Baldur's Gate II

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 3.039 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:29

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op maandag 26 maart 2001 11:20 schreef IceStorm het volgende:
Dat werkt bij Kangaxx ideaal ja ;).. Kost wel TIJD (damage range is 2-4 ofzo per hit) maar het lukt wel.
Maar bij Shangalar lukt dat niet denk ik want die heeft ook nog allerlei goons om zich heen :)..
Hehe, werkt bij Shangalar ook :).. Kostte wat moeite maar ok. Ik hoop dat ik geen protection from magic scrolls meer nodig heb want ik kan maar 1 winkel vinden die ze heeft en die heb ik allebei gebruikt nu ;).
Oh, Shangalar levert trouwens helemaal geen xp op terwijl in de loopdoor staat dat ie 50k waard is.. Bah.

Nou moest ik het doen met 25.000 voor die mannetjes (ca.) en 3500 gp + staff of the magi (en dat is dan ook ALLES).. Vondt dat een beetje tegenvallen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:14
de Twisted rune is niet zo moeilijk, ik maar Shalangar af met Mincs (met de daystar en die helm die simularcum kan casten) eerst eerst cast je simularcum met minsc en dan 2x sunray (iedere minsc 1x) en nog 2x hakken ofzo en hij is dood) nog voor shalangar time stop cast. Tijdens dit staat mijn party buiten zicht van de hulpjes van shalangar.

Hierna pakte ik mijn mainchar (Undead hunter) met Carsomyr +5 die liet ik de fighter lokken en die vampier (had ie vrij snel beide dood) toen gaf ik mincs baldurans shield erbij en liet ik em die beholder afmaken door hem zichzelf te laten verstenen.

en toen met mijn mainchar nog ff die mage kapot gehakt (mainchar was 60% immune to magic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Op maandag 26 maart 2001 18:22 schreef Dennism het volgende:
[knip]baldurans shield [/knip]
Uhm, das een bonus cd item, hoe kom je daaraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 maart 2001 15:13 schreef IceStorm het volgende:
ARGH.. Ik heb een probleem. Ik zit nu in Umar Hills (ja temples enzo al gehad) en nu lees ik in een loopdoor dat er ergens een boer met een kip is die een of andere steen voor de horn of valhalla heeft. Nou wil ik die dus graag hebben maar ik kan die eikel NIET vinden, gewoonweg NIET.

Het gaat dus om deze quest:
[..]

Iemand enig idee?
ahhh, dus jij hebt ook de walkthrough van D.Simpson???

Is errug goed...!!

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die shalangar ofzo (weet zijn naam niet eens ging zo snel) was zo snugger om tussen mijn party in te teleporten, dus die was in 30 secs dood (zo niet sneller) :)
Met mijn mainchar (en cloak of mirroring ;)) snel voor de beholder gaan staan, dus die sloopte zichzelf en toen waren er nog 2 mages die wat summonden maar dat is toch piece of cake voor een ~lvl 18 party.

Jammer had namelijk wel wat meer van dat gevecht verwacht... Maarja dat had ik van heel Baldurs Gate II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Yep, die walktrough is echt handig. Ik gebruik hem gewoon om niet de weg kwijt te raken met alle quests :).. Lekker overzichtelijk.

En hallo zeg, met een 18e level party is het idd makkelijk. Ik heb het gedaan met een 12e level party :).

Linkje naar walkthrough ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 maart 2001 12:52 schreef Trashbash het volgende:
De beste party lijkt mij :

- Jezelf als mage
- Keldorn
- Minsc
- Anomen

Meer heb je niet nodig om het uittespelen hoewel een extra mage nog wel praktisch kan zijn, maar als je eigen char goed genoeg is is dat niet nodig.
Je hoeft geen 6 chars in je party te hebben en het voordeel van minder chars is dat je meer exp / char krijgt en dus ook sneller lvl up gaat. Alleen heb je die xp cap dat is wel jammer, maar in de expansion is ie weer weg.
Ok, met vier characters spelen is inderdaad wel gaaf vanwege de XP, maar heb jij geen moeite met de hele moeilijke gasten?? Bijvoorbeeld die demon die je in de Planar Sphere tegenkomt?? (Tan'arill ofzo)??
Misschien heb ik nog te weinig xp, dat ik moeite met 'em heb (volgens mij is de gemiddelde level 11 ofzo...)

En trouwens, (trashbash), ben jij nog is chapter II bezig, dat je al level 18 bent, of al gevorderd, en bezig eventjes achteraf die subquests te doen??

mzzlz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Icestorm? Waar ben je nu mee bezig in BGII (welke chapter, welke partyformation, welke quest)??

(gewoon nieuwsgierigheid) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Op maandag 26 maart 2001 19:58 schreef TheJoker het volgende:
Icestorm? Waar ben je nu mee bezig in BGII (welke chapter, welke partyformation, welke quest)??

(gewoon nieuwsgierigheid) >:)
Uhm ok :)

Chapter 3, eerst alle quests doen die er te doen zijn :)

Fayuna, 12e level Kensai (foute keus weet ik ;)).
Minsc
Keldorn
Jaheira
Yoshimo
Aerie

Quests die ik nog moet doen:
Docks uitkammen, Temple nog 2 quests, Government nog helemaal net als Graveyard. Ook Slums moet ik nog wat. Samengevat moet ik nog 50% van de quests in de stad. Ik denk dat ik buiten de stad ca. 85% gehad heb.

Dus ja ik moet nog even. Ik ben net door de grens van 1,1 miljoen Xp per mannetje heen (ongeveer).

Nu jij >:):P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
party

*Aragorn (ik, fighter/mage/thief --> echt stom!!!)
*Minsc
*Aerie
*Edwin
*Keldorn
*Korgan

graveyard klaar, slumzz klaar, promenade klaar, docks ongeveer klaar, umar hillz bijna klaar, d'arnice hold.
van de rest moet ik nog bijna alles doen..
mijn beste character qua xp is denk ik minsc met 500.000 xp, dus dat valt ontzettend tegen.. vind ik...
het gemiddelde level-level is ongeveer 10 a 11... :r

chapter II, heb al bijna 7 keer zoveel poen als eigenlijk de bedoeling was om Imoen terug te vangen, maargoed, veel geld komt van pas

mzzlz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, met vier characters spelen is inderdaad wel gaaf vanwege de XP, maar heb jij geen moeite met de hele moeilijke gasten?? Bijvoorbeeld die demon die je in de Planar Sphere tegenkomt?? (Tan'arill ofzo)??
Misschien heb ik nog te weinig xp, dat ik moeite met 'em heb (volgens mij is de gemiddelde level 11 ofzo...)
En trouwens, (trashbash), ben jij nog is chapter II bezig, dat je al level 18 bent, of al gevorderd, en bezig eventjes achteraf die subquests te doen??
Nee ik heb nergens echt moeite mee gehad in BG2, af en toe wel moeten loaden als de tegenstander veel lucky criticals scoort (zeker tegen mindflayers). Het enige wat ik moeilijk vond waren al die golems in de planarsphere, die ik veel te snel ben in gedoken.

BG2 heb ik nu al een maand of 2 uitgespeelt ofzo ;) Maar ik had eerst al mijn quests in act 2 gedaan en daarna nog ff de dingen die ik vergeten was (oa dus de staff of the magi halen, maarja toen had ik er nog nauwelijks nog wat aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik heb ook niet zoveel zin in het gezeik tussen Edwin en Minsc, hoewel het allebei heel goede characters zijn, nou ja, gewoon maar doorklikken die irritante dialogen...
Wat, je gaat toch niet Edwin en Minsc in je party nemen? Ben je chaotic neutral of zo, dat je zulke wazige samenstellingen kiest?

En dialogen zijn juist het koelste in een spel toch?

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07-2022

GaiusBertus

aka Gajes

TheJoker en IceStorm, als jullie zo balen van jullie main characters kan je natuurlijk altijd ShadowKeeper gebruiken om gewoon een ander ventje te maken. Je kan het zien als cheaten, maar als je je character geen scores geeft van allemaal 18, het gewoon normaal houdt dus, zie ik het als spelen zoals je het leuk vind :)

Ik ben net even een halfuurtje begonnen met opnieuw spelen, ik heb een fighter gemaakt en die meteen gedualclassed naar mage. Het is nu nog even kut maar uiteindelijk heb ik dan een mage met lekker veel hitpoints die toch zijn maximum level kan worden. :) En met exeptional strenght... lekker boeiend, alsof je met je mage man tegen man gaat vechten. Maar het is gewoon leuk :)

Jammer dat je niet naar Sorcerer kan dualclassen...

Edit: trouwens, wie was Shalangar ook al weer, een of andere lich ergens? Ik heb Kangaxx nog wel even verslagen met mijn oude party, wat een eitje met een scroll Protection from Magic >:) Ik geloof dat hij wel 20 keer geprobeerd heeft Imprisonment op Minsc te gooien. "Sword, meet Evil, Evil, meet SWORD!"

Yeah well, that's just, ya know, like, your opinion, man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ehh, wat is shadowkeeper??

:+

mzzlz >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net even een halfuurtje begonnen met opnieuw spelen, ik heb een fighter gemaakt en die meteen gedualclassed naar mage.
Hey dat is exact wat ik voor mijn mainchar gedaan hebt :) Zodra je die eerste dungeon en dat circus gedaan hebt ben je al lvl 8 en heb je al je fighter skills weer, bijzonder snel dus :)

Die link naar shadowkeeper staat hier ergens terug in dit topic, daarmee kan je je character aanpassen (dus ook alle scores op 25 zetten, maar ik kan me niet voorstellen dat je dat leuk vindt om mee te spelen hoewel ik ook personen ken die dat wel leuk vinden :? Voor mij ongebegrijpelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Op maandag 26 maart 2001 18:37 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Uhm, das een bonus cd item, hoe kom je daaraan?
De bonus cd files zijn door Bioware (?) ook vrijgegeven om via inet te distribueren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

maar als je je character geen scores geeft van allemaal 18
Ah, zoals mijn volledig eerlijk gecreerde mage die tot voor kort de scores 18/18/18/18/18/18 had? (Tja, vaak rollen en weten dat je een armband van 18 Charisma krijgt in het begin. Cha is zonder items 6. Helaas ben ik nu 1 Con kwijt geraakt in die droom...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Op dinsdag 27 maart 2001 15:43 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Ah, zoals mijn volledig eerlijk gecreerde mage die tot voor kort de scores 18/18/18/18/18/18 had? (Tja, vaak rollen en weten dat je een armband van 18 Charisma krijgt in het begin. Cha is zonder items 6. Helaas ben ik nu 1 Con kwijt geraakt in die droom...)
Lol, het heeft mij ook LANG gekost om 18/00 strength te rollen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Dan kan je beter scores via ShadowKeeper maken. Ben je niet zo'n belachelijk lange tijd bezig met rollen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Op dinsdag 27 maart 2001 16:44 schreef GaiusBertus het volgende:
Dan kan je beter scores via ShadowKeeper maken. Ben je niet zo'n belachelijk lange tijd bezig met rollen :)
Dat is cheaten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

18 voor alle scores? Hmmm dat is wel een beetje errug powerhouse char. Ik zou het niet eens leuk vinden om te spelen.

Owk mijn char had ook redelijk hoge scores :) iets als 15/18/16/18/12/10 ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Zo... na al het B&W geweld gaan we hier weer lekker verder met BG II :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:51
Nog even over Anomen.

zijn stats zijn :
18/52 10 16 10 12 13

10 voor DEX dus.. maar geef hem de bracers of dexterity, en als hij zijn knighthood heeft, dan krijgt hij ook nog eens +4 wisdom.

dan is hij ineens

18/52 18 16 10 16 13

Ineens een goeie slagarm en genoeg brains voor een goeie cleric te zijn :) op zich niet slecht.

eigenlijk hetzelfde met Viconia en de gaunlets of ogre power / Girlde of stone giant strength..

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Dit topic kan ik toch echt niet in de diepte laten zinken hoor na de crash :) . Ook al zijn we 300 posts kwijt, lekker doorgaan mensen.

* IceStorm is vandaag (bij gebrek aan GoT) weet ietsie verder gekomen in drow city :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Bizar, hoeveel posts er hier weg zijn. |:(

Gelukkig ben ik nu weer bij in deze topic. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
hehe, mijn post stond nog als laatste erop :)

Ik speel nu Planetscape torment, maar ik moet zeggen dat ik het maar tegen valt, het boeit me niet echt. Te omslachtig. BG2 vond ik veel interresanter, en ToB maakt het verhaal dadelijk mooi af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaaah... m'n huisgenoot heeft hem net iets eerder uitgespeeld dan ik...:(

Nou nog ff wachten op Neverwinternights of Trone of Bhaal en dan kan ik weer doerspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de 2 vond ik Torment beter... maar ik vindt de Plane Scape wereld ook toffer.
wat me meer wist te boeien was/is Deus Ex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

300 post weg... hebben we toch een hoop werk voor niets gedaan...

Maar goed, laten we het bijltje er niet bij neerleggen en vrolijk verder gaan. :) Weet iemand nog iets leuks te melden over Baldurs Gate 2? Uh... bijvoorbeeld, weet iemand waar ik alle uitspraken van Minsc kan vinden, zijn erg leuk om tijdens het roleplayen zo nu en dan te citeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
Op vrijdag 01 juni 2001 06:53 schreef GaiusBertus het volgende:
300 post weg... hebben we toch een hoop werk voor niets gedaan...

Maar goed, laten we het bijltje er niet bij doorgaan en vrolijk verder gaan. :) Weet iemand nog iets leuks te melden over Baldurs Gate 2? Uh... bijvoorbeeld, weet iemand waar ik alle uitspraken van Minsc kan vinden, zijn erg leuk om tijdens het roleplayen zo nu en dan te citeren ;)
Buttkicking for goodness!

We are all heroes.. You and Boo and I.. Hamsters and rangere! REJOICE!

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

This city teems with evil and decay, lets give it a good shake and see what falls out.
priet priet (Boo).

priet. Boo says:WHAT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gazten,

wat is hier gebeurt, dat er nu nog maar 6 pages zijn in plaats van 100000???? Weten jullie hierlang ik op heb gewacht???

spam!!!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel al een zeer lange tijd baldur's gate 1 en ik ben van plan om hem deze maand uit te spelen (voor de eerste keer).

En ik ga nadat ik hem heb uitgespeeld planescape torment spelen (vandaag gekregen van mijn neef).
Zijn er nog meer mensen die planescape pas hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'em al heel lang, en de game is het spelen waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even tussendoor voor alle mensen die een Pentium I 166 hebben... Hij doet t er gewoon op hoor dus je kan em gewoon kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sunnyboy hier:

Ik speel nu met een vriend online :)
ik 3 chars hij 3 chars, het is alleen wel jammer dat hij een bagger thief en fighter heeft ;( dus ik kan alle moeilijke gevechten opknappen

zijn Sorcerer is wel goed, die kan lekker protecten e.d. :)

owjah, ik gebruik nu deze nick, veel leuker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Ik ben zo een UT/Q3/CS gastje
dus dit soort games niet echt mijn stijl
MAAR
Ik vond ze wel goeie :D

http://mrfloris.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
effetjes off-thread:
weten jullie misschien goede sites over fantasy/science fiction boeken??

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPDATE:

zijn dief is wel ergens goed voor :) hij is een goeie zakkenroller, ik zei nog, pickpocket zo weinig belangrijke mensen, maar hij moest de storekeeper van de Adventurers Mart weer pickpocketen, nu heeftie een Ring of Regeneration :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ring of Regeneration :O

Ring of Gaxx... Begin te zoeken in de bridge district >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 01:07 schreef Yoozd het volgende:

waar in de bridge district?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert
  • Laatst online: 01-08 17:56

Bert

nee, geen banaan in m'n oor

joker

<off topic>
Ken je de verhalen van RA Salvatore? Hij heeft heel veel verhalen geschreven allemaal (ok, bijna allemaal) in de forgotten realms wereld.
Ik heb er erg veel plezier mee (gehad)...
</off topic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 00:21

Boekster

Naimoholic

Bridge District zit in Athkatla, precies in het midden.

En ik heb ook nog ergens een boek liggen van RA Salvatore, the Icewind Dale Trilogy. Moet er alleen nog aan beginnen. Heb het op het moment wat drukjes. Maar, de zomervakantie is al in zicht...:)

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 21:01 schreef TheJoker het volgende:
effetjes off-thread:
weten jullie misschien goede sites over fantasy/science fiction boeken??

thnx
http://www.wizards.com staan wel leuke boeken en uiteraard is op http://www.amazon.com ook veel te vinden. The Icewind Dale trilogy van R.A. Salvatore is erg leuk om te lezen.
offtopic:
Icewind Dale is ook een zeeeer stoer RPG :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 11:34 schreef Bert het volgende:

<off topic>
Ken je de verhalen van RA Salvatore? Hij heeft heel veel verhalen geschreven allemaal (ok, bijna allemaal) in de forgotten realms wereld.
Ik heb er erg veel plezier mee (gehad)...
</off topic>
J.R.R. Tolkien ook, daar ben ik nu mee bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 01:07 schreef Yoozd het volgende:

tja of je neemt ze beide :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 11:28 schreef Caspian het volgende:

[..]

waar in de bridge district?
Nou, ergens links onderin, Je moet eerst ff wat gouden lichaamsdelen bij elkaar zoeken en dn ff een demilich doodmaken.

Heel erg moeilijk |:( . Ik heb hem uiteindelijk dood gekregen door in een hoek van de kamer een berg traps (zo krijg je alles dood) te leggen en vervolgens hem met mijn ring o/t ram in de hoek te kegelen. B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik BG2 uitgespeeld heb, wat is nou een waardige opvolger?

Op Neverwinternights na dan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
<off-topic>
ok, ik ken al massa's goede fantasy schrijvers, maar ik heb het over goede sites over de schrijvers en hun boeken, dus met een archief en/of reviews en/of interviews en/of etc...
En inderdaad www.wizards.com heeft alleen maar van dat soort series van de Forgotten Realms, maar ik zoek ook nog andere dingen dan FR boeken, want ik denk dat op de D&D wereld gebaseerde boeken nooit zulke goede karakter ontwikkelingen kunnen hebben en zulke diepe plots etc kunnen hebben zoals bijvoorbeeld kwasten zoals Tolkien of Terry Goodkind en de hele fantasy-club...
</a off-topic>

en nu heel wat anders.... eh..... uh....
BG2 OWNT!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<- Irenicus rulezzz >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Hehe, zeer cool icon! :)

Maar nog steeds ff off-topic, ik denk dat er in de verschillende D&D settings best goede verhalen met goede personages gemaakt kunnen worden. Ik haal Planescape: Torment er maar weer eens bij... absoluut toppie uitgewerkte karakters.
Ik heb eigenlijk in dit leven maar 1 D&D boek gelezen, Tangled Webs van Elaine Cunnigham over Liriel de Drow mage/priest uit de Forgotten Realms, en alhoewel ik het verhaal niet bijster interessant vond waren de twee hoofdpersonen goed uitgewerkt.
Maar over het algemeen vind ik het net iets leuker om andere fantasy te lezen. Ik ben nu maar weer begonnen met de Wheel of Time :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 20:43 schreef Yoozd het volgende:
Nou ik BG2 uitgespeeld heb, wat is nou een waardige opvolger?

Op Neverwinternights na dan >:)
Summoner is ook een super wreed spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wheel of Time aan het lezen? Daar ben ik ook weer mee bezig :)
Ben nu al bij deel 4, in de vakantie maar compleet uitlezen t/m deel 8 zodat ik klaar ben als deel 9 in pocketvorm verschijnt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben niet bekend met wheel of time... maar nummer 9 is al uit in de engelse pocket...
Ik ga binnenkort een weekje naar Engeland, en zodra ik daar ben, ren ik naar de dichtsbijzijnde boekenwinkel die ontzettend veel keus heeft. Ik heb namelijk wat verjaardagsgeld te besteden aan boeken... ik zat onder andere te denken aan het volgende:

* chronicles of thomas covenant, the unbeliever
* wheel of time part 1
* Dark Elf trilogy
* Dragonlance chronicles part 1
* wat dingen van Raymond E. Feist
* Deadhouse gates (van stephen erikson... echt geweldig!)
* iets van DAVID EDDINGS (schijnt een van de besten te zijn)
* nog meer, maar dat ben ikke vergeten...

Opmerking: Icestorm, sorry voor deze off-topic shit, maar het is indirect toch nog verbonden met BGII:

schema:
BG2 --> D&D regels --> D&D --> Forgotten Realms --> FR boeken --> overige fantasy

:)

mzzlz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat deel 9 al uit op pocket? Die kwam toch pas in de herfst? Als het wel waar is moet ik maar ff snel doorlezen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

Yoozd:
Aaaah... m'n huisgenoot heeft hem net iets eerder uitgespeeld dan ik..
Heh, dat scheelde ook maar weinig. ;)

Maar nu ik BG2 heb uitgespeeld, wat moet ik nu verder met m'n leven? :P Iemand al die Throne of Bhaal expansion geprobeerd? Aan te raden?

GaiusBertus:
Uh... bijvoorbeeld, weet iemand waar ik alle uitspraken van Minsc kan vinden, zijn erg leuk om tijdens het roleplayen zo nu en dan te citeren
"Jump on my sword while you can, evil. *I* won't be as gentle!"
"Butt-kicking will be applied in GOOD measure."
Er zijn een aantal editors te krijgen zoals Infinity Explorer (ze zijn zelfs bezig met een open source implementatie van de Infinity Engine, heb ik gehoord... BG2 dus ook op Linux??). Daarmee moet je ze allemaal kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 05 juni 2001 23:40 liet Uni iedereen weten wat ik had geschreven:
Yoozd:

[..]

Heh, dat scheelde ook maar weinig. ;)

JA LUL... ik had dat spelletje geleend en nou speel jij het eerder uit op MIJN computer

Maar nu ik BG2 heb uitgespeeld, wat moet ik nu verder met m'n leven? :P Iemand al die Throne of Bhaal expansion geprobeerd? Aan te raden?

We gaan em gewoon kopen
Cool dat brilletje van Boo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 juni 2001 22:11 schreef Trashbash het volgende:
Wat deel 9 al uit op pocket? Die kwam toch pas in de herfst? Als het wel waar is moet ik maar ff snel doorlezen... :)
Yep, 'Heart of Winter' heettie volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oei, wassie bijna weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

En weer even omhoog :)

Ik vrees dat hier weinig gepost gaat worden totdat ToB uit is... Maar dit topic mag natuurlijk niet verdwijnen ;)

En kom op mensen, heeft er niemand meer iets leuks over BG te melden???

Uhm, om maar weer eens wat te verzinnen: wat is de leukste NPC?

Ik ga dan toch voor Minsc denk ik, hij was toch vaak grappig en bovendien een hele goede fighter, ik heb hem elke keer dat ik speelde hem in mijn party gehad.

Het saaist vond ik denk ik toch Valygar. Wel een goede fighter echter, maar niet echt boeiende gescripte events.

Ik moet echter wel zeggen dat ik niet alle NPC's in mijn party gehad heb. Ik heb alle evil guys/girls naast me laten liggen en ook Jan, Mazzy en Haer'Dalis heb ik nooit genomen, alhoewel de laatste me ergens wel aansprak: Planescape, hij praatte wel geinig. Het was alleen dat ik geen bard kon gebruiken. Jan schijnt geloof ik nog wel eens een paar leuke verhalen te vertellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 00:18 schreef GaiusBertus het volgende:

Ik vrees dat hier weinig gepost gaat worden totdat ToB uit is... Maar dit topic mag natuurlijk niet verdwijnen ;)

Ik ga dan toch voor Minsc denk ik, hij was toch vaak grappig en bovendien een hele goede fighter, ik heb hem elke keer dat ik speelde hem in mijn party gehad.

Het saaist vond ik denk ik toch Valygar. Wel een goede fighter echter, maar niet echt boeiende gescripte events.

Ik moet echter wel zeggen dat ik niet alle NPC's in mijn party gehad heb. Ik heb alle evil guys/girls naast me laten liggen en ook Jan, Mazzy en Haer'Dalis heb ik nooit genomen, alhoewel de laatste me ergens wel aansprak: Planescape, hij praatte wel geinig. Het was alleen dat ik geen bard kon gebruiken. Jan schijnt geloof ik nog wel eens een paar leuke verhalen te vertellen. :)
Goed:

Leukste NPC's:
*Minsc: grappig, Boo rockt!!
*Kolgan: I just love the Scottish accent
*Edwin: zijn totaal vernederende opmerkingen tegen de rest van mun party

Saaite NPC's:
*Valygar, maar hij is wel een wreed character. Misschien hadden ze hem wat sneaky lines moeten geven

Irritantste NPC's:
*Imoen
*Nahlia
*Aerie

NPC's die ik had uit willen proberen, maar niet in de party pasten:
*Jan, leuk, grappig karakter
*Viconia, ik had Aerie al, en daar was ik tevreden over. Wel vet, zo'n drow elf
*Haer'Dalis: hij is vrij slecht (stats), maar z'n portrait ownde, hij sprak in zeer mooie taal, en een bard geeft gewoon sfeer aan een party.

En idd, deze thread mag niet uitsterven.

"Don't die on me Jimmy. You know I can't live withoutcha... I love you Jimmy, I love you. Don't you fuckin' die on me, you son of a bitch. Ok... here's the deal, if you die, I must rape your mother, murder your sister and cut your father's balls off..... Aaaahhh, there you go... now you suddenly found your motivation to live... Yeah I know your kind...!!"
And these were Santa's last words before Jimmy stood up, grabbed his tommygun, and pumped all of his bullets into Santa's big, fat ass....

SWEEET :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan is cool... Hij maakt speciale darts voor zijn special crossbow... ook wel een paar leuke persoonlijke quests.
Verder niet.

Aeri is een ideale partymember.
Zoveel spells en dan een girdle of Hill giant, dat doet ut 'm gewoon :)
Alleen meot ze niet zoveel zeiken over haar vleugeltjes...(NOU EN ;)

Mijn party zag er als volgt uit:

Me (Yoazd Demoazd)
Minsc
Aerie
Imoen(eerst Yoshimo... KLOOTZAK)
Keldorn(Carsomyr >:) )
Cernd (greater werewolf)

....ideaal... wachten op Throne of Bhaal ;(

Ik heb Planescape:Torment voor een tientje gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, yoshi zuigt, en Imoen is ook niet te verdragen, ik speel altijd multieplayer zodat ik mijn eigen dief/mage kan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 00:18 schreef GaiusBertus het volgende:

Je zegt dat je alle evil chars nog niet heb gehad? dan mis je echt wat mbt Edwin. Das toch wel DE beste spellcaster in het spel ...en idd ..die vernederende opmerkingen zijn toch wel erg cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haer'Dalis roelt
mischien niet zo goed maar hij brengt echt sfeer in het spel, en zijn icon rulez :)
das de enige icon die ik gebruik als ik met een mannelijke leider speel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 09 juni 2001 12:44 schreef Caspian het volgende:
Haer'Dalis roelt
mischien niet zo goed maar hij brengt echt sfeer in het spel, en zijn icon rulez :)
das de enige icon die ik gebruik als ik met een mannelijke leider speel :)
Het enige wat ik met Hear'Dalis heb uitgevoerd is het jatten van z'n zwaardjes voor het geld..... verder wegwezen, heb nog liever Nalia })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Haer'Dalis is een Doomguard. Mijn evil character uit real life AD&D (fighter/cleric of Set) is ook een Doomguard. Wel lachen filosofie: alles moet kapot, nu of later, dat is het doel van het multiverse. Het nadeel is alleen dat je als Sinker niet vrijwillig gehealed kan worden (je moet een save vs spell falen), maar Haer'Dalis zal dat nadeel in BG2 wel niet hebben. Of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert
  • Laatst online: 01-08 17:56

Bert

nee, geen banaan in m'n oor

Ik was in BG 1 een ranger, die wilde ik importeren in BG 2 (ik heb bg2 al eerder uitgespeeld maar dat was met mages/sorcerrors).. maar, hij vraagt dan wat voor type ranger ik wil zijn

een: ranger, archer, beastmaster en nog een andere (naam ff kwijt)..

Heeft iemand die geprobeerd? wat zijn de nadelen als je speelt? Want die Beastmaster leek me wel wat..

Leukste BG2 npc =
Korgan (fantastisch figuur)

Meest irritante npc =
Nalia (de tering... die moet ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Die derde is een stalker. Enne, tja.. Ligt een beetje aan je stijl van spelen. Wil je een boog gaan gebruiken of niet. Zowel is de archer het gewoon helemaal, want hij komt verder niet in melee, dus het maakt ook niet uit dat hij geen metal armour kan dragen. Beastmaster kan alleen clubs, staves en bows gebruiken, maar wel wat betere armour dragen, dus hij kan redelijk knokken. De stalker is eigenlijk gewoon een soort thief. Zoals op de Black Isle Boards vaak wordt gezegd kan een thief ook spell scolls lezen en dus een beetje toveren. De stalker kan ook een paar spells uit zijn mouw schudden. Ook kan hij stabben, maar geen metaal harnasje dragen. Ik persoonlijk hou meer van de standaard ranger, want hij moet zich ook nog wel een beetje kunnen verdedigen als hij gepakt wordt, maar het blijft jou keuze.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulx
  • Laatst online: 05-12-2022

Ulx

Wizard

Wanneer komt Throne of Bhaal eigenlijk uit?

Assignment rejected by specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Ik hoor van enkele kanten dat hij er eind deze maand moet zijn, maar ik denk dat het begin juli wordt voordt hij echt in de winkeltjes ligt.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 15:58 schreef Ulx het volgende:
Wanneer komt Throne of Bhaal eigenlijk uit?
Had ik laatst ook gevraagd in een ander topic en toen zei Ice Storm dat die pas in het 3e kwartaal van 2001 uitkomt :'( :( ;(

KID-ICARUS haat het wachten, maar ja beter een goed product en langer wachten dan een slecht product en niet wachten })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
prucies... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Weet wel dat ze in QA zijn. Kijk maar eens op planetbaldursgate, bij 10 juni. Daar staat dat ze bijna klaar zijn. Dit is dus van een designer :9~. Belooft dus nog heel wat.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kep hem net binnen,
een goeie 1137 blz in mijn pocket uitgave van The Lord Of The Ring :D
das leeswerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zou het nou gelopen zijn als je Yoshimo niet in je party had opgenomen?

Had Minsc je dan verraden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 19:05 schreef Yoozd het volgende:
Hoe zou het nou gelopen zijn als je Yoshimo niet in je party had opgenomen?

Had Minsc je dan verraden :?
Nee dan merk je er helemaal niks van, dan heeft gewoon niemand je veraden, alleen is Yoshimo wel dood :( Vond hem wel grappig *D

Alleen het mindere is dan dat je Imoen erbij krijgt en dat je iemand moet laten gaan of Imoen niet neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Je kan Yoshimo wel levend houden. Moet je hem voordat je Spellhold ingaat dumpen, en hem na speelhold weer ophalen. Dan heeft ie nog wel die geas en zal dus doodgaan, maar bij een tempel kun je hem dan weer resurecten. In ToB kan je hem helaas niet meer tot leven wekken. Erg jammer, want ik heb liever een pure thief, want die kan tenminste alle skills sneller op 100% krijgen.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 19:36 schreef Boekster het volgende:
Je kan Yoshimo wel levend houden. Moet je hem voordat je Spellhold ingaat dumpen, en hem na speelhold weer ophalen. Dan heeft ie nog wel die geas en zal dus doodgaan, maar bij een tempel kun je hem dan weer resurecten. In ToB kan je hem helaas niet meer tot leven wekken. Erg jammer, want ik heb liever een pure thief, want die kan tenminste alle skills sneller op 100% krijgen.
Dan kan je toch wel met Yoshimo ToB spelen, als je je party gewoon houdt aan het einde van BG 2 en dan verder gaat met ToB dan heb je Yoshimo toch nog wel of ben ik nou gek :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Ja, je kan wel gewoon verder spelen, maar niet de expansion only game. Daar is ie gewoon dood.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m'n moeder ruilt mijn pocket (van Tolkien boek) nu voor de mooiere gebundelde versie, kost me wel 110,- piek extra maar dat is het waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 14:56 schreef Caspian het volgende:
m'n moeder ruilt mijn pocket nu voor de mooiere gebundelde versie, kost me wel 110,- piek extra maar dat is het waard :)
bedoel je de DVD-versie inclusief Heart of Winter disc? dat is zeker een stoere uitgave van BG2...zit erover te denken die ook aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 23:01 schreef Boekster het volgende:
Ja, je kan wel gewoon verder spelen, maar niet de expansion only game. Daar is ie gewoon dood.
Tja voor mij zal dat niet uitmaken, want er lijkt mij soweiso weinig aan om alleen de expansion te spelen, nu heb je je character tenminste zelf helemaal opgebouwd en heb je alle goeie items :9

Ik weet wel dat je ook items krijgt als je ToB alleen speelt, maar dat zijn vast nooit alle goeie uit BG 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Dat Yoshimo gebeuren is wel superwausend, de tweede keer dat ik speelde heb ik hem helemaal niet in mijn party gehad, en toen ik op het eind weer terug in de Copper Coronet kwam stond hij daar even en viel vervolgens dood neer :o

Leuk als je het voor het eerst speelt en Yoshimo niet in je party hebt gehad, dan weet je al helemaal niet waar het op slaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Zoals er voor de crash al ergens stond krijg je een bag of holding, met allemaal leuke magische spulletjes. Die zullen de NPC's ook wel hebben, anders zijn ze echt monster-bait, helemaal in de expansion.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 15:17 schreef Mage het volgende:

[..]

bedoel je de DVD-versie inclusief Heart of Winter disc? dat is zeker een stoere uitgave van BG2...zit erover te denken die ook aan te schaffen.
nee, ik heb het over het boek "the lord of the rings" van Tolkien
heb ik eerder wat over gepost, sorry, ben wat onduidelijk geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 16:41 schreef Caspian het volgende:
nee, ik heb het over het boek "the lord of the rings" van Tolkien
heb ik eerder wat over gepost, sorry, ben wat onduidelijk geweest :)
The Lord of the Rings aanschaffen is ook een goede investering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 16:53 schreef Mage het volgende:

[..]

The Lord of the Rings aanschaffen is ook een goede investering :)
van m'n pa mocht het eerst niet :(
maar m'n moeder heeft hem overgehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yep. LotR is wreed.
Kijk erg uit naar de film die eind dit jaar in de bios komt: 'Fellowship of the Rings'.... De 'StarWars' onder de fantasy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aha... wanneer komptie her in Nederland uit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Ik heb inderdaad goed gegokt. Het wordt de eerste week van juli. Dan is net me proefwerkweek afgelopen, dus dat komt goed uit!!!

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 08:24 schreef Boekster het volgende:
Ik heb inderdaad goed gegokt. Het wordt de eerste week van juli. Dan is net me proefwerkweek afgelopen, dus dat komt goed uit!!!
[heel droog]jeeeee[/heel droog] :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okay, guyz, dit is niet cool. Ik logde in op deze sijt, en ik zag my home made baldur's gate II topic niet bij de topic's van die dag staan.
'SHAME ON YOU, TINY TIM!!'
'Oh please father, don't spank me?!'

Giants quote:
Son: 'Hello father'
Father: 'Get your butt to the kitchen and do them dishes'
Son: 'My pleasure sir...'

het is heel droog als je het ziet...

ik heb die review van RPGVault gelezen en ik ben erg benieuwd naar hoe de game in elkaar zit... er zijn een aantal leuke details die het gaaf maken... ben benieuwd... Het is dus maar de dagen aftellen...

succes daarmee.. ik zal het in ieder geval nodig hebben. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig throne of baal op wat minder legale manier te pakken te krijgen >:)

Ik ben erg benieuwd wat ze ervan gemaakt hebben. Weer dezelfde beloftes als BG2 : geweldig plot etc etc,
Het zou me niets verbazen als het weer niet waar is, maar goed dat merk ik wel als ik het speel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
ben op 46% met de install :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey guyz (Trashbash en Dennism)
vertel me effe hoe jullie dat doen en of de game alles bevat (fillumpjes + muziek enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
ja, hij is kewl!

leuke intro, leuke soms lastige gevechten tegen andere bhaalspawn. Je kan het verhaal van wat ik tot nu toe gezien heb een beetje vergelijken met "The Gathering" in de Highlander 1 film, Alle bhaalspawn komen nu zo'n beetje samen in 1 stad om daar uit te vechten wie het sterkst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11-2024

Wiko

M'n bier is op :(

Throne of Bhaal is best cewl. Quest spells voor cleric, level 10 spells voor m'n kensai/mage, whirlwind attacks enzo voor m'n fighters. En aangezien je echt heel veel xp krijgt level je lekker snel :)
Ik ben nu in level 3 van Watcher's Keep en daar zit ik ff vast; moet 3 gems zien te vinden, kan de derde nog niet vinden. Maar vanavond proberen we het weer.
Ik heb ook nog ff een wildmage bekeken, maar dat vond ik nogal tegenvallen...

/me == 42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
ik heb net het eerste hart gevonden van de 2 die die priesteres nodig heeft. nu moet ik alleen haar hart nog zien te vinden.
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste