijk te pakken is. Misschien heeft het daar iets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
apNia schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:58:
Zat gisteren Orb z'n stream te kijken (featured master league speler op TL), en die beweerde dat bij PvZ op Xel Naga Caverns, Protoss een 20% winkans had. Weet niet of dit statistische gegevens zijn (kon niks vinden op sc2ranks), maar kan dit? En zo ja, waarom zou Protoss zo'n grote verlieskans hebben op die map? Voor mijn gevoel verlies ik namelijk ook makkelijk van Zerg daar, maar kan het niet onderbouwen.
Lijkt mij overdreven aangezien Xel'Naga over het algemeen als redelijk gebalanceerd wordt beschouwd.

Anyway, ik kan me voorstellen dat de wide open natural (met ook nog eens de kans om te flanken) ook voor Protoss lastig is. Bijvoorbeeld een Forge FE wordt erg kwetsbaar of je moet zoveel investeren in cannons dat je achter loopt. Natural is hierdoor kwetsbaar voor bv. roach busts of mass lings.
Wel vind ik dit net zo'n groot nadeel voor Zerg om eerlijk te zijn en ook Zerg heeft moeite met bepaalde timing pushes vanwege de open natural.

Verder heeft het een redelijk open midden wat wel een echt voordeel is voor Zerg omdat ze zo beter kunnen flanken en van meerdere kanten kunnen aanvallen of gewoon langs je leger kunnen rennen je basis in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simpel, omdat het balanced is.

Uitleg voor er flamers komen:
Laat ik het maar zeggen zoals ik het bedoel: veel protoss spelers spelen ronduit bagger tegen zerg. veel protoss spelers houden ervan om 1 base of 2 base te massen en dan met een deathball aan te vallen. Dit is niet zo effectief op Xel naga caverns, waardoor zerg veel wint. Ik denk dat de gemiddelde protoss speler gewoon slecht speelt op xel naga, omdat het een andere soort map is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:33
plus dat Xelnage cavers een redelijk kleine map is en dat er veel exp zijn. Wat voor een zerg speler natuurlijk altijd fijn is. En dat je weinig creep nodig hebt om je basissen met elkaar te verbinden.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me onzin, dit is een favo map van pro spelers.

Wel kan je als zerg makkelijk je natural, gold en nog een 4de pakken.
De afstanden hiertussen zijn betrekkelijk klein en met creep er tussen gaan de ground units binnen een poep en een scheet van de een naar de andere basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-08-2022

CoB

Terran met een planetary op de goud kan zo makkelijk op korte afstand de 3 en 9 o clock posities harassen. Ook dicht bij de goud van zerg. Maar de 3e is makkelijker te verdedigen. Zerg heeft dus moeite meer dan 3 bases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is zeker waar, een 3 base terran of 3 base protoss is heel micro georienteerd als zerg om te winnen. In zulke gevallen heb je bijvoorbeeld mass ultralisk met mass queen voor een shitload aan healing nodig, misschien dat zerg spelers hier moeite mee hebben op de andere maps, maar niet op Xel naga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-04-2023
Nog even een melding dat de mogelijkheid om je in te schrijven voor het GoT Open Tournament 2 vanavond om 22.00 zal sluiten. Deze tijd is nog onder voorbehoud, kleine kans dat hij morgen nog even open is.

Link: [SC2 Toernooi] GoT Open #1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
Ah, ik wilde net hetzelfde doen. Nouja, met ^ dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net naar gold gepromoveert. woot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me maar ingeschreven, maar ik weet niet of ik vrijdagavond kan. Is er enige mogelijkheid om eventueel die matches op za te doen als mn tegenstanders dat goed vinden/er tijd voor hebben? Zo nee, kan ik denk ik niet meedoen ;) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorion3
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 08:28

Gorion3

ABC++

Ik heb mensen nodig om tegen te oefen, liefst master, maar mid/high diamond is ook prima. Zelf ben ik high diamond zerg (2700). Ik heb vooral problemen met ZvZ (terwijl ik vorige week daar 90% win rate op had :D) en ZvP moet ik ook wat oefenen. Als je me wilt toevoegen kan dat met Gorion.519

Awesomenauts! Swords & Soldiers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oja, ik heb me ook ingeschreven maar ben niet 100% of ik wel ingeschreven sta.. zou 'n admin even kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/10837002/master12.png
Lelijk!

offtopic:
Hmmm... deja vu.

23 mensen in m'n league, fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had gisteren unrated potje tegen een masters league, hij was normaal protos en speelde terran, ik speelde mijn derde potje ofzo met zerg (en nooit een zerg replay gezien). Uiteindelijk verloren doordat zijn MM drops bij mijn mineral line teveel schade deed en ze waren afgeschermd door de minerals van mijn lings, maar het was nog best lang redelijk spannend wie er zou winnen.

Achteraf na de eerste keer dat hij dat had gedaan betere defense ertegen moeten maken en waarschijnlijk tier 3 units moeten halen. (Hij had MM + sieges + thors, denk dat broodlords daar goed moeten tegen werken, thors zijn daar niet geweldig tegen en met een beetje gelukt schakelen de siege tanks in eerste volley helft van zijn eigen marines uit als broodlings op de grond komen).

[ Voor 20% gewijzigd door Sissors op 27-01-2011 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morphix zat jij niet al in Master?

Btw, is er ergens iets van een site waar je je winrates vs races en maps kan zien? Er is een mogelijkheid op sc2ranks.com maar die doet het niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faberge
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 15:41
volgens mij staan er redelijk wat statistieken op sc2replayed.com

Nu zijn dit natuurlijk alleen de statistieken van spelers die hun replay hebben geupload dacht ik. Maar toch...

http://steamcommunity.com/id/nijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:19:
Morphix zat jij niet al in Master?

Btw, is er ergens iets van een site waar je je winrates vs races en maps kan zien? Er is een mogelijkheid op sc2ranks.com maar die doet het niet goed.
hij was weer gedegradeerd (zie zijn offtopic) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verlies alsmaar van protoss als zerg zijnde. Vaak doet een eerste push bij mij ernstig schade en is het gg bij zijn 2e aanval. Meestal heb ik dan net te weinig units of ben ik te laat met het opzetten van een verdediging.
Maar wat helemaal bloedirritant is, is wanneer toss zich ingraaft met cannons en zealots en voor voidrays gaat. Het liefts wachten tot ie 6 heeft zodat je niets meer kan doen.
De oplossing weet ik wel en het heet: goed inschatten wat ie doet. Maar zoveel ervaring heb ik nog niet. Kijk bijv je ziet 2 gateways maar door de cannons en de forge kun je niet zien wat er gebeurt in zn base. Voor hetzelfde bereidt ie een push voor en dus maak je roaches. Dan vlieg je langs met je overseer en daar staan twee stargates met net de 3e voidray. Daaahaaag zergje !!
Volgende keer ga ik etteren bij zn ramp om hem te dwingen gas uit te geven aan stalkers. Nydus is wellicht ook een optie.
Blijft een ontzettend goed spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:58:
Maar wat helemaal bloedirritant is, is wanneer toss zich ingraaft met cannons en zealots en voor voidrays gaat. Het liefts wachten tot ie 6 heeft zodat je niets meer kan doen.
De oplossing weet ik wel en het heet: goed inschatten wat ie doet. Maar zoveel ervaring heb ik nog niet. Kijk bijv je ziet 2 gateways maar door de cannons en de forge kun je niet zien wat er gebeurt in zn base. Voor hetzelfde bereidt ie een push voor en dus maak je roaches.
Waarom zou een agro toss die voor een redelijk snelle push gaat cannons neerzetten? Hij gaat dan juist vroeg veel units maken dus heeft helemaal geen cannons nodig.

Ik weet niet welk nivo je speelt maar ga er op de wat lagere nivo's maar van uit dat als je heel vroeg cannons boven op zijn ramp ziet (en dus niet een cannon om een snelle expansie te beschermen) de toss gaat voor snelle tech en zelden voor een rush. Als je dan ook nog eens geen units ziet die gas kosten maar voornamelijk zealots dan is het helemaal waarschijnlijk dat hij voor snelle tech gaat. Vaak is het dan inderdaad air.

Mijn advies is om dan scouting en economie je prioriteit te maken en te gaan voor een supersnelle third base en voor een hele hoop drones. Hij zal dit een hele tijd niet kunnen afstraffen vanwege zijn investering in cannons en tech. Verder niet te lang wachten met je Lair en maak eventueel wat extra queens zodat die al wat energie kunnen opbouwen (transfuse). Zo snel als je scout wat zijn tech precies is reageer je daar op (je Lair zou alles moeten leveren om welke tech dan ook te counteren) maar zou je een veel betere economie moeten hebben. Probeer er vervolgens voor te zorgen dat hij niet kan expanden en maak misbruik van het feit dat een te duur techpad op één basis helemaal niet effectief is.
Volgende keer ga ik etteren bij zn ramp om hem te dwingen gas uit te geven aan stalkers. Nydus is wellicht ook een optie.
Niet doen. Als hij echt ingegraven is wordt dit een te grote investering zonder een zekerheid op winst.
Neem gewoon de hele map en zorg voor een economische voorsprong en maak misbruik van het feit dat hij zich ingraaft met static defense en dus expanden voor hem moeilijk wordt. Als je vervolgens die eco voorsprong hebt en zijn resources opraken wordt het veel makkelijker om hem te gaan killen of moet hij naar jou toe komen en is zijn defense waardeloos ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:58:
Ik verlies alsmaar van protoss als zerg zijnde. Vaak doet een eerste push bij mij ernstig schade en is het gg bij zijn 2e aanval. Meestal heb ik dan net te weinig units of ben ik te laat met het opzetten van een verdediging.
De oplossing weet ik wel en het heet: goed inschatten wat ie doet. Maar zoveel ervaring heb ik nog niet. Kijk bijv je ziet 2 gateways maar door de cannons en de forge kun je niet zien wat er gebeurt in zn base. Voor hetzelfde bereidt ie een push voor en dus maak je roaches. Dan vlieg je langs met je overseer en daar staan twee stargates met net de 3e voidray. Daaahaaag zergje !!
Blijft een ontzettend goed spel.
Zerg is in het begin vrij zwak tegen air.

Mijn strategie als PvsZ is meestal ramp blocken met 3 cannons en een zealot en zo snel mogelijk 4 phoenixen in de lucht krijgen.
Daarmee queens liften en killen. Vervolgens voor de overlords gaan. De Zerg supply is daarmee weg, en manier om die snel terug aan te vullen ook.

Er zijn nogal veel alsen en maren aan deze strat, maar mits een beetje scoutwerk lukt dit meestal wel.

Er zijn wel wat spelbrekers die me doen besluiten om te aborten:
- 2 queens per lair/hive
- 2 spore crawlers met daar de overlords boven
- een zerg rush naar hydra's

Misschien heb je er wat aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie adviezen, djengizz. Het gaat idd om -bronze top 10- potjes.
Thx. Ik geloof alleen niet dat je genoeg tijd hebt voor fatsoenlijke defence wanneer je 3 voids spot en hij plannen heeft om met 6 een bezoekje te brengen. Hydra den neergezet en extra queens maar daar sta je dan met 4 hydras, 2 queens en een 3e onderweg. Alles gaat stuk. De hydra's die nog moeten hatchen hebben sowieso geen kans want die staan alleen of met zn 2en. Ik zou moeten wachten op gas/minerals voor in 1 keer 8 hydras of zo ? Daar speel ik op dat moment nog te paniekerig voor denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:06:
Thx. Ik geloof alleen niet dat je genoeg tijd hebt voor fatsoenlijke defence wanneer je 3 voids spot en hij plannen heeft om met 6 een bezoekje te brengen. Hydra den neergezet en extra queens maar daar sta je dan met 4 hydras, 2 queens en een 3e onderweg. Alles gaat stuk. De hydra's die nog moeten hatchen hebben sowieso geen kans want die staan alleen of met zn 2en. Ik zou moeten wachten op gas/minerals voor in 1 keer 8 hydras of zo ? Daar speel ik op dat moment nog te paniekerig voor denk ik.
Daarom moet ook scouting prio worden zodra je de cannons ziet. Overlord suiciden, eventueel twee vanuit verschillende hoeken terwijl je wat lings laat zien aan de voorkant om er zeker van te zijn dat de ovies ook wat te zien krijgen. Hij heeft behalve air ook weinig om jouw ovies tegen te houden en doet hij dit met zijn air dan weet je ook wat hij bouwt. Ik denk dat in zo'n scenario die twee overlords hun kosten dubbel en dwars waard zijn en misschien kun je er zelfs één redden.

Verder kan een snelle evo chamber voor spores (werkt dus ook als je nog geen lair hebt) en die extra queen ook worden neergegooid als je blind bent en niet weet waar je aan toe bent. Evo chamber kan later gebruikt worden voor upgrades en de extra queens voor creep spread. Maar nogmaals als je die cannons en alleen zealots ziet in brons, reken dan maar op air en dit zou genoeg tijd moeten geven voor de juiste defense.

Verder zijn queens met energie voor transfuse erg effectief tegen voidrays (en tegen phoenix ook trouwens) en met wat micro (queens weg laten lopen om void charge te voorkomen, transfuse op gewonde queens en vecht rondom je spores) zou je de tijd die nodig is voor hydra's of andere anti air moeten kunnen overbruggen. Haal ook al je ovies terug en zet ze boven je queens / spores. Ook burrow kan handig zijn tegen air harass, vooral als hij phoenix gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:06:
Ik zou eerst gaan denken of er fouten gemaakt zijn nog voordat de voids gespot zijn. Als je op een close air positie zit, en je kan met je lings niets scouten, en ziet geen sentries en weinig stalkers, dan kan je er vanuit gaan dat er vrays aankomen. Zorg voor de rest dat je macro goed is, en dat je op het moment dat je iets verdacht gaat vinden (m.a.w. toss doet iets anders dan de normale 4gate/3gaterobo/FE) je gaat denken wat het zou kunnen zijn en wat je moet doen om het tegen te houden. Bijvoorbeeld als je een +1 speed ling build gaat, kan je spores bij je hatches zetten. Als je voor muta/ling gaat of hydra/roach, kan je met je lair makkelijk air defence krijgen. Bedenk ook dat als een toss zwaar air gaat (>4 rays), dat zijn grond army redelijk slecht is, en dat colossus er nog lang niet aan komen.

Verder is Z erg reactief, en scouten is daarvoor wel echt de sleutel. Rond de 5min een ovie saccen en dan kan je zien wat er staat. Z heeft ook voornamelijk moeite met de eerste 7-8 minuten, omdat op dat moment lair tech niet altijd beschikbaar is, en het kiezen tussen units of drones maken vaak moeilijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn interpretatie van wat ik zie/merk kan vast een stukje beter. Bedankt voor de tips iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 17:15:
[...]

Verder is Z erg reactief, en scouten is daarvoor wel echt de sleutel. Rond de 5min een ovie saccen en dan kan je zien wat er staat. Z heeft ook voornamelijk moeite met de eerste 7-8 minuten, omdat op dat moment lair tech niet altijd beschikbaar is, en het kiezen tussen units of drones maken vaak moeilijk is.
Zolang je het niet weet maar je ook alleen Zealots / Cannons ziet, inderdaad zo snel mogelijk lair gaan. En als je het zekerder weet, ook expanden.

Zodra je lair er is, techpad kiezen, maar je slowverloards met snelheid of naar overseers evolueren is ook prettig voor het scouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
djunicron schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:25:
[...]

Zolang je het niet weet maar je ook alleen Zealots / Cannons ziet, inderdaad zo snel mogelijk lair gaan. En als je het zekerder weet, ook expanden.

Zodra je lair er is, techpad kiezen, maar je slowverloards met snelheid of naar overseers evolueren is ook prettig voor het scouten.
En vergeet de changelings niet, die zijn ook handig om te scouten zolang je maar uit de buurt van cannons blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Laatst online: 05-09 07:40
Wat raden jullie eigenlijk aan voor knoppen configuratie en waarom? Grid of standard?
Ik weet dat het een deel persoonlijke voorkeur is. Ik heb mezelf grid aangeleerd, maar als ik day9 iets hoor zeggen over wat te doen (5 e bv) dan merk ik dat hij standard gebruikt.

Grid lijkt me logischer, maar er zijn veel mensen die standard gebruiken, dus lijkt het me dat daar een reden voor is.. Vandaar dat ik het vraag.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Zelf heb ik ook standaard, kan er prima mee overweg. Zou wel iedereen aanraden om health bars altijd aan te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb grid, health. Grid omdat ik goed kan wallen als P, ik vind het op sommige maps moeilijk om te zien of er 1 ruimte tussen is. Daarnaast, met health zie je ook de building progress. Vind ik wel prima werken :)

Vandaag voor het eerst een 7pool gecountered. Als hij al zijn drones meestuurde had hij waarschijnlijk gewonnen, maar ik vond dat ik het wel goed deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
aicaramba schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 21:17:
Grid lijkt me logischer, maar er zijn veel mensen die standard gebruiken, dus lijkt het me dat daar een reden voor is.. Vandaar dat ik het vraag.
Ik gebruik standaard, de meeste hotkeys zijn namelijk vrij logisch qua naam dus kan je ze makkelijker onthouden dan waar de unit staat. Ik speel random en dan is het wel handig om de keys gewoon te ondhouden en voor exotische gebouwen kan ik altijd nog met de muis clicken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je ze allemaal eenmaal kent maakt het niks uit, tot die tijd is grid wel een hoop makkelijker im, je kan direct zien wat de hotkey is, en je hebt van wat ik me herinner veel meer overlappende hotkeys dan bij normal, bijvoorbeeld marines en zealots zitten onder dezelfde.

Heb gisteren wel een nadeel aan grid gevonden. Was in een 3v3 zerg aan het spelen (tweede keer ofzo rated met zerg, zal nog wel een hoop mee verliezen, vooral 1v1), en ik dacht vlak voordat we zouden aanvallen nog een paar zerglings naar banelings te morphen: zerglings selecteren, Z voor morph naar banelings. Behalve dat ik perongeluk mijn banelings had geselecteerd en dat dat dezelfde hotkey was als je banelings laten exploden O-)

Uiteindelijk hadden we na wat vechten wel map control, maar die map schiet dat niet heel veel mee op en ik had met map control maar toegang tot 1 expansion die nauwlijks verdedigbaar was. En ondanks dat ik maar 1 expansion had toch maar voor broodlords gegaan, gezien dat tegenstanders terrans waren met hele load mech + MMM. Toen ze aanvielen kon ik de drop in mijn main vernietigen ten koste van al mijn banelings, maar toen had hij nog paar thors en zooi siege tanks + wat random bio. Maar met 4 broodlords ging dat zo neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 23:04:
Ik heb grid, health. Grid omdat ik goed kan wallen als P, ik vind het op sommige maps moeilijk om te zien of er 1 ruimte tussen is. Daarnaast, met health zie je ook de building progress. Vind ik wel prima werken :)

Vandaag voor het eerst een 7pool gecountered. Als hij al zijn drones meestuurde had hij waarschijnlijk gewonnen, maar ik vond dat ik het wel goed deed.
Die 'grid' bedoelen ze niet, da's de building grid instelling. Wat ze bedoelen is je hotkey instellingen, je kan die ofwel op standaard hebben, ofwel op grid layout. Bij grid layout heb je dan maar een paar toetsen die de hotkeys voor alle units zijn, die toetsen zitten in een 'vierkantje' op je toetsenbord. Hierdoor is de ability linksonder bijvoorbeeld altijd Z, die ernaast X, etc.

Zelf kan ik er niet mee werken, het voelt gewoon niet natuurlijk :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-08-2022

CoB

Het is maar wat je gewend bent.
Grid hotkeys werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:48

Bob

Shadowhawk00 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 08:24:
[...]

Ik gebruik standaard, de meeste hotkeys zijn namelijk vrij logisch qua naam dus kan je ze makkelijker onthouden dan waar de unit staat. Ik speel random en dan is het wel handig om de keys gewoon te ondhouden en voor exotische gebouwen kan ik altijd nog met de muis clicken.
Voor random is grid toch net een pak handiger? Heel veel van de common buildings kan je dan onafhankelijk vh ras op dezelfde manier neerzetten. Ik speel vooral terran, en sowieso altijd met grid layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik zelf grid voor lefties. Dus zeg maar de rechterhelft van je keyboard als hotkeys. Werkt prima voor mij, en ben ook blij dat Blizz aan ons lefties denkt <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
Yo ik ben weer op teamliquid aan het streamen via: http://www.livestream.com/ProxNL, mochten er mensen geinteresseerd zijn in protoss 1v1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Laatst online: 13-07 19:28

3xNix

golfr in hart en nieren

Ik snap dat grid gedoe niet helemaal.

Je weet toch ook wel hoe alle units heten... ik speel ook altijd random maar weet wel welke knop bij welk gebouw/mannetje hoort...

HEEEEEL soms als ik bijv ultralisks maak... of broodlords dat ik even opnieuw moet kijken, maar voor dat punt zijn de games vaak al voorbei en die 0,1 seconde om te klikken merk je ook niets van.

Ik denk dat de positie van een gebouw of unit moeilijker te onthouden is dan de unit naam... maarja ieder z'n ding.

Gister maar weer een paar 1v1 gedaan, maar man man man... als je een paar weekjes niet heb gespeeld gaat alles niet zo vloeiend meer... ook op 3 base zerg en dan door 1base terran weggevaagd worden omdat ik niet snel genoeg wist wat te doen tegen 4 banshees + cloack.. al m'n drones weg... queens weg... kreeg geen kans om iets nieuws te bouwen... (evo of hydra den) |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:48

Bob

Volgens mij kan je een stap overslaan als je grid gebruikt. Supply depot zit in mijn hoofd als een beweging met mijn vingers, niet als B - ok waar staat B - duw B - S - waar? - duw. Het stuk met 'waar staat knop ...' duurt natuurlijk niet lang, maar ik zie het als een extra stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
Ik ben ook van de Grid. Ik weet inmiddels alle posities van alle gebouwen en units op de grid en alle knoppen zitten lekker dicht bij elkaar. Ook dingen als hold position en patrol enzo zit gewoon op een fijne plaats vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Voor de mensen die nog willen meekijken met GoT open...

*klik*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Guussie tof dat je dit cast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
NP, ik heb de verbinding ervoor. Mijn comments daarin tegen zijn dan weer minder tof :P

Als ik er mee moet ophouden, spam dan aub de chat van justinTV vol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Niet vergeten dat ik ook hier cast he :+ Zijn een paar recordings van games van vandaag dus commentaar is welkom :)

Zit nu in de losers bracket en ga sowieso morgen VP tegen Vincenator (o.i.d.) casten, tegen de winnaar daarvan moet ik n.l. spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
dtech schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 23:14:
Niet vergeten dat ik ook hier cast he :+ Zijn een paar recordings van games van vandaag dus commentaar is welkom :)

Zit nu in de losers bracket en ga sowieso morgen VP tegen Vincenator (o.i.d.) casten, tegen de winnaar daarvan moet ik n.l. spelen :P
Net wat gekeken, lekker bezig. BTW hoe doe jij dat met je mic, klinkt veel beter dan die van mij. Meeste zeggen dat het aan mijn bitrate ligt voor audio, maar waar kan ik dat aanpassen in xSplit? Heb zelf ook xSplit en directe upload naar justinTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Doe je een direct rtmp broadcast of via een virtuele mic?

Ik doe het iig via directe rtmp en daar kun je gewoon audio bitrate selecteren. Als je een camera + tooltje van Justin.tv gebruikt moet je in de tooltje de juiste instellingen vinden (misschien "audio quality" o.i.d.). Kan ook zijn dat het niet met een simpel (bijv. web) tooltje van ze kan maar dat je de geavanceerde versie nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
dtech schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 02:11:
Doe je een direct rtmp broadcast of via een virtuele mic?

Ik doe het iig via directe rtmp en daar kun je gewoon audio bitrate selecteren. Als je een camera + tooltje van Justin.tv gebruikt moet je in de tooltje de juiste instellingen vinden (misschien "audio quality" o.i.d.). Kan ook zijn dat het niet met een simpel (bijv. web) tooltje van ze kan maar dat je de geavanceerde versie nodig hebt.
Ik gebruik XSplit en via XSplit stream ik het direct naar JustinTV. Ik zal nog even prutsen aan de kant van JustinTV, maar bij windows staat alles al op hoogste, bij mijn geluidsdriver (realtek) staat hij niet, waarschijnlijk omdat het een USB mic is. In XSplit zelf kun je volgens mij weinig instellen aan geluid, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Gewoon gij broadcast -> edit channels -> dubbelklik op je kanaal dan staat er onderin een blokje audio encoding :)

Ik heb zelf 22Khz stereo op 64000. Dat is an sich wel genoeg voor een stream en een kwalitatief uitermate teleurstellende microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
dtech schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 11:07:
Gewoon gij broadcast -> edit channels -> dubbelklik op je kanaal dan staat er onderin een blokje audio encoding :)

Ik heb zelf 22Khz stereo op 64000. Dat is an sich wel genoeg voor een stream en een kwalitatief uitermate teleurstellende microfoon.
Dude awesome. Had ik nog niet eens gevonden :

Ik heb het nu wat beter ingesteld, ik zat op de laagste, mono op 32k, nu op 44kHz en 64k. Kijken hoe dat uitpakt met de stream :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Nou i.i.g. geen blikken voice meer :P. Ik zou 22 of 32 khz gebruiken als je slechts 64kbps gebruikt, dan is de compressie namelijk effecienter (want minder om te comprimeren). Met 64 kbps heb je toch 0 voordeel van 44Khz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:31
dtech schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 12:20:
Nou i.i.g. geen blikken voice meer :P. Ik zou 22 of 32 khz gebruiken als je slechts 64kbps gebruikt, dan is de compressie namelijk effecienter (want minder om te comprimeren). Met 64 kbps heb je toch 0 voordeel van 44Khz.
In audiocompressie kan je best een hoge samplingrate gebruiken bij een lage bitrate, de codec werkt meestal in het frequentiedomein (en comprimeert dus niet zoals ZIP of RAR).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online
Vanavond vanaf ongeveer 18.45 ben ik weer live op:

http://nl.justin.tv/guussieboy

Ik ga de cast wel tussen de games stoppen, dit om indexeren makkelijk te maken (krijg je niet weer een vid van 2+ uur). Maar als het allemaal goed gaat, is de stream telkens weer terug binnen 1 minuut!

Het geluid is als het goed is, ook ongeveer 4x beter!

Stream is nu LIVE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Laatst online: 08-02 18:37
Heb ook wel interesse in casten, kunnen jullie me vermelden welke settings voor jullie werken qua Bitrate/Resolutie/FPS? Dan weet ik op welke instellingen dat ik kan starten, want ik heb het idee dat alles op maximum zetten het schokkerig maakt. Kan het wel niet zelf confirmeren want SC II + Casten + Kijken is druk.

[ Voor 3% gewijzigd door TaraWij op 30-01-2011 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe laat beginnen de grande (semi) finales van de GoT open2? Wil wel spectaten :)

[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 30-01-2011 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
14:00 begint het toernooi. Maar je kunt dit beter in het topic vragen en op de chat aanwezig zijn, dan merk je het vanzelf.

Oo en even mijn cast spammen natuurlijk :+ http://ustream.tv/channel/got-open-1 , ook met recordings.

@TomWij

Wat je kan hangt helemaal af van je internetverbinding en computerkracht.

Ikzelf heb bijv. een Core i5 laptop en af en toe lagt het nog met 758x490 (ofzo) @ 500 Kbit. Internetverbinding is dan weer geen enkel probleem voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 18:53

VP.

Om 14.00 horen de finales te beginnen (!!!!!!), maar het IRC channel evenals het Bnet channel zijn aardig dood.

Jammer, vanavond ben ik namelijk niet thuis. Zou zonde zijn als er weer een free win weggegeven moet worden ;)

Voortaan strictere regels please!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Nee, om 14:00 beginnen de laatste rondes, maar nog niet de finales.

Halve finals van het winners bracket en round 5 van het losers bracket om precies te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09 21:58
De planning was dat de finales om 14:00 gespeeld zouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
[quote]
Finales worden in principe gespeeld op zondag vanaf 14:00 uur.
[/quotes]

Maar volgens de planning hadden i.d.d. de halve finales al gespeeld moeten worden, dus dan zou vanmiddag als eerste de finale van de winners brackets gespeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
Ik stream ook m'n matches vandaag vanuit "first person view". Zorg dat ik er om 14:00 ben, tot die tijd even warm-up en daarna speel ik ook Zotac Cup mochten mensen willen meekijken :)

http://www.livestream.com/proxNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
En ik ben on air! Ga zoveel mogelijk proberen te casten

http://ustream.tv/channel/got-open-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
tsss wat heb je aan 3v3 4v4 als je 3-4 zerg tegenstanders krijgt, games van 5 minuten er gaat er altijd 1 aan die niet afsluit of slecht microed, pokkespel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
  • Laatst online: 08-12-2023
Proficiat PROX , toch mooi de finale gespeeld !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Laatst online: 08-02 18:37
dtech schreef op zondag 30 januari 2011 @ 12:05:
@TomWij

Wat je kan hangt helemaal af van je internetverbinding en computerkracht.

Ikzelf heb bijv. een Core i5 laptop en af en toe lagt het nog met 758x490 (ofzo) @ 500 Kbit. Internetverbinding is dan weer geen enkel probleem voor mij.
Maar hoe bepalen jullie dit dan? Of zie je het spel laggen vanaf het moment dat het fout loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-05-2023
Graviton12 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 21:07:
tsss wat heb je aan 3v3 4v4 als je 3-4 zerg tegenstanders krijgt, games van 5 minuten er gaat er altijd 1 aan die niet afsluit of slecht microed, pokkespel.
Hmmm als je weet dat de zerg tegenstanders aan het ling rushen zijn dan een verdediging maken? Alle rassen kunnen een ling rush overleven. Als zerg kan ik 4vs1 overleven. Houd wel in dat ik dan gehavend ben maar mijn 3 allies zijn dan dusdanig ver vooruit dat het een easy win is. Voor terrans en toss is het alleen maar makkelijker.

Vergeet niet dat zergs die ling rushen vaak minder dan 12 workers bij hun base hebben. Al wordt een ally van je gesloopt dan nog hoef je niet achter te staan. Early air wil soms wel eens wonderen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zal wel lastig zijn als zerg tegen 3-4 6-poolers, al zie je het wel aankomen, beetje de vraag dan hoesnel hoeveel spinecrawlers je up kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Hmmm... ik heb afgelopen nacht dit spel toch maar even gekocht :P. Vanavond maar eens opstarten en kijken wat het waard is. xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSolutioner
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04-2024

TheSolutioner

Enemy Terrorist

furby-killer schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:50:
Zal wel lastig zijn als zerg tegen 3-4 6-poolers, al zie je het wel aankomen, beetje de vraag dan hoesnel hoeveel spinecrawlers je up kan hebben.
Tegen de tijd dat een 6 pool aanval komt is vaak je eigen pool nog niet eens klaar.

You shall not pass!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
TheSolutioner schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:55:
[...]

Tegen de tijd dat een 6 pool aanval komt is vaak je eigen pool nog niet eens klaar.
Dan moet je beter scouten hoor, een pool is vrij duur en duurt vrij lang om te maken, en jij hebt het voordeel dat je leger niet hoeft te lopen.

Als je je basis handig maakt kan je met 2 spines die elkaar beschermen best veel verdedigen 2 lings per spine die aanvallen gaat lang duren.

Maar zeker tegen zerg moet je snel scouten en reageren als zerg in een multiplayer game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scouten is inderdaad het eerste, maar als je 3-4 zerg tegenstanders hebt zou ik sowieso niet later dan 8 of 10 ofzo een pool maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Shadowhawk00 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:11:
Dan moet je beter scouten hoor, een pool is vrij duur en duurt vrij lang om te maken, en jij hebt het voordeel dat je leger niet hoeft te lopen.
Een 6 pool hoef je alleen te scouten als je hatch first gaat.
Elke andere build verslaat een 6 pool zonder je build te wijzigen dus dan is zo vroeg scouten ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSolutioner
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04-2024

TheSolutioner

Enemy Terrorist

Shadowhawk00 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:11:
[...]

Als je je basis handig maakt kan je met 2 spines die elkaar beschermen best veel verdedigen 2 lings per spine die aanvallen gaat lang duren.

Maar zeker tegen zerg moet je snel scouten en reageren als zerg in een multiplayer game.
Beter scouten, gewoon op 10 supply gaan scouten.. als je 6 zerglings onderweg tegenkomt weet je genoeg.. Die 2 spines voor een 6 pool bij je komt red je never nooit niet. Het is gewoon te verslaan met minimale losses met je drones.. waarom moeilijk doen :P

Ten eerste, je verklooit je economie door zelf zo vroeg pool te gaan. Ten 2e je waste nog es 2 drones aan spine crawlers die je niet meer nodig gaat hebben.. Gewoon 14 pool gaan en je drones gebruiken om die 6 lings te killen. Stel.. je raakt 1 of 2 drones kwijt.. Sta je dik voor. En kan je de game makkelijk winnen, mits je het goed uit speelt.

Waar jij het over hebt is paniek voetbal.

[ Voor 20% gewijzigd door TheSolutioner op 31-01-2011 17:01 ]

You shall not pass!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
TheSolutioner schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:54:
[...]

Beter scouten, gewoon op 10 supply gaan scouten.. als je 6 zerglings onderweg tegenkomt weet je genoeg.. Die 2 spines voor een 6 pool bij je komt red je never nooit niet. Het is gewoon te verslaan met minimale losses met je drones.. waarom moeilijk doen :P

Ten eerste, je verklooit je economie door zelf zo vroeg pool te gaan. Ten 2e je waste nog es 2 drones aan spine crawlers die je niet meer nodig gaat hebben.. Gewoon 14 pool gaan en je drones gebruiken om die 6 lings te killen. Stel.. je raakt 1 of 2 drones kwijt.. Sta je dik voor. En kan je de game makkelijk winnen, mits je het goed uit speelt.

Kijk voor de grap even naar de 250e daily van Day[9], daarin gebruikt NEXlife een Zerg build die een vroege pool gebruikt en toch de eco niet te hard nerft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
TheSolutioner schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:54:
[...]

Leuk en dit werkt ook goed in 1v1 maar waar ik op reageerde was een 4v4 waarin 3 zerg 6pool gaan, als zeg zal je dan toch wel iets meer moeten doen om het tegen te houden. 6 zerglings kan je wel af met je drones maar 18 tegen 14 drones is gewoon einde oefening voor al je drones.

Die Day9 aflevering is geen 6 pool maar een 8 of 9 pool en dat werkt inderdaad best aardig, je doet ongeveer 3 drones damage maar omdat je je queen veel eerder hebt haal je de schade wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Laatst online: 17:13
wegens luiheid niet alle pagina's doorgelezen van deze thread,

komt er binnenkort nog eens een GoT 1v1 toernooi? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djengizz schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:37:
[...]

Een 6 pool hoef je alleen te scouten als je hatch first gaat.
Elke andere build verslaat een 6 pool zonder je build te wijzigen dus dan is zo vroeg scouten ook niet nodig.
Zoals shadow al reageerde, kan best dat je zo een 6 pool verslaat, maar hoe versla je 4 6 pools? Enige manier waarop ik een zerg dat zie doen is spines up krijgen, dan is de vraag hoe snel je pool moet doen om die op tijd te hebben.

@Junia, je weet dat er afgelopen weekend één was?

[ Voor 4% gewijzigd door Sissors op 01-02-2011 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even terug te komen op dat carryen in 4s of 3s, ik was namelijk met mijn 3e of 4e placement match bezig en ze bleven pressure zetten met mm. 2 gozers leaven, afijn ik probeer te macroeen voor 3 en ik tech naar 3/3/3 chargelots, rape zijn medivacs met ht en we rushen zijn base in. Mijn zealots wouden echt niet dood, my life for aiur :9 waar ik me wel aan ergerde is het feit dat de terran al zijn buildings ging liften en hiden en de protoss alleen maar pylons ging maken, die hele bm duurde net zo lang als het hele potje :+.

en die 4e dan (of 3e) toen bleven zo ook druk zetten, ik was achter gespawned dus ging voor mass void rays, wat echt heerlijk werkte, het leek erop dat we gingen verliezen maarnee.. kwam mijn momaship, iedereen was cloaked, ze hadden veel te veel sieges en ja toen was het gg.

5e keer werd ik echter getripplecheesed (cannon rush, 6 pool) en mijn allies waren zo slim om daar niet op te reageren. Achja, die game heb ik verloren maar nog wel in plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
furby-killer schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 09:47:
[...]

Zoals shadow al reageerde, kan best dat je zo een 6 pool verslaat, maar hoe versla je 4 6 pools? Enige manier waarop ik een zerg dat zie doen is spines up krijgen, dan is de vraag hoe snel je pool moet doen om die op tijd te hebben.
4x 6 Pool verslaan, is dat überhaupt mogelijk??

In ieder geval zal op een gemiddelde 4v4 map een 6 pool rond de 3 minuten aankomen in je base. Je zult dan moeten 8 poolen om op tijd een spine af te krijgen.

Maar ik betwijfel sterk of je dit kunt houden zonder hulp van je teammates...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Laatst online: 08-09 15:39
1v4 6-pool is imho impossible to defend. Je redt het wel vs 1 of 2 maar in je eentje, neuh. Je allies moeten ook NIET komen helpen maar counteren. Jij stalt zoveel mogelijk (dood ga je toch) en dan moeten je allies counteren en op die manier toch winnen.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Pagina: 1 ... 11 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zie voor pro-gaming en toernooien ook: Starcraft 2 Pro-gaming & Toernooien.