[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 81.645 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, Ik weet niet veel over laptops en alles wat er aan informatie gegeven wordt allemaal inhoud, nu heb ik geen ervaring met dell en heb eens gegoogeld hoe de service over het algemeen is. De meeste ervaring die op het internet staan lijken mij toch niet al te best, er zitten natuurlijk ook wel goede berichten tussen, maar ik heb het idee dat er meer slechte berichten zijn. Ik vind deze XPS 15 wel een redelijke prijs hebben, maar ben toch erg aan het twijfelen geslagen door deze berichten. Nou vraag ik me dus af of ik niet beter gewoon naar andere aanbiedingen moet gaan kijken zoals deze van de expert: http://www.expert.nl/cade...atalog=nl_nc-aanbiedingen Of deze van BCC: http://www.bcc.nl/product...kfVRMFe6L6709RPlvyVRMFe4=

Nou kan ik wel naar de winkel gaan en vragen welke beter is voor mij, maar ze zullen uiteraard toch hun eigen laptop aan gaan prijzen. Dus daarom vraag ik hier (aan mensen met verstand van dit soort dingen) , voor welke denken jullie dat ik moet gaan? Ik zit voornamelijk op internet, en speel nog wel eens een spel zoals de sims 3. Dus ik heb niet het idee dat mijn eisen al te hoog zijn. Ook moet het zo zijn dat ik op het internet kan bij mijn zus die draadloos internet heeft, ik weet niet of dat nog iets met de laptop te maken heeft of dat elke computer verbinding kan maken, maar ik zeg het er toch maar even bij voor de zekerheid.
(En als ik al tussen de laatste 2 zou moeten kiezen, welke zouden jullie dan aanraden?)
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 23:53:
De meeste ervaring die op het internet staan lijken mij toch niet al te best
Je moet er van uitgaan dat de meeste berichten die je vindt over service nagatief van aard zullen zijn. Mensen zeggen over het algemeen niets wanneer alles in order is, maar als er iets niet in orde is dan mag de hele wereld het weten. ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 23:53:
Nou vraag ik me dus af of ik niet beter gewoon naar andere aanbiedingen moet gaan kijken zoals deze van de expert: http://www.expert.nl/cade...atalog=nl_nc-aanbiedingen Of deze van BCC: http://www.bcc.nl/product...kfVRMFe6L6709RPlvyVRMFe4=
Wanneer ik kijk naar de eerste link, dan valt in eerste instantie de processor op. Er vanuit gaande dat je een i3 neemt op je XPS15 dan levert een P6100 slechtere prestaties dan een i3 processor.
Verder krijg je op het moment van schrijven 1GB minder RAM en (waarschijnlijk) een beeldscherm van lagere kwaliteit, maar van grotere afmetingen. Verder zie ik geen vermelding van een videokaart, maar de pricewatch wijst erop dat er geen aparte videokaart aanwezig is.

De tweede link (BCC) is vergelijkbaar met de XPS15 met i3-processor. Hierbij gelden wel weer een aantal aantekeningen: je krijgt 1GB minder RAM, de processor presteert marginaal minder (i3 330M vs i3 370M) en je heb te maken met een geïntegreerde graphics-chip in plaats van een videokaart.

Voor de XPS15 geldt wel dat je zo'n 100-125 euro duurder uit zal zijn en dat je standaard 1 jaar minder garantie krijgt. Daarentegen heeft de XPS15 betere geluidsweergave dan beide andere laptops.

Mijn advies zou zijn om wel voor een i3-processor (of i5 voor een paart tientjes meer) te gaan. Dan blijven dus de Dell XPS15 en de HP G62-a14ed over. Heb je de 100-125 euro extra over voor 1GB meer RAM, een beter beeldscherm, een iets betere processor en betere videoprestaties, kies dan de Dell; zoniet, kies dan de HP. ;)

Beide laptops voldoen mijn inziens aan jouw wensen mits je grafisch niets 'zwaarder' draait dan The Sims 3.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2010 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat zou ik maar niet te hard roepen, het stanaardscherm is volgens de geruchten redelijk ruk, ik geloof dezelfde als die in de inspiron reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 07:31:
[...]

Je moet er van uitgaan dat de meeste berichten die je vindt over service nagatief van aard zullen zijn. Mensen zeggen over het algemeen niets wanneer alles in order is, maar als er iets niet in orde is dan mag de hele wereld het weten. ;)

[...]

Wanneer ik kijk naar de eerste link, dan valt in eerste instantie de processor op. Er vanuit gaande dat je een i3 neemt op je XPS15 dan levert een P6100 slechtere prestaties dan een i3 processor.
Verder krijg je op het moment van schrijven 1GB minder RAM en (waarschijnlijk) een beeldscherm van lagere kwaliteit, maar van grotere afmetingen. Verder zie ik geen vermelding van een videokaart, maar de pricewatch wijst erop dat er geen aparte videokaart aanwezig is.

De tweede link (BCC) is vergelijkbaar met de XPS15 met i3-processor. Hierbij gelden wel weer een aantal aantekeningen: je krijgt 1GB minder RAM, de processor presteert marginaal minder (i3 330M vs i3 370M) en je heb te maken met een geïntegreerde graphics-chip in plaats van een videokaart.

Voor de XPS15 geldt wel dat je zo'n 100-125 euro duurder uit zal zijn en dat je standaard 1 jaar minder garantie krijgt. Daarentegen heeft de XPS15 betere geluidsweergave dan beide andere laptops.

Mijn advies zou zijn om wel voor een i3-processor (of i5 voor een paart tientjes meer) te gaan. Dan blijven dus de Dell XPS15 en de HP G62-a14ed over. Heb je de 100-125 euro extra over voor 1GB meer RAM, een beter beeldscherm, een iets betere processor en betere videoprestaties, kies dan de Dell; zoniet, kies dan de HP. ;)

Beide laptops voldoen mijn inziens aan jouw wensen mits je grafisch niets 'zwaarder' draait dan The Sims 3.
Alvast bedankt tot zover, maar kan ik met beide laptops bij mijn zus op internet die draadloos internet heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
draadloos internet? wasda? :+

nee echt, dat was 6 jaar geleden al standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 18:51:
kan ik met beide laptops bij mijn zus op internet die draadloos internet heeft?
Uiteraard. Zowel de Dell als de HP hebben Wi-Fi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guapper schreef op maandag 13 december 2010 @ 21:51:
[...]

Voor de rest heeft de quadcore weinig overwaarde, en wordt de laptop er alleen heter van. Bovendien zit er geen gpu op de huidige quadcores, waardoor deze.configuraties meer stroom verbruiken => meer warmte produceren.
Maar als je je laptop minimaal 4 jaar verderop ook nog wilt gebruiken, is dat dan toch niet handig om i7 te nemen?

En over die gpu... betekent dat dat die geen switchable graphics / Optimus heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
correct, dat is dan ook meteen, naar de stroom die dat hongerige beest vreet.. het grootste nadeel van de quadcores.

alternatief: wachten op sandy bridge volgende maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:29
Het snelheidsverschil tussen de i5 en i7 zal niet veranderen, hooguit gaan meer programma's multi-threading ondersteunen. Ik zie dus niet in waarom een i7 nou zo'n groot voordeel zou hebben over pakweg een jaar of 4. Aangenomen dat ie het tegen die tijd nog doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guapper schreef op zondag 19 december 2010 @ 22:07:
Het snelheidsverschil tussen de i5 en i7 zal niet veranderen, hooguit gaan meer programma's multi-threading ondersteunen. Ik zie dus niet in waarom een i7 nou zo'n groot voordeel zou hebben over pakweg een jaar of 4. Aangenomen dat ie het tegen die tijd nog doet.
Heb ook de i7 gekozen vanwege het geringe prijsverschil. Als je dit zo lees krijg ik er bijna spijt van.
Ik mag er toch wel vanuit gaan dat een laptop waar je voorzichtig mee doet van deze prijs klasse het 4 jaar kan uithouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spleut
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-04 20:28
Je koopt sowieso geen XPS 15 voor batterij duur....ja natuurlijk maakt een i5 daarin een verschil. Maar zoveel scheelt het niet hoor....

Met de i5 kan/kon je ook niet kiezen voor de geforce 435M gt, maar moest je het doen met een 420.
Als gamen je niks interesseert, dan is idd een i5 combinatie beter.
Het is maar net wel je wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als je nerd genoeg bent om hem over te clocken is de 420m gelijk aan de 435m, niet echt een argument als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 23:22:
[...]
Heb ook de i7 gekozen vanwege het geringe prijsverschil. Als je dit zo lees krijg ik er bijna spijt van.
Ik mag er toch wel vanuit gaan dat een laptop waar je voorzichtig mee doet van deze prijs klasse het 4 jaar kan uithouden.
De prijsklasse heeft er niets mee van doen: er zitten dezelfde basisonderdelen op de printplaten als in de goedkoopste laptop, en en je tv.

Met een beetje geluk gaat ie nog wel langer dan 4 jaar mee: ik typ dit op mijn inmiddels 5+ jaar oude Dell Inspiron 9300, maar die garantie heb je natuurlijk nooit. :D

[ Voor 3% gewijzigd door guapper op 20-12-2010 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davw3
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 15:50
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 21:52:
correct, dat is dan ook meteen, naar de stroom die dat hongerige beest vreet.. het grootste nadeel van de quadcores.

alternatief: wachten op sandy bridge volgende maand
Die Sandy Bridge CPU's (de quad cores) hebben anders ook een TDP van 45 Watt, net als de I7's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:24
(jarig!)
Maar dat is dan 45W inclusief IGP geloof ik.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kzit er ook over te denken om een XPS15 aan te schaffen. Voor mijn doeleinden: e-mailen, internetten, foto's bekijken en (lichte) bewerkingen doen en af en toe wat spellen spelen. Mij lijkt de i5 CPU met dus de 420 videokaart ruim voldoende. Uiteraard ga ik wel voor het 1080p scherm aangezien de beeldkwaliteit voor mij een van de belangrijkste zaken is van de laptop. Voor 100 euro extra krijg je op zich wel een hoop (grotere harde schijf, i7 CPU en de 435 videokaart), maar voor mij lijkt me dit niet zinnig.
Als er mensen anders over denken lees ik dat graag.

Weet iemand trouwens of het mogelijk is om een Dell docking station te gebruiken met de XPS15? Ik heb namelijk nog zo'n ding (Dell PR01x), maar die is vast niet compatibel...???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Meh, het bezorgschema van UPS is aardig om zeep.

KOELN (COLOGNE), DE 19/12/2010 23:04 SLECHTE WEERSOMSTANDIGHEDEN / HET TRANSPORT WORDT HERVAT ZODRA DE WEERSOMSTANDIGHEDEN DIT TOELATEN

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 15:57
ik heb net gechat met een medewerker van Dell die zei dat de tv tuner niet meer leverbaar wordt. Vorige week raadde een ander mij aan een te wachten als ik graag een tv tuner in mn xps wil. Ik weet nu niet meer of het zin heeft om te wachten. Iemand anders met informatie over de tv tuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davw3
LameDog schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:30:
ik heb net gechat met een medewerker van Dell die zei dat de tv tuner niet meer leverbaar wordt. Vorige week raadde een ander mij aan een te wachten als ik graag een tv tuner in mn xps wil. Ik weet nu niet meer of het zin heeft om te wachten. Iemand anders met informatie over de tv tuner?
Mijn bestelling is eergisteren na 2 1/2 weken toch uiteindelijk in productie gegaan. En dat is een XPS15 met DVB Tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
ja, dat is positief nieuws. Maar dat was natuurlijk al een oude bestelling, ik hoop wel dat het ook weer mogelijk wordt een nieuwe bestelling met DVB tuner te plaatsen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuga
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-04 06:17
Weet iemand trouwens of het mogelijk is om een Dell docking station te gebruiken met de XPS15? Ik heb namelijk nog zo'n ding (Dell PR01x), maar die is vast niet compatibel...???
Nieuwe XPS generatie heeft geen docking aansluiting en express card. 3x USB, eSata, HDMI, Display port en wat audio aansluitingen krijg je en dan houdt het op.
Voor 100 euro extra krijg je op zich wel een hoop (grotere harde schijf, i7 CPU en de 435 videokaart), maar voor mij lijkt me dit niet zinnig.
Grotere harde schijf kan je later ook zelf doen voor minder geld. i7 heeft alleen zin als je veel toepassingen tegelijk draait (4 vs 2 cores) anders is een i5 meestal sneller. Ik denk dat je de juiste afweging maakt om het geld in je zak te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor je reactie Fuga! Jammer dat er geen docking aansluiting op zit. Maar goed, het is niet onoverkomelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens nog een ander vraagje: bij de XPS 15 zitten geloof ik geen installatie cd's van Windows 7. Maar is er wel een back-up of restore optie o.i.d.?
Zo ja, is er dan wel een mogelijkheid om Windows 7 volledig opnieuw te installeren of kan dat gewoon niet tenzij je zelf nog "los" Windows 7 koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Die installatie DVD kun je voor €5,- meenemen in je bestelling. Niet vergeten dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ijdod schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:22:
Meh, het bezorgschema van UPS is aardig om zeep.

KOELN (COLOGNE), DE 19/12/2010 23:04 SLECHTE WEERSOMSTANDIGHEDEN / HET TRANSPORT WORDT HERVAT ZODRA DE WEERSOMSTANDIGHEDEN DIT TOELATEN
Ga je niet menen :(, zit al een week te wachten op men deviltech uit duitsland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mn xps 15 nu al een tijdje binnen, ik ben bijna helemaal tevreden.

Ik wil graag een extern beeldscherm aansluiten en had nog een mini display > DVI liggen van Apple, maar de laptop kan geen enkel beeldscherm detecteren (3 geprobeerd). Iemand een idee / ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spleut
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:55:
Ik heb mn xps 15 nu al een tijdje binnen, ik ben bijna helemaal tevreden.

Ik wil graag een extern beeldscherm aansluiten en had nog een mini display > DVI liggen van Apple, maar de laptop kan geen enkel beeldscherm detecteren (3 geprobeerd). Iemand een idee / ervaringen hiermee?
Hoe is de fan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de fan niet storend. Hij gaat toch voornamelijk aan als je een spelletje speelt oid, dus dan gaat dat geluid er wel overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem vanochtend binnengekregen en smiddags toch maar besloten hem opnieuw te installeren. (pliek-versie). Maar na de herinstallatie heb ik veel problemen met de drivers. Mijn usb-poorten worden niet herkend en de nvidia geforce 420 m videokaart ook niet. Voor beiden lukten het niet om de goede drivers te vinden, (ook niet via de site van nvidia) zijn er meer mensen met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FibeR06!
  • Laatst online: 21-11-2024
Laptop besteld op 15-12. Status vandaag veranderd in: Werk in uitvoering.

Geschatte leverdatum: 21-1-2011 :S

Hoop toch dat ie er iets eerder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 17:21:
Mijn usb-poorten worden niet herkend en de nvidia geforce 420 m videokaart ook niet. Voor beiden lukten het niet om de goede drivers te vinden, (ook niet via de site van nvidia) zijn er meer mensen met hetzelfde probleem?
Logische eerste vraag: heb je de meegeleverde "Diagnostics and Drivers" DVD geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 17:59:
[...]

Logische eerste vraag: heb je de meegeleverde "Diagnostics and Drivers" DVD geprobeerd?
Ja. En daar staat een driver op voor de geforce 420 m, maar het lukt niet om deze te installeren. Ik druk op uitpakken maar dan gebeurd er niks. Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimeClypse
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-03-2024

TimeClypse

Microtus Arvalis

guapper schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:49:
Die installatie DVD kun je voor €5,- meenemen in je bestelling. Niet vergeten dus!
Je kan ook gewoon zelf een exemplaar branden als je deze niet hebt besteld (in je startmenu, onder dell). Kost je alleen 2 DVD's...!

Paulvogel ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
..en dan heb je recovery dvd's (toch?), niet de originele, geperste Win7 install dvd, die beter van kwaliteit is en langer mee gaat. Te gebruiken op alle Dell systemen ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

Volgens mij heb je dan ook gewoon windows DVD's gebrand, en niet zozeer alleen recovery (maar dat weet ik niet heel zeker, heb eigenlijk de inhoud nog nooit bekeken).

Maar die anderen gaan inderdaad wel langer mee ja. Ik wilde eigenlijk alleen zeggen dat het ook zonder kan.

Paulvogel ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Vanmorgen begon mijn fan toch de blazen. Niet normaal. Processen gechecked en niks bijzonders. Toen maar een restart gegeven en was het over.

Maar hij maakte wel een herrie zeg.
Misschien een koelpasta probleempje..

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:49
Beta schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:00:
Vanmorgen begon mijn fan toch de blazen. Niet normaal. Processen gechecked en niks bijzonders. Toen maar een restart gegeven en was het over.

Maar hij maakte wel een herrie zeg.
Misschien een koelpasta probleempje..
De fan die links bij het scherm zit? Dit is volgens mij de grafische kaart fan.
Check even je temperaturen als het zich weer voordoet.

Afaik zit de CPU fan helemaal onderaan(?). Deze blaast bij mij altijd coole lucht, en hoor je nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
(jarig!)
Volgens mij is er maar 1 fan hoor, en die zuigt koude lucht aan langs de onderkant en blaast die aan de linkerkant eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb uiteindelijk de meeste driver-problemen opgelost, maar nu heb ik het volgende probleem: Ik probeerde via de dell site de driver voor de usb-poorten te installeren(renesas driver - usb 3.0 host controller) en toen ging er blijkbaar iets mis. Sindsdien krijg ik voortdurend deze melding: "de bestandssysteemstructuur op de schijf is beschadigd en onbruikbaar, voer het hulpprogramma CHKDSK uit op volume C"
Ik heb dat geprobeerd maar ik kon er niet bij omdat ik geen rechten daarvoor heb. Ik heb geprobeerd de schijf te repareren maar dat is niet gelukt. Programma's werken niet, maar ik wil een nieuwe herinstallatie voorkomen en daarom vraag ik jullie hulp. Hoe los ik dit op?
Met vriendelijke groet,

Mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuga
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 02:51:
Ik heb uiteindelijk de meeste driver-problemen opgelost, maar nu heb ik het volgende probleem: Ik probeerde via de dell site de driver voor de usb-poorten te installeren(renesas driver - usb 3.0 host controller) en toen ging er blijkbaar iets mis. Sindsdien krijg ik voortdurend deze melding: "de bestandssysteemstructuur op de schijf is beschadigd en onbruikbaar, voer het hulpprogramma CHKDSK uit op volume C"
Ik heb dat geprobeerd maar ik kon er niet bij omdat ik geen rechten daarvoor heb. Ik heb geprobeerd de schijf te repareren maar dat is niet gelukt. Programma's werken niet, maar ik wil een nieuwe herinstallatie voorkomen en daarom vraag ik jullie hulp. Hoe los ik dit op?
Met vriendelijke groet,

Mart
Ok, dit is eigenlijk een Windows 7 vraag, dus beter zou het zijn dit in het Windows clients forum te posten. Desalnietemin, je hebt een "administrator' command window nodig.

1. Klik op de knop Start en typ cmd in het zoekvak.
2. Klik in de lijst met resultaten met de rechtermuisknop op cmd en klik op Als administrator uitvoeren of toets Ctrl+Shift+Enter
3. Bevestig admin access
4. type "chkdsk c: /f" (windows zal zeer waarschijnlijk zeggen dat dit nu niet kan, maar vragen of dit na volgende reboot moet gebeuren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 19:12:
[...]

Uiteraard. Zowel de Dell als de HP hebben Wi-Fi.
Nogmaals bedankt, het zal inmiddels al niet meer bij dit forum horen aangezien ik nu toch wel besloten heb om niet voor de Dell te gaan. Ik heb het idee dat ik de extra's van de Dell niet echt nodig heb.
Was ik van plan vandaag naar BCC te gaan om de http://www.bcc.nl/product/hp-g62-a14ed te halen, komt er een reclame folder van Dixons binnen, staat deze er in: https://dixons.nl/artikel..._2010&utm_campaign=folder
Overigens staat deze volgens mij ook bij BCC in de folder, alleen dan zonder photoshop.

Mijn vraag is nu dan ook (weer) welke zouden jullie tussen deze twee aanraden? Het grote verschil is neem ik aan de processor.

Alvast bedankt (weer :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuga
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:59:
[...]
Mijn vraag is nu dan ook (weer) welke zouden jullie tussen deze twee aanraden? Het grote verschil is neem ik aan de processor.
De Dell XPS natuurlijk :9
Kijk eens hier http://tweakers.net/revie...ificaties-en-prijzen.html of hier http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1428256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuga schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:47:
[...]

Ok, dit is eigenlijk een Windows 7 vraag, dus beter zou het zijn dit in het Windows clients forum te posten. Desalnietemin, je hebt een "administrator' command window nodig.

1. Klik op de knop Start en typ cmd in het zoekvak.
2. Klik in de lijst met resultaten met de rechtermuisknop op cmd en klik op Als administrator uitvoeren of toets Ctrl+Shift+Enter
3. Bevestig admin access
4. type "chkdsk c: /f" (windows zal zeer waarschijnlijk zeggen dat dit nu niet kan, maar vragen of dit na volgende reboot moet gebeuren)
Het lukt me maar niet om administrator rechten te krijgen en een foutcontrole van de harde schijf heeft veel tijd gekost, maar niks opgeleverd, dus ga ik maar weer voor de herinstallatie. Maar voordat ik dat doe, wil ik uitzoeken welke drivers ik PRECIES moet installeren, omdat het hierop al 2x eerder is foutgelopen. Op mijn broertje's laptop had ik hetzelfde probleem toen ik via driver genius, de drivers automatisch update. Nu heb ik het handmatig gedaan via de dell site op mijn eigen laptop en gaat het weer fout....
De cd-rom met drivers die dell meeleverde werkt ook niet goed, omdat ie weigert sommige drivers te installeren. Zou iemand mij kunnen vertellen welke drivers ik moet installeren voor de usb-poorten en de webcam? Dit zijn namelijk de enige niet werkende apparaten op mijn laptop. De drivers voor de chipset, netwerkkaart, videokaart en beeldscherm zijn wel succesvol geinstalleerd. Het fijnste zou zijn als één van jullie precies zou aangeven welke drivers ik moet installeren en waar ik die vandaan moet halen, maar ik snap als dat te veel gevraagd is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davw3
Yes laatste stap is een feit:

29/11 Besteld (XPS15/I7-740/FHD/DVB/BRAY/RecovDVD/3YR InHomeHW Support)
02/12 Orderbevestiging/In Uitvoering
18/12 In Productie
21/12 Verzonden (al werkt de UPS-tracking bij mij niet ???)

Levering voor of op 23/12 (aangevinkt) zal wel niet meer lukken natuurlijk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

davw3 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 12:48:
21/12 Verzonden (al werkt de UPS-tracking bij mij niet ???)
Dat komt waarschijnlijk doordat de zending bij UPS geboekt is maar zijn nog geen 'end-of-day' hebben gedraaid waarbij alle data naar UPS wordt verstuurd. Zodra dit gedaan is (lees: morgen) zal je je zending online kunnen tracken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk1982
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-12-2024
Ligt het nou aan mij, of zijn de aanbiedingen op dit moment wat minder spectaculair dan een week of 2 geleden? En dan doel ik vooral op de 'gratis' upgrades naar een grotere harde schijf, meer geheugen etc.

En nee, ik heb nog steeds niet besteld, omdat ik ook hard op zoek ben naar een andere auto. Ik denk dat een i5-560 voor mij voldoende is, en dan liefst met 640gb harde schijf, liever meer dan 1GB geheugen (met het oog op het spelen van games), een 9-cell accu en heel evt. het HD-scherm (hoewel dat wel een extra rib uit m'n lijf zou zijn)

Ik denk dat ik de i7 moet laten schieten, omdat deze toch weer meer stroom verbruikt en volgens mij niet echt significant sneller is. Ik gebruik wel meerdere programma's, maar niet echt superzware programma's enzo.

Mocht er iemand zijn die echt een superaanbieding is tegengekomen op de site van Dell, laat het aub weten.
Ik zie door de bomen het bos niet meer, en wanneer ik dat EPP invul lijken de prijzen over het algemeen zelfs hoger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
gewoon F8 indrukken en vasthouden tijdens het booten, daarna kiezen voor systeemherstel. Dat gaat het snelst! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adufresne
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-07-2019
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 12:21:
[...]

Het lukt me maar niet om administrator rechten te krijgen en een foutcontrole van de harde schijf heeft veel tijd gekost, maar niks opgeleverd, dus ga ik maar weer voor de herinstallatie. Maar voordat ik dat doe, wil ik uitzoeken welke drivers ik PRECIES moet installeren, omdat het hierop al 2x eerder is foutgelopen. Op mijn broertje's laptop had ik hetzelfde probleem toen ik via driver genius, de drivers automatisch update. Nu heb ik het handmatig gedaan via de dell site op mijn eigen laptop en gaat het weer fout....
De cd-rom met drivers die dell meeleverde werkt ook niet goed, omdat ie weigert sommige drivers te installeren. Zou iemand mij kunnen vertellen welke drivers ik moet installeren voor de usb-poorten en de webcam? Dit zijn namelijk de enige niet werkende apparaten op mijn laptop. De drivers voor de chipset, netwerkkaart, videokaart en beeldscherm zijn wel succesvol geinstalleerd. Het fijnste zou zijn als één van jullie precies zou aangeven welke drivers ik moet installeren en waar ik die vandaan moet halen, maar ik snap als dat te veel gevraagd is ;)
Ik heb mijn XPS 15 bij binnenkomst meteen van een nieuwe hdd en schone installatie voorzien. Had ook wat moeite met overzicht te krijgen welke drivers er allemaal geïnstalleerd moesten worden en heb daarom alles wat bij de XPS 15 wordt aangeboden op de Dell-site binnen gehaald en toen Windows 7 zelf laten zoeken welke drivers de juiste waren. Voordeel van Windows 7 t.o.v. oudere Windowsversies is dat je als gebruiker geen specifieke map meer hoeft aan te wijzen waar een bepaalde driver te vinden is. Dus: gewoon alle drivers in 1 map plaatsen en gaan met die banaan. Heeft in ieder geval wel voor mij gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk1982
Raindeer schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 10:04:
Yippie, 3 december in productie gegaan. Nu staat ie op verzonden, alhoewel UPS daar een andere mening over heeft, maar dat zal wel snel veranderen.

Ik heb de volgende config gekocht

Base Intel® Core™ i5-560M (2.66 GHz,3M)
Geheugen 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM \[2 x 2.048]
Toetsenbord Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
Grafische kaart 1GB NVIDIA® GeForce™ 420M GT grafische kaart (Wireless N1000 Card Only)
Harde schijf 320 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Optische stations 8x optisch dvd+/-rw-station
Draadloze connectiviteit Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)
Cables 1 Meter Power Cord (3 Wire) - European
Verzendingsdocumenten Dutch Documentation
Bundle N11XL503EPP
Standard Warranty 1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
Services en Support 4 jaar In-Home Hardware Support
Order Information XPS L501x Order - Netherlands
Primary Battery 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
LCD 40 cm (15.6") HD (1366x768)720p WLED- breedbeeldscherm met TrueLife

Dit alles voor 835 euro, EPP en 5% korting.

Geen HD scherm, dus dat heeft vast geholpen om hem op tijd klaar te hebben. Deze config is trouwens niet meer te krijgen voor deze prijs lijkt het. Bestelling was nog in november, duurde even voordat ie in productie ging.
Mwoah...

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2w1rx38.jpg

Is incl. 9-cell accu trouwens, en zonder EPP..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die EPP korting wordt pas toegepast als je de configuratie in het winkelmandje stopt. Dus misschien is dat de reden waarom het duurder lijkt?
Bij de configuratie die ik op het oog heb scheelt het ca 100 euro in het voordeel van de EPP:
Met de kortingscode (5M5F5JXFPLB51H) slinkt het verschil met ca 50 euro. Maar is het dus nog steeds goedkoper via EPP.

Edit: de config waar ik het over heb: i5 560M, 4Gb RAM, 500Gb hard disk, 420M videokaart, DVD hulpbronnen en 1080p scherm.
Prijzen zijn dan:
Via EPP winkelmandje: E 925,82 (incl verzenden)
Via "normaal" winkelmandje met kortingsbon: E 982,81 (incl verzenden)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is verzonden! Dat is snel, de leverdatum stond op 07-01. Ben benieuwd wanneer hij hier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spannend! Hopelijk kun je er snel van gaan genieten! :-)))))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk1982
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 15:24:
Die EPP korting wordt pas toegepast als je de configuratie in het winkelmandje stopt. Dus misschien is dat de reden waarom het duurder lijkt?
Bij de configuratie die ik op het oog heb scheelt het ca 100 euro in het voordeel van de EPP:
Met de kortingscode (5M5F5JXFPLB51H) slinkt het verschil met ca 50 euro. Maar is het dus nog steeds goedkoper via EPP.

Edit: de config waar ik het over heb: i5 560M, 4Gb RAM, 500Gb hard disk, 420M videokaart, DVD hulpbronnen en 1080p scherm.
Prijzen zijn dan:
Via EPP winkelmandje: E 925,82 (incl verzenden)
Via "normaal" winkelmandje met kortingsbon: E 982,81 (incl verzenden)
Nou, ik snap er echt geen zak van.. Ik kom hierop uit:

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/ebd3pi.jpg

Het gaat toch echt om de N00XL504EPP, en dit is incl. 9-cell accu en Full-HD scherm.
Totaal niet goedkoper dus :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Hallo iedereen, het is alweer een tijdje geleden dat ik dit topic heb bezocht. Maar ik had even een vraag..
Mijn card-reader doet bar weinig! Ik neem aan dat het om de SD Host-controller gaat in apparaatbeheer, maar deze heeft dus niet de juiste drivers geïnstalleerd. Ik heb geen clean install of niks gedaan en kan zo ook niks vinden op de site van Dell. Weet iemand zo welke drivers ik moet hebben om hem te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spleut
Ik heb net mijn XPS 15 binnen met FHD en wat een beest is het :D
Het scherm is echt verbluffend mooi! Heb serieus nog nooit zo'n mooi scherm gezien.
Geluid is perfect, fan maakt amper lawaai. (ja mn netbook is stiller...so what)

Tot nu toe, top impressie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
spleut schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 23:05:
fan maakt amper lawaai. (ja mn netbook is stiller...so what)
in een netbook zit doorgaans geen fan, dat is dus niet zo moeilijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spleut
Hehe wist ik niet. Toch klinkt het wel een beetje als een fan, maar mini fan ;)

Net ff CoD: black ops getest, dan gaat de fan inderdaad wat harder blazen, maar niet irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakkie1946
  • Laatst online: 27-02-2024
Een vraag aan "Spleut
Heeft het toetsenbord van je XPS 15 ook backlight?
Volgens telefonische info van Dell zou dit zo zijn, maar op dit forum krijg ik daarover geen duidelijkheid.

[ Voor 4% gewijzigd door sjakkie1946 op 22-12-2010 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jk1982 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:50:
[...]

Nou, ik snap er echt geen zak van.. Ik kom hierop uit:
...
Het gaat toch echt om de N00XL504EPP, en dit is incl. 9-cell accu en Full-HD scherm.
Totaal niet goedkoper dus :?
Mijn configuratie (excl de 9 cell accu) is gedaan via www.dell.nl/epp. Dan direct op "laptop deals" klikken. En vervolgens op de meest linkse XPS 15 configuratie klikken.

Dat is dus deze link:

http://configure.euro.del...s&cs=nlepp1&kc=eppdealslt

Met de i5 560M, 4Gb en 500Gb HD en FHD scherm kom ik dan incl verzenden op E 925,82.

Edit: screenshot toegevoegd.
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-CJGRBQBR-D.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
Ik heb de knoop ook doorgehakt en een bestelling geplaatst. Helaas zonder de TV Tuner, maar ik heb aam verschillende mensen op de Dell chat gevraagd wanneer deze leverbaar zou zijn, en er was er 1 die zei dat t helemaal niet meer zou komen en de anderen konden geen tijd noemen. Dus dan maar zonder besteld, maar nog wel met de 3 jaars garantie met korting. Ik heb deze config besteld: i5 560M, 500GB, FHD scherm, 9-cells accu, 420GT en losse Wifi kaart. Ik heb m met EPP korting van mijn werkgever en k heb ook de meest linkse configuratie aangepast, net als Fransosowitz668 hierboven. Het totaalbedrag dat ik kwijt ben is 1101,57. Iets meer maar dat komt dus door de garantie (+75), de 9-cells accu (+70) en de andere Wifi kaart (+5) en de Windows DVD (+5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spleut
sjakkie1946 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 19:58:
Een vraag aan "Spleut
Heeft het toetsenbord van je XPS 15 ook backlight?
Volgens telefonische info van Dell zou dit zo zijn, maar op dit forum krijg ik daarover geen duidelijkheid.
Die vraag is volgens mij al ergens hier beantwoord:

Nee, dat is alleen in de US als optie mogelijk. Iemand wist geloof hier op het forum wel te melden dat het via een omweg telefonisch wel alsnog was gelukt...maar het is in ieder geval niet makkelijk.

• GotG
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
wanneer gaat dell nu is zijn drivers voor de gpu's updaten. (heb optimus) :(
kan in firefox hardware acceleration niet aanzetten, krijg deze melding:
"Blocked on your graphics driver. Try updating your graphics driver to version 8.15.10.2202 or newer."
drivers van intel zelf installeren heeft geen nut want deze kan ik niet installeren, ze zouden niet gevalideerd zijn voor de laptop.

• spleut
Met de i7 & Geforce 435GT geen driver problemen. Wel lullig dat ze die optimus drivers niet goed op orde hebben...

• guapper
Dat is niet lullig: dat is gewoon erg slap, en in combinatie met de reclame die ze er voor maken, en de performance die ze dus niet leveren regelrechte misleiding.

Verwijderd

Topicstarter
dat is bij elk merk zo, hoor.

je kan in de meeste gevallen wel een driver van een andere fabrikant gebruiken.

• GotG
  • Nu online
vraag mij trouwens ook af of het normaal is dat de fan alle 5 min begint de draaien voor ongeveer een min en daarna terug stopt. dit terwijl enkel firefox, word en excel open staan

• spleut
GotG schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:35:
vraag mij trouwens ook af of het normaal is dat de fan alle 5 min begint de draaien voor ongeveer een min en daarna terug stopt. dit terwijl enkel firefox, word en excel open staan
Zolang ik niet weet hoe hard dat precies is kan ik het niet vergelijken :p Volgens mij doet elke laptop dat af en toe, alleen gaat het om hoeveel herrie die maakt natuurlijk. Het zou in ieder geval niet storend moeten zijn en zeker niet meer geluid een gemiddelde andere laptop.

• GotG
  • Nu online
spleut schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:42:
[...]

Zolang ik niet weet hoe hard dat precies is kan ik het niet vergelijken :p Volgens mij doet elke laptop dat af en toe, alleen gaat het om hoeveel herrie die maakt natuurlijk. Het zou in ieder geval niet storend moeten zijn en zeker niet meer geluid een gemiddelde andere laptop.
ik zit in een stille ruimte en het is goed hoorbaar, begint een beetje op mijn zenuwen te werken :(

Verwijderd

Topicstarter
er zijn bijzonder weinig laptops welke echt stil zijn, bij de macbooks draait de fan zelfs altijd.

• sketcher
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 10:12

sketcher

gaaaap

spleut schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:42:
[...]

hmm ik begin te vermoeden dat deze laptops toch een serieus heat issue hebben. vanochtend klapte m'n xps er gewoon uit bij het kijken van een youtube filmpje. Is me ook al 2 keer overkomen bij TW napoleon. Het zal wel aan de paste liggen maar ik heb geen zin om dat bij een nieuwe multimedia laptop van 1100 euro zelf te gaan oplossen. :(

nostyle

Verwijderd

Topicstarter
zo heet is hij toch niet:

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/doci/3999/Dell%20XPS%20L501x%20-%20HWmonitor%204percent-wear.png

tenzij de pasta er gewoon troep opzit, een bekend probleem bij, suprise, bijna elke laptop B) al hoort het natuurlijk niet

(oke, dat is misschien wel wat overdreven, maar ik lijk in elk topic wel klachten over de koelpasta tegen te komen)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2010 11:52 ]

Verwijderd

Toenet mijn dell xps 15 (i7, full hd) binnengekregen. Paar eerste indrukken zijn

Geweldig scherm alleen moet wel ff wennen kom van hele lage resolutie af.
Zeer degelijke gebouwd.
Echt geweldig geluid voor een laptop wist niet wat ik hoorde!
Fan springt regelmatig en lang aan maar niet heel hard en storend (zit in voor de rest stille kamer).
In het begin wordt er gevraagd of je een hele zooi programma´s wil installeren
Cam is van hele goede kwaliteit
Super snel

Dus tot nu toe tevreden nu nog even kijken wat die doet als ik wat zwaardere programmas ga gebruiken.

• GotG
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:51:
zo heet is hij toch niet:

[afbeelding]

tenzij de pasta er gewoon troep opzit, een bekend probleem bij, suprise, bijna elke laptop B) al hoort het natuurlijk niet

(oke, dat is misschien wel wat overdreven, maar ik lijk in elk topic wel klachten over de koelpasta tegen te komen)
heb vergelijkbare temps, zal er dus mee moeten leren leven :P

Verwijderd

Hey xps 15 liefhebbers onderstaande scores zijn van de prestatie index van windows vind alleen mijn ram aan de lage kant klopt dit? bij een xps 16 zit deze op 7.1 terwijl wij hetzelfde geheugen hebben :S

Ik heb de xps 15 740Q nvidia 435 2gig 4gig ram etc...

Processor 7.1
ram 5,9
grafisch 6,6
grafisch 3d 6,6
hard disk 5,9

Wat zijn jullie scores?

En tijdens de system infromation for windows geeft deze aan dat mijn RAM op 667 mhz draait moet dit niet 1333 zijn?

Gr,

Dennis

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 20:47
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 17:02:
Hey xps 15 liefhebbers onderstaande scores zijn van de prestatie index van windows vind alleen mijn ram aan de lage kant klopt dit? bij een xps 16 zit deze op 7.1 terwijl wij hetzelfde geheugen hebben :S

Processor 7.1
ram 5,9
grafisch 6,6
grafisch 3d 6,6
hard disk 5,9

Wat zijn jullie scores?

En tijdens de system infromation for windows geeft deze aan dat mijn RAM op 667 mhz draait moet dit niet 1333 zijn?

Gr,

Dennis
Ik weet het niet zeker maar volgens mij is dit alleen bij de i7 op 1333 mhz
Misschien dat het verschil verklaart ?

• GotG
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 17:02:...

Gr,

Dennis
het is ddr geheugen => double data rate
667 x 2 = 1333
;)

• jidema
  • Laatst online: 15-10-2022
Ik heb vandaag ook mijn XPS (i7, FHD en DVB-T) 15 binnen. Ziet er allemaal goed uit maar de DVB-T tuner doet het niet. Heeft iemand anders dezelfde ervaring? Als ik Media Center opstart vraagt hij eerst mijn postcode en wat instellingen maar op het eind stopt Media Center ineens en bij het opnieuw opstarten van MC komt hij met de melding dat hij de tuner niet kan vinden. Geen idee hoe ik dit op moet lossen. Ik volg gewoon de instructies en gebruik de meegeleverde antenne.

[ Voor 4% gewijzigd door jidema op 23-12-2010 17:21 ]

Verwijderd

Gekke vraag misschien, maar wat is de beste manier om drivers te installeren na een schone windows installatie?

Ik heb alles van de XPS 15 gedownload van de dell website, in een map gezet en vervolgens in hun eigen map uitgepakt.

Is het nu het beste om de gedownloade .exe bestanden uitvoeren OF via het configuratiescherm windows naar een driver laten zoeken in de map?

• ijdod
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 17:52:
Is het nu het beste om de gedownloade .exe bestanden uitvoeren OF via het configuratiescherm windows naar een driver laten zoeken in de map?
Ik gebruik zelf altijd de installer, eventuele hulpprogramma's worden dan ook meegeinstalleerd.

--

Net mijn XPS15 opgehaald. Eigenlijk valt alleen het keyboard me wat tegen; maar eens kijken of ik, desnoods via via, een US backlit keyboard kan scoren.

Verwijderd

Teutates schreef op donderdag 23 december 2010 @ 17:05:
[...]

Ik weet het niet zeker maar volgens mij is dit alleen bij de i7 op 1333 mhz
Misschien dat het verschil verklaart ?
Ik heb precies dezelfde scores als jou. Snap die scores vaak ook niet helemaal 8)7

• ijdod
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 17:02:

Processor 7.1
ram 5,9
grafisch 6,6
grafisch 3d 6,6
hard disk 5,9

Wat zijn jullie scores?

Gr,

Dennis
Ik haal 7.3 op geheugen, 7.2 op CPU (840, dus dat klopt), verder hetzelfde.

• Oof
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-08 17:36

Oof

Heb sinds kort een 13 inch Sony Vaio die wat betreft prestaties een beetje tegenvalt. Nou wil mijn moeder deze heel graag van mij overnemen dus ik heb weer ongeveer 1000/1100 euro te besteden. Vandaag ongeveer de hele dag besteedt aan reviews en prijzen vergelijken. De Xps15 lijkt me een goede deal. Word mijn enige computer en een beetje gamen (FSX) moet goed mogelijk zijn.

XPS 15(N00XL505)

XPS 15(N00XL505) Aantal 1
Intel® Core™ i7 740QM (1.73 Ghz, 6MB, 4C), Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands Prijs per eenheid € 1.320,00
Gratis upgrade Lo Jack tot 29-12-2010
Vervalt donderdag 30 december 2010

Inclusief 15 maanden gratis McAfee t/m 29/12/2010

Profiteer van €166 inclusief BTW korting op geselecteerde laptops.
- € 166,00
5% korting
Vervalt woensdag 5 januari 2011
- € 57,70
Catalogusnummer: 2121 N00XL505
Module Beschrijving Details bekijken
Processor Intel® Core™ i7 740QM (1.73 Ghz, 6MB, 4C)
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Geheugen 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Toetsenbord Intern toetsenbord - VS/Internationaal (qwerty)
Grafische kaart 2GB NVIDIA® GeForce™ 435M GT grafische kaart
Harde schijf 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Optische stations 8x optisch dvd+/-rw-station
Draadloze connectiviteit Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)
Bundle N11XL505
Standard Warranty 1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
Services en Support 1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
Bluetooth Bluetooth Card 3.0
Order Information XPS L501x Order - Netherlands
Primary Battery 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (90 Wh)
Dell System Media Kit XPS L501x Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
Kleuren, dessins en beschilderingen Metalloid Aluminum WLAN Cover
Accidental Damage Support Geen Accidental Damage-support
Theft Protection Solution Computrace LoJack voor laptops, licentie van 1 jaar - inbegrepen bij uw pc
TV Tuner and Remote Control TvTuner Not Included
LCD-scherm 40 cm (15.6") Full HD (1920x1080)1080p B+RGLED- breedbeeldscherm met TrueLife
DataSafe Datasafe Local 2.3 Basic
Operating System Recovery Options Besturingssysteem Windows®: herstelmedia niet inbegrepen
ACCESSOIRES
Belkin Windows7 Migration Cable Aantal 1
Dell Part# 470-11975 Prijs per eenheid € 21,99
Manufacturer Part# 470-11975
Dell Part# 470-11975
Koop nu en bespaar 20%*
- € 4,40
TOTAAL :€ 1.113,89
Totaal excl. BTW btw-tarief Totaal incl. BTW
€ 936,04 19,00 % € 1.113,89
Totale leveringskosten € 24,37 19,00 % € 29,00
Totaalprijs € 960,41 € 1.142,89

Uiteindelijk hier op uitgekomen. Zou hem graag vandaag of morgen bestellen omdat die voor 7-01-2011 binnen moet zijn.
Iemand nog ideeën en of suggesties?

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik wil ook mijn Dell bestellen, eigenlijk zo kaal mogelijk met de 3epp configuratie (dus zegmaar i5-560M en Full-HD) maar deze epp aanbieding is weg, geen korting meer. Via de Epp2 ben ik nu het goedkoopste uit maar nog niet zo goedkoop als de Epp3 met korting erbij van pas.
Wat kan ik nu het beste doen, gewoon via epp2 bestellen, of komen er binnenkort weer nieuwe epp kortingen?

En wat kun je met die DVB-T tuner? Welke zenders kun je daar gratis mee ontvangen? En kun je deze later ook zelf toevoegen (via ebay los bestellen bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• propheseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-03 22:49

propheseus

Doo mer heanig an

Ik weet niet of je iets van plan bent met een SSD om die er later zelf in te zetten of om toch die optische drive om te tunen naar een bluray-speler in het geval je dat niet doet. Verder puik systeempje zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LameDog schreef op woensdag 22 december 2010 @ 20:21:
Ik heb m met EPP korting van mijn werkgever en k heb ook de meest linkse configuratie aangepast, net als Fransosowitz668 hierboven. Het totaalbedrag dat ik kwijt ben is 1101,57. Iets meer maar dat komt dus door de garantie (+75), de 9-cells accu (+70) en de andere Wifi kaart (+5) en de Windows DVD (+5).
Wat bedoel je met die "andere Wifi kaart"? Ik ben dat nog niet tegen gekomen. Wat is er anders aan en waar kun je dat selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 12:19:
[...]

Wat bedoel je met die "andere Wifi kaart"? Ik ben dat nog niet tegen gekomen. Wat is er anders aan en waar kun je dat selecteren?
Je kan hem niet selecteren, je kan wel telefonisch wat andere netwerk kaart opties bestellen. Deze staan in de specs van de XPS15 vermeld:
Intel® Centrino® Wireless-N 1000
Intel® Centrino® Ultimate-N 6300 802.11 a/b/g/n (3x3)
Intel® Centrino® Advanced-N 6200 802.11 a/g/n
Intel® Centrino® Advanced-N + WiMAX 6250 802.11 a/g/n
De N1000 is wat standaard wordt geleverd. Bij de N6300 moet je waarschijnlijk de WWAN cover een WWAN bijbestellen.

---

Het backlit US keyboard heeft part nummer 0KMP3, is is gewoon via de Nederlandse Dell Support te bestellen. Zodra ik iets weet over de kosten laat ik dat weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 12:19:
[...]

Als je de 420GT zonder de Wireless-N kaart kiest dan wordt vervolgens automatisch bij de accessoires deze optie geactiveerd: "Intel® Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n card [Inbegrepen in prijs]". Ik heb dit gedaan omdat het mij wel prettig leek om ook 802.11 g ondersteuning te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Voor het overzicht:

Intel Centrino Wireless-N 1000:
802.11 b/g/n
802.11 n 1x2, max 300 Mbps

Intel Centrino Advanced-N 6200
802.11 a/b/g/n
802.11 n 2x2, max 300 Mbps

Intel Centrino Ultimate-N 6300
802.11 a/b/g/n
802.11 n 3x3, max 450 Mbps

Waarbij het handig is de diverse technieken uit elkaar te houden:
802.11a 54 Mbps, 5 Ghz
802.11b 11 Mbps, 2.4 Ghz
802.11g 54 Mbps, 2.4 Ghz

802.11n is een techniek waarmee middels meerdere antennes, hogere bandbreedtes en andere modulatie hogere snelheden bereikt kunnen worden. Dit kan zowel op de 2.4 Ghz als de 5 Ghz band. In alle gevallen geldt dat het WiFi access point eea ook moet ondersteunen.

Technisch gezien is 802.11a/n de beste combinatie. Deze heeft 19 unieke kanalen ter beschikking, en de 5 Ghz band is vrij leeg; de kans dat je de snelheid haalt is het hoogst. Nadeel is dat deze band alleen in de duurdere apparatuur ondersteund wordt. 802.11b/g/n gebruikt de 2.4 Ghz band, waar ook de magnetron, babyfoon, en weet ik niet wat nog meer zit. Daarnaast zijn hier voor WiFi slechts 3 unieke kanalen beschikbaar (formeel meer, maar deze overlappen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jidema
  • Laatst online: 15-10-2022
Weet iemand of je de DVB-T tuner ook met andere software dan Media Center kan gebruiken? Media Center crasht als ik de tuner wil gebruiken en ik weet niet of de fout bij de tuner of bij Media Center zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ijdod schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 13:54:
Voor het overzicht:

Intel Centrino Wireless-N 1000:
802.11 b/g/n
802.11 n 1x2, max 300 Mbps
volgens mij halt die max. 150mbps, de N standaard werk met veelvouden van 75mhz per kaneel, tot een maximum van 2 kanalen per band.

iets wat geen wifi a ondersteunt ondersteunt ook geen 5ghz, de snelheid blijft de snelheid blijft dus beperkt tot 2x 75 = 150mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ijdod schreef op donderdag 23 december 2010 @ 18:44:
[...]
Eigenlijk valt alleen het keyboard me wat tegen; maar eens kijken of ik, desnoods via via, een US backlit keyboard kan scoren.
Hou ons vooral op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 15:16:
[...]

volgens mij halt die max. 150mbps, de N standaard werk met veelvouden van 75mhz per kaneel, tot een maximum van 2 kanalen per band.
N kan bandbreedte van 40 Mhz gebruiken ipv 20 Mhz, wat de throughput per kanaal naar 150 brengt. Ik vermoed dat de N 1000 mogelijk asymmetrisch is, 2 ontvangende antennes en een zendende, maar de 6200 kan wel degelijk 300 Gbps aan. Ik heb ze getest tot 250 Mbps, maar dat was met redelijk ideale omstandigheden.
iets wat geen wifi a ondersteunt ondersteunt ook geen 5ghz, de snelheid blijft de snelheid blijft dus beperkt tot 2x 75 = 150mbps
De band staat geheel los van de transmissiesnelheid. Ook op de 2.4 Ghz kan je dergelijke snelheden halen, alleen heb je dan nog maar 2 overlappende kanalen over (of: je drukt de rest van de buurt er uit :P). Netwerk technisch gezien had N nooit op 2.4 Ghz uitgebracht mogen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ding werkt echt als een tiet zeg! Ik heb alleen 1 probleempje, ik heb het gevoel dat hij mijn integrated kaart pakt en niet de 420M bij games. NFS Hot Pursuit zegt dat ook en daar kan ik bij de config niet eens de 420M selecteren. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drivers zijn goed?
Kijk even bij apparaat beheer of hij hem daar wel gewoon pakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar staat hij gewoon bij, drivers zouden goed moeten zijn, net via Dell een update binnen gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimeClypse

TimeClypse

Microtus Arvalis

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 17:06:
Dat ding werkt echt als een tiet zeg! Ik heb alleen 1 probleempje, ik heb het gevoel dat hij mijn integrated kaart pakt en niet de 420M bij games. NFS Hot Pursuit zegt dat ook en daar kan ik bij de config niet eens de 420M selecteren. Iemand een idee?
Zozo, sneller binnen dan gedacht?
Maar er is geeneens een integrated card? Dus dan moet het wel een driver probleem zijn. Vooral de updates via de Dell site draaien in eerste instantie. Is het trouwens niet een game probleem dat je kaart niet optimaal herkend wordt?

Paulvogel ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
(jarig!)
Gewoon in de nVidia control panel naar 'Manage 3D Settings' gaan, dan bij 'Program Settings' op 'Add' klikken, en nfs11.exe toevoegen en instellen dat hij daarvoor de NVIDIA processor moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over de versie dell 'inspiron' 15R. Ik doe het maar hier omdat er geen eigen topic van is.Bij mijn inspiron blaast de ventilator om de 5 minuten flink veel lucht uit wat flink wat lawaai oplevert. (bij normaal surfen op internet) Is dit normaal bij dell laptops of ligt dit aan mijn laptop? Enige oplossingen hiervoor om dit op te lossen of is teruggaan naar de winkel enigste optie?
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
een vraag over de levertijden? dat kan in Dell levertijden topic