Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roy_89 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 15:41:
[...]

Ik heb beide laptops bekeken en ik heb nog een aantal vragen die je mischien kan beantwoorden.

Er ziten verschillende grafische kaarten in de ene is 1 gb en de andere is 512mb maar maakt dit uit in de prestaties??
Grafische kaarten.
Dell: 1 GB ATI Mobility Radeon™ HD5470 grafische kaart
Asus: 512MB ATI Radeon HD5145 DDR2
De Dell heeft DX11, de Asus alleen DX10.1. Prestaties zijn wel vergelijkbaar en het geheugen maakt ook weinig verschil.
Beide laptops hebben 3 gb werkgeheugen maar de ene heeft 1333MHz en de andere 1066MHz wat is het verschil tussen deze 2 snelheden??
Geheugen
Dell: 3.072 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3-geheugen \[1 x 2.048 + 1 x 1.024]
Asus: 3072MB 2 x SODIMM DDR3 1066MHz
De Core i3 of i5 kan toch maar DDR3 1066 aan, dus dat gaat geen enkel verschil maken.
De harde schijven gaan allebij even snel 5400 rpm alleen de ene is een ATA en de andere is een SATA wat is het verschil? En als ik er een 7200 rpm in laat zeten maakt dit een groot verschil in de prestaties van de laptop? Naar hoeveel gb opslag er is kijk ik niet ik krijg nu net 160 gb vol dus laat staan 320 of 500 gb
Harde schijf.
Dell: 320 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Asus: 500GB 5400RPM SATA
7200rpm is sneller. Volgens mij hebben ze beide gewoon SATA. ATA is al erg oud en dat lijkt me erg sterk. Waar zag je dat. Als het in de pricewatch stond dan geloof ik er sowieso niks van, die staat vol fouten.

Ik denk dat de Dell wat sneller kan zijn, maar ook een stuk duurder zal uitvallen. De Asus geeft een prima/prijs-prestatie. Ik denk dat je bij Dell iets te veel gaat betalen voor de performance die je er bij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daarnaast geeft dell maar 1 jaar garantie, op de asus zit 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Nog vergeten te vermelden!
Ik zal zo nu en dan presentaties moeten geven van mijn werkzaamheden aan mijn klanten. Is dit te doen met een netbook i.c.m. een beamer? Aangezien ik niet de desktop mee kan nemen. ;)
Zo niet, dan is een notebook toch raadzamer?
Mini Poeper schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 20:21:
Bestaan er ook externe cases waar twee HDD's inpassen?
Natuurlijk! Twee 2,5" HDD's in een 3,25" case. :P
De reeds aanwezige 7200tpm backup HDD en de HDD uit de notebook die vervangen wordt door een SSD.

[ Voor 40% gewijzigd door Mini Poeper op 10-10-2010 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mini Poeper schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 18:36:
Nog vergeten te vermelden!
Ik zal zo nu en dan presentaties moeten geven van mijn werkzaamheden aan mijn klanten. Is dit te doen met een netbook i.c.m. een beamer? Aangezien ik niet de desktop mee kan nemen. ;)
Zo niet, dan is een notebook toch raadzamer?
Het kan wel met een netbook. Maar blijkbaar heb je dan toch meer aan een laptop denk ik inderdaad. Laten we ons dan toch maar daar op richten.
Natuurlijk! Twee 2,5" HDD's in een 3,25" case. :P
De reeds aanwezige 7200tpm backup HDD en de HDD uit de notebook die vervangen wordt door een SSD.
Het past wellicht, maar kun je zo ook beide aansluiten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy_89
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-02-2023
GENETX schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 17:27:

7200rpm is sneller. Volgens mij hebben ze beide gewoon SATA. ATA is al erg oud en dat lijkt me erg sterk. Waar zag je dat. Als het in de pricewatch stond dan geloof ik er sowieso niks van, die staat vol fouten.

Ik denk dat de Dell wat sneller kan zijn, maar ook een stuk duurder zal uitvallen. De Asus geeft een prima/prijs-prestatie. Ik denk dat je bij Dell iets te veel gaat betalen voor de performance die je er bij krijgt.
Maar als ik de harde schijf upgrade naar 7200rpm heeft dit nut of kost het alleen een hoop geld voor minimale verbetering van de prestatie?

Ik zag dat de Dell een ATA aansluiting had op de wepsite van Dell dus ik neem aan dat dit dan klopt? http://www1.euro.dell.com...udio-1555&s=dhs&cs=nldhs1

Het prijs verschil tussen de asus en de Dell is 60 euro inclusief verzend kosten. Maar je zecht dat de prestaies zo goed als gelijk zullen zijn ga ik voor de Asus die is dan goedkoper.

[ Voor 4% gewijzigd door Roy_89 op 10-10-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de termen zijn zo brak als wat, je hebt:
SATA, een vorm van ATA
PATA, een vorm van ATA
IDE, alle drives sinds PATA (ofzo... op wikipedia staat het niet duidelijk, en IDE rederict naar P-ATA wat dus incorrect is: SATA is ook een "intergrated drive electronics" wat aangeeft dat de chip op de schijf zelf zit)

anno 2010 kan je er wel vanuit gaan dat alles drives SATA zijn, dat is al een jaar of 4 het geval geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja het heeft weinig impact, en dell geeft je ook nog een jaar minder garantie. Kun je die 60 euro beter in je zak steken. Voornamelijk het starten zal wat langer duren. Maar als je de Hibernate stand gebruikt (wat wel lange afsluittijden geeft) dan start je laptop vlot en door Windows Superfetch maak je al een hele boel goed.

En Darkstone: Sata is idd al dik 4 jaar oud. Die afkorting van IDE kende ik dan weer niet. Altijd leerzaam dit :+

[ Voor 15% gewijzigd door GENETX op 10-10-2010 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Broertje heeft zojuist de Asus K52JB-SX133V besteld bij 4launch, was te lui om naar MediaMarkt te gaan en snapt sowieso niks van computers dus ik vond het ook wel prima. Vind het alleen jammer als ie 600,- uitgeeft voor een dual core en 2 gb en integrated hd graphics als ie stuk beter kan krijgen voor zijn geld.

Ik wou nog kijken of een Dell beter is, maar op die teringdingen kun je tegenwoordig niks meer 'aanpassen'. Vroeger had je de keuze uit verschillende cpu / gpu / werkgeheugen, en tegenwoordig alleen nog maar uit muizen / tassen en printers pffff ( bij laptops in goedkopere klasse ).

[ Voor 31% gewijzigd door NeoMe op 11-10-2010 18:43 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wtf, je kan inderdaad niets meer aanpassen bij de inspirion lijn...
zelfs bij de studio 17 kan je alleen je werkgeheugen en hdd ruimte selecteren.. sad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy_89
Maar als ik een 7200 rpm hd in me laptop laat zeten inplaats van een 5400 rpm hd heeft dit nut? Of merk ik er niks van? Ik heb met een grote regelmaat een hoop bestanden tegelijk openstaan en hij moet vaak zoeken. En als ik er een neem voor welke kan ik dan het beste gaan?? 320 gb is meer als genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Daarom laat ik meteen een SSD in mijn notebook plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roy_89 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 21:10:
Maar als ik een 7200 rpm hd in me laptop laat zeten inplaats van een 5400 rpm hd heeft dit nut? Of merk ik er niks van? Ik heb met een grote regelmaat een hoop bestanden tegelijk openstaan en hij moet vaak zoeken. En als ik er een neem voor welke kan ik dan het beste gaan?? 320 gb is meer als genoeg.
Op zich kun je dan beter een standaard nemen en dan voor 90-100 euro een Momentus XT halen. Dat is een hybride SSD / Harde schijf met nog veel betere prestaties.

Maar bedenk wel dat Windows 7 heel veel vooruitgang is ten opzichte van XP (ik weet niet wat je nu gebruikt tho). Photoshop starte bij mij ineens 4x zo snel op. Ook heeft Windows 7 indexed search. Je kan het ook eerst met een standaard 5400rpm proberen en kijken hoe het bevalt. Daarbij zijn er ook 5400rpm schijven die sneller zijn als 7200rpm op de markt... Maar als je nu nog Windows XP gebruikt, dan ga je zeker al veel winst zien door de handigheidjes die Windows 7 heeft om je HDD minder te belasten.

Een SSD is overigens ook leuk zoals MiniPoeper aangeeft, maar wel duur en weinig opslagcapaciteit. En om eerlijk te zijn. De stap Windows XP -> Windows Vista of Windows 7 had voor mij veel meer impact als de SSD die ik nu heb.

[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 11-10-2010 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy_89
oke bedankt dan ga ik nu me nieuwe laptop bestellen :P de Asus Notebook K52JB-SX133V tnx voor alle informatie en de hulp

[ Voor 14% gewijzigd door Roy_89 op 11-10-2010 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumble_bee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-09 09:55
Ik zie ook door de bomen het bos niet meer.. Het is een hel om op alle sites van de fabrikanten te vergelijken.. En ik had eigenlijk willen wachten tot usb3 in een chipset uitkwam, maar ik heb *nu* een laptop nodig. Met:

- IPS of PVA of iig niet-TN scherm (haast onmogelijk om dat uberhaupt te zien in de specs)
- mat schem, dus niet die hoogglans zooi die je overal ziet
- USB3
- esata en hdmi, liefst ook displayport maar dat moet niet
- liefst niet meer dan 2 kilo
- liefst geen nvidia gfx

CPU, geheugen en de rest vind ik totaal onbelangrijk, en just daar pronken ze altijd mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Onmogelijk. De Macbook Pro 13" komt het dichtste in de buurt. Verder heb je volgens mij alleen nog de EliteBook, Lenovo W-serie, en Dell Precision. Maar die zitten weer boven de 2kg en ik weet niet of dat TN-schermen zijn of niet, maar iig zijn dat wel goede schermen.

Dat zijn überhaupt de 4 laptopseries die ik ken met een goed scherm. Dus je zult je eisen drastisch moeten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alles is toch TN? zelfs het paradepaardje val dell, de M6500 bevat een TN scherm. (dan wel een 1200p RGBled scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgnes mij de MBP niet. Maar ik kan er naast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.anandtech.com/...tests-display-evaluated/4
The viewing angles remain largely what you’d expect from any TN panel in its class.
volgens anand niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-07 00:17
Asus K52JE-EX229V is vanaf 29 oktober leverbaar bij "4Launch" voor 628 euro. Het is een laptop met betere processor en meer geheugen en beter gpu en grotere hdd dan de "Asus K52JB-SX133V", die in de Notebook Best Buy Guide Oktober wordt vermeld.

Ik heb alvast eentje gereserveerd. O-)

[ Voor 5% gewijzigd door kardox op 12-10-2010 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand iets over de robuustheid van de laptops zoals de Asus K52JB-SX133V en de ASUS K52JE-EX229V. Ik heb het idee dat deze scharnieren veel kleiner zijn als bijvoorbeeld de ASUS PRO72A-serie.

Ik let zelf bij de keuze van een laptop met name op hoe de scharnieren en de klep aanvoelen. Heeft iemand een dergelijke laptop.. en hoe bevallen de scharnieren en klep tot dusver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te twijfelen tussen de Acer Aspire 5553G-N934G64MN
pricewatch: Acer Aspire 5553G-N934G64MN

en de Acer TravelMate 5740G-334G64MN
pricewatch: Acer Travelmate 5740G-334G64MN

Allebei hebben ze 5650 kaartje wat ik kan waarderen. De een heeft alleen een quad core AMD Phenom II N930 en de ander een lage i3 processor. Toch vermoed ik dat die i3 sneller is. Alleen misschien dat de veelheid van de processors van die andere iets goed maken? De quad core is 60 euro duurder wat opzich ook al een reden is om die andere te kopen. Maargoed, wat raden jullie aan?
Eventueel nog een alternatiefje voor deze prijs klasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pricewatch: Samsung R580-JS07
Dat is nog een goede andere optie. 2 jaar garantie, betere CPU, wel een iets mindere videokaart (maar dat scheelt niet veel).

Core i3 330M vs 2GHz Quadcore van AMD... lastig. De i3 is wel iets sneller per core, maar 2,13GHz is ook niet alles. De quadcore gaat wel gehakt draaien van de i3 als je gebruik kan maken van 3 of 4 cores. Aangezien alle games dat toch wel doen/gaan doen zou ik toch neigen naar de AMD in dat geval. Al schat ik de i5 450M van de Samsung met de 2,66GHz Turbo hoger in als de AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De quad core mist wel level 3 Cache, maakt dat ook veel uit? Ik had wel een artikel gelezen dat een quad core voordeel geeft op de meeste games van tegenwoordig. Niet zozeer 4 cores, maar wel 3 cores worden gebruikt.

Geeft de i3 wel genoeg power aan de 5650 of staan die los van mekaar?

Die Samsung ziet er ook goed uit. Die kleur is wel beetje overdreven misschien. Is de i5 wel even snel als de 3 cores denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 11:08
De Asus K52JB-SX133V ziet er inderdaad goed uit en zeker voor die prijs alleen jammer dat deze niet 17" is.
Struin zelf namelijk al enige weken diverse topics af om me zoveel mogelijk in te lezen aangezien mijn voorkeur toch een 17" is en dan voornamelijk voor media, video, audio en (web)design en ik niet zoveel van plan ben de laptop op sleeptouw te nemen blijft het toch een lastige keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mabili schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:44:
De Asus K52JB-SX133V ziet er inderdaad goed uit en zeker voor die prijs alleen jammer dat deze niet 17" is.
Struin zelf namelijk al enige weken diverse topics af om me zoveel mogelijk in te lezen aangezien mijn voorkeur toch een 17" is en dan voornamelijk voor media, video, audio en (web)design en ik niet zoveel van plan ben de laptop op sleeptouw te nemen blijft het toch een lastige keuze.
Vervang de 5 door een 7 et voila :P
pricewatch: Asus K72JK-TY034V
pricewatch: Asus K72JR-TY038V

Nagenoeg dezelfde laptops, waar de eerste ook niet veel meer kost. In de Pricewatch is dat ook gelijk het beste wat je voor +- 650-700 kan krijgen in 17": Pricewatch met 17"-ers

[ Voor 35% gewijzigd door GENETX op 12-10-2010 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:29:
De quad core mist wel level 3 Cache, maakt dat ook veel uit? Ik had wel een artikel gelezen dat een quad core voordeel geeft op de meeste games van tegenwoordig. Niet zozeer 4 cores, maar wel 3 cores worden gebruikt.
Op zich maakt het wel uit dat hij L3 cache mist idd. Daardoor is hij per kloktik ook veel trager als de Core i3. Echter maken de extra cores veel goed. Ik denk dat als je bij de AMD 3 cores behoorlijk nuttig kan gebruiken (dus 80% belasten laten we zeggen) dat je het verschil er dan wel uit haalt.
Geeft de i3 wel genoeg power aan de 5650 of staan die los van mekaar?
De videokaart is altijd bepekend. De i3 330M is genoeg om de videokaart constant aan het werk te houden in ieder geval
Die Samsung ziet er ook goed uit. Die kleur is wel beetje overdreven misschien. Is de i5 wel even snel als de 3 cores denk je?
3 cores? De Acer heeft er 4, de Core i3 heeft 2 cores. De i5 is sowieso beter. Dat is 2,4-2,6GHz (Turbo) versus de i3 330M op 2,16GHz. Dus die is wel flink sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:00:

3 cores? De Acer heeft er 4, de Core i3 heeft 2 cores. De i5 is sowieso beter. Dat is 2,4-2,6GHz (Turbo) versus de i3 330M op 2,16GHz. Dus die is wel flink sneller.
Ik doelde op de 3 cores die daadwerkelijk gebruikt worden wanneer je een spel speelt. Is de i5 met turbo sneller dan de quad core die wss 3 cores gebruikt bij het spelen van een spel? ( zonder cache 3 )

Op deze site staat dat de quad core ongeveer gelijkwaardig is aan de i5 450M
http://www.cpubenchmark.n...+Phenom+II+N930+Quad-Core

Is dat dan inclusief alle cores of krijgt de quad core dan ook nog voordeel wanneer er gebruik van de meerdere cores kan worden gemaakt.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:29:
[...]

Ik doelde op de 3 cores die daadwerkelijk gebruikt worden wanneer je een spel speelt. Is de i5 met turbo sneller dan de quad core die wss 3 cores gebruikt bij het spelen van een spel? ( zonder cache 3 )

Op deze site staat dat de quad core ongeveer gelijkwaardig is aan de i5 450M
http://www.cpubenchmark.n...+Phenom+II+N930+Quad-Core

Is dat dan inclusief alle cores of krijgt de quad core dan ook nog voordeel wanneer er gebruik van de meerdere cores kan worden gemaakt.
Die site is vrij slecht qua benchmarks. http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html kun je beter bekijken.

Daar is, met alle 4 cores tegen de 2 van de i5 de i5 450M nog een stukje sneller in Cinebench Multithreaded. Dat gaat wellicht neit altijd op, maar de i5 460M en de AMD zullen wel evengoed presteren als alle cores nuttig worden gebruikt. Nu is dat niet altijd het geval, zoals je al aangeeft, dus zal de Core i5 in praktijk sneller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk toch dat ik voor de Acer TravelMate 5740G-334G64MN ga, ivm geld. Ik ga de laptop voor af en toe es een spel maar vooral voor internetten op de bank en HD films onderweg gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 06:47
shbeuving schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 17:28:
een Packard Bell EasyNote TM85-JO-010 15,6" notebook
I5-430
4gb DDR3
500gh HDD
ati 5470 512mb

Wireless N en 15.6
VANDAAG VOOR 595.55!!!!

paradigit dag/winkel aanbieding :o

is asus beter dan wat packard bell tegenwoordig is (nadat het juli2009 is overgenomen door acer?)
Ik zie hier een andere model nummer met hetzelfde specs en prijs: TM98-JO-010
http://www.paradigit.nl/P...LX_BLW02_009/default.aspx

Ik begrijp niks van hun model/type systeem... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het verschil is volgens mij de kleur. Maar een echt duidelijk systeem hebben ze niet nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwam vandaag bij de MM en daar hadden ze een Acer met een P6100 processor, maar wel met een GT 420M kaartje dr in voor 699. Is dat een goede videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mwoah, Die van...
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:47:
Denk toch dat ik voor de Acer TravelMate 5740G-334G64MN ga, ivm geld. Ik ga de laptop voor af en toe es een spel maar vooral voor internetten op de bank en HD films onderweg gebruiken.
... is wat beter en de processor is gelijk ook een stuk beter.

Het ontloopt elkaar niet veel, maar ik zou toch de voorkeur hebben voor de 5740G-334G64MN

[ Voor 10% gewijzigd door GENETX op 13-10-2010 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:26:
Mwoah, Die van...

[...]

... is wat beter en de processor is gelijk ook een stuk beter.

Het ontloopt elkaar niet veel, maar ik zou toch de voorkeur hebben voor de 5740G-334G64MN
K, thx voor je hulp. Denk je trouwes dat ik gebaat ben bij een snellere laptop dan de 5740G-334G64MN voor de dingen die ik dr mee wil doen? De Samsung is wel heel goed, maar 90 euro duurder en een i3 is denk ik wel snel genoeg voor mij, denk je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Oke de Asus K52JB-SX133V is binnen, ziet er allemaal prima uit. Zit één cdtje bij met drivers, en je moet zelf een back up maken a 4 dvd's. Dit maar meteen gedaan, verder weinig aan gedaan aangezien laptop van mijn broertje is. Dus paar dingen eraf en erop zodat hij er mee uit de voeten kan. Zit ook een numpad op, dat vond ie wel fijn zei hij. Wel nieuwe ATI driver erop, anti virus, msn, etc.

Verder zag alles er wel logisch uit, alleen de 1 en de 6 zit een witte stip omheen op het keyboard. Ik kan helaas verder niks testen, zometeen FiFa 2011 erop en die zal wel draaien.

Of ie snel is kan ik lastig zeggen want ik werk er dus niet op en hij heeft er geen verstand van maar kwaliteit is wel goed alleen deukt het midden van het toetsenbord ietsjes in met typen. De knoppen zelf zitten ook iets van elkaar af en dat beviel hem ook wel. Hij was er zelfs zo blij mee dat ie toen ie thuis kwam van zijn werk er minuut naar keek en toen dutje ging doen. _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door NeoMe op 13-10-2010 18:56 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi om te horen NeoMe.

Blijkbaar ook zo'n brak toetsenbord. Komt door het gebrek aan schroeven aan de onderkant van de laptop. Je kan hem er uit halen (4 klipjes bovenin wegduwen) en dan er voorzichtig uittillen en de flatcable even loshalen. Dan even tegenbuigen zodat hij recht is. Mijn U30Jc heeft eigenlijk hetzelfde type toetsenbord en daarvan is bekend dat ze niet allemaal kaarsrecht zijn waardoor je flex krijgt. Als het hinderlijk is bij het typen is het dus aan te bevelen om het even op te lossen. Dat was bij mij wel nodig :X
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:49:
[...]

K, thx voor je hulp. Denk je trouwes dat ik gebaat ben bij een snellere laptop dan de 5740G-334G64MN voor de dingen die ik dr mee wil doen? De Samsung is wel heel goed, maar 90 euro duurder en een i3 is denk ik wel snel genoeg voor mij, denk je niet?
De i3 is idd wel genoeg voor je taken. Sommige slecht geprogrammeerde spellen (GTA IV bijvoorbeeld) moeten misschien wel even een instelling lager, maar doorgaans zal je het verschil niet snel merken.

[ Voor 31% gewijzigd door GENETX op 13-10-2010 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil dr Napoleon Total War opspelen en Anno 1404. Volgend jaar lijkt me Shogun 2 Total War ook super. Denk je dat ik die aankan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:24:
Ik wil dr Napoleon Total War opspelen en Anno 1404. Volgend jaar lijkt me Shogun 2 Total War ook super. Denk je dat ik die aankan?
Ik zal dadelijk even 'can i run it' draaien, denk wel dat die titels erbij staan. Maar dat zegt opzich nog niet zo heel veel maar laat wel weten wat eruit komt.

Oke, ja ik heb toch getest voor iemand anders eventueel en de laptop haalt volgens de site wel de minimale eisen maar niet de aanbevolen eisen. Dit is voor Total War Napoleon, Anno staat niet in de lijst.

[ Voor 20% gewijzigd door NeoMe op 13-10-2010 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeoMe schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:29:
[...]

Ik zal dadelijk even 'can i run it' draaien, denk wel dat die titels erbij staan. Maar dat zegt opzich nog niet zo heel veel maar laat wel weten wat eruit komt.
Ok, maar ik had het niet over jouw laptop, maar die ik op het oog heb, de Acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 19:24:
Napoleon zou geen probleem moeten zijn. Bij Anno zijn de aanbevolen requirements iig gelijk aan je laptop en van Showgun bestaan er geen requirements op het moment, dus daar kan ik niks over zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 13-10-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 20:04:
[...]

Napoleon zou geen probleem moeten zijn. Bij Anno zijn de aanbevolen requirements iig gelijk aan je laptop en van Showgun bestaan er geen requirements op het moment, dus daar kan ik niks over zeggen.
Op deze site staat dat met de 5650 je Anno wel kan spelen, maar alleen op lage settings. Denk je dat de i3 wat uitmaakt?

http://www.notebookcheck....deon-HD-5650.27638.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee. Hij haalt soms op Ultra al 30fps, dat is speelbaar. Het verschil tussen ultra en low is enorm. Dus het spel zal medium sowieso ook goed doen en wellicht zelfs high.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kom ik dr achter of de Acer 32 of 64 bits is? Wat is het verschil eigelijk? Maakt het voor spellen ook uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De laptop kan sowieso 64-bit aan. Verder kun je altijd met behulp van de code aan de ondekant kiezen welke versie je wil, 32-bit of 64-bit, zolang je maar de DVD er van kan krijgen. Die kun je ergens gratis downloaden van microsoft (het adres weet ik echter niet.. user Philflow iig wel).

Het verschil is niet groot. Op zich doet het niks met de computer, behalve meer dan 4GB aan adressen (dus geheugen, maar ook videogeheugen en geluidskaart etc) adreseren. Met 4GB geheugen wat videogeheugen, en andere apparatuur kom je dus dik boven die 4GB limiet van 32-bit, wat als gevolg zou hebben dat je bv nog grofweg 3,3GB werkgeheugen kan benutten. Een uitleg die ik ooit geschreven heb:
GENETX schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:50:
Simpele uitleg voor de leek.

Stel, we hebben een land, met allemaal huizen en dat land kan maar 4 miljard adressen uitgeven (beperking van het systeem, staat gelijk aan de 4GB limiet van 2^32 bits, 32-bit systeem).

Dit land begint met het uitgeven van adressen in het noorden en gaat zo verder tot de limiet van 4 miljard is bereikt. (Stel dit dus gelijk aan het adresseren van oa geluidskaarten ed, dan je videokaarten en dan pas je geheugen).

Dan komt er een moment dat het land niet verder kan omdat de adressen op zijn. De rest van de huizen (bv 2 miljard) krijgen dan geen adres (wat dus hier ook gebeurd met het geheugen).

Mijn vraag, hoe wil je die mensen post sturen? Juist, dat gaat niet werken!

Een computer werkt niet anders. Die zal ook waarden (1/0) sturen of opvragen op bepaalde locaties (adressen) in het geheugen. Maar net zoals de huizen, als het geheugen geen adres heeft kan de computer er niks mee doen, net zoals je naar die huizen geen post kan sturen.

Is het nu duidelijk?
Met 64-bit heb je dus veel meer adressen ter beschikking. Net alsof de postcode van 0000AA-9999ZZ loopt en dan wordt opgevoerd naar 00000000AAAA-99999999ZZZZ. En dan kun je dus wel alles adresseren, oftewel benaderen.

@ hieronder: dat was op mn desktop, zit nu op mn notebook. En op een of andere manier is de bookmark sync van Chrome bij mij Stuque^tm

[ Voor 18% gewijzigd door GENETX op 14-10-2010 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:52:
(het adres weet ik echter niet.. user Philflow iig wel).
ik kan me toch herinneren dat jij dat adres nog geen week geleden hebt gebookmarkt :')

http://techpp.com/2009/11...al-direct-download-links/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus het is handig als je het geheugen groter wilt maken of al groter geheugen nodig hebt. Is het ook nog zo dat je problemen krijgt met bepaalde stuurprogjes die 64bit niet ondersteunen of hebben de meeste progjes dit inmiddels wel?

Btw, is een dell studio 15 ook een goed idee, ik geloof dat je die laptops kunt configureren? Ik zit nu op mn mob dus kan niet checken, maar kan je dan ook een i5 met een 5650 kaartje configureren voor 700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:52:
Dus het is handig als je het geheugen groter wilt maken of al groter geheugen nodig hebt. Is het ook nog zo dat je problemen krijgt met bepaalde stuurprogjes die 64bit niet ondersteunen of hebben de meeste progjes dit inmiddels wel?
Dat zijn die fabeltjes... Mensen die niet goed genoeg zoeken om drivers en schreeuwen: "help het werkt niet, kut x64". Zelfs op dag 1 van Vista x64 RTM (ergens eind 2006) kon ik al alle exotische hardware van mijn laptop aansturen. Dus zelfs cardreader en webcam van een of ander chinees firmaatje..

Anno 2010 is x64 gewoon compleet ingeburgerd, dus dat gaat echt geen problemen meer vormen. Windows 7 kan zelf ook drivers zoeken en alle sites zijn ook wel bijgewerkt, net als de drivers. In 2006 of 2007 moest je soms nog even goed zoeken, maar dat is nu ook wel verleden tijd.
Btw, is een dell studio 15 ook een goed idee, ik geloof dat je die laptops kunt configureren? Ik zit nu op mn mob dus kan niet checken, maar kan je dan ook een i5 met een 5650 kaartje configureren voor 700?
Nee. Die kan enkel de HD5470 huisvesten die veel en veel trager is.

[ Voor 8% gewijzigd door GENETX op 14-10-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de studio is ook niet zo'n geweldige keus als je niet het full-hd scherm neemt, er zijn asus laptops met dezelfde specs, maar wel 2 jaar garantie en iets goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:55:
[...]

[...]

Nee. Die kan enkel de HD5470 huisvesten die veel en veel trager is.
En de 17inch versie wel misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die is weer 17 inch.
ik ken je eisen niet, maar 17" is toch wat te groot om mee te nemen, 15" is toch wel het maximum.

als dat geen probleem is is de studio 17 een prima keus
hier staat een mooie review als je tijd over hebt:
http://www.anandtech.com/...when-gaming-isnt-enough/1

ik heb er zelf ook een, dus vraag maar raak :)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das wel een goede laptop qua specs. Maar kan je die ook zo configureren dat die wat minder duur word? Ik wil dan een i5 met kaart die minimaal zo snel is als de 5650.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk eens op Dell.nl. Maar als ik even kijk gaat je dat niet lukken. Met een i3 370M en HD5650 zit ik al naar een prijskaartje van bijna 800 euro te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
GENETX schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:52:
De laptop kan sowieso 64-bit aan. Verder kun je altijd met behulp van de code aan de ondekant kiezen welke versie je wil, 32-bit of 64-bit, zolang je maar de DVD er van kan krijgen. Die kun je ergens gratis downloaden van microsoft (het adres weet ik echter niet.. user Philflow iig wel).

Het verschil is niet groot. Op zich doet het niks met de computer, behalve meer dan 4GB aan adressen (dus geheugen, maar ook videogeheugen en geluidskaart etc) adreseren. Met 4GB geheugen wat videogeheugen, en andere apparatuur kom je dus dik boven die 4GB limiet van 32-bit, wat als gevolg zou hebben dat je bv nog grofweg 3,3GB werkgeheugen kan benutten. Een uitleg die ik ooit geschreven heb:

[...]

Met 64-bit heb je dus veel meer adressen ter beschikking. Net alsof de postcode van 0000AA-9999ZZ loopt en dan wordt opgevoerd naar 00000000AAAA-99999999ZZZZ. En dan kun je dus wel alles adresseren, oftewel benaderen.

@ hieronder: dat was op mn desktop, zit nu op mn notebook. En op een of andere manier is de bookmark sync van Chrome bij mij Stuque^tm
Je uitleg is prima, en tegelijk de reden voor 64-bit, maar dat het verder weinig doet is niet (helemaal) waar. Als het goed is merkt een gebruiker inderdaad (bijna) geen verschil (look & feel) tussen 32 & 64 bit OS c.q. applicaties. Er is 1 maar aan 64-bit applicaties nl. dat prachtige extra geheugenbereik, kost wel meer ruimte op zich zelf (door de applicatie dus). In plaats van memory adressen van 32-bit (4 bytes) lang worden ze 64-bit (8 bytes). Afhankelijk van het type applicatie gebruikt de 64-bit uitvoering van een identieke applicatie die ook op 32-bit beschikbaar is, zo'n 30% meer geheugen t.o.v. van z'n 32-bit evenknie.

Aan de andere kant: ik heb ook gezien dat 32-bit binaries op 64-bit windows edities toch iets minder presteren dan dezelfde applicatie op 32-bit Windows. Ergens zit toch die Wow64 laag van 64-bit Windows, die toch kennelijk een prijs heeft (ondanks dat de 32-bit code op zich native op de CPU geexecuteerd wordt)

Qua CPU gebruik maakt het weinig uit of je applicatie 32 of 64 bit is. Het is een fabeltje dat 64-bit 2x zo snel of zo zou zijn t.o.v. 32-bit (eigenlijk de verhouding 2 in 64-bit en 32-bit is al onzin, want het verschil is 2^32).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Acer is 700euro die ik wil kopen, maar heeft maar 1 jaar garantie. Is zoiets erg nadelig? Mocht er wat kapot gaan waar ik niks aan kan doen, ben ik dan na een jaar fucked of kan em dan nog wel rechtstreeks naar Acer sturen? Die jaar garantie geld, dacht ik, alleen voor het bedrijf waar je em koopt toch of zit ik nu helemaal mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt een overeenkomt met de verkoper, niet met acer

acer is nooit verplicht jouw laptop te repararen, tenzij zij er ook echt garantie op geven (volgens mij niet het geval)
over het algemeen kun je garantie na 1 jaar wel vergeten, tenzij het een bijzonder coulante shop betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kdekker schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:06:
[...]

Je uitleg is prima, en tegelijk de reden voor 64-bit, maar dat het verder weinig doet is niet (helemaal) waar. Als het goed is merkt een gebruiker inderdaad (bijna) geen verschil (look & feel) tussen 32 & 64 bit OS c.q. applicaties. Er is 1 maar aan 64-bit applicaties nl. dat prachtige extra geheugenbereik, kost wel meer ruimte op zich zelf (door de applicatie dus). In plaats van memory adressen van 32-bit (4 bytes) lang worden ze 64-bit (8 bytes). Afhankelijk van het type applicatie gebruikt de 64-bit uitvoering van een identieke applicatie die ook op 32-bit beschikbaar is, zo'n 30% meer geheugen t.o.v. van z'n 32-bit evenknie.
Dat klopt wel. Een voordeel is echter dat een applicatie ook meer dan 2GB aan geheugen kan gebruiken. En dat vinden applicaties als Photoshop nog wel eens leuk :)
Aan de andere kant: ik heb ook gezien dat 32-bit binaries op 64-bit windows edities toch iets minder presteren dan dezelfde applicatie op 32-bit Windows. Ergens zit toch die Wow64 laag van 64-bit Windows, die toch kennelijk een prijs heeft (ondanks dat de 32-bit code op zich native op de CPU geexecuteerd wordt)
Hmm. Ik heb het eigenlijk andersom gezien. 32-bit applicaties die juist een paar procentjes (2-5%) beter presteerden onder 64-bit. Voornamelijk games lieten meer frames zien.

Maargoed, het is wel vrij offtopic hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:40:
je hebt een overeenkomt met de verkoper, niet met acer

acer is nooit verplicht jouw laptop te repararen, tenzij zij er ook echt garantie op geven (volgens mij niet het geval)
over het algemeen kun je garantie na 1 jaar wel vergeten, tenzij het een bijzonder coulante shop betreft.
Dus 1 jaar garantie is vrij normaal? Daarna kan je em eventueel wel voor reparatie opsturen naar Acer toch? Zal je dan wel voor moete betalen zeker.

Wat houdt '4 jaar at-home garantie' wat in jouw sig staat eigelijk in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:21:
[...]

Dus 1 jaar garantie is vrij normaal? Daarna kan je em eventueel wel voor reparatie opsturen naar Acer toch? Zal je dan wel voor moete betalen zeker.
Ja, en dat is vrij duur. Garantieupgrades zijn bij Acer echter niet duur, dus dat is zeker het overwegen waard.

1 jaar garantie vinden de fabrikanten normaal. Wij echter niet. Ik vind het jammer dat NL niet de EU richtlijn heeft overgenomen zoals in België waar je verplicht 2 jaar garantie moet krijgen. Wel kun je naar de verkoper stappen en zeggen dat je verwacht dat de laptop 3 jaar mee gaat. Alleen dan moet jij aantonen dat het gebrek al reeds aanwezig was. Een hele rompslomp waar je niet blij van wordt...

Het is de reden waarom ik, als het even kan, een Asus, MSI, Samsung of ander merk met standaard 2 jaar of meer garantie aanraadt.
Wat houdt '4 jaar at-home garantie' wat in jouw sig staat eigelijk in?
Dat iemand van Dell bij hem langs komt om de laptop te repareren, mits dat mogelijk is. Het is dus sneller en ook nog 4 jaar lang. darkstone heeft een mooie deal bij Dell gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat betekent dat ik 4 jaar garantie heb, als er een defect is komt er ter plekke een monteur langs 8)

..maar dat is bepaald niet gratis, als ik niet door een bug in het systeem blu-ray+4 jaar garantie kon krijgen voor een luttel bedrag (€70, mind you: een blu-ray lezer alleen was al duurder op dat moment) had ik het nooit gedaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:31
Vorig jaar had dell nog af en toe vreemde garanties aanbiedingen. Er worden verschillende aanbiedingen garanties gecombineerd. Bijvoorbeeld 3 jaar garantie voor de prijs van 2 jaar + 50 euro korting op garantie.
Vorig jaar heb ik een studio 15 besteld. De oorspronkelijke prijs was 599 euro met 3 jaar @home garantie. Daarnaast heb ik destijds nog 10% epp korting gehad en een refund voor windows. Uiteindelijk heeft het mij maar 475 eur gekost. Daarnaast had ik 6 laptops tegelijk besteld. De overige personen waarvoor de laptops bedoeld waren, hebben nog een tientje betaald voor mijn moeite. Netto prijs kwam neer op 425. Het kon eingelijk nog iets lager, maar wist niet eerder van de kortingen van haalmeeruitjecard.nl af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam de HP Pavilion dv7-4020sd ook nog tegen. 5650 kaartje, 17inch scherm met een 7200rpm schijf. Alleen de processor is volges mij niet al te snel. Prijs is wel goed, bij wehkamp 724euro.

Toch lijkt me dan qua games de Acer Aspire 5553G-N934G64MN beter voor 760euro met een quad core. Ik zou eerst voor die andere Acer gaan met een i3, maar die kan ik nerges op afbetaling kopen. Wehkamp is daar wel chill in. Daarnaast moet je als je met creditcard betaalt iets als 16euro transactiekosten betalen wat me dan in totaal op 735euro voor de i3 brengt. Verschil met de quad word dan erg klein. Maar wehkamp heeft dus ook die hp. Is die een beetje goed of raad je me dan toch de quadcore aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die HP heeft echt een veel te trage processor. Leuk als je wat office doet, maar totaal ongeschikt met zo'n videokaart... Nee doe dan toch maar die quad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die quad is dus sneller met games als ik het goed begrijp dan de i3, maar de i3 is sneller met office en dergelijke?

En waar heeft de cache eigelijk invloed op? De quad heeft 2mb level2 cache, de i3 3mb level3 cache.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:02:
Die quad is dus sneller met games als ik het goed begrijp dan de i3, maar de i3 is sneller met office en dergelijke?
Niet per definitie. Als een game maar 1 of 2 cores gebruikt, dan zal de i3 sneller zijn. En voor office maakt het sowieso geen ruk uit. Dat ga je nooit merken.
En waar heeft de cache eigelijk invloed op? De quad heeft 2mb level2 cache, de i3 3mb level3 cache.
Als tijdelijk geheugen. Hoe groter je cache, des te meer informatie kun je "dicht bij de CPU houden". Dat wil zeggen dat je minder vaak het trage werkgeheugen moet aanspereken. Dat is vooral bij games belangrijk voor de zogenaamde "critical loop".

Daar is de Core i3 dus een stuk beter als de AMD. Let echter op dat je de prestaties al terug ziet in de benchmarks. Een hogere kloksnelheid zou een gebrek aan cache zo ook kunnen verhelpen. Bij AMD staat 1MB cache ongeveer gelijk aan 100MHz prestatie. De Core i3 is van nature al veel sneller en heeft wat extra cache. Let op, dat geldt per core. AMD kan er dus 2 extra cores tegenaan gooien, al moet de software daar dan wel wat mee doen. In dat geval wegen de cores veel zwaarder als de cache en kloksnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, als je ook kijkt naar het verschil in benchmarks, denk ik dat de i3 beter is. De quad is bij 3D en multi wel sneller, maar dr zijn volges mij geen spellen die quad software gebruiken. Wel redelijk wat die 3 cores ondersteunen. Als ik dan 3/4 van de quad score vergelijk met die van de i3 is de i3 wat sneller. En op andere punten is die veel sneller. Misschien dak toch maar die i3 op mn creditcard ga kopen.

Pff, ik vind het wel lastig. Ook als je 100euro meer betaalt heb je een i5 met een goede kaart waar je wss een jaar langer mee door kan en als je 200euro meer betaalt heb je al een i7 met een top kaart van msi of ook dell dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu de Dell 1749 te bekijken en die heb je al voor 779 euro, dan heb je een i3 370M met een 5650 kaartje en het mooiste is dat ik de mogelijkheid heb om hem over een jaar pas te betalen. Ondertussen kun je aflossen wanneer je wil, kost 30 euro, maar dat is goedkoper dan afbetalen over een periode van 10 of 12 maanden kost dat ongeveer 50 a 60 euro. Echt top, omdat ik nu een laptop nodig heb en even moeilijk qua geld zit.

De harde schijf is 320, maar wel een 7200 rpm. Daarnaast kan je customizen wat ik wss niet ga doen, maar ik vind het wel vet dat dat mogelijk is. Vind dit toch wel een heel goede optie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is idd ook een leuke laptop voor het geld ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net de Dell bestelt. Verzendkosten zijn wel duur zeg, 29 euro. Kom ik toch nog over de 800 euro, vink wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:24:
Heb net de Dell bestelt. Verzendkosten zijn wel duur zeg, 29 euro. Kom ik toch nog over de 800 euro, vink wel jammer.
Er is hier toch een dell-kortingen topic, gaat er meestal 5 a 15% vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeoMe schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:45:
[...]

Er is hier toch een dell-kortingen topic, gaat er meestal 5 a 15% vanaf.
ai had je even wat eerder moeten zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verbazingwekkend dat er nog steeds mensen zijn die niet weten dat er bij dell hele creatieve manier zijn om korting te krijgen, zie een stuk of 10 posts omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:45
Ik zoek voor iemand een laptop, prijs rond 500 euro.
Nu kwamen er wat modellen van Dell (inspirion 15) in aanmerking. De keuze hangt af van het verschil tussen de

Intel® Pentium® Processor T4500 (2.30 GHz, 800 MHz, 1MB) en
Intel® Core™ i3-370M (2.4Ghz, 4 Threads, 3M cache).

De i3 is 50 euro duurder.
Ik heb het gevoel dat deze processor de 50 euro extra wel waard is. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat hangt er van af wat je er mee gaat doen.. Een Core i3 is sneller ja, maar als je enkel wat internet en word gebruikt ga je er nooit iets van merken... En verder is de Inspiron 15 van Dell echt niet de beste optie. De degelijkheid laat te wensen over...

pricewatch: Samsung R530 JA09 is degelijker en geeft ook nog 2 jaar garantie bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:45
Tsja, dat gaat het wel worden. Word, excel, internet en af en toe onderweg eens een filmpje kijken.
Die Samsung heeft 3 ipv 4 Gb geheugen, en ook geen I3 processor. Kan me niet voorstellen dat je dat niet gaat merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:54:
[...]
ai had je even wat eerder moeten zeggen.
Bestelling annuleren en vervolgens alle kortingscodes toepassen als dat nog kan ?
Sorry dat ik ( of iemand anders ) niet eerder was, maar je had ook zelf kunnen vragen of het goedkoper kon want ik ben niet 24/7 op het forum :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjaakDeBeer
  • Niet online

SjaakDeBeer

De Beer is los!

Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop met een stevige behuizing, het liefst aluminium. Het is alleen zo dat ik geen enkele site ken die deze specifikaties er bij zet. Kan iemand hier mij bij helpen?

Mijn verdere eisen:
Max 15 inch
i3 processor
4 gb geheugen
7200 rpm harde schijf.
Lange accuduur (min. 4 uur)

Sjaak de Beer escort-service, mag ik uw bestelling alstublieft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil binnenkort een laptop kopen voor algemeen gebruik...filmpje kijken, spelletje spelen..
Asus K72JR-TY038V lijkt me een goede keuze in deze prijscategorie...

zijn er betere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SjaakDeBeer schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:54:
Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop met een stevige behuizing, het liefst aluminium. Het is alleen zo dat ik geen enkele site ken die deze specifikaties er bij zet. Kan iemand hier mij bij helpen?

Mijn verdere eisen:
Max 15 inch
i3 processor
4 gb geheugen
7200 rpm harde schijf.
Lange accuduur (min. 4 uur)
En je budget is ....? En wat ga je verder zoal met de laptop doen?
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 09:52:
Wil binnenkort een laptop kopen voor algemeen gebruik...filmpje kijken, spelletje spelen..
Asus K72JR-TY038V lijkt me een goede keuze in deze prijscategorie...

zijn er betere alternatieven?
Je geeft wel erg weinig info... Dus:
- Wat is je budget
- Wat verwacht je van de accuduur?
- Zal je de laptop ook vaak verslepen?
- Welke spelletjes? Noem titels en bij voorkeur ook je eisen aan details.

[ Voor 32% gewijzigd door GENETX op 21-10-2010 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 09:58:
[...]

[...]

Je geeft wel erg weinig info... Dus:
- Wat is je budget
- Wat verwacht je van de accuduur?
- Zal je de laptop ook vaak verslepen?
- Welke spelletjes? Noem titels en bij voorkeur ook je eisen aan details.
Zoals ik al aangaf...voor algemeen gebruik. Dus geen gameslaptop, maar een gemiddeld spel als Football Manager voor zoonlief. Hij gaat mee in de auto, dus ga er niet vaak mee slepen, vandaar het iets grotere beeldscherm. 600 - 700euro is wel mijn max. Accuduur...is niet het belangrijkste, maar niet onder het gemiddelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeoMe schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:04:
[...]

Bestelling annuleren en vervolgens alle kortingscodes toepassen als dat nog kan ?
Sorry dat ik ( of iemand anders ) niet eerder was, maar je had ook zelf kunnen vragen of het goedkoper kon want ik ben niet 24/7 op het forum :P
Nee kon jij niks aan doen joh. Ik heb zelf net een nieuwe bestelling geplaatst. Die andere kreeg ik net binnen, heb em op afbetaling en daar hebben ze handtekeningen en alles voor nodig, dus als ik die oude gewoon niet opstuur, dan hoef ik die ook niet te betalen. Straks krijg ik de nieuwe binnen en dan betaal ik die. De kortingsbon werkte en ik zit nu op een prijs van 769. Helemaal top, bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reyad
  • Laatst online: 30-06 23:56
Ook ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Ik dacht er al uit te zijn, maar ik begin nu toch een beetje te twijfelen.
Ik ben op zoek naar een laptop om mee naar college te nemen (alleen voor gebruik Word, Excel) en om een beetje te kunnen gamen (Fifa 11, Football Manager en een minder veeleisende shooter).
Aangezien mijn budget ongeveer 750-800 Euro is, kwam ik uit bij de volgende 2 laptops:

pricewatch: MSI FX600-077NL

Deze was aanvankelijk mijn eerste keus. Maar de behuizing schijnt minder te zijn. Aangezien ik de laptop vaak mee wil nemen, is een stevige behuizing voor mij belangrijk. Hierdoor begon ik een beetje te twijfelen en kwam onderstaande Samsung in beeld:

pricewatch: Samsung R580-JS07

Deze Samsung wordt in meerdere topics aangeraden. Vooral de redelijke videokaart spreekt me aan in combinatie met de i5 processor. Ik ben echter niet echt bekend met Samsung laptops, terwijl ik over MSI altijd goede verhalen hoor. Ook vind ik het design van de Samsung minder, maar dit vind ik niet het belangrijkst.

Verder heb ik nog zitten kijken op de site van Dell. Met mijn budget kwam ik echter tot mindere configuraties dan de genoemde bovenstaande opties.

Zijn dit de twee beste laptops voor mijn budget en eisen op de markt? Iemand tips voor de keuze tussen deze 2 laptops of een andere aanbeveling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reyad schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 19:12:
Verder heb ik nog zitten kijken op de site van Dell. Met mijn budget kwam ik echter tot mindere configuraties dan de genoemde bovenstaande opties.
o ja? de nieuwe xps past volgens mij in je budget:
http://www1.euro.dell.com...15&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn
ruim zelfs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumatran
  • Laatst online: 21-09 23:30
Hallo allemaal,

ik ben van plan binnenkort een laptop te kopen. Mijn budget is max 600euro en ik heb o.a. de onderstaande laptops in mijn lijstje. Wat ik wilde weten is of iemand ooit iets van de X52F-serie heeft gehoord. Ik kan er namelijk geen informatie over vinden. Zelfs een telefoontje naar Asus hielp niet.
En klopt het nou dat deze laptops voor de rest exact hetzelfde zijn?

pricewatch: Asus X52F-EX503V

pricewatch: Asus K52F-EX575V

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:35:
[...]

Zoals ik al aangaf...voor algemeen gebruik. Dus geen gameslaptop, maar een gemiddeld spel als Football Manager voor zoonlief. Hij gaat mee in de auto, dus ga er niet vaak mee slepen, vandaar het iets grotere beeldscherm. 600 - 700euro is wel mijn max. Accuduur...is niet het belangrijkste, maar niet onder het gemiddelde.
Tsja, algemeen is zo... algemeen! :P

De reden dat ik doorvraag is omdat ik goed advies wil geven. Op hardware.info zou men al lang ja hebben geroepen. Echter, op tweakers.net willen we zelf ook een goed gevoel hebben bij het geven van het juiste advies. Ik versta doorgaans wat office, muziek draaien en internetten onder "algemeen gebruik"en dan was die videokaart overbodig geweest. Dat is dus de reden, zorgen dat we beide op 1 lijn zitten te praten ;)

Maar voor jou is die Asus inderdaad de beste keuze. Ik kan zo snel in de Pricewatch niks beters vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sumatran schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 20:21:
Hallo allemaal,

ik ben van plan binnenkort een laptop te kopen. Mijn budget is max 600euro en ik heb o.a. de onderstaande laptops in mijn lijstje. Wat ik wilde weten is of iemand ooit iets van de X52F-serie heeft gehoord. Ik kan er namelijk geen informatie over vinden. Zelfs een telefoontje naar Asus hielp niet.
Duh, Asus NL weet nooit iets... Zelfs niet van de nieuwe notebooks. Dan verwijzen ze naar ons door 8)7 :X "Houd de PW maar in de gaten" O-)
En klopt het nou dat deze laptops voor de rest exact hetzelfde zijn?

pricewatch: Asus X52F-EX503V

pricewatch: Asus K52F-EX575V

Alvast bedankt!
Ik kan inderdaad geen verschil vinden. Zowel de Pricewatch (dat zegt niet altijd alles...) als de webshops geven hetzelfde aan. De laptop is alleen niet echt goed leverbaar... En bij Mycom is hij al gelijk een stuk duurder.

pricewatch: Asus K52F-SX134V heeft enkel een iets mindere processor, maar is voor de rest ook gelijk. Die laptop is iig wel goed leverbaar en heeft ook een goede prijs/kwaliteit verhouding. De beste voor je budget als je het mij vraagt.

Rest me nog wel een vraag: Wat ben je van plan met de laptop te doen? Je zit namelijk wel met slechts een IGP dus gamen is er niet bij natuurlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door GENETX op 21-10-2010 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die videokaart wel goed dan? Vergeleken met de 5650, die is wel beter, maar is het een groot verschil? Anders lijkt mij die laptop ook wel wat. Ga ik em voor de derde keer bestellen, lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, de HD 5650 is in 3Dmark06 zo'n 500 punten beter. In de gamelist op notebookcheck lijkt het verschil nog eens groter te zijn in frames per seconde: http://www.notebookcheck....raphic-Cards.13849.0.html

Nu is de GT 420M natuurlijk nog niet zo lang op de markt, dus scores kunnen nog bijdraaien. Maar op papier zou ik ook zeggen dat de HD 5650 wat sneller is. De GT 425M (oude GT 335M ongeveer) is grofweg gelijk aan de HD 5650. Weten we dat ook weer.

GT 420M < HD 5650 & GT425M < GT 435M

[ Voor 54% gewijzigd door GENETX op 21-10-2010 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumatran
  • Laatst online: 21-09 23:30
GENETX schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 20:37:
[...]

Duh, Asus NL weet nooit iets... Zelfs niet van de nieuwe notebooks. Dan verwijzen ze naar ons door 8)7 :X "Houd de PW maar in de gaten" O-)

[...]

Ik kan inderdaad geen verschil vinden. Zowel de Pricewatch (dat zegt niet altijd alles...) als de webshops geven hetzelfde aan. De laptop is alleen niet echt goed leverbaar... En bij Mycom is hij al gelijk een stuk duurder.

pricewatch: Asus K52F-SX134V heeft enkel een iets mindere processor, maar is voor de rest ook gelijk. Die laptop is iig wel goed leverbaar en heeft ook een goede prijs/kwaliteit verhouding. De beste voor je budget als je het mij vraagt.

Rest me nog wel een vraag: Wat ben je van plan met de laptop te doen? Je zit namelijk wel met slechts een IGP dus gamen is er niet bij natuurlijk.
Ja ik twijfelde ook wel over de SX134, alleen zag ik dat de EX503 voor het eind van de maand leverbaar moet zijn. Als ik tenminste de levertijden van 4Launch mag geloven...
Gamen zal ik trouwens ook niet doen met mijn laptop. Photoshoppen en grote bestanden uitpakken zullen denk ik onder de zwaardere taken behoren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 20:53:
Nee, de HD 5650 is in 3Dmark06 zo'n 500 punten beter. In de gamelist op notebookcheck lijkt het verschil nog eens groter te zijn in frames per seconde: http://www.notebookcheck....raphic-Cards.13849.0.html

Nu is de GT 420M natuurlijk nog niet zo lang op de markt, dus scores kunnen nog bijdraaien. Maar op papier zou ik ook zeggen dat de HD 5650 wat sneller is. De GT 425M (oude GT 335M ongeveer) is grofweg gelijk aan de HD 5650. Weten we dat ook weer.

GT 420M < HD 5650 & GT425M < GT 435M
Ja ok, maar als je ziet dat de 5470 3550 punten heeft, dan is 500 punten niet echt veel verschil. Zou die kaart Anno 1404 en Total War prima aankunnen denk je?

Trouwens die i7 met de GT 435M is een quad core? De prijs van 870 + 30 euro verzendkosten - 40 euro korting is 860 euro is volgens mij een topprijs voor die processor met zo'n videokaart of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 21:05:
[...]

Ja ok, maar als je ziet dat de 5470 3550 punten heeft, dan is 500 punten niet echt veel verschil. Zou die kaart Anno 1404 en Total War prima aankunnen denk je?
De HD 5470 word wel erg krap.

En 500 punten op 3550 is behoorlijk veel. 15%. Dat kan bij games 50FPS of 60FPS zijn. En daarbij, het is maar een indicatie. Het kan soms een groter verschil opleveren.

Maargoed, de HD 5470 is vrij traag met 3500 punten. Voor mij begint een gamerskaartje eigenlijk rond de 5000 punten, maar met de introductie van de GT 420M die nu echt leverbaar is, en dus eigenlijk een nieuwe generatie inluid, zou ik die zelfs bijstellen naar 6000 punten.
Trouwens die i7 met de GT 435M is een quad core? De prijs van 870 + 30 euro verzendkosten - 40 euro korting is 860 euro is volgens mij een topprijs voor die processor met zo'n videokaart of niet?
True.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sumatran schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 20:59:
[...]

Ja ik twijfelde ook wel over de SX134, alleen zag ik dat de EX503 voor het eind van de maand leverbaar moet zijn. Als ik tenminste de levertijden van 4Launch mag geloven...
Gamen zal ik trouwens ook niet doen met mijn laptop. Photoshoppen en grote bestanden uitpakken zullen denk ik onder de zwaardere taken behoren..
Photoshop kan tegenwoordig wel nuttig gebruik maken van de videokaart. Al gok ik dat Intel zijn zaakjes tegenwoordig ook wel aardig op orde heeft. Iig zou een trage videokaart al volstaan om alles uit de kast te halen voor photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjaakDeBeer
  • Niet online

SjaakDeBeer

De Beer is los!

GENETX schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 09:58:
[...]

En je budget is ....? En wat ga je verder zoal met de laptop doen?
Budget zal zo rond de 700 liggen.

Laptop hoeft niet veel te kunnen behalve dreamweaver en af en toe photoshop. Ik neem aan dat deze programma's makkelijk kunnen draaien op een i3 met 3 gig geheugen.

Momenteel ben ik de HP Probook 4320 aan het bekijken. Weet iemand misschien hoe land de accu het volhoud?

Sjaak de Beer escort-service, mag ik uw bestelling alstublieft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 22:13:
[...]

De HD 5470 word wel erg krap.

En 500 punten op 3550 is behoorlijk veel. 15%. Dat kan bij games 50FPS of 60FPS zijn. En daarbij, het is maar een indicatie. Het kan soms een groter verschil opleveren.

Maargoed, de HD 5470 is vrij traag met 3500 punten. Voor mij begint een gamerskaartje eigenlijk rond de 5000 punten, maar met de introductie van de GT 420M die nu echt leverbaar is, en dus eigenlijk een nieuwe generatie inluid, zou ik die zelfs bijstellen naar 6000 punten.

[...]

True.
En hoeveel is 500 punten op 6500 dan? Met andere woorden, is de GT 420M een prima videokaart? Hij is wel ok of niet?

Trouwens nog een vraagje, als ik de dell 15 xps configureer dan kan ik qua kleuren kiezen tussen de Metalloid Aluminum WLAN cover of de Metalloid Aluminum WWAN cover. Wat is het verschil tussen die twee?

Is het trouwens ook een groot verschil tussen de processors i3 370M of de i5 460M? Meerprijs voor de i5 is maar 40 euro dat is wel relaxed.

Vind de meerprijs voor de 1GB DDR3 wel prijzig. Als je van 3 naar 4 GB wilt gaan kost dat 60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 22:52:

Trouwens nog een vraagje, als ik de dell 15 xps configureer dan kan ik qua kleuren kiezen tussen de Metalloid Aluminum WLAN cover of de Metalloid Aluminum WWAN cover. Wat is het verschil tussen die twee?
dat vraag ik me ook nog steeds af 8)7
Vind de meerprijs voor de 1GB DDR3 wel prijzig. Als je van 3 naar 4 GB wilt gaan kost dat 60 euro.
dan moet je dus beginnen met een hogere configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 22:54:
[...]
dat vraag ik me ook nog steeds af 8)7

[...]

dan moet je dus beginnen met een hogere configuratie.
Maar kan je dan wel tussen die kleuren kiezen? Volges mij kan je alleen maar de grijze krijgen.

Ja maargoed, als ik de i3 kies met 4 GB dan zit alsnog onder de 729euro bij die andere configuratie. Ik kom dan op 689euro. Ik denk dat voor mij die i5 wat overbodig is, daarnaast geeft die niet heel veel meer extra power tov de i3 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 22:52:
[...]

En hoeveel is 500 punten op 6500 dan? Met andere woorden, is de GT 420M een prima videokaart? Hij is wel ok of niet?
500 op 6500 punten natuurlijk... 500/6500*100 = 7,7%

Is het trouwens ook een groot verschil tussen de processors i3 370M of de i5 460M? Meerprijs voor de i5 is maar 40 euro dat is wel relaxed.
Echt de i5 nemen. Die is sowieso al 133MHz sneller, maar heeft ook nog een TurboBoost tot 2,8GHz. Dus die is zeker een flink stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SjaakDeBeer schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 22:30:
[...]

Budget zal zo rond de 700 liggen.

Laptop hoeft niet veel te kunnen behalve dreamweaver en af en toe photoshop. Ik neem aan dat deze programma's makkelijk kunnen draaien op een i3 met 3 gig geheugen.

Momenteel ben ik de HP Probook 4320 aan het bekijken. Weet iemand misschien hoe land de accu het volhoud?
Ja hoor, dat gaat makkelijk werken. Ik denk ook dat de ProBook een van de weinige laptops is die uberhaupt aan je eisen voldoet. Een review kan ik helaas niet vinden. Wel van zijn grote 15,6" broer en die gaat met de standaard accu 4 uur en 20 minuten mee: http://www.notebookreview...fault.asp?newsID=5736&p=2. Het 13" model zal wss nog wel wat zuiniger zijn ivm het kleinere scherm.

En er is nog een Russische site. Die geeft, als mijn Russisch goed is, 4 uur en 3 minuten met de readers test en wifi on. 4 uur lijkt me dus haalbaar, al is het wel vrij krap.

Aan de andere kant moet je bedenken dat 4 uur met een normale 6 cells accu voor zo'n laptop ook uberhaupt de max is. Voor 750 euro heb je nog een Samsung, maar dan mis je wel je 7200rpm, die 5 uur aankan. Daarna komt mijn 13,3" Asus U30Jc van 900 euro met 8 cell 84Wh (die HP heeft rond de 60Wh) die dan wel de 7 uur haalt, maar daar betaal je dan ook voor.

[ Voor 15% gewijzigd door GENETX op 22-10-2010 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volges mij is het verschil tussen de 5650 en de GT 420M dat ik Anno 1404 met de 5650 op high kan spelen en op de GT 420M op medium.

Voor 720 euro kan ik dan de i5 GT420M met 15.6' beeldscherm nemen

Of toch voor de 760 euro gaan met de 5650 kaart 17' beeldscherm, maar met de i3.

Ik zou daar de i5 bij kunnen plakken, dan kom ik op 800euro uit, maar dan kan je voor 60euro meer de i7 quad core halen met de GT 435M kaart.

Lastig die keuzes. Ik zal eerst even kijken welke grootte ik wil hebben. Zet em vooral op de bank, dat is dichtbij mn hoofd, dan is 15.6 misschien het best. Hoewel als ik dan dr mee aan de tafel ga zitten is 17' wat relaxter.

Is het trouwens niet dat met de huidige spellen de i5 wat sneller is? Per core is die snelller, alleen de i7 heeft er meer. Maximaal worden dr 3 gebruikt, dus heeft ie 1 extra, maar maakt dat hem sneller? Uiteraard zit je met de quad wel future proof. Maar misschien heb je rond die tijd alweer betere videokaarten nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het verschil tussen 15" en 17" is hartstikke groot, afhankelijk van je eisen (scholier?) zou ik 15" als max aanhouden om nog enigszins draagbaar te zijn
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste