Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben geen scholier, gebruik em dus voor op de bank en tafel. Op de bank is de 15 chiller, op de tafel de 17.

Soms wil ik em es meenemen naar mn werk. Ik werk in een auto dus heb em dan dichtbij me, dus dan is de 15 ook wat beter denk ik.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2010 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reyad
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-06 23:56
Ik heb zojuist ook een Dell XPS 15 geconfigureerd op de site van Dell.

Intel® Core™ i5-560M
4.096 MB geheugen
500 GB (7.200 rpm)
1GB NVIDIA® GeForce™ 420M GT

Bij het gebruik van de waardebon kom ik uit op een bedrag van € 797,56 (exl. verzendkosten).
Dit is denk ik een zeer nette prijs, kijkend naar de specificaties.
Ook in vergelijking met de Samsung R-580-js07.

Ik vind het wel een beetje vreemd dat deze lijn in verhouding met de Studio toch wel een stukje goedkoper is. Zouden ze iets bezuinigd hebben op de behuizing? Hmm, jammer dat er nog zo weinig bekend is over de nieuwe XPS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:19
Volgens mij will Dell de Studio lijn er weer uit gaan gooien. Dus de XPS zal wel de Studio en de Studio XPS vervangen als 1 model. Dat kan ook de nieuwe look verklaren en de bijbehorende prijs en opties. Je ziet dat de XPS veel breder is qua configuratie.

De prijs is idd zeker net. Vooral die i5 560M is erg mooi met dikke Turbo en AES-NI in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zou de Studio lijn goedkoper moeten zijn dan XPS lijkt me, anders wil niemand je oude lijn nog kopen.

Denk dat ik wel voor de Studio ga. Kan ik Anno op high spelen, 17' heeft wel wat en ook het zwarte uiterlijk vind ik wel relaxed. De metallic XPS is best lelijk. Daarnaast kun je een maand wachten voordat ze die leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan trouwes bij die configuraties ook uit nog een andere halve minikaart oid kiezen voor draadloos internet. Is dat iets beters of wat is het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Die andere heeft de snellere 802.11n-standaard, terwijl de standaard het met 802.11b/g moet doen. Zolang je geen router hebt met n-standaard kun je net zo goed de goedkopere nemen. Maargoed, eht bereik kan ook anders zijn... Maar dat kan ik je zo neit vertellen. Dan zul je zelf even op google moeten zoeken naar de verschillen en ervaringen door de typen gewoon in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Vraag, op Dell laptops is Windows 7 64 bits geinstalleerd, kan je op Dell laptops, je eigen Windows 7 32 bits installeren? of zijn de Dell laptops alleen geschikt voor 64 bits met eigen Dell Windows 7 drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie niet wat je eraan hebt, maar het kan ja.

dell levert ook netjes driver aan voor de 32 bit versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 20:29:
[...]

Tsja, algemeen is zo... algemeen! :P

De reden dat ik doorvraag is omdat ik goed advies wil geven. Op hardware.info zou men al lang ja hebben geroepen. Echter, op tweakers.net willen we zelf ook een goed gevoel hebben bij het geven van het juiste advies. Ik versta doorgaans wat office, muziek draaien en internetten onder "algemeen gebruik"en dan was die videokaart overbodig geweest. Dat is dus de reden, zorgen dat we beide op 1 lijn zitten te praten ;)

Maar voor jou is die Asus inderdaad de beste keuze. Ik kan zo snel in de Pricewatch niks beters vinden.
Bedankt voor je reactie....Heb nog even verder zitten kijken en kwam op de alternate site, waar ik altijd mijn zeer goede PC's koop en die hebben een ALTERNATE 15P31 Performance met een i5 460M processor en een ATI Mobility Radeon HD5650 voor 799...wel een iets kleiner scherm dan de Asus K72JR-TY038V

Wat is jullie ervaring met alternate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat Alternate overpriced is... De laptop op zich is daarentegen wel aardig goed geprijsd. Alleen weet ik zo niet welk merk laptop ze gebruiken (namelijk niet echt hun eigen, maar ene barebone). En dat geeft mij altijd wat kriebels..

Het is natuurlijk geen match voor de Asus. 100 euro duurder en nog kleiner ook... Die Asus is sowieso al kansloos als het budget opeens met 100 euro omhoog gaat ;)

En tsja, vooral de videokaart is 2 keer zo snel, maar heeft dat voor jou echt prioriteit? Mijn gevoel zegt daarbij dat de nieuwe Dell XPS 15 in dat geval een veel betere deal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een i5 met turbo boost ook beter voor het spelen van spellen dan een i3 processor? Heeft het invloed op de vloeibaarheid en/of de snelheid van het spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Een beetje, maar meestal is de videochip toch al je beperkende factor.

Dus bij de keuze uit een betere videokaart of betere CPU zou ik voor de videokaart gaan. Maar als je beide kunt nemen natuurlijk altijd beide beter nemen :P

Maar TurboBoost kan je CPU soms sneller laten lopen. De koeling van mijn Asus U30Jc is zelfs zo goed dat mijn i5 430M zelfs constant de Turbo er op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:54:
ik zie niet wat je eraan hebt, maar het kan ja.

dell levert ook netjes driver aan voor de 32 bit versie.
Broer van mij heeft een laptop van 5 jaar oud(XP), ik ben aan het kijken bij Dell, hoe heeft veel oude spellen op staan + oude driver van een foto scanner en ik heb geen ervaring met 64 bits en ben bang dat het niet gaat met zijn oude computer spellen.

Heb met Dell een chat gehad en ze schreven: nee dat is niet mogelijk 32 bits, heb bij Dell gekeken en kan geen 32 bits drivers vinden alleen 64 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 18:17:
Een beetje, maar meestal is de videochip toch al je beperkende factor.

Dus bij de keuze uit een betere videokaart of betere CPU zou ik voor de videokaart gaan. Maar als je beide kunt nemen natuurlijk altijd beide beter nemen :P

Maar TurboBoost kan je CPU soms sneller laten lopen. De koeling van mijn Asus U30Jc is zelfs zo goed dat mijn i5 430M zelfs constant de Turbo er op heeft.
Maar kan bijvoorbeeld die i5 met boost het verschil van 500 punten met die 5650 wat dichten? Zo ja, hoeveel punten denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is natuurlijk geen match voor de Asus. 100 euro duurder en nog kleiner ook... Die Asus is sowieso al kansloos als het budget opeens met 100 euro omhoog gaat ;)

tja...dan word ik toch erg nieuwsgierig 8)7 Stel dat mijn budget met 100 euro omhoog gaat en ik zit rond de 800...wat zou je dan adviseren..?

Heb bij Dell gekeken ... de xps 15 heeft weer een kleiner beeldscherm, de Dell studio 17 inch is in de aanbieding met een hd 5650 en komt dan met kortingsbon op 745 euro. Is maar 50 euro duurder dan de Asus.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2010 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
brommer1 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 18:21:
[...]

Broer van mij heeft een laptop van 5 jaar oud(XP), ik ben aan het kijken bij Dell, hoe heeft veel oude spellen op staan + oude driver van een foto scanner en ik heb geen ervaring met 64 bits en ben bang dat het niet gaat met zijn oude computer spellen.

Heb met Dell een chat gehad en ze schreven: nee dat is niet mogelijk 32 bits, heb bij Dell gekeken en kan geen 32 bits drivers vinden alleen 64 bits.
Tsja, Dell wil gewoon niet het gedonder. Grote kans dat alles wel op 32-bit werkt, maar dan met wat meer zoekwerk. Je bent tweaker of niet. De meeste drivers zijn wel bij de fabrikanten als Nvidia, Intel, Realtek, whatever te downloaden. Je zit alleen met wat speciale Dell drivers voor bv toetsenbord functietoetsen. Daar heb ik geen ervaring mee. Van Asus weet ik bv wel dat dat al jaren hetzelfde is en had ik je zo die garantie gegeven, maar voor Dell zul je zelf even moeten zoeken naar ervaringen.

En anders, je kan niet jaren dezelfde randapparatuur houden, je zal ook ooit eens over moeten stappen. Hoe belangrijk is dat ding en hoe vaak gebruik je hem? Software is sowieso geen probleem, ik ben eigenlijk niets tegengekomen wat niet op 64-bit draait. En ik draai al 4 jaar 64-bit. Ik heb zelfs drivers kunnen vinden voor allemaal "exotisch" spul voor mijn opleiding. Denk dan vooral aan programmers voor microcontrollers en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 18:35:
[...]

Maar kan bijvoorbeeld die i5 met boost het verschil van 500 punten met die 5650 wat dichten? Zo ja, hoeveel punten denk je?
Niets.

Nogmaals, in 95% van de gevallen is je videokaart de bottleneck. Die term is er niet voor niks. Stel je voor een fles. Waar het jou om gaat is hoe snel je een glas kan vullen (frames in een game). Je videokaart is je bottleneck, oftewel de flessenhals. Dan maakt het niet uit hoe groot de rest van de fles is. De flessenhals zal bepalend zijn voor de doorvoer.

Slechts in een aantal spellen kan de processor het probleem vormen, denk dan aan grote realtime strategy games die mindere graphics hebben, maar erg zwaar op de CPU leunen. Maar die zijn zwaar in de minderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:02:

tja...dan word ik toch erg nieuwsgierig 8)7 Stel dat mijn budget met 100 euro omhoog gaat en ik zit rond de 800...wat zou je dan adviseren..?

Heb bij Dell gekeken ... de xps 15 heeft weer een kleiner beeldscherm, de Dell studio 17 inch is in de aanbieding met een hd 5650 en komt dan met kortingsbon op 745 euro. Is maar 50 euro duurder dan de Asus.
De Dell Studio 17 is idd een mooie laptop. Het enige andere 17" alternatief met een videokaart van dat kaliber wat ik kan vinden is pricewatch: HP Pavilion dv7-4040ed (WN811EA) . Ook een schitterende laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:16:
[...]

Niets.

Nogmaals, in 95% van de gevallen is je videokaart de bottleneck. Die term is er niet voor niks. Stel je voor een fles. Waar het jou om gaat is hoe snel je een glas kan vullen (frames in een game). Je videokaart is je bottleneck, oftewel de flessenhals. Dan maakt het niet uit hoe groot de rest van de fles is. De flessenhals zal bepalend zijn voor de doorvoer.

Slechts in een aantal spellen kan de processor het probleem vormen, denk dan aan grote realtime strategy games die mindere graphics hebben, maar erg zwaar op de CPU leunen. Maar die zijn zwaar in de minderheid.
Ook bij Total War games? Die wil ik juist gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
GENETX schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:14:
[...]

Tsja, Dell wil gewoon niet het gedonder. Grote kans dat alles wel op 32-bit werkt, maar dan met wat meer zoekwerk. Je bent tweaker of niet. De meeste drivers zijn wel bij de fabrikanten als Nvidia, Intel, Realtek, whatever te downloaden. Je zit alleen met wat speciale Dell drivers voor bv toetsenbord functietoetsen. Daar heb ik geen ervaring mee. Van Asus weet ik bv wel dat dat al jaren hetzelfde is en had ik je zo die garantie gegeven, maar voor Dell zul je zelf even moeten zoeken naar ervaringen.

En anders, je kan niet jaren dezelfde randapparatuur houden, je zal ook ooit eens over moeten stappen. Hoe belangrijk is dat ding en hoe vaak gebruik je hem? Software is sowieso geen probleem, ik ben eigenlijk niets tegengekomen wat niet op 64-bit draait. En ik draai al 4 jaar 64-bit. Ik heb zelfs drivers kunnen vinden voor allemaal "exotisch" spul voor mijn opleiding. Denk dan vooral aan programmers voor microcontrollers en dergelijke.
Ik heb geen ervaring met laptops(me broer had gevraagd voor een nieuwe laptop), ik werk zelf met een computer en bouw ze zelf in elkaar.
Kan ik beter voor een ander merk gaan, probleem is hij heeft slechte ogen moet een scherp scherm wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:41:
[...]

Ook bij Total War games? Die wil ik juist gaan spelen.
Geen idee. Ik kan geen systeemeisen vinden. De vorige Total War games zijn iig niet bijzonder zwaar. Maar Anno wilde je toch ook spelen (herinner ik me nu), dat is wel een spel wat zwaar op de processor leunt. Dan zou de Core i5 idd wel een betere optie zijn.
brommer1 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:52:
[...]
Kan ik beter voor een ander merk gaan, probleem is hij heeft slechte ogen moet een scherp scherm wezen.
En dat is wel bevestigd door een opticiën?

Bij slechte ogen denk ik juist eerder aan een grote 17" laptop zodat je de DPI omhoog kan schroeven. Volgens mij moet je het dan niet zo scherp hebben, want met slechte ogen kun je de pixels toch niet tellen. Je moet echter eerder grotere letters hebben om alles te kunnen lezen. Of zit ik er nu helemaal naast?

[ Voor 39% gewijzigd door GENETX op 22-10-2010 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dr nu zo goed als uit. Om aan al het heen en weer gedoe een einde te maken en aangezien de XPS 15 i7 een keiharde deal is en ik dan van de Studio 17 voor 770 euro, voor 100 euro meer nu naar een betere videokaart, een veel betere processor en meer opslagruimte ga, ga ik daar voor. Met een beetje mazzel kan ik nog ergens een werkende kortingcode vinden en dan zou die zelfs voor 830 misschien wel te koop zijn. De laatste kortingcode in het Dell waardebonnen topic heb ik geprobeerd, maar daar reageerd die niet op. Zijn er mensen die een nieuwe code weten, ook voor laptops vanaf 800 euro misschien? Wat ook chill is is dat de verzendkosten momenteel gratis zijn voor die laptop.Dus het is 870 euro incl. verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 21:24:
Ik ben dr nu zo goed als uit. Om aan al het heen en weer gedoe een einde te maken en aangezien de XPS 15 i7 een keiharde deal is en ik dan van de Studio 17 voor 770 euro, voor 100 euro meer nu naar een betere videokaart, een veel betere processor en meer opslagruimte ga, ga ik daar voor. Met een beetje mazzel kan ik nog ergens een werkende kortingcode vinden en dan zou die zelfs voor 830 misschien wel te koop zijn. De laatste kortingcode in het Dell waardebonnen topic heb ik geprobeerd, maar daar reageerd die niet op. Zijn er mensen die een nieuwe code weten, ook voor laptops vanaf 800 euro misschien? Wat ook chill is is dat de verzendkosten momenteel gratis zijn voor die laptop.Dus het is 870 euro incl. verzendkosten.
Hier staat verstopt de nieuwste Dell.nl XPS 17 € 929; je kan korting krijgen.
http://www1.euro.dell.com...id=deals2&s=dhs&cs=nldhs1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 21:15:
Bij slechte ogen denk ik juist eerder aan een grote 17" laptop zodat je de DPI omhoog kan schroeven. Volgens mij moet je het dan niet zo scherp hebben, want met slechte ogen kun je de pixels toch niet tellen. Je moet echter eerder grotere letters hebben om alles te kunnen lezen. Of zit ik er nu helemaal naast?
inderdaad. Mijn ouders hebben ook een 17", browser zoom op 125% instellen en gaan :)
met de bril op kunnen ze het wel goed lezen, maar op het "zet je bril nu eens op" geroep van mij word niet gereageerd :N
Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 21:24:
De laatste kortingcode in het Dell waardebonnen topic heb ik geprobeerd, maar daar reageerd die niet op.
dat is een bug, als je even belt krijg je de korting van 5% wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:00:
[...]

inderdaad. Mijn ouders hebben ook een 17", browser zoom op 125% instellen en gaan :)
met de bril op kunnen ze het wel goed lezen, maar op het "zet je bril nu eens op" geroep van mij word niet gereageerd :N

[...]

dat is een bug, als je even belt krijg je de korting van 5% wel gewoon.
Welk nummer bel jij? Ik had het laatst eens geprobeerd, maar toen had ik nummers van mn order nodig om dr doorheen te komen, dus lukte het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:54
Hallo,

Ik ben gevraagd om voor een vriend een laptop uit te zoeken. Het budget gaat richting de 800 euro.
Eisen zijn:

Minimaal 15 inch
Hardeschijf minstens 250 GB
Alle desktop taken normaal kunnen uitvoeren

Nou zijn dit redelijk simpele dingen die hij wil dus ik zat te denken aan gewoon de de laptop die hier genoemd is maar ook bijvoorbeeld te kijken naar een dell studio 15, want het budget is toch wat hoger.

pricewatch: Sony Vaio VPCEB2E1E/WI
pricewatch: Asus K52JB-SX133V

De dell heb ik nog niet naar kunnen kijken, zal ik zo snel mogelijk doen maar misschien heeft iemand wel een beter idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neem geen studio 15, niet alleen verdwijnt deze zeer binnenkort uit het assoirement, ook is de xps, tenzij je voor het 1080p scherm gaat, een betere deal.
oh wacht, het 1080p scherm is niet meer leverbaar...

de sony E zou ik links laten liggen, die heeft last van een bijzonder irritante pieptoon :/ wat nog steeds niet opgelost is

de asus is een leuke deal, vergelijkbaar met de xps 15 (2e model) maar met een iets mindere grafische kaart, maar wel 2 jaar garantie.
Meer info is welkom, maar als basisbak voldoen deze 2 prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikkiedikzak
  • Laatst online: 29-01 22:05
http://www.informatique.nl/662818/to...l670d-11n.html

http://www.informatique.nl/662920/hp-g72-b10sd.html

Even een vraag over een basis notebook voor thuis.

Voor thuis wil ik een notebook waarmee ik het volgende ga doen,

Mailen
Surfen
Office / googledocs
en af en toe een filmpje streamen

Zijn de computers hierboven daarvoor de komende jaren geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat wel. Al zou ik niet voor een AMD model gaan. Die zijn toch een stuk trager en verbruiken meer wat resulteert in een laptop die meer lawaai vertoont. En ook bij HP heb ik mijn twijfels tegenwoordig. Ik lees relatief veel klachten en met slechts 1 jaar garantie ben ik daar geen voorstander van.

Ik zou eerder gaan kijken naar de Asus K72-serie of een Samsung R7xx (R780, 790 volgens mij) gaan kijken. Maar op dit moment heb ik geen tijd om er in te duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

Bij http://www.altijdactie.nl/magazine.html (op pagina 2)

nu een ASUS A52JE-EX050V voor 699,99

kan deze nergens anders vinden. Specs zijn wel goed

-intel Core i3-370m
-radeon hd5470 512mb
- 4 GB
- 500 GB schijf
- 15.6 scherm

Is dit een goede prijs voor dit systeem. Zoals gezegd kan deze nergens vinden voor een prijs vergelijk.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 23:38:
neem geen studio 15, niet alleen verdwijnt deze zeer binnenkort uit het assoirement, ook is de xps, tenzij je voor het 1080p scherm gaat, een betere deal.
oh wacht, het 1080p scherm is niet meer leverbaar...

de sony E zou ik links laten liggen, die heeft last van een bijzonder irritante pieptoon :/ wat nog steeds niet opgelost is

de asus is een leuke deal, vergelijkbaar met de xps 15 (2e model) maar met een iets mindere grafische kaart, maar wel 2 jaar garantie.
Meer info is welkom, maar als basisbak voldoen deze 2 prima.
Ah oke bedankt voor de info ;) Oh dat over de sony wist ik nog niet! Maar nog even verder gevraagd en hij wil er ook af en toe een spelletje op spelen. Het is een laptop voor school maar die ook thuis als hoofdcomputer voor hemzelf gebruikt gaat worden. Hij wou eerst een 17 inch maar dat heb ik toch maar afgeraden. Ik zal is even kijken naar een XPS 15!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
jin schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 18:34:
Bij http://www.altijdactie.nl/magazine.html (op pagina 2)

nu een ASUS A52JE-EX050V voor 699,99

kan deze nergens anders vinden. Specs zijn wel goed

-intel Core i3-370m
-radeon hd5470 512mb
- 4 GB
- 500 GB schijf
- 15.6 scherm

Is dit een goede prijs voor dit systeem. Zoals gezegd kan deze nergens vinden voor een prijs vergelijk.
Die hadden ze onlangs ook bij de MM voor 100 euro minder... Het is geen hele slechte deal, maar afhankelijk van je eisen kunnen andere notebooks ook interessant zijn. Zo is de XPS 15 wat goedkoper, heeft wel 1GB minder (al kun je dat verst upgraden), wat minder schijfruimte, maar weer een veel betere videochip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 09:15
Voor mij ouders ben ik aan het rondkijken naar een basis notebook. Hoeft geen krachtpatser te zijn, maar wel een paar jaar mee te kunnen voor de basistaken (e-mail, office, internet).

Voor mijn schoonmoeder onlangs op basis van de NBBG de Samsung R530 JA09 gekocht, en in principe zou dat in dit geval ook prima zijn.

Maar vanavond zat ik de Dynabyte folder door te bladeren en zag daar de Packard Bell EasyNote TK85-GU-120 voor maar 412 Euro.

Lijkt me een aardig alternatief voor een goede prijs. Aangezien ze er niet (veel) mee op stap zullen gaan is de degelijkheid van iets minder belang.

Zou er veel verschil in de prestaties zitten bij het genoemde gebruik tussen de Packard Bell en de Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je schrijft dat je ouders er niet vaak mee op stap gaan, is het dan niet verstandiger om een 17" te nemen? dat is toch een stuk prettiger als desktop replacement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 09:15
Misschien, zal eens kijken, maar die zijn denk ik wel weer een stukje duurder. Ik probeer ze eigenlijk voor zo weinig mogelijk aan de notebook te helpen, en dit vond ik wel een erg mooi prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-04 13:00
Het feit dat 17 inch modellen duurder zijn valt opzich nog wel mee naar mijn idee. Volgens mij zou het wel eens te maken kunnen hebben met het feit dat 15 inch laptops minder ruimte tot hun beschikking hebben, en dat daardoor het produceren moeilijker gaat en meer geld kost? Ik vraag mij soms af of alle ruimte in zo'n 17 inch laptop wel benut word. De koeling zou hierdoor ook beter moeten zijn, mocht niet alle ruimte benut worden ..

Maar dit is natuurlijk maar een speculatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenju
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 16:49
Ik ben aan het rondkijken voor een notebook van een nicht van me. Alleen het lijkt wel alsof een paar maanden geleden notebooks goedkoper waren, met meer opties (o.a. HDMI-aansluiting) ed.

Anyway, het moet een notebook zijn die als desktopvervanger kan fungeren. Dus mèt numerieke pad, en een niet te klein scherm. Een resolutie beter dan 1366x768 zou leuk zijn, maar is geen vereiste.
Verder leek een 2 jaar fabrieksgarantie me wel nuttig (derhalve heb ik alleen MSI, Toshiba en Asus aangevinkt). Het is echter wel zo dat het apparaat eigenlijk alleen maar op een plek zal blijven staan. Het max budget is €550,-.

Ik kom zelf uit op de
Toshiba Satellite C650-107
Toshiba Satellite L670D-11N
Toshiba Satellite C650-15U

Dit met het oog op de krachtigere processor dan die de Asussen te bieden hebben. De interessante MSI's zijn alleen verkrijgbaar bij slecht scorende webshops, en daar wil ik niet aan. Maar het komt wel erg eenduidig over, wat ik uit de pricewatch haal. Dat kan nooit het gehele spectrum coveren. Derhalve zou ik wat suggesties van anderen waarderen. :)

Hoe goed zijn de HP notebooks eigenlijk? Zit best mooi spul tussen (bijv de HP ProBook 4525s en de HP 625). Maar het is wel steeds 1 jaar carry-in kwa garantie. En ik kan me ook een artikel op de frontpage herinneren van een tijd geleden, waarin op grond van de cijfers van een verzekeraar van laptops, de HP-laptops er als slechtste uit kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
HP vind ik echt tegenvallen.

Van de Toshiba's is de eerste by far the best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenju
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 16:49
Ok. Is er nog een ander systeem in de prijsrange van 0-550 die je (of iemand anders) het noemen waard vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik zat eerst te denken aan de Asus K52F. Dat is de enige die ik eigenlijk nog wel goed vind en qua specs mee kan met die Toshiba. Die is echter wel rond de 580 euro. Voor een harde 550 euro is de Toshiba echt de beste optie iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sadie
  • Laatst online: 05-05 10:59
Hallo,

De afgelopen dagen heb ik even flink zitten spitten maar kom er niet helemaal uit.
Omdat mijn vriendin haar oude laptop is overleden zoek ik een nieuwe tot max 600 euro.
Ze gebruikt hem voor internetten, office, films/dvds kijken en downloaden en fotobewerking.
Daarnaast moet de laptop wel een beetje robuust zijn want de oude heeft het behoorlijk zwaar gehad :o

De laptop van deze maand pricewatch: Asus K52JB-SX133V is helaas inmiddels buiten het budget gevallen, want deze leek mij wel geschikt.

Aan welke specificaties zou de laptop moeten voldoen (en als een losse videokaart een pre is welke zijn dan goed)?

En op welke specificaties zou beknibbeld mogen worden om eventueel een 17,3 inch binnen het budget te krijgen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Sadie schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 17:58:
En op welke specificaties zou beknibbeld mogen worden om eventueel een 17,3 inch binnen het budget te krijgen?
De videokaart.

pricewatch: Toshiba Satellite L650-12Z lijkt me nog de beste optie. Maar de prijzen zijn gestegen en het aanbod is echt heel erg karig tot 600 euro.

pricewatch: Asus K52JB-SX231V is ook nog een optie. Heeft wel een wat tragere processor echter.

[ Voor 15% gewijzigd door GENETX op 28-10-2010 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sadie
  • Laatst online: 05-05 10:59
Bedankt voor het snelle antwoord.

Als ik beknibbel op de videokaart is een interne dan ook goed of dat toch weer liever niet?
Wat ik zie is dat jullie niet dol zijn op losse videokaarten van Intel, wat is daar de reden van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

intel grafische kaaten zijn *echt* traag.

ze zijn zuinig en toveren beeld op je scherm, maar daar blijft het wel bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijne heren,

Na twee jaar te hebben moeten leven met het drama dat de HP pavilion dv5 is, heb ik besloten na een kapotte accu en oplader op een nieuwe over te stappen. Ik ben op zoek naar een betaalbare laptop (tot 500eu, liefst eronder) die aan het volgende voldoet

- Films/series goed kunnen afspelen op redelijk hoge resolutie
- Stil (!) en snel in handelingen, moet ook niet zoals deze binnen 3 minuten extreem heet zijn
- Goed voor gebruik in Office en voor foto-bewerking met fotoshop (redelijke resolutie dus)
- Goed audiokanaal

Verder ben ik niet zo veeleisend, maar de bovenstaande punten zijn voor mij naaiend belangrijk, het liefst moet 'ie natuurlijk ook een tijdje volledig functioneel werken. Het liefst heb ik niet weer een laptop van HP

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Tsja, voor 500 euro krijg je een budgetlaptop. Wel kun je daar je dingen mee doen, maar een hoge resolutie krijg je niet. Gewoon de standaard (al zou je dv5 dat ook wel hebben). En Audio, het is toch altijd standaard, ook daar hoef je geen kwaliteit te wachten, het is gewoon, tsja, standaard :P.

pricewatch: Samsung R530 JA09 lijkt me nog steeds de beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na ruim 6 jaar genoten te hebben van mij Acer aspire 2000 wordt het toch tijd om op te geven steeds weer opnieuw leven te blazen in het apparaatje. De oplader heeft het nu begeven en het is beter het apparaatje zijn rust te geven. Vooral omdat de processor en het geheugen al echt niet meer van deze tijd zijn.

Nu wil ik eigenlijk bijna dezelfde laptop als mijn oude omdat ik echt heel tevreden was. Wat van de hoogtepunten:
batterijduur (was centrino, nu na 6 jaar draait hij nog steeds bijna 2 uur op de originele batterij, in het begin haalde hij 6 uur)
metal casing (het voelt degelijk, zelfs nadat 1 van de beeldscherm hinges helemaal kapot is gegaan)
geluid (heeft een boxje onderop dat als subwoofer dient, schaam me er niet voor om direct op deze laptop tv te kijken)
15.4 inch widescreen (omdat ik vooral films kijk)

Deze vier eigenschappen zou ik graag terug zien bij mijn volgende laptop, maar volgens mij bestaat wat ik wil gewoon niet.
Het scherm wil ik beter hebben, minimaal 1366x768 maar vooral ook goede helderheid en kijkhoek en een mat scherm, want alle schermen zouden mat moeten zijn!
De snelheid van de processor maakt mij niet zo veel uit, zolang youtube filmpjes en hd films zonder problemen kunnen worden afgespeeld ben ik tevreden.
Energieverbruik moet goed zijn voor lange batterijduur en weinig warmte en geluid.
Geluid heb ik heel erg graag meteen goed zodat ik niet steeds met boxjes hoef te slepen. Natuurlijk eis ik geen perfectie.
Metal casing vind ik gewoon mooier. Zou ik als eerste laten vallen als nodig.

Maar volgens mij is wat ik wil, gewoon een laptop voor films en internet, niet beschikbaar. De kosten maken me weinig uit en ik wil geen apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Het zijn wel uitzonderlijke specs idd. Mijn Asus U30Jc zou wel in de buurt komen, maar dat is een 13,3"-er... Veel laptops halen slechts 3-4 uur op een acculading omdat het echt een trend is om te bezuinigen op accu's.

Ik heb nu geen tijd, het eerste wat mij te binnen schiet is de Asus N53-serie. Die heeft een metalen-afwerking, prima speakers (wellicht geen sub, wel een goede klankkast) en een accuduur van ~4 uur als ik het zo lees wat nog wel bovengemiddeld is. Ook is mijn ervaring met Asus erg positief. Online zijn iig wel reviews te vinden van oa de N53Jn en N53Jq.

[ Voor 5% gewijzigd door GENETX op 30-10-2010 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,
ik wil graag een laptop aanschaffen, maar heb wel wat eisen en kan er daardoor niet uitkomen.
ik zat zelf te denken aan de packard bell tm86 jo 010 maar die kan ik nergens meer vinden :/
mijn eisen:
graag 15.6" of groter
een intel core i3, i5 of betere processor
een goede aparte videokaart omdat ik ook wel van gamen houd
4 gb werkgeheugen
mijn max budget is €700

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
een goede aparte videokaart omdat ik ook wel van gamen houd
Welke games en welk detail dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
De Asus K72JR-TY038V niks voor jou?
699 euro...

pricewatch: Asus K72JR-TY038V

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukfw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 21:44
Ik wil de Asus K52JB-SX133V of de Asus K52JC-EX090V aanschaffen. Naast simpele taken als office, internet, hd films kijken maak ik ook gebruik van photoshop. Welke laptop heeft t.a.v. het gebruik van photoshop de grootste meerwaarde? De K52JB die een betere videokaart heeft met 3GB geheugen of de K52JC die een mindere videokaart heeft maar over 4GB geheugen beschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dan zou ik voor de K52Jc gaan. Photoshop kan niet heel veel gebruik maken van de videokaart en iedere videokaart levert je al zoveel voordeel dat dat geen groot verschil meer gaat maken tussen de JC en JB. Die extra GB werkgeheugen is dan een groter voordeel bij grote afbeeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Dijkie
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:07
Hoi,
Ik zoek een 17" laptop voor een vriendin. Bedoeling is dat deze voor internetten gebruikt wordt en een aantal jaren vooruit moet kunnen om ook een spelletje te kunnen spelen door de kids.
Budget is ca € 500,- Is er een aparte videokaart nodig? en maakt het dan nog uit welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Voor 500 euro ga je geen losse videokaart vinden in een 17"-laptop. En tsja, het hangt er gewoon af wat voor spellen. Als het wat jongere kinderen zijn die alleen wat op spelen.nl ofzo zitten, dan heb je het niet nodig. Maar als die kids wat ouder zijn en graag knallen in Call Of Duty dan is het een heel ander verhaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Dijkie
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:07
Het zijn nog jonge kinderen, dus het zal geen call of duty zijn. Wellicht van die playmobiel spelletjes of zo. dat is wel 3d, maar het hoeft geen top kaart te zijn. Is het dan zinvol iets meer te investeren?
Wanneer een aparte kaart niet nodig is, maakt het dan nog wat uit of zijn er nog positieve uitspringers in deze klasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Het is erg lastig. De Pricewatch bevat uberhaupt maar 5 laptops <500 euro die 17" zijn.
Pricewatch

Dus tsja, wat meer investeren in in een laptop die ook een iets betere behuizing heeft is zeker geen slecht idee imho. Al denk ik dan toch snel richting de 600 euro

Tot 500 euro is dit eigenlijk het enige wat er is:
pricewatch: Acer Aspire 7551-P322G25MN

In het geval van 600 euro kom ik op de volgende 2
pricewatch: Asus PRO79ID-TY082V
pricewatch: Acer Travelmate 7740ZG-P613G32MN

Daartussen zit in ieder geval niks wat het bekijken waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 16:24:
Het zijn wel uitzonderlijke specs idd. Mijn Asus U30Jc zou wel in de buurt komen, maar dat is een 13,3"-er... Veel laptops halen slechts 3-4 uur op een acculading omdat het echt een trend is om te bezuinigen op accu's.

Ik heb nu geen tijd, het eerste wat mij te binnen schiet is de Asus N53-serie. Die heeft een metalen-afwerking, prima speakers (wellicht geen sub, wel een goede klankkast) en een accuduur van ~4 uur als ik het zo lees wat nog wel bovengemiddeld is. Ook is mijn ervaring met Asus erg positief. Online zijn iig wel reviews te vinden van oa de N53Jn en N53Jq.
Bedankt voor de tips. Hier word ik inderdaad weer redelijk enthousiast van. Ik lees alleen in de reviews dat het beeld ronduit tegenvalt. Nu is er een variant met een HD scherm . Maar hierover heb ik nog geen review kunnen vinden en ik vind hem niet terug bij normale winkels. Is er een manier om erachter te komen hoe de helderheid en de kijkhoek van dit scherm is. Als dat goed is, voldoet deze laptop bijna volledig aan mijn eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Enkel met reviews... Je weet gewoon niet wat voor paneel en vooral backlight er in zit.

Maar pas wel op met de reviews. Kwaliteit van elk laptopscherm is ronduit slecht, wellicht ook die van je huidige laptop. Als je echt een goed scherm wilt hebben zijn er slechts een aantal opties:

- Sony Vaio F13 (de duurdere van rond 1300 euro) met slecht 2-3 uur accutijd
- Dell XPS 15 of 17 met Full HD scherm
- Macbook Pro

Of de peperdure high-end business modellen zoals de Dell Precision, HP Elitebook of bepaalde Lenovo W-series.

Edit: Ooh, zie nu ook dat je een mat scherm wil... Hmmz, dan vallen ook de Sony en Dell al af. Echter, een spiegelscherm is echt zoveel mooier bij films. Je kan je misschien wel ergeren aan de spiegeling, maar het geeft echt zoveel mooier beeld op een laptop voor films. Ik heb ooit een video van een koraalrif op mn eigen (met spiegel) en mat scherm gezien. Echt, het matte scherm was zo dof terwijl het beeld op mijn laptop echt heel kleurrijk was.

[ Voor 29% gewijzigd door GENETX op 01-11-2010 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat die laatste Asus nog nergens op voorraad is. Ik blijf dus maar even hopen dat dit scherm de moeite waard zal zijn. Volgens de website van Asus wel :) Het zal inderdaad in ieder geval beter zijn dan mijn scherm. Het is alleen bij de n53jn in alle reviews te lezen dat het scherm tegenvalt. Ik hoop dat de laatste n53jq dit moet revancheren.

Ik heb er al een beetje vrede mee dat een mat scherm niet te vinden zal zijn. Wel jammer want ik wil inderdaad graag mooie kleuren etc, maar als ik ook in de zon kan werken met mijn laptop dan is dat me meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ GENETX
volgens mij ben jij niet helemaal bij...
GENETX schreef op maandag 01 november 2010 @ 11:03:
- Dell XPS 15 of 17 met Full HD scherm
de xps 17 heeft geel full hd scherm, volgens de geruschten is dell een voorraad aan het opbouwen van B+RG panelen met 95% color gamut, dezelfdie die in de studio 17 te bestellen was.
met nadruk op was.
Edit: Ooh, zie nu ook dat je een mat scherm wil... Hmmz, dan vallen ook de Sony en Dell al af. Echter, een spiegelscherm is echt zoveel mooier bij films. Je kan je misschien wel ergeren aan de spiegeling, maar het geeft echt zoveel mooier beeld op een laptop voor films. Ik heb ooit een video van een koraalrif op mn eigen (met spiegel) en mat scherm gezien. Echt, het matte scherm was zo dof terwijl het beeld op mijn laptop echt heel kleurrijk was.
de F met een i7 processor bevat het premium scherm, in Nederland is deze mat

zo, dan weten we dat ook weer B)
Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 10:30:
[...]

Bedankt voor de tips. Hier word ik inderdaad weer redelijk enthousiast van. Ik lees alleen in de reviews dat het beeld ronduit tegenvalt. Nu is er een variant met een HD scherm . Maar hierover heb ik nog geen review kunnen vinden en ik vind hem niet terug bij normale winkels. Is er een manier om erachter te komen hoe de helderheid en de kijkhoek van dit scherm is. Als dat goed is, voldoet deze laptop bijna volledig aan mijn eisen.
niet leverbaar aldus de pricewatch, ander stond hij al in deze lijst:
[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen

de kwaliteit van de panelen vind je alleen in de reviews, een voorbeeld:
http://www.anandtech.com/...tests-display-evaluated/4
het xps 16 paneel is verreweg het beste, maar niet meer leverbaar :/

de belangrijkste getallen zijn:
max. helderheid, voor buiten werken kan je niet genoeg hebben
contrast, maar alleen als er echt een groot gat tussen zit, 200 vs 600 bijvoorbeeld
color gamut, % kleuren wat op je scherm kan worden weergeven
black level kan je negeren, dat is toch relatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstjan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06-2021
Ik ben op zoek naar een laptop voor m'n vriendin, het budget is 500€.
Wat zijn de eisen:

- Office taken moeten soepel verlopen. Ze doet geen fotobewerking of dergelijke zaken, enkel af en toe een filmpje kijken of iets dergelijks.
- Schermgrootte 15 inch, resolutie van 1366x768 is wel prima
- Harde schijf rond de 320 GB, liefst 7200 rpm
- 3 a 4 GB intern geheugen
- Een dergelijke laptop, liefst met een redelijke garantie (2 jaar)
- Hij moet er mooi uit zien :)

Qua accuduur en gewicht zijn er geen specifieke eisen; het liefst zo lang mogelijk en zo licht mogelijk.

Ik heb wat rondgezocht, maar ik loop tegen wat moeilijkheden aan, vooral op het gebied van betrouwbaarheid van de verschillende merken. Ook merk ik dat ik het lastig vind om in te schatten wat een processor/laptop precies kan op basis van de specs, en hoe goed een videokaart/chip is.

Qua processor heb ik een voorkeur voor Intel, mijn gevoel zegt me dat die zuiniger en sneller zijn dan de Athlons, of zit ik daar fout?

Wat heb ik tot nu toe gevonden:
Allereerst de Samsung uit de BBG van deze maand: pricewatch: Samsung R530 JA09
Commentaar hierop is dat ie niet erg mooi is qua design.

Daarnaast de Toshiba Satellite C650-107 uit een aantal posts eerder. Deze ligt eigenlijk 50 euro boven het budget. Is het de moeite waard om deze extra investering te doen?

Verder bij Dell een Inspiron 15 of een Inspiron 15R: http://www1.euro.dell.com...s1&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn, voor 479 of 529 € (P6100 of i3). Ik las alleen in dit topic dat de Dell qua kwaliteit niet erg goed is, en je krijgt maar een jaar garantie..

Lastig lastig... Ik kom er maar moeilijk uit.. Daarom graag hulp!
Moet ik die Dell van 529 euro aanschaffen, die heeft wel goede specificaties. Of is het helemaal niet nodig en kan ik prima met de Samsung toe, die graag nieuwe klanten willen omdat ze een nieuwe speler zijn en daarom degelijke producten aanbieden? Of zie ik nu een obvious laptop over het hoofd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ten eerste lijkt de Toshiba niet meer te koop te zijn. En de Dell is toch echt wel minderwaardig imho door de behuizing.

Ik zie echter zat andere laptops:
pricewatch: Asus K50IJ-SX429V
pricewatch: Asus K50IJ-SX485V
pricewatch: Toshiba Satellite C660-115
pricewatch: Asus K52F-EX546V
Allemaal prima concurrenten voor de Samsung. Met name de Asus K50IJ vind ik persoonlijk wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt mij op dat de Dell Inspiron laptops buiten beschouwing worden gelaten. Dit terwijl je voor 529 euro een i3-370 processor krijgt 640gb HD en 3gb DDR3 geheugen. Zie: http://www1.euro.dell.com...nldhs1&l=nl&s=dhs&ref=hbn
(en dan de middelste inspiron 15R(

Of zie ik iets over het hoofd? is de bouwkwaliteit slecht? Slechte accu's (wel 6-cell)? Slecht scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
1 jaar garantie en eene cht slechte goedkope bouwkwaliteit.

Ja, specs zijn goed ja. Maar een laptop is meer dan enkel specs. Voor mij is het echt 33% specs, 33% bouwkwaliteit en 33% service. Op die laatste 2 springt Asus er bovenuit, Dell enkel op de eerste. En aangezien jij die power niet nodig zal hebben kun je beter het geld besparen en investeren in kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inspirion = de goedkoopste in het budgetsegment.
de bouwkwalitet van die dingen is echt crap, beter betaal je iets meer voor een studio of xps, of een ander merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfsas
  • Laatst online: 22-01-2021
als je echt goedkoop wil,
de packerd belll bij dynabyte (al eerder genoemd deze pagina) is heeft ook zeer goede prijs/kwaliteit verhouding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 19:15

FlyEragon

Alien Monkeys

Voor 699 is er nu ook een Asus bij de MM, met i3-370M, 17inch radeon HD5470, 4GB
Zowel specs als uiterlijk zien er goed uit, voor deze prijs zeer redelijke specs.. Vanavond maar eens kijken of het wat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www1.euro.dell.com...47&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn

voor €60 meer heb je een studio 17 met een 5650, meesterlijke speakers, en vrij lange batteijduur (3 uur met surfen) voor een DTR, en dan reken ik de kortingsbon niet eens mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin

jin

Vanaf 13 november is deze ook in NL bij de Aldi te koop...

Denk toch echt dat dit mijn nieuwe wordt ...3 jaar garantie

http://aldi-bn.aldi.be/OFFER_BN_MI/OFFER_44/OFF01.SHTML

http://aldi.medion.com/md98390/be_nl/?refPage=aldi

•39,6 cm/15,6" breedbeeldscherm met LED-achtergrondverlichting
en een HD-resolutie van 1366 x 768 pixels
•Intel® Core™ i3-370M-processor
(2,4 GHz, 3 MB Intel® Smart Cache, Intel® Hyper-Threading-technologie)
•NVIDIA® GeForce® GT425M DirectX® 11 met 1024 MB geheugen,
digitale HDMI-audio-/video-uitgang en Intel® HD-video
•harde schijf (S-ATA) van 640 GB
•groot DDR3 SDRAM-werkgeheugen van 4 GB 1.
•8x multi-standaard dvd/cd-brander met DVD-RAM en Dual Layer-ondersteuning 2.
•wireless LAN volgens de nieuwste standaard, IEEE 802.11 n, met max. 300 mbps,
compatibel met IEEE 802.11 b/g 3.
•USB3.0-aansluiting: supersnelle aansluiting om met hoge snelheid verliesvrij gegevens
uit te wisselen met externe gegevensdragers
•ingebouwde 1,3MP-webcam met microfoon
•ergonomisch toetsenbord met numeriek toetsenblok
•krachtige Li-ionaccu met 8 cellen voor duurzaam gebruik
•uitgebreid softwarepakket met Windows® 7 Home Premium en Microsoft Office Starter 2010
(OEM-versies van de software vooraf geïnstalleerd en/of geleverd op cd/dvd of herstel-dvd)

•NIEUW:
NVIDIA® Optimus™-technologie. Dankzij de intelligente NVIDIA® Optimus™-technologie
wordt afhankelijk van de toepassing geschakeld tussen de krachtigere NVIDIA®-videokaart
en de stroombesparende Intel®-oplossing.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

indentiek aan de xps 15 met een grotere hdd en meer garantie voor dezelfde prijs, mooie deal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:11:
http://www1.euro.dell.com...47&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn

voor €60 meer heb je een studio 17 met een 5650, meesterlijke speakers, en vrij lange batteijduur (3 uur met surfen) voor een DTR, en dan reken ik de kortingsbon niet eens mee
Klopt, maar zo ga je steeds een stapje verder :P begon ook met een budget van 450 euro en zit nu al op 700 max. De laptop van Aldi ziet er ook goed uit zeg, Medion service is ook super. 3 jaar garantie en de specs zijn ook niet misselijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlyEragon schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:47:
[...]

Klopt, maar zo ga je steeds een stapje verder :P begon ook met een budget van 450 euro en zit nu al op 700 max. De laptop van Aldi ziet er ook goed uit zeg, Medion service is ook super. 3 jaar garantie en de specs zijn ook niet misselijk..
Tja je moet natuurlijk niet meer uitgeven dan je nodig hebt, wat lastig is want veel mensen (including me :P ) zijn gevoelig voor specs. Echter als je wil gamen is een HD5470 niet echt fijn. De videokaart in de Medion is ongeveer gelijk aan die in de Studio 17, lijkt mij een redelijke deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 18:51:
[...]

Tja je moet natuurlijk niet meer uitgeven dan je nodig hebt, wat lastig is want veel mensen (including me :P ) zijn gevoelig voor specs. Echter als je wil gamen is een HD5470 niet echt fijn. De videokaart in de Medion is ongeveer gelijk aan die in de Studio 17, lijkt mij een redelijke deal.
Klopt, had het idee om er alleen maar documenten op te typen en wat te surfen, maar naderhand leek het me wel leuk om af en toe een potje starcraft2 te kunnen doen en de Medion kan dat prima met zijn videokaart. Morgen koopavond dus maar eens kijken of het wat is..

edit : whahaha [Zoekresultaat: 1337 berichten gevonden] _/-\o_
crap alleen in aldi belgie :P

[ Voor 6% gewijzigd door FlyEragon op 04-11-2010 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Medion laptop ziet er goed uit. Het is alleen altijd lastig bij die aldi computers om iets meer te weten. Ik wil graag weten of hij niet warm wordt, geen storend geluid maakt, goede audio heeft en hoe het beeld is (kijkhoek, helderheid etc). Al die dingen kan je niet uit de advertentie halen.

Als iemand die deze in Belgie heeft gekocht hier iets over kan zeggen zou je mij erg helpen. De laptop lijkt precies te zijn wat ik wil!

Edit: Ik lees dat er bij deze laptop in Duitsland een tv-tuner (DVB-T) wordt geleverd, daar staat bij de Belgische niks over. Niet essentieel, maar de prijs is hetzelfde dus ik vraag me af of er bij de Belgische (en straks Nederlandse) iets anders wordt geleverd. Weet iemand daar meer over? Bij de Nederlandse zit DVB-T met afstandbediening er wel bij.
De DVD kan vervangen worden voor een subwoofer. 48 euro voor product plus verzenden.
Dat maakt hem bijna helemaal ideaal! Ik kan alleen nog geen gebruikersreviews vinden voor de warmte en geluidproductie.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2010 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jin

jin

zo te zien ook een dvb-t erbij

http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_45/OFF01.SHTML

- Intel® Core™ i3-370M
- NVIDIA GeForce GT425M DirectX11 1024 MB
- 40 cm led backlight scherm
- 640 GB harde schijf
- 1x usb 3.0
- 3x usb 2.0
- inclusief DVB-t miniadapter met afstandsbediening

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik post het hier ook nog maar een keer, kan het vorige topic niet meer vinden waar ik de vraag ook heb gesteld. Ben ook opzoek naar een nieuwe laptop. Budget is rond de 600 euro, maar mag ook wat meer zijn. Ik heb de laptop nodig voor de dagelijks dingen, dus internet, muziek, school, en het spelletje Football Manager!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik wel :P

Verwijderd in "[NBBG Aanschaf] Special: studentenlaptop..."
GENETX schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:39:
Ik kom op deze 8 laptops in de pricewatch voor <650 euro:
Pricewatch filtered
HP is wel mooi, maar bedenk ook dat ze duurder zijn, dat je maar 1 jaar garantie krijgt en dat ik de laatste tijd niet echt te spreken ben over de prestaties die HP laptops leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank u. Maar bij welke zeg je, dat is voor mij de juiste keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik zou

pricewatch: HP Pavilion dv6-3020ed
of
pricewatch: Asus A52JE-EX177V
nemen. Jij hebt zelf liever een HP en die deal is niet slecht. Ik heb persoonlijk mijn twijfels bij de kwaliteit van HP tegenwoordig. De Asus is wat duurder voor dezelfde specs, maar je krijgt wel een jaar extra garantie en dus meer zekerheid.

Gezien mijn eigen ervaringen zou ik persoonlijk voor de Asus gaan, garantie is iets waar je imho niet te makkelijk overheen moet kijken bij een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 13:23
Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop waarbij vooral het scherm voor mij belangrijk is! Ik wil dus een kwaliteitsdisplay, dus óf een IPS panel óf een hoge resolutie (full-hd) TN panel met fatsoenlijke specs:

Wat ga ik zoal met de laptop doen?

- Internet
- Officewerk
- Foto's bewerken
- Muziek / films kijken en streamen naar PS3
- Spellen spelen. Maar dit heeft geen prioriteit aangezien ik een PS3 heb. Hoeft ook geen beestachtige videokaart in te zitten dus, op medium is voor mij ook goed genoeg.

Ik zat zelf te denken aan een laptop met i5 processor en 4gb geheugen.

Een snelle harde schijf is gewenst, heb met mijn huidige laptop ondervonden hoe dit de totale snelheid kan beïnvloeden. Opslagcapaciteit rond de 320gb is voldoende.

LCD scherm 15-16",mooie TN full-hd of IPS? Als het maar een mooi panel is!

HDMI uitgang en minimaal 4 usb poorten gewenst, maar dat zal in deze klasse geen probleem zijn.

Verder zou het wel leuk zijn als de laptop er mooi uitziet, redelijke speakers heeft, als deze niet te heet wordt aan de onderkant en de fan niet de hele tijd staat te blazen.

Accuduur is niet zo relevant.

Voorkeur: Dell, Sony, Fujitsu-Siemens (maken zij nog laptops? Heb er uitstekende ervaringen mee!) of toch maar een Macbook (draait PS3 media streamer op een Macbook?). Maar sta uiteraard ook open voor andere merken.

Budget ongeveer 1000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ips schermen hebben ze niet meer, de laptops met de beste (1080p) panelen zijn:

xps 15, deze heeft echter geen hdmi, maar minidisplayport, zelfde als op de mac
sony F premium scherm (mat, al betaal je dan €1300 minimaal)

dat is het wel zo'n beetje, tenzij je het budget drastisch verhoogt.
overigens hebben deze beiden 3 usb poorten, bij de xps zijn 2 hiervan usb 3.0 poorten.
meer dan 3 usb poorten is wel redelijk zeldzaam tegenwoordig helaas.

zit ook dit topic: [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen
daar staan ze allemaal, de elitebook moet er ook nog tussen (is die wel verkrijgbaar in nederland? ja, vanaf €2500 volgens de pricewatch )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen HDMI in een multimedianotebook.. 8)7 Het kan dus schijnbaar wel opgelost worden met die displayport, maar toch hoort zoiets gewoon op een dergelijke laptop imho.

Maar het lijkt erop dat de XPS 15 de enige kandidaat is; goeie midrange GPU met waarschijnlijk een goed full-hd scherm. 3 USB-poorten helaas, maar zoals gezegd zijn er eigenlijk niet echt opties verder.
De Sony F13 komt voor jouw budget gewoon met een matig scherm, hetzelfde geldt voor de Sony E (om over de piep maar te zwijgen).
Verder zijn er alleen nog maar laptop met full-hd beschikbaar in de prijscategorie van >1300 euro.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 14:13:
ips schermen hebben ze niet meer, de laptops met de beste (1080p) panelen zijn:

xps 15, deze heeft echter geen hdmi, maar minidisplayport, zelfde als op de mac
sony F premium scherm (mat, al betaal je dan €1300 minimaal)

dat is het wel zo'n beetje, tenzij je het budget drastisch verhoogt.
overigens hebben deze beiden 3 usb poorten, bij de xps zijn 2 hiervan usb 3.0 poorten.
meer dan 3 usb poorten is wel redelijk zeldzaam tegenwoordig helaas.

zit ook dit topic: [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen
daar staan ze allemaal, de elitebook moet er ook nog tussen (is die wel verkrijgbaar in nederland? ja, vanaf €2500 volgens de pricewatch )
Geen IPS panelen meer? Alleen maar TN dus? Dan bleven volgens mij enkel de Studio XPS 15/16 of Sony Vaio F13 over. De Asus G51JX is te duur, Macbook 15" ook.

In het kort wat ik nu heb:

Dell Latitude E5510:

One Intel Core™ i5-580M (2.66Ghz, 3M cache, Dual Core)
Microfoon en geen camera inbegrepen
15.6-inch HD+ brede kijkhoek antireflectiecoating led-breedbeeldscherm (1600 x 900)
2GB(2x1GB)1333MHz DDR3 Dual Kanalen
250GB (7200RPM) volledige Gecodeerde Station FIPS
8x DVD+/-RW-station met decodersoftware
EMEA Intel Pro Wireless 6200 (802.11 a/g/Draft-n 2X2) Mini Card
4 Cell 37WHr LI-ION Primary Battery

Eur 1260,- totaal, dus boven budget. Vind vast nog wel een kortingbon ofzo, maar onder de Eur 1150,- zal hij niet komen. En dan heb ik nog niet eens een full-hd scherm.

Sony Vaio F13V

Intel® CoreTM i5-460M, 2,53GHz
Legitieme Windows® 7 Home Premium
Nederlands (QWERTY)
Zwart
320 GB Serieel ATA (7200 rpm)
6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
DVD-station
41,6 cm LCD, 1920x1080+ camera
NVIDIA® GeForce® GT 425M 1GB
Office 2010 Starter

Eur 1058,-

Dell Studio XPS 16

Intel® Core™ i7 Processor 720QM (1.60Ghz, 6MB cache)
1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
Backcover in zwart leder: 15.6-inch witte led Full HD-beeldscherm (rand tot rand, 1080p, met TrueLife)
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
500GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive
DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with Roxio Easy CD and DVD Burn software
Dell Wireless 1397 minikaart (802.11 b/g)
Dell Wireless 370 Bluetooth-module - Europees
Bevat ook
1GB ATI® Radeon™ HD 565v graphics
9-cell 85Whr Lithium Ion battery
Geïntegreerde 2.0 megapixel camera met software voor gezichtsherkenning

Eur 1028,-

Dell Studio XPS 15

Intel® Core™ i5-460M (2.53 GHz,3M)
15.6 Full HD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p
2.048 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048]
250 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
1GB NVIDIA® GeForce™ 420M GT grafische kaart (Wireless N1000 Card Only)
8x optisch dvd+/-rw-station
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)

Eur 898,-

Apple Macbook

15" hi-res is veel te duur gezien het gebodene. En 13" zie ik niet zitten.

+ Eur 1.700,-, gaan hem dus niet worden...

Voorkeur voor Studio XPS 15 of 16 dus. De 16 is wel wat duurder maar heeft ook een snellere processor en grotere harde schijf. Is het scherm van de Sony F13 zo bagger vergeleken met de Dell ja?

[ Voor 3% gewijzigd door Leolinedance op 07-11-2010 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt de sony F met i7 nodig, de rest bevat een standaard paneeltje, behalve de resolutie verschilt deze niet van een doorsnee scherm (slechte kijkhoek, lage color gamut, ...)
een van deze dus:
http://tweakers.net/price...QJ3iY7p8WQXy8VyTmd_IUY4xc

de xps 15 en premium F zijn veel en veel beter, de xps (met RGBled, dus niet het WLED scherm!, kost €300...) steekt daar nog bovenuit, maar volgens mij is de productie van de panelen al in februari gestopt, grote kans dat je een refubrished krijgt

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2010 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op zondag 07 november 2010 @ 11:18:
Ik zou

pricewatch: HP Pavilion dv6-3020ed
of
pricewatch: Asus A52JE-EX177V
nemen. Jij hebt zelf liever een HP en die deal is niet slecht. Ik heb persoonlijk mijn twijfels bij de kwaliteit van HP tegenwoordig. De Asus is wat duurder voor dezelfde specs, maar je krijgt wel een jaar extra garantie en dus meer zekerheid.

Gezien mijn eigen ervaringen zou ik persoonlijk voor de Asus gaan, garantie is iets waar je imho niet te makkelijk overheen moet kijken bij een laptop.
Je hebt inderdaad wel gelijk, 2 jaar garantie klinkt ook aantrekkelijker, en daar heb ik dan wel 50 euro meer voor over. En die Asus ziet er ook wel strak uit, denk dat ik er wel uit ben! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:13:
je hebt de sony F met i7 nodig, de rest bevat een standaard paneeltje, behalve de resolutie verschilt deze niet van een doorsnee scherm (slechte kijkhoek, lage color gamut, ...)
een van deze dus:
http://tweakers.net/price...QJ3iY7p8WQXy8VyTmd_IUY4xc

de xps 15 en premium F zijn veel en veel beter, de xps (met RGBled, dus niet het WLED scherm!, kost €300...) steekt daar nog bovenuit, maar volgens mij is de productie van de panelen al in februari gestopt, grote kans dat je een refubrished krijgt
Met zo'n F13 met i7 zit je toch weer op zo'n Eur 1.300,- Dat vind ik wat veel.
Het zal dus toch de Studio XPS 15 of 16 worden verwacht ik. Of er moeten nog betere opties voorbij komen hier.

Voldoet de XPS 15/16 wel aan de eisen dat hij niet te heet wordt aan de onderkant? Want daar erger ik me nu wel een beetje aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Leolinedance op 07-11-2010 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:21:
[...]

Je hebt inderdaad wel gelijk, 2 jaar garantie klinkt ook aantrekkelijker, en daar heb ik dan wel 50 euro meer voor over. En die Asus ziet er ook wel strak uit, denk dat ik er wel uit ben! :)
Heb je niet standaard 2 jaar garantie (iets met Europese wetgeving enzo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jawel, maar dat resulteert meestal in veel wellis, nietig geroep... echt makkelijk is het niet

de xps 16 met rgbled is trouwens ook boven je budget, minimaal €1299 dacht ik
Leolinedance schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:21:
[...]
Voldoet de XPS 15/16 wel aan de eisen dat hij niet te heet wordt aan de onderkant? Want daar erger ik me nu wel een beetje aan.
hij is pas net uit, ik wacht op de review van anadtech.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:28:
jawel, maar dat resulteert meestal in veel wellis, nietig geroep... echt makkelijk is het niet

de xps 16 met rgbled is trouwens ook boven je budget, minimaal €1299 dacht ik
Hmm, dan heb ik verkeerd gekeken. Nu heb ik staan: Backcover in zwart leder: 15.6-inch witte led Full HD-beeldscherm (rand tot rand, 1080p, met TrueLife) [Inbegrepen in prijs]

Maar dat is een ander scherm dus? Dan blijft waarschijnlijk alleen de Studio XPS 15 over. Ook geen schande toch denk ik?

Intel® Core™ i7 740QM (1.73 Ghz, 6MB, 4C)
640 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
2GB NVIDIA® GeForce™ 435M GT grafische kaart

Eur 1120,-

Oh wacht, ook met i5 leverbaar, iets mindere videokaart (denk ik) en kleinere harde schijf:

Intel® Core™ i5-560M (2.66 GHz,3M)
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
1GB NVIDIA® GeForce™ 420M GT grafische kaart (Wireless N1000 Card Only)

Eur 1020,-

Voor die 100 euro verschil de bovenste of de onderste maar nemen? En wat houdt dat (Wireless N1000 Card Only) in bij de grafische kaart? En is dit een MXM format videokaart?

[ Voor 46% gewijzigd door Leolinedance op 07-11-2010 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Leolinedance schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:23:
[...]

Heb je niet standaard 2 jaar garantie (iets met Europese wetgeving enzo)?
Wat Darkstone zegt.

Jij zal dan moeten bewijzen dat de fout er al bij productie in zat. Aangezien de bewijslast bij jou ligt, en niet je winkelier/fabrikant, is dat heel veel gedonder. Op papier: ja, in praktijk... Nee... Webshops (want daar moet je naartoe, niet naar de fabrikant zelf) hebben geen grote marges en zullen niet snel toegeven.

In de tijd dat jij je nog scheel betaald aan telefoonkosten, je zit te ergeren aan het aantal mails en tijd verdoet om advies bij consuwijzer te winnen zou je laptop wss al gerepareerd zijn als je gewoon 2 jaar garantie zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leolinedance schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:30:
[...]

Backcover in zwart leder: 15.6-inch witte led Full HD-beeldscherm (rand tot rand, 1080p, met TrueLife) [Inbegrepen in prijs]
oftwel wled, het RGBled scherm is by far het beste scherm wat er beschikbaar is

review hier:
http://www.anandtech.com/show/2746
de site is down, of kpn heeft iets verprutst

maar zoals ik al zei, het scherm is uit productie en de meerprijs is €300, als je er nog een kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:38:
[...]

oftwel wled, het RGBled scherm is by far het beste scherm wat er beschikbaar is

review hier:
http://www.anandtech.com/show/2746
de site is down, of kpn heeft iets verprutst

maar zoals ik al zei, het scherm is uit productie en de meerprijs is €300, als je er nog een kan krijgen
200 euro extra op de 15" variant volgens mij. Heb ik er wel voor over als het echt zo mooi is :) Liever dat en dan wat mindere overige specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

b+rg != rgb

b+rg is gewoon wled met een verbeterde techniek, 95% color gamut volgens de geruchten, envenveel als het sony scherm

de macbooks halen rond de 80, normale schermen 45-60%, her rgbled scherm haalt 120%

de color gamt geeft het percentage kleuren dat weergeven kan worden in het NTCS? spectum, hoe hoger, hoe meer verzadigd de kleuren zijn (lees: hoe hoger, hoe meer roder de kleur rood word)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 16:09:
b+rg != rgb

b+rg is gewoon wled met een verbeterde techniek, 95% color gamut volgens de geruchten, envenveel als het sony scherm

de macbooks halen rond de 80, normale schermen 45-60%, her rgbled scherm haalt 120%

de color gamt geeft het percentage kleuren dat weergeven kan worden in het NTCS? spectum, hoe hoger, hoe meer verzadigd de kleuren zijn (lees: hoe hoger, hoe meer roder de kleur rood word)
Mooi, maakt alles een stuk duidelijker voor mij :) Snelheid is tegenwoordig niet meer zo aan mij besteed. Of met andere woorden, ik heb het niet echt meer nodig. Gebruik de laptop alleen nog maar voor casual dingen als filmpje kijken, foto's van camera halen en bewerken, internetten en officegebruik. Dat doe ik overigens wel dagelijks.

Zou jij mij zo'n scherm aanbevelen of denk je dat het alleen goed besteed is aan foto professionals etc?

Heb overigens nog een HP 6730b met P8600 en 4gb en die voldoet voor alle zakelijke taken. De nieuwe laptop blijft dus bij altijd lekker thuis staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe goed een laptopscherm ook is: het blijft TN, die hebben nu eenmaal een dieptrieste kijkhoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 17:06:
hoe goed een laptopscherm ook is: het blijft TN, die hebben nu eenmaal een dieptrieste kijkhoek
Kijkhoek vind ik een overrated argument. Wordt altijd aangehaald maar ik snap niet waarom. Ik weet niet wat jullie doen maar ik zit 99 van de 100 keer gewoon recht achter mijn laptop hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leolinedance schreef op zondag 07 november 2010 @ 21:41:
[...]

Kijkhoek vind ik een overrated argument. Wordt altijd aangehaald maar ik snap niet waarom. Ik weet niet wat jullie doen maar ik zit 99 van de 100 keer gewoon recht achter mijn laptop hoor :)
Voor basislaptops misschien, maar bij een multimedialaptop of dtr zul je toch al gauw met een paar mensen een filmpje willen kijken, en dan is een goeie kijkhoek wel zo fijn.
Maar puur voor office, ander werk of gamen maakt het niet zoveel uit nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
Hallo,

Ben ik weer. Die vriend van mij is nog steeds bezig met een laptop uit te zoeken. Ik zit te denken aan het XPS 15 model van 800 euro. Volgens mij valt er niet veel winst uit te halen door andere configuraties aan te passen.

http://www1.euro.dell.com...id=xps-15&s=dhs&cs=nldhs1

Laptop zal gebruikt worden voor schoolwerk, beetje gamen en muziek luisteren etc. Niet echt de zwaarste taken behalve het gamen dan. Budget is dus 800 euro en hij hoeft het niet zelf te betalen dus opzich mag het op :P

Ik denk dat de XPS 15 meeste waar voor je geld is. Enige wat ik misschien nog wou zoeken was een 1080P scherm erbij maar die is nogal duur bij een XPS 15...

EDIT: Ik hoor net dat zijn ouders liever hebben dat ze naar de media markt kunnen.. Ik zal nog ff de pricewatch door spitten voor andere ideeën!

[ Voor 9% gewijzigd door GrandDestroyer op 07-11-2010 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:11
Ik volg al enige tijd dit forum, omdat ik op zoek ben naar een leuke laptop.

Mijn vraag is, wat jullie van de medion laptop van de Aldi vinden, in de zin bang for the bucks...
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste