Baldur's Gate II

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 3.041 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag even weten wat iedereen van Baldur's Gate II en Planescape Torment vindt.. 8-)
Het zijn namelijk de enige gamezz, samen met outcast, die mij wisten te boeien...

thankx mede-spielerzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan wel wat zeggen over Baldur's Gate I
- moeilijk -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

Ik vind baldur's gate 2 eigenlijk beter dan 1. Om te beginnen begin je met hogere level ventjes, je kan dus al wat meer dan alleen wat suffe magic missiles en slaan met je short sword.
Daarnaast lijkt het verhaal wat boeiender, in 1 was het erg veel hakken en zoeken buiten de eigenlijke verhaallijn om, in 2 ben je echt wat specifieker bezig, en dat gedoe met die shadow thieves en die muts in het kerkhof is ook lachuh.
Ik ben nog niet echt ver, maar bg2 grijpt me echt meer dan bg1. Planescape torment vond ik niet zo geweldig, te vaag.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07-2022

GaiusBertus

aka Gajes

Ik heb ze allebei (uit)gespeeld, Torment 2 keer en BG2 anderhalf keer (moet de tweede keer nog eens afmaken maar een bard vind ik toch niet zo boeiend dus misschien moet ik overnieuw beginnen maar ik vind die eerste dungeon te vermoeiend :))

Ik vond Torment beter dan BG2, om n reden: verhaal. Goed, de gameplay van Badlur's Gate mag dan beter zijn maar het verhaal is behoorlijk standaard, en alhoewel de NPC's interessant en goed uitgewerkt waren wist geen n me zo emotioneel te grijpen als die van Torment. Het was zelfs zo erg dat ik medelijden met de characters (behalve Vhailor en Ignus) hun Torment kreeg.

Nadat ik Torment voor het eerst had uitgespeeld lag ik nog 2 uur wakker van het spel. Het einde was echt zo mooi, het gaf me gewoon rillingen. Een slecht einde mag ik af en toe wel in games/boeken/films. En zelfs de tweede keer was ik nog onder de indruk.

En wat ik ook leuker van Torment vond was de setting (in real life AD&D speel ik ook graag Planescape. Fiends zijn tof ;)).

Yeah well, that's just, ya know, like, your opinion, man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:29

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik ben dinsdag weer begonnen met Baldur's Gate II (geen internet dan krijg je dat :)) en ik ga het toch zeggen ook al is het laat... KICK ASS spel :).. Ben nog niet ver (net met 1 grotere quest begonnen om wat geld in te zamelen) maar zeker van plan om hem GOED door te nemen. Nadeel is dat er VEEL meer quests zijn dan in BG I en ik wil er 90% afhandelen dus das pittig onthouden wie wat moet hebben etc.

Torment vondt ik ook geweldig.. Enig probleem is dat ik hem nooit uitgespeeld heb omdat mijn pc het niet meer trok op het einde..

Dus vandaar een oproepje.. Heeft er iemand een save-game van Torment liggen die met een beetje goeie party rond de pillar of skulls is (heette ie zo?).. Dat is al vrij op het einde maar nog niet helemaal.
Als er iemand is die hem mij zou willen geven .. errug graag..
En anders begin ik na BG II wel opnieuw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb BG I en BG II allebij maar nog nooit uitgespeelt..:( BG I heeft mij zeker wel lang bezig gehouden.

Outcast heb ik ook gespeelt....WOW...wat was dat een vet spel. Echt heeeel sfeervol. Mooi verhaal, schitterende werelden. En die engine was ook mede verantwoordelijk voor de sfeer in de game....:)
Heb hem helemaal uit gespeelt met >90% van de dingen die je kon doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allebei een tegek vet spel.
BG1 uitgespeeld en BG2 ook.
Planescape nog aan beginnen maar wel al wat van gezien bij een kennis.
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:33

Bezulba

Formerly known as Eendje

ik heb bg1 en 2 uitgespeeld(dttt?:) en ik von ze zwaar kont schoppen.. alleen bg1 von ik het vervelend om aan het einde nog die hele stad door te moeten werd beetje irri..in bg2 is het beter gedaan daar mag je aan het begin dat doen :) kheb ook planescape alleen ik vin het nixs.. not my kinda atmosphere..alhoewel het doodshoofd superhumor had :)

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:47
Persoonlijk vind ik Diablo 2 wat beter dan BG2/Planescape Torment, omdat je in D2 meer kan raggen.
BG2 is wel GROOT, en een stuk mooier dan BG1

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Op Wednesday 14 March 2001 21:52 schreef IceStorm het volgende:
Heeft er iemand een save-game van Torment liggen die met een beetje goeie party rond de pillar of skulls is (heette ie zo?).. Dat is al vrij op het einde maar nog niet helemaal.
Als er iemand is die hem mij zou willen geven .. errug graag..
Ik heb nog een paar saved games, eentje vlak voor ik het laatste deel inging, the Fortress of Regrets, eentje voor ik met die angel ging vechten (Trias, met de stem van John DeLancie, Q uit Star Trek :)) en ik heb er ook nog eentje in het begin van het Modron Maze. Dus als je ze wil hebben wil ik wel eens wat mailen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik heb nog een verse save van een 21e level mage die weer terug in Sigil is.. mail me als je hem wilt. Had ik al gezegd dat dit een mage was met 25 Constitution, die dus 2 hit points per seconde regenerate :)

Torment was gewoon het beste spel ooit. Dat verhaal, die karakters, dat verhaal, die gesprekken, dat verhaal, dat relaxte omdat je toch niet echt dood kon, dat verhaal... jippie! En dat einde, prachtig, geniaal, fantastisch. Met name toen ik 'm vorige week nog eens uit speelde en het dit keer wel lukte om de Bronze Sphere te gebruiken. Was ik een van de belangrijkste gesprekken vorige keren misgelopen! En toen was het verhaal al goed. :)
Persoonlijk vind ik Diablo 2 wat beter dan BG2/Planescape Torment, omdat je in D2 meer kan raggen.
Diablo is geen RPG, en onvergelijkbaar met Baldur's Gate 2 of Torment.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Op Friday 16 March 2001 18:55 schreef Lord Daemon het volgende:
Ik heb nog een verse save van een 21e level mage die weer terug in Sigil is.. mail me als je hem wilt. Had ik al gezegd dat dit een mage was met 25 Constitution, die dus 2 hit points per seconde regenerate :)

Torment was gewoon het beste spel ooit. Dat verhaal, die karakters, dat verhaal, die gesprekken, dat verhaal, dat relaxte omdat je toch niet echt dood kon, dat verhaal... jippie! En dat einde, prachtig, geniaal, fantastisch. Met name toen ik 'm vorige week nog eens uit speelde en het dit keer wel lukte om de Bronze Sphere te gebruiken. Was ik een van de belangrijkste gesprekken vorige keren misgelopen! En toen was het verhaal al goed. :)

Diablo is geen RPG, en onvergelijkbaar met Baldur's Gate 2 of Torment.
Ik deel je mening dus volledig :)

Een 21ste level mage is behoorlijk hoog... ik was dat pas helemaal aan het eind (6.000.000 xp had ik toen of zo, met dank aan de bronze sphere ;)) Ik weet niet wat voor Con ik toen had (wel aardig hoog, 20 of zo) maar ik had wel een Int en een Wis van 25 dus die Transcendent One kon me niets maken. Ik kon hem gewoon 'weg geloven' >:) Maar de beste manier vond ik toch om weer met hem te joinen, dan werden je vrienden tenminste weer levend (alhoewel het met jezelf wel wat slechter afliep ;()
Ik heb ook ooit eens de characters in een real-life AD&D quest gebruikt toen ik DM was als NPC's, wel jammer dat niemand van de players ze kende maar ze waren wel leuk om te roleplayen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tip SPEEL ICEWIND DALE OOK DAN !!! die werkt precies hetzelfde en is ook van Forgotten realms
'k heb ze allemaal gehad en BG I, BG II, "IceWind Dale" en "Planescape Torment" waren echt toppers samen met "Fallout", "Fallout 2" en de aankomende "Fallout tactics: Brotherhood Of Steel"

zelden heb ik mij zo vermaakt als met deze geweldige RPG's :) :) :)

als je "IceWind Dale" nog niet kent ZORG DAAR DAN SNEL VOOR !! en w8 met smart op "NeverWinter Nights" :)

BlackIsle en Interplay ROELEREN !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:14
Mijn volgorde van best naar minst:

Planescape Torment>:)
BG1, met beide uitbreidingen:)
BG2, wel heel mooi en goed spel maar ik mis dat rondzoeken in BG1:7

Op verlanglijstje:
Icewind Dale + Heart of Winter*D
NWNights:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Ok ok.. ik ben overtuigd. Ik ga Planescape Torment zelf nog wel een keertje spelen :)..

Damn Black Isle heeft me gewoon al 400 piek gekost ;).. Daar komt dan nog BG II uitbreiding bij + NWN + BG III .. YIPPIE :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

maar ik had wel een Int en een Wis van 25 dus die Transcendent One kon me niets maken.
Ik ook. :) En Charisma 19. :P

Mensen, vergeet trouwens niet dat er binnenkort een RPG uitkomt die wel eens zeer tof zou kunnen zijn: Arcanum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz ben nu BG2 aant spelen
en heb BG1 + Tales of the sword coast, Planescape: torment en Icewind dale uitgespeeld, en et zijn idd allemaal zeer coole spellen.

Voordeel in Icewind vond ik dat je zelf helemaal int begin een company samenstelt die niet meer verandert, zo kun je echt alles op elkaar afstemmen.

Als ik dit allemaal zo hoor heb ik echt ENORM veel gemist in Planescape, volgens mij was ik lvl 12 ofzo toen ik et uitspeelde, khep et ook in 3 dagen uitgespeeld geloof ik, en blijkbaar de helft gemist ;)

Nu dus BG2 :) alleen dat al die gassies van die multiclassers zijn vinnik errug irritant, ze zijn nergens echt enorm goed in, en die Imoen is echt lomp, want een Mage/Thief is wel de domste combo ooit imho.

/me is een all-fighter company persoon

hoewel een fireball op z'n tijd nooit weg is natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baldurs Gate vond ik een leuk spel. De eerste goede RPG in de AD&D universe die ik speelde. Lekker groot, veel te doen : errug leuk dus :)

Daarna dus gelijk Planescape:Torment gekocht en dat was maar goed ook want dat is de beste RPG die ik tot nu toe gespeeld heb.
Eindelijk eens een echt _ijzersterk_ verhaal, geweldige dialogen (de rillingen gingen gewoon door me heen tijdens bepaalde dialogen oa bij de sensory stones) , NPC's met diepgang (ipv van die suffe poppetjes in BG1) en dat allemaal in een _echte_ fantasy omgeving nl het planescape universum.
Ook kon je in Torment eindelijk ook eens als evil spelen, dat was in BG1 praktisch onmogelijk vanwege die kut reputation.
Planescape Torment is gewoon het ultieme spel voor de echte RPG liefhebber!

Vervolgens Icewind Dale waar ik heel snel mee ben gestopt omdat het zo ongelofelijk saai was : hakken, hakken, hakken, hakken : gaaaaaap :Z:Z
Niets aan dus, dan speel ik liever Diablo II hoef ik tenminste niet zo vaak te save + loaden.

En nu de nieuwste nl Baldurs Gate II :
Die vond ik dus persoonlijk behoorlijk tegenvallen : Er werd een plot belooft ala PS:T, maar uiteindelijk was dit een NOG slechter verhaal dan BG1.
Ook waren er veel te veel sidequests, maar gelukkig toen je met alles in act2 klaar was , liep het wel lekker snel achter elkaar door, alleen jammer dat het verhaal toen al niets meer voorstelde...
NPC diepgang was iets beter dan in BG, maar toch nog niet zo als in Torment helaas.
Er zaten wel een paar leuke dialogen in BG2 (oa met de Guardian) maar uiteindelijk veel te weinig en te veel hakken zonder doel.

Uiteindelijk vind ik Planescape:Torment de beste RPG die Black Isle ooit heeft uitgebracht en zou ook dolgraag een vervolg zien, maarja Baldurs Gate slaat beter aan bij het algemene publiek, dus voorlopig zitten we vast aan de Baldurs Gate series, helaas, terwijl Black Isle met Torment laten zien dat ze veel beter kunnen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meneer Trashbash, volg deze link eens : www.gamespy.com/articles/january01/blackisle/

Bioware en Black Isle maken beiden RPG's, beiden hebben interplay als publisher en ze beginnen ook nog eens allebei met een B, maar het zijn wel 2 verschillende bedrijven. Ze wisselen wel veel uit qua engine, art, etc..

Van Bioware hebben we de "Child of Bhaal" serie, oftewel, BG1 + 2 en van Black isle komt zowel de mega-rpg Plansecape als het hak-verhaal Icewind Dale!

Dat we dus vast zitten aan "Mainstram BG" is dikke BS!

Voordat je conclusies gaat trekken eerst ff de feiten op een rijtje zetten, dank U :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben benieuwd naar wat voor class-types iedereen speelde. (??)
Ikzelf houd er van om een fighter te zijn, zodat ik aan het begin van de game al lekker uit de voeten kan, en m'n mages die ik later tegenkom, het magische spul kan laten opknappen.
Trouwens... de sorcerror schijnt ook zeer wreed te zijn. Je hoeft nu niets te memorizen: je mag aan het begin van de game ongeveer 8-10 spellz uitzoeken, waarvan je er vanaf het begin ongeveer 5 van elk hebt. Bij iedere level die je gaint, mag je er weer 1 of meer uitzoeken. Dikke pret!!!

Wie heeft er trouwens bij BGII voor gekozen voor die Bohdi-biatch te spelen?? ;r

Ik ben nu nog bezig met chapter II, dus het deel waar je al die side-quests moet doen, dus da's nogal (saai) langdradig... maar nu ik heb gelezen dat het verhaal (als het er is) flink op gang komt, heb ik weeer wat meer zin om de rest effe af te werkeh..

*D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Op zaterdag 17 maart 2001 20:17 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Ik ook. :) En Charisma 19. :P
[opschep mode]19 maar? Ik had wel 22! ;)[/opschep mode]

Maar anyway, het lijkt er wel op de Torment ondanks de slechte verkoop een redelijke schare fans heeft die het er allemaal over eens zijn dat het de beste (AD&D) RPG is. Het zou me daarom wel heel erg cool lijken als Black Isle nog een Planescape RPG zou gaan maken maar dan met ietsje meer opties, meer zoals Baldur's Gate.
Wellicht dat je in het begin wel een class kan kiezen maar dat je altijd een tiefling bent of zo. En in het Planescape Universe is er altijd wel een mooi verhaal te creeeren; zoveel verschillende vage beesten (alhoewel het moeilijk zal zijn om Torment te overtreffen).
Er zijn nog zat planes onbenut (Mechanus: van de Modrons, Limbo: van de githzerai en de slaadi, de Upper Planes waar de engelen wonen, Acheron is ook wel geinig, waar er constant de overleden zielen van orcs en goblins etc. met elkaar aan het vechten zijn).

Shit, ik ben wel een erg grote Planescape fan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 18 maart 2001 18:24 schreef Jack Frost het volgende:
Meneer Trashbash, volg deze link eens : www.gamespy.com/articles/january01/blackisle/

Bioware en Black Isle maken beiden RPG's, beiden hebben interplay als publisher en ze beginnen ook nog eens allebei met een B, maar het zijn wel 2 verschillende bedrijven. Ze wisselen wel veel uit qua engine, art, etc..

Van Bioware hebben we de "Child of Bhaal" serie, oftewel, BG1 + 2 en van Black isle komt zowel de mega-rpg Plansecape als het hak-verhaal Icewind Dale!

Dat we dus vast zitten aan "Mainstram BG" is dikke BS!

Voordat je conclusies gaat trekken eerst ff de feiten op een rijtje zetten, dank U :7
Geweldig ! Bioware sucks! BlackIsle roelt! :P:););)
Er is dus nog hoop ... :)

[opschepmode]Trouwens 22 charisma? Hmmm ik dacht dat al dat mijn int/wis/cha/con op 25 stonden ;):)[/opschepmode]
Volgens mij is het zelfs mogelijk om alle scores op 25 te krijgen als je je punten goed verdeelt.
Mijn final character in Torment was trouwens een lvl 27 mage, dat is een flink aantal 9th level spells :) Jammer dat het er zo weinig zijn in Torment dat was toch wel weer beter in BGII.

En idd nog meer dan genoeg ruimte over voor gave adventures in het Planescape Universum. Uitstapjes richting de abyss zijn ook altijd errug leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

En de chaotic evil/neutral plane Pandemonium lijkt me ook wel gezellig. En de vier vulkanen van Gehenna. En Elysium is gewoon tof. Etcetera :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Nadeel van Planescape setting is dat het veel lastiger is een niet-linear verhaal te bouwen. In BG II heb ik nog het idee dat ik wat verschillende dingen kan 'doen'. In Planescape lijkt me dat een stuk lastiger (Torment was ook niet echt 'niet-linear' voor zover ik me kan herinneren ;)).

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat het makkelijker is om een Forgotten Reamls setting te simueleren dan een Planescape setting (imho :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Dat denk ik niet. De setting heeft weinig effect op het verhaal. Het enige wat je zou kunnen zeggen is dat het moven door planes heen gemakkelijk lineair te bouwen is, maar dit is absoluut niet noodzakelijk. Ik snap trouwens niet waarom iedereen altijd die Forgotten Realms gebruikt... waarom uberhaupt voorgemaakte werelden? Dat haalt de originaliteit er een beetje uit.

Lord Daemon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Ik weet wel waarom veel mensen Forgotten Realms als setting gebruiken.. Het is de best uitgewerkte van allemaal :)..

Wat ik eigenlijk bedoelde is dat als je bij Planescape een non-linear verhaal wil maken je het je zelf LASTIG maakt omdat je dan echt moeite zult hebben met het vinden van een plane-shift oplossing.. (zelf weet ik vrij weinig van Planescape af btw.. dus gewoon een mening :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vooral vanwege die verschillende plains en sleutels die je nodig hebt is het errug laztig om een non-lineair verhaal te maken. dan wordt het ook zo lastig voor de speler. Bij BG en BGII kan je er nog voor kiezen om naar bijvoorbeeld 'umar hills' te gaan, en dat kan dan ook gewoon. Maar bij Planescape zou je eerst een sleutel moeten zoeken, etc.

Het zou trouwens wel sweeet zijn als ze een andere game maken in het planescape multiversum. Alleen zou je waarschijnlijk weer terecht komen in Sigil, omdat dat het centrum is van the Planes. Persoonlijk denk ik dat dat het 'seen it before, been there before' effect zou oproepen. Tenzij je natuurlijk je basis in the outer planes zou hebben. maar, naar mijns inziens is het enige echt leefbare deel van the planes een van de gedeeltes van de stad...
Misschien moeten ze met dezelfde succes formule (engine, opbouw, AD&D rules) een andere (misschien nieuwe) wereld moeten opbouwen/beginnen. Misschien iets op basis vanhet werk van Tolkien of van de Dragonlance universums...??

Ehm, ik weet niet of jullie dat kennen?? LEest een van jullie wel eens. daar is namelijk een hele wereld van goeie ideeen te vinden.
SWEEET!!!

mzzlz
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Athas is ook wel geinig. Die wereld is een grote woestijn geworden doordat magie vrijwel alle energie uit de omgeving heeft getrokken (zoiets was het, ik ken Dark Sun niet zo heel goed). Psionicists zijn daar de coole gasten in plaats van wizards (en priests). Ik geloof dat er vroeger wel een Dark Sun game geweest was.

Wat ook nog zou kunnen is dat het hoofdfiguur van een eventueele nieuwe Planescape game gewoon een clueless Prime uit bijvoorbeeld de Forgotten Realms setting is die in Sigil terecht komt. Misschien is het al een powerful hero (je moet in ieder geval redelijk powerful zijn om op de planes te overleven, vooral volgens de officieele regels die vrijwel ontbraken in Torment) die zijn nemisis achtervolgt naar de Outer Planes (een beetje zoals op het eind van Baldur's Gate 2 als je Irenicus 'volgt' naar Hell (welke Hell is dat eigenlijk, Baator of de Abyss of the Gray Waste of Gehenna of Carceri :?)).

Maar goed, ik kan hier nog uren over door gaan, dat doe ik nu niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

ARGH :)... Heb ik met veel moeite net Firkraag afgemaakt (hehe.. met een beetje lame spelen maar ok :)). Heeft ie een geweldig zwaard.. (ben de naam kwijt, +5 en +5 tegen evil creatures EXTRA :9~) 'bij' zich.. Is ie paladin-only.. Bah :).. (nee ik heb geen paladin in mijn party nee :)).
Echt balen want dit is het eerst zwaard dat boeiend is, kan ik het niet gebruiken...

Nou ja... iig weer een quest opgelost.

* IceStorm is btw big time aan het genieten van BG II, spel is echt verslavend :)..

PS. Is er iemand die weet waar ik een diamand vandaan haal? Ik heb er 1 nodig voor een hoorn maar ik kan hem nergens vinden (en hij is 'algemeen verkrijgbaar' volgens een loopdoor :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ergens een diamond gewoon gevonden...
'k weet alleen niet meer waar. Sorry daarvoor... :r

ben vandaag weer een aantal andere bgII fans tegengekomen.. wat is dit toch een mooie wereld he??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
* spelen jullie ook het bordspel Dungeons&Dragons??

* hebben jullie ook de film Dungeons&Dragons gezien... It's excellent..

* zijn jullie ook benieuwd naar de verfilming van 'The Lord of the Rings'?? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje:

UIT WELKE NPC'S BESTOND JULLIE PARTY BIJ BGII??

Momenteel heb ik
*Aragorn (ben ik zelf)
*Jaheira
*Minsc (+ Boo)
*Valygar
*Korgan
*Aerie

Ik ben van plan om Edwin iemand te laten vervangen... Zal ik dat wel doen..??

Heeft iemand nog goeie combinatie tips voor mij, want ik vind het wel kickuh om te experimenteren met mijn party-formations...

thanx >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal dan maar ff opzoek gaan naar Keldorn, want je wil Carsormyr +5 echt wel gebruiken (het is 1 van 2 +5 wapens in het spel). Bovendien roelt Keldorn heel hard met zijn True Sight en Dispel Magic abilities.

Is die D&D film wat? Ik kan het bijna niet geloven namelijk...

Ja en naar de verfilming van LoTR ben ik ook erg benieuwd, alleen jammer van de verandering in het verhaal (Arwen in the fellowship of the ring? euh nee dank je).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Ok, ik denk dat ik idd dan toch Nalia uit mijn party ga gooien, die trut doet toch al niet zo heel veel (Hmm... dan heb ik wel nog maar 1 mage, bah)..

Ok dan ga ik zo maar mijn party veranderen want +5 wapens RULEN gewoon :) (sorry ;)).

Mijn party is dan als volgt:

-Fayuna (Kensai, leek me leuk :)).
-Minsc (+Boo, gewoon een van de leukere chararcters).
-Jaheira (Druid is altijd handig)
-Yoshimo (Traps + snares zetten is HANDIG :))
-Aerie (Mage)
-Keldorn ipv Nalia

Hmm, enige waar ik dan niet blij mee ben is het gehalte magic in mijn groep. Is er iemand die kan zeggen of ik het hier mee ga redden of niet?
Ik moet zeggen dat ik in BG II niet echt magic fan ben (in 'echt' AD&D wel :P).

Maar ben wel benieuwd idd, de mensen die BG etc spelen, spelen die ook 'echt' AD&D? En zo ja wat voor chararcters zoal?
Ik speel zelf nu een jaartje of 5 en ben op dit moment een Crusader (Mix tussen cleric + fighter) lvl 3.

* IceStorm gaat op zoek naar een diamand en Keldorn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een mage is genoeg in je party in BGII, maar je moet wel zorgen dat hij/zij volgestakt is met dispel spells anders zal je nooit door alle spellprotections van liches etc doorkomen.
Ik was zelf een mage in BGII dus ik had er ook niet meer nodig en de rest van mijn party was puur melee gericht omdat dat het snelste werkt.
Mijn party :

Mezelf Dual Class Mage/Fighter
Keldorn + Carsormyr
Mynsc + Silver Sword
Anomen + Crom Fayr
Jaheira als wandelende medikit.
Imoen als backup magic missile/dispel mage.

Aerie vond ik maar een zeikwijf altijd dat gelul over die vleugels, die heb ik daarom ook maar snel uit mijn party gekieperd :)

Ik heb zelf veel AD&D gespeeld alleen heb ik daar nu helaas geen tijd meer voor.
Misschien binnenkort nog wat adventures spelen want de Third Edition regels zijn een enorme verbetering tov Second Edition op alle gebieden (zowel classes als combat etc etc).

Vandaar dat ik ook erg benieuwd ben op neverwinternights :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Op dinsdag 20 maart 2001 16:41 schreef IceStorm het volgende:
Maar ben wel benieuwd idd, de mensen die BG etc spelen, spelen die ook 'echt' AD&D? En zo ja wat voor chararcters zoal?
Ik speel zelf nu een jaartje of 5 en ben op dit moment een Crusader (Mix tussen cleric + fighter) lvl 3.
5 jaar spelen en dan level 3? Ik neem aan dat je daarvoor nog wel wat andere characters hebt gespeeld ;) Maar een crusader, heb je die uit Player's Options: Spells & Magic? Dat boek ruled namelijk wel behoorlijk (alle Player's Options eigenlijk behalve Combat & Tactics die toch wel een beetje te hard is soms).

Maar zoals je ziet speel ik dus iedere week 'echt' AD&D, laatste keer van 8 uur 's avonds tot half zeven 's ochtends volgende dag... redelijk lang :) Ik ben op dit moment DM (erg leuk maar vergt wel veel tijd, daarom wisselt het in onze groep steeds). Als ik speel ben ik Elaine Damobrian, een level 17 priestess of Athena die bovendien bij de Society of Sensation zit (Planescape :)). Vooral met het boek High Level Campaigns is ze erug sterk aan het worden. Ik heb erg leuke non-weapon proficiencies waarmee ik bijv. mijn strength naar 19 kan gooien of illusies etc. kan doorzien.

Het eerste character wat ik speelde was een hele beroerde half-elf thief, daarna was ik een thri-kreen (!) psionicist met een int en wis van 18 :) Ik heb ook nog even een elven mage-thief gespeeld.
Oh, en voor wie het interesseert: mijn stats zijn nu: str 14 (12/16), dex 9, con 14 (12/16), int 15 (13/17), wis 19 cha 16 (15/17). En ik heb een +5 wapen en een broom of flying. En mijn eigen tempel met een ingewijd altaar zodat ik zelf magical items kan maken :)

* GaiusBertus is een echte AD&D fan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zeg icestorm...
ik weet een plek waar 2 diamonds zijn te vinden: In de ruimte waar je Lavok aantreft (the slums, planar sphere gebouw, de kamer met alle bubbelende buizen erin.. die ene waar ook een wallpaper van gemaakt is)
Keldorn is volgens mij in de sewers onder the temple district te vinden...

mzzlz >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En ja, de D&D film was wel aardig te pruimen... vooral het adventure gedeelte was wel kickuh. Op een gegeven moment moet de hoofdpersoon (thiefling) door een maze vol met traps, wat toebehoort aan het plaatselijke dievengilde (zeer machtig in die stad), om vervolgens een of andere steen te pakken te krijgen...
De draken die hier voorkomen zuigen ECHT. Ze zien er niet uit, en de evil characters in de film proberen iets te EVIL te zijn. Een beetje overdreven dus... Maargoed, vergelijken met Lord of the Rings verfilming kan natuurlijk niet, maar toch is het leuk tijdverdrijf deze film te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet een van jullie misschien hoe ik mijn main character kan veranderen midden in het spel. Ik ben namelijk een multiclass: fighter-mage-thief. Ik dacht: "da zal wel cool zijn", me niet realiserend dat je level gaining drie keer zo langzaam gaat, en ik eigenlijk nergens in uitblink...
Eigenlijk heel jammer, want ik ben al een heel end gevorderd in chapter II, en ben misschien al een uurtje of 50 bezig met gamen...

thanx >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laatste post van vandaag:

Ik ben errug geinteresseerd geraakt in het echte spel D&D... dus ik heb een aantal fragen:

*Heeft een van jullie misschien tips voor me wat betreft info gainen?
*Wat zijn ongeveer de prijzen van de dingen die je nodig hebt?
*Hoe kom je aan die dingen?
*Wat voor boeken zijn handig om te hebben?
*Is het het geld waard?
*MOet iedereen die het speelt z'n eigen shit hebben, of voldoet een bord + ascesssoires + etc.. ook??
*Dat was het

Ben errug benieuwd... !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naja misschien een beetje lame actie maar ik moest gewoon ff
Minsc quoten nadat ik dit las. :)

Butt Kicking For Goodness!!

Maar idd. BG II en BG I en vrijwel alles van Ad&d/D&D roelen! (klopt deze zin wel :? :P)

Ennuhm, ff terug komen op de vorige post van TheJoker.

Die boeken die je nodig hebt voor het spel zijn naar mijn weten (correct me if i'm wrong)

De speler:

Player's Handbook (altijd handig)
Boek over de class van je character ( Thief/Fighter/Mage enz.)
Ennuh.. er was ook een boek met heeeeeeeeeeeeeeel veel magic spells
(weet alleen de titel ff niet meer)

De Dungeon Master:

DM's Guide
Monstrous Compedium (of iets dergelijks)

En eventueel nog boeken over welke realm je wilt spelen.
Ravenloft, Forgotten Realms, blablabla..

Geen idee trouwens waar je ze kan krijgen, ik ken wel een paar winkels, maar ja dat is in elke stad verschillend :P Ik ken er wel 1 in Maastricht :)

En.. Ad&d is toch geen bordspel :?:?
Tenzij je het zo wilt spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor D&D heb je maar relatief weinig dingen nodig :
3 boeken :

- Third Edition Players HandBook
- Third Edition Dungeon Master Guide
- Third Edition Monstrous Manual

Allemaal fl 50,- per stuk ofzo. Koop ze met een groep vrienden waarmee je wilt D&D spelen en dan vallen de kosten ook reuze mee.
In het Players Handbook staan alle regels beschreven over de characters, combat etc. In de Dungeons Masters guide staat zeer veel nuttige info voor de DM en in de monstrous manual staan heel veel monsters beschreven + stats.

Verder heb je nog pen en papier nodig en je eigen fantasie :) Meer niet.
In het begin is het misschien makkelijk een lowlevel adventure te kopen zodat je niet gelijk zelf adventures hoeft te bedenken en dan kan je alvast de smaak te pakken krijgen.

edit : hmmm net te laat, ach ik laat het wel lekker staan :)

edit : Pfff vergeet ik de dobbelstenen !! |:(|:(|:( Lees maar de post van Lord Daemon die vergat het niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 20 maart 2001 21:25 schreef Trashbash het volgende:
...

- Third Edition Monstrous Manual

Allemaal fl 50,- per stuk ofzo.

...
Ik heb toch ooit eens een kleine 90 piek voor zon Monster boekje betaald! Maar dat was dan ook echt een dik boek! :) Te gebruiken voor elke realm van Ad&D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

spelen jullie ook het bordspel Dungeons&Dragons??
Slik! Bordspel? Uhm, een bord heb ik er nog nooit bij gezien hoor. :)
*Heeft een van jullie misschien tips voor me wat betreft info gainen?
*Wat zijn ongeveer de prijzen van de dingen die je nodig hebt?
*Hoe kom je aan die dingen?
*Wat voor boeken zijn handig om te hebben?
*Is het het geld waard?
*MOet iedereen die het speelt z'n eigen shit hebben, of voldoet een bord + ascesssoires + etc.. ook??
Je hebt nodig: potlood, gum, papier, dobbelstenen (4, 6, 8, 10, 12 en 20 zijdig, plus een extra 10-er met 00, 10, 20 , 30 etc. erop om samen met een andere 10-er een 100-zijder te simuleren) en de boeken met regels.

De dobbelstenen kan je kopen bij een goede spellenwinkel. De boeken kan je daar ook kopen, of eh... kijk 's ff op mijn site, onder Downloads, AD&D-page. Je hebt zeker genoeg aan de Players handbook, de DM's Handbook en de Monstrous Manual. De PO's zijn zeer tof, maar voor gevorderde spelers. Hoewel ik me nauwelijks kan voorstellen dat er gevorderde spelers zijn die zich nog echt aan de regels houden. Ik heb zelfs laatst bijvoorbeeld een non-spell-based magic systeem verzonnen. Iedereen die mij zou willen helpen bij het play-testen (heb het pas 1 keer gedaan, zaterdag weer, maar maar playtesters is erg handig) mail mij even.

Overigens moet je echt NO WAY derde editie gaan gebruiken! Die regels zuigen echt zo zwaar! Non-weapon-proficiencies die nog maar door een class gebruikt kunnen worden, wizards die XP's moeten inleveren om items te maken, etc. Tweede editie ruult. (Althans, hum... het is wel zo dat wij een alternatief magic, NWP en combat systeem gebruiken :P )

Lord Daemon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Dit is een geweldige draad :P

TheJoker, thx ga zo even kijken of ik die diamant kan vindne (hoewel een stemmetje in mijn hoofd zegt dat ik daar al geweest ben en in dat geval heb ik ze ergens verkocht, geen idee waar :P).

Benodigdheden AD&D:

-Ten eerste wat vrienden. Tussen de 5-7 is ideaal, minder is letterlijk minder, meer wordt onoverzichtelijk zowel voor de DM (Dungeon Master/Spelleider) als de andere spelers.
-In den beginne heb je genoeg aan een Players Handbook + Dungeon Master Guide + Dobbelstenen (+ adventure als je zelf niet creatief bent). Later wil elke speler zijn eigen dobbelstenen hebben liefst zo kewl mogelijk, heeft iedereen bijna een PHB (Players HandBook) en koop je veel extra boeken (boeken over je eigen class/race zijn in het begin overdreven).
-Zet wat drinken op tafel + vreten, ga met je maten erom heen zitten en begin :).

Tipje: In het begin zijn er VEEL regels, lees daar over/doorheen. Je kunt regels best zelf aanpassen :)

Ik weet niet welke editie het best is om mee te starten. Ik speel zelf nml alleen maar 2e editie.
Op dit moment heb ik zelf alleen PHB, S&P en S&M. Maar ik heb wel alle andere boeken onder 'handbereik' (vrienden :)).
Mijn huidige character heb ik idd nog niet zo lang vandaar nog maar level 3 ;).. Ik ben in mijn AD&D carriere eigenlijk al zo'n beetje alles geweest (meest kick ass was 12e level wild mage).

Djek- ---> Wizard Spell Compendium en Priest Spell Compendium. Vier resp. 3 boeken stampvol spells :D

Lord Deamon ---> Non-spell-based magic systeem? Contace me plz (mails zijn dood ;))IceStorm@subspace.net.

TheJoker ---> Ik heb nog een avontuurtje liggen dat best leuk is om te doen (Ravenloft setting dus met wat geestjes enzo, is niet te moeilijk en niet TE fantasy).

PS. Iemand nog goede adressen om boeken te kopen?

* IceStorm zit erover te denken om een nieuwe draad te maken met AD&D verhalen etc ;).. Damn deze wordt off-topic :D

En nu maar hopen dat ik weer even alles gezegd heb wat me te binnenschoot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-09 09:14
Op dinsdag 20 maart 2001 16:41 schreef IceStorm het volgende:
Ok, ik denk dat ik idd dan toch Nalia uit mijn party ga gooien, die trut doet toch al niet zo heel veel (Hmm... dan heb ik wel nog maar 1 mage, bah)..

Ok dan ga ik zo maar mijn party veranderen want +5 wapens RULEN gewoon :) (sorry ;)).

Mijn party is dan als volgt:

-Fayuna (Kensai, leek me leuk :)).
-Minsc (+Boo, gewoon een van de leukere chararcters).
-Jaheira (Druid is altijd handig)
-Yoshimo (Traps + snares zetten is HANDIG :))
-Aerie (Mage)
-Keldorn ipv Nalia

Hmm, enige waar ik dan niet blij mee ben is het gehalte magic in mijn groep. Is er iemand die kan zeggen of ik het hier mee ga redden of niet?
Ik moet zeggen dat ik in BG II niet echt magic fan ben (in 'echt' AD&D wel :P).

* IceStorm gaat op zoek naar een diamand en Keldorn :P
je kan beter yoshimo eruit gooien voor Keldorn ipv nalia denk ik, 1 mage is nl wel erg weinig in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens moet je echt NO WAY derde editie gaan gebruiken! Die regels zuigen echt zo zwaar! Non-weapon-proficiencies die nog maar door een class gebruikt kunnen worden, wizards die XP's moeten inleveren om items te maken, etc. Tweede editie ruult. (Althans, hum... het is wel zo dat wij een alternatief magic, NWP en combat systeem gebruiken )
Wat is dit voor onzin? Third edition heerscht !!! :)Non weapon proficiencies? Wat zijn dat ? Je bedoelt zeker de skills. ;) Ik kan je vertellen dat de meeste skills te gebruiken door alle classes (alhoewel ze dan soms een hogere cost hebben net zoals in 2nd edition als je crossclassnwp's wou hebben). Slechts enkele skills zijn niet door alle classes te gebruiken maar dat zijn zeer gespecialiseerde.
Het grote voordeel van het skillssysteem is dat bijna alle skills kan gebruiken zonder dat je ze daadwerkelijk hoeft te hebbeh (ie bijv IEDEREEN kan proberen te move silently / hide in shadows niet alleen meer de thief en je hoeft daarvoor niet eens de skill te hebben. Maar als je erin getraind bent kan je het natuurlijk beter, en dat is voor de thief weer makkelijker dan andere classes).
Verder heeft third edition veel duidelijkere en vereenvoudigde regels (maar 1 tabel voor alle character statistics :) ipv van die hele zooi aparte regels voor ieder aparte mogelijkheid in 2nd edition.

Conclusie 3rd edition heerscht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 20 maart 2001 22:14 schreef IceStorm het volgende:
Dit is een geweldige draad :P

Djek- ---> Wizard Spell Compendium en Priest Spell Compendium. Vier resp. 3 boeken stampvol spells :D
Oww jah dat was em dus :)
Tis alweer zo lang gelejen dat ik dat gespeeld heb, jammer dat ik te weinig mensen ken die het spelen anders zou ik er zo weer aan beginnen :)
Ad&D roelz gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Op dinsdag 20 maart 2001 23:15 schreef Dennism het volgende:

[..]

je kan beter yoshimo eruit gooien voor Keldorn ipv nalia denk ik, 1 mage is nl wel erg weinig in het spel.
Nadeel is dat ik dan geen traps meer kan zetten, geen locks meer kan picken en geen traps meer kan detecten op normale manier :).. Nee ik heb Nalia gekickt en Keldorn erbij genomen (alleen jammer dat Minsc + Keldorn allebei beter zijn eigenlijk dan mijn eigen mannetje :)). Maar ik ben ook nog geen leuk long sword tegengekomen (vaag ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulx
  • Laatst online: 05-12-2022

Ulx

Wizard

Bij de uitgangpoort van de stad zit een kroegje, ga daar naar binnen, en detect traps. Je ziet een geheime deur. Open die, ga naar binnen, en kijk eens in de kist.

(overigens: gebruik 1 character om dat te doen en haste die.)

Daar heb je een leuk zwaard liggen.

Assignment rejected by specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Het grote voordeel van het skillssysteem is dat bijna alle skills kan gebruiken zonder dat je ze daadwerkelijk hoeft te hebbeh (ie bijv IEDEREEN kan proberen te move silently / hide in shadows niet alleen meer de thief en je hoeft daarvoor niet eens de skill te hebben. Maar als je erin getraind bent kan je het natuurlijk beter, en dat is voor de thief weer makkelijker dan andere classes).
O, maar ik gebruik toch een alternatief NWP systeem waarbij iedereen een standaard score heeft in een skill of 70. :) En dan ook echt toffe skills ertussen zoals Intimidation, Diplomacy en Seduction.

Maar je moet toegeven dat het ultiem stupide is dat mages XP moeten inleveren om dingen te maken. |:(
Lord Deamon ---> Non-spell-based magic systeem? Contace me plz (mails zijn dood )IceStorm@subspace.net.
Is goed. FF kijken of ik 'm hier heb, anders krijg je 'm vanavond wel.

Lord Daemon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar je moet toegeven dat het ultiem stupide is dat mages XP moeten inleveren om dingen te maken.
Tja het heeft wel iets balancerends. Voor Wish spells moet je nu ook xp lappen ipv van constitution. Want constitution points verliezen is min of meer permanent, xp lang niet zo permanent.
Voor items hoefde je eerst nooit iets te betalen dat is nu wel anders, waarschijnlijk met de reden om "iets van jezelf in het item te leggen" :) XP dus :)
Nee leuk is het niet als mage, maar de hoeveelheid xp is zo weinig (relatief gezien tov je char level als je items kan maken) dus heel erg zou ik het niet vinden denk ik , maarja ik ben ook nooit zo hoog lvl geworden, mijn characters gaan een beetje vaak dood als je op de hardcore manier speelt :)

Nog een leuk discussiepunt : Wat vinden jullie ervan dat je in de uitbreiding in BG2 lvl 40 !!!! kan worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou super wredo zijn, alleen moet je dan echt alle subquests moeten doen, en waarschijnlijk dan nog kom je niet aan die XP ... hoor ik in de zaal iemand CHEATS roepen????

mzzlz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zeg Icestorm,

jij woont toch ook in Rosmalen?? JIj speelt toch ook D&D?? waar koop jij je spullen dan...
Bestaat de spirit in Den Bosch nog? Die zou die dingen wel gehad hebben.

ps. btw, ik weet dat D&D geen bordspel is, maar je gebruikt toch een area map of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Area map? Mwah, we gebruiken soms wel eens een schaakbord of zo om een gevecht wat duidelijker te maken, maar verder niet.
Voor Wish spells moet je nu ook xp lappen ipv van constitution.
Je werd 10 jaar ouder, je hoefde geen Con te verliezen. het is ultiem en volledig alogisch dat een mage dingen vergeet als hij een potion maakt of zo. Stel, je hebt 5001 xp en je gaat een potion maken... dan ben je een level omlaag gegaan. |:(
mijn characters gaan een beetje vaak dood als je op de hardcore manier speelt
Wat bedoel je met de hardcore manier? Zo gemakkelijk is dood gaan toch niet? Of hebben jullie erg veel combat. (Wij niet: vorige sessie van een uur of 10 hebben we 1 gevecht gehad, en dat was best simpel. En dat terwijl ik m'n armor niet eens aan had. :) Ja, wie gaat er nou in armor door de stad lopen. Staat toch niet onder je jurk. :) )

Lord Daemon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee de hardcore manier is dat de DM open zijn dicerolls doet. Dat betekent dus geen DM interventies als het slecht gaat.
Normaal is het niet bepaald leuk om dood te gaan, maar het is wel heel errug spannend! Normaal spelen we niet zo, maar het is om de third edition regels uitttetesten en dan is het niet zo erg om steeds een nieuw character te maken, eerder leuk.

Zo is mijn 2nd level sorceror omgekomen toen hij in zijn eentje tegenover een wyrmling white dragon stond (ik had hem BIJNA dood :))

Mijn nieuwe 2nd level sorceror legte het loodje toen hij tegenover een 5th level priest stond. Mijn sterkste partymember had een beetje last van unlucky dice rolls (2nd lvl fighter die 1d12+3 dmg/hit doet) en ging dus ook dood. De andere 2nd lvl fighter had nog maar 2hp over dankzij wat klote priests spells en wat skeletten en tja die was dus ook snel weg en daar stond ik dan nog met alleen mijn shield spell en mijn dagger :)
Had hem weer bijna dood (nog maar 2 hits ofzo) maar toen raakte hij me en was ik wijlen :(

Doodgaan is wel degelijk heel makkelijk in 3rd edition igv zeker als lowlevel chars.
Een orc met een twohanded battleaxe doet nl 1d12+3 dmg !!! Nu doen de PC natuurlijk ook meer dmg dus gevechten gaan stukken sneller dan in 2nd edition (ook dankzij de verbeterde initiative regels) maar je kan dus zelf ook stukken sneller dood zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 10:27

IWriteCode

Less = more

Op woensdag 21 maart 2001 12:02 schreef TheJoker het volgende:
Zeg Icestorm,

jij woont toch ook in Rosmalen?? JIj speelt toch ook D&D?? waar koop jij je spullen dan...
Bestaat de spirit in Den Bosch nog? Die zou die dingen wel gehad hebben.

ps. btw, ik weet dat D&D geen bordspel is, maar je gebruikt toch een area map of iets dergelijks?
Mijn naam is geen icestorm :P maar ik woon wel in 's-Hertogenbosch... En de spirit die bestaat nog. Koele sjop, beetje hoog 'kleine pubertjes' gehalte :(

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ordilogicus
  • Laatst online: 19-05 11:15
Op woensdag 21 maart 2001 11:04 schreef Lord Daemon het volgende:

Is goed. FF kijken of ik 'm hier heb, anders krijg je 'm vanavond wel.

Lord Daemon
Uhm ik doe ook wel mee ... * Ordilogicus kent Ice goed en kom dus dan wel met hem mee ofzo ... nnaeff@home.nl
Op woensdag 21 maart 2001 14:20 schreef Jamal het volgende:

[..]

Mijn naam is geen icestorm :P maar ik woon wel in 's-Hertogenbosch... En de spirit die bestaat nog. Koele sjop, beetje hoog 'kleine pubertjes' gehalte :(
Uhm jah maar nu heeft ie een andere eigenaar en heet ie geloof ik Cartoonz ofzo ... jah nogsteeds zelfde zooi ...

I think therefor I am ... I think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Op de hardcore manier spelen is niet echt leuk (wel eerlijker ok, maar het moet wel gezellig blijven) hoewel er niks mis mee is zo af en toe een dode medespeler te 'krijgen'.
Verder vindt ik een regel dat je xp moet lappen voor dingen bullshit, net zoals ik zelf spell components onzin vindt (sorry maar als je dat volgens de regels doet kost alles teveel tijd :P).

Ik gebruik zelf nooit een bord voor gevechten, wel situatie schetsen etc etc maar dat gaat meestal alleen op basis van gezond verstand.

Lord Deamon ---> ik ga naar het tekst'je' kijken, en ik laat je wat weten :).

Ja ik woon in Rosmalen en al mijn boeken komen uit "The Spirit" in Den Bosch. Het is jammer dat ze steeds minder boeken hebben en de nieuwe eigenaren zijn ook een stuk minder weird. De vorige eigenaard (Marcel) was typisch zo'n fantasy-nerd (das een compliment mocht ie dit lezen ;)). Speelde alles zo'n beetje en je kon met die gast oeverloze discussies hebben wat beter was wizards of priest :D.
Ik kom er tegenwoordig niet meer zo heel vaak maar ja ik heb ook wel zo'n beetje alles ;). Het was iig echt een toffe winkel.

En ik wordt na al deze verhalen toch wel errug benieuwd naar 3rd edition.. Iemand die een conversion guide heeft weten te bemachtigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Hehe, als ik als DM op de 'hardcore' manier zou spelen zou ik nooit een uitdaging voor de players kunnen maken met monsters. Dat krijg je met high-level characters he? Altijd lastig, of ze hebben de monsters/vijanden in een ronde dood of ze worden compleet gewaste door een of ander sterk beest (vooral in de Planescape boeken staan er wel een paar van... Solar Aasimon die Arrows of Slaying at will maakt >:)).

Dit is hoe wij ongeveer spelen: we doen wel aan material components, maar alleen de heel zeldzame. Elke wizard heeft wel rotte eieren en kippenveren bij zich, maar voor die True Seeing moet hij toch echt een gem van 300 gp crushen.
Verder gebruiken voor de magic het spellpoint systeem uit Spells & Magic, dat ruled behoorlijk. Qua spells hebben we wel het een en ander bijgeschaafd. Zo vonden we het onzin dat je na een haste een jaar ouder werd, we hebben dat veranderd, nu ben je na een haste meteen helemaal uitgeput (meer zoals in BG2). Voor wishes etc. moeten we nog eens gaan kijken hoe we dat doen, 10 jaar ouder vinden we namelijk te extreem maar het moet ook niet zo zijn dat je iedere dag 3 wishes gaat casten.

Maar goed, conclusie: je moet spelen zoals je het leuk vind en de regels naar eigen inzicht aanpassen. Met 3rd edition is dat ook, dus als je het niet leuk vind dat een mage xp moet inleveren als hij items wil maken doe je dat toch niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Tuurlijk gebruik je alleen de regels die je leuk vindt. Ik kan me echt niet voorstellen dat er mensen zijn die de material components voor lage level spells gebruiken. Of die van al hun items nauwkeurig bijhouden hoeveel ze wegen zodat ze precies hun encumbrance kunnen uitrekenen. Het moet wel relaxed blijven. :)

Qua dood gaan: ik vind het een beetje jammer als karakters snel dood gaan. Niet omdat je dan niet sterk kan worden, dat boeit me niet zo veel, maar omdat je perfect uitgewerkte persoonlijkheid dan weg is en je weer helemaal opnieuw moet beginnen. Het is toch zo dat je de eerste paar sessies met een nieuwe karakter minder goed speelt dan wanneer je hem/haar een beetje 'kent'. Wij zijn nu ook bezig met na het magic-systeem het combat-systeem omgooien, en ik denk dat ik het graag zo zou hebben dat je gemakkelijker KO gaat dan bij de officiele regels (we gebruiken overigens sowieso al hitpoints op verschillende lichaamsdelen, dat is veel realistischer dan het standaardsysteem; en armor houdt bij ons schade tegen ipv dat het er voor zorgt dat men je mist, ook terecht), maar dat je dan niet meteen dood gaat. Ook dat is om het wat relaxter te houden. Als spelers sterven moet dat eigenlijk hun eigen schuld zijn, niet dat ze door blind toeval plotseling dood gaan. Maar dat is mijn persoonlijke mening. :)

Lord Daemon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

En IceStorm, nog gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Hoei, ik moet zeggen dat het systeem waarbij armor schade tegenhoudt wel heel interessant klinkt. Misschien moet ik eens zoiets voorstellen in onze groep, dat is wel erg realistisch en maakte misschien de combats wat minder van 'oke, armor class -15, is dat raak? goed, dan doe ik 34 damage.' Onze combat rounds duren vaak niet langer dan een round :)

In Combat en Tactics staan ook nog wel een paar aardige combat systemen. Zo heb je bij een 18, 19 of 20 een critical hit mits je 5 lager dan de AC van het beest gooit (dus voor een Balor zou je AC -13 moeten gooien voor een critical hit). Het slachtoffer mag dan een safe vs death gooien, als hij die faalt heeft hij grote kans om botten te breken, zware bloedingen te krijgen of zelfs ledematen te verliezen. >:)
Verder kan je ook met de 'knockdown' regel doen, dan is er bij iedere klap van een wapen een kans dat het slachtoffer op de grond valt. Hoe groter het wapen en hoe kleiner het slachtoffer, hoe groter die kans. Ogres worden dan opeens weer een stuk gevaarlijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Wij zijn bezig met een wapensysteem, en niets ligt nog vast, maar waarschijnlijk gaat het er op neerkomen dat je begint met meer HP's dan nu, maar er veel minder bij krijgt per level. Dus een 8e level fighter gaat niet heel veel minder makkelijk dood dan een 0e level peasant als je hem met een bijl op z'n hoofd slaat. Verder worden parry en dodge belangrijk. Ik vertel er nog wel eens wat meer oevr als mijn DM & ik het af hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen die nu bezig is met BGII... Waar zijn jullie nu (welk hoofdstuk, welke quest, etc)??
Ik heb net de Planar Sphere quest gedaan, en die was super wreed...
Enne, mijn main character heeft HET gedaan met Aerie... ehehe >:)

Heeft een van jullie nog wrede battle tips voor mij?? Ik ken er al een zooitje, maar meer is altijd handig..

Oh ja, tipje: wil je een dragon of iets dergelijks verslaan en heb je Yoshimo in je party...? Doe dan het volgende

-Zet alle snares en special snares om het beest heen (zorg dat je een paadje vrij houd om met 'em te praten)
-reformeer je party --> gooi Yoshimo eruit
-->alsie vraagt of hij echt weg moet zeg je nee.
- nu zijn al z'n snares gereset, dus ken je er weer een zooi om de draak leggen..
-praat met draak
- summon een paar creatures en laat ze wachten totdat de draak DOOR het snare-mijnenveld heen is, en laat ze z'n ballen roosteren
- alssie dan nog niet dood is... woop je z'n aars met spellz en + 3 (of iets dergelijks) weapons...

Ik heb deze strategie net zelf bedacht, maar dat van Yoshimo heb ik ook maar van internet..

waar ik alleen een beetje va baal zijn die eikels die zitten te fokken met je hoofd:
* paralyzen
* level draining
* domination
* 'n shit..

Iemand een tipje daarvoor??? Zou zeer welkom zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Die trap truc doe ik anders ;)..

Gewoon traps leggen, slapen, traps leggen etc net zolang totdat je er genoeg hebt. Pad vrij houden hoeft niet... je kunt niet in traps lopen van party members (slapen is sneller dan reformen denk ik :P).
Firkraag heb ik wel gewoon verslagen op een normale manier maar 2 liches heb ik dus op die manier al 'ge-instant-death-ed' ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Enne, mijn main character heeft HET gedaan met Aerie... ehehe
Dat wil mijne ook wel... maar helaas mag je in BG2 niet lesbisch zijn. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Zijn er eigenlijk wel mannelijke characters waarmee je een relatie kan krijgen als female in Baldur's Gate 2. Anomen zat wel een tijd aan mijn hoofd te zeiken, maar dat vond ik maar een trieste wannabe paladin (die zijn nog erger dan de echte paladins ;)). Valygar lulde ook wat met me maar dat ging gewoon over magic etc. en dat hij er zo'n hekel aan had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Yoshimo is een eikel, vuile verraaier, en die anomen moet geen onschuldige meisjes killen, dat trekt mijn reputation niet zo lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Op donderdag 22 maart 2001 21:30 schreef Clay het volgende:
Yoshimo is een eikel, vuile verraaier, en die anomen moet geen onschuldige meisjes killen, dat trekt mijn reputation niet zo lekker.
ZONDER het verhaal te verraden aub, vertel eens waarom Yoshimo een eikel + verrader is? (Oh en je krijgt een ban als je het spel verraadt >:):P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind yoshimo gewoon een irritant ventje, met z'n achtelijke 'your CUTTER' zinnetjes.
Ik heb 'em vervangen voor valygar, omdat deze gast gewoon wat beter in combat was, en mijn main character ook gedeeltelijk thief was (en ik bijna level up had voor thievery, dus wat extra punten bij mijn detect traps-skill kon zetten --> was ik nog niet zo goed in), daarnaast schijnt het dat valygar spellz kan casten, maar ik moet toegeven dat ik daar nog niet naar heb gekeken.

moet stoppen --> nag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

"I am sure all kind of stupid mousetraps await our toes in the dark"

"you are right behind me right?"

"Yoshimo is willing!"

grappig ventje :P

die raadsels die je op een gegeven moment krijgt zijn leuk:

I may save your live, but I can also take it. I settle disputes, but not with words.

(ofzo, weenie psies meer) De meesten zijn vrij makkelijk, maar er zitten ook lastigere tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik vond ze allemaal makkelijk? :) Alleen bij die beelden had ik er twee omgedraaid, maar je had dan ook een zandloper en een zonnewijzer, bijna hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
* Dennism is met zijn 2de keer bezig.

Eerste keer uitgespeeld met een Undead hunter als main char (geweldige kit) leuk voor Bodhi enzo. mijn party was, Ik zelf, minsc, imoen, aerie,korgan en Jaheira

Nu bezig met een sorcerer, zit nog in chapter 2 alle sub quests te doen, ben nu met de mea'var quest bezig zodat ik Edwin in mijn party kan krijgen.

Nu zit ik nog met mijzelf, Aerie, minsc, Jaheira, korgan en anomen. ik denk dat ik JAheira en anomen ga dumpen voor Keldorn en Edwin. ik heb toch iemand nodig om The holy avenger te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben ook benieuwd naar cernd... een ontzettend zwakke human, maar hij kan veranderen in een mega-sterke weerwolf... ECHT WREED!!
Viconia schijnt ook goed te zijn, geef'er de gaunlets of ogre power en ze is een zeer goeie biatch.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 23 maart 2001 15:24 schreef TheJoker het volgende:

Viconia schijnt ook goed te zijn, geef'er de gaunlets of ogre power en ze is een zeer goeie biatch.. ;)
Viconia is erg goed en ze heeft ook een paar boeiende dialogen, sowieso zijn drow characters erg boeiend.

Ik geloof dat ze van oudsher iets tegen Minsc heeft. Volgens mij heeft Minsc last van BSE.

Ik heb zelf de Chaotic Evil Dwerg in mijn party gehouden, die heeft tenminste een lekker pragmatische instelling (ik doe alles voor geld). Nalia werd al een stuk leuker toen ze met haar would-be man in aanraking kwam, toen werd ze toch duidelijk minder truttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Is die tiefling eigenlijk een beetje leuk, misschien als ik nog eens ga spelen dat ik die in mijn party ga doen.
Maar de echt coole tiefling blijft natuurlijk Annah ;)

En die halfling Paladin, Mazzy, is die goed?

Trouwens voor nog een leuk progje:

www.mud-master.com/shadowkeeper/index.html

Je kan Shadowkeeper natuurlijk gebruiken om te cheaten of je character zo aan te passen dat hij nog steeds niet extreem sterk is maar gewoon zoals jij hem/haar leuk vind. De mensen die echt AD&D spelen kunnen bijvoorbeeld hun echte character namaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mazzy, paladin?? Ik dacht dat ze een fighter was.:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Laatst online: 16:51
Op donderdag 22 maart 2001 21:30 schreef Clay het volgende:
Die anomen moet geen onschuldige meisjes killen, dat trekt mijn reputation niet zo lekker.
Dan moet je hem er ook van weerhouden. Jij bent als main character verantwoordelijk voor wat anomen doet. Het is je eigen schuld.. moet je hem maar neit zjin "revenge" aanpraten :P en nou wordt hij geweigerd op de Knights of the radiant heart en gaat zijn wisdom niet met 4 omhoog, en wordt het geen fatsoenlijke Cleric :)

Dus dumpen en Viconia pakken..

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
trekken jullie je veel aan van de character allignments, die dus ook je reputation points kunnen beinvloeden (viconia zorgt voor een daling van 2 punten...)???

Ik heb ook niet zoveel zin in het gezeik tussen Edwin en Minsc, hoewel het allebei heel goede characters zijn, nou ja, gewoon maar doorklikken die irritante dialogen... :r

Ik heb zojuist Firkraag (ofzo) gedood, door Yoshimo effe in m'n party te nemen voor het zetten van z'n traps/snares. Ik heb zo'n 15 minuten lang die dingen neergelegd, en ik heb Jaheira een lesser fire elemental naar die draak gestuurd, 'em aangevallen, en toen 'ie een stapje naar voren deed: geroosterde draken-reet... Yep, dat vond ik wel ruig...
Alleen gebruikte ik de volgende theorie:
als ik Yoshimo nou uit de party flikker als ik de draak vermoord, krijgt hij geen xp, en de rest wel... Maar toen de draak dood was, Yoshimo al weg was en ergens stond te wachten, kreeg ik geen xp vermelding in de textbalk te zien... Heeft de rest van m'n party deze nu ontvangen, of niet???

Nou ja, als ik vanavond niets meer zie, dan probeer ik het morgenochtend uit door wat te experimenteren met savegamez...

fijne avond dudes >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens, het is het waard, want wanneer kan je in een game meer dan 1 keer dezelfde draak verslaan, met een paar lullige snare-traps?? *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 23 maart 2001 16:21 schreef drexciya het volgende:

[..]
Nalia werd al een stuk leuker toen ze met haar would-be man in aanraking kwam, toen werd ze toch duidelijk minder truttig.
Is dit Anomen ofzo?? Ik heb 'em niet in m'n party opgenomen, omdat hij niet echt goed is (of heb ik het verkeerd, waarin blinkt hij uit??). En ik werd zo knetter gestoord van Nalia, dat ik haar zo snel mogelijk door Korgan heb vervangen... Deze gast is gewoon wreed, met z'n Schotse accentje.. en die sl*t van een Nalia wat toch een lowsy thief, en had een verrekt lage hp. Aerie heeft dit ook, maar omdat ze mage/cleric heeft, is ze mijn protect from.../medicit/etc.. verpleegster. Bovendien heb ik haar de gaunlets of ogre power gegeven, zodat ze met haar hoge dexterty rake klappen kan uidelen. Wel zorg ik meestal dat ze achteraan staat, want anders wordt ze voor mijn neus in elkaar gemept...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anomen heerscht ! Geen discussie over mogelijk, hij was een van de sterkste chars in mijn party :)

Uitgerust met Crom Fayr was het een _zeer_ goede meleefighter die belachelijk veel damage deed. Maar als lvl 21 priest had hij nog veel meer goede abilities. De zeer goede 7th priest spells (bolt of glory, sunray etc) zijn uitstekend tegen demons en natuurlijk niet Turn Undead vergeten , waarmee anomen in een seconde een groep van 14 vampires sloopte :)

Nee Anomen was een van de beste chars in mijn party, samen met Keldorn en Minsc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Op vrijdag 23 maart 2001 18:37 schreef conan the librarian het volgende:
Mazzy, paladin?? Ik dacht dat ze een fighter was.:?
Ze was een wannabe paladin ;) As close as a halfing can get to paladin (in 2nd edition dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

As close as a halfing can get to paladin (in 2nd edition dan).
Ook zo'n onzin regel in 2nd edition idd, in 3rd edition zijn er gelukkig geen race en ability score restrictions meer. Kan ik eindelijk mijn halforc paladin maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kom op jongens... doorlullen, deze topic dreigt te gaan uitsterven....
Ik heb besloten mijn party er als volgt uit te laten zien:
* Aragorn (ikzelf)
* Minsc
* Keldorn (voor de holy avenger +5)
* Aerie
* Edwin
* Kolgan

Ik denk dat dat mijn droom party is...
Alhoewel de volgende formatie is ook wel rete-gaaf:
* Aragorn
* Minsc
* Korgan
* Viconia
* Valygar
* Edwin

Wat zouden jullie mij aanraden, welke van de twee moet ik nemen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De beste party lijkt mij :

- Jezelf als mage
- Keldorn
- Minsc
- Anomen

Meer heb je niet nodig om het uittespelen hoewel een extra mage nog wel praktisch kan zijn, maar als je eigen char goed genoeg is is dat niet nodig.
Je hoeft geen 6 chars in je party te hebben en het voordeel van minder chars is dat je meer exp / char krijgt en dus ook sneller lvl up gaat. Alleen heb je die xp cap dat is wel jammer, maar in de expansion is ie weer weg.

Dat lvl 40 in de expansion vind ik trouwens echt belachelijk! Het lvl 40 worden is totaal ongepast in AD&D (een hele party vol demigods yeah right!) en het wordt gebruikt om mensen aan te trekken en de zwakheden in het verhaal te compenseren. Ik zal hem wel kopen en spelen, want ik ben benieuwd wat ze ervan gemaakt hebben, maar mijn verwachtingen zijn niet zo positief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Op zaterdag 24 maart 2001 12:03 schreef Trashbash het volgende:

[..]

Ook zo'n onzin regel in 2nd edition idd, in 3rd edition zijn er gelukkig geen race en ability score restrictions meer. Kan ik eindelijk mijn halforc paladin maken ;)
Of je dwarven necromancer ;)
Op zondag 25 maart 2001 12:52 schreef Trashbash het volgende:
De beste party lijkt mij :

- Jezelf als mage
- Keldorn
- Minsc
- Anomen

Meer heb je niet nodig om het uittespelen hoewel een extra mage nog wel praktisch kan zijn, maar als je eigen char goed genoeg is is dat niet nodig.
Je hoeft geen 6 chars in je party te hebben en het voordeel van minder chars is dat je meer exp / char krijgt en dus ook sneller lvl up gaat. Alleen heb je die xp cap dat is wel jammer, maar in de expansion is ie weer weg.

Dat lvl 40 in de expansion vind ik trouwens echt belachelijk! Het lvl 40 worden is totaal ongepast in AD&D (een hele party vol demigods yeah right!) en het wordt gebruikt om mensen aan te trekken en de zwakheden in het verhaal te compenseren. Ik zal hem wel kopen en spelen, want ik ben benieuwd wat ze ervan gemaakt hebben, maar mijn verwachtingen zijn niet zo positief...
Ik vind dat je ook wel een thief in je party moet hebben, de enige skills die hij echter nodig heeft zijn open locks en find/remove traps. Aangezien zowel Nalia als Imoen dit allebei hebben en ze ook nog eens een goede mage zijn (ze kunnen het hoogste level halen) lijkt een van deze twee zeikwijven me nog wel een goede keuze. Dat geleuter van ze (vooral Imoen) moet je dan maar voor lief nemen ;)

En ik ben het met je eens dat 40ste level te hoog is. 30ste zou mij goed genoeg lijken en daarna ben je idd demi-god. Bovendien zit er 'maar' 40 uur spelen of zo in de expansion dus uiteindelijk ga je veel te snel levels up. Iedere quest een story award van 500.000 xp of zo... yeah right...

Kijk hier trouwens nog voor een xp-cap remover:
www.bgdungeon.com/bg2/cheats.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

ARGH.. Ik heb een probleem. Ik zit nu in Umar Hills (ja temples enzo al gehad) en nu lees ik in een loopdoor dat er ergens een boer met een kip is die een of andere steen voor de horn of valhalla heeft. Nou wil ik die dus graag hebben maar ik kan die eikel NIET vinden, gewoonweg NIET.

Het gaat dus om deze quest:
The Chicken's Gem

Jeb - Umar Hills (AR 1100, x 3775 y 1550)
Erlin - Umar Hills (AR 1100, x 3225 y 1900)

At the north end of the village talk to the farmer Jeb and tell him
that you are an adventurer. Turns out for a little money (20 gold)
he has a little adventure for you. He says that he saw the chicken
farmer putting something in his chicken. Doesn't know what, but
it must be worth something. Go left and talk to the chicken
farmer, Erlin. The jig is pretty much up, and you can end out
buying whatever is in the chicken. It is a Beljuril, with a rough
value of about 600 gold.

Tip: Before talking to the farmer, pick the chicken's pocket to
get one Beljuril, then buy it again from the farmer to
get two! (from Brad Beacham)

Don't sell it, however, there is a way to use it to get an upgraded
horn. (see Waukeen's Promenade, The Horns of Valhalla quest)
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die "eikel" staat samen met zijn vrouw naast zijn kippetjes bij het dorpje links van die 3 gasten die je drank en wapens kan geven.

Wat doet die hoorn eigenlijk? Ik heb die quests gedaan maar ik kan hem me niet meer herinneren...

Owja en een thief was ik vergeten in mijn beste party formatie. Dan maar imoen erbij die kan tenminste ook nog dispelspells casten en traps disarmen.

edit : de coordinaten staan er zelfs bij !!! |:( Dan kan het toch niet zo moeilijk zijn om die gast te vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben een beetje een rpg freak,
BG I en II allebei top, II zeker, daar heb je meer een uitgebreidere verhaallijn, zeker met alle subquest enzo, icewind dale, natuurlijk ook uitgespeelt, maar dat was ook maar een beetje hak en magic werk, geen echte plots, je had maar een paar plaatsen waar je naar toe kon, dus voor de ventjes die zich liever bezig houden met de actie. Torment is mijn altime favoriet, op het laatst was ik mage level 25, vette spreuken niet normaal. Zit nu ook te diablowen, ook wel vet maar haalt zeker niet bij torment, (tip: als je met jezelf praat op het laatst kun je je eigen naam te weten komen, als je dit doet, ga je zeker 10 level aan experience points omhoog. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Op zondag 25 maart 2001 15:34 schreef Trashbash het volgende:
edit : de coordinaten staan er zelfs bij !!! |:( Dan kan het toch niet zo moeilijk zijn om die gast te vinden :?
Ja dat is het domme... ik weet waar ze zouden moeten zijn maar hij is er gewoon niet.. Dat is KUT ;).. Iig toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Ik heb een vraagje, voor mensen die er al langs zijn. Ik ben bij dat gedoe in de stad redelijk gericht te werk gegaan om imoen terug te halen, en zodoende heb ik alles buiten de stad op nalia's kasteel na NIET gedaan.

met de hulp van mijn gekozen ally ben ik imoen gaan halen, en nou ga ik weer terug, uh, krijg ik nog de tijd om lekker te gaan rondstruinen en doen waar ik zin in heb, of loop ik nu al richting het einde?? 't lijkt me wat vroeg, maar toch, je weet nooit.

Lijkt me dat ik zo niets verraad over het spel, :D houd het antwoord aub ook in die stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan nog de meeste side-questjes nog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Hmm ik ben ipv die kip te zoeken maar even wat liches af gaan maken :).. Kostte wat moeite en ik moest lame doen maar het levert wel wat op.. Ring of Gaxx is een leuke ;)..

Pff.. genoeg BG II voor dit kwartier.

* IceStorm wil nog wel zeggen dat ALS iemand enig idee heeft waarom ik die kippenhoer niet kan vinden dat ie dat mag melden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de ring of gaxx is idd een leuke item. De staff of magi is ook een leuke ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de staff of the mage is idd errug goed. Jammer genoeg was ik dualclass fighter/mage en gespecialiseerd in longsword dus kon ik hem niet gebruiken.

Die battle waarna je de staff krijgt is schijnbaar de moeilijkste in het hele spel maar bij mij lukte hij de eerste keer en zonder casualties :? Ach dat zal wel door mijn geniale party samenstelling komen ;)

edit : typo's |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Op zondag 25 maart 2001 21:57 schreef superoma het volgende:
de ring of gaxx is idd een leuke item. De staff of magi is ook een leuke ;)
Ja, ik ga er dus nu over nadenken hoe ik die te pakken krijg :).. In 1x naar binnen stormen was iig niet echt de optie, toen was ik zeg maar instant death ;).

edit:
ARGH, net een beetje lopen voorbereiden, wat spells geleerd. Kwam er een messenger aan dus ik richting mijn kasteeltje, probleem opgelost. Ik wil dat huis binnenlopen, is mijn Rogue Stone opeens pleiten? Gewoon niks meer. Oftewel 1 uur speeltijd weggegooid en ik mag weer met een oude save game beginnen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
tip: 1 mannetje met prot from magic en een > +4 wapen en maar hakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Op maandag 26 maart 2001 10:45 schreef Dennism het volgende:
tip: 1 mannetje met prot from magic en een > +4 wapen en maar hakken :P
Dat werkt bij Kangaxx ideaal ja ;).. Kost wel TIJD (damage range is 2-4 ofzo per hit) maar het lukt wel.
Maar bij Shangalar lukt dat niet denk ik want die heeft ook nog allerlei goons om zich heen :)..
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste