Idem. De batterij was altijd het punt waarop ik vond dat je de V130 niet moest kopen. De V130 heeft een groter volume dan de MBA 13". Maar de laatste heeft een, ik meen, 53wh accu. Met betere engineering had dell dat ook wel voor elkaar kunne krijgen.
Bij mij gaat hij een uurtje of 5 mee, als ik er hoofdzakelijk wat mee internet, wat bijlagen open enzo...danielkraak schreef op zondag 24 juli 2011 @ 14:03:
[...]
Bij de X121E is de deksel ook van staal. En daarvan is de bouwkwaliteit ook wel goed. E320 zal dus ook wel goed zijn.
Heb jij de Edge 11? Want dan ben ik wel benieuwd hoe lang een acculading meegaat. Ik denk dat die tijd wel vergelijkbaar zal zijn met de E320 namelijk.
De Edge 11 met AMD cpu zou het een uur langer moeten uithouden, maarja, die heb ik niet
Heb nog geen battery eater test gedaan, maar Spookymanus heeft een review gemaakt van zn Edge 11 (met 3G) en haalt onder full load ca 3u.
Binnenkort komt er wel een SSD of XT in, even de cash back afwachten
De Edge 13 / E320 heeft denk ik wel een wat grotere accu lijkt me?
Het deksel van de Edge 11 is trouwens hoogglans kunststof, maar voelt niet goedkoop aan.
Of je t mooi vind is natuurlijk persoonlijk... Van mij had het ook mat mogen zijn.
Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....
nieuws: 'Acer komt met Intel Ultrabooks die starten in zes seconden'
PS. voor iedereen die een SSD heeft of heeft gehad: we zijn bezig met een betrouwbaarheidsonderzoek. Zou je de enquete willen invullen? Bij voorbaat dank.
PS. voor iedereen die een SSD heeft of heeft gehad: we zijn bezig met een betrouwbaarheidsonderzoek. Zou je de enquete willen invullen? Bij voorbaat dank.
[ Voor 43% gewijzigd door Philflow op 25-07-2011 16:24 ]
Had een Vostro 3350 besteld voor mijn zus en die is vandaag aangekomen. Een klein reviewtje moet dan zeker niet ontbreken.
Pro's:
Knap design: had ik niet verwacht van de vostro-lijn. Ze had voor de rode afwerking gekozen en ik ben dan ook verbaasd hoe mooi het afgewerkt. En dankzij de afwerking voelt het zeker niet goedkoop.
Stevig: het voelt steviger dan mijn XPS M1530 en die heeft al veel dingen meegemaakt.
Toetsenbord: typt fijn, is een van de weinige laptops waarbij ik direct deftig kon op typen.
Prestaties: Meer dan genoeg voor normaal gebruik.
Aansluitingen: 3 USB poorten waarvan 2 USB 3.0, HDMI, ... (alles wat een laptop (voor normaal gebruik) nodig heeft).
Matte scherm: Je merkt duidelijk het verschil als je buiten bent.
Contra's:
Koeling: hij wordt rechtsonder vrij warm bij gewoon gebruik! Zelfs mijn xps van 3 jaar wordt niet zo warm als ik gewoon op internet zit.
Scherm: Resolutie van 768p valt nog goed mee op een 13". Ik had erger verwacht, maar ben niet tevreden over het scherm. De kwaliteit is toch wel vrij laag en ik zou er niet graag uren achter zitten. Je ogen zullen snel vermoeid geraken achter deze scherm. Misschien moet ik hem maar eens calibireren.
Spatie: De spatietoets vind ik niet prettig. Het is te onstabiel en geeft een slecht gevoel bij het indrukken vergeleken met andere toetsen.
Over de batterij, mobiliteit en andere dingen kan ik later meer uitleg geven.
Pro's:
Knap design: had ik niet verwacht van de vostro-lijn. Ze had voor de rode afwerking gekozen en ik ben dan ook verbaasd hoe mooi het afgewerkt. En dankzij de afwerking voelt het zeker niet goedkoop.
Stevig: het voelt steviger dan mijn XPS M1530 en die heeft al veel dingen meegemaakt.
Toetsenbord: typt fijn, is een van de weinige laptops waarbij ik direct deftig kon op typen.
Prestaties: Meer dan genoeg voor normaal gebruik.
Aansluitingen: 3 USB poorten waarvan 2 USB 3.0, HDMI, ... (alles wat een laptop (voor normaal gebruik) nodig heeft).
Matte scherm: Je merkt duidelijk het verschil als je buiten bent.
Contra's:
Koeling: hij wordt rechtsonder vrij warm bij gewoon gebruik! Zelfs mijn xps van 3 jaar wordt niet zo warm als ik gewoon op internet zit.
Scherm: Resolutie van 768p valt nog goed mee op een 13". Ik had erger verwacht, maar ben niet tevreden over het scherm. De kwaliteit is toch wel vrij laag en ik zou er niet graag uren achter zitten. Je ogen zullen snel vermoeid geraken achter deze scherm. Misschien moet ik hem maar eens calibireren.
Spatie: De spatietoets vind ik niet prettig. Het is te onstabiel en geeft een slecht gevoel bij het indrukken vergeleken met andere toetsen.
Over de batterij, mobiliteit en andere dingen kan ik later meer uitleg geven.
Verwijderd
Het scherm. Weet je zeker dat dat door de lage kwaliteit komt. Of door de matte laag. Een mat scherm is, afhankelijk van de coating, vaak een stuk minder scherp. Wat ook de reden is dat ondergetekende high-res fanboy liever een glansscherm heeft.
Van schermen met laag contrast krijg ik ook moeie ogen.
pricewatch: Samsung NP300V3A-S01NL
Deze laptop lijkt me erg interessant ziet er dun uit en netjes afgewerkt en voor een redelijke prijs. Ik vraag me alleen af dat scherm non glare is? Er is nog weinig info over deze unit te vinden helaas.
Deze laptop lijkt me erg interessant ziet er dun uit en netjes afgewerkt en voor een redelijke prijs. Ik vraag me alleen af dat scherm non glare is? Er is nog weinig info over deze unit te vinden helaas.
Ik heb het apparaat hier op mijn bureau staan, en ja, er zit een non-glare scherm in.erm schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:09:
De eerste exemplaren zijn eind vorige week richting distributie verscheept, dus zal binnenkort wel her en der opduiken.
Het is een compact apparaat, maar zeker niet 'thin'. Dichtgeklapt is hij zo'n 3cm dik.
Een sfeerplaatje:

[ Voor 22% gewijzigd door arnoud_h op 26-07-2011 10:38 ]
jammer ik had erop gehoopt, maar hij ziet er wel strak uit ben je er ook tevreden over? of kies je toch liever voor de timelineX die ernaast staat?
Mooie prijzen; Samsung 300V3A, Intel Core I3-2310M, 13.3", 4GB, 320GB, W7HP... 568 eur.
http://nl.hardware.info/p...-300v3a-s02nl#tab:prijzen
Zit er ook een zilveren versie aan te komen? Zoja, wanneer ongeveer?arnoud_h schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:30:
[...]
Ik heb het apparaat hier op mijn bureau staan, en ja, er zit een non-glare scherm in.
De eerste exemplaren zijn eind vorige week richting distributie verscheept, dus zal binnenkort wel her en der opduiken.
[ Voor 26% gewijzigd door Philflow op 26-07-2011 11:57 ]
Ja, ik ben er wel tevreden over. Een betaalbare 13" met een mat scherm en een prima CPU. Wel een tikkie saai qua uiterlijk, maar dat heeft ook zijn charme (geen glossy plastic, amazingerm schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:08:
jammer ik had erop gehoopt, maar hij ziet er wel strak uit ben je er ook tevreden over? of kies je toch liever voor de timelineX die ernaast staat?
Oh, en de TimelineX ernaast is een Samsung NP-RC730-S01NL zou ik niet kopen, ik ben geen 17" liefhebber, veel te groot.
Nee, voorlopig alleen deze zwarte met donker aluminium accenten.Philflow schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:26:
Mooie prijzen; Samsung 300V3A, Intel Core I3-2310M, 13.3", 4GB, 320GB, W7HP... 568 eur.
Zit er ook een zilveren versie aan te komen? Zoja, wanneer ongeveer?
[ Voor 6% gewijzigd door arnoud_h op 26-07-2011 12:21 ]
Verwijderd
Echt jammer van het gewicht door o.a. de dvdrw die erin zit. Minus dat was het een lichter en dus betere laptop voor mij geweest.erm schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:09:
Inderdaad het gewicht valt me tegen. Voor de 13" 2.1 kg en de 14" 2.3 kg, jammer. Ik hoor vaker dat een optische station uiteraard gewicht meebreng, maar hoeveel weegt de optische station eigenlijk? Iemand die dat toevallig weet?Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 13:27:
[...]
Echt jammer van het gewicht door o.a. de dvdrw die erin zit. Minus dat was het een lichter en dus betere laptop voor mij geweest.
Ik ben erg benieuwd naar de X460DX, 2,0 kg en 14" waar je mogelijk een 1600 x 900 paneel in kan zetten. De afmetingen "239,4x339x22,3 mm" vind ik netjes, maar volgens mij is de 22,3 mm de minimale dikte, maximale dikte zou 3 cm zijn, maar dat vind ik minder belangrijk dan het gewicht. De optische station geeft de SSD + caddy mogelijkheid. Verkrijgbaar vanaf augustus met een adviesprijs van 899 (met een wat lagere pricewatch prijs) is dit niet onaardig. Afgezien bouwkwaliteit en andere dingen die je na een review pas kan beoordelen, vind ik de één muisknop de enige echte nadeel van het apparaat. Het klikt naar mijn mening gewoon een stuk fijner als je twee aparte muisknoppen hebt, maar gelukkig lijken fabrikanten dit door te krijgen. Ik zie steeds meer nieuwe modellen uitkomen met twee aparte muisknoppen. Bijvoorbeeld de Samsung NP300V serie. Ben verder ook erg benieuwd naar de Samsung NP3xx/4xxU serie die zou meer gericht zijn op een laag gewicht.
Oops dat valt wel tegen. 2.1 kg. De 12" was een stuk lichter.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 13:27:
[...]
Echt jammer van het gewicht door o.a. de dvdrw die erin zit. Minus dat was het een lichter en dus betere laptop voor mij geweest.
Thanks voor de info. Enige nieuws over de leverdatum van de kleinere versie? 12"arnoud_h schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:20:
[...]
Nee, voorlopig alleen deze zwarte met donker aluminium accenten.
Hey thanks!Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:07:
Ik heb even een tray notebookdrive op de weegschaal gegooid: 180gr.
De 12" die op het Internet verscheen is was eentje uit de 'U' reeks, dat zijn de Ultraportables. Deze 300V3A is eentje uit de 'V' reeks, oftewel de Value = instap modellen. Deze zijn inderdaad niet gemaakt op extreem laag gewicht maar een vrij aardige balans tussen formaat, snelheid en prijs. Ze worden dan ook niet als 'Thin & Light' in de markt gezet.Philflow schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:06:
[...]
Oops dat valt wel tegen. 2.1 kg. De 12" was een stuk lichter.
[...]
Thanks voor de info. Enige nieuws over de leverdatum van de kleinere versie? 12"
Op korte termijn komen er geen modellen uit de 'U' serie uit in de Benelux.
nieuws: 'Notebookfabrikanten starten massaproductie Ultrabooks in september'
Interessant, zeker als de fabrikanten met elkaar gaan concurreren, is het veel beter voor ons.
Interessant, zeker als de fabrikanten met elkaar gaan concurreren, is het veel beter voor ons.
Voor het geld lijkt het me ook best een aardige laptop, alleen een wat zwakke accu.arnoud_h schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 15:19:
[...]
De 12" die op het Internet verscheen is was eentje uit de 'U' reeks, dat zijn de Ultraportables. Deze 300V3A is eentje uit de 'V' reeks, oftewel de Value = instap modellen. Deze zijn inderdaad niet gemaakt op extreem laag gewicht maar een vrij aardige balans tussen formaat, snelheid en prijs. Ze worden dan ook niet als 'Thin & Light' in de markt gezet.
Op korte termijn komen er geen modellen uit de 'U' serie uit in de Benelux.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
'Slecht' nieuws voor UX 21 liefhebbers:
Asustek rebuts Intel forecast on low cost of Ultrabooks series - Taipei TimesAsustek Computer Inc yesterday said its upcoming UX series Ultrabook platform would fail to carry price tags of less than US$1,000, as claimed by Intel Corp. “Unless we use Intel Core i3 chips [the Ultrabooks will not be less than US$1,000]. The price tags will have to go beyond US$1,000 if [more advanced] i5 and i7 chips go into the notebooks,” a person familiar with UX development said.
Dan ben ik benieuwd hoever de 13" variant qua prijs van de nieuwe Sony Z komt te liggen
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Dat zei Acer gisteren ook al: nieuws: 'Acer komt met Intel Ultrabooks die starten in zes seconden'. Maar zo te horen zou een prijs van onder de 1000 dollar het wel lukken met Core i3 cpu's. Wordt hiermee bedoel dat er geen i3 worden gebruikt? Daarnaast zou dit suggereren dat de meerprijs geen honderden euro zal moeten zijn, gezien een meerprijs van een i5 boven een i3 ook weer niet zoveel is. Ik ben overigens erg benieuwd of er normale voltage cpu's wordt gebruikt of dat er weer die langzame maar niet tot nauwelijks zuinigere low voltage cpu. Ik verwacht het laatste, maar hoop eigenlijk van niet. Deze ultrabook zie ik eigenlijk meer als een rebrand van de "Thin and lights" om er een nieuw leven in te brengen.Philflow schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 16:58:
'Slecht' nieuws voor UX 21 liefhebbers:
[...]
Asustek rebuts Intel forecast on low cost of Ultrabooks series - Taipei Times
[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 26-07-2011 18:17 ]
Verwijderd
De xps 15z is ook "under €1000". Maar alleen met i5-2410m, en natuurlijk $ = €... Dan word zo'n notebook wel erg oninteressant.
Voor €100 krijg je in nederland bovendien alleen een 1080p schem. In US ook 3 jaar garantie.
Edit: nog meer info over de 'V131'
Voor €100 krijg je in nederland bovendien alleen een 1080p schem. In US ook 3 jaar garantie.
Wat we al wisten dus. Behalve dat ene RAM slot.Processor : Intel Core i5-2410M (2.30GHz)
Display : 13.3in High Definition (1366X768) LED Display with AntiGlare
Palmrest : Fingerprint Reader Biometric
Camera : Integrated 1.0 Mega Pixel Camera
Memory : 4096MB (1x4096) 1333Mhz DDR3
Hard Drive : 500GB Serial ATA (7.200 Rpm)
Power Supply : 65W AC Adapter
Battery : Primary 6-cell 65W/HR LI-ION
Wireless : Intel WiFi 1030 802.11 b/g/n/BT3.0 Combo
Keyboard : Internal US/International Qwerty Backlit Keyboard
[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2011 18:56 ]
Hey allemaal,
Ik wou toch even melden dat ik na veel wikken en wegen toch een 2e hands laptop heb gekocht. Ik heb veel gelezen in dit topic en het BBG netbooks. Ik zocht iets draagbaars van zo'n 13 inch waar ook af en toe een spelletje op te spelen is. De 1215B met zijn E-350 had eigenlijk net een te klein scherm en net iets te weinig vermogen naar mijn smaak. Het is uiteindelijk een 2e hands 14' HP elitebook 8440p geworden, nieuwe I5, 3gb geheugen en vooral behoorlijk solide. Enige nadeel is dat ie met zijn 2.1 kg een beetje aan de zware kant is (en toch niet meer in de thin en light hoek past). Maar er was geen apart topic voor 12-14 inch laptops die wat zwaarder zijn
Ik heb er 425 euro voor betaald, goede koop?
Ik wou toch even melden dat ik na veel wikken en wegen toch een 2e hands laptop heb gekocht. Ik heb veel gelezen in dit topic en het BBG netbooks. Ik zocht iets draagbaars van zo'n 13 inch waar ook af en toe een spelletje op te spelen is. De 1215B met zijn E-350 had eigenlijk net een te klein scherm en net iets te weinig vermogen naar mijn smaak. Het is uiteindelijk een 2e hands 14' HP elitebook 8440p geworden, nieuwe I5, 3gb geheugen en vooral behoorlijk solide. Enige nadeel is dat ie met zijn 2.1 kg een beetje aan de zware kant is (en toch niet meer in de thin en light hoek past). Maar er was geen apart topic voor 12-14 inch laptops die wat zwaarder zijn
[ Voor 3% gewijzigd door Royal-Roy op 27-07-2011 09:49 ]
425 euro voor een elitebook? En dan vragen of het een goede koop is?
Dat is het zeker!
Met de kortingscode uit een ander topic is een i5 Vostro 3350 wel érg cheap
I5 2410M, 8cell accu, HD6470 voor 609 euro inc btw
Ecodan warmtepomp
Is t weer zover met de korting?JT schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:49:
Met de kortingscode uit een ander topic is een i5 Vostro 3350 wel érg cheapI5 2410M, 8cell accu, HD6470 voor 609 euro inc btw
Heb m een tijd terug ook besteld met die specs, incl verzending voor 605 euro...
(en weer retour gestuurd vanwege gewicht en gigantische accubult)
Dan moet ik natuurlijk ook weer zeggen dat de videokaart er bij gevolg zal hebben voor het energieverbruik.
@danny: Probeer maar eens een andere laptop te vinden met 80 watt uur!
Je bedoelt die laptops die niet leverbaar zijn? (U36sd)Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:57:
De halve thin en light lijn van asus bevat 84w zonder uitstekende bult.
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
En meer kosten dan 609e met een dergelijke GPU en CPU
En ook grote accu en mat scherm.
Edit: hmmm, 6470 is niet zo heel snel zie ik nu, maar goed
Edit: hmmm, 6470 is niet zo heel snel zie ik nu, maar goed
[ Voor 48% gewijzigd door JT op 27-07-2011 12:26 ]
Ecodan warmtepomp
Een laptop met ongv 80 watt uur die wél leverbaar is, is de 15 inch macbook pro. De 13 inch heeft 64 watt uur, en natuurlijk geen bobbel. Bovendien schijnt OSX nog íets zuiniger te zijn dan windows 7. De macbook air 13 inch doet het ook niet slecht met 50 watt uur, en een super strak design, maar hij is dan ook iets duurder dan de reguliere macbook pro.
Prima inderdaad, maar het nadeel van die uitstekende accu weegt voor Danny the dog (en ook mij) zwaarder dan die 80 Wh en rest van de notebook.JeMoederr schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:45:
[...]
Precies zo bedoelde ik het ookRegeneration schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 12:26:
[...]
Prima inderdaad, maar het nadeel van die uitstekende accu weegt voor Danny the dog (en ook mij) zwaarder dan die 80 Wh en rest van de notebook.
... Maar omdat je vraag toch zo eenvoudig te beantwoorden is, kan ik het niet laten je erbij te helpen.JeMoederr schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:45:
Alsjeblieft
Goedkoper, lichter en geen accubult (itt de gestelde Vostro 3350)
Dat is geen eerlijke vergelijking met een p6200 en oude Intel HD vs een Sandy Bridge i5 met Radeon 6470...Nogal logisch dat die goedkoper is. Performance van alleen al de cpu scheelt grofweg 30-45 procent afhankelijk van de benchmark en in whetstone zelfs 230 procent.
Zou je nou nog een SB i3 hebben ok, dan kan ik de vergelijking nog snappen.
[ Voor 12% gewijzigd door JT op 27-07-2011 13:32 ]
Ecodan warmtepomp
Dat snap ik ook wel, maar dát vroeg hij nietJT schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:28:
Dat is geen eerlijke vergelijking met een p6200 en oude Intel HD vs een Sandy Bridge i5 met Radeon 6470...Nogal logisch dat die goedkoper is. Performance van alleen al de cpu scheelt grofweg 30-45 procent afhankelijk van de benchmark en in whetstone zelfs 230 procent.
(hij vroeg alleen voor een laptop, ik neem aan in dit segment, met een accu van 80 watt uur)
Btw, voor wat internet- en officewerk, voldoet de U31F ook prima...Het is altijd maar de vraag wat je belangrijkste eisen zijn en waar je wel en niet mee kunt leven. Ik heb zelf gekozen voor een Edge 11 na de Vostro 3350, aangezien ik gewicht en mobiliteit belangrijker vind dan kracht.
Ik had ook kunnen antwoorden met deze link, even er vanuit gaande dat de data in de pricewatch correct is. (Wat niet altijd zo is, vooral mbt accucapaciteit enzo).
[ Voor 19% gewijzigd door Danny the dog op 27-07-2011 13:41 ]
Je kan gewoon niet alles hebben. Bij Asus lever je in op prestaties, maar heeft als positieve punten een iets grotere accu, die niet uitsteekt en is met 1,8 kg een stuk lichter dan de 2,2 kg wegende Vostro met een flink uitstekende accu. Bovendien heeft de Asus standaard 2 jaar pick-up and return garantie. Het is maar waar je prioriteiten aan geeft.
En dat is waar dit hele topic om draait... Wat zijn je eisen, welk compromis wil je maken.. etc etc.
Btw, mbt garantie: let op bij de Vostro, dit is een zakelijk toestel waarop je niet standaard 2 jaar garantie hebt in de EU, aangezien je niet als particuliere consument wordt behandeld.
Btw, mbt garantie: let op bij de Vostro, dit is een zakelijk toestel waarop je niet standaard 2 jaar garantie hebt in de EU, aangezien je niet als particuliere consument wordt behandeld.
jij hebt de gegevens van op de forum van notebookreview of niet? Maar enkele poolse webshops bieden de V131 al aan (pre-order) met 6 gb (max 8, dus 2 slots) en 4 cell (44W/HR).Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 18:02:
De xps 15z is ook "under €1000". Maar alleen met i5-2410m, en natuurlijk $ = €... Dan word zo'n notebook wel erg oninteressant.
[...]
Wat we al wisten dus. Behalve dat ene RAM slot.
Liever 6 cell en 1 slot dan 4 met 2 slots.
Verwijderd
Van notebookreview ja. Met een full-voltage chip gaat het oude design sowieso verdwijnen.
Ja preciesDanny the dog schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:43:
En dat is waar dit hele topic om draait... Wat zijn je eisen, welk compromis wil je maken.. etc etc.
Was het mijn privé laptop echter, dan had ik deze misschien ook wel te zwaar gevonden. Maar feit is dat je veel krijgt in een 13" verpakking voor het geld en dat deze alsnog lichter is dan de meeste 14" modellen, laat staan 15 en groter.
[ Voor 14% gewijzigd door JT op 27-07-2011 13:55 ]
Ecodan warmtepomp
Gewoon nieuwsgierig: waarom moet het dan toch een lichte 13" zijn als je hem toch vaak niet mobiel gebruikt?JT schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:54:
[...]
Ja preciesMijn baas wilt ws niet al teveel uitgeven, laptop staat héél veel op het bureau thuis (werk thuis) met een los keyboard, muis en scherm en ik compile veel enzo. En dan heb ik juist weer veel baat bij een veel snellere CPU (en SSD, die komt er ook nog in hopelijk). Gewicht is dan minder belangrijk omdat ik in een maand misschien max 4-5 dagen de laptop mee heb. Dan ben ik tevreden met 2,2kg en 13". Liever natuurlijk lichter én sneller maar dat moet de baas maar net willen betalen
Was het mijn privé laptop echter, dan had ik deze misschien ook wel te zwaar gevonden. Maar feit is dat je veel krijgt in een 13" verpakking voor het geld en dat deze alsnog lichter is dan de meeste 14" modellen, laat staan 15 en groter.
Voor de paar keer dat hij mee moet zou ik ook niet met een zwaar bakbeest willen sjouwen
Een zwaar bakbeest is iets anders dan een 2 kg laptop. Ik bedoel, of het nu 2,2 kg is of 1,8 kg gaat het voor die enkele keren niet veel uitmaken. Wat wel uitmaakt is dat de laptop genoeg prestaties moet leveren.
De vostro 3350 is een perfecte laptop dat krachtig genoeg is, maar ook mobiel. Indien je van vergaderzaal naar vergaderzaal vertrekt of je laptop elke keer met je mee moet dragen is het zeker te doen.
@JT
Alleen vraag ik me dan af waarom je niet voor de 4 cell wilt gaan? Je gebruikt het grotendeels thuis en 4 cell gaat nog altijd 3 tot 4 uur mee. Ik vind wel de frame van de vostro 3350 te groot.
De vostro 3350 is een perfecte laptop dat krachtig genoeg is, maar ook mobiel. Indien je van vergaderzaal naar vergaderzaal vertrekt of je laptop elke keer met je mee moet dragen is het zeker te doen.
@JT
Alleen vraag ik me dan af waarom je niet voor de 4 cell wilt gaan? Je gebruikt het grotendeels thuis en 4 cell gaat nog altijd 3 tot 4 uur mee. Ik vind wel de frame van de vostro 3350 te groot.
Het model dat het aantrekkelijkst geprijsd is (met dedicated graka) is standaard al uitgerust met de 8 cell accu.
Ik heb toen ook voor die uitvoering gekozen... Als ik hem een 2e keer had moeten kopen, had ik m zonder die graka gekocht en met 4 cell accu.. Goedkoper en perfect voor normale toepassingen. De IGP is zeker goed genoeg voor wat filmpjes enzo.
Sowieso is de Vostro een heel mooi afgewerkte en goed aanvoelende laptop!
Jammer dat de mijne wat productiefouten bevatte, wat me wel mooi de gelegenheid gaf om m terug te sturen
Ik heb toen ook voor die uitvoering gekozen... Als ik hem een 2e keer had moeten kopen, had ik m zonder die graka gekocht en met 4 cell accu.. Goedkoper en perfect voor normale toepassingen. De IGP is zeker goed genoeg voor wat filmpjes enzo.
Sowieso is de Vostro een heel mooi afgewerkte en goed aanvoelende laptop!
Jammer dat de mijne wat productiefouten bevatte, wat me wel mooi de gelegenheid gaf om m terug te sturen
Soms ben ik 3-4 uur onderweg met de trein naar een klant en overdag met de zon staat het scherm dan een flink stuk helderder...dus dan gaat de accuduur eerder naar 2-3 uur. En ik wil dat niet dan net-aan redden. Ik wil dan nog wel een beetje sap erin. En idd, dat interessante model heeft de 8cell standaard. Zo niet dan had ik die wel gekozen.Mudi schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 21:38:
@JT
Ecodan warmtepomp
Mochten er nog mensen interesse hebben in een nieuwe HP ProBook met 13,3" mat scherm, zie V&A.
Ik heb zelf besloten om mij eens in OSX te verdiepen en een Macbook Air te halen.
Ik heb zelf besloten om mij eens in OSX te verdiepen en een Macbook Air te halen.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
@Danny: Hoe bevalt de Edge 11? Ziet er heel strak uit jammer dat er geen update is naar sandy bridge?
De Edge 11 bevalt prima. Fijn formaat, voelt zeer degelijk aan, lekker licht, zeer prettig en volwaardig aanvoelend toetsenbord, resolutie zeker hoog genoeg, connectiviteit prima in orde...JeMoederr schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 01:50:
@Danny: Hoe bevalt de Edge 11? Ziet er heel strak uit jammer dat er geen update is naar sandy bridge?
Enige "min"punten zijn eigenlijk de glossy deksel (moet je mooi vinden, had m liever mat gehad zoals de rest van de laptop) en het kleine touchpad. Dat laatste wordt echter ruimschoots gecompenseerd door de trackpoint. Dat werkt echt super
Al met al zeer tevreden! Binnenkort een SSD'tje erin en dan kan ie er een paar jaar tegenaan!
Ehm en idd, er is geen echt SB vervanger, maar wel op komst.
Voor de Edge 13 staat de E320 op stapel, voor de Edge 11 kan ik alleen de X121e met SB i3 vinden.
Wel jammer dat het design van de Edge 11 en 13 stukken mooier is. Daarnaast kan het scherm ook helemaal 180 graden.Danny the dog schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:28:
[...]
De Edge 11 bevalt prima. Fijn formaat, voelt zeer degelijk aan, lekker licht, zeer prettig en volwaardig aanvoelend toetsenbord, resolutie zeker hoog genoeg, connectiviteit prima in orde...
Enige "min"punten zijn eigenlijk de glossy deksel (moet je mooi vinden, had m liever mat gehad zoals de rest van de laptop) en het kleine touchpad. Dat laatste wordt echter ruimschoots gecompenseerd door de trackpoint. Dat werkt echt super
Al met al zeer tevreden! Binnenkort een SSD'tje erin en dan kan ie er een paar jaar tegenaan!
Ehm en idd, er is geen echt SB vervanger, maar wel op komst.
Voor de Edge 13 staat de E320 op stapel, voor de Edge 11 kan ik alleen de X121e met SB i3 vinden.
Bij de Edge 11 kan het scherm niet helemaal 180 graden open, vanwege de aan de achterzijde uitstekende accu. (niet storend, de accu is niet pompeus)
Zojuist bij de Media Markt in Groningen een HP DM4-2000ed gezien. Een 14.1 inch laptop met i5 2.3Ghz, 6GB ram en GT540M (ddr3) voor 799 euro, via internet niks over kunnen vinden. Is dit een nieuw model of zo? Heb hem niet meegenomen, maar zag er wel zeer interessant uit.
[ Voor 2% gewijzigd door Cubic X op 28-07-2011 16:32 . Reden: Plaats toegevoegd :p ]
Dat klinkt inderdaad best goed. Bij welke Media Markt heb je hem gezien? Het lijkt sterk op deze notebook enkel zie ik dat hij daar op de HP site staat met de mindere AMD Radeon HD 6470M en daarbij vermoed ik dat Media Markt dus een foutje heeft gemaakt, maar wellicht zijn er meerdere modellen. Gewicht is vanaf 2 kg, maar uiteraard altijd nog de vraag wat dit in praktijk is. Met 3,22 cm is hij niet echt dun, maar dat vind ik zelf dan minder een probleem. Inclusief 2 jaar pick-up en return service en twee aparte muisknoppen is wel weer positief, maar geen usb 3.0 helaas, zoals altijd je kan niet alles hebben... Voor mij nog een scherm upgrade naar 1600 x 900 en die komt toch aardig dichtbij mijn wensen.Cubic X schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 15:33:
Zojuist bij de Media Markt een HP DM4-2000ed gezien. Een 14.1 inch laptop met i5 2.3Ghz, 6GB ram en GT540M (ddr3) voor 799 euro, via internet niks over kunnen vinden. Is dit een nieuw model of zo? Heb hem niet meegenomen, maar zag er wel zeer interessant uit.
[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 28-07-2011 16:22 ]
Hij was helaas niet aan, dus heb het zelf niet kunnen checken. De medewerker zei echter ook dat er een 540M GT in zat, maarja...die leest ook gewoon op wat er op het papiertje staat volgens mijRegeneration schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:08:
[...]
Dat klinkt inderdaad best goed. Bij welke Media Markt heb je hem gezien? Het lijkt sterk op deze notebook enkel zie ik dat hij daar op de HP site staat met de mindere AMD Radeon HD 6470M en daarbij vermoed ik dat Media Markt dus een foutje heeft gemaakt, maar wellicht zijn er meerdere modellen. Gewicht is vanaf 2 kg, maar uiteraard altijd nog de vraag wat dit in praktijk is. Met 3,22 cm is hij niet echt dun, maar dat vind ik zelf dan minder een probleem. Inclusief 2 jaar pick-up en return service maakt is wel weer positief. Twee aparte muisknoppen, maar geen usb 3.0 helaas, maar zoals altijd je kan niet alles hebben. Voor mij nog een scherm upgrade naar 1600 x 900 en die komt aardig dichtbij mijn wensen.
waar heb je deze laptop gezien?
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Inderdaad.Cubic X schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:22:
[...]
Hij was helaas niet aan, dus heb het zelf niet kunnen checken. De medewerker zei echter ook dat er een 540M GT in zat, maarja...die leest ook gewoon op wat er op het papiertje staat volgens mij.
En in welke Media Markt heb je hem gezien? Soms verschil het aanbod namelijk tussen de winkels.
Ohja, nog vergeten te melden

Media Markt Groningen, stonden nog 5 in doos.
Verwijderd
SA review:
http://www.notebookcheck....M-Subotebook.58359.0.html
Het scherm is minder slecht dan ik dacht. Maar nog steeds slecht. Het gewicht is volgens mij hetzelfde als de SA (100gr lichter. Maar SSD in plaats van HDD)
http://www.notebookcheck....M-Subotebook.58359.0.html
Het scherm is minder slecht dan ik dacht. Maar nog steeds slecht. Het gewicht is volgens mij hetzelfde als de SA (100gr lichter. Maar SSD in plaats van HDD)
Tja ik houd het op matig kwa scherm, ze komen in ergere mate voorbij
Liefhebber van Tweakers
Verwijderd
Je zou hem bovengemiddeld kunnen noemen. Maar dat zegt ook helemaal niets in het huidige klimaat...
lol, toen die Asus laptops hier voorbij kwamen met hetzelfde contrast waren het kloteschermen, nu zijn ze ineens matig?
Ecodan warmtepomp
Ik ben voor een nieuwe notebook aan het kijken, maar ik kom er niet aan uit...
De perfecte optie zou de Sony Vaio Z2 zijn, maar aangezien die minstens 2000,- gaat kosten, valt hij helaas af.
De Z1 wil ik dan nog overwegen, maar die is nergens meer te vinden, ook niet in de Sony Outlet.
Nu zat ik een beetje verder te kijken en kom ik op de Asus u36SD, Asus u31SD en de Macbook pro 13 inch uit. Ik ben dus op zoek naar een 13 inch, bovengemiddeld scherm (mat of glossy maakt niet uit), i5 of i7 CPU met een redelijke GPU. Resolutie en opslag maakt mij niet erg veel uit, aangezien ik een SSD wil plaatsen en ik op mijn huidige 15" ook tevreden ben met 1200x800.
Een redelijke GPU, omdat ik af en toe wel eens een game wil spelen als ik me verveel, of een MMORPG. Dat zullen dus niet de nieuwste games zijn, maar dan valt de Macbook eigenlijk al af toch? Of valt daar nog redelijk mee te gamen?
Asus bevalt me ook wel en daarbij kwam ik dus uit op de u36SD en de u31SD, ik kan echter weinig reviews vinden hierover. Weet iemand wat over de kwaliteit?
Als iemand nog andere opties weet die hieraan voldoen, hoor ik het graag (budget is ongeveer 1000,-).
Ik zie onderhand door de bomen het bos niet meer, haha.
De perfecte optie zou de Sony Vaio Z2 zijn, maar aangezien die minstens 2000,- gaat kosten, valt hij helaas af.
Nu zat ik een beetje verder te kijken en kom ik op de Asus u36SD, Asus u31SD en de Macbook pro 13 inch uit. Ik ben dus op zoek naar een 13 inch, bovengemiddeld scherm (mat of glossy maakt niet uit), i5 of i7 CPU met een redelijke GPU. Resolutie en opslag maakt mij niet erg veel uit, aangezien ik een SSD wil plaatsen en ik op mijn huidige 15" ook tevreden ben met 1200x800.
Een redelijke GPU, omdat ik af en toe wel eens een game wil spelen als ik me verveel, of een MMORPG. Dat zullen dus niet de nieuwste games zijn, maar dan valt de Macbook eigenlijk al af toch? Of valt daar nog redelijk mee te gamen?
Asus bevalt me ook wel en daarbij kwam ik dus uit op de u36SD en de u31SD, ik kan echter weinig reviews vinden hierover. Weet iemand wat over de kwaliteit?
Als iemand nog andere opties weet die hieraan voldoen, hoor ik het graag (budget is ongeveer 1000,-).
Verwijderd
De enige opties met een bovengemiddeld scherm in deze prijsklasse zijn de MBA en MBP. Elke andere laptop bevat min of meer per definitie een brakque scherm. Of je moet een X220 uit de VS importeren.
Alleen hebben de MBA, MBP (13") en X220 een Intel igp waar je niet echt op kunt gamen.
@ Selien. Het ziet er dus naar uit, dat er momenteel geen notebook is die aan je al je wensen voldoet, zoals helaas vaak het geval is bij notebooks. Je moet dus of wachten (wat lang kan duren) of een compromis sluiten.
@ Selien. Het ziet er dus naar uit, dat er momenteel geen notebook is die aan je al je wensen voldoet, zoals helaas vaak het geval is bij notebooks. Je moet dus of wachten (wat lang kan duren) of een compromis sluiten.
De Sony Vaio Z heeft de zelfde grafische kaart. De Vaio SB/SA heeft wel een additionele IGP, maar die is nauwelijks beter dan de Intel IGP
[ Voor 60% gewijzigd door Cardinal op 29-07-2011 00:22 ]
Verwijderd
De SA en SB bevatten beide een scherm welke kwa kwaliteit hetzelfde is als het scherm van de goedkoopste acer uit de pricewatch... De Z is beter ja. Maar buiten het budget en mist nog steeds een GPU. (discutabel)
Heb je trouwens al eens naar de M11x gekregen? Die heeft een leuke GPU. Uit het hoofd weet ik even geen andere leuke optie. In de pricewatch staan er vast wel een paar.
Heb je trouwens al eens naar de M11x gekregen? Die heeft een leuke GPU. Uit het hoofd weet ik even geen andere leuke optie. In de pricewatch staan er vast wel een paar.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 00:30 ]
Of een groter model nemen. In de 15 inch categorie zijn er wel een paar met een goed scherm en goede graphics voor een redelijke prijs.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Nu ja een paar... Er is er maar een die echt interessant is. En dat is de xps 15 van 2.87kg. De accuduur is prima. Maar ik denk dat $user hier niet naar op zoek is.
Andere opties zijn de N53 (duur, slecht scherm, redelijke accuduur). Sony C (duur. Scherm onbekend maar waarschiijnlijk prima) en een BTO model (idem. Duur, matige accuduur).
Andere opties zijn de N53 (duur, slecht scherm, redelijke accuduur). Sony C (duur. Scherm onbekend maar waarschiijnlijk prima) en een BTO model (idem. Duur, matige accuduur).
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 00:40 ]
Bedankt voor jullie reacties!
Er is inderdaad op dit moment niet echt een laptop te vinden, die aan mij eisen voldoet. Of het komt inderdaad boven mijn budget uit, helaas.
De SA en de SB zouden perfect zijn, alleen vind ik het scherm echt enorm slecht. Je komt dus automatisch op de Z uit. Het mist een GPU ja, maar het aparte dock was wel handig geweest. Dat neemt echter niet weg, dat je daar weer min. 300,- voor moet neerleggen... Ik baal echt dat ze die Z13 niet meer verkopen online.
Aan een 15 inch zit ik ook te denken, maar die moet dan wel een beetje portable zijn. Per September studeer ik namelijk in Nijmegen, dus veel reizen, een 13 inch leek me dan wel handig.
Er is inderdaad op dit moment niet echt een laptop te vinden, die aan mij eisen voldoet. Of het komt inderdaad boven mijn budget uit, helaas.
De SA en de SB zouden perfect zijn, alleen vind ik het scherm echt enorm slecht. Je komt dus automatisch op de Z uit. Het mist een GPU ja, maar het aparte dock was wel handig geweest. Dat neemt echter niet weg, dat je daar weer min. 300,- voor moet neerleggen... Ik baal echt dat ze die Z13 niet meer verkopen online.
Aan een 15 inch zit ik ook te denken, maar die moet dan wel een beetje portable zijn. Per September studeer ik namelijk in Nijmegen, dus veel reizen, een 13 inch leek me dan wel handig.
De AMD 6630M gpu van de SA is toch wel beter dan Intel igp, nog steeds niet heel goed, maar toch wel al duidelijk beter. Maar ja de SA is het scherm dus van slechte kwaliteit en is aardig hoog geprijsd.
Ik kan me herinneren dat jij me een aantal maanden geleden de XPS 15 aanbevolen heb, ja.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 00:38:
Nu ja een paar... Er is er maar een die echt interessant is. En dat is de xps 15 van 2.87kg. De accuduur is prima. Maar ik denk dat $user hier niet naar op zoek is.
Las alleen wel een aantal slechte reacties erover, de normale XPS 15 zou beter zijn?
Verwijderd
Ik ben geen fan van de 15z:
Hij is €300 duurder dan de xps 15.
Dat is nu €200. Omdat het 1080p scherm weg is... WTF dell
Enorm veel mensen hebben klachten over de bouwkwaliteit. Het scherm zit vastgelijmd (!) en de rand om de hele laptop komt bijna per direct los.
Thortteling issues in een laptop die groter is dan de MBP 15" en half zo krachtige hardware heeft...
Hij is maar 300gr lichter dan de xps 15. En dat is een enorm veel betere laptop.
Als je een lichte gebruiker bent is hij wellicht leuk. In alle andere gevallen.. Neem gewoon de xps 15 of de MBP 15". Dat is het waard.
Ik had goede hoop voordat hij uitkwam. Hij zou significant licher zijn dan de xps 15. Langer meegaan op de accu. En dunner zijn (/care). Kortom, de perfect laptop voor mij. Maar daar is echt niets van terechtgekomen...
Hij is €300 duurder dan de xps 15.
Dat is nu €200. Omdat het 1080p scherm weg is... WTF dell

Enorm veel mensen hebben klachten over de bouwkwaliteit. Het scherm zit vastgelijmd (!) en de rand om de hele laptop komt bijna per direct los.
Thortteling issues in een laptop die groter is dan de MBP 15" en half zo krachtige hardware heeft...
Hij is maar 300gr lichter dan de xps 15. En dat is een enorm veel betere laptop.
Als je een lichte gebruiker bent is hij wellicht leuk. In alle andere gevallen.. Neem gewoon de xps 15 of de MBP 15". Dat is het waard.
Ik had goede hoop voordat hij uitkwam. Hij zou significant licher zijn dan de xps 15. Langer meegaan op de accu. En dunner zijn (/care). Kortom, de perfect laptop voor mij. Maar daar is echt niets van terechtgekomen...
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 00:48 ]
Haha, duidelijke uitleg. Jammer, want die z had wel potentie denk ik.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 00:43:
Ik ben geen fan van de 15z:
Hij is €300 duurder.
Dat is nu €200. Omdat het 1080p scherm weg is... WTF dell![]()
Als je een lichte gebruiker bent is hij wellicht leuk. In alle andere gevallen.. Neem gewoon de xps 15, of de MBP 15". Dat is het waard. Ookal is die €500 duurder.
Pff, moeilijk toch...Zo'n notebook uitkiezen.

Het beeldscherm van de sony vaio sb valt me reuze mee. Ik had verschillende reviews gelezen en ik had erger verwacht.
Het matige scherm stoort me niet echt als ik kijk naar de power van mijn laptopje. Dat ding is retesnel in alles. Knap dat ze zulke snelle hardware in een kleine behuizing hebben gestopt.
Het matige scherm stoort me niet echt als ik kijk naar de power van mijn laptopje. Dat ding is retesnel in alles. Knap dat ze zulke snelle hardware in een kleine behuizing hebben gestopt.
Scherm van de SB vind ik helemaal ruck. Lijkt nergens naar imho. Dacht dat m'n Asus erg was maar toen zag ik het scherm van de SB 
@Selien: je realiseert je wel dat een Apple 13" met SSD ook al snel naar de 1400-1500 euro zal gaan? Goedkoopste Z is 1834 euro, heb je wél een 1600x900 glossy scherm met anti reflectie coating, 1,2kg en SSD in RAID 0. En met die IGP van de Sandy Bridge kan je wel enigzins gamen. Ik draai bijvoorbeeld Battlefield Heroes op 1024x768 en dat draait prima op een NVidia G 210M. En laat de Intel HD3000 nou in 3D Mark 2006 23% meer punten halen
Het hangt er dus echt af wat voor games je wilt draaien of de HD3000 goed genoeg is.
Als dat allemaal buiten je budget is dan zou ik toch eens kijken naar die X220 met IPS scherm uit de USA.

@Selien: je realiseert je wel dat een Apple 13" met SSD ook al snel naar de 1400-1500 euro zal gaan? Goedkoopste Z is 1834 euro, heb je wél een 1600x900 glossy scherm met anti reflectie coating, 1,2kg en SSD in RAID 0. En met die IGP van de Sandy Bridge kan je wel enigzins gamen. Ik draai bijvoorbeeld Battlefield Heroes op 1024x768 en dat draait prima op een NVidia G 210M. En laat de Intel HD3000 nou in 3D Mark 2006 23% meer punten halen
Als dat allemaal buiten je budget is dan zou ik toch eens kijken naar die X220 met IPS scherm uit de USA.
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Misschien als je nooit beter hebt gezien... Het scherm waar ik nu achter zit heb ik €70 extra betaalt bij dell. Dat scherm heeft enorm veel betere kijkhoeken (maar nog steeds crap) dubbel zoverl pixels. 50% hogere helderheid, en 4x hoger contrast dan het standaardscherm.oosterhofjf schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 09:20:
Het beeldscherm van de sony vaio sb valt me reuze mee. Ik had verschillende reviews gelezen en ik had erger verwacht.
De €70 euro zitten bijna volledig in de kosten van de upgrade. Niet het scherm zelf. Dat is maar een paar euro extra.
Wat je eventueel nog zou kunnen overwegen is om het scherm zelf een te vervangen voor een goed scherm. Zoals in in notebookreview forum wordt besproken. Je zou dan ook kunnen zoeken naar 13" schermen als je dat liever hebt. Er zitten hier uiteraard wel risico's aan, bijvoorbeeld behoud je je garantie, sloop je misschien je gloednieuwe notebook, maar dat is dan een overweging die je zelf zal moeten maken.Selien schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 00:49:
[...]
Het is voor mij wel duidelijk dat de perfecte notebook niet bestaat, dan maar een afweging maken ja.
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Er bestaan geen goede 13.3 schermen die je kan kopen op de markt. Alleen 14.1 en 15.6 en hoger.Regeneration schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 13:00:
[...]
Wat je eventueel nog zou kunnen overwegen is om het scherm zelf een te vervangen voor een goed scherm. Zoals in in notebookreview forum wordt besproken. Je zou dan ook kunnen zoeken naar 13" schermen als je dat liever hebt. Er zitten hier uiteraard wel risico's aan, bijvoorbeeld behoud je je garantie, sloop je misschien je gloednieuwe notebook, maar dat is dan een overweging die je zelf zal moeten maken.
32Wh
Trouwens. Ik zat even op ebay te kijken en merkte dat je wel voor erg weinig een X100e kunt halen. Bijvoorbeeld http://cgi.ebay.com/Lenov...Nov05&hash=item4aad312d22 voor 316 euro
En 164 cd/m2 / 115:1 schiet ook niet op voor een apparaat dat anders uitermate geschikt zou zijn om lekker buiten op het terras of in het park te kunnen werken.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Is toch niet zo een heel bijzondere laptop?
Ecodan warmtepomp
Vergeleken daarmee heeft de Vaio SB een goed scherm
Die X100e viel toch heel erg tegen? Ik had gehoord dat de accu maar 3-4 uur meeging en dat hij heel erg warm werd. Dan kun je beter voor de X120e (wordt niet in Europa verkocht geloof ik) of X121e gaan. Daarvan gaat de accu veel langer mee en die wordt helemaal niet warm. Ik vind het uiterlijk van de X121e alleen iets minder dan die van de X100e.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:22:
Trouwens. Ik zat even op ebay te kijken en merkte dat je wel voor erg weinig een X100e kunt halen. Bijvoorbeeld http://cgi.ebay.com/Lenov...Nov05&hash=item4aad312d22 voor 316 euro
Verwijderd
Nee hoor: http://www.anandtech.com/show/3886/lenovo-thinkpad-x100e
5 uur met SSD.
Hij is ook weer €100 goedkoper dan het brazos aanbod. Dat maakt een hoop goed.
Edit: wat is ebay.co.uk toch brak... Zijn de servers gecasht ofzo?
5 uur met SSD.
Hij is ook weer €100 goedkoper dan het brazos aanbod. Dat maakt een hoop goed.
Edit: wat is ebay.co.uk toch brak... Zijn de servers gecasht ofzo?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 19:46 ]
Iemand al achterhaald of het echt met de gt540 is? Sony Vaio C is ook 14 inch, en voor 899 te krijgen met 1600x900, i5, 6GB, en USB3. Nog dichterbij je wensenlijst? Wel een maandje wachten op levering, das weer minder, volgens de site is 1600x900 alleen mogelijk bij sony zelf.Regeneration schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:08:
[...]
Dat klinkt inderdaad best goed. Bij welke Media Markt heb je hem gezien? Het lijkt sterk op deze notebook enkel zie ik dat hij daar op de HP site staat met de mindere AMD Radeon HD 6470M en daarbij vermoed ik dat Media Markt dus een foutje heeft gemaakt, maar wellicht zijn er meerdere modellen. Gewicht is vanaf 2 kg, maar uiteraard altijd nog de vraag wat dit in praktijk is. Met 3,22 cm is hij niet echt dun, maar dat vind ik zelf dan minder een probleem. Inclusief 2 jaar pick-up en return service en twee aparte muisknoppen is wel weer positief, maar geen usb 3.0 helaas, zoals altijd je kan niet alles hebben... Voor mij nog een scherm upgrade naar 1600 x 900 en die komt toch aardig dichtbij mijn wensen.
Deze acer is nu ook beschikbaar. SB i3 en gt540 voor <600 euro. Kan er nog weinig over vinden (ook bij acer niet), dus of ze het throttling probleem van de 3/4830GT hebben opgelost weet ik niet.
Verwijderd
De C serie ie een rebrand van de rampzalige E series die ondanks de mini-accu 2.33KG weegt.
Hij gaat ook maar 3 uur mee onder licht gebruik. Een latitude E6420 die 300gr zwaarder is met dezelfde specs doet 9 uur. De E6420 die even zwaar is als de C doet net geen 6 uur.
De C is gewoon geen goede laptop, al was het maar vanwege de kleur.
Dit is nu het probleem:

13 incl. 1.22Kg
Willekeurige 14-incher met 900p scherm: >2.3KG
Willekeurige 15-incher met 1080p scherm: >2.6KG
Hoe moeilijk kan het zijn om een 14" of 15" te maken onder de 2 KG...
Hij gaat ook maar 3 uur mee onder licht gebruik. Een latitude E6420 die 300gr zwaarder is met dezelfde specs doet 9 uur. De E6420 die even zwaar is als de C doet net geen 6 uur.
Dit is nu het probleem:

13 incl. 1.22Kg
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 21:26 ]
ik ben zelf een beetje aan het rondkijken voor een laptopje voor onder andere school, nu kwam ik op deze uit
pricewatch: Samsung NP300V3A-S02NL
een samsung NP300V3A-S02NL, voldoet eigenlijk aan alles wat ik moet hebben en is goedkoper dan ik dacht
maar ik kan dus echt nergens meer info vinden als in reviews etc., ik kan zelfs niets vinden op samsung.nl. daar wordt geen woord gerept over dit model.
weet iemand iets meer over deze laptop? hoe lang hij bijv. mee gaat op de accu etc.?
een samsung NP300V3A-S02NL, voldoet eigenlijk aan alles wat ik moet hebben en is goedkoper dan ik dacht
maar ik kan dus echt nergens meer info vinden als in reviews etc., ik kan zelfs niets vinden op samsung.nl. daar wordt geen woord gerept over dit model.
weet iemand iets meer over deze laptop? hoe lang hij bijv. mee gaat op de accu etc.?
een extra accu is geen probleem, alleen hoe kan ik er achter komen welke accu er in deze laptop zit?
deze laptop staat pas sinds zondag in de pricewatch, en google helpt niet echt met info over specs/onderdelen.
deze laptop staat pas sinds zondag in de pricewatch, en google helpt niet echt met info over specs/onderdelen.
Kleur = smaak, mijn voorkeur zou ook een wat meer standaard kleur zijnVerwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 21:20:
De C serie ie een rebrand van de rampzalige E series die ondanks de mini-accu 2.33KG weegt.
Dit is nu het probleem:
[afbeelding]
13 incl. 1.22Kg
Zijn problemen met de E-series (piepen toch? of was er meer?) ook aanwezig in de C-serie? Gezien de overstap naar SB lijkt me dat niet vanzelfsprekend het geval.
Accu is niet best, maar dat stond ook niet in het wensenlijstje waar ik op reageerde. Had eerder ergens gezien 4u, wat nog steeds niet best is, maar minder erg. Mensen die dedicated graphics willen zijn vaak ook minder kieskeurig qua accutijd. Feit blijft dat het een van de weinige laptops is die te krijgen is met een hogere resolutie dan 1376x768
Even opletten dat deze laptop geen USB 3.0 heeftoddish2211 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 21:25:
ik ben zelf een beetje aan het rondkijken voor een laptopje voor onder andere school, nu kwam ik op deze uit
Zoals Darkstone ook zei is de C serie geen optie. Vooral door het gewicht van 2,35 kg. Ook is de korte accuduur van 2-3 uur, echt heel mager. Daarnaast ook de keuren... Prima voor wie dat wil, maar waarom niet een paar "normale" kleuren erbij. Ook de nauwe verwantschap met de E-serie, geeft inderdaad ook niet al te veel vertrouwen.nietorigineel schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 21:16:
[...]
Iemand al achterhaald of het echt met de gt540 is? Sony Vaio C is ook 14 inch, en voor 899 te krijgen met 1600x900, i5, 6GB, en USB3. Nog dichterbij je wensenlijst? Wel een maandje wachten op levering, das weer minder, volgens de site is 1600x900 alleen mogelijk bij sony zelf.
Volgens pricewatch: Acer Aspire 4755G-2314G50MN (LX.RNF02.017) 2,3 kg. Qua specs/prijs verhouding een mooie notebook, maar door het gewicht is geen optie dus voor mij. Inderdaad het throttling probleem geeft ook niet veel vertrouwen.Deze acer is nu ook beschikbaar. SB i3 en gt540 voor <600 euro. Kan er nog weinig over vinden (ook bij acer niet), dus of ze het throttling probleem van de 3/4830GT hebben opgelost weet ik niet.
Dat is nu dus niet helemaal meer zo. Met de switchable graphics (bij in ieder geval Nvidia) wordt je gpu uitgeschakeld wanneer je niet aan het gamen bent. Dus je kan zowel een lange accuduur hebben als wat power als je even aan het gamen bent.nietorigineel schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 10:26:
[...]
Mensen die dedicated graphics willen zijn vaak ook minder kieskeurig qua accutijd.
Dat is inderdaad heel jammer. Vandaar ook het topic [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen. Hoewel ik in het begin erg terughoudend over was overweeg ik eventueel een goed scherm zelf in een goede 14" notebook te zetten.Feit blijft dat het een van de weinige laptops is die te krijgen is met een hogere resolutie dan 1376x768
Verwijderd
Bij AMD ook. Maar het werkt nog niet ideaal. Als je openCL apps gebruikt zou ik er ver weg van blijven...Regeneration schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 11:49:
Dat is nu dus niet helemaal meer zo. Met de switchable graphics (bij in ieder geval Nvidia) wordt je gpu uitgeschakeld wanneer je niet aan het gamen bent. Dus je kan zowel een lange accuduur hebben als wat power als je even aan het gamen bent.
Het is NIET mogelijk om zelf programma's aan de 'whitelist' toe te voegen.
Grappig overigens:
http://www.notebookcheck....-Subnotebook.50655.0.html
vaio SB. 50wh accu, 1.74KG, 5 uur surfen.
http://www.notebookcheck....S1E-Notebook.51629.0.html
vaio CA. 43Wh accu, 2.33KG, 3 uur surfen.
Verder precies dezelfde hardware. Alsof ze expres de accuduur van de C lijn omlaag hebben gehaald...
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2011 11:56 ]
Ik ben aan het kijken naar de sony sa 13 inch met het 1600x900 scherm en lees hier dat het scherm ruk is van de sb. Zal dit ook het geval zijn voor dit scherm? Want ik zal mijn laptop ook erg veel gebruiken om foto`s te bewerken in lightroom of photoshop. Zullen de kleuren goed uitkomen?
Alvast bedankt voor jullie input.
Alvast bedankt voor jullie input.
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
Denk dat in de C-serie niet de hybride oplossing voor de dedicated kaart in ingebouwd, die wel in de SB serie ziet.Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 11:52:
[...]
Grappig overigens:
Verder precies dezelfde hardware. Alsof ze expres de accuduur van de C lijn omlaag hebben gehaald...
Verwijderd
Slecht scherm ja. De enige thin en lights met een goed scherm zijn de MBP, MBA, vaio z, X220 en die samsung laptop met 400cd/m. Ik kan er even niet opkomen.
Ik hoop het niet. In dat geval is de accuduur van de C met 900p scherm en (automatisch) de HD6630m echt rampzalig..nietorigineel schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 12:30:
[...]
Denk dat in de C-serie niet de hybride oplossing voor de dedicated kaart in ingebouwd, die wel in de SB serie ziet.
Inderdaad, en ze lijken ook goed hun best te hebben gedaan om het gewicht van de C zo hoog te krijgen.Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 11:52:
[...]
Grappig overigens:

=> Samsung 9 series.Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 12:31:
Slecht scherm ja. De enige thin en lights met een goed scherm zijn de MBP, MBA, vaio z, X220 en die samsung laptop met 400cd/m. Ik kan er even niet opkomen.
Engadget review van de Sony Z...
http://www.engadget.com/2011/07/29/sony-vaio-z-review-2011/
http://www.engadget.com/2011/07/29/sony-vaio-z-review-2011/
Ik heb lang gezocht naar een laptop met de gouden combinatie. Goede CPU/GPU en een lange batterij duur. Dat bleek niet zo eenvoudig als gehoopt. Ik heb momenteel een Samsung N510, die een zeer lange batterij duur heeft, alleen met het afspelen van media zakt dit toch in naar de 2 uur.
Ik denk dat ik na lang twijfelen ga voor een MBA. Veel laptops hebben de revue gepasseerd en de MBA blijkt toch veel waarde voor zijn geld te geven. Laptops die het bij mij niet haalde:
* Vaio SB/SA, ideaal qua battery life, redelijk goedkoop, bagger beeldscherm.
* Vaio Z, ideaal qua battery life, 2600 euro na gewenste constructie.. auch.
* MBP. Betere specs, 2,5 KG is toch te zwaar om elke dag mee te zeulen. 2300 euro... redelijk auch.
* Samsung NP900X3A. Vergelijkbare laptop, toch lagere 3dmark score.
Ik denk dat ik binnenkort een MBA ga halen. Nu nog wachten tot deze bij de Mycom beschikbaar is, deze geven namelijk 3 jaar garantie op de laptop, terwijl je bij Apple dat voor 249 dat moet kopen.
Ik denk dat ik na lang twijfelen ga voor een MBA. Veel laptops hebben de revue gepasseerd en de MBA blijkt toch veel waarde voor zijn geld te geven. Laptops die het bij mij niet haalde:
* Vaio SB/SA, ideaal qua battery life, redelijk goedkoop, bagger beeldscherm.
* Vaio Z, ideaal qua battery life, 2600 euro na gewenste constructie.. auch.
* MBP. Betere specs, 2,5 KG is toch te zwaar om elke dag mee te zeulen. 2300 euro... redelijk auch.
* Samsung NP900X3A. Vergelijkbare laptop, toch lagere 3dmark score.
Ik denk dat ik binnenkort een MBA ga halen. Nu nog wachten tot deze bij de Mycom beschikbaar is, deze geven namelijk 3 jaar garantie op de laptop, terwijl je bij Apple dat voor 249 dat moet kopen.
Mycom is wat dat betreft inderdaad erg interessant!
Liefhebber van Tweakers
Dit topic is gesloten.