HAHAHAAAAHHHHH, DE 1000-STE IS VOOR MIJ!!! 
Woohoooohhh...
Eigenlijk wel mijn recht, vindden jullie niet???
Woohoooohhh...
Hehe, ik vind dit een klein feestje waard eigenlijk. Dit topic is begonnen op 14 maart 2001, heeft BC3 overleeft (hoewel met verlies van 300-400 posts) en leeft nog steeds. En de 1001e post is van mijOp zaterdag 08 december 2001 12:25 schreef TheJoker het volgende:
HAHAHAAAAHHHHH, DE 1000-STE IS VOOR MIJ!!!
Woohoooohhh...
Verwijderd
Volkomen mee eens want een ongelooflijk cool spel blijft het toch, voor mij het beste spel ooitOp zaterdag 08 december 2001 12:43 schreef IceStorm het volgende:
[..]
BG II Forever
Verwijderd
En wie heeft dit topic weer uit het stof gehaald voor de uiterst inteligente vragenOp zaterdag 08 december 2001 12:43 schreef IceStorm het volgende:
[..]
Hehe, ik vind dit een klein feestje waard eigenlijk. Dit topic is begonnen op 14 maart 2001, heeft BC3 overleeft (hoewel met verlies van 300-400 posts) en leeft nog steeds. En de 1001e post is van mij
BG II Forever
Verwijderd
Ik heb hem net uitgespeeld met mijn Half-Orc Fighter en ik ben nu overnieuw begonnen met een wild mage, leek me wel grappigOp zaterdag 08 december 2001 17:19 schreef ReV3rEnD het volgende:
[..]
En wie heeft dit topic weer uit het stof gehaald voor de uiterst inteligente vragen. ..
Waar zitten jullie nu overgens? ik ben nu in de drow stad en allemaal vuile taakjes aan het uitvoeren
putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]
Music Addicted
Verwijderd
w8 stop!!Op Sunday 09 December 2001 11:57 schreef KID-ICARUS het volgende:
[..]
Ik heb hem net uitgespeeld met mijn Half-Orc Fighter en ik ben nu overnieuw begonnen met een wild mage, leek me wel grappig
Verwijderd
Ja op zich wel een goed plan, maar dan moet je geen 56k modempie hebbenOp zondag 09 december 2001 21:46 schreef ReV3rEnD het volgende:
[..]
w8 stop!!
Install eerst effe the darkest day (gratis uitbreiding) ik heb alleen effe geen url maar hij is wel
Verwijderd
Ik heb ook 56k! dan moet je gewoon een cdrettje meenemen naar een van je vriendenOp maandag 10 december 2001 10:11 schreef KID-ICARUS het volgende:
[..]
Ja op zich wel een goed plan, maar dan moet je geen 56k modempie hebbenDan is ruim 200 MB toch net ff iets teveel
Verwijderd
Ja oke zou kunnen maar als het goed is... (En dat zal wel weer niet met kpn...Op maandag 10 december 2001 14:21 schreef ReV3rEnD het volgende:
[..]
Ik heb ook 56k! dan moet je gewoon een cdrettje meenemen naar een van je vrienden
Verwijderd
heb jij btw throne of bhaal?Op maandag 10 december 2001 16:46 schreef KID-ICARUS het volgende:
[..]
Ja oke zou kunnen maar als het goed is... (En dat zal wel weer niet met kpn...) Dan krijg ik deze maand nog Adsl!!!
Dus daar wacht ik dan nog maar ff op
Verwijderd
Tuurlijk heb ik Throne of Bhaal!Op maandag 10 december 2001 20:00 schreef ReV3rEnD het volgende:
[..]
heb jij btw throne of bhaal?
Verwijderd
het is een uitbreiding voor bg2Op dinsdag 11 december 2001 15:30 schreef Dot het volgende:
ik heb ut spel ondertussen al een tijdje uitgespeeld (met een paladin als eigen character) met zo'n beetje alle quests mogenlijk, wil nu graag trone of bhall hebben, wie vertelt mij er wat meer over (trone of bhaal)
Verwijderd
In Throne of Bhaal kan je character in sommige gevallen level 40 wordenOp dinsdag 11 december 2001 15:30 schreef Dot het volgende:
ik heb ut spel ondertussen al een tijdje uitgespeeld (met een paladin als eigen character) met zo'n beetje alle quests mogenlijk, wil nu graag trone of bhall hebben, wie vertelt mij er wat meer over (trone of bhaal)
Verwijderd
jah da mulyplaya lijkt me leuk, heb ik nog nooit gedaan maar ik heb een character waar ik maar al te graag mee wil spelen (drie eigenlijk)Op dinsdag 11 december 2001 17:19 schreef ReV3rEnD het volgende:
en misschien kunnen we een x multieplayuh?
Verwijderd
Noem opOp dinsdag 11 december 2001 17:21 schreef Dot het volgende:
[..]
jah da mulyplaya lijkt me leuk, heb ik nog nooit gedaan maar ik heb een character waar ik maar al te graag mee wil spelen (drie eigenlijk)
poe ff kijken orOp dinsdag 11 december 2001 17:23 schreef ReV3rEnD het volgende:
[..]
Noem op(lvl, class)
Verwijderd
Ik geloof dat Throne of Bhaal een uurtje of 40-50 isOp dinsdag 11 december 2001 17:19 schreef ReV3rEnD het volgende:
Is throne of bhaal een beetje lang???
Verwijderd
grrOp dinsdag 11 december 2001 17:26 schreef Dot het volgende:
[..]
poe ff kijken or
kut dan moet ik BG2 ff instaleren en dan de character viewer pakken dus ff wachten
mn compie staat nu te ratelen, heb RCTW al verwijderd en ben nu aan het defragmenteren (heb zo'n klein harde schijfje 8,2 GB) en met schijfopruiming haalde ik ook al weer flink wat ruimte vrij maar het zal wel ff duren dus
kalm hij staat er nu weer opOp dinsdag 11 december 2001 17:49 schreef ReV3rEnD het volgende:
[..]
grr
Ik geloof zelfs dat je altijd faalt op een 1, 2 en 3. Tenminste, zo doen wij dat altijd bij AD&D.Op zondag 09 december 2001 18:01 schreef Boekster het volgende:
Of natuurlijk als er een n voor wordt rerolled, want die telt automatisch als een gemiste save, zoals een 20 als altijd gehaald telt.
Yeah well, that's just, ya know, like, your opinion, man.
Verwijderd
Uurtje of 40-50Op dinsdag 11 december 2001 17:49 schreef KID-ICARUS het volgende:
[..]
Ik geloof dat Throne of Bhaal een uurtje of 40-50 is
Het is dus de grootste uitbreiding ooit van een spel
Verwijderd
Verwijderd
Wacht maar totdat je ToB hebt uitgespeeld, dan ga je bijna jankenOp donderdag 13 december 2001 15:45 schreef DaRalph het volgende:
F*CK, heb ik net bg2 uitgspeeldnu heb ik niks meer te doen
.. nu nog ff throne of bhaal en neverwinternights
wel klote gevoel als je het uitspeeld..maja moet toch ook keertje gebeuren
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Verwijderd
Nee hoor als je echt zoveel mogelijk quest doet in BG2 original dan ben je wel een uurtje of 200 zoetOp donderdag 13 december 2001 15:42 schreef Jack Frost het volgende:
[..]
Uurtje of 40-50Dat is toch inclusief BG2 original?
Verwijderd
Valt mee hangt ervan of je nog veel quest doet die je nog niet afgemaakt hebt in Chapter 2 of 3. Maar je bent nog wel een poosje zoetOp donderdag 13 december 2001 16:05 schreef ReV3rEnD het volgende:
Hmm ik ben nu bij het punt dat ik die elven bij de underdark exit moet helpen... duurt het nog lang voor het eind?
Verwijderd
Als je bij de 1e keer BG2 alles wil doen wel ja, maar bij de 2e, 3e en euhOp vrijdag 14 december 2001 10:37 schreef KID-ICARUS het volgende:
[..]
Nee hoor als je echt zoveel mogelijk quest doet in BG2 original dan ben je wel een uurtje of 200 zoet![]()
En met Throne of Bhaal dus een uurtje of 40-50![]()
Maar je kan BG2 + Throne of Bhaal wel in 40-50 uur uitspelen, maar dan doe je alleen de noodzakelijke quests en dat is![]()
![]()
Verwijderd
Verwijderd
Ja dat zwaard kan je in ieder geval wel gebruikenOp zaterdag 15 december 2001 12:07 schreef ReV3rEnD het volgende:
weet iemand overgens hoe ik het best draken (firekraag) kan verslaan... ik neem aan iig dat ik dat zwaard dat dubbel damage doet tegen draken goed kan gebruiken
Verwijderd
Ik heb Fierkraag een week geleden verslagen.Op zaterdag 15 december 2001 12:07 schreef ReV3rEnD het volgende:
weet iemand overgens hoe ik het best draken (firekraag) kan verslaan... ik neem aan iig dat ik dat zwaard dat dubbel damage doet tegen draken goed kan gebruiken
putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]
Verwijderd
Verwijderd
Music Addicted
I want to live forever, so far.. so good.
Verwijderd
het draait.. precies hetzelfde als bg2Op zondag 16 december 2001 15:21 schreef Viiin het volgende:
Draait Tob ook nog op een P 166?? Want baldur's gate II gewoon draait er nog wel op maar is de aanvulling t zelfde?
Verwijderd
Verwijderd
Kijk dat je ook Baldur's Gate I/Tales of the Sword Coast krijgt. (35 gulden bij Dynabyte; NU HALEN!) Daarnaast: Ook Icewind Dale/Heart of Winter/Trials of the Luremaster (IWD + 2 expansions) is de moeite waard.Op woensdag 14 maart 2001 20:31 schreef TheJoker het volgende:
Ik wil graag even weten wat iedereen van Baldur's Gate II en Planescape Torment vindt..
Het zijn namelijk de enige gamezz, samen met outcast, die mij wisten te boeien...
thankx mede-spielerzz
Verwijderd
Dat is die van mij ook. Wel balen dat Yoshimo je veraadt laterOp zondag 16 december 2001 21:13 schreef Warbringer het volgende:
Ik doe meestal traps leggen met Yoshimo, en dan met firkraag praten, traps gaan af en BOEM.. dood.
Verwijderd
Verwijderd
Mag je hem daarna ook doden?Dat is die van mij ook. Wel balen dat Yoshimo je veraadt later
Weet je zeker dat je die ring in hoofdstuk I gevonden hebt? Ik heb 'm ook, weet alleen niet meer vanaf wanneer...vraagje: In het begin van BG2(de kerker voordat je in Athkatla komt) ligt toch ergens een ring of charisma? Ik kan em niet meer vinden. Krijg je hem soms van die genie in the bottle? Van hem heb ik tenminste een sword of chaos gekregen, maar ik had een char gemaakt met een charisma van 3 , omdat je die ring toch kreeg.
Ring of Human Influence
For seven years Count Fisfnilt searched the Realms for a suitable bride for his son Ewnin. Unfortunately all the women that Fisfnilt found were not up to the standards set by Ewnin, an impossibly spoiled man. Desiring an heir and impatient with his son, the Count had the court mage fashion this ring. He gifted the ring to a woman of no small courtly influence and Ewnin was instantly smitten. They wed three weeks later.
Verwijderd
thx! Ik heb nu een mage(necromancer) met:Op maandag 17 december 2001 19:26 schreef Caspian het volgende:
je krijgt die ring pas als je de circus quest voltooid hebt
en later nog een paar keer
Boeiuh... in bg1 had ik al mijn stats op 25 gezet, omdat het spel naar mijn mening niet opschoot (had net iron throne verslaan), en ik merkte nauwelijks verschil. Ik weet niet of dit in bg2 of ToB ook zo is maar ik vindt dat ze die verschillen wel wat krachtiger mochten makenOp maandag 17 december 2001 19:49 schreef Yoozd het volgende:
[..]
thx! Ik heb nu een mage(necromancer) met:
14/14/15/18/16/3en die 3 wordt een 18
Verwijderd
Kun je beter in een weekend houden en/of op een later tijdstip(begin van de avond).Op dinsdag 18 december 2001 12:45 schreef Dot het volgende:
He mensen laten we een eigen party maken met 6 personen in een game en dan met zn alle samen spelen, als we het doen moet je ff zorgen dat je gamespy hebt das daar heel handig voor (btw op gamespy heet ik page24) Lijkt me eccht gaaf om dat te doen met 6 nederlanders. Als we het doen wil ik wel een paladin, mage of thief spelen
Verwijderd
Verwijderd
Vooruit... dan bennik een Fighter/cleric (anomen style)Op dinsdag 18 december 2001 14:39 schreef Yoozd het volgende:
[..]
Kun je beter in een weekend houden en/of op een later tijdstip(begin van de avond).
Maarreh.. lijkt me cool. Ik wil een mage(summoner) zijn alst kan.
En Sarevok had nog niet eens een critical hit...! Maar hij draagt maar zwaard "Gram the Sword of Grief +5" met iets als 1D12+5 aan damage? Hoe kom je dan ooit aan 150?! En bovendien heb ik Sarevok wel eens een critical hit zien maken en toen deed hij maar 68 damage...hoofdmannetje did 4 damage to Yuan-Ti mage
Sarevok did 18 damage to hoofdmannetje
hoofdmannetje- Save Vs Death
Sarevok dit 150 damage to hoofdmannetje
hoofdmannetje- Deathbringer Assault
Verwijderd
Deathbringer Assault is beetje zelfde als disintegrate denk ikOp zondag 20 januari 2002 00:13 schreef Infinitive het volgende:
[..]
Trouwens, wat is dat Deathbringer Assault? Ik weet we dat je dan een soort van explosie ziet, maar wat doet het eigenlijk?
[edit] het lijkt alleen te komen als je binnen korte tijd veel damage doet en doet verder geen damage aan omringende mannetjes (ondanks de explosie die te zien is).
...
Die deur heb ik al lang open!Op dinsdag 05 februari 2002 14:56 schreef ItSnows het volgende:
BAG: verder doorlopen.
Er zit precies boven die kamer met potjes een klein kamer met een Golem(meen ik). Die wil wat van je en hij maakt eea open voor je
(uit mijn hoofd)
Verwijderd
www.gamebanshee.com staan alle antwoorden op je vragenOp dinsdag 05 februari 2002 15:03 schreef BlueAngelGoT het volgende:
[..]
Die deur heb ik al lang open!
TMAXTINT
TMAXTINT
...
TMAXTINT
Verwijderd
Verwijderd
Ik vind hem een van de tofste characters! Geweldig die uitspraken van 'm, alleen Jan Jansen overtreft hem. Wat heb ik gelachen om die verhalen van hemOp woensdag 06 februari 2002 13:39 schreef BlueAngelGoT het volgende:
Ik vind Mins het irritantste character! Hij is te goed en te dom!
Ik heb 2x uitgespeeld, eerste keer:Op dinsdag 05 februari 2002 22:29 schreef Marruk het volgende:
Wie had jij trouwens in je feestje zitten.
...
Verwijderd
Verwijderd
http://www.sorcerers.net/Games/BG2/BG2extras.zip ?Op donderdag 28 februari 2002 21:24 schreef KID-ICARUS het volgende:
Ik had nog ff vraagje, weet iemand nog waar je dat filetje van die speciale bonus editie kan downen zodat je die 2 extra merchants krijgt, 1 in de Copper Coronet (Joluv) en die andere in de Adventure's Mart, kan dat filetje echt nergens meer vinden en heb het volgens mij een keer gewist
Of heeft misschien iemand dat filetje nog, kan je het ook ff mailen
Verwijderd
Verwijderd
Op woensdag 06 maart 2002 18:54 schreef ADMK het volgende:
moes deze ff aan de top zetten!!!!
ik had Aerie ontmaagdOp woensdag 06 februari 2002 14:28 schreef GaiusBertus het volgende:
[..]
Ik heb 2x uitgespeeld, eerste keer:
Elaine (priest of Lathander)
Minsc
Valygar
Imoen
Nalia
Aerie
Tweede keer (toen heb ik zo'n beetje alles in het spel gedaan):
Silman (fighter gedualled op level 9 naar mage)
Minsc (gewoon te gaaf, ik kon hem gewoon niet alleen laten)
Anomen
Keldorn
Nalia (Imoen is beter maar Nalia was hoger level tegen de tijd dat ik haar terugvond, in TOB heb ik haar wel ingeruild tegen Imoen)
Jaheira (had ik romance mee)
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
TMAXTINT
Verwijderd
Pillar of skulls bijna het einde? Ik kan me nu vergissen maar volgens mij komt er dan nog heel veel, of kwam je bij de Pilar na dat je met die Forktongue (Die demon die niet mocht liegen?) kwam? Ik heb wel een savegame die daar is, al ben ik niet blij met de sg omdat ik per ongelijk da'kon gedumpt had inplaats van Ignus. En die vind je dan nooit meer terug... Maar als je hem wilt hebben, stuur maar een mailtje!Op woensdag 14 maart 2001 21:52 schreef IceStorm het volgende:
Torment vondt ik ook geweldig.. Enig probleem is dat ik hem nooit uitgespeeld heb omdat mijn pc het niet meer trok op het einde..
Dus vandaar een oproepje.. Heeft er iemand een save-game van Torment liggen die met een beetje goeie party rond de pillar of skulls is (heette ie zo?).. Dat is al vrij op het einde maar nog niet helemaal.
Als er iemand is die hem mij zou willen geven .. errug graag..
En anders begin ik na BG II wel opnieuw
Verwijderd
Gewoon met alles en iedereen praten, vuur maken in de haard met de tondeldoos, geheime deur (Niet zeker hiervan) zoeken, en monsters verslaan. Op een gegeven moment moet je ook sloffen vinden en aan die butler geven, weet nie meer precies de volgorde.. maar je moet toch een boek een bel en een kaars vinden? in het eerste level? O ja hoe is je party? gewoon nieuwschierig :)!Op woensdag 10 april 2002 12:17 schreef Marruk het volgende:
Hoi,
Ik heb een klein probleempje in watchers keep. Ik zit nu nog steeds op het eerste level en ik moet naar de vergeetachtige priester gaan. Ik krijg alleen de deur niet open
Ik had ergens gelezen dat je de 2 wardstones in je inventory moet hebben, maar dat heb ik al gedaan en nog wil ie niet. Plz help
Volgens mij heb ik daar alles wel gedaan, ik heb de bel, de kaars, het vuur, het holy book de slippers. Maar ik kom niet voorbij die ene deur, als ik de ritual wil uitvoeren dan gaat hij net zo ver tot het moment dat het boek op een bepaalde bladzijde open moet met een bepaalde vers.Op woensdag 10 april 2002 12:57 schreef SleepleSS666 het volgende:
[..]
Gewoon met alles en iedereen praten, vuur maken in de haard met de tondeldoos, geheime deur (Niet zeker hiervan) zoeken, en monsters verslaan. Op een gegeven moment moet je ook sloffen vinden en aan die butler geven, weet nie meer precies de volgorde.. maar je moet toch een boek een bel en een kaars vinden? in het eerste level? O ja hoe is je party? gewoon nieuwschierig :)!
TMAXTINT
Verwijderd
Verwijderd
Hmmm toen je het vuur maakten, kwam er toch een geest op je af? ik geloof dat je hem de slippers moet geven (Of krijg je die juist van hem?) En nog een vraagje waarom Imoen? In mijn ogen is Nalia beter, maar meschien kwam dat door de manier waarop ik hoor daar BG2 sleeptenOp woensdag 10 april 2002 13:01 schreef Marruk het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik daar alles wel gedaan, ik heb de bel, de kaars, het vuur, het holy book de slippers. Maar ik kom niet voorbij die ene deur, als ik de ritual wil uitvoeren dan gaat hij net zo ver tot het moment dat het boek op een bepaalde bladzijde open moet met een bepaalde vers.
Mijn party is nu mezelf = kensai/mage (lvl 10 kensai lvl 13 mage) imoen, minsc, korgan, edwin(a) en viciona. Minsc gaat eruit voor Sarevok in hoofdstuk 8
Ik weet niet of we over hetzelfde hebben maar goed, die ene geest geeft mij advies dat ik de priest de slippers moet geven. Ik wil dus door de deur naar de priester zich bevind (die grote die op slot zit) Maar daar kom ik dus NIET door. Geen idee hoe ik verder moet in watchers keep.Op woensdag 10 april 2002 16:25 schreef SleepleSS666 het volgende:
[..]
Hmmm toen je het vuur maakten, kwam er toch een geest op je af? ik geloof dat je hem de slippers moet geven (Of krijg je die juist van hem?) En nog een vraagje waarom Imoen? In mijn ogen is Nalia beter, maar meschien kwam dat door de manier waarop ik hoor daar BG2 sleepten.
TMAXTINT
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Mmm dan weet ik het ook niet, ik wou hem gisteren opnieuw proberen, maar ik zat er te ver van dfaan, moest ik eerst heel veel andere dingen doen en toen had ik geen zin meerOp woensdag 10 april 2002 17:43 schreef Marruk het volgende:
[..]
Ik weet niet of we over hetzelfde hebben maar goed, die ene geest geeft mij advies dat ik de priest de slippers moet geven. Ik wil dus door de deur naar de priester zich bevind (die grote die op slot zit) Maar daar kom ik dus NIET door. Geen idee hoe ik verder moet in watchers keep.
ik denk dat het achter die deur ligt. Maar ik ben maar eerst verder gegaan met throne of bhaal (eerst speelde ik watchers keep in soa) En nu moet ik op zoek naar ene forest Mir.Op donderdag 11 april 2002 13:52 schreef SleepleSS666 het volgende:
[..]
Mmm dan weet ik het ook niet, ik wou hem gisteren opnieuw proberen, maar ik zat er te ver van dfaan, moest ik eerst heel veel andere dingen doen en toen had ik geen zin meermaar uh heb je dat graf al gevonden? of licht dat achter de deur waar het omgaat?
TMAXTINT
Ik kan me herinneren dat je iets moest doen met dat altaar en de bel en de kaars (en nog iets?). Maar je vind tekst stuken erover. Of natuurlijk ff in een walk throught kijkenOp donderdag 11 april 2002 13:56 schreef Marruk het volgende:
[..]
ik denk dat het achter die deur ligt. Maar ik ben maar eerst verder gegaan met throne of bhaal (eerst speelde ik watchers keep in soa) En nu moet ik op zoek naar ene forest Mir.
Oh well, ik kom er ooit wel achter
Verwijderd
Tob RulesOp donderdag 11 april 2002 13:56 schreef Marruk het volgende:
[..]
ik denk dat het achter die deur ligt. Maar ik ben maar eerst verder gegaan met throne of bhaal (eerst speelde ik watchers keep in soa) En nu moet ik op zoek naar ene forest Mir.
Oh well, ik kom er ooit wel achter
TMAXTINT
Verwijderd
Geen idee ik heb hier eigenlijk nooit last van gehad, maar heb je de nieuwste patch geinstalleerd van ToBOp donderdag 11 april 2002 17:19 schreef Marruk het volgende:
Ik heb eigenlijk nog een vraagje. Als ik bg2 of bg2 met tob speel en ik wil met iemand praten dan wil het nog wel eens zo zijn dat iedereen zogenaamd 'bezig' is met iets. Ik wil bijvoorbeeld iemand spreken zoals bijvoorbeeld cespanar of een merchant in het spel, en dan zijn ze bezig met wat! het enige remedie is om het spel op te slaan en opnieuw te laden, meestal gaat het dan wel goed. Is dit een insect of is hier een patch voor?
Groeten
Verandert z'n sig te weinig.
Music Addicted
TMAXTINT
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq