En we hebben twee MSItjes besteld, heel erg bedankt voor de goede tip!
Anoniem: 392659
ik zit te twijfelen over welke laptop ik zou moeten kiezen. voor mij zal het een laptop moeten zijn voor het simpele word/ excel werk en wat programmeerprogrammas als vensim/prosim/java/matlab...
af en toe een spelletje op lage resolutie moet ook wel kunnen (bijvoorbeeld gta 4)
de laptops waartussen ik twijfel zijn de volgende
HP G62-b60SD
pricewatch: HP G62-b60SD
hp-g62-b05sd
pricewatch: HP G62-b05SD (XR473EA)
Asus K52JC-EX090V
pricewatch: Asus K52JC-EX090V
HP G62-B90ED
https://dynabyte.nl/artik...inter_t.w.v._99%2C99_Euro
en nog wat is er een duidelijk verschil tussen een intel core i3 processor en een AMD Athlon X2 P340. of is dat nauwelijks op te merken.....
af en toe een spelletje op lage resolutie moet ook wel kunnen (bijvoorbeeld gta 4)
de laptops waartussen ik twijfel zijn de volgende
HP G62-b60SD
pricewatch: HP G62-b60SD
hp-g62-b05sd
pricewatch: HP G62-b05SD (XR473EA)
Asus K52JC-EX090V
pricewatch: Asus K52JC-EX090V
HP G62-B90ED
https://dynabyte.nl/artik...inter_t.w.v._99%2C99_Euro
en nog wat is er een duidelijk verschil tussen een intel core i3 processor en een AMD Athlon X2 P340. of is dat nauwelijks op te merken.....
http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html
De core i3 is aanzienlijk sneller. GTA4 kun je overigens wel vergeten op genoemde laptops, zelfs op een i7 quadcore met 5470 vond ik dat niet acceptabel (op low settings).
De core i3 is aanzienlijk sneller. GTA4 kun je overigens wel vergeten op genoemde laptops, zelfs op een i7 quadcore met 5470 vond ik dat niet acceptabel (op low settings).
Anoniem: 303530
Met een 5650 kan je hem fatsoenlijk op low spelen, die kaart is 2x zo snel als de 5470 die niet eens in jouw budget past
Dan zul je je budget moeten verhogen naar pak-m-beet 700.
Dan zul je je budget moeten verhogen naar pak-m-beet 700.
toch gekozen voor de hp g62-b60sd. ziet er mooi uit en de specs zijn ook goed naar mijn idee.
4096mb DDR3 geheugen
amd athlon x2 p340
500gb harde schijf
ATI mobility radeon HD 5470 met 512 mb videogeheugen.
naar mijn idee heb ik een goede koop gedaan
aangezien dit me alleen 445 euro heeft gekost.......
wat is jullie idee.
4096mb DDR3 geheugen
amd athlon x2 p340
500gb harde schijf
naar mijn idee heb ik een goede koop gedaan
wat is jullie idee.
Mooie bak, nooit gedacht dat iets met een dualcore en een dedicated grafische kaart zo goedkoop kon zijn: bij de NBBG hebben we op dit moment grote moeite dezelfde combinatie te vinden met een iets vlottere cpu voor minder dan €600...
Anoniem: 390608
Erg veel laptop voor €445!Anoniem: 392659 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 20:48:
toch gekozen voor de hp g62-b60sd. ziet er mooi uit en de specs zijn ook goed naar mijn idee.
4096mb DDR3 geheugen
amd athlon x2 p340
500gb harde schijf
naar mijn idee heb ik een goede koop gedaanaangezien dit me alleen 445 euro heeft gekost.......
wat is jullie idee.
Netjes! Waar heb je hem gekocht? De goedkoopste in de pricewatch is 497 euro.Anoniem: 392659 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 20:48:
4096mb DDR3 geheugen
amd athlon x2 p340
500gb harde schijf
naar mijn idee heb ik een goede koop gedaanaangezien dit me alleen 445 euro heeft gekost.......
wat is jullie idee.
Ik heb de acer 5742g-373G32MN op het oog.
Deze is echter in 2 versies beschikbaar: de Aspire en de Travelmate versie.
De travelmate versie is 10 euro duurder maar heeft geen Radeon 5470 aan boord (alleen de intel HD). Duurder maar kan minder?
Aspire
Travelmate
Weet iemand waar het verschil zit? Ik weet dat de travelmate voor de zakensector is en de aspire voor normaal gebruik, maar ik vind helemaal geen verschil (zelfde accu, zelfde maten en design etc., behalve de grafische kaart).
Als ik het goed begrijp heeft de aspire (met de radeon) ook een intel hd kaart aan boord want deze zit in de cpu ingebakken. Ik kan deze dus software matig aan of uit zetten en zo de accu sparen. Een lange accuduur vind ik wel belangrijk.
Deze is echter in 2 versies beschikbaar: de Aspire en de Travelmate versie.
De travelmate versie is 10 euro duurder maar heeft geen Radeon 5470 aan boord (alleen de intel HD). Duurder maar kan minder?
Aspire
Travelmate
Weet iemand waar het verschil zit? Ik weet dat de travelmate voor de zakensector is en de aspire voor normaal gebruik, maar ik vind helemaal geen verschil (zelfde accu, zelfde maten en design etc., behalve de grafische kaart).
Als ik het goed begrijp heeft de aspire (met de radeon) ook een intel hd kaart aan boord want deze zit in de cpu ingebakken. Ik kan deze dus software matig aan of uit zetten en zo de accu sparen. Een lange accuduur vind ik wel belangrijk.
Misschien moet je het zoeken in een mat scherm, of wellicht wat meer zakelijke software ofzo. Op het eerste gezicht zit er geen verschil in, maar Acer zal vast wel ergens een verschil hebben.
Volgens mij kun je met ATI niet zo makkelijk overschakelen naar de IGP. Een aantal Acers doen het wel, maar bij mij zijn er nog veel vraagtekens. Alleen van Nvidia Optimus weten we dat het goed werkt.
Volgens mij kun je met ATI niet zo makkelijk overschakelen naar de IGP. Een aantal Acers doen het wel, maar bij mij zijn er nog veel vraagtekens. Alleen van Nvidia Optimus weten we dat het goed werkt.
Goed werken is ook relatief, ik lees relatief veel klachten over bugs in optimus, knipperende flashvideo's, punkbuster die niet werkt, spellen die plots op de IGP draaien, onmogelijkheid tot het upgraden van de drivers.
@jim101: Die heb ik ook gezien op dixons.nl Met gratis draadloze printer 
Alleen heeft deze een Intel® Core™ i5 460M Processor 2.53 GHz ipv een AMD
Is dat wat?
Is dat wat?
[ Voor 97% gewijzigd door desalniettemin op 22-01-2011 14:46 ]
Laat ik het zo zeggen dat iig het schakelen werktAnoniem: 303530 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 14:31:
Goed werken is ook relatief, ik lees relatief veel klachten over bugs in optimus, knipperende flashvideo's, punkbuster die niet werkt, spellen die plots op de IGP draaien, onmogelijkheid tot het upgraden van de drivers.
Het is hier en daar ook onkunde van de gebruiker, al ligt de schuld wel bij Nvidia omdat het gewoon te lastig is om alles goed te krijgen. Eerst Intel driver en dan de Optimus driver vinden. Zorgen dat je game bij het juiste profiel staat. Er kleven wat haken en ogen aan. Ik kom daar wel uit op mijn U30Jc, maar je moet wel wat meer computerkennis hebben idd. Die gaat mijn broertje niet snappen
Zeker, als je niet gaat gamen. Hele snelle laptop, maar gewoon weinig grafische kracht.desalniettemin schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 14:42:
@jim101: Die heb ik ook gezien op dixons.nl Met gratis draadloze printer
Is dat wat?
[ Voor 19% gewijzigd door GENETX op 22-01-2011 14:58 ]
https://dixons.nl/artikel...inter_T.w.v._99%2C99_Euro
Heel leuke aanbieding! Maar die mist wel de 5470.
Heel leuke aanbieding! Maar die mist wel de 5470.
[ Voor 10% gewijzigd door Gianni Rombios op 22-01-2011 15:00 ]
Ik las wel op hun site dat de radeon betere ondersteuning aan fash (youtube hd etc) zou bieden dan de IGP van intel. Zal dit in de komende jaren hard nodig zijn of overbodige luxe zijn?Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 14:31:
Het enige dat ik doe is internetten. Downloaden en game's interesseren me niet. Vond het een interessante aanbieding, omdat je er een gratis printer bij krijgt 
Ik zou dus eigenlijk ook deze kunnen nemen?
http://www.mycom.nl/Produ...P-CQ56110SD--T3500/298370
Ik zou dus eigenlijk ook deze kunnen nemen?
http://www.mycom.nl/Produ...P-CQ56110SD--T3500/298370
Mwoah, 2GB is wel erg weinig en een Celeron is ook niet alles. Je hebt echt niet het beste van het beste nodig. 3GB en een P6xxx of Core i3 processor is al meer dan genoeg in ieder geval.
Celeron T3500 presteert gelijk aan een Pentium T4300 en is wat sneller dan bovengemoende AMD P320. Daar kun je prima mee internetten. Mooi koopje als je alleen wilt internetten, of voor de gemiddelde schoonmoeder e.d. Heeft wel de oude Intel onboard dus Youtube 720p gaat wel wat minder. MyCom geeft ook 3 jaar garantie op notebooks zie ik(!).
bij de its>>>> het zijn namelijk btw-vrije dagen kostte eigenlijk volgens mij 530 euro. is nog tot morgen geldig deze actie. dus wees er snel bijLeolinedance schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 12:16:
[...]
Netjes! Waar heb je hem gekocht? De goedkoopste in de pricewatch is 497 euro.
Hallo,
ik heb op het moment een meestal-werkende Compal FL92, met de volgende specs:
- cpu: intel t9300
- mem: 4 gb 800mhz @ 667mhz
- hdd: 200gigabyte (7200rpm)
- gpu: 8600m gt (512mb ddr2)
- batterij: 9-cells (7200mAh)
- scherm: 1680x1050 (mat)
- formfactor: 15.4" inch
Deze is in juli 2008 aangeschaft voor 1200,- en sindsdien gebruikt voor:
- films kijken (alles van 480p - 1080p)
- gamen (arcade-racing, fps, mmo)
- programmeren in verschillende IDE's
- het draaien van een aantal virtual machines tegelijkertijd, dit kost dus al snel 1 - 2 gb ram.
Ik heb toendertijd gekozen voor deze laptop omdat het voor mij op dat moment de beste compromis was tussen een tower en notebook. Qua hardware specs zie ik nu machines van 300 - 500 euro die toendertijd alleen al tegen de 900-1000 zaten. Het was voor mij dus geen optie om een fatsoenlijke tower aan te schaffen en een snelle notebook voor mijn studie binnen het budget wat ik toen had.
Echter, ik koop in februari een krachtige tower van 900-1000 euro en mede het niet-perfect functioneren (beruchte videokaart van nvidia - is al een keer stuk gegaan van mijn FL92, ben ik aan het orienteren voor een eventuele vervanger.
Vanwege de aankoop van een tower, hoeft de notebook deze keer niet over grafische kracht te beschikken.
De notebook zal voornamelijk dienst doen op school. Wat ik nu héél aantrekkelijk vind van mijn Compal, is dat deze een (naar mijns inziens) perfecte resolutie van 1680x1050 (formaat: 2 A4-tjes passen naast elkaar in bijv. word). Helaas is dit scherm stuk en zou ik deze niet eventueel over kunnen zetten (mocht dit uberhaupt passen) naar een nieuwe laptop met eenzelfde formfactor. De accu-duur was toen met 2.5 uur lang voor een notebook met deze prestaties, maar deze is inmiddels ook helemaal teruggebracht naar 4 minuten (omdat ik nu voor een goedkoper model ga, en deze minder behoort te vragen van de accu - zonder grafische kracht e.d. - verwacht ik toch op z'n minst een accuduur van > 3 uur). Aangezien reparatie van deze en meer mankementen aardig duur uit gaat vallen, ben ik op zoek naar een goedkopere vervanger zodat ook deze gemakkelijker te vervangen is wanneer deze eemaal stuk gaat.
De notebook hoeft niet per se over een OS te beschikken. De compal had evenmin een OS bij aanschaf, maar volgens mij komt Windows 7 HP standaard bij alle notebooks tegenwoordig? Anders valt hier mogelijk nog een kleine 90-100,- te besparen op een licentie om dit in de hardware te steken.
Alles op een rijtje
- geen grafische kracht nodig
- sterk genoege dual/quad core voor het snel draaien van Windows 7 met een paar IDE's
- 3+ gb ram
- liefst een fatsoenlijk (mat) scherm en geen 1366x768-gedoe, als dit niet anders is, helaas (bijv. bij laptopshop is de enige met een WSXGA+ een MSI van 1500,-) (en FULL HD op een 15 inch scherm is een no-no)
- budget ligt toch echt bij 500/600 euro.
- formfactor: alles mag tussen 12 en 15.6 inch
- batterijduur > 3 uur
edit: is het budget realistisch of zal dit omhoog moeten?
ik heb op het moment een meestal-werkende Compal FL92, met de volgende specs:
- cpu: intel t9300
- mem: 4 gb 800mhz @ 667mhz
- hdd: 200gigabyte (7200rpm)
- gpu: 8600m gt (512mb ddr2)
- batterij: 9-cells (7200mAh)
- scherm: 1680x1050 (mat)
- formfactor: 15.4" inch
Deze is in juli 2008 aangeschaft voor 1200,- en sindsdien gebruikt voor:
- films kijken (alles van 480p - 1080p)
- gamen (arcade-racing, fps, mmo)
- programmeren in verschillende IDE's
- het draaien van een aantal virtual machines tegelijkertijd, dit kost dus al snel 1 - 2 gb ram.
Ik heb toendertijd gekozen voor deze laptop omdat het voor mij op dat moment de beste compromis was tussen een tower en notebook. Qua hardware specs zie ik nu machines van 300 - 500 euro die toendertijd alleen al tegen de 900-1000 zaten. Het was voor mij dus geen optie om een fatsoenlijke tower aan te schaffen en een snelle notebook voor mijn studie binnen het budget wat ik toen had.
Echter, ik koop in februari een krachtige tower van 900-1000 euro en mede het niet-perfect functioneren (beruchte videokaart van nvidia - is al een keer stuk gegaan van mijn FL92, ben ik aan het orienteren voor een eventuele vervanger.
Vanwege de aankoop van een tower, hoeft de notebook deze keer niet over grafische kracht te beschikken.
De notebook zal voornamelijk dienst doen op school. Wat ik nu héél aantrekkelijk vind van mijn Compal, is dat deze een (naar mijns inziens) perfecte resolutie van 1680x1050 (formaat: 2 A4-tjes passen naast elkaar in bijv. word). Helaas is dit scherm stuk en zou ik deze niet eventueel over kunnen zetten (mocht dit uberhaupt passen) naar een nieuwe laptop met eenzelfde formfactor. De accu-duur was toen met 2.5 uur lang voor een notebook met deze prestaties, maar deze is inmiddels ook helemaal teruggebracht naar 4 minuten (omdat ik nu voor een goedkoper model ga, en deze minder behoort te vragen van de accu - zonder grafische kracht e.d. - verwacht ik toch op z'n minst een accuduur van > 3 uur). Aangezien reparatie van deze en meer mankementen aardig duur uit gaat vallen, ben ik op zoek naar een goedkopere vervanger zodat ook deze gemakkelijker te vervangen is wanneer deze eemaal stuk gaat.
De notebook hoeft niet per se over een OS te beschikken. De compal had evenmin een OS bij aanschaf, maar volgens mij komt Windows 7 HP standaard bij alle notebooks tegenwoordig? Anders valt hier mogelijk nog een kleine 90-100,- te besparen op een licentie om dit in de hardware te steken.
Alles op een rijtje
- geen grafische kracht nodig
- sterk genoege dual/quad core voor het snel draaien van Windows 7 met een paar IDE's
- 3+ gb ram
- liefst een fatsoenlijk (mat) scherm en geen 1366x768-gedoe, als dit niet anders is, helaas (bijv. bij laptopshop is de enige met een WSXGA+ een MSI van 1500,-) (en FULL HD op een 15 inch scherm is een no-no)
- budget ligt toch echt bij 500/600 euro.
- formfactor: alles mag tussen 12 en 15.6 inch
- batterijduur > 3 uur
edit: is het budget realistisch of zal dit omhoog moeten?
[ Voor 5% gewijzigd door C0rnelis op 22-01-2011 19:04 ]
enC0rnelis schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 18:49:
- liefst een fatsoenlijk (mat) scherm
engeen 1366x768-gedoe
= onmogelijk- budget ligt toch echt bij 500/600 euro.
Toevallig ben ik erg thuis in de markt van hoge resolutie schermen (768 is echt...), en ik kan je nu al vertellen dat dit niet gaat lukken, alles is tegenwoordig 768p met uizondering van:edit: is het budget realistisch of zal dit omhoog moeten?
Macbooks
Allen hier beschreven: [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen waarvan de goedkoopste (xps 15) €850 kost met een i3 370m, en dat is dan nog een glansscherm.. Een mat scherm kost ~1350 (of meer, destbetreffende model word snel uit de handel gehaald)
Je stelt weinig eisen, heb je al eens naar 2e hands gekeken? Thinkpads van 3-4 jaar oud worden overal verkocht met 1050 of zelfs 1200 pixels in de hoogte.
De E lijn heeft last van zoveel problemen, pieptoon, ondergeclockte gpu, 1,5 uur (!) accuduur, dit is wel de laatste laptop die ik je zou aanraden.Voorbeeld hiervan is de pricewatch: Sony Vaio VPCEA1S1E Zwart
En deze heb ik ook nog in gedachte:
http://www.mycom.nl/Produ...P-CQ56101SD--T4500/298388
Ook 3 jaar garantie.
Ik ben alleen niet zo'n fan van online bestellen. Vertrouw het niet helemaal. Of is dat onterecht?
Ook 3 jaar garantie.
Ik ben alleen niet zo'n fan van online bestellen. Vertrouw het niet helemaal. Of is dat onterecht?
[ Voor 5% gewijzigd door desalniettemin op 22-01-2011 19:16 ]
Wat is daar niet te vertrouwen aan?# 3 jaar MyCom garantie op alle merken notebooks.
# 8 dagen niet goed geld terug garantie, mits onbeschadigd en in originele staat en verpakking.
# 8 dagen dode pixel omruilgarantie, dat houdt in dat een scherm met dode pixel direct voor u wordt omgeruild, mits onbeschadigd en in originele staat en verpakking.
# 30 dagen directe omruil garantie op fabricage en materiaalfouten, mits onbeschadigd en in originele staat en verpakking.
Bedankt voor je reactie. Ik kon zelf ook weinig matte schermen vinden (helaas). Maar ik vind het persoonlijk zeer prettig, zeker bij een flink aantal uren achtereen werken op school e.d. Ook bevordert een glanzend scherm pair-programming op school niet heel erg. Maar als het niet kan, dan moet ik mezelf maar aanpassen aan mijn budget dit keer
Weet je toevallig ook of het scherm van bijvoorbeeld zo een xps 15 gemakkelijk te vervangen is? Ik heb zelf rondgekeken op het internet naar een vervanging voor mijn eigen scherm toen deze stuk is gegaan, en de prijsverschillen die ik tegen kwam tussen glossy en matte was toch maar 30-50 $ (of komt dat deels door de leeftijd?).
Over tweedehands: is dat wat? Ik weet eigenlijk niet hoe hoogstaand de kwaliteit van mijn compal is, maar deze heb ik nu 2.5 jaar en die batterij was eigenlijk al op binnen 1.5 jaar. Verder kan deze harde schijf (7200rpm) nog wel aardig mee, maar ik kan me inbeelden dat 5400rpm van een tweedehands toch aardig traag wordt met het draaien en installeren van VM's. Of valt dit wel mee en had ik bad luck met mijn batterij?
Dat kan, maar daar zou ik niet aan beginnen. Een antireflectie laag werkt beter, deze plak je op je scherm en dat werkt (aldus de verhalen, ik vind glossy prettiger) erg goed.C0rnelis schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 19:48:
[...]
Bedankt voor je reactie. Ik kon zelf ook weinig matte schermen vinden (helaas). Maar ik vind het persoonlijk zeer prettig, zeker bij een flink aantal uren achtereen werken op school e.d. Ook bevordert een glanzend scherm pair-programming op school niet heel erg. Maar als het niet kan, dan moet ik mezelf maar aanpassen aan mijn budget dit keer.
Weet je toevallig ook of het scherm van bijvoorbeeld zo een xps 15 gemakkelijk te vervangen is? Ik heb zelf rondgekeken op het internet naar een vervanging voor mijn eigen scherm toen deze stuk is gegaan, en de prijsverschillen die ik tegen kwam tussen glossy en matte was toch maar 30-50 $ (of komt dat deels door de leeftijd?).
De batterij moet je uiteraard vervangen, maar de rest (toetsenbord, behuizing, ...) werkt nog goed, al is een upgrade van de harde schijf zeer aan te raden. Volgens mij is dit de enige optie om nog binnen het budget te blijven zonder toevlucht te nemen tot 768p.Over tweedehands: is dat wat? Ik weet eigenlijk niet hoe hoogstaand de kwaliteit van mijn compal is, maar deze heb ik nu 2.5 jaar en die batterij was eigenlijk al op binnen 1.5 jaar. Verder kan deze harde schijf (7200rpm) nog wel aardig mee, maar ik kan me inbeelden dat 5400rpm van een tweedehands toch aardig traag wordt met het draaien en installeren van VM's. Of valt dit wel mee en had ik bad luck met mijn batterij?
Ik weet het eigenlijk niet. Dat online betalen vertrouw ik gewoon niet zo
En hoe doe dat je bv als er iets kapot gaat?
En hoe doe dat je bv als er iets kapot gaat?
Anoniem: 157478
Ik zoek een nieuwe laptop. Mn oude vertoont ernstige kuren (verspringende cursor, opeens naar boven scrollen, niet meer fatsoenlijk op kunnen starten). Over dit stuk typen doe ik half uur, dus vandaar het korte bericht.
Wat is op dit moment beste laptop beschikbaar voor euro 400-500 max.
Ik heb niet zo veel eisen, hoef er niet op te gamen. Gebruik laptop voornamelijk voor films, Excel, spss, word, surfen etc. Alleen degelijk + fatsoenlijk merk.
Zijn er nog goede aanbiedingen bij Dell oid. Of koopjes andere merken? Aanraders? Afraders?
Thx in advance.
Echt behoorlijk frustrerend als elke 3 sec je cursor naar boven verdwijnt of
Wat is op dit moment beste laptop beschikbaar voor euro 400-500 max.
Ik heb niet zo veel eisen, hoef er niet op te gamen. Gebruik laptop voornamelijk voor films, Excel, spss, word, surfen etc. Alleen degelijk + fatsoenlijk merk.
Zijn er nog goede aanbiedingen bij Dell oid. Of koopjes andere merken? Aanraders? Afraders?
Thx in advance.
Echt behoorlijk frustrerend als elke 3 sec je cursor naar boven verdwijnt of
Is dat geen softwareprobleem wat makkelijk op te lossen is met een reïnstal? (snelle test: veilige modis).
Met veilige modus geen last nee. Hoe kan ik dat dan oplossen?Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 21:44:
Is dat geen softwareprobleem wat makkelijk op te lossen is met een reïnstal? (snelle test: veilige modis).
Snelste manier: een recovery uitvoeren naar een datum voordat je het probleem had, of windows opnieuw installeren. (let op: je bent dan je documenten e.d. mogelijk kwijt)
Langzame manier: uitzoeken welk stuk software de verantwoordelijke is en deze verwijderen, de hoofdverdachten: touchpad drivers.
Als je voor optie 2 kiest en je komt er niet uit, open dan even een nieuw topic.
Langzame manier: uitzoeken welk stuk software de verantwoordelijke is en deze verwijderen, de hoofdverdachten: touchpad drivers.
Als je voor optie 2 kiest en je komt er niet uit, open dan even een nieuw topic.
Hoe maak je volledige pc backup? is daar een prog voor? Dat je meteen na reinstall alles kan terugzetten?Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 21:56:
Snelste manier: een recovery uitvoeren naar een datum voordat je het probleem had, of windows opnieuw installeren. (let op: je bent dan je documenten e.d. mogelijk kwijt)
Anoniem: 239170
Edit: totaal overheen gelezen dat deze al voorbij was gekomen.

[ Voor 101% gewijzigd door Anoniem: 239170 op 23-01-2011 11:10 ]
Is misschien wel leuk (staan een hoop goede op V&A), maar het is een beetje jammer als deze kosten (batterij/hdd) hierover heen komen..Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 20:08:
[...]
De batterij moet je uiteraard vervangen, maar de rest (toetsenbord, behuizing, ...) werkt nog goed, al is een upgrade van de harde schijf zeer aan te raden. Volgens mij is dit de enige optie om nog binnen het budget te blijven zonder toevlucht te nemen tot 768p.
Zou het ook aan te raden zijn om deze laptop te laten (/zelf proberen te) repareren? Ik heb de aanschafprijs van 1200 euro betaald en al een bon van 330 euro voor het vervangen van de 8600M GT (zelfs in de garantieperiode), als is het de vraag wanneer deze kaart van nvidia zijn voorganger volgt naar de eeuwige jachtvelden.
Ik heb sowieso nodig:
- een nieuw scherm nodig (gevonden vanaf 90$ excl. shipping - in Nederland één winkel gevonden, prijskaartje van 280 euro excl. het bevestigen (60 euro))
- een nieuwe batterij (gevonden vanaf 32 euro excl. shipping of in Nederland voor 119 euro)
- een mankement met onbekende oorzaak wat nog onderzocht moet worden ...
Dat kan eventueel goedkoper zijn dan een nieuwe laptop (en ik zal er zeker geen snelheid / scherm voor hoeven inleveren) Ik was er alleen stiekem een beetje vanuit gegaan dat ik wel een redelijk systeem kon krijgen voor dat budget. De afweging is alleen lastig om óf een nieuwe te kopen binnen het budget met een slechter scherm óf nog meer geld te steken in deze 2.5 jaar oude 1500 euro kostende machine ..

C0rnelis schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 22:55:
[...]
Is misschien wel leuk (staan een hoop goede op V&A), maar het is een beetje jammer als deze kosten (batterij/hdd) hierover heen komen..
Zou het ook aan te raden zijn om deze laptop te laten (/zelf proberen te) repareren? Ik heb de aanschafprijs van 1200 euro betaald en al een bon van 330 euro voor het vervangen van de 8600M GT (zelfs in de garantieperiode), als is het de vraag wanneer deze kaart van nvidia zijn voorganger volgt naar de eeuwige jachtvelden.

de GT8xxx en 9xxx lijn bevat een productiefout (ja, de gehele lijn, en dat is anno 2011 nog steeds niet opgelost), dit hoor je zelfs 4 jaar na de garantieperiode nog vergoed te krijgen.
Waarom? ik zie niet in waarom je een nieuw scherm moet hebbenIk heb sowieso nodig:
- een nieuw scherm nodig (gevonden vanaf 90$ excl. shipping - in Nederland één winkel gevonden, prijskaartje van 280 euro excl. het bevestigen (60 euro))
Ik zou wat meer besteden, €32 betekent waarschijnlijk namaak prut.- een nieuwe batterij (gevonden vanaf 32 euro excl. shipping of in Nederland voor 119 euro)
Je kan wel een redelijk systeem krijgen met dat budget, maar niet met een fatsoenlijk scherm.- een mankement met onbekende oorzaak wat nog onderzocht moet worden ...
Dat kan eventueel goedkoper zijn dan een nieuwe laptop (en ik zal er zeker geen snelheid / scherm voor hoeven inleveren) Ik was er alleen stiekem een beetje vanuit gegaan dat ik wel een redelijk systeem kon krijgen voor dat budget. De afweging is alleen lastig om óf een nieuwe te kopen binnen het budget met een slechter scherm óf nog meer geld te steken in deze 2.5 jaar oude 1500 euro kostende machine ..
* Anoniem: 303530 vraagt zich af waarom de ontwikkeling van schermen achteruit lijkt te gaan af en toe.
- Ik heb het opgestuurd via de winkel (alternate) en die heeft het doorgestuurd naar de fabrikant (zeiden ze, nooit bewijs gehad, maargoed) en na 4/5 maanden kreeg ik de laptop terug + nota, met het bericht dat ik 'm zelf heb opgeblazen, uiteraard heb ik het tegengesproken, maar uiteindelijk is het mijn woord tegen die van hen, dus ja.. Het opsturen vond plaats in juni '10.
- Ik dacht dat ik het had vermeld, maar mijn eigen scherm is kapot op het moment (ben een keer keihard onderuit gegaan op weg naar college toen het glad was

Ik heb mijn taakbalk normaliter bovenin (dus boven de blauwe balk van chrome), het thema is een beetje ongelukkig voor deze foto, maar rechtsbovenin staan wel gewoon 8 icoontjes naast de systeemklok (onzichtbaar in deze foto vanwege het zwarte thema).
- Wat voor consequenties heeft namaakprut? De batterij bij aankoop (BATEL80L9, 7200mAh) hield er al binnen 1.5 jaar mee op. Als een 30 euro exemplaar 1 jaar meegaat i.p.v. een 119 euro exemplaar die 1.5 jaar meegaat.. (dit was bij normaal gebruik - of was dit toeval?).
Naar mijn idee is dit omdat alles voor films moet zijn. Bijvoorbeeld normale monitoren die tegenwoordig allemaal 1920x1080 hebben i.p.v. 1200 (tenzij tegen een meerprijs) vanwege de maximale output van HDMI. En met 1366x768 is een scherm (meer dan) HD-READY! (Klinkt de meeste consumenten beter in de oren dan WSXGA+ ... helaas voor de mensen die het verschil wél weten, maar nergens heen kunnen tenzij er flink voor betaald wordt.Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 23:02:
[...]
* Anoniem: 303530 vraagt zich af waarom de ontwikkeling van schermen achteruit lijkt te gaan af en toe.
[ Voor 20% gewijzigd door C0rnelis op 22-01-2011 23:56 ]
Jep, voor die laptop had je inderdaad gewoon geld kunnen terugvragen. Moest de grafische kaart het binnenkort terug laten afweten kan je dat nog altijd, maakt niet uit dat ze al vervangen is geweest of dat je buiten garantie zegt. Als je verkoper dat weigert kan hij het bij de rechter gaan uitleggen, die niet anders kan dan jou gelijk geven. Tot zolang hij nu nog werkt kan je wel weinig doen...
Over die batterij: genuine zal ie niet zijn, maar er zijn er zeker bij die even goed zijn als originele en dit tegen een veel lagere prijs. Enige manier om dat wat uit te zoeken is door reviews en productbesprekingen te lezen, of gewoon je gok te wagen.
Over die batterij: genuine zal ie niet zijn, maar er zijn er zeker bij die even goed zijn als originele en dit tegen een veel lagere prijs. Enige manier om dat wat uit te zoeken is door reviews en productbesprekingen te lezen, of gewoon je gok te wagen.
Zou dat nu nog steeds mogelijk zijn? Aangezien ik destijds wel akkoord ben gegaan met de nota door te betalen? En verhaal halen bij de rechter klinkt een beetje dubieus: nvidia heeft bij mijn weten nooit (on)officieel deze problemen te hebben erkend, dus wat is dan een rechtsgeldige/goede bron? Ik kan het wel eerst proberen via de 'service' van de winkel, maar dan moet ik op z'n minst toch een kredietwaardige bron aanleveren.Stphnvlstk schreef op zondag 23 januari 2011 @ 00:45:
Jep, voor die laptop had je inderdaad gewoon geld kunnen terugvragen. Moest de grafische kaart het binnenkort terug laten afweten kan je dat nog altijd, maakt niet uit dat ze al vervangen is geweest of dat je buiten garantie zegt. Als je verkoper dat weigert kan hij het bij de rechter gaan uitleggen, die niet anders kan dan jou gelijk geven. Tot zolang hij nu nog werkt kan je wel weinig doen...
Ik snap dat deze goedkope batterijen niet genuine zijn, maar kleven hier (noemenswaardige) risico's aan vast?
Mocht ik een tweedehands laptop vinden met een degelijk scherm en deze bevat een G84/G86 series, gaat dit ook problemen opleveren of is dit compleet temperatuur-gerelateerd, wat geen probleem zou moeten opleveren wanneer er niet op gegamed wordt?
[ Voor 8% gewijzigd door C0rnelis op 23-01-2011 11:19 ]
http://www.google.com/sea...official&client=firefox-aC0rnelis schreef op zondag 23 januari 2011 @ 11:15:
[...]
Zou dat nu nog steeds mogelijk zijn? Aangezien ik destijds wel akkoord ben gegaan met de nota door te betalen? En verhaal halen bij de rechter klinkt een beetje dubieus: nvidia heeft bij mijn weten nooit (on)officieel deze problemen te hebben erkend, dus wat is dan een rechtsgeldige/goede bron? Ik kan het wel eerst proberen via de 'service' van de winkel, maar dan moet ik op z'n minst toch een kredietwaardige bron aanleveren.
1580000 bronnen
Ik betwijfel echter of je het geld terugkrijgt, ze mogen gerust een "bijdrage" vragen.
Niet echt, maar persoonlijk zou ik er weinig zin in hebben om na een half jaar weer een nieuwe aan te schaffen.Ik snap dat deze goedkope batterijen niet genuine zijn, maar kleven hier (noemenswaardige) risico's aan vast?
Je zou denken van wel, maar dat is niet het geval.wat geen probleem zou moeten opleveren wanneer er niet op gegamed wordt?
Hier op GoT lopen mensen rond met hun 3e moederbord in een jaar, zonder te gamen.
Dat is zeker nog steeds mogelijk. Als consument wordt niet van u verwacht te weten welke componenten eventueel defect zouden kunnen zijn, de verkoper had dat bij de verkoop moeten zeggen. Dat je daarna nog betaald hebt voor een reparatie doet daar helemaal geen afbreuk aan, misschien kan je zelfs een deel van die kosten nog terugkrijgen. Nogmaals, tot zolang de GPU het nog doet heb je wel erg weinig om op te steunen.
Zoals Darkstone al zei is er inderdaad geen (duidelijke) correlatie tussen gebruik en defecten, sowieso wegblijven van die reeksen!
Ik heb hier onlangs nog een vrij uitgebreide post over gemaakt: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35373270
nVidia heeft dit probleem wel degelijk officieel erkend, waarschijnlijk zelfs nog net voor jouw aankoop (dit artikel is van 2 juli): http://www.nvidia.com/object/io_1215037160521.html
De recente uitspraken van een Amerikaanse rechter (link staat geloof ik ook in die thread) kan je zeker en vast ook gebruiken als verwijzing, niet als rechtsbron.
@Darkstone: een slechte batterij kan wel gevaarlijk zijn. Een onstabiel voltage, extreme warmteontwikkeling of in een uitzonderlijk geval zelfs een lek is zeker niet onmogelijk, en met toch vrij nefaste gevolgen. Wie eerst goed zoekt naar een betrouwbaar (klinkt misschien verdacht in die sector, maar zo zijn er zeker) merk moet zich echter niet al teveel zorgen maken.
Zoals Darkstone al zei is er inderdaad geen (duidelijke) correlatie tussen gebruik en defecten, sowieso wegblijven van die reeksen!
Ik heb hier onlangs nog een vrij uitgebreide post over gemaakt: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35373270
nVidia heeft dit probleem wel degelijk officieel erkend, waarschijnlijk zelfs nog net voor jouw aankoop (dit artikel is van 2 juli): http://www.nvidia.com/object/io_1215037160521.html
De recente uitspraken van een Amerikaanse rechter (link staat geloof ik ook in die thread) kan je zeker en vast ook gebruiken als verwijzing, niet als rechtsbron.
@Darkstone: een slechte batterij kan wel gevaarlijk zijn. Een onstabiel voltage, extreme warmteontwikkeling of in een uitzonderlijk geval zelfs een lek is zeker niet onmogelijk, en met toch vrij nefaste gevolgen. Wie eerst goed zoekt naar een betrouwbaar (klinkt misschien verdacht in die sector, maar zo zijn er zeker) merk moet zich echter niet al teveel zorgen maken.
Dat is waar, maar ik heb nog nooit gehoord van batterijen van dergelijke kwaliteit met als gevolg dat de apparatuur de geest geeft.Stphnvlstk schreef op zondag 23 januari 2011 @ 12:05:
Wat bedoel je precies met bijdrage? Zoiets als onderzoekskosten van de winkel zelf?Anoniem: 303530 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 11:34:
[...]
http://www.google.com/sea...official&client=firefox-a
1580000 bronnen
Ik betwijfel echter of je het geld terugkrijgt, ze mogen gerust een "bijdrage" vragen.
[...]
Niet echt, maar persoonlijk zou ik er weinig zin in hebben om na een half jaar weer een nieuwe aan te schaffen.
[...]
Je zou denken van wel, maar dat is niet het geval.
Hier op GoT lopen mensen rond met hun 3e moederbord in een jaar, zonder te gamen.
Ik had nog niet gezocht op settlement, maar als ik dit zo zie is het een rechtzaak van apple/dell/hp in hun voordeel, en wordt hier niet specifiek gesproken over de G84/G86 chipsets in het algemeen m.b.t. andere fabrikanten.
Dat heb ik bij laptops ook nog niet (maar ik heb dan ook nog nooit gezocht naar een nieuwe batterij), maar bij gsm's zeker wel. De kans is relatief klein, en het meeste valt ook vrij gemakkelijk te voorkomen natuurlijk. Sluit de batterij eerst een hele tijd aan op een voltmeter en kijk hoe ie 't doet, en temperatuur valt met de juiste programma's ook wel te monitoren. Lekkage e.d. gaat meestal ook samen met teveel warmteontwikkeling, dus dat risico kan ook wel beperkt worden.Anoniem: 303530 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 12:09:
[...]
Dat is waar, maar ik heb nog nooit gehoord van batterijen van dergelijke kwaliteit met als gevolg dat de apparatuur de geest geeft.
C0rnelis: er wordt geloof ik wel ergens een lijst gegeven van defecte reeksen (indien niet zijn die op genoeg andere plekken te vinden). Er is echt overweldigend veel bewijs dat alle kaarten van genoemde reeksen inherent defect zijn, als het inderdaad tot een rechtszaak komt kan je sowieso genoeg bronnen vinden om de rechter helemaal onder tafel te praten.
Ik weet dat het niet helemaal in dit topic pastStphnvlstk schreef op zondag 23 januari 2011 @ 12:24:
[...]
Dat heb ik bij laptops ook nog niet (maar ik heb dan ook nog nooit gezocht naar een nieuwe batterij), maar bij gsm's zeker wel. De kans is relatief klein, en het meeste valt ook vrij gemakkelijk te voorkomen natuurlijk. Sluit de batterij eerst een hele tijd aan op een voltmeter en kijk hoe ie 't doet, en temperatuur valt met de juiste programma's ook wel te monitoren. Lekkage e.d. gaat meestal ook samen met teveel warmteontwikkeling, dus dat risico kan ook wel beperkt worden.
C0rnelis: er wordt geloof ik wel ergens een lijst gegeven van defecte reeksen (indien niet zijn die op genoeg andere plekken te vinden). Er is echt overweldigend veel bewijs dat alle kaarten van genoemde reeksen inherent defect zijn, als het inderdaad tot een rechtszaak komt kan je sowieso genoeg bronnen vinden om de rechter helemaal onder tafel te praten.

Ik heb net een korte woordenwisseling gehad met een medewerker van de winkel (via e-mail) en hij vertelde mij dat de fabrikant beweert:
Waarna ik nogmaals nadruk legde op het feit dat er geen uitzonderingen zijn, waarop hij een einde maakte aan de conversatie. Als ik dit via het gerecht zou willen doen enige indicatie naar wat voor rechter ik zou moeten gaan / wat de verbonden kosten zijn? Ik ben een compleet newbie op het gebied van rechtTevens hebben wij navraag gedaan bij de fabrikant over uw laptop en deze valt niet onder de batch met die chipset.
Even langs de rechtswinkel om advies in te winnen?
Ik ben Belg en ken het Nederlands rechtssysteem niet echt, voor concrete informatie waar je klacht kunt neerleggen zou ik eens informeren bij organisaties zoals consuwijzer of consumentenbond. In België moet je geen gerechtskosten betalen als je een zaak wint, die zijn voor de verliezer. Het is nu ook niet dat je hier een advocaat ofzo voor moet gaan inhuren (alhoewel het misschien wel eens nuttig kan zijn om even bij een langs te gaan).
Zeker niet bang laten maken door de verkopers, ze staan niet sterk in hun schoenen en ik heb zo'n vermoeden dat ze het zelf wel beseffen ook!
Zeker niet bang laten maken door de verkopers, ze staan niet sterk in hun schoenen en ik heb zo'n vermoeden dat ze het zelf wel beseffen ook!
Ik vind 'm niet geweldig eigenlijk. Hij kost maar 400€, maar qua hardware zit er dan ook echt niets in om over naar huis te schrijven. Op zich goed genoeg om te internetten e.d. natuurlijk, maar zo'n aanbod kan je elke dag wel vinden.Anoniem: 157478 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:32:
Hoe beoordelen jullie de laptop op ibood vandaag?
Koopje?
Allen die gereageerd hebben, bedankt voor de moeite, ik ga alles nog even haarfijn uitzoeken
Sluit ik me bij aan, denk ook dat het niet heel veel goedkoper meer kan zonder terug te grijpen op een celeron, 1GB ram en 160GB config van netbooks.Stphnvlstk schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:40:
Ik vind 'm niet geweldig eigenlijk. Hij kost maar 400€, maar qua hardware zit er dan ook echt niets in om over naar huis te schrijven. Op zich goed genoeg om te internetten e.d. natuurlijk, maar zo'n aanbod kan je elke dag wel vinden.
Gooi er €50~€100 meer tegenaan en je hebt een snellere processor, dubbele geheugen, grotere hd en in sommigen een low end dedicated graka.
Heb je nu een laptop nodig en niet meer dan €400,- op zak is het leuk maar in alle andere gevallen zou ik verder kijken.
Anoniem: 374186
Dag tweakers,
Ik heb besloten om eindelijk de grote 'wat moet ik kopen' vraag te stellen want ik kom er niet meer uit. ik heb de aanwijzingen goed gelezen hier en hoop dus dat ik de juiste topic heb gekozen.
Momenteel werkt ik op een minimaal zeven jaar oude HP laptop
http://www.topproduct.nl/...em-wxp-pro-dj123tabh.html
die altijd vast aan de stroom moet én verbonden dient te zijn met een netwerk-kabel. Zoals jullie zien kan ik er alleen maar op vooruitgaan!
Mijn nieuwe laptop wil ik gaan gebruiken om te surfen, te downloaden, foto's te bekijken en diezelfde foto's licht te bewerken(lightroom). Maar vooral gebruik ik mijn laptop als mediacenter, Aansluiting op de beamer en muziekaansluiting richting mijn versterker. Gamen doe ik niet. Ik heb wel een zeer uitgebreide muziek en filmcollectie. Verder vind ik een stille laptop belangrijk, vooral voor het film kijken en muziek luisteren. Ik ben vrij ongeduldig en verwacht dat ik alle programma's voor film en muziek en internet simultaan kan gebruiken.
Omdat ik al mijn hele leven, vanaf de walkman tot mijn mobiele telefoon goede ervaringen heb met Sony heb ik gekeken naar een Vaio, ook omdat ik een goede vormgeving fijn vindt. Maar gisteren heb ik vrijwel alle relevante notebook topics hier doorgelezen en daar lees ik weinig goeds over Sony. Evenals over Toshiba waar ik qua merk altijd wel een goed gevoel bij had.
Mijn budget is zo'n 600 euro maar als blijkt dat ik voor 700 de perfecte keus heb voor mij dan ben ik bereid te schipperen. Dan eet de kat maar een maand niet.
Ik gebruik mijn notebook op de bank. En ik verwacht niet de laptop vast op tafel te gaan gebruiken. Desktop is niet echt plek voor.
Na wat ik de laatste tijd hier heb gelezen lijken me de volgende twee opties wel wat
pricewatch: Asus A52JE-EX050V
pricewatch: Asus K52JE-EX229V
Verschil zit, voorzover ik zie, enkel in de grootte van de HDD, 500 vs 650Gb.
Aan de hand van mijn omschrijving zit ik dan in de goede hoek te zoeken of hebben jullie nog andere opties voor me?
In ieder geval alvast dank voor het meedenken.
Groet
Ik heb besloten om eindelijk de grote 'wat moet ik kopen' vraag te stellen want ik kom er niet meer uit. ik heb de aanwijzingen goed gelezen hier en hoop dus dat ik de juiste topic heb gekozen.
Momenteel werkt ik op een minimaal zeven jaar oude HP laptop
http://www.topproduct.nl/...em-wxp-pro-dj123tabh.html
die altijd vast aan de stroom moet én verbonden dient te zijn met een netwerk-kabel. Zoals jullie zien kan ik er alleen maar op vooruitgaan!
Mijn nieuwe laptop wil ik gaan gebruiken om te surfen, te downloaden, foto's te bekijken en diezelfde foto's licht te bewerken(lightroom). Maar vooral gebruik ik mijn laptop als mediacenter, Aansluiting op de beamer en muziekaansluiting richting mijn versterker. Gamen doe ik niet. Ik heb wel een zeer uitgebreide muziek en filmcollectie. Verder vind ik een stille laptop belangrijk, vooral voor het film kijken en muziek luisteren. Ik ben vrij ongeduldig en verwacht dat ik alle programma's voor film en muziek en internet simultaan kan gebruiken.
Omdat ik al mijn hele leven, vanaf de walkman tot mijn mobiele telefoon goede ervaringen heb met Sony heb ik gekeken naar een Vaio, ook omdat ik een goede vormgeving fijn vindt. Maar gisteren heb ik vrijwel alle relevante notebook topics hier doorgelezen en daar lees ik weinig goeds over Sony. Evenals over Toshiba waar ik qua merk altijd wel een goed gevoel bij had.
Mijn budget is zo'n 600 euro maar als blijkt dat ik voor 700 de perfecte keus heb voor mij dan ben ik bereid te schipperen. Dan eet de kat maar een maand niet.
Ik gebruik mijn notebook op de bank. En ik verwacht niet de laptop vast op tafel te gaan gebruiken. Desktop is niet echt plek voor.
Na wat ik de laatste tijd hier heb gelezen lijken me de volgende twee opties wel wat
pricewatch: Asus A52JE-EX050V
Verschil zit, voorzover ik zie, enkel in de grootte van de HDD, 500 vs 650Gb.
Aan de hand van mijn omschrijving zit ik dan in de goede hoek te zoeken of hebben jullie nog andere opties voor me?
In ieder geval alvast dank voor het meedenken.
Groet
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 374186 op 26-01-2011 18:01 . Reden: afkortingen wegwerken ]
Allereerst, schrijf laptop gewoon even uit. Ik mag hopen dat je oude laptop dat wel kan. lt is niet echt een bekende afko ofzo 
Verder zit je met die Asus wel goed imho. Prima laptops, en qua specificaties voldoen ze prima aan je eisen. Daarbij netjes 2 jaar garantie en prima prijs/spec verhouding. Ik ken geen betere opties in ieder geval voor die prijs.
Verder zit je met die Asus wel goed imho. Prima laptops, en qua specificaties voldoen ze prima aan je eisen. Daarbij netjes 2 jaar garantie en prima prijs/spec verhouding. Ik ken geen betere opties in ieder geval voor die prijs.
Anoniem: 390608
Uit (recente) ervaring kan ik ook een Inspiron 15r aanraden, prima laptop in die prijsrange.. Je kunt 'm nog een beetje naar je smaak aanpassen en ik ben ook erg te spreken over de behuizing.Anoniem: 374186 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:29:
pricewatch: Dell Inspiron 15R (n00n5008)
Op zich ook geen slechte laptop. Alleen je mist de losse videokaart en een jaar garantie voor ongeveer dezelfde prijs. De Asus biedt wat dat betreft toch een stukje meer waar voor zijn geld.
Dank voor de reacties. Heb de afkortingen aangepast, ik mis overigens wel de letters R en Q op mijn toetsenbord. Ik heb een vrij krachtige stofzuiger..
Beide Asussen(?) lijken weinig te verschillen, is het enkel de grote van de HDD? Zo ja dan koop ik de grootste natuurlijk.

Beide Asussen(?) lijken weinig te verschillen, is het enkel de grote van de HDD? Zo ja dan koop ik de grootste natuurlijk.
Jup, dat is idd het enige verschil wat ik zo kan zien. Check ook even de specs van beide laptops bij de webshops. De pricewatch is nou niet bepaald betrouwbaar als het om specs gaat....
Nou, weinig argumenten om het niet te doen lijkt me. Of ik moet voor honderd euro meer een topper hebben maar daar lijkt het niet op.
Dank maar weer!
Dank maar weer!
Nee, dat verschil is al niet groot en daarbij ga jij geen verschil merken in gebruik.
Hallo allen,
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Nu zit ik met een vraag waar ik niet echt een antwoord op kan vinden. Dus ik hoop op wat reacties met ervaringen/meningen
Het doel van de laptop is onder andere fotobewerking (photoshop) en programmeren.
Hiervoor is, volgens mij, vooral de resolutie belangrijk. Daarom richt ik mij op een 17" scherm gezien die 900 px hoogte hebben.
Mijn grootste vraag is echter de video kaart. Voor mijn gevoel is deze, voor mijn gebruik, niet echt noodzakelijk. Een simpele onboard zou toch genoeg moeten zijn?
Zoekende naar laptops die in aanmerking komen kom ik vooral op ASUS en ACER uit. Waarbij Acer vooral laptops heeft met een video kaart met eigen geheugen en asus meer met i3 en geen bijzondere video kaart.
Ow mijn max ligt op 600 euro, het is een laptop om bij mijn vriendin neer te zetten, thuis werk ik op geen gewone pc.
Wat vinden jullie? wat is het belangrijkste om op te letten?
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Nu zit ik met een vraag waar ik niet echt een antwoord op kan vinden. Dus ik hoop op wat reacties met ervaringen/meningen
Het doel van de laptop is onder andere fotobewerking (photoshop) en programmeren.
Hiervoor is, volgens mij, vooral de resolutie belangrijk. Daarom richt ik mij op een 17" scherm gezien die 900 px hoogte hebben.
Mijn grootste vraag is echter de video kaart. Voor mijn gevoel is deze, voor mijn gebruik, niet echt noodzakelijk. Een simpele onboard zou toch genoeg moeten zijn?
Zoekende naar laptops die in aanmerking komen kom ik vooral op ASUS en ACER uit. Waarbij Acer vooral laptops heeft met een video kaart met eigen geheugen en asus meer met i3 en geen bijzondere video kaart.
Ow mijn max ligt op 600 euro, het is een laptop om bij mijn vriendin neer te zetten, thuis werk ik op geen gewone pc.
Wat vinden jullie? wat is het belangrijkste om op te letten?
-= Its dry in the dessert =- So what??
Je zit met al je aannames gewoon goed. Voor 600 euro valt er ook weinig te kiezen verder. Ik zou vooral kijken naar een i3. Een videokaart zou mooi meegenomen zijn, maar is absoluut niet vereist idd. 17" lijkt me ook prima gezien jou bezigheden. Een 15" met FHD scherm zit er niet in bijvoorbeeld met die 600 euro. Ik zou zeggen, kijk eens welke laptops je aanspreken. Let eventueel ook op de garantie. Als je met vragen zit of twijfelt tussen een paar laptops dan ben je altijd welkom hier
Dank GeneTX voor je reactie. Toch fijn als iemand het met je eens is 
Een aantal laptops die ik ben tegen gekomen waar de bovengenoemde verschillen in naar voren komen:
Acer 7741zg-p614g50mn
ASUS X72F-TY182V
asus k72dr ty126v
samsung r730 jb05nl
acer travelmate 7740 384g32mn
Grootste verschillen zijn uiteraard de processor (i3, p6100 en AMD) in combinatie met video kaart.
Qua merk gaat op dit moment mijn voorkeur uit naar asus of Acer, Samsung heb ik geen ervaring mee.
Uit de bovenstaande modellen kan ik niet echt goed kiezen, ik denk dat ik voor de travelmate zou gaan omdat dat een stevige laptop is... Maar dat is niet echt een sterk punt om op te kiezen in mijn geval.
Een aantal laptops die ik ben tegen gekomen waar de bovengenoemde verschillen in naar voren komen:
Acer 7741zg-p614g50mn
ASUS X72F-TY182V
asus k72dr ty126v
samsung r730 jb05nl
Grootste verschillen zijn uiteraard de processor (i3, p6100 en AMD) in combinatie met video kaart.
Qua merk gaat op dit moment mijn voorkeur uit naar asus of Acer, Samsung heb ik geen ervaring mee.
Uit de bovenstaande modellen kan ik niet echt goed kiezen, ik denk dat ik voor de travelmate zou gaan omdat dat een stevige laptop is... Maar dat is niet echt een sterk punt om op te kiezen in mijn geval.
Anoniem: 392943
Beste Tweakers,
Ook ik ben op zoek naar een fijne nieuwe laptop.
Op dit moment werk ik met een HP compaq nc4010, maar als ik hem aandoe is het
net of hij opstijgt, batterij gaat maar 30 minuten mee, en hij is te zwaar. Dus na lang
denken heb ik toch besloten mezelf een upgrade te geven.
Mijn eisen voor mijn nieuwe laptop zijn dan ook:
- Lange batterijduur (3,5/ 4,5 uur vind ik netjes voor een 15,6 inch, het liefst inderdaad 7 uur)
- Stil
- Makkelijk mee te nemen (niet te zwaar)
- Scherm: twijfel tussen 13,3/14 inch of een 15,6.
(Ik neem aan dat ik inlever op batterijduur als ik een 15,6 neem)
Ik wil de laptop gaan gebruiken voor:
- Word, Excel, Powerpoint
- SPSS (data analyse)
- Minitab om grafieken mee te maken
- Reference Manager
- Surfen (youtube, etc.)
- af en toe een spelletje, geen zware zoals Call of Duty, meer in het genre van zoo tycoon.
- films en series kijken
- liedjes luisteren
Ik wil hem graag vaak meenemen, dus daarom vind ik het gewicht ook wel
belangrijk, loop stage in het ziekenhuis, moet ook naar de universiteit om
daar te werken, en ook om thuis te werken.
Belangrijkste, de prijs: ik wil er maximaal 600 aan uitgeven. (Liefst in de buurt van 500,
maar echt niet meer dan 600).
Ik heb al veel laptops hier bekeken, de pricewatch bekeken, en de reviews.
Ik selecteerde altijd op accuduur, en dan bleven er maar 10 laptops over, nu
net haalde ik dat weg en bleven er 105 over. (Nadat me opviel dat laptops
die dit niet vermelden ook wegvielen) Ik weet niet meer waar ik voor moet gaan.
Wat betreft processoren en dergelijke ben ik echt een leek.
Ik twijfel tussen de volgende laptops:
Asus K52JB SX133V
Asus K52F SX18ZV
HP G62-B60SD
Waar ik ook over twijfel is het volgende:
Ik neem aan dat ik met 500, 4GB en 2,...gHZ goed zit,
ik zie 320, 3GB meer als een 'downgrade' en vind het gek dat
laptops met deze specificaties soms duurder zijn dan wat in
mijn optiek beter lijkt (meer ruimte en snelheid).
Ik hoop dat jullie mij als leek kunnen helpen.
Mochten er betere zijn dan de 3 die ik heb aangegeven hoor ik
dat uiteraard ook heel graag.
Alvast echt heel erg bedankt.
net of hij opstijgt, batterij gaat maar 30 minuten mee, en hij is te zwaar. Dus na lang
- Lange batterijduur (3,5/ 4,5 uur vind ik netjes voor een 15,6 inch, het liefst inderdaad 7 uur)
- Stil
- SPSS (data analyse)
- Reference Manager
- Surfen (youtube, etc.)
- af en toe een spelletje, geen zware zoals Call of Duty, meer in het genre van zoo tycoon.
- films en series kijken
- liedjes luisteren
Ik wil hem graag vaak meenemen, dus daarom vind ik het gewicht ook wel
belangrijk, loop stage in het ziekenhuis, moet ook naar de universiteit om
daar te werken, en ook om thuis te werken.
Belangrijkste, de prijs: ik wil er maximaal 600 aan uitgeven. (Liefst in de buurt van 500,
maar echt niet meer dan 600).
Ik heb al veel laptops hier bekeken, de pricewatch bekeken, en de reviews.
Ik selecteerde altijd op accuduur, en dan bleven er maar 10 laptops over, nu
net haalde ik dat weg en bleven er 105 over. (Nadat me opviel dat laptops
die dit niet vermelden ook wegvielen) Ik weet niet meer waar ik voor moet gaan.
Wat betreft processoren en dergelijke ben ik echt een leek.
Ik twijfel tussen de volgende laptops:
Asus K52JB SX133V
Asus K52F SX18ZV
HP G62-B60SD
Waar ik ook over twijfel is het volgende:
Ik neem aan dat ik met 500, 4GB en 2,...gHZ goed zit,
ik zie 320, 3GB meer als een 'downgrade' en vind het gek dat
laptops met deze specificaties soms duurder zijn dan wat in
mijn optiek beter lijkt (meer ruimte en snelheid).
Ik hoop dat jullie mij als leek kunnen helpen.
Mochten er betere zijn dan de 3 die ik heb aangegeven hoor ik
dat uiteraard ook heel graag.
Alvast echt heel erg bedankt.
Wat betreft het makkelijk mee te nemen zou ik zeker gaan voor een 13". Dit past makkelijk in elke tas. 15" is vaak net niet net wel. Ook is 13" vaak meer gericht op draagbaarheid en dus ook op de accu.Anoniem: 392943 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:36:
Beste Tweakers,
- Lange batterijduur
- Stil
Qua prestaties kan ik niet echt oordelen, nooit gewerkt met de genoemde programma's. Maar het klinkt niet mega zwaar.
Overigens zijn de AMD processors over het algemeen vrij traag in vergelijk met een i3.
Een AMD athlon p340 krijgt een benchmark van 1299 en de i3 370m 2226. Ter indicatie.
Mwoah, zo heel betrouwbaar is Acer ook niet. En ik weet ook niet in hoeverre Travelmate tegenwoordig nog echt de "verstevigde" klasse is. Ik merk eigenlijk geen verschil meer... Ik zou overigens ook geen AMD nemen met jou bezigheden. Voor mij zijn pricewatch: Asus X72F-TY182V"]ASUS X72F-TY182V en pricewatch: Samsung R730-JB05NL"]samsung r730 jb05nl de beste opties. De travelmate is op zich geen slechte optie, alleen met 2 jaar garantie bij Asus en Samsung weet je ook zeker dat je 2 jaar een werkende laptop hebt. Daarbij zijn de 3 laptops toch wel kwalitatief even goed op het eerste gezicht. Asus en Samsung komen qua betrouwbaarheid echter een stuk beter uit de bus dan de Acer.atacama schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:05:
Dank GeneTX voor je reactie. Toch fijn als iemand het met je eens is
Acer 7741zg-p614g50mn
ASUS X72F-TY182V
asus k72dr ty126v
samsung r730 jb05nl
Lange accuduur... Waarom vraagt iedereen daar om? Dat is echt een gegeven waar ik niks mee kan, liever zie ik ook even het aantal uren dat je wenst, want lang is voor iedereen anders. De een vind 2 uur al lang omdat de huidige nog maar 30 minuten doet, terwijl de ander 7 uur pas lang vind (ik).Anoniem: 392943 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:36:
Beste Tweakers,
- Lange batterijduur
- Stil
- SPSS (data analyse)
- Reference Manager
- Surfen (youtube, etc.)
- films en series kijken
- liedjes luisteren
Verder is het zo dat 15,6" notebooks vaak een kleinere accu hebben. 13"-ers zijn gemaakt voor onderweg en hebben doorgaans een 50-100% zo grote accu, laat staan dat het scherm ook flink minder verbruikt. Daar zit het grote verschil.
Maar even een andere WTF: Je hebt nu een 12,1" notebook van 1,6kg als ik dat goed lees?
http://h18000.www1.hp.com...cs/11832_na/11832_na.HTML
Als dat je al te zwaar is dan kun je beter overwegen te trainen in een sportschool. Tenzij je een netbookje wilt ga je namelijk echt niet lichter krijgen

Sorry, ik heb het aangepast. Liefst minimaal vanaf 3 uur, allerliefst 7 uur.GENETX schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:50:
[...]
Lange accuduur... Waarom vraagt iedereen daar om? Dat is echt een gegeven waar ik niks mee kan, liever zie ik ook even het aantal uren dat je wenst, want lang is voor iedereen anders. De een vind 2 uur al lang omdat de huidige nog maar 30 minuten doet, terwijl de ander 7 uur pas lang vind (ik).
Verder is het zo dat 15,6" notebooks vaak een kleinere accu hebben. 13"-ers zijn gemaakt voor onderweg en hebben doorgaans een 50-100% zo grote accu, laat staan dat het scherm ook flink minder verbruikt. Daar zit het grote verschil.
Maar even een andere WTF: Je hebt nu een 12,1" notebook van 1,6kg als ik dat goed lees?
http://h18000.www1.hp.com...cs/11832_na/11832_na.HTML
Als dat je al te zwaar is dan kun je beter overwegen te trainen in een sportschool. Tenzij je een netbookje wilt ga je namelijk echt niet lichter krijgen(of je hebt een typefout gemaakt)
Mijn huidige laptop is geen 1,6kg. Ik was er ook al verbaasd over toen ik die informatie opzocht.
Het is een groter bakbeest dan 12,1 inch, en ook echt een stuk zwaarder.
[Gewogen: 3,5 kg.]
Oké 
Die pricewatch: Asus K52JB-SX133V is op zich wel leuk voor het geld. Maar volgens notebookcheck haalt die accu het bij lange na niet. 2,5 uur is het eerder. Wel vreemd, want ik heb die laptops ook wel 3-3,5 uur zien doen... En hetzelfde geldt eigenlijk voor alle andere laptops. HP is nog minder zuinig bv. En voor 600 euro heb je toch een budgetlaptop in het 15,6"-segment waar men bezuinigd op de accu die relatief duur is.
Maar ik denk toch dat het dan wellicht verstandiger is om de losse videochip weg te laten aangezien je ook op de IGP van Intel prima oudere spelletjes tussendoor kan doen. pricewatch: Asus U31F is namelijk een hele mooie laptop in het 13,3" segment voor jou prijs. Als ik het goed heb zit ook hier de grote 85Wh accu in. Daarmee haal je 7 uur op een volle lading. Ook met de kleinere 63Wh accu moet je nog de 5 uur halen. Wel het vermelden waard: dat soort laptops hebben geen dvd drive.
Edit: 3,5kg
. Dat is idd behoorlijk lomp
Die pricewatch: Asus K52JB-SX133V is op zich wel leuk voor het geld. Maar volgens notebookcheck haalt die accu het bij lange na niet. 2,5 uur is het eerder. Wel vreemd, want ik heb die laptops ook wel 3-3,5 uur zien doen... En hetzelfde geldt eigenlijk voor alle andere laptops. HP is nog minder zuinig bv. En voor 600 euro heb je toch een budgetlaptop in het 15,6"-segment waar men bezuinigd op de accu die relatief duur is.
Maar ik denk toch dat het dan wellicht verstandiger is om de losse videochip weg te laten aangezien je ook op de IGP van Intel prima oudere spelletjes tussendoor kan doen. pricewatch: Asus U31F is namelijk een hele mooie laptop in het 13,3" segment voor jou prijs. Als ik het goed heb zit ook hier de grote 85Wh accu in. Daarmee haal je 7 uur op een volle lading. Ook met de kleinere 63Wh accu moet je nog de 5 uur halen. Wel het vermelden waard: dat soort laptops hebben geen dvd drive.
Edit: 3,5kg

[ Voor 16% gewijzigd door GENETX op 27-01-2011 16:25 ]
Okee, de travelmate ging ik ook meer af op mijn omgeving, kan ik helaas niet over oordelen. Acer is duidelijk een goedkopere klasse waarmee je garantie inlevert, is het overwegen waard natuurlijk.GENETX schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:41:
[...]
Mwoah, zo heel betrouwbaar is Acer ook niet. En ik weet ook niet in hoeverre Travelmate tegenwoordig nog echt de "verstevigde" klasse is. Ik merk eigenlijk geen verschil meer...
De travelmate is op zich geen slechte optie, alleen met 2 jaar garantie bij Asus en Samsung weet je ook zeker dat je 2 jaar een werkende laptop hebt. Daarbij zijn de 3 laptops toch wel kwalitatief even goed op het eerste gezicht. Asus en Samsung komen qua betrouwbaarheid echter een stuk beter uit de bus dan de Acer.
Ik heb ondertussen een laptop gekocht bij de media markt (19% korting, btw vrije dagen). Deze laptop kon ik niet laten staan, verwacht niet dat er snel een betere aanbieding tevoorschijn komt:
pricewatch: Asus K72JR-TY139V
voor de prijs van 699 - 19%. ofwel 572 (inclusief verwijdering enzo)
Ik moet zeggen erg mooi ding. Zal volgende week een korte review schrijven
Ik ben me ook nog steeds aan het oriënteren en nu vond ik deze: https://dixons.nl/artikel...-B97ED_15%2C6%22_notebook bij Dixons. Heeft een AMD ipv een Intel. Maar maakt dat eigenlijk wat uit? Zoals ik al eerder gezegt heb, ik internet alleen maar, verder niets. Heb je dan eigenlijk wel zoveel geheugen nodig? Of is dat juist wel handig? Ook wat voor soort videokaart er in zit, zegt me helemaal niets. Graag jullie deskundige mening. Bedankt
[ Voor 7% gewijzigd door desalniettemin op 28-01-2011 16:13 ]
En deze laptop is? 
Edit: Niet tussentijds editten he
* GENETX gaat ff kijken`
Mja, maakt idd niet uit. Elke laptop heeft wel 3 a 4GB geheugen en dat is meer dan genoeg. De videokaart heb je ook niet nodig. Het enige is dat ik persoonlijk AMD afraadt vanwege de mindere prestaties (niet dat jij dat zo snel gaat merken) maar vooral ook de warmteontwikkeling.
Niet dat het slecht is qua deal, absoluut niet. Het is juist een best leuke deal eigenlijk. Als je geen eisen hebt aan de accuduur (want daar is AMD ook geen held in) is het een best aardige keuze. Een Intel zal wat sneller zijn, maar dan heb je niet de printer, de videokaart en de 4GB geheugen waarschijnlijk. Alternatief blijft wel de pricewatch: Asus K52F-EX575V bijvoorbeeld. Met de 2 jaar garantie en veel snellere processor ook echt het overwegen nog waard.
Verder, online kopen is absoluut vertrouwd. Met iDeal gaat de betaling altijd goed. Garantie gaat toch via Asus en wettelijk ben je beter beschermd bij aankopen op het internet. Dus daar zou ik niet over inzitten.
Edit: Niet tussentijds editten he
* GENETX gaat ff kijken`
Mja, maakt idd niet uit. Elke laptop heeft wel 3 a 4GB geheugen en dat is meer dan genoeg. De videokaart heb je ook niet nodig. Het enige is dat ik persoonlijk AMD afraadt vanwege de mindere prestaties (niet dat jij dat zo snel gaat merken) maar vooral ook de warmteontwikkeling.
Niet dat het slecht is qua deal, absoluut niet. Het is juist een best leuke deal eigenlijk. Als je geen eisen hebt aan de accuduur (want daar is AMD ook geen held in) is het een best aardige keuze. Een Intel zal wat sneller zijn, maar dan heb je niet de printer, de videokaart en de 4GB geheugen waarschijnlijk. Alternatief blijft wel de pricewatch: Asus K52F-EX575V bijvoorbeeld. Met de 2 jaar garantie en veel snellere processor ook echt het overwegen nog waard.
Verder, online kopen is absoluut vertrouwd. Met iDeal gaat de betaling altijd goed. Garantie gaat toch via Asus en wettelijk ben je beter beschermd bij aankopen op het internet. Dus daar zou ik niet over inzitten.
[ Voor 148% gewijzigd door GENETX op 28-01-2011 16:26 ]
Op welk notebook doel je? Je hebt een edit zie ikdesalniettemin schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:12:
Ik ben me ook nog steeds aan het oriënteren en nu vond ik deze bij Dixons. Heeft een AMD ipv een Intel.
Intel vs AMD hoeft niet veel uit te maken maar is uiteraard afhankelijk van welke je vergelijkt. Ik vergelijk processoren vaak via http://www.cpubenchmark.net/. Uiteraard is dit een indicatie, maar dat maakt weinig uit.
Geheugen hangt ook af van waarvoor je je pc/laptop wil gebruiken. Photoshop bijvoorbeeld heeft voordeel van veel geheugen. Wil je gewoon internetten en mailen dan is 2 gb volgens mij meer dan genoeg.
[ Voor 2% gewijzigd door atacama op 28-01-2011 16:17 . Reden: aanpassing van reactie post ]
Echt, gebruik http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.htmlatacama schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:16:
Intel vs AMD hoeft niet veel uit te maken maar is uiteraard afhankelijk van welke je vergelijkt. Ik vergelijk processoren vaak via http://www.cpubenchmark.net/. Uiteraard is dit een indicatie, maar dat maakt weinig uit.
Die passmark scores geven hele onbetrouwbare resultaten bij 32-bit -> 64-bit en ook onder Windows 7 waren de scores opeens heel anders. Dat ding is echt zo onbetrouwbaar als de pest geworden.
Notebookcheck verzamelt allemaal waardes (blijf maar eens met je cursor op een waarde staan) en bepaald het gemiddelde. Een veel betrouwbaarder proces dus
Die met Intel een i5, is uitverkocht. Was ook €499 met gratis printer.
Deze had ik eerst ook gezien op mycom. Kostte eerst €405. Kost nu €398
En heeft 3 jaar garantie
Deze had ik eerst ook gezien op mycom. Kostte eerst €405. Kost nu €398
En heeft 3 jaar garantie
[ Voor 57% gewijzigd door desalniettemin op 28-01-2011 19:02 ]
Hmm.. Stel ik wil toch een 15,6 inch met een batterijduur van 3 uur, voor welke kan ik dan het beste gaan?GENETX schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:19:
Oké
Edit: 3,5kg. Dat is idd behoorlijk lomp
Ik denk nog steeds aan deze, of is er een betere?
http://tweakers.net/pricewatch/267944/asus-k52f-sx182v.html
Echter de Asus U31F lijkt me ook een erg mooi ding...
Ik vind het een lastige keus.. Kijkcomfort van een 15,6 inch, of draag en accu plezier..
Heel erg bedankt
Dat is voor 15,6" een betere keuze idd.
En over 13,3", je hebt evenveel pixels dus net zo veel op het scherm, slechts wat kleiner. Ik heb zelf ook 13,3" en voor mijn gevoel is het nog steeds een 15,6" als ik er achter zit te werken. Tot ik opsta en hem oppak. 13,3" is niet voor niets volgens velen het perfecte compromis tussen draagbaarheid en werkcomfort.
En over 13,3", je hebt evenveel pixels dus net zo veel op het scherm, slechts wat kleiner. Ik heb zelf ook 13,3" en voor mijn gevoel is het nog steeds een 15,6" als ik er achter zit te werken. Tot ik opsta en hem oppak. 13,3" is niet voor niets volgens velen het perfecte compromis tussen draagbaarheid en werkcomfort.
Inderdaad, ik zou altijd voor het kleinst formaat gaan waar je een bepaalde resolutie kan krijgen, in dit geval 13,3.
Kleiner kan je beter niet gaan omdat je dan gegarandeerd een flut touchpad & keyboard krijgt vanwege de beperkte ruimte.
Kleiner kan je beter niet gaan omdat je dan gegarandeerd een flut touchpad & keyboard krijgt vanwege de beperkte ruimte.
Misschien aardig om nog even te delen hoewel het niet veel is. Begin van de week een laptop besteld en binnengekregen van Dynabyte (G62-B90ED) en met code hcc300 5% extra korting gekregen. 
Niet veel maar toch mooi meegenomen.
Niet veel maar toch mooi meegenomen.
Deze is duurder, maar heeft een 7200 rpm harde schijf en een Intel i3. Voor €520 bij Wehkamp:
http://www.prijsvergelijk...s/hp_g62-b04sd/specs.html
Lijkt me een snelle laptop. Sneller dan deze: pricewatch: Asus K52JB-SX133V
http://www.prijsvergelijk...s/hp_g62-b04sd/specs.html
Lijkt me een snelle laptop. Sneller dan deze: pricewatch: Asus K52JB-SX133V
[ Voor 32% gewijzigd door desalniettemin op 29-01-2011 07:29 ]
Ja, 7200rpm is leuk en geeft zeker een boost. Maar de accuduur neemt sterk af (HP laptops zijn atm een van de minst zuinige laptops daardoor). 7200rpm of 2 jaar garantie. Ik ga persoonlijk toch liever voor die laatste.
@idhollander. Als je toch in interesse hebt in die HP bij mycom, kun je ook even naar deze model kijken: http://www.mycom.nl/Produ...P-CQ56110SD--T3500/298370. Het scheelt je 30 euro. En hoewel de naam van de cpu anders doet vermoeden, is de t3500 een dualcore cpu met 1 MB L2 cache ipv 1/2 MB L2 cache doorgaans bij celeron dual cores. De t3500 heeft dezelfde architectuur als de t4500 alleen 200 mhz lager geklokt.
Kijk ook naar de lenovo edge modellen, tot 31 maart is er een cashback van 100 euro.
Deze lijken mijn ijzer sterke aanbiedingen:
-EDGE 15 NVLGSMH = celeron p4600(2Ghz, 2mb L2 cache) 2 gb ddr3 en 320 gb HD. 310 euro na cashback
-EDGE 15 NVLGPMH -i3 370m (2,4 Ghz, 3 MB L2 cache) 2 gb ddr3 en 500 gb HD 320. 375 euro na cashback.
Voor 25 euro heb je een latje van 2 GB erbij
Helaas kan ik niks over de handeling van de cashback acties vanuit lenovo zeggen. Op google zijn wel ervaring te vinden in duitsland en UK en deze zijn niet positief.
Alle modellen die in aanmerking komen zijn te vinden op deze site: http://www.lenovo-promotions.com/nl/notebook. Er staan ook leuke 13 inch modellen tussen.
Kijk ook naar de lenovo edge modellen, tot 31 maart is er een cashback van 100 euro.
Deze lijken mijn ijzer sterke aanbiedingen:
-EDGE 15 NVLGSMH = celeron p4600(2Ghz, 2mb L2 cache) 2 gb ddr3 en 320 gb HD. 310 euro na cashback
-EDGE 15 NVLGPMH -i3 370m (2,4 Ghz, 3 MB L2 cache) 2 gb ddr3 en 500 gb HD 320. 375 euro na cashback.
Voor 25 euro heb je een latje van 2 GB erbij
Helaas kan ik niks over de handeling van de cashback acties vanuit lenovo zeggen. Op google zijn wel ervaring te vinden in duitsland en UK en deze zijn niet positief.
Alle modellen die in aanmerking komen zijn te vinden op deze site: http://www.lenovo-promotions.com/nl/notebook. Er staan ook leuke 13 inch modellen tussen.
[ Voor 24% gewijzigd door karakedi op 29-01-2011 12:10 ]
@GENETX: Accu gebruik ik nooit. Hangt altijd aan de netstroom. Numeriek gedeelte ook niet 
Over die 2 jaar garantie, ze zijn toch tegenwoordig verplicht om 2 jaar te verlenen?
En je hebt toch ook nog consumenten bescherming?
Over die 2 jaar garantie, ze zijn toch tegenwoordig verplicht om 2 jaar te verlenen?
Bij de mediamarkt met de BTW korting een K52JE Asus opgepikt voor 525 euro. Leuk ding alleen er is iets wat mij enorm stoort en daar wil ik toch wel even wat over kwijt. Het toetsenbord zit standaard erg losjes en rammelt enorm. Ik heb er viltjes onder moeten doen om een normale feedback te krijgen en het gerammel kwijt te raken. Erg storend. Voor de rest nog geen echte problemen meegemaakt, het scherm is wel van matige kwaliteit voor wat betreft kijkhoeken.
Het is een zakelijke aankoop dus uiteindelijk kost hij rond de 440.
Het is een zakelijke aankoop dus uiteindelijk kost hij rond de 440.
[ Voor 6% gewijzigd door Sovereign op 29-01-2011 13:22 ]
€440 voor een laptop met een rammelend toetsenbord 
Had ik toch een andere gekozen
Had ik toch een andere gekozen
Aangezien niet iedere winkel dat zomaar geeft. Je kan zelfs wel 3 of 5 jaar claimen als je wilt. Verschil is dat België die richtlijn hard heeft overgenomen, maar Nederland slechts deels. Technisch gezien ben je in Nederland beter beschermd. Maar de praktijk is anders. Jij hebt de bewijslast. Maw: Je krijgt echt heel veel rompslomp om ook daadwerkelijk je garantie te krijgen, als dat al lukt. Tegen de tijd dat je dat eindelijk met de winkelier hebt geregeld had je de laptop wss al 3 keer kunnen laten repareren. Bedenk wel dat je die tijd dus zonder laptop zit. Als je een laptop met 2 jaar garantie haalt dan weet je ook dat je gedurende die 2 jaar die laptop gewoon kan opsturen zonder rompslomp.desalniettemin schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 13:17:
@GENETX: Accu gebruik ik nooit. Hangt altijd aan de netstroom. Numeriek gedeelte ook niet
Over die 2 jaar garantie, ze zijn toch tegenwoordig verplicht om 2 jaar te verlenen?En je hebt toch ook nog consumenten bescherming?
En Asus heeft wel een verend toetsenbord, maar er zijn zoveel laptops. Daarbij kun je het gemakkelijk terugbuigen (sowieso heeft niet elka laptop er last van). Op mijn U30Jc heb ik er geen last meer van tijdens het typen. Maar nee, het toetsenbord ligt er niet meer zo lekker in als een oudere Asus F3Sc, welke wel erg lekker tikte.
Dus, gewoon even er uit halen en juist lichtjes terugbuigen tot het toetsenbord gewoon recht is aan de onderzijde. In dat geval gaat het toetsenbord er wel lekker in en tikt het ook prima.
[ Voor 26% gewijzigd door GENETX op 29-01-2011 16:19 ]
Anoniem: 38342
Dag heren (en evt dames natuurlijk)
Helaas ben ik weer terug, met betrekking tot een laptopzoektocht. In juni was ik er al en had ik de volgende wensen:
Helaas bleek na een maand dat er iets mis was rond de fan (gok ik) want het apparaat ging wel erg luid brommen.
In November teruggegaan naar Saturn, en nu mag ik mijn geld terughalen of een andere uitkiezen.
Ik wil het eerste kiezen aangezien ik zelf in Den Haag woon, en geen eigen auto heb, dus liever niet bij pech nog eens naar Rotterdam moet gaan.
Wat mij nu opvalt is dat de eerdere MSI CX620 nog een Radeon 5470 met 1GB had, maar het merendeel in het segment nu 512MB heeft. En anders wordt het een G310M, die niet gelijkwaardig is volgens notebookcheck.
Bovendien is de 512MB versie van de Radeon ook niet aan te raden voor WoW, dus zou die ook afvallen.
Zit ik hier mis of zijn de mobiele videokaarten echt zoveel duurder geworden dat er minder voor hetzelfde geld gehaald kan worden?
I
Helaas ben ik weer terug, met betrekking tot een laptopzoektocht. In juni was ik er al en had ik de volgende wensen:
En ik heb toen o.a. van Genetx goed advies gekregen en ben voor de MSI-CX620-001nl voor €555,- gegaan. Dat was toen een actie bij de Saturn in Rotterdam.Zolangzamerhand ben ik ook toe aan iets anders.
Mijn reservering hiervoor ligt tussen de 450 - 600 euro. Dat is nogal ruim gezien de laptops waartussen je dan kan kiezen, maar uiteraard wil ik ook een bang for bucks- laptop.
Belangrijk is natuurlijk waarvoor ik het wil gebruiken, en daar ligt ook de crux van het verhaal.
Ik speel nu bijvoorbeeld geen enkele game op mijn laptop, maar dat kan een kip en ei verhaal zijn (speel ik het niet omdat het niet kan, of speel ik het niet omdat er geen interesse ligt). Maar dat is gefilosofeer waar ik niemand echt mee wil lastig vallen.
Laat ik het erop houden dat ik sowieso mij niet kan voorstellen andere spellen te spelen op de laptop dan eventueel WoW of LOTR Online. Beiden speel ik dus niet, maar als ik spellen zou spelen zou ik bijv. geen FPS kiezen. Dat maakt de eisen aan de laptop lijkt mij aanzienlijk kleiner.
Wat ik wel doe is uiteraard surfen, tekstverwerken en films en muziek draaien.
Het liefst een 15(.4/6)".
Wat films aangaat, wil ik uiteindelijk ook in staat zijn een HD filmpje zonder haperen te kijken. Een HDMI aansluiting is ook wel vereist.
Qua opslagcapaciteit wil ik minimaal 320GB maar meer dan 500GB hoeft zeker niet, daar hebben we externe opslag voor.
Geheugen moet minimaal 3GB zijn, maar ik kijk hoofdzakelijk naar 4 GB systemen en dan wel ddr3.
Wat dat betreft zoek ik ook naar een 64-bits Windows 7 systeem (maar dat kan ik er atijd zelf opzetten), want later wil ik het geheugen wel uit kunnen breiden.
Op processorgebied kijk ik naar de I3 systemen, maar gezien mijn gebruik vraag ik me af of daar wel een winst voor mij ligt. Misschien dat het verstandiger is om oudere processors mee te wegen.
Ik wilde voor goede service en garantie gaan (hoewel ik steeds vaker lees dat het ook daar minder wordt) dus zocht ik naar een ASUS systeem.
Helaas bleek na een maand dat er iets mis was rond de fan (gok ik) want het apparaat ging wel erg luid brommen.
In November teruggegaan naar Saturn, en nu mag ik mijn geld terughalen of een andere uitkiezen.
Ik wil het eerste kiezen aangezien ik zelf in Den Haag woon, en geen eigen auto heb, dus liever niet bij pech nog eens naar Rotterdam moet gaan.
Wat mij nu opvalt is dat de eerdere MSI CX620 nog een Radeon 5470 met 1GB had, maar het merendeel in het segment nu 512MB heeft. En anders wordt het een G310M, die niet gelijkwaardig is volgens notebookcheck.
Bovendien is de 512MB versie van de Radeon ook niet aan te raden voor WoW, dus zou die ook afvallen.
Zit ik hier mis of zijn de mobiele videokaarten echt zoveel duurder geworden dat er minder voor hetzelfde geld gehaald kan worden?
I
Ja, dat is helaas wel het geval op het moment als we kijken naar jou segment. In het mainstream-segment lijkt het juist andersom te zijn en heb je voor 1000 euro al Sandy Bridge Quad + 540M + FHD scherm 
Maar is 1GB echt vereist voor WoW? Volgens mij valt dat wel wat mee, zeker daar de HD 5470 ook maar een 64-bit geheugenbus heeft en uberhaupt weinig meer met 1GB kan. Volgens mij is dat verschil echt minimaal itt wat je nu denkt.
Ik zal weer eens meezoeken.

Maar is 1GB echt vereist voor WoW? Volgens mij valt dat wel wat mee, zeker daar de HD 5470 ook maar een 64-bit geheugenbus heeft en uberhaupt weinig meer met 1GB kan. Volgens mij is dat verschil echt minimaal itt wat je nu denkt.
[ Voor 32% gewijzigd door GENETX op 29-01-2011 16:28 ]
O.k. dan weet ik in ieder geval dat ik niet gek geworden ben. Dan hoef ik niet een deel van het buget aan de pshychiater te geven.GENETX schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 16:25:
Ja, dat is helaas wel het geval op het moment als we kijken naar jou segment. In het mainstream-segment lijkt het juist andersom te zijn en heb je voor 1000 euro al Sandy Bridge Quad + 540M + FHD scherm
Ik hou uiteraard ook de aankomende NBBG in de gaten, misschien dat daar ook nog iets uitrolt.
De MM actie en die van BBC zijn nou niet echt bijzonder van wat ik heb gezien.
In ieder geval alvast bedankt weer voor de hulp.
Ja, zeg. Editten als ik quote...
Nou, als ik puur op notebookcheck afga is het met de huidige 5470 niet aan te raden.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 38342 op 29-01-2011 16:31 ]
De huidige HD 5470 is niks anders als de oude
Alleen het geheugen kan wat afwijken, maar dat gaat echt geen verschil maken. De vraag is: Hoe speelde WoW op je vorige laptop? Was dat goed te doen?
Anderzijds wist ik het wel: Dell
http://www1.euro.dell.com...piron-15r&s=dhs&cs=nldhs1
Neem de duurste Dell Inspiron 15R. Die is, zeker voor de budgetlijn van Dell, goed getest bij notebookcheck. En voor 600 euro (incl. verzendkosten, nog geen eens epp korting, lees daarvoor het dell topic want dat is nog 5%) heb je een beest van een laptop. Een snelle Core i3 380M op 2,53GHz en een HD 5650 videokaart met 1GB geheugen. Daarbij is de HD 5650 gewoon 2x zo snel als de HD 5470 en dus een echt goede laptop.
De rest in de PW is allemaal HD5470 zo te zien en dus al een stuk minder interessant.

Neem de duurste Dell Inspiron 15R. Die is, zeker voor de budgetlijn van Dell, goed getest bij notebookcheck. En voor 600 euro (incl. verzendkosten, nog geen eens epp korting, lees daarvoor het dell topic want dat is nog 5%) heb je een beest van een laptop. Een snelle Core i3 380M op 2,53GHz en een HD 5650 videokaart met 1GB geheugen. Daarbij is de HD 5650 gewoon 2x zo snel als de HD 5470 en dus een echt goede laptop.
De rest in de PW is allemaal HD5470 zo te zien en dus al een stuk minder interessant.
[ Voor 62% gewijzigd door GENETX op 29-01-2011 16:36 ]
1GB is echt niet vereist, ik speel starcraft 2 met alle grafische zaken op low en texture quality op high, en dat gaat prima (full-hd is niet echt handig met gamen) met een 4570 512MB
Pas op 2560*1440 begin je voordeel te krijgen van meer dan 1GB, dat is een 4x zo hoge resolutie.
Echt, ram is puur een marketing truuk, je betaalt ervoor, maar echt veel zin heeft het niet: een halve GB ddr3 kost ongeveer €9
Pas op 2560*1440 begin je voordeel te krijgen van meer dan 1GB, dat is een 4x zo hoge resolutie.
Echt, ram is puur een marketing truuk, je betaalt ervoor, maar echt veel zin heeft het niet: een halve GB ddr3 kost ongeveer €9
Op die MSI speelde ik het nog niet. Ik had nog niet eens al mijn data overgezet, omdat dat gebrom vrij snel begon wilde ik het allemaal even afwachten vandaar.GENETX schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 16:33:
De huidige HD 5470 is niks anders als de oudeAlleen het geheugen kan wat afwijken, maar dat gaat echt geen verschil maken. De vraag is: Hoe speelde WoW op je vorige laptop? Was dat goed te doen?
Die Dell zag ik ook voorbij komen bij de NBBG voor februari. Darkstone raadt hem daar ook aan, ja.
Wel erg interessant dus. Als de service van Dell up-to-par is met Asus is het inderdaad wel erg interessant. Zal de Dell topics eens afgaan.
Is dat zo erg, dan. Pfff...Tja er moet geld verdiend worden..Darkstone:
1GB is echt niet vereist, ik speel starcraft 2 met alle grafische zaken op low en texture quality op high, en dat gaat prima (full-hd is niet echt handig met gamen) met een 4570 512MB
In ieder geval bedankt heren!
Qua service is Dell ook gewoon een prima merk vziw, enkel geven ze standaard 1 jaar garantie, dat is eigenlijk het enige echte puntje van kritiek dat ik op de Inspiron 15R kan hebben.
offtopic: is dat gpu ddr3 geheugen helemaal hetzelfde als ddr3 ram geheugen?
[ Voor 90% gewijzigd door Stphnvlstk op 29-01-2011 16:49 ]
Het is standaard DDR3-geheugen, geen speciaal GPU-geheugen
Dus ja, vziw is dat gewoon exact hetzelfde. Je hebt namelijk ook GDDR3-geheugen.
[ Voor 41% gewijzigd door GENETX op 29-01-2011 16:51 ]
GDDR3 = DDR3, volgens mij.. althans, na veelvuldig googelen (= correcte spelling) ben ik er nog steeds niet achter wat het verschil is.
Vroeger zat er standaard in-home garantie op, maar nu niet meer
Vroeger zat er standaard in-home garantie op, maar nu niet meer
Bij mijn weten nietAnoniem: 303530 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 17:04:
GDDR3 = DDR3, volgens mij.. althans, na veelvuldig googelen (= correcte spelling) ben ik er nog steeds niet achter wat het verschil is.
Wikipedia: GDDR3
Nee, voor zover ik weet is het gewoon standaardgeheugen als er DDR3 staat, gewoon hetzelfde geheugen als je ook als werkgeheugen gebruikt. Ik zie ook niet waarom dat niet kan, technisch is dat gewoon mogelijk namelijk. GDDR3, -4 en -5 is alleen in het leven geroepen om meer bandbreedte te creëren voor de high-end kaarten die honger hadden naar bandbreedte.
Daarbij, ook hier worden DDR3 en GDDR3 naast elkaar genoemd voor bepaalde kaarten:
Wikipedia: Comparison of AMD graphics processing units
[ Voor 13% gewijzigd door GENETX op 29-01-2011 18:17 ]
Laatste...GENETX schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 20:50:
Dat is voor 15,6" een betere keuze idd.
Vandaag voor de keuze gestaan bij mediamarkt...
Geen Asus U31F te zien/voelen (nergens, alleen via webwinkel)
Wel de Asus K52JE EX229V voor 525,00
Ik vind dit een zeer mooie aanbieding, maar zit wel weer met gewicht...
(Krijg hierbij wel 10cm meer voor hetzelfde gewicht als m`n oude laptop)
Breedbeeld van een samsung 13,3 inch viel me erg tegen, mijn oude 13 inch is hoger wat meer kijkcomfort geeft...
Kon geen verdere reviews vinden van de ASUS, wel dat hij werd vernoemd in de best buy februari 2010, maar kan geen informatie vinden over de accuduur.
productreview: Asus K52JB-SX133V review door Taygete
Dat model komt in de buurt en daar haalt een tweakster 2,5 uur op de accu, maar weet niet op welke instellingen. Notebookcheck kwam met een K52 ook tot zoiets. Maar echt een concreet cijfer kan ik je niet geven.
Dat model komt in de buurt en daar haalt een tweakster 2,5 uur op de accu, maar weet niet op welke instellingen. Notebookcheck kwam met een K52 ook tot zoiets. Maar echt een concreet cijfer kan ik je niet geven.
Hallo,
Heb naar aanleiding van de reacties op mijn vraag op de pagina hiervoor de
gekocht bij de mediamarkt, scheelde nogal wat. Zoals hierboven gezegd, 525 euro.
Laptop zet er goed uit, kan alleen geen verbinding maken met mijn draadloze netwerk, toetsenbord is erg luidruchtig(klinkt gewoon hard/lomp) en er is een probleem wat erger lijkt:
In het scherm zie ik van boven naar beneden allemaal pixels knipperen, twee keer een rij van zo'n twee cm breed. Vooral met een donkere achtergrond. Dat lijkt me helemaal niet goed..
Ben bang dat ik hem weer terug moet brengen..
Heb naar aanleiding van de reacties op mijn vraag op de pagina hiervoor de
gekocht bij de mediamarkt, scheelde nogal wat. Zoals hierboven gezegd, 525 euro.
Laptop zet er goed uit, kan alleen geen verbinding maken met mijn draadloze netwerk, toetsenbord is erg luidruchtig(klinkt gewoon hard/lomp) en er is een probleem wat erger lijkt:
In het scherm zie ik van boven naar beneden allemaal pixels knipperen, twee keer een rij van zo'n twee cm breed. Vooral met een donkere achtergrond. Dat lijkt me helemaal niet goed..
Ben bang dat ik hem weer terug moet brengen..
Die zou ik inderdaad meteen terugbrengen, kan goed zijn dat het gewoon een slecht contactje is maar dan zullen zij dat wel voor je oplossen.
Direct terugbrengen en een nieuwe eisen onder de Death On Arrival-regeling.