Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik houd dit topic (en die over netbook) al een aantal weken in de gaten en wil voor het nieuwe collegejaar een 13" thin-&-light aanschaffen. In eerste instantie was ik geïnteresseerd in de 11,6" HP Dmz1, maar ik zie in de iets grotere 13 inch toch een beter compromis. Ik gebruik nu thuis een 15" laptop, maar die heeft zijn beste tijd. Vanaf september studeer ik een half jaar in het buitenland en daarna wil ik op mijn studentenkamer een desktop neerzetten en een nieuwe 13" gaan gebruiken als portable.

Tot op heden was er maar één 13" Brazos rond mijn budget van 500e, de pricewatch: MSI X370-019NL, maar in recensies wordt deze laptop vaak als 'overpriced' bestempeld en bovendien zou de behuizing te ver doordrukken, wat op de lange termijn niet bevorderlijk is voor de hardware.

Gisteren zag Lenovo een nieuwe laptop heet uitgebracht, de pricewatch: Lenovo Thinkpad E325 zit nu €441,- en heeft met uitzondering van de 2GB geheugen en een jaar minder garantie, dezelfde specificaties. Met een extra reepje RAM denk ik dat dit mijn nieuwe laptopje wordt.. 8)

Helaas alleen nog nergens recensies. Met name de bouwkwaliteit ben ik benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben op zoek naar een laptop voor mijn zusje. Ze gaat dit jaar studeren en wil graag een laptop van 13,3" tot 14", want de 15" laptops zijn net iets te groot en zijn vaak ook een stuk zwaarder. De laptop zal vooral gebruikt worden voor tekstverwerken en internet. Hiervoor is natuurlijk geen al te dure laptop benodigd.

Ik ben wel op zoek naar een laptop met behoorlijke specs. De laptop mag tot ±800 euro kosten. Ik heb zelf een Asus M50V, werkt al 3 jaar perfect. Daarom ben ik zeer te spreken over het merk Asus. Alleen Asus heeft vrij weinig te bieden op het gebied van 13 tot 14 inch laptops. Met andere merken ben ik niet echt bekend, dus daarom vraag ik jullie om een advies voor een of meerdere laptops. Alvast bedankt.

Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verplaats hem even richting [NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook december 2010 12"-14". Ik weet te weinig van 13" laptops om er iets zinnigs over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is er eentje: pricewatch: Asus U31F-RX264V
Op zich ook geen slechte deal. Maar ik heb niet verder gekeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of de pricewatch: Samsung NP300V3A-S02NL is een best krachtig notebook voor een vriendelijke prijs. Inclusief 2 jaar garantie. Met 2,1 kg is hij niet heel licht, de Asus is bijvoorbeeld lichter, maar wel lichter dan een gemiddelde 15".

pricewatch: Lenovo Thinkpad E320 (NWY3RMH) wellicht nog een optie met 1.74 kg, als het gewicht een belangrijkere rol speelt dan geld.

Of de hierboven genoemde pricewatch: Lenovo Thinkpad E325, maar deze is dan wel minder krachtig, maar wel goedkoper.

Voor de werkelijke gewicht, accuduur en bouwkwaliteit zal je reviews moeten zoeken. Gezien het allemaal nieuwe notebooks zijn, zal je daar wellicht even op moeten wachten.

[ Voor 73% gewijzigd door Regeneration op 31-07-2011 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor het advies. Alleen als ik de specs met elkaar vergelijk, dan komt het vaak op hetzelfde neer. Maar de prijzen schelen wel veel van elkaar. Dit heeft natuurlijk met het merk te maken etc.

Zouden jullie mij verder een merk adviseren? Ik weet dat Asus een goed merk is, maar Lenovo zegt mij nog niet heel veel. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We adviseren geen merk, maar een laptop. Elk merk maakt zowel goede als slechte producten. Enkel de service kan nog weleens meespelen. Die is bij asus en dell prima, en bij acer, packard bell en sony over het algemeen minder. De rest van de merken komen hier niet vaak genoeg langs om iets zinnigs over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rienkd
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-11-2012
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een laptop met de volgende eisen:
  • Draagbaar (dagelijks in de trein mee naar school)
  • Lange accuduur
  • Voldoende opslagcapaciteit
  • Voldoende inhoud voor basisgebruik/multitasking
Dit "alles" het allerliefst in combinatie met een mat scherm.

Zelf kwam ik deze laptop tegen: http://tweakers.net/price...d-(ls125ea).html#tab:info

Echter heeft deze dus geen mat scherm en hij is slechts 11,6 inch. Ik betwijfel of dat niet te klein is om prettig mee te werken. Misschien lijkt me 13,3 inch beter?

Wie o wie kan mij helpen/adviseren in de zoektocht naar een laptop met mat scherm en het liefst nog een maatje groter als bovenstaande laptop......budget ca. 500 euro? Of gaat dat hem niet worden?

Bvd

[ Voor 17% gewijzigd door rienkd op 01-08-2011 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Of 11.6 te klein voor jou is kan ik niet zeggen, wat me verstandig lijkt is om dan even naar een Mediamarkt of een andere winkel te gaan en het verschil zelf te zien en er even op te werken zodat je die keuze in ieder geval kan maken.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:32

JT

VETAK y0

Tering, net die Engadget review gelezen, wat worden we hier toch afgezet door Sony :') Daar heb je voor 1969 dollar (omgerekend 1386 euro, met BTW erbij 1650 euro) de i5 met de 3e gen SSD, backlit tobo, carbon afwerking en Power Media Dock!!! Als je hier de goedkoopste Z neemt met 2e gen SSD, zonder backlit tobo voor 1834 euro, dan kost een PMD nog even 400e extra ofzo :X Het is dus zéér interessant om zo een Z te bestellen in de USA, kolere...Gelijkwaardige configuratie steek je zelfs inc btw gewoon 500e in je zak ofzo.

Edit: gelijkwaardige config in NL is 2293 euro. Het scheelt je dus 650 euro :X
Cardinal schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 16:44:
* Vaio Z, ideaal qua battery life, 2600 euro na gewenste constructie.. auch.
Laten we eerlijk zijn, zelfs de goedkoopste Z van 1834 euro is sneller dan een Mac Air; snellere CPU, snellere GPU (de IGP is bij de CPU's van de air lager geklokt), snellere SSD (want 2x64gb in raid 0), hogere resolutie, anti reflectiecoating, lichter. Dat maakt het prijsverschil een stuk kleiner, maar nog steeds aanzienlijk. Alleen heb ik nu het idee dat je een Porsche (Z van 2600) vergelijkt met een BMW 5 serie (Air) :P Veeeeeeel sneller en daardoor natuurlijk ook duurder.

[ Voor 31% gewijzigd door JT op 01-08-2011 10:21 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:07
Je hebt misschien wel gelijk, maar ik ben opzoek naar een BMW met alle opties ipv een uitgeklede Porsche. Als ik de Vaio Z zo bouw dat deze overeenkomt met de "sort of" specificaties van een Air, kom ik op een prijs verschil van 900 euro (+425 euro voor 265 GB SSD :| ). Waarbij alleen hogere resolutie en anti reflectie als voordeel blijven staan. Ik vind de verschillen in gewicht, CPU en GPU redelijk te verwaarlozen. Reden is dat ik nu een Samsung N510 met Atom CPU en ION GPU hebt, en dan zijn beide al een vooruitgang.

[ Voor 4% gewijzigd door Cardinal op 01-08-2011 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Punt is dat de Z als goedkoopste al een aangeklede Porsche is want er is niks dat mist tov een Air. Verschil in CPU is ook vrij groot, 600mhz verschil in de turbo.

Je moet er alleen de extra centen voor over hebben, maar zeggen dat de Z kaler is als de Air (uitgekleed) is onzin :) De Z heeft net zoveel en is sneller. Alleen de Air is wel een stuk goedkoper dus die overweging snap ik.

Een Z uit de USA halen zoals ik net beschreef? :+

[ Voor 21% gewijzigd door JT op 01-08-2011 11:40 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rienkd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 00:42:

Dit "alles" het allerliefst in combinatie met een mat scherm.
Als je graag een mat scherm wil kan je wellicht [Ervaringen] Laptops met een mat scherm topic een nieuw leven inblazen. Het grootste probleem is dat fabrikanten die heel onduidelijk zijn in het aangeven of het scherm nu mat is of niet. Of anders bij [Oproep] Screenies MonitorAssetManager voor panelDB laptops topic een kijkje nemen.

Cardinal schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:18:
Als ik de Vaio Z zo bouw dat deze overeenkomt met de "sort of" specificaties van een Air, kom ik op een prijs verschil van 900 euro (+425 euro voor 265 GB SSD :| ). Waarbij alleen hogere resolutie en anti reflectie als voordeel blijven staan. Ik vind de verschillen in gewicht, CPU en GPU redelijk te verwaarlozen.
Hoe kom je aan het prijsverschil van 900 euro? Als ik de Sony Z van 1.834,98 vergelijk met de Macbook Air dan neem ik aan de je dat 13" versie bedoeld. De 128 GB variant kost 1249, wat een verschil is in 585.98 euro, de 256 GB variant kost 1449, wat een verschil is van 760,99 (inc. 425,01 SSD upgrade van de Z) . Het gewicht van de Z (1,31 kg) en de Air (1,35) en de igp lijkt me ook klein. Maar de cpu van de Z zelfs de zwakste i5-2410M is beter dan de i5-2557M of zelfs de de i7-2677M (+100 euro) van de Air, volgens Notebookcheck.
Reden is dat ik nu een Samsung N510 met Atom CPU en ION GPU hebt, en dan zijn beide al een vooruitgang.
Precies, en daarom vraag ik me een beetje af of je niet in het verkeerde gebied zit te zoeken? Of wil je nu een notebook die veel krachtiger, heel licht is en een goed scherm heeft? Anders zou je bijvoorbeeld met pricewatch: Asus U31F-RX264V al klaar kunnen zijn.

[ Voor 63% gewijzigd door Regeneration op 01-08-2011 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Regeneration schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:36:
[...]
Hoe kom je aan het prijsverschil van 900 euro? Als ik de Sony Z van 1.834,98 vergelijk met de Macbook Air dan neem ik aan de je dat 13" versie bedoeld. De 128 GB variant kost 1249, wat een verschil is in 585.98 euro, de 256 GB variant kost 1449, wat een verschil is van 760,99 (inc. 425,01 SSD upgrade van de Z) . Het gewicht van de Z (1,31 kg) en de Air (1,35) en de igp lijkt me ook klein. Maar de cpu van de Z zelfs de zwakste i5-2410M is beter dan de i5-2557M of zelfs de de i7-2677M (+100 euro) van de Air, volgens Notebookcheck.
Oeps, dat is de Vaio Z (265 SSD + Backlit keyboard (mijn requirement) + extra batterij). Dan kom ik op een bedrag van 2403,99 euro uit. De Macbook Air is het 265 SSD model van 1499.
Precies, en daarom vraag ik me een beetje af of je niet in het verkeerde gebied zit te zoeken? Of wil je nu een notebook die veel krachtiger, heel licht is en een goed scherm heeft? Anders zou je bijvoorbeeld met pricewatch: Asus U31F-RX264V al klaar kunnen zijn.
Dat begin ik me ook af te vragen (jullie maken me aan het twijfelen ;( ) . Waar ik naar opzoek ben is een degelijke laptop met al voorwaarde:

* Batterij moet minimaal 2 uur meegaan tijdens het afspelen van 720P Media.
* Minimaal een I5 of I7
* Minimaal een HD 3000 IGP
* Minimaal een 256GB SSD of HDD
* Backlit keyboard
* Goede bouw van de laptop
* Basis gewicht van niet meer dan ~1.5 KG
* Goed scherm (vreselijk subjectief, i know)
* Ik moet hem mooi vinden (Asus U31F valt af ook geen I5/7, maar bedankt voor de suggestie)
* budget bij voorkeur tot 2000 euro (vrouw enzo).

Om eerlijk te zijn twijfel ik al een maand tussen een Air en een Z.

Nou zijn er een paar issues.
Nou is zonder de extra batterij de Vaio 50% duurder dan een Air (60% met extra accu). De Vaio SB/SA hebben een "flapper scherm", dit als je wiebelt aan de laptop schud het scherm. Ik zit elke dag ruim een uur in de trein, dat wil je niet. Ik weet niet of dit voor de Z ook van toepassing is, heb nog geen shop gevonden die hem heeft waar ik hem kan vasthouden.

Nou snap ik ook dat de Vaio CPU sneller is dan de Air. Echter de Air is al volgends de 3d mark score 5x zo snel als de N510. De vaio 6x. Ik wil er slechts een paar dingen mee kunnen doen.

* 720P content kijken (voor beide geen probleem)
* Eve Online spelen (lukt makkelijk op een HD 3000 IGP, is al getest)
* OpenTTD (486 als min specs :p )
* MS Excel

Waarom wil ik een nieuwe laptop? N510 scherm wordt slecht, behuizing wordt slecht, toch wat langzaam tijdens excel (voor complexe berekeningen), Eve Online net niet speelbaar. NEW TOY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Bouwkwaliteit van de SA/SB vind ik érg matig. En de SSD upgrades van Sony zijn idd zeer duur. Ik heb hier dan ook straks een NAS staan o.a. om het probleem van de afweging minder opslagruimte vs extreem veel geld niet te hoeven maken :+

Als je er niet veel bijzonders mee gaat doen en je wilt persé 256gb SSD, dan zou ik denk ik voor een Air gaan (en daar lekker Windows op zetten :+ ). Of misschien toch overwegen een Z uit de USA te halen voor 1650 euro inc BTW :o Dan heb je maar 128gb SSD, maar wel het volgende meer/beter tov de Air:
- Beter scherm met ar coating
- Snellere CPU
- Snelle GPU erbij
- Snellere SSD
- Lichter
- Bluray lezer
- USB 3.0

[ Voor 25% gewijzigd door JT op 01-08-2011 15:24 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Ik wil inderdaad perse een 256 SSD om daar de 720P content op te zetten. Het zou prima op een 128 SSD passen, maar dan kan ik niet veel meenemen en dat is toch wel handig omdat ik regelmatig in Londen zit. Ik denk dat ik bij de Air blijf, daarnaast geen zin in omwegen als importeren, maar wel bedankt voor de suggestie.

Win of OSX is nog de vraag. Alle programma's (inclusief spellen) zijn ook beschikbaar op de Mac, dus dat vormt geen probleem. Als osx niet bevalt kan ik er altijd nog windows opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ok, als je niet wilt importeren dan zou ik voor jouw gebruik zeker de Air halen, denk dat de Z dan flink overkill is en ook érg prijzig ivm de SSD upgrade.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 14:20:
Ik houd dit topic (en die over netbook) al een aantal weken in de gaten en wil voor het nieuwe collegejaar een 13" thin-&-light aanschaffen. In eerste instantie was ik geïnteresseerd in de 11,6" HP Dmz1, maar ik zie in de iets grotere 13 inch toch een beter compromis. Ik gebruik nu thuis een 15" laptop, maar die heeft zijn beste tijd. Vanaf september studeer ik een half jaar in het buitenland en daarna wil ik op mijn studentenkamer een desktop neerzetten en een nieuwe 13" gaan gebruiken als portable.

Tot op heden was er maar één 13" Brazos rond mijn budget van 500e, de pricewatch: MSI X370-019NL, maar in recensies wordt deze laptop vaak als 'overpriced' bestempeld en bovendien zou de behuizing te ver doordrukken, wat op de lange termijn niet bevorderlijk is voor de hardware.
De 370 is idd overpriced, echter, je hebt ook de 350 en 360...

pricewatch: MSI X-Slim X360 005NL
De 360 heeft een Intel Core i5 520UM met 4GB geheugen, is een stuk rapper dus.

De 350 heeft een snellere proc (Intel Core 2 Duo Mobile SU7300) dan de Brazos, maar een tragere videokaart.
pricewatch: MSI X350-472NL

Ik heb de 350 en heb er meer geheugen (2->4GB) en een Intel 320 120GB SSD in gestopt. Hij werkt heerlijk.
Wat betreft de behuizing, de onderzijde is van magnesium, en zeer solide. De 'glanzende' deksel op het scherm kan je aardig indeuken (ik weet niet of dat problemen oplevert op lange termijn...), maar bij het keyboard valt dit (mijns insziens) alleszins mee. Ik heb het ding helemaal open gehad, dus ik weet wat erin zit, en er drukt niets op het moederbord. Ik weet niet hoe het met de andere modellen gesteld is, maar ik verwacht vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ Cardinal: voor jouw wensen is de Air en de Z wellicht wel de enige kandidaten. Ze lijken me beiden erg goed, maar dat mag ook wel voor die prijs. :P Als je hem dan inderdaad bij MyCom kan kopen waar je standaard 3 jaar garantie krijgt, is dat geen slechte deal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42
Even wat sluikreclame.. vandaag deze MacBook in de daybreaker bij Wehkamp voor € 849,-

Voor degenen die die € 100,- nodig hadden om over de streep getrokken te worden ;)

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dus 2 jaar oude technologie... Zelfs de macbook air 11" is sneller tegenwoordig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me inderdaad geen overtuigende aanbieding, hoewel de prijs al een stuk lager is dan de rest van de aanbieders. Hoewel ik ook niet gauw voor de 11,6" Air zou gaan. De 13.3" lijkt mij een wat prettiger formaat met bovendien een hogere resolutie. De prijs loopt dan echter wel flink op, uiteraard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Volgens de (meegelinkte) pricewatch is het het model van mid 2010...
Verder wou ik het alleen even aangeven voor degenen die evt interesse zouden hebben, gezien het prijsverschil van € 130,- (en het feit dat ie gewoon in de PW staat vermeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Qua prijsverschil zeker het vermelden waard, rationeel gezien niet boeiend. Maar ja, rationeel is meestal niet hoe mensen kopen :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
En zeker niet het Wehkamp publiek :+
(Maar serieus, ik keek op dagartikel.nl, zag de macbook, prijs vergeleken en hier gepost. Zit niet zo in de appeltjes :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prima inderdaad voor de vermelding. :) Prijsverschil is ook best groot met de andere aanbieders, maar eigenlijk vind ik de prijs van de andere aanbieders absurd hoog...

Verder heeft Apple wel eens vaker "oude hardware" gebruik in nieuwe producten. Hier betreft het de P7550 van juni 2009, terwijl Wehkamp zelfs zegt dat het een P8600 is, welke van juni 2008 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midete
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-08 14:09
Weer beetje aan het zoeken geweest.

Wat is er mis hiermee voor portable gebruik? Geen films kijken, geen zwaar media gedoe, helemaal geen games. gewoon voor "onderweg", vakantie etc.:

Lange accuduur is een must. Ik zie nog geen reviews (of ik heb niet goed gekeken). Ben afgestapt van eis van backlit toetsenbord en design look.

pricewatch: Lenovo Thinkpad E325

Acties:
  • 0 Henk 'm!
midete schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 14:09:
Weer beetje aan het zoeken geweest.
Heb je eens gekeken naar de pricewatch: Samsung NP900X3A-A01NL, de Macbook Air 13" of de Sony Z? Licht, lange accuduur, backlit keyboard, goed scherm en hoge bouwkwaliteit.

Edit: of Sony S, schermkwaliteit is wel stuk minder.

Gezien het niet voor iedereen duidelijk is, voor midete is speelt de prijs minder een rol.
midete schreef op zondag 13 februari 2011 @ 23:17:
Prima ding, maar net iets te klein voor mij, ik moet echt een 13.3" of 13.4" Groter is te zwaar en kleiner is te klein. Ik ben bereid to € 1200,- te gaan.
midete schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 18:47:
Ja, maar ik zei al dat ik tot € 1200,- wilde gaan. Komt zelden voor dat ik mezelf iets cadeau doe. Nu nog een Zacate / Brazos uitvoering
Dan kan je inderdaad concessies doen voor een lagere prijs. Of voor een duurder model gaan, die wel / meer op je wensen aansluit. Het blijven uiteraard slechts suggesties, maak je dus niet al te druk. ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Regeneration op 02-08-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:57

Fiber

Beaches are for storming.

Lijkt me een beetje overkill voor:
Geen films kijken, geen zwaar media gedoe, helemaal geen games. gewoon voor "onderweg", vakantie etc.
onderweg.

Is ook een totaal andere prijsklasse. Zelfs een goede netbook zou hier waarschijnlijk al voldoen. Lange accuduur is de enige harde eis.

B.t.w. Ik heb een MBA13, fantastisch ding, maar accuduur is niet echt z'n sterkste kant, helaas. Na een uurtje of 3, 4 wifi internet houdt het toch echt op.

[ Voor 20% gewijzigd door Fiber op 02-08-2011 15:02 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 14:56:
Lijkt me een beetje overkill voor:

[...]

onderweg.

Is ook een totaal andere prijsklasse. Zelfs een goede netbook zou hier waarschijnlijk al voldoen. Lange accuduur is de enige harde eis.
Heeft ooit gezegd dat prijs minder een rol speelt, vandaar de suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:25
Beetje appels met peren vergelijken.. een laptop van 450 euro en dan zeggen dat je ook eens moet kijken naar een samsung van 1400, een air van 1200(?) of een z van nog meer..

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WVL_KsZeN schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:08:
Beetje appels met peren vergelijken.. een laptop van 450 euro en dan zeggen dat je ook eens moet kijken naar een samsung van 1400, een air van 1200(?) of een z van nog meer..
Moet ik het even voor je quoten?
midete schreef op zondag 13 februari 2011 @ 23:17:
Prima ding, maar net iets te klein voor mij, ik moet echt een 13.3" of 13.4" Groter is te zwaar en kleiner is te klein. Ik ben bereid to € 1200,- te gaan.
midete schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 18:47:
Ja, maar ik zei al dat ik tot € 1200,- wilde gaan. Komt zelden voor dat ik mezelf iets cadeau doe. Nu nog een Zacate / Brazos uitvoering
Geld speelt dus minder een rol, vandaar de suggesties. De prijzen zijn dan hoger dan zijn 1200 euro, maar daarom zijn het suggesties. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Regeneration op 02-08-2011 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Sowieso, hij wilt een goed scherm, lange accuduur, backlit keyboard, design look, dan kom je niet toe met een goedkope laptop.

@midete: als je kan leven met een rukscherm dan is dat prima. Scheelt je een hoop geld. Desnoods zet je thuis een 23" IPS scherm van LG neer voor 240 euro.

[ Voor 19% gewijzigd door JT op 02-08-2011 15:27 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midete
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-08 14:09
Jongens niet ruziën en je hoeft het niet voor me op te nemen, kan ik zelf ook wel (maar toch bedankt dat jullie zo aardig zijn ;-) ) Geld speelt HELEMAAL geen rol kan zelfs naar 1800 euro (i wil alleen niet dat bedrag neertellen voor iets dat aan de andere kant van de oceaan og geen $ 900,- kost, anders had ik de X22 genomen, jammer genoeg heeft die geen backlit keyboard), wel:

1 Lange accuduur
2 Lichtgewicht
3 minimaal 12.5 inch
4 Backlit keyboard
5 Alleen MSI, Lenovo, Asus, Toshiba, Samsung of Medion (ja, lach niet)

Zal niet veel in zonlicht werken. Hen nu een Toshiba Satelite Pro L100 (15"), scherm is goed genoeg, meer hoeft niet.

Design is niet nodig, gaat niet om de show, maar hoopte wel op een stevige (bijv. aluminium) body, vandaar de behoefte aan "desgn"de gewone hebben meestal niet zo een stevige behuizing, maar bv. titanium zou ook goed zijn of zelfs kunststof als het stevig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik denk dat jij het beste die Asus U31F kan nemen :) Voor ongeveer 80e meer dan de E325 heb je een veel snellere cpu, meer RAM, hele lange accuduur en de bouwkwaliteit is niet extreem goed maar wel goed, maar ik zou de bouwkwaliteit van die laptop toch wel waarderen met een 7,5-8. 2 jaar garantie, moet dan helemaal goed komen :)

En daarna kan je mooi nog een keer op vakantie van het bespaarde geld :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door JT op 02-08-2011 20:21 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:47

B.t.w. Ik heb een MBA13, fantastisch ding, maar accuduur is niet echt z'n sterkste kant, helaas. Na een uurtje of 3, 4 wifi internet houdt het toch echt op.
Ik haal met 40% brightness en wifi aan zo een 10 uur op de Air. Wel Click2Flash.
Zijn wel meer mensen die rond de 8/9 uur halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Serieus zelf gemeten? Wifi aan? Redelijk veel tabs open? Die aanduiding in de werkbalk bovenin geeft bij mij ook wel eens 10 uur aan, maar daar klopt geen hout van. Mijn brightness wisselt, van minimaal tot ruim 70 procent of zo. Ik gebruik FlashBlock in Google Chrome.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:47
Fiber schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 01:50:
Serieus zelf gemeten? Wifi aan? Redelijk veel tabs open? Die aanduiding in de werkbalk bovenin geeft bij mij ook wel eens 10 uur aan, maar daar klopt geen hout van. Mijn brightness wisselt, van minimaal tot ruim 70 procent of zo. Ik gebruik FlashBlock in Google Chrome.
Niet gemeten gewoon gebruikt. Nu zit ik dus niet continu 10 uur achter de laptop, maar ik laat hem altijd aanstaan. Geen slaapstand, want ik download vaak dingen. Ik weet niet wat veel tabs is, maar ik gebruik altijd 3 of hooguit 4. Maar of je nu 10 tabs gebruikt of 4, zolang je geen sites hebt die zelfs regelmatig refreshen zou het niet moeten uitmaken. Nu moet je ook niet van de 10 uur limiet gaan, want Apple geeft aan dat je met Wifi aan en 40% ongeveer 7 uur verder kan. Alleen ik heb wel eens 10 uur gehaald door dan niet al te intensief achter te gaan zitten. Heb wel eens 6 uur gehaald met zelfs 1 potje Starcraft op wat lagere brightness (was avond dus niet veel licht nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel vreemd. pricewatch: Asus U31F-RX264V staat vanaf 14 juli in de Pricewatch maar het is toch gewoon een oud model? Is zelfs iets duurder geworden zie ik nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

kx22 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 08:47:
[...]

Niet gemeten gewoon gebruikt. Nu zit ik dus niet continu 10 uur achter de laptop, maar ik laat hem altijd aanstaan. Geen slaapstand, want ik download vaak dingen. Ik weet niet wat veel tabs is, maar ik gebruik altijd 3 of hooguit 4. Maar of je nu 10 tabs gebruikt of 4, zolang je geen sites hebt die zelfs regelmatig refreshen zou het niet moeten uitmaken. Nu moet je ook niet van de 10 uur limiet gaan, want Apple geeft aan dat je met Wifi aan en 40% ongeveer 7 uur verder kan. Alleen ik heb wel eens 10 uur gehaald door dan niet al te intensief achter te gaan zitten. Heb wel eens 6 uur gehaald met zelfs 1 potje Starcraft op wat lagere brightness (was avond dus niet veel licht nodig).
Ja, 10 uur deels op idle met het scherm automatisch uitgeschakeld :P Dan haal ik ook wel meer dan 10 uur met mijn laptop :P Maar een uurtje of 7 zou dan moeten kunnen ja.
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 09:09:
Wel vreemd. pricewatch: Asus U31F-RX264V staat vanaf 14 juli in de Pricewatch maar het is toch gewoon een oud model? Is zelfs iets duurder geworden zie ik nu...
:? WTF? Idd, vaag ;( Nog steeds wel leuke deal though.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 09:09:
De processor verschilt:
pricewatch: Asus U31F P6100 2.0 GHz
pricewatch: Asus U31F-RX264V P6200 2.13 GHz.

Overigens is de igp hetzelfde en kloksnelheden staan ook fout in de pricewatch zie Wikipedia: Nehalem (microarchitecture)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Lekker... heb je een maandje een Thinkpad Edge 11, is ie nu ca. € 60,- goedkoper...
Zo komt de cash back van € 100,- (t/m 30-06) effectief nog maar op € 40,-. (in afwachting van trouwens)

Om nu aanspraak te maken op de nieuwe cash back moet je de next business day garantie uitbreiden naar 2 jaar. Kosten zijn € 58,- ex. BTW, ofwel € 69,-. Vervolgens krijg je € 100,- retour. Netto voordeel € 31,-, kostprijs dus ca. € 430,-

[ Voor 40% gewijzigd door Danny the dog op 03-08-2011 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb zojuist het cashback formulier van Lenovo ingevuld (Edge 15). Iemand al ervaren hoe snel ze betalen?

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 03-08-2011 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Da's vreemd. Ik haalde zelf veel meer. Ook anandtech en laptopmag halen aanzienlijk meer, zelfs met veel flash en Itunes. (MBA 13 2010)
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph4528/39855.png

[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 03-08-2011 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Philflow schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:50:
Heb zojuist het cashback formulier van Lenovo ingevuld. Iemand al ervaren hoe snel ze betalen?
Wat voor Lenovo heb jij dan aangeschaft?
Ik heb t formulier zelf van t weekend ingevuld... Heb betaaltermijnen van 2 weken gehoord, dus ik wacht netjes tot volgende week vrijdag voordat ik eens ga informeren per mail.

Had trouwens direct een bevestigingsmail in de bus, na registratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Danny the dog schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:48:
Lekker... heb je een maandje een Thinkpad Edge 11, is ie nu ca. € 60,- goedkoper...
Inderdaad niet leuk, maar met computer gerelateerde producten is dit natuurlijk niet echt bijzonder.
Philflow schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:50:
Heb zojuist het cashback formulier van Lenovo ingevuld (Edge 15). Iemand al ervaren hoe snel ze betalen?
Ik had na 13 werkdagen mijn Lenovo cash back binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Welke thin & light zou je moeten hebben als accuduur je belangrijkste criterium is? Liefst richting de 20 uur of meer zonder beperkingen. Of kun je dan beter kijken naar een model met een eenvoudig verwisselbare accu en goedkope, los leverbare accu's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 17:52:
Welke thin & light zou je moeten hebben als accuduur je belangrijkste criterium is? Liefst richting de 20 uur of meer zonder beperkingen.
Die bestaat niet.
Of kun je dan beter kijken naar een model met een eenvoudig verwisselbare accu en goedkope, los leverbare accu's?
Dat zou kunnen maar dan moet je toch snel minstens 3 of meer accu's hebben voor minimaal 20 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een bepaalde asus met SU7300 deed het 14 uur. Maar dan heb je wel het record te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke thin & light zou je moeten hebben als accuduur je belangrijkste criterium is? Liefst richting de 20 uur of meer zonder beperkingen. Of kun je dan beter kijken naar een model met een eenvoudig verwisselbare accu en goedkope, los leverbare accu's?
Lenovo X220 met 9 cel & batteryslice
Afbeeldingslocatie: http://www.laptopmag.com/review/compgraph.php?header=LAPTOP%20Battery%20Test&unit=Hours%20(More%20is%20Better)&bar%5B0%5D%5Bl%5D=Lenovo%20ThinkPad%20X220&bar%5B0%5D%5B0%5D%5Bc%5D=orange&bar%5B0%5D%5Bn%5D=6-cell%20and%20slice&bar%5B0%5D%5B0%5D%5Bv%5D=15.7&bar%5B0%5D%5B0%5D%5Bd%5D=15:44&bar%5B1%5D%5Bl%5D=Lenovo%20ThinkPad%20X220&bar%5B1%5D%5B0%5D%5Bc%5D=orange&bar%5B1%5D%5Bn%5D=6-cell%20battery&bar%5B1%5D%5B0%5D%5Bv%5D=7.9&bar%5B1%5D%5B0%5D%5Bd%5D=07:51&bar%5B2%5D%5Bl%5D=Lenovo%20ThinkPad%20X220&bar%5B2%5D%5B0%5D%5Bc%5D=orange&bar%5B2%5D%5Bn%5D=9-cell%20battery&bar%5B2%5D%5B0%5D%5Bv%5D=12.7&bar%5B2%5D%5B0%5D%5Bd%5D=12:39&bar%5B3%5D%5Bl%5D=Lenovo%20ThinkPad%20X220&bar%5B3%5D%5B0%5D%5Bc%5D=orange&bar%5B3%5D%5Bn%5D=9-cell%20battery%20and%20slice&bar%5B3%5D%5B0%5D%5Bv%5D=20.3&bar%5B3%5D%5B0%5D%5Bd%5D=20:18&bar%5B4%5D%5Bl%5D=Category%20Average%20(as%20of%2003/2011)&bar%5B4%5D%5B0%5D%5Bc%5D=gray&bar%5B4%5D%5B0%5D%5Bv%5D=5.6&bar%5B4%5D%5B0%5D%5Bd%5D=05:33

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 03-08-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeMoederr
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08 23:13
Die blad batterij _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :')

Hoewel ik die blad batterij toch niet helemaal zie zitten kwa omvang.. 9-cells batterij met 95 whr is ook al netjes.

[ Voor 4% gewijzigd door JeMoederr op 03-08-2011 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik heb zelf de Asus UL30VT met SU7300 die het record houd tot nu toe met 14 uur (maar dat zal niet met load zijn geweest denk ik). Ik haal met gemak 9 uur bij lichte werkzaamheden. En dan is er op Ebay ook nog een accu te krijgen met 1,5 keer zoveel capaciteit. Dus dan haal je ineens met 2 accu's (de 12cells en standaard 8cells) ongeveer 14 + 9 = 23 uur. Overigens gaat deze wellicht de verkoop in, als je interesse hebt stuur dan ff een DM

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Regeneration schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 17:22:
Ik had na 13 werkdagen mijn Lenovo cash back binnen.
Heb jij in de tijd tussen aanmelden en ontvangen van het geld nog iets gehoord via mail ofzo?
(los van de bevestigingsmail die meteen na aanmelden in de bus valt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Danny the dog schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:20:
[...]

Heb jij in de tijd tussen aanmelden en ontvangen van het geld nog iets gehoord via mail ofzo?
(los van de bevestigingsmail die meteen na aanmelden in de bus valt)
offtopic:
Ik kreeg nog een "Deelname bevestiging" en een "Creditnota" mail. In de Creditnota mail stond dat het geld "weldra over zou worden gemaakt" en dat duurde nog een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikker81
  • Laatst online: 28-08 15:59
Ik ben op zoek naar een ultraportable laptop met goede prestaties, deze zal voornamelijk worden ingezet voor development werkzaamheden (mobile, web, flash) maar ook overige huis- tuin en keuken bezigheden.

Mijn oog viel als eerste op de nieuwe Sony Vaio Z, deze komt met mijn config (zonder dock!) op een euro of 2000 (8GB, i7 CPU en 128 GB SSD), vond ik een aardig bedrag dus ik ben eens verder gaan kijken bij de concurrentie.

Lenovo ThinkPad X1, in de configuratie met een i7, 8 GB en een SSD kost ook rond de 2000,-

Asus UX21, nog niet uit, maar zal met SSD en een i5 onder de $1000 uitkomen, dus dit lijkt me er ook één om in de gaten te houden want een i7 CPU is optioneel en zal dan denk ik wel goedkoper zijn dan de Lenovo en Vaio.

Het enige verschil dat ik bij deze 2 ten opzicht van de Vaio heel belangrijk vind is het scherm, de Vaio is Full HD en bovenstaande notebooks hebben een resolutie van 1366×768, dat verschil vind ik wel te groot eigenlijk.

Zijn er nog meer ultraportables met specs (1080p of op z'n minst 900p) zoals de VAIO Z? En hoe is de bouwkaliteit van de VAIO? Qua specs en looks (wil de gouden versie :P) staat de VAIO nog bovenaan maar ik dwing mezelf naar wat goedkopere alternatieven te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het toetsenbord van de Z schijnt slecht te zijn, heb ik gehoord.

Zie ook [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen. De MBA 13" staat er overigens niet ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

UX21 is wel 11" he en Asus heeft al gezegd dat deze met i5 toch niet onder de 1000 dollar (dus ook euro) zal worden. De 13" zal wel een 900p scherm krijgen, maar ik verwacht dat die eerder 1300-1400 euro zal gaan kosten. Alsnog een heel stuk goedkoper. Hou er alleen rekening mee dat Asus de launch in september denkt te doen...dus ik denk dat je dan wel 1-2 maanden verder bent voor die in NL is.

Overigens kan je de Z veel goedkoper in de USA halen.
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:57:
Het toetsenbord van de Z schijnt slecht te zijn, heb ik gehoord.

Zie ook [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen. De MBA 13" staat er overigens niet ik.
Slecht? De 2 reviews die er zijn hebben het over een korte travel dat op zich wel wat langerm ocht zijn, maar niet dat het keyboard slecht is.

[ Voor 33% gewijzigd door JT op 05-08-2011 12:02 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.elu
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 12:46
JT schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:00:
UX21 is wel 11" he en Asus heeft al gezegd dat deze met i5 toch niet onder de 1000 dollar (dus ook euro) zal worden. De 13" zal wel een 900p scherm krijgen, maar ik verwacht dat die eerder 1300-1400 euro zal gaan kosten. Alsnog een heel stuk goedkoper. Hou er alleen rekening mee dat Asus de launch in september denkt te doen...dus ik denk dat je dan wel 1-2 maanden verder bent voor die in NL is.

Overigens kan je de Z veel goedkoper in de USA halen.

[...]

Slecht? De 2 reviews die er zijn hebben het over een korte travel dat op zich wel wat langerm ocht zijn, maar niet dat het keyboard slecht is.
Op sony.com is deze alleen incl. powerdock verkrijgbaar volgens mij. Dit maakt hem niet veel goedkoper. Als ie ergens zonder te verkrijgen is dan moet het flink schelen inderdaad. Ga volgende maand waarschijnlijk naar US, dus zou mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zat degene die zat zei te overdrijven.. :z

Maargoed, ik verbaas me erover dat de beste thin en light blijkbaar een mac is, de concurrentie is echt ver te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Nog een maandje ongeveer wachten of iets langer wellicht en dan zal er wel concurrentie gaan komen maar het is inderdaad zo dat Apple wat dat betreft al weer een tijdje het alleen recht heeft en laat ik nu al een tijd producten zoeken zoals Apple ze levert alleen tegen een iets lagere prijs, nou dat moet over een tijdje als er niets uitgesteld word mogelijk worden.

[ Voor 57% gewijzigd door pino85 op 05-08-2011 12:17 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

rensariens schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:03:
[...]

Op sony.com is deze alleen incl. powerdock verkrijgbaar volgens mij. Dit maakt hem niet veel goedkoper. Als ie ergens zonder te verkrijgen is dan moet het flink schelen inderdaad. Ga volgende maand waarschijnlijk naar US, dus zou mooi zijn :)
Als je even meerekent ;) Inc dock is deze 1969 dollar. Delen door 1.4 is ongeveer 1400 keer 1.19 is grofweg 1680 euro. En dan heb je een dock, standaard backlit tobo en 3e gen SSD, die hier ook nog eens een optie zijn PLUS de PMD die hier 400e kost.

13" Air zou idd ook kunnen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kikker81 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:32:
[...] Zijn er nog meer ultraportables met specs (1080p of op z'n minst 900p) zoals de VAIO Z?
Zie [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen, zoals Darkstone ook zei.

Dus de andere iets betaalbere opties zijn enkel Sony SA (€ 1379, 1600 x 900 resolutie) en Macbook Air 13" (€ 1249, 1440 x 900 resolutie). Kwaliteit én prijs spreekt in het voordeel van de Air. Over een paar maanden komen de "Ultrabooks", maar ik verwacht eigenlijk niet, maar hoop wel, dat ze hogere resolutie schermen gaan krijgen dan de standaard lage 1366 x 768 resolutie.

Edit: enige nadeel van de Air is de standaard slechts 1 jaar garantie, terwijl bij Sony 2 jaar.
(Tip: bestel hem bij Mycom, daar krijg je standaard 3 jaar garantie bij alle notebooks.)

[ Voor 14% gewijzigd door Regeneration op 05-08-2011 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.elu
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 12:46
JT schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:15:
[...]

Als je even meerekent ;) Inc dock is deze 1969 dollar. Delen door 1.4 is ongeveer 1400 keer 1.19 is grofweg 1680 euro. En dan heb je een dock, standaard backlit tobo en 3e gen SSD, die hier ook nog eens een optie zijn PLUS de PMD die hier 400e kost.

Punt is dat ik de PMD niet nodig heb en 300 euro totaal aan voordeel de moeite + eventueel gedoe met de garantie niet waard vind. 500 euro verschil zonder de PMD bijvoorbeeld maakt het zeker als je in de US bent wel waard :) Lijkt me dat je binnenkort de Z wel ergens zonder PMD kunt bestellen in de USA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

pino22 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:12:
Nog een maandje ongeveer wachten of iets langer wellicht en dan zal er wel concurrentie gaan komen maar het is inderdaad zo dat Apple wat dat betreft al weer een tijdje het alleen recht heeft en laat ik nu al een tijd producten zoeken zoals Apple ze levert alleen tegen een iets lagere prijs, nou dat moet over een tijdje als er niets uitgesteld word mogelijk worden.
Wat verwacht jij dan over een maandje ofzo? Noem eens namen en rugnummers, ben wel benieuwd eigenlijk. O-)
...
Uitgesteld tot kerst dacht ik, helaas:
Philflow in "[NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook de..."

[ Voor 35% gewijzigd door Fiber op 05-08-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rensariens schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:29:
[...]

Punt is dat ik de PMD niet nodig heb en 300 euro totaal aan voordeel de moeite + eventueel gedoe met de garantie niet waard vind. 500 euro verschil zonder de PMD bijvoorbeeld maakt het zeker als je in de US bent wel waard :) Lijkt me dat je binnenkort de Z wel ergens zonder PMD kunt bestellen in de USA.
De Z is op de Sony NL site gewoon zonder PMD te bestellen, alleen is de prijs al € 1834,98 voor de goedkoopste configuratie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Regeneration schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:34:
[...]

De Z is op de Sony NL site gewoon zonder PMD te bestellen, alleen is de prijs al € 1834,98 voor de goedkoopste configuratie...
Ja, dat heb ik eerder al geconstateerd ;)
JT in "[NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook de..."

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikker81
  • Laatst online: 28-08 15:59
JT schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:15:
[...]

Interessant, jammer dat 'ie in de USA niet in goud beschikbaar is :P was net m'n lievelingskleur.
Ik schaf hem waarschijnlijk pas met een maand of 2 aan dus ik kijk nog wel even aan wat er op de markt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

TechCrunch samenvatting over de komende UltraBooks...:
http://techcrunch.com/201...acbook-air-significantly/
When we’ll actually see these designs is a mystery; I’d guess the first ones to make it to Best Buy shelves will be Ivy Bridge models in early 2012. Hopefully we’ll hear more from the companies themselves by then.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Zou dit werken in het vrije mini PCIe slotje onder de motorkap van een Lenovo Thinkpad edge 11 als bootdevice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
De reden dat we zo lang moeten wachten op de U36SD :

http://blog.asus.de/tschus-festplatte-willkommen-ssd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om deze periode ook maakt de SSD hun bijdrage. Omdat het vereist minder energie dan een conventionele harde schijf - en is nog steeds een stuk sneller dan dit. Vooral als u begint met het besturingssysteem of toepassingen van de hoge leessnelheid van de SSD wordt gevoeld. Om deze reden zal ASUS binnenkort de invoering van andere notebook modellen met een speciale configuratie: In de uitrusting is naast een 160-Gbyte SSD, die dienst doet als een boot disk, noch een conventionele harde schijf met 750 GB aan opslagruimte te zetten. Zo, de mobiele pc racers dan combineren het beste van beide werelden: rijk top snelheid en schijfruimte.
(c) google translate.

Lees ik dat goed? Een 160GB SSD én een 750GB hdd? /me probeert niet over zijn shirt te kwijlen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Ja, maar niet in de u36sd...

Anyway, weet niet of ik daar nou eigenlijk zo blij van wordt... ik heb liever een laptop met een goedkoop HDDtje, waar ik dan vervolgens zelf een SSD naar keuze in kan plaatsen, in plaats van dat ik veel geld betaal voor een SSD die ik eigenlijk niet goed genoeg (== te klein, ik wil 256GB, te langzaam) vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Maar waarom zou dat de reden voor uitstel en lang wachten moeten zijn? Dat kan toch allemaal al lang?

Edit: Nou ja, nog niet zo heel lang, maar het kan al wel een tijdje...

[ Voor 26% gewijzigd door Fiber op 05-08-2011 15:22 . Reden: Edit: ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Nou ja, weet ik eigenlijk niet... maar het is wel zo dat Asus op dit moment geen modellen aanbied met een SSD.. (uitgezonderd een paar netbooks met SSDs die meer aanvoelen als geupgrade SD-geheugenkaartjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Fiber schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:33:
[...]

Wat verwacht jij dan over een maandje ofzo? Noem eens namen en rugnummers, ben wel benieuwd eigenlijk. O-)
Naar verwachting gaan de ultrabooks in september in productie en komen ze voor de kerst op de markt.
Marc geeft dat ook aan.

nieuws: Computex: Intel onthult ultrabooks
http://www.digitimes.com/news/a20110725PD215.html
http://www.digitimes.com/news/a20110721PD215.html

Marc Rademaker in 'reviews: Nieuwe MacBook Airs: design aan het werk'

Dus toch iets langer dan ik dacht, ik dacht gelezen te hebben dat ze al in september op de markt kwamen, zat er dus wat naast :)

[ Voor 3% gewijzigd door pino85 op 05-08-2011 15:48 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Had ff gekeken wat er nu "standaard" met SSD geleverd wordt, maar die Adamo XPS blijft toch een uniek ding zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Wellicht ook interessant om te lezen mbt de ultrabooks

http://www.digitimes.com/news/a20110803PD222.html

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glasvelzel is goedkoper volgens het artikel.
Kan iemand mij uitleggen waarom je dan in hemelsnaam aluminium wilt gebruiken? Volgens mij is glasvezel zowel lichter als sterker dan aluminium...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Goede vraag, ik zou het niet weten eerlijk gezegd, wellicht omdat het ehh luxer oogt ofzo? geen idee :P
En robuuster aan voelt ofzo?

[ Voor 12% gewijzigd door pino85 op 05-08-2011 16:39 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Betere warmte afvoer?

Komt vaker voor trouwens: Apple koopt alle schermen op in een bepaalde maat en kwaliteit, Apple koopt al het geheugen op, etc. Nu dus: Apple koopt al het aluminium op... :) Ik denk dat Apple best wel een paar goede inkopers in dienst heeft...

[ Voor 85% gewijzigd door Fiber op 05-08-2011 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:36:
Glasvelzel is goedkoper volgens het artikel.
Kan iemand mij uitleggen waarom je dan in hemelsnaam aluminium wilt gebruiken? Volgens mij is glasvezel zowel lichter als sterker dan aluminium...
Misschien ook looks en recyclebaarheid (met glasvezel praktisch onmogelijk, met aluminium perfect te doen).

Edit; oh ja, en ook impact sterkte en isotropie. Een scherp voorwerp tegen een aluminium behuizing kan op een kras na minder gevolgen hebben, een glasvezel body kan ineens scheuren.

[ Voor 18% gewijzigd door Bartjuh op 05-08-2011 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimals
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-01 08:03
Ik ben van plan mijn huidige laptop te verkopen en een kleinere laptop aan te schaffen. De reden hiervoor is omdat ik een 15.6" laptop net iets te groot vind om telkens naar mijn lessen mee te sleuren, mijn oplossing zou dan ook zijn om een 13.3" te kopen en eventueel een extra monitor voor op mijn kamer.

Mijn huidige laptop is een Dell Studio 15 (i5 520m 2.4Ghz, Ati Mobility Radeon HD5470, 4GB RAM, 320GB HDD). Ik zou graag overschakelen naar een gelijkwaardige laptop en mijn budget ligt rond de 700 euro. Ik heb al een heleboel laptops opgezocht en ik kwam uiteindelijk uit bij pricewatch: Samsung NP300V3A-S01NL.

Nu is mijn vraag of het verschil tussen een i5 520m en een i5 2410M (resp. geklokt op 2.4Ghz en 2.3 Ghz) merkbaar is, evenals het verschil tussen een Ati Mobility Radeon HD5470 en een GeForce GT520M.

Als er volgens jullie betere laptops beschikbaar zijn voor hetzelfde budget hoor ik het ook graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Notebookcheck heeft verzamelde benchmarkscores van notebook cpu's en gpu's waar je ze kan vergelijken. Ik heb nog geen reviews of ervaringen gelezen over deze notebook maar het lijkt me geen onaardige notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eerste prijsvermeldingen van de pricewatch: MSI X460 (€ 931) en de pricewatch: MSI X460 DX (€ 828) welke al respectievelijk zo'n 88 en 71 euro onder de eerder genoemde prijzen zijn. Vooral die X460DX + een goed 1600 x 900 scherm lijkt me wel wat. Nu nog wachten op de reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Zien er goed uit inderdaad, wel 2KG maar goed ik wacht toch even op de ultrabooks ;)!

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pino22 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 14:18:
Zien er goed uit inderdaad, wel 2KG maar goed ik wacht toch even op de ultrabooks ;)!
Mits het echt 2 kg is, ze beweren zelfs dat het onder de 2 kg is, dan is dat al heel goed voor een 14" model en ook zelfs voor de meeste 13" notebooks. Ik ben ook echt benieuwd of het echt 2 kg is, hoe de warmte productie is en de kwaliteit van de notebook, wat je dan dus uit reviews moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:41

Laguna

Connaisseur

2 kg vind ik zeker niet licht voor een 13" (ik spreek uit ervaring) en er zijn denk ik ook maar weinig mensen die zitten te wachten op het gedoe om een ander scherm erin te plaatsen, wat dat betreft loopt de concurrentie aardig achter op Apple. Daarnaast worden er geen clean Windows laptops verkocht (met hooguit wat programma's van de fabrikant zelf). Er draaien ook vaak standaard zo'n beetje het dubbele aan processen.

Clean install heb ik zelf ook even geprobeerd, maar het feit dat je dit al "moet" doen staat me eigenlijk al tegen en vervolgens moet je nog eens alle benodigde drivers erbij gaan zoeken.

Ik heb altijd zelf mijn desktops samengesteld, maar bij laptops ben je toch aangewezen op wat de fabrikant er allemaal instopt en dan kies ik toch liever voor een product dat zorgvuldig ontwikkeld is, zoals de nieuwe MBA.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeMoederr
Intel was al betrokken bij de ontwikkeling van de macbook air. Ze hadden speciale CPU's geleverd met voetjes die minder ruimte innamen en/of dimensies van het socket aangepast. Het is niet onmogelijk dat er toen een deal gemaakt is over hoe lang Intel moet wachten voordat ze iets vergelijkbaars als eigen ontwerp mag uitbrengen.

Dus: Intel heeft al ervaring met ultaportables, het zou raar zijn als ze een ontwerp van niveau asus zouden afleveren. Waarschijnlijk is het precies wat je verwacht; een windows mba. Natuurlijk brengen ze deze form factor niet direct met de SB introductie uit, want nu kunnen ze eerst nog een sloot normale laptops er door heen persen, voordat ze iedereen weer lekker maken met de nieuwste iteratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laguna schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 15:17:
2 kg vind ik zeker niet licht voor een 13" (ik spreek uit ervaring)
Mee eens, maar 1. dat beweer ik ook niet en 2. er is volgens mij op dit moment niets beter voor < 1000 euro.
en er zijn denk ik ook maar weinig mensen die zitten te wachten op het gedoe om een ander scherm erin te plaatsen
Ik zie helaas op dit moment geen andere optie als je een < ~2 kg notebook wil met een > 1366 x 768 resolutie voor < 1000 euro. Ik had liever ook gezien dat dit niet hoefde.
, wat dat betreft loopt de concurrentie aardig achter op Apple.
Dat vind ik overdreven, enkel de alternatieven voor de MBA zijn er niet en dat vind ik dan ook geen onaardige notebook. Enkel wil ik liever Windows.
offtopic:
Ter verduidelijking: ik heb zo'n 3 maanden met een Mac kunnen werken en vind het vooral anders werken, dus niet zozeer minder, en ik heb dus geen zin om dat allemaal "aan te leren".
Daarnaast worden er geen clean Windows laptops verkocht (met hooguit wat programma's van de fabrikant zelf). Er draaien ook vaak standaard zo'n beetje het dubbele aan processen. Clean install heb ik zelf ook even geprobeerd, maar het feit dat je dit al "moet" doen staat me eigenlijk al tegen en vervolgens moet je nog eens alle benodigde drivers erbij gaan zoeken. Ik heb altijd zelf mijn desktops samengesteld, maar bij laptops ben je toch aangewezen op wat de fabrikant er allemaal instopt
Ik zie liever ook dat er clean install worden gedaan bij een Windows notebook, maar het is schijnbaar niet anders. Het is inderdaad vervelend, maar bij je Windows update krijg je ook al een hoop drivers mee. Samen met een beetje eigen inzet moet dit ook geen probleem zijn.
en dan kies ik toch liever voor een product dat zorgvuldig ontwikkeld is, zoals de nieuwe MBA.
Zoals eerder gezegd vind ik dat geen onaardige notebook. Maar voor de prijs vanaf 1249,- plus een legale Windows licentie van € 80 is dat me toch iets te gortig. Verder zou ik dan alsnog Windows moeten installeren en alle drivers erbij moeten zoeken. Bovendien staat Apple nou ook niet bekend wat ze precies in hun notebooks doen. Oftewel wil je een Windows notebook houd je altijd deze moeilijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nog niet helemaal zeker over welke notebook beste bij me past.

eis: 10-13 inch, i3 of i5, sterke laptop ivm veel slepen

Wil me budget rond de 500 euro houden

Tot nu toe zou de Edge 11 aan mijn eisen voldoen maar is er veel verschil tussen de nieuwe i3 cpu's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 00:54
De vostro 3350 voldoet perfect aan je eisen. Veel betere cpu dan Edge 11 en is onder de 500 euro te verkrijgen mits je kortingsbonnen toepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 16:09:
[...] Tot nu toe zou de Edge 11 aan mijn eisen voldoen maar is er veel verschil tussen de nieuwe i3 cpu's ?
Op Notebookcheck bijvoorbeeld kan je notebook cpu's vergelijken.
Mudi schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 22:32:
De vostro 3350 voldoet perfect aan je eisen. Veel betere cpu dan Edge 11 en is onder de 500 euro te verkrijgen mits je kortingsbonnen toepast.
Met de 8 cell die flink uitsteekt en 2,2 kg weegt? :X Dutch-XaZeR zegt dan niet wat zijn wensen zijn, maar enkel dat de Edge 11 daaraan voldoet, waar 4 modellen in de pricewatch staan die allen rond de 500 euro zijn, die volgens de pricewatch 1,3 kg - 1,5 kg zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zal met de notebook :
- Veel multitasking
- Geen games
- Veel vervoeren (gewicht belangrijk) (behuizing belangrijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Regeneration schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 00:29:
Met de 8 cell die flink uitsteekt en 2,2 kg weegt? :X Dutch-XaZeR zegt dan niet wat zijn wensen zijn, maar enkel dat de Edge 11 daaraan voldoet, waar 4 modellen in de pricewatch staan die allen rond de 500 euro zijn, die volgens de pricewatch 1,3 kg - 1,5 kg zijn...
Wie zegt er 8 cell? Zijn eisen waren toen vaag. Hij wou een 11-13 inch laptop die een i3/i5 moet hebben en ongeveer 500 euro moet kosten. De processor in de Vostro 3350 is veel sneller dan die van de Edge. Met een 4 cell kom je ongeveer 4 uur toe. Nu hij specifieker is, kunnen we hem beter helpen.

Trouwens, de V131 is tegen eind augustus beschikbaar in Duitsland. http://www.idealo.de/prei...76_-vostro-v131-dell.html

Dit schreef iemand nog op de forum van notebookreview
Surprisingly, the new vostros v131 are already available in Poland in shops e.g. here. The battery (6cell) sticks out from the bottom. It has an easy acces to RAM and HDD, the battery is removable. The prices are very competitive. i5 + 3g modem costs 3300 PLN, thatat the current exchange rate (1USD=2,85PLN) gives ~ 1 150 USD. And you have to take into account that dell notebooks are circa 1/3 dearer here than in the states.
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mudi schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 15:49:
[...]

Wie zegt er 8 cell? Zijn eisen waren toen vaag. Hij wou een 11-13 inch laptop die een i3/i5 moet hebben en ongeveer 500 euro moet kosten.
Met een beetje nadenken leek het mij het meest logisch dat als je een 11 - 13" notebook wil dat je dit voor mobiel gebruik neemt en dus is een laag gewicht daarbij belangrijk. Zoals je nu ziet is dat inderdaad het geval.
De processor in de Vostro 3350 is veel sneller dan die van de Edge.
Klopt, maar gezien het verschil in gewicht zou ik de Vostro 3350 niet overwegen.
Met een 4 cell kom je ongeveer 4 uur toe. Nu hij specifieker is, kunnen we hem beter helpen.
De 4 cell weegt volgend Dell ook 2,04 kg en dat is ook niet bepaald licht. Bovendien lever je flink in op accuduur. Ik betwijfel verder zelfs of de 4 cell in praktijk 4 uur haalt, als de 8 cells eigenlijk slechts 7,5 uur met surfen haalt. Heb je wellicht wel een review gevonden met de 4 cell?

De Edge 11 wordt geleverd met een 3 cell (1,33 kg) of een 6 cell (1,5) kg, waarbij de 6 cell ook uitsteekt maar dan naar achteren. Ook niet ideaal maar ietsjes beter dan naar onder vind ik. De 6 cell zou 4 uur uithouden, vergelijkbaar dus met de Dell 4 cell (mocht die 4 uur kloppen van de Dell). Maar de Dell weegt dus ruim 0,5 kg meer, volgens de specificaties van de fabrikanten.
The battery (6cell) sticks out from the bottom.
:N Dat vind ik dan weer erg jammer. Dit wordt dus duidelijk geen thin and light / ultrabook, maar meer richting de Vostro 3350. Aangezien die Vostro 3350 al bestaat, snap ik hier de logica niet van in.
De Edge 11 lijkt me geen onaardige keuze. Eventueel kan je wachten tot de Ultrabooks komen, maar die laten wellicht nog lang op zich wachten volgens de geruchten.

[ Voor 7% gewijzigd door Regeneration op 07-08-2011 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeMoederr
4 cell van de 3350 is volgens dell precies de helft van een 8 cell. Uit ervaring kan ik zeggen dat je die vier uur dan makkelijk haalt. Ik denk dat edge 11 en 3350 beide goede keus zijn op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Regeneration schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 16:42:
[...]

Met een beetje nadenken leek het mij het meest logisch dat als je een 11 - 13" notebook wil dat je dit voor mobiel gebruik neemt en dus is een laag gewicht daarbij belangrijk. Zoals je nu ziet is dat inderdaad het geval.

Klopt, maar gezien het verschil in gewicht zou ik de Vostro 3350 niet overwegen.
En hij wou een deftige processor waar die van de Edge 11 toch vrij zwak is. Ook gaf hij aan dat zijn voorkeur ging voor een stevige laptop. Aangezien de 3350 echt wel stevig aanvoelt, zou ik niet weten waarom het niet zou
De 4 cell weegt volgend Dell ook 2,04 kg en dat is ook niet bepaald licht. Bovendien lever je flink in op accuduur. Ik betwijfel verder zelfs of de 4 cell in praktijk 4 uur haalt, als de 8 cells eigenlijk slechts 7,5 uur met surfen haalt. Heb je wellicht wel een review gevonden met de 4 cell?

De Edge 11 wordt geleverd met een 3 cell (1,33 kg) of een 6 cell (1,5) kg, waarbij de 6 cell ook uitsteekt maar dan naar achteren. Ook niet ideaal maar ietsjes beter dan naar onder vind ik. De 6 cell zou 4 uur uithouden, vergelijkbaar dus met de Dell 4 cell (mocht die 4 uur kloppen van de Dell). Maar de Dell weegt dus ruim 0,5 kg meer, volgens de specificaties van de fabrikanten.
Ik heb zelf een Vostro 3350 voor mijn zus aangeschaft en ik was er positief verrast van. Het is idd niet de lichtste maar het is gewoon zeer goed gebouwd. Vergeleken met de oude vostro lijn zou je bijna kunnen zeggen dat de 3350 een elite laptop is. Met de 4 cell haalde ik gewoon bij normaal gebruik de 4 uur.

Maar een discussie tussen deze 2 laptops is gewoon zinloos. Beiden hebben eigenlijk een ander doelgroep. De Edge 11 is de laptop om te reizen. Juist genoeg prestatie voor onderweg terwijl de Vostro gewoon een kleine laptop is voor normaal gebruik. Als je beiden wilt combineren, dan ga je zit je in een hoger prijsrange

[ Voor 8% gewijzigd door Mudi op 07-08-2011 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBHD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Na veel gelezen te hebben toch besloten een berichtje te plaatsen, omdat ik er niet meer uit kom. Ik hoop daarom dat jullie me hierbij kunnen helpen :)

Op dit moment heb ik een Asus X61S, een prima laptop en redelijk snel. Toch heeft deze laptop één heel groot nadeel: de accuduur is zo'n 25 minuten(!)... Verder vind ik de laptop met z'n 16'' te groot. Komend jaar begin ik aan een nieuwe studie en ik zoek daarom een andere laptop. Deze laptop moet redelijk snel zijn en, erg belangrijk, een lange accuduur hebben. M'n budget is ongeveer 1000 euro.

Als ik aan een snelle laptop denk met een lange accuduur is een macbook het eerste wat bij me op komt. Ik heb daarom gekeken naar een Macbook Pro 13'. Dat vind ik een erg gave laptop en voldoet volgens mij aan al mijn eisen. Toch wil ik eerst even kijken wat er voor alternatieven zijn, zouden jullie me hierbij kunnen helpen?

Even mijn eisen op een rijtje:
- Lange accuduur(!);
- Snel, heb een hekel aan trage computers/laptops;
- Licht;
- Schermgrootte van zo'n 13'.

De laptop zal veel voor school gebruikt worden maar ook gewoon als "thuis-laptop".

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen een besluit te nemen! Thanks :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Rond de 1000 euro zou ik zeggen en met je eisen mee nemend de ultrabooks die aan het einde van dit jaar gaan uit komen een interessante optie kunnen gaan zijn, dan is er meer keuze dan nu enkel de mac book varianten.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:45
Mijn meisje heeft de NP900 gekocht, omdat 'ze hem mooi vond'. 8)7 Nu maar eens extra ram erin proppen en de WiFi module upgraden want die is nogal ruk. :(
Pagina: 1 ... 29 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.