Zijn er al goede wallpapers?
Dit spel ziet er echt veelbelovend uit, kan niet wachten op de release. vind het draken idee wel strak!
Ze hebben een officiële wallpaper uitgebracht. Je kan het vinden op deze pagina: http://elderscrolls.com/skyrim/downloads/
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Bah wat duurt November nog lang
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Nog 256 dagen
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Ik vermaak me ondertussen prima met Rift maar als ik dit zie zou ik al willen dat het November was ja...
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
fuck skyrim laat het eerst maar zomer worden
Inderdaadbaxic schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:18:
fuck skyrim laat het eerst maar zomer worden
Verwijderd
Het is wel leuk om met NPCs in Oblivion te praten, die hebben het nog wel eens Skyrim, vooral als je naar rumors vraagt en gewoon een praatje maakt. Het gaat dan voornamelijk over de Nord(en), die gehard zijn door de kou.
In de lore van Oblivion bestaat Skyrim dan ook vooral uit bikkels die de enorme kou kunnen trotseren. Ook het gedeelte van de kaart onder Skyrim ligt vol met sneeuw, als je bij Bruma omhoog loopt dan kom je in de sneeuw, ook als je links of rechts loopt tot het einde van de map dan ligt eigenlijk overal sneeuw. Ga maar eens op dive rock staan of op de wizards tower, zoals hier en alles in jerall mountains bestaat uit sneeuw:

De beelden van Skyrim tot nu toe lijken dus af te wijken van de lore van Oblivion, waar Skyrim uit alleen maar sneeuw en ijs bestaat. Maar aan de andere kant is dat ook wel logisch want alleen maar sneeuw gaat ook vervelen
In de lore van Oblivion bestaat Skyrim dan ook vooral uit bikkels die de enorme kou kunnen trotseren. Ook het gedeelte van de kaart onder Skyrim ligt vol met sneeuw, als je bij Bruma omhoog loopt dan kom je in de sneeuw, ook als je links of rechts loopt tot het einde van de map dan ligt eigenlijk overal sneeuw. Ga maar eens op dive rock staan of op de wizards tower, zoals hier en alles in jerall mountains bestaat uit sneeuw:
De beelden van Skyrim tot nu toe lijken dus af te wijken van de lore van Oblivion, waar Skyrim uit alleen maar sneeuw en ijs bestaat. Maar aan de andere kant is dat ook wel logisch want alleen maar sneeuw gaat ook vervelen
Had ook altijd wel plezier in om een Nord te spelen. Dat met die draken is inderdaad erg leuk, hopelijk nog meer mooie wezens in het spel. Vond de arena in Oblivion ook wel leuk om te doen, misschien zit er wel weer iets als dit in.
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Bwa, op zich niet zo speciaal => kijk naar zweden, daar is het ook wreed koud, maar in de zomer ga je daar toch echt wel een hoop groen zien. Ik denk dat je Skyrim daar beter mee kan vergelijken.Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 15:45:
Het is wel leuk om met NPCs in Oblivion te praten, die hebben het nog wel eens Skyrim, vooral als je naar rumors vraagt en gewoon een praatje maakt. Het gaat dan voornamelijk over de Nord(en), die gehard zijn door de kou.
[afbeelding]
En daarbij zijn dalen vaak groen en zijn de toppen nog besneeuwd, zelfs in de zomer in bv. noorwegen, rijd je met 20 + graden rond zie je opeens sneeuw op de hellingen 
Als je nog hoger gaat kun je door sneeuw wanden van 2 meter of hoger rijden midje zomer...
Het hele verhaal van die taaie nords is vaak gericht op de 'grote/sterke' verhalen die natuurlijk interessanter zijn dan die verhalen over de zomer
Dat zorgt dat de rassen zich beter onderscheiden en de eigenschappen beter bij de rassen passen.
Als je nog hoger gaat kun je door sneeuw wanden van 2 meter of hoger rijden midje zomer...
Het hele verhaal van die taaie nords is vaak gericht op de 'grote/sterke' verhalen die natuurlijk interessanter zijn dan die verhalen over de zomer
[ Voor 10% gewijzigd door SouLLeSSportal op 01-03-2011 12:25 ]
Weet iemand al of er een Collectors Edition komt en zo ja, wat hier in zit?
Als iemand ook al weet waar hij te pre-orderen, laat me het alsjeblieft weten
Duurt nog minimaal 8 maanden voordat hij uit is, dus denk dat dat nu nog niet bekend is.ThomasJ schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 18:58:
Je zult nog ff moeten wachten.
Zucht, 8 maanden nog?
Verwijderd
Gelukkig zit er een zomer tussen, dan ben ik er toch allemaal wat minder mee bezig. Zomer over, nieuwe computer bouwen, Skyrim spelen, volgende zomer. Ideaal!
Gewoon Nehrim installeren! Ben je weer 40-100 uur bezig met een heel nieuw spel, even wennen aan het duits en dan genieten van een nog mooiere wereld dan Oblivion!!!Thasquealer schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 09:17:
[...]
Duurt nog minimaal 8 maanden voordat hij uit is, dus denk dat dat nu nog niet bekend is.
Je zult nog ff moeten wachten.
Zucht, 8 maanden nog?
Ik heb een paar lijntjes uitgegooid, maar de haak kwam telkens leeg terug. Iedereen die ik het vroeg zei nog niets te hebben gehoord over een collector's edition.ThomasJ schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 18:58:
Neemt niet weg dat ze zichzelf een beetje in de voet schieten als ze er niet een uitbrengen, maar de aankondiging is inderdaad nog niet gedaan. Verwacht ik eerlijk gezegd ook niet voor eind juli ofzo.MueR schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:39:
[...]
Ik heb een paar lijntjes uitgegooid, maar de haak kwam telkens leeg terug. Iedereen die ik het vroeg zei nog niets te hebben gehoord over een collector's edition.
member of Los Alcoholicos ban dhmo
De kans lijkt me wel aanwezig, maar wellicht doen ze het niet. Zou voor de fans wel leuk zijn, ik heb helaas weinig op met zulke pakketjes. Ik ben fan van het eerste uur maar de meerprijs voor zulk spul vind ik vaak niet nodig ook al heb je soms de CE voor hetzelfde geld als de normal versie
volgens mij was dat bij dragon age zo.
Er is een interview geplaatst op Gamespy over de eerdere Elder Scrolls delen en Skyrim. Het interview is afgenomen van "Senior Community Manager" Matt Grandstaff. (Hij post regelmatig als Gstaff op het Bethesda Forum.)
Hierin zeggen ze dat het spel vooral de consoles wordt gespeeld, ondanks dat er voor de PC extra moddingtools beschikbaar zijn. De moddingtools voor Skyrim zullen direct beschikbaar zijn bij de release.
Tevens wordt er gezegd dat de draken alles doen wat in de trailer naar voren is gekomen. Je kan draken zien bijten, ademen, kruipen en crashlandingen maken. De acties van de draak zijn niet "scripted", zodat je niet kan verwachten wat de draak gaat doen. Het aantal draken wat voorkomt in het spel zal significant zijn, maar hoeveel precies en details over wanneer je ze tegenkomt worden nog niet gegeven.
De spelwereld zal net zo groot worden als die van Oblivion. Echter vanwege de bergen zal het gebied groter lijken. Je zal regelmatig om bergen heen moeten of bergen moeten beklimmen om van A naar B te komen.
Hierin zeggen ze dat het spel vooral de consoles wordt gespeeld, ondanks dat er voor de PC extra moddingtools beschikbaar zijn. De moddingtools voor Skyrim zullen direct beschikbaar zijn bij de release.
Tevens wordt er gezegd dat de draken alles doen wat in de trailer naar voren is gekomen. Je kan draken zien bijten, ademen, kruipen en crashlandingen maken. De acties van de draak zijn niet "scripted", zodat je niet kan verwachten wat de draak gaat doen. Het aantal draken wat voorkomt in het spel zal significant zijn, maar hoeveel precies en details over wanneer je ze tegenkomt worden nog niet gegeven.
De spelwereld zal net zo groot worden als die van Oblivion. Echter vanwege de bergen zal het gebied groter lijken. Je zal regelmatig om bergen heen moeten of bergen moeten beklimmen om van A naar B te komen.
Verwijderd
Niet om de negatieve nancy uit te hangen hier, maar dat klinkt een beetje als hetzelfde geklooi dat ze uithaalden bij Fallout 3 in de DC-area. Heb je zo'n open spel, gooi je het alsnog dichtTheCoolGamer schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 22:14:

Natuurlijk komt er een collectors edition, dat is niet meer dan logisch. Daar hoef je geen officiële bevestiging van te hebben om dat te weten. Er zijn zoveel fans die een collectors edition willen dat ze enorm in trek zullen zijn.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
@2 plaatsen hierboven
Misschien zit ik fout, maar ik denk eerder dat hij de situatie bedoelt zoals ze in Morrowind was. In Morrowind kon je bijvoorbeeld ook vaak (bijna nooit denk ik zelfs?) niet (of tenminste zeer moeilijk) in rechte lijn van stad naar stad gaan omdat zaken zoals bergen je letterlijk in de weg stonden. In mijn ervaring deed dit de wereld in Morrowind een stuk groter lijken dan hij eigenlijk was. Omdat je ook vaak moest zoeken wat de beste weg was zorgde dit er ook voor dat je je meer uitgenodigd voelde tot exploratie. Anderzijds kon een moeilijk bereikbare plaats ook wel eens voor frustratie zorgen
(ik herinner me nog iets vaag over een quest van de Fighter's Guild om een lading Flin ergens naar een mijn te moeten brengen, onvindbaar leek die mijn toen!)
Misschien zit ik fout, maar ik denk eerder dat hij de situatie bedoelt zoals ze in Morrowind was. In Morrowind kon je bijvoorbeeld ook vaak (bijna nooit denk ik zelfs?) niet (of tenminste zeer moeilijk) in rechte lijn van stad naar stad gaan omdat zaken zoals bergen je letterlijk in de weg stonden. In mijn ervaring deed dit de wereld in Morrowind een stuk groter lijken dan hij eigenlijk was. Omdat je ook vaak moest zoeken wat de beste weg was zorgde dit er ook voor dat je je meer uitgenodigd voelde tot exploratie. Anderzijds kon een moeilijk bereikbare plaats ook wel eens voor frustratie zorgen
Álles beter als wat ze deden bij FO:NVVerwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 22:17:
[...]
Niet om de negatieve nancy uit te hangen hier, maar dat klinkt een beetje als hetzelfde geklooi dat ze uithaalden bij Fallout 3 in de DC-area. Heb je zo'n open spel, gooi je het alsnog dicht

Gelukkig is er belooft dat het questsysteem dynamisch zou zijn, waardoor je vaak(er) in grotten en gebieden komt die je nog niet verkend hebt.Docho schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 22:42:
@2 plaatsen hierboven
Misschien zit ik fout, maar ik denk eerder dat hij de situatie bedoelt zoals ze in Morrowind was. In Morrowind kon je bijvoorbeeld ook vaak (bijna nooit denk ik zelfs?) niet (of tenminste zeer moeilijk) in rechte lijn van stad naar stad gaan omdat zaken zoals bergen je letterlijk in de weg stonden. In mijn ervaring deed dit de wereld in Morrowind een stuk groter lijken dan hij eigenlijk was. Omdat je ook vaak moest zoeken wat de beste weg was zorgde dit er ook voor dat je je meer uitgenodigd voelde tot exploratie. Anderzijds kon een moeilijk bereikbare plaats ook wel eens voor frustratie zorgen(ik herinner me nog iets vaag over een quest van de Fighter's Guild om een lading Flin ergens naar een mijn te moeten brengen, onvindbaar leek die mijn toen!)
[ Voor 52% gewijzigd door D4NG3R op 08-03-2011 22:47 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Nu we toch bezig zijn met het plaatsen van nieuwtjes. Er is weer een tijdschrift uitgekomen met nieuwe informatie over het spel. Het Official Xbox Magazine in de VS. [bron]
Een selectie:
Een selectie:
- Draken vallen niet altijd uit zichzelf aan op het moment dat ze je zien. Hierdoor hoef je niet altijd op je hoede te zijn voor draken, maar kan je wel een gevecht beginnen als je er zin hebt.
- Het wild zal je vaker met rust laten. Rondlopen zal minder gevaarlijk zijn dan in Oblivion. Dieren die je zien zullen ook niet altijd automatisch tot de aanval overgaan. Dit zal echter niet voor alle dieren gaan gelden.
- Er zullen iets van 80 spells zijn. Er zal meer variatie in de spell zitten. Ook is de telekinesis spell bevestigd.
- Alle werelden en dungeons zijn met de hand ontworpen. De dungeons zullen gevarieerder zijn en zullen meer traps en puzzels bevatten.
- Voor iedere hand komt er een quickmenu waarmee je snel kan veranderen wat je in je handen houdt (zoals een schild en zwaard)
- Bethesda doet geheimzinnig over het faction systeem. Hier gaan ze misschien dus iets bijzonders mee doen (misschien iets als in Fallout: New Vegas)
Dan hoop ik wel dat het bergbeklimmen wat anders wordt dan in Oblivion. Daar was het een kwestie van kijken en doordrukken bij welke pixel hij (al dan niet met paard) tegen die helling van 80% op wil. In third person zag dat er altijd nogal komisch uit met zo'n pixelshokkend mannetje, en was volgens mij ook niet echt de bedoeling.TheCoolGamer schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 22:14:
ik vind dat nog altijd beter dan zoals het bv in andere games dat je een heuveltje van 20% niet eens kan opklimmen maar moet omlopen met je epic elite afgetrainde killing machine characterSh0ckTr00per schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 08:15:
[...]
Dan hoop ik wel dat het bergbeklimmen wat anders wordt dan in Oblivion. Daar was het een kwestie van kijken en doordrukken bij welke pixel hij (al dan niet met paard) tegen die helling van 80% op wil. In third person zag dat er altijd nogal komisch uit met zo'n pixelshokkend mannetje, en was volgens mij ook niet echt de bedoeling.
Oblivion was dan weer wat te overdreven idd, daar mag wel een mooie middenweg in komen
Dat van die draken niet automatisch aanvallen vind ik wel fijn idd, soms zit je gewoon niet te wachten om half dood of met je inventory helemaal vol nog eens een draak af te moeten maken.
[ Voor 17% gewijzigd door SouLLeSSportal op 09-03-2011 10:19 ]
haha ja die ken ik nog, ten westen van Ald Ruhn geloof ik. Net als zo'n bepaalde ashlander burial cave. Uren lopen zoeken.Docho schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 22:42:
(ik herinner me nog iets vaag over een quest van de Fighter's Guild om een lading Flin ergens naar een mijn te moeten brengen, onvindbaar leek die mijn toen!)
Toch was dat een te preferreren systeem t.o.v. questmarker/ compass in Oblivion.
Ook hoeft fasttravel voor mij er niet in, alsthans niet in huidige vorm. Ik vond de Mages Guild transport, Silt Striders en Bootjes een leuk systeem omdat het redelijk snel ging maar toch je reis moest plannen. Dat gaf het geheel wat avontuurlijks.
Verder, ik neem al die aangekondigde "improvements" met een korreltje zout.
Al 3 spellen lang verkondigen ze "handgemaakte dungeons" en "meer variatie" maar het blijft copy paste van een main template met een paar variaties.
Ook dat Radiant geneuzel doet me niks. Tijdens development Oblivion gaven ze ook aan dat dat systeem revolutionaire dingen kon doen maar daar kwam niks van terecht. Die ene schilderende NPC bij Bruma was scripted en ik heb nooit een npc zijn hond in de fik zien zetten omdat hij stout was, zoals ook vooraf getoond werd.
Still, good enough for me...
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/
ja maar het is met de hand gecopy paste? 
Zoals het ernaar uitziet word het gewoon een lekkere rpg zoals het hoort, niet zoals dragon age II blijkbaar is geworden
Zoals het ernaar uitziet word het gewoon een lekkere rpg zoals het hoort, niet zoals dragon age II blijkbaar is geworden
[ Voor 59% gewijzigd door SouLLeSSportal op 09-03-2011 13:22 ]
Ze hebben Radiant AI er destijds uitgelaten omdat het nog niet compleet af was en het te zwaar was.Shao Kahn schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 12:13:
[...]
haha ja die ken ik nog, ten westen van Ald Ruhn geloof ik. Net als zo'n bepaalde ashlander burial cave. Uren lopen zoeken.
Toch was dat een te preferreren systeem t.o.v. questmarker/ compass in Oblivion.
Ook hoeft fasttravel voor mij er niet in, alsthans niet in huidige vorm. Ik vond de Mages Guild transport, Silt Striders en Bootjes een leuk systeem omdat het redelijk snel ging maar toch je reis moest plannen. Dat gaf het geheel wat avontuurlijks.
Verder, ik neem al die aangekondigde "improvements" met een korreltje zout.
Al 3 spellen lang verkondigen ze "handgemaakte dungeons" en "meer variatie" maar het blijft copy paste van een main template met een paar variaties.
Ook dat Radiant geneuzel doet me niks. Tijdens development Oblivion gaven ze ook aan dat dat systeem revolutionaire dingen kon doen maar daar kwam niks van terecht. Die ene schilderende NPC bij Bruma was scripted en ik heb nooit een npc zijn hond in de fik zien zetten omdat hij stout was, zoals ook vooraf getoond werd.
Still, good enough for me...
Ideaal. Een van de eerste mods die ik in Oblivion installeerde was een fix voor de eeuwig spawnende Oblivion gates om de 100 meter. Daar werd ik behoorlijk moe van.TheCoolGamer schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 23:14:
Draken vallen niet altijd uit zichzelf aan op het moment dat ze je zien. Hierdoor hoef je niet altijd op je hoede te zijn voor draken, maar kan je wel een gevecht beginnen als je er zin hebt.
Gek genoeg heb ik rondlopen nooit echt gevaarlijk gevonden. Oke, je kon af en toe pech hebben dat er net een paar wolven een poging aan het doen zijn om je tot afternoon snack te degraderen, terwijl er een groep bandieten in de buurt is. Maar over het algemeen was het niet bijster spannend.TheCoolGamer schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 23:14:
Het wild zal je vaker met rust laten. Rondlopen zal minder gevaarlijk zijn dan in Oblivion. Dieren die je zien zullen ook niet altijd automatisch tot de aanval overgaan. Dit zal echter niet voor alle dieren gaan gelden.
Verwijderd
Soms gevaarlijk, maar meestal gewoon veel van hetzelfde. Stukje lopen, wolf valt je aan. Stukje lopen, highwaymen. Stukje lopen, trol. Het voelt allemaal nogal op een rijtje gezet en niet zoals een beer je in het echt zou aanvallen. Als dat verbeterd is zou ik het verwelkomen, al vind ik zoals het nu gaat niet echt frustrerend ofzo. Het kan gewoon beter.MueR schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:12:
Gek genoeg heb ik rondlopen nooit echt gevaarlijk gevonden. Oke, je kon af en toe pech hebben dat er net een paar wolven een poging aan het doen zijn om je tot afternoon snack te degraderen, terwijl er een groep bandieten in de buurt is. Maar over het algemeen was het niet bijster spannend.
Lol, in de eerste helft geef je aan dat je niet teveel lastig gevallen wilde worden door gates en dus een mod gebruikte, in de tweede helft vind je het raar dat je veilig rond kon lopenMueR schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:12:
[...]
Ideaal. Een van de eerste mods die ik in Oblivion installeerde was een fix voor de eeuwig spawnende Oblivion gates om de 100 meter. Daar werd ik behoorlijk moe van.
[...]
Gek genoeg heb ik rondlopen nooit echt gevaarlijk gevonden. Oke, je kon af en toe pech hebben dat er net een paar wolven een poging aan het doen zijn om je tot afternoon snack te degraderen, terwijl er een groep bandieten in de buurt is. Maar over het algemeen was het niet bijster spannend.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Tussen iets irritant vinden en veilig voelen zit wel wat verschil natuurlijk. Het is gewoon irritant als je telkens genoodzaakt bent die gates voor je neus te krijgen zodat je weer in gevecht moet. Qua dieren en random bandits viel dit idd wel mee, alleen in het begin als je nog echt niet sterk bent en op hoge moeilijkheidsgraad irritant.
Ik vond het nogal vervelend dat ik gate 684 gesloten had en nog geen drie minuten later er weer een nieuwe gate was. Na een paar gates had ik het eigenlijk al gezien in Oblivion.SnoeiKoei schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:20:
Lol, in de eerste helft geef je aan dat je niet teveel lastig gevallen wilde worden door gates en dus een mod gebruikte, in de tweede helft vind je het raar dat je veilig rond kon lopenBen ik de enige die daar de ironie van inziet?
Ik snap het wel, die gates waren gewoon vervelend en saai en lelijk. Maar juist bandit attacks of een groep goblins tegenkomen is veel leuker. Of weg moeten vluchten voor een groot eng beest.SnoeiKoei schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:20:
[...]
Lol, in de eerste helft geef je aan dat je niet teveel lastig gevallen wilde worden door gates en dus een mod gebruikte, in de tweede helft vind je het raar dat je veilig rond kon lopenBen ik de enige die daar de ironie van inziet?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
En dat terwijl het sluiten van de meeste gates gewoon optioneel was. Gewoon doorlopen en je zou nergens last van hebben. Er waren maar een paar gates die gesloten moesten worden voor het verhaal.MueR schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:34:
[...]
Ik vond het nogal vervelend dat ik gate 684 gesloten had en nog geen drie minuten later er weer een nieuwe gate was. Na een paar gates had ik het eigenlijk al gezien in Oblivion.
Maar hiervan hebben ze zich ook wat aangetrokken. De mainquest zal minder nadrukkelijk aanwezig zijn. Je hoeft je niet "schuldig" te voelen zodra je een kleine quest uitvoert wat niet gerelateerd is aan de mainquest.
En dan lekker de mainquest negeren tot je een epic beest bent van level 30 en het echt serieus over komt. Zo grappig dat je de mainquest uit zou kunnen spelen op heel wat levels lager dan een city guard ofzo
Verwijderd
Schuldig voelen? Je bedoelt regelmatig vergeten dat er überhaupt een main quest aanwezig is in het verhaal?TheCoolGamer schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:52:
Maar hiervan hebben ze zich ook wat aangetrokken. De mainquest zal minder nadrukkelijk aanwezig zijn. Je hoeft je niet "schuldig" te voelen zodra je een kleine quest uitvoert wat niet gerelateerd is aan de mainquest.

sure...... how convenient. Eerst iedereen lekker maken en filmpjes laten zien (bewijs dat het werkt) en dan " ach sorry, het lukt ons toch niet, we hebben onze programmeertalenten overschat"Dylan93 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:52:
[...]
Ze hebben Radiant AI er destijds uitgelaten omdat het nog niet compleet af was en het te zwaar was.
Trouwens, Radiant AI zat er wel in maar in afgezwakte vorm.
Ik ben geen azijnpisser hoor, ElderScrolls is samen met een GTA en Civilization spel het enige spel dat ik zonder twijfel koop. Maar ik snap het patroon van Bethesda's marketing-machine ondertussen wel
Bethesda's pre-release beweringen is 125 % van het spel en het uiteindelijke spel komt op 100 %. Zo zie ik het en daar heb ik vrede mee
Vraag me af of er weer naakte Nords te vinden zijn die door een witch betoverd zijn
Nords genoeg lijkt me
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/
Verwijderd
Dit zou wel eens een van de grootste tegevnallers van Skyrim kunnen worden. Laatst nog door Imperial City gelopen in Oblivion en je kunt bijna elk gebouwtje in, overal is iemand aanwezig, elk district heeft winkeltjes, hotels, mage guild gebouwen, etc. Ik kom nog steeds huizen tegen waar ik nog nooit geweest was. En dat was maar 1 van de 8 steden. Aangezien het er nu maar 5 worden hoop ik dat ze groot genoeg worden zodat je na een jaar spelen nog wat nieuws tegen kan komen.D4NG3R schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 22:46:
[...]
Álles beter als wat ze deden bij FO:NV. Maar IDD, Soms dan wandel je een gebied in. En denk je echt gaaaaaaaf.. En dan zit er weer een invisible barrier
.
Bij Oblivion is dat inderdaad het geval. Ik ben de game nu voor de vierde keer aan het uitspelen en ik kom nog steeds dingen tegen die ik nooit gezien heb...
als ik er al aan toekom en het spel niet vastloopt, fps drops naar 0 of gewoonweg CTD geeft...Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 09:42:
[...]
Dit zou wel eens een van de grootste tegevnallers van Skyrim kunnen worden. Laatst nog door Imperial City gelopen in Oblivion en je kunt bijna elk gebouwtje in, overal is iemand aanwezig, elk district heeft winkeltjes, hotels, mage guild gebouwen, etc. Ik kom nog steeds huizen tegen waar ik nog nooit geweest was. En dat was maar 1 van de 8 steden. Aangezien het er nu maar 5 worden hoop ik dat ze groot genoeg worden zodat je na een jaar spelen nog wat nieuws tegen kan komen.

Dat ze het kunnen betekent nog niet gelijk dat het ook goed bruikbaar is in de game op dat moment. Het spel was toenmalig al best zwaar voor de gemiddelde gamepc en als dat erin zat zou het een soort van over de top crysis game worden dat alleen de sterkste pc zou kunnen draaien op medium ofzo. Dan weet ik ook wel wat ik zou doen als devver.Shao Kahn schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 09:20:
[...]
sure...... how convenient. Eerst iedereen lekker maken en filmpjes laten zien (bewijs dat het werkt) en dan " ach sorry, het lukt ons toch niet, we hebben onze programmeertalenten overschat"
Trouwens, Radiant AI zat er wel in maar in afgezwakte vorm.
Ik ben geen azijnpisser hoor, ElderScrolls is samen met een GTA en Civilization spel het enige spel dat ik zonder twijfel koop. Maar ik snap het patroon van Bethesda's marketing-machine ondertussen wel
Bethesda's pre-release beweringen is 125 % van het spel en het uiteindelijke spel komt op 100 %. Zo zie ik het en daar heb ik vrede mee
Vraag me af of er weer naakte Nords te vinden zijn die door een witch betoverd zijn. Was leuke running gag in Morrowind.
Nords genoeg lijkt me
Zelfde met BF3, er kan technisch gezien prima 256 man in een map spelen maar of het voor je internetconnectie (heel veel data), je pc (zoveel man betekent ook veel meer gebouwen die tegelijkertijd kunnen instorten, tanks die ontploffen, smokegrenades enz enz. (framerate naar 1-2 fps) rapefest door groepen snipers die spammen, heli's die constant lopen te maaien, 40mm regen enz. (gameplay word nog erger dan cod) dus daarom gaven ze aan dat ze max 64 man ingame willen.(op dit moment, wellicht komt er een keer een optie dat er meer in kunnen)
Interessant interview voor mensen die Morrowind meer smaakten dan Oblivion:
http://www.oxm.co.uk/2628...t-made-morrowind-special/
Ik hoop persoonlijk ook dat ze deze keer de beste punten van hun reeks kunnen combineren. Ik zou het toch weer spijtig vinden mochten ze zoals bij Oblivion op bepaalde domeinen een grote stap voorwaarts zetten en op andere domeinen een stap achterwaarts.
http://www.oxm.co.uk/2628...t-made-morrowind-special/
Ik hoop persoonlijk ook dat ze deze keer de beste punten van hun reeks kunnen combineren. Ik zou het toch weer spijtig vinden mochten ze zoals bij Oblivion op bepaalde domeinen een grote stap voorwaarts zetten en op andere domeinen een stap achterwaarts.
Als ik dit zo lees, moet ik toch maar eens Morrowwind proberen. Ik vindt het alleen zo lelijk. Vooral die guard in het begin als je dat schip uitkomt, zit naar je te grijnzen, verhoudingen van een taai taai pop.
Misschien nog eens proberen om met wat mods er iets acceptabels van te maken. Het is toch bijna 10 jaar oud en dat zie je.
Misschien nog eens proberen om met wat mods er iets acceptabels van te maken. Het is toch bijna 10 jaar oud en dat zie je.
Yippie kayak, other buckets!
Toen de tijd was morrowind zo mooijmk schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 23:28:
Hier een linkje van hou het eruit kan zien.
(jammer genoeg heb je daar wel een zeer stevig pc voor nodig

YouTube: Morrowind 2011 graphical overhaul
Ja... de poppetjes blijven lelijk. De boom en huis mods vind ik alleen wat minder omdat die van de werkelijkheid behoorlijk afwijken. Maar ligt er natuurlijk ook aan welke je download
[ Voor 11% gewijzigd door Pukker op 11-03-2011 00:13 ]
Het is al heel vaak gezegd, dit is geen topic voor mods over eerdere delen...
Is namelijk heel vervelend voor mensen die dit topic al vanaf het begin af aan volgen en aanvullen met relevante informatie.
Niet meer doen aub...
Is namelijk heel vervelend voor mensen die dit topic al vanaf het begin af aan volgen en aanvullen met relevante informatie.
Niet meer doen aub...
[ Voor 9% gewijzigd door Kenny_026 op 11-03-2011 09:04 ]
Verwijderd
Als jij dan ook niet meer zeurt, dat vind ik namelijk ook heel vervelendkbloem schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:04:
Niet meer doen aub...
Ik hoor liever iets over The Elder Scrolls dan offtopicgezbeuren.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2011 09:14 ]
Onderstaand stond gisteren op PSOnly
"Skyrim tussenin Oblivion en Morrowind"
Nieuws | 10 maart 2011 - In een interview met OXM gaf Bethesda's Todd Howard toe dat Oblivion het speciale gevoel van Morrowind opofferde om zo een meer toegankelijke en verfijnde wereld te creëren.
Morrowind
Dit is de voorganger van Oblivion. In een terugblik op deze game heeft hij er het volgende over te zeggen:
Quote:
It should feel alien, kind of 'stranger in a strange' land, with familiar looking elements only rooting you early in the game. The whole tone ends up being one of 'I'm an outsider, I'm uncomfortable'.
Met Oblivion wilden ze terug naar het gevoel van de klassieke games met een wereld die je verwelkomt. Hiermee offerden ze tot hun spijt echter hetgene op wat Morrowind zo speciaal maakte.
Quote:
With Oblivion, we're dealing with the capital province, and we wanted to get back to the more classic Arena and Daggerfall feel of a fantasy world that felt more refined and welcoming. A place that you instantly understood. But in that, we sacrificed some of what made Morrowind special; the wonder of discovery.
Met Skyrim willen ze echter de gulden middenweg zoeken tussen de verschillende benaderingen van beide games. Zo zou Skyrim er op het eerste zicht familiair uitzien, maar toch zijn eigen cultuur en draai hebben.
Quote:
With Skyrim, we're trying to bring some of that back and walk the line between Morrowind and Oblivion. Where it's at first familiar looking, but has its own unique culture and spin on it
Skyrim
Menig RPG-liefhebber zit waarschijnlijk al lang uit te kijken naar deze game. The Elder Scrolls: Skyrim speelt zich 200 jaar later af dan Oblivion en de draken zijn teruggekeerd naar Skyrim. Het is jouw taak als dragonborn om de draken te stoppen en ze terug te drijven. Terzelfdertijd is een burgeroorlog gaande, en jij hebt de macht om die te beïnvloeden. Skyrim verschijnt op 11 november voor de Xbox 360, PC en PS3.
"Skyrim tussenin Oblivion en Morrowind"
Nieuws | 10 maart 2011 - In een interview met OXM gaf Bethesda's Todd Howard toe dat Oblivion het speciale gevoel van Morrowind opofferde om zo een meer toegankelijke en verfijnde wereld te creëren.
Morrowind
Dit is de voorganger van Oblivion. In een terugblik op deze game heeft hij er het volgende over te zeggen:
Quote:
It should feel alien, kind of 'stranger in a strange' land, with familiar looking elements only rooting you early in the game. The whole tone ends up being one of 'I'm an outsider, I'm uncomfortable'.
Met Oblivion wilden ze terug naar het gevoel van de klassieke games met een wereld die je verwelkomt. Hiermee offerden ze tot hun spijt echter hetgene op wat Morrowind zo speciaal maakte.
Quote:
With Oblivion, we're dealing with the capital province, and we wanted to get back to the more classic Arena and Daggerfall feel of a fantasy world that felt more refined and welcoming. A place that you instantly understood. But in that, we sacrificed some of what made Morrowind special; the wonder of discovery.
Met Skyrim willen ze echter de gulden middenweg zoeken tussen de verschillende benaderingen van beide games. Zo zou Skyrim er op het eerste zicht familiair uitzien, maar toch zijn eigen cultuur en draai hebben.
Quote:
With Skyrim, we're trying to bring some of that back and walk the line between Morrowind and Oblivion. Where it's at first familiar looking, but has its own unique culture and spin on it
Skyrim
Menig RPG-liefhebber zit waarschijnlijk al lang uit te kijken naar deze game. The Elder Scrolls: Skyrim speelt zich 200 jaar later af dan Oblivion en de draken zijn teruggekeerd naar Skyrim. Het is jouw taak als dragonborn om de draken te stoppen en ze terug te drijven. Terzelfdertijd is een burgeroorlog gaande, en jij hebt de macht om die te beïnvloeden. Skyrim verschijnt op 11 november voor de Xbox 360, PC en PS3.
Oef klinkt wel goed! Mooie van bethesda (westwood ook) vind ik wel dat ze ook de gebruikers, dus de spelers, (klein beetje)inspraak geven in hoe de games eruit moeten zien, mocht dat dan nog niet genoeg zijn, bijna elke game waar het nuttig is zitten mod mogelijkheden
Daar zouden andere devvers nog heel wat van kunnen leren *kuch* activision/treyarch/EA *kuch*
Wat je vaak ziet in rpg games is dat iedereen je zomaar vertrouwd met informatie waarvan je normaliter never nooit van zou horen. Zo van Hoi ik ben .... heb je wat te doen voor mij?
Ja ik heb hier een hele belangrijke brief die van levensbelang is dat die bezorgd wordt. Ik geef hem wel aan jou, iemand die ik 20 seconden ken! juist...
Soms worden belangrijke quests, vooral bij de evil bazen die nogal wantrouwend zijn over het algemeen, dat je eerst maar wat pro deo stuff moet doen om hun vertrouwen te winnen. Zou wel wat vaker mogen bij andere quests bij de goede mensen, of juist wat twists in plaats van, doe dit krijg dat, doe zus krijg x gold en dan 10 x achter elkaar. Als je bijvoorbeeld iets doet voor die persoon x dan hoort persoon y dat en stijg je weer wat in aanzien, een beetje zoals in stalker. Dat vond ik wel mooi alleen soms was dat nogal onhandig gebruikt, bijvoorbeeld geen mogelijkheid om vertrouwen meer te winnen of bij een keer per ongeluk een friendly raken en de rest begon gelijk op jou te schieten.
Daar zouden andere devvers nog heel wat van kunnen leren *kuch* activision/treyarch/EA *kuch*
Wat je vaak ziet in rpg games is dat iedereen je zomaar vertrouwd met informatie waarvan je normaliter never nooit van zou horen. Zo van Hoi ik ben .... heb je wat te doen voor mij?
Ja ik heb hier een hele belangrijke brief die van levensbelang is dat die bezorgd wordt. Ik geef hem wel aan jou, iemand die ik 20 seconden ken! juist...

[ Voor 58% gewijzigd door SouLLeSSportal op 11-03-2011 10:08 ]
We hebben aparte topics voor de vorige delen van The Elder Scrolls, en wel hier:
Het Grote Elder Scrolls III Morrowind topic deel 8
\[PC/X360/PS3] The Elder Scrolls IV: Oblivion deel 13
Gaarne die gebruiken voor nieuwe info en/of vragen of die spellen
Het Grote Elder Scrolls III Morrowind topic deel 8
\[PC/X360/PS3] The Elder Scrolls IV: Oblivion deel 13
Gaarne die gebruiken voor nieuwe info en/of vragen of die spellen
Bethesda is de hypemachine kapot of wat? Ik wil gehyped worden!!!!!!!
Ik heb weer een nieuw interview kunnen vinden. Vers van de pers:vosss schreef op zondag 13 maart 2011 @ 08:43:
Bethesda is de hypemachine kapot of wat? Ik wil gehyped worden!!!!!!!
Het Official UK Xbox Magazine heeft een interview gehouden met Pete Hines over Skyrim. Pete Hines is vice-president voor marketing en PR. Het interview is uitgebracht in een podcast. De lengte van het hele interview is 26½ minuut.
[Link (MP3, 24,3 MB)]
Hieronder een selectie met wat er gezegd is tijdens het interview:
Ze laten zich inspireren door alle soorten games. Niet specifiek RPG’s, maar ook spellen uit andere genres. Hierbij proberen ze dan te kijken hoe ze daar dingen handig hebben gedaan die ook goed binnen Skyrim gebruikt kunnen worden.
Ieder nieuw deel bouwt niet gewoon verder op het vorige deel. Ze proberen bij ieder spel overnieuw te beginnen met de ontwikkeling. Alle huidige functionaliteiten worden bekeken en gekeken hoe ze verbeterd kunnen worden.
Graphics worden als erg belangrijk beschouwd. “Mensen die zeggen dat graphics niet belangrijk zijn liegen.” Het is wat mensen in eerste instantie naar het spel trekt en de eerste indruk van het spel geeft. Quests kan je niet demonstreren in een trailer of een screenshot, maar screenshots en filmpjes van actie wel.
Proberen sterk te vernieuwen met de gebruikte stijl om zo een nieuwe ervaring neer te zetten.
De DLC’s verkopen erg goed en kunnen ook weer verwacht worden voor Skyrim. Grote DLC’s zoals Shivering Ilses zullen er echter waarschijnlijk niet meer komen. Ze zullen zich meer gaan richten op kleinere DLC’s, omdat het anders te lang duurt voordat een spel uitkomt.
Dat laatste is toch wel eventjes heel erg balen. Vond het altijd wel fijn dat er op een gegeven moment nieuwe grote stukker er biij kwamen die de lore versterkt. Dat kun je helaas niet met een mod. Bethesda zal zeker geen lore gebruiken uit mods omdat ze de console(s) als tafelheer zien en ze die graag willen bedienen, Die loopt dan een heel stuk mis... Jammer, vind het zelf een verkeerde beslissing, koop horse armor enzo toch niet.TheCoolGamer schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 23:09:
[...]
[Link (MP3, 24,3 MB)]
Proberen sterk te vernieuwen met de gebruikte stijl om zo een nieuwe ervaring neer te zetten.
De DLC’s verkopen erg goed en kunnen ook weer verwacht worden voor Skyrim. Grote DLC’s zoals Shivering Ilses zullen er echter waarschijnlijk niet meer komen. Ze zullen zich meer gaan richten op kleinere DLC’s, omdat het anders te lang duurt voordat een spel uitkomt.
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Ik ben een grote fan van Morrowind, 3x gespeeld en Oblivion kon me minder bekoren. Maar ik hoop dat Bethesda daar weer van geleerd heeft.
Ik heb voor de grap eens de Dragon Age 2 demo geïnstalleerd (dat zou een soort RPG moeten zijn) maar dat was echt verschrikkelijk lelijk en infantiel qua dialogen, echt je reinste kinderkruistocht (om maar even met met kapitein van "Das Boot" te spreken). Ik hoop dat dit niet een erg dumbed down actie console-spel met zijdelingse RPG elementen a la "you press a button and something awesome happens" (Dragon Age 2) wordt. Ik hou m'n hart vast maar als de voortekenen goed zijn komt ie er wel in op dag 1. Ik ben maar een casual gamer maar ik denk zo dat er best vraag is naar goede RPG spellen, free-roaming die modbaar en uitbreidbaar zijn. Ik heb er ook genoeg voor over, inclusief uitbreidingen, aangezien ik toch niet zo veel spellen koop, maar wel veel tijd in 1 game wil steken. (Niet zijnde MMORG, daar heb ik geen behoefte aan ).
Ik heb voor de grap eens de Dragon Age 2 demo geïnstalleerd (dat zou een soort RPG moeten zijn) maar dat was echt verschrikkelijk lelijk en infantiel qua dialogen, echt je reinste kinderkruistocht (om maar even met met kapitein van "Das Boot" te spreken). Ik hoop dat dit niet een erg dumbed down actie console-spel met zijdelingse RPG elementen a la "you press a button and something awesome happens" (Dragon Age 2) wordt. Ik hou m'n hart vast maar als de voortekenen goed zijn komt ie er wel in op dag 1. Ik ben maar een casual gamer maar ik denk zo dat er best vraag is naar goede RPG spellen, free-roaming die modbaar en uitbreidbaar zijn. Ik heb er ook genoeg voor over, inclusief uitbreidingen, aangezien ik toch niet zo veel spellen koop, maar wel veel tijd in 1 game wil steken. (Niet zijnde MMORG, daar heb ik geen behoefte aan ).
Er is een nieuw interview over Skyrim online gekomen. Todd Howard wordt geinterviewd door IGN.
Klik hier voor het hele interview.
Ook een paar "nieuwe" screens:
Deze screens stonden al in verschillende tijdschriften, maar staan nu ook in hoge kwaliteit online.
Klik hier voor het hele interview.
Ook een paar "nieuwe" screens:
Skyrim Screenshots | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Deze screens stonden al in verschillende tijdschriften, maar staan nu ook in hoge kwaliteit online.
Zeer mooie screenshots! Hopelijk geen opgepoetste plaatjes, maar daadwerkelijk ingame! Tegen die tijd maar mijn computer upgraden!!!
tot die tijd kijken houd ik me wel bezig met Nehrim en Morrowind met overhaul pack
Leuk interview trouwens om te lezen, goed te horen dat ze compleet focussen op een single player ervaring! Hoewel multiplayer vast erg leuk kan zijn, leidt dit alleen maar af van het maken van een goede single player game.
Ik weet niet of ik het zo fijn vind dat alle tijd gewoon doorloopt als je praat met mensen, het is een stuk realistischer, maar ik ben altijd zoveel aan het ouwehoeren met NPC's dat ik bang ben dat ik de zon kan zien op en ondergaan tijdens diverse gesprekken ;-)
tot die tijd kijken houd ik me wel bezig met Nehrim en Morrowind met overhaul pack
Leuk interview trouwens om te lezen, goed te horen dat ze compleet focussen op een single player ervaring! Hoewel multiplayer vast erg leuk kan zijn, leidt dit alleen maar af van het maken van een goede single player game.
Ik weet niet of ik het zo fijn vind dat alle tijd gewoon doorloopt als je praat met mensen, het is een stuk realistischer, maar ik ben altijd zoveel aan het ouwehoeren met NPC's dat ik bang ben dat ik de zon kan zien op en ondergaan tijdens diverse gesprekken ;-)
[ Voor 40% gewijzigd door Shodan op 01-04-2011 13:15 ]
Ik heb ook zo mijn vraagtekens met dat "life goes on" concept. Ok, het is een stuk realistischer, maar heeft ook nadelen.
Als je nu in Oblivion een moeilijke tegenstander tegenkomt, kan je op je gemak je inventory ingaan, kijken wat het beste wapen is, de beste spel. Of je nog wat potions moet innemen. Als die tijd dat je daar mee bezig bent kan de vijand niet naar je toe komen, en heb je dus heel relaxed de tijd.
Dat maakt Oblivion als RPG heel relaxed omdat je rustig je keuzes kan maken.
Als ze nu overal de tijd laten doorlopen, loop je het risico dat je gehaast gaat worden, en je je character niet kan laten doen wat je het liefst wil laten doen.
Ik denk(hoop) dat Bethesda onder game settings wel zoiets zal inbouwen als "relaxed" ipv "timed" zoals je dat nu ook hebt met veel Hidden Object Games. Dat zal de casual gamer meer aanspreken.
Als je nu in Oblivion een moeilijke tegenstander tegenkomt, kan je op je gemak je inventory ingaan, kijken wat het beste wapen is, de beste spel. Of je nog wat potions moet innemen. Als die tijd dat je daar mee bezig bent kan de vijand niet naar je toe komen, en heb je dus heel relaxed de tijd.
Dat maakt Oblivion als RPG heel relaxed omdat je rustig je keuzes kan maken.
Als ze nu overal de tijd laten doorlopen, loop je het risico dat je gehaast gaat worden, en je je character niet kan laten doen wat je het liefst wil laten doen.
Ik denk(hoop) dat Bethesda onder game settings wel zoiets zal inbouwen als "relaxed" ipv "timed" zoals je dat nu ook hebt met veel Hidden Object Games. Dat zal de casual gamer meer aanspreken.
Misschien zit er in het spel weel een stukje dat je een draak bent, en dus kan vliegen, denk ik dan. Waarom zou Todd dit anders zo formuleren dit antwoord?
[ Voor 15% gewijzigd door jmk op 02-04-2011 09:01 ]
Verwijderd
Of je krijgt een droom dat je een draak bent en ziet dan een in-game filmpje, de makkelijke uitweg
Toen ik die zin las dacht ik er meteen aan dat je op een gegeven moment gegrepen wordt door een draak. Die sleept je dan mee naar een afgelegen gebied laat je daar vallen en dan mag je je weg weer naar buiten knokken.
Ik denk meer aan een draak die je met een spreuk kunt oproepen en dan besturen.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Verwijderd
Ik moest hier ook gelijk aan denkenSh0ckTr00per schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 18:50:
Toen ik die zin las dacht ik er meteen aan dat je op een gegeven moment gegrepen wordt door een draak. Die sleept je dan mee naar een afgelegen gebied laat je daar vallen en dan mag je je weg weer naar buiten knokken.

Hij staat niet voor niks bij de silly question's hé.[...]
Misschien zit er in het spel weel een stukje dat je een draak bent, en dus kan vliegen, denk ik dan. Waarom zou Todd dit anders zo formuleren dit antwoord?
Om ff de dirty minds van de ontwikkelaars te prikkelen
Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 19:25:
Ik denk meer aan een draak die je met een spreuk kunt oproepen en dan besturen.
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 21:43:
[...]
Ik moest hier ook gelijk aan denkenDat afgelegen weet ik niet, maar een begin van een quest zou het zomaar kunnen zijn.
jmk schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 08:54:
[...]
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 10:05:
Of je krijgt een droom dat je een draak bent en ziet dan een in-game filmpje, de makkelijke uitweg
Zijn jullie nou zo dom of heeft dat met de leeftijd te maken ofzoSh0ckTr00per schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 18:50:
Iemand die hem dan eindelijk wel snapt.Thasquealer schreef op maandag 04 april 2011 @ 09:51:
[...]
Hij staat niet voor niks bij de silly question's hé.
Om ff de dirty minds van de ontwikkelaars te prikkelen
Of gewoon een dirty mind idd
Verwijderd
Maar zolang er draken inzitten zullen mensen de draak willen besturen, hem/haar oproepen, erop vliegen etc. En als de ontwikkelaar niks inbouwt dan komt daar met 100% zekerheid een mod voor beschikbaar. Vandaar dat er een redelijk grote kans is dat je iets vanuit de ogen van de draak te zien krijgt
Verwijderd
Stil hier 
Duidelijk leeftijd. Leg eens uit?Tripp schreef op zondag 17 april 2011 @ 16:35:
Zijn jullie nou zo dom of heeft dat met de leeftijd te maken ofzo(no flame intended)
Als die 5 steden zo groot worden als sommigen in Nehrim heb ik daar geen enkel probleem meeAangezien het er nu maar 5 worden hoop ik dat ze groot genoeg worden zodat je na een jaar spelen nog wat nieuws tegen kan komen.
Ik kan me voorstellen dat als je 0-16 jaar bent de grap niet zo snel ziet.Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 08:47:
Stil hier![]()
[...]
Duidelijk leeftijd. Leg eens uit?
En daar is dan ook niets mis mee in dat geval.
Net binnen van de frontpage: previews: The Elder Scrolls V: Skyrim
Zo te zien is het embargo net afgelopen. Een heleboel sites hebben op dit moment een vergelijkbare preview online gezet.
Ook hebben ze allemaal de volgende 8 screens:
Sommige sites hebben echter nog wel videointerviews, zoals bij Gamespot, maar echt nieuwe dingen worden daar niet gezegd.
Ook hebben ze allemaal de volgende 8 screens:
Skyrim Screenshots | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Sommige sites hebben echter nog wel videointerviews, zoals bij Gamespot, maar echt nieuwe dingen worden daar niet gezegd.
Verwijderd
Nop, ben ik ook niet. Of denk jij dat het om een archaïsche wijze van drugsgebruik omschrijven gaat?Tripp schreef op maandag 18 april 2011 @ 14:25:
Ik kan me voorstellen dat als je 0-16 jaar bent de grap niet zo snel ziet.
Die kerel is misschien ook wat ouder dan een groot deel van de doelgroep
Ik hoop dat de transitie van 1st person naar 3rd person, ditmaal beter is, in oblivion was het echt dramatisch. Had ook niet het idee dat m'n character er episch uit zag aan het eind van het verhaal, maar meer 'dime-a-dozen'..
Verder zag de trailer e.d van Skyrim er wel heeeeel dik uit!
Verder zag de trailer e.d van Skyrim er wel heeeeel dik uit!
Het was met de VGA's al hypen. En nu met de bredere previews die overal opduiken nog meer. Ik wist al dat het me weer minstens 60 uur van m'n ging kosten. Maar misschien wel meer als ik zo de opties zie. Ik speel mijn Elder scrolls games meestal als een wood elf met stealth, night vision en een boog en zal dat zeker gaan doen in deze game. Maar misschien word het een first om een elder scrolls game nog een keer te spelen met een heel ander soort class.
Het begint echt een duur jaar te worden
, 2 zelda(+1 3DS), deus ex, witcher 2, ME3, D3, DA2 net gehad, Nieuwe PC om Skyrim te kunnen draaien (en battlefield 3). Bleh wat is mijn hobby toch duur /sarcasm. Maja ach, kan hier dan ook niet op wachten.
Het begint echt een duur jaar te worden
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Ik hoop in ieder geval dat een Collector's Edition van TES:V beter te krijgen is. Voor Witcher 2 was het een hel om er aan te komen. Maar verdorie ik wil een Collector's Edition in de kast zetten. Kan me niet schelen hoe.
Is er al bekend wat er extra in de collectors edition komt?MueR schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:12:
Ik hoop in ieder geval dat een Collector's Edition van TES:V beter te krijgen is. Voor Witcher 2 was het een hel om er aan te komen. Maar verdorie ik wil een Collector's Edition in de kast zetten. Kan me niet schelen hoe.
//edit
Van http://skyrimguild.com/th...kyrim-collectors-edition/
what we want to see: Wensenlijst dus!
A book similar to the “A Pocket Guide to the Empire”.
A metal emblem of the Skyrim Logo.
Behind the scenes DVD/Blu-Ray of the “Making of Skryim”.
A concept art book (Hardcover).
A golden ticket given to one lucky Collector’s Edition Pre-orderer that grants them a life-sized Dragon Statue.
A Dragon Pet either in-game or real; doesn’t matter to us LOL!
[ Voor 40% gewijzigd door Loev op 20-04-2011 13:41 ]
Nee, daar hebben ze nog niks over losgelaten. Ik ben ook wel benieuwd wat ze daarin gaan stoppen. Ook ik wacht nog even met bestellen tot er meer bekend is over de collectors edition.
Pff, het is geen WoW.Loev schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:37:
[...]
A Dragon Pet either in-game or real; doesn’t matter to us[/i] LOL!
Ik neem genoegen met de normale editie, doos gaat het toch niet lang overleven
PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.
Verwijderd
Inderdaad. De verpakking van de Oblivion CE ging al snel delen van de doos loslaten terwijl ik alleen het schijfje erin en eruit haalde. Jammer.Tormbo schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:42:
[...]
Pff, het is geen WoW.
Ik neem genoegen met de normale editie, doos gaat het toch niet lang overleven
Als je kijkt naar de Collectors Edition die ze hadden voor Fallout 3 kan je er wel vanuit gaan dat deze CE meer zal gaan bevatten dan die van Oblivion.
Een mooi nieuw uitgebreid interview met Todd Howard geplaatst op GameTrailers.com. Het hele interview duurt ruim een kwartier. Er wordt gesproken over wat er verwacht kan worden in Skyrim. Hierin worden eigenlijk al het nieuws verteld wat er met het afgelopen persmoment is bekend gemaakt.
Deel 1 – Deel 2
Meer informatie zal worden gegeven tijdens de E3 (7 t/m 9 juni), dus dat is al vrij snel. Aan de andere kant heb ik wel zoiets van: "Ik weet nu eigenlijk genoeg over het spel, meer hoef je er niet over te vertellen. Zat informatie over hoe het spel gaat worden hebben we al gekregen. Alles wat ze nu nog gaan vertellen zijn eigen details hoe ze het verder hebben uitgewerkt. Ik ben al enthousiast, meer info zal er niet voor zorgen dat ik het nog grager wil spelen. Ik ben al helemaal overtuigd. Aftellen naar 11-11 doe ik nu al (nog 200 nachtjes slapen)."
Een mooi nieuw uitgebreid interview met Todd Howard geplaatst op GameTrailers.com. Het hele interview duurt ruim een kwartier. Er wordt gesproken over wat er verwacht kan worden in Skyrim. Hierin worden eigenlijk al het nieuws verteld wat er met het afgelopen persmoment is bekend gemaakt.
Deel 1 – Deel 2
Meer informatie zal worden gegeven tijdens de E3 (7 t/m 9 juni), dus dat is al vrij snel. Aan de andere kant heb ik wel zoiets van: "Ik weet nu eigenlijk genoeg over het spel, meer hoef je er niet over te vertellen. Zat informatie over hoe het spel gaat worden hebben we al gekregen. Alles wat ze nu nog gaan vertellen zijn eigen details hoe ze het verder hebben uitgewerkt. Ik ben al enthousiast, meer info zal er niet voor zorgen dat ik het nog grager wil spelen. Ik ben al helemaal overtuigd. Aftellen naar 11-11 doe ik nu al (nog 200 nachtjes slapen)."
Leuk detail op seconde 13
[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 25-04-2011 17:14 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Het is voor mij ook al duidelijk dat ik de game wil hebben. En dat ik moet zorgen dat mijn PC, en die van mijn vrienden goed genoeg wordt voor Skyrim. Maar lekker Hypen is ook heel leuk!TheCoolGamer schreef op maandag 25 april 2011 @ 17:05:
Als je kijkt naar de Collectors Edition die ze hadden voor Fallout 3 kan je er wel vanuit gaan dat deze CE meer zal gaan bevatten dan die van Oblivion.
Deel 1 – Deel 2
Ik ga de het interview zeker kijken, bedankt voor de links!
Geef mij maar een mooi gedetailleerd standbeeldje van een in-game draak. Net zoals je bij FO3 zo'n figurine kon krijgen:Loev schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:37:
[...]
Is er al bekend wat er extra in de collectors edition komt?
//edit
Van http://skyrimguild.com/th...kyrim-collectors-edition/
what we want to see: Wensenlijst dus!
A book similar to the “A Pocket Guide to the Empire”.
A metal emblem of the Skyrim Logo.
Behind the scenes DVD/Blu-Ray of the “Making of Skryim”.
A concept art book (Hardcover).
A golden ticket given to one lucky Collector’s Edition Pre-orderer that grants them a life-sized Dragon Statue.
A Dragon Pet either in-game or real; doesn’t matter to us LOL!

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Leuke preview op gamekings: http://www.gamekings.tv/v...e-elder-scrolls-v-skyrim/
Op 7:30 wordt beweerd dat elk stuk van het verhaal wordt afgesloten met een epische drakenbattle. Dat heb ik nog nergens anders gelezen op sites of gehoord in de interviews met Todd Howard. Todd heeft het er steeds over dat de draken meestal random-encouters zijn, op een aantal quests na.Metalbuster schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:48:
Leuke preview op gamekings: http://www.gamekings.tv/v...e-elder-scrolls-v-skyrim/
zou wel logisch zijn, in oblivion was een groot deel van de quests tenslotte het sluiten van obliviongates. dat die rol hier door draken ingenomen zou worden klinkt helemaal niet zo gek.TheCoolGamer schreef op donderdag 28 april 2011 @ 19:03:
[...]
Op 7:30 wordt beweerd dat elk stuk van het verhaal wordt afgesloten met een epische drakenbattle. Dat heb ik nog nergens anders gelezen op sites of gehoord in de interviews met Todd Howard. Todd heeft het er steeds over dat de draken meestal random-encouters zijn, op een aantal quests na.
member of Los Alcoholicos ban dhmo
Maar ze hebben eerder beweerd dat je de encounters met draken onder controle kan hebben, omdat het in Oblivion zwaar irritant was als je op een Oblivion Gate afliep, je deze in principe wel moest spelen omdat je aangevallen werd door de wezens uit de poort.jpiwf schreef op donderdag 28 april 2011 @ 19:16:
[...]
zou wel logisch zijn, in oblivion was een groot deel van de quests tenslotte het sluiten van obliviongates. dat die rol hier door draken ingenomen zou worden klinkt helemaal niet zo gek.
Klopt, maar meestal kon je ze al van verre zien staan en verkleurde de lucht ook (toch?). Dus het was niet heel moeilijk ze te omzeilen. Volgens mij heb ik de nodige uren doorgebracht zonder er eentje tegen te komen.
PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.
En als je gewoon de andere kant op ging (rende..) dan bleven die wezens achter hoor (en ging de donkere lucht weg). Geen enkele verplichting om te Gates te spelen volgens mijBartaz schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 04:13:
[...]
Maar ze hebben eerder beweerd dat je de encounters met draken onder controle kan hebben, omdat het in Oblivion zwaar irritant was als je op een Oblivion Gate afliep, je deze in principe wel moest spelen omdat je aangevallen werd door de wezens uit de poort.
Alleen om verder te komen in het verhaal moest je die gates in Oblivion sluiten en je zag al van verre dat die dingen daar waren>gekleurde lucht etc.
Dit met die draken is inderdaad ook nieuw want hij zei ergens dat je draken ook al van verre kon zien vliegen en dus netjes de andere kant op kan gaan.
Kijk wel heel erg uit naar dit spel, heerlijk zo'n grote RPG
Dit met die draken is inderdaad ook nieuw want hij zei ergens dat je draken ook al van verre kon zien vliegen en dus netjes de andere kant op kan gaan.
Kijk wel heel erg uit naar dit spel, heerlijk zo'n grote RPG
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Pfff... nog een Collector's Edition. Heb al geruime tijd die van Duke Nukem Forever en Deus Ex 3 in bestelling staan, en zojuist de über-CE van The Witcher 2 besteld. Duur jaar inderdaad...
Ik hoop dat Skyrim wat gestructureerder wordt dan Oblivion, maar het toch vaak "Kaart afstruinen op zoek naar quests" was. Beetje onsamenhangend allemaal.
Ik hoop dat Skyrim wat gestructureerder wordt dan Oblivion, maar het toch vaak "Kaart afstruinen op zoek naar quests" was. Beetje onsamenhangend allemaal.
Als je het nieuws een beetje volgd, dan zou je weten dat ze daar speciaal een systeem voor hebben ontwikkelt. Nu nog hopen dat het ook inderdaad werkt.Nyarlathotep schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:24:
Pfff... nog een Collector's Edition. Heb al geruime tijd die van Duke Nukem Forever en Deus Ex 3 in bestelling staan, en zojuist de über-CE van The Witcher 2 besteld. Duur jaar inderdaad...
Als het goed is zou het met radiant story questen worden gegenereerd aan de hand van bepaalde zaken.
Er schijnen nieuwe screens te zijn vanuit de pc gamer uk en de game informer.... Iemand al gespot?
Heb wel een crappy youtube filmje gevonden...
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=1on04HtO-3E]
Heb wel een crappy youtube filmje gevonden...
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=1on04HtO-3E]
[ Voor 35% gewijzigd door Kenny_026 op 12-05-2011 15:59 ]
Die grote afbeelding is nieuw volgens mij. Die rechtsboven van de 1e ook, al lijkt die heel sterk op deze.
Linksboven 2e afbeelding is ook nieuw, net als die rechtsonder. Alle andere komen uit de trailer.
Er zijn ook wat nieuwe dingen bekend gemaakt.
Linksboven 2e afbeelding is ook nieuw, net als die rechtsonder. Alle andere komen uit de trailer.
Er zijn ook wat nieuwe dingen bekend gemaakt.
- De kaart is in 3D
- Sommige draken zijn vriendelijk, tenminste tot de mogelijkheid tot het hebben van een gesprek
- Simulatie van een economie. Prijzen en goederen hangen af van de staat waar de wereld zich in bevind
- Water beweegt mee met de wind
- Lockpicking is weer een minigame
- 5 grote steden, 8/9 kleine settlements
- Er zijn weer huizen die gekocht kunnen worden
- Kinderen komen op een of andere manier in het spel voor
[ Voor 53% gewijzigd door CoolGamer op 12-05-2011 22:43 ]
Verwijderd
Hopelijk zijn er nu ook een keer douches en toiletten te vinden in de huizen die je kan kopen. Als je er op let dan valt het op dat je nergens een wc hebt in Morrowind/Oblivion maar wel rioleringen
Zou wel ontzettend tof zijn als ze die economie zo hebben opgezet dat handelaren ook echt geld binnen krijgen door dingen aan andere NPC's te verkopen ipv dat ze er na een week ineens magisch 1000 gold bij krijgen uit het niets.Nog toffer zou zijn als ze ook echt wat met dat geld zouden doen
Betere wapens kopen ofzo.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor eerdere delen van The Elder Scrolls:
• [PC/X360/PS3] The Elder Scrolls IV: Oblivion deel 13
• Het Grote Elder Scrolls III Morrowind topic deel 8
Voor eerdere delen van The Elder Scrolls:
• [PC/X360/PS3] The Elder Scrolls IV: Oblivion deel 13
• Het Grote Elder Scrolls III Morrowind topic deel 8