Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dacht dat de naam al bekend is: UX31.

edit: http://laptoping.com/asus-ux21-ux31.html

[ Voor 40% gewijzigd door Philflow op 19-07-2011 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:51

Fiber

Beaches are for storming.

Klinkt logisch, inderdaad...

Mijn punt blijft, aangekondigd voor kerst 2011 in de VS. Dat duurt nog heeeeeeeel lang en er kan nog een hoop gebeuren tot die tijd. Ik snap dat soort aankondigingen voor over meer dan een half jaar nooit zo goed.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philflow schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 13:35:
Engadget lijkt het over de UX21 te hebben (2.4lbs).

Lijkt me ook logischer. Zou erg mooi zijn als de 13" maar 1,09 weegt.
Inderdaad leek me eingelijk ook een beetje te goed om waar te zijn. De Macbook Air 11.6" weegt 1,06 kg dus dat lijkt waarschijnlijker.

Fiber schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:02:
Klinkt logisch, inderdaad...

Mijn punt blijft, aangekondigd voor kerst 2011 in de VS. Dat duurt nog heeeeeeeel lang en er kan nog een hoop gebeuren tot die tijd. Ik snap dat soort aankondigingen voor over meer dan een half jaar nooit zo goed.
Inderdaad. Geeft dan die aankondiging later zou ik zeggen, want tegen de tijd die het product uit is, is die al (enigszins) verouderd. Of beter breng hem eerder uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:02:
Ik snap dat soort aankondigingen voor over meer dan een half jaar nooit zo goed.
Lijkt me een poging om mensen te laten wachten met hun notebook (Macbook Air) aanschaf.

Ik geloof dat Apple de Ipad 2 ook te vroeg aankondigde zodat veel mensen daarop wachtten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien, maar ik ga echt niemand aanraden om te wachten tot volgens jaar als er *nu* al een volwaardige concurrent te verkrijgen is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Philflow schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:31:
[...]
Ik geloof dat Apple de Ipad 2 ook te vroeg aankondigde zodat veel mensen daarop wachtten.
Bron?

Apple zelf kondigt bij mijn weten nooit iets van te voren aan. Als ze iets aankondigen is het ook direct leverbaar, mits de voorraad het toestaat. Er zijn wel altijd veel geruchten en verwachtingen, die dan meestal weer een beetje tegenvallen.

Mijn huidige MBA13 is trouwens nog goed genoeg, straks upgraden naar Lion en hij kan nog wel even mee. Ook met z'n voorganger, een Dell Inspiron 8600 (Centrino, Pentium M 1.5, GF FX Go 5650) valt nog prima te internetten. Als ik iets nieuws koop voor mezelf dan moet er minstens een Ivy Bridge inzitten... (2012...?)

[ Voor 63% gewijzigd door Fiber op 19-07-2011 15:02 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vertraagd tot maart 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De nieuwe Macbook Airs die waarschijnlijk morgen uitkomen kun weleens interessant worden.

Het 11.6" basis model krijgt volgens de geruchten Core i CPU, 4GB, 128GB SATA III SSD, keyboard backlight en een prijsverlaging. Klinkt bijna te mooi om waar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de huidige prijzen voor RAM zou ik het schandalig vinden als er niet standaard 4GB in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:38

JT

VETAK y0

Ben benieuwd wat de 13" moet gaan kosten, wellicht genoeg verlaging om het 't waard te maken Windows erop te zetten :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Een macbook kopen om dan windows er op te zetten:P?
Ik ken niemand die dat heeft gedaan, maar dat werkt neem ik aan gewoon perfect;)
Sommigen zouden het ook kunnen zien als vloeken in de kerk haha

[ Voor 19% gewijzigd door pino85 op 19-07-2011 20:10 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Er zijn 2 dingen die me tegenstaan aan Apple:
1.) Het gesloten systeem van OSX. Dat omzeil je door Linux en/of Windows te installeren
2.) De exorbitant hoge prijzen voor wat je krijgt.

Als dat tweede dan ook niet meer zo is en in zń klasse is het de enige (qua gewicht/accuduur/afmetingen en dan de prestaties en goed scherm dat je ervan krijgt) waarom niet :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

pino22 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 19:51:
Een macbook kopen om dan windows er op te zetten:P?
Ik ken niemand die dat heeft gedaan, maar dat werkt neem ik aan gewoon perfect;)
Sommigen zouden het ook kunnen zien als vloeken in de kerk haha
Dat gaat tegenwoordig prima, vooral voor mensen die gehecht zijn aan Windows, maar toch zo'n mooie Mac willen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Hallo allemaal,

Ik hoop dat ik hier een "beetje" goed zit met mn vraag.
Ik ben van plan nu voor een echte laptop te gaan kiezen en ik kwam uit bij de Sony Vaio VPC-SB1A9
Alleen kan ik er maar niet achterkomen wat voor merk/type SSD erin zit.
Zijn er tweakers die dit type hebben toevallig?

Als dit namelijk al een wat ouder type is lijkt het mij verstandiger dit type zelf te configureren en later zelf een SSD erin te zetten.
Is dat bij Vaio's bij elk type het zelfde type SSD of is dat per serie verschillend?

Ook zie ik als ik op afbeeldingen ga zoeken dat de kap/klep een licht patroon heeft en op andere afbeeldingen heeft hij weer een brushed aluminium look. :?

Als iemand hierbij kan helpen, heel graag _/-\o_

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:47
JT schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:37:
1.) Het gesloten systeem van OSX. Dat omzeil je door Linux en/of Windows te installeren

Als dat tweede dan ook niet meer zo is en in zń klasse is het de enige (qua gewicht/accuduur/afmetingen en dan de prestaties en goed scherm dat je ervan krijgt) waarom niet :)
Ik wil ook een Ferrari voor de prijs van een Volkswagen.

Niet om je aan te vallen, maar waarom denk je dat Apple duurder is? Omdat OSX 4x beter is dan Windows? Meningen zijn verdeeld, maar OSX is iig niet 4x duurder of beter dan Windows. Misschien moet je ook kijken naar het proces van de Apple computer.

1. Innovatie kost geld. Waarom heeft tot op heden (3 jaar later) nog geen andere laptopbouwer een body "gefreezed". Door het uit 1 stuk te freezen heb je gewoon meer stabiliteit als je de laptop vasthoud of verplaatst. Dit heeft Ive echt niet in 2 uurtjes bedacht, ontworpen en gemaakt. Ook de fabrieksprocessen waren niet eventje 3 knoppen omdraaien.

2. Premium product. Waarom is een Ralph Lauren polo duurder dan een H&M polo? Merk, Apple heeft afgelopen jaren niet voor niets zo sterk gewerkt aan haar merk als Premium Product.

Waarschijnlijk weet je dit allemaal al, maar je weet dat ook dat alleen de zon voor niets opgaat. Vergelijk de Air maar eens met de Samsung. Dan zie je dat de prijzen helemaal niet zo gek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ze maken er in ieder geval winst genoeg op... http://techcrunch.com/201...les-big-q3-2011-earnings/ (7.3 miljard dollar winst in het 3e kwartaal. Niet slecht!)

[ Voor 1% gewijzigd door Fiber op 20-07-2011 20:54 . Reden: Foutje, moet zijn 7.3 ipv 28.5. Nog steeds genoeg... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Als een Ferrari in productie 10k duurder is dan een Volkswagen dan zou ik er ook nooit 100k meer voor uitgeven nee.

Precies. Het is geen liefdadigheidsinstelling. Sterker nog, ik durf te wedden dat Apple meer marge per laptop heeft dan welke fabrikant dan ook. Ik wil best meer betalen voor beter, maar ik ga geen 300e extra betalen voor 50e extra kosten voor hun. Dat weiger ik. Op dat punt zijn ze veel extremer dan andere fabrikanten. En ze kunnen het maken vanwege punt 2: image, je koopt een lifestyle, je koopt een imago, je verandert hoe je jezelf presenteert. En daar hebben mensen grof geld voor over. Ik laat mij alleen niet zo (imho) afzetten. En dan voor veel hogere prijzen dan andere fabrikanten bij de air nog 2gb krijgen :') Alsof dat de kosten zijn.

De Samsung vind ik btw ook veel te duur.

Overigens, Toshiba R630 voor 649 @ Cyberport, niet verkeerd. Brakke behuizing, maar ja voor het geld wel een i5 460m in een pakketje van 1,4kg op 13". En een gratis tas :P

[ Voor 26% gewijzigd door JT op 20-07-2011 00:19 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crack_en_hack schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 23:03:
Hallo allemaal,

Ik hoop dat ik hier een "beetje" goed zit met mn vraag.
Ik ben van plan nu voor een echte laptop te gaan kiezen en ik kwam uit bij de Sony Vaio VPC-SB1A9
Alleen kan ik er maar niet achterkomen wat voor merk/type SSD erin zit.
Zijn er tweakers die dit type hebben toevallig?

Als dit namelijk al een wat ouder type is lijkt het mij verstandiger dit type zelf te configureren en later zelf een SSD erin te zetten.
Is dat bij Vaio's bij elk type het zelfde type SSD of is dat per serie verschillend?

Ook zie ik als ik op afbeeldingen ga zoeken dat de kap/klep een licht patroon heeft en op andere afbeeldingen heeft hij weer een brushed aluminium look. :?

Als iemand hierbij kan helpen, heel graag _/-\o_
Grote kans op een samsung SSD.

De SD is trouwens geen E serie, en word veelvuldig besproken in [NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook december 2010 12"-14". Een schop in de juiste richting :)

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2011 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

JT schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:37:

Goed punt ;)
Fiber schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:48:
[...]

Dat gaat tegenwoordig prima, vooral voor mensen die gehecht zijn aan Windows, maar toch zo'n mooie Mac willen... ;)
Dan kan ik het zelfs nog overwegen idd.. ben echt zo gehecht aan windows

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:43
Philflow schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 15:03:
De nieuwe Macbook Airs die waarschijnlijk morgen uitkomen kun weleens interessant worden.

Het 11.6" basis model krijgt volgens de geruchten Core i CPU, 4GB, 128GB SATA III SSD, keyboard backlight en een prijsverlaging. Klinkt bijna te mooi om waar te zijn.
Het is morgen ;)
Zie nog niks nieuws in de pricewatch...

was wel eens benieuwd hoe groot die prijsverlaging zou zijn :)
Ik weet dat je zei "waarschijnlijk" ;)

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

En in de USA is het nog nacht ;)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
De USA heeft toch zeker een 24-uurs economie? :P
(ik realiseerde me ook nadat ik t getypt had dat hij eerst in de US zal uitkomen en over een hele tijd pas hier.., daarbij kunnen de prijzen hier altijd nog smerig bijgesteld worden)

[ Voor 3% gewijzigd door Danny the dog op 20-07-2011 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als Apple vandaag de nieuwe Air uitbrengt in de USA is hij vanaf hetzelfde moment te bestellen op apple.nl en zullen de winkels waarschijnlijk nog deze week voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Jep :) Dit zag ik ook toen ik bij de MM werkte; Apple kondigde nieuwe MacBook aan, was direct verkrijgbaar in de USA en zelfde week ook in NL. Dat is hopelijk iets dat andere fabrikanten wél gaan overnemen van Apple.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Apple heeft ook goede kanten he ;)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 00:54
Voor zo'n prijs mag het ook wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 15:05:
Met de huidige prijzen voor RAM zou ik het schandalig vinden als er niet standaard 4GB in komt.
Nog niet overal standaard... schande! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik pas echt schande vind: 100 eur voor 2GB upgrade en 49 eur voor een thunderbolt kabeltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Maar die "aangekondigde" prijsverlaging zie ik niet zo terug eigenlijk...? Prijsniveau is zo goed als gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals verwacht werd is het basis model 50 euro goedkoper geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Schandalig dat er niet overal standaard 4GB in zit.. met de huidige prijzen..
of hebben ze soms spciaal Apple approved geheugen nodig wat apart word ontwikkeld ? :P
Verder die air's zijn wel leuke producten, zeker icm Windows 7 erop >:)

Moet ook zeggen dat ze niet echt concurrenten hebben op 11 of 13 inch vlak, of ja ze zijn er in enige mate wellicht alleen kosten die dan direct 1400 euro of meer.
Dat is toch wel erg jammer want ik zou wat meer concurrentie zien..

[ Voor 52% gewijzigd door pino85 op 20-07-2011 16:08 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ja maar een prijsverlaging van maar 50e en nog steeds 2gb geheugen is nog steeds veel te schraal voor mij om het ook maar te overwegen.

Edit: ah, 13" wel standaard met 4gb. Jammer dat er een ULV in zit en geen full speed cpu, maar verder is het dan wel ietsje interessanter geworden.

Edit: wtf :? Geen USB 3.0 :?

[ Voor 40% gewijzigd door JT op 20-07-2011 16:13 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ze richten zich meer op dat thunderbolt gebeuren dan op USB 3.0, wel jammer maar daar kom ik wel over heen.
Ik zou liever wat meer fabrikanten zien die in de prijsklasse tussen de 900 en 1300 euro dit soort producten neer zetten, compact dun weinig gewicht, goede behuizing en goed scherm( neem aan dat het een goed scherm is?) en een SSD en verder gelijkwaardige hardware..
Ach ja i keep on dreaming..

[ Voor 78% gewijzigd door pino85 op 20-07-2011 16:22 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JT schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:09:
Edit: ah, 13" wel standaard met 4gb. Jammer dat er een ULV in zit en geen full speed cpu, maar verder is het dan wel ietsje interessanter geworden.

Edit: wtf :? Geen USB 3.0 :?
De i5 die er in zit heeft een turbo boost van 2.5GHz, de i7 van 2.9GHz. Lijkt mij ruim voldoende.

Apple zet in op thunderbolt helaas. Ik had ook liever USB 3.0 gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

pino22 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:19:
Ze richten zich meer op dat thunderbolt gebeuren dan op USB 3.0, wel jammer maar daar kom ik wel over heen.
Ik zou liever wat meer fabrikanten zien die in de prijsklasse tussen de 900 en 1300 euro dit soort producten neer zetten, compact dun weinig gewicht, goede behuizing en goed scherm( neem aan dat het een goed scherm is?) en een SSD en verder gelijkwaardige hardware..
Ach ja i keep on dreaming..
Asus maar dat gaat helaas nog een tijdje duren. Anders de nieuwe Sony Z, nog lichter dan de Apple, snellere CPU, beter scherm, wellicht langere accuduur, USB 3.0, 128gb SSD in de vorm van 2x64GB in raid 0 en nog wat dingen. Goedkoopste versie is echter wel 1834 euro...
Philflow schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:28:
[...]

De i5 die er in zit heeft een turbo boost van 2.5GHz, de i7 van 2.9GHz. Lijkt mij ruim voldoende.

Apple zet in op thunderbolt helaas. Ik had ook liever USB 3.0 gezien.
Is ruim voldoende maar AFAIK is een full speed cpu niet duurder. Dus doe die er dan in, Sony kan het ook in een apparaat dat nog lichter is dan de air :)

[ Voor 64% gewijzigd door JT op 20-07-2011 16:33 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Die asus komt pas aan het einde van dit jaar/begin volgend jaar als ik het goed had gelezen?
Zeer jammer vind ik dat, de nieuwe Sony tja die prijs is gewoon buiten alle prporties zelfs ten opzcihte van deze apple notebooks( nooit gedacht dat ik het zou zeggen)
Apple heeft ondanks dat ze echt niet perfect zijn wel leuke producten op de markt gezet met de nieuwe air lineup, ook op het goede moment aangezien ik voorlopig nog geen fabrikant ze zie counteren, al hoop ik dat wel natuurlijk.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JT schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:28:
[...]
Is ruim voldoende maar AFAIK is een full speed cpu niet duurder. Dus doe die er dan in, Sony kan het ook in een apparaat dat nog lichter is dan de air :)
Krijg je wel een dijk fan noise kado ;) Persoonlijk heb ik liever een notebook die ik niet hoor.

Sony Z: Heat and fan noises are huge drawbacks.

[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 20-07-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:28:
[...]

Dat wil niet zeggen dat je die kloksnelheden ook echt haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Philflow schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:50:
[...]

Krijg je wel een dijk fan noise kado ;) Persoonlijk heb ik liever een notebook die ik niet hoor.

Sony Z: Heat and fan noises are huge drawbacks.
Ah ok, in die eerder genoemde review had ik daar niks dramatisch over gelezen. Dan is idd een low voltage cpu wellicht een betere optie maar toch ben ik benieuwd naar temperaturen bij licht werk.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 15:00

XanderDrake

Build the future!

Geen discrete GPU's meer? Super jammer, de 11.6" Macbook Air was voor mij altijd de enige aantrekkelijke Apple vanwege zijn compacte formaat maar ook omdat er altijd een GT 320 in zat. Een upgrade naar GT 520M zou ik geweldig vinden, maar dat vond Apple natuurlijk niet :(

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De IGP is even snel als de GT320m... En de GT520m is nauwelijks sneller dan de IGP, enkel de driverondersteuning is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:46:
[...]

Geen discrete GPU's meer? Super jammer, de 11.6" Macbook Air was voor mij altijd de enige aantrekkelijke Apple vanwege zijn compacte formaat maar ook omdat er altijd een GT 320 in zat. Een upgrade naar GT 520M zou ik geweldig vinden, maar dat vond Apple natuurlijk niet :(
Volgens Laptopmag presteren de nieuwe Airs zelfs beter in Wow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:50:
de GT520m is nauwelijks sneller dan de IGP, enkel de driverondersteuning is beter.
Die twee bij elkaar is genoeg voor mij, heur. Het resultaat is toch een betere game ervaring.

Plus, wat mij opvalt is de grote variatie als je kijkt naar HD 3000's performance. Het verschil tussen min en max is gigantisch. Dit kan komen door de slechte driver support, of door verschillende clocks voor de HD 3000. Ik denk dus dat je van te voren niet echt kan weten wat een HD 3000 in een laptop gaat doen. Wie weet heeft apple de clocks aangepast. Dat geldt al sowieso voor de CPU.

Ik wacht reviews af, maar ben eigenlijk al teleurgesteld. Ach ja. Niet dat ik ooit Apple ging kopen. :P

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Om hier op terug te komen, volgens mij moet je alle HD 3000's echt niet op een hoop gooien. Voor laptops heb je drie variaties:
  • ULV processors Core ix-2xx7 (base 350MHz, Turbo 900-1000MHz)
  • LV processors Core ix-2xx5 (base 500MHz, Turbo 1000MHz)
  • Mainstream and high-end Dual/Quad-Core Core ix-2xx0 (base 650MHz, Turbo 1100-1200MHz)
Het verschil tussen de langzaamste en snelste HD 3000 is dus ~20-30% (900 tot 1200mhz).
De snelste HD3000 is iets langzamer dan de GT 520m. Maar hoe zeker zijn jullie ervan dat de nieuwe Air's GPU de snelste is ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:07:
[...]
De snelste HD3000 is iets langzamer dan de GT 520m. Maar hoe zeker zijn jullie ervan dat de nieuwe Air's GPU de snelste is ;) ?
Volgens nieuws: Apple introduceert nieuwe Airs, mini's en Cinema Display heeft de nieuwe Air's waarschijnlijk de Core i5-2557M (op 1,6 GHz) en de Core i7-2677M. En volgens Wikipedia heeft deze cpu's de 1200 MHz Turbo igp. Er bestaan volgens die Wikipedia pagina overigens ook modellen met een 1300 MHz turbo igp.
XanderDrake schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:00:
[...]
Wie weet heeft apple de clocks aangepast. Dat geldt al sowieso voor de CPU.
Maar dan zou dan vermoed ik eerder lager zijn dan hoger. Gezien ze zoals dat in het verleden ook soms deden en dus ook met de nieuwe goedkoopste 11,6" Air dat ook doen.

[ Voor 25% gewijzigd door Regeneration op 20-07-2011 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een Macbook Air kopen om te gamen, dat is zoiets als een Mini cabrio kopen om op wintersport te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

XanderDrake schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:00:
[...]

Ik wacht reviews af, maar ben eigenlijk al teleurgesteld. Ach ja. Niet dat ik ooit Apple ging kopen. :P
Dat zeg ik ook al jaren maar als je een vergelijkbaar product wil dan vind je er gewoon weg geen op dit moment of je moet honderden euro's meer betalen voor bv een sony vaio Z.
Zelf ben ik nu aan het kijken voor een 11 of 13 inch model en deze apple is op dit moment het enige wat veel zaken heeft die ik zoek, niet alles maar er is geen 1 product wat dat heeft.
Was er maar een product wat ook minder dan 1.5kg woog, zo'n goede behuizing had, een mooi design, een ssd, zo compact een redelijk tot goed scherm etc.. maar die is er in deze prijs range geen 1 |:(
Ik baal als een stekker want ik heb weinig goede ervaringen met apple gehad in het verleden.. vooral op service vlak.

[ Voor 21% gewijzigd door pino85 op 20-07-2011 19:48 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Philflow schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:43:
Een Macbook Air kopen om te gamen, dat is zoiets als een Mini cabrio kopen om op wintersport te gaan ;)
je zal er vast gewoon casual games op kunnen spelen, op low/mid settings moet dat geen probleem gaan zijn mag ik aan nemen :P
Maar echt alles op de hoogste settings zetten en goed kunnen gamen zal niet gaan nee :P

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Philflow schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:43:
Ik ben iemand die altijd de optie wil hebben om te gamen. Lan party hier, vermaak in de trein daar, je weet 8)
Maar compactheid is ook altijd een pre. Vandaar!

Plus, een GT 520MX kan elke game aan op 1024*768 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

XanderDrake schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:24:
[...]

Ik ben iemand die altijd de optie wil hebben om te gamen. Lan party hier, vermaak in de trein daar, je weet 8)
Maar compactheid is ook altijd een pre. Vandaar!

Plus, een GT 520MX kan elke game aan op 1024*768 :)
FarmVille draait er vast wel op... ;) En voor de rest, gewoon even doorsparen voor zo'n blazing hot Sony Z!

[ Voor 8% gewijzigd door Fiber op 20-07-2011 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
pino22 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:44:
[...]

Dat zeg ik ook al jaren maar als je een vergelijkbaar product wil dan vind je er gewoon weg geen op dit moment of je moet honderden euro's meer betalen voor bv een sony vaio Z.
Zelf ben ik nu aan het kijken voor een 11 of 13 inch model en deze apple is op dit moment het enige wat veel zaken heeft die ik zoek, niet alles maar er is geen 1 product wat dat heeft.
Was er maar een product wat ook minder dan 1.5kg woog, zo'n goede behuizing had, een mooi design, een ssd, zo compact een redelijk tot goed scherm etc.. maar die is er in deze prijs range geen 1 |:(
Ik baal als een stekker want ik heb weinig goede ervaringen met apple gehad in het verleden.. vooral op service vlak.
Toshiba R830!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Die had ik nog niet eens gezien.

pricewatch: Toshiba Portégé R830-10L

op bepaalde punten komt hij in de buurt maar ook andere punten ook weer niet.

* Ik ga er van uit dat er een slechter scherm in zit, sowieso met een lagere resolutie dan de air 13.3 inch
* Geen ssd
* Heeft een hoger gewicht
* De behuizing vind ik persoonlijk er minder uit zien, hoe de kwaliteit van de bouw is geen idee.

Hij heeft echter ook pluspunten

* Goedkoper
* Krachtigere cpu er in
* Dvd speler/brander al is de vraag hoe vaak je dat gebruikt

Ik vergeet wellicht nog iets.
Ben wel benieuwd naar dit product kwa accu capaciteit hoe lang deze mee gaat, de apple's zijn op dat gebied toch wel goed tot zeer goed.
Zal eens even wat extra research naar die toshiba gaan doen.

[ Voor 3% gewijzigd door pino85 op 20-07-2011 23:01 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier:
http://www.notebookcheck....110-Notebook.55237.0.html
Accuduur 6 uur. Docking port. 1.468 kg. Scherm: total crap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Haal ik voor 100e meer liever een Air met 1440x900, lichter, goede behuizing, SSD enz. ... nooit gedacht dat ik dat zou zeggen :+

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 01:29:
Hier:
http://www.notebookcheck....110-Notebook.55237.0.html
Accuduur 6 uur. Docking port. 1.468 kg. Scherm: total crap...
Bummer, dan valt die toch direct weer af :'(

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

JT schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 08:18:
Haal ik voor 100e meer liever een Air met 1440x900, lichter, goede behuizing, SSD enz. ... nooit gedacht dat ik dat zou zeggen :+
heb jij ook zo'n moment gehad ja? :9

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

pino22 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:30:
[...]

heb jij ook zo'n moment gehad ja? :9
Tov van die Toshiba R830? Ja.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

JT schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 08:18:
En dat ding heeft helaas nog steeds verbazingwekkend weinig echte concurrentie. Degenen die het wel proberen zijn minimaal net zo duur of duurder, zoals de Samsung 9 series, Sony Z en de Lenovo X1 en X220.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Leefden we maar in Duitsland:

http://www.xn--notebooksn...il&s_supplier_aid=0690916

Enigste nadeel natuurlijk the crap scherm maar op notebookjournal.de scoort hij gewoon beter dan de mac air (wel vorige generatie) en die zijn enorm kritisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of in de VS. Daar heb je ook nog de X220 met IPS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

We zijn in Nederland( en Europa tov Amerika) toch een beetje het ondergeschoven kindje.. :(
Tenminste dat lijkt wel steeds duidelijker te worden.. hier betaal je minstens zo veel of meer en heb je gewoon minder goede producten op allerlei vlakken..

[ Voor 47% gewijzigd door pino85 op 21-07-2011 12:40 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Ik denk dat je goedkoper uitkomt als je in Azië woont, maar niemand wilt blijkbaar naar daar gaan :p

Nu ja, als die Duitsers nu ook universele qwerty had, dan was er geen probleem.

Maar ook in Frankrijk kost de R830 959 euro
http://www.amazon.fr/dp/B...K5RDHNB96&tag=idealofr-21

Daar hebben ze dan azerty, maar hier in België ook :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:50:
De IGP is even snel als de GT320m... En de GT520m is nauwelijks sneller dan de IGP, enkel de driverondersteuning is beter.
waardoor het in de praktijk dus toch fors langzamer uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Fors als in meer dan 20%?

[ Voor 89% gewijzigd door pino85 op 21-07-2011 12:52 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
XanderDrake schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:07:
Om hier op terug te komen, volgens mij moet je alle HD 3000's echt niet op een hoop gooien. Voor laptops heb je drie variaties:
  • ULV processors Core ix-2xx7 (base 350MHz, Turbo 900-1000MHz)
  • LV processors Core ix-2xx5 (base 500MHz, Turbo 1000MHz)
  • Mainstream and high-end Dual/Quad-Core Core ix-2xx0 (base 650MHz, Turbo 1100-1200MHz)
Het verschil tussen de langzaamste en snelste HD 3000 is dus ~20-30% (900 tot 1200mhz).
De nieuwe i5 waarvan ik ook verwacht dat deze in de 11" air wordt toegepast is de Core i5 2467M. Deze heeft een graphics turbo tot 1150MHz, dus het bovenstaande komt niet meer overeen met de huidige stand.

Oh, en de nieuwe Samsung NP900X3A-B01NL gebruikt dezelfde CPU.

[ Voor 3% gewijzigd door arnoud_h op 21-07-2011 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Mudi schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:15:
Leefden we maar in Duitsland:

http://www.xn--notebooksn...il&s_supplier_aid=0690916

Enigste nadeel natuurlijk the crap scherm maar op notebookjournal.de scoort hij gewoon beter dan de mac air (wel vorige generatie) en die zijn enorm kritisch.
Nog steeds alleen de HD 3000.... Naja.

Ik snap het punt van in Duitsland wonen niet helemaal. Ik heb al in tijden geen DE Webshop meer gezien die níét naar NL shipped. De bovenstaande dus ook: http://www.xn--notebooksn...rn1okfra3rsgg0gmmo66lu9l2.
€19 duurder dan shippen in DE? Woop woop, op een laptop prijs van €950 :Z

Toetsenbord niet zoals in NL? Ben ik een van de weinige die blind typt? Ik woon nu in Berlijn en ik heb continue te maken met QWERTZ toetsenborden: gewoon op EN-en settings zetten en gaan met de banaan. Zo doe ik dat teminste bij mijn eigen toetseborden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:37:
[...]

Toetsenbord niet zoals in NL? Ben ik een van de weinige die blind typt? Ik woon nu in Berlijn en ik heb continue te maken met QWERTZ toetsenborden: gewoon op EN-en settings zetten en gaan met de banaan. Zo doe ik dat teminste bij mijn eigen toetseborden...
Het probleem zit meer in de leestekens, die ken ik in ieder geval niet allemaal uit mijn hoofd. En (bij mij in ieder geval) ook de kleine linkershift, die vind ik ook best vervelend, aangezien ik toch vaak het rechterdeel van de linkerschift gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Regeneration schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:11:
Het probleem zit meer in de leestekens, die ken ik in ieder geval niet allemaal uit mijn hoofd.
Vreemd, daar heb ik ook geen problemen mee. Ben ik nu de gekke Henkie op dat gebied?
En (bij mij in ieder geval) ook de kleine linkershift, die vind ik ook best vervelend, aangezien ik toch vaak het rechterdeel van de linkerschift gebruik.
Is dat specifiek Duits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:22:
[...]

Vreemd, daar heb ik ook geen problemen mee. Ben ik nu de gekke Henkie op dat gebied?
Als je het zo wil noemen. :P
[...]
Is dat specifiek Duits?
Nee, de UK layout heeft het bijvoorbeeld ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nederlanse layout heeft dat ook. Gelukkig is die layout zo goed als dood. Alleen dell levert dat nog. afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:42:
De nederlanse layout heeft dat ook. Gelukkig is die layout zo goed als dood. Alleen dell levert dat nog. afaik.
En Apple, gek genoeg...

Maar inderdaad, US Int. is zo'n beetje de standaard in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Apple ook? die hebben standaard geen US?
Beetje vreemd

[ Voor 15% gewijzigd door pino85 op 21-07-2011 16:46 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

pino22 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:42:
Apple ook? die hebben standaard geen US?
Nee, verschilt per land. In Nederland standaard NL dacht ik, zou ook UK kunnen zijn weet het niet zeker uit mijn hoofd. Geen US in ieder geval, die moet je speciaal bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan me herrineren dat er hier al veel klachten waren over leveranciers die geen installatie CD/DVDs meer mee leveren maar alleen recovery partities. Apple gaat nog een stapje verder. Werd er met de Air 2010 nog een USB stick meegeleverd, met de Air 2011 kan alleen nog het OS opnieuw geinstaleerd worden via internet. Persoonlijk vind ik dit een mooie oplossing. Kwijt raken of beschadigen van je installatie USB wordt op deze manier onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik vind het ook wel fraai. Die stickjes met Lion worden ook nog wel leverbaar dacht ik en je kan er zelf ook eentje maken. Zie MBA topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Op zich is dat wel een goede oplossing behalv als je problemen hebt met je internet;)
Maar dan download je het bij een ander en zet je het op een usb stickje.. dat kan je neem ik aan toch altijd doen, downloaden van internet en een copy op usb stick zetten.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 11:40

Sick Nick

Drop the top!

Dus wel allemaal zeuren als je zelf dvd's moet branden maar als je zelf een usb stick moet regelen en via een onofficiele manier moet maken is het wel prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sick Nick schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 14:48:
Dus wel allemaal zeuren als je zelf dvd's moet branden maar als je zelf een usb stick moet regelen en via een onofficiele manier moet maken is het wel prima?
Moet toch helemaal niet? Kan gewoon via wifi het OS installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik heb gisteren Lion op mijn MBA13 gezet via wifi, is ongeveer net zo moeilijk als Windows update draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Leuke optie, alleen jammer dat de andere opties verdwijnen...

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Optische media als de dvd gaan sowieso uitsterven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dan kan je het ook op een USB stick meeleveren. Dat zijn de kosten niet.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch weer extra productie kosten, administratie kosten, mensen die het kwijt raken en weer moeten bestellen. Ook beter voor het milieu zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:47
Philflow schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 17:00:
Toch weer extra productie kosten, administratie kosten, mensen die het kwijt raken en weer moeten bestellen. Ook beter voor het milieu zo.
Aan de andere kant is het "online" zetten van Lion helemaal niet zo milieuvriendelijk. De grote databases van Apple zijn juist zeer onmilieuvriendelijk. Maar Apple zou Apple niet zijn als je geen reden hebben om de prijs naar beneden te halen. Gebeurde ook met de iPod toen en gebeurd nu weer. Eerst kreeg je bij een iPod een hoesje, doekje om schoon te maken en cd's. Vanaf generatie 3 kreeg je telkens iets minder. De prijzen gingen ook naar beneden. Aan de ene kant mooi, want die 200 boekjes lees ik niet. Dat doekje en hoesje gebruikt niemand. Alleen wel jammer dat ze daarop besparen, want als premium merk moet je toch wel wat bijleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ach ik zie het gewoon zo, het is nooit voor iedereen helemaal goed.
Men kan niet iedereen tevreden stellen, de ene keuze staat persoon A niet aan de andere persoon B niet. :)
Of ja natuurlijk zou het wel wat extra service zijn als men het gewoon zou mee leveren op een usb stick, voor de prijs die je betaald zou je het eventueel ook wel kunnen verwachten, maar als de prijs omlaag moet van de notebook(s) zelf dan moet er ergens op bezuinigd worden, Apple kiest hier voor..
Anno 2011 is het online zetten toch iets wat steeds meer zal gaan gebeuren,dat is niet echt een probleem het kost alleen iets meer tijd en werk voor de gebruiker.

[ Voor 68% gewijzigd door pino85 op 22-07-2011 18:08 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

En ook dat probleem valt wel mee, je moet alleen online kunnen. Er zit een ROM in die zelfs met een nieuwe SSD of HDD het OS binnen kan hengelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Laatst online: 17:52
Ik wil even terugkomen op de Thinkpad Edge E320. Deze was heelhier heel goedkoop te krijgen (met SSD!). Als ik naar de plaatjes kijk dan zou hij hetzelfde uiterlijk hebben als de Edge 13, welke ik erg mooi vind.

Als ik echter google op de E320, dan krijg ik echter een afwijkend uiterlijk te zien, die meer wegheeft van de X121E. Hier is daarvan een voorbeeldje.

Ik hoop eigenlijk dat hij gewoon nog het uiterlijk van de Edge 13 heeft. Deze lijkt mij ook een stuk steviger en bij dit model kun je geloof ik het scherm ook een hoek van 180 graden met het keyboard laten maken.

Iemand enig idee welk uiterlijk de E320 nou heeft, of zijn er twee? Zijn er trouwens mensen die de E320 al van Cyberport hebben besteld of dat willen gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal-Roy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 09:29
Thinkpad Edge E320 is daar idd wel erg goedkoop. 80 euro onder de pricewatch hier (welliswaar daar zonder windows) en je hebt dan naar alle waarschijnlijkheid een duits toetsenbord. Maar met die 128GB SSD erin is het wel echt een koopje. ben benieuwd of dat ook een beetje kwaliteit is dan, want hij is wel erg goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Royvveen schreef op zondag 24 juli 2011 @ 13:32:
Thinkpad Edge E320 is daar idd wel erg goedkoop. 80 euro onder de pricewatch hier (welliswaar daar zonder windows) en je hebt dan naar alle waarschijnlijkheid een duits toetsenbord. Maar met die 128GB SSD erin is het wel echt een koopje. ben benieuwd of dat ook een beetje kwaliteit is dan, want hij is wel erg goedkoop.
Thinkpads zijn wel kwaliteit hoor. ;)

Als je de SSD bedoelt: er zit een Samsung in. Ik weet niet of die goed is, maar dat was ik van plan om nog wel even uit te zoeken.

Edit: maar goed, ik zou graag willen weten welk uiterlijk die nou heeft. Duitse toetsenbord maakt me niet zoveel uit. Daar wen ik wel aan en anders vervang ik hem. Ik kijk alleen voor speciale tekens naar mijn toetsenbord.

[ Voor 15% gewijzigd door danielkraak op 24-07-2011 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
danielkraak schreef op zondag 24 juli 2011 @ 13:19:

Iemand enig idee welk uiterlijk de E320 nou heeft, of zijn er twee?
Een kijkje bij de Lenovo site zie ik dat de E320 een ander design heeft dan de voorgaande. Inderdaad met een scharnier die (lijkt) of deze niet heel ver naar achteren kan. Ook heeft dit nieuwe model enkel muisknoppen boven het touchpad en mist het de muisknoppen onder het touchpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Regeneration schreef op zondag 24 juli 2011 @ 13:39:
[...]

Een kijkje bij de Lenovo site zie ik dat de E320 een ander design heeft dan de voorgaande. Inderdaad met een scharnier die (lijkt) of deze niet heel ver naar achteren kan. Ook heeft dit nieuwe model enkel muisknoppen boven het touchpad en mist het de muisknoppen onder het touchpad.
In het touchpad zijn die knoppen nu verwerkt. Je kunt het touchpad dus indrukken. Ik vind het persoonlijk niet fijn werken. Het zorgt wel voor een groter touchpad, maar in Ubuntu werkt het niet goed, want als je dan kun je niet constant een vinger op het touchpad houden om op de knop te drukken en met een andere vinger je cursor bewegen.

Edit: op laptopshop.nl heeft de E320 ook het uitderlijk van de Edge 13, dus ik hoop echt dat er twee versies zijn. Ik vind het nieuwe uiterlijk namelijk minder mooi.

[ Voor 7% gewijzigd door danielkraak op 24-07-2011 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
danielkraak schreef op zondag 24 juli 2011 @ 13:41:
[...]

In het touchpad zijn die knoppen nu verwerkt. Je kunt het touchpad dus indrukken. Ik vind het persoonlijk niet fijn werken. Het zorgt wel voor een groter touchpad, maar in Ubuntu werkt het niet goed, want als je dan kun je niet constant een vinger op het touchpad houden om op de knop te drukken en met een andere vinger je cursor bewegen.
Hey thanks voor de info, dat wist ik niet. Ik vind het overigens ook niet fijn werken, heb het eens geprobeerd bij een Macbook Pro.
Edit: op laptopshop.nl heeft de E320 ook het uitderlijk van de Edge 13, dus ik hoop echt dat er twee versies zijn. Ik vind het nieuwe uiterlijk namelijk minder mooi.
Wat ik denk is dat de webshops gewoon verkeerde afbeeldingen van de oude Edge 13 hebben gebruikt die ze ergens van het internet hebben gehaald. Webshops geven wel vaker verkeerde informatie, vooral van nieuwe producten. Bovendien denk ik toch echt als de Lenovo site een andere model laat zien en dit betrouwbaarder is dan webshops. En twee modellen met dezelfde naam E320 lijkt me onwaarschijnlijk.
danielkraak schreef op zondag 24 juli 2011 @ 13:38:
[...]

Thinkpads zijn wel kwaliteit hoor. ;)
Dat is helaas niet meer zo eenduidig meer. Je kan ze nu beter bekijken per serie (of eigenlijk per notebook, en dit geldt eigenlijk voor alle notebooks). Zo zijn bijvoorbeeld de Edge series echt het budget van de Thinkpad en dat kan je ook niet verwachten als je naar de prijs kijkt van sommige modellen. Zelf heb ik bijvoorbeeld ervaring met de pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 15 (NVLGSMH) (vorige generatie) voor 280 euro gekocht (met Cash back actie), dat is natuurlijk geen geld voor een notebook. Maar bouwkwaliteit is echt matig, maar dat wist ik vooraf en voor de prijs hoor je mij niet klagen. Bij de 13" (ook vorige generatie) zou dit al beter zijn, waarschijnlijk omdat een 13" compacter is en dus iets steviger kan zijn met dezelfde type behuizing. Dit bedoel ik dus dat je eigenlijk per notebook moet kijken. Zelf zou ik de Edge niet onder de Thinkpad serie hebben gezet, maar bijvoorbeeld bij de Ideapad of Essential series. Maar tja Lenovo lijkt graag te willen meeliften op de goede naam van de Thinkpad serie, met het risico de goede naam te schaden.

[ Voor 16% gewijzigd door Regeneration op 24-07-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Regeneration schreef op zondag 24 juli 2011 @ 13:51:
[...]
Dat is helaas niet meer zo eenduidig meer. Je kan ze nu beter bekijken per serie (of eigenlijk per notebook, en dit geldt eigenlijk voor alle notebooks). Zo zijn bijvoorbeeld de Edge series echt het budget van de Thinkpad en dat kan je ook niet verwachten als je naar de prijs kijkt van sommige modellen.
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de Edge 11 echt zeer degelijk aanvoelt...(i3 versie)
Totaal geen flex, zeer goed toetsenbord, geen scheve naden ofzo, gewoon netjes. En de deksel aan de onderkant is van staal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Danny the dog schreef op zondag 24 juli 2011 @ 14:00:
[...]

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de Edge 11 echt zeer degelijk aanvoelt...(i3 versie)
Totaal geen flex, zeer goed toetsenbord, geen scheve naden ofzo, gewoon netjes. En de deksel aan de onderkant is van staal.
Bij de X121E is de deksel ook van staal. En daarvan is de bouwkwaliteit ook wel goed. E320 zal dus ook wel goed zijn.

Heb jij de Edge 11? Want dan ben ik wel benieuwd hoe lang een acculading meegaat. Ik denk dat die tijd wel vergelijkbaar zal zijn met de E320 namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik moet zeggen dat die Edge 13 erg interessant is voor het geld. Als het tobo te vervangen is en de accuduur goed, misschien wel interessant genoeg om m'n UL30VT te vervangen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn wat geruchten verschenen over de opvolger van de V130.
http://www.notebookidell.pl/k/105/Vostro-V131
Uit een poolse webshop. Er komt een 65Wh accu in in plaats van een 30Wh accu, en full-voltage i3-chipjes. Het ziet er dus naar uit dat het bekende design gaat verdwijnen.

Voor diegenen die niet weten waar ik het over heb. Dit is de V130:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/3855c69650.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeMoederr
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08 23:13
^^ Ziet er heel mooi uit. Ook lekker grote accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 15:48
JeMoederr schreef op zondag 24 juli 2011 @ 16:37:
^^ Ziet er heel mooi uit. Ook lekker grote accu.
Dat is 'm dus niet.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Ik was van plan om de Lenovo E320 te bestellen, maar deze laptop (V130) was steeds in mijn achterhoofd. De reden waarom ik niet de V130 wou kopen is omwille van de low-voltage CPU en die batterij. Deze zijn dus blijkbaar deftig veranderd. Ben benieuwd naar het design van de V131.
Pagina: 1 ... 27 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.