Baldur's Gate II

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 3.039 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net gekocht nav fp post over dragon age.

ben benieuwd of het spel de tand des tijds heeft doorstaan.
2 vraagjes.

Eerst het spel spelen en dan pas de expansions

en bg1 spelen of meteen beginnen met 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Marruk schreef op donderdag 11 april 2002 @ 17:19:
Ik heb eigenlijk nog een vraagje. Als ik bg2 of bg2 met tob speel en ik wil met iemand praten dan wil het nog wel eens zo zijn dat iedereen zogenaamd 'bezig' is met iets. Ik wil bijvoorbeeld iemand spreken zoals bijvoorbeeld cespanar of een merchant in het spel, en dan zijn ze bezig met wat! het enige remedie is om het spel op te slaan en opnieuw te laden, meestal gaat het dan wel goed. Is dit een insect of is hier een patch voor?

Groeten
Daar moet je de officiele patch voor hebben :)

@boekster
Er is tegenwoordig een Fixpack op gibberling3 die alles van Baldurdash (en meer) fixt :)
http://www.gibberlings3.net/bg2fixpack/

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem toevallig laatst nog geinstalleerd,

Bljift een leuk spel, heb deel 1 zelf ook gespeeld. Het jammere is dat de ogen nu wel aan iets betere graphics gewend zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MazeMouse schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 08:32:
[...]

Daar moet je de officiele patch voor hebben :)

@boekster
Er is tegenwoordig een Fixpack op gibberling3 die alles van Baldurdash (en meer) fixt :)
http://www.gibberlings3.net/bg2fixpack/
Ik had het spel gekocht zodat ik zonder veel moeite de laatste patches enzo via de officiele kanalen kon krijgen. Maar de bg2 expansion is dus vroegtijdig gestopt met support waardoor er modders er zelf maar iets mee hebben gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 23:54:
net gekocht nav fp post over dragon age.

ben benieuwd of het spel de tand des tijds heeft doorstaan.
2 vraagjes.

Eerst het spel spelen en dan pas de expansions

en bg1 spelen of meteen beginnen met 2?
Eerst BG1, met tutu zodat je de 2 engine hebt.

Het verhaal begint namelijk in BG1. Als je met 2 begint mis je een hoop achtergrond en wordt de helft van BG1 gespoild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 10:07:
[...]

Ik had het spel gekocht zodat ik zonder veel moeite de laatste patches enzo via de officiele kanalen kon krijgen. Maar de bg2 expansion is dus vroegtijdig gestopt met support waardoor er modders er zelf maar iets mee hebben gedaan?
Mwa, het was meer het moederbedrijf Interplay die de geldkraan dichtdraaide (falliet ging). En zoals we weten leveren patches niks meer op dus ze hebben alleen het ergste eruit gepatched (speelbaar maken) en that's it.

Dus hebben de fans/modders nu op zich genomen om de overgebleven bugs eruit te modden. En zelfs het spel af te ronden ;) (Unfinished Business is een mod die elementen toevoegt die door de originele devs niet erin kwamen vanwege tijdgebrek)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel echt wennen dit spel. Ben nu eindelijk de eerste dungeon uit. Ik denk nu kan ik al die wapens verkopen die ik verzamelt heb. Is het allemaal niks waard! zit ik daar met men zwaar verdiende 1000 gp waar ik niet eens een broadsword+1 kan kopen voor mijn dual wielding broadsword master :)

Ik heb maar gekozen voor een hu fighter want toen ik men mage inelkaar aan het zetten was duizelde mijn hoofd van de spells and abilities. Ik heb al moeite zat met mijn groepje van vijf en te begrijpen wat hun allemaal doen.

Wat is trouwens thaco? ik lvl'de up en kreeg een thaco, smaakte wel goed daar niet van maar kan ik nu mensen beter raken of wat doet het?
Ik ga het spel nu maar eens met auto-pause spelen, misschien dat de gevechten dan iets minder rommelig worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thaco: To hit armor class 0.

Standaard begin je met een AC 10. Hoe beter je AC, hoe lager. Een leather armour heeft bijvoorbeeld AC 8, een leather armour + buckler heeft AC 7.

THAC0 staat voor To Hit Armour Class 0 (0 = zero). Stel je hebt een THAC0 van 17 en rolt een 16. Met een 16 mis je AC 0. Je hebt minsten een 17 nodig om AC 0 te raken. Die vent die je probeert te slaan heeft echter een slechtere AC dan 0, want hij heeft leather + shield. Hij heeft dus AC 7. Om AC 7 te raken heb je een rol van 10 nodig (THAC0 van 17 - AC van 7).

Trek van je THAC0 de AC van je tegenstander af. Dat is wat je minimaal moet rollen om te raken.

2nd edition AD&D. Heerlijk ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 11:28:
Thaco: To hit armor class 0.

Standaard begin je met een AC 10. Hoe beter je AC, hoe lager. Een leather armour heeft bijvoorbeeld AC 8, een leather armour + buckler heeft AC 7.

THAC0 staat voor To Hit Armour Class 0 (0 = zero). Stel je hebt een THAC0 van 17 en rolt een 16. Met een 16 mis je AC 0. Je hebt minsten een 17 nodig om AC 0 te raken. Die vent die je probeert te slaan heeft echter een slechtere AC dan 0, want hij heeft leather + shield. Hij heeft dus AC 7. Om AC 7 te raken heb je een rol van 10 nodig (THAC0 van 17 - AC van 7).

Trek van je THAC0 de AC van je tegenstander af. Dat is wat je minimaal moet rollen om te raken.

2nd edition AD&D. Heerlijk ingewikkeld.
okee dus met mijn nieuwe platemail+1 moet mijn tegenstander hoger gooien om mij uberhaupt te kunnen raken. Dat is mooi

Nu bezig met 20k goud te verdienen om hulp te krijgen voor het bevrijden van lemoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:56
Vroeger BG 1 uitgespeeld en toen ook gestart met BG 2 maar nooit echt lang in verdiept doordat ik te weinig tijd had. Nu terug wat kriebels in de buik (onder andere door Dragon Age).

As ik BG2 opnieuw installeer, welke patches mods moet ik dan zeker binnenhalen (en indien mogelijk vanwaar? ook al zal google een uitkomst bieden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03:45
Ekfad schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 13:15:
As ik BG2 opnieuw installeer, welke patches mods moet ik dan zeker binnenhalen (en indien mogelijk vanwaar? ook al zal google een uitkomst bieden)
Ik zou minimaal Throne of Bhaal installeren en de laatste officiele patch daarvan.
Verder is de mod The Darkest Day wel een aanrader, maar als je BG2 nog nooit zonder mods hebt uitgespeeld zou ik geen mods installeren.
Er zijn wel wat kleine mods met extra merchants enzo, maar let ook daarbij op dat je geen mod installeert die merchants toevoegt die dingen verkopen die de hele balance verzieken, anders is er weinig meer aan!

BG2 is nog steeds een super spel, ik ben sinds kort ook weer gestart, dit keer met een evil party (altijd the good guys gespeeld vroeger). De graphics maken me echt niet uit, ziet er prima uit vind ik voor zo'n oude game. Het zou wel leuk zijn geweest als alle text was ingesproken, maargoed je kan niet alles hebben (en bij Zelda doet men dat expres nog steeds niet).
En waarom moet tegenwoordig alles maar 3d zijn? Ik vond Never Winter Nights niet veel aan, deels door de brakke 3d mode, BG2 is gewoon de ideale RPG!
Ik durf zelfs te beweren dat BG2 één van de beste spellen ooit gemaakt is! _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Exar op 12-09-2008 15:09 ]

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exar schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:08:
[...]

Ik zou minimaal Throne of Bhaal installeren en de laatste officiele patch daarvan.
Verder is de mod The Darkest Day wel een aanrader, maar als je BG2 nog nooit zonder mods hebt uitgespeeld zou ik geen mods installeren.
Er zijn wel wat kleine mods met extra merchants enzo, maar let ook daarbij op dat je geen mod installeert die merchants toevoegt die dingen verkopen die de hele balance verzieken, anders is er weinig meer aan!

BG2 is nog steeds een super spel, ik ben sinds kort ook weer gestart, dit keer met een evil party (altijd the good guys gespeeld vroeger). De graphics maken me echt niet uit, ziet er prima uit vind ik voor zo'n oude game. Het zou wel leuk zijn geweest als alle text was ingesproken, maargoed je kan niet alles hebben (en bij Zelda doet men dat expres nog steeds niet).
En waarom moet tegenwoordig alles maar 3d zijn? Ik vond Never Winter Nights niet veel aan, deels door de brakke 3d mode, BG2 is gewoon de ideale RPG!
Ik durf zelfs te beweren dat BG2 één van de beste spellen ooit gemaakt is! _/-\o_
Diablo 3 en Bioware's Dragon Age: Origins (de spirituele opvolger van Baldur's Gate) kunnen weer heerlijk oldschool in isometrisch standpunt gespeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind overal gems, maar kan ik er ook wat mee?
In diablo kon je ze op een gegeven moment gebruiken om je wapen sa's mee te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gems in BG1 zijn om te verkopen. Sommige dure gems worden in bg2 gebruikt in bepaalde artefact recipes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een lastig spel zeg.

Ben ik best ver, veraad een character mij en heult ie met de vijand. Weg spullen.

Ik zat te denken ik begin opnieuw, maar nu zit ik vast in character creation.

ik heb het gevoel alsof ik met 3d6 gooi dus dan zou ik met een fighter
(18-3)*5+(18-9)= 72 punten max te besteden hebben

uiteindelijk maar gegaan voor 61 punten en een str van 18/98 (wat doet deze tweede str?)

Two handed proficiency voor ac bonus en een two handed sword proficiency.
Alle stat max behalve wis> 12 en cha>3

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2008 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je geen manual? Daar staat alles netjes in.

Dit kon ik binnen een minuutje op google vinden:

Warrior classes (Fighters, Rangers and Paladins: Barbarians too with Tutu/BGT.) with an 18 strength get something called a "strength percentile": in effect, this gives them a strength better than a regular 18 but not as good as a 19.

Other classes can only get an unmodified 18. It's misleading to say that 18/01 is the lowest in the 18-category, since 18/01 is already better than an unmodified 18 without a percentile.

The percentile is a number from 1-100, though a 100 is written '00'. (This is because in PnP AD&D you determine this number by rolling two ten-sided dice with sides labelled 0-9, one for the tens digit and one for the ones digit, and two zeros is considered 100.)

The higher this number, the better your strength, and the better the combat bonuses you get:

Unmodified 18: +1 to hit, +2 to damage
18/01-18/50: +1 to hit, +3 to damage
18/51-18/75: +2 to hit, +3 to damage
18/76-18/90: +2 to hit, +4 to damage
18/91-18/99: +2 to hit, +5 to damage
18/00: +3 to hit, +6 to damage
(A 19 gives +3/+7.)

Related things like your carrying capacity and chance to bash locks is similarly improved with a higher number. There's a chart in the back of the manual that gives the details.

So you can see, 18/00 is much much better than an unmodified 18. However, I think it's impractical to suggest that you ought to "hold out" for getting 18/00 at character creation rather than any high percentile. The odds of 18/00 are only 1:100 even if you do get (or raise your strength to) an 18. If you want a high overall roll and strong other stats as well, and don't want to reroll for days, you may need to settle for less.
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste