Die €300 voor een 3-dubbel zo lange accuduur, niet het goedkoopste scherm, en de bouwkwaliteit zou ik er wel voor over hebben...
Heel dun maakt mij op zich niet veel uit, het gaat mij meer om de 14 inch:) En weet jij meer over de bouwkaliteit van Samsung?Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:57:
Volgens mij is de BTO 13C19 niet bepaald thin of light.... Volgens mij moet je die alleen nemen als je de quadcore ook echt nodig hebt.
Ja, ik heb er ook bij stil gestaan dat Apple wel uitstekende schermen gebruikt en van de batterij duur heb je idd een punt. Bouwkwaliteit is natuurlijk iets anders, ik heb in het verleden al een sony vaio gehad - er waren wat problemen met de scharnieren van het scherm, maar toen stak hij ook 90% van de tijd in mijn rugzak en wat daar allemaal mee gebeurd is. Iemand die mijn rugzak opneemt en tegen de muur gooit (zet) op een iets hardere manier. Ik kan zeggen dat ik de laatste jaren meer zorg draag voor mijn laptop ed.
Die 300 maakt mij wel veel uit, als student =), maar je hebt een punt.
BTW iemand ervaring met deze vaio?
Die 300 maakt mij wel veel uit, als student =), maar je hebt een punt.
BTW iemand ervaring met deze vaio?
Ik heb onlangs de Samsung NP300V3A-S01NL gekocht. Dit is echter maar een paar dagen geleden en tot nu toe bevalt het goed. Bouwkwaliteit lijkt zo op het eerste gezicht zeker op orde. Geen spelingen e.d. die ik heb kunnen ontdekken.Mitashi schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:48:
Ik denk dat ik voor een Thin & Light notebook ga, nou vielen deze modellen mij als eerste op:
http://tweakers.net/price.../496/286120;281143;286118
En deze:
http://www.notebooktotaal...ra-thin-laptop-p-242.html
Die samsungs zijn er mooi uit, maar weet iemand of de bouwkwaliteit goed is?
De BTO zou ik dan nemen met een i5 processor en 500GB HD (640 euri)
Voor welke zouden jullie gaan? De maten van de samsung staan nergens op internet, weet iemand die?
Ik twijfel zelf enorm tussen de QX311 en de NP300V3A. Ik heb hier en daar dingen opgezocht (fora als notebookreview en sites als notebookcheck) en ik ben tot de volgende conclusies gekomen.Mitashi schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:48:
Ik denk dat ik voor een Thin & Light notebook ga, nou vielen deze modellen mij als eerste op:
http://tweakers.net/price.../496/286120;281143;286118
...
QX311:
+ Batterijduur! (Samsung zegt ongeveer 10 uur, mensen hun bevindingen spreken over een 8 uur)
+ 2 USB 3.0 poorten, 1 USB 2.0 poort (staat fout in Pricewatch)
- Scherm reflecteert vrij hard, mede door de plastieke plaat die erover ligt
NP300V3A:
+ Mat scherm
+ Grotere HDD (500GB ipv 320GB)
- Geen USB 3.0 poorten, wel 3 USB 2.0 poorten
- Mindere batterijduur (mensen hun bevindingen spreken over een 4 uur)
Beide:
+ i5 processor
+ vrij goede prijs die net onder de 700 euro ligt
+ vrij dun (27mm)
+ 2 jaar fabrieksgarantie
+ HDMI uitgang
- Kwaliteit van beide schermen is naar het schijnt niet alles
- Je betaalt voor een GPU die niet echt veel toevoegt (de QX311 heeft trouwens 512MB videogeheugen, de NP300VA 1GB, niet dat dit een merkbaar verschil zal geven).
Ik denk dat ik persoonlijk voor de QX311 ga. Het ontwerp lijkt wat op de Macbook Pro wat ik best mooi vind. Het verschil in opslagruimte wordt goedgemaakt door de aanwezigheid van USB 3.0 poorten. Het jammere is voornamelijk het scherm, maar ik las ergens dat dit bij het gros van de laptops uit deze prijsklasse en grootte het geval is (hier kan ik fout in zijn!). Als het scherm ECHT te hard reflecteert, breng ik hem terug binnen.
EDIT: Edwin, zou je je oordeel kunnen geven over de kwaliteit van het scherm en de batterijduur van de NP300v3A? Ik heb hier en daar wat losse flarden gevonden op het net, maar niets dat echt beargumenteerd werd.
[ Voor 8% gewijzigd door minimals op 13-08-2011 18:34 ]
En een nadeel is de 5400 RPM hdd die in beide laptops zit, de BTO kan je wat dat betreft beter configureren, maar dan heb je een kleinere batterij(tenzij je 100 euro bijbetaalt) en geen Windows..Nerf schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:32:
[...]
QX311:
+ Batterijduur! (Samsung zegt ongeveer 10 uur, mensen hun bevindingen spreken over een 8 uur)
NP300V3A:
+ Mat scherm
Beide:
+ i5 processor
+ vrij dun (27mm)
+ HDMI uitgang
- Je betaalt voor een GPU die niet echt veel toevoegt (de QX311 heeft trouwens 512MB videogeheugen, de NP300VA 1GB, niet dat dit een merkbaar verschil zal geven).
Als ik de BTO configureer met windows, 8 cell batterij en 7200 RPM HDD van 320GB kom ik uit op 829,19 euro. Ik ben niet zeker of hij draagbaarder is qua grootte/gewicht dan een van voorgenoemde Samsungs, maar als ik af ga op de eerdere reactie van Darkstone denk ik van niet.Mitashi schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:39:
[...]
En een nadeel is de 5400 RPM hdd die in beide laptops zit, de BTO kan je wat dat betreft beter configureren, maar dan heb je een kleinere batterij(tenzij je 100 euro bijbetaalt) en geen Windows..
Zonder Windows 7 licentie betaal je nog steeds 724,75 euro, waar beide Samsungs nog een stuk onder zitten. Ze hebben dan wel een tragere HDD, maar de ene biedt een groter HDD terwijl de andere USB 3.0 poorten aanwezig heeft.
Voor mij valt de BTO toch af.
Het scherm is zeker wel oke hoor. Vooral doordat het mat is is er heel weinig reflectie. Het is wel zo dat als je de verticale kijkhoek verandert het contrast ook wel wat snel verandert. De horizontale kijkhoek vind ik echter wel goed te noemen. Over de batterijduur kan ik nu nog niks zeggen. Heb het ongeveer een half uur gebruikt en er was toen 10% af. Dan kom je dus op 5 uur uit. Ik was toen echter wel de nvidia graphic drivers aan het installeren, dus de CPU was zeker belast.Nerf schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:32:
[...]
Ik twijfel zelf enorm tussen de QX311 en de NP300V3A. Ik heb hier en daar dingen opgezocht (fora als notebookreview en sites als notebookcheck) en ik ben tot de volgende conclusies gekomen.
QX311:
NP300V3A:
+ Mat scherm
Beide:
+ i5 processor
+ vrij dun (27mm)
+ HDMI uitgang
Ik denk dat ik persoonlijk voor de QX311 ga. Het ontwerp lijkt wat op de Macbook Pro wat ik best mooi vind. Het verschil in opslagruimte wordt goedgemaakt door de aanwezigheid van USB 3.0 poorten. Het jammere is voornamelijk het scherm, maar ik las ergens dat dit bij het gros van de laptops uit deze prijsklasse en grootte het geval is (hier kan ik fout in zijn!). Als het scherm ECHT te hard reflecteert, breng ik hem terug binnen.
EDIT: Edwin, zou je je oordeel kunnen geven over de kwaliteit van het scherm en de batterijduur van de NP300v3A? Ik heb hier en daar wat losse flarden gevonden op het net, maar niets dat echt beargumenteerd werd.
Maar moet ik toch bij zeggen dat de beeldkwaliteit van de Apple toch écht beter is en de accuduur ook zeer zeker welTabacosPrimeros schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:05:
Ik denk dat deze laptop hier niet echt past maar toch:
http://www.sony.be/lang/nl/product/vn-c-series
14 inch: 1600x900
tot Core i7
Ik heb hem net besteld met een Core i5 en 6 Gb ram.
Na lang nadenken had ik bijna een macbook air gekocht, omdat een van mijn voorwaarden was een verlicht toetsenbord. En de resolutie moest groter zijn dan HD ready. Gelukkig kwam ik deze laptop tegen, die ook aan mijn eisen voldeed. Mss 1 inch groter dan de macbook air, maar daar kan ik mee leven. (En deze is 300 euro goedkoper + standaard 2 jaar garantie)
Dus voor 100e meer had je een laptop met veel langere accuduur, compacter, lichter en betere beeldkwaliteit. Wel 2gb minder.
[ Voor 59% gewijzigd door JT op 13-08-2011 21:51 ]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Mindere resolutie, mindere CPU, veel mindere GPU, geheugen niet uitbreidbaar, minder aansluitingen.JT schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:49:
[...]
Dus voor 100e meer had je een laptop met veel langere accuduur, compacter, lichter en betere beeldkwaliteit. Wel 2gb minder.
Totaal verschillende laptops voor totaal verschillende wensen imo.
PS. Voor 88 euro heb je trouwens een 500GB Momentus XT hybrid, die zou ik liever hebben dan de 128GB SSD in de Air.
[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 14-08-2011 10:13 ]
Verwijderd
Als je voor de QX311 gaat moet je niet te lang meer wachten, overal is de prijs weer omhoog geschoten de laatste week, alleen bij Redcoon is ie nog €670. Bij de rest weer tussen de €800-900.Nerf schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:32:
[...]
Ik twijfel zelf enorm tussen de QX311 en de NP300V3A. Ik heb hier en daar dingen opgezocht (fora als notebookreview en sites als notebookcheck) en ik ben tot de volgende conclusies gekomen.
QX311:
NP300V3A:
+ Mat scherm
Beide:
+ i5 processor
+ vrij dun (27mm)
+ HDMI uitgang
He was zonde zeg. 3 dagen nadat ik de http://tweakers.net/price...00v3a-s01nl.html#tab:info bij de MediaMarkt heb gekocht zie ik bij hun in de folder deze staan een 14 inch Packard Bell laptop waarvan er bijna geen bezels zichtbaar zijn. Dus hij is niet groter. Ook heeft die 6GB ram ipv 4. Een Geforce 540M ipv 520M en 250gb meer ruimte. Deze heeft ook een usb 3.0 poort. De packard Bell kost wel 130 euro meer, maar ik had het er voor over gehad.
Verwijderd
Die had ik ook net in het krantje zien staan. Nou ben ik helemaal geen fan van Packard Bell, maar deze ziet er veelbelovend uit. Heb alleen nergens iets over het gewicht kunnen vinden en de exacte afmetingen.-Edwin- schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:09:
He was zonde zeg. 3 dagen nadat ik de http://tweakers.net/price...00v3a-s01nl.html#tab:info bij de MediaMarkt heb gekocht zie ik bij hun in de folder deze staan een 14 inch Packard Bell laptop waarvan er bijna geen bezels zichtbaar zijn. Dus hij is niet groter. Ook heeft die 6GB ram ipv 4. Een Geforce 540M ipv 520M en 250gb meer ruimte. Deze heeft ook een usb 3.0 poort. De packard Bell kost wel 130 euro meer, maar ik had het er voor over gehad.
http://www.packardbell.nl/pb/nl/NL/content/model/LX.BUP02.011
En ook de accu is wat groter dan die van de Samsung. Vind het wel echt jammer zeg. Nou ja, niets aan te doen.Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:17:
[...]
Die had ik ook net in het krantje zien staan. Nou ben ik helemaal geen fan van Packard Bell, maar deze ziet er veelbelovend uit. Heb alleen nergens iets over het gewicht kunnen vinden en de exacte afmetingen.
Als je het allemaal heel netjes inpakt wil de MM nog weleens coulant zijn met omruilen, kan ik vertellen uit ervaring.-Edwin- schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:09:
Verwijderd
Weet je dat zeker van die randen? Het zal niet de eerste keer zijn dan PB creatief met Photoshop aan de gang is gegaan...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2011 12:37 ]
Nou ja, ook in de folder van de MM staat. 14 inch scherm in 13,3 inch aluminium behuizing. Nu is dat natuurlijk onzin, maar het zou wel wat zeggen over de dikte van de bezels.Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:36:
Weet je dat zeker van die randen? Het zal niet de eerste keer zijn dan PB creatief met Photoshop aan de gang is gegaan...
Ja ik zie het inderdaad. Goed weergeven van PBVerwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:10:
Deze?
nieuws: Packard Bell introduceert 13,3"-laptop met 14"-scherm
[afbeelding]
Goed kijken naar de webcam.
Verder schat ik Samsung wel wat hoger in qua kwaliteit. Over de kwaliteit van PB zijn wel erg veel horror verhalen te vinden.
Is de Sony Vaio C serie (14") 1600*900 met i5 2410M/AMD 6630M/500GB(7200RPM) wat?
Heb nog geen review gevonden die ingaat op batterijduur en gewicht

[ Voor 3% gewijzigd door Sakke1994 op 14-08-2011 15:10 ]
tip: type Sony Vaio C review in bij googleSakke1994 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 15:10:
[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 14-08-2011 15:17 ]
Oww, ik dacht dat ze met vrij ingewikkelde modellen werkten zoals hier op pricewatchPhilflow schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 15:17:
[...]
tip: type Sony Vaio C review in bij google, een hele handige zoek machine

Verwijderd
hier:
http://www.notebookcheck....S1E-Notebook.51629.0.html
accuduur teleurstellend, gewicht teleurstellend, scherm ruk. De versie met HD6630m zal niet beter zijn.
accuduur teleurstellend, gewicht teleurstellend, scherm ruk. De versie met HD6630m zal niet beter zijn.
Spijtig dat er zo weinig laptops zijn met een verlicht toetsenbord, de alienware m11x zou ook in de buurt komen, alleen moet ik geen 1336*786 scherm en zou ik liever bij 13"-14" blijven en nog eens rond de 900 euro blijvenVerwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 15:25:
hier:

[ Voor 3% gewijzigd door Sakke1994 op 14-08-2011 15:29 ]
Verwijderd
De M11x heeft een half jaar op €699 gestaan met SU7300 CPU
Misschien vind je er nog een in V&A of marktplaats.
Ja, weet het maar ik heb overlaatst in de Makro in Brussel een 11" vastgehad en tegenover 13" vind ik die toch wel echt te kleinVerwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 15:34:
De M11x heeft een half jaar op €699 gestaan met SU7300 CPUMisschien vind je er nog een in V&A of marktplaats.
Is het 1600*900 niet beter op de Vaio dan het standaard of scoort die waarschijnlijk hetzelfde?
Verwijderd
Waarschijnlijk hetzelfde. Zelfs op de SA van €1500 zit een scherm van de goedkoopste aanbieder....
De M11x is meer een 13" dan een 11" laptop qua formaat.Sakke1994 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 15:40:
[...]
Ja, weet het maar ik heb overlaatst in de Makro in Brussel een 11" vastgehad en tegenover 13" vind ik die toch wel echt te klein
Waarschijnlijk niets anders te vinden voor 900 euro met backlit tobo/dedic gpu/13-14"/redelijk scherm boven 1336*768?
Verwijderd
Nee. Zie ook [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen
Ik zal de air, by populair demand, ook even toevoegen
De entry van de Z kan ook wel een upgrade gebruiken...
Ik zal de air, by populair demand, ook even toevoegen
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2011 15:49 ]
De Sony heeft een 'redelijk' scherm. Ofwel een matig / gemiddeld scherm. De meerderheid van de consumenten zal het zelfs mooi noemen.
Door de meeste Tweakers worden echter hogere eisen gesteld.
Door de meeste Tweakers worden echter hogere eisen gesteld.
Heb die Packard-Bell nergens in een foldertje zien staan. Ook in de pricewatch is deze nergens leverbaar. Specs-wise klinkt het goed, alleen is het (vooral bij PB) : eerst kijken en voelen en daarna pas kopen.
Ik ga denk ik nog maar wachten.. en wachten.. vind de X460 en U36 nog steeds het interessantst. Als deze nog steeds tegenvallen ga ik het thin-and-light maar vergeten en koop ik een w520 (laatst nog even gemeten en deze is alsnog een stukje kleiner en lichter dan mn huidige laptop)
Ik ga denk ik nog maar wachten.. en wachten.. vind de X460 en U36 nog steeds het interessantst. Als deze nog steeds tegenvallen ga ik het thin-and-light maar vergeten en koop ik een w520 (laatst nog even gemeten en deze is alsnog een stukje kleiner en lichter dan mn huidige laptop)
[ Voor 40% gewijzigd door WVL_KsZeN op 14-08-2011 17:23 ]
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
De PB ziet er goed uit inderdaad ook kwa specs, heb zelf nog een 5 jaar oude PB notebook die het nu nog doet, heb er dus geen slechte ervaringen mee wat wellicht anderen wel hebben.
Jammer dat die Sony zo enorm tegen valt..
Jammer dat die Sony zo enorm tegen valt..
Liefhebber van Tweakers
ha , had ik een tijd geleden ook biet gevragen waarom die niet in de lijst stond?Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 15:46:
Nee. Zie ook [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen
Ik zal de air, by populair demand, ook even toevoegenDe entry van de Z kan ook wel een upgrade gebruiken...
Nee goed dat hij nu word toegevoegd, blijft tot de nieuwe ultrabooks er zijn toch een enorm mooi product.
Liefhebber van Tweakers
Heb een vraagje bij de pricewatch staan bij een aantal laptops niet wat het gewicht is. Ik ben nu ook op zoek voor me broertje naar een degelijke laptop. Ik zelf heb gekozen voor de MB air maar hij heeft andere eisen.
+ Goed scherm ( liefst 1600x1200 of hoger)
+ 13 - 14 inch
+ minimaal i5
+ minimaal GT 540 videokaart ( wilt af en toe bad company 2 spelen en de nieuwe diablo 3)
+ batterijduur van minimaal 5 uur
+ en moet niet meer dan 2.5kg wegen
zijn dit onmogelijke specs? had zelf bij BTO gekeken en je komt daar aardig in de buurt van zijn gewenste specs maar kan niet 1,2,3 het gewicht vinden van de 14inch laptop die ze daar hebben.
Misschien kunnen jullie me hierbij helpen?
+ 13 - 14 inch
+ minimaal i5
+ minimaal GT 540 videokaart ( wilt af en toe bad company 2 spelen en de nieuwe diablo 3)
zijn dit onmogelijke specs? had zelf bij BTO gekeken en je komt daar aardig in de buurt van zijn gewenste specs maar kan niet 1,2,3 het gewicht vinden van de 14inch laptop die ze daar hebben.
PSN: Headblast1987, Battlenet: Miyoujin#2279
Die 14" BTO weegt 2.2 KGHeadblast schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 18:12:
Heb een vraagje bij de pricewatch staan bij een aantal laptops niet wat het gewicht is. Ik ben nu ook op zoek voor me broertje naar een degelijke laptop. Ik zelf heb gekozen voor de MB air maar hij heeft andere eisen.
+ 13 - 14 inch
+ minimaal i5
Thanks!
Had deze gevonden:"MSI X460DX-033NL
de vraag is alleen of je met GT 540 straks diablo 3 kan spelen. Voor hem is dat een must. Battlefield moet wel lukken op 1280 op medium settings.
Bij BTO is de videokaart een GT 520 en dat lijkt mij in principe te zwak om redelijk te gamen.
De 14" BTO heeft recent een aanpassing gekregen naar een GT 525M en als ik correct ben valt die te OC'n naar de GT540M snelheden, maar dan is het misschien aan te raden een notebookcooler te nemen.Headblast schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 18:23:
[...]
Thanks!
Had deze gevonden:"MSI X460DX-033NL
de vraag is alleen of je met GT 540 straks diablo 3 kan spelen. Voor hem is dat een must. Battlefield moet wel lukken op 1280 op medium settings.
Bij BTO is de videokaart een GT 520 en dat lijkt mij in principe te zwak om redelijk te gamen.
Waar kan je op BTO lezen hoeveel KG ze zijn? kan het nergens vinden.
Ziet er interessant uit. De specs van pricewatch: Packard Bell Easynote NX69-HR-073NL zijn vergelijkbaar of beter dan de pricewatch: MSI X460DX-033NL én de prijs is lager, wel heeft de MSI standaard 2 jaar garantie. Ben inderdaad ook benieuwd naar de afmetingen en vooral het gewicht. Volgens deze site (niet excat zelfde type, maar dat zal niet veel uit moeten maken vermoed ik) zou deze 2,3 kg zijn... Mocht dit kloppen zou dit wel weer jammer vinden. Zat eerder denken in de < 2,0 kg richting. Ik ben ook benieuwd hoe degelijk de notebooks zijn.Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:17:
[...]
Die had ik ook net in het krantje zien staan. Nou ben ik helemaal geen fan van Packard Bell, maar deze ziet er veelbelovend uit. Heb alleen nergens iets over het gewicht kunnen vinden en de exacte afmetingen.
Als je op een laptop klikt staat het meestal in het stukje met de specs boven, configuratie aanpassen, soms staat het ook in de tekst vanbovenHeadblast schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 18:28:
Waar kan je op BTO lezen hoeveel KG ze zijn? kan het nergens vinden.
Volgens mij biedt BTO geen 13-14" notebooks aan met een > 1366 x 768? Wat is het budget?Headblast schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 18:12:
+ 13 - 14 inch
+ minimaal i5
Ik ben bang dat je broertje toch ergens een concessie moet doen. Dit voldoet de high resolutie niet. De Sony C heeft de iets minder krachtige HD6630 en de accuduur is slechts 3 uur met internetten, wel een 1600 x 900 resolutie, maar dat is dus ook nog niet hoog genoeg. Ook een 4:3 resolutie kan je vergeten nagenoeg alles is momenteel 16:9.
[ Voor 41% gewijzigd door Regeneration op 14-08-2011 19:00 ]
2.2kg volgens deze franstalige site: http://www.compagnon-parf...nfortable-art-3667-1.htmlRegeneration schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 18:29:
[...]
Ben inderdaad ook benieuwd naar de afmetingen en vooral het gewicht. ... Zat eerder denken in de < 2,0 kg richting. Ik ben ook benieuwd hoe degelijk de notebooks zijn.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Headblast schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 18:12:

Je bent niet helemaal bijtijds zie ik. We hebben op dit moment de grootste moeite een laptop te vinden met een hogere resolutie dan 1366*768. Uit wanhoop nemen de meesten dan maar de macbook air... Het is dieptreurig op dit moment.
Deze laptop bestaat niet. Je moet ergens een concessie doen en dat is óf bij :Headblast schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 18:12:
+ 13 - 14 inch
+ minimaal i5
zijn dit onmogelijke specs?
- de maat en het gewicht (bijvoorbeeld dell xps15, asus n53)
- kwaliteit scherm, resolutie (bijvoorbeeld msi x460dx, die packard bell waar we het over hebben)
- scherm, reso, videochip (bijvoorbeeld asus u36sd)
- videochip (dan zit je vast aan de Sony Vaio Z)
De air heeft bijvoorbeeld geen aparte videochip, en heeft een ULV CPU, die is dus minder krachtig. Deze voldoet dus ook al op 2 punten niet.
Je moet dus gewoon een keuze maken... (wat is het budget?)
Anyway, volgens mij komt de Sony SA/SB het dichtste in de buurt van wat je zoekt, maar de videochip doet dan weer wat onder en het scherm is niet 'goed'.
[ Voor 13% gewijzigd door WVL_KsZeN op 14-08-2011 20:46 ]
Ja we leven ( helaas) in een tijd waarin op dit vlak het perfecte product(vooralsnog) niet bestaat 
Maar ik heb goede hoop dat rond kerst/begin volgend jaar we wel eens producten kunnen gaan zien die dicht bij gaan komen.
Maar ik heb goede hoop dat rond kerst/begin volgend jaar we wel eens producten kunnen gaan zien die dicht bij gaan komen.
Liefhebber van Tweakers
voor rond de 1000 euro een refurb vaio Z13 bij de sony outlet store, kan je er nog studenten korting bij nemen ook https://outlet.sony.nl/sh...CSRT=11165024371724452520
denk toch wel de beste thin n light notebook nogsteeds van dit moment als je een GPU erbij wilt.
denk toch wel de beste thin n light notebook nogsteeds van dit moment als je een GPU erbij wilt.
Hmm dat is niet erg duur, ok wel een vorige gen i5 erin maar of dat zo veel uit maakt voor deze prijs?
vraag me alleen wel af wat er mis was aan dit product, dat kan ik zo snel niet vinden, wellicht dat ik er over heen kijk.
Ik zou hem bijna zelf overwegen lol
vraag me alleen wel af wat er mis was aan dit product, dat kan ik zo snel niet vinden, wellicht dat ik er over heen kijk.
Liefhebber van Tweakers
Zoals ik al aangaf , ik heb de MB air besteld maar heb hem ff gebeld en heb hem uitgelegd dat die combinaties niet lukken. Nou vind ie 1366*768 niet heel erg. De vraag is nu zou de MSI voldoen aan de overige specs qua batterij? de videokaart is een 540 GT en lijkt mij dat Battlefield Bad company 2 daar prima op kan draaien.Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 18:57:
[...]
![]()
Je bent niet helemaal bijtijds zie ik. We hebben op dit moment de grootste moeite een laptop te vinden met een hogere resolutie dan 1366*768. Uit wanhoop nemen de meesten dan maar de macbook air... Het is dieptreurig op dit moment.
De MB air kan je helaas geen diablo 3 of BF BC2 kunnen spelen. Gezien ik eerst ook dat graag wou maar toch gekozen heb om een game pc erbij te nemen voor de games.
Zou tevens die ultrabook die in oktober uit komt eventueel de oplossing kunnen zijn? Hij hoeft hem pas in oktober gezien ie nu nog niet per direct een laptop nodig heeft.
Edit: Kwam deze ook nog tegen , weet iemand of Acer Notebook TMX 4830TG-2414G beetje een betrouwbare laptop? qua degelijkheid?
Display: 14" WXGA LED, resolutie 1366x768
Processor: Mobile Intel Core i5 2410M Dual-Core (2.30GHz)
Cache: 3MB
Geheugen: 4GB (1x4GB) DDR3 SODIMM
Videokaart: NVIDIA GeForce GT540M 1GB DDR3 VRAM
Harddisk: 640GB SATA 5400rpm
Optische drive: DVD-/+RW Dual-Layer
LAN: 1Gbit
WLAN: 802.11 b/g/n
Bluetooth
2x USB2.0
1x USB3.0
1x HDMI
1x VGA-out
Cardreader
1.3 Megapixel webcam
6-Cells batterij
Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit
Afmetingen: 339x239x30mm
Gewicht: 2.17kg
[ Voor 25% gewijzigd door Headblast op 14-08-2011 22:07 ]
Ik heb mijn Z13 daar ook bestelt, was gewoon als nieuw, geen gebruiks sporen etc, gewoon echt helemaal in het plastic en netjes, ik vermoed dat de mijne een niet gebruikte custom order was aangezien ik de mijne met de extended accu kreeg.pino22 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 21:15:
Hmm dat is niet erg duur, ok wel een vorige gen i5 erin maar of dat zo veel uit maakt voor deze prijs?
Snel genoeg om crysis 2 op 1366x768 te draaien op rond de 40~30 frames, bad company 2 op zelfde resolutie op medium, Black ops hetzelfde.
Mijn ervaring met Acer is veel waar voor je geld maar kwa afwerking/degelijkheid en kwaliteit toch minder dan bepaalde andere merken.Headblast schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 21:16:
[...]
Zoals ik al aangaf , ik heb de MB air besteld maar heb hem ff gebeld en heb hem uitgelegd dat die combinaties niet lukken. Nou vind ie 1366*768 niet heel erg. De vraag is nu zou de MSI voldoen aan de overige specs qua batterij? de videokaart is een 540 GT en lijkt mij dat Battlefield Bad company 2 daar prima op kan draaien.
De MB air kan je helaas geen diablo 3 of BF BC2 kunnen spelen. Gezien ik eerst ook dat graag wou maar toch gekozen heb om een game pc erbij te nemen voor de games.
Zou tevens die ultrabook die in oktober uit komt eventueel de oplossing kunnen zijn? Hij hoeft hem pas in oktober gezien ie nu nog niet per direct een laptop nodig heeft.
Edit: Kwam deze ook nog tegen , weet iemand of Acer Notebook TMX 4830TG-2414G beetje een betrouwbare laptop? qua degelijkheid?
Bluetooth
2x USB2.0
1x USB3.0
1x HDMI
1x VGA-out
Cardreader
1.3 Megapixel webcam
6-Cells batterij
Het is tegenwoordig geen slecht budget merk meer(b merk) maar zelf zou ik geen Acer kopen.
Liefhebber van Tweakers
Ah dat is wel erg netjes extended accu er bij ja?Sn0wblind schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 21:21:
[...]
Ik heb mijn Z13 daar ook bestelt, was gewoon als nieuw, geen gebruiks sporen etc, gewoon echt helemaal in het plastic en netjes, ik vermoed dat de mijne een niet gebruikte custom order was aangezien ik de mijne met de extended accu kreeg.
Snel genoeg om crysis 2 op 1366x768 te draaien op rond de 40~30 frames, bad company 2 op zelfde resolutie op medium, Black ops hetzelfde.
Ik wacht nog even tot einde van dit jaar als er wat meer ultrabooks gaan komen en tegen die tijd houd ik de website van sony toch in de gaten want voor 1000 euro ongeveer zo'n Z13 is gewoon niet duur.
Liefhebber van Tweakers
Die heeft last van warmte en gaat daarmee om dmv throttling (clockt cpu van 2.3Ghz naar 1.2Ghz) om zo af te koelen.Headblast schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 21:16:
[...]
Bluetooth
2x USB2.0
1x USB3.0
1x HDMI
1x VGA-out
Cardreader
1.3 Megapixel webcam
6-Cells batterij
mijne kwam inderdaad met de extended, of die er nu op staat daar ook mee komt weet ik niet. Maar met wat ik ervoor betaalde was het een erg nette prijs voor een laptop die nogsteeds als 1 van de betere presteerd.pino22 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 23:06:
[...]
Ah dat is wel erg netjes extended accu er bij ja?
Ik wacht nog even tot einde van dit jaar als er wat meer ultrabooks gaan komen en tegen die tijd houd ik de website van sony toch in de gaten want voor 1000 euro ongeveer zo'n Z13 is gewoon niet duur.
Ja klopt, maar als je naar de air kijkt en dan naar de Sony...totaal verschillend en als de Air aan je wensen voldoet qua gewicht, beeldkwaliteit enz. dan vraag ik me af of de Sony dat ook gaat doenPhilflow schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 10:10:
[...]
Mindere resolutie, mindere CPU, veel mindere GPU, geheugen niet uitbreidbaar, minder aansluitingen.
Totaal verschillende laptops voor totaal verschillende wensen imo.
Ja die heb ik nu en hoef ik eigenlijk niet meer ivm warmte en lawaaiPS. Voor 88 euro heb je trouwens een 500GB Momentus XT hybrid, die zou ik liever hebben dan de 128GB SSD in de Air.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
De laatste Best Buy ligt alweer enige tijd achter ons, en dit topic is behoorlijk uit de kluiten gewassen, toch in 3 dagen helemaal doorgelezen, maar ik ben er nog steeds niet uit.
Ik ben op zoek naar een echte thin en light, voor onderweg, met een lange accutijd, mat scherm dat goed afleesbaar is in de buitenlucht, 12 tot max 13,3" scherm, goede wifi, licht.
Geen grootse grafische prestaties, ook geen grote harde schijf en ook niet supersnel, maar gewoon een onfahankelijk werkpaardje, office, social networking, internet, wifi en thetering, evt. bluetooth.
Max budget 500-600 euro.
Zelf al eens gekeken naar acer timeline serie, maar bij beeldscherm enige twijfels.
Wie weet raad of heeft zelf vergelijkbare ervaringen?
Ik ben op zoek naar een echte thin en light, voor onderweg, met een lange accutijd, mat scherm dat goed afleesbaar is in de buitenlucht, 12 tot max 13,3" scherm, goede wifi, licht.
Geen grootse grafische prestaties, ook geen grote harde schijf en ook niet supersnel, maar gewoon een onfahankelijk werkpaardje, office, social networking, internet, wifi en thetering, evt. bluetooth.
Max budget 500-600 euro.
Zelf al eens gekeken naar acer timeline serie, maar bij beeldscherm enige twijfels.
Wie weet raad of heeft zelf vergelijkbare ervaringen?
Cititzen of Ladonia
Dan heb je denk ik een slecht exemplaar. De mijne van april 2011 (SD25 revisie) is totaal onvoelbaar of hoorbaar. De palmrest van mijn MBP blijft koel als altijd.JT schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 09:27:
[...]
Ja die heb ik nu en hoef ik eigenlijk niet meer ivm warmte en lawaaiIk wil juist over op SSD.
Mijne is geleverd in nov 2010, maar geen idee wanneer die gemaakt is. Het is overigens niet de enige reden; Windows boot snel, 1 of 2 toepassingen en daarna houd het wel op. Ik wil dat alles snel opent, niet alleen alle toepassingen maar ook alle files enzovoort
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
inmiddels ben ik ook aan het kijken voor een thin&light notebook/ ultraportable. Dit blijkt geen makkelijke opgave want er zijn weinig echte ultraportables voor een mooie bedrag.
Ik ga voor 2 maanden naar de states en ik heb dan ook besloten om daar een notebook aan te schaffen aangezien het goedkoper is en ik er daar ook 1 nodig heb (foto's, etc.). Mijn voorkeur gaat uit naar een gewicht rond de 1,5kg en accuduur van 8 uur. Tevens natuurlijk stevige behuizing en wat kracht en een prijs van onder de 1000 euro (gelukkig ben ik niet veeleisend
)
Mijn oog is nu gevallen op de Asus U36JC-B1 die in de states te koop is voor 750 dollar.
Hebben jullie nog alternatieve?
Ik ga voor 2 maanden naar de states en ik heb dan ook besloten om daar een notebook aan te schaffen aangezien het goedkoper is en ik er daar ook 1 nodig heb (foto's, etc.). Mijn voorkeur gaat uit naar een gewicht rond de 1,5kg en accuduur van 8 uur. Tevens natuurlijk stevige behuizing en wat kracht en een prijs van onder de 1000 euro (gelukkig ben ik niet veeleisend
Mijn oog is nu gevallen op de Asus U36JC-B1 die in de states te koop is voor 750 dollar.
Hebben jullie nog alternatieve?
Macbook Air zal ook goedkoop zijn in USA, helemaal als je wat onderhandelt met bijv. ElectronicKing op Ebay.
Ik zou dan ook voor een mac book gaan, en ik heb ook gehoord van die Electronic King op Ebay, weet er verder niet veel van maar je kan ze relatief goedkoop krijgen
Liefhebber van Tweakers
Heeft er iemand een link naar die ElectronicKing? Kan het niet vinden.
Ecodan warmtepomp
Aangezien ik ook in de markt ben voor een thin & light laptop, post ik hier mijn vraag
. Na lang zoeken ben ik op deze 2 laptops uit gekomen:
HP Pavilion dm4-2000xx:
http://tweakers.net/price...2000ed-%28ls722ea%29.html
14 inch model, erg mooi dingetje, zijn voorganger was goed beoordeeld dus dat zit met deze wel snor denk ik. Enige nadeel is dat hij alleen 3 usb 2.0 poorten heeft en geen usb 3.0 of esata.
Deze samsung heeft wel 2 usb 3.0 poorten (de laptop is al eerder aan bod gekomen), maar moet het weer doen met 1 SODIMM slot, en ik weet niet hoe het met de degelijkheid zit:
http://tweakers.net/price.../samsung-qx311-s01nl.html
Ga ik usb 3.0 missen in de toekomst? Nu gaat er nog wel eens een usb stick of externe hdd in mijn huidige laptop (usb 2.0) en duurt het soms nogal lang voordat er een mvktje van 4 gb is overgepompt.
Wat is het advies?
HP Pavilion dm4-2000xx:
http://tweakers.net/price...2000ed-%28ls722ea%29.html
14 inch model, erg mooi dingetje, zijn voorganger was goed beoordeeld dus dat zit met deze wel snor denk ik. Enige nadeel is dat hij alleen 3 usb 2.0 poorten heeft en geen usb 3.0 of esata.
Deze samsung heeft wel 2 usb 3.0 poorten (de laptop is al eerder aan bod gekomen), maar moet het weer doen met 1 SODIMM slot, en ik weet niet hoe het met de degelijkheid zit:
Ga ik usb 3.0 missen in de toekomst? Nu gaat er nog wel eens een usb stick of externe hdd in mijn huidige laptop (usb 2.0) en duurt het soms nogal lang voordat er een mvktje van 4 gb is overgepompt.
Wat is het advies?
http://www.google.nl/sear...F-8&q=ElectronicKing+ebayJT schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:49:
Heeft er iemand een link naar die ElectronicKing? Kan het niet vinden.
Om de scherpste prijzen te krijgen moet je onderhandelen.
[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 15-08-2011 18:03 ]
Ik vind het zelf wel een must eigenlijk, maar dit zou je het beste zelf moeten bepalen, denk ik.AerodynamiX schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 17:35:
Als je zelf al merkt dat je USB 2.0 te traag vindt, zou je beter opteren voor een model met USB 3.0. Als je er echter niet echt last van hebt is het de meerprijs misschien niet waard, hoewel de Samsung zo'n 100 euro goedkoper uitkomt dan de HP.AerodynamiX schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 17:35:Deze samsung heeft wel 2 usb 3.0 poorten (de laptop is al eerder aan bod gekomen), maar moet het weer doen met 1 SODIMM slot, en ik weet niet hoe het met de degelijkheid zit:
Wat is het advies?
Is er eigenlijk iemand die hier de Samsung in kwestie al heeft gekocht of er ervaring mee heeft? Ik vraag me nog steeds af hoe het met de weerspiegeling van het scherm zit. De QX310 had hier enorm last van, maar het scherm van de QX311 kan zo'n 33% helderder, wat toch een verschil kan maken. (+- 200 cd/m² tegenover +- 300 cd/m²) Ik heb echter nog nergens iets gevonden over de beeldkwaliteit/reflectie van de QX311.
Vandaag de SA even in m'n handen gehad, vond het scherm nog wel meevallen eigenlijk, niet zo goed als de Z qua contrast en kleuren maar vond 'm niet slecht in vergelijking met andere 13inch laptops. Zegt eigenlijk wel wat voor ondergeschoven kindje laptop schermen zijn eigenlijk in het algemeen.
Heb het idee dat * vroeger* want toen was alles immers beter de schermen nog geen ondergeschoven kindje waren evenals de resoluties.
Dit is helaas nu wel anders, je mag blij zijn als ergens een goed scherm met een goede resolutie in zit.
maar jij vond de SA geen slecht scherm hebben? zelf vond ik hem mwah mwah matig eerlijk gezegd.
Ook niet bar slecht maar ook niet redelijk tot goed.
Dit is helaas nu wel anders, je mag blij zijn als ergens een goed scherm met een goede resolutie in zit.
maar jij vond de SA geen slecht scherm hebben? zelf vond ik hem mwah mwah matig eerlijk gezegd.
Ook niet bar slecht maar ook niet redelijk tot goed.
Liefhebber van Tweakers
Laptops zijn in verhouding dan ook wel goedkoper dan vroeger, dus ze moeten ergens op besparen en heb het gevoel dat de meestten niet zo heeeel kritisch zijn. Maar de eerste alu unibody macbook die ik had was naar mijn gevoel slechter dan wat nu in de SA zit. Was overigens wel gecalibreerd dat scherm. De kleuren waren niet zo washed out als de SB die ik in de plaatselijke computer winkel als demo model zag staan.
Verwijderd
Ik zou deze review eens lezen, die is van de SF311. Afgezien van de processor zie ik weinig verschillen.Nerf schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 18:43:
[...]
Als je zelf al merkt dat je USB 2.0 te traag vindt, zou je beter opteren voor een model met USB 3.0. Als je er echter niet echt last van hebt is het de meerprijs misschien niet waard, hoewel de Samsung zo'n 100 euro goedkoper uitkomt dan de HP.
Is er eigenlijk iemand die hier de Samsung in kwestie al heeft gekocht of er ervaring mee heeft? Ik vraag me nog steeds af hoe het met de weerspiegeling van het scherm zit. De QX310 had hier enorm last van, maar het scherm van de QX311 kan zo'n 33% helderder, wat toch een verschil kan maken. (+- 200 cd/m² tegenover +- 300 cd/m²) Ik heb echter nog nergens iets gevonden over de beeldkwaliteit/reflectie van de QX311.
http://tweakers.net/productreview/43017/samsung-sf311-s01nl.html
Via de Media Markt krantje kwam ik op deze laptop: Packerd Bell NX69-HR-073NL. http://tweakers.net/price...69-hr-073nl.html#tab:info
In de krantje staat "14" laptop in een 13.3" formaat". Als ik naar de scherm kijk, heeft het ook een erg dunne rand. Iemand al deze laptop in handen gehad? Kan nergens wat vinden over de gewicht.
In de krantje staat "14" laptop in een 13.3" formaat". Als ik naar de scherm kijk, heeft het ook een erg dunne rand. Iemand al deze laptop in handen gehad? Kan nergens wat vinden over de gewicht.
Verwijderd
Dat is deze laptop:

Dat is grotendeels een truckage. Zie de webcam.

Dat is grotendeels een truckage. Zie de webcam.
Ik wacht nog steeds op real life foto's van die PB. Ben benieuwd hoe dun (/dik) de bezel echt is.
Verwijderd
Ja ik ook.. Hij staat in de mediamarkt, als iemand zo vriendelijk is een fototje te nemen met het scherm aan... Ik heb er persoonlijk niet al te veel vertrouwen in.
Welke MediaMarkt? Ik ga zometeen naar die van Groningen, ik kijk wel even of ik hem daar kan spotten. Als hij er staat neem ik een fotoVerwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:12:
Ja ik ook.. Hij staat in de mediamarkt, als iemand zo vriendelijk is een fototje te nemen met het scherm aan... Ik heb er persoonlijk niet al te veel vertrouwen in.
Verwijderd
Weet ik niet. Maar hij staat in de folder volgens meerdere personen. Daaruit trek ik de logische conclusie dat hij in de mediamarkt staat
Welke weet ik ook niet.
http://www.mediamarkt.nl/...ile=onlineshop&query=nx69
Hij staat inderdaad in de folder. Ik ga vanavond wel even kijken in Utrecht en/of Amsterdam Arena.
Hij staat inderdaad in de folder. Ik ga vanavond wel even kijken in Utrecht en/of Amsterdam Arena.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik ga nu weg, zal even kijken of ik hem kan fotograferen. Zal mijn bevindingen en foto's plaatsen.Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:21:
Weet ik niet. Maar hij staat in de folder volgens meerdere personen. Daaruit trek ik de logische conclusie dat hij in de mediamarkt staatWelke weet ik ook niet.
I love this community!
Zo, even heen en weer geweest (makkelijk, zo'n MediaMarkt op 5 minuten loopafstand). De laptop was inderdaad bij de MM. Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben! Er zitten naast de bezel wel wat zwarte randen (vooral boven), maar al met al zag de laptop er goed uit. Hij voelde ook zeer solide.
Jammer dat de resolutie van het scherm zo laag is, anders had ik hem misschien wel meegenomen naar huis.
Dan de foto's, ze zijn gemaakt met een HTC Desire en de kwaliteit is achteraf ruk. Hopelijk is het toch duidelijk genoeg:

De laptop oogt een stuk kleiner als je ervoor staat, zeker als er andere 15.4 inch laptops naast staan. Best een net product en nette prijs voor de specs die je krijgt.
Jammer dat de resolutie van het scherm zo laag is, anders had ik hem misschien wel meegenomen naar huis.
Dan de foto's, ze zijn gemaakt met een HTC Desire en de kwaliteit is achteraf ruk. Hopelijk is het toch duidelijk genoeg:

De laptop oogt een stuk kleiner als je ervoor staat, zeker als er andere 15.4 inch laptops naast staan. Best een net product en nette prijs voor de specs die je krijgt.
[ Voor 40% gewijzigd door Cubic X op 18-08-2011 15:49 . Reden: Nu zouden de afbeeldingen het moeten doen... ]
De plaatjes zijn onzichtbaar. Bedankt!
nvm
[ Voor 81% gewijzigd door Fiber op 18-08-2011 15:42 ]
Nu doen ze het als het goed is.
Direct weergeven vanuit Dropbox werkt dus niet
.
Direct weergeven vanuit Dropbox werkt dus niet
OMFG wat een naaierij. Zo zie je gewoon dat de bezel niks kleiner is dan de bezel van mijn Asus UL30VT...Cubic X schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 15:37:
Zo, even heen en weer geweest (makkelijk, zo'n MediaMarkt op 5 minuten loopafstand). De laptop was inderdaad bij de MM. Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben! Er zitten naast de bezel wel wat zwarte randen (vooral boven), maar al met al zag de laptop er goed uit. Hij voelde ook zeer solide.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bedankt voor de pics
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Dat maakt een heel hoop duidelijk. de plastic omlijsting is groter dan het gedeelte van het scherm met pixels, daarom lijken de bezels erg dun. Maar dat hij even groot is als de gemiddelde 13.3" laptop geloof ik niet..
Even snel rekenen, de bezel is 4mm dik. Dat is weinig, maar iet dramatisch minder dan de 7mm van mijn studio...
Even rekenen, 14.1 vs 13.3 inch is 0.8 inch verschil, ofwel 2cm. Een beeldverhouding van 16:9, en je komt op iets minder dan 7mm per bezel.
Mocht de claim van PB waar zijn moest de gemiddelde 13.3" laptop een bezel hebben van 7 + 4 = 11mm... volgens mij heeft niet een laptop dat. Zelfs de M11x niet...
En dat is alleen de breedte. In de hoogte is de PB niet bepaald spectaculair. Al spant dell de kroon met hun uitstekende achterkant-design.
Even snel rekenen, de bezel is 4mm dik. Dat is weinig, maar iet dramatisch minder dan de 7mm van mijn studio...
Even rekenen, 14.1 vs 13.3 inch is 0.8 inch verschil, ofwel 2cm. Een beeldverhouding van 16:9, en je komt op iets minder dan 7mm per bezel.
Mocht de claim van PB waar zijn moest de gemiddelde 13.3" laptop een bezel hebben van 7 + 4 = 11mm... volgens mij heeft niet een laptop dat. Zelfs de M11x niet...
En dat is alleen de breedte. In de hoogte is de PB niet bepaald spectaculair. Al spant dell de kroon met hun uitstekende achterkant-design.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2011 19:23 ]
Bedankt voor de foto's.Cubic X schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 15:37:
Zo, even heen en weer geweest (makkelijk, zo'n MediaMarkt op 5 minuten loopafstand).
Ziet er toch wel goed uit, maar vraag me af of dat ding niet superheet wordt.. Aan de andere kant kun je zo'n systeem misschien wel een beetje onderklokken, want het is meer dan krachtig genoeg..
Wat zou koeler lopen (bij normaal internet/office gebruik)? Zoiets als een asus u36 met 2410 en gt520 of zo'n NX69 met 2410 en onderklokte (kan dat uberhaupt bij laptops?) GT540?
Wat zou koeler lopen (bij normaal internet/office gebruik)? Zoiets als een asus u36 met 2410 en gt520 of zo'n NX69 met 2410 en onderklokte (kan dat uberhaupt bij laptops?) GT540?
[ Voor 10% gewijzigd door WVL_KsZeN op 18-08-2011 21:38 ]
Verwijderd
Met goede engineering is dat niet zo'n probleem. Neem een voorbeeld aan de macbook pro.
van 'koeler lopen' is geen sprake. Elke sandy bridge + nvidia gpu combinatie word even warm, het is het moederbord en wat eropzit wat evt meer verstookt.
van 'koeler lopen' is geen sprake. Elke sandy bridge + nvidia gpu combinatie word even warm, het is het moederbord en wat eropzit wat evt meer verstookt.
De 29ste van deze maand begin ik aan een nieuwe opleiding; Financieel recht en economie, nu zal dit geen grafisch zware opleiding worden maar om toch te kunnen werken ben ik op zoek naar een nieuwe notebook. Hij zal voornamelijk gebruik worden om daar aan de slag te kunnen, tekst verwerken, surfen, aantekeningen etc..
Veel eisen aan hoge en snelle hardware is dus niet nodig, alleen twijfel ik zelf nog wel over de inches, voor mijn gevoel zou 10 denk ik net iets te klein zijn met het toetsenbord om daar lekker een project / verslag op weg te kunnen typen of zal dit wennen zijn? Daarom is mijn oog eigenlijk gevallen op 11/12 inch wat met toetsenbord layout wellicht net iets gunstiger zou kunnen zijn.
Ik zal van de week nog wel langs een MM gaan om eens te kijken hoe het nou precies zit met het toetsenbord en het typen erop, maar mijn oog was gevallen op de volgende modellen. Aangezien er zoveel keus is tegenwoordig en ik al een tijdje uit de computer branche ben heb ik eigenlijk geen idee waar ik een goede keuze in kan maken.
Hoop dat jullie mij een beetje kunnen sturen / uit de brand kunnen helpen.
http://tweakers.net/price...8759;259264;286603;276179
Veel eisen aan hoge en snelle hardware is dus niet nodig, alleen twijfel ik zelf nog wel over de inches, voor mijn gevoel zou 10 denk ik net iets te klein zijn met het toetsenbord om daar lekker een project / verslag op weg te kunnen typen of zal dit wennen zijn? Daarom is mijn oog eigenlijk gevallen op 11/12 inch wat met toetsenbord layout wellicht net iets gunstiger zou kunnen zijn.
Ik zal van de week nog wel langs een MM gaan om eens te kijken hoe het nou precies zit met het toetsenbord en het typen erop, maar mijn oog was gevallen op de volgende modellen. Aangezien er zoveel keus is tegenwoordig en ik al een tijdje uit de computer branche ben heb ik eigenlijk geen idee waar ik een goede keuze in kan maken.
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
Ik ben ook nog even wezen kijken naar de PB NX69. Ziet er op zich prima uit, maar voor het scherm hoef je het niet te doen. Ik vond het redelijk flets, maar ook weer niet echt slechter dan het scherm van vergelijkbare laptops. Best wel nette, grotendeels metalen case, niet al te zwaar, geen uitstekende accu. Core i5 2410 met Optimus en dedicated graphics. Leuke, nette, mooie laptop maar niet heel bijzonder. Redelijk goed vergelijkbaar met de MSI X460, Vaio SB en bijvoorbeeld diverse Samsung en Acer, Asus en HP laptops. Voelde koel en stil aan in de winkel. http://tweakers.net/price...FoIam_M-ZVgfImFbBUikt5_kFCubic X schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 15:37:
...
[ Voor 13% gewijzigd door Fiber op 19-08-2011 01:59 ]
Verwijderd
Ze hebben wel humor bij Packard Bell:
http://www.pcmweb.nl/tags...l/easynote-nx-69-hr-073nl
Ik ben op zoek naar een kleine en stijlvolle laptopcooler voor mijn sony vaio sb 13 inch. De meeste laptopcoolers zijn voor 15.4 inch of 17 inch. Nu heb ik een klein laptopje en wil ik liever niet met een grote laptopcooler rondlopen.
Zelf had ik iets gevonden als http://www.amazon.com/The...atshift-Pad/dp/B001IZOCSC alleen heb daar mijn twijfels bij.
De reden waarom ik graag een laptopcooler wil, is omdat ik in het weekend er graag een spelletje op speel en dan wil de temperatuur oplopen en heeft de fan het erg druk met de ati 6630m.
Zelf had ik iets gevonden als http://www.amazon.com/The...atshift-Pad/dp/B001IZOCSC alleen heb daar mijn twijfels bij.
De reden waarom ik graag een laptopcooler wil, is omdat ik in het weekend er graag een spelletje op speel en dan wil de temperatuur oplopen en heeft de fan het erg druk met de ati 6630m.
Uit dat lijstje zou ik altijd voor de HP gaan.Salv schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 01:02:
De 29ste van deze maand begin ik aan een nieuwe opleiding; Financieel recht en economie, nu zal dit geen grafisch zware opleiding worden maar om toch te kunnen werken ben ik op zoek naar een nieuwe notebook. Hij zal voornamelijk gebruik worden om daar aan de slag te kunnen, tekst verwerken, surfen, aantekeningen etc..
[...]
Volgens mij waren een aantal mensen benieuwd naar dit:Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:36:
Ze hebben wel humor bij Packard Bell:
Afmetingen (cm) 33 x 22.7 x 2.9
Gewicht (kg) 2.2
Ik zou, vergelijkend met jouw lijstje, voor een van de recentere modellen van de genoemde Aus en MSI gaan: http://tweakers.net/price.../496/280852;286603;286608Salv schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 01:02:
...
Maar eigenlijk zitten we nu een beetje in het vaarwater van het netboek topic: [NBBG Aanschaf] netbook april 2011
Ja ik wist niet precies goed waar te posten, dacht dan voor de zekerheid door de inches in dit topic geplaatst. Ik zal mijn post daar nog wel even herhalen, wellicht hebben mensen daar ook nog een advies.
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
Verwijderd
Kent iemand het bedrijf VI Computer in Tilburg? De U31F hebben ze wel heel goedkoop namelijk: €499 http://www.vicomputertilb...p62004gb500gb-p-2898.html
Verwijderd
http://tweakers.net/shopreview/7236/tvi-computers.html
Volgens mij kent niemand dit bedrijf. Probeer het uit?
Volgens mij kent niemand dit bedrijf. Probeer het uit?
Leuke prijs, maar toch weer niet heel extreem? pricewatch: Asus U31F-RX264V
Dit topic is gesloten.