Vraagje: klopt het dat de lichtopbrengst van een Compaq Presario CQ56 slechter is dan een Toshiba Satellite C660 of een Samsung R530? Dat werd me nl. bij Mycom vertelt.
Dat valt niet te zeggen. Dan moet je hopen dat van alle laptops een review is gemaakt met daarbij een lichtmeting... Die kans is vrij klein. Dat soort dingen worden nooit vermeld, dus tenzij hier iemand ervaring heeft met alle laptops kunnen we daar niks nuttigs over zeggen....
Hey kunnen jullie mij helpen? Ik wou een schitterende Sony E serie ophalen met full hd scherm maar die wordt op dit forum dusdanig afgekraakt met dat piepgeluid dat ik het even niet meer weet.....ook schijnt de batterij slecht te zijn.
Eisen:
Liefst geen Acer (slechte ervaring). Ik twijfel o.a. al tussen: hp probook, asus k52jb, samsung Q330, SF510, SF310
En misschien als de batterijduur acceptabel is de wat duurdere modellen: asus n53jq 1080p, dell xps 1080p. Maar misschien is dit voor mij een beetje te veel van het goede.
Eisen:
- Tussen de 13,3 en 15,6 inch. 2 jaar fabrieksgarantie.
- Hij moet redelijk draagbaar zijn omdat hij ook gebruik wordt voor werk (presentaties).
- Ik doe niet aan zware grafische games. Ik wil hem wel gebruiken voor poker. En wil ook een beetje fatsoenlijk 4 - 6 tafels naast elkaar kunnen spelen. Een hogere resolutie en mooi scherm is een pré!
- Goede prestaties zonder dat het teveel ten koste gaat van batterijduur. Ik denk aan een redelijk fatsoenlijke processor, zoals een i3.
- Een mooi design!!! Bij die XPS twijfel ik aan het design... ik vind die vaio's bijv erg mooi! En Samsung en Asus ook!
Liefst geen Acer (slechte ervaring). Ik twijfel o.a. al tussen: hp probook, asus k52jb, samsung Q330, SF510, SF310
En misschien als de batterijduur acceptabel is de wat duurdere modellen: asus n53jq 1080p, dell xps 1080p. Maar misschien is dit voor mij een beetje te veel van het goede.
Dan is de Asus N53Jq bij laptopshop (want daar is ie met Full HD scherm) een goede optie. Ook is die accu overigens niet zo groot, maar wel iets groter. Als je echt een langere accuduur wilt, dan kom je toch wel snel bij de xps 15 uit.
Ik zou toch echt een Full HD scherm nemen als je echt veel ruimte nodig hebt. 1366x768 is echt weinig.
Ik zou toch echt een Full HD scherm nemen als je echt veel ruimte nodig hebt. 1366x768 is echt weinig.
[ Voor 18% gewijzigd door GENETX op 04-01-2011 16:56 ]
Verwijderd
de xps 15 zou ik prefereren boven de asus, de prijs is gelijk, maar de xps is uitgerust met optimus, de n53JQ haalt volgens mij een wat brakkere accuduur, ongeveer een uur minder zo gok ik. De kwaliteiten van de i7 ga jij ook niet gebruiken.
een nadeel is dat er geen VGA opzit, en "slechts" 1 jaar garantie (al is dat op te lossen met 4 tientjes, of €95 als je meteen de upgrade naar 4 jaar wilt meepakken (in-home garantie!).
hij is wel redelijk zwaar vergeleken met de 13" ers, maar die missen weer de hoge resolutie die ik persoonlijk niet zou willen missen. De vaio's kan je inderdaad beter links laten liggen... ondanks de leuke specs
een E is trouwens duurder dan een xps met garantieupgrade, terwijl die een veel beter scherm bevat, betere speakers, langere accuduur, en betere bouwkwaliteit.
de enige "kwaliteiten" van de E zijn het design, gewicht, en de piep... snap niet dat die laptop zo populair is.
een nadeel is dat er geen VGA opzit, en "slechts" 1 jaar garantie (al is dat op te lossen met 4 tientjes, of €95 als je meteen de upgrade naar 4 jaar wilt meepakken (in-home garantie!).
hij is wel redelijk zwaar vergeleken met de 13" ers, maar die missen weer de hoge resolutie die ik persoonlijk niet zou willen missen. De vaio's kan je inderdaad beter links laten liggen... ondanks de leuke specs
een E is trouwens duurder dan een xps met garantieupgrade, terwijl die een veel beter scherm bevat, betere speakers, langere accuduur, en betere bouwkwaliteit.
de enige "kwaliteiten" van de E zijn het design, gewicht, en de piep... snap niet dat die laptop zo populair is.

een Sony Vaio is gewoon net als een sexy vrouw! Prachtig om naar te kijken en aan te raken, alleen als ze dr mond niet kan houden met dat gepiep, wordt je er vanzelf stapelgek van!
Verwijderd
hij heeft wel displayport en hdmi, met een verloopje is dat op te lossen.
alhoewel, dan moet je weer zo'n verloopje meeslepen...
hdmi -> vga, miniDP -> vga is ook een optie (zelfde connector als op de macbooks)
mocht je trouwens van plan waren een monitor aan te schaffen met een hogere resolutie dan 1920*1200, dan is displayport wel vereist.
alhoewel, dan moet je weer zo'n verloopje meeslepen...
hdmi -> vga, miniDP -> vga is ook een optie (zelfde connector als op de macbooks)
mocht je trouwens van plan waren een monitor aan te schaffen met een hogere resolutie dan 1920*1200, dan is displayport wel vereist.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2011 18:31 ]
Ik zie net in de aanbiedingen thread de aanbieding staan voor een Dell, deze. Ik was aan het kijken naar een Asus, http://tweakers.net/pricewatch/267944/asus-k52f-sx182v.html , welke vrijwel gelijk is geprijst. Op beide zit 2 jaar garantie (voor mij is dat erg belangrijk) alleen heeft de Dell een 9 cell accu, 17 "scherm en een videokaart wat voor mij niet een must is, maar wel een pre.
Hoe is Dell kwalitatief, is het vergelijkbaar met Asus? Een dikkere laptop vind ik prettig, maar kwaliteit is voor mij het belangrijkst.
Edit: De Dell is uitverkocht, zal dan toch wel een Asus gaan worden
Hoe is Dell kwalitatief, is het vergelijkbaar met Asus? Een dikkere laptop vind ik prettig, maar kwaliteit is voor mij het belangrijkst.
Edit: De Dell is uitverkocht, zal dan toch wel een Asus gaan worden
[ Voor 4% gewijzigd door janvanduschoten op 05-01-2011 12:01 . Reden: Uitverkochte aanbieding ]
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
ja dat is dus ook mijn vraag welke is nou beter een Dell of een Asus, of zijn ze allemaal goed en zijn er eigelijk geen slechte meer op de markt.janvanduschoten schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 08:25:
Ik zie net in de aanbiedingen thread de aanbieding staan voor een Dell, deze. Ik was aan het kijken naar een Asus, http://tweakers.net/pricewatch/267944/asus-k52f-sx182v.html , welke vrijwel gelijk is geprijst. Op beide zit 2 jaar garantie (voor mij is dat erg belangrijk) alleen heeft de Dell een 9 cell accu, 17 "scherm en een videokaart wat voor mij niet een must is, maar wel een pre.
Hangt van de serie af. Inspiron is toch wel budget en behoorlijk minder als een XPS bijvoorbeeld. Maar hetzelfde geldt voor de k-serie, die ook wat minder is als de N-serie van Asus.
Maar mijn gevoel neigt dan toch wat eerder naar de Asus, vooral ook vanwege de 2 jaar garantie dan.
Maar mijn gevoel neigt dan toch wat eerder naar de Asus, vooral ook vanwege de 2 jaar garantie dan.
Ik heb besloten iets meer geld uit te willen geven en zit te twijfelen tussen een Samsung R540-JA03 en een Asus K52F-EX575V, beiden voor 500 euro te koop bij respectievelijk Mycom en Norrod. Mycom bied standaard 3 jaar garantie op al hun notebooks, Asus bied 2 jaar garantie.
Punt blijft voor mij het scherm. De X52 serie van Asus wordt wat dit betreft redelijk tot goed beoordeeld in de NBBG's van april en oktober 2010. Zie:
reviews: Tweakers.net Notebook Best Buy Guide: april 2010
reviews: Notebook Best Buy Guide: oktober 2010
Ik verbaas me er alleen over dat beide laptops niet hetzelfde scoren qua maximale brightness en contrastverhouding. Zou er een ander scherm in zitten? En hoe zou wat dit betreft de K52F-EX575V scoren?
Iemand ervaring met het scherm van de R540-JA03?
Punt blijft voor mij het scherm. De X52 serie van Asus wordt wat dit betreft redelijk tot goed beoordeeld in de NBBG's van april en oktober 2010. Zie:
Ik verbaas me er alleen over dat beide laptops niet hetzelfde scoren qua maximale brightness en contrastverhouding. Zou er een ander scherm in zitten? En hoe zou wat dit betreft de K52F-EX575V scoren?
Een ander scherm is altijd mogelijk idd. De enige manier om er achter te komen is door reviews te zoeken, maar het zal onmogelijk zijn om die te vinden voor dat exacte nederlandse model... Alle schermen zullen niet uitblinken qua scherm, het zijn budgetlaptops.
Tuurlijk, dat weet ik, alleen zou het fijn zijn om een scherm te hebben wat het relatief goed doet...GENETX schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:36:
Alle schermen zullen niet uitblinken qua scherm, het zijn budgetlaptops.
Verwijderd
dan nog, fabrikanten wisselen zo vaak van scherm dat de info toch al onbetrouwbaar is.
de studio 15 bijvoorbeeld, voor zover ik weet zitten daar 7 verschillende full-hd schermen in met indentieke specs, maar een ander typenummer en fabrikant
de studio 15 bijvoorbeeld, voor zover ik weet zitten daar 7 verschillende full-hd schermen in met indentieke specs, maar een ander typenummer en fabrikant
dit is mooi had ik nog niet gezien, ga es even lezen en beslissen.musicfreak schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:22:
Ik heb besloten iets meer geld uit te willen geven en zit te twijfelen tussen een Samsung R540-JA03 en een Asus K52F-EX575V, beiden voor 500 euro te koop bij respectievelijk Mycom en Norrod. Mycom bied standaard 3 jaar garantie op al hun notebooks, Asus bied 2 jaar garantie.
Verwijderd
de cijfers had ik ook nog niet gezien, kan iemand mij vertellen hoe deze cijfers tot stand zijn gekomen?
Hmmm dat wordt nog lastig dan!Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:40:
dan nog, fabrikanten wisselen zo vaak van scherm dat de info toch al onbetrouwbaar is.
Heb je het over de Asus K52F-EX575V?agaam schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:27:
dit is mooi had ik nog niet gezien, ga es even lezen en beslissen.
Ik heb even zitten googelen op de waarden samen met K52. Het grappige is dat er zo te zien 2 verschillende revies van exact hetzelfde model heeft genomen om een idee te krijgen van het scherm. We hebben de notebooks nooit op de redactie gehad omdat het doorgaans toch geen speciale reviewmodellen zijn, laat staan dat we er op moesten wachten. Wellicht een verbeterpuntje voor de huidige BBG-crew om dat duidelijker aan te geven.Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:30:
de cijfers had ik ook nog niet gezien, kan iemand mij vertellen hoe deze cijfers tot stand zijn gekomen?
In dit geval 2x de K52JR-SX059V met andere waarden bij 2 duitse notebooksites

http://www.notebookcheck....59V-Notebook.25702.0.html
http://www.notebookjourna...-k52jr-sx059v-nkrt-1110/2
Overigens zou het me niet verbazen als notebookjournal.de de laptop op de accu heeft getest en daardoor lagere waarden neerzet.
[ Voor 29% gewijzigd door GENETX op 05-01-2011 21:45 ]
Verwijderd
maar ik kwam er laatst al achter: in de EU versies van de N53JQ zit een 1080p scherm, in de US versie van de N53JF zit er ook eentje.
hetzelfde scherm? nope, de eu versie is 700:1, de US versie haalt de 250:1 niet eens.
het lijkt me slim om deze waarden in de toekomst met een korrel zout te nemen tenzij de kans groot is dat er overal hetzelfde scherm is gebruikt, volgens mij is dat bij budget modellen vrijwel nooit het geval.
that said, een contrastverhouding van 133:1 is het _heel erg_ slecht, als ik de resultaten van anandtech erbij pak:

hetzelfde scherm? nope, de eu versie is 700:1, de US versie haalt de 250:1 niet eens.
het lijkt me slim om deze waarden in de toekomst met een korrel zout te nemen tenzij de kans groot is dat er overal hetzelfde scherm is gebruikt, volgens mij is dat bij budget modellen vrijwel nooit het geval.
that said, een contrastverhouding van 133:1 is het _heel erg_ slecht, als ik de resultaten van anandtech erbij pak:

ja eigelijk wel, maar ga even de test lezen, en kijken wat men hier zoal over schrijft en ga dan voor een duurder type Intel Core i5, en toch wel een betere video kaart,
Hmmm, interessant dit allemaal. De waarden van notebookjournal komen overeen met de best buy guide uit april 2010, die van notebookcheck met die van oktober. Dat zou door een verschillende meetmethode kunnen komen, bijvoorbeeld met of zonder batterij, maar ook door een verschillend scherm. Toch?
Waar zijn die diagrammen op anandtech.com te vinden?
Op notebookjournal en notebookcheck zie ik geen review van de R540 staan, wel wordt er op de 2e verwezen naar externe reviews, zoals:
http://www.pcworld.com/re.../review/samsung_r540.html
The screen's contrast and saturation trail off if you reduce its brightness. Though the brightest setting may strain your eyes, colors lack commitment if you turn it down.
http://www.digitalversus.com/samsung-r540-p479_9470_36.html
the image quality is unfortunately equivalent to the sadly poor quality you get on most laptops
Die Samsung lijkt dus ook niet zo'n goede keus.
Op notebookjournal en notebookcheck zie ik geen review van de R540 staan, wel wordt er op de 2e verwezen naar externe reviews, zoals:
The screen's contrast and saturation trail off if you reduce its brightness. Though the brightest setting may strain your eyes, colors lack commitment if you turn it down.
the image quality is unfortunately equivalent to the sadly poor quality you get on most laptops
ik denk dat het heel moeilijk voor ons wordt om een geschikte laptop te vinden,musicfreak schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:27:
Hmmm, interessant dit allemaal. De waarden van notebookjournal komen overeen met de best buy guide uit april 2010, die van notebookcheck met die van oktober. Dat zou door een verschillende meetmethode kunnen komen, bijvoorbeeld met of zonder batterij, maar ook door een verschillend scherm. Toch?

Verwijderd
dat zou kunnen, maar wees niet te hoopvol: 99% van de laptops bevat een scherm met een contrast omstreeks de 200:1 met uitschieters naar 250:1, bekijk de diverse reviews op anandtech maar eens.
en voordat ik het vergeet: een groot deel van de reviewsites heeft echt de ballen verstand van schermkwaliteit, t.net geeft niet eens een impressie in hun reviews. Een site die hun waarnemingen niet ondersteund met cijfers kan je net zogoed negeren.
en, als een site beweert dat een scherm slecht is bedoelen ze waarschijnlijk dat het een gemiddeld scherm is, het gat tussen de normale schermen en de schermen in macbooks e.d. is gewoon erg groot, zie dat plaatje een paar posts omhoog maar, de goede kwaliteit schermen zijn stuik voor stuk rond de 500-700:1
en voordat ik het vergeet: een groot deel van de reviewsites heeft echt de ballen verstand van schermkwaliteit, t.net geeft niet eens een impressie in hun reviews. Een site die hun waarnemingen niet ondersteund met cijfers kan je net zogoed negeren.
en, als een site beweert dat een scherm slecht is bedoelen ze waarschijnlijk dat het een gemiddeld scherm is, het gat tussen de normale schermen en de schermen in macbooks e.d. is gewoon erg groot, zie dat plaatje een paar posts omhoog maar, de goede kwaliteit schermen zijn stuik voor stuk rond de 500-700:1
Ik merk ook steeds meer dat dat het geval is. Je merkt het ook bij Anandtech, zo stellen ze opVerwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:41:
dat zou kunnen, maar wees niet te hoopvol: 99% van de laptops bevat een scherm met een contrast omstreeks de 200:1 met uitschieters naar 250:1
http://www.anandtech.com/...-buyers-guide-notebooks/4 dat je voor een redelijke laptop wel 750 dollar neer moet tellen.
Het lijkt dus lood om oud ijzer; Toshiba, Samsung, Acer, Asus...
Dan doet die Dell Inspiron het voor een laptop vanaf 399 euro het nog niet eens zo slecht!
Verwijderd
€900 imo, althans, dat is het minimumbudget als je een i5, fatsoenlijk scherm, en een middelmatige GPU kunt scoren.
maar ik geloof dat de meerderheid van de mensen €200 voor een LCD'tje iets te veel vind... wat je niet hebt zul je ook niet missen
maar ik geloof dat de meerderheid van de mensen €200 voor een LCD'tje iets te veel vind... wat je niet hebt zul je ook niet missen
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 23:14 ]
Goh, meen je dat echtmusicfreak schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:27:
Hmmm, interessant dit allemaal. De waarden van notebookjournal komen overeen met de best buy guide uit april 2010, die van notebookcheck met die van oktober.

Gok maar op andere methoden, of in de serie schermen moet al een verschrikkelijk verschil zitten. Het zijn 2 dezelfde laptops, zelfde type en de reviews zijn binnen 10 dagen gepubliceerd. Lijkt me sterk dat men in 10 dagen al een andere batch schermen heeftDat zou door een verschillende meetmethode kunnen komen, bijvoorbeeld met of zonder batterij, maar ook door een verschillend scherm. Toch?

Verwijderd
uit 2 verschillende werelddelen, het scherm zou best eens kunnen verschillen.GENETX schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 23:40:
Het zijn 2 dezelfde laptops
al lijkt het mij een stuik waarschijnlijker dan die 133:1 een meetfout is, dat is echt belachelijk laag.
Tja, ik shop voor iemand anders, en die wil graag een laptop voor 450 euro, mogelijk is 500 euro ook nog een optie. En daar zoek ik dus een laptop bij met het beste scherm...Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 23:14:
€900 imo, althans, dat is het minimumbudget als je een i5, fatsoenlijk scherm, en een middelmatige GPU kunt scoren.
Als ik op http://www.notebookjournal.de/toplist/office/ en http://www.notebookjournal.de/toplist/bis15/ sorteer op beeldschermkwalitiet levert dat helaas geen laptops in mijn prijsrange op.
Vind het wel maf om te zien dat zelfs Sony in een wat duurdere laptop ook een niet zo best scherm plaatst.
[ Voor 12% gewijzigd door musicfreak op 06-01-2011 08:25 ]
Verwijderd
wat ik ook zo maf vind is dat je bij notebookcheck alleen kan sorteren op de rating van externe reviews 
ga gewoon naar de mediamarkt en kies er een uit met een redelijk scherm, dat lijkt mij verreweg de beste manier om een laptop uit te kiezen als je dit soort eisen hebt.

ga gewoon naar de mediamarkt en kies er een uit met een redelijk scherm, dat lijkt mij verreweg de beste manier om een laptop uit te kiezen als je dit soort eisen hebt.
Waar staat deze grafiek op Anandtech? Wil de tekst erbij graag lezen, maar ik kan 'm bij de artikelen op http://www.anandtech.com/tag/displays niet vinden...Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:57:
een contrastverhouding van 133:1 is het _heel erg_ slecht, als ik de resultaten van anandtech erbij pak:
[afbeelding]
Verwijderd
http://www.anandtech.com/tag/mobile, willekeurige review pakken, een na laatste pagina.
bijvoorbeeld: http://www.anandtech.com/...minding-intels-business/4
bijvoorbeeld: http://www.anandtech.com/...minding-intels-business/4
Dat lijkt me dus sterk. Ze hebben dezelfde code voor de duitse markt. De ene review is slechts 9 dagen later geplaatst. Het zou zelfs mogelijk zijn dat notebookjournal gewoon dezelfde revuewlaptop heeft gekregen nadat notebookcheck klaar was....Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 23:46:
[...]
uit 2 verschillende werelddelen, het scherm zou best eens kunnen verschillen.
al lijkt het mij een stuik waarschijnlijker dan die 133:1 een meetfout is, dat is echt belachelijk laag.
Voor mij blijft het ook wel interesant punt welke contrastwaarde van de Asus juist is. Als het slechts 133:1 is dan kan ik net zo goed voor de Toshiba C660 gaan, met een contrastwaarde van 191:1 en een helderheid van 183.1 cd/m2. Echter, klopt de 274:1, dan wordt de Asus weer interessanter...
Het blijft denk ik ook de manier van testen die invloed kan hebben, zeker bij een spiegelscherm. Jammer dat notebookcheck geen andere modellen heeft, want dan hadden we even kunnen kijken of dat in de buurt komt. Zelf heb ik wat meer vertrouwen in notebookcheck. Die hebben volgens mij een goed vast protocol om alles goed te beoordelen.
nou ik heb de knoop doorgehakt heb de Asus N53JF-SX091V, gekocht,
mooi en superstille laptop
Processor : Intel Core i5 - Intel Core i5 460M
Kloksnelheid : 2.53 GHz
Besturingssysteem : Windows 7 Home Premium
Intern geheugen : 4096 MB DDR3 (1066 MHz) 2 x 2048 MB
Opslag : 640 GB (5400 RPM Serial ATA)
Beelddiagonaal : 15.6 inch (40.0 cm)
Resolutie : 1366 x 768 pixels
Type : HD+ Color-Shine (Glare-type)
Breedbeeld : Ja
Videokaart : NVIDIA GT425M
Videokaartgeheugen : 1 GB
Kleur : Zwart/Grijs
Afmetingen (b x h x d) : 391 x 266 x 39 (W x D x H)
Gewicht : 2710
Artikelnummer : N53JF-SX091V
mooi en superstille laptop
Processor : Intel Core i5 - Intel Core i5 460M
Kloksnelheid : 2.53 GHz
Besturingssysteem : Windows 7 Home Premium
Intern geheugen : 4096 MB DDR3 (1066 MHz) 2 x 2048 MB
Opslag : 640 GB (5400 RPM Serial ATA)
Resolutie : 1366 x 768 pixels
Type : HD+ Color-Shine (Glare-type)
Videokaart : NVIDIA GT425M
Kleur : Zwart/Grijs
Afmetingen (b x h x d) : 391 x 266 x 39 (W x D x H)
Gewicht : 2710
Artikelnummer : N53JF-SX091V
En ik heb uiteindelijk de Asus gekocht, bij Norrod. Het scherm viel me uiteindelijk best mee, alleen de inkijkhoek is niet zo denderend. Verder issie prima, lekker stil ook.
Verwijderd
Bij Media Markt is de Asus N53SV-SZ016V in de aanbieding voor 999 euro.
-Core i7-2630QM
-6GB RAM
-Full HD 15.6" Scherm
-640 GB HDD
Is dit een goede deal of verwachten jullie dat ie binnen afzienbare tijd ergens anders veel goedkoper gaat worden?
MVG
-Core i7-2630QM
-6GB RAM
-Full HD 15.6" Scherm
-640 GB HDD
Is dit een goede deal of verwachten jullie dat ie binnen afzienbare tijd ergens anders veel goedkoper gaat worden?
MVG
Een heel erg goede deal. We verwachten binnenkort echt niet iets anders dat dat voor die prijs kan evenaren. De Dell XPS 15 is uberhaupt iets dat in de buurt kan komen als Dell die een upgrade geeft, maar beter zal die deal niet snel zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:19:
-Core i7-2630QM
-6GB RAM
-Full HD 15.6" Scherm
-640 GB HDD
MVG
Verwijderd
een bijzonder goede deal, misschien moet ik maar asus supporter worden totdat dell de xps lijn eens een keer upgrade.
de asus is op dit moment de duidelijke winnaar.
als iemand hem binnen heeft, zou deze dan in device manager willen kijken welk scherm erin zit? ik verwacht AUO10ED.
als iemand hem binnen heeft, zou deze dan in device manager willen kijken welk scherm erin zit? ik verwacht AUO10ED.
Verwijderd
ja maar wat is de snelheid van die 6gb geheugen en hoeveel rpm heeft die harde schijf ik vind dat de media markt er wel heel weinig info bij geeft
Info Asus N53SV-SZ016V bij bol.com
Processor : Intel Core i7 - Intel Core i7 -2630QM
Kloksnelheid : 2.0 GHz
Besturingssysteem : Windows 7 Home Premium Engels en Nederlands (dual boot)
Intern geheugen : 6144 MB DDR3-1066
Opslag : 640 GB (Serial ATA)
Mediastations : CD, DVD-/+RW DL/+R9
Resolutie : 1920 x 1080 pixels
Type : LED backlight
Videokaart : NVidia® GT540M
Processor : Intel Core i7 - Intel Core i7 -2630QM
Kloksnelheid : 2.0 GHz
Besturingssysteem : Windows 7 Home Premium Engels en Nederlands (dual boot)
Intern geheugen : 6144 MB DDR3-1066
Opslag : 640 GB (Serial ATA)
Mediastations : CD, DVD-/+RW DL/+R9
Resolutie : 1920 x 1080 pixels
Type : LED backlight
Videokaart : NVidia® GT540M
[ Voor 50% gewijzigd door saarjan op 11-01-2011 18:44 ]
Review van die nieuwe ASUS: http://www.notebookcheck....3SV-Notebook.43709.0.html
Verwijderd
Nog steeds vind ik het allemaal wat onduidelijk de review spreekt over een 500GB harde schijf en de media markt over een 640GB dan waarom staat er dat hij bestuurd word door windows vista waarom zou je dat er op zetten?Bozozo schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 19:39:
Review van die nieuwe ASUS: http://www.notebookcheck....3SV-Notebook.43709.0.html
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 20:27 ]
Verwijderd
N53SV = behuizing, gpu, moederbord
SV016V = hdd, windows versie, scherm, toetsenbord, ...
de eerste code is voor elk land gelijk, de 2e niet. je zult zien dat een ander land vrijwel nooit een laptop heeft met exact dezelfde specs.
SV016V = hdd, windows versie, scherm, toetsenbord, ...
de eerste code is voor elk land gelijk, de 2e niet. je zult zien dat een ander land vrijwel nooit een laptop heeft met exact dezelfde specs.
Ga maar gewoon uit van 5400rpm dat hebben bijna alle laptops bij Asus (op de G-serie na, die hebben tegenwoordig die hybrid btw). En Windows Vista lijkt me gewoon een foutje op notebookcheck...
Heeft Windows 7 ook niet als een venster geen focus heeft...Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:35:
de screenshots in die review zien er vista uit...
[afbeelding]
kijk maar, geen rood kruisje.
Heb 'm ook gehaald. Eerste indruk goed, eerst backup maken en dan alle bloatware eraf...Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:46:
een bijzonder goede deal, misschien moet ik maar asus supporter worden totdat dell de xps lijn eens een keer upgrade.
antwoord op je vraag : MONITOR\AUO15ED
Verwijderd
mhh, dat valt mij tegen, dat paneel is een stuk slechter dan het paneel wat ik vorige maand in de N53JQ(?) tegenkwam
bedankt voor de moeite.
bedankt voor de moeite.
Kan je slechter uitleggen/onderbouwen ? Ben wel benieuwd naar.Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 22:51:
mhh, dat valt mij tegen, dat paneel is een stuk slechter dan het paneel wat ik vorige maand in de N53JQ(?) tegenkwam
bedankt voor de moeite.
Verwijderd
het scherm heeft slechtere specificaties dan het auo15ED paneel (B156HW01 v5, ofwel v5), het AUO10ED paneel is v0
(de versies hebben niets te maken met de kwaliteit, maar in de volgorde waarin deze zijn uitgebracht)
verder heb je nog v4, deze zit in de xps 15 en is verreweg het beste scherm.
kortom:
v0: 700:1 contrast, 300cd/m helderheid, 60% color gamut
v4: 700:1 contrast, 270cd/m helderheid, 98% color gamut (!)
v5: 233:1 contrast, 209cd/m helderheid, 64% color gamut
het contrast is het verschil tussen wit en zwart, met een laag contrast neigt zwart naar grijs, met een hoog contrast is zwart.. zwart.
de helderheid is de felheid van wit, maar dit is niet zo interessant: bij een normale kantoorsetting stel je de helderheid in tussen de 80 en 140 cd/m (ongeveer)
color gamut is wel belangkijk, deze geeft het percentage adobeRGB1998 aan wat de monitor maximaal kan weergeven, waar meer uiteraard beter is.
meer info:
achtergrond color gamut voor de nerds: kid jansen in "[Ervaringen] laptops met hoge resolutie ..."
algemeen discussietopic: [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen
om een snelle indruk te krijgen van je monitor kun je http://www.lagom.nl/lcd-test/ gebruiken
dit is voor de gewone consument niet zo blijster interessant, maar een aantal mensen, waaronder ik, betalen graag bij voor een beter scherm, dan is deze laptop geen optie (ondanks de geweldige prijs/kwaliteit verhouding), en dat is jammer: voor 2 a 3 tientjes meer had er een aanzienlijk beter paneel ingezeten en had asus er een klant bij.
(de versies hebben niets te maken met de kwaliteit, maar in de volgorde waarin deze zijn uitgebracht)
verder heb je nog v4, deze zit in de xps 15 en is verreweg het beste scherm.
kortom:
v0: 700:1 contrast, 300cd/m helderheid, 60% color gamut
v4: 700:1 contrast, 270cd/m helderheid, 98% color gamut (!)
v5: 233:1 contrast, 209cd/m helderheid, 64% color gamut
het contrast is het verschil tussen wit en zwart, met een laag contrast neigt zwart naar grijs, met een hoog contrast is zwart.. zwart.
de helderheid is de felheid van wit, maar dit is niet zo interessant: bij een normale kantoorsetting stel je de helderheid in tussen de 80 en 140 cd/m (ongeveer)
color gamut is wel belangkijk, deze geeft het percentage adobeRGB1998 aan wat de monitor maximaal kan weergeven, waar meer uiteraard beter is.
meer info:
achtergrond color gamut voor de nerds: kid jansen in "[Ervaringen] laptops met hoge resolutie ..."
algemeen discussietopic: [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen
om een snelle indruk te krijgen van je monitor kun je http://www.lagom.nl/lcd-test/ gebruiken
dit is voor de gewone consument niet zo blijster interessant, maar een aantal mensen, waaronder ik, betalen graag bij voor een beter scherm, dan is deze laptop geen optie (ondanks de geweldige prijs/kwaliteit verhouding), en dat is jammer: voor 2 a 3 tientjes meer had er een aanzienlijk beter paneel ingezeten en had asus er een klant bij.
Thnx voor deze uitleg.Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 23:13:
......
Hoi allemaal,
Ik wil een laptop kopen voor de volgende doeleinden:
- office gebruik
- downloaden
- HD films afspelen
- Photoshoppen (basic)
- Eventueel een game spelen
Nu zit ik te twijfelen tussen de volgende 2 types:
pricewatch: Asus K52F-SX182V
&
pricewatch: Asus A52JE-EX050V
1 met Intel HD Graphics en 1 met Radeon Mobility HD5470
Wat zouden jullie doen? Ik hoef niet per se te gamen, maar ben alleen bang dat ik over 1,5 jaar de nieuwste soort HD films niet afspelen vanwege mijn videokaart (i.v.m. verbinden met TV), is dit reeel?
Ik wil een laptop kopen voor de volgende doeleinden:
- office gebruik
- downloaden
- HD films afspelen
- Photoshoppen (basic)
- Eventueel een game spelen
Nu zit ik te twijfelen tussen de volgende 2 types:
pricewatch: Asus K52F-SX182V
&
pricewatch: Asus A52JE-EX050V
1 met Intel HD Graphics en 1 met Radeon Mobility HD5470
Wat zouden jullie doen? Ik hoef niet per se te gamen, maar ben alleen bang dat ik over 1,5 jaar de nieuwste soort HD films niet afspelen vanwege mijn videokaart (i.v.m. verbinden met TV), is dit reeel?
HD gaat wel prima op de IGP van de processor. Maar toch zou ik voor de A52JE gaan. Dan kun je nog een beetje gamen, maar ook Photoshop heeft er baat bij.
waarom kies je niet voor deze? iets minder Core i5 natuurlijk, maar heel snel en stabiel, Asus N53JF-SX091V, heb hem ook gekocht bij de mediamarkt voor 849.Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:19:
-Core i7-2630QM
-6GB RAM
-Full HD 15.6" Scherm
-640 GB HDD
MVG
Verwijderd
Voor iemand die een nieuwe laptop wil vooral om te gamen zou dit een ideaal systeem zijn? Ik dacht iets uit te geven rond de 1300 euro. Maar dit lijkt me voor "weinig" geld ook wel een goed systeemVerwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:19:
-Core i7-2630QM
-6GB RAM
-Full HD 15.6" Scherm
-640 GB HDD
MVG
Verwijderd
Heeft iemand ervaring met laptops van Alternate? ik zit er aan te denk om deze laptop te kopen: http://www.alternate.nl/h...l1=Notebooks&l2=Alternate maar kon verder niks vinden hitte, geluid, het scherm etc.
wat ik me ook afvraag is hoe alternate deze laptop voor 599 euro kan leveren terwijl die op de site van BTO zelf voor 769 euro word aangeboden
wat ik me ook afvraag is hoe alternate deze laptop voor 599 euro kan leveren terwijl die op de site van BTO zelf voor 769 euro word aangeboden
Verwijderd
Yep, zie ook de review.Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 02:10:
[...]
Voor iemand die een nieuwe laptop wil vooral om te gamen zou dit een ideaal systeem zijn? Ik dacht iets uit te geven rond de 1300 euro. Maar dit lijkt me voor "weinig" geld ook wel een goed systeem
Verwijderd
Precies deze laptop? Ik geloof dat het model op de bto site een snellere cpu, een beter scherm, en een grotere hdd had.Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 19:39:
Heeft iemand ervaring met laptops van Alternate? ik zit er aan te denk om deze laptop te kopen: http://www.alternate.nl/h...l1=Notebooks&l2=Alternate maar kon verder niks vinden hitte, geluid, het scherm etc.
Best een goede deal imo, zelfs de inspiron is tegenwoordig duurder.
Verwijderd
Het is imo een hele mooie deal voor eigenlijk iedereen, behalve als je hem puur voor het gamen haalt. Niet dat je niet veel performance voor je geld krijgt, maar zoals je in deze review kunt zien:Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 02:10:
[...]
Voor iemand die een nieuwe laptop wil vooral om te gamen zou dit een ideaal systeem zijn? Ik dacht iets uit te geven rond de 1300 euro. Maar dit lijkt me voor "weinig" geld ook wel een goed systeem
..Zijn eigenlijk alle games goed speelbaar op 768p. Dit zal echter niet meer het geval zijn op 1080p. Dus moet je gamen op of een lagere resolutie dan de native resolutie van je scherm, of het detailniveau omlaag gooien.
Je moet jezelf dus wel even afvragen hoe belangrijk je dit eigenlijk vind
ik heb toch een probleem met men Asus N53JF-SX091V, hij wordt namelijk behoorlijk warm als ik een game speel, maakt niet uit welk spel, hij wordt dan echt heet hij blaast wel genoeg. waar kan dat aan liggen?
Lees eerst maar eens de temperaturen uit. Een laptop van dat kaliber kan namelijk wel warm worden en meer warmte uitblazen dan je eigenlijk gewend bent.
hoe bedoel je van dat kaliber? ik dacht dat ik toch juist een goede keus had gemaakt? of bedoel je dat niet.GENETX schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 22:27:
Lees eerst maar eens de temperaturen uit. Een laptop van dat kaliber kan namelijk wel warm worden en meer warmte uitblazen dan je eigenlijk gewend bent.
en met welk programma kan ik het beste de temperaturen uit lezen? heb everest
[ Voor 9% gewijzigd door agaam op 15-01-2011 22:54 ]
Verwijderd
[Software] Open Hardware Monitor werkt het makkelijkst.
Met laptop van dat kaliber word overigens bedoeld dat je van een krachtige bak niet moet verwachten dat de laptop ten alle tijden koel blijft.
Met laptop van dat kaliber word overigens bedoeld dat je van een krachtige bak niet moet verwachten dat de laptop ten alle tijden koel blijft.
^ dat dus. Mijn oude Asus A6T (ook ooit midrange) had 70W TDP voor processor en GPU. Reken er maar op dat dat warm kon worden. De temps van die 2 componenten gingen bij wat gamen wel tot 75-80 graden, en dat is vergeleken bij sommige laptops nog koel.
Helaas is dat bakbeestje uitverkocht bij de mediamarkt.Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:19:
-Core i7-2630QM
-6GB RAM
-Full HD 15.6" Scherm
-640 GB HDD
MVG
mooi dank je voor je antwoord en het programma, ik dacht eerst van o heb toch geen miskoop gedaan?.Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 23:07:
[Software] Open Hardware Monitor werkt het makkelijkst.
hoef ik me daar dus geen zorgen over te maken, hij doet het echt heel goed, en heel snel perfecte laptop dus.GENETX schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 23:17:
^ dat dus. Mijn oude Asus A6T (ook ooit midrange) had 70W TDP voor processor en GPU. Reken er maar op dat dat warm kon worden. De temps van die 2 componenten gingen bij wat gamen wel tot 75-80 graden, en dat is vergeleken bij sommige laptops nog koel.
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, kwam ik deze en een sony tegen. Wat vinden jullie van deze?
http://www.asus.nl/product.aspx?P_ID=6afhPttZtPFCOfXG
Naar wat ik hier gelezen heb in verschillende threads is de grootste competitor van de N53 de XPS15, beide goede laptops, elk met hun eigen sterktes en zwaktes:s1ck schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:34:
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, kwam ik deze en een sony tegen. Wat vinden jullie van deze?
N53:
- (licht?) betere performance op gpu gebied
-design (persoonlijk natuurlijk)
XPS15:
-veel beter scherm (het full hd scherm ten minste)
-betere batterij
-beetje mobieler dacht ik, qua afmetingen en gewicht
-betere speakers (+5.1 sound uitgang)
-USB3 (sommige modellen van de N53 hebben dat ook)
Nu vergeet ik vast wel wat, maar dit zou je toch al een goed overzicht moeten geven.
[ Voor 3% gewijzigd door Stphnvlstk op 16-01-2011 21:55 ]
Verwijderd
Je bedoelt: pricewatch: Asus N53JQ-SZ191V, de versie bij laptopshop (mogelijk ook de andere shops, even contact opnemen) bevat een full-hd scherm.
Pricewatch linkjes zijn over het algemeen een stuk handiger.
Ik zou dan overigens voor deze gaan:
pricewatch: Asus N53SV-SZ016V
Deze bevat, naast een sandy bridge cpu en 6GB ram ook een full-hd scherm en een alleraardigste grafische kaart, met een beetje geluk kun je deze ook bestellen bij de mediamarkt tijdens het BTW weekend over 1 of 2 weken. (al je snel bent, ik vermoed dat dat ding razendsnel word uitverkocht)
Pricewatch linkjes zijn over het algemeen een stuk handiger.
Ik zou dan overigens voor deze gaan:
pricewatch: Asus N53SV-SZ016V
Deze bevat, naast een sandy bridge cpu en 6GB ram ook een full-hd scherm en een alleraardigste grafische kaart, met een beetje geluk kun je deze ook bestellen bij de mediamarkt tijdens het BTW weekend over 1 of 2 weken. (al je snel bent, ik vermoed dat dat ding razendsnel word uitverkocht)
20w om precies te zijnStphnvlstk schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:54:
-betere speakers (+5.1 sound uitgang)
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 22:00 ]
Moet je vooral niet je JQ hebben, maar de nieuwew Asus N53SV. De JQ is wat minder als de XPS15. Je vergeet sowieso de standaard 2 jaar garantie bij Asus als voordeel. En volgens mij hebben alle N53's ook wel USB 3.0 als ik me niet vergis.
De N53Sv is een ander verhaal: Die heeft de nieuwe Sandy Bridge quad en GT 540M. Daarmee is die Asus wel een hele goede keuze als je weinig geeft om de kwaliteit van het scherm. Voor de rest ontloopt het elkaar niet heel veel, maar de prestaties zijn toch ecen een flink stuk beter als de Dell XPS15.
De N53Sv is een ander verhaal: Die heeft de nieuwe Sandy Bridge quad en GT 540M. Daarmee is die Asus wel een hele goede keuze als je weinig geeft om de kwaliteit van het scherm. Voor de rest ontloopt het elkaar niet heel veel, maar de prestaties zijn toch ecen een flink stuk beter als de Dell XPS15.
Verwijderd
Volgensmij is de Asus N53SV-SZ016V niet meer bij de media markt te krijgen hij staat tenminste niet meer in de webshop.
Verwijderd
Klopt, maar met een beetje geluk komt er een nieuwe lading: zijn budget is namelijk €850 volgens het sony E topic.
Jep dat klopt 850 was uiterst mijn budget, maar is 900 geworden.
Ik zit te denken om de N53JQ te halen. De losse grafische kaart is mooi meegenomen (zal in de toekomst is een spelletje erop spelen) maar het is voornamelijk voor school. Het past ook binnen mijn budget.
Ik heb even naar je + en - punten gekeken. Het design is inderdaad iets wat mij aanspreekt. ook ondersteund hij 1x USB3.0, dus dat is ook mooi mee genomen.
Ik zit te denken om de N53JQ te halen. De losse grafische kaart is mooi meegenomen (zal in de toekomst is een spelletje erop spelen) maar het is voornamelijk voor school. Het past ook binnen mijn budget.
Ik heb even naar je + en - punten gekeken. Het design is inderdaad iets wat mij aanspreekt. ook ondersteund hij 1x USB3.0, dus dat is ook mooi mee genomen.
Dat dacht ik ook, maar op de specs page van het gelinkte model stond dat er nergens bij:GENETX schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:01:
En volgens mij hebben alle N53's ook wel USB 3.0 als ik me niet vergis.
1 x E-SATA (USB2.0 Combo)1 x Microfoon-in aansluiting
1 x Koptelefoon-out aansluiting (S/PDIF) (S/PDIF)1 x VGA-poort/Mini D-sub 15-pins voor externe monitor
2 x USB 2.0-poorten1 x RJ45 LAN-aansluiting voor LAN-toevoeging
@computerland, waar ik hem waarschijnlijk ga halen daar is hij het goedkoopst. staatStphnvlstk schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:56:
[...]
Dat dacht ik ook, maar op de specs page van het gelinkte model stond dat er nergens bij:
[...]
2x USB 2.0, 1x USB 3.0, 1x E-sata (combo met USB)
Verwijderd
Let wel even op, het is mogelijk dat niet alle shops het model met full-hd aanbieden, daarom raad ik aan om eerst even te bellen.
dat zou het relatief grote prijsverschil verklaren.
dat zou het relatief grote prijsverschil verklaren.
De Asus N53SV is nog wel bij de Mediamarkt winkels te krijgen hoor. Heb hem gisteravond gehaald. Ook nog voor de aanbiedingsprijs van vorige week, €999,- En er stonden in de vestiging waar ik was nog 7 stuks wat ik zag in de stapel.Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:20:
Volgensmij is de Asus N53SV-SZ016V niet meer bij de media markt te krijgen hij staat tenminste niet meer in de webshop.
Is er al enig idee over de Fusion cpus van AMD en wanneer de eerste laptops gelanceerd gaan worden hiermee? Ben namelijk erg geïntresseerd in een low-budget laptop met een laag TDP..
Er zijn al enkele reviews bekend. Hardware.info had een Toshiba onlangs, Engadget.com en Notebookreview.com hebben een HP dm1 / HP dm1z gereviewed. Even zoeken en je vind ze wel. Geen idee wanneer z eop de markt komen, dat kan elk moment zijn.
Mijn eigen conclusie: CPU is iets minder als de Celeron SU2300, GPU is net zo goed als ION2. Het platform maakt gehakt van de Atom en de accuduur is echt enorm goed.
Mijn eigen conclusie: CPU is iets minder als de Celeron SU2300, GPU is net zo goed als ION2. Het platform maakt gehakt van de Atom en de accuduur is echt enorm goed.
Bij welke mediamarkt heb jij je laptop gehaald dan?pauki schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:31:
[...]
De Asus N53SV is nog wel bij de Mediamarkt winkels te krijgen hoor. Heb hem gisteravond gehaald. Ook nog voor de aanbiedingsprijs van vorige week, €999,- En er stonden in de vestiging waar ik was nog 7 stuks wat ik zag in de stapel.
Ik heb gisteren een paar Mediamarkten gebeld en die hadden inmiddels allemaal de prijs naar boven bijgesteld. Dus ik ben wel benieuwd welke hem nog voor €999,- aanbied.
Nou ik heb besloten ook de n53SV te halen. Ben hem nu aan het installeren, wat ziet dat ding er prachtig uit!JSTA schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 17:00:
[...]
Bij welke mediamarkt heb jij je laptop gehaald dan?
Ik heb gisteren een paar Mediamarkten gebeld en die hadden inmiddels allemaal de prijs naar boven bijgesteld. Dus ik ben wel benieuwd welke hem nog voor €999,- aanbied.
Ik heb hem bij MM rotterdam (alexandrium) gehaald, gisteren hadden ze er nog 5 dus ik had vandaag even gebeld en hadden ze er nog 1 nieuwe en 1 show. Gelijk maar even gereseveerd! Ben er erg blij mee^^
Nou ik mag zelf ook weer een laptop gaan uitkiezen welke ik voor het werk gebruikt gaat worden. Omdat ik niet de enige ben die er mee gaat werken is stevigheid voor mij een hoog vereiste.
Omdat moment is een Viao Z serie in gebruik (paar jaar oud) maar er moet er gewoon eentje bij komen. Aanlsuitingen op zichzelf zijn niet zo belangrijk omdat het om standaard dingen gaat. (ethernet, wireless en USB & DVD station serieel vind je toch niet meer op een laptop ) Voorkeur gaat uit naar een cpu van Intel omdat we (heel) soms met een slecht gemaakt (programmeer/instel )programma te maken krijgen en de kans dat deze op een Intel cpu in ieder geval goed werkt gewoon groter is dan op andere.
Snelheid is ook van mindere maten van belang terwijl een lange accu duur wel als prettig word ervaren. Op punten als connectiviteit en snelheid valt prima te filteren binnen de pricewatch maar bouw kwaliteit niet. MSI, Asus en Acer doen mij altijd zo plastic overkomen en omdat de laptop nog wel eens een klein stukje zou kunnen vallen (20 cm) moet het wel tegen een stootje kunnen.
Mijn gedacht gaat dan ook uit naar de lenovo Thinkpad serie maar deze heeft binnen mijn geschat budget geen geschikte laptops.
Maar na al me filters te hebben ingevoerd komen de volgende laptops als eerste in de lijst.
1. pricewatch: HP ProBook 4520s (WT289EA)
2. pricewatch: Toshiba Satellite Pro C660-10F
4. pricewatch: HP ProBook 4520s (WT123EA)
Persoonlijk ziet na het vergelijken van de top 4 (#3 was AMD Turion) dat de #1 het beste uit de bus komt maar wederom geen info over de degelijkheid en ook revieuws (#3 = andere kleur & OS als #1) van mede tweakers helpen me niet verder.
Mijn vraag in het kort is eigenlijk, is een HP Probook stevig/ degelijk?
Omdat moment is een Viao Z serie in gebruik (paar jaar oud) maar er moet er gewoon eentje bij komen. Aanlsuitingen op zichzelf zijn niet zo belangrijk omdat het om standaard dingen gaat. (ethernet, wireless en USB & DVD station serieel vind je toch niet meer op een laptop ) Voorkeur gaat uit naar een cpu van Intel omdat we (heel) soms met een slecht gemaakt (programmeer/instel )programma te maken krijgen en de kans dat deze op een Intel cpu in ieder geval goed werkt gewoon groter is dan op andere.
Snelheid is ook van mindere maten van belang terwijl een lange accu duur wel als prettig word ervaren. Op punten als connectiviteit en snelheid valt prima te filteren binnen de pricewatch maar bouw kwaliteit niet. MSI, Asus en Acer doen mij altijd zo plastic overkomen en omdat de laptop nog wel eens een klein stukje zou kunnen vallen (20 cm) moet het wel tegen een stootje kunnen.
Mijn gedacht gaat dan ook uit naar de lenovo Thinkpad serie maar deze heeft binnen mijn geschat budget geen geschikte laptops.
Maar na al me filters te hebben ingevoerd komen de volgende laptops als eerste in de lijst.
1. pricewatch: HP ProBook 4520s (WT289EA)
2. pricewatch: Toshiba Satellite Pro C660-10F
4. pricewatch: HP ProBook 4520s (WT123EA)
Persoonlijk ziet na het vergelijken van de top 4 (#3 was AMD Turion) dat de #1 het beste uit de bus komt maar wederom geen info over de degelijkheid en ook revieuws (#3 = andere kleur & OS als #1) van mede tweakers helpen me niet verder.
Mijn vraag in het kort is eigenlijk, is een HP Probook stevig/ degelijk?
edit:
Dit moest dus in mainstream notebook topic
Dit moest dus in mainstream notebook topic
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Ik denk wel de degelijkste. Ik zou sowieso geen Satellite van Toshiba nemen. Als 1 merk echt plastic is, dan is het toshiba tegenwoordig wel imho. En zeker de consumentenlijn.
Verder, wat voor accuduur heb je in gedachten, want daar scoort de HP ProBook juist erg slecht. We vinden het een best leuke notebook in dit topic, maar de accuduur is voor velen het punt waar ze afhaken. Die laptops gaan doorgaans maar 4 uur op een accu, terwijl andere laptops in deze klasse 5-7 uur halen.
Verder is er kwa degelijkheid weinig te vinden denk ik. Komt bij mij de vraag: Wat is het budget precies? Eventueel zou een link naar je filter ook nog helpen.
Andere optie zou nog wel een Asus U30Jc kunnen zijn wellicht. Ja, volgens jou plastic... Maar dat is de HP ook. Ik ga mijn U30Jc niet op de grond gooien voor je, maar het is absoluut een erg degelijke laptop die net als zo'n ProBook evenmin plasticachtig op mij overkomt. Ik kan geen zwak punt vinden in de laptop die sowieso een paar stukken magnesium bevat en ook nog een compleet stuk metaal aan de binnenzijde heeft.
Verder, wat voor accuduur heb je in gedachten, want daar scoort de HP ProBook juist erg slecht. We vinden het een best leuke notebook in dit topic, maar de accuduur is voor velen het punt waar ze afhaken. Die laptops gaan doorgaans maar 4 uur op een accu, terwijl andere laptops in deze klasse 5-7 uur halen.
Verder is er kwa degelijkheid weinig te vinden denk ik. Komt bij mij de vraag: Wat is het budget precies? Eventueel zou een link naar je filter ook nog helpen.
Andere optie zou nog wel een Asus U30Jc kunnen zijn wellicht. Ja, volgens jou plastic... Maar dat is de HP ook. Ik ga mijn U30Jc niet op de grond gooien voor je, maar het is absoluut een erg degelijke laptop die net als zo'n ProBook evenmin plasticachtig op mij overkomt. Ik kan geen zwak punt vinden in de laptop die sowieso een paar stukken magnesium bevat en ook nog een compleet stuk metaal aan de binnenzijde heeft.
Doh, edit hem dan anders hier even weg en post daarklaasbram schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 20:04:
edit:
Dit moest dus in mainstream notebook topic![]()
[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 18-01-2011 20:15 ]
Nou de accuduur is meer in de vorm van, als die half vol is wil ik er nog wel minimaal een uurtje verder kunnen. Want om ff snel in configureren (zeg +/-20min en met pech 40min) moet dan wel zonder adapter kunnen
Bij langer werk pak je toch wel de adapter erbij.
om een hele reactie helemaal weg te editen vind ik ook weer zo raar staan
Bij langer werk pak je toch wel de adapter erbij.
om een hele reactie helemaal weg te editen vind ik ook weer zo raar staan
Verwijderd
Geen punt, ik verplaats hem wel even voor je 
/me gaat rommelen met zijn knopjes...
done
/me gaat rommelen met zijn knopjes...
done
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 21:03 ]
Zo dacht ik er ook over, en dan las ik dit artikel: http://www.engadget.com/2...and-toshiba-win-hp-fails/GENETX schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 20:13:Ik zou sowieso geen Satellite van Toshiba nemen. Als 1 merk echt plastic is, dan is het toshiba tegenwoordig wel imho. En zeker de consumentenlijn.
Hun conclusie: Toshiba is betrouwbaarder dan oa Sony, Apple, Dell, en Lenovo. Slaagt dat helemaal nergens op dan? Een steekproef van 30,000 is nu ook niet bepaald klein, dus dat zou toch een relatief betrouwbaar resultaat moeten geven...
Verwijderd
Een steekproef van 5 jaar geleden, dat geeft uitstekende cijfers!
offtopic:
sorry voor de ietswar sarcastische toon, maar dit onderzoek is hier al zovaak afgeschoten dat ik de tel ben kwijtgeraakt, cijfers van zelfs maar 3 jaar oud kan je nauwelijks serieus nemen, kijk maar wat er met sony is gebeurd afgelopen 1½ jaar
sorry voor de ietswar sarcastische toon, maar dit onderzoek is hier al zovaak afgeschoten dat ik de tel ben kwijtgeraakt, cijfers van zelfs maar 3 jaar oud kan je nauwelijks serieus nemen, kijk maar wat er met sony is gebeurd afgelopen 1½ jaar

Om maar te zwijgen over het feit dat we het over degelijkheid hadden, niet hardwarefalen.
Nou, 5 jaar geleden is ook wat overdreven - hij liep sindsdien nog 3 jaar door, de laatste resultaten zijn dus minder dan 2 jaar oud.
Mijn xcuses voor het aanbrengen, ik ben nog een relatief nieuwe member hier. Over Sony had ik inderdaad gelezen dat ze er sterk op achteruit zijn gegaan - maar van Toshiba lees ik precies toch ook meer en meer positieve reviews, maar dat kan toeval zijn. You're the expert! =)
@GENETX: degelijkheid is inderdaad niet hetzelfde als hardwarefalen, maar er bestaat toch een vrij sterk verband lijkt me?
Mijn xcuses voor het aanbrengen, ik ben nog een relatief nieuwe member hier. Over Sony had ik inderdaad gelezen dat ze er sterk op achteruit zijn gegaan - maar van Toshiba lees ik precies toch ook meer en meer positieve reviews, maar dat kan toeval zijn. You're the expert! =)
@GENETX: degelijkheid is inderdaad niet hetzelfde als hardwarefalen, maar er bestaat toch een vrij sterk verband lijkt me?
Verwijderd
het betreft laptops die 5 jaar geleden zijn gekocht, daar doelde ik opStphnvlstk schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:47:
Nou, 5 jaar geleden is ook wat overdreven - hij liep sindsdien nog 3 jaar door, de laatste resultaten zijn dus minder dan 2 jaar oud.
Hangt ook echt af van de lijn hoor. Mijn opa heeft ook een Toshiba laptop, en dat is echt het meest goedkope meuk die ik heb gezien. Verder geen probleem, want het is toch een DTR (ivm ruimte). Maar het voelt nog goedkoper aan als die Acers van 5 jaar geleden...Stphnvlstk schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:47:
Oudere Toshiba's zijn weer fenominaal en ook een paar tegra's zijn echt super.
Enige verband is hele zwakke laptops die daardoor ook haarscheurtjes krijgen in het mobo. Maar dat is een relatief klein percentage. Nee, een echt verband is echt niet te geven. Er zijn namelijk relatief veel mensen die ik hoor klagen over hardwarefalen met de dure Elitebooks of Thinkpads. Juist ja, de degelijkste notebooks die je ongeveer kan krijgen.@GENETX: degelijkheid is inderdaad niet hetzelfde als hardwarefalen, maar er bestaat toch een vrij sterk verband lijkt me?
Nou de 4520s gaat zo te zien toch afvallen:
Verder een glossy scherm waarbij je een optie hebt op mat bij de duurdere serie, iets wat ik niet meer ga uitzoeken vanwege de slechte constructie
Er werd dan wel de goedkoopste uit de serie 4520s getest maar de kans op dezelfde behuizing is natuurlijk erg groot.So how is the case stability of the HP ProBook 4510s? Well, let's say the price of the laptop is clearly reflected here. Both the base unit and the display clearly give way partly under compressive stress. On the base unit this is regrettably the case above all in the area of the keyboard. The distortion resistance is however OK for both units. The laptop can therefore be lifted without hesitation from the leading edge.
Verder een glossy scherm waarbij je een optie hebt op mat bij de duurdere serie, iets wat ik niet meer ga uitzoeken vanwege de slechte constructie
Verwijderd
De probook 4000 lijn is troep, de 5000 is beter, en de 6000 lijn bestaat voor het grootste gedeelte uit diverse metalen geloof ik, GENETX heeft ze wel eens gezien, een stuk degelijker dan de u30jc (wat ook al geen goedkope shit is)
Nou ik heb zelf toch maar eens gekeken naar een Thinkpad welke aan de eisen van mij voldoet en ik denk zelf dat de Lenovo Thinkpad L412 wel een goede oplossing is voor mijn situatie. Blijkbaar is het plastic wat gebruikt word in de laptop gerecycled. En daarnaast kom ik veel van dit soort quotes tegen:
Gewicht is in verhouding voor een 14" wel zwaar 2.4kg maar ja liever iets stevig dan en laptop die lichter word door afgebrokkeld plasticBuild quality is top-notch, with rigid panels used throughout, making this an exceptionally tough laptop for frequent and demanding travel use.