[Multi] The Elder Scrolls V: Skyrim Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 70.116 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Zou Project Offset een beetje een indicatie zijn van de graphics die we mogen verwachten? Ik heb altijd gedacht dat dit namelijk de nieuwe elder scrolls zou zijn. Ook omdat het zo'n vage, eigenlijk onbekende ontwikkelaar was. En de beelden die we gezien hebben tonen ook draken en andere wezens die in de wereld van elder scrolls voor komen. Als main character heb je in de gameplay beelden een thief, dwarf, warrior enz gezien wat er op duid dat er ook een character creation aan het begin van de game zit..... Zou het mischien toch de nieuwe elder scrolls zijn? Wat denken jullie?

Even wat filmpjes voor diegene die niet weten waar ik het over heb...

http://www.youtube.com/wa...Pbyl7r8gk&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=5cLOLE9Tn-g&NR=1

http://www.youtube.com/wa...dPWVfaBQs&feature=related

En bij die laatste vanaf 30 seconde zie ik dan toch een hele herkenbare manier van benaderen van een ridder of bandit....

[ Voor 25% gewijzigd door Kenny_026 op 26-12-2010 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:18
Wel heel erg vergezocht, ik zie werkelijk geen enkele aanleiding waarom dat zo zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet meer zo van alles op een bepaald spel zetten na een aantal teleurstellingen, maar TES5 wordt wel een reden voor een stevige upgrade/nieuwe computer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59
Op de website van Game Informer is een artikel geplaatst met de geschiedenis van de serie: http://www.gameinformer.c...ng-the-elder-scrolls.aspx

Het is op zich wel interessant om te lezen, maar ze vertellen daar niks over wat we kunnen verwachten in Skyrim.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb Oblivion meerdere keren doorgespeeld (niet elke keer uitgespeeld) en me daarmee bijzonder goed vermaakt, dus ik zie Skyrim maar al te graag tegemoet. Ben vooral erg benieuwd naar de nieuwe engine die ze gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
kbloem schreef op zondag 26 december 2010 @ 20:17:
Zou Project Offset een beetje een indicatie zijn van de graphics die we mogen verwachten? Ik heb altijd gedacht dat dit namelijk de nieuwe elder scrolls zou zijn. Ook omdat het zo'n vage, eigenlijk onbekende ontwikkelaar was. En de beelden die we gezien hebben tonen ook draken en andere wezens die in de wereld van elder scrolls voor komen. Als main character heb je in de gameplay beelden een thief, dwarf, warrior enz gezien wat er op duid dat er ook een character creation aan het begin van de game zit..... Zou het mischien toch de nieuwe elder scrolls zijn? Wat denken jullie?

Even wat filmpjes voor diegene die niet weten waar ik het over heb...

http://www.youtube.com/wa...Pbyl7r8gk&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=5cLOLE9Tn-g&NR=1

http://www.youtube.com/wa...dPWVfaBQs&feature=related

En bij die laatste vanaf 30 seconde zie ik dan toch een hele herkenbare manier van benaderen van een ridder of bandit....
Ziet er toch echt heel mooi uit. Ik zou niet treuren als het er iets mee te maken heeft hoor.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Vanaf het moment dat deeltje 5 aangekondigd is ben ik weer Oblivion aan het spelen. En wat ik nu wel vreemd vind is dat ik de missie aan het spelen ben van the dark brotherhood. De Purification opdracht moest gedaan worden en ik slacht dus iedereen af in dat huis en ze lopen rond alsof er niets gebeurd is. Dat soort zaken mogen ze van mij wel veranderen in het nieuwe deel....

Verwijderd

kbloem schreef op donderdag 30 december 2010 @ 13:04:
Vanaf het moment dat deeltje 5 aangekondigd is ben ik weer Oblivion aan het spelen. En wat ik nu wel vreemd vind is dat ik de missie aan het spelen ben van the dark brotherhood. De Purification opdracht moest gedaan worden en ik slacht dus iedereen af in dat huis en ze lopen rond alsof er niets gebeurd is. Dat soort zaken mogen ze van mij wel veranderen in het nieuwe deel....
Een stukje logica en emotie in de AI mag er wel bij. Net zoals je bij die Dark Brotherhood-missie in Skingrad iedereen moet uitmoorden in dat huis. Je vermoord iemand boven en iedereen weet al dat er iemand dood is, nog voordat iemand ook maar een kans heeft gehad te kijken.
maargoed, ik neem aan dat de AI zich wel verder ontwikkeld en dat dat de komende tig jaren nog wel zo zou zijn.
De grote vooruitgang in Oblivion was dat ze konden besluiten een appel te eten of te gaan zitten e.d. Nu verwacht je al niet minder dan dat.
Skyrim zal al weer een veel realistischere AI hebben en als je het dan over 5 jaar nog eens speelt dan zie je in Skyrim weer allemaal storende punten.

Verwijderd

Je blijft die ai dingen houden. Fallout vegas heeft ook wel eens onlogische ai.
Jat je per ongeluk een puntenslijper van iemands buro af. Beginnen ze meteen te schieten.
Maak je een khan af in een verlaten grot, verlies je opeens reputatie bij die factie.

Verwijderd

Mensen blijven toch altijd nieuwe dingen verzinnen om de AI te slim af te zijn. Je kunt bijvoorbeeld de hele shop van een shopkeeper leegstelen en dit zonder problemen aan hem terug verkopen. Of iemand uit z'n bed halen in de mages guild vervolgens om het bed heenlopen, een paar uurtjes gaan slapen en als je dan wakker wordt staat die persoon naast je bed en begint de dialoog met te vragen wat je wilt.

Ik verwacht dat deze dingen nog steeds in Skyrim zitten maar dat ze de grootste kritiekpunten hebben aangepakt, namelijk het levelen (wat ik zel overigns geen probleem vind) en de ubergoede loot die je makkelijk kan krijgen op hoge levels.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 17:08:
Mensen blijven toch altijd nieuwe dingen verzinnen om de AI te slim af te zijn.
Daarom ligt de toekomst van RPGs ook in MMORPG.

• CoolGamer
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 17:09:
[...]
Daarom ligt de toekomst van RPGs ook in MMORPG.
Dat de meeste RPG's in de richting gaan van MMORPG's lijkt me sterk. Zat dingen kunnen niet door een menselijke speler worden vervangen. Bijvoorbeeld NPC's en een eindbazen. Voor deze dingen is zelfs in een MMORPG een AI nodig. Menselijke spelers zijn daarentegen ook vaak nog steeds voorspelbaar. Wanneer de spelervaring de nadruk legt op de interactie tussen NPC's (zoals bij bijvoorbeeld deze serie het geval is) voegt het multiplayerelement weinig toe.

De AI van computerspellen wordt steeds beter vanwege het onderzoek dat er naar gedaan wordt en vanwege de toename van rekenkracht die beschikbaar is om AI-gerelateerde berekeningen te doen. Het AI was al op het niveau om "leuke" spelervaring te bieden. Het kan alleen maar beter worden.

Dat MMORPG's steeds populairder worden is niet vanwege de AI van de RPG's van dit moment. Het is gewoon een ander genre.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 13:22

White Dust

PlaneScape: Torment

kbloem schreef op zondag 26 december 2010 @ 20:17:
Dit zal nevernooitniet iets te maken hebben met Elder Scrolls V. Waarom niet? '5 Destinct Classes' wordt er in het laatste filmpje gezegd, een beetje Elder Scrolls speler weet dat er geen één The Elder Scrolls spel is waar destinct classes zijn en alleen in de spin-off The Elder Scrolls Adventure: Redguard heb je een vaste 'class'. Ik zie Bethesda niet aan om een dergelijke gok te nemen (lees: van heel veel keuzevrijheid tot een zeer beperkte 5 classes keuze).

Laten we geen zinloos speculaas in de wereld strooien....
Next!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
White Dust schreef op donderdag 30 december 2010 @ 21:58:
[...]

Dit zal nevernooitniet iets te maken hebben met Elder Scrolls V. Waarom niet? '5 Destinct Classes' wordt er in het laatste filmpje gezegd, een beetje Elder Scrolls speler weet dat er geen één The Elder Scrolls spel is waar destinct classes zijn en alleen in de spin-off The Elder Scrolls Adventure: Redguard heb je een vaste 'class'. Ik zie Bethesda niet aan om een dergelijke gok te nemen (lees: van heel veel keuzevrijheid tot een zeer beperkte 5 classes keuze).

Laten we geen zinloos speculaas in de wereld strooien....
Next!
De afgelopen jaren heb ik heel wat dingen over Project Offset gelezen en er gingen altijd al geruchten dat het wel eens om de nieuwe Elder Scrolls kon gaan. Later bleek dat intel de boel afgeblazen had en nu schijnen ze onder de naam fractal zelf verder te gaan. De engine is eigendom van intel en tegelijkertijd gaan er ook geruchten, ik weet overigens niet wat ik van moet denken, maar dat intel en bethesda heel nouw bij elkaar betrokken zouden zijn. Bethesda zou een groot aandeelhouder van intel zijn....

Ik zeg ook absoluut niet dat de filmpjes die ik plaatste van Skyrim zouden zijn maar ik hoop ergens dat dit is wat we kunnen verwachten. Met uitspraken van Todd Howard als, het ziet er zo goed uit dat je denkt dat het om een nieuwe generatie consoles gaat hoop je toch stiekem dat het zoiets zal worden.

Ik ben benieuwd naar de cover van morgen. Misschien staat er een mooie ingame omgeving shot op de cover van gameinformer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Post mag verwijderd worden. (Ging over Morrowind2011 mod die inmiddels offline gehaald is ivm copyright problemen, daarnaast was dit ook niet het juiste topic)

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2011 15:40 . Reden: Post verwijderd, omdat mod offline is gehaald ivm copyright problemen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Jawel hoor alleen je hebt niet goed gezocht ;)
Het Grote Elder Scrolls III Morrowind topic deel 8

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
^Ik vind het er niet uitzien eerlijk gezegt. Ik vind het origineel veel sfeervoller. Morrowind en Oblivion probeer ik zeker beiden nog te spelen voor Skyrim uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Nou de cover is uit.... Kunnen jullie lezen wat er staat :P

Afbeeldingslocatie: http://media1.gameinformer.com/imagefeed/featured/bethesda/elderscrolls/elderscrollsv/cov_214_l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 17:32

Distortion

Bottle to Throttle

LOL, je was me net voor.

http://www.gameinformer.c...der-scrolls-v-skyrim.aspx

Ik zal babbelfish eens over die scan halen

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben benieuwd.
Er staan 14 pagina's aan Skyrim-info in de Gameinformer van februari...

Edit:
Over die tekst. Ik weet niet of het in het Engels is, maar dan in codetaal, maar mocht dat zo zijn, er is 1 woord van 6 letters (zonder herhalende letters). Daar zou 'Skyrim' kunnen staan? Dan heb je al wat letters :)
(Vijfde regel, vierde woord)

[ Voor 60% gewijzigd door anandus op 06-01-2011 18:11 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik ben benieuwd wat er staat.... Vast wel iemand die het weet te vertalen....

Deze moet wel in de OP imo...

http://www.gameinformer.com/p/esv.aspx

Komt de komende maanden alles in van Skyrim...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Die tekens lijken trouwens wel op het Daedric alfabet.

edit: http://www.uesp.net/wiki/Lore:Daedric_Alphabet

[ Voor 34% gewijzigd door Distortion op 06-01-2011 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
Juist niet. Daedric is met ronde letters, dit is meer spijkerschrift.

Tekst achterkant GI

In het officiële forum zijn ze er ook nog mee bezig.

De tekst bestaat uit 27 verschillende tekens zeggen ze daar.

[ Voor 5% gewijzigd door CoolGamer op 06-01-2011 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het goed is krijgen we straks wat meer info om verder te komen. Wat het precies is weten we nog niet.
Ook is het niet bekend of het om een andere 'taal' gaat, of dat het alleen een ander schrift is.

Overigens hier een plaatje om te helpen 'vertalen':
Afbeeldingslocatie: http://www.majhost.com/gallery/Vahiku/Various/skyrimcharacters.jpg

Leuk, hoor, je kan niet vroeg genoeg beginnen met je hype-strategie zullen ze bij Bethesda gedacht hebben :P
Bij Oblivion hadden ze ook een goede hype van te voren gecreëerd. Wat was het, aftellende filmpjes ofzoiets?
Fascinerend altijd, het creëren van een hype :)

[ Voor 28% gewijzigd door anandus op 06-01-2011 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
Op Game Informer staat "Check back later today to solve the puzzle". Ze geven vandaag dus nog wat vrij waardoor het oplossen een stuk eenvoudiger moet worden. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheCoolGamer schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 21:25:
Op Game Informer staat "Check back later today to solve the puzzle". Ze geven vandaag dus nog wat vrij waardoor het oplossen een stuk eenvoudiger moet worden. Ben benieuwd.
offtopic:
Jij bent "Real Challenge" op de Beth-fora, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
anandus schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 21:32:
[...]
offtopic:
Jij bent "Real Challenge" op de Beth-fora, toch?
offtopic:
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het eerste 'couplet' heeft veel overeenkomsten met het liedje uit de trailer (vooral de plaatsing van de naam Dovakhiin).

Als ik DOVAKIN invule voor de eerste 7 tekens, dan krijg ik dit:
DOVAKIN DOVAKIN
Nxx OK xxN xOx VAxIN
xA DVN VOKxx xAxxxxxK Axx Vxx
AxK xxN NOxOK xxx xxxN
xOD Nxxx xON xxNDxO xxN
DOVAKIN xA xxN KOxxN xx Dxxx
Het lijkt wel een beetje op het liedje (vanaf ~1:00)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Game Informer zegt ook dat er een uniek verband is met dat liedje, dus Dovakin lijkt mij op zich wel logisch. Als je de trailer kijkt zegt de narrator alleen wel "in their tongue", ik hoop niet dat dat hele gedicht in die taal is :P, anders is er weinig oplossen aan (zonder extra clue).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DriveSand schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 21:56:
Game Informer zegt ook dat er een uniek verband is met dat liedje, dus Dovakin lijkt mij op zich wel logisch. Als je de trailer kijkt zegt de narrator alleen wel "in their tongue", ik hoop niet dat dat hele gedicht in die taal is :P, anders is er weinig oplossen aan (zonder extra clue).
Ja, het gedicht is in die taal, helaas.
En het is aan ons om het te vertalen.

GI zegt ook:
What does it say? The answer lies in translating the stanzas into English.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
De extra info die ze nu hebben losgelaten:
http://www.gameinformer.com/p/skyrimpuzzle.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand

DriveSand

Transform and roll out!

Kijk, daar hebben we wat aan. Eerste woord na Dovahkin is "N-aa-l".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel tof, ze hebben er in ieder geval moeite in gestoken. Een taal verzinnen enzo.
Dat belooft veel goeds voor Skyrim :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
De tekst lijkt inmiddels vertaald te zijn, er staat het volgende:

dragonborn, dragonborn
by his honor is sworn
to keep evil forever at bay
and the fiercest triumph's shout
dragonborn for your blessing we pray

and the scrolls have fortold
that black brothers the war come unfurled
alduin bane of kings
ancient shadow rises
with a hunger to swallow the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 15:18

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Heel erg mooi kan niet wacht.To er weer nieuwe info is.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Orian schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 23:42:
Misschien spoileren voor de mensen die het nog uit willen vogelen?
(Ik heb het al uitgevogeld, maar kan me voorstellen dat anderen misschien willen puzzelen :) )

Maar so far so good, zeg.
Het belooft veel goeds voor Skyrim, zoveel moeite die ze al doen :)
-=unicron=- schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 23:46:
Heel erg mooi kan niet wacht.To er weer nieuwe info is.
Tussen morgen en maandag als de abonnee's van Game Informer het blad ontvangen en ze erover gaan praten.
Nog even doorbijten :)

[ Voor 28% gewijzigd door anandus op 07-01-2011 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand

DriveSand

Transform and roll out!

dragonborn, dragonborn
by his honor is sworn
to keep evil forever at bay
and the fiercest triumph's shout
dragonborn for your blessing we pray

and the scrolls have fortold

of black wings in the cold,
That when brothers wage war, come unfurled
alduin bane of kings
ancient shadow
unbound
with a hunger to swallow the world
Alduin is dus de nieuwe villain/bad-guy, da's het enige wat niet te vertalen is. Ben benieuwd of het een persoon, demoon/god of draak is. Edit: Heb nota bene die pagina nog open gehad, bleh. Bedankt voor de opheldering though ;).

[ Voor 7% gewijzigd door DriveSand op 07-01-2011 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Nordic Akatosh is Alduin, a terrible, ravenous dragon who presides over the cycle of existence and devours the universe at intervals... recent days, it has been shown that the traditional Alduin can co-exist with the less adversarial Cyrodiilic interpretation of Akatosh the Time Dragon...
;)

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 07-01-2011 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
[..]
Staan een paar foutjes in, maar DriveSand heeft de goede vertaling.

Heb hem zelf opgelost. Met key was het goed te doen.

Voor de mensen die het nog niet door hadden. Aan het einde van de trailer wordt de eerste helft van de tekst gezongen. De gezongen tekst:
spoiler:
Dovahkiin Dovahkiin
Naal ok zin los vahriin
Wah dein vokul mahfaeraak ahst vaal
Ahrk fin norok paal graan
Fod nust hon zindro zaan
Dovahkiin Fah hin kogaan mu draal

[ Voor 48% gewijzigd door CoolGamer op 07-01-2011 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, met een beetje mazzel hebben we ergens vanavod, als de Amerikaanse abonnee's hun Game Informer krijgen de eerste info* en mogelijk ook screenshots van Skyrim.
Ik ben benieuwd :)

* Naast het feit dat er een burgeroorlog in Skyrim is en Alduin the slechterik is, natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf hier kijk ik wel naar uit. Waar ik echt een hekel aan had met Oblivion is dat de vijandelijke NPC's om je heen met je mee levelen. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
anandus schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 08:18:
Nou, met een beetje mazzel hebben we ergens vanavod, als de Amerikaanse abonnee's hun Game Informer krijgen de eerste info* en mogelijk ook screenshots van Skyrim.

* Naast het feit dat er een burgeroorlog in Skyrim is en Alduin the slechterik is, natuurlijk
Lang geleden dat ik zo ongelooflijk enthousiast was over een game. Heerlijk....

Maar laten we hopen dat er vandaag wat gameplay of in elk geval screenshots vrijkomen.

Mogen we hier scans plaatsen of is dat verboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
kbloem schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:09:
Mogen we hier scans plaatsen of is dat verboden?
Nee, dat is tegen de policy die hier op GoT geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
TheCoolGamer schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 11:31:
[...]

Nee, dat is tegen de policy die hier op GoT geldt.
Hmmm, beetje vaag....
Natuurlijk hebben wij niks tegen mooie foto's mits deze voldoen aan de gestelde eisen. Het plaatsen van foto's van andere websites, of ingescande foto's uit magazines is iets waar je voorzichtig mee moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
kbloem schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 12:09:
[...]
Hmmm, beetje vaag....
[...]
Zo'n tijdschrift is natuurlijk auteursrechtelijk beschermd. Zomaar overnemen van de pagina's uit dat tijdschrift is verboden. Dat zal ook de reden zijn dat links naar sites met scans van dat tijdschrift hier niet toegestaan zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
Er zijn nu mensen die het tijdschrift hebben ontvangen. Een paar dingen uit het tijdschrift:
  • Draken vallen Skyrim aan, waaronder uiteindelijk Alduin
  • Burgeroorlog binnen Skyrim
  • Jij bent de Dragonborn!
  • Combat is vernieuwd
  • Perks net zoals net Fallout 3
Ik zal morgen de TS bijwerken

[ Voor 5% gewijzigd door CoolGamer op 08-01-2011 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheCoolGamer schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 00:20:
Er zijn nu mensen die het tijdschrift hebben ontvangen. Een paar dingen uit het tijdschrift:
  • Jij bent de Dragonborn!
  • Combat is vernieuwd
Ik zal morgen de TS bijwerken
• 18 skills :)
• Dual wielding *O* (En dit kan twee wapens, twee spells, een wapen en shield, etc. zijn allerlei combo's mogelijk!)

Veelbelovend in ieder geval! :)

* anandus is nog steeds aan het lezen (nouja, lezen wat andere mensen erover zeggen :P )
No major/minor skills. All skills contribute to levelling up, and the higher the skill that you raise is, the more it contributes to the level up. (raising a skill from 34 to 35 contributes more than from 11 to 12).

When you level up you get a health boost, and then a choice to give an extra boost to health, stamina (new name for fatigue that makes more sense) or magicka. And you get a perk.
Interesting

[ Voor 29% gewijzigd door anandus op 08-01-2011 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Radiant AI (was al aangekondigd voor Oblivion, maar hopelijk nu toch echt)
  • NPC's zien er veel echter uit (gezichten tonen emoties)
  • Ruig terrein. 5 grote steden.
  • Dragon-shouts. Vaardigheden die je opdoet na het verslaan van een draak. Shouts zijn in de "dragon-taal" en zijn te vertalen naar het Engels. (Vertragen van tijd, vechten samen met een draak, ...)
  • 50 levels (daarna niet gecapt, maar voortgang gaat trager)
  • Sterk verbeterde user-interface

[ Voor 12% gewijzigd door CoolGamer op 08-01-2011 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blijkbaar ook een hoop crea-bea-spul:
* Alchemy
* Enchanting
* Smithing
* Cooking
* Ming
* Woodcutting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ben heel erg benieuwd, heb Oblivion alleen helaas nooit uitgespeeld wegens het steeds vaker crashen van het spel hoe verder ik kwam, maar heb me er honderden uren mee vermaakt. Het nieuwe levelsysteem klinkt erg goed, enorm veel vrijheid om te levelen hoe je zelf wilt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
TheCoolGamer schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 01:10:
• Ruig terrein. 5 grote steden.
[/list]
Ik hoop toch wel dat er meer steden zijn... kleinere ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrg
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-09 09:16
Hé die nieuwe info is best nuttig/interessant om weten zeg! 'k kijk enorm uit naar dit spel.
Waarschijnlijk zal ik weer een hele verzameling filmpjes & liedjes en dergelijke hebben verzameld tegen dat het ook daadwerkelijk uitkomt.

Die puzzel was ook best cool te ontcijferen en fijn dat we zulke dingen krijgen voor de lore van het spel nu al te promoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Quests aan de hand van speelstijl. Welke skills heb je, welke personen heb je ontmoet, welke personen zijn vrienden, wie je vijanden en wie heb je vermoord?
  • Spel 'pauzeerd' niet tijdens gesprekken. Leven gaat door.
  • "Finishing Moves" tijdens gevechten
Over de Radiant AI gaan ze nog wat meer loslaten op de site van Game Informer. Waarschijnlijk nog wel meer deze maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 19:39
Ik vind deze ook wel erg interessant; "The game logs details so that when you enter a city a young woman might approach you asking you to save her child from kidnappers. It will then look at which dungeons you've gone to and pick one that you haven't been to yet with enemies that match your skill level."

Zou betekenen dat je niet zomaar overal naartoe kan stampen zonder na te denken. Ik hoop ook dat je het eerste deel van het spel volledig geowned wordt door die draken, halverwege je ze op je tandvlees kan verslaan en pas tegen het einde zo machtig bent dat alleen Alduin nog een flinke uitdaging gaat vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
Bethesda heeft een reactie gegeven op het level-scaling:
Since people are asking, wanted to briefly touch on level scaling. All our games have had some amount of randomness/levelling based on player level. Skyrim's is similar to Fallout 3's, not Oblivion's.

Hope that addresses some concerns, and we hope you're enjoying the GI cover story.
Een beetje level-scaling is natuurlijk wel nodig om het aan het einde van het spel nog leuk te houden om alle dunguens te onderzoeken. Ik neem aan dat ze dit uiteindelijk wel goed uitwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Level scaling is niet zo erg zolang er maar plekken overblijven die gewoon te gevaarlijk zijn voor broekies.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Tsurany schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 10:57:
Level scaling is niet zo erg zolang er maar plekken overblijven die gewoon te gevaarlijk zijn voor broekies.
En zolang de bandits niet op een gegeven moment met Obsidian armor en weapons rondlopen, maar wel in hun donkere, vochtige holen blijven zitten |:(

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Indeed. Hoi ik ben bandit en verstop me in een grot terwijl mijn armour meer waard is dan een huis. Nee, dat hoeft van mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm.. Ik heb de scans gezien (geen linkje, ga maar Googlen) en grafisch vind ik het wel tegenvallen, zeg.
Het is wel leuk en op zich wel beter dan Oblivion, maar het had stukken beter gekund.

Maar dat was ook te verwachten, gezien het ook op consoles uitkomt.
Het wordt tijd dat er een PS4 en een Xbox 720 (ofzo :P ) uitkomt, zodat spelletjes grafisch weer een stapje verder kunnen, want het is duidelijk dat we nu, in de tijd van multiplatform, tegen beperkingen opgelopen zijn.
Al scheelt het voor PC-spelers dat het op wat oudere videokaarten te spelen is, dat wel :P

Nu gaat het mij vooral om het verhaal, de gameplay en de immersion (Morrowind speel ik ook regelmatig), plus dat ik al het vertrouwen in de mod-community heb, so don't get me wrong, maar het zou leuk geweest zijn als het een volgende stap was (net als Morrowind->Oblivion).

Nu zeggen scans ook niet alles (lage resolutie, beweegt niet, etc), dus misschien zit ik er naast, maar echt onder de indruk ben ik niet. Maar misschien is het mijn ochtendhumeur :+

Ook opvallend: Het speelt zich 200 jaar ná Oblivion af.

En het hele idee van die dynamisch gegenereerde quests ('radiant story') klinkt trouwens wel interessant zeg.
Maakt de replayability een stuk beter :)

[ Voor 23% gewijzigd door anandus op 08-01-2011 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivandu
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Stout als ik ben heb ik de scans ook gezien, maar vind het grafisch best wel indrukwekkend. Vooral hoeveel detail in de models zit.

Wat ik redelijk storend vond aan fallout en oblivion was dat de conversaties zo ontzettend stijf aanvoelde, er werd op een hoofd ingezoomd en de tijd stond stil in de achtergrond. Dit hebben ze met Skyrim dus aangepast! De personages doen gewoon hun ding terwijl ze met je praten, komt de beleving behoorlijk ten goede denk ik.

Ben wel benieuwd naar de eerste bewegende beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:38

Aganim

I have a cunning plan..

• 18 skills :)
Dat vind ik eerlijk gezegd eerder een :( waard. Morrowind had 27 skills, Oblivion nog maar 21 en nu vallen we terug naar 18??

Ik vond de skillset van Oblivion al te beperkt. Die perks moeten wel verdomd veel toevoegen aan het spel, willen ze dit goed kunnen praten. Het doel van een RPG is altijd om een karakter te kunnen bouwen, maar op deze manier wordt het wel eenheidsworst, wat betreft de basisklassen.

Om toch ook nog wat positiefs te kunnen zeggen: het levelsysteem ziet er wel goed uit. Dat lijkt een stuk meer op de alternatieve levelsystemen die voor zowel Morrowind als Oblivion te downloaden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aganim schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 13:10:
[...]

Dat vind ik eerlijk gezegd eerder een :( waard. Morrowind had 27 skills, Oblivion nog maar 21 en nu vallen we terug naar 18??
En zowel Fallout 3 als Fallout New Vegas hadden er 13 ;)
Het is maar hoe je het bekijkt, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Wat appels en peren vergelijken is imho, andere wereld, ander verhaal en een heel ander soort RPG. :)

Of gaan we nu een Skyrim implementatie krijgen van de V.A.T.S.? Dan haak ik af hoor.. :+

[ Voor 31% gewijzigd door Aganim op 08-01-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aganim schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 13:17:
Wat appels en peren vergelijken is imho, andere wereld, ander verhaal en een heel ander soort RPG. :)
Misschien, maar punt is dat ze het ook nog verder hadden kunnen consolideren. Ik vind 18 skills aardig wat en vind dat niet erg.
Ik vind het bijvoorbeeld stukken erger dat er geen attributes (STR/INT/etc) meer zijn, dan dat er wat skills uitgemieterd zijn zoals mysticism of acrobatics.

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 08-01-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
Aganim schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 13:10:

Ik vond de skillset van Oblivion al te beperkt. Die perks moeten wel verdomd veel toevoegen aan het spel, willen ze dit goed kunnen praten. Het doel van een RPG is altijd om een karakter te kunnen bouwen, maar op deze manier wordt het wel eenheidsworst, wat betreft de basisklassen.
Je kan je karakter verder uitbouwen d.m.v. perks. Je krijgt elk level een perk, dus je zal er in het loop van het spel er een hoop moeten kiezen. Echt bang dat je niet eigen karakter kan maken ben ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Ik vind het bijvoorbeeld stukken erger dat er geen attributes (STR/INT/etc) meer zijn, dan dat er wat skills uitgemieterd zijn zoals mysticism of acrobatics.
Wat betreft de skills, ik moest in Oblivion al zaken als Unarmored, Spears, Crossbows en Medium Armor missen. Daarnaast waren in eens Long en Short Blades gelijk gesteld aan elkaar. Ik moet de eerste zwaardvechter die zijn 2-hander op dezelfde wijze kan hanteren als zijn dolk nog tegenkomen, dus even kijkende vanuit 'immersion' was dat een flinke domper. (Maar toegegeven, wellicht komt dat omdat ik IRL zwaardvecht, dus ik ben op dat punt wat puristischer.)

Punt is dat ik het gewoon zonde vind als er nog meer skills gaan verdwijnen. Wellicht dat deze naar het Perks systeem overgaan, dat zou natuurlijk kunnen. Maar het idee dat je je skillset kan verbeteren door oefening gaat op die manier wel een beetje verloren.
En als inderdaad attributes er ook uitgaan, dan wordt dat hele idee nog verder de grond in geboord.

Wat dat betreft klinkt het alsof men toch steeds meer mainstream wilt gaan, ergens logisch, je wilt een zo groot mogelijk publiek bereiken. Maar het voelt wel aan alsof er steeds meer water bij de wijn gedaan wordt. Er komt een punt waarop die wijn toch echt niet drinkbaar meer is.

Maar voorlopig zijn niet alle details bekend, dus voorlopig blijft het afwachten wat er in het vat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand

DriveSand

Transform and roll out!

Ik vind het stroomlijnen van je stats en hoe je ze opbouwt geen probleem, maar het moet inderdaad niet te gek worden. Ik vertrouw Bethesda wel dat het wel gewoon de diepe RPG blijft/wordt die het zou moeten zijn. En perks zijn in Fallout gewoon tof. Of het zo past bij TES weet ik niet, maar ik heb wederom goede hoop :P.

De screens zien er trouwens tof uit, ik kan niet wachten tot hij uitkomt. Dan kan ik eindelijk weer een nieuwe pc kopen, bij de huidige heb ik ook speciaal wat langer gewacht voor Oblivion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit word eer een game voor mij. Speel nu maar Two worlds 2 die ook er mooi en leuk is, dx10 en de natuur ziet er zo vet uit niet normaal meer zo echt. Er is momenteel geen rpg die aan de gfx van Two worlds 2 kan tippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard had ik het allemaal graag nóg mooier gezien, maar het valt me vooralsnog niet heel erg tegen. Een aantal dingen klinken me als de zaken die Molyneux placht te beloven in de oren, uiteraard met het grote verschil dat Bethesda een geschiedenis van die zaken wél afleveren heeft in plaats van een halfzwak aftreksel ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:24
TheCoolGamer schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 00:20:
Gaaf
Jij bent de Dragonborn!
Gaver
• Combat is vernieuwd
Gaafst
En dit vind ik dan weer jammer... Het liefst had ik een spel gezien, welke qua gameplay zeer doet denken aan Oblivion. Maar wel geheel vernieuwt is in alle andere opzichten. Dus geen Perks, 1 trait (Sterrenbeeld) vind ik meer als voldoende :S .

Ik zeg er verder niks over, want ik weet nu al dat het spel steengoed gaat worden :P .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Third-person view has been improved
-A total of five cities will be available - and they'll be massive.
-No HUD option included.
-Conversations are no longer done in the zoomed perspective, and will instead unfold more naturally.
-Players can craft new weapons by visiting a weapons smithy.
-You can duel with NPCs in the middle of the street, ala the Wild West.
-The Enchanting skill makes a return, while mysticism is out.
-"Radiant Storytelling"/ Level Scaling 2.0 - The game tailors content to your capabilities and experience.
-Fast-Travel is making a comeback.
-You can now sprint.
-Dynamic Shadows confirmed
-Character models have been beefed up, with NPCs showing more emotion and improved distinction between races.
-Radiant AI is back.
-The game engine has been tweaked to accomodate effects such as trees and branches that sway independtly in the wind, while snow falls in a much more realistic manner.
-10 races confirmed
-Dungeons are more unique this time around
-Finishing moves included
-Children will be featured in the game (they were conspicuously abscent from Oblivion)
-Dialogue will commence when you approach a threat
-More to do in towns, such as cooking, mining, woodcutting/blacksmithing.
http://www.psu.com/The-El...s-surface--a010376-p0.php

Wel hip dat gasten je wapens kunnen komen terugbrengen als je die midden op straat dumpt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 23:41:
....uiteraard met het grote verschil dat Bethesda een geschiedenis van die zaken wél afleveren heeft in plaats van een halfzwak aftreksel ervan.
Oef. Zeg dat nu niet te hard. Bethesda heeft wel degelijk een geschiedenis van dingen die ze juist absoluut NIET afleveren. Dat was dan wel voornamelijk in het verleden met Daggerfall en Battlespire. Braaf een 3DFX optie beloven en dan vlak voor de release zeggen dat het niet door gaat. |:(

Ik moet echter toegeven dat sinds Hines en Howard de zaakjes strakker in handen hebben dan wel misschien de complexiteit van de games is afgenomen, men komt echter wel vaker de beloften na dan in het verleden.

Nu even terug on-topic. Hoewel het aantal skills dus is afgenomen heb ik er niet zo heel veel problemen mee. Mysticism gebruikte je toch nooit en het is logisch dat Mercantile en Speechcraft zijn samengevoegd. De skill-set vond ik in Oblivion wel goed werken dus ik heb hier dan ook geen problemen mee. Grafisch vind ik het er allemaal zeer sterk uit zien. Wel maak ik mij een klein beetje zorgen over de draw distance. Ik heb zo'n vermoeden dat die is verlaagd aangezien ik een hoop mist op de screens zie. Dit vind ik echter ook niet zo'n probleem. Je krijgt zo meer het Morrowind gevoel van mysterie en onbekendheid. Dat is toch wel wat je wil in een Elder Scrolls game. :)

Over het algemeen ben ik zeer enthousiast, een stuk enthousiaster dan enig andere game van de afgelopen jaren. Enigste dingen waar ik mij zorgen om maak is mod-support en de game engine. Volgens mij gebruikt men gewoon nog Gamebryo maar dan zeer zwaar gemodificeerd. Op zich is dit niet zo'n ramp aangezien die engine zeer geschikt is voor het maken van mods. Echter, we hebben nog helemaal niets gehoord van een nieuwe Construction Set. Zijn hier überhaupt plannen voor? Ik mag toch hopen van wel, dat maakte de PC versie toch de meest verkochte van alle versies. Ten slotte maak ik mij zorgen over de performance en code van de game engine. Bethesda en game engines zelf maken/aanpassen gaan niet goed samen als we het hebben over goed geprogrammeerde code en performance. Zie de Xngine van weleer. Revolutionaire grafische eigenschappen, performance van een drol.

Ik kijk uit naar meer informatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:23

itarix

404 soul not found

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 09:44:
[...]
-Children will be featured in the game (they were conspicuously abscent from Oblivion)
Dat maakt het op zich wel realistisch alleen hoop ik dat je ze dan wel kan vermoorden.
In Fallout vind ik dat zo nep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
alleen hoop ik dat je ze dan wel kan vermoorden.
Sick fuck, lol, ik hoop met je mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
vosss schreef op zondag 09 januari 2011 @ 14:01:
[...]

Sick fuck, lol, ik hoop met je mee :P
Waarom zou het erger zijn als het neerschieten van een volwassen man in FO3 :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
Reken er maar niet op dat je kinderen kan vermoorden in Bethesda Games. Ze altijd duidelijk geweest over dat standpunt. Het is overigens in het officiële forum een verboden onderwerp om over te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gelukkig is er altijd op dag 1 wel een mod wat het mogelijk maakt om kinderen om te leggen (mocht je dat willen). Ik ga ervanuit dat dat voor Skyrim niet anders zal zijn.
D4NG3R schreef op zondag 09 januari 2011 @ 14:10:
[...]

Waarom zou het erger zijn als het neerschieten van een volwassen man in FO3 :P?
Hmm.. Het verschil tussen iemand die onschuldig is en zich niet kan verdedigen en iemand die met een geweer loopt te zwaaien en zich wel kan verdedigen?
/serieuzig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
anandus schreef op zondag 09 januari 2011 @ 15:13:
Gelukkig is er altijd op dag 1 wel een mod wat het mogelijk maakt om kinderen om te leggen (mocht je dat willen). Ik ga ervanuit dat dat voor Skyrim niet anders zal zijn.

[...]
Hmm.. Het verschil tussen iemand die onschuldig is en zich niet kan verdedigen en iemand die met een geweer loopt te zwaaien en zich wel kan verdedigen?
/serieuzig
Dus een onschuldige, ongewapende man. Zoals je die vaak in FO3 tegenkomt, is minder erg als een ongewapende, onschuldig kind?

Ik spreek hier over een spel he :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
Het is een controversieel onderwerp, daarom hebben ze gekozen om niet te doen. Ondanks het aan de andere kant misschien wel een beetje hypocriet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat hypocriet zeg. Kijk, ik vind het een beetje aan de heavy kant om zoiets erin te stoppen zoals het vermoorden van kinderen. Maar andere 'controversiele' acties zijn ook niet toegestaan om over te schrijven. Bethesda heeft een aantal jaar geleden ook gewoon over zeer controversiele acties geschreven, lees dit maar eens. Beste in-game book ever, trouwens. En het is een beetje spicey. ;) Vooral wat er in Part IV staat zou tegenwoordig echt niet meer kunnen. _/-\o_

http://www.uesp.net/wiki/...arenziah_%28Daggerfall%29

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2011 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

TheCoolGamer schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:04:
Het is een controversieel onderwerp, daarom hebben ze gekozen om niet te doen. Ondanks het aan de andere kant misschien wel een beetje hypocriet is.
Kinderen kunnen vermoorden voegt niks functioneel toe aan het spel zelf terwijl het wel kan zorgen dat je erg slechte reclame krijgt en dat je spel in een aantal landen verboden kan worden, dat wil je als uitgever gewoon niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:23

itarix

404 soul not found

Het voegt realisme toe.
Bij Fallout heb ik al een paar keer meegemaakt dat een kind tot het einde der tijd wordt achtervolgt en opin wordt geschoten door de vijanden.

Als het niet dood kan, laat het er dan maar uit! (6)

Mods zijn meestal ook waardeloos omdat het spel er geen rekening mee houd dat het kan en dus ook geen goed "schade" model heeft.

Ook heb je het probleem dat sommige op een bepaald punt nodig zijn voor het verhaal en dan niet meer bestaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Tja, hoe realistisch wil je het hebben is de vraag dan. Persoonlijk zou ik het leuk vinden wanneer je in een stadje loopt, er spelende kinderen zijn. Dat is voor mij realistisch genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Flyby_Wire schreef op zondag 09 januari 2011 @ 17:44:
[...]

Tja, hoe realistisch wil je het hebben is de vraag dan. Persoonlijk zou ik het leuk vinden wanneer je in een stadje loopt, er spelende kinderen zijn. Dat is voor mij realistisch genoeg.
Ja, maar het moet niet zo achterlijk worden dat als je een kind raakt. Hij/Zij gaat rennen tot in de oneindigheid.. (Zoals dat nu in FO3/FO:NV gebeurt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukker
  • Laatst online: 12-07-2024
Over de engine waar het spel op draait...
Volgens mij is het gewoon nog de Gamebryo engine maar zwaar onderhanden genomen...
Lees maar in de scans.

Er staat;
"A redesigned engine reveals a breathtaking word of rugged beauty."

link; http://www.xboxworld.nl/images/content/72175.jpg

Dat woordje "redesigned" zeg het volgens mij all.
En kan je bijna met zekerheid zeggen dat het de gamebryo engine is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik zou het anders opvatten... Meer als: compleet opnieuw opgebouwd, ergo: een nieuwe engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukker
Ja dat zou natuurlijk ook kunnen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Maar er was een tijdje terug op twitter toch ook een bericht dat ie compleet nieuw zou zijn?

http://www.odxfc.net/index.php?topic=6536.0

@Anandus: congrats!

[ Voor 27% gewijzigd door Avalaxy op 09-01-2011 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Avalaxy schreef op zondag 09 januari 2011 @ 18:37:
Maar er was een tijdje terug op twitter toch ook een bericht dat ie compleet nieuw zou zijn?
Yup:
Seeing lots of speculation about #tesv game engine. It's brand new... and it's spectacular!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukker
Ja dat klopt.
Maar vind het wel gek waarom er dan redesigned word gezegt.
dacht zelf daarom ook aan een her ontworpen gamebryo ofzo...
En dat hun het dan bestempelen als een nieuwe engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
"Redesigned" klinkt mij ook in de oren dat ze aan een oude engine hebben zitten sleutelen. Nou ja, worst, als het er maar goed uit ziet :P

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Pukker schreef op zondag 09 januari 2011 @ 18:44:
Ja dat klopt.
Maar vind het wel gek waarom er dan redesigned word gezegt.
dacht zelf daarom ook aan een her ontworpen gamebryo ofzo...
En dat hun het dan bestempelen als een nieuwe engine.
Het wordt gezegd door 'xboxworld'. Ik geloof liever wat Bethesda zélf zegt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En het zou fijn zijn als antialiasing mogelijk is. Het is een trend tegenwoordig om spellen te maken waar dat niet kan (zonder moeilijk gedoe). Sowieso zou het fijn zijn als het scaleable en tweakable is :)
Maar we merken het vanzelf wel :)

Wat in ieder geval nu bekend is (van Twitter), is dat het eerste gameplayfilmpje openbaar wordt "in een maand met de letter 'r' erin". Niet dat we daar veel aan hebben, behalve dat het niet van de zomer is :P

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 09-01-2011 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Avalaxy schreef op zondag 09 januari 2011 @ 18:53:
[...]

Het wordt gezegd door 'xboxworld'. Ik geloof liever wat Bethesda zélf zegt ;)
Het wordt niet door die website gezegd, die hebben slechts scans online geplaatst van dat tijdschrift. ;)

offtopic:
Gefeliciteerd anandus! :)

[ Voor 7% gewijzigd door WickedWizard op 09-01-2011 18:58 ]

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
anandus schreef op zondag 09 januari 2011 @ 18:54:
Wat in ieder geval nu bekend is (van Twitter), is dat het eerste gameplayfilmpje openbaar wordt "in een maand met de letter 'r' erin". Niet dat we daar veel aan hebben, behalve dat het niet van de zomer is :P
Boerenkool en Elder Scrolls :Y)

[ Voor 25% gewijzigd door D4NG3R op 09-01-2011 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
Januari, Februari, Maart, April, Mei, Juni, Augustes, September.
Ergens binnen nu en 3,5 maanden dus, september is wel heel laat. Januari nog is onwaarschijnlijk, de 3 maanden erna zouden goed kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Echter, we hebben nog helemaal niets gehoord van een nieuwe Construction Set. Zijn hier überhaupt plannen voor? Ik mag toch hopen van wel, dat maakte de PC versie toch de meest verkochte van alle versies.
Ik kan me niet voorstellen dat er geen CS meer zou komen. De modbaarheid is nu juist de kracht achter Morrowind en Oblivion. Dat weglaten zou imho de stomste zet zijn die Bethesda kan doen, omdat een hoop PC spelers en modders hier juist op zitten te wachten.
Ergens binnen nu en 3,5 maanden dus, september is wel heel laat. Januari nog is onwaarschijnlijk, de 3 maanden erna zouden goed kunnen.
11-11-11 :)

[ Voor 14% gewijzigd door Aganim op 09-01-2011 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Ik hoop niet dat we zolang hoeven te wachten voor het eerste gameplayfilmpje. ;)

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Uch, ja.. Te snel gelezen, sorry. Maar in ieder geval kan je dan je eigen gameplayfilmpje maken. :P

[ Voor 46% gewijzigd door Aganim op 09-01-2011 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je rent minder snel achteruit dan vooruit. Dat maakt het vechten ook wel wat realistischer.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.