Baldur's Gate II

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 3.048 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
This Topic ain't gonna die!!! No sir... :)

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 09:04 schreef TheJoker het volgende:
This Topic ain't gonna die!!! No sir... :)
Of wilde je gewoon de 800ste post? ;)

Verwijderd

Ik heb nu BG2:SoA en ToB uitgespeeld, maar ik heb BG1 nog nooit gespeeld. Is het nog wel de moeite waard om BG1 te gaan spelen of zal ik maar gewoon wachten op NWN?

Verwijderd

BG1 zeker spelen (denk ik ;)) ook al is hetg gewoon omdat het een leuk spel is :)

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 16:51
Op woensdag 19 september 2001 13:18 schreef Celtic het volgende:
Ik heb nu BG2:SoA en ToB uitgespeeld, maar ik heb BG1 nog nooit gespeeld. Is het nog wel de moeite waard om BG1 te gaan spelen <knip> ?
JA!
DOEN!

duidelijk? :P

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

Topicstarter
De gameplay is wat minder geavanceerd als die van BGII:

-Characters lopen 1.5 x zo langzaam
-je moet alle tussengebieden ook doorlopen
-je bent lvl 1, dus 99% v.d. tijd sla je mis

Zijn dingen die voor mij de pret drukken, maar het was alweer een paar jaar geleden voordat ik aan BGI begon, dus misschien kan ik 'em nu wel waarderen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw is ToB die 70 piek waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker, zeer mooie quests zitten erin. Ben er zelf nu ook mog mee bezig.

Ben nu bij die Draconis.. wil alleen nog nie echt lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja Caspian, ik zou em zeker kopen. Al is het alleen maar om het verhaal af te kunnen sluiten. Daarnaast zijn de quests heel boeiend en afwisselend. Ik heb nog nooit zulke leuke 'puzzels' als in de Watcher's Keep gekregen. Heel origineel. Is trouwens leuk om in een AD&D spel te integreren, tenminste als de PC die spelen ToB niet hebben gespeeld :)

Doen dus, gast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem als jouw Rob_B, 't lukt mij niet om die verdomde brown dragon te koppesnellen.. de leijer wordt telkens invisible.. :(

iemand suggesties hoe deze te killen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alssie Invisibility cast, dan moet je een dispel magic casten op de plek waar je vermoedt dat hij is. Dan zie je em zo weer. Wel zijn al jouw defensive spells verdwenen, althans, degenen die in de affected area van de spell zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"True seeing" of "purge invisiblity" casten werkt geloof ik ook... (weet niet zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07-2022

GaiusBertus

aka Gajes

Idd True Seeing, supergave spell. Keldorn is dus ideaal, want die kan hem geloof ik 1x per dag per 5 levels casten (het kan ook wat anders werken, ik weet het niet uit mijn hoofd).

Verder wil ik melden dat ik nu eindelijk ook BG1 en Tales of the Swordcoast heb, finally de hele serie compleet! :) Dus ik ga binnenkort misschien nog eens helemaal vanaf het begin beginnen en spelen. Ik weet alleen nog niet wat ik wil gaan spelen... misschien eens een doodgewone fighter... of een paladin?

Yeah well, that's just, ya know, like, your opinion, man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat dacht je van een thief?? Volgens mij een class die heel vaak wordt overgeslagen...
Je moet 'em alleen niet in de frontlinie hebben staan... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik moest hem nu dus opnieuw installen, maar als ik dat doe draait hij disc 1, en na een tijdje vraagt hij om 2, dan gelijk daarna 3, 4, en 5
hoe is dit op te lossen? eerst instalde hij wel goed ;(

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Op maandag 24 september 2001 19:24 schreef TheJoker het volgende:
Wat dacht je van een thief?? Volgens mij een class die heel vaak wordt overgeslagen...
Je moet 'em alleen niet in de frontlinie hebben staan... :o
Een thief is dan wel essentieel om in je party te hebben maar verder vind ik het niet zo'n leuke class om in Baldur's Gate te spelen. Een thief mag dan wel leuk kunnen sluipen en zo, maar daar heb je niet zoveel aan, want anders dan in echt AD&D krijg je in BG geen xp voor het avoiden van een combat, dus waarom zou je ergens langs sluipen? Om traps te zetten? Dat is mij teveel moeite, dan storm ik liever naar voren met mijn paladin en hak ik gewoon :)

Verwijderd

Archer, doet lekker veel damage emt een goeie boog (Gesen of die van de Beastmaster in Copper Coronet ;)) en kan goed hide in shadowen (mijne iig) :)
speelde echt lekker, vooral in de beholder dungeon, gewoon alles verkennen en wat beestjes summonen om de beholders af te maken, zo gebeurt, en lekker veel xp

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Ik speelde met de paladin, en dat was gewoon super vet. Lekker un beetje voor het goede geloof gaan, lekker hakken, en af en toe hold hands on (of zo iets :) ). Bovendien kon hij de holy avenger dragen, en dat was wel zwaar vet, heel vaak magic resistance, met de +6 (eye of tyr >:) ) ramde hij lekker in die vampiertjes in.
Enigste nadeel vond ik dat, die spells die hij had, net als remove fear, die had ie dan 20x ofzo, maar die gebruikte je zeer zelden tot nooit, maar afgezien daarvan naar mijn mening vetste race.

Verwijderd

Ik denk dat in BG1 de fighter het makkelijkst is te spelen. Je kan 'm ook lekker sterk maken door de tombs die in het spel voorkomen (19 str 20dex :D). Daarmee hak je lekker in op de tegenstanders terwijl je andere gasten lekker op de achtergrond kunnen acteren.

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Ik ben al paladin geworden :)

Ik heb nog maar een stukje gespeeld, maar ik ben er nu al uit dat Jaheira in deel 1 nog irritanter is dan in deel 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Even deze omhoog trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 15:53 schreef GaiusBertus het volgende:
Even deze omhoog trekken :)
*trek trek trek...* aaaah

ow, niet dat soort trekken

D*oh! |:(

;)

Verwijderd

Topicstarter
Caspian, je bent toch niet van plan deze topic dood te laten gaan door je smerige activiteiten >:)
ok, dat was gemeen :P

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 18:26 schreef Caspian het volgende:
ik moest hem nu dus opnieuw installen, maar als ik dat doe draait hij disc 1, en na een tijdje vraagt hij om 2, dan gelijk daarna 3, 4, en 5
hoe is dit op te lossen? eerst instalde hij wel goed ;(
Hoi: staat al in deze draad maar komt
1: vanwege een probleem met een full install en sommige cdspelers.

Heb je een andere in je systeem: probeer die eens.
Anders een normale install doen en de data-bestanden zelf overkopieren; Daarna baldur.ini aanpassen en doet ie het ook. Laatste methode staat geloof ik ook in de readme op de cd.

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 13:18 schreef Celtic het volgende:
Ik heb nu BG2:SoA en ToB uitgespeeld, maar ik heb BG1 nog nooit gespeeld. Is het nog wel de moeite waard om BG1 te gaan spelen of zal ik maar gewoon wachten op NWN?
- Domme vraag :)
- NWN kun je nog wel ff op wachten als je pech heb: voor medio 2002 is ie er niet.

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 10:21 schreef ItSnows het volgende:

[..]

Hoi: staat al in deze draad maar komt
1: vanwege een probleem met een full install en sommige cdspelers.

Heb je een andere in je systeem: probeer die eens.
Anders een normale install doen en de data-bestanden zelf overkopieren; Daarna baldur.ini aanpassen en doet ie het ook. Laatste methode staat geloof ik ook in de readme op de cd.
ik had geen zin in zoeken >:) maar ik probeer dat laatste wel,
ben nu wel m'n save kwijt door mijn stomme kop |:(
maar die archer werd ik toch zat, nu maar eens een Jester proberen >:)

Verwijderd

SP Het Grote Diablo II Topic 1 2 3 4 5 6 K-Mile 557
SP Baldur's Gate II 1 2 3 4 5 6 7 8 9 TheJoker 825

We liggen voor ;)

Verwijderd

Topicstarter
Jah, maar zei hebben het diablo topic veel sneller zo groot gemaakt dan wij. Hoewel, wij hadden al een pagina of 30, die weg waren gevaagd door een of andere fout in de GoT database ofzo, dus eigenlijk hebben we 30 + 34 = 64 pagina's :)

Verwijderd

werkt niet :( ook bij de normal en compact vraagtie om disc 5 ;(
niks aan te doen, ik ge hem waarschijnlijk binnenkort toch origineel kopen samen met ToB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sgop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 16:48 schreef Caspian het volgende:
werkt niet :( ook bij de normal en compact vraagtie om disc 5 ;(
niks aan te doen, ik ge hem waarschijnlijk binnenkort toch origineel kopen samen met ToB :)
General CD Install Troubleshooting:

If you are having problems getting the game to install or the game is asking for a CD5, you may want to try some of the following suggestions.

When changing CDs during the installation, let the drive spin-up and then stop. Then click OK and see if the installer recognizes the disc change. Do this for all the CDs that are requested.

Try checking for a firmware/BIOS update for your CD or DVD drive. We have had several reports of sucessfull installs of the game once a firmware update was applied. You will have to check with your CD/DVD drive manufacturer for this kind of update.

If for whatever reason you are unable to do a Recommended or Full install, but you can do a Minimum install, please read How to "fake" a larger install from a Minimum.
If you have multiple CD/DVD drives, only install from one and do not try to use all of your drives. For some reason, this is confusing InstallShield.

If you cannot do any install without getting some sort of error or crash and you have about 5 Gig of free hard drive space, you can try to copy all 4 CDs to your hard drive, then run the install from there. Please note, you must copy all 4 CDs to the same directory for the install to run. If you get prompted for the next CD, then you have not copied the files over properly, or you have missed some.

Try turning off DMA for your CD/DVD drive. For some people, this has allowed them to install. You can find this checkbox by going to your Control Panel, then to System, then to the Device Manager tab. Find your CD/DVD drive and bring up its Properties, then go to the Settings tab.

Try turning off your CD/DVD read-ahead. For some people, this has allowed them to install. You can find this slider by going to your Control Panel, then to System, then to the Performance tab. Down in the Advanced Settings frame, press the File System... button and move the slider all the way to the left. You may need to restart for this setting to take effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat was jullie favo wapen uit BGII en Tob??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zwaart wat bescherming gaf tegen mind attacks :)
heelijk om met dat zwaardje umber hulks en legers aan mind flayers te mollen :) moehaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ajatha the Drinker was dat dacht ik,
Ik zelf vond de Daystar wel heerlijk, ook omdat je hem heel snel kon krijgen als je handig aanpakte (Jan met cloak of non-detection improved invisseble maken, de Daystar pakken, the hell wegwezen, zelfde doen met je beste fighter en hakken >:), wel snel zijn anders doettie true sight enzow :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Duidelijk die hellebaard uit ToB die iets van 20% kans of zo had op een vorpal hit... en dan ook nog eens een +6 wapen was. Minsc had vanaf toen geen two-handed swords meer maar hellebaarden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Boekster

Naimoholic

The Carsomyr +6 is gewoon happy, zelfs als +5 versie al natuurlijk. Maar ook the Axe of the Unyielding +5 is erg leuk, gaaf om te dual-wielden met de Crom Faeyr >:) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Effe een vraagje... Hoe backstab je in BG (BG1, BG2, ToB)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:34
Weet iemand mij te vertellen waar ik Baldur's Gate II het goedkoopst kan krijgen? (geen warez request) Als een spel de moeite waard is dan ben ik best bereid hier geld voor neer te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 13:57 schreef TheJoker het volgende:
Effe een vraagje... Hoe backstab je in BG (BG1, BG2, ToB)??
als thief hide in shadows en dan aanvallen, dan blijft hij nog 1 beurt onzichtbaar en als je hem dan raakt 4/5x zoveel damage ofzow :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en nu:
wat is jullie favo armor :P

mijne iig die armor die 25% restance to fire acid en nog wat gaf, je kon hem kopen in de adventurer mart :) ook omdat dat +- het beste armor voor mijn archer was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Effetjes nog over dat backstabben: als ik hide in shadows deed, en ik liep naar de tegenstander toe, en ik viel aan, dan sloeg ik mis, of ik werd meteen weer zichbaar... En ik was toch wel dexterous...
Maarjah..

Armor??? Ik was Kensai, dus geen armor voor mij... maaruh voor de rest van mijn party: ik vond voor de thief en ranger Armor of the Vipor wel sweet. Ik weet alleen niet meer wattie deed... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Favo wapen: Staff of the Ram (o.i.d) dat ding wat je in de watcher's keep vindt. hij was alleen wel een beetje buggie bij mij, leek erop dat het "knock unconsious" & "Throw away" effect 100% was bij adamantite golems. Moest in Suldannessar de hele tijd achter k.o. golems aanrennen :)

Armor: urhm, datgene van de red dragon scales of black dragon scales of natuurlijk die overpowered vecna robe :P Ligt eraan voor welk character..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
effe omhoog takelen, staat wel elite :P

m.a.w. Postcount ++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Waarom zei iemand nou in de RPG topic dat deze weg was? :?

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze zijn jaloers op onze velen posts :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Takeldetakel :)

Alstublieft, (huiver) laat mijn kindje niet sterven... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we zitten nu allemaal in Dungeons & Dragons (the pen and paper game) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt niet :)

Ik ben opnieuw begonnen aan BG2!
Maar nu als Cleric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook, als Evil deze keer >:)
Zelf als een Fighter/Thief en een extra PC sorceror omdat die gewoon zo lekker a-so sterk zijn.
Viconia en Korgan heb ik er ook al bij en ben nu bezig met de shadow thieves, edwin ophalen. Ik heb al 2 spellbooks en een hele inventory volzitten met spells, waar ik toch wel een keer vanaf wil :)

edit:

Ook zwaar stoer: "The Darkest Day", un-official mod for bg2 van TeamBG:http://www.teambg.net/tdd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evil roelt idd wel, gewoon sterker als good :) de NPCs dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 07 oktober 2001 19:35 schreef Jack Frost het volgende:
Ik ook, als Evil deze keer >:)
Zelf als een Fighter/Thief en een extra PC sorceror omdat die gewoon zo lekker a-so sterk zijn.
Viconia en Korgan heb ik er ook al bij en ben nu bezig met de shadow thieves, edwin ophalen. Ik heb al 2 spellbooks en een hele inventory volzitten met spells, waar ik toch wel een keer vanaf wil :)
Ahum. das ook een ID :)
IK ben ook veel te aardig om evil te zijn :D

Geef die spells maar aan mij! Wat wil je der voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 07 oktober 2001 19:41 schreef ItSnows het volgende:
Ahum. das ook een ID :)
IK ben ook veel te aardig om evil te zijn :D

Geef die spells maar aan mij! Wat wil je der voor hebben?
Sorry, no can do, die zijn allemaal voor edwin :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edwin is de beste NPC uit BG2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 07 oktober 2001 20:58 schreef Sjawarmaman het volgende:
Edwin is de beste NPC uit BG2.
Edwin is een watje :) :)
Geef mij maar Minsc (en Jaheira :9~ ).

BOO RULES!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boo is tha man(hamster eik) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meteen maar ff aan mij sig toegevoegd :D

BG2 staat nu ook op mijn Laptop; Kan ik in de trein verder spelen :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 07 oktober 2001 21:10 schreef ItSnows het volgende:
Ultiem :) Even in de trein Irenicus kick ass geven >:)

[off topic]
Weet iemand trouwens een leuke en vooral goedkope site om een laptopje te kopen, ik zoek er namelijk al een tijdje een.
[/off topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 oktober 2001 21:10 schreef ItSnows het volgende:
Meteen maar ff aan mij sig toegevoegd :D

Kijk, da's de instelling die we hier zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minotic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-12-2022

Minotic

Mimimi

Ik heb niet alle post gelezen, maar heeft een van jullie wel eens een Half-Orc Barbarian (met Str en Con op 19) gespeeld? Ik had er een, maar die is gestorven met het formatteren van mijn HD. Stom, want hij was best wel bruut :)

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 08 oktober 2001 16:13 schreef Punish het volgende:
Ik heb niet alle post gelezen, maar heeft een van jullie wel eens een Half-Orc Barbarian (met Str en Con op 19) gespeeld? Ik had er een, maar die is gestorven met het formatteren van mijn HD. Stom, want hij was best wel bruut :)
Barbarian's zijn idd kewl, maar Paladin roelt ook wel...bij die rode draak (kweet ff niet meer hoe die heet) kan je een bruut paladin zwaard halen...

BTW hoeveel draken zijn er eik in BGII???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Op maandag 08 oktober 2001 17:27 schreef Zoefjoef het volgende:

[..]

Barbarian's zijn idd kewl, maar Paladin roelt ook wel...bij die rode draak (kweet ff niet meer hoe die heet) kan je een bruut paladin zwaard halen...

BTW hoeveel draken zijn er eik in BGII???
Firkraag heette hij toch? :)

Er zijn uiteindelijk 5 draken in BG2... Firkraag, die Shadow Dragon met die enorm moeilijke naam (Thaxll'ssyllia), de Silver Dragon Adalon en de Black Dragon op het eind. En niet te vergeten dat 'monster' in Hell helemaal op het eind, maar die hoef je verder niet te verslaan (Adalon natuurlijk ook niet). In ToB zitten er ook nog een paar... ergens nog een Red Dragon, Draconis de Brown Dragon en die doodeenvoudige Blue Dragon aap... dan was Dracons wel 10x moeilijker... uhm, ben ik nog wat vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 08 oktober 2001 17:49 schreef GaiusBertus het volgende:

Firkraag heette hij toch? :)

Er zijn uiteindelijk 5 draken in BG2... Firkraag, die Shadow Dragon met die enorm moeilijke naam (Thaxll'ssyllia), de Silver Dragon Adalon en de Black Dragon op het eind. En niet te vergeten dat 'monster' in Hell helemaal op het eind, maar die hoef je verder niet te verslaan (Adalon natuurlijk ook niet). In ToB zitten er ook nog een paar... ergens nog een Red Dragon, Draconis de Brown Dragon en die doodeenvoudige Blue Dragon aap... dan was Dracons wel 10x moeilijker... uhm, ben ik nog wat vergeten?
Je hebt ook nog een 'normale' dragon in Watcher's keep. Deze heeft niet eens een naam en is echt makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

O ja, bij die 3 trails :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die draak met die moeilijke naam, die had ik echt snel gemept, viel best mee vond ik :P
Toen had ik ineens een goede armor voor mijn archer (kan geen ijzeren dingen dragen ;()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uur vertraging tussen Ehv en Rmd (1.5 uur over gedaan dus) :)
BG2 opgezet met de speakers open :) :)

Kwamen ze met 5 man om me heen staan kijken. Was der 1 die BG2 al had gespeeld en was me aanwijzigingen aan het geven ;) LOL

Zeg ik op een gegeven moment: hmmmmmmm zo te zien kunnen we hier doorheen... hak hak gang open. En hij: heeeeeeee hoe zag je dat. LOL. Weet hij veel dak'm al 3 keer uit heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minotic

Minotic

Mimimi

Ik heb nog een tip om draken te verslaan.
Gebruik de spreuk Finger of Death. De meeste draken hebben daartegen geen verweer, en vallen meteen om. (hou nog een FoD achter de hand, en je weet zeker dat ze vallen) Overigens gaat deze spreuk niet op tegen de draken uit ToB, :) dan moet je echt vechten!

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 08 oktober 2001 19:12 schreef Punish het volgende:
Ik heb nog een tip om draken te verslaan.
Gebruik de spreuk Finger of Death. De meeste draken hebben daartegen geen verweer, en vallen meteen om. (hou nog een FoD achter de hand, en je weet zeker dat ze vallen) Overigens gaat deze spreuk niet op tegen de draken uit ToB, :) dan moet je echt vechten!
Kheb ToB nog niet gespeeld, maar de draken in BGII zelf zijn idd een eitje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minotic

Minotic

Mimimi

Als ik jou was, en als je nog wat uurtjes over hebt :P, zou ik ToB kopen. Het maakt het verhaal af, en je hebt nog wat betere spreuken/wapens die op je wachten, en bovenal de geweldige Watchers Keep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Watcher's Keep was echt te gek :)
Beste Battle in de hele BG serie vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 08 oktober 2001 19:28 schreef Punish het volgende:
Als ik jou was, en als je nog wat uurtjes over hebt :P, zou ik ToB kopen. Het maakt het verhaal af, en je hebt nog wat betere spreuken/wapens die op je wachten, en bovenal de geweldige Watchers Keep :)
Nou uurtjes over gaat mischien nog net, maar kopen weet ik nog niet..denk dak em eerst "ergens anders" vandaan haal :P , en dak em mischien later alsnog koop, alhoewel, BGI, Tales of the Swordcoast en BG II heb ik ook legaal gekocht...denk dak ToB ook wel zal kopen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Op maandag 08 oktober 2001 19:30 schreef ItSnows het volgende:
Watcher's Keep was echt te gek :)
Beste Battle in de hele BG serie vind ik.
Mwahh... ik vond de raadsels die er in zaten nogal moeilijk (voor eerste keer walkthrough moeten gebruiken :Y) ), maar hij was zeker wel vet. Ik wou dat je het verhaal van The lord of the Rings kon spelen, in een game net als BG, dat zou echt tof zijn. Maar ik geloof dat ze het eerste boek ( de reisgenoten :P ) nu aan het verfilmen zijn, die ga ik zeker in de bios kijken :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Dat raadsel bij de deur bij de Machine of Lum the Mad (die overigens mij een beetje teleurstelde... +1 op elke ability en een item) was moeilijk... dat je naar de bankjes moest kijken had ik niet 1 2 3 door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 08 oktober 2001 21:15 schreef Holy_Paladin het volgende:

[..]

Mwahh... ik vond de raadsels die er in zaten nogal moeilijk (voor eerste keer walkthrough moeten gebruiken :Y) ), maar hij was zeker wel vet. Ik wou dat je het verhaal van The lord of the Rings kon spelen, in een game net als BG, dat zou echt tof zijn. Maar ik geloof dat ze het eerste boek ( de reisgenoten :P ) nu aan het verfilmen zijn, die ga ik zeker in de bios kijken :) .
Neems eens een kijkje op Lord of the Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minotic

Minotic

Mimimi

Dit is inderdaad een film waar ik zeker naar toe ga. En ik moet ook bekennen dat ik pas vorige maad het boek heb uitgelezen. :D Toch wel laat voor een fantasy liefhebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Lord of The Rings zal i zeker gaan kijken!

[Lava-X zegt dit!!!]
Level 18 kensai kicks ass!!!

two weapons, 2x thaco -15(!!!) minimaal +14 to hit en +22 dmg
[/Lava-X zegt dit!!!]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 01:11 schreef Punish het volgende:
Dit is inderdaad een film waar ik zeker naar toe ga. En ik moet ook bekennen dat ik pas vorige maad het boek heb uitgelezen. :D Toch wel laat voor een fantasy liefhebber.
Hmmmmm. Best wel laat ja. 1ste keer gelezen in 1978 (toen was ik 9) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Ik heb hem een half jaar geleden ook pas gelezen. Ben hem nu voor de 2de keer aan het lezen, dat boek is gewoon zo vet.... mijn fantasie ŽŽwereldjeŽŽ begon pas toen ik BG1 uitgespeeld had :) . Ik heb de hobbit ook gelezen, maar ken geen andere boeken van Tolkien, zijn er die wel of niet :? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 17:19 schreef Holy_Paladin het volgende:
Ik heb hem een half jaar geleden ook pas gelezen. Ben hem nu voor de 2de keer aan het lezen, dat boek is gewoon zo vet.... mijn fantasie ŽŽwereldjeŽŽ begon pas toen ik BG1 uitgespeeld had :) . Ik heb de hobbit ook gelezen, maar ken geen andere boeken van Tolkien, zijn er die wel of niet :? ?
Zijn er wel: Silmarillion, maar kvond et persoonlijk nogal taaie kost...Geef mij maar Hobbit en LOTR zelf...heb LOTR al 5 keer gelezen, zowel engels als NL, maar NL versie is niet echt aan te raden...Strider --> Stapper |:(

De film ga ik zeker kijken, voorstukjes zien er al :9 uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

Aragorn blijft hetzelfde neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nu bezig in LoTR (engels) en hit is zware kost, maar zeker de moeite waard

[spoiler!]

wel jammer dat Gollum ze nu verraden heeft voor shelob ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Ahh nee, engels vind ik juist niet vet, dan kun je het verhaal wel volgen, maar de leuke gevecht en/of conversaties sla je dan als het ware over, en dan mis je gewoon de leukste dingen. Maar jah... als je hem 5 keer hebt gelezen :) :) :) zul je het verhaal onderhand wel van buiten kennen :P .
Ik heb de trailer gezien van de film, ik vond wel jammer dat de stukjes zo snel achter elkaar gingen, kon gandalf amper zien, maar hij wordt zeker wel vet. En ja... stapper is wel een domme naam, maar daar wen je wel aan 8-) .

Btw, hoe doen ze dat nou met die hobbits, want deze zijn NOG kleiner als dwergen, wat ze bijna de helft van een normaal mens maakt, maken ze die in de film ook half, of stellen ze frodo en zo als gewone mensen voor :? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minotic

Minotic

Mimimi

Nu ff weer wat meer ontopic.

Wat verwachten jullie van de 'opvolger' van Baldur's Gate II, Neverwinter Nights?

Ik zelf heb al wat films bekeken (E3, Gencon) en dat ziet er zeker gelikt uit, en ik kan haast niet wachten tot volgend jaar :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus

GaiusBertus

aka Gajes

Toch nog ff off-topic :)
Op dinsdag 09 oktober 2001 20:36 schreef Holy_Paladin het volgende:
Btw, hoe doen ze dat nou met die hobbits, want deze zijn NOG kleiner als dwergen, wat ze bijna de helft van een normaal mens maakt, maken ze die in de film ook half, of stellen ze frodo en zo als gewone mensen voor :? ?
Ik dacht dat de Hobbits door normale mensen zijn gespeeld die vervolgens met de computer verkleind zijn...

Om toch nog ff on-topic te gaan:
Ik denk dat Neverwinter Nights best wel een goed spel zou kunnen zijn, maar het is uiteindelijk toch eerst zien dan geloven. Misschien is het wel cool allemaal, met een DM en spelers online, maar misschien blijft dan toch echt (A)D&D gewoon toffer en doe ik dat liever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weer effetjes off-topic.

Ik heb LOTR een jaar of 3 terug gelezen, in het Nederlands, en ik was er weg van. Daarvoor had ik de Hobbit gelezen en daarna de Silmarillion. En idd, het was wat taaier dan de normale verhalen, maar ik vond het toch wel zeer vet om te lezen.

Heeft Tolkien nog meer geschreven?? Ja natuurlijk, heel veel nagelaten vertellingen, sprookjes, een boek over Tom Bombadil en nog meer. Eigenlijk best veel. Een groot deel is door zijn zoon samengesteld of afgeschreven.

Ik ben van plan de LOTR opnieuw te lezen, in het Engels. Moet geen probleem zijn, aangezien ik tegenwoordig al mijn boeken in het Engels lees (het went heel snel en is verschrikkelijk goed voor je Engels). Daarnaast is de sfeer HEEL anders in de engelse versie --> vele malen beter en leuker. In het nederlands gaat zo ontzettend veel verloren van de sfeer, de beschrijvingen, de namen, etc

:)

[on-topic]

BG II is gaaf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NWN is géén opvolger van BG2 :P
Het is een compleet nieuw spel, alleen in de wereld van BG2 (fantasy, D&D) maar dat is P:T ook e.a. :P

(NWN word zeker wel vet!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minotic

Minotic

Mimimi

Ja, ik weet wel dat het niet de officiele opvolger is, maar het komt ook van Bioware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Komop mensen, diablo topic haalt ons in :) :) :) . Just kidding!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 11 oktober 2001 17:17 schreef Holy_Paladin het volgende:
Komop mensen, diablo topic haalt ons in :) :) :) . Just kidding!!
Dit topic staat stil omdat bijna iedereen BG2 al uitgespeeld heeft...

BG2'ers zijn gewoon betere gamers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 11 oktober 2001 17:43 schreef Celtic het volgende:

[..]

BG2'ers zijn gewoon betere gamers :P
Klopt! En ik heb daar nog wat aan toe te voegen: BG2'ers zijn betere mensen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Op donderdag 11 oktober 2001 20:26 schreef TheJoker het volgende:

[..]

Klopt! En ik heb daar nog wat aan toe te voegen: BG2'ers zijn betere mensen! :)
Leg uit :P :P :P . Ik vind allebei de games goed, maar bg toch zeker wel beter, d2 is een beetje frustrerend met de item shit enzo :) !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed, hier komt mijn betoog:

argument 1) HET IS GEWOON ZO!!! :P

argument 2) Je moet nadenken bij BGII, is goed voor je, en wil je kunnen nadenken, dan moet je het kunnen en kun je denken, dan ben je een beter mens omdat je dan je acties beter kan overwegen.

argument 3) BGII mensen zijn blijkbaar muziekliefhebbers, omdat de muziek een grote rol speelt; en muziekliefhebbers zijn goede mensen

argument 4) BGII mensen houden van verhaal, en mensen die van verhalen houden, houden meestal van lezen en lezen is goed voor je

argument 5) BGII mensen houden van diepgang in een spel, dus met veel verschillende factoren rekening houden. Hierdoor ben je niet eenzijdig bezig, want eenzijdigheid is slecht voor je.

Zie, hier is mijn betoog. Ik het het allemaal net verzonnen ;)

EDIT: stel in je gedachten voor dat achter ieder argument een ;) staat... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minotic

Minotic

Mimimi

I couldn't agree more :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol, agreed, maar kep BG2 ff opzij gelegd voor school enzow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een fraag. het Grote Diablo II topic heeft een slotje gekregen. Waarom krijgen topics een slotje en waarom krijgen topics een slotje als ze nog in volle gang zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

te vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar dit topic heeft meer pagina's, dus waarom deze niet?
Niet dat ik het wil hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt omdat IceStorm een BG2 aanhanger is en niks ban D2 moet hebben :P >:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

})

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Nee, omdat op deze topic niet meer zoveel word gereageerd als in het diablo2 topic, iedereen heeft bg2 en ToB allang uitgespeeld, daarom word deze niet gesloten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aha...
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste