Op zaterdag 15 december 2001 12:07 schreef ReV3rEnD het volgende:
weet iemand overgens hoe ik het best draken (firekraag) kan verslaan... ik neem aan iig dat ik dat zwaard dat dubbel damage doet tegen draken goed kan gebruiken

Ik heb Fierkraag een week geleden verslagen.
Dit was mijn taktiek (werkte ook tegen die zwarte draak... toen ging het zelfs de eerste keer direct goed
Me: fighter
Rest: Minc, Yoshimo, Jaera, Nalia, Aerie
- Koop/vind/memorize een stuk of 5 lower resist spells (lastig op low level). Je moet het vier/vijf keer casten dus als je ze kan memorizen scheelt je dat weer een aantal scrolls. Fierkraag heeft een hoge resistance, dus als je dat eerst eens naar beneden brengt kan je tenminste wat andere spells kasten, zoals lightning.
- Koop/vind/memorize een stuk of 8 (een aantal meer of minder daargelaten) lightning scrolls. Lightning doet redelijk wat damage en zelfs als je de saving throw haalt krijg je nog de helft van de damage. Ik geloof dat ik met een stuk of 8x dit casten fierkraag gedood heb.
Doe wat standaard spreuken zoals bless, aid, protection from fire, resist fire/cold, etc. Op je teamgenoten. Elk klein beetje helpt
Vervolgens summon je zoveel creatures als je kan (max van vijf geloof ik). Je mages/druids zet net buiten fierkraags schootsafstand en alle creatures zet je om Fierkraag heen.
Yoshimo is bij mij nogal zwak dus die blijf bij mij op een veilige afstand toekijken (nou ja, veilig...), net zoals de rest van de partymembers eigenlijk.
Het handigste is het om alles wat bij jouw hoort zo te verdelen over het speelveld dat fierkraag niet in 1 schot alles uitschakeld. Dus plaats alles in een cirkel om 'm heen.
Als je gaat aanvallen laat je twee mages direct een lower resist kasten, een druid kan je dan er nog eens een entangle overheen laten gooien (Fierkraag heeft meestal de save, je eigen creatures niet: ze blijven dan tenminste staan om Fierkraag lang genoeg af te leiden

.
Ik heb uiteindelijk twee entangles en twee webs erop gegooit. Als je eenmaal fierkraags resistances flink verlaagd heb kan je ook andere spreuken proberen, maar lighning vind ik het effectiefst en hogere level spreuken als desintergrate (als je lvl hoog genoeg is tenminste) vernietigen alleen maar Fierkraags items, en ik weet zeker dat je dat niet wilt (leuk item voor een paladin

). Van die dingen als insectenplagen zijn altijd wel leuk om te doen.
Om m'n eigen mannetjes in leven te houden heb ik ze in het begin niet op vierkraag afgestuurd. Pas toen Fierkraag bijna door de linies heen geraakt liet ik ze op hem afstormen voor afleiding (en vervolgens weer hard wegrennen).
Na een aantal keren proberen en iets andere posities opstellen was het me gelukt

Als je verder nog andere tactieken wilt proberen, ik heb er op baldursgatehaven.com nog een topic over gezien, maar vond het leuker om zelf een manier te verzinnen.