[NBBG Aanschaf] Mainstreamnotebook december 2010

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 23:23
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 23:46:
[...]

uit 2 verschillende werelddelen, het scherm zou best eens kunnen verschillen.

al lijkt het mij een stuik waarschijnlijker dan die 133:1 een meetfout is, dat is echt belachelijk laag.
Dat lijkt me dus sterk. Ze hebben dezelfde code voor de duitse markt. De ene review is slechts 9 dagen later geplaatst. Het zou zelfs mogelijk zijn dat notebookjournal gewoon dezelfde revuewlaptop heeft gekregen nadat notebookcheck klaar was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Voor mij blijft het ook wel interesant punt welke contrastwaarde van de Asus juist is. Als het slechts 133:1 is dan kan ik net zo goed voor de Toshiba C660 gaan, met een contrastwaarde van 191:1 en een helderheid van 183.1 cd/m2. Echter, klopt de 274:1, dan wordt de Asus weer interessanter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Het blijft denk ik ook de manier van testen die invloed kan hebben, zeker bij een spiegelscherm. Jammer dat notebookcheck geen andere modellen heeft, want dan hadden we even kunnen kijken of dat in de buurt komt. Zelf heb ik wat meer vertrouwen in notebookcheck. Die hebben volgens mij een goed vast protocol om alles goed te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

nou ik heb de knoop doorgehakt heb de Asus N53JF-SX091V, gekocht,
mooi en superstille laptop

Processor : Intel Core i5 - Intel Core i5 460M
Kloksnelheid : 2.53 GHz
Besturingssysteem : Windows 7 Home Premium
Intern geheugen : 4096 MB DDR3 (1066 MHz) 2 x 2048 MB
Opslag : 640 GB (5400 RPM Serial ATA)
Beelddiagonaal : 15.6 inch (40.0 cm)
Resolutie : 1366 x 768 pixels
Type : HD+ Color-Shine (Glare-type)
Breedbeeld : Ja
Videokaart : NVIDIA GT425M
Videokaartgeheugen : 1 GB
Kleur : Zwart/Grijs
Afmetingen (b x h x d) : 391 x 266 x 39 (W x D x H)
Gewicht : 2710
Artikelnummer : N53JF-SX091V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
En ik heb uiteindelijk de Asus gekocht, bij Norrod. Het scherm viel me uiteindelijk best mee, alleen de inkijkhoek is niet zo denderend. Verder issie prima, lekker stil ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Media Markt is de Asus N53SV-SZ016V in de aanbieding voor 999 euro.
-Core i7-2630QM
-6GB RAM
-Full HD 15.6" Scherm
-640 GB HDD
Is dit een goede deal of verwachten jullie dat ie binnen afzienbare tijd ergens anders veel goedkoper gaat worden?
MVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:19:
-Core i7-2630QM
-6GB RAM
-Full HD 15.6" Scherm
-640 GB HDD
Is dit een goede deal of verwachten jullie dat ie binnen afzienbare tijd ergens anders veel goedkoper gaat worden?
MVG
Een heel erg goede deal. We verwachten binnenkort echt niet iets anders dat dat voor die prijs kan evenaren. De Dell XPS 15 is uberhaupt iets dat in de buurt kan komen als Dell die een upgrade geeft, maar beter zal die deal niet snel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een bijzonder goede deal, misschien moet ik maar asus supporter worden totdat dell de xps lijn eens een keer upgrade.

de asus is op dit moment de duidelijke winnaar.

als iemand hem binnen heeft, zou deze dan in device manager willen kijken welk scherm erin zit? ik verwacht AUO10ED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar wat is de snelheid van die 6gb geheugen en hoeveel rpm heeft die harde schijf ik vind dat de media markt er wel heel weinig info bij geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saarjan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-08 17:05
Info Asus N53SV-SZ016V bij bol.com

Processor : Intel Core i7 - Intel Core i7 -2630QM
Kloksnelheid : 2.0 GHz
Besturingssysteem : Windows 7 Home Premium Engels en Nederlands (dual boot)
Intern geheugen : 6144 MB DDR3-1066
Opslag : 640 GB (Serial ATA)
Mediastations : CD, DVD-/+RW DL/+R9
Beelddiagonaal : 15.6 inch (40.0 cm)
Resolutie : 1920 x 1080 pixels
Type : LED backlight
Breedbeeld : Ja
Videokaart : NVidia® GT540M
Videokaartgeheugen : 1 GB

[ Voor 50% gewijzigd door saarjan op 11-01-2011 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds vind ik het allemaal wat onduidelijk de review spreekt over een 500GB harde schijf en de media markt over een 640GB dan waarom staat er dat hij bestuurd word door windows vista waarom zou je dat er op zetten?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N53SV = behuizing, gpu, moederbord

SV016V = hdd, windows versie, scherm, toetsenbord, ...

de eerste code is voor elk land gelijk, de 2e niet. je zult zien dat een ander land vrijwel nooit een laptop heeft met exact dezelfde specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ga maar gewoon uit van 5400rpm dat hebben bijna alle laptops bij Asus (op de G-serie na, die hebben tegenwoordig die hybrid btw). En Windows Vista lijkt me gewoon een foutje op notebookcheck...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de screenshots in die review zien er vista uit...

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/uploads/pics/hdtune_e526a0_01.gif

kijk maar, geen rood kruisje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:35:
de screenshots in die review zien er vista uit...

[afbeelding]

kijk maar, geen rood kruisje.
Heeft Windows 7 ook niet als een venster geen focus heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wtf, dat valt mij nu pas op :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 13:49
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:46:
een bijzonder goede deal, misschien moet ik maar asus supporter worden totdat dell de xps lijn eens een keer upgrade.

de asus is op dit moment de duidelijke winnaar.

als iemand hem binnen heeft, zou deze dan in device manager willen kijken welk scherm erin zit? ik verwacht AUO10ED.
Heb 'm ook gehaald. Eerste indruk goed, eerst backup maken en dan alle bloatware eraf...

antwoord op je vraag : MONITOR\AUO15ED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhh, dat valt mij tegen, dat paneel is een stuk slechter dan het paneel wat ik vorige maand in de N53JQ(?) tegenkwam

bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 22:51:
mhh, dat valt mij tegen, dat paneel is een stuk slechter dan het paneel wat ik vorige maand in de N53JQ(?) tegenkwam

bedankt voor de moeite.
Kan je slechter uitleggen/onderbouwen ? Ben wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het scherm heeft slechtere specificaties dan het auo15ED paneel (B156HW01 v5, ofwel v5), het AUO10ED paneel is v0
(de versies hebben niets te maken met de kwaliteit, maar in de volgorde waarin deze zijn uitgebracht)
verder heb je nog v4, deze zit in de xps 15 en is verreweg het beste scherm.

kortom:

v0: 700:1 contrast, 300cd/m helderheid, 60% color gamut
v4: 700:1 contrast, 270cd/m helderheid, 98% color gamut (!)
v5: 233:1 contrast, 209cd/m helderheid, 64% color gamut

het contrast is het verschil tussen wit en zwart, met een laag contrast neigt zwart naar grijs, met een hoog contrast is zwart.. zwart.
de helderheid is de felheid van wit, maar dit is niet zo interessant: bij een normale kantoorsetting stel je de helderheid in tussen de 80 en 140 cd/m (ongeveer)
color gamut is wel belangkijk, deze geeft het percentage adobeRGB1998 aan wat de monitor maximaal kan weergeven, waar meer uiteraard beter is.

meer info:
achtergrond color gamut voor de nerds: kid jansen in "[Ervaringen] laptops met hoge resolutie ..."
algemeen discussietopic: [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen
om een snelle indruk te krijgen van je monitor kun je http://www.lagom.nl/lcd-test/ gebruiken

dit is voor de gewone consument niet zo blijster interessant, maar een aantal mensen, waaronder ik, betalen graag bij voor een beter scherm, dan is deze laptop geen optie (ondanks de geweldige prijs/kwaliteit verhouding), en dat is jammer: voor 2 a 3 tientjes meer had er een aanzienlijk beter paneel ingezeten en had asus er een klant bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 23:13:
......
dit is voor de gewone consument niet zo blijster interessant, maar een aantal mensen, waaronder ik, betalen graag bij voor een beter scherm, dan is deze laptop geen optie (ondanks de geweldige prijs/kwaliteit verhouding), en dat is jammer: voor 2 a 3 tientjes meer had er een aanzienlijk beter paneel ingezeten en had asus er een klant bij.
Thnx voor deze uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxkranendijk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 22:16
Hoi allemaal,

Ik wil een laptop kopen voor de volgende doeleinden:
- office gebruik
- downloaden
- HD films afspelen
- Photoshoppen (basic)
- Eventueel een game spelen

Nu zit ik te twijfelen tussen de volgende 2 types:

pricewatch: Asus K52F-SX182V

&

pricewatch: Asus A52JE-EX050V

1 met Intel HD Graphics en 1 met Radeon Mobility HD5470

Wat zouden jullie doen? Ik hoef niet per se te gamen, maar ben alleen bang dat ik over 1,5 jaar de nieuwste soort HD films niet afspelen vanwege mijn videokaart (i.v.m. verbinden met TV), is dit reeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
HD gaat wel prima op de IGP van de processor. Maar toch zou ik voor de A52JE gaan. Dan kun je nog een beetje gamen, maar ook Photoshop heeft er baat bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

-Core i7-2630QM
-6GB RAM
-Full HD 15.6" Scherm
-640 GB HDD
MVG
waarom kies je niet voor deze? iets minder Core i5 natuurlijk, maar heel snel en stabiel, Asus N53JF-SX091V, heb hem ook gekocht bij de mediamarkt voor 849.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Core i7-2630QM
-6GB RAM
-Full HD 15.6" Scherm
-640 GB HDD
MVG
Voor iemand die een nieuwe laptop wil vooral om te gamen zou dit een ideaal systeem zijn? Ik dacht iets uit te geven rond de 1300 euro. Maar dit lijkt me voor "weinig" geld ook wel een goed systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met laptops van Alternate? ik zit er aan te denk om deze laptop te kopen: http://www.alternate.nl/h...l1=Notebooks&l2=Alternate maar kon verder niks vinden hitte, geluid, het scherm etc.
wat ik me ook afvraag is hoe alternate deze laptop voor 599 euro kan leveren terwijl die op de site van BTO zelf voor 769 euro word aangeboden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 02:10:
[...]

Voor iemand die een nieuwe laptop wil vooral om te gamen zou dit een ideaal systeem zijn? Ik dacht iets uit te geven rond de 1300 euro. Maar dit lijkt me voor "weinig" geld ook wel een goed systeem
Yep, zie ook de review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 19:39:
Heeft iemand ervaring met laptops van Alternate? ik zit er aan te denk om deze laptop te kopen: http://www.alternate.nl/h...l1=Notebooks&l2=Alternate maar kon verder niks vinden hitte, geluid, het scherm etc.
wat ik me ook afvraag is hoe alternate deze laptop voor 599 euro kan leveren terwijl die op de site van BTO zelf voor 769 euro word aangeboden
Precies deze laptop? Ik geloof dat het model op de bto site een snellere cpu, een beter scherm, en een grotere hdd had.

Best een goede deal imo, zelfs de inspiron is tegenwoordig duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 02:10:
[...]

Het is imo een hele mooie deal voor eigenlijk iedereen, behalve als je hem puur voor het gamen haalt. Niet dat je niet veel performance voor je geld krijgt, maar zoals je in deze review kunt zien:
..Zijn eigenlijk alle games goed speelbaar op 768p. Dit zal echter niet meer het geval zijn op 1080p. Dus moet je gamen op of een lagere resolutie dan de native resolutie van je scherm, of het detailniveau omlaag gooien.
Je moet jezelf dus wel even afvragen hoe belangrijk je dit eigenlijk vind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

ik heb toch een probleem met men Asus N53JF-SX091V, hij wordt namelijk behoorlijk warm als ik een game speel, maakt niet uit welk spel, hij wordt dan echt heet hij blaast wel genoeg. waar kan dat aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Lees eerst maar eens de temperaturen uit. Een laptop van dat kaliber kan namelijk wel warm worden en meer warmte uitblazen dan je eigenlijk gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

GENETX schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 22:27:
Lees eerst maar eens de temperaturen uit. Een laptop van dat kaliber kan namelijk wel warm worden en meer warmte uitblazen dan je eigenlijk gewend bent.
hoe bedoel je van dat kaliber? ik dacht dat ik toch juist een goede keus had gemaakt? of bedoel je dat niet.
en met welk programma kan ik het beste de temperaturen uit lezen? heb everest

[ Voor 9% gewijzigd door agaam op 15-01-2011 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Software] Open Hardware Monitor werkt het makkelijkst.

Met laptop van dat kaliber word overigens bedoeld dat je van een krachtige bak niet moet verwachten dat de laptop ten alle tijden koel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
^ dat dus. Mijn oude Asus A6T (ook ooit midrange) had 70W TDP voor processor en GPU. Reken er maar op dat dat warm kon worden. De temps van die 2 componenten gingen bij wat gamen wel tot 75-80 graden, en dat is vergeleken bij sommige laptops nog koel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjs021
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 15:22
-Core i7-2630QM
-6GB RAM
-Full HD 15.6" Scherm
-640 GB HDD
MVG
Helaas is dat bakbeestje uitverkocht bij de mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 23:07:
[Software] Open Hardware Monitor werkt het makkelijkst.

Met laptop van dat kaliber word overigens bedoeld dat je van een krachtige bak niet moet verwachten dat de laptop ten alle tijden koel blijft.
mooi dank je voor je antwoord en het programma, ik dacht eerst van o heb toch geen miskoop gedaan?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

GENETX schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 23:17:
^ dat dus. Mijn oude Asus A6T (ook ooit midrange) had 70W TDP voor processor en GPU. Reken er maar op dat dat warm kon worden. De temps van die 2 componenten gingen bij wat gamen wel tot 75-80 graden, en dat is vergeleken bij sommige laptops nog koel.
hoef ik me daar dus geen zorgen over te maken, hij doet het echt heel goed, en heel snel perfecte laptop dus. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:48
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, kwam ik deze en een sony tegen. Wat vinden jullie van deze?
http://www.asus.nl/product.aspx?P_ID=6afhPttZtPFCOfXG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
  • Laatst online: 01-10-2019
s1ck schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:34:
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, kwam ik deze en een sony tegen. Wat vinden jullie van deze?
http://www.asus.nl/product.aspx?P_ID=6afhPttZtPFCOfXG
Naar wat ik hier gelezen heb in verschillende threads is de grootste competitor van de N53 de XPS15, beide goede laptops, elk met hun eigen sterktes en zwaktes:

N53:
- (licht?) betere performance op gpu gebied
-design (persoonlijk natuurlijk)

XPS15:
-veel beter scherm (het full hd scherm ten minste)
-betere batterij
-beetje mobieler dacht ik, qua afmetingen en gewicht
-betere speakers (+5.1 sound uitgang)
-USB3 (sommige modellen van de N53 hebben dat ook)

Nu vergeet ik vast wel wat, maar dit zou je toch al een goed overzicht moeten geven.

[ Voor 3% gewijzigd door Stphnvlstk op 16-01-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt: pricewatch: Asus N53JQ-SZ191V, de versie bij laptopshop (mogelijk ook de andere shops, even contact opnemen) bevat een full-hd scherm.
Pricewatch linkjes zijn over het algemeen een stuk handiger.

Ik zou dan overigens voor deze gaan:
pricewatch: Asus N53SV-SZ016V
Deze bevat, naast een sandy bridge cpu en 6GB ram ook een full-hd scherm en een alleraardigste grafische kaart, met een beetje geluk kun je deze ook bestellen bij de mediamarkt tijdens het BTW weekend over 1 of 2 weken. (al je snel bent, ik vermoed dat dat ding razendsnel word uitverkocht)
Stphnvlstk schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:54:
-betere speakers (+5.1 sound uitgang)
20w om precies te zijn 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Moet je vooral niet je JQ hebben, maar de nieuwew Asus N53SV. De JQ is wat minder als de XPS15. Je vergeet sowieso de standaard 2 jaar garantie bij Asus als voordeel. En volgens mij hebben alle N53's ook wel USB 3.0 als ik me niet vergis.

De N53Sv is een ander verhaal: Die heeft de nieuwe Sandy Bridge quad en GT 540M. Daarmee is die Asus wel een hele goede keuze als je weinig geeft om de kwaliteit van het scherm. Voor de rest ontloopt het elkaar niet heel veel, maar de prestaties zijn toch ecen een flink stuk beter als de Dell XPS15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgensmij is de Asus N53SV-SZ016V niet meer bij de media markt te krijgen hij staat tenminste niet meer in de webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, maar met een beetje geluk komt er een nieuwe lading: zijn budget is namelijk €850 volgens het sony E topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
Jep dat klopt 850 was uiterst mijn budget, maar is 900 geworden.
Ik zit te denken om de N53JQ te halen. De losse grafische kaart is mooi meegenomen (zal in de toekomst is een spelletje erop spelen) maar het is voornamelijk voor school. Het past ook binnen mijn budget.
Ik heb even naar je + en - punten gekeken. Het design is inderdaad iets wat mij aanspreekt. ook ondersteund hij 1x USB3.0, dus dat is ook mooi mee genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
GENETX schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:01:
En volgens mij hebben alle N53's ook wel USB 3.0 als ik me niet vergis.
Dat dacht ik ook, maar op de specs page van het gelinkte model stond dat er nergens bij:
1 x E-SATA (USB2.0 Combo)1 x Microfoon-in aansluiting
1 x Koptelefoon-out aansluiting (S/PDIF) (S/PDIF)1 x VGA-poort/Mini D-sub 15-pins voor externe monitor
2 x USB 2.0-poorten1 x RJ45 LAN-aansluiting voor LAN-toevoeging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
Stphnvlstk schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:56:
[...]

Dat dacht ik ook, maar op de specs page van het gelinkte model stond dat er nergens bij:

[...]
@computerland, waar ik hem waarschijnlijk ga halen daar is hij het goedkoopst. staat
2x USB 2.0, 1x USB 3.0, 1x E-sata (combo met USB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let wel even op, het is mogelijk dat niet alle shops het model met full-hd aanbieden, daarom raad ik aan om eerst even te bellen.
dat zou het relatief grote prijsverschil verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
Zal ik meenemen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauki
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-01 21:03
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:20:
Volgensmij is de Asus N53SV-SZ016V niet meer bij de media markt te krijgen hij staat tenminste niet meer in de webshop.
De Asus N53SV is nog wel bij de Mediamarkt winkels te krijgen hoor. Heb hem gisteravond gehaald. Ook nog voor de aanbiedingsprijs van vorige week, €999,- En er stonden in de vestiging waar ik was nog 7 stuks wat ik zag in de stapel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
  • Laatst online: 11:44
Is er al enig idee over de Fusion cpus van AMD en wanneer de eerste laptops gelanceerd gaan worden hiermee? Ben namelijk erg geïntresseerd in een low-budget laptop met een laag TDP..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Er zijn al enkele reviews bekend. Hardware.info had een Toshiba onlangs, Engadget.com en Notebookreview.com hebben een HP dm1 / HP dm1z gereviewed. Even zoeken en je vind ze wel. Geen idee wanneer z eop de markt komen, dat kan elk moment zijn.

Mijn eigen conclusie: CPU is iets minder als de Celeron SU2300, GPU is net zo goed als ION2. Het platform maakt gehakt van de Atom en de accuduur is echt enorm goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTA
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-07 19:48
pauki schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:31:
[...]

De Asus N53SV is nog wel bij de Mediamarkt winkels te krijgen hoor. Heb hem gisteravond gehaald. Ook nog voor de aanbiedingsprijs van vorige week, €999,- En er stonden in de vestiging waar ik was nog 7 stuks wat ik zag in de stapel.
Bij welke mediamarkt heb jij je laptop gehaald dan?

Ik heb gisteren een paar Mediamarkten gebeld en die hadden inmiddels allemaal de prijs naar boven bijgesteld. Dus ik ben wel benieuwd welke hem nog voor €999,- aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
JSTA schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 17:00:
[...]

Bij welke mediamarkt heb jij je laptop gehaald dan?

Ik heb gisteren een paar Mediamarkten gebeld en die hadden inmiddels allemaal de prijs naar boven bijgesteld. Dus ik ben wel benieuwd welke hem nog voor €999,- aanbied.
Nou ik heb besloten ook de n53SV te halen. Ben hem nu aan het installeren, wat ziet dat ding er prachtig uit!
Ik heb hem bij MM rotterdam (alexandrium) gehaald, gisteren hadden ze er nog 5 dus ik had vandaag even gebeld en hadden ze er nog 1 nieuwe en 1 show. Gelijk maar even gereseveerd! Ben er erg blij mee^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 05:02
Nou ik mag zelf ook weer een laptop gaan uitkiezen welke ik voor het werk gebruikt gaat worden. Omdat ik niet de enige ben die er mee gaat werken is stevigheid voor mij een hoog vereiste.
Omdat moment is een Viao Z serie in gebruik (paar jaar oud) maar er moet er gewoon eentje bij komen. Aanlsuitingen op zichzelf zijn niet zo belangrijk omdat het om standaard dingen gaat. (ethernet, wireless en USB & DVD station serieel vind je toch niet meer op een laptop ) Voorkeur gaat uit naar een cpu van Intel omdat we (heel) soms met een slecht gemaakt (programmeer/instel )programma te maken krijgen en de kans dat deze op een Intel cpu in ieder geval goed werkt gewoon groter is dan op andere.

Snelheid is ook van mindere maten van belang terwijl een lange accu duur wel als prettig word ervaren. Op punten als connectiviteit en snelheid valt prima te filteren binnen de pricewatch maar bouw kwaliteit niet. MSI, Asus en Acer doen mij altijd zo plastic overkomen en omdat de laptop nog wel eens een klein stukje zou kunnen vallen (20 cm) moet het wel tegen een stootje kunnen.

Mijn gedacht gaat dan ook uit naar de lenovo Thinkpad serie maar deze heeft binnen mijn geschat budget geen geschikte laptops.
Maar na al me filters te hebben ingevoerd komen de volgende laptops als eerste in de lijst.
1. pricewatch: HP ProBook 4520s (WT289EA)
2. pricewatch: Toshiba Satellite Pro C660-10F
4. pricewatch: HP ProBook 4520s (WT123EA)

Persoonlijk ziet na het vergelijken van de top 4 (#3 was AMD Turion) dat de #1 het beste uit de bus komt maar wederom geen info over de degelijkheid en ook revieuws (#3 = andere kleur & OS als #1) van mede tweakers helpen me niet verder.

Mijn vraag in het kort is eigenlijk, is een HP Probook stevig/ degelijk?

edit:
Dit moest dus in mainstream notebook topic :(

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik denk wel de degelijkste. Ik zou sowieso geen Satellite van Toshiba nemen. Als 1 merk echt plastic is, dan is het toshiba tegenwoordig wel imho. En zeker de consumentenlijn.

Verder, wat voor accuduur heb je in gedachten, want daar scoort de HP ProBook juist erg slecht. We vinden het een best leuke notebook in dit topic, maar de accuduur is voor velen het punt waar ze afhaken. Die laptops gaan doorgaans maar 4 uur op een accu, terwijl andere laptops in deze klasse 5-7 uur halen.

Verder is er kwa degelijkheid weinig te vinden denk ik. Komt bij mij de vraag: Wat is het budget precies? Eventueel zou een link naar je filter ook nog helpen.

Andere optie zou nog wel een Asus U30Jc kunnen zijn wellicht. Ja, volgens jou plastic... Maar dat is de HP ook. Ik ga mijn U30Jc niet op de grond gooien voor je, maar het is absoluut een erg degelijke laptop die net als zo'n ProBook evenmin plasticachtig op mij overkomt. Ik kan geen zwak punt vinden in de laptop die sowieso een paar stukken magnesium bevat en ook nog een compleet stuk metaal aan de binnenzijde heeft.
klaasbram schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 20:04:
edit:
Dit moest dus in mainstream notebook topic :(
Doh, edit hem dan anders hier even weg en post daar :P

[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 18-01-2011 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Nou de accuduur is meer in de vorm van, als die half vol is wil ik er nog wel minimaal een uurtje verder kunnen. Want om ff snel in configureren (zeg +/-20min en met pech 40min) moet dan wel zonder adapter kunnen ;)
Bij langer werk pak je toch wel de adapter erbij.

om een hele reactie helemaal weg te editen vind ik ook weer zo raar staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen punt, ik verplaats hem wel even voor je :)

/me gaat rommelen met zijn knopjes...

done

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
GENETX schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 20:13:Ik zou sowieso geen Satellite van Toshiba nemen. Als 1 merk echt plastic is, dan is het toshiba tegenwoordig wel imho. En zeker de consumentenlijn.
Zo dacht ik er ook over, en dan las ik dit artikel: http://www.engadget.com/2...and-toshiba-win-hp-fails/
Hun conclusie: Toshiba is betrouwbaarder dan oa Sony, Apple, Dell, en Lenovo. Slaagt dat helemaal nergens op dan? Een steekproef van 30,000 is nu ook niet bepaald klein, dus dat zou toch een relatief betrouwbaar resultaat moeten geven... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een steekproef van 5 jaar geleden, dat geeft uitstekende cijfers!

offtopic:
sorry voor de ietswar sarcastische toon, maar dit onderzoek is hier al zovaak afgeschoten dat ik de tel ben kwijtgeraakt, cijfers van zelfs maar 3 jaar oud kan je nauwelijks serieus nemen, kijk maar wat er met sony is gebeurd afgelopen 1½ jaar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Om maar te zwijgen over het feit dat we het over degelijkheid hadden, niet hardwarefalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
Nou, 5 jaar geleden is ook wat overdreven - hij liep sindsdien nog 3 jaar door, de laatste resultaten zijn dus minder dan 2 jaar oud.

Mijn xcuses voor het aanbrengen, ik ben nog een relatief nieuwe member hier. Over Sony had ik inderdaad gelezen dat ze er sterk op achteruit zijn gegaan - maar van Toshiba lees ik precies toch ook meer en meer positieve reviews, maar dat kan toeval zijn. You're the expert! =)

@GENETX: degelijkheid is inderdaad niet hetzelfde als hardwarefalen, maar er bestaat toch een vrij sterk verband lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stphnvlstk schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:47:
Nou, 5 jaar geleden is ook wat overdreven - hij liep sindsdien nog 3 jaar door, de laatste resultaten zijn dus minder dan 2 jaar oud.
het betreft laptops die 5 jaar geleden zijn gekocht, daar doelde ik op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Stphnvlstk schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:47:
Mijn xcuses voor het aanbrengen, ik ben nog een relatief nieuwe member hier. Over Sony had ik inderdaad gelezen dat ze er sterk op achteruit zijn gegaan - maar van Toshiba lees ik precies toch ook meer en meer positieve reviews, maar dat kan toeval zijn. You're the expert! =)
Hangt ook echt af van de lijn hoor. Mijn opa heeft ook een Toshiba laptop, en dat is echt het meest goedkope meuk die ik heb gezien. Verder geen probleem, want het is toch een DTR (ivm ruimte). Maar het voelt nog goedkoper aan als die Acers van 5 jaar geleden...

Oudere Toshiba's zijn weer fenominaal en ook een paar tegra's zijn echt super.
@GENETX: degelijkheid is inderdaad niet hetzelfde als hardwarefalen, maar er bestaat toch een vrij sterk verband lijkt me?
Enige verband is hele zwakke laptops die daardoor ook haarscheurtjes krijgen in het mobo. Maar dat is een relatief klein percentage. Nee, een echt verband is echt niet te geven. Er zijn namelijk relatief veel mensen die ik hoor klagen over hardwarefalen met de dure Elitebooks of Thinkpads. Juist ja, de degelijkste notebooks die je ongeveer kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Nou de 4520s gaat zo te zien toch afvallen:
So how is the case stability of the HP ProBook 4510s? Well, let's say the price of the laptop is clearly reflected here. Both the base unit and the display clearly give way partly under compressive stress. On the base unit this is regrettably the case above all in the area of the keyboard. The distortion resistance is however OK for both units. The laptop can therefore be lifted without hesitation from the leading edge.
Er werd dan wel de goedkoopste uit de serie 4520s getest maar de kans op dezelfde behuizing is natuurlijk erg groot.
Verder een glossy scherm waarbij je een optie hebt op mat bij de duurdere serie, iets wat ik niet meer ga uitzoeken vanwege de slechte constructie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De probook 4000 lijn is troep, de 5000 is beter, en de 6000 lijn bestaat voor het grootste gedeelte uit diverse metalen geloof ik, GENETX heeft ze wel eens gezien, een stuk degelijker dan de u30jc (wat ook al geen goedkope shit is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Nou ik heb zelf toch maar eens gekeken naar een Thinkpad welke aan de eisen van mij voldoet en ik denk zelf dat de Lenovo Thinkpad L412 wel een goede oplossing is voor mijn situatie. Blijkbaar is het plastic wat gebruikt word in de laptop gerecycled. En daarnaast kom ik veel van dit soort quotes tegen:
Build quality is top-notch, with rigid panels used throughout, making this an exceptionally tough laptop for frequent and demanding travel use.
Gewicht is in verhouding voor een 14" wel zwaar 2.4kg maar ja liever iets stevig dan en laptop die lichter word door afgebrokkeld plastic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus N53SV bezitters, hoe bevalt het beeldscherm?

Darkstone, begrijp ik goed dat het beeldscherm van de Asus N53SV aanmerkelijk slechter is dan dat van de Asus N53JQ met dezelfde resolutie?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat begrijp je goed, maar achteraf gezien zat ik fout: beide laptops bevatten hetzelfde scherm.

Nu is het scherm uit de -bijvoorbeeld- xps 15, macbooks, of vaio F aanzienlijk beter, het scherm bevat dezeflde kijkhoek en contrast als een willekeurig mediamarkt model, maar heeft tenminste een hoge resolutie. Zie de plaatjes voor het verschil: [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 20:29:
Dat begrijp je goed, maar achteraf gezien zat ik fout: beide laptops bevatten hetzelfde scherm.

Nu is het scherm uit de -bijvoorbeeld- xps 15, macbooks, of vaio F aanzienlijk beter, het scherm bevat dezeflde kijkhoek en contrast als een willekeurig mediamarkt model, maar heeft tenminste een hoge resolutie. Zie de plaatjes voor het verschil: [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen.
Helder ;) , thanks!

Ik overwoog een Sony F13M1E/H aan te schaffen, maar ben wat huiverig door de welbekende fan-issues.
De Dell XPS 15 valt af door het design.
De Asus N53SV lijkt me een prima optie, mits het scherm volstaat om films & series mooi weer te geven.
SV-bezitters, hoe zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De M bevat een vergelijkbaar scherm als de asus, enkel de high end versies (= F13Z en F13S, ofwel de modellen met een i7) bevatten een fatsoenlijk (mat) scherm.

Een echte naaistreek, al zeg ik het zelf, voor een fatsoenlijk scherm ben je verplicht een hongerige i7 te nemen met bijbehorend luidruchtige fan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 21:11:
De M bevat een vergelijkbaar scherm als de asus, enkel de high end versies (= F13Z en F13S, ofwel de modellen met een i7) bevatten een fatsoenlijk (mat) scherm.

Een echte naaistreek, al zeg ik het zelf, voor een fatsoenlijk scherm ben je verplicht een hongerige i7 te nemen met bijbehorend luidruchtige fan :/
Bizar idd! Ik heb niet per se enorm krachtige prestaties nodig, ga niet gamen, geen video- & foto's editen, etc. i7 lijkt me dan idd overdone. Voor het kijken van films & series wil ik wel graag een goed scherm.
Maar een mainstream notebook met een bovengemiddeld scherm (en bijv. i5) lijkt niet te bestaan, of zie ik
opties over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je ziet de xps 15 over het hoofd :+

http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs
vanaf €850 ongeveer met een i3-380, full-hd en 4GB, let op op de 5% kortingsbon elke week Dell Waardebonnen Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 21:35:
Je ziet de xps 15 over het hoofd :+

http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs
vanaf €850 ongeveer met een i3-380, full-hd en 4GB, let op op de 5% kortingsbon elke week Dell Waardebonnen Topic
Hehe, misschien moet ik me dan toch maar over het design van de XPS 15 heenzetten :)
Is i3 krachtig genoeg voor het kijken van full HD films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor HD films heb je de i3 niet eens nodig, enkel een grafische kaart die HD-videoversnelling ondersteunt, dat doen alle kaarten al enige jaren.

En volgens mij is de i3 al voldoende om dat zonder videoversnelling te doen, mijn P8600 kan het net niet aan (stotteringen bij enkele scenes) en die is toch een pak trager dan de i3-380m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 22:13:
Voor HD films heb je de i3 niet eens nodig, enkel een grafische kaart die HD-videoversnelling ondersteunt, dat doen alle kaarten al enige jaren.

En volgens mij is de i3 al voldoende om dat zonder videoversnelling te doen, mijn P8600 kan het net niet aan (stotteringen bij enkele scenes) en die is toch een pak trager dan de i3-380m.
Thanks voor de snelle replies & alle info! Ik ben weer een stukje wijzer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter verduidelijking: de processor komt pas into play op het moment dat je afspeelsoftware geen juiste codec heeft voor het bestandsformaat wat hij probeert af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 22:31:
Ter verduidelijking: de processor komt pas into play op het moment dat je afspeelsoftware geen juiste codec heeft voor het bestandsformaat wat hij probeert af te spelen.
Vereist blijft wel een graka die hd-formats kan handelen, toch? Mijn huidige laptop met geintegreerde videochip gaat nl. meteen op zwart als ik een 720p bestand af wil spelen, ondanks dat de vlc-player vermoedelijk wel over de juiste codecs beschikt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VLC is een ramp met codecs, probeer windows media player classic, daarmee werkt het doorgaans meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayera
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-07 10:59
Maar eens gaan kijken om mijn huidige Latitude laptop te vervangen met een XPS 15 modelletje, en dan ben ik zo de configuratie aan het bekijken wat door Tweakers is samengesteld, maar word eigenlijk weinig of niets gezegd over het OS.
Nou is dat niet zo'n ramp natuurlijk, echter hebben de XPS15 configuraties enkel 4GB geheugen..en dan komt de issue:

Wanneer je besteld via de Dell website, is de configuratie automatisch met een 64bits OS.
Ik geloof dat ik wel eens discussies en artikelen op Tweakers.net heb gezien waarin gepleit word dat 4GB icm 64bits OS geen goede keuze zou zijn.
Dat heeft blijkbaar dan te maken dat je 64bits OS en software meer geheugen in beslag zou nemen dan een 32bits.
Ik weet niet precies om hoeveel dit zou gaan, maar blijkbaar was het significant genoeg om dat naar voren te halen.

Maar hoe erg is dat dan en is het mogelijk en aangeraden om toch een 32bits OS te nemen?
Dit gaat natuurlijk ook op voor andere laptop configuraties, hoe gaan jullie daarmee om? of zou ik de enige zijn die zich hierom bekommert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Je licentie is sowieso geldig voor 64-bit als 32-bit. Dat maakt dus niks uit, je kan de Windows 7 DVD zelfs downloaden en dan de code gebruiken:
http://techpp.com/2009/11...al-direct-download-links/

Maar ik draai al tijden 64-bit icm 4GB of zelfs 2GB onder Vista eerder. Dat is echt geen probleem. Het neemt wel wat meer in, maar zo'n ramp is dat echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-07 11:30

Marce

Het is Marc met een C!

Om te beginnen weet ik niet zeker in welke NBBG dit in hoort, maar deze lijkt het dichtste erbij in de buurt te komen. 8)7

Ik wil een laptop gaan aanschaffen voor voornamelijk schoolwerk en af en toe eens een spelletje. Ik ben alleen nogal veeleisend dus hier komt de lijst:
- 15-16 inch scherm
- Numeriek toetsenbord
- Een Mobility HD5650 of beter, sterke voorkeur naar AMD maar gelijkwaardige nVidia zou er mee door kunnen
- Een aardige processor (i5 of amd quad)

Verder heb ik nog wat dingen die ik er wel graag op zou zien maar geen harde eisen zijn oid.
- 500 Gig harde schijf of meer
- Bluetooth
- Full HD (of iig hoger dan 1366x768), maar dat zit er waarschijnlijk niet in voor mijn prijsklasse
- Eventueel blu-ray, maar dat is meer voor de toekomst

Verder natuurlijk de standaard kaartlezer, Wi-Fi, video-uitgangen en rj-45 aansluiting. Maar die heb je altijd wel.

Wat ik uit wil geven voor de laptop ligt ongeveer tussen de 700 en 850 euro.

Aan de hand van deze criteria kwam ik op de volgende drie modellen uit:
Toshiba Satellite L650-1MN
Dell Inspiron 15R 5010-6465
Sony Vaio VPCEB3S1E/BQ (Zwart)

Hierbij komt de sony het dichtste in de buurt bij wat ik zoek, en dit zou ook mijn eerste keuze zijn, zei het dat deze momenteel nergens beschikbaar is. Als iemand hier meer info over heeft graag?

Dan houden we de Toshiba en de Dell over. De toshiba heeft geen bluetooth maar wel een grotere harde schijf en een blue-ray speler. Persoonlijk vind ik deze er ook beter uit zien als de dell. Die laatste heeft echter wel bluetooth, maar mist dus blue-ray wat niet super erg is, maar heeft ook maar een 320GB schijf.

De toshiba is een stukje duurder, maar als ik in de dell een andere harde schijf, zeg van 640GB zou zetten dan ben ik net zo duur uit. Blijf je dan je garantie houden of raak je die daardoor kwijt? En als ik de harde schijf gelijk laat verwisselen waar ik hem koop?

Dan kom ik bij de echte vraag, hoe zit het met de bouwkwaliteit van bovengenoemde? Ik heb altijd het idee gehad dat deze 3 allemaal wel een goede kwaliteit hebben. Nu kwam ik ergens tegen dat toshiba erg plastic is, en de sony ziet er op de plaatjes ook erg plastic uit.

Van acer heb ik veel slechte verhalen gehoord dus die heb ik vanaf het begin al gemeden, al weet ik niet hoe dat er onder tussen voor staat.

Als jullie tips of ideeën voor me hebben zou ik dat erg op prijs stellen. Aangezien dit mijn eerste laptop wordt kan ik alle hulp gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marce schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:54:
- Een aardige processor (i5 of amd quad)
Een i5 is heel wat sneller dan een quad van AMD...
- Full HD (of iig hoger dan 1366x768), maar dat zit er waarschijnlijk niet in voor mijn prijsklasse
[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen
Aan de hand van deze criteria kwam ik op de volgende drie modellen uit:
Toshiba Satellite L650-1MN
Wel érg weinig specs voor je geld
Leuk, maar neem dan de versie van €550 die binnenkort in de aanbieding is, zelfde specs maar dan een i3 380m en grotere hdd.
:r
Mijn minst favoriete laptop op dit moment: lage accuduur, pieptoon bij sommige exemplarren, en de bekende sony... niet heel permium spullen (3x zoveel bloatware als gemiddeld, om maar iets te noemen), nee, sony gaat bergafwaarts de laatste jaren.

Nog een vraag: waarom blu-ray? Het beperkt je keuze enorm en is vrij nutteloos als je het mij vraagt, optische media is dood, steaming video is de toekomst. Ik hoef niet eens meer een optische drive in mn bak.

Ten 2e: waarom een numeriek toetsenbord? Dat vind ik echt ondingen, op een laptop zorgt dat ervoor dat je toetsenbord nogal veel naar links staat.

ten 3e: de enige laptop die binnen je buget valt en een full-hd scherm heeft is de bekende xps 15, i3-380m, 4GB, full-hd en bluetooth voor net binnen je budget meen ik, met de kortingsbonnen.
http://www1.euro.dell.com...15&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn
Het scherm is vrij duur, maar de notebook zelf is wel steviger dan de bakken uit jouw lijstje. (aluminium enzo.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik ben zelf ook bezig voor een laptop en denk dat me keuze valt op de XPS15 van dell.
Maar er is 1 ding wat ik niet snap, je kan de service(klinkt leuker dan "Garantie") verlengen naar 3 jaar, maar ze zijn toch al wettelijk verplicht om 2 jaar te geven?(iets met consumenten recht ofzo).
Werk zelf in een winkel, daar verkopen we ook laptops, maar bij klachten na een jaar pakt de fabrikant het gewoon netjes op, reparatie enzo.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je in een winkel werkt weet je vast ook wel dat recht hebben iets anders is dan recht krijgen.

In nederland is er een minimumgarantie van een half jaar, waarin de fabrikant moet bewijzen dat het jouw schuld is om er vanaf te kopen.
Na dat half jaar heb je garantie zolang je mag verwachten dat het product werkt, maar daar komt doorgaans veel getouwtrek bij kijken.

Als belg heb je wel 2 jaar garantie volgens de wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:23:
Als je in een winkel werkt weet je vast ook wel dat recht hebben iets anders is dan recht krijgen.

In nederland is er een minimumgarantie van een half jaar, waarin de fabrikant moet bewijzen dat het jouw schuld is om er vanaf te kopen.
Na dat half jaar heb je garantie zolang je mag verwachten dat het product werkt, maar daar komt doorgaans veel getouwtrek bij kijken.

Als belg heb je wel 2 jaar garantie volgens de wet.
Dus volgens jouw is het wel interessant om die 3 jaar van dell te nemen?
Is die 3 jaar In-Home Hardware Support ook echt reparatie aan huis? of komen ze hem gewoon ophalen en weg zijn ze weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In home = aan huis reparatie, er komt dan een mannetje van getronics langs om je moederbord/whatever (ter plekke) te vervangen.
Ik heb zelfs 4 jaar garantie, maar dat was echt belachelijk goedkoop destijds ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
Wat moest je er voor betalen dan?
die 3 jaar in home is nu 190 euro geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

€20 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
:| :|

netjes >:)

Nog een andere vraag:
Heb de keus tussen de Intel core I5 460M en de 540M, zit daar echt een groot verschil in?
Wil wel graag lange accuduur, hoelang gaat de 6-cell eigenlijk mee en hoeveel de 9-cell (ik weet dat de laptop dan schuin gaat staan :) ) *EDIT* accuduur al gevonden!

[ Voor 5% gewijzigd door Rtzrs op 03-02-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar zoveel mogelijk nieuwe laptop voor tussen de 700-800 euro.
Ik kwam de aanbieding van dell tegen: de xps15 700 (730)euro , de I5 480 en ik kwam op de site van alternate deze tegen:

http://www.alternate.nl/h...?tn=BUILDERS&l1=Notebooks

Wellicht kan iemand mij de volgende vragen beantwoorden:
Is het verschil in rekenkracht tussen een I5 480 en I5 560 het verschil in prijs bij dell waard;
is de extra accu het waard op de dell?
is iemand bekend met de kwaliteit van de laptops van alternate, het enige dat ik weet is dat het gemodificeerde BTO laptops zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Allereerst: Wat wil je er mee doen? Zo heeft die van Alternate een Full HD resolutie, wat je bij dell niet hebt. En een grotere accu is het waard als je van plan bent dat ding vaak op de accu te gebruiken. Het verschil in CPU is niet heel groot.

Maar een goede keuze kun je alleen maken aan de hand van het gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patbott
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 22:35
Ik zit te twijfelen tussen deze twee notebooks:
Acer Aspire 5742G-454G75MN
met gt 540m (bij specificaties staat HD5470 maar dat klopt niet) en i5 450m
of Toshiba Satellite L650-1NC
met HD5650 en i5 480m

Ik zal hem gaan gebruiken voor 3d programma's en photoshop, ook zal ik er nog op gaan gamen

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 10:43:
Ik ben op zoek naar zoveel mogelijk nieuwe laptop voor tussen de 700-800 euro.
Ik kwam de aanbieding van dell tegen: de xps15 700 (730)euro , de I5 480 en ik kwam op de site van alternate deze tegen:

http://www.alternate.nl/h...?tn=BUILDERS&l1=Notebooks

Wellicht kan iemand mij de volgende vragen beantwoorden:
Is het verschil in rekenkracht tussen een I5 480 en I5 560 het verschil in prijs bij dell waard;
is de extra accu het waard op de dell?
is iemand bekend met de kwaliteit van de laptops van alternate, het enige dat ik weet is dat het gemodificeerde BTO laptops zijn.
Dat is deze:
http://www.anandtech.com/...nblb2-affordable-gaming/2

Ananadtech was daar niet echt over te spreken, hij word erg heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek ook een nieuwe laptop nu mijn macbook begint te verslijten :).

Doel: Office, surfen, films. Ik zou er ook graag op gamen, is zoiets mogelijk zonder te investeren in een dure gaming laptop als het gewoon oudere games betreft (pre 2010)? Voor games die nu uitkomen gebruik ik wel mijn desktop, maar het zou leuk zijn om ook op mijn laptop wat zaken te draaien (zoals modern warfare 2) die al uit zijn.

Batterijduur is ook heel belangrijk, toch minimaal 4u basis taken.

Grootte: +-15"

Budget: max 750EUR (maar mag er gerust onder ).

Mijn vriendin heeft een Dell Studio en dat vind ik maar pover afgewerkt (snel oververhit, ambetante ligging van de trackpad), dus ik heb wat een afkeer gekregen voor Dell.

Wacht ik trouwens best nog even op nieuwe ontwikkelingen of maakt het niet zoveel uit (als ik aan de Sandy Bridges denk)?

Thx!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2011 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Laatst online: 27-07 09:14
Waanzin. Als je vandaag nog een laptop wilt bestellen (of uiterlijk morgen) dan kun je niet om de Dell XPS 15 heen. Met de huidige aanbieding en de in omloop zijnde 10% kortingscode heb ik gister voor € 660,- een XPS 15 met i5 2410 Sandy Bridge besteld. 7200rpm harde schijf, Geforce 525m, 4gb en 15 maanden Mcaffee.

Er is op het moment geen merk dat daar qua prijs/kwaliteit in de buurt komt. De prijs is manistream, maar de laptop zit toch echt een segment hoger!

Ik had mezelf ZOOO beloofd geen Dell meer te kopen, maar een vergelijkbare laptop van elk ander merk zit ruim boven de € 950,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patbott
Hoppa! schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:01:
Waanzin. Als je vandaag nog een laptop wilt bestellen (of uiterlijk morgen) dan kun je niet om de Dell XPS 15 heen. Met de huidige aanbieding en de in omloop zijnde 10% kortingscode heb ik gister voor € 660,- een XPS 15 met i5 2410 Sandy Bridge besteld. 7200rpm harde schijf, Geforce 525m, 4gb en 15 maanden Mcaffee.

Er is op het moment geen merk dat daar qua prijs/kwaliteit in de buurt komt. De prijs is manistream, maar de laptop zit toch echt een segment hoger!

Ik had mezelf ZOOO beloofd geen Dell meer te kopen, maar een vergelijkbare laptop van elk ander merk zit ruim boven de € 950,-
Wat is die kortingscode dan, want ik ben ook van plan een dell XPS 15 aan te schaffen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Laatst online: 27-07 09:14
Kun je het beste even in het daarvoor bestemde topic kijken.Daar staat hij in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patbott
Gevonden, thx! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 427 SOHC
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-07 08:52
Beste tweakers,

Ben opzoek naar een nieuwe laptop.

Probleem een Azerty toetsenbord.

Verder gewenst:

-HDMI poort (ook audio signaal)
-Usb 3.0
-Liefst I3 CPU
-Matige GPU
-Liefst17.4 inch scherm of groter (liefst mat)
-Niet luidruchtig.
-Prijs minder dan 700 euro.

Voorlopig is het beste dat ik gevonden heb een
ACER AS.7741G-484G50MN

http://www.vandenborre.be...ge518.vdb?Detail=KuabL2k8

Probleem ik ben niet zo een fan van acer, en vraag me ook af of een i5 even stil is als een i3.

Dus weet iemand iets beter of is dit het meeste bang for my buck.

Bijvoorbaat dank!
Pagina: 1 2 3 Laatste