[NBBG Aanschaf] Mainstreamnotebook december 2010

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024

[NBBG Aanschaf] Multimedianotebook december 2010

De NBBG van december en januari is op de front-page geplaatst. Hier kun je discussiëren over de mainstreammodellen.

Je kunt hier terecht met vragen, opmerkingen en andere discussiepunten die betrekking hebben op mainstreammodellen van de NBBG. Je kunt bijvoorbeeld je eigen aanschaf toelichten of vragen stellen als je twijfelt of tegen problemen bent aangelopen met je aanschaf.

Multimedianotebook

Dell XPS 15
Dell XPS 15 in de Pricewatch
XPS 15 op de Dell-site
Alternatieven
pricewatch: HP Pavilion dv7-4040ed (WN811EA)
pricewatch: Asus N53JN-SX131V
pricewatch: Samsung R580-JS07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben zo vriendelijk geweest dit topic even te taggen

voor diegenen die een langere accuduur prefereren boven een iets snellere processor, de xps 15 met i3 of i5 kan gebruik maken van optimus, de accuduur komt daarmee op 3 tot 5 uur volgens andndtech.
voor deze config betaal je €600 met een i3, een i5 plus het full-hd scherm (een must imo.. maar daar ga ik niet over) is ook nog binnen het budget.

en voordat ik het vergeet via Dell Waardebonnen Topic en de epp mogelijkheid zijn nog wat kortingen te bedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een i7 met een 6cell zou ik niet aanraden. Als je daarop een film wilt kijken dat zou niet eens kunnen. Zul je iets meer dan een uur iets op kunnen doen zo denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2.5uur ongeveer, niet dat de concurrentie beter scoort...

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:41:
2.5uur ongeveer, niet dat de concurrentie beter scoort...
Gaat de 15' dan langer mee dan de 17? Ik heb met film kijken met 9cell en i7 maar 2uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blijkbaar, volgens mij moet je wel 3 uur kunnen halen met de 9 cel, maar ik kijk dan ook geen films op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honderdjaar
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 11:31
ik denk dat de mainstream markt tegenwoordig geen laptop van 900 euro nodig heeft.
Zojuist heb ik een laptop voor mijn zusje gekocht bij de mediamarkt http://www.mediamarkt.nl/...,14845,153597.html?pos=36

ik denk dat dit echt een typisch voorbeeld is van een mainstream computer.
Deze computer voor mijn zusje is alleen voor het normale internet en office dingen.
De enige eis die mijn zusje had is dat hij snel is en er ook films op gekeken moest worden en nog iets andere dingen.
Ik denk dat dit een typisch voorbeeld is van mainstream, eigenlijk de gewone dingen doen, maar daarnaast toch de mogelijkheid hebben om iets meer te kunnen, met het oog op de toekomst.

Ik vind het daarom raar dat deze categorie niet 600 euro is want daar heeft 99% van de mainstreamgebruikers genoeg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is geen mainstreamnotebook, maar een basisnotebook.

een mainstreamnotebook is iets wat mee moet dan dan de basistaken zoals mailen en een flmpje kijken, vandaar het budget van €900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moumentai
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-07 09:54
Zelf ben ik sinds gisteren de eigenaar van een Dell XPS 17 en ik moet zeggen, wat een beest van een laptop! Met de i7 740QM, de GeForce 445 (iets krachtiger als de 435 wat wel merkbaar is bij games). Zelf vind ik de opmerking over het design niet helemaal gegrond. Deze laptop voelt solide aan, is qua design prachtig naar mijn mening omdat het simpel uitstraalt. Gewoon no nonsense :). Wel jammer dat je bij de 17 niet kan kiezen voor een Full HD beeldscherm. Dat kan bij de 15 weer wel.

Wel heb ik een week lang zitten twijfelen tussen de Intel® Core™ i5-560M (2.66 GHz,3M) en de i7 740QM. Uiteindelijk na reviews te hebben gelezen en adviezen van mede IT'ers, toch gekozen voor de i7. De reden van mijn twijfel is de kloksnelheid. 1,7 Ghz bij de i7 en 2,66 Ghz bij de i5. Toch bijna een hele Ghz verschil! Dus ik was bang dat bij bijvoorbeeld het opstarten van applicaties en Windows 7 trager zou gaan. Zeker gezien mijn oude laptop een T8600 Core 2 Duo van 2,4 Ghz was. Tweakers bevestigd ook dat bij singlethreaded applicaties de i5 sneller is.
Nu moet ik zeggen dat ik het nog niet exact gemeten heb, maar het voelt wat langzamer aan als mijn vorige laptop bij het opstarten. Zodra het opstarten klaar is merk ik eigenlijk alleen maar snelheid verbetering bij applicaties en dingen opstarten en bestanden heen en weer wisselen. En ZEKER bij gaming is dit een heerlijke laptop! Left 4 Dead 2 spelen met alles op High en nog steeds een heerlijke framerate krijgen :D. Ook laden spellen ontzettend snel en alles lijkt een eitje te zijn voor deze Dell laptop.

Kortom, ik ben ZEER te spreken over de Dell XPS 17. Enige minpuntje die ik nu kan bedenken is de plaatsing van de speakers. Bij de 15 zitten ze aan de zijkanten van het toetsenbord. Bij de 17 zitten deze aan de linker en rechter zijkanten onderin de laptop. Dus als je aan het gamen bent en je gebruikt de WSAD toetsen, dan zit net je pols voor de helft over de speaker heen. Beetje jammer. Voor de rest is het geluid wel adembenemend goed voor een laptop. JBL en Dell gaan goed samen.

Dus mijn ervaring met de XPS 17 is zeker een aanrader voor de XPS 15. Nooit gedacht dat ik een Dell laptop zou aanschaffen, maar tot op heden geen spijt van gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:01
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 07:57:
dat is geen mainstreamnotebook, maar een basisnotebook.

een mainstreamnotebook is iets wat mee moet dan dan de basistaken zoals mailen en een flmpje kijken, vandaar het budget van €900
Bij ene basisnotebook denk ik eerder aan een Celeron. Ik vraag me af wat je niet met de door hem aangeprezen notebook kunt doen muv gamen. met een triple-core kun je behoorlijk wat meer dan alleen mailen of een filmpje kijken. Volgens mij is dit voor de gemiddelde gebruiker gewoon meer dan genoeg.. Ik ben zelf ook van mening dat mainstream notebooks helemaal niet meer 900 euro hoeven te kosten, maar eerder rond de 600.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:33
Mee eens, de benaming is niet echt handig, maar goed t idee erachter is wel duidelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moumentai schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:54:
Zelf ben ik sinds gisteren de eigenaar van een Dell XPS 17 en ik moet zeggen, wat een beest van een laptop! Met de i7 740QM, de GeForce 445 (iets krachtiger als de 435 wat wel merkbaar is bij games). Zelf vind ik de opmerking over het design niet helemaal gegrond. Deze laptop voelt solide aan, is qua design prachtig naar mijn mening omdat het simpel uitstraalt. Gewoon no nonsense :). Wel jammer dat je bij de 17 niet kan kiezen voor een Full HD beeldscherm. Dat kan bij de 15 weer wel.

Wel heb ik een week lang zitten twijfelen tussen de Intel® Core™ i5-560M (2.66 GHz,3M) en de i7 740QM. Uiteindelijk na reviews te hebben gelezen en adviezen van mede IT'ers, toch gekozen voor de i7. De reden van mijn twijfel is de kloksnelheid. 1,7 Ghz bij de i7 en 2,66 Ghz bij de i5. Toch bijna een hele Ghz verschil! Dus ik was bang dat bij bijvoorbeeld het opstarten van applicaties en Windows 7 trager zou gaan. Zeker gezien mijn oude laptop een T8600 Core 2 Duo van 2,4 Ghz was. Tweakers bevestigd ook dat bij singlethreaded applicaties de i5 sneller is.
Nu moet ik zeggen dat ik het nog niet exact gemeten heb, maar het voelt wat langzamer aan als mijn vorige laptop bij het opstarten. Zodra het opstarten klaar is merk ik eigenlijk alleen maar snelheid verbetering bij applicaties en dingen opstarten en bestanden heen en weer wisselen. En ZEKER bij gaming is dit een heerlijke laptop! Left 4 Dead 2 spelen met alles op High en nog steeds een heerlijke framerate krijgen :D. Ook laden spellen ontzettend snel en alles lijkt een eitje te zijn voor deze Dell laptop.

Kortom, ik ben ZEER te spreken over de Dell XPS 17. Enige minpuntje die ik nu kan bedenken is de plaatsing van de speakers. Bij de 15 zitten ze aan de zijkanten van het toetsenbord. Bij de 17 zitten deze aan de linker en rechter zijkanten onderin de laptop. Dus als je aan het gamen bent en je gebruikt de WSAD toetsen, dan zit net je pols voor de helft over de speaker heen. Beetje jammer. Voor de rest is het geluid wel adembenemend goed voor een laptop. JBL en Dell gaan goed samen.

Dus mijn ervaring met de XPS 17 is zeker een aanrader voor de XPS 15. Nooit gedacht dat ik een Dell laptop zou aanschaffen, maar tot op heden geen spijt van gehad!
Mee eensch! Wat je krijgt voor het geld is een gaming laptop incl i7 en 9cell accu met top geluid, voor iets meer dan 900euro. Na de xps15 is dit een geduchte runner up zo lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moumentai
  • Laatst online: 18-07 09:54
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 08:44:
[...]

Mee eensch! Wat je krijgt voor het geld is een gaming laptop incl i7 en 9cell accu met top geluid, voor iets meer dan 900euro. Na de xps15 is dit een geduchte runner up zo lijkt me.
Helemaal goed :). De XPS 15 en 17 zijn vrijwel identiek op wat details na die nog wel het verschil kunnen uitmaken tussen de keuze van de 15 of de 17. Voor een desktop replacement vind ik een 15 inch scherm te klein, en vandaar dat ik eigenlijk al automatisch kies voor de 17, gezien deze een 17 inch scherm heeft. Vind ik toch prettiger werken als een desktop vervanger :). Maar dat blijft persoonlijk.

Ook heb ik tevens de snelheid even gemeten tussen mijn oude HP laptop en de nieuwe Dell en de Dell is, ondanks mijn gevoel, toch een minuut sneller met alles laden dan de HP. Zeker het stuk van aanzetten naar het Windows 7 inlog scherm deed de Dell ruim 30 seconden sneller over als de HP. Dus ik heb zeker niets te klagen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:07
GAIAjohan schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 03:00:
[...]

Bij ene basisnotebook denk ik eerder aan een Celeron. Ik vraag me af wat je niet met de door hem aangeprezen notebook kunt doen muv gamen. met een triple-core kun je behoorlijk wat meer dan alleen mailen of een filmpje kijken. Volgens mij is dit voor de gemiddelde gebruiker gewoon meer dan genoeg.. Ik ben zelf ook van mening dat mainstream notebooks helemaal niet meer 900 euro hoeven te kosten, maar eerder rond de 600.
Mee eens, vind het maar een rommeltje zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

budget: €400-€500
basis: €600-€700
mainstream: €800-€900
multimedia €1100-€1300
workstation €1800+
gamenotebook €weetikveel

wat is daar niet duidelijk aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een dell XPS 15
i5 processor
4gb werkgeheugen
1gb nvidia grafische kaart

moeite waard om te kopen?

ik wil er een beetje mee gamen en voor de rest internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij heeft niet voor niets de NBBG gewonnen :)

een review: http://www.anandtech.com/...s-macbook-pro-alternative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben opzoek naar een nieuwe notebook voor maximaal 900 euro, oude toshiba laptop is naar ruim 4,5 jaar aan vervanging toe.
Zwaarste dingen die ik erop doe zijn denk ik af en toe een game en videobewerking. Voor de rest gebruik ik hem gewoon voor dagelijks gebruik en om af en toe een film te kijken bijvoorbeeld. De laptop moet eigenlijk weer een jaar of 4 mee gaan. Al snap ik ook wel dat hij laatstje jaar de nieuwe spellen niet meer aan kan.
Vond de dell xps 15 tot nu toe het aantrekkelijkst, denken jullie dat hij aan mij eisen kan voldoen of is het misschien slim om nog even te wachten op sandy bridge in januari. Of is dat weer het verhaal van je kan altijd blijven wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:28
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 23:36:
Of is dat weer het verhaal van je kan altijd blijven wachten?
Dat dus. De XPS 15 is erg goed en idd de beste keuze. Sandy Bridge zal niet veel beter worden, 5% extra performance ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 12:56
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 17:37:
budget: €400-€500
basis: €600-€700
mainstream: €800-€900
multimedia €1100-€1300
workstation €1800+
gamenotebook €weetikveel

wat is daar niet duidelijk aan? :)
EN wat is dan de categorie voor de Compaq 15,6" LED back (edge) lit T-3500 dual core laptop die Mycom my vorige week in een reclame email aanbood voor 369,- euro;-)?

Prijscategorien mogen inderdaad herzien worden. mainstream 550-650 of 700 of 500-650 ofzo.

Misschien is het handig om die prijs te vermelden in de subject van de diverse categorie topics, want als ik een aanbieding zie voor een laptop van 600 euro of 629, zoals bij de saturn vorige week, dan denk ik toch echt, ik ga maar eens kijken in de mainstreamcategorie.

Geen probleem ik ga met mijn vraag over de Asus (k52f-ex546v) die deze week in het foldertje van de MM staat voor 477,- gewoon naar het budget topic. Volgens de pricewatch is het een vrij normale prijs, dus daar hoef ik geen haast voor te maken, maar de mainstream persoon die begint gelijk, doen of niet doen? En dan moet het ook maar snel gebeuren, we kennen allemaal die familieleden wel die direct een antwoord verlangen en zodra je maar iets terugzegt hun hersenen en oren sluiten, en roepen dat je het allemaal veuls te ingewikkeld maakt, LOL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donaldk schreef op maandag 06 december 2010 @ 23:24:
[...]

EN wat is dan de categorie voor de Compaq 15,6" LED back (edge) lit T-3500 (of was het zelfs 4500) dual core laptop die Mycom my vorige week in een reclame email aanbood voor 359,- euro;-)?
budget, althans, de aangewezen prijzen zijn het maximum van hetgene wat we meestal aanprijzen als ____notebook, een mainstreamnotebook kan prima €400 zijn als deze beter is dan de duurdere kandidaten ;)
Misschien is het handig om die prijs te vermelden in de subject van de diverse categorie topics
goed punt, wat vind ze modforce hiervan?
Geen probleem ik ga met mijn vraag over de Asus (k52f-ex546v) die deze week in het foldertje van de MM staat voor 477,- gewoon naar het budget topic. Volgens de pricewatch is het een vrij normale prijs, dus daar hoef ik geen haast voor te maken, maar de mainstream persoon die begint gelijk, doen of niet doen? En dan moet het ook maar snel gebeuren, we kennen allemaal die familieleden wel die direct een antwoord verlangen en zodra je maar iets terugzegt hun hersenen en oren sluiten, en roepen dat je het allemaal veuls te ingewikkeld maakt, LOL.
dat is niet nodig, de namen zijn bedoeld om onderscheiding te maken tussen de segmenten. Als jij een notebook wil met als voornaamste reden gamen zal het mij een worst wezen of dit nu in het budget, basis, mainstream, of gamenotebooktopic word gepost, al vermoed ik dat je in het laatste topic de meeste relevante reacties krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Ik zoek voor mijn vader een leuke laptop voor gebruik binnenshuis, dus accuduur is minder belangrijk. Stevigheid en schermkwaliteit dan toch weer wel, want hij heeft stevige vingers, dus een doorbuigend keybordje met van die contacttoetsjes in plaats van echte keys is binnen de kortste keren kapot getypt, twee van die wijsvingers kunnen immers flink doorprikken;-). En WXGA is prima, anders worden de icoontjes en lettertjes helemaal zo klein, maar contrast en kijkhoeken moeten wel redelijk goed zijn, anders zie je met 60+ ogen er niks op.

Deze asus heeft een LED scherm dus ik verwacht in ieder geval een gelijkmatige belichting, maar output en contrast kunnen nog tegenvallen, maar kon hier (nog) niks vinden in het ervaringen topic en de pricewatch heeft geen reviews/ervaringen.

P6100 is als uitgeklede core i3 van 2ghz toch redelijk snel lijkt mij, blijft alleen dat er een GMA4500 inzit en die doet dus geen HD/AVCHD/Blu-ray decoding. Dus zou mijn broer eerst zijn vacantiefilmpjes moeten converteren/editen, dat lijkt me dus ook niet echt een probleem.

Ik google even verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Laatst online: 12-09 19:32
Wat een discussie zeg. Ja, de term mainstream lijkt op een notebook voor de casual consument maar het verschil is duidelijk gemaakt met het budget waarmee ze werken.

Zelf heb ik nu een laptop die aan zn 4e jaar bezig is, en dus langzamerhand aan de vervanging toe is. Zelf lijkt me dit wel een leuk laptopje, alleen met Dell heb ik niet zo een goede ervaringen.
Deze dualcore met een kloksnelheid van 2,53GHz en turbo tot 2,8GHz heeft 3MB cache. De processor van de door ons gekozen Dell XPS 15 is de Core i7-740QM met een lagere kloksnelheid van 1,73GHz, maar een hogere turbo van 2,93GHz. Het betreft bovendien een quadcore, met 6MB cache.
Hmm.. dus alleen als je meerdere applicaties draait, die quadcore ondersteunen, heb je er iets aan? Zouden mensen die bijvoorbeeld gamen en dus maar 1 applicatie draaien niet beter uit zijn met de 2,53 GHz processor? Snap dat nooit zo goed wat nu precies sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donaldk schreef op maandag 06 december 2010 @ 23:46:
Ik zoek voor mijn vader een leuke laptop voor gebruik binnenshuis, dus accuduur is minder belangrijk. Stevigheid en schermkwaliteit dan toch weer wel, want hij heeft stevige vingers, dus een doorbuigend keybordje met van die contacttoetsjes in plaats van echte keys is binnen de kortste keren kapot getypt, twee van die wijsvingers kunnen immers flink doorprikken;-). En WXGA is prima, anders worden de icoontjes en lettertjes helemaal zo klein, maar contrast en kijkhoeken moeten wel redelijk goed zijn, anders zie je met 60+ ogen er niks op.
dan moet ik jou teleurstellen, de enige laptops die, qua scherm boven de middelmaat uitstijgen zijn:
de macbooks
xps 15 met 1080p scherm
vaio F met premium (1080p, mat) scherm

dit klinkt misschien triest, maar helaas stoppen alle fabrikanten -apple uitgezonderd- diep en diep trieste panelen in hun laptops, en dan bedoel ik dus ook dieptriest, kwalitwiteit 10 jaar oud TN paneel.
Om het nog erger te maken: de fatsoenlijke panelen, behalve in de macbooks.. zijn zonder enige uitzondering high-res (1080p), een stuk hoger dan 786p.

een goed scherm zou ik dan ook laten vallen als eis, sowieso zit er niet veel verschil tussen een "middelmatig scherm" en een die iets beter is, tussen de topschermen zit gewoon een enorm gat:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph4044/34353.png
Deze asus heeft een LED scherm dus ik verwacht in ieder geval een gelijkmatige belichting, maar output en contrast kunnen nog tegenvallen, maar kon hier (nog) niks vinden in het ervaringen topic en de pricewatch heeft geen reviews/ervaringen.
wel LED of geen LED zegt helaas weinig, het enige voordeel is dat het paneel marginaal dunner is, ook zijn de LED panelen iets zuiniger en kennen vaak een wat hogere helderheid.

een gelijkmatige belichting zou ik laten vallen, volgens mij heeft alleen het 1200:1 contrast scherm van clevo een betere helderheidsverdeling van 80% 8)7 niet zo verwonderlijk: de helderheid is namelijk bar laag. (wtf, clevo!)
ter indicatie: je moet heel erg je best doen om een desktopminitor te vinden met een slechtere verdeling

tot zover de gebruikelijke rant over el-cheapo paneeltjes.
P6100 is als uitgeklede core i3 van 2ghz toch redelijk snel lijkt mij, blijft alleen dat er een GMA4500 inzit en die doet dus geen HD/AVCHD/Blu-ray decoding. Dus zou mijn broer eerst zijn vacantiefilmpjes moeten converteren/editen, dat lijkt me dus ook niet echt een probleem.
na een snelle blik op de pricewatch lijkt mij pricewatch: Asus X72F-TY182V een prima kandidaat, gezien je eisen zou ik een 17" vanwege het grotere scherm: voor binnenhuis werkt 17" prima, beter dan 15" vind ik zelf.
ninc schreef op maandag 06 december 2010 @ 23:51:
Hmm.. dus alleen als je meerdere applicaties draait, die quadcore ondersteunen, heb je er iets aan? Zouden mensen die bijvoorbeeld gamen en dus maar 1 applicatie draaien niet beter uit zijn met de 2,53 GHz processor? Snap dat nooit zo goed wat nu precies sneller is.
niet meteen, je moet niet vergeten dat een i7 weliswaar op 1.6ghz draait bij het gebruik van 4 cores, bij 2 cores is dat 2.6Ghz (intel turbo boost).
echter, de i7 is een hongerig beest zonder igp, daarom prefereer ik doorgaans de veel zuinigere, en voor mijn werkwijze even snelle i5

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2010 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Tja, ik ben dan ook nog heel blij dat ik nog een CRT-tje heb, ondanks de krasjes van loslatende AR coating.

Ik was al zeer wantrouwend over de beeldkwaliteit van de paneeltjes, na de ervaring met een voor mij onbruikbaar scherm (extreme contrast/luminantie shifts) in een van de eerste Samsung laptop series die mijn broer een paar jaar terug kocht.

17,3" leek mij wat te groot, maar €600,- zou eventueel ook nog kunnen, lijkt me.

Ik zie hem voor die prijs in de pricewatch staan bij Mycom, die mailen me altijd dat ze standaard 3 jaar garantie geven op alle laptops die ze verkopen, laptops schijnen tegenwoordig zo slecht te zijn dat zelfs voor de Chinese IBM's (Lenovo) en HP een kwart tot een derde binnen drie jaar kapot is, dus geen gezeur (twee jaar Asus eventueel 3 jaar winkel) is dan wel lekker. Zouden ze hem hebben staan, want blind kopen durf ik een laptop niet (zie Samsung verhaal hierboven, die was destijds bij BCC in een introductieaanbieding maar niet in de winkel te zien)...

Zit in die hierboven aangehaalde X72F hetzelfde scherm als die in het overzicht genoemde asus X72D, die als beste van de mindere schermen wordt vermeld?!

[ Voor 46% gewijzigd door donaldk op 07-12-2010 04:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donaldk schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 02:27:
Ik was al zeer wantrouwend over de beeldkwaliteit van de paneeltjes, na de ervaring met een voor mij onbruikbaar scherm (extreme contrast/luminantie shifts) in een van de eerste Samsung laptop series die mijn broer een paar jaar terug kocht.
dat is wel erg extreem, feit blijft dat je zo'n laptop het best in de winkel kan kopen, al mis je dan wel de 7 werkdagen afkoeltermijn
Zit in die hierboven aangehaalde X72F hetzelfde scherm als die in het overzicht genoemde asus X72D, die als beste van de mindere schermen wordt vermeld?!
dar zou ik me niet op blindstaren, dell bijvoorbeeld, heeft maarliefst 7 verschillende 1080p wled schermen met een beelddiagonaal van 15.6" verkocht in dezelfde reeks laptops.
goed, dat waren allemaal prima panelen, maar je kan er niet vanuit gaan dat een laptop, waarvan de focus niet op het scherm ligt, hetzelfde paneel bevat als een model dat nu in de winkel ligt.

review hier:
http://www.anandtech.com/...-three-cores-no-waiting/1
grote kans dat het dezelfde behuizing betreft.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2010 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
15,6" bleek bij de mm aangekomen te klein. Ze staan ook tegen zo'n wit schot in plaats van vrij in de ruimte waardoor ze kleiner lijken, dus het moest toch maar een 17,3" worden. pricewatch: Asus A72F-TY140V bij de Mycom. In de winkel stond er 580 op het bordje, maar er werd 550 afgerekend, zoals ik nu ook in de pricewatch zie staan. Voor twintig euro meer had de 370m machine die hierboven werd aangeraden interessanter geweest, maar bij 50 euro verschil is dit uiteindelijk een interessantere optie, lijkt mij. Voor algemeen gebruik is een P6100 meer dan snel genoeg. Maar ja ik herinner me dan ook nog de dagen van de XT, AT, DX40 (AMD's extra snelle 386), enzovoorts;-).

Het scherm heeft inderdaad wat issues met kijkhoeken (het is dan ook erg breed) en aliasing/disconvergentie of iets vergelijkbaars rondom lettertjes, maar dat zijn geen overkomelijke bezwaren, zeker niet voor mijn (digibete;-)) vader. Dan is prijs uiteindelijk belangrijker, omdat die dingen uiteindelijk toch maar een paar jaar meegaan, helaas. En hij ziet er goed uit zwart met een licht streepjespatroon.

Ik heb alleen een probleempje met het bijgekochte bedraade icidu muisje, de mousepointer verspringt vaak, deze danst over een vlak van twee a drie centimeter, bij twee a drie centimeter. Google levert alleen resultaten over cursors die verspringen naar de positie van de muiscursor, maar ik heb nog geen oplossing voor een dansende cursor/mousepointer gevonden. Zal hem nog eens proberen op een XP desktop. Als het een hardware probleem is moeten we de muis omruilen, want dit is irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veejee
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 17:14
Leuke laptop van Dell, exterieur bevalt me echter niet helemaal. Zucht, een laptop kiezen valt niet mee tegenwoordig! Ik wil een strakke laptop met een ci5 en een batterijduur van een mbp met een budget van 1000€, the search continues (a)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
donaldk schreef op donderdag 09 december 2010 @ 02:50:
Ik heb alleen een probleempje met het bijgekochte bedraade icidu muisje, de mousepointer verspringt vaak, deze danst over een vlak van twee a drie centimeter, bij twee a drie centimeter. Google levert alleen resultaten over cursors die verspringen naar de positie van de muiscursor, maar ik heb nog geen oplossing voor een dansende cursor/mousepointer gevonden. Zal hem nog eens proberen op een XP desktop. Als het een hardware probleem is moeten we de muis omruilen, want dit is irritant.
Dat, en probeer ook even alleen met het touchpad te werken. Moet natuurlijk niet zo zijn dat juist het touchpad van je laptop al gelijk defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
IK heb er nu een oude dell usb muis aanhangen en die werkt gewoon al twee dagen stabiel, dus het moet wel dat nieuwe muisje zijn. Touchpad heb ik in het begin even gebruikt en toen geen probleem gezien, maar zal het even controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 14:38
Voor mijn vader ben ik op zoek naar een nieuwe laptop met een aantal eisen:

Scherm: 17"
Toepassingen: standaard office, internet etc. en ivm een nieuwe videocamera moet het systeem ook HD videobewerking kunnen. Nu is mijn vraag dus vooral hoeveel processor en graphicskracht hij nodig zal hebben. Zou een I3 met intel video voldoende zijn of moet ik eerder denken aan een i5 met een Radeon 5470 of zelfs 5650.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crossposten word hier niet gewaardeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah2k4
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
Beste mensen,

Ik had perongeluk in het verkeerde topic gepost dus ik zal hier mijn post nogmaals herhalen.

Ik ben van plan om een laptop aan te schaffen.

Mijn budget bedraagt tussen de 900 tot 1300.

Momenteel is mijn keus op de Dell XPS 17. Met de i7 740qm en Nvidia GT445M.

Deze kost 999,-. Dit vond ik opzich een vrij schappelijke prijs.

Enige nadeel wat er misschien aanzit is dat er maar 4gb intern in zit maar dit is altijd uitbreidbaar op een later tijdstip.

Nu had ik ook al in pricewatch gekeken en ik kon niet echt een betere vinden.
Wat me ook verteld was is dat de i5 560m vaak sneller zou zijn dan de i7 740QM. In hoeverre is dit waar?

En wat vinden jullie van deze keus? Is er misschien een betere keus? (Als de laptop tot het maximum bedrag gaat van 1300 moet er wel een grote verbetering zijn ten opzichte van de Dell.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nog even terugkomende op het andere topic: Je had gelijk over het dualcore vs multicore. Quadcores zijn minder efficient, je kan niet 4x 1,73Ghz vs 2x 2,66GHz doen. En met de Turbo is de dualcore zelfs sneller in apps die maar 2 cores gebruiken (3,2GHz vs 2,93GHz).

Echter, dat is ook de reden, zoals in het andere topic ook al aangegeven, dat we willen weten wat je er mee gaat doen! Want voor een gamer zal een dualcore soms de beste optie zijn, maar voor iemand die veel virtual machines aan heeft zal juist de quadcore beter zijn.

Zoals ik altijd zeg: Een laptop is een maatpak, alles moet perfect passen. Je kan in een laptop niet gewoon van alles het beste er in gooien zoals bij een desktop. En zonder het gebruiksdoel kan ik je geen goed advies geven om een goede laptop aan te meten ;)

[ Voor 12% gewijzigd door GENETX op 13-12-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het B+RG scherm van de xps is weer beschikbaar as we speak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
donaldk schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 04:32:
IK heb er nu een oude dell usb muis aanhangen en die werkt gewoon al twee dagen stabiel, dus het moet wel dat nieuwe muisje zijn. Touchpad heb ik in het begin even gebruikt en toen geen probleem gezien, maar zal het even controleren.
Heel vreemd, als ik de nieuwe icidu muis op een oude dell p4 aansluit werkt ie normaal, alleen even de hardwareversnelling niet meer op maximaal zetten, anders gaat ie wel heel snel over het scherm. Terwijl de dell muis gewoon werkt op de laptop, alleen een beetje langzaam, zodat je wat verder moet schuiven met de muis vandaar dat op de dell machine de versnelling op maximaal staat. Dit is geen bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 00:07
Hallo,

Ik moet iemand helpen bij het uitzoeken van een laptop van rond de 800 euro. Hij gaat het vooral gebruiken voor school werk en af en toe een spelletje of filmpje kijken. De laptop moet dus stevig zijn want hij gaat veel mee gesleept worden heen en weer tussen school en thuis. Nou heb ik al een Dell XPS aangeraden maar zijn ouders willen het toch graag in een winkel kopen dus het wordt waarschijnlijk richting de media markt. Zoiezo gaan we daar morgen langs om te kijken naar laptops maar misschien kan ik hier al wat ideeen op doen om naar uit te kijken?

In de pricewatch kon ik niet echt iets vinden wat een beetje in de richting van de XPS kwam maar toch wat geprobeerd:

pricewatch: Sony Vaio VPCEB2E1E/WI
pricewatch: Asus K52JB-SX133V
pricewatch: HP Pavilion dv6-3030sd (WT634EA)

Ik vind de HP wel wat hebben kwa spec en hoe hij er uit ziet. Ik zal nog even een review zoeken maar nu nog geen tijd gehad dus sorry voor dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee!
deze laptops hebben last van een doordringende pieptoon, dat is wel het laatste wat je wilt in de klas :X
pricewatch: Asus K52JB-SX133V
pricewatch: HP Pavilion dv6-3030sd (WT634EA)

Ik vind de HP wel wat hebben kwa spec en hoe hij er uit ziet. Ik zal nog even een review zoeken maar nu nog geen tijd gehad dus sorry voor dat!
persoonlijk ben ik minder gecharmeerd van hp, om de volgende reden:
extreem glosse, nu is dat bij de andere merken ook wel zo, bij een hp valt het op een of andere manier meer op.
1 jaar garantie

wat mij betreft kom je toch al snel uit bij de xps lijn, alternatieven met een redelijke grafische kaart:
pricewatch: HP Pavilion dv6-3185ed (XE097EA)
pricewatch: Samsung R580-JS07

op dit moment is bovenstaande asus een goede keus

een 5470 is wat mij betreft te laag voor wat gamewerk, ik heb de voorloper, (4570, zo goed als even snel) en daarmee kan je de nieuwere games, dragon age, niet eens fatsoenlijk op low spelen. Starcraft trekt hij gelukkig wel @ 1080p met een vloeiende framerate.

ik snap overigens niet waarom je het in de winkel wil kopen, online heb je juist flink meer rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
En garantie gaat toch via Dell, Asus, Acer, HP , whatever. Opsturen via de winkel zou sowieso 2 weken extra kosten dan... Gewoon "Window Shoppen" en dan online bestellen.

* GENETX heeft eens zo heerlijk met zn smartphone in de MM gestaan "Die daar is 100 euro goedkoper online" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, mijn post werd verwijderd in een ander topic en ik hoop dat ik hier terecht kan met een vraag over enkele systemen.

Ik zoek namelijk een laptop 13" a 15", waarmee ik reguliere taken kan uitvoeren en af en toe eens een spelletje kan meepikken (a la LOTR: Battle for Middle Earth 2, GTA en evt Guild Wars 2 (aangezien ze beloven dat je geen hoge system specs nodig zal hebben)) en films.

Batterij liefst zo'n 3u (in't echt zal dit dan neerslaan op 1 a 2u, aangezien de fabriek de laptop met alles minimaal aansluit.

Zijn deze eisen te doen met een budget van 600€ (ongeveer)
Indien niet, dan hoeft voor mij het game-aspect niet, maar wel het film-aspect.

Ik had bovendien deze systemen in gedachten (wat zijn jullie ervaringen, vooral over de samsungs, want Asus is in mijn hoge superieur)? overkill? underkill? andere?)

Samsung R540-JS02
Samsung R540-JA03
Asus X52JE-EX030V-BE
Asus X52F-SX240V-BE
Asus X52JE-EX030V-BE
Asus X5DIE-SX130V-BE
Samsung X520-JB01
Samsung NP-R540-JS03
Toshiba Satellite C660-17N
Toshiba Satellite Pro C660-11N

Mijn momentele keuze gaat naar Asus X5DIE-SX130V-BE wegens lage prijs, maar weet niet hoelang de batterij meegaat.

PS: Even iets anders. Ik heb thuis een heleboel DVD's liggen. Is het legaal om deze te rippen en op een Externe HDD te zetten?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 00:18:
PS: Even iets anders. Ik heb thuis een heleboel DVD's liggen. Is het legaal om deze te rippen en op een Externe HDD te zetten?
jazeker, dat valt onder de wet thuiskopie, je mag die kopie zelfs uitlenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
En kun je voor ons de linkjes neerzetten naar de laptops? Ik ga namelijk niet alles in Google tikken. Asus laptops weet ik grofweg uit mn kop, maar de rest... De laptop die je zelf in gedachten hebt is relatief traag. En welke GTA bedoel je? GTA IV kun je namelijk wel vergeten, die game heeft juist enorm hoge eisen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de nieuwe GTA, maar dat boeit niet echt, ik heb gelezen dat GTA slecht gecodeerd is, maar als ik bv LOTR, Battlefield Heroes, COD en evt Guild Wars 2 kan spelen is het ZALIG. Het laatste hoeft niet, maar zou fijn zijn, omdat ik er al lange tijd naar uitkijk.

Vandaag bv een strategy oorlog spel "Men of War" en "Command en Conquer", zotte spellen en die wil ik zeker eens testen.

Idd, excuses, ik zal de links posten onmiddelijk naar de winkel waar ik hem ga kopen :) tenzij ik ergens anders iets goedkoper vind.

http://www.lasystems.be/S...-JS02/product/229383.html
http://www.lasystems.be/S...-JA03/product/229707.html
http://www.lasystems.be/A...0V-BE/product/235443.html
http://www.lasystems.be/A...0V-BE/product/234089.html
http://www.lasystems.be/S...-JS03/product/229737.html
http://www.lasystems.be/T...0-17N/product/229089.html
pricewatch: Toshiba Satellite Pro C660-11N

De favorieten zijn:

http://www.lasystems.be/S...-JB01/product/202378.html
wegens relatief goedkoop

http://www.lasystems.be/A...0V-BE/product/234091.html
wegens accuduur

PS: Weet iemand zo'n programma om DVD's te rippen (niet betalend :p )

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:59:
Ja de nieuwe GTA, maar dat boeit niet echt, ik heb gelezen dat GTA slecht gecodeerd is, maar als ik bv LOTR, Battlefield Heroes, COD en evt Guild Wars 2 kan spelen is het ZALIG. Het laatste hoeft niet, maar zou fijn zijn, omdat ik er al lange tijd naar uitkijk.

Vandaag bv een strategy oorlog spel "Men of War" en "Command en Conquer", zotte spellen en die wil ik zeker eens testen.

Idd, excuses, ik zal de links posten onmiddelijk naar de winkel waar ik hem ga kopen :) tenzij ik ergens anders iets goedkoper vind.

http://www.lasystems.be/S...-JS02/product/229383.html
http://www.lasystems.be/S...-JA03/product/229707.html
http://www.lasystems.be/A...0V-BE/product/235443.html
http://www.lasystems.be/A...0V-BE/product/234089.html
http://www.lasystems.be/S...-JS03/product/229737.html
http://www.lasystems.be/T...0-17N/product/229089.html
pricewatch: Toshiba Satellite Pro C660-11N

De favorieten zijn:

wegens relatief goedkoop
Je hebt echt geen benul van de specificaties. Dat ding draait maar op 1,3GHz bv en is niet gemaakt voor gamen
PS: Weet iemand zo'n programma om DVD's te rippen (niet betalend :p )
Gewoon even googelen, er zijn zat programma's zoals DVD Shrink.

Ik zou voor http://www.lasystems.be/A...0V-BE/product/235443.html gaan. Waarom? Snelste videokaart. Als je nog een beetje wilt gamen dan moet je niet lager als een HD 5470 nemen... Al raad ik wel een HD 5650 of GT 325M minimaal aan. Alleen liggen videokaarten van dat kaliber buiten je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
GENETX schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:20:
En garantie gaat toch via Dell, Asus, Acer, HP , whatever. Opsturen via de winkel zou sowieso 2 weken extra kosten dan... Gewoon "Window Shoppen" en dan online bestellen.

* GENETX heeft eens zo heerlijk met zn smartphone in de MM gestaan "Die daar is 100 euro goedkoper online" :+
Er zijn toch inmiddels ook in Nederland winkels die Dell verkopen, Mycom adverteert er al een tijdje mee, al heb ik ze niet zien staan toen ik onlangs in de winkel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

myom, vodis, en dynabyte verkoopt ze, maar enkel de basisconfigs.

als je het full-hd scherm wit wat imo toch wel een must is mits het in je budget past zul je toch online moeten bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
donaldk schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 21:15:
[...]

Er zijn toch inmiddels ook in Nederland winkels die Dell verkopen, Mycom adverteert er al een tijdje mee, al heb ik ze niet zien staan toen ik onlangs in de winkel was.
Heb het niet enkel over Dell. Sowieso zijn laptops in een fysieke winkel doorgaans gewoon 50-100 euro duurder. Snel verdiend hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekijk onderaan

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2010 00:58 . Reden: dubbelpost, excuses ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 20:03:
[...]

Je hebt echt geen benul van de specificaties. Dat ding draait maar op 1,3GHz bv en is niet gemaakt voor gamen

[...]

Gewoon even googelen, er zijn zat programma's zoals DVD Shrink.

Ik zou voor http://www.lasystems.be/A...0V-BE/product/235443.html gaan. Waarom? Snelste videokaart. Als je nog een beetje wilt gamen dan moet je niet lager als een HD 5470 nemen... Al raad ik wel een HD 5650 of GT 325M minimaal aan. Alleen liggen videokaarten van dat kaliber buiten je budget.
Inderdaad, bij nader inzien is dit wel een logisch gevolg.
Enig idee hoelang de batterij het leeft bij normaal gebruik.

Ik denk niet dat ik een HD5650 ga nodig hebben voor de games die ik ga spelen want deze dateren van vorig jaar, met uitzondering COD en Guild Wars 2 :)

bon, merci!
Die DVD Shrink ziet er degelijk uit, maar was niet zeker, bedankt!

PS: Asus heeft blijkbaar alleen maar een online shop voor toebehoren, want laptop's zijn meestal wat goedkoper online.

EUHMM OJA

Een laatste vraag:

Binnenkort komt er een processor-systeem uit (als ik goed gelezen heb), heeft dit gevolgen op de prijzen van de laptops die ik wil?
Wanneer koop je best een laptop? voor Kerstmis, wegens kortingen of erna, wegens stockverkoop?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jage
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
Hoi,

met vooraf excuses over mogelijk cross-posten, maar mijn vraag hoort duidelijk hier terecht ipv in een eigen topic, die mag dan ook dicht.

Ik heb de Asus N61JV op het oog, voor 799, met de volgende specs:
i5-460, GT325M, 500GB, 4GB DDR3, 16" 1366*768, blu-ray en Lantec Alsing speakers.
Ondertussen heb ik in dezelfde winkel voor dezelfde prijs ook de Asus N73JG gezien:
i5-460, GT415M, 500GB, 4GB DDR3, 17.3" 1600*900, dvd en Bang&Olufsen Icepower speakers.

Ik ga deze laptop als desktopvervanger gebruiken, en hij zal daarom negen van de tien keer aan een extern tft scherm hangen (19" 1440*900), extern toetsenbord en muis. Ik geef dus niet zo veel om typegemak, gewicht. en batterijduur. Ik wil er er wel films mee kunnen kijken, via het externe scherm of zijn eigen scherm, en heel misschien een game mee spelen. Ook wil ik een aantal jaar vooruit kunnen met deze laptop.

Op andere wesbistes heb ik gezien dat de GT325M en de GT415 elkaar nauwelijks lijken te ontlopen, maar dat het grote verschil is dat de 415 DX11 ondersteund en de 325 DX10.1

Voor wat betreft films, wat is dan prettiger, op het laptopscherm?
de 325M en 16' 1366*768 of de 415M en 17,3' 1600*900
En heeft zo'n externe videokaart nog effect op extra 'kijkgenot' bij films (beter decodeing of zo)?

En voor wat betreft het 'dagelijkse werk', maakt het verschil in DX mogelijkheden dan nog uit (nu, en in de komende jaren)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 00:57:
[...]

Inderdaad, bij nader inzien is dit wel een logisch gevolg.
Enig idee hoelang de batterij het leeft bij normaal gebruik.
De meeste laptops halen de 2 uur wel, eerder zelfs de 3 uur. Maar dan zou je even een review op notebookcheck.com moeten zoeken van een willekeurig K53-model (K52JE zullen ze vast niet getest hebben) dan krijg je wel een goed beeld. Kan wat verschillen, maar zal nooit meer als een half uur zijn.
Ik denk niet dat ik een HD5650 ga nodig hebben voor de games die ik ga spelen want deze dateren van vorig jaar, met uitzondering COD en Guild Wars 2 :)
Maar de videokaart is dat ook ongeveer. Je vergist je daar lelijk in. De prestaties van videochips zijn de afgelopen jaren amper gestegen. De HD 5470 is slechts 50% sneller als de midrange Go 7600 van 5 jaar geleden. En een HD 5470 is een HD 4570 met DX11, maar niks sneller bijvoorbeeld... Met een HD 5470 moet je dergelijke games gewoon op Low spelen. Nieuwe games die in 2011 uitkomen kun je al haast vergeten.
bon, merci!
Die DVD Shrink ziet er degelijk uit, maar was niet zeker, bedankt!

PS: Asus heeft blijkbaar alleen maar een online shop voor toebehoren, want laptop's zijn meestal wat goedkoper online.
Asus zelf, wil niet zeggen dat je de bende niet via een keten zou kunnen kopen :P
EUHMM OJA

Een laatste vraag:

Binnenkort komt er een processor-systeem uit (als ik goed gelezen heb), heeft dit gevolgen op de prijzen van de laptops die ik wil?
Wanneer koop je best een laptop? voor Kerstmis, wegens kortingen of erna, wegens stockverkoop?

Bedankt!
Wanneer je hem nodig hebt 8)7 Ik verwacht, maar ik ben geen econoom, maar weinig verandering in de prijzen. De Sandy Bridge (geen processor systeem, gewoon nieuwe lichting processors) zullen eerst wss alleen in high-end notebooks komen. Die introductie gaat zeer gefaseerd dus zal weinig invloed hebben, net als de Core i3 introductie 0,0 effect had op Core 2 Duo laptop-prijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Jage schreef op woensdag 22 december 2010 @ 10:12:
Hoi,

met vooraf excuses over mogelijk cross-posten, maar mijn vraag hoort duidelijk hier terecht ipv in een eigen topic, die mag dan ook dicht.

Ik heb de Asus N61JV op het oog, voor 799, met de volgende specs:
i5-460, GT325M, 500GB, 4GB DDR3, 16" 1366*768, blu-ray en Lantec Alsing speakers.
Ondertussen heb ik in dezelfde winkel voor dezelfde prijs ook de Asus N73JG gezien:
i5-460, GT415M, 500GB, 4GB DDR3, 17.3" 1600*900, dvd en Bang&Olufsen Icepower speakers.

Ik ga deze laptop als desktopvervanger gebruiken, en hij zal daarom negen van de tien keer aan een extern tft scherm hangen (19" 1440*900), extern toetsenbord en muis. Ik geef dus niet zo veel om typegemak, gewicht. en batterijduur. Ik wil er er wel films mee kunnen kijken, via het externe scherm of zijn eigen scherm, en heel misschien een game mee spelen. Ook wil ik een aantal jaar vooruit kunnen met deze laptop.

Op andere wesbistes heb ik gezien dat de GT325M en de GT415 elkaar nauwelijks lijken te ontlopen, maar dat het grote verschil is dat de 415 DX11 ondersteund en de 325 DX10.1

Voor wat betreft films, wat is dan prettiger, op het laptopscherm?
de 325M en 16' 1366*768 of de 415M en 17,3' 1600*900
En heeft zo'n externe videokaart nog effect op extra 'kijkgenot' bij films (beter decodeing of zo)?

En voor wat betreft het 'dagelijkse werk', maakt het verschil in DX mogelijkheden dan nog uit (nu, en in de komende jaren)?
Laat ik eerst maar even met het technische deel beginnen:
Videokaart maakt voor jou echt niks uit. Zelfs een Intel GMA HD van de Core i5 processor is al goed genoeg. Video zal niet mooier zijn en alles zal gewoon soepel lopen.

Wat betreft geluid:
Even uit mijn hoofd is de klankkast (dat bolle deel boven het toetsenbord) gelijk gebleven. Dat maakt vooral het geluid, dus op zich zit je met beide laptops goed.

Dan het praktische deel:
De schermgrootte moet je bepalen aan de hand van je gebruik. 17" is veel lomper als 16". Die laatste past in mijn schooltas, de eerste niet ;) . Sowieso zou voor mij de eerste stap zijn bij het kopen van de laptop: "welke grootte moet hij hebben?" en dan pas verder zoeken. De grootte bepaald namelijk het belangrijkste deel van de laptop: Portabiliteit. Zo te zien zal jij de laptop niet vaak meenemen, dus dan zou 17" prima zijn. Dan kun je zelfs je scherm de deur uit kunnen doen, want de resolutie van je externe scherm is lager ;)

En films, die kijk je natuurlijk op een mooie TV, niet op een laptop |:( O-) . Maw, tuurlijk is een groter scherm mooier ;)

Dan de hamvraag:
Waarom een laptop als je hem 9 op 10x op je bureau gebruikt? Laptops zijn ondingen en raadt ik eigenlijk ook alleen aan als je echt een laptop nodig hebt om bij een klant te werken, op school, in de trein, op locatie etc etc. Laptops zijn duur, gaan sneller kapot en zijn trager als desktops.

Je hebt al een scherm en toetsenbord en muis gok ik, net als een geluidsset. Waarom dan niet een nieuwe kast halen en daarbij een netbookje voor die 1 op de 10 keer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jage
Redenen om over te stappen naar een laptop:
- het feit dat je hem toch eens mee kunt nemen, al is het maar de tuin in, of beneden op de bank, of effe naar een andere kamer.
- desktop pc's zijn bij mij om de een of andere reden altijd luidruchtiger (geworden) dan laptops en ik wil ook wel eens kunnen werken met een stuk minder fan-geluidjes.
- tot nu toe heb ik desktops altijd zelf bij elkaar lopen sprokkelen en als ik al eens een compleet systeem kocht, was ik binnen een half jaar al weer aan het zoeken naar upgrades. Daar heb ik geen zin meer in, gewoon 1 geintegreerd systeempje en niet meer naar om kijken. Is op den duur zelfs goedkoper en een stuk makkelijker.
En zo belangrijk blijkt dat upgraden voor mij ook niet te zijn (het was vooral leuk), want mijn huidige piepende en krakende desktop draait nog op een Athlon 64 singlecore en een Ati9600XT van heel veel jaren geleden.

*edit*
- en ook niet onbelangrijk, een laptop gebruikt minder energie dan een desktop.
*edit*

Misschien dan maar op zoek naar een i5-460 met een simpelere of geen externe videokaart...? Scheelt vast weer een paar euro. Toch voelt het vreemd om gpu-eisen los te laten, ook al weet ik dat ik zelden nog een game speel.

... en een mooie tv heb ik niet, er staat beneden nog zo'n ouderwetse beeldbuis...

[ Voor 3% gewijzigd door Jage op 22-12-2010 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ok, goede redenen :P

GPU kun je wel houden, zoveel scheelt het niet. Daarbij kom je dan vaak ook in de budgetlaptops van mindere kwaliteit. De 2 Asus notebooks die je noemt zijn gewoon van hoogwaardige kwaliteit. Sowieso is een GT 325M of 415M geen high-end videokaart, maar al aan de lagere kant. Alleen de G 310M, GT 320M en HD 5470 zitten er nog onder.
Jage schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:37:
... en een mooie tv heb ik niet, er staat beneden nog zo'n ouderwetse beeldbuis...
En toch kijk ik liever op mn ouderwetse beeldbuis een film vanaf de bank, dan op mn bureaustoel op mn 20" desktopscherm. Maar dat is persoonlijk :P

[ Voor 35% gewijzigd door GENETX op 22-12-2010 13:24 ]

Verwijderd

Blijkbaar kwam mijn reactie niet aan.

Stel nu dat ik van games spelen afstap en enkel de laptop ga gebruiken om ff in mijn kamer, trein,... een filmke/serie te checken en wat schoolwerk te doen. Kom ik dan toe met deze laptop?

Ik heb al vele goede dingen gehoord over ULv-processors, maar ga ik hiermee problemen ondervinden bij het afspelen van films en het spelen van poker?

mvg

• GENETX
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 00:00:
Blijkbaar kwam mijn reactie niet aan.

Stel nu dat ik van games spelen afstap en enkel de laptop ga gebruiken om ff in mijn kamer, trein,... een filmke/serie te checken en wat schoolwerk te doen. Kom ik dan toe met deze laptop?

Ik heb al vele goede dingen gehoord over ULv-processors, maar ga ik hiermee problemen ondervinden bij het afspelen van films en het spelen van poker?

mvg
Bij films niet, maar poker weet ik niet. Ik heb me daar nog nooit mee bezig gehouden. De een doet een spelletje en dat moet prima gaan lijkt me, maar anderen hebben 3 tafels open en een hele database, en dan kan het wel eens zwaar worden meende ik...

Verwijderd

OK, als ze op het pokerforum groen licht geven voor de processor koop ik hem denk ik :)

tenzij dat iemand een goedkoper/beter alternatief weet?

EDIT:

Ze zeggen dat het enige minpuntje de processor is, maar thuis draai ik 4-5 tafels + database op een desktop met 256mb ram en een single core 1,9Ghz, dus kweetni :D

Enig idee hoelang beide laptops zullen meegaan. Ik zou toch zo'n 5j willen verderdoen met de laptop.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:30

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik wil in januari een andere laptop aanschaffen voor circa € 500/€600, dus ik zit tussen de basis en mainstream in.

Ik wil deze gebruiken voor hoofdzakelijk internet, mail, Office maar ook als mediaspeler. Mijn huidige mediaspeler trekt niet alle formaten meer, waaronder ook de HD formaten.De laptop wil ik dan via HDMI aan mijn TV hangen. Ik twijfel nu welke configuratie het beste past bij mijn gebruik.

Ik zit zelf te denken aan een HP ( G72-b10SD ) met I3 350m met aparte videochip (ATI radeon HD 5450 512 MB) met 17"scherm voor € 593,- of een Packard Bell ( TM85-JO-155) met i5 460m met ATI Radeon HD5470 512MB en een kleiner scherm (15.6") voor € 653,-. Tevens zit ik ook nog te kijken naar een Asus laptop Asus K52F-EX699V met Core i5 460 maar standaard videochip.

Qua geld en specs is de PB interessant, maar 1 jaar garantie en ik heb geen flauw idee van kwaliteit van de laptopmerken. Qua merk neig ik meer naar Asus, of HP.

[ Voor 4% gewijzigd door janvanduschoten op 24-12-2010 12:04 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 14:40:
OK, als ze op het pokerforum groen licht geven voor de processor koop ik hem denk ik :)

tenzij dat iemand een goedkoper/beter alternatief weet?

EDIT:

Ze zeggen dat het enige minpuntje de processor is, maar thuis draai ik 4-5 tafels + database op een desktop met 256mb ram en een single core 1,9Ghz, dus kweetni :D
Als het je op je desktop goed vindt draaien, dan zal het op de laptop ook geen probleem moeten vormen denk ik zo.
Enig idee hoelang beide laptops zullen meegaan. Ik zou toch zo'n 5j willen verderdoen met de laptop.
Dat kun je weer beter vragen aan iemand die wel een glazen bol heeft.... Zal vast wel ergens op een kerstkermis in de buurt zitten in een tentje O-)

Maar 5 jaar is wel lang, Ik denk dat in die tijd zo'n zuinige, tragere, processor toch eerder te ver achter loopt. Zeker als je toch eens een wat anders wilt met het pokeren. Al helemaal als die mensen daar aangeven dat het wel een minpunt is. Wellicht dat het voor jou toch beter is om voor een normale laptop te gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 24-12-2010 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
janvanduschoten schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 12:02:
Ik wil in januari een andere laptop aanschaffen voor circa € 500/€600, dus ik zit tussen de basis en mainstream in.

Ik wil deze gebruiken voor hoofdzakelijk internet, mail, Office maar ook als mediaspeler. Mijn huidige mediaspeler trekt niet alle formaten meer, waaronder ook de HD formaten.De laptop wil ik dan via HDMI aan mijn TV hangen. Ik twijfel nu welke configuratie het beste past bij mijn gebruik.

Ik zit zelf te denken aan een HP ( G72-b10SD ) met I3 350m met aparte videochip (ATI radeon HD 5450 512 MB) met 17"scherm voor € 593,- of een Packard Bell ( TM85-JO-155) met i5 460m met ATI Radeon HD5470 512MB en een kleiner scherm (15.6") voor € 653,-. Tevens zit ik ook nog te kijken naar een Asus laptop Asus K52F-EX699V met Core i5 460 maar standaard videochip.

Qua geld en specs is de PB interessant, maar 1 jaar garantie en ik heb geen flauw idee van kwaliteit van de laptopmerken. Qua merk neig ik meer naar Asus, of HP.
De IGP van de Core i3 en i5 kan ook gewoon Full HD afspelen, daar heb je geen losse kaart voor nodig. En als je neit gaat gamen zal het voor jou weinig uitmaken.

Ik zou ook vooral eerst gaan kijken naar de grootte. 17" is mooi voor als ie altijd op je bureau staat, maar 15,6" is toch even net wat makkelijker meenemen en is even wat fijner op je schoot. Verder ben ik voorstander van Asus. PB heeft maar 1 jaar garantie, en de HP ook afaik... Daarnaast valt HP de laatste tijd echt tegen. Veel problemen met de laptops en ook dan slechts 1 jaar garantie....

Verder kun je het wel wat goedkoper doen. Jij hebt geen i5 460M nodig voor die taken. Dat is leuk als je gamed of veel videobewerkt, maar met wat standaardtaken is een i3 ook snel zat. pricewatch: Asus K52F-EX575V is dan bijvoorbeeld 100 euro goedkoper, zondar dat jij er iets van zal merken. Wil je toch liever 17", dan is pricewatch: Asus K72F-TY011V ook nog een goede optie.

En dan Alle laptops die wel aan je eisen voldoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die mensen zeggen ook dat ik een +1000€ laptop moet nemen, dusjh :p

Moeilijke keus:
Asus, 660€, ge kunt ermee gamen (niet de high end zaken), maar in mijn ogen duur (arme student)
Samsung, 450€, lange batterijduur, niet duur en goed genoeg voor een film, maar niet toekomst-gericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Achja, duur... Je moest eens weten wat een laptop 4,5 jaar geleden kostte toen ik ging studeren :X

Ik weet niet wat voor studie je doet, maar kijk ook daar naar. Je zult toch zelf die keuze moeten maken. Ook hangt het natuurlijk van je studie af. Ik heb dat kreng altijd nodig en heb voor mijn vervolgstudie ook een nieuwe laptop gekocht. Ik moet er dagelijks op werken, ik moet er op kunnen vertrouwen dat ie werkt (dat kon ik niet meer op de oude). Kostte me wat centen, maar geeft mij persoonlijk ook rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn studies heb ik die niet echt nodig (Elektronica-ICT), allez, ik bedoel, wij gebruiken geen zware programma's tot helemaal geen programma's in't laatste jaar. We gaan wel een paar keer dingen moeten simuleren en een snelle processor zou tijd besparen, maar dat kan evengoed op de pc's van't school :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jage
Om mijn bijdrage nog even af te sluiten:

heb vorige week toch de Asus N61JV gekocht en ben er tot nu toe zeer tevreden over. Ook al ga ik hem voornamelijk als desktop vervanger gebruiken, ben ik erg blij met het formaat. Die 17,3" (N73JG) waar ik ook naar keek (zelfde prijs) was toch eigenlijk een ongelofelijke groot bakbeest.

Enige minpuntje, als ik dat al zo mag noemen, is het geluid van de Altec speakers. Ik had verwacht dat als je er zo duidelijk mee adverteert, dat je het ook direct zou horen... niet echt dus. Het is namelijk niets bijzonders, maar goed, ik kan dat ook niet echt vergelijken.

thanks voor het meedenken.
Als jullie nog specifieke vragen hebben over de N61JV kan ik ze nu beantwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

De Asus laptop tip van GENETX is inderdaad wel een goede optie. Ik zit tot nu toe alleen nog maar te kijken naar laptops met i3 (en stiekem toch ook nog i5) processoren. Heeft AMD ook nog een vergelijkbare /betere processor, of is Intel in een laptop toch beter ? Is het ook interessant om ipv bijvoorbeeld een i3 370 een iets lichtere i3 350 te nemen met aparte videochip (of uiteraard een vergelijkbare AMD)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
janvanduschoten schreef op maandag 27 december 2010 @ 19:00:
De Asus laptop tip van GENETX is inderdaad wel een goede optie. Ik zit tot nu toe alleen nog maar te kijken naar laptops met i3 (en stiekem toch ook nog i5) processoren. Heeft AMD ook nog een vergelijkbare /betere processor, of is Intel in een laptop toch beter ?
Veel beter. Zuiniger en sneller. AMD is echt nowhere op het moment voor wat betreft notebooks. Zeker niet met de prijzen die Intel vraagt (laag).
Is het ook interessant om ipv bijvoorbeeld een i3 370 een iets lichtere i3 350 te nemen met aparte videochip (of uiteraard een vergelijkbare AMD)?
Afhankelijk van je eisen wel ja, maarde igp is ook krachtig. Voornamelijk met wat gamen, of apps die van de videokaart gebruik kunnen maken (Adobe CS5, tekenprogramma's, converteren van video) komen dan in aanmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

COWBertha schreef op woensdag 29 december 2010 @ 01:31:
Misschien leuk voor de mensen die goedkoop een gamesysteempje zoeken.

Ik kwam deze net tegen voor 550 euro:

http://www.alternate.nl/h...P31_Basis_i3-370m/499003/?

HD5650 en Core I3 370m+4gb ram
http://www.alternate.nl/html/product/Notebooks_Intel(R)/ALTERNATE/15P31_Basis_i3-370m/499003/?

Hé, dit is wel een erg mooi systeem, ik ben alleen niet bekend met het merk BTO. Ik zie dat ze wel 2 jaar garantie geven, dus ik ga er vanuit dat het kwalitatief vergelijkbaar is met Asus (?)

Ik heb nog een ongebruikte Windows 7 licentie liggen, dus dat lijkt me geen probleem. Heeft er iemand iets te melden over deze laptop/ het merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
BTO is Build To Order. Is net zoiets als XXODD en gebruiken barebones van allemaal merken zoals Clevo of MSI, maar soms ook Asus. Ik ga er van uit dat dit een MSI barebone is. MSI is wat minder qua bouwkwaliteit.

Verder wel 2 jaar garantie, en die zal Alternate vermoedelijk geven, dus dat zal wel goedkomen. Maar het marktaandeel is veel kleiner, dus ondersteuning en dergelijke zal wat minder zijn ten opzichte van de grote merken. XS2 (bedrijf achter XXODD) is al falliet gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:34

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Misschien niet helemaal het juiste topic, maar het is niet nodig om daar een nieuw topic voor te openen:

Waarom zit het touchpad tegenwoordig op veel laptops aan de linkerkant vd laptop, en niet meer in het midden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Vanwege het numpad. Je werkt normaal met het toetsenbord. Daar heb je je vingers doorgaans ook om te typen (zeker als je blind typt). Nu wil het zijn dat het touchpad midden onder je toetsenbord (zonder het numpad) zit. Zo kun je altijd makkelijk snel bij je touchpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrieJan
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-01 21:48
Ik probeer een 17-inch laptop uit te zoeken voor mijn ouders, die hem zullen voor vooral mail, internet, mulitasking en videobewerking (homevideo, digitaal, geen HD). En dit moet dan over 5-6 jaar ook nog een beetje vlotjes gaan. Budget: €800-900

Nu heb ik al het een en ander gezocht en dan kom ik op deze laptops uit:

- Sony Vaio VPC-EC3M1E €822,- (i5 460M, 4GB, Radeon HD5650 1GB, 500GB HDD)

- Toshiba L670-17M €898,- (i5 450M, 6GB, Radeon HD5650 1GB, 500GB HDD, Blu-Ray)

- HP dv7-4120ed €799,- (AMD Phenom II N930, Radeon5650 1GB, 500GB HDD)

- HP dv7-4040ed €884,- (i5 450M, 4GB, Radeon HD5650 1GB, 750GB HDD)

- Acer Aspire 7741G-464G64MN €889,- (i5 460M, 4GB, Radeon HD5650 1GB, 640GB HDD)

- Dell XPS 17 €899,- (i5 560M, 4GB, GeForce GT435M 1GB, 2 x 500GB HDD)

- Asus X77JQ-TY072V €892,- (i7 720QM, 4GB RAM, Radeon HD5730, 500GB HDD)

Is nou de Asus veel beter dan de rest of is het allemaal gelijkwaardig? En is de AMD aan te raden of is Intel sowieso beter?

Ik hoop dat iemand me een duw in een richting kan geven. :) Alternatieven zijn uiteraard ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
6 jaar is erg lang.... Zon dikke laptop hebben ze iig niet nodig. Een Core i3 zou ook wel volstaan bv. Je kan beter een goedkopere nemen en dan over 4 jaar weer.

AMD zou ik iig niet nemen. Alle laptops volstaan wel. De Asus En Dell zijn gelijkeaardig en het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrieJan
Dat is zo, alleen zocht ik vooral op de Radeon HD5650, omdat ik op meerdere fora teruglees dat deze een stuk beter presteert dan de HD5470 die in de meeste i3-notebooks geprikt is. Of zeg jij dat die 5470 icm een i3 genoeg is voor het soepel bewerken van video's?

Dan zou ik op deze Asus uitkomen: pricewatch: Asus K72JR-TY139V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welk pakket word er gebruikt? een aantal zijn behoorlijk pickey wat grafische kaarten betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrieJan
Dat zal hoogstwaarschijnlijk Pinnacle worden of een vergelijkbaar niet al te ingewikkeld consumentenprogramma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De vraag is in hoeverre die de videokaart gebruikt. Je denkt wellicht dat je met video te maken hebt en dat het zweten wordt voor de videokaart. Dat is echter niet helemaal waar. Pas sinds dit jaar is Adobe er mee bezig om de videokaart in te zetten. Maar eigenlijk alles wordt nog gewoon door de processor gedaan.

Zeker als je geen HD beelden gebruikt en het toch homevideo's zijn voor de eigen hobby (althans dat maak ik uit je posts op, correct me if I'm wrong) heb je geen dikke videokaart nodig. Dat draait met pinnacle ook soepeltjes op de PC van mn vader met een C2D op 1,8GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de site van pinacle vind ik ook niets terug, dan kan je haast wel concluderen dat de videokaart niet word aangesproken.

zelfs als dat wel zo is word in de meeste gevallen een quado of fireGL vereist waarmee je het budget grofweg moet verdubbelen (of lid worden van de diverse TU's in dit land)

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

Jage schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:08:
Om mijn bijdrage nog even af te sluiten:

heb vorige week toch de Asus N61JV gekocht en ben er tot nu toe zeer tevreden over. Ook al ga ik hem voornamelijk als desktop vervanger gebruiken, ben ik erg blij met het formaat. Die 17,3" (N73JG) waar ik ook naar keek (zelfde prijs) was toch eigenlijk een ongelofelijke groot bakbeest.

Enige minpuntje, als ik dat al zo mag noemen, is het geluid van de Altec speakers. Ik had verwacht dat als je er zo duidelijk mee adverteert, dat je het ook direct zou horen... niet echt dus. Het is namelijk niets bijzonders, maar goed, ik kan dat ook niet echt vergelijken.

thanks voor het meedenken.
Als jullie nog specifieke vragen hebben over de N61JV kan ik ze nu beantwoorden :)
welk type heb je gekocht N61JV JX477V?
ben eigelijk ook naar zoiets opzoek, en hoe bevalt hij tot nu toe?.

Verwijderd

janvanduschoten schreef op woensdag 29 december 2010 @ 08:30:
[...]

http://www.alternate.nl/html/product/Notebooks_Intel(R)/ALTERNATE/15P31_Basis_i3-370m/499003/?

Hé, dit is wel een erg mooi systeem, ik ben alleen niet bekend met het merk BTO. Ik zie dat ze wel 2 jaar garantie geven, dus ik ga er vanuit dat het kwalitatief vergelijkbaar is met Asus (?)

Ik heb nog een ongebruikte Windows 7 licentie liggen, dus dat lijkt me geen probleem. Heeft er iemand iets te melden over deze laptop/ het merk?
Hier vind je het BTO topic: [Ervaringen] BTO notebook / laptops
Daar staat alleen helaas nog niet heel veel informatie in van gebruikers. Wel zul je zien als je de search gebruikt dat in het verleden (2007/2008) veel gebruikers op GoT met BTO aan de gang waren.
De BTO P•BOOK 15P31 uit de fabriek van Asus is onze nieuwste aanwinst in het hogere 15 inch performance segment. De 15P31 biedt hoge prestaties vanwege de nieuwe ATI 5650 1GB videokaart en Intel Core i Technologie.
bron: http://www.bto.eu/html/de...PartnerID=1&ProductID=479

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2010 02:30 ]

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik twijfel toch erg tussen Asus en de bovenstaande BTO... Ik had het topic van BTO ook al doorgelezen, en uiteraard zegt de BTO verkoper dat zijn notebook goed is :) Als ik een Asus koop, kan ik hem hier in Veenendaal ophalen en voor garantie ook weer zo terugbrengen. Als ik de BTO bij Alternate bestel, heb ik een dikkere notebook, maar bij problemen moet ik hem opsturen, want Ridderkerk ligt niet echt in de buurt. Ik begrijp uit de bovenstaande tekst dat het allebei Asus notebooks zijn. Lastige keuze...

• GENETX
agaam schreef op donderdag 30 december 2010 @ 01:55:
[...]

welk type heb je gekocht N61JV JX477V?
ben eigelijk ook naar zoiets opzoek, en hoe bevalt hij tot nu toe?.
Dan kun je beter gaan voor de wat nieuwere

Net zo duur, iets betere videokaart en op het eerste gezicht dezelfde specs? Die 0,4" ga je niet merken.
Hij ziet er alleen zo on-Asus uit :X . Asus had wel vaker barebones, maar daar herkende ik ook echt Asus in, hier niet. Zeker op dit grotere plaatje zoals bv die naad aan de voorkant tussen het bovenste en het onderste deel. De laptop komt zo budget achtig op me over.

Vergeet niet dat Asus wel meer laptops produceert voor andere bedrijven. Ze hebben ook Macbooks gefabriceerd bijvoorbeeld. Kan best zijn dat de laptop uit een Asus fabriek komt rollen, maar er geen enkele Asus ingenieur aan heeft gewerkt. Ik betwijfel het of de barebone dus ook daadwerkelijk dezelfde kwaliteit heeft.

Ik kan de laptop iig niet thuisbrengen in 1 van de asus laptops. In de verte heeft het ergens wel wat trekjes van een Asus K52, maar ook totaal niet. Ik denk dat het een beetje een samenraapsel is. Het scherm is wel duidelijk een Asus (kenmerken zijn die schuine randen ipv ronding en de webcam). Maar het onderstel doet me eerder lijken op een MSI al die ledjes links voorop. Asus heeft de ledjes namelijk altijd onder het touchpad.
janvanduschoten schreef op donderdag 30 december 2010 @ 08:17:
Ik twijfel toch erg tussen Asus en de bovenstaande BTO... Ik had het topic van BTO ook al doorgelezen, en uiteraard zegt de BTO verkoper dat zijn notebook goed is :) Als ik een Asus koop, kan ik hem hier in Veenendaal ophalen en voor garantie ook weer zo terugbrengen. Als ik de BTO bij Alternate bestel, heb ik een dikkere notebook, maar bij problemen moet ik hem opsturen, want Ridderkerk ligt niet echt in de buurt. Ik begrijp uit de bovenstaande tekst dat het allebei Asus notebooks zijn. Lastige keuze...
Je gaat niet gamen, dus waarom zou je voor de BTO gaan.

Om eerlijk te zijn, ik ging voor de Asus. Mijn redenen:
1. Garantie (en ook ondersteuning) zoals je aangeeft
2. De zekerheid van de kwaliteit (lees hierboven)
3. Je hebt geen dikke energieverslindende videokaart.

Een videokaart van het kaliber HD5650 die je niet gaat gebruiken heeft geen enkel nut. Het slurpt energie (dus kortere accuduur) en zorgt voor meer warmte (dus luidere fan en kan oncomfortabel zijn op de schoot). Ik heb, nu ik op een desktop game (als ik nog game) bewust gekozen voor een laptop zonder dikke videokaart (heb een kleintje die uit kan tho).

[ Voor 83% gewijzigd door GENETX op 30-12-2010 11:44 ]

• Stphnvlstk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10-2019
http://www.laptopplus.nl/...bto-p-book-15cl34/997258/

Ook een BTO, maar een stuk goedkoper dan op bto.eu

€700 voor een 900p 15,6", standaard i3-370m, 1*2GB 1333mHz DDR3, 250GB 5400rpm, nVidia GT425 + Optimus, Bluetooth, 3*USB2 + USB3 + eSata + Realtek HD kaart (3 jacks), Isolated keyboard + numpad.

TOP-aanbieding imo, mits wat upgraden van ram en hdd. Ik was eerst bijna overtuigd van de 15P31 maar dit is zowel kwalitatief qua specs (scherm en USB3) toch wel een aantal trapjes hoger voor amper meer geld.

• GENETX
Ziet er wel heel lomp uit, maar valt gezien de afmetingen nog enigsins mee (blijft overigens wel lomp met 3,7cm).

Het scherm maakt het mooi als je Windows hebt liggen. Maar zonder is de deal niet briljant. Een XPS of Asus N53 kosten niet veel meer als je de noodzakelijke upgrades doet. Je zit alleen met die paar extra pixels die welkom zijn.

[ Voor 117% gewijzigd door GENETX op 30-12-2010 12:00 ]

• Stphnvlstk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10-2019
Ik vind de nieuwe XPS er ook vrij lomp uitzien eerlijk gezegd (en die is ook 3,4-3,8 cm), maar je hebt gelijk dat dit geen uitzonderlijke deal is voor mensen die nog een Windows licentie nodig hebben. Ik wist trouwens ook niet dat de XPS ook 3 jacks en een HD soundcard heeft (heb onlangs een 5.1 geluidssysteem gekocht, vandaar dat dit voor mij wel vrij belangrijk is) en zelfs 2 USB3 poorten. Dat verandert de zaak wel.

Een upgrade naar 900p vind ik toch een behoorlijk verschil eigenlijk, maar de XPS heeft dan wel weer betere speakers (en eventueel een upgrade naar dat geweldig scherm). Een merkbaar verschill zal er tussen de GPU's niet zijn vermoed ik? (425m GT bij de BTO, 420m bij de XPS)

Verwijderd

de gpu's zijn hetzelfde, de 425m is enkel 12% hoger geclockt, deze megahertzen kan je er zelf ook bijklokken

ik vind de deal niet zo spletterend overigens, als je €70 erbij telt voor een windows licentie is de xps -met i5 560m- slechts 3 tientjes duurder, je mist dan alleen 1 jaar garantie.

http://configure2.euro.de..._30=321942&oc=N00XL502epp

Verwijderd

janvanduschoten schreef op donderdag 30 december 2010 @ 08:17:
Als ik een Asus koop, kan ik hem hier in Veenendaal ophalen en voor garantie ook weer zo terugbrengen. Als ik de BTO bij Alternate bestel, heb ik een dikkere notebook, maar bij problemen moet ik hem opsturen, want Ridderkerk ligt niet echt in de buurt. Ik begrijp uit de bovenstaande tekst dat het allebei Asus notebooks zijn. Lastige keuze...
Voor laptops vindt ik service het belangrijkst.
Eigenlijk zelfs belangrijker dan het merk & prijs.

Ik heb ooit zo eens een laptop opgestuurd onder garantie.
Ik kreeg na 3 weken nieuwe terug.
Net buiten de garantie periode ging de CD lezer defect. Men computer opnieuw 2 weken kwijt en dat enkel omdat die winkel geen eigen hersteldienst had...

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

GENETX schreef op donderdag 30 december 2010 @ 11:13:
[...]

Net zo duur, iets betere videokaart en op het eerste gezicht dezelfde specs? Die 0,4" ga je niet merken.
mooi maar die heeft geen n61 scherm of maakt dat niet veel met n53

[...]

Hij ziet er alleen zo on-Asus uit :X . Asus had wel vaker barebones, maar daar herkende ik ook echt Asus in, hier niet. Zeker op dit grotere plaatje zoals bv die naad aan de voorkant tussen het bovenste en het onderste deel. De laptop komt zo budget achtig op me over.

Vergeet niet dat Asus wel meer laptops produceert voor andere bedrijven. Ze hebben ook Macbooks gefabriceerd bijvoorbeeld. Kan best zijn dat de laptop uit een Asus fabriek komt rollen, maar er geen enkele Asus ingenieur aan heeft gewerkt. Ik betwijfel het of de barebone dus ook daadwerkelijk dezelfde kwaliteit heeft.

Ik kan de laptop iig niet thuisbrengen in 1 van de asus laptops. In de verte heeft het ergens wel wat trekjes van een Asus K52, maar ook totaal niet. Ik denk dat het een beetje een samenraapsel is. Het scherm is wel duidelijk een Asus (kenmerken zijn die schuine randen ipv ronding en de webcam). Maar het onderstel doet me eerder lijken op een MSI al die ledjes links voorop. Asus heeft de ledjes namelijk altijd onder het touchpad.

[...]

Een videokaart van het kaliber HD5650 die je niet gaat gebruiken heeft geen enkel nut. Het slurpt energie (dus kortere accuduur) en zorgt voor meer warmte (dus luidere fan en kan oncomfortabel zijn op de schoot). Ik heb, nu ik op een desktop game (als ik nog game) bewust gekozen voor een laptop zonder dikke videokaart (heb een kleintje die uit kan tho).
Asus N53JN-SX131V
mooi die had ik nog niet gezien, maar ja asus heeft zoveel types weet nooit wanneer je het nieuwste type hebt, of zit daar toch een locika in.

[ Voor 3% gewijzigd door agaam op 30-12-2010 13:43 ]

• GENETX
Er zit wel logica in, maar die moet je wel inzien

Ik eens 3 ontcijferen, ook voor anderen:

N53Jn-SX131V:
N = N-serie notebooks (entertainment)
5 = 15,6"
3 = Behuizingstype, vaak ook wel de generatie
J = Intel Nehalem architectuur
n = Nvidia graphics 335M (weet niet of dat vast is, soms wel, soms niet....)
SX131V = Windows, geheugen, etc, etc. Die kan ik niet ontcijferen.

N61Jv-JX477V
N = N-serie entertainment notebook
6 = 16" scherm
1 = Behuizingstype, vaak ook wel de generatie
J = Weer die Nehalem architectuur ;)
v = Andere videokaart dus, wel Nvidia, idd, de Nvidia 325M

De Asus U30Jc die ik heb:
U = Portable
3 = 13,3" scherm
0 = Behuizingstype, vaak ook wel de generatie
J = Zoals je al verwacht, een Intel processor van Nehalem architectuur
c = Nog een andere videokaart, in dit geval de G 310M

Een trucje is dat we nu wel makkelijk andere laptops kunnen ontcijferen, bv de K52Jc
K = Nieuw voor ons, maar is de basisnotebook serie (beetje budget)
5 = je raadt het al, 15,6"
2 = Behuizing, 2e gen (eigenlijk de 3e)
J = Nehalem Architectuur
c = GeForce G 310M

Een K52Jr is dan hetzelfde, al staat de r in dit geval voor een ATI Radeon HD5470.

Asus is de laatste tijd wel wat slordiger geworden met de videokaarten, Soms staat het nu voor dezelfde serie, soms voor een nieuwe generatie, maar wel pin compatible ofzo, voorbeeldje is de U31Jc. Dat is de opvolger van mijn laptop, maar zal een GeForce G 415M krijgen als ik me niet vergis. Ook klopt het niet altijd met de behuizing. Zo heb je ook de U35 en U36 die itt de U30 en U31 geen DVD drive hebben.

Het is dat ik al 4,5 jaar Asus laptops heb, dus ik kan dat wel ontcijferen. Doorgaans weet ik dus ook wel gelijk wat voor specs zo'n apparaat ongeveer heeft . Maakt het wel makkelijk O-)

[ Voor 18% gewijzigd door GENETX op 30-12-2010 14:52 ]

Verwijderd

GENETX schreef op donderdag 30 december 2010 @ 11:13:
[...]

[...]

[...]

Vraag mij ook niet welke ASUS barebone hiervoor gebruikt wordt. Ik kan me niet voorstellen dat BTO dit erbij gaat zetten terwijl het niet waar zou zijn. Dan over jouw 3 punten. De garantie lijkt me ook goed verzorgt als je via Alternate koopt (net als ASUS 24 maanden), de ondersteuning kan ik moeilijk iets over zeggen maar qua drivers zullen ze het vast geregeld hebben. Als er niet al standaard drivers voor beschikbaar zijn. Bijkomend voordeel is nog eens dat BTO geen software rommel meelevert a la HP (ik weet niet qua ASUS).

De kwaliteit kan ik ook moeilijk wat over zeggen, maar je hebt voor een beperkt budget een bovengemiddeld gevulde laptop. Als je de dikke videokaart niet zal gaan gebruiken is het inderdaad onzin om voor deze laptop te kiezen. Trouwens de BTO kan switchen naar de integrated Intel graphics, waardoor de accuduur verbeterd wordt. Mijn oog is er juist opgevallen omdat ik wel een dikkere videokaart zou willen in mijn laptop en mijn vorige goedkope alternatief de Toshiba is afgevallen om kwaliteitsredenen van de behuizing en het toetsenbord. Dat zorgt er ook voor dat ik bij het volgende punt kom. Ik zou zeker als ik een BTO laptop ga kopen deze gaan bezichtigen in de winkel of thuis bezichtigen en dan eventueel gebruik maken van de Wet Koop op Afstand.

• GENETX
Blijkbaar is het wel een Auss zag ik later in een ander topic, de H36T barebone, al zul je die nooit terugvinden met een Asus logo. De videokaart is wel goed idd, en zeker voor die prijs een goede deal.

Verwijderd

In een test tussen 5 notebooks wordt op Hardware.info de BTO P-Book 15P31 besproken. De configuratie is iets minder, de processor een 350m vs 370m en intern geheugen van 3GB vs 4GB bij de Alternate variant.
BTO-Notebooks P-Book 15P31

Ook van BTO kregen we een notebook voor deze test binnen, volgens het inmiddels bekende recept. Een 15,6 inch beeldscherm en zoals we hadden kunnen verwachten: een Intel processor uit de Core i-serie. Bij BTO kun je net als bij Ahtec en bijvoorbeeld Dell je computer geheel naar eigen wens samenstellen. Vind je dit dus een interessante notebook, maar wil je liever een Core i5, dan is het voor deze Nederlandse computerbouwer geen enkel probleem.

Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/products_larges/102663/1/bto-notebooks-p-book-15p31.jpg

BTO-Notebooks P-BOOK 15P31

De Core i3 wordt gecombineerd met 3 GB DDR-1333 geheugen, jammer genoeg geen 4 GB. Hierdoor blijven er wat prestaties liggen, omdat er geen gebruik gemaakt kan worden van de dual channel controller om het geheugen via twee kanalen tegelijk aan te sturen. De chipset is zoals we meestal bij notebooks uit deze klasse zien een Intel HM55. Het systeem beschikt verder nog over een ATI Radeon HD5650, die redelijke prestaties neerzet op het glimmende 15,6 inch beeldscherm. Een mooie extra is de mogelijkheid te schakelen tussen de HD5650 kaart en de geïntegreerde Intel GMA HD chip, iets dat de batterijduur ten goede zou moeten komen bij minder intensief gebruik. Met een gewicht van 2,6 kilo is de BTO niet de lichtste, maar zeker ook niet de zwaarste.

De P-Book 15P31 is uitgevoerd in zwart, glimmend zwart. Zeker als je hem openklapt glimt het je tegemoet. Jammer genoeg is dit design ook doorgetrokken naar de toetsen, die daardoor erg glad aanvoelen. Het voelt een beetje aan alsof je op pas gepoetste tegeltjes aan het tikken bent, die – zeker in deze zomer – langzaam maar zeker warm worden. Verder valt op dat het apparaat voorzien is van een flink aantal lampjes, die ieder een andere kleur hebben gekregen. Lekker duidelijk als je de betekenis leert kennen, maar aan de andere kant geeft het toch wel een beetje het gevoel dat je naar een kermis aan het kijken bent. Voor dit model heeft BTO gekozen voor een 320 GB harde schijf op 7200 [Alternate versie is 5400rpm] toeren per minuut van Seagate. De netwerkmogelijkheden: 802.11n en gigabit LAN zijn afkomstig uit de fabrieken van Atheros. Voor de toekomst heb je voldoende uitbreidingsmogelijkheden: we tellen drie USB-aansluitingen en een eSATA-connector, ook is er nog een 34-slot voor Expresscard.

De BTO-Notebooks P-Book 15P31 kost in deze uitvoering € 899 en wordt geleverd met twee jaar garantie.
bron: http://nl.hardware.info/r...to-notebooks-p-book-15p31
Het onderstreepte gedeelte ontmoedigt mij weer eens om voor deze notebook te kiezen. Waarom kunnen ze niet gewoon een simpel toetsenbord plaatsen wat gericht is op gebruikscomfort en gebruiksgemak?

• GENETX
Sowieso zijn de pijltjestoetsen ook niet fijn zo te zien als je racegames speelt oid... Maar of ze in de zomer warm worden.... Wat is dat nou voor tekst... Alle toetsenborden zijn zwart en absorberen zonlicht en de laptop vol in de zon is sowieso niet aan te raden... Wellicht dat er een Asus toetsenbord in kan. Hij heeft wel wat weg van de laatste non-chiclet toetsenborden van Asus.

Hoe meer ik er naar kijk, des te meer denk ik dat het een engineeringsample was van Asus. Nieuw toetsenbord, maar de pijltjestoetsen (hierboven) heeft Asus later anders gedaan. Wss hetzelfde met de coating waar Asus wellicht heeft ingezien dat dat geen goed idee zou zijn. Verder heeft het design in de verte wat van de K-serie notebooks.

Net of er een shitload van gemaakt is ofzo en dat Asus die als barebone probeert te slijten omdat het het toch net niet is....

[ Voor 81% gewijzigd door GENETX op 30-12-2010 15:24 ]

Verwijderd

GENETX schreef op donderdag 30 december 2010 @ 15:19:
Sowieso zijn de pijltjestoetsen ook niet fijn zo te zien als je racegames speelt oid...
Nee, inderdaad. Ik word nu weer flink chagrijnig door de verkeerde toetsenbord keuze voor dit model. Wat je natuurlijk wel kunt doen is de numerieke toetsen instellen als pijltjes toetsen bij een game bijvoorbeeld :).

Edit: Ook iets om de gaten te houden is de komst van notebooks met de nieuwe Intel Sandybridge processoren. nieuws: HP meldt komst twee Sandy Bridge-quadcores naar dv7-laptop

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2010 15:49 ]

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

GENETX schreef op donderdag 30 december 2010 @ 14:48:
Er zit wel logica in, maar die moet je wel inzien

Ik eens 3 ontcijferen, ook voor anderen:

N53Jn-SX131V:
N = N-serie notebooks (entertainment)
5 = 15,6"
3 = Behuizingstype, vaak ook wel de generatie
J = Intel Nehalem architectuur
n = Nvidia graphics 335M (weet niet of dat vast is, soms wel, soms niet....)
SX131V = Windows, geheugen, etc, etc. Die kan ik niet ontcijferen.

N61Jv-JX477V
N = N-serie entertainment notebook
6 = 16" scherm
1 = Behuizingstype, vaak ook wel de generatie
J = Weer die Nehalem architectuur ;)
v = Andere videokaart dus, wel Nvidia, idd, de Nvidia 325M

De Asus U30Jc die ik heb:
U = Portable
3 = 13,3" scherm
0 = Behuizingstype, vaak ook wel de generatie
J = Zoals je al verwacht, een Intel processor van Nehalem architectuur
c = Nog een andere videokaart, in dit geval de G 310M

Een trucje is dat we nu wel makkelijk andere laptops kunnen ontcijferen, bv de K52Jc
K = Nieuw voor ons, maar is de basisnotebook serie (beetje budget)
5 = je raadt het al, 15,6"
2 = Behuizing, 2e gen (eigenlijk de 3e)
J = Nehalem Architectuur
c = GeForce G 310M

Een K52Jr is dan hetzelfde, al staat de r in dit geval voor een ATI Radeon HD5470.

Asus is de laatste tijd wel wat slordiger geworden met de videokaarten, Soms staat het nu voor dezelfde serie, soms voor een nieuwe generatie, maar wel pin compatible ofzo, voorbeeldje is de U31Jc. Dat is de opvolger van mijn laptop, maar zal een GeForce G 415M krijgen als ik me niet vergis. Ook klopt het niet altijd met de behuizing. Zo heb je ook de U35 en U36 die itt de U30 en U31 geen DVD drive hebben.

Het is dat ik al 4,5 jaar Asus laptops heb, dus ik kan dat wel ontcijferen. Doorgaans weet ik dus ook wel gelijk wat voor specs zo'n apparaat ongeveer heeft . Maakt het wel makkelijk O-)
heel mooi voor je duidelijke uitleg, ga es even uitzoeken welke asus ik ga nemen

• GENETX
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 15:21:
[...]

Nee, inderdaad. Ik word nu weer flink chagrijnig door de verkeerde toetsenbord keuze voor dit model. Wat je natuurlijk wel kunt doen is de numerieke toetsen instellen als pijltjes toetsen bij een game bijvoorbeeld :).

Edit: Ook iets om de gaten te houden is de komst van notebooks met de nieuwe Intel Sandybridge processoren. nieuws: HP meldt komst twee Sandy Bridge-quadcores naar dv7-laptop
Absoluut. Asus had ook een paar mooie modellen.

Ik zag N53 notebooks met de nieuwe 2GHz quadcore SB (2,9GHz turbo in Dual) met Nvidia GT540M op Engadget. Dat klinkt best goed. Eindelijk vlotte quadjes met IGP. Lekker snel dus, en in Turbo net zo snel als een i5 520M (of eigenlijk nog wat beter), toch zuinig, en zo te zien met een goede videokaart.
http://www.engadget.com/2...idge-laptops-all-with-se/

http://translate.google.c...nslate.google.co.uk&twu=1 heeft nog even net wat meer info. In Italie Australië komen er 3 modellen waarvan 1 zelfs met een Full HD Scherm net zoals één van de N53Jq varianten ook heeft bij laptopshop.nl. Ik hoop dat we die ook in Nederland krijgen.

Webshop linkje:
http://www.centrecom.com....nfo.php?products_id=49883
Omgerekend is dat 1200 euro. Nog wel veel geld. Anderzijds, je krijgt wel 8GB, FHD, goede graka (8500 3Dm06 punten, notebookcheck heeft m blijkbaar al) en een quadcore en Blu-ray. En Optimus. Oh en er zit ook een TV Tuner in. En een kleine 4400mAh accu.... :9~ Ik ben benieuwd wat Dell daartegenin gaat brengen. Voor 1200 euro, als hij dat ook hier zou gaan kosten, is het geen geld.

Funny thing tho, De J-serie bij Asus was ook al eerder gebruikt voor de Core (2) Duo lijn, later kwam de S voor de 2e gen Core 2 Duo. Ook toen waren was de Jv- en Sv- serie voorzien van een goede midrange Nvidia kaart.

[ Voor 38% gewijzigd door GENETX op 30-12-2010 16:23 ]

Verwijderd

WTF ik zit nu op de Dell website te kijken en zie dat ze nu ook al laptops leveren met een 3GB NVIDIA® GeForce™ 445M GT grafische kaart. Is het weer zo ver dat meer gigabytes ook beter betekent....

@GENETX
Vooralsnog zijn het vooral de high-end modellen die worden aangekondigd te worden uitgerust met Sandybridge processoren. Dat zal ook vast de reden zijn dat Dell de laatste weken zo druk bezig is om af te komen van hun i7 processoren. Wanneer de fabrikanten mainstream notebooks gaan uitbrengen met een nieuwe i3 Sandybridge dan zal de prijs van deze lichting mainstream notebooks met i3 best gaan dalen.

De constante vernieuwing en verbetering van producten is een van de redenen dat ik nog steeds geen nieuw laptop en pc heb ;(.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2010 16:25 ]

• GENETX
Hoeft niet... Ik herinner me nog de Arrandale introductie. Nou wat een feest met prijsdaling.... NOT. Een laptop met Intel Core 2 Duo T6400 (2GHz) koste gewoon net zoveel als een laptop met gelijke specs en een Core i3 330M of i3 350M. Echt 0,0 prijsdaling. Dat terwijl die i3 toch wel 20%-25% sneller was.

En dat terwijl de Core 2 Duo al 3 jaar ongeveer vast stond op 2-2,4GHz voor wat betreft verkopen. Zelfs de traagste i3 330M was net zo snel als de C2D P8600 welke we de week ervoor als high-end beschouwden. Ipv dikke marges die Intel kon vangen (en er was een schaarste aan Arrandales bij introductie) gooide Intel zowel de AMD processoren als zijn eigen Core 2 Duo met "cementen" schoenen in de rivier. Niemand wilde ze nog, en terecht, als je voor 650 euro al een Core i3 had. Een processor die net zo snel was als die P8600 die in laptops van bijna het dubbele bedrag zaten :X

[ Voor 49% gewijzigd door GENETX op 30-12-2010 16:32 ]

Verwijderd

Ik zie nu dat ik in de foutieve veronderstelling was dat ook voor de i3 binnenkort al mobiele processoren worden geïntroduceerd. Ervan uitgaande dat Wikipedia de juiste informatie verstrekt :P.
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/24k2b.png

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2010 16:42 ]

• ibidriv3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-08 18:52
@GENEXT

In de pricewatch staat de n73 al met sb en de gt540
pricewatch: Asus N73SV-TZ138V

In eerste instantie vond ik het een leuke notebook qua specs, alleen de gt540m valt me tegen. Volgens mij presteert die iets beter dan de gt435m... Komt waarschijnlijk ook omdat het weer een rebranded gt4xx is.

@ChicaneBT

Tja, 3gb is naar mijn idee gewoon onzin. Verder is de gt445m wel een leuke kaart. Meer pixel shaders tov de gt420-435 (144 voor de gt445m tov de 96 bij de gt420-435m)

• GENETX
540M tegenvallen? 10-15% beter als de GT 435M. Vergeet niet dat dit midrange is. 8500 3dM06 punten is dan best veel. Wat had je dan verwacht, het is geen high-end...

Die kloof is sowieso heel erg groot. Maar vergeet niet dat de 540M nog een kaart is met normale accuduur in een normale laptop. Het hoge verbruik van high-end heeft in notebooks ook een hoge prijs op die vlakken.
Pagina: 1 2 3 Laatste