Liefhebber van Tweakers
O wacht, ik mag niet bashen. Ik heb een voorbeeldfunctie
Waarom heb jij dan 8GB in je MacBook?DaMarcus schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 07:11:
Het is Windows
offtopic:
O wacht, ik mag niet bashen. Ik heb een voorbeeldfunctie
Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....
Of heeft iemand wat andere suggesties voor mij?
Persoonlijk zou ik, als ik een 13 inch notebook zou kopen, ook direct voor de Air gaan...beste beeldscherm, super snel en ziet er super sexy uit! 'Helaas' draait er OSX op, maar daar kan je vast aan wennen.-Edwin- schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 18:50:
Ik ga binnenkort studeren. Dus ik zoek een laptop voor onderweg en op de universiteit van het formaat 13,3-14,4 inch. De prijzen vallen me echter tegen. Het lijkt alsof alles in dit segment veel duurder is dan de kleinere, maar ook dan de grotere laptops. Ik zoek gewoon iets waarmee ik dus kan surfen, tekst editten etc. Gewoon het wat lichtere gebruik dus. Ik vind die MacBook Air 13,3 inch interessant omdat die lekker snel is waarvoor ik het wil gebruiken. Vooral omdat in dit segment toch al alles zo duur lijkt kijk ik nog meer naar de Air.
Waar ik dan wel bang voor ben (en dat weerhoud me ook ervan om een Air te kopen) is dat ik thuis een Windows pc heb. Deze is nog erg goed, dus die ga ik niet verkopen of wat dan ook. Wat ik dan krijg is dat ik onderweg en op school OS X moet gebruiken, terwijl ik thuis Windows heb. Die overstap lijkt me niet handig iedere keer met documenten en dergelijke.Cubic X schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 18:54:
[...]
Persoonlijk zou ik, als ik een 13 inch notebook zou kopen, ook direct voor de Air gaan...beste beeldscherm, super snel en ziet er super sexy uit! 'Helaas' draait er OSX op, maar daar kan je vast aan wennen.
De prijzen zijn inderdaad jammer genoeg wat hoger in dit segment. De vraag is schijnbaar laag, zou de reden zijn. De Air is inderdaad een van de weinige opties in dit segment, als primaire eis het gewicht is. Je hebt nog de Sony SB. SA lijkt me overkill voor jou, maar de SB is goedkoper 1,75 kg en heeft Windows als je dat prefereert. Wel is de schermkwaliteit en resolutie lager dan de Air. Onlangs ook de pricewatch: MSI X460DX-033NL verschenen, bied naar mijn mening heel veel specs voor zijn prijs, maar is wellicht ook wat overkill voor je taken. Bovendien volgens sommige geen echte thin and light met 2 kg.-Edwin- schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 18:50:
Ik ga binnenkort studeren. Dus ik zoek een laptop voor onderweg en op de universiteit van het formaat 13,3-14,4 inch. De prijzen vallen me echter tegen. Het lijkt alsof alles in dit segment veel duurder is dan de kleinere, maar ook dan de grotere laptops. Ik zoek gewoon iets waarmee ik dus kan surfen, tekst editten etc. Gewoon het wat lichtere gebruik dus. Ik vind die MacBook Air 13,3 inch interessant omdat die lekker snel is waarvoor ik het wil gebruiken. Vooral omdat in dit segment toch al alles zo duur lijkt kijk ik nog meer naar de Air.
Edit: Ow ja, ook de pricewatch: Samsung NP900X3A-A01NL nog als je echt liever Windows hebt. Vergelijkbaar met de Air, maar lagere resolutie zelfs hogere prijs...
[ Voor 7% gewijzigd door Regeneration op 08-08-2011 19:06 ]
Ook nu zijn de vanaf prijzen weer zo hoog. En steeds heb ik de neiging om voor de Air te gaan als ik toch al zoveel betaal. Dan krijg ik toch zeker waar voor mijn geld. Heeft iemand ervaring met het gebruik van OS X en Windows door elkaar?Regeneration schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 19:03:
[...]
De prijzen zijn inderdaad jammer genoeg wat hoger in dit segment. De vraag is schijnbaar laag, zou de reden zijn. De Air is inderdaad een van de weinige opties in dit segment, als primaire eis het gewicht is. Je hebt nog de Sony SB. SA lijkt me overkill voor jou, maar de SB is goedkoper 1,75 kg en heeft Windows als je dat prefereert. Wel is de schermkwaliteit en resolutie lager dan de Air. Onlangs ook de pricewatch: MSI X460DX-033NL verschenen, bied naar mijn mening heel veel specs voor zijn prijs, maar is wellicht ook wat overkill voor je taken. Bovendien volgens sommige geen echte thin and light met 2 kg.
Edit: Ow ja, ook de pricewatch: Samsung NP900X3A-A01NL nog als je echt liever Windows hebt. Vergelijkbaar met de Air, maar lagere resolutie zelfs hogere prijs...
EDIT: Verder zag ik deze nog: http://tweakers.net/price...8ls722ea%29.html#tab:info Wat zeggen jullie hierover?
[ Voor 5% gewijzigd door -Edwin- op 08-08-2011 19:14 ]
Je kan er altijd Windows 7 op knallen als het echt niet bevalt-Edwin- schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 19:00:
[...]
Waar ik dan wel bang voor ben (en dat weerhoud me ook ervan om een Air te kopen) is dat ik thuis een Windows pc heb. Deze is nog erg goed, dus die ga ik niet verkopen of wat dan ook. Wat ik dan krijg is dat ik onderweg en op school OS X moet gebruiken, terwijl ik thuis Windows heb. Die overstap lijkt me niet handig iedere keer met documenten en dergelijke.
De NP300v3a kan ik kopen voor 711 euro, de QX311 kan ik kopen voor 690 euro.
Kenmerken NP300v3a:
-minder breed en lang
-mat scherm
-500GB HDD
-USB 2.0
-Nvidia Geforce GT 520M (1GB)
Kenmerken QX311:
-dunner en lichter
-glossy scherm met edge-in-edge
-320GB HDD
-USB 2.0 én 3.0
-Nvidia Geforce GT 520M (512MB)
Qua specs is de NP300v3a iets beter, maar de QX311 bevat wel USB3.0 en ziet er naar mijn mening iets mooier uit door zijn edge-in-edge display en MacBook Pro achtig uiterlijk. De QX311 zou naar verluid ook een 4u-4.5u meegaan met wifi en belasting en ongeveer 9u zonder wifi en idle, van de NP300v3a vind ik niet meteen info over de batterijduur.
Welke van beide zouden jullie aanraden?
[ Voor 57% gewijzigd door minimals op 08-08-2011 19:27 ]
Je kan er natuurlijk altijd nog voor ongeveer 80 Euro Windows 7 bij kopen. Werkt prima.-Edwin- schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 19:00:
[...]
Waar ik dan wel bang voor ben (en dat weerhoud me ook ervan om een Air te kopen) is dat ik thuis een Windows pc heb...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik wacht liever niet tot het eind van het jaar. Een macbook is dan eigenlijk de enige laptop die aan al mijn eisen voldoet?pino22 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 23:48:
Rond de 1000 euro zou ik zeggen en met je eisen mee nemend de ultrabooks die aan het einde van dit jaar gaan uit komen een interessante optie kunnen gaan zijn, dan is er meer keuze dan nu enkel de mac book varianten.
Welke laptop is trouwens sneller, de goedkoopste versie van macbook pro 13" of de goedkoopste versie air 13"? Ben op het gebied van computers niet super technisch....
http://tweakers.net/revie...es-van-de-processors.html
Thanks, die had ik nog niet gelezen! Ik krijg een beetje het idee dat de Pro toch meer is wat ik zoek. Toch wordt er wel vrij veel over technische dingen gepraat zonder te zeggen wat het nu eigenlijk betekent, dat vond ik een beetje lastig.AquaSheep schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 20:38:
Tweakers heeft recent een review gedaan van de macbook air.
http://tweakers.net/revie...es-van-de-processors.html
Is er dan écht niets anders dan de Pro?
Je bent in je eisen ook niet erg specefiek: Hoe snel, hoe lang accu, hoe licht, stel je hoge eisen aan je scherm of mag dat ook gewoon doorsnee zijn? Wat ga je er echt mee doen? Voor een beetje internetten, tekstverwerken en social networken voldoet bijna elke laptop.
Als je het scherm even buiten beschouwing laat en er zelf een SSD in zet is er voor rond de 700 Euro ook best een leuke Asus, Samsung, Sony, HP ProBook, Lenevo Thinkpad of Dell Vostro te koop.
Grootste punt van kritiek is bijna altijd het scherm, maar niet iedereen valt daar even hard over of is even kritisch. Een SSD kun je overal prima zelf inzetten, zelfde geldt voor geheugen dus daar hoef je eigenlijk niet op te letten, als er maar genoeg geheugen slots zijn. Grafische kaart doet er ook niet toe als je geen gamer bent. Accuduur moet je wel altijd goed op letten en gewicht natuurlijk ook.
http://tweakers.net/price...YH9DY40Ej7jSDu_Tdi95xY1xc
[ Voor 12% gewijzigd door Fiber op 08-08-2011 22:39 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik zou persoonlijk dan voor de QX311 gaan. Deze vind ik mooier, USB3.0 is erg prettig als je er aan gewend bent.Nerf schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 19:22:
Ik twijfel tussen pricewatch: Samsung NP300V3A-S01NL en pricewatch: Samsung QX311-S01NL.
...
Welke van beide zouden jullie aanraden?
De wireless is een bekend probleem bij Samsung, als je tijd hebt kun je 'm insturen voor reparatie. Dan krijg je 'm een aantal dagen later terug met een Intel N 6320 kaartje...zeef schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 01:38:
Mijn meisje heeft de NP900 gekocht, omdat 'ze hem mooi vond'.Nu maar eens extra ram erin proppen en de WiFi module upgraden want die is nogal ruk.
Deze kaart zit in het aankomende model (NP900X3A-B01NL) af fabriek al geïnstalleerd.
[ Voor 9% gewijzigd door arnoud_h op 08-08-2011 23:02 ]
Ik ben bang als je niet wil wachten dat de mac book de enige optie is die in de buurt komt van de eisen.JBHD schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 20:28:
[...]
Ik wacht liever niet tot het eind van het jaar. Een macbook is dan eigenlijk de enige laptop die aan al mijn eisen voldoet?
Welke laptop is trouwens sneller, de goedkoopste versie van macbook pro 13" of de goedkoopste versie air 13"? Ben op het gebied van computers niet super technisch....
Liefhebber van Tweakers
Ja voor ongeveer 3 maanden en dat ging echt niet goed... Simpele dingen sneltoets combinaties als ctrl + C is net even anders en gewoon niet handig. Irriteerde me best behoorlijk eigenlijk. Kan voor iedereen anders zijn natuurlijk.-Edwin- schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 19:12:
[...]
Ook nu zijn de vanaf prijzen weer zo hoog. En steeds heb ik de neiging om voor de Air te gaan als ik toch al zoveel betaal. Dan krijg ik toch zeker waar voor mijn geld. Heeft iemand ervaring met het gebruik van OS X en Windows door elkaar?
Kan je beter mijn eerder genoemde pricewatch: MSI X460DX-033NL nemen. Sterkere GPU en wel USB 3.0 2x zelfs. De X460DX zou naar volgens de webshops bovendien met een 640GB hdd uitgerust worden en Windwos 7 Pro.EDIT: Verder zag ik deze nog: http://tweakers.net/price...8ls722ea%29.html#tab:info Wat zeggen jullie hierover?
Cubic X schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 19:16:
[...]
Je kan er altijd Windows 7 op knallen als het echt niet bevalt.
Kan je net zo goed geen Apple kopen.Fiber schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 20:06:
[...]
Je kan er natuurlijk altijd nog voor ongeveer 80 Euro Windows 7 bij kopen. Werkt prima.
Deze weegt 2,05 volgens de Samsung en de NP300 zo 2,1 kg wegen (nog geen specspagina op Samsung site). Dus daar zit niet veel verschil in.
Dit verschil ga je niet merken.-Nvidia Geforce GT 520M (1GB)
-Nvidia Geforce GT 520M (512MB)
Denk dat je zelf gewoon moet overwegen wat je belangrijker vind en dan je keuze maken.Welke van beide zouden jullie aanraden?
[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 09-08-2011 00:15 ]
Sony Vaio SA, iets hoger resolutie scherm wat wel prettig is in studie situaties, mindere kwaliteit qua contrast en kleuren daarintegen, dus het is een afwezing, accu duur is rond de 7 uur wat ongeveer vergelijkbaar is met de macbook pro13inch met gebruik van windows. Daarintegen wel een normale grafische processor in de laptop waardoor je er nog leuk een spelletje of andere zwaardere grafische taken erop kan draaien ook. De bouwkwaliteit van de SA is verder erg netjes, de laptop is ongeveer even groot en bestaat uit magnesium en aluminium.JBHD schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 22:51:
Na veel gelezen te hebben toch besloten een berichtje te plaatsen, omdat ik er niet meer uit kom. Ik hoop daarom dat jullie me hierbij kunnen helpen![]()
Op dit moment heb ik een Asus X61S, een prima laptop en redelijk snel. Toch heeft deze laptop één heel groot nadeel: de accuduur is zo'n 25 minuten(!)... Verder vind ik de laptop met z'n 16'' te groot. Komend jaar begin ik aan een nieuwe studie en ik zoek daarom een andere laptop. Deze laptop moet redelijk snel zijn en, erg belangrijk, een lange accuduur hebben. M'n budget is ongeveer 1000 euro.
Als ik aan een snelle laptop denk met een lange accuduur is een macbook het eerste wat bij me op komt. Ik heb daarom gekeken naar een Macbook Pro 13'. Dat vind ik een erg gave laptop en voldoet volgens mij aan al mijn eisen. Toch wil ik eerst even kijken wat er voor alternatieven zijn, zouden jullie me hierbij kunnen helpen?
Even mijn eisen op een rijtje:
- Lange accuduur(!);
- Snel, heb een hekel aan trage computers/laptops;
- Licht;
- Schermgrootte van zo'n 13'.
De laptop zal veel voor school gebruikt worden maar ook gewoon als "thuis-laptop".
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen een besluit te nemen! Thanks
Is wel net zo duur ongeveer alsde macbook pro
Mijn eisen zijn:
- moet diablo 3 kunnen draaien
- minstens 7 a 8 uur meegaan
- taken naast d3 zijn tekstverwerking, internetten en 1080p films kunnen kijken.
- min 13.1 inc max 15,6 inc
- licht als een veertje
zat zelf te denken om een macbook air te kopen en dan w7 erop te knallen.
Maar snap ook dat je ook gewoon een SSD hd erin kan doen.
Budget: 1300 euro
zal de MB air dan toch de enige zijn of is er nog een andere laptop die mss komt?
PSN: Headblast1987, Battlenet: Miyoujin#2279
Verwijderd
Kan je dit wellicht nader specificeren? Onder de hoeveel kg?Headblast schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 00:17:
- licht als een veertje
Ben bang dat het lastig wordt, want de Air voldoet inderdaad niet aan je game eis, zoals Darkstone ook zegt.
[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 09-08-2011 00:24 ]
Kan iemand mij meer vertellen over de bouwkwaliteit en accuduur van deze laptop? Het is namelijk vooral voor onderweg en op de universiteit.
Alles op low zal echt geen enorme probleem moeten geven voor de aankomende diablo( denk ik)Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 00:18:
Ik denk niet dat je met de macbook air (fatsoenlijk) diablo 3 kan spelen... Een GT520m lijkt me toch wel het minimum daarvoor, en die is niet heel veel beter.
Ik ben niet zo up2date met die game maar zo ver ik weet zijn de diablo games nu niet de meest zware games die ooit zijn uitgekomen.
De vraag of het fijn is om alles op low te zetten en er mee te gamen tja ik vind het ook niet fijn maar als de vraagsteller er geen probleem mee heeft hell why not zeg ik dan.. maar het is wel een moeilijke combinatie waar hij naar op zoek is.. ik denk dat het product wat hij zoekt (nog) niet bestaat.. zeker niet als je zoals je aangeeft op een fatsoenlijke manier ook kwa graphics wilt gamen.
[ Voor 14% gewijzigd door pino85 op 09-08-2011 00:56 ]
Liefhebber van Tweakers
Wil ik wel even aan toevoegen dat ikzelf lage eisen heb
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Verwijderd

20FPS op medium

60 op low.
Omdat de IGP in de MBA lager geclockt is mag je er denk ik 20 a 25% vanaf trekken. Prima speelbaar dus. Of dat ook geld met diablo 3 is de vraag.
Geen idee wat je accuduur en bouwkwaliteit is, het is ook een vrij nieuw model. Iemand had hem laatst in Media Markt Groningen gezien. Wellicht staat hij ook in andere Media Markten en kan je hem daar even daar bekijken. Voor de accuduur zal je review moeten opzoeken, waar je wellicht nog op moet wachten.-Edwin- schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 00:37:
Na wat onderzoek ben ik op deze laptop uitgekomen: http://tweakers.net/price...8ls722ea%29.html#tab:info
Kan iemand mij meer vertellen over de bouwkwaliteit en accuduur van deze laptop? Het is namelijk vooral voor onderweg en op de universiteit.
Wellicht heb je ook mijn vorige bericht gemist. Mij lijkt de pricewatch: MSI X460DX-033NL een betere optie. Aangezien deze USB 3.0 heeft 2x zelfs. Bovendien is de gpu ook krachtiger, niet dat je het laatste nodig hebt, maar wel mooi meegenomen voor dezelfde prijs. Bovendien heeft Nvidia (iets) betere switchable graphics techniek. RAM en HDD verschil ga je denk ik niet merken, anders kan je er altijd zelf meer RAM in doen en een SSD.
[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 09-08-2011 13:05 ]
Dan rest het volgende alleen zou de MB air of de MSI die hier word genoemd wel films goed kunnen afspelen met de 540?
Zat zelf dan te denken om dan een 240 gb vertex SSD in de MSI te knallen als dat hem word.
Voor 1080p films afspelen heb je geen dedicated GPU voor nodig, een hedendaagse IGP zal volstaan. MSI zegt wel dat je 8 uur accuduur hebt, maar betwijfel of je dat in praktijk gaat halen met licht gebruik. De MSI is enkel wel wat zwaarder en ik weet dus niet wat je onder "licht als een veertje" verstaat. Anders voldoet de X460DX wel aan je eisen.Headblast schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 13:27:
Dan rest het volgende alleen zou de MB air of de MSI die hier word genoemd wel films goed kunnen afspelen met de 540?
Verwijderd
Macbook Air clone anyone?
Vind het zelf dan niet zo erg want de MBA ziet er goed uit, maar dit is wel heel duidelijk zo.

Dunner dan de 1,7 cm dikte van de Air, maar iets zwaarder dan de 1,35 kg van de Air.13 millimeter dik en weegt ongeveer 1,4 kilogram
Dit is wel een stuk goedkoper. Ze zeiden nog dat het met een i5 over de 1000 dollar zou gaan?De prijs moet ongeveer 16 tot 20 miljoen Vietnamese Dong, omgerekend 550 tot 690 euro, bedragen.
[ Voor 62% gewijzigd door Regeneration op 09-08-2011 17:26 ]
Dus dat is iig <1k integenstelling tot de asus ux21
Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris
Mooi ding! Vraag me wel af waar ze de USB (en andere) poorten gaan laten. Mijn MBA13 is op het dikste punt precies zo dik dat er nog een USB poort in past, nog dunner dan passt dat niet meer lijkt mij. Of gaan overschakelen op micro usb en micro hdmi etc. zoals op smartphones en camera's?Regeneration schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 16:17:
nieuws: Beelden van Acers eerste Ultrabook lekken uit
Vind het zelf dan niet zo erg want de MBA ziet er goed uit, maar dit is wel heel duidelijk zo.
[afbeelding]
[...]
Dunner dan de 1,7 cm dikte van de Air, maar iets zwaarde dan de 1,35 kg van de Air.
[...]
Dit is wel een stuk goedkoper. Ze zeiden nog dat het met een i5 over de 1000 dollar zou gaan?
Ah, ik zie aansluitingen in de achterkant:

Als ze de scherm kwaliteit ook op Apple niveau brengen wordt het echt een leuk ding.
[ Voor 10% gewijzigd door Fiber op 09-08-2011 17:18 ]
Maar als we logisch nadenken, hoe kun je nu geen product maken wat bijna sprekend op bv een mac book lijkt, aluminimum behuizing( dacht ik?) zo niet gaan die zeker wel uit komen bij andere ultrabooks, zeer dun, laag gewicht.. lange accu duur..AquaSheep schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 16:44:
Jammer dat ze in plaats van iets nieuws verzinnen bijna letterlijk de macbook air kopiëren. Je zou toch verwachten dat een groot bedrijf als Acer een paar designers kunnen inhuren om met iets unieks te komen. Bijv Dell Adamo of Samsung 9 series.
Wat moeten ze dan maken? leg me dat eens uit..
Ik zeg altijd maar zo 99% van de producten die uit komen lijkt op een ander product wat ooit daaarvoor is uitgekomen
Vind het dan ook een klein beetje vreemd als iemand zegt ja maar dat lijkt op een bepaald product, ja meestal lijkt iets op een ander product.. het was al een tijd geleden bekend dat de fabrikanten de aanval in gaan zetten op het segment waar de apple air nu min of meer alleen recht heeft en dan kun je eigenlijk weinig anders doen dan min of meer copieren waar apple succes mee heeft, want blijkbaar zitten mensen daar ook echt op te wachten.
Ik snap verder wel wat je bedoeld hoor!
[ Voor 29% gewijzigd door pino85 op 09-08-2011 17:33 ]
Liefhebber van Tweakers
Naar de rand is de MBA natuurlijk wat dunner. Een USB poort is ~ 7 mm + stukje mobo van ~1 mm = 8 mm, dus zou je in theorie een notebook 8 mm dik kunnen maken en met 13 mm zit je nog ruim.Fiber schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 17:07:
[...] Vraag me wel af waar ze de USB (en andere) poorten gaan laten. Mijn MBA13 is op het dikste punt precies zo dik dat er nog een USB poort in past, nog dunner dan passt dat niet meer lijkt mij.

Die afbeeldingen zijn nep. Is een concept art van M.I.C van de, toen nog onbekende, Macbook Air met Thunbolt poorten.Regeneration schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 16:17:
nieuws: Beelden van Acers eerste Ultrabook lekken uit
[afbeelding]
[...]
Dunner dan de 1,7 cm dikte van de Air, maar iets zwaarder dan de 1,35 kg van de Air.
[...]
Dit is wel een stuk goedkoper. Ze zeiden nog dat het met een i5 over de 1000 dollar zou gaan?
Fiber schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 18:07:
Het scherm heeft ook nog een paar mm ruimte nodig,

Op die foto zie je het inderdaad niet goed. Het is zeker niet veel, dat staat buiten kijf, maar er zou theoretisch nog iets af kunnen, ik doel op de "bolling" aan de onderkant:en bekijk deze foto nog eens goed, daar kan echt niet veel meer van af wil je het stevig houden. De poorten zijn nu echt de limiterende factor aan het worden.

Van de Apple site gehaald.
[ Voor 15% gewijzigd door Regeneration op 09-08-2011 18:59 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Fiber op 09-08-2011 19:10 ]
Oke, bedankt voor het meedenken. En Deze videokaart is dus beter dan die van de HP? Die 4 of 6 GB ram maakt nu weinig uit inderdaad.Regeneration schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 13:03:
[...]
Geen idee wat je accuduur en bouwkwaliteit is, het is ook een vrij nieuw model. Iemand had hem laatst in Media Markt Groningen gezien. Wellicht staat hij ook in andere Media Markten en kan je hem daar even daar bekijken. Voor de accuduur zal je review moeten opzoeken, waar je wellicht nog op moet wachten.
Wellicht heb je ook mijn vorige bericht gemist. Mij lijkt de pricewatch: MSI X460DX-033NL een betere optie. Aangezien deze USB 3.0 heeft 2x zelfs. Bovendien is de gpu ook krachtiger, niet dat je het laatste nodig hebt, maar wel mooi meegenomen voor dezelfde prijs. Bovendien heeft Nvidia (iets) betere switchable graphics techniek. RAM en HDD verschil ga je denk ik niet merken, anders kan je er altijd zelf meer RAM in doen en een SSD.
EDIT: Ik zie wel dat de RPM van die MSI langzamer is dan die van de HP zou dat nog veel verschil maken?
[ Voor 4% gewijzigd door -Edwin- op 09-08-2011 19:46 ]
@Edwin: maakt wel een verschil naar mijn mening maar je kan altijd nog een 7200 rpm vervangen met die huidige of zelfs een SSD.-Edwin- schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 19:38:
[...]
Oke, bedankt voor het meedenken. En Deze videokaart is dus beter dan die van de HP? Die 4 of 6 GB ram maakt nu weinig uit inderdaad.
EDIT: Ik zie wel dat de RPM van die MSI langzamer is dan die van de HP zou dat nog veel verschil maken?
Tevens die uitgelekte info van die ultrabook is wel kicken. Ben serieus aan het nadenken om te wachten tot oktober.
Met licht bedoel trouwens onder de 2kilo dus die MSI kan nog net
Hmm oke. Maar dan moet ik weer allemaal dingen erbij gaan kopen. Dat wil ik juist niet doen omdat ik niet al teveel wil betalen ervoor.Headblast schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 21:17:
[...]
@Edwin: maakt wel een verschil naar mijn mening maar je kan altijd nog een 7200 rpm vervangen met die huidige of zelfs een SSD.
Tevens die uitgelekte info van die ultrabook is wel kicken. Ben serieus aan het nadenken om te wachten tot oktober.
Met licht bedoel trouwens onder de 2kilo dus die MSI kan nog net
Maar de meeste zien af omwille van de prijs. Indien deze Acer een klein beetje in de buurt komt van de air, dan mag Apple beginnen te zweten want HP, Asus, Dell, Samsung, ... gaan het zeker niet laten om een dergelijke product voor een redelijke prijs uit te brengen. Ik, als consument, kan dit alleen maar toevoegen.
Dat verschil is klein. Het licht ook aan welke HDD het is, maar een 7200 rpm is maakt vaak ook meer lawaai en kan warmer worden. Bovendien het verschil tussen een 5400 rpm en 7200 rpm valt in het niet als je het met een SSD vergelijkt.-Edwin- schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 19:38:
[...]
Dat komt meer omdat de fabrikanten het net iets beter weergeven dan het werkelijk is, zoals het gewicht aangeven met de kleinste batterij.Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 21:23:
Het gewicht in de pricewatch klopt bijna nooit.
pricewatch: MSI X460DX-033NL € 805 + pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB € 110 + HDD caddy € 20 euro = 935 euro, wat € 315 euro minder is dan de goedkoopste 13" MBA waar je eerst aan dacht, terwijl deze X460DX + SSD sneller is dan die MBA, enige is dat hij zwaarder is.-Edwin- schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 21:36:
[...]
Hmm oke. Maar dan moet ik weer allemaal dingen erbij gaan kopen. Dat wil ik juist niet doen omdat ik niet al teveel wil betalen ervoor.
[ Voor 33% gewijzigd door Regeneration op 10-08-2011 00:17 ]
Alleen als het ook kwalitatief in de buurt komt bij Apple qua materiaalgebruik, kwaliteit, scherm, etc. En Apple zal ondertussen ook niet stil zitten en ongetwijfeld al lang bezig zijn met de volgende generatie Airs.Mudi schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 22:14:
... een klein beetje in de buurt komt van de air, dan mag Apple beginnen te zweten ...
Uiteindelijk gaat alles op elkaar lijken, ze gebruiken tenslotte allemaal dezelfde componenten voor CPU's, GPU's, accu's, geheugen, SSD's etc.
En die Apple accessoires en upgrades, tja, daar maken ze de grootste winst op, dat is een deel van hun verdienmodel.
Doet AMD eigenlijk nog mee op CPU gebied? Wat zijn de AMD tegenhangers voor Sandy Bridge en straks Ivy Bridge en Haswell? Ik hoor en zie zo weinig meer van AMD.
Waarom AMD er zo lang over doet om een fatsoenlijke lineup in europa te releasen is een raadsel..
We zitten er al een tijd op te wachten en op dit moment is er nog weinig informatie wanneer deze producten massaal te koop zullen gaan zijn wat weer jammer is vanwege concurrentie..
[ Voor 29% gewijzigd door pino85 op 10-08-2011 00:29 ]
Liefhebber van Tweakers
Dat is waar, maar bij nader inzien wil ik toch niet meer dan 800 betalen. Anders wordt het gewoon iets te duur voor me. Heb daarnaast ook geen supergoede specs nodig.Regeneration schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 00:03:
[...]
Dat verschil is klein. Het licht ook aan welke HDD het is, maar een 7200 rpm is maakt vaak ook meer lawaai en kan warmer worden. Bovendien het verschil tussen een 5400 rpm en 7200 rpm valt in het niet als je het met een SSD vergelijkt.
[...]
Dat komt meer omdat de fabrikanten het net iets beter weergeven dan het werkelijk is, zoals het gewicht aangeven met de kleinste batterij.
[...]
pricewatch: MSI X460DX-033NL € 805 + pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB € 110 + HDD caddy € 20 euro = 935 euro, wat € 315 euro minder is dan de goedkoopste 13" MBA waar je eerst aan dacht, terwijl deze X460DX + SSD sneller is dan die MBA, enige is dat hij zwaarder is.
Meer is altijd beter.pino22 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 05:58:
4Gb is niet voldoende dan ?
Liefhebber van Tweakers
Allemaal irrelevant als je de Acer bijna voor de helft van de prijs koopt. Het is niet dat de huidige laptops uit elkaar vallen en laat je een air van een meter hoog vallen, dan zal het dezelfde resultaat geven als een Acer. Nu ja, Acer staat bekend om zijn goedkoop materiaalgebruik, maar zo te zien maken ze hier gebruik van aluminium. Het scherm zal waarschijnlijk van lager niveau zijn, maar ik ga geen 500 euro meer betalen om een betere scherm te hebben.Fiber schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 00:14:
[...]
Alleen als het ook kwalitatief in de buurt komt bij Apple qua materiaalgebruik, kwaliteit, scherm, etc. En Apple zal ondertussen ook niet stil zitten en ongetwijfeld al lang bezig zijn met de volgende generatie Airs.
En natuurlijk zal Apple niet stil liggen, maar de vraag is of ze wel iets nieuws kunnen uitvinden die significante verschil van de huidige generatie. De design van air was gewoon geniaal. Net in de tijd toen men de motor in racewagens, die vooraan gelegen was, naar de achterkant verplaatsen om voor meer grip zo heeft Apple een evolutie teweeg gebracht met de wig-vorm. Wat kunnen ze nu nog doen?
Dat is dus nog maar de vraag. De uiteindelijke prijs zal naar verwachting aanzienlijk hoger liggen.Mudi schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:44:
[...]
Allemaal irrelevant als je de Acer bijna voor de helft van de prijs koopt.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Dat weet je nooit bij Apple...
Hoewel ze de perfectie benaderen zie ik toch nog wel een paar verbeter-puntjes hoor. Accuduur mag van mij bijvoorbeeld best in dagen worden gerekend in plaats van in uren.

Kan je op een i3, fatsoenlijk 1080p films afspelen?Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 16:19:
Vandaag de Edge 11 i3 besteld nu maar afwachten tot die er is
Als je gebruik maakt van de video-acceleratie mogelijkheden van de videokaart in de i3 wel. Als je alleen de CPU gebruikt, krijgt hij het bij bepaalde bestanden ongetwijfeld erg zwaar.Ozhan99 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 17:16:
[...]
Kan je op een i3, fatsoenlijk 1080p films afspelen?
http://www.engadget.com/2...ny-vaio-sb-series-review/
Verwijderd
Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....
Verwijderd
precies zoiets denk ik ook aan.. zit aan iets mat zwarts te denken..Danny the dog schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:56:
Da's echt t grootste nadeel ja... heb ook al gezocht naar een mooie (nette) deksel sticker, maar nog niet gevonden...
hoe gaat het precies met die garantie verlenging ? wel besteld niks ontvangen?
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:17:
De Edge 11 is binnen mooie compacte notebook alleen jammer van de glimmende achterkant zitten nu al vette vingers op.
Danny the dog schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:56:
Da's echt t grootste nadeel ja... heb ook al gezocht naar een mooie (nette) deksel sticker, maar nog niet gevonden...
Misschien een suggestie om een matte / ontspiegelende screenprotector erop te brengen?
Ongeveer dezelfde specs als die HP of MSI, maar toch 100 euro goedkoper doordat die 1 inch kleiner is.
Verwijderd
Ah ik zie het inderdaad. Nou ja, heb niet bepaald een goede videokaart nodig hoor. Liever dat ik die 100 euro in me zak kan houden dan. Gamen doe ik thuis en daar staat een andere pc-Edwin- schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 23:18:
Ik heb uiteindelijk voor deze gekozen:http://tweakers.net/price...00v3a-s01nl.html#tab:info
Ongeveer dezelfde specs als die HP of MSI, maar toch 100 euro goedkoper doordat die 1 inch kleiner is.
Verwijderd
http://www.engadget.com/2...d-14z-laptops-with-alumi/

service manualwith the 14z available in the states today, and the 13z launching in "select" Asian countries.
Specs (flash)
TL;DR:
i3/i5
100mbit LAN.....
768p scherm....
standaard 4-cel. Uitstekende 6-cel batterij...
"instelbaar naar minder dan 1.93kg"...
Oordeel: Een zwaardere variant van de V130? Pass

ook Neu: Vostro V131:
http://www.engadget.com/2...-core-i3-and-i5-cpus-and/

service manual
specs (pdf)
TL;DR:
Zelfde als hierboven. Maar dan iets lichter ('1.72KG'. Hij is ook een inch kleiner) en bevat Gbit internet.
Oordeel: afhankelijk van de prijs in nederland, leuk voor op de bank. Maar meer ook niet.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2011 01:10 ]
Mja en toch vind ik hem wel wat hebben, geen idee waarom..Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 00:58:
Neu: inspiron 13/14z:
[afbeelding]
[...]
service manual
Specs (flash)
TL;DR:
i3/i5
100mbit LAN.....
768p scherm....
Liefhebber van Tweakers
PS: die V131 ziet er goed uit in vergelijking met de Vostro 3350, namelijk: 65 whr batterij die niet uitsteekt. Dat is 25 whr extra over een vostro met de standaard 4 cell. Verder gelijke specs en prijs.
[ Voor 55% gewijzigd door JeMoederr op 12-08-2011 01:59 ]
as usual! (brak dus)Fiber schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 01:36:
Die V131 staat al in de prijslijst en ziet er op het eerste gezicht niet verkeerd uit lijkt mij. Hoe zijn de schermen in dit soort Dell's eigenlijk? http://www.dell.com/nl/be...199310,41103~0~199306&p=1
Voor 555 euro heb je een V131 met i3, 2GB DDR3, 320GB 7200 rpm, 6 cell (die onderaan uitsteekt. Ze leren het toch nooit bij dell
Hier een filmpje:
http://www.dell.com/conte...width=660&modalheight=360
De inspiron 13z lijkt veel interessanter gezien de prijs (vergelijk de V131 en inspiron 13z met elkaar op de dell van Australië).
InfosGossen Mavo-Monitor
Maximal: 185.1 cd/m²
Durchschnitt: 169.4 cd/m²
Ausleuchtung: 82 %
Helligkeit Akku: 167.2 cd/m²
Schwarzwert: 1.12 cd/m²
Kontrast: 165:1
http://www.notebookcheck....book-im-Test.59375.0.html
[ Voor 16% gewijzigd door WVL_KsZeN op 12-08-2011 09:43 ]
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
FF nadenkend, een product wat het volgende bezit:
Geen accu die uit steekt maar wel een lange accu duur heeft
Laag gewicht
Goede specs
Goed scherm
Moet ook weer niet te duur zijn( meer dan bv 1000 euro)
Usb 3.0
Als het kan een ssd erin
Mat Scherm
Hogere resolutie dan wat we helaas nu op 99 van de 100 notebooks terug zien.
Goede afwerking, liefst nog met aluminium bv of een ander materiaal wat kwalitatief goed echter ook stevig is.
Zo'n product zal er ben ik bang niet komen of zeg ik stilletjes, de ultrabooks? wie weet komt er iets op de markt wat zo goed als alles bezit wat hier boven staat maar ben bang van niet
Zijn we gewoon te veel eisend of?
[ Voor 85% gewijzigd door pino85 op 12-08-2011 11:31 ]
Liefhebber van Tweakers
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Ja, teveel eisend. Je kan geen krachtige laptop verwachten die 13 inch is, dikke specs heeft, geen uitstekende accu heeft en toch lange accu duur voor onder de 1000 euro. Misschien dat er met Ivy Bridge (22nm, april 2012) wat verandering in de zaak komt...pino22 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:00:
Dat is dan toch wel weer jammer al had ik eigenlijk ook geen goed scherm verwacht..
FF nadenkend, een product wat het volgende bezit:
Geen accu die uit steekt maar wel een lange accu duur heeft
Laag gewicht
Goede specs
Goed scherm
Moet ook weer niet te duur zijn( meer dan bv 1000 euro)
Usb 3.0
Als het kan een ssd erin
Mat Scherm
Hogere resolutie dan wat we helaas nu op 99 van de 100 notebooks terug zien.
Goede afwerking, liefst nog met aluminium bv of een ander materiaal wat kwalitatief goed echter ook stevig is.
Zo'n product zal er ben ik bang niet komen of zeg ik stilletjes, de ultrabooks? wie weet komt er iets op de markt wat zo goed als alles bezit wat hier boven staat maar ben bang van niet![]()
Zijn we gewoon te veel eisend of?
Verwijderd
Nee, duhWVL_KsZeN schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:41:
Het scherm van de V131 is alvast weer niks..
InfosGossen Mavo-Monitor
Maximal: 185.1 cd/m²
Durchschnitt: 169.4 cd/m²
Ausleuchtung: 82 %
Helligkeit Akku: 167.2 cd/m²
Schwarzwert: 1.12 cd/m²
Kontrast: 165:1
http://www.notebookcheck....book-im-Test.59375.0.html
De accuduur is wel boven mijn verwachtingen, bijna 8 uur.. Met get gewicht van 1.85kg in combinatie met de batterij die niet eens zover uitsteekt een aantrekkelijke budgetnotebook.
Omdat de flash applet waar ik naar link, is vertaald in het engels, nederlands, spaans, en fransJeMoederr schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 01:51:
De originele 14z was nooit leverbaar in Nederland, waarom zou de nieuwe dat wel zijn?
MBA13 scherm is gelukkig niet zo heel erg glossy. Geen USB 3.0, wel Thunderbolt tegenwoordig.JT schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:39:
Als je kijkt naar de Sony SA met 1600x900 scherm, in die prijsklasse is zelfs dat scherm kut. Bouwkwaliteit vind ik ook middelmatig. En dan de prijs nog. Nee, wat jij voor <1000e wilt is momenteel onrealistisch. Maar goed, MBA 13" voor 1249? Wel een glossy scherm. USB 3.0 weet ik niet maar mag aannemen van wel voor het geld.
Eigenlijk biedt nog steeds alleen de Sony Z bijna alles, maar die is wel behoorlijk prijzig.
Verwijderd
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Verwijderd
Het schijnt wel te kunnen als je je monitor op 41hz laat draaien. Maar dat lijkt me verre van ideaal... Je koopt zo'n monitor niet om de resolutie via rare bochten werkend te krijgen.
Inderdaad teleurstellend. Is dit trouwens de "vervanger" van de XPS 14z? Ik ben bang van wel, alleen hoop ik nog wel dat er nog een XPS 14z komt, met o.a. > 900p.Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 00:58:
Neu: inspiron 13/14z:
[afbeelding]
[...]
service manual
Specs (flash)
TL;DR:
i3/i5
100mbit LAN.....
768p scherm....
Eigenlijk is hij vergelijkbaar met de pricewatch: MSI X460DX-033NL alleen heeft deze X460DX wel Ethernet 1Gbps, standaard een 6 cell dit niet uitsteekt én een redelijk krachtige GT540 gpu, dat samen 2 kg weegt (volgens de fabrikant). Bovendien krijg je bij MSI standaard 2 jaar garantie, i.p.v. 1 jaar bij Dell. De afmetingen zijn verder van de X460DX 337 x 239.4 x 25.3-31.6mm en van de Dell: 346 x 245,5 x 25,35. Mooi dat Dell het onder de 26 mm heeft gehouden, maar dan jammer dat ze daar nu 9 mm in de breedte en 5 in de diepte voor nodig hebben. De X460DX komt heel dicht bij mijn wensen enkel de schermresolutie (waar je eventueel zelf een ander scherm in kan doen) en de niet gescheiden muisknoppen vind ik jammer.
De volgende stap is het weghalen van de optische station, denk ik. Wat een kleine gewichtsbesparing kan opleveren, betere verdeling van interne onderdelen, dus ook mogelijk lagere warmte ontwikkeling. Misschien ook een wat steviger bouw, aangezien het gedeelte rondom de optische drive vaak wat zwak is en wellicht een iets compacter design. Dit zouden de ultrabooks kunnen zijn, maar geen dedicated gpu zou nog kunnen, maar low voltage cpu's zie ik persoonlijk dan ook weer niet zo zitten.
Gewicht is 1.8 kg met de 6 cell maar die 6 cell steekt idd niet zo ver uit dat het irritant is.Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:24:
[...]
Nee, duh![]()
De accuduur is wel boven mijn verwachtingen, bijna 8 uur.. Met get gewicht van 1.58kg in combinatie met de batterij die niet eens zover uitsteekt een aantrekkelijke budgetnotebook.
Hier al een kleine review gevonden op youtube
YouTube: Dell Vostro V131 Review - YouTube
http://www.engadget.com/2...g-date-revealed-still-no/There is some good news though: that slimline bezel surrounds a full 12.5-inch IPS widescreen display despite the smaller chasis, with a claimed viewing arc of 178-degrees...
De P330 zou ook een IPS scherm hebben, maar de CPU zou waarschijnlijk niet LV zijn.
De P430 is al beschikbaar in enkele webshops:
http://www.futureshop.ca/...6433940afa741bf2172b1en02
Pluspunten:
- 1.94 kg
- Scherm!!! (http://forum.notebookrevi...vailable-future-shop.html)
- frame
Minpunten:
- Geen USB 3.0
- geen dGPU (alhoewel het voor mij geen minpunt zou zijn aangezien ik het niet nodig heb).
- Theoretische batterijduur: 5 uur en dus zal de werkelijke tegen 3.5-4 uur zijn
- Optische drive
Schermrand is inderdaad erg dun. Echter de resolutie van 1366 x 768 vind ik ook een groot minpunt. Keuze voor 1600 x 900 moet toch in ieder geval gewoon kunnen op een 14", vind ik. Verder vind ik het gewicht van 1,94 ook niet zo spectaculair, zeker gezien er al geen optische station, geen dedicated GPU in zit. Ook zit er ook geen grote accu in. Dan ga ik toch van uit dat < 1,8 kg mogelijk moet zijn.Mudi schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:00:
De LG P330 en P430 vind ik interessanter.
De P330 zou ook een IPS scherm hebben, maar de CPU zou waarschijnlijk niet LV zijn.
De P430 is al beschikbaar in enkele webshops:
http://www.futureshop.ca/...6433940afa741bf2172b1en02
Pluspunten:
- 1.94 kg
- Scherm!!! (http://forum.notebookrevi...vailable-future-shop.html)
- frame
Minpunten:
- Geen USB 3.0
- geen dGPU (alhoewel het voor mij geen minpunt zou zijn aangezien ik het niet nodig heb).
- Theoretische batterijduur: 5 uur en dus zal de werkelijke tegen 3.5-4 uur zijn
- Optische drive
http://www.dell.com/nl/be...3504&model_id=vostro-3350-Edwin- schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 18:50:
is wel een mooie voor zijn prijs
http://tweakers.net/price.../496/286120;281143;286118
En deze:
http://www.notebooktotaal...ra-thin-laptop-p-242.html
Die samsungs zijn er mooi uit, maar weet iemand of de bouwkwaliteit goed is?
De BTO zou ik dan nemen met een i5 processor en 500GB HD (640 euri)
Voor welke zouden jullie gaan? De maten van de samsung staan nergens op internet, weet iemand die?
Verwijderd
http://www.sony.be/lang/nl/product/vn-c-series
14 inch: 1600x900
tot Core i7
Ik heb hem net besteld met een Core i5 en 6 Gb ram.
Na lang nadenken had ik bijna een macbook air gekocht, omdat een van mijn voorwaarden was een verlicht toetsenbord. En de resolutie moest groter zijn dan HD ready. Gelukkig kwam ik deze laptop tegen, die ook aan mijn eisen voldeed. Mss 1 inch groter dan de macbook air, maar daar kan ik mee leven. (En deze is 300 euro goedkoper + standaard 2 jaar garantie)
Dit topic is gesloten.