Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Goedemiddag mensen,

Een vraagje, een maat van mij is opzoek naar een laptop. Hij wil hier liever niet meer als 500 euro
aan uitgeven. Als het niet anders is mag het ook 600 euro als die anders niet ermee kan doen wat hij wilt.

Het enige hekele punt is dat hij ook 1080p films erop wilt afspelen. Hij gaat er niet mee gamen.
Nu weet ik wel wat van computers af maar heeft hij hier een laptop nodig met een redelijke grafisch kaart?
Als dat niet zo is dan is het niet zo'n probleem om een redelijk goedkope laptop te vinden.

Alvast bedankt mensen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:23
Je hoeft geen redelijke videokaart te hebben. Alle losse videochips zijn genoeg of een Intel Core i3 processor.

pricewatch: Medion Akoya E6215 (MD97529)
Die zou moeten voldoen en is de enige IN het budget. Maar met iets meer is de keuze al een stuk beter:
Laptops in de pricewatch
Met nog iets meer kun je ook pricewatch: Asus X52F-EX503V nemen bijvooreeld, dan heeft hij 2 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372750

Ik ben op zoek naar een laptop voor mij zelf. Ik studeer momenteel HBO Autotechniek. Maar ik wil wel graag een laptop die ik 4 jaar kan gebruiken, het liefst nog langer natuurlijk! Nu moet het geen tekstverwerkingslaptop(je) zijn, maar ook geen grafisch wonder. De laptop zal programma's zoals: Inventor, Matlab, Simulink, Solidworks, Photoshop ect gemakkelijk moeten kunnen draaien. Het leek mij daarom verstandig om voor een laptop met een i5-processor en een redelijke videokaart te gaan. De laptop moet ook wel van een degelijke kwaliteit zijn. Hij zal iedere dag meegenomen worden, niet dat ik tijdens het reizen er mee zal werken maar hij zal niet op 1 vaste plaats blijven staan.

De prijs van de laptop mag rond de 800 euro zitten, het liefst minder natuurlijk (ik blijf immers een student :+ ). Maar ik investeer liever wat extra's euro's dan dat ik achter af te kort aan prestaties kom.

Heeft iemand een aanbeveling voor mij? Ik zie door het gigantische aanbod van laptops niet welke er aan mijn voorkeuren voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Kan heel kort:
Dell XPS 15
Goedkoop, snel, en degelijk.

Veel beter ga je toch a niet krijgen. Wel voorzichtig me omgaan natuurlijk, want laptops van 800 euro zijn er hoe dan ook niet op gemaakt om heel lang mee te gaan. 4 jaar moet kunnen, maar dat ligt wel vaak aan je eigen gebruik. De andere optie is natuurlijk een elitebook of Thinkpad, maarja, dan ben je het dubbele kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372750

GENETX schreef op zondag 28 november 2010 @ 20:41:
Kan heel kort:
Dell XPS 15

Veel beter ga je toch a niet krijgen. Wel voorzichtig me omgaan natuurlijk, want laptops van 800 euro zijn er hoe dan ook niet op gemaakt om heel lang mee te gaan. 4 jaar moet kunnen, maar dat ligt wel vaak aan je eigen gebruik. De andere optie is natuurlijk een elitebook of Thinkpad, maarja, dan ben je het dubbele kwijt...
Maar natuurlijk wordt er voorzichtig met de laptop om gegaan. Ik wil alleen maar zeggen dat het geen vervanger van een desktop word, hij is namelijk voor m'n studie én thuis gebruik. Al is dat thuis gebruik niet meer dan wat msn-en en wat internetten.

800 euro blijft (voor mij) een hoop geld. Ik ga me eens verdiepen in die Dell, wat reviews bekijken ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

Ik zoek der 1 voor mn ma ~600 euro.. kan genoeg leuks vinden probleem is alleen dat ze een leuk kleurtje wilt :')

Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:58
Sak3d schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:21:
Ik zoek der 1 voor mn ma ~600 euro.. kan genoeg leuks vinden probleem is alleen dat ze een leuk kleurtje wilt :')

Suggesties?
DEZE ( van 579 ) met roze of rode deksel kost 627 incl. btw en incl. porto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385430

Ben pas jarig geweest en zoek eigenlijk een leuke laptop om te kopen.
Heb een budget van ongeveer 650 euro.
Ik zou op de laptop graag spellen als Heroes of Newerth willen spelen, tevens ook photoshop mocht dit mogelijk zijn.
Nu heb ik dus totaal geen verstand van laptops en computers, dus hoopte ik dat een van jullie mij wel een leuke laptop kon laten zien

misschien een van deze 2?
pricewatch: Acer Aspire 5742G-374G50MN

pricewatch: Asus K52JB-SX133V

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 385430 op 29-11-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De inspiron 15r (579) - 1 bericht boven je.
http://www.tomshardware.c...x-480,review-31866-6.html
De XPS15 en de twee die je noemt hebben een mindere grafische kaart die onder de recommended configuration van HoN ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

de GT420m komt overeen met de 5650.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gianni Rombios schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:12:
De inspiron 15r (579) - 1 bericht boven je.
http://www.tomshardware.c...x-480,review-31866-6.html
De XPS15 en de twee die je noemt hebben een mindere grafische kaart die onder de recommended configuration van HoN ligt.
dus jij zegt dat de inspiron een goede zou zijn?
maar aangezien deze 580 kost. is er dan niet iets wat nog wat beter is voor een euro of 50/60 meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee, de volgende kandidaat, de xps 15, begint rond de €730, of €680 bij de goedkoopste config

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok maar met de inspiron zou je dus redelijk hon moeten kunnen spelen? op medium ofzo.
en kunnen photoshoppen? want met RAM en processor enzo zit het goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

4GB ram is zat, heb ik ook.
een i3 is ook ruim voldoende, sneller ga je niet merken buiten het zwaardere werk.

voor benches: http://www.notebookcheck....deon-HD-5650.23697.0.html, voor vergelijkingen kun je het best een willekeurige review van anandtech erbij pakken: http://www.anandtech.com/...0-geforce-gt-425m-1080p/4 bijvoorbeeld en de volgende pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op maandag 29 november 2010 @ 19:56:
4GB ram is zat, heb ik ook.
een i3 is ook ruim voldoende, sneller ga je niet merken buiten het zwaardere werk.

voor benches: http://www.notebookcheck....deon-HD-5650.23697.0.html, voor vergelijkingen kun je het best een willekeurige review van anandtech erbij pakken: http://www.anandtech.com/...0-geforce-gt-425m-1080p/4 bijvoorbeeld en de volgende pagina
ok dan ga ik even wat reviews bekijken wat mensen er van zeggen.
vergelijk het spel HoN een beetje met SC II, enig idee of dat in de buurt komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:30
GENETX schreef op zondag 28 november 2010 @ 20:41:
Kan heel kort:
Dell XPS 15

Mwah, de Elitebooks van tegenwoordig zijn nu ook niet je van het. Als je gewoon normaal omgaat met je laptop, dus niet onbenullig oid wat je onder lomp kunt verstaan, dan kan je met een laptop van 800 euro ook een hele tijd doen. Ik vind 4 jaar eigenlijk al lang voor een laptop, dus of je veel langer moet willen is dan nog de vraag, aangezien hij tegen die tijd denk erg langzaam is in vergelijking met andere en icm zwaardere eisen voor games en applicaties.

Even terugkomend op mijn mening over de Elitebook. Ze zijn stevig en daar heb je volgens mij ook het enige positieve punt. Mijn kennis heeft voor haar opleiding een dergelijke laptop aangeschaft, maar bij haar en andere mensen op haar school hebben van allerlei problemen met het dure apparaat. Zo hebben ze veel last van oververhitting, voelen ze traag aan, de behuizing geeft af en toe een ontlading, de zijkant van het toetsenbord laat los, het scherm zelf kan gaan scheuren en in de omlijsting komen scheuren en breken hoeken af.
Zware prut dus voor 1800 tot 2000 euro. Ik wilde er in eerste instantie nog een SSD in zetten, maar aangezien er zoveel haken en ogen aan zitten, is wel te concluderen dat deze laptop dit extra geld niet (meer) waard is. Want ook met een SSD heb je dan nog steeds last met het tobo en oververhitting.
Met Dell's heb ik verder geen ervaring en kan ik dus geen advies geven.

@ Gristus: Ik zou als ik jou was goed overwegen of de laptop een nVidia quadro moet bevatten. Voor die ontwerp- (CAD) en andere renderprogramma's is dat wel handig, maar overig gebruik als even een uur een spel spelen, kan die kaart toch lastig aan. Hij doet wel, maar wordt verrekte warm en soms kapt de laptop er dan mee. Dat spreekt mijn kennis, die de Elitebook heeft, uit ervaring .

[ Voor 9% gewijzigd door Aardwolf op 29-11-2010 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainscrewer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 18:59
Brainscrewer schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:27:
Mijn zus is ook dringend opzoek naar een nieuwe laptop en aangezien mijn kennis daar ook niet echt toereikend voor is, vraag ik jullie om hulp.

An sich zijn er niet zoveel voorkeuren, aangezien haar huidige laptop uit het jaar 0 komt is elke nieuwe laptop sowiezo een verbetering.

De enige wens die ze heeft is het niet hebben van een num-pad, daarnaast mag het niet te duur zijn (denk onder de 800 euro).

PC wordt vooral gebruikt voor MSN/Facebook en universiteitswerk, denk aan veel word/excel etc werk, dus niet voor gaming.

Iemand adviezen?
Bumpje.. heb namelijk nog niets gelezen, en ben benieuwd of iemand een nette laptop heeft.

ps: Indien er echt geen laptops meer zonder numpad's zijn, is met ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Ik heb deze laptops gevonden die gunstig in de prijsklasse zitten. Welke zouden jullie
kiezen en/of zijn er nog alternatieven? De enige vereiste is dat die HD 1080p af kan spelen.

Specificaties
Toshiba C660-115 Processor Intel Pentium Dual-Core T4500 2,3 GHz
RAM 3GB DDR3
Harde schijf 320GB - 5400rpm
Optische opslag DVD RW Dual layer
Display 15,6" 1366 x 768
LED backlit
16:9 Ingebouwde apparaten Speakers
Graphics controller
€499,-

Specificaties
Acer Aspire 5742G-373
Display 15,6" Breedbeeld - 1366 x 768
Processor Intel Core i3 370M - 2,4GHz RAM
3GB DDR3
Harde schijf 320GB
ATI Radeon HD5470 - 512MB
Garantie van de fabrikant 1 jaar pick-up & return
€579,-

Specificaties
Asus X52JC
Processor Intel Pentium P6000 - 1,86Ghz RAM
4GB DDR3
500GB SATA
Display 15.6" 1366 x 768
NVIDIA GeForce G310M - 1GB
Garantie van de fabrikant 2 jaar pick up & return
€588,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 385430 schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:40:
Ik zou op de laptop graag spellen als Heroes of Newerth willen spelen, tevens ook photoshop mocht dit mogelijk zijn.
Nu heb ik dus totaal geen verstand van laptops en computers, dus hoopte ik dat een van jullie mij wel een leuke laptop kon laten zien

http://www1.euro.dell.com...piron-15r&cs=nldhs1&s=dhs

volgens mensen moet het met deze dus lukken, graag bevestiging please

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:14
Let er met vergelijken wel op dat Dell standaard één jaar garantie geeft op haar producten. De Asus k52JE-ex229v kost bijvoorbeeld €30 meer (€699 t.o.v. €669), maar de garantieverlening van Dell (lees: 1 naar 2 jaar) kost €100.

Natuurlijk niet he-le-maal eerlijke vergelijking omdat de specs niet helemaal overeenkomen, maar toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385747

Ik wil graag een nieuwe laptop aanschaffen omdat ik 5 maanden naar het buitenland ga.

mijn budget is zo rond de 700 euro.
ik wil graag een beetje casual game en voor de rest een beetje internetten en dergelijke.
zelf heb ik nu een pc met een i3 processor met 4gb werkgeheugen en een nvidia videokaart met 1gb geheugen
dit ding doet alles wat ik nu wil..

ik heb al gekeken voor een dell pc inspiron 17 r en inspiron 15 r

lijkt jullie dit een verstandige koop of weten jullie misschien iets beter? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wollie91
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-06 08:57
He,

Ik ben op zoek naar een laptop voor school en gewoon voor thuis.

Ik wil de laptop gaan gebruiken voor het volgende:
  • Internetten
  • Inventor tekenen
  • Downloaden
  • Films kijken via hdmi op tv
  • Muziek
  • Games (wil er toch wel wat nieuwe spellen op kunnen spelen)
Enkele eisen: :9~
  • 15,6"
  • Goed geluid
  • Hdmi
  • Hd films
  • i5 of i7 processor
Qua merk gaat mijn voorkeur uit naar:
  • Asus
  • MSI
Mijn budget is maximaal rond €1000

Alvast bedankt,
Jeffrey :)

Enviline 7.0 e-s split + HR300 boiler. 7,7 KWp solar 10*oost/ 11*west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216437

Is deze Asus notebook iets? Ik heb er weinig verstand van. Merendeel is tekstverwerken en internetten, maar een foto kunnen verwerken moet ook mogelijk zijn.

http://www.mediamarkt.nl/...58055.html?display=online

ASUS X52F EX547V
Processor type: Intel® Pentium® Mobile Processor P6100 (2 GHz, 3 MB L2-Cache), RAM: 3GB, Type: Notebook, Processor merk: Intel, Processor model: P6100, Processor nummer: P6100, Processor snelheid: 2 GHz, Aantal processorkernen: 2, Type chipset: -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300857

Wollie91 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:15:
He,

Ik ben op zoek naar een laptop voor school en gewoon voor thuis.

Ik wil de laptop gaan gebruiken voor het volgende:
  • Internetten
  • Inventor tekenen
  • Downloaden
  • Films kijken via hdmi op tv
  • Muziek
  • Games (wil er toch wel wat nieuwe spellen op kunnen spelen)
Enkele eisen: :9~
  • 15,6"
  • Goed geluid
  • Hdmi
  • Hd films
  • i5 of i7 processor
Qua merk gaat mijn voorkeur uit naar:
  • Asus
  • MSI
Mijn budget is maximaal rond €1000

Alvast bedankt,
Jeffrey :)
1000 euro en je eisen zijn niet echt een basisnotebook. Kan beter bij de best buy guide van december naar mainstreamnotebooks kijken. Bij de dell xps 15 krijg je meeste waar voor je geld.
Als je perse een asus wil is de Asus N53JN misschien iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Klökske schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:10:
Is deze Asus notebook iets? Ik heb er weinig verstand van. Merendeel is tekstverwerken en internetten, maar een foto kunnen verwerken moet ook mogelijk zijn.

ASUS X52F EX547V
Processor type: Intel® Pentium® Mobile Processor P6100 (2 GHz, 3 MB L2-Cache), RAM: 3GB, Type: Notebook, Processor merk: Intel, Processor model: P6100, Processor nummer: P6100, Processor snelheid: 2 GHz, Aantal processorkernen: 2, Type chipset: -
Nette prijs voor die laptop. Gaat prima mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Anoniem: 385747 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:07:
Ik wil graag een nieuwe laptop aanschaffen omdat ik 5 maanden naar het buitenland ga.

mijn budget is zo rond de 700 euro.
ik wil graag een beetje casual game en voor de rest een beetje internetten en dergelijke.
zelf heb ik nu een pc met een i3 processor met 4gb werkgeheugen en een nvidia videokaart met 1gb geheugen
dit ding doet alles wat ik nu wil..

ik heb al gekeken voor een dell pc inspiron 17 r en inspiron 15 r

lijkt jullie dit een verstandige koop of weten jullie misschien iets beter? :)
Met de HD5650 er in? (meende dat dat zo was bij die 15R)
In dat geval een prima keuze, want beter ga je voor 700 euro niet krijgen. De Inspiron reeks is wat goedkoper gebouwd, al blijkt de kwaliteit niet tegen te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-06 00:53
GENETX schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:34:
[...]

Nette prijs voor die laptop. Gaat prima mogelijk zijn.
Wat is het verschil tussen die ASUS X52F EX547V en de k52f-ex546v die voor dezelfde prijs (477,-) in de folder van deze week staat? Specs LIJKEN hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Anoniem: 303530 schreef op zondag 21 november 2010 @ 12:50:
[...]

nope, als je niet gamet heb je niets aan een grafische kaart, dan kan je beter voor een intergrated gaan, zoals:

pricewatch: Samsung R540-JA03NL
of ander merk: pricewatch: MSI CR620-608NL
of grotere hdd: pricewatch: Asus K52F-SX182V
en i5: pricewatch: Asus K52F-EX699V

de rest is niet interessant (geen 4GB ram), boven je budget, of zonder 2 jaar garantie. (altijd fijn)

pricewatch
Nou AVC decompressie accelleratie, via de GPU ontlast je CPU toch flink (netbook ion, enz.). En als je Premiere Pro gebruikt dan is een nVidia met CUDA toch wel een must, voor de AVCHD decompressie, die alleen werkt met CUDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Leolinedance schreef op zondag 07 november 2010 @ 21:41:
[...]

Kijkhoek vind ik een overrated argument. Wordt altijd aangehaald maar ik snap niet waarom. Ik weet niet wat jullie doen maar ik zit 99 van de 100 keer gewoon recht achter mijn laptop hoor :)
Mijn broer kocht een van de eerste reeksen Samsung laptops een paar jaar terug, als je recht voor de laptop zit (onmogelijk voor iemand langer dan 1,60 meter, anders komen je handen 15 centimeter onder het toetsenbord uit), dan zie je of wat op de bovenste helft en niks op de onderste helft en als je de hele machine wat kantelt dan zie je wat op de onderste helft en niks op de bovenste helft en in het horizontale vlak is het al net zo erg.

Dus wat is nu nog een redelijk scherm?!

Ouwe 17" Dell desktop LCD alhier heb ik niet zo'n probleem mee, al gebruik ik liever me ouwe trouwe CRT-tje, maar die Samsung laptop... Op zich is het een leuke machine, als je het scherm maar buiten beschouwing laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Anoniem: 303530 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:01:
de studio 15 heeft een 2MP webcam, hoe goed die is? geen idee, nog nooit gebruikt.
Is die Skype certified? Dan kun je hem in Skype wel op 720P gebruiken, kwam afgelopen week hier een andere laptop, met 1.7 MP webcam tegen die door Skype ondersteund werd. MSN en standaard Skype enz. is allemaal maximaal VGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik neem aan dat je xps 15 bedoelt.. die is inderdaad skype certified, wat dat dan ook moge betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Dat betekent dus dat je op 720P kunt cammen in Skype, in plaats van de gebruikelijke VGA, 1280x720 is toch bijna 4 maal VGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

zoek een goede laptop, vooral voor freelance tekstwerk, maar ook incidenteel wat gephotoshop en websites bewerken,.. spelletjes in principe niet maar video weer wel,.. heb alleen een zeer beperkt budget, maar heb mn oog laten vallen op de volgende laptops:

Acer Aspire 7741Z - 539 euro
pricewatch: Acer Aspire 7741Z-P614G32MN

Asus K72DR-TY126V - 553 euro
pricewatch: Asus K72DR-TY126V

MSI CR720-201NL - 555 euro
pricewatch: MSI CR720-201NL

zoals blijkt uit bovenstaande laptops, mn minimale eisen zijn:

17 inch scherm
4gb ram
max 600 euro
2 jaar garantie

op zich heb ik op alles wel wat aan te merken,.. ik heb een beetje angst voor merken als acer (en toshiba, hp, samsung, etc) omdat mn ervaring is dat ze boordevol shitapplicaties zit, voorgeinstalleerde troep die door de partnerbedrijven wordt aangeboden,.. en tja,.. tis toch een acer he? beetje mediamarkt machine voor mn gevoel

asus en msi heb ik altijd heel veel goede dingen over gehoord,.. over asus nog meer goeds dan msi volgens mij,.. alleen die kleur van die asus,.. verschrikkelijk,.. hoe bedenken ze die bruine kleuren? als ie gewoon mooi zwart was geweest had ik m gekocht, maar dit? naja en de msi,.. ik weet niet maar van alle reviews die ik lees wordt deze het minst van alle drie aangeprezen

maar goed, zoals je merkt, veel verder dan wat onderbuik- en esthetische overwegingen kom ik hier niet,.. dus misschien kan iemand anders me iets zinnigs over deze selectie zeggen,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

heb trouwens dit overzicht laten genereren,..

http://tweakers.net/price.../496/269698;267231;268269

zijn er dan ook echt geen verschillen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
assass schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 19:28:
op zich heb ik op alles wel wat aan te merken,.. ik heb een beetje angst voor merken als acer (en toshiba, hp, samsung, etc) omdat mn ervaring is dat ze boordevol shitapplicaties zit, voorgeinstalleerde troep die door de partnerbedrijven wordt aangeboden,.. en tja,.. tis toch een acer he? beetje mediamarkt machine voor mn gevoel
Dat heeft iedere laptop. Een Asus of MSI heeft net zo goed een shitload aan bloatware. De enige manier om er vanaf te komen is gewoon een schone installatie doen met een Windows 7 DVD ipv een recovery.

En op zich voldoet bijna elke laptop in de pricewatch wel aan je eisen, zolang er maar geen Celeron in zit. pricewatch: Asus K72F-TY116V vind ik persoonlijk wel een goede optie, mja, je zit met dat bruin. Anderzijds is je budget gewoon beperkt en dan heb ik persoonlijk toch liever een lelijke, maar goede case dan een mooie kleur, maar slechte behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:33
Wat is het verschil tussen deze en deze ?
Voor zover ik kan zien is de videokaart het enige verschil, maar de versie met HD5650 is goedkoper dan die met HD5470. Verklaring iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de specs zijn fout, er zit geen 5650 in maar een 5470, de laptops zijn voor zover ik weet indentiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:33
Dat één website een fout heeft bij de specs is begrijpelijk.
Maar de officiële website geeft aan dat er zowel een HD5470 als HD5650 in kan zitten.
En verder:
MAXICT
AllMicro
TakeitNow
notebookshop
techlogics
inmac
informatique
dutchcomputercentre
acesdirect
scharen zich allemaal bij 5650, dat maakt een fout minder waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thats right, maar een tweaker heeft hem besteld, en er bleek toch een 5470 in te zitten ;) gewoon een dome fout van acer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 15:51
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 20:34:
thats right, maar een tweaker heeft hem besteld, en er bleek toch een 5470 in te zitten ;) gewoon een dome fout van acer
Je bent me net voor. 8)
Lijkt me ook duidelijk dat een 5650 niet in een notebook van die prijsklasse zit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Klökske schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:10:

ASUS X52F EX547V
In de folder staat de k52f-ex546v, maar in de winkel (arena) staat dus de ASUS X52F EX547V van de website. De X52F heeft wat lichtbruin in de in de behuizing, terwijl de K52F zo te zien zwart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
GENETX schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 21:48:
[...]

Dat heeft iedere laptop. Een Asus of MSI heeft net zo goed een shitload aan bloatware. De enige manier om er vanaf te komen is gewoon een schone installatie doen met een Windows 7 DVD ipv een recovery.

En op zich voldoet bijna elke laptop in de pricewatch wel aan je eisen, zolang er maar geen Celeron in zit. pricewatch: Asus K72F-TY116V vind ik persoonlijk wel een goede optie, mja, je zit met dat bruin. Anderzijds is je budget gewoon beperkt en dan heb ik persoonlijk toch liever een lelijke, maar goede case dan een mooie kleur, maar slechte behuizing.
De A72F-TY140V is met vijf en half honderd net wat duurder, maar dan heb je een 500 gig in plaats van 320 gig hdd. Deze is wel glimmend zwart. Dus is 4 gig ram een must of is drie gig genoeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Die andere heeft ook 3GB aan ram. Persoonlijk vind ik 40 euro wel erg veel voor 180GB extra hardeschijfruimte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

[...]

thnx voor deze info

weet eigenlijk iemand hoe dat zit met die laptopschermpjes? mijn voorkeur gaat namelijk uit naar een mat scherm, maar dat zit zeker alleen op duurdere?

dus, hoe kan ik zien of op deze laptops een mat of helder scherm zit?

http://tweakers.net/price.../496/269698;267231;268269

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Niet in de Pricewatch doorgaans, dan moet je de specs er bij zoeken. Maar ik kan je wel vertellen dat alleen de duurdere laptops een mat scherm (of optie) hebben. Denk dan aan dure Thinkpads, Elitebooks, Macbooks. Voor jou is de beste optie om antiglare folie te kopen, dat is er namelijk ook. Al vind ik persoonlijk een spiegelscherm veel mooier als het gaat om kleuren. Backlights zijn tegenwoordig ook wat beter op de meeste laptops waardoor je er ook minder last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edzon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-11-2024
ben op zoek naar een laptop voor mijn vriendin voor max 500, toen ik haar de samsung liet zien uit de bbg viel ze bijna flauw van de kleur van de buitenkant, ze wil geen rooie! helaas is dit de enige kleur.

Hard op zoek naar iets vergelijkbaars vond ik de ASUS X52F EX547V van de mediamarkt http://www.mediamarkt.nl/...58055.html?display=online die ergens al eerder werd genoemd een mooie keus, zij ook godzijdank!

Nu kwam ik vandaag de HP G62-A14ED WW008EA tegen in een aanbieding van de BCC http://www.bcc.nl/product/hp-g62-a14ed-ww008ea waar dan weer een I3 in zit tov de P6100 van Asus.

Is die processor alleen de moeite waard om voor de HP te gaan? Alternatieven zijn ook welkom natuurlijk!

Of is het de moeite waard om nog even te wachten tot de 'echte' kerstaanbiedingen?

[ Voor 5% gewijzigd door edzon op 09-12-2010 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276919

Hoop dat ik hier aan het goede adres ben (lijkt me wel gezien de topicnaam);

Ik twijfel erg tussen twee (1,2) versies van de Medion Akoya E6215, de enige verschillen zijnde:

-Een i3-330M t.o.v. een i5-450M
-1GB DDR3 RAM minder (kost n tientje,is dus geen issue)
-150 euro prijsverschil (€ 450 t.o.v. €600)

Mijn vraag is dan ook: is een i5-450M 140 euro meer waard dan een i3-330M?
Het enige noemenswaardige verschil dat ik heb kunnen bespeuren is de aanwezigheid van Intel Turbo Boost bij de i5, maar heb hier aardig wat kritiek op gezien.

Ik hoop dat iemand met enige expertise mij uitsluitsel kan geven..alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276919 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:33:
Mijn vraag is dan ook: is een i5-450M 140 euro meer waard dan een i3-330M?
hell no :/ voor €50 was dat misschien nog te overwegen.

je kan beter iets kopen met een i3-370m, dit is een iets hoger geclockte versie van de 330m:
http://ark.intel.com/Compare.aspx?ids=47663,49022,49020,

via de pricewatch krijg ik dan...

http://tweakers.net/price...UmuvpUhl19ZLSN-ENIiWnbth8

vooral pricewatch: Samsung R540-JA03NL springt eruit.
edzon schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:23:
ben op zoek naar een laptop voor mijn vriendin voor max 500, toen ik haar de samsung liet zien uit de bbg viel ze bijna flauw van de kleur van de buitenkant, ze wil geen rooie! helaas is dit de enige kleur.

Hard op zoek naar iets vergelijkbaars vond ik de ASUS X52F EX547V van de mediamarkt http://www.mediamarkt.nl/...58055.html?display=online die ergens al eerder werd genoemd een mooie keus, zij ook godzijdank!

Nu kwam ik vandaag de HP G62-A14ED WW008EA tegen in een aanbieding van de BCC http://www.bcc.nl/product/hp-g62-a14ed-ww008ea waar dan weer een I3 in zit tov de P6100 van Asus.

Is die processor alleen de moeite waard om voor de HP te gaan? Alternatieven zijn ook welkom natuurlijk!

Of is het de moeite waard om nog even te wachten tot de 'echte' kerstaanbiedingen?
zelfde als hierboven, ik zou zeker iets nemen met 2 jaar garantie, ofwel pricewatch: Samsung R540-JA03NL met een i3 en voldoende RAM, als je perse onder de €500 wil blijven zou ik inderdaad genoemde HP nemen, goedkoper van een redelijk merk ga je niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:54:
[...]

hell no :/ voor €50 was dat misschien nog te overwegen.

je kan beter iets kopen met een i3-370m, dit is een iets hoger geclockte versie van de 330m:
http://ark.intel.com/Compare.aspx?ids=47663,49022,49020,

via de pricewatch krijg ik dan...

http://tweakers.net/price...UmuvpUhl19ZLSN-ENIiWnbth8

vooral pricewatch: Samsung R540-JA03NL springt eruit.

[...]

zelfde als hierboven, ik zou zeker iets nemen met 2 jaar garantie, ofwel pricewatch: Samsung R540-JA03NL met een i3 en voldoende RAM, als je perse onder de €500 wil blijven zou ik inderdaad genoemde HP nemen, goedkoper van een redelijk merk ga je niet vinden.
Fair enough, lijkt me vrij duidelijk d:)b thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Maar die Medion i3 van 449 is wel degelijk een heel leuke aanbieding, want heeft zelfs 3 jaar garantie
http://www.medion.com/nl/...gory=standard_notebooks_7 (tabje Specificaties)
Ook heeft hij W7 Pro, alleen is het wel 32bit. Enige nadeel dus 2GB RAM, maar daar kun je natuurlijk heel goedkoop wat bijsteken (zal lang niet altijd nodig zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tsja, ik houd eigenlijk 3GB als absoluut minimum aan, ram is tegenwoordig zo goedkoop dat het zonde is om er niet meteen 4 gig in te steken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

[...]

heb nu trouwens denk ik die k72 in een normaal design gevonden,. althans volgens mij is het verder precies dezelfde laptop, maar zie hem om een of andere reden niet in de pricewatch terug,.. het gaat om deze:

http://www.paradigit.nl/P...1A2331VL233Y/default.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Die AMD CPU is wel een stukje minder snel. Verder is dat de A-serie die vaak bij enkele grote ketens te koop zijn die weer niet in de PW staan. Dus dat is de reden daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gianni Rombios schreef op donderdag 09 december 2010 @ 14:44:
Maar die Medion i3 van 449 is wel degelijk een heel leuke aanbieding, want heeft zelfs 3 jaar garantie
Ook heeft hij W7 Pro, alleen is het wel 32bit. Enige nadeel dus 2GB RAM, maar daar kun je natuurlijk heel goedkoop wat bijsteken (zal lang niet altijd nodig zijn).
Idd, leek me ook wel prima aangezien ik hem na mijn studie-uitwisseling wil doorverkopen (en er dan dus nog ruim 2 jaar garantie op zit :) ). Ik was van plan om er 64bit win7 op te zetten en er 2GB RAM bij te prikken, het laatste kost (tot mijn verbazing) relatief weinig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
GENETX schreef op donderdag 09 december 2010 @ 07:55:
Die andere heeft ook 3GB aan ram. Persoonlijk vind ik 40 euro wel erg veel voor 180GB extra hardeschijfruimte...
En een mooi zwart kleurtje in plaats van diarree bruin. Dat kleurtje was HET probleem.

WIj stelden beide een machine met standaard 3 gig voor hij had nog niet gereageerd op dat punt vandaar mijn vraag of dat ons beider voorstellen ongewenst maakten. Het kleurtje was wel afgewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
GENETX schreef op donderdag 09 december 2010 @ 08:23:
Niet in de Pricewatch doorgaans, dan moet je de specs er bij zoeken. Maar ik kan je wel vertellen dat alleen de duurdere laptops een mat scherm (of optie) hebben. Denk dan aan dure Thinkpads, Elitebooks, Macbooks. Voor jou is de beste optie om antiglare folie te kopen, dat is er namelijk ook. Al vind ik persoonlijk een spiegelscherm veel mooier als het gaat om kleuren. Backlights zijn tegenwoordig ook wat beter op de meeste laptops waardoor je er ook minder last van hebt.
Of minder uitgeven en een echte portable kopen, die 10,1 inch Acer Aspire One netbook die ik zag staan heeft een mat scherm 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
GENETX schreef op donderdag 09 december 2010 @ 16:52:
Die AMD CPU is wel een stukje minder snel. Verder is dat de A-serie die vaak bij enkele grote ketens te koop zijn die weer niet in de PW staan. Dus dat is de reden daarvan.
Ook bij een van de buurmannen (ten minste in Amsterdam) in de folder en de winkel zien staan. Ik kon de AMD processor echter niet inschatten, goed te horen dat de P6100 toch net iets sneller is. http://www.computerland.nl/Information.aspx?pid=1339

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Daarvoor hebben we:
http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html

Grofweg 20-25% sneller dus in Cinebench (zware benchmark).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-04 21:59
donaldk schreef op donderdag 09 december 2010 @ 17:12:
[...]
En een mooi zwart kleurtje in plaats van diarree bruin. Dat kleurtje was HET probleem.
[...]
pricewatch: Asus K72F-TY116V vind ik persoonlijk wel een goede optie, mja, je zit met dat bruin. Anderzijds is je budget gewoon beperkt en dan heb ik persoonlijk toch liever een lelijke, maar goede case dan een mooie kleur, maar slechte behuizing.
Kleur is persoonlijk. Maar ik heb zo'n bruine Asus laptop en vind het een prima, ja zelfs mooie kleur. Je ziet het trouwens amper. Dus als lezers over de kleur twijfelen na 2 minder positieve tweakers: kijk zelf, maar laat je niet bij voorhand afschrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gianni Rombios schreef op donderdag 09 december 2010 @ 14:44:
Sterker nog: heb van de volgende deal gebruik kunnen maken:
Medion E6215 (de i3-versie dus)
• Gratis verzending (geldt tot 12/12, a.s. zondag dus)
• Na enig speurwerk: Actiecode voor 5% korting (= €22,45),
(zou tot 5/12/10 geldig moeten zijn maar werkt (klaarblijkelijk) nog steeds)

Al met al dus een (naar mijn idee) prima klaptop met 3 jaar garantie thuisbezorgd voor € 426,55 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387004

Ik zit er ook aan te denken om die medion E6215 voor mijn ouders te kopen. Het komt op mij over als een goeie deal met veel 'bang for your bucks'!

Nu zit ik nog met een paar punten. Ten eerste kan ik nergens echt reviews vinden van deze laptop, of van Medion in het algemeen. Wat ik zo een beetje gelezen heb wordt Medion een beetje beschouwd als het goedkopere en kwalitatief mindere broertje van Dell... Heeft iemand ervaringen met of verhalen over Medion?

Daarnaast zit ik een beetje met die 2 GB ram die er in zitten.
Anoniem: 276919 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 17:03:
[...]

Ik was van plan om er 64bit win7 op te zetten en er 2GB RAM bij te prikken, het laatste kost (tot mijn verbazing) relatief weinig!
Ik ben qua laptops een verschrikkelijke noob, heb er zelf nog nooit een gehad, dus ik vroeg mij af hoe makkelijk het upgraden van RAM gaat bij laptops. Ik kon uit de beschrijving nergens uit afleiden hoeveel slots er in dat ding zitten, en hoeveel ervan gebruikt worden (kan je er 1x2GB bij jassen, of moet je het vervangen voor 2x2GB?). Verder weet ik ook niet of je garantie er aan gaat als je zelf aan je laptop begint te knutselen.

Enig rondkijken bij een paar webshops deed mij geloven dat je voor 2x2GB Ram minimaal 50 e kwijt bent... (http://azerty.nl/8-758-204937/corsair-geheugen-4-gb-so.html). Is dit het goede type geheugen, of zit ik compleet verkeerd te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 381906

http://www.laptopshop.nl/...-pavilion-dv6-3010sd.html

pricewatch: HP Pavilion dv6-3020ed

Wat is het verschil tussen die 2? En welke van de 2 is het best?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:27
DE dv 3020 is de betere, door de snellere cpu en heeft 2 jaar garantie volgens de PW.

[ Voor 29% gewijzigd door karakedi op 11-12-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nou, kijk eens goed. Zo moeilijk is het nou ook weer niet de specificaties van 2 laptops (desnoods in een tabel of zelfs op papier) naast elkaar te zetten en te vergelijken..... Dan was je zlef ook tot de conclusie gekomen dat de 2e dus een andere CPU heeft die tevens wat sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06 19:37
Voor mijn vader ben ik op zoek naar een nieuwe laptop met een aantal eisen:

Scherm: 17""
Toepassingen: standaard office, internet etc. en ivm een nieuwe videocamera moet het systeem ook HD videobewerking kunnen. Nu is mijn vraag dus vooral hoeveel processor en graphicskracht hij nodig zal hebben. Zou een I3 met intel video voldoende zijn of moet ik eerder denken aan een i5 met een Radeon 5470 of zelfs 5650.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
LordLynx schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 21:16:

Toepassingen: standaard office, internet etc. en ivm een nieuwe videocamera moet het systeem ook HD videobewerking kunnen. Nu is mijn vraag dus vooral hoeveel processor en graphicskracht hij nodig zal hebben. Zou een I3 met intel video voldoende zijn of moet ik eerder denken aan een i5 met een Radeon 5470 of zelfs 5650.
HD 5650 hoeft niet, maar ik zou iig wel kijken naar wat krachtigs idd. Dus een Core i5 (460M is wel gangbaar en erg rap op 2,8GHz Turbo) met een HD 5470/GT 310M is wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyparty
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-08-2024
LordLynx schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 21:16:

Ligt er aan of je onder videobewerking filmpjes samensmelten in Windows Movie Maker of heavy duty special effects in After Effects verstaat. Voor dat laatste is het vooral belangrijk om veel CPU en veel RAM te hebben, de videokaart doet er niet zo heeeeel veel toe. Neem zo veel mogelijk cores zodat het renderen lekker snel gaat.

PS: Ik heb die Medion E6215 gisteren gekocht. Bedankt voor die tip met die code Eflix . (K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dan nog zul je het moeten renderen en waarschijnlijk moeten converteren naar een DVD wellicht. Rekenpower is imho nooit weg. Vergeet ook niet dat een ATI of Nvidia kaart een video veel en veel sneller kan converteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
GENETX schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 21:18:
[...]

HD 5650 hoeft niet, maar ik zou iig wel kijken naar wat krachtigs idd. Dus een Core i5 (460M is wel gangbaar en erg rap op 2,8GHz Turbo) met een HD 5470/GT 310M is wel aan te raden.
Neem dan een CUDA kaart, kun je ten minste nog uitwijken naar Premiere Pro CS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

iemand enig idee wat het verschil is tussen een asus k72dr en een asus a72dr behalve die poepkleur?

pricewatch: Asus K72DR-TY126V
http://www.paradigit.nl/P..._december&src=onlinetouch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dan moet je de specs naast elkaar zetten. Op het eerste gezicht zie ik geen verschil, maar ik kijk ook maar ff heel snel. Kan wel zijn dat de ene bv Bluetooth heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

worden er laptops gemaakt zonder bluetooth dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:17

Gallus

Cheesy

Bij Saturn hebben ze momenteel de volgende notebook in de aanbieding:

HP G62-B09ED
Intel Core i5-460M
4 GB RAM
500 GB HDD
Intel HD Graphics

599,-

Nu begrijp ik dat de videochip niet echt fantastisch is. Ik zal er echter geen spelletjes mee spelen, dus daar heb ik hem ook niet voor nodig. Wellicht wil ik een enkele keer een HD-filmpje afspelen, maar volgens mij is de CPU snel genoeg om dat volledig voor z'n rekening te nemen. Fanatiek Photoshoppen doe ik ook niet. Wel wil ik dat de hippe grafische effecten in Windows 7 mooi en snel worden weergegeven, maar volgens mij moet dat geen probleem zijn. :)

Kortom, heeft een snellere GPU nog voordelen die ik over het hoofd zie?

Daarnaast staat op de website van HP dat de netwerk interface een 'Integrated 10/100BASE-T Ethernet LAN' betreft. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een laptop anno 2010 geen gigabit ethernet heeft, of is dat helemaal niet zo vanzelfsprekend? :?

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gallus schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:17:
Daarnaast staat op de website van HP dat de netwerk interface een 'Integrated 10/100BASE-T Ethernet LAN' betreft. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een laptop anno 2010 geen gigabit ethernet heeft, of is dat helemaal niet zo vanzelfsprekend? :?
bij HP lijkt gigabit eerder uitzondering dan regel :X

ruim een jaar geleden verbaasde ik me daar ook al over, echt niet te geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Maar verder voldoet die laptop aan je eisen, die Intel HD Graphics zijn goed genoeg :) Maar dat is de zwakste videokaart verkrijgbaar al, de GMA 500 van de Z5xx-serie Atom's :+
assass schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:32:
worden er laptops gemaakt zonder bluetooth dan?
Ja, en niet zo'n beetje ook. Ik durf te wedden dat <50% BT heeft.

[ Voor 28% gewijzigd door GENETX op 13-12-2010 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385430 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:25:

http://www1.euro.dell.com...piron-15r&cs=nldhs1&s=dhs

volgens mensen moet het met deze dus lukken, graag bevestiging please

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 385430 op 14-12-2010 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De versie met de HD5650 wel ja.

• assass

assass

Salon GoT'er

het is de asus a72dr geworden voor mij bij paradigit,..
stond wel echt versteld van de hoeveelheid crapware op dat ding! maar goed, onderhand een beetje opgeschoond - de tig updates gedraaid, happy so far!

• Razortek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-06 11:45
Als alles volgens plan verloopt zal ik volgend jaar HBO/Uni Informatica gaan studeren. Ik heb daar dus een laptop voor nodig, maar aangezien ik meer een desktopman ben weet ik bar weinig van laptops af.
Ik heb ook geen idee wat nou handig is voor Informatica, maar een ~15inch scherm, redelijk licht, hoge resolutie en veel werkgeheugen lijkt me wel handig.
Ik zou er als het kan ook wel eens een spelletje op willen spelen, denk aan Minecraft/Warcraft III en WoW.
Maar dat hoeft niet op ultra met 60 FPS, low en 30 FPS is al prima voor mij.
Mijn budget is redelijk ruim, tussen de 600 en de 1100 in, meer is beter uiteraard.

Enige hulp in de keuze? Als ik in de pricewatch kijk zijn er bar weinig laptops met een 16XX/1920 scherm of hoger te vinden op 15" (voor een redelijke prijs), terwijl die volgens mij wel moeten zijn.

exact, daarom heb ik dit topic in het leven geroepen:
[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen

de xps 15 is op dit moment de onbetwiste winnaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:43

pdavie2311

Live life to the fullest..

Hoi,

Ik vlieg van merk naar merk hier op het forum, maar ja, wil gewoon een goede aankoop doen..ik ben op zoek naar een niet zo veeleisende laptop tot 700,- euro...Iedere keer als ik denk er eentje te hebben gevonden, mankeert er wel weer iets aan..Sony Vaio wou ik nemen, mooi wit, hou van design, maar daar zit de bekende "piep"in lees ik dus nu..Verder gekeken bij macbook..Super, alleen moet ik wachten op een superaanbieding want die beginnen pas bij 1000,- euro..Toen kwam ik bij Dell..Hebben nu een mooie aanbieding voor 699,- maar hier lees ik weer "fan"problemen...ik weet het zo'n beetje niet meer..Heb nu HP en dat wil ik niet weer..Punten die ik belangrijk vind: Design toch erg leuk, aparte videokaart zoals de Dell wel heeft, i3 processor, redelijke harde schijf..Wordt gebruikt voor huis/tuin en keukenwerk..Surfen/mailen/af en toe een game..Oja..Accuduur kan ik nergens goed vinden alleen bij Apple en er moet een HDMI poort opzitten voor de link naar mijn Pana Plasma...Iemand een idee welke bij mij past? Ik zoek als een naald in een hooiberg geloof ik...

Alvast bedankt voor jullie tips..

Gr Patrick

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de fan valt van de xps lijn valt wel mee hoor, hij springt aan als je op youtube gaat zitten, dat doet elke laptop.
en trouwens, als je een stille laptop wil moet je vooral geen vaio nemen :X

de xps 15 of 17 blijft wat mij betreft de beste kandidaat
http://configure2.euro.de..._30=321942&oc=N00XL502epp deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Razortek schreef op donderdag 16 december 2010 @ 12:50:
Als alles volgens plan verloopt zal ik volgend jaar HBO/Uni Informatica gaan studeren. Ik heb daar dus een laptop voor nodig, maar aangezien ik meer een desktopman ben weet ik bar weinig van laptops af.
Ik heb ook geen idee wat nou handig is voor Informatica, maar een ~15inch scherm, redelijk licht, hoge resolutie en veel werkgeheugen lijkt me wel handig.
Ik zou er als het kan ook wel eens een spelletje op willen spelen, denk aan Minecraft/Warcraft III en WoW.
Maar dat hoeft niet op ultra met 60 FPS, low en 30 FPS is al prima voor mij.
Mijn budget is redelijk ruim, tussen de 600 en de 1100 in, meer is beter uiteraard.

Enige hulp in de keuze? Als ik in de pricewatch kijk zijn er bar weinig laptops met een 16XX/1920 scherm of hoger te vinden op 15" (voor een redelijke prijs), terwijl die volgens mij wel moeten zijn.
Waarom wacht je niet tot je aan de studie gaat. Als je kiest voor de universiteit dan zal dat in jou geval toch wel één van de 3 TU's zijn en die hebben altijd zo'n geweldige HP Elitebook die in je budget past, degelijk is, goede specs kent voor het geld en een zeer uitgebreid garantieplan. Dus als je geen laptop nodig hebt op het moment van schrijven, dan zou ik gewoon even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388238

Hallo, Ik ben ook op zoek naar een nieuwe laptop, voornamelijk belangrijk voor mij: Ik zit veel op internet, en speel nog wel eens een spel zoals bijv. Sims3. Nu zijn er natuurlijk veel kerst aanbiedingen dus ik wil eigenlijk nu het nog kan een laptop kopen. Ik zat in eerste instantie te twijfelen tussen: http://www.bcc.nl/product/hp-g62-a14ed en deze: https://dixons.nl/artikel..._2010&utm_campaign=folder
Nu zit er alleen verschil in I3 en I5 volgens mij, en dat er iets van photoshop bij zit bij de laatste. Dit vind ik niet echt boeiend, dus is het €100,- verschil de moeite waard? Andere suggesties zijn ook welkom, ik wil graag een goede keuze maken en heb zelf niet veel verstand van dit soort dingen. Mijn budget ligt toch wel rond 500-700.

Als ik een Dell XPS 15 zal nemen kost me dit 735,- (I5 en 3 jaar garantie) Dat scheel dus met de aanbieding van dixons al snel 135 euro, terwijl het verschil alleen in geheugen zit? Of heb ik dit mis en is het verschil aan 135 euro tussen deze twee meer dan waard?

Alvast bedankt

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 388238 op 21-12-2010 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:55
Hey,

Ik heb nu een 3,5 jaar oude laptop met de volgende grafische kaart: NVIDIA GeForce Go 7600.

Ik ben nu op zoek naar een nieuwe laptop en ik heb er nu 2 gevonden, eentje heeft onboard Intel HD Graphics en de andere een ATI Mobility Radeon HD5470. Nu game ik helemaal niet en gebruik ik mijn laptop voornamelijk voor school en om films/series te kijken. Nu is mijn vraag ook, hoe presteerd de Intel HD Graphics ten opzichte van mijn huidige videokaart? Op dit moment heb ik namelijk niet het idee dat ik mijn grafische kaart volledig benut dus een ATI Mobility Radeon HD5470 lijkt me nogal een overkill tenzij de Intel HD Graphics een stuk minder goed presteerd dan mijn huidige videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat valt nog tegen... de 7600 is ongeveer even snel als een gt105m volgens 3dmark, een kaart die ik je niet zou aanraden.

zon kaart slurpt stroom, en je prestaties gaan er nauwelijks op vooruit: videoversnellen doet een IGP ook, en gamen doe je toch niet met de traagste nvidia grafische kaart van de afgelopen paar jaar

als je wil gamen, dan kom je minimaal bij het kaliber 5470 uit, maar eigenlijk is een 5650 of nvidia equvailant (GT330m, 420m of hoger) zeer aan te raden, daarmee kan je de nieuwste games op medium spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat zegt hij net: Hij wil niet gamen :+

De Intel GMA HD van een Core i3,i5 en i7 is trager als de good ol' Go 7600. Dat maakt echter niet uit, want je gebruikt je videokaart amper. Ook een GMA HD kan gewoon Full HD afspelen, Aero draaien etc. Hij is alleen niet gemaakt om te gamen, maar de taken die jij wilt uitvoeren met de laptop kunnen prima met een GMA HD.

Sowieso is het triest gesteld. De Go 7600 in mijn Asus A6T (die nu 4,5 jaar oud zou zijn) haalde 2200 3DMark06 punten. De HD 5470 haalt 5 jaar na introductie van de Go 7600 ook maar 3500 punten. Dus grofweg 50-60% meer, 5 jaar later...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:55
GENETX schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 21:58:
Dat zegt hij net: Hij wil niet gamen :+

De Intel GMA HD van een Core i3,i5 en i7 is trager als de good ol' Go 7600. Dat maakt echter niet uit, want je gebruikt je videokaart amper. Ook een GMA HD kan gewoon Full HD afspelen, Aero draaien etc. Hij is alleen niet gemaakt om te gamen, maar de taken die jij wilt uitvoeren met de laptop kunnen prima met een GMA HD.

Sowieso is het triest gesteld. De Go 7600 in mijn Asus A6T (die nu 4,5 jaar oud zou zijn) haalde 2200 3DMark06 punten. De HD 5470 haalt 5 jaar na introductie van de Go 7600 ook maar 3500 punten. Dus grofweg 50-60% meer, 5 jaar later...
De twee laptops die ik op het oog hebben schelen 50 euro (ivm het verschil in grafische kaart). Maar zoals ik in je reactie leest zou dat voor mij dus weggegooid geld zijn. Ik ben al tevreden als Aero idd soepel draait en als ik HD films kan kijken. Daarnaast lijkt me dat de ATI ook meer stroom verbruikt wat resulteerd in een kortere accuduur. Of is dit verschil te verwaarlozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GENETX schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 21:58:
maar sowieso is het vrij lastig om een inschatting te maken op basis van een cijfertje.

de 5650m heeft een 3dmark score van de helft van de 5870m (ik gebruik maar even de -m stuffix, dat scheelt weer tikwerk) maar als ik dan ga kijken bij de benches zie ik dat de 5870m in sommige gevallen tot 3x zo hoog scoort.

...daarnaast test notebookcheck zowel low, med, als high met een schermresolutie van 1024*768 :r
DjRex schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 22:12:
Maar zoals ik in je reactie leest zou dat voor mij dus weggegooid geld zijn.
correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ook true, maar dat maakt het voor low-end alleen maar erger... Mijn oude 8400M G zou ook +- 50% van mijn oude Go 7600 zijn, maar voor mijn gevoel kon ie door de 64-bit geheugenbus maar 25% van de prestaties neerzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

een 5470 heeft ook een 64 bit bus.

sterker nog, de 5870m bevat slechts een 128 bit bus, gelukkig wel met gddr5

Anoniem: 388822

Goedemorgen! Ik ben al een tijdje op zoek naar een laptop, maar ik blijf het telkens maar uitstellen. Nu loopt mijn desktop op zijn laatste benen, dus moet het er maar eens echt van komen. Het moet dus een desktop vervanger zijn (dus 17"), maar ik heb hem ok voor studie af en toe nodig, dus daarom een laptop ipv een nieuwe desktop. Behalve office, internetten en (lichte) fotobewerking wil ik er wel af en toe een game op kunnen spelen, maar dat zullen dan wel RTS zijn en geen shooters (daar heb ik die Xbox al voor), dus geen uberzware GPU maar ook geen geintegreerde GPU. HDMI-out is een zware pre.Ik heb een budget tot zo'n 700 euro, maar ik ehb het idee dat ik met 600 euro al een heel eind kom hiermee. Deze had ik zelf gespot:

Asus K72JR-TY170V 17.3 "
Intel Core i3-370M
3 GB RAM
320 GB HDD
Radeon Mobility HD5470

pricewatch: Asus K72JR-TY170V

Ik heb het idee dat dit wel een leuk beestje is voor die 600 euro, of kan ik beter iets meer (of juist minder?? hij moet wel een paar jaar mee...) geld uitgeven?

• GENETX
Pricewwatch filter

Ik zie idd niks beters voor het geld. De op 1 na goedkoopste (1 euro voor een jaar extra garantie en snellere CPU is nooit slecht :P ) en verder ook zo ongeveer de beste specs. Daarnaast is de basis grofweg gelijk aan de Asus K52 15,6" notebook die die laatste basisnotebook NBBG won.

Anoniem: 388822

Thanks! Da's een handige tool :) Salaris is al binnen voor deze maand, dus meteen maar bestellen dan :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 388822 op 23-12-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR21
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05-2022
Ben op zoek naar een nieuwe laptop maar weet bij god niet welke, er zijn er zoveel. Graag zou ik een laptop willen met een i3-i5 processor en een goede videokaart. Ook een goed scherm. Wil er namelijk Call of Duty MW2 op spelen. Ook gebruik ik hem voor internetten - films - school. Weten jullie misschien een goede laptop voor mij voor maximaal rond de 800 euro?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
RR21 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 20:26:
Ben op zoek naar een nieuwe laptop maar weet bij god niet welke, er zijn er zoveel. Graag zou ik een laptop willen met een i3-i5 processor en een goede videokaart. Ook een goed scherm. Wil er namelijk Call of Duty MW2 op spelen. Ook gebruik ik hem voor internetten - films - school. Weten jullie misschien een goede laptop voor mij voor maximaal rond de 800 euro?

Alvast bedankt!
Geen crossposting aub
RR21 in "[NBBG Aanschaf] Gamenotebook oktober 2010"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anadtech heeft een review online gegooid van de N53JF, deze is indentiek aan het nederlandse N53JQ model met uitzondering van een scherm: voor de verandering bevat de Nederlandse versie een beter paneel

pricewatch
in tegenstelling tot wat de pricewatch beweert bevat de -JQ variant een 1080p scherm, zie de specs op laptopshop

over het algemeen is de xps 15 nog steeds een betere keus, tenzij je perse een i7 wilt: dan is de asus nipt goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Net als een jaar terug (TommyboyNL in "[NBBG Aanschaf] Basisnotebook december ..."), ben ik op zoek naar een laptop die lang op de accu uit zijn neus kan eten. Het eisenpakket is wederom niet groot:
-minimaal 15" scherm
-lange (minimaal 4, liefst 8 uur) accuduur
-2 USB poorten

Het budget is ongeveer 600 euro per stuk.

Een jaar terug hebben we twee van deze (pricewatch: Acer Aspire Timeline 5810T-354G32MN) laptops gekocht voor 400 piek per stuk, en daar zijn we erg tevreden over. Een soortgelijke laptop zal nu nog steeds prima voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Eisenpakket is niet groot, wel lastig. Er zijn echt praktisch geen laptops die 8 uur mee gaan op een accu in het 15,6" segment. Die keuze is nog beperkter dan een jaar geleden. Daarbij, 600 euro is weinig. Het duurste onderdeel is namelijk de accu, en ga zelf maar eens na wat jij het meeste nodig hebt: Accucellen. Voor 600 euro hebben de meeste laptopjes zo'n 48Wh aan boord om 3 uur op de accu mee te gaan.... Zeker in 15" laptops.

pricewatch: MSI X-Slim X620-001NL
pricewatch: Lenovo Thinkpad U550 (M25CAMH)
Die twee zouden nog in de buurt kunnen komen, mits de accu groot genoeg is. Daar heb ik echter mijn twijfels bij.

Edit:
De X-Slim komt zo te zien met grote accu die volgens MSI 11 uur mee kan. Dat lijkt me overdreven, maargoed, de 8 uur zou er wel in kunnen zitten net als bij die Acer. Dat lijkt me een prima keuze.

Mits de accu hetzelfde is, gaat die Lenovo Thinkpad 6 uur en 15 minuten mee onder minimale belasting:
http://www.notebookreview...fault.asp?newsID=5726&p=2

[ Voor 21% gewijzigd door GENETX op 16-01-2011 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Die MSI klinkt erg interessant, dankjewel!
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste