Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:28:
Ik heb even verder gekeken, maar dell bevalt mij toch niet echt. De Asus is inderdaad een goede koop die ik in het achterhoofd laat zitten. Want;
Ik ging even kijken op de Sony style site en het blijkt dat je daar gratis je scherm kan laten upgraden tot 22 november. Met de piep kan ik denk ik wel leven. Ik heb het topic op tweakers hier over de E serie gelezen en op zich bevalt de laptop de meeste mensen erg goed.
Ik heb de volgende twee laptops even samengesteld en zou graag advies willen.
De E serie
De F serie
Ik zit nu met de volgende vragen:
Bij de E serie heb ik gekozen voor de VPC-EC3X5E, met de gratis upgrade naar Gratis LCD-scherm upgrade van 1600 x 900 pixel naar 1920 x 1080 pixel (Full HD dus). Verder;
# Intel® CoreTM i5-460M, 2,53GHz
# 320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
# 4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
# ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
Kost: 950.
tsja.. ik zou hem niet nemen, voordelen
xps 15:
4 jaar garantie, zonder kost hij €90 minder.
veel betere bouwkwaliteit (da de E, de F is wel redelijk par gok ik)
beste speakers in een 15" of kleiner.
een van de beste laptopschermen ooit (volgens mij #3, alleen de rgbled schermen zijn beter)
betere cpu
betere gpu
betere accuduur
voordelen sony E:
ehh, hij is wit?
persoonlijk: het design
dit lijkt misschien een biased lijst, maar echt, ik kan geen reden bedenken waarom je de sony zou kiezen tegenover de xps.
nee echt, de xps is koning op dit moment, en niet zonder reden, de xps is de enige laptop die álles heeft wat de concurrentie mist (scherm? speakers? stilte?) voor een veel lage prijs van de concurrent (op dit moment alleen sony, en in mindere mate de envy lijn, maar die kost dan ook 2x zoveel)
vroegâh was de E populair omdat het de goedkoopste (sony? dat was toch die fabrikant welke alleen maar laptops boven de €1500 had?) was met een midrange videokaart, en omdat de piep problemen nog niet bekend waren.
we zijn nu bijna een jaar verder, geen van bovengenoemde punten is nu nog waar.
Als ik de F Serie kies, heb ik het volgende geselecteerd:
VPCF13V5E
* Intel® CoreTM i3-370M, 2,40GHz
* 500 GB Serieel ATA (7200 rpm)
* 4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
* 41,6 cm LCD, 1920x1080+ camera
* NVIDIA® GeForce® GT 425M 1GB
Kost: 950.
Het verschil is dat de Processor dus bij de F serie een i3 is ipv een i5. Dit zou namelijk de prijs op meer dan 1000 euro brengen.
Wat wordt me aangeraden? De F lijkt wel betere batterijen te hebben, betere videokaart en grotere harde schijf, maar dus een slechtere processor. Bij beide heb ik een Full HD scherm....
Advies wordt ontzettend gewaardeerd!

de F.. aan de ene kant vind ik het een leuke laptop, mits je voor de premium config gaat, de 'budget' F bied relatief lage specs voor het geld, het scherm is ook niets bijzonders.
(toegegeven, dat is bij geen enkele laptop behalve een select lijstje het geval, te weten: elitebook lijn, duurste thinkpad lijn, schermupgrades op de dell zakelijke modellen, sony F-S en F-X, alles van dell met een 1080p scherm (2 modellen?), en de macbooks)
--
misschien komt deze post minder aardig over, maar dat is gewoon mijn mening, je hebt eisen: een basisnotebook, vervolgens kies je de sony vanwege het scherm en de midrange gpu, vervolgens bespaar je op beide onderdelen.
het resultaat is een laptop die eigenlijk niets meer doet dan de eerdergenoemde
pricewatch: Acer Aspire 5742G-373G32MN, dan heb ik toch een "waar zijn we mee bezig?" gevoel.