Baldurs Gate vond ik een leuk spel. De eerste goede RPG in de AD&D universe die ik speelde. Lekker groot, veel te doen : errug leuk dus
Daarna dus gelijk Planescape:Torment gekocht en dat was maar goed ook want dat is de beste RPG die ik tot nu toe gespeeld heb.
Eindelijk eens een echt _ijzersterk_ verhaal, geweldige dialogen (de rillingen gingen gewoon door me heen tijdens bepaalde dialogen oa bij de sensory stones) , NPC's met diepgang (ipv van die suffe poppetjes in BG1) en dat allemaal in een _echte_ fantasy omgeving nl het planescape universum.
Ook kon je in Torment eindelijk ook eens als evil spelen, dat was in BG1 praktisch onmogelijk vanwege die kut reputation.
Planescape Torment is gewoon het ultieme spel voor de echte RPG liefhebber!
Vervolgens Icewind Dale waar ik heel snel mee ben gestopt omdat het zo ongelofelijk saai was : hakken, hakken, hakken, hakken : gaaaaaap :Z:Z
Niets aan dus, dan speel ik liever Diablo II hoef ik tenminste niet zo vaak te save + loaden.
En nu de nieuwste nl Baldurs Gate II :
Die vond ik dus persoonlijk behoorlijk tegenvallen : Er werd een plot belooft ala PS:T, maar uiteindelijk was dit een NOG slechter verhaal dan BG1.
Ook waren er veel te veel sidequests, maar gelukkig toen je met alles in act2 klaar was , liep het wel lekker snel achter elkaar door, alleen jammer dat het verhaal toen al niets meer voorstelde...
NPC diepgang was iets beter dan in BG, maar toch nog niet zo als in Torment helaas.
Er zaten wel een paar leuke dialogen in BG2 (oa met de Guardian) maar uiteindelijk veel te weinig en te veel hakken zonder doel.
Uiteindelijk vind ik Planescape:Torment de beste RPG die Black Isle ooit heeft uitgebracht en zou ook dolgraag een vervolg zien, maarja Baldurs Gate slaat beter aan bij het algemene publiek, dus voorlopig zitten we vast aan de Baldurs Gate series, helaas, terwijl Black Isle met Torment laten zien dat ze veel beter kunnen ...