Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:08

[NBBG Aanschaf] Basisnotebook oktober 2010

De NBBG's zijn, na een tijdje discussiëren, weer op de front-page geplaatst. Daarmee is de discussie eigenlijk zo goed als over en komt dit topic into play.

Wat is het doel van dit topic? Heb je zelf een NBBG notebook als uitgangspunt genomen maar wil je toch een een andere notebook en kom je er niet helemaal meer uit? Dan is dit topic jouw uitkomst! Plaats hier jouw eigen NBBG-notebook en vermeld waarom je de keuze hebt gemaakt. Vergeet ook niet aan te geven waarom je er niet meer uit komt :).

Asus K52JB-SX133V

pricewatch: Asus K52JB-SX133V
Alternatieven
pricewatch: Samsung R530 JA09
pricewatch: Asus PRO79ID-TY082V
pricewatch: Lenovo IdeaPad U350 (M22EMMH)

Het artikel: http://tweakers.net/revie...ificaties-en-prijzen.html

[ Voor 34% gewijzigd door GENETX op 01-10-2010 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 367203

Hoi

Ik zoek al een tijdje een notebook, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Doel laptop: Word/Excel/fotowerking CS4/af en toe een dvd kijken. Graag een snelle, minimaal i5 en voldoende geheugen.
Ik neem m nergens mee naar toe, dus voorkeur gaat uit naar een groot scherm, minimaal 16 inch.

Wilde gaan voor de Sony Vaio F12M1E. Deze kan ik nog via 2 webshops vinden.
Toen zag ik de Sony Vaio F13M1E.
Als 'leek' zie ik weinig verschil tussen die 2. Heb de F13 gisteren even bekeken bij de Mediamarkt, prachtig, maar het scherm is wel erg glanzend. De duurdere variant met het matte scherm is mooier, maar heeft nogal een hoge prijs. Vind 1100 euro echt een max (zelfs nog te veel).

Waardoor twijfel ik? Ik vind het scherm toch wel vrij klein. Ook omdat ik met een grote digitale camera werk, betwijfel ik of ik de foto's geheel op het scherm kan zien. (of zit ik ernaast?)

Nu zag ik de Sony Vaio EC1M1E. Intel Core i5-460M 2.53GHz, 17.3" TFT WXGA++ HD (1600x900) LED, 4096MB, 500GB 5400rpm, DVD+/-RW DL
Mijn vraag is nu: is dit een goede? Het scherm is wel lekker groot iig. Deze lijkt me wel wat.

Mycom wees me nog op de volgende: Asus PRO78jQ-TY060V Intel Core i7-720QM, 17.3" HD (1600x900), 4 GB, 500 GB 5400 rpm. Is dit wat?

Of een 17 inch laptop van Dell configureren (maar wat moet ik dan configureren?

Kortom... kommernietuit :'(
Hopelijk zit ik in de juiste topic (zoniet, excuus..) en hopelijk kunnen jullie me adviseren!

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HC_N.ick
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:29
Ik zou eerst even voor jezelf nagaan waar deze laptop dan echt voor gebruikt gaat worden. Je moet natuurlijk geen Gaminglaptop aanschaffen terwijl je alleen een beetje internet gebruikt en Word met CS4. Ik heb zelf ook een laptop aangeschaft 2/3 maanden geleden. Deze laptop was toen 550 euro en ik kan er games op spelen, photoshoppen, ook leuk om via HDMI op de TV aan te sluiten. En alles loopt gewoon soepel. Het enigste waar ik dan niet over te spreken ben is de CPU daar ik liever een i3/i5 had gezien maar dat blijkt niet nodig te zijn voor de vereisten die ik aan de laptop had.

Het ging om deze laptop: pricewatch: Asus K50ID-SX054V

Succes in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Anoniem: 367203 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 09:51:
Waardoor twijfel ik? Ik vind het scherm toch wel vrij klein. Ook omdat ik met een grote digitale camera werk, betwijfel ik of ik de foto's geheel op het scherm kan zien. (of zit ik ernaast?)
bij fotobewerken is vooral de resolutie van belang, hoe meer, hoe beter.
helaas lijken de fabrikanten dit niet door te hebben... de opties:
sony F, waarschijnlijk te duur
dell studio 17, met het full-hd scherm (alleen telefonisch te configureren, de meerprijs is ongeveer €80) bovendien is het niet mogelijk een i7 in combinatie met een HD5650 te configureren, maar als je niet gaat gamen is dat geen probleem. ook met een glasscherm helaas (maar dat hebben ze allemaal, behalve de F en de dell m6500...)

behalve die rest eigenlijk de optie een studio 15 te configureren, maar dat is 15", of genoegen nemen met een standaard 17" met kleurechtheid om van te huilen. een groot deel komt niet eens tot een contrast van 200:1
ter indicatie: je moet erg je best doen om een desktopmonitor te vinden met een contrast lager dan 600:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Hoi

Doel laptop: Word/Excel/fotowerking CS4/af en toe een dvd kijken. Graag een snelle, minimaal i5 en voldoende geheugen.
Ik neem m nergens mee naar toe, dus voorkeur gaat uit naar een groot scherm, minimaal 16 inch.

Als 'leek' zie ik weinig verschil tussen die 2. Heb de F13 gisteren even bekeken bij de Mediamarkt, prachtig, maar het scherm is wel erg glanzend. De duurdere variant met het matte scherm is mooier, maar heeft nogal een hoge prijs. Vind 1100 euro echt een max (zelfs nog te veel).

Een foto wordt altijd uitgezoomd. Zelfs op een 30" Apple display kun je een foto niet op 100% bekijken op het hele scherm. Dat zijn 2560x1600 pixels, oftewel 4 megapixels....

Maar je gaat je laptop dus niet verslepen. Dan is mijn vraag: Waarom wil je uberhaupt een laptop? Zoals aangegeven zijn desktopmonitoren zoveel beter... Laptops zijn echt prut voor foto en videobewerking eigenlijk. Als je geen goede reden kan vinden waarom je geen desktop zou kopen: koop een desktop. Het voordeel van een laptop (vooral het feit dat je hem kan meenemen bv) moet wel opwegen ten opzichte van een desktop. Een desktop is namelijk altijd beter, behalve portabiliteit en het feit dat hij groot is. Dus als je ruimtegebrek hebt of de laptop vaak mee wil nemen, dan is een laptop handig. Anders heb je enkel de nadelen van een laptop te pakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 16:46
Hoi

Nu zag ik de Sony Vaio EC1M1E. Intel Core i5-460M 2.53GHz, 17.3" TFT WXGA++ HD (1600x900) LED, 4096MB, 500GB 5400rpm, DVD+/-RW DL
Mijn vraag is nu: is dit een goede? Het scherm is wel lekker groot iig. Deze lijkt me wel wat.

Mycom wees me nog op de volgende: Asus PRO78jQ-TY060V Intel Core i7-720QM, 17.3" HD (1600x900), 4 GB, 500 GB 5400 rpm. Is dit wat?

Of een 17 inch laptop van Dell configureren (maar wat moet ik dan configureren?

Kortom... kommernietuit :'(
Hopelijk zit ik in de juiste topic (zoniet, excuus..) en hopelijk kunnen jullie me adviseren!

Bedankt!
Ik zou echt niet gaan fotobewerken op een laptopscherm. Koop een desktop met een fatsoenlijk scherm. Een fatsoenlijk scherm heeft een zgn. IPS of PVA paneel. In elk geval geen TN paneel zoals dat in vrijwel alle laptops zit. :)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294712

Qua mobiliteit past de Lenovo meer bij mij. Wat ik echter niet snap is dat bij de link op tweakers staat dat de laptop uit 2010 komt, maar als ik op reviews zoek via google dan komen die allemaal uit 2009. En zie zijn eigenlijk ook niet superpositief. Hoe zit het daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Wellicht dat men een upgrade heeft gedaan. Het gaat om de prijsvermelding van het exacte model met exact die processor... Dus het kan best dat eind 2009 de laptop geïntroduceerd is, maar tussendoor een upgrade heeft gehad en dus een nieuwe vermelding.

De reviews die ik las waren wel positief overigens. Degelijke laptop met inbouwmogelijkheid voor WWAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ik wil deze graag kopen voor mijn broertje, die wil een nieuwe laptop. Ik zie dat er een Radeon Mobility HD5145 512MB VRAM inzit. Nou doet die prima HD afspelen maar kan hij ook een potje FiFa 2011 ermee spelen ?

@Menesis: Als je hem nergens mee naar toe neemt kun je beter je geld besteden aan twee mooie schermen en een kleine maar krachtige desktop waar je dan veel meer aan hebt.

[ Voor 29% gewijzigd door NeoMe op 01-10-2010 14:37 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
http://www.buzz99.com/1225/fifa-11-system-requirements/
Das niet zo moeilijk. De HD 5145 is +- 75-100% beter als die X1600, dus dat gaat wel lukken. De Core i3 processor is ook snel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-05 14:57

-36-

Trust me. I'm an amateur

wie kan mij advies geven over de aan te schaffen laptop voor een familielid? Heb al behoorlijk wat reviews gelezen maar meest belangrijke is is dat de behuizing super stevig (liefst alu of ander metaal) is waardoor het vergelijken op specs een beetje onzinnig is en de betreffende laptop eigelijk zelf in de hand moet hebben gehad om een oordeel te kunnen vellen. Helaas is dit uit praktisch oogpunt niet haalbaar om ze allemaal zelf te testen

formaat:
15,6 evt 14 of 16 inch liefst met wat hogere resolutie dan standaard

specs:
eigelijk onbelangrijk, zolang geen het celeron of atom is zal alle core i3/intel gpu, of amd turion icm 780g volstaan voor het betere surf en typewerk

behuizing:
zoals gezegd belangrijkste eis, liefst een (semi) businessnotebook met metalen behuizing die stevig is en niet net na de garantieperiode uit elkaar valt

merk:
de vorige was een hp compaq dus die hoefen ze niet meer, Dell of Toshiba (evt lenovo, sony of asus)

overig:
er moet een lekker tobo op zitten en bluetooth is ook een plus

mogelijke kanshebbers:
dell vostro 3500

budget:
€ 500,- max € 600,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-36- schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 16:31:
Heb al behoorlijk wat reviews gelezen maar meest belangrijke is is dat de behuizing super stevig (liefst alu of ander metaal)
budget:
€ 500,- max € 600,-
juist..

de vostro is een plastic notebook als alle anderen, het enige verschil met een consumentenmodel is het design.

de goedkoopste met een alu body is volgens mij de probooklijn (al weer ik niet precies welke serie je dan moet hebben) van HP, het een hogere resolutie ligt dat al helemaal uit je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De Vostro's van Dell zijn juist niet degelijk... Dat is de meest zwakke businessnotebook... Ook de Thinkpads in de PW bij die budget (de SL-serie) zijn niet de echte degelijke thinkpads. En eigenlijk is het budget ook te laag om een echt degelijk model te verwachten. Enkel de HP ProBook serie is interessant, maar die heb je dus liever niet...

Op zich is het budget alternatief van de NBBG niet slecht: pricewatch: Samsung R530 JA09
Die laptop wordt als behoorlijk degelijk beschouwd in de reviews. Verder zul je dat model wel tegen kunnen komen bij de elektronicazaak, dus die kun je wel eens bekijken.

En verder, de HP ProBook lijn is in mijn ogen wel een erg goede keuze. Maar dan heb je dus wel weer een HP. Wat is daar eigenlijk het probleem van?
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 17:24:
de goedkoopste met een alu body is volgens mij de probooklijn (al weer ik niet precies welke serie je dan moet hebben) van HP, het een hogere resolutie ligt dat al helemaal uit je budget.
Beginnende met de 6... Dus die valt ook buiten het budget.

[ Voor 17% gewijzigd door GENETX op 02-10-2010 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-05 14:57

-36-

Trust me. I'm an amateur

Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 17:24:
juist..

de vostro is een plastic notebook als alle anderen, het enige verschil met een consumentenmodel is het design.

De Vostro's van Dell zijn juist niet degelijk... Dat is de meest zwakke businessnotebook... Ook de Thinkpads in de PW bij die budget (de SL-serie) zijn niet de echte degelijke thinkpads. En eigenlijk is het budget ook te laag om een echt degelijk model te verwachten. Enkel de HP ProBook serie is interessant, maar die heb je dus liever niet...

Op zich is het budget alternatief van de NBBG niet slecht: pricewatch: Samsung R530 JA09
Die laptop wordt als behoorlijk degelijk beschouwd in de reviews. Verder zul je dat model wel tegen kunnen komen bij de elektronicazaak, dus die kun je wel eens bekijken.

En verder, de HP ProBook lijn is in mijn ogen wel een erg goede keuze. Maar dan heb je dus wel weer een HP. Wat is daar eigenlijk het probleem van?
Een volledig metalen body is met dit budget een beetje teveel gevraagd idd, maar de vostro met metalen randen en het ontbreken van onzinnige multimedia frutsels leek me een redelijk stevige optie, niet dus...

probook 6 serie is helaas net iets te duur net zoals de latitude e6510

De Samsung R530 heb ik idd bij de mycom in me handen gehad en kwam heel behoorlijk over, echter bij budget laptops in blije kleurtjes en veel frutsels vraag ik me dan (mischien onterecht) toch altijd af hoe het met de duurzaamheid zit.

edit:
in de pricewatch staat de HP ProBook 6555b (WD722ET) voor rond de 700,- , maar heeft deze dan wel een metalen body? ziet er niet zo uit, en is deze de extra €100,- in termen van duurzaamheid waard?

[ Voor 5% gewijzigd door -36- op 02-10-2010 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de latitude serie bestaat, voor zover ik heb gevoeld, enkel uit plastic, bovendien is het touchpad een ramp en s het matte scherm een van de slechtste die ik ook heb gezien.
het schanier is ook troep, na een jaar al 3cm speling... (als in: aantal cm dat je het scherm kan bewegen als je het heel zacht duwt)
de e5500 was dat volgens mij, de latitude lijn word ook nooit echt goed beoordeeld.

ik heb liever een studio 15 dan een latutude E5500...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Het lijkt er op dat ik me toch wat heb vergist met de Vostro. De vorige series waren erg slecht, maar als ik notebookcheck zo lees, dan valt het wel mee: http://www.notebookcheck....500-Notebook.30323.0.html

Wel vreemd dat die opeens toch redelijk goed is. Alle tweakers kreken de kleine 13" broeder (Vostro 3300) compleet af... Dus vind het wel erg vreemd... Zeker daar de Latitude serie sowieso al een stuk beter zou moeten zijn... Of Dell doet iets heel goed, of notebookcheck is onbetrouwbaar. Helaas dat je die apparaten niet even kunt aanraken. Bij mij gaan alle belletjes namelijk rinkelen bij de Vostro-lijn...
-36- schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 18:29:
in de pricewatch staat de HP ProBook 6555b (WD722ET) voor rond de 700,- , maar heeft deze dan wel een metalen body? ziet er niet zo uit, en is deze de extra €100,- in termen van duurzaamheid waard?
Dat is absoluut metaal. Ik heb er eens een mee gehad voor een presentatie. Echt, wat een oerdegelijke notebook. Mijn Asus U30Jc zie ik als 1 van de best gebouwde consumentennotebooks, maar die ProBook was toch echt een hele andere klasse.

[ Voor 54% gewijzigd door GENETX op 02-10-2010 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 13:47
Ik zoek ook een laptop voor thuis en op de uni.
Hij zal voornamelijk gebruikt worden voor: office, videos bekijken, muziek afspelen en internetten.
Gamen zal er niet mee gedaan worden, misschien af en toe een spelletje The Sims 3 of iets in die richting.
Schermgrootte het liefst 15.6 inch, groter dan dat wordt weer lastig om te vervoeren.
Processor lijkt me een i3 of hoger wel mooi en dat moet ook wel binnen het budget van 500-600 euro passen.

Nu ben ik zelf op de volgende laptops gekomen.
De laptop uit de bbg van deze maand.
Laptop ziet er goed uit, maar misschien is de videokaart een beetje overkill en is 4gb geheugen in plaats daarvan handiger.

pricewatch: Dell Inspiron 15R (n00n5047)
Mooie aanbieding van Dell, 549 euro.
Is hier bijv nog wel Sims 3 op te spelen of wordt dat lastig?

HP G62-B09ED
Deze zag ik in het aanbiedingen topic staan voor 600 euro, maar zo te zien is die prijs inmiddels weer verhoogt naar de 670 euro. :-(

Wat lijkt jullie hiervan de meest geschikste of zijn er eventueel nog andere betere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Die Intel HD Graphics van de HP en de Dell zijn eigenlijk niet genoeg. Het lukt wel, maar dan moet alles wel echt op low... Aangezien je toch wel zo nu en dan een spelletje wil spelen is een losse videokaart toch eigenlijk wel een must en absoluut geen overkill. De HD5145 is namelijk te zwak voor het betere gamewerk, maar juist ideaal voor jou doeleinden.

De Asus K52JB lijkt me dan ook de beste optie voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleA
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-05-2022
Als je toch wat meer wilt gamen en wat meer geld hebt ;) zou ik voor de Dell Studio 15 gaan. Die heeft een HD5470 die direct X 11 ondersteund.
Op deze site vind je een overzicht van Dell Studio 15 laptops.

Edit: Momenteel is er bij mediamarkt leukere deal.

[ Voor 28% gewijzigd door DoubleA op 05-10-2010 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377566

Bij de mediamarkt staat deze week nu een Asus A52JE-EX177V (15.6") Laptop te koop met een I3 processor en eenHD5470 voor 599 EURO

http://www.mediamarkt.nl/...ChannelHome?storeId=10101

Deze valt dus nog binnen het budget van 600 EURO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Iets mindere CPU, iets betere GPU. Hij is wel aardig gelijk aan de Asus K42JB uit de NBBG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

GENETX schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 20:09:
Iets mindere CPU, iets betere GPU. Hij is wel aardig gelijk aan de Asus K42JB uit de NBBG.
Let op! Wel maar één jaar garantie, en een kleinere harde schijf en zonder dat speciale geluids gedoe !

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Hmmz, Asus en 1 jaar garantie? Geluid is overigens volgens mij ook gewoon gelijk.

[ Voor 45% gewijzigd door GENETX op 04-10-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

GENETX schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 20:31:
Hmmz, Asus en 1 jaar garantie? Geluid is overigens volgens mij ook gewoon gelijk.
Garantie, ja dat is volgens de Pricewatch...misschien krijg je toch twee jaar als je hem bij mediamarkt koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Echt, Pricewatch... :') . Ideale tool om de goedkoopste prijs te vinden, ruk om specificaties te vergelijken. Ik check altijd een webshop, want een significant deel van de producten bevat minstens 1 fout in de specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik bij een site als de laptopshop.nl kijk zie ik bij dezelfde laptop ASUS A52JE-EX177V bij garantie staan
2 jaar Pick-up-and-return-garantie

Met betrekking tot het geluid:
Azalia Audiochip
Altec Lansing Speakers

Wat ik niet helemaal begrijp is wat er staat over cam:
0.3 megapixel webcam is dat niet erg weinig? moet dat niet 1.3megapixel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nee, 0,3MP klopt wel. En tsja, weinig... Hoeveel heb je nou echt nodig voor een webcam... 640x480 is imho genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik dacht dat het weinig was.. omdat ik een Asus PRO72A-7S055A had met een 1.3MP webcam
Geen idee.. of je bij 0.3MP veel slechter beeld krijgt.. maar bij een hoop cams wordt het beeld heel slechts als je hem 's-avonds aan hebt.. of zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Anoniem: 377566 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:35:
Ik dacht dat het weinig was.. omdat ik een Asus PRO72A-7S055A had met een 1.3MP webcam
Geen idee.. of je bij 0.3MP veel slechter beeld krijgt.. maar bij een hoop cams wordt het beeld heel slechts als je hem 's-avonds aan hebt.. of zie ik wat over het hoofd?
Het is niet veel, maar het gaat maar om een webcam. In MSN ga je toch niet meer pixels zien. Ik gebruik de webcam zelf overigens nooit, maargoed...

En 's avonds heb je gewoon het probleem dat je te weinig licht hebt. Een camera heeft niet voor niets een flitser ;) . Het gaat nog altijd om het licht dat op de sensor terechtkomt samen met de gevoeligheid (ISO-waarde). Minder licht betekend dus ook slechter beeld en een hogere ISO waarde kan dat deels verhelpen, maar je krijgt dan wel ruis. En dat is dus het probleem dat elke webcam heeft.

Juist dat soort dingen scheiden het kaf van het koren bij spiegelreflexen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik gebruik dus wel webcam met MSN.. en sommige cams zijn dan gewoon heel slecht:) Niet eens bij stil gestaan dat onder MSN,... je waarschijnlijk een resolutie van 640x480 hebt.
Iemand met een niet zo dure Samsung laptop had wel aardig beeld.

Ik weet ondertussen wel met digitale camera's dat aan MB (de pixels) helemaal niets zegt.. meeste mensen hebben helemaal niets aan een camera van 10megapixels aangezien de meeste mensen een foto niet uitvergroten tot zeer groot posterformaat..

Het gaat om de lichtgevoeligheid van de lens.. maar hoe kom zoiets te weten? Ooit in een zeeer ver verleden ooit een losse spycam van Trust gehad.. (zelfs met een bouwlamp langs je PC) kreeg je amper beeld ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat weet je niet idd. Maargoed, de vuistregel is dat elke webcam brak is :+ Tenzij je 80 euro voor een losse logitech neerlegt ofzo moet je er niks van verwachten is mijn mening.

[ Voor 40% gewijzigd door GENETX op 04-10-2010 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de studio 15 heeft een 2MP webcam, hoe goed die is? geen idee, nog nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Moet je ff die meisjes van CamWithHer.com een berichtje sturen, die hebben verstand van webcams ;)

Serieus: Die build-in dingen zijn inderdaad allemaal brak, vaak 0,3 tot 1,3 megapixels. Ze doen het prima op msn, soms beetje laggy maar goed genoeg. Wil je echt met iemand cammen moet je dat sowieso niet via msn doen, je hebt in principe geen externe nodig maar die zijn wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Genetx ik had inderdaad een losse webcam van logitech.. (lang geleden aangeschaft). Was niet goedkoop maar ik kreeg zelfs beeld als al het licht uit was .. en alleen nog licht van het monitorscherm had (Ok was een beeld als uit een horrorfilm.. maar gewoon een gezicht)

Ik heb het vermoeden wie hem heeft.. maar die persoon zegt steeds dat ze hem niet heeft

Maar goed.. dat verschil tussen 0.3MP en 1.3MP maakt dus helemaal niets uit als je camt.. aangezien je toch beelden van max 0.3MP doorstuurt?
Om foto's te maken heb ik gewoon een losse digitale camera..
Ik dacht met die 0.3MP cam... wellicht is dat dan helemaal ruk

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 377566 op 04-10-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrHill
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06 13:42
Ben ook van plan een laptop te kopen voor studie/kamer. Zal er vooral op internetten, office en misschien af en toe een game op spelen. Ik ben misschien ook van plan nog een 22" scherm te kopen waar ik tv op kan kijken, mijn xbox op kan aansluiten en eventueel ook mijn laptop. Ik twijfel nu nog tussen de basisnotebook uit de BBG en de Asus van mediamarkt die hier in dit topic is genoemd. Welke zou voor mij de beste keus zijn? En weet iemand of de hitteproductie en geluidsproductie ook ongeveer hetzelfde zijn? Ik kan hier niks van op internet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
In wezen zijn het dezelfde laptops. De behuizing is gelijk en ook de videokaart kent weinig verschil. Die van de MediaMarkt heeft DX11 ondersteuning, maar veel meer verschil zit er niet in. Dus ik zou zeggen dat ze gelijkwaardig zijn. Het zijn nieuwe modellen, dus reviews zul je niet echt gaan vinden. Wel blijken de laptops vrij stil te zijn en niet erg heet te worden dus. Er is niet echt een beste keus, beide zijn een goede optie en geen slechte keuze. Het is DX11 (in die van de MM) versus iets meer opslagcapaciteit van de NBBG versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleA
GENETX schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 08:16:
In wezen zijn het dezelfde laptops. De behuizing is gelijk en ook de videokaart kent weinig verschil. Die van de MediaMarkt heeft DX11 ondersteuning, maar veel meer verschil zit er niet in. Dus ik zou zeggen dat ze gelijkwaardig zijn. Het zijn nieuwe modellen, dus reviews zul je niet echt gaan vinden. Wel blijken de laptops vrij stil te zijn en niet erg heet te worden dus. Er is niet echt een beste keus, beide zijn een goede optie en geen slechte keuze. Het is DX11 (in die van de MM) versus iets meer opslagcapaciteit van de NBBG versie.
Je vergeet dat de mediamarkt laptop een bluray drive heeft. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt dat van die BluRay drive wel?
Op de ene site staat inderdaad wel dat de laptop een BluRay drive heeft en op de andere weer niet. Vraag me trouwens sterk af waar je nu echt de juist specificaties kunt vinden. Het lijkt wel of er veel sites net iets anders hebben staan. Oke soms is er maar 1 item wat afwijkt, maar met zoveel laptops die bijna hetzelfde zijn gaat het meestal net om de details die het verschil maken. Welke site is nu het meest betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleA
Ja, ik zie nu ook dat de folder aangeeft dat er een DVD-brander in zit.
Mediamarkt timmert wel aan de weg wat hun webshop betreft dus ik denk dat wel dat de informatie klopt dat er een bluray drive in zit. Anders hadden ze toch ook niet de moeite genomen om een plaatje van bluray erbij te zetten? Anders kan je hem altijd nog terugsturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb Mediamarkt Eindhoven gebeld.. er zit geen BluRay drive in...

Kreeg wel te horen dat op de webshop een andere werd aangeboden.. maar dat is mijn inziens onzin als het model exact hetzelfde is (A52JE-EX177). Ik heb wel een e-mail naar de webshop van Mediamarkt gestuurd, maar ik ga er vanuit dat dit dus gewoon een fout is.

En dat van dat logo.. ik ga er vanuit dat het logo automatisch zichtbaar wordt als men "blu-ray drive" aanvinkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik net ook met de klantenservice van de webshop van Mediamarkt gebeld (voor de zekerheid), maar de specificaties op de webshop m.b.t. de Asus A52JE-EX177 kloppen momenteel dus niet. Er zit GEEN BluRay Drive in... ze zullen het spoedig mogelijk aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Oke, waar kun je ergens vinden van wanneer tot wanneer die actie bij MediaMarkt loopt ?

Edit: foutje de 4570 is inderdaad 'ietsjes' beter.

[ Voor 153% gewijzigd door NeoMe op 05-10-2010 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Er zit toch een HD 5470 in die van de MM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zit inderaad een HD5470 in die van Mediamarkt

Intel Cor I3-330M Processor (2,13Ghz, 3MB Intel smart cache)
3GB interm
320GB Harde schijf
AT HD 5470 Videokaart met 512 MB geheugen
DVD brander
card reader
Webcam 0.3MP
Wifi N
Windows 7 Home Premium 64bits
Microsoft Office starter 2010

Vraagje.. er staat dat er WIFI N op zit.. betekent dit dat ik hier ook een speciale router voor moet hebben...?

@NEOME : actie van de Asus A52JE-EX177V voor 599,00 EURO loopt tot en met zondag 10-10-2010
(is dus zowel in de winkel als op in de webshop te koop). Ik meen dat deze week Mediamarkt een landelijke flyer heeft dus in elke mediamarkt winkel zouden ze volgens mij deze aanbieding moeten hebben
Ik heb zelf een: Linksys WRT54GL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Nee een N kan ook op een G en verder terug uiteraard, en bedankt dan stuur ik mijn broertje van het weekend richting MM.

[ Voor 38% gewijzigd door NeoMe op 05-10-2010 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar met een N router werkt ie sneller...? is dat het verschil? of schermt deze het signaal beter af?

Ik heb zelf ook wel een goed gevoel over de A52JE-EX177V ... weet soms alleen niet wat wijsheid is 4MB intern geheugen.. in plaats van 3MB... maar zoals ik hier mensen wel eens heb horen zeggen.. je kunt waarschijnlijk beter een snellere processor hebben dan veel intern geheugen.... want met een trage processor schiet je daar weer weining mee op..

Probleem is een beetje dat je als "redelijke" leek het vrij moeilijik is.. om uit te vissen wat je nu het beste kunt kopen... Het geheel moet vrij goed op elkaar afgestemd zijn...

@NeoME.... Mediamarkt is doordeweeks elke dag tot 21.00 uur open.. dus 's-avonds er naar toe gaan is ook een optie.. Je weet nooit of op het einde van de week net die aanbieding op is:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Anoniem: 377566 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 17:52:
Maar met een N router werkt ie sneller...? is dat het verschil? of schermt deze het signaal beter af?
Ja en nee. Het is sneller, alleen je internet (tenzij je glasvezel hebt, of 120Mbit van UPC) is veel trager. g is 54Mbit, dus als je internet snelheid lager is als die 54Mbit, dan ga je het niet merken. In dat geval is enkel je netwerk sneller om bestanden van de ene naar de andere computer te kopieren via het netwerk/

Het internet is dus doorgaans niets sneller ineens en de investering is het dus ook niet waard.
Ik heb zelf ook wel een goed gevoel over de A52JE-EX177V ... weet soms alleen niet wat wijsheid is 4MB intern geheugen.. in plaats van 3MB... maar zoals ik hier mensen wel eens heb horen zeggen.. je kunt waarschijnlijk beter een snellere processor hebben dan veel intern geheugen.... want met een trage processor schiet je daar weer weining mee op..
Ik weet nog wel dat we in 1994 de 386 computer van 2MB naar 4MB aan werkgeheugen upgraden. We waren echt de bom O-)

Het maakt weinig uit, al zou ik wel eerder voor 4GB gaan, dat kan wel eens impact hebben als je veel open hebt en met grote bestanden photoshops. Echter, de gemiddelde gebruiker zal die extra GB niet merken, net als 133MHz extra. Dat zijn dingen die je terugziet in procenten als je gaat mierenneuken, maar niet als je gewoon werkt.

Zet mij maar achter 4 laptops met de verschillende configuraties met een blinddoek en ik kan je niet eens het verschil vertellen tussen die 4 laptops.
Probleem is een beetje dat je als "redelijke" leek het vrij moeilijik is.. om uit te vissen wat je nu het beste kunt kopen... Het geheel moet vrij goed op elkaar afgestemd zijn...
Daarvoor zijn wij er ;) . Dus als je een laptop ziet die je wel leuk/beter lijkt dan kunnen we altijd zeggen of het een betere/slechte deal is en waarom dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tja.. ik ben net dus bij de Mediamarkt geweest...
naar de ASUS A52JE-EX177V wezen kijkenaag....
helaas 1 probleempje.. .de reden waarom ik o.a. naar een ASUS was aan het kijken...
de robuustheid van de laptop en de scharnieren.. tenminste zoals ze er op het oog uitzagen bij bij mijn vorige laptop viel bij dit model helaas tegen.. twee hele dunne scharnierpunten de behuizing zag er ook net iets minder uit dan van de andere ASUS laptops..
en verder wist die verkoper nog te vertellen dat de prijzen de komende tijd alleen nog maar zullen stijgen.. een soort van vertraagd crisiseffect.. door de crisis worden nu pas de prijsstijgingen doorgevoerd...of dat nu een verkooppraatje lijkt weet ik niet.. klinkt van de ene kant wel geloof waardig... het viel me trouwens op dat eigenlijk alle laptops vanaf 550 euro begonnen.. op een eenvoudige acer na....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

p.s. ik ben wel iemand die regelmatig een hoop open hebt staan.. maar soms ben ik gewoon te lui om bepaalde vensters weer op tijd te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Anoniem: 377566 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:42:
tja.. ik ben net dus bij de Mediamarkt geweest...
naar de ASUS A52JE-EX177V wezen kijkenaag....
helaas 1 probleempje.. .de reden waarom ik o.a. naar een ASUS was aan het kijken...
de robuustheid van de laptop en de scharnieren.. tenminste zoals ze er op het oog uitzagen bij bij mijn vorige laptop viel bij dit model helaas tegen.. twee hele dunne scharnierpunten de behuizing zag er ook net iets minder uit dan van de andere ASUS laptops..
en verder wist die verkoper nog te vertellen dat de prijzen de komende tijd alleen nog maar zullen stijgen.. een soort van vertraagd crisiseffect.. door de crisis worden nu pas de prijsstijgingen doorgevoerd...of dat nu een verkooppraatje lijkt weet ik niet.. klinkt van de ene kant wel geloof waardig... het viel me trouwens op dat eigenlijk alle laptops vanaf 550 euro begonnen.. op een eenvoudige acer na....
Maar wat was dan de indruk van de andere laptops. Heb je een aantal modellen die je echt beter vond als de Asus? Kleine scharnieren hoeven verder niet veel te zeggen overigens, het gaat om de kwaliteit er van. Je moet dan ook kijken hoe makkelijk het scherm heen en weer wiebelt. De scharnieren van mijn Asus U30Jc zijn ook een stuk kleiner als die van de Asus F3Sc hiervoor, maar zijn toch echt een stuk beter en houden het scherm beter in positie.

En verder was het een verkooppraatje... Alsof de prijs van een crisis afhangt... Dat zou juist eerder een reden zijn om juist de prijs naar beneden te gooien om van voorraden af te komen. Wel van invloed kan de Dollar zijn. Echter is die al weer terug op het oude vertrouwde lage niveau. Juist de sterke dollar van de zomer (net toen ik daar uiteraard was :/ ) is nu nog zichtbaar ivm de kwartalen. Maar ik verwacht juist dat de prijzen daardoor weer zullen dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou de vorige week had ik het over Asus K70ID TY013 (oke dat is een 17"") maar ik bedoelde de behuizing ervan... en die leek betere scharnieren te hebben....

maar wat betreft de ASUS A52JE-EX177V... het leek me alleemaal een beetje iel.. en dun... ook de bevestig bij de laptop zelf

in de winkel staan de laptops zonder batterij (ik vroeg me een paar dagen geleden nog af waarom.. maar vermoedelijk zal dat wel zijn omdat anders de batterij van laptops wellicht redelijk eenvoudig te jatten zijn.. immers die kun je niet vastleggen aan kabels..maar goed door dat aan de achterzijde batterij helemaal weg was.. zag je hoe klein stukje het scharnier langs de batterij zit..

al ben ik wel met je eens dat een scharnier groot kan zijn.. maar ook nog steeds waardeloos..

bleef een vreemde gewaarwording dat ik tegen de asus laptop een gewoon geprijsde hewlet packard zag.. met vrijwel dezelfde specs.. alleen 4gb intern geheugen in plaats van 3gb.. en ik geloof een 500gb hd .. dus ook groter voor 619 EURO.. op het oog zag die hewlet packard er beter en solider uit.. maar mijn gevoel zegt dat een Asus beter is dan een HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
HP had bij mij altijd een hele goede naam, maar die begin ik een beetje in twijfel te trekken... De laatste tijd zie ik veel problemen met HP laptops en in het verleden zijn er ook massa's laptops geweest met problemen... Lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@GENETX Ik heb me vergist zit ik net te bedenken. Ik had met mijn stomme kop geen pen en papier.. (want ik dacht de Asus te gaan kopen)

Het was deze :Packard Bell Easynote TJ76-JN-522 (packard Bell dus in plaats van HP)
(een iedereen geval de Packbard Bell uit de TJ serie.. het was zeker een I3 processor en een HD5470 videokaart.. maar ik dacht me te herhinneren dat deze een 500GB hard disk i.p.v. 320GB)

Hij stond bij MM voor 619EURO (normale prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:27
Ik zie nu ook deze Asus met betere CPU, GPU en grotere RAM voor hetzelfde prijs. :)
pricewatch: Asus K52JE-EX229V

Een niuwe model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Usta schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 17:09:
Ik zie nu ook deze Asus met betere CPU, GPU en grotere RAM voor hetzelfde prijs. :)
pricewatch: Asus K52JE-EX229V

Een niuwe model?
640,- Dat is toch weer ietsjes duurder dan 599,- maargoed dat is dan de keuze die je maakt. Denk dat het dan toch deze wordt. Hij is alleen nog niet leverbaar, dus wordt even afwachten. Het is sowieso voor mijn broertje dus hij mag bepalen hoe of wat ik geef alleen de tips door.

[ Voor 14% gewijzigd door NeoMe op 06-10-2010 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Zo te zien wel idd.

Sowieso vreemd dat ze de K52JR hebben omgedoopt tot K52JE, ik kan namelijk geen wijzigingen vinden in de "vaste" specificaties. Misschien een nieuw moederbord ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shbeuving
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-05 00:16
een Packard Bell EasyNote TM85-JO-010 15,6" notebook
I5-430
4gb DDR3
500gh HDD
ati 5470 512mb

Wireless N en 15.6
VANDAAG VOOR 595.55!!!!

paradigit dag/winkel aanbieding :o

is asus beter dan wat packard bell tegenwoordig is (nadat het juli2009 is overgenomen door acer?)

[ Voor 12% gewijzigd door shbeuving op 06-10-2010 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
NeoMe schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 17:18:
[...]

640,- Dat is toch weer ietsjes duurder dan 599,- maargoed dat is dan de keuze die je maakt. Denk dat het dan toch deze wordt. Hij is alleen nog niet leverbaar, dus wordt even afwachten. Het is sowieso voor mijn broertje dus hij mag bepalen hoe of wat ik geef alleen de tips door.
Sorry. Ik bedoelde in vergelijking met K52JB model die in Pricewatch staat (NBBG), die al 630,- is.
Dus voor 10,- meer heb je veel betere notebook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak
  • Laatst online: 13-05 13:47
shbeuving schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 17:28:
een Packard Bell EasyNote TM85-JO-010 15,6" notebook
I5-430
4gb DDR3
500gh HDD
ati 5470 512mb

Wireless N en 15.6
VANDAAG VOOR 595.55!!!!

paradigit dag/winkel aanbieding :o

is asus beter dan wat packard bell tegenwoordig is (nadat het juli2009 is overgenomen door acer?)
Hij staat hier ook bij dynabite voor 590.
https://dynabyte.nl/artik...gn=tweakers#specificaties
De specs zien er beter uit dan de bbg laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Laatst online: 17:13

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Even een opmerking tussendoor:

Jullie schermen bij jullie zoektochten allemaal met grootte van de harddisk, grootte van het geheugen, etc.

Betreffende de grootte van de harddisk. Belangrijker is de snelheid van de harddisk. Een 5400 toeren HDD reageert in een laptop veel trager dan een 7200 toeren modelletje. Dan heb ik liever een 320 Gig 7200 toeren dan een 500 Gig 5400 toeren........

Verder: bedenk eens wat een SSD schijf in een laptop kan doen. Die maakt van een log traag systeem een flitsend snel systeem. Met name door bovenstaande..........

Over geheugen: ik draai hier Windows Ultimate met diverse zware pakketten (CS5, Photosjop, AutoCAD) op een Intel 930 i7 processor....... met 2 Gig geheugen (er zat 6 in maar om een kennis met defect geheugen te helpen heb ik 4 Gig overgeheveld). Dit draait allemaal moeiteloos en razendsnel......... dankzij een SSD HD!
Iedere beperking door vertraging van de harddisk (bij starten zware applicaties, maar ook de swapfile en tijdelijke bestanden) worden door de SSD schijf weg genomen.

Blijkt dat 2 GIG geheugen prima draait, laat staan 3 GIG.

En als laatste. Kijk vooral naar de garantie van een laptop. Koop er als het even kan een verlengde garantie bij. Als een onderdeel (meestal iets op het moederbord) het buiten de garantieperiode het begeeft, mag je blij zijn als je voor een reparatie/vervanging onder de 400 Euro blijf...........
Word je niet blij van.
Ik zeg ook altijd als er advies gevraagd wordt: als een fabrikant 2 jaar garantie op een laptop geeft, dan kan je er vanuit gaan dat hij goed, betrouwbaar en stevig is. Krijg je 1 jaar garantie dan zegt dat op dat moment genoeg over het vertrouwen wat de fabrikant erin heeft.............

Daikin single split L/L WP in woonkamer + dual split L/L WP in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - STEEL inductieoven -16 x 385Wp Bauer g/g: 12 op Z, 4 op O/W - Enphase IQ7 Plus // sinds half 2023 gasloos // LG OLED55C8 - Marantz NR1200 - KEF LS50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb ook liever een snelle HDD dan een grote. Aan 40GB in een desktop of 60GB in een notebook heb ik meer dan genoeg! Bestanden sla ik allemaal op een tweede HDD. Bij speurtocht naar notebook kijk ik totaal niet naar de HDD, want die wordt toch meteen vervangen voor een SSD.

Ik koop geen duur systeem meer; gewoon leuk geprijsd om over twee jaar in de container te gooien en nieuwe te halen. € 1800,- verdeelt over twee systemen of drie systemen in een zelfde periode!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Packard Bell geeft maar 1 jaar.. en
Aus geeft 2 jaar garantie...

OK feitelijk.. zouden alle merken minimaal 3 jaar garantie moeten geven.. want feitelijk zou je er vanuit moeten kunnen gaan dat een laptop het gewoon 3 jaar vol houd (zeker als je zoals best wel veel mensen )
een laptop gewoon ter vervanging in huis in plaats vam een desktop wordt gebruikt.. op veel plaatsen zie je een laptop gewoon ergens staan in plaats van een desktop.. helaas weten we dat laptops ook eerder kapot gaan...

Dus langere garantie is wel prettig. dus ja.. Asus heeft er meer vetrouwen in dan Packard Bell.. Ik snap alleen niet waarom Asus met de K52 lijn.. nu weer van die smalle en kleine scharnieren gebruikt. bij eerdere laptops zagen de scharnieren er voor mij wat beter uit.. trouwens door al het glimmende plastic ziet het er miijn inziens allemaal weer wat goedkoper uit... waarom niet gewoon wat mattere kleuren? Maar goed. dit zal een trend zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378635

Hoi allemaal,

ik ben zelf opzoek naar een nieuwe laptop, aangezien ik niet erg blij ben met my current laptop.
(heb een Hp pavillion, dv6, Pentium(R) Dual core cpu T4200@2.00 Ghz(2cpu's) 3gig RAM geheugen, Nvidia Gforce 9200M GS 512mb vid kaart, Windows Vista home premium ..bah..) Problemen die ik er mee heb, is dat gaming niet al te vloeiend gaat, veel ''reageert niet'' errors, laptop die veels te heet word, en voeding die veels te heet word. (was zelfs door gebrand van binnen en een vriend van mij had precies de zelfde laptop met dezelfde problemen)

(heb trouwens weinig verstand van laptops, weet niet zeker of ik ook op de goede plek ben?)

Maar om even duidelijk te maken waar dit om gaat..
Ik zoek dus een laptop met als volgt:

- Moet redelijk goed kunnen gamen (CoD mw2?) zonder fps/lag problemen met op zn minst medium detail.
- Moet filmpjes kunnen editten (geen idee of ik veel eisen dan ga vragen aan de laptop)
- Films kunnen kijken
- Snel kunnen browsen terwijl er redelijk wat dingen open staan
- 15-16 '' laptop zijn
- Snelle bestands overdrachten zou ook handig zijn, ivm geluid/video opnames die 20-150 gig in nemen aan geheugen
- Prijs variatie tussen die 600-800 euro (liefst rond de 700 als mogelijk is, kan ook w7 professional/ultimate krijgen voor een zeer lage prijs ivm study -helpt dat met je laptops prestatie verbeteren?-)

Heb thuis verder Glasvezel verbinding 40 mb download, 20mb upload, maar wel wireless connection)

Ik weet verder weinig van de specs af, enige wat ik zou dan als ik zelf een laptop zou kopen is kijken of het een I5 processort heeft en 4 gig ram geheugen.. zou het gelijk kopen. Vandaar dat ik hier kom voor raad =) Lees hier het een en ander dat soms het ene lager is maar het andere hoger waardoor gaming beter zou moeten werken... Nou ik heb dus allemaal geen idee wat slim is. Verder zou dus een kleine uitleg handig zijn waar je op zou moeten letten met het kopen van laptops. (naar mijn gevoel was mijn current laptop dus een flop:P)

Ik hoop dat jullie kunnen helpen, of me naar het juiste topic kunnen verwijzen.

Thx,

~MM~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
PeepPeepPeep schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 21:43:
Even een opmerking tussendoor:

Jullie schermen bij jullie zoektochten allemaal met grootte van de harddisk, grootte van het geheugen, etc.

Betreffende de grootte van de harddisk. Belangrijker is de snelheid van de harddisk. Een 5400 toeren HDD reageert in een laptop veel trager dan een 7200 toeren modelletje. Dan heb ik liever een 320 Gig 7200 toeren dan een 500 Gig 5400 toeren........

Verder: bedenk eens wat een SSD schijf in een laptop kan doen. Die maakt van een log traag systeem een flitsend snel systeem. Met name door bovenstaande..........

Over geheugen: ik draai hier Windows Ultimate met diverse zware pakketten (CS5, Photosjop, AutoCAD) op een Intel 930 i7 processor....... met 2 Gig geheugen (er zat 6 in maar om een kennis met defect geheugen te helpen heb ik 4 Gig overgeheveld). Dit draait allemaal moeiteloos en razendsnel......... dankzij een SSD HD!
Iedere beperking door vertraging van de harddisk (bij starten zware applicaties, maar ook de swapfile en tijdelijke bestanden) worden door de SSD schijf weg genomen.

Blijkt dat 2 GIG geheugen prima draait, laat staan 3 GIG.
Zucht... De meeste mensen hebben niet het geld om nog een SSD in een laptop van grofweg 600 euro te steken. Daarbij valt mijn SSD me behoorlijk tegen. Sure, het is een stuk sneller met opstarten, maar voor de rest valt het best tegen. Zeker als je normaal Hibernate gebruikt en een sloot geheugen klaar hebt liggen voor Superfetch... Het is dat ik een 128GB SSD (heb ik wel nodig voor alle tools + Linux) voor 175 euro kon krijgen.

En Photoshop gebruikt normaal maar 2GB max, dat is een instelling. Die staat bij mij dus mooi op 6GB. Toen ik laatst wat RAW foto's 10,2MP, 10 stuks) samenvoegde tot panorama vond Photoshop het toch best leuk om zo'n sloot geheugen te hebben. Het totale verbruik zat dan ook op 7,5GB van mijn 8GB werkgeheugen.

En verder hoop ik dat je doorhebt dat je je SSD compleet in de vernieling werkt als je het gaat gebruiken als Swap, zeker met maar 2GB intern geheugen. Leuk hoor als je multitasked. Een stuk of 100 keer in een uur je SSD als geheugen gebruiken en herschrijven. Zal die MLC SSD leuk vinden met 10.000 writes per block 8)7 Best zonde als je een investering van 100-200 euro op die manier binnen een jaar kapotmaakt.

Ach en sowieso snelheid... Ik heb hier nu een P4 3GHz met 1GB en normale HDD staan waar blijkbaar Windows 7 op is gezet. Draait verrassend snel moet ik zeggen. 400MB in gebruik na het starten. Maw, Windows 7 past zich ook wel aan aan je PC. Zo ook de Superfetch. En vergeet niet dat ik met mn 8GB desktop wel 4GB voor superfetch had. De stap van XP -> 7 zorgde al dat ik Photoshop 4x zo snel kon starten met die Superfetch. De SSD heeft het nog eens 2-3x zo snel gemaakt, maar is voor mij echt al veel minder merkbaar.

Dus ja, ik zou zeggen: eerst 4GB geheugen zodat je swap nooit nodig gaat hebben. Dan pas een SSD nemen, al heb je met 4GB en het gebruik van hibernate eigenlijk al geen SSD meer nodig. Het geeft een behoorlijke boost, maar anderzijds kost die wel 100-200 euro... En tbh, die is best zonde op een simpel laptopje van 600 euro.... |:(
En als laatste. Kijk vooral naar de garantie van een laptop. Koop er als het even kan een verlengde garantie bij. Als een onderdeel (meestal iets op het moederbord) het buiten de garantieperiode het begeeft, mag je blij zijn als je voor een reparatie/vervanging onder de 400 Euro blijf...........
Word je niet blij van.
Ik zeg ook altijd als er advies gevraagd wordt: als een fabrikant 2 jaar garantie op een laptop geeft, dan kan je er vanuit gaan dat hij goed, betrouwbaar en stevig is. Krijg je 1 jaar garantie dan zegt dat op dat moment genoeg over het vertrouwen wat de fabrikant erin heeft.............
Helemaal eens

[ Voor 12% gewijzigd door GENETX op 07-10-2010 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sorry, maar dat ligt voor 100% aan jou, hardware veroorzaakt geen errors, maar BSOD's

dit zijn alle laptops die aan jouw eisen voldoen:
http://tweakers.net/price...acbkQaFtOiW0B_sIkrDdZ7nPw
de samsung is de beste keus volgens mij, het probleem is alleen dat hij niet meer leverbaar is..

maar zou je niet beter je huidige laptop behouden en daar windows 7 op installeren? een t4400 is in principe zat, het is niet dat de CPU het belangrijkste onderdeel is (verre van, zelfs op 800mhz draait mijn pc nog prima), je RAM is ook nog zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik zou niet voor minder dan die pricewatch: Samsung R580-JS07 gaan in ieder geval... Je laptop is nog niet zo slecht zoals darkstone aangeeft. Je grootste probleem is dat je een prut GPU (GF 9200) hebt die nooit bedoelt is om mee te gaan gamen.

Al zou ik wel eerst een Windows 7 er op zetten en kijken hoe dat werkt. Als je met low genoegen neemt en je een stabiele installatie hebt (wat nu absoluut niet het geval is) dat het dan wellicht nog wil met die laptop. Al klinkt het niet best met die hete laptop. Aan de andere kant, wat is heet? Laptops en zeker ook de Samsung willen best warm worden hoor. Met gamen zal zo'n fan toch een GPU van 80 graden moeten koelen en behoorlijk moeten blazen. Een 90W voeding is ook niet altijd even koel, ook die kan gewoon heet worden.

Laptops zijn niet koel als je dikke specificaties wil, laat ik dat vooropstellen. Hoe sneller -> hoe meer warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
Freak schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 20:22:
[...]

Hij staat hier ook bij dynabite voor 590.
https://dynabyte.nl/artik...gn=tweakers#specificaties
De specs zien er beter uit dan de bbg laptop.
Er zijn blijkbaar 2 modellen bij Paradigit: TM85 en TM86. Prijzen zijn hetzelfde (590,-).
De vraag is: zijn deze Packard Bells een bettere keuze dan Asus 52JB of 52JE? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleA
Anoniem: 377566 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:46:
Ik net ook met de klantenservice van de webshop van Mediamarkt gebeld (voor de zekerheid), maar de specificaties op de webshop m.b.t. de Asus A52JE-EX177 kloppen momenteel dus niet. Er zit GEEN BluRay Drive in... ze zullen het spoedig mogelijk aanpassen
Goed dat je het nagevraagd hebt. Btje minder/dom dat het nog steeds aangegeven wordt in de webshop.
Mijn vertrouwen in de Mediamarkt is weer wat gedaald....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.mediamarkt.nl/...ryId=14845&display=online

@DoubleA Ik heb zelf ook even gekeken in de webshop, maar volgens mij is het volgende aan de hand.
"Blu-ray drive: niet"

Specificaties zijn aangepast, maar om 1 of andere reden is het blu-ray drive icoontje blijven staan. Ok.. we kunnen het inderdaad slordig noemen,maar men heeft wel degelijik de specificaties aangepast. Wellicht heeft men niet in de gaten dat het icoontje er nog wel staat. Wat uiteraard verwarrend is, maar belangrijkste is dat de specificaties aangepast zijn.

Probleem met specifcaties is wel een beetje... kun je specificaties wel 100% vertrouwen of kun je het beste bij verschillende sites naar de specificaties van een bepaald model laptop kijken. Heel vaak zit er wel een klein foutje in (tenminste dat idee heb ik .. wellicht is dit niet terecht)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben zelf nog steeds op zoek naar een Asus laptop... maar om 1 of andere reden sprak mij de ASUS A52JE-EX177 niet aan toen ik hem in het echt van dichtbij zag...

Ik heb wel gemerkt dat glimmende laptops momenteel blijkbaar in zijn....
maar heeft Asus wellicht ook laptops van pakhem beet 600a700 EURO.. die meer lijken op bijvoorbeeld een de Asus Pro72 serie? Ik weet dat die ook zo'n glimmende deksel hadden.. maar het geheel sprak mij toch net iets meer aan... (Eigenlijk hadden die ook een beetje teveel glimmende deksel.. maar goed)

Bij een hoop laptops lijkt het nu het credo te zijn "Plastic is fantastic!"...

Ik weet ook wel dat de behuizing voornamelijk plastic is.. maar moet het er ook zo uitzien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
@Marco_Crown,
Misschien een plastic behuizing is nodig om het gewicht van de notebooks laag te houden?

Tja... Ik weet het niet. Ik kan niet beslissen tussen Asus K52 of Packard Bell TM85/86 (wat is nou het verschil tussen TM85 en TM86???).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Usta schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 13:49:
@Marco_Crown,
Misschien een plastic behuizing is nodig om het gewicht van de notebooks laag te houden?

Tja... Ik weet het niet. Ik kan niet beslissen tussen Asus K52 of Packard Bell TM85/86 (wat is nou het verschil tussen TM85 en TM86???).
Kleur: zwart v.s. zwart/zilver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Anoniem: 377566 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 13:17:
Ik ben zelf nog steeds op zoek naar een Asus laptop... maar om 1 of andere reden sprak mij de ASUS A52JE-EX177 niet aan toen ik hem in het echt van dichtbij zag...

Ik heb wel gemerkt dat glimmende laptops momenteel blijkbaar in zijn....
maar heeft Asus wellicht ook laptops van pakhem beet 600a700 EURO.. die meer lijken op bijvoorbeeld een de Asus Pro72 serie? Ik weet dat die ook zo'n glimmende deksel hadden.. maar het geheel sprak mij toch net iets meer aan... (Eigenlijk hadden die ook een beetje teveel glimmende deksel.. maar goed)
Nee... De Pro72 is al een veel ouder model van meer dan een jaar geleden.... De N-serie is veel duurder aan de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
NeoMe schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 13:51:
[...]

Kleur: zwart v.s. zwart/zilver.
Bedankt NeoMe!
Eh, dan het is bijna geen verschil... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ GenetX.. Ik heb inderdaad Asus laptop bij de MediaMarkt gezien uit het duurdere segment.. en die zagen er in mijn beleving weer een stuk beter uit.(of beter gezegd wat ik mooi vind.. is allemaal natuurlijk persoonlijk)....

puur pech natuurlijk dat ik net nu naar een laptop op zoek ben...
ik probeer het allemaal een beetje mee te nemen.. wat ik er leuk uit vind zien..
de specificaties...
en ja merk speelt ook mee...
Ik heb wel een Packard Bell Easynote TJ76-JN-522 gezien wat ik zelf er mooit uit vond zien (niet te glimmend etc)... maar goed... dan hebben we het weer over een Packard Bell... en packard bell.. geeft maar 1 jaar garantie in plaats van 2 (bij Asus0...

Packard Bell is tegenwoordig een onderdeel van Acer (en mijn gevoel zegt.. dat je beter niet een Acer kunt kopen).. omdat daar in het verleden problemen maar waren...

Maar goed volgens mij had/heeft Acer een behoorlijk marktaandeel..en bracht vrij goedkope laptops op de markt... Alleen "verhalen" zeggen natuurlijk niet alles...bepaalde goedkope laptops worden wellicht vaker door een bepaald publiek gekocht die het voor bepaalde doeleinden gebruikt.. en goedkopere laptops zijn vaak gemaakt uit goedkopere materialen.. dus meer kans dat bepaalde zaken stuk gaan..
dus ja.. wat is waar?

Kijk toen KPN een monopoliepositie had met de telefoon waren door ook veel klachten.. als je milijoenen klanten hebt.. heb je natuurlijk ook een aanzienlijk aantal klachten (maar het gaat natuurlijk meer om het % dan het absolute aantal in zo'n geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Anoniem: 377566 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 14:24:
Packard Bell is tegenwoordig een onderdeel van Acer (en mijn gevoel zegt.. dat je beter niet een Acer kunt kopen).. omdat daar in het verleden problemen maar waren...

Maar goed volgens mij had/heeft Acer een behoorlijk marktaandeel..en bracht vrij goedkope laptops op de markt... Alleen "verhalen" zeggen natuurlijk niet alles...bepaalde goedkope laptops worden wellicht vaker door een bepaald publiek gekocht die het voor bepaalde doeleinden gebruikt.. en goedkopere laptops zijn vaak gemaakt uit goedkopere materialen.. dus meer kans dat bepaalde zaken stuk gaan..
dus ja.. wat is waar?
Het vetgedrukte deel ;)

Ja, ze waren populair ivm de prijs, maar ze waren ook echt brak gebouwd. Echt brak. Ik heb ze gezien en als de koeling niet klopt, de brander er een paar keer mee kapt, de scharnieren het begeven, er gaten in het klepje van de HDD worden geboord om hem te koelen en de schroeven er letterlijk uitvallen in 1 serie laptops, dan is dat toch echt wel zo dramatisch. En ja ik heb het allemaal gezien op GoT en de schroeven zelfs in reallife... |:(

En het is wel beter geworden, maar soms heb ik wel mijn twijfels. De PB is weer veel specs voor een hele lage prijs... :X . Niet dat de Asus wellicht op het eerste gezicht uitblinkt, maar mijn onderbuikgevoel zet ook vraagtekens bij die PB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378635

Je grootste probleem is dat je een prut GPU (GF 9200) hebt die nooit bedoelt is om mee te gaan gamen.
Waar zou ik dan precies om moeten letten als ik ook redelijk zou willen gamen? wat voor types etc:)

~mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Anoniem: 378635 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 14:50:
[...]

Waar zou ik dan precies om moeten letten als ik ook redelijk zou willen gamen? wat voor types etc:)

~mm
De prestaties in de volgende lijsten
http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html
http://www.notebookcheck....raphic-Cards.13849.0.html

Een kaart met zo'n 5000-6000 3DMark06 punten is toch wel het minimale als je lekker wilt gamen. Dat is dus een GT 325M of HD 5650 of beter tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

om jou even op de hoogte te houden: de eerste sony E3 is ontvangen door een tweaker, met piep ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 18:55:
om jou even op de hoogte te houden: de eerste sony E3 is ontvangen door een tweaker, met piep ;(
:F

En thanks daarvoor. Mijn vertrouwen in Sony keldert toch wel tot een dieptepunt nu...

[ Voor 17% gewijzigd door GENETX op 08-10-2010 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy_89
  • Laatst online: 16-02-2023
Hoi,

Ik zoek al een nieuwe laptop omdat de huidige het uiteindelijk eindelijk compleet begeven heeft. Alleen er zijn zoveel soorten laptops dat ik door de bommen het bos niet meer zie.
Ik heb mezelf nooit echt verdiept in laptops dus vandaar dat ik het hier vraag.

Ik ben een student ik wil hem vooral voor school gebruiken en om mee te nemen naar vrienden. Het moet wel een stille laptop zijn omdat me vorige heel veel herrie maakte.
En natuurlijk zo snel mogelijk als ik voor mijn budget kan krijgen.

Doel laptop:
Word/Excel /dvd kijken/downloaden (gebeurd vooral s’avonds als ik slaap)/ autocad (alleen om even snel een tekening te kunnen bekijken niet om te tekenen)/ En soms speel ik spelletjes. Het is ook een vereiste dat ik hem mee kan nemen in bus of trein.

Formaat laptop:
Ik zat te denken aan 17 inch als dit niet te groot is om handig mee te nemen.

Behuizing:
Stevig moet goed tegen een stootje kunnen.

Overig:
STILL!!! Ik had hiervoor een Packard Bell die heel veel herrie maakte en heel warm werd.

Prijs:
€500 - €750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
17" is echt te groot om makkelijk mee te nemen. Dus 15,6" is toch een betere optie. Op zich is pricewatch: Asus K52JB-SX133V wel een erg goede optie op dit moment. Of een Dell Studio 15 configureren.

[ Voor 5% gewijzigd door GENETX op 09-10-2010 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340219

Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en nu heb ik de HP G62-b09ED gevonden,
die me wel geschikt leek.
Ik zoek een laptop die vooral snel en ook
een aantal jaren mee gaat. Verder speel ik eigenlijk geen games en gebruik ik hem vooral
voor mijn studie. Wel bewerk ik redelijk grote foto's, hiermee moet hij niet te traag zijn.
Is deze laptop daarvoor geschikt?
Ik las dat hij een niet zo goede videokaart heeft,
maar zou de sims 3 er eventueel nog wel op te spelen vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Anoniem: 340219 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 18:51:
maar zou de sims 3 er eventueel nog wel op te spelen vallen?
Met alles op laag wel... Maar ik zou toch wat anders adviseren, mede omdat ook Photoshop gebruik maakt van de videokaart tegenwoordig. Wat is je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340219

Zo tussen de 600-700, wat zou je anders adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX

Processorsnelheid is het probleem tegenwoordig al helemaal niet meer. De i3 klinkt wellicht traag, maar is eigenlijk al enorm snel. De videokaart biedt echter enorm veel meerwaarde, ook bij simpele spellen, maar ook bij Photoshop.

[ Voor 56% gewijzigd door GENETX op 09-10-2010 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
GENETX schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 19:30:

Processorsnelheid is het probleem tegenwoordig al helemaal niet meer. De i3 klinkt wellicht traag, maar is eigenlijk al enorm snel.
Op mijn potentiële wenslijstje ik twee vergelijkbare staan; ter vergelijk: -klik-
Kan het mis hebben, maar die lijken mij interessanter dan voorgenoemde.

Ik twijfel nog steeds tussen een desktop en een notebook.
Indien desktop:
#ProductPrijsSubtotaal
1Linksys Draadloze N PCI Adapter met Dual-Band - WMP600N€ 36,-€ 36,-
1Philips 191EL2SB/00€ 120,50€ 120,50
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,-€ 16,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 82,95€ 82,95
1Logitech Speakersysteem Z320€ 35,50€ 35,50
1Asus Vintage V7-P7H55E€ 125,87€ 125,87
1Logitech Cordless Desktop LX710 Laser€ 39,99€ 39,99
1Intel Core i3 540€ 104,72€ 104,72
1Intel Postville SSDSA2MP040G2K5 40GB€ 85,80€ 85,80
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 63,40€ 63,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 710,73

Indien notebook; thin & light 15", HDD sowieso vervangen met SSD, daarnaast een nieuwe toetsenbord/muis combinatie.
Heb nog niet zo lang geleden een Logitech Alto Connect gekocht.
Afbeeldingslocatie: http://idhp.net/wp-content/uploads/2009/03/idhp_pic-6_logitech-alto-connect.jpg
Bestaan er ook externe cases waar twee HDD's inpassen?

Wat zouden jullie doen, desktop of notebook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b][message=34824154,noline]Mini Poeper schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @
Indien desktop:
wat een dure monitor, neem er dan een met ten minste een full-hd paneel.

dat is juist hetgene wat een desktop onderscheid van een doorsnee laptop.

als jij een desktop gaat kopen met:
geen goede gpu
geen goede cpu (dan bedoel ik ten minste een quad)
geen goed scherm
een ssd.

dan kan zit er, buiten de marginaal lagere prijs, geen voordeel aan een desktop, koop dan gewoon een notebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Mini Poeper schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 20:21:
[...]

Op mijn potentiële wenslijstje ik twee vergelijkbare staan; ter vergelijk: -klik-
Kan het mis hebben, maar die lijken mij interessanter dan voorgenoemde.

Ik twijfel nog steeds tussen een desktop en een notebook.
Indien desktop:
#ProductPrijsSubtotaal
1Linksys Draadloze N PCI Adapter met Dual-Band - WMP600N€ 36,-€ 36,-
1Philips 191EL2SB/00€ 120,50€ 120,50
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,-€ 16,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 82,95€ 82,95
1Logitech Speakersysteem Z320€ 35,50€ 35,50
1Asus Vintage V7-P7H55E€ 125,87€ 125,87
1Logitech Cordless Desktop LX710 Laser€ 39,99€ 39,99
1Intel Core i3 540€ 104,72€ 104,72
1Intel Postville SSDSA2MP040G2K5 40GB€ 85,80€ 85,80
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 63,40€ 63,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 710,73

Indien notebook; thin & light 15", HDD sowieso vervangen met SSD, daarnaast een nieuwe toetsenbord/muis combinatie.
Heb nog niet zo lang geleden een Logitech Alto Connect gekocht.
[afbeelding]
Bestaan er ook externe cases waar twee HDD's inpassen?

Wat zouden jullie doen, desktop of notebook?
Echt, het hangt er van af wat je er mee wilt doen... Als je hem nooit mee hoeft: Desktop. Laptops zijn eigenlijk ondingen, tenzij je er echt een nodig hebt.

Maar zolang je geen gebruikersdoel aangeeft heeft het weinig zin om advies te geven. En echt, kun jij toe met slechts 40GB opslag? Met die desktop mag je ook nog wel kijken. Darkstone geeft het al een beetje aan. Ga eens langs de BBG-topics.

En een SSD, ik vind het zonde in een systeem dat een marktwaarde heeft van minder dan 1000 euro. Al ben ik het niet met darkstone eens voor wat betreft de notebook. Ze gaan sneller kapot, slecht up te graden, nog een minder scherm en zijn ngo trager. Laptops adviseer ik ook eigenlijk alleen als je hem portable moet, of echt ruimtegebrek hebt. Maar omdat je een desktop overweegt is dat bij jou geen probleem denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 09-10-2010 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
SSD voor OS en progs ;)
Opslag op een 7200tpm HDD die ik al extern aan mij notebook heb hangen, zal die dan in hangen.
Als het een notebook wordt zal deze 75%/tijd op standaard staan (althans zoals situatie nu is).

Budget is 750,- om 'm over 3 jaar weer te vervangen. Indien desktop overweeg ik een netbook ernaast; daarom budget van 750,- omdat een rond 300,- zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Maar had je nu dan ook al een laptop (omdat je zo'n Alto hebt?)?

Zelf zou ik juist de eerste keer wat meer investeren in de desktop in ieder geval. Bij een volgende desktop hoef je dan namelijk geen scherm, kast, randapparatuur en dergelijke meer en kun je dus juist goedkoper upgraden. Goede speakers en een goed scherm zijn nooit weg.

Sowieso denk ik, als ik de laatste BBG zie, dat je wel een Phenom II X4 kan nemen met een full HD scherm, een goede voeding en wellicht zelfs een lichte losse videokaart voor hetzelfde geld. Hoe dan ook, ik zou ook even "shoppen" in het BBG Aanschaf-topic om te kijken wat men daar voor 750 euro kan bouwen. Dat moet vast beter kunnen!

Dan kunnen we dan vergelijken met een laptop. Maar wat ga je er mee doen? Die vraag heb je nog niet beantwoord. Want daarmee staat of valt het feit dat de laptops die jij ook meenam beter zijn, of juist slechter. De kracht van de Asus K52JB is natuurlijk de videokaart die de andere laptops missen.

[ Voor 29% gewijzigd door GENETX op 09-10-2010 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
We hebben nu een MSI S260 12" en een Toshiba 15,6" notebooks, tegelijk gekocht zo'n 6 (!) jaar geleden. Eerst had ik daar een extern beeldscherm bij staan, maar die is nu kapot. Toen heb ik een Logitech Alto gekocht om daar een notebook op te plaatsen. Wilde dezelfde dag bij Office Centre binnenlopen om een notebook van schap te pakken, maar bedacht me op tijd om geen impuls aankoop te doen maar er goed over na te denken en uit te zoeken.

Systeem wordt zakelijk gebruikt; voornamelijk Excel, Outlook, Publisher en een browser. Sporadisch AutoCad en Paint.Net

Liever nu iets minder uitgeven om sneller weer te kunnen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Mini Poeper schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 21:34:
We hebben nu een MSI S260 12" en een Toshiba 15,6" notebooks, tegelijk gekocht zo'n 6 (!) jaar geleden. Eerst had ik daar een extern beeldscherm bij staan, maar die is nu kapot. Toen heb ik een Logitech Alto gekocht om daar een notebook op te plaatsen. Wilde dezelfde dag bij Office Centre binnenlopen om een notebook van schap te pakken, maar bedacht me op tijd om geen impuls aankoop te doen maar er goed over na te denken en uit te zoeken.
Maar is er ook wat mis met die laptop? Die MSI is nog best leuk hoor. Een netbook is namelijk niks sneller. Als je hem toch sporadisch zal gebruiken om even op de bank te internetten, waarom zou je dan een netbook kopen? Dat is toch zonde?
Systeem wordt zakelijk gebruikt; voornamelijk Excel, Outlook, Publisher en een browser. Sporadisch AutoCad en Paint.Net

Liever nu iets minder uitgeven om sneller weer te kunnen vervangen.
Zou je dan niet wat grafische kracht willen hebben, en vooral schermruimte :?

Ik zit nu achter mijn 13" notebook te kloten met mijn design voor mijn website. En echt, de 1680x1050 pixels op mijn desktop is toch wel heel wat fijner.

Daarbij, een scherm hoef je niet te vervangen. Die zijn over 3 jaar echt niet zoveel beter en het kost relatief weinig om daar nu wat meer in te steken. Het is tevens ook "slim" kopen. Waarom zou je "snel vervangen" als er niks te vervangen valt? Zo heb ik 3 jaar geleden wat meer geïnvesteerd in het destijds gloednieuwe AM2+ platform, had ik een goed scherm gehaald en had ik al een geweldige Z-5450 speakerset. Later heb ik 4GB DDR2 voor slechts 30 euro gehaald. Onlangs heb ik voor slechts 200 euro nog 1TB en een AMD Phenom II X4 955 gehaald.

Ik heb dus slim vooruitgekeken, want met slechts 250 euro aan upgrades kan ik er nog eens 3 jaar tegenaan. Mijn PC doet daarvoor echt niet veel onder voor een nieuw systeem.

En sowieso, hoe zie je dat vervangen dan voor je? Kleine upgrades tussentijds? Of over 3 jaar weer een compleet nieuw systeem? Ik ben in ieder geval van mening als je nog 100 euro extra tegen een desktop aangooit, dat je er zoveel meer uit gaat halen dat dat op de langere termijn voordeliger is.

Sowieso lijkt het tempo wat uit de computers af te nemen voor de taken die jij aanhaalt. Dat soort applicaties zitten al aan de max en zullen geen enkel systeem meer gaan belasten. Nu een goedkoop quadcore systeem kopen en tussendoor eens wat geheugen bijprikken en je hoeft de komende 5 jaar niks anders meer. Zelfs op mijn 3 jaar oude laptop zou ik je het verschil bij Word niet kunnen vertellen wanneer deze op 800MHz of 1800MHz zou lopen.

[ Voor 14% gewijzigd door GENETX op 09-10-2010 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
De notebook "trekt" het niet meer. Ik hou mijn systeem vrij kaal, maar de nieuwste AutoCad trekt 'ie niet meer en zit regelmatig te "wachten" als ik meerdere prog's open heb staan. Bovendien vind ik het 12" display te klein om er hele dag achter te zitten, krijg last van mijn ogen. Beide notebooks hebben nu hun beste tijd gehad, zo zijn de speakers tegenwoordig ook al defect en de batterij (nieuw) laadt niet meer.

Een systeem upgraden heeft voor mij geen zin, het is voor mij een bedrijfsmiddel. Om als investering te zien moet ik het spul niet in onderdelen maar als geheel aanschaffen. Dus beter is dan om te vervangen. ;)

Een extra scherm naast de notebook is eigenlijk ook wel relaxt indien notebook.

[ Voor 6% gewijzigd door Mini Poeper op 09-10-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Mini Poeper schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 21:53:
De notebook "trekt" het niet meer. Ik hou mijn systeem vrij kaal, maar de nieuwste AutoCad trekt 'ie niet meer en zit regelmatig te "wachten" als ik meerdere prog's open heb staan. Bovendien vind ik het 12" display te klein om er hele dag achter te zitten, krijg last van mijn ogen. Beide notebooks hebben nu hun beste tijd gehad, zo zijn de speakers tegenwoordig ook al defect en de batterij (nieuw) laadt niet meer.
Maar hij werkt dus wel ;)
Een systeem upgraden heeft voor mij geen zin, het is voor mij een bedrijfsmiddel. Om als investering te zien moet ik het spul niet in onderdelen maar als geheel aanschaffen. Dus beter is dan om te vervangen. ;)
Ok, logisch.

Zie mijn idee was om geen netbook te halen, maar gewoon die MSI te houden. Dat is gewoon net een netbook. Net zo snel (zo niet sneller als een netbook) en ook compact. Een netbook kopen zou gewoon 300 euro weggooien zijn in iets dat je al hebt. Gewoon eens leeghalen en eventueel een nieuwe accu halen.

Kun je mooi die 200-300 euro in een systeem stoppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Ja, hij werkt wel... maar hoelang nog...
Sterker; zit er nu achter. Staat op de standaard en ik rammel op een separaat toetsenbord.

Accu is nieuw, maar wordt niet opgeladen althans:
Accu eraf/erop, na kwartier gaat accu lampje rood knipperen, accu eraf/erop, lampje brand weer groen maar na kwartier gaat lampje rood knipperen, accu eraf/erop etc etc etc Als lampje rood knippert laad 'ie niet op. Het duurt dus ongeveer drie dagen om accu op te laden. Als accu vol is dan doet deze het goed en is notebook lang zonder netstroom te gebruiken.

Tja, ook het 12" display begint me te irriteren voor overdag ook irritant is dat 'ie zoveel herrie maakt, fan draait continu, ook als systeem schoon is (nieuwe install met alleen de drivers).

Dacht nu aan een nieuw systeem om werkzaamheden uit te voeren en netbook erbij voor mail en internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nee, dan kun je idd beter een nieuwe netbook nemen.

En ga dus ff langs het BBG topic voor je systeem. Dat kan ook veel beter voor 750 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy_89
  • Laatst online: 16-02-2023
GENETX schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 18:28:
17" is echt te groot om makkelijk mee te nemen. Dus 15,6" is toch een betere optie. Op zich is pricewatch: Asus K52JB-SX133V wel een erg goede optie op dit moment. Of een Dell Studio 15 configureren.
Ik heb beide laptops bekeken en ik heb nog een aantal vragen die je mischien kan beantwoorden.

Er ziten verschillende grafische kaarten in de ene is 1 gb en de andere is 512mb maar maakt dit uit in de prestaties??
Grafische kaarten.
Dell: 1 GB ATI Mobility Radeon™ HD5470 grafische kaart
Asus: 512MB ATI Radeon HD5145 DDR2

Beide laptops hebben 3 gb werkgeheugen maar de ene heeft 1333MHz en de andere 1066MHz wat is het verschil tussen deze 2 snelheden??
Geheugen
Dell: 3.072 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3-geheugen [1 x 2.048 + 1 x 1.024]
Asus: 3072MB 2 x SODIMM DDR3 1066MHz

De harde schijven gaan allebij even snel 5400 rpm alleen de ene is een ATA en de andere is een SATA wat is het verschil? En als ik er een 7200 rpm in laat zeten maakt dit een groot verschil in de prestaties van de laptop? Naar hoeveel gb opslag er is kijk ik niet ik krijg nu net 160 gb vol dus laat staan 320 of 500 gb
Harde schijf.
Dell: 320 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Asus: 500GB 5400RPM SATA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
GENETX schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 09:23:
Nee, dan kun je idd beter een nieuwe netbook nemen.
Ben ik ook nog vergeten te melden dat luidsprekers het niet meer doen en in sommige standen van beeldscherm deze het niet meer doet. ;)
Al met al moet ik zeggen dat het een goede notebook was en MSI kwaliteit levert!
GENETX schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 09:23:
En ga dus ff langs het BBG topic voor je systeem. Dat kan ook veel beter voor 750 euro.
Heb ik gedaan; zie mijn post -klik-

[ Voor 38% gewijzigd door Mini Poeper op 10-10-2010 16:59 ]

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste