Om te beginnen weet ik niet zeker in welke NBBG dit in hoort, maar deze lijkt het dichtste erbij in de buurt te komen.
Ik wil een laptop gaan aanschaffen voor voornamelijk schoolwerk en af en toe eens een spelletje. Ik ben alleen nogal veeleisend dus hier komt de lijst:
- 15-16 inch scherm
- Numeriek toetsenbord
- Een Mobility HD5650 of beter, sterke voorkeur naar AMD maar gelijkwaardige nVidia zou er mee door kunnen
- Een aardige processor (i5 of amd quad)
Verder heb ik nog wat dingen die ik er wel graag op zou zien maar geen harde eisen zijn oid.
- 500 Gig harde schijf of meer
- Bluetooth
- Full HD (of iig hoger dan 1366x768), maar dat zit er waarschijnlijk niet in voor mijn prijsklasse
- Eventueel blu-ray, maar dat is meer voor de toekomst
Verder natuurlijk de standaard kaartlezer, Wi-Fi, video-uitgangen en rj-45 aansluiting. Maar die heb je altijd wel.
Wat ik uit wil geven voor de laptop ligt ongeveer tussen de 700 en 850 euro.
Aan de hand van deze criteria kwam ik op de volgende drie modellen uit:
Toshiba Satellite L650-1MN
Dell Inspiron 15R 5010-6465
Sony Vaio VPCEB3S1E/BQ (Zwart)
Hierbij komt de sony het dichtste in de buurt bij wat ik zoek, en dit zou ook mijn eerste keuze zijn, zei het dat deze momenteel nergens beschikbaar is. Als iemand hier meer info over heeft graag?
Dan houden we de Toshiba en de Dell over. De toshiba heeft geen bluetooth maar wel een grotere harde schijf en een blue-ray speler. Persoonlijk vind ik deze er ook beter uit zien als de dell. Die laatste heeft echter wel bluetooth, maar mist dus blue-ray wat niet super erg is, maar heeft ook maar een 320GB schijf.
De toshiba is een stukje duurder, maar als ik in de dell een andere harde schijf, zeg van 640GB zou zetten dan ben ik net zo duur uit. Blijf je dan je garantie houden of raak je die daardoor kwijt? En als ik de harde schijf gelijk laat verwisselen waar ik hem koop?
Dan kom ik bij de echte vraag, hoe zit het met de bouwkwaliteit van bovengenoemde? Ik heb altijd het idee gehad dat deze 3 allemaal wel een goede kwaliteit hebben. Nu kwam ik ergens tegen dat toshiba erg plastic is, en de sony ziet er op de plaatjes ook erg plastic uit.
Van acer heb ik veel slechte verhalen gehoord dus die heb ik vanaf het begin al gemeden, al weet ik niet hoe dat er onder tussen voor staat.
Als jullie tips of ideeën voor me hebben zou ik dat erg op prijs stellen. Aangezien dit mijn eerste laptop wordt kan ik alle hulp gebruiken