Baldur's Gate II

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 3.046 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, dan eigen IK mij de 900e post maar toe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Op zondag 14 oktober 2001 21:21 schreef TheJoker het volgende:
Nou ja, dan eigen IK mij de 900e post maar toe :P
Schooier.... ;) , zolang ik maar de 1000ste krijg :) (als die ooit komt) . *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ow, die komt er, daar zorg jij wel voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Ja ik weet het, dit word een beetje een nutteloze topic, komt omdat hier zowat elk gaatje van bg2 en tob is besproken :) , en er dus niets meer te vragen/praten valt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jah, DAT klopt, het is jammer dat we niet in dit topic verder mogen gaan over andere fantasy dingen, zoals boeken en films...

Misschien wat geleuter over Planescape:Torment???

Nahjah, het D&D topic is eigenlijk veel gaver... we zijn hier uitgemolken...

Maar misschien komt er nog een creatieve ziel die dit topicje een beetje weet op te fleuren... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 10:26
Aha, hoor ik daar mijn naam?

off topic mode ON
Ja Joost, zelfs hier ben je nu niet meer veilig. Al dat gelul over elfjes enzo.. jezus man.. en dan nog homo ook he.. shit.. ga nou maar sweeps oefenen, dan doe je nog wat nuttigs ;)
off topic mode OFF

Eeeh... laterz!

" Play the violent strings of my symphony "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 16:50 schreef Symphony-X het volgende:
Aha, hoor ik daar mijn naam?

off topic mode ON
Ja Joost, zelfs hier ben je nu niet meer veilig. Al dat gelul over elfjes enzo.. jezus man.. en dan nog homo ook he.. shit.. ga nou maar sweeps oefenen, dan doe je nog wat nuttigs ;)
off topic mode OFF

Eeeh... laterz!
OPMERKING: Ik ken deze lul, en ik zal em de volgende keer dat ik em zie es flink voor zijn kloten trappen... >:)

Hey Bas, alles goed. Nix gelul, probeer nou maar die vocals es goed in te zingen, want dat wil niet echt lukken he?? Enneh, sweeps, die HOEF ik niet meer te oefenen, dat is een techniek die ik al ruimschoots beheers. En volgens mij zitten er meer verwijfde kanten in jouw karakter dan in die van mij, sukkel :P
Wel errug grappig hoor! :)

Haha, LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:29

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Mensen, doe nou iig net alsof je het over BG II hebt ipv hier een chatbox van te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 18:27 schreef IceStorm het volgende:
Mensen, doe nou iig net alsof je het over BG II hebt ipv hier een chatbox van te maken :)
Sorry man :)

(Ice, Ice baby!!) - Vanilla Ice -

Oh jah, BGII... ja, goeie game... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoezo ik verveel me dus ik lul het topic naar de 1000ste post toe? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ff iets nuttigs: moet een newb in rpg als ik aan bg2 beginnen of moet ik iets simpelers gaan spelen? en als ik er al aan moet beginnen....wa moek doen? (/me is vreselijk newb in rpg...hep alleen nog maar diablo2 gedaan en das heel anders dan bg van wa ik hep gehoord)

btw...weer een xtra post erbij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
ff kijken... Ik denk dat bg2 welk moeilijk zal zijn in het begin, al heb je bg1 nooit gespeeld. Je bent dan niet echt vertrouwd met de chars, interface, en de spells, maar als je het bg2 boekje een keer goed doorleest moet het wel lukken denk ik :) . Ook het verhaal ken je dan nog niet, maar da boeit niet echt, misschien wil joker het wel een keer voor je uitleggen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En om met de interface een beetje bekent te raken kun je altijd nog de tutorial ff spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 oktober 2001 22:32 schreef Holy_Paladin het volgende:
ff kijken... Ik denk dat bg2 welk moeilijk zal zijn in het begin, al heb je bg1 nooit gespeeld. Je bent dan niet echt vertrouwd met de chars, interface, en de spells, maar als je het bg2 boekje een keer goed doorleest moet het wel lukken denk ik :) . Ook het verhaal ken je dan nog niet, maar da boeit niet echt, misschien wil joker het wel een keer voor je uitleggen ;) .
En waarom zou IK dat doen?????? ;)

Neeh tuurlijk joh.

Ok, je leest het boekje door, maar niet de spellz, want da's tijdsverlies dat je je niet kan permiteren (waarom weet ik ook niet, maar het kost gewoon veel tijd om die nutteloze dingen te kiezen)

Bij het character generaten moet je geen spellcaster kiezen, want da's in het begin niet slim als onervaren in de BG wereld...
Lees alles goed door van je abilities en races en classes en kies iets dat je leuk lijkt. Maar neem bijvoorbeeld geen halfling fighter, want die kan niet zo sterk worden als bijvoorbeeld een human (maar dat kan je in het spel lezen tijdens het maken van je char)

Speel ook de tutorial, want daar wordt op een makkelijke manier uitgelegd hoe alles in elkaar zit (bij BGII). In BGI zit de tutorial in het spel zelf.

Jah, wat kan ik nog meer zeggen?? Oh ja, als je vragen hebt, stellen die hap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07-2022

GaiusBertus

aka Gajes

En verder is BG2 makkelijker dan 1 aangezien je hoger level bent en niet zo idioot snel doodgaat. Oh jah, en humans roelen natuurlijk gewoon. Altijd human spelen! Niet zo'n bloody pointy-ear of zo'n kleine baardmans ;)

Yeah well, that's just, ya know, like, your opinion, man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hep gehoord dak iig geen bard moet zijn die schijnt ongelooflijk te sucken....maar ik denk dak der dus wel aan ga beginnen thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow gajus bedoel je nou een elf en een dwerg of zie ik da nou verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 18:01 schreef Kramy het volgende:
ow gajus bedoel je nou een elf en een dwerg of zie ik da nou verkeerd?
dat zijn standaart insults :)

pointy ear/ tree huging freak == elf
shorty/ grumphy/ little one == alles wat kleiner dan je is :) (en stumpy speciaal voor dwergen)

en natuurlijk de meest ge(mis)bruikte term

goh hoe laat is het?
half-elf
waar waar ik schiet eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol :-) maareh is BG2 ook gaaf online? of als je ut (na de vele nodige uren) hept uitgespeeld is het dan voorbij? is er dan geen fun meer te behalen ofwel online ofwel nog een keer alles doen met andere char?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Op dinsdag 16 oktober 2001 18:34 schreef Kramy het volgende:
lol :-) maareh is BG2 ook gaaf online? of als je ut (na de vele nodige uren) hept uitgespeeld is het dan voorbij? is er dan geen fun meer te behalen ofwel online ofwel nog een keer alles doen met andere char?
Ahumm... uitspelen, ik denk dat tegen de tijd dat jij bg2 hebt uitgespeeld, blij bent dat je weer eens een ander spel kunt beginnen :) . Maar als je er dan nog niet genoeg van hebt, mag je aan ToB (uitbreiding bg2) beginnen, en als je deze 2 een beetje uitgebreid speelt, mag je wel op zo'n 350 uur rekenen :P . Ik heb bg2 online gespeeld en ik vond er geen fuck aan. En opnieuw beginnen, das alleen voor de echte diehards, je kent alle spells al, alle spec abilities, het hele verhaal, het enigste wat dan nog zou boeien is je nieuwe char, maar hier vond ik het spel toch iets te groot voor :) !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 18:34 schreef Kramy het volgende:
men speelt bg][ uit (en ToB)
dan begint men de meest slechte class en begint nog een keer
en neemt maar de helft van alle mogelijke party members
daarna speelt men het nog eens en speelt het solo >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dan is men een half jaar verder zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

En natuurlijk ook op het moeilijkst spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en isser ook nog iets te doen voor de niet verlsaafde als die ut uitgespeeld hit? :-) ...of raak je vanzelf verslaafd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 15:06 schreef Kramy het volgende:
en isser ook nog iets te doen voor de niet verlsaafde als die ut uitgespeeld hit? :-) ...of raak je vanzelf verslaafd?
Je zegt het zelf al, wanneer je BGII speelt wordt je vanzelf verslaafd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah das mooi :-) tgaat veelste goed tegenwoordig op school dus een nieuwe computer verslaving ken ik wel gebruiken :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Op donderdag 18 oktober 2001 13:55 schreef Kramy het volgende:
ah das mooi :-) tgaat veelste goed tegenwoordig op school dus een nieuwe computer verslaving ken ik wel gebruiken :-D
Hehe ja, echte verslavingen zijn vet :) (van pc games dan ;) ). Counter-strike in het begin, bg2 en tob, dungeon keeper, Fallout en diablo2 was/ben ik verslaafd aan. Ik vond die dromen die je van irenicus kreeg, wel zo vet, dat elke keer als je ze te zien kreeg, ik een oude save ging loaden om ze nog een keer te zien. Groot was dan ook mijn telleurstelling, toen irenicus je in een keer niet meer nodig had, dat vond ik wel minder. Ik vind de ad&d wereld ook gewoon super, mooie verhalen, goeie actie enz enz. Jammer dat ik niemand in de buurt ken die het bordspel speelt :( . Maar achja... zit toch te wachten op neverwinter nigths.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nog maar verslaaf geweest aan 1 game...maar da was dan ook wel heeeeeeeeeeeeeel verslaafd.....daardoor ben ik nog bijna blijven zitten...en ik ben in top 10 van de wereld geweest..ook met clans: TIBERIAN SUN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Maar nu zijn er teveel cheaters :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand The Darkest Day al geprobeerd? Dat is een onofficiele uitbreiding op BG2. Hier is de link: http://www.teambg.net/tdd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neej, ik ga eerst maar eens gewoon BG2 proberen :-) Ben beetje in boekje aan het lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 09:59 schreef Mage het volgende:
heeft iemand The Darkest Day al geprobeerd? Dat is een onofficiele uitbreiding op BG2. Hier is de link: http://www.teambg.net/tdd/
Ah, is dat stinkerige ding eindelijk uit ja? Ik zat er al zo lang op te wachten dat ik het al weer vergeten was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Ik denk dat ik blijf wachten met Darkest Day todat ze die Throne of Bhaal patch maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is de langste topic in de tweak geschiedenis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van het WTC - Amerika, meer dan 5000 posts toen ik voor het laatst keek... (en dat is alweer een tijdje geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow dan moeten we nog wel ff doorgaan met di topic :-)...btw weet iemand waar en hoe duur ik BG2 orgineel kan kopen? Want ut is toch geen 100 gulden meer wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Het aren er al 7300 toen ik voor het laatst keek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Op zondag 21 oktober 2001 13:17 schreef Kramy het volgende:
:-)...btw weet iemand waar en hoe duur ik BG2 orgineel kan kopen? Want ut is toch geen 100 gulden meer wel?
Check www.cd-express.nl eens, hier zal hij al redelijk goedkoop zijn, en je hebt hem binnen 2 dagen (of minder :) ) binnen. En als je kan, koop dan de collectors edition, daar zitten wat extra's zoals extra wapens en handelaren bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na bijna 5 jaar een uitgebreid aanbod te hebben gehad tegen zeer aantrekkelijke prijzen is het zover dat de CD-Express zal worden beëindigd.

Per 1 oktober 2001 zullen de activiteiten van de CD-Express worden beëindigd.

hmmz.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Op zondag 21 oktober 2001 19:07 schreef Kramy het volgende:
Na bijna 5 jaar een uitgebreid aanbod te hebben gehad tegen zeer aantrekkelijke prijzen is het zover dat de CD-Express zal worden beëindigd.

hmmz.......
Hehe... ok, lang niet meer gekeken dus :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol :-) Nog meer goeie sites ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-07 21:03
Op dinsdag 09 oktober 2001 17:28 schreef Zoefjoef het volgende:

[..]

Zijn er wel: Silmarillion, maar kvond et persoonlijk nogal taaie kost...Geef mij maar Hobbit en LOTR zelf...heb LOTR al 5 keer gelezen, zowel engels als NL, maar NL versie is niet echt aan te raden...Strider --> Stapper |:(
Ach ja, daarom kreeg Max Schuchart voor deze vertaling de Nijhoff-prijs voor beste vertaling.

Maarreh, ik heb ze allebei al heel erg vaak gelezen(samen toch wel tussen de 10 en 25 keer), en ik vind ook dat de Engelse versie net iets beter is, maar alleen omdat het wat oorspronkelijker is.

Je kunt hier kijken voor een hele discussie hierover.

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 19:07 schreef Kramy het volgende:

hmmz.......
Je kunt nog wel gewoon bij dynabyte terecht.. is uiteindelijk hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neej da kan nie...van wa ik ervan begrepen hep...die dynabyte of zoiets die handelt alleen de nog neit bezorgde bestellingen af...dus als je iets 30 sept. hept bestelt dan krijg je da nog wel bezorg, via dynabyte of zoiets...toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Op zondag 21 oktober 2001 22:35 schreef Taradino het volgende:

[..]

Ach ja, daarom kreeg Max Schuchart voor deze vertaling de Nijhoff-prijs voor beste vertaling.

Maarreh, ik heb ze allebei al heel erg vaak gelezen(samen toch wel tussen de 10 en 25 keer), en ik vind ook dat de Engelse versie net iets beter is, maar alleen omdat het wat oorspronkelijker is.

Je kunt hier kijken voor een hele discussie hierover.
Ik kan me voorstellen, dat als je lotr eerst 2 keer in het nederlands leest :) , dat je dan het hele verhaal zowat al vanbuiten kent, en dat het engels dan ook veel boeiender is met de algemene namen enzo. Ik weet nog goed toen ik het voor de eerste keer las : ik zat rustig te lezen, oh leuk, gevechtje met gandalf tegen die balrog, hmm... regel verder ..... WAT THE HELL, gaat Gandalf in een keer de pijp uit, holy shit dacht ik, zowat belangrijkste personage van het boek, en die gaat dan ff dood :'( , maar gelukkig kwam hij in boek 2 weer terug *D .

PS: de film van lotr komt 19 dec in de bios in amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes
Op maandag 22 oktober 2001 20:09 schreef Holy_Paladin het volgende:

PS: de film van lotr komt 19 dec in de bios in amerika.
En op 20 december in Nederland. :) :) :)
Ik hoop dat ik dan kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 19:50 schreef Kramy het volgende:
Neej da kan nie...van wa ik ervan begrepen hep...die dynabyte of zoiets die handelt alleen de nog neit bezorgde bestellingen af...dus als je iets 30 sept. hept bestelt dan krijg je da nog wel bezorg, via dynabyte of zoiets...toch?
Nou als ik het goed begrepen heb was cd-express van dynabyte. Maar dynabyte heeft ook gewoon een online shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 oktober 2001 20:26 schreef Taradino het volgende:

[..]

Hmmz, ik denk niet dat de kans groot is dat je al naar de premiere kan... half nederland gaat volgens mij naar die film... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga gewoon wat later met een vriend van me :+
hij is ook ontzettende LotR fan :)
En alsie echt goed is download ik hem naderhand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes
Op dinsdag 23 oktober 2001 21:00 schreef TheJoker het volgende:

[..]

Hmmz, ik denk niet dat de kans groot is dat je al naar de premiere kan... half nederland gaat volgens mij naar die film... :)
Heeeeel vroeg reserveren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Film gaat heersen maar kan niet met het boek cocurreren. Fantasy zit tussen je oren, als het verfilmd wordt is het geen fantasy meer omdat eht hier ergens op aarde is opgenomen. Toch wordt de film wel strak, maar ik blijf mijn eigen beelden bij het boek houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 oktober 2001 10:47 schreef Marnix da Headbanger het volgende:
Film gaat heersen maar kan niet met het boek cocurreren. Fantasy zit tussen je oren, als het verfilmd wordt is het geen fantasy meer omdat eht hier ergens op aarde is opgenomen. Toch wordt de film wel strak, maar ik blijf mijn eigen beelden bij het boek houden.
Jah, vaak vallen dit soort dingen tegen, gewoonweg omdat je je het niet zo voorstelde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Toen ik het boek las heb ik er me nooit bij voorgesteld hoe alles eruit zou zien. Nou is het maar een wereld, beschreven op papier, dadelijk kun je er iets bijvoorstellen en kun je het verhaal ook beter voor je nemen. Mij lijkt dit wel cool, alleen ik hoop wel dat ze de magie een beetje mooi maken, het enigste wat ik mij van magie kan voorstellen, is die van BG .

from http://www.lordoftherings.nl/informatie.php
Veel fans maken zich druk over de invloed van de films op hun interpretatie van de wereld van Tolkien. Ze maken zich zorgen dat ze, als ze de film gezien hebben, vast zullen blijven zitten aan Jackson's visie op Midden-Aarde; dat ze bijvoorbeeld Frodo voortaan altijd zullen zien als Elijah Wood, Hobbiton zoals de set in Nieuw-Zeeland en Arwen als warrior princess. Ik ben daar zelf niet zo bang voor, want ik heb er alle vertrouwen in dat het Midden-Aarde van de films mooier wordt dan mijn eigen Midden-Aarde. De foto's zijn erg veelbelovend, en het ziet ernaar uit dat de verfilming een even groot meesterwerk zal worden als zijn voorloper op papier, dat al vijftig jaar ongeëvenaard is.
dat is wel waar, dat iedereen dadelijk hetzelfde beeld heeft van frodo enzo, maar dat lijkt me juist vet :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Guyzz, zien jullie wel dat we al hard op weg zijn naar de 1000e post?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 22 oktober 2001 20:26 schreef Taradino het volgende:

[..]

Sorry maaarrrre ik ZORG dat ik dan kan.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja als je die 1000ste post maar aan mij geeft :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 25 oktober 2001 20:53 schreef Kramy het volgende:
Tenzij ik er als eerste bij ben >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes
Op donderdag 25 oktober 2001 20:36 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Sorry maaarrrre ik ZORG dat ik dan kan.
:+
Ik zou wel willen, maar ja, je weet maar nooit wat je dan moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 oktober 2001 20:53 schreef Kramy het volgende:
Wie heeft dit topic opgericht??? Wie heeft em met de hand grootgebracht, van hem gehouden, voor hem gezorgd??? Precies... ik dus. Het is dan ook mijn recht EN mijn plicht om de 1000ste post neer te planten...
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 26 oktober 2001 14:43 schreef Taradino het volgende:

[..]

Ik zou wel willen, maar ja, je weet maar nooit wat je dan moet doen.
Kwestie van prioriteiten.

Films waar ik dit jaar heel veel voor verzet:

1. Lord of the Rings;
2. Star Wars 2;
3. RingWereld (19 dec).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Op vrijdag 26 oktober 2001 20:28 schreef ItSnows het volgende:

[..]

3. RingWereld (19 dec).
Ring wereld, Wat the hell is dat voor film :? ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 27 oktober 2001 00:23 schreef Holy_Paladin het volgende:

[..]

Ring wereld, Wat the hell is dat voor film :? ???
Analfabeet ;)

grrrrrrrrrrrrrrr 2003 pas :(

http://movies.go.com/movies/R/ringworld_2001/index.html

Website+Log en Forum van Larry Niven (schrijver):

http://www.larryniven.org/frameset.htm

Er is zelfs een poll over wie RingWereld gemaakt heeft :)

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Sunday 28 October 2001 10:18 schreef ItSnows het volgende:
BG2 achtergronden:

http://www.gamewallpapers.com/wallpapers.phtml?rel_product=18
die met bpdhi is gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Wat ik me laatst afvroeg, hoe zouden jullie WILLEN dat BG-like RPG's verder gaan? Ik bedoel, in wat voor vorm bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze moeten gewoon verder gaan zoals BG:TOB maar dan met meer tussenfilmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

[off-topic]
Op zaterdag 27 oktober 2001 00:31 schreef ItSnows het volgende:
Er is zelfs een poll over wie RingWereld gemaakt heeft :)
Waarom zou daar een poll over zijn... het waren toch gewoon de Pak?

[/off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platel
  • Laatst online: 13-08-2024

Platel

Trogdor the Burninator!

BG2 spelers help me! [topic=306295/1/50]

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Ok, om dit topic maar ff omhoog te krikken, wat vinden de BG spelers van Pool of Radiance: ruins of myth drannor?? Persoonlijk vind ik het zeer mooi gemaakt, graphics zijn goed, roleplaying is mooi uitgedacht, figuren worden enorm mooi weergegeven, en knappe menu's maar... :) camerastandpunt is iets te laag denk ik, je hebt hierdoor best weinig overzicht, en de teksten en/of conversaties zijn saai weergegeven, waardoor het minder interresant word om deze te lezen. Jullie mening PlZ ??

PS: ik las in de pcGameplay dat bioware een rpg spel gaat maken, gebaseerd op het star wars universium, samen met lucas art. Persoonlijk vind ik dit een saaie wereld, en dan een rpg ervan :? :? ?? Maarja... bioware is ook een topontwikkelaar, dus we wachten het maar af zeker :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PS: ik las in de pcGameplay dat bioware een rpg spel gaat maken, gebaseerd op het star wars universium, samen met lucas art. Persoonlijk vind ik dit een saaie wereld, en dan een rpg ervan :? :? ?? Maarja... bioware is ook een topontwikkelaar, dus we wachten het maar af zeker :) .
Ik vind het Star Wars Universum alles behalve saai. Het heeft werkelijk alles wat de wereld van BGII ook heeft, alleen in een andere zin. Denk eens in:

BGII heeft verschillende organisaties (Shadow Thieves, Harpers, enz) SW heeft dit ook (Empire, Rebels, enz)
BG II heeft wapens in alle soorten en maten, SW heeft dit ook :) en zo kan ik wel even doorgaan :P

Ik denk dat ieder element die jullie kunnen noemen uit BGII, ik op een of andere manier ook in SW terug kan vinden *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 17:35 schreef Celtic het volgende:

[..]
Ik denk dat ieder element die jullie kunnen noemen uit BGII, ik op een of andere manier ook in SW terug kan vinden *D
andere planes?
en nu niet beginnen met wormholes, want dat is nog steeds in dezelfde wereld B-) (of is dat alleen star trek? (ja, ik ben eerder een Star Trek fan dan SW, maar ik vind SW ook geweldig hoor :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 17:43 schreef Caspian het volgende:

[..]

andere planes?
en nu niet beginnen met wormholes, want dat is nog steeds in dezelfde wereld B-) (of is dat alleen star trek? (ja, ik ben eerder een Star Trek fan dan SW, maar ik vind SW ook geweldig hoor :))
Nou wanneer een Jedi 'dood' gaat wordt hij opgenomen door the force. Kijk maar aan het einde van Return of the Jedi, dan zie je de 3 Jedi staan. Dan bevinden ze zich wel degelijk in een andere plane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

"Verder" als BG II lijkt me fout :P Dan krijg je gods enzo, das gewoon niet leuk.

Persoonlijk lijkt een TOTAAL non-lineaire RPG echt geweldig maar ja.. wie ben ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die bestaan hoor ice
heb er nog ergenst 1 liggen op een cd'tje ergenst
battlehamer ofzo heten het.
kun je vrolijk kasteeltjes in nemen en met een groepje eleete warriors rond lopen (ok je kunt ook met een heel leger rond gaan lopen maar ik vond 20 black dragons wel genoeg >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van mij zouden ze echt wel verder mogen gaan >:)
dat je als een demi-god over de wereld kan lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 03 november 2001 11:32 schreef IceStorm het volgende:

Persoonlijk lijkt een TOTAAL non-lineaire RPG echt geweldig maar ja.. wie ben ik.
Onze fijne moderator :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

totaal non-linear???

da kan toch niet?
de verhaallijn wel maar de charachter moet toch groeien?
en daar is een linear verband voor nodig

of ben ik nou zo blond??:?

kan zijn dat ik blind ben en in dat geval sorry als ik wat bot doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 10:56

FCA

Nou, als het zo verder gaat als iets als NeverWinterNights, wat in principe totaal non-lineair is, ben ik tevreden :)

Totaal non-lineair kan wel, als je de wereld door spelers laat veranderen, of als je een hele geavanceerde AI schrijft ;)

Verandert z'n sig te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Nou ja, totaal non-linear kan natuurlijk nooit maar het lijkt me geweldig om AD&D op de pc te spelen zeg maar ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm das idd wel heel erg stoer :)
mischien een ideetje voor nieuwe game.... lol:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik ben weer terug met vragen:

wat is 'lore'?
wie hebben jullie in je party zitten?
en hoe kan ik het best die irri liches verslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. lore: traditonele (anekdotische) kennis betreffende een onderwerp (animale lore: specifiek mbt dieren) :)
2. niemand meer :)
3. Gejat van het web:

Liches.

This is a simple strategy that I find works awesome against all liches and vampires.

1) Buy Vhailors Helm from the bonus merchant in the Ribalds store and equip it to your tank. If you do not have enough money go to the shadow thieves guild bottom floor and you can sell an expensive item and steal it back and sell it again as many times as you like.

2) Kill the lich in the Crooked Crane (the inn in the city gates) to get Daystar. Do do this have a thief run hasted and invisible up to the crate behind him, lockpick the trunk and take the sword. Then identify it and give it to a tank. Go to items and cast sunray (with any luck this will kill the Lich, if not go up to it and hack it to pieces with Daystar.)

Now you have the required eq for this strategy now it is simple you just:

1) Cast simulacrum with Vhailor's Helm before you face the lich

2) Have your tank and his double both cast sunray ASAP with any luck you will do 1064 damage twice but if not depending on how much hp the lich/vamp has it will already be killed. If it has alot of hp just try again and do massive damage with the sunray and hope he doesn't save vs spell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 01 december 2001 18:57 schreef ItSnows het volgende:
1. lore: traditonele (anekdotische) kennis betreffende een onderwerp (animale lore: specifiek mbt dieren) :)
Jaja... en nu effe in nl.. want telkens als ik lvl up krijg krijg ik 1 lore erbij... wat hebbik daaraan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Op zaterdag 01 december 2001 19:01 schreef ReV3rEnD het volgende:
Jaja... en nu effe in nl.. want telkens als ik lvl up krijg krijg ik 1 lore erbij... wat hebbik daaraan :?
Elk item heeft een bepaalde lore score. Stel jij hebt een cloak gevonden en die heeft bijv een score van 24 lore. Als jou char er naar kijkt en hij heeft een lore van 24 of hoger 'weet' hij alles van het item. Anders niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NOG een paar vragen :9 :

1. Als ik Yoshimo later heb gedual classed in een fighter heeft hij zijn orginele bounty hunter skillz niet meer (detect traps, lock pick etc) dat is dus de inactive class... hoe kan ik het weer terugzetten naar zijn orginele thief setting?

2. met mijn Soundblaster live value en mijn 4 point campbridge surround sound krijg ik telkens als ik in een dungeon kom met echo ontiegelijk had geruis... de enige kuur lijkt me het hele geluid uit te zettuh... ik heb al de newe driver updates voor winxp maar dat schijnt niet te helpen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en waar kun je dit spel kopen :+
en als je dit ergens anders gelezen heb dat klopt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 19:53 schreef Koeschaap het volgende:
en waar kun je dit spel kopen :+
en als je dit ergens anders gelezen heb dat klopt >:)
Lees het topic eens helemaal ;) :)
Scrol eens hiernaartoe:
Door Holy_Paladin - zondag 21 oktober 2001 17:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 19:55 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Lees het topic eens helemaal ;) :)
Scrol eens hiernaartoe:
Door Holy_Paladin - zondag 21 oktober 2001 17:48
lees die posts daaronder eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 19:51 schreef ReV3rEnD het volgende:
NOG een paar vragen :9 :

1. Als ik Yoshimo later heb gedual classed in een fighter heeft hij zijn orginele bounty hunter skillz niet meer (detect traps, lock pick etc) dat is dus de inactive class... hoe kan ik het weer terugzetten naar zijn orginele thief setting?

2. met mijn Soundblaster live value en mijn 4 point campbridge surround sound krijg ik telkens als ik in een dungeon kom met echo ontiegelijk had geruis... de enige kuur lijkt me het hele geluid uit te zettuh... ik heb al de newe driver updates voor winxp maar dat schijnt niet te helpen :?
EN OM DEZE VRAGEN HAALDE IK HET TOPIC OP...... SCHOP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 00:21

Boekster

Naimoholic

Ik weet alleen het antwoord op je eerste vraag:

Heel simpel, een reload voordat hij werd gedualclassed. Je kan iemand niet meer terug halen nadat je hem hebt gedualclassed. Of je moet het geduld hebben tot hij zijn levels weer heeft rechtgetrokken.

Welk level ben je nu btw?

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yoshimo was d8 ik bounty hunter lvl 14 en fighter lvl 9 nu.... leg dat "geduld" nog eens uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 16:35 schreef ReV3rEnD het volgende:
Yoshimo was d8 ik bounty hunter lvl 14 en fighter lvl 9 nu.... leg dat "geduld" nog eens uit :)
Het lvl van de nieuwe class dient hoger te zijn dan de oude class. Dan krijg je de skills van de oude class terug :)

(zo was het geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 16:37 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Het lvl van de nieuwe class dient hoger te zijn dan de oude class. Dan krijg je de skills van de oude class terug :)

(zo was het geloof ik).
Kan iemand dit bevestigen ? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 19:46 schreef ReV3rEnD het volgende:

[..]

Kan iemand dit bevestigen ? :Y)
Yep :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Laatst online: 18-08 00:21

Boekster

Naimoholic

Zo is het inderdaad. Zijn nieuwe class moet één level hoger zijn dan zijn oude class.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O+
Wat aardig van jullie

:P

Kent iedereen de geintjes met het stelen en verkopen op de Mart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
  • Laatst online: 25-09-2023
Ik speel sinds kort BG II. Als ik bij de statistieken van m'n personage kijkt staat er dat ik 5 hitpoint/level moet krijgen. Als ik echter een level omhoog gaat staat er bij de information dat ik maar 3 hitpoints erbij krijg. Weet een van jullie hoe dat zit?

(me is een half-orc figter (lvl 11): 19 str, 18 dex, 19 const laagste charisma en laagste wisdom en de rest in intel. Draag ring dat me 18 charisma geeft). Hp ging van 10 naar 11 van 143 naar 146.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 21:30 schreef Infinitive het volgende:
Ik speel sinds kort BG II. Als ik bij de statistieken van m'n personage kijkt staat er dat ik 5 hitpoint/level moet krijgen. Als ik echter een level omhoog gaat staat er bij de information dat ik maar 3 hitpoints erbij krijg. Weet een van jullie hoe dat zit?

(me is een half-orc figter (lvl 11): 19 str, 18 dex, 19 const laagste charisma en laagste wisdom en de rest in intel. Draag ring dat me 18 charisma geeft). Hp ging van 10 naar 11 van 143 naar 146.
Weet niet hoe dat zit, maar bij mij was dat ook altijd zo en ik was ook een half-orc fighter, waarmee ik BG II en Throne of Bhaal inmiddels uitgespeeld heb >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn probleem is dat ik halverwege het spel altijd net een andere character wil ofzo :P is niet zo handug maja...
kheb nu een fighter/mage en dat fin ik toch wel de fijnste denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 10:56

FCA

Hehe...
Eindelijk BG2 uitgespeeld. Nu maar eens ToB voor m''n verjaardag vragen...

Alleen, dat duurt nog 2 weken.
hmmmm....
Misschien maar eens gaan spelen met een raiding party met 6 chaotic neutral gnomes (5 starten, en dan Jan erbij halen). Zeker als ik dan in ToB aankom, dat lijkt me een leuke chaos worden :)

Of misschien in m'n eentje, als thief...
Of shoppen voor BG1 + TotSC en dan doorgaan met 1 character in BG2 SoA en dan ToB...

Of misschien maar eens gaan studeren. Die spellen vreten wel erg veel studietijd :/

Verandert z'n sig te weinig.

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste