[NBBG Aanschaf] Mainstreamnotebook december 2010

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus N53SV bezitters, hoe bevalt het beeldscherm?

Darkstone, begrijp ik goed dat het beeldscherm van de Asus N53SV aanmerkelijk slechter is dan dat van de Asus N53JQ met dezelfde resolutie?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat begrijp je goed, maar achteraf gezien zat ik fout: beide laptops bevatten hetzelfde scherm.

Nu is het scherm uit de -bijvoorbeeld- xps 15, macbooks, of vaio F aanzienlijk beter, het scherm bevat dezeflde kijkhoek en contrast als een willekeurig mediamarkt model, maar heeft tenminste een hoge resolutie. Zie de plaatjes voor het verschil: [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 20:29:
Dat begrijp je goed, maar achteraf gezien zat ik fout: beide laptops bevatten hetzelfde scherm.

Nu is het scherm uit de -bijvoorbeeld- xps 15, macbooks, of vaio F aanzienlijk beter, het scherm bevat dezeflde kijkhoek en contrast als een willekeurig mediamarkt model, maar heeft tenminste een hoge resolutie. Zie de plaatjes voor het verschil: [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen.
Helder ;) , thanks!

Ik overwoog een Sony F13M1E/H aan te schaffen, maar ben wat huiverig door de welbekende fan-issues.
De Dell XPS 15 valt af door het design.
De Asus N53SV lijkt me een prima optie, mits het scherm volstaat om films & series mooi weer te geven.
SV-bezitters, hoe zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De M bevat een vergelijkbaar scherm als de asus, enkel de high end versies (= F13Z en F13S, ofwel de modellen met een i7) bevatten een fatsoenlijk (mat) scherm.

Een echte naaistreek, al zeg ik het zelf, voor een fatsoenlijk scherm ben je verplicht een hongerige i7 te nemen met bijbehorend luidruchtige fan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 21:11:
De M bevat een vergelijkbaar scherm als de asus, enkel de high end versies (= F13Z en F13S, ofwel de modellen met een i7) bevatten een fatsoenlijk (mat) scherm.

Een echte naaistreek, al zeg ik het zelf, voor een fatsoenlijk scherm ben je verplicht een hongerige i7 te nemen met bijbehorend luidruchtige fan :/
Bizar idd! Ik heb niet per se enorm krachtige prestaties nodig, ga niet gamen, geen video- & foto's editen, etc. i7 lijkt me dan idd overdone. Voor het kijken van films & series wil ik wel graag een goed scherm.
Maar een mainstream notebook met een bovengemiddeld scherm (en bijv. i5) lijkt niet te bestaan, of zie ik
opties over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je ziet de xps 15 over het hoofd :+

http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs
vanaf €850 ongeveer met een i3-380, full-hd en 4GB, let op op de 5% kortingsbon elke week Dell Waardebonnen Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 21:35:
Je ziet de xps 15 over het hoofd :+

http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs
vanaf €850 ongeveer met een i3-380, full-hd en 4GB, let op op de 5% kortingsbon elke week Dell Waardebonnen Topic
Hehe, misschien moet ik me dan toch maar over het design van de XPS 15 heenzetten :)
Is i3 krachtig genoeg voor het kijken van full HD films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor HD films heb je de i3 niet eens nodig, enkel een grafische kaart die HD-videoversnelling ondersteunt, dat doen alle kaarten al enige jaren.

En volgens mij is de i3 al voldoende om dat zonder videoversnelling te doen, mijn P8600 kan het net niet aan (stotteringen bij enkele scenes) en die is toch een pak trager dan de i3-380m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 22:13:
Voor HD films heb je de i3 niet eens nodig, enkel een grafische kaart die HD-videoversnelling ondersteunt, dat doen alle kaarten al enige jaren.

En volgens mij is de i3 al voldoende om dat zonder videoversnelling te doen, mijn P8600 kan het net niet aan (stotteringen bij enkele scenes) en die is toch een pak trager dan de i3-380m.
Thanks voor de snelle replies & alle info! Ik ben weer een stukje wijzer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter verduidelijking: de processor komt pas into play op het moment dat je afspeelsoftware geen juiste codec heeft voor het bestandsformaat wat hij probeert af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 22:31:
Ter verduidelijking: de processor komt pas into play op het moment dat je afspeelsoftware geen juiste codec heeft voor het bestandsformaat wat hij probeert af te spelen.
Vereist blijft wel een graka die hd-formats kan handelen, toch? Mijn huidige laptop met geintegreerde videochip gaat nl. meteen op zwart als ik een 720p bestand af wil spelen, ondanks dat de vlc-player vermoedelijk wel over de juiste codecs beschikt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VLC is een ramp met codecs, probeer windows media player classic, daarmee werkt het doorgaans meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayera
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-07 10:59
Maar eens gaan kijken om mijn huidige Latitude laptop te vervangen met een XPS 15 modelletje, en dan ben ik zo de configuratie aan het bekijken wat door Tweakers is samengesteld, maar word eigenlijk weinig of niets gezegd over het OS.
Nou is dat niet zo'n ramp natuurlijk, echter hebben de XPS15 configuraties enkel 4GB geheugen..en dan komt de issue:

Wanneer je besteld via de Dell website, is de configuratie automatisch met een 64bits OS.
Ik geloof dat ik wel eens discussies en artikelen op Tweakers.net heb gezien waarin gepleit word dat 4GB icm 64bits OS geen goede keuze zou zijn.
Dat heeft blijkbaar dan te maken dat je 64bits OS en software meer geheugen in beslag zou nemen dan een 32bits.
Ik weet niet precies om hoeveel dit zou gaan, maar blijkbaar was het significant genoeg om dat naar voren te halen.

Maar hoe erg is dat dan en is het mogelijk en aangeraden om toch een 32bits OS te nemen?
Dit gaat natuurlijk ook op voor andere laptop configuraties, hoe gaan jullie daarmee om? of zou ik de enige zijn die zich hierom bekommert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:07
Je licentie is sowieso geldig voor 64-bit als 32-bit. Dat maakt dus niks uit, je kan de Windows 7 DVD zelfs downloaden en dan de code gebruiken:
http://techpp.com/2009/11...al-direct-download-links/

Maar ik draai al tijden 64-bit icm 4GB of zelfs 2GB onder Vista eerder. Dat is echt geen probleem. Het neemt wel wat meer in, maar zo'n ramp is dat echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-07 11:30

Marce

Het is Marc met een C!

Om te beginnen weet ik niet zeker in welke NBBG dit in hoort, maar deze lijkt het dichtste erbij in de buurt te komen. 8)7

Ik wil een laptop gaan aanschaffen voor voornamelijk schoolwerk en af en toe eens een spelletje. Ik ben alleen nogal veeleisend dus hier komt de lijst:
- 15-16 inch scherm
- Numeriek toetsenbord
- Een Mobility HD5650 of beter, sterke voorkeur naar AMD maar gelijkwaardige nVidia zou er mee door kunnen
- Een aardige processor (i5 of amd quad)

Verder heb ik nog wat dingen die ik er wel graag op zou zien maar geen harde eisen zijn oid.
- 500 Gig harde schijf of meer
- Bluetooth
- Full HD (of iig hoger dan 1366x768), maar dat zit er waarschijnlijk niet in voor mijn prijsklasse
- Eventueel blu-ray, maar dat is meer voor de toekomst

Verder natuurlijk de standaard kaartlezer, Wi-Fi, video-uitgangen en rj-45 aansluiting. Maar die heb je altijd wel.

Wat ik uit wil geven voor de laptop ligt ongeveer tussen de 700 en 850 euro.

Aan de hand van deze criteria kwam ik op de volgende drie modellen uit:
Toshiba Satellite L650-1MN
Dell Inspiron 15R 5010-6465
Sony Vaio VPCEB3S1E/BQ (Zwart)

Hierbij komt de sony het dichtste in de buurt bij wat ik zoek, en dit zou ook mijn eerste keuze zijn, zei het dat deze momenteel nergens beschikbaar is. Als iemand hier meer info over heeft graag?

Dan houden we de Toshiba en de Dell over. De toshiba heeft geen bluetooth maar wel een grotere harde schijf en een blue-ray speler. Persoonlijk vind ik deze er ook beter uit zien als de dell. Die laatste heeft echter wel bluetooth, maar mist dus blue-ray wat niet super erg is, maar heeft ook maar een 320GB schijf.

De toshiba is een stukje duurder, maar als ik in de dell een andere harde schijf, zeg van 640GB zou zetten dan ben ik net zo duur uit. Blijf je dan je garantie houden of raak je die daardoor kwijt? En als ik de harde schijf gelijk laat verwisselen waar ik hem koop?

Dan kom ik bij de echte vraag, hoe zit het met de bouwkwaliteit van bovengenoemde? Ik heb altijd het idee gehad dat deze 3 allemaal wel een goede kwaliteit hebben. Nu kwam ik ergens tegen dat toshiba erg plastic is, en de sony ziet er op de plaatjes ook erg plastic uit.

Van acer heb ik veel slechte verhalen gehoord dus die heb ik vanaf het begin al gemeden, al weet ik niet hoe dat er onder tussen voor staat.

Als jullie tips of ideeën voor me hebben zou ik dat erg op prijs stellen. Aangezien dit mijn eerste laptop wordt kan ik alle hulp gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marce schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:54:
- Een aardige processor (i5 of amd quad)
Een i5 is heel wat sneller dan een quad van AMD...
- Full HD (of iig hoger dan 1366x768), maar dat zit er waarschijnlijk niet in voor mijn prijsklasse
[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen
Aan de hand van deze criteria kwam ik op de volgende drie modellen uit:
Toshiba Satellite L650-1MN
Wel érg weinig specs voor je geld
Leuk, maar neem dan de versie van €550 die binnenkort in de aanbieding is, zelfde specs maar dan een i3 380m en grotere hdd.
:r
Mijn minst favoriete laptop op dit moment: lage accuduur, pieptoon bij sommige exemplarren, en de bekende sony... niet heel permium spullen (3x zoveel bloatware als gemiddeld, om maar iets te noemen), nee, sony gaat bergafwaarts de laatste jaren.

Nog een vraag: waarom blu-ray? Het beperkt je keuze enorm en is vrij nutteloos als je het mij vraagt, optische media is dood, steaming video is de toekomst. Ik hoef niet eens meer een optische drive in mn bak.

Ten 2e: waarom een numeriek toetsenbord? Dat vind ik echt ondingen, op een laptop zorgt dat ervoor dat je toetsenbord nogal veel naar links staat.

ten 3e: de enige laptop die binnen je buget valt en een full-hd scherm heeft is de bekende xps 15, i3-380m, 4GB, full-hd en bluetooth voor net binnen je budget meen ik, met de kortingsbonnen.
http://www1.euro.dell.com...15&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn
Het scherm is vrij duur, maar de notebook zelf is wel steviger dan de bakken uit jouw lijstje. (aluminium enzo.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik ben zelf ook bezig voor een laptop en denk dat me keuze valt op de XPS15 van dell.
Maar er is 1 ding wat ik niet snap, je kan de service(klinkt leuker dan "Garantie") verlengen naar 3 jaar, maar ze zijn toch al wettelijk verplicht om 2 jaar te geven?(iets met consumenten recht ofzo).
Werk zelf in een winkel, daar verkopen we ook laptops, maar bij klachten na een jaar pakt de fabrikant het gewoon netjes op, reparatie enzo.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je in een winkel werkt weet je vast ook wel dat recht hebben iets anders is dan recht krijgen.

In nederland is er een minimumgarantie van een half jaar, waarin de fabrikant moet bewijzen dat het jouw schuld is om er vanaf te kopen.
Na dat half jaar heb je garantie zolang je mag verwachten dat het product werkt, maar daar komt doorgaans veel getouwtrek bij kijken.

Als belg heb je wel 2 jaar garantie volgens de wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:23:
Als je in een winkel werkt weet je vast ook wel dat recht hebben iets anders is dan recht krijgen.

In nederland is er een minimumgarantie van een half jaar, waarin de fabrikant moet bewijzen dat het jouw schuld is om er vanaf te kopen.
Na dat half jaar heb je garantie zolang je mag verwachten dat het product werkt, maar daar komt doorgaans veel getouwtrek bij kijken.

Als belg heb je wel 2 jaar garantie volgens de wet.
Dus volgens jouw is het wel interessant om die 3 jaar van dell te nemen?
Is die 3 jaar In-Home Hardware Support ook echt reparatie aan huis? of komen ze hem gewoon ophalen en weg zijn ze weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In home = aan huis reparatie, er komt dan een mannetje van getronics langs om je moederbord/whatever (ter plekke) te vervangen.
Ik heb zelfs 4 jaar garantie, maar dat was echt belachelijk goedkoop destijds ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
Wat moest je er voor betalen dan?
die 3 jaar in home is nu 190 euro geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

€20 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
:| :|

netjes >:)

Nog een andere vraag:
Heb de keus tussen de Intel core I5 460M en de 540M, zit daar echt een groot verschil in?
Wil wel graag lange accuduur, hoelang gaat de 6-cell eigenlijk mee en hoeveel de 9-cell (ik weet dat de laptop dan schuin gaat staan :) ) *EDIT* accuduur al gevonden!

[ Voor 5% gewijzigd door Rtzrs op 03-02-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar zoveel mogelijk nieuwe laptop voor tussen de 700-800 euro.
Ik kwam de aanbieding van dell tegen: de xps15 700 (730)euro , de I5 480 en ik kwam op de site van alternate deze tegen:

http://www.alternate.nl/h...?tn=BUILDERS&l1=Notebooks

Wellicht kan iemand mij de volgende vragen beantwoorden:
Is het verschil in rekenkracht tussen een I5 480 en I5 560 het verschil in prijs bij dell waard;
is de extra accu het waard op de dell?
is iemand bekend met de kwaliteit van de laptops van alternate, het enige dat ik weet is dat het gemodificeerde BTO laptops zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:07
Allereerst: Wat wil je er mee doen? Zo heeft die van Alternate een Full HD resolutie, wat je bij dell niet hebt. En een grotere accu is het waard als je van plan bent dat ding vaak op de accu te gebruiken. Het verschil in CPU is niet heel groot.

Maar een goede keuze kun je alleen maken aan de hand van het gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patbott
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 22:35
Ik zit te twijfelen tussen deze twee notebooks:
Acer Aspire 5742G-454G75MN
met gt 540m (bij specificaties staat HD5470 maar dat klopt niet) en i5 450m
of Toshiba Satellite L650-1NC
met HD5650 en i5 480m

Ik zal hem gaan gebruiken voor 3d programma's en photoshop, ook zal ik er nog op gaan gamen

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 10:43:
Ik ben op zoek naar zoveel mogelijk nieuwe laptop voor tussen de 700-800 euro.
Ik kwam de aanbieding van dell tegen: de xps15 700 (730)euro , de I5 480 en ik kwam op de site van alternate deze tegen:

http://www.alternate.nl/h...?tn=BUILDERS&l1=Notebooks

Wellicht kan iemand mij de volgende vragen beantwoorden:
Is het verschil in rekenkracht tussen een I5 480 en I5 560 het verschil in prijs bij dell waard;
is de extra accu het waard op de dell?
is iemand bekend met de kwaliteit van de laptops van alternate, het enige dat ik weet is dat het gemodificeerde BTO laptops zijn.
Dat is deze:
http://www.anandtech.com/...nblb2-affordable-gaming/2

Ananadtech was daar niet echt over te spreken, hij word erg heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek ook een nieuwe laptop nu mijn macbook begint te verslijten :).

Doel: Office, surfen, films. Ik zou er ook graag op gamen, is zoiets mogelijk zonder te investeren in een dure gaming laptop als het gewoon oudere games betreft (pre 2010)? Voor games die nu uitkomen gebruik ik wel mijn desktop, maar het zou leuk zijn om ook op mijn laptop wat zaken te draaien (zoals modern warfare 2) die al uit zijn.

Batterijduur is ook heel belangrijk, toch minimaal 4u basis taken.

Grootte: +-15"

Budget: max 750EUR (maar mag er gerust onder ).

Mijn vriendin heeft een Dell Studio en dat vind ik maar pover afgewerkt (snel oververhit, ambetante ligging van de trackpad), dus ik heb wat een afkeer gekregen voor Dell.

Wacht ik trouwens best nog even op nieuwe ontwikkelingen of maakt het niet zoveel uit (als ik aan de Sandy Bridges denk)?

Thx!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2011 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Waanzin. Als je vandaag nog een laptop wilt bestellen (of uiterlijk morgen) dan kun je niet om de Dell XPS 15 heen. Met de huidige aanbieding en de in omloop zijnde 10% kortingscode heb ik gister voor € 660,- een XPS 15 met i5 2410 Sandy Bridge besteld. 7200rpm harde schijf, Geforce 525m, 4gb en 15 maanden Mcaffee.

Er is op het moment geen merk dat daar qua prijs/kwaliteit in de buurt komt. De prijs is manistream, maar de laptop zit toch echt een segment hoger!

Ik had mezelf ZOOO beloofd geen Dell meer te kopen, maar een vergelijkbare laptop van elk ander merk zit ruim boven de € 950,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patbott
Hoppa! schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:01:
Waanzin. Als je vandaag nog een laptop wilt bestellen (of uiterlijk morgen) dan kun je niet om de Dell XPS 15 heen. Met de huidige aanbieding en de in omloop zijnde 10% kortingscode heb ik gister voor € 660,- een XPS 15 met i5 2410 Sandy Bridge besteld. 7200rpm harde schijf, Geforce 525m, 4gb en 15 maanden Mcaffee.

Er is op het moment geen merk dat daar qua prijs/kwaliteit in de buurt komt. De prijs is manistream, maar de laptop zit toch echt een segment hoger!

Ik had mezelf ZOOO beloofd geen Dell meer te kopen, maar een vergelijkbare laptop van elk ander merk zit ruim boven de € 950,-
Wat is die kortingscode dan, want ik ben ook van plan een dell XPS 15 aan te schaffen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Kun je het beste even in het daarvoor bestemde topic kijken.Daar staat hij in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patbott
Gevonden, thx! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 427 SOHC
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-07 08:52
Beste tweakers,

Ben opzoek naar een nieuwe laptop.

Probleem een Azerty toetsenbord.

Verder gewenst:

-HDMI poort (ook audio signaal)
-Usb 3.0
-Liefst I3 CPU
-Matige GPU
-Liefst17.4 inch scherm of groter (liefst mat)
-Niet luidruchtig.
-Prijs minder dan 700 euro.

Voorlopig is het beste dat ik gevonden heb een
ACER AS.7741G-484G50MN

http://www.vandenborre.be...ge518.vdb?Detail=KuabL2k8

Probleem ik ben niet zo een fan van acer, en vraag me ook af of een i5 even stil is als een i3.

Dus weet iemand iets beter of is dit het meeste bang for my buck.

Bijvoorbaat dank!
Pagina: 1 2 3 Laatste